Mijn situatie:
Ik ben bezig met een installateur voor het aanschaffen en installeren van een Daikin Alterma III warmtepomp.
Buitenunit: ERGA-04EV. Binnenunit:EHBH-04E6V
De Daikin is een volwaardige warmtepomp die in eerste instantie hybride wordt aangesloten.
Produten
Daikin Altherma III - type 4 hybride warmtepomp € 6.899,00
Meerwerk elektrisch aansluiten, nieuwe groep plaatsen € 499,00
Magnetisch lucht en vuilfilter € 180,00
Big foot 60 cm € inbegrepen
Bypass leveren en plaatsen € inbegrepen
Ongeïsoleerd buffervat a 20liter € inbegrepen
Klant behoudt huidige thermostaat
Totaalprijs € 7575 ex subsidie
Mijn vragen:
1. Valt er jullie iets op aan bovenstaande prijstelling en producten of is dit dit wel redelijk gangbaar op dit moment van drukte op de markt?
2. Positionering van de buitenunit. Installateur stelt voor om de buitenunit op de grond aan de kopse kant van de schuur te plaatsen. Zie rode vlak in afbeelding.
/f/image/OMF1kdKeZV89f4NVAdbr77yk.png?f=fotoalbum_large)
Het blauwe vlak is een stenen muur met een schutting er tegenaan geplaatst. Roze lijn is het huis van de buren en hun bijkeuken zit naast mijn schuur. Installateur zegt dat dit qua geluid goed moet komen want het raam van bijkeuken van de buren zit op een paar meter en er zit een muur tussen.
Hoe denken jullie over deze redenatie? Lijkt mij wat kortzichtig maar als het werkt dan werkt het.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Ik ben bezig met een installateur voor het aanschaffen en installeren van een Daikin Alterma III warmtepomp.
Buitenunit: ERGA-04EV. Binnenunit:EHBH-04E6V
De Daikin is een volwaardige warmtepomp die in eerste instantie hybride wordt aangesloten.
Produten
Daikin Altherma III - type 4 hybride warmtepomp € 6.899,00
Meerwerk elektrisch aansluiten, nieuwe groep plaatsen € 499,00
Magnetisch lucht en vuilfilter € 180,00
Big foot 60 cm € inbegrepen
Bypass leveren en plaatsen € inbegrepen
Ongeïsoleerd buffervat a 20liter € inbegrepen
Klant behoudt huidige thermostaat
Totaalprijs € 7575 ex subsidie
Mijn vragen:
1. Valt er jullie iets op aan bovenstaande prijstelling en producten of is dit dit wel redelijk gangbaar op dit moment van drukte op de markt?
2. Positionering van de buitenunit. Installateur stelt voor om de buitenunit op de grond aan de kopse kant van de schuur te plaatsen. Zie rode vlak in afbeelding.
/f/image/OMF1kdKeZV89f4NVAdbr77yk.png?f=fotoalbum_large)
Het blauwe vlak is een stenen muur met een schutting er tegenaan geplaatst. Roze lijn is het huis van de buren en hun bijkeuken zit naast mijn schuur. Installateur zegt dat dit qua geluid goed moet komen want het raam van bijkeuken van de buren zit op een paar meter en er zit een muur tussen.
Hoe denken jullie over deze redenatie? Lijkt mij wat kortzichtig maar als het werkt dan werkt het.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Jaren ‘30 rijtjeswoning, omgeving Utrecht, 100m2, redelijk tot goed geïsoleerd, Quatt mono sinds maart 2023, radiatoren met Heatboosters