Historisch gasverbruik:
ik ben net verhuisd dus ik weet het niet
- 4 radiatoren
- 270 liter nodig
Ik heb 2 opties waarvan ik niet weet wat de voor- en nadelen zijn. Ik heb dus wat vragen:
- Optie 1: Warmtepomp + watertank (Volledige elektra combi warmtepomp)
- Optie 2: Warmtepomp + warmtepompboiler
Mijn vragen zijn:
- Wat zijn de voor- en nadelen van elke optie?
- De warmtepomp in optie 2, moet het een hybride warmtepomp, een monobloc warmtepomp of een gesplitste warmtepomp zijn, of is een van die warmtepompen goed?
De aanbevolen installateur van Daikin vertelde me dat het onmogelijk is om Daikin Altherma RF aan te sluiten op de AUER EDEL Eau (water/water warmtepompboiler). Zijn voorstel is om Daikin Altherma RF + watertank + 2kW BUH
ik ben net verhuisd dus ik weet het niet
Afgiftesysteem:
- 50 m² vloerverwarming- 4 radiatoren
SWW:
- plek voor boiler: uitbouw naast het huis.- 270 liter nodig
Warmtepompvoorkeur:
L/W: stil, zuinig, goedkoop, milieuvriendelijk, verkrijgbaarheid, design, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk,Wie gaat het installeren?
het wordt uitbesteedVragen?
Zoals de titel van het onderwerp, ik wil van het gas af.Ik heb 2 opties waarvan ik niet weet wat de voor- en nadelen zijn. Ik heb dus wat vragen:
- Optie 1: Warmtepomp + watertank (Volledige elektra combi warmtepomp)
- Optie 2: Warmtepomp + warmtepompboiler
Mijn vragen zijn:
- Wat zijn de voor- en nadelen van elke optie?
- De warmtepomp in optie 2, moet het een hybride warmtepomp, een monobloc warmtepomp of een gesplitste warmtepomp zijn, of is een van die warmtepompen goed?
De aanbevolen installateur van Daikin vertelde me dat het onmogelijk is om Daikin Altherma RF aan te sluiten op de AUER EDEL Eau (water/water warmtepompboiler). Zijn voorstel is om Daikin Altherma RF + watertank + 2kW BUH
[ Voor 24% gewijzigd door hainv201 op 19-07-2022 23:28 ]