"Mediaspelers, HTPC's en TV-signalen" dan eerder.
Probleem met dat woord is weer dat het zo weinig gebruikt is en daardoor niet echt duidelijk.
[...]
Het is nu voor alles dat beeld uit kan sturen

Nee hoor, lees de forumbeschrijving van LCD maar:
Alles over televisiekijken. HD-LCD's, plasmaschermen, beamers en ouderwetse beeldbuizen.
[...]
Ja

Nee hoor, er staat een groot Blu-rayspelertopic sticky bovenaan LCD.
[...]
Signalering klinkt wel erg vaag.
Eensch.
Edmin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:34:
Om even op de TS te reageren:
een HTPC is _niet_ zomaar een pc die op een tv is aangesloten. Het is een pc die ingericht is met als hoofddoel het verzorgen van content voor de televisie. Oftewel: films afspelen, recorden van tv programma's, decoden van het TV signaal voor de TV (analoof en/of digitaal).
Da's dus precies wat ik zei. Een PC die op de TV is aangesloten en voorzien van geschikte software (geschikte software=geschikte software om media te serveren).
Ik heb trouwens een HTPC zonder TV-kaart, ik gebruik die alleen om films te kijken, wat internetten (internet=ook content) en eventueel een spelletje. Nu is de grens voor het begrip "HTPC" natuurlijk sowieso vrij lastig aan te geven.
Wat mij betreft hoort elk apparaat dat hieraan kan voldoen hier thuis. Realiteit in deze tijd is wel dat apparaten steeds meer naar elkaar toe groeien.
Dus een HTPC zonder TV-kaart is onmogelijk?
VWb de naam... tja. Mediaspelers, HTPC's en Decoders dan?
Tja, is dichter in de buurt, maar als ik wil weten of er een betere antenne te krijgen is voor mijn Digitenne of waar ik een leuk TV-abonnement af kan sluiten dan denk ik niet dat ik dat onder decoders ga zoeken.
Om het toch maar in vraagvorm te stellen: zou televisie eventueel groot genoeg zijn voor een eigen subforum?
ArChie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:52:
Persoonlijk zou ik het liefst een heel aparte sectie zien voor Digitale TV, maar dat zal gezien mijn interesse geen verrassing zijn. Als de boel echter wel in één sectie moet blijven dan zou ik toch de voorkeur hebben om "Digitale TV" op te nemen in de sectie naam zodat tenminste duidelijk is waar alles over Digitale TV gebleven is. Ook maakt het een behoorlijk deel uit van de volledige content van die sectie dus mag het ook wel apart vernoemd worden. Namen als content providers zegt de meesten niets en decoder vind ik persoonlijk een slechte naam omdat dit altijd verwarring oproept met MPEG decoders en decryptie van het digitale signaal wat twee hele verschillende dingen zijn. Dan nog liever "Digitale ontvangers".
Verder is analoge TV op zijn retour. Ook krijgen de TV's meer en meer standaard digitale tuners aan boord waardoor ik vermoed dat we over enige tijd weer de discussie krijgen of alles wat met digitale TV te maken heeft toch weer niet beter terug kan naar de LCD, Plasma en projectie sectie omdat er anders op twee plekken over digitale TV gediscussieerd gaat worden.
Ik ben het ermee eens, maar analoge TV blijft de komende jaren echt nog wel een onderwerp in Nederland en België. Al was het maar omdat een nieuwe analoge TV-kaart nog geen drie tientjes kost. Maar ik zou analoge en digitale TV wel bij elkaar houden. Op termijn zal analoge TV dan wel uitsterven, maar daar is op dit moment nog geen sprake van.
[
Voor 25% gewijzigd door
Mentalist op 09-10-2009 23:01
]