MSH dekt de lading niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Ik las net dat het Digitenne topic is verkast naar MSH. Op zich niet zo'n probleem, maar een mediaspeler is zo'n USB en/of netwerk geval met een harddisk erin waarmee je filmpjes en muziek af kan spelen, en een HTPC is gewoon een PC die op de TV is aangesloten en is voorzien van geschikte software.

Zowel \[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2 als \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 8 (evenals andere TV-topics die ik niet gestart heb :P) hebben daar niet zo bijster veel mee te maken. Alleen de HTPC kan gerelateerd zijn als er een TV-kaart inzit, maar er zijn ook allerlei andere soorten ontvangers. Daarbij neem ik aan dat ook een topic met de vraag of mijn BT848 TV-kaart goed gaat werken met een modern OS in MSH geplaatst moet worden, terwijl een PC met een TV-kaart niet direct een HTPC hoeft te zijn.

Ik stel dus voor om de naam van het forum aan te passen. "Mediaspelers, HTPC's en Televisie" lijkt me een logische naam met MHT als afkorting.

Televisie een eigen forum geven kan natuurlijk ook, maar ik heb geen idee of het onderwerp daarvoor groot genoeg is op GoT.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2009 18:59 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
"Televisie" gaat verwarring opleveren aangezien de dingen die daadwerkelijk het beeld verzorgen er juist niet thuishoren. Heb zo ook geen passend alternatief trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mediaspelers en HTPC's met TV-kaarten dekt wel de lading beter, maar dan moeten dus alle tv-kaarten naar MSH gemoved worden, al het lijkt me dat Digitenne en satelliet-TV beter in LCD kunnen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
RoD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:05:
"Televisie" gaat verwarring opleveren aangezien de dingen die daadwerkelijk het beeld verzorgen er juist niet thuishoren. Heb zo ook geen passend alternatief trouwens.
"Mediaspelers, HTPC's en digitale Televisie" dan? Zit je alleen nog met analoge TV.

"Mediaspelers, HTPC's en Televisieproviders" zou ook kunnen, maar dan mis je de tuners weer. Of alsnog TV een eigen subforum, maar ik weet niet of het daar groot genoeg voor is.
Wiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:08:
Mediaspelers en HTPC's met TV-kaarten dekt wel de lading beter,
Niet echt. De Digitenne/sat/etc topics gaan veelal over in televisies ingebouwde tuners, settopboxen, antennes en bekabeling.
maar dan moeten dus alle tv-kaarten naar MSH gemoved worden, al het lijkt me dat Digitenne en satelliet-TV beter in LCD kunnen.
Staan alle TV-kaarten dan niet al in MSH? Zo niet dan is dat wel behoorlijk krom. Wellicht dat als je alle TV-topics uit MSH pakt en de TV-kaarten uit OH dat je bij elkaar alsnog een nieuw subforum kan hebben.

Terug naar LCD is wat mij betreft ook prima, dat forum is toch voor "Alles over televisiekijken.".

Volgens de logica "spelers die content uitsturen zijn beter op hun plaats in MSH" horen standalone VCR/VCD/(HD)DVD/Blu-ray spelers ook in MSH. Is dat nu ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
iets als 'Mediaspelers, HTPC's en Signalering' (:P) of iets dergelijks wellicht?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:44:
[...]

"Mediaspelers, HTPC's en digitale Televisie" dan? Zit je alleen nog met analoge TV.

"Mediaspelers, HTPC's en Televisieproviders" zou ook kunnen, maar dan mis je de tuners weer. Of alsnog TV een eigen subforum, maar ik weet niet of het daar groot genoeg voor is.
Misschien gewoon zoiets als contentproviders?
Staan alle TV-kaarten dan niet al in MSH? Zo niet dan is dat wel behoorlijk krom. Wellicht dat als je alle TV-topics uit MSH pakt en de TV-kaarten uit OH dat je bij elkaar alsnog een nieuw subforum kan hebben.
Als de TV-kaarten nog in OH staan is nu wellicht een goed moment om ze te moven :)
Terug naar LCD is wat mij betreft ook prima, dat forum is toch voor "Alles over televisiekijken.".
Het is nu voor alles dat beeld uit kan sturen :P
Volgens de logica "spelers die content uitsturen zijn beter op hun plaats in MSH" horen standalone VCR/VCD/(HD)DVD/Blu-ray spelers ook in MSH. Is dat nu ook zo?
Ja :)
Korras schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:01:
iets als 'Mediaspelers, HTPC's en Signalering' (:P) of iets dergelijks wellicht?
Signalering klinkt wel erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
RoD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:04:

zoals ik op kan maken, gaat het over de TV signalen in alle vormen. dat zal dus in een compactere benaming gegoten moeten worden. signalering was het eerste wat in me opkwam, ik snap ook wel dat dat nogal vaag is. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om even op de TS te reageren:
een HTPC is _niet_ zomaar een pc die op een tv is aangesloten. Het is een pc die ingericht is met als hoofddoel het verzorgen van content voor de televisie. Oftewel: films afspelen, recorden van tv programma's, decoden van het TV signaal voor de TV (analoof en/of digitaal).

Wat mij betreft hoort elk apparaat dat hieraan kan voldoen hier thuis. Realiteit in deze tijd is wel dat apparaten steeds meer naar elkaar toe groeien.

VWb de naam... tja. Mediaspelers, HTPC's en Decoders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het liefst een heel aparte sectie zien voor Digitale TV, maar dat zal gezien mijn interesse geen verrassing zijn. Als de boel echter wel in één sectie moet blijven dan zou ik toch de voorkeur hebben om "Digitale TV" op te nemen in de sectie naam zodat tenminste duidelijk is waar alles over Digitale TV gebleven is. Ook maakt het een behoorlijk deel uit van de volledige content van die sectie dus mag het ook wel apart vernoemd worden. Namen als content providers zegt de meesten niets en decoder vind ik persoonlijk een slechte naam omdat dit altijd verwarring oproept met MPEG decoders en decryptie van het digitale signaal wat twee hele verschillende dingen zijn. Dan nog liever "Digitale ontvangers".

Verder is analoge TV op zijn retour. Ook krijgen de TV's meer en meer standaard digitale tuners aan boord waardoor ik vermoed dat we over enige tijd weer de discussie krijgen of alles wat met digitale TV te maken heeft toch weer niet beter terug kan naar de LCD, Plasma en projectie sectie omdat er anders op twee plekken over digitale TV gediscussieerd gaat worden.

[ Voor 20% gewijzigd door ArChie op 09-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Korras schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:01:
"Mediaspelers, HTPC's en TV-signalen" dan eerder.
RoD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

Misschien gewoon zoiets als contentproviders?
Probleem met dat woord is weer dat het zo weinig gebruikt is en daardoor niet echt duidelijk.
[...]

Het is nu voor alles dat beeld uit kan sturen :P
Nee hoor, lees de forumbeschrijving van LCD maar:
Alles over televisiekijken. HD-LCD's, plasmaschermen, beamers en ouderwetse beeldbuizen.
[...]

Ja :)
Nee hoor, er staat een groot Blu-rayspelertopic sticky bovenaan LCD.
[...]

Eensch.
Edmin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:34:
Om even op de TS te reageren:
een HTPC is _niet_ zomaar een pc die op een tv is aangesloten. Het is een pc die ingericht is met als hoofddoel het verzorgen van content voor de televisie. Oftewel: films afspelen, recorden van tv programma's, decoden van het TV signaal voor de TV (analoof en/of digitaal).
Da's dus precies wat ik zei. Een PC die op de TV is aangesloten en voorzien van geschikte software (geschikte software=geschikte software om media te serveren).

Ik heb trouwens een HTPC zonder TV-kaart, ik gebruik die alleen om films te kijken, wat internetten (internet=ook content) en eventueel een spelletje. Nu is de grens voor het begrip "HTPC" natuurlijk sowieso vrij lastig aan te geven.
Wat mij betreft hoort elk apparaat dat hieraan kan voldoen hier thuis. Realiteit in deze tijd is wel dat apparaten steeds meer naar elkaar toe groeien.
Dus een HTPC zonder TV-kaart is onmogelijk?
VWb de naam... tja. Mediaspelers, HTPC's en Decoders dan?
Tja, is dichter in de buurt, maar als ik wil weten of er een betere antenne te krijgen is voor mijn Digitenne of waar ik een leuk TV-abonnement af kan sluiten dan denk ik niet dat ik dat onder decoders ga zoeken.

Om het toch maar in vraagvorm te stellen: zou televisie eventueel groot genoeg zijn voor een eigen subforum?
ArChie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:52:
Persoonlijk zou ik het liefst een heel aparte sectie zien voor Digitale TV, maar dat zal gezien mijn interesse geen verrassing zijn. Als de boel echter wel in één sectie moet blijven dan zou ik toch de voorkeur hebben om "Digitale TV" op te nemen in de sectie naam zodat tenminste duidelijk is waar alles over Digitale TV gebleven is. Ook maakt het een behoorlijk deel uit van de volledige content van die sectie dus mag het ook wel apart vernoemd worden. Namen als content providers zegt de meesten niets en decoder vind ik persoonlijk een slechte naam omdat dit altijd verwarring oproept met MPEG decoders en decryptie van het digitale signaal wat twee hele verschillende dingen zijn. Dan nog liever "Digitale ontvangers".

Verder is analoge TV op zijn retour. Ook krijgen de TV's meer en meer standaard digitale tuners aan boord waardoor ik vermoed dat we over enige tijd weer de discussie krijgen of alles wat met digitale TV te maken heeft toch weer niet beter terug kan naar de LCD, Plasma en projectie sectie omdat er anders op twee plekken over digitale TV gediscussieerd gaat worden.
Ik ben het ermee eens, maar analoge TV blijft de komende jaren echt nog wel een onderwerp in Nederland en België. Al was het maar omdat een nieuwe analoge TV-kaart nog geen drie tientjes kost. Maar ik zou analoge en digitale TV wel bij elkaar houden. Op termijn zal analoge TV dan wel uitsterven, maar daar is op dit moment nog geen sprake van.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

quote: Wikipedia - HTPC
A Home Theater PC (HTPC) or media PC is a convergence device that combines the functions of a personal computer and a media center software which feature video and music playback, and usually but not always also digital video recorder functionality.
Dus een HTPC hoeft niet altijd een tv-kaart/dongle etc. te hebben maar gewoon dedicated zijn voor het afspelen van audio en video (=media), met af en toe een spelletje en/of internet.

In mijn ogen hoeft deze HTPC niet eens altijd aan een TV-gekoppeld te zitten, gewoon een scherm en losse boxen zoals ik bij m'n bed heb vind ik HTPC, het enige wat ik er namelijk mee doe is series en films kijken en lui vanuit bed m'n torrents en .nzb's op m'n desktop beneden beheren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:57:
Ik ben het ermee eens, maar analoge TV blijft de komende jaren echt nog wel een onderwerp in Nederland en België. Al was het maar omdat een nieuwe analoge TV-kaart nog geen drie tientjes kost. Maar ik zou analoge en digitale TV wel bij elkaar houden. Op termijn zal analoge TV dan wel uitsterven, maar daar is op dit moment nog geen sprake van.
Dan stel ik voor om een sectie "Digitale TV en HTPC" te maken. HTPC wordt toch nog voornamelijk met analoge TV kaarten geassocieerd en de discussie over analoge TV in combinatie met een LCD of Plasma TV blijven toch plaatsvinden in het LCD, Plasma en Projectie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Digitale tv en HTPC's vind ik nou juist niet bij elkaar passen. Wel als het allemaal onder de noemer van "contentproviding" wordt gegooid, maar dat doe je dus niet als je die twee bij elkaar zet.

Als je alle kastjes en schermpjes uit elkaar trekt, dan zit je dus gevoelsmatig alleen nog met de meuk voor televisie kijken, als ik het goed heb. Het originele idee is dus om dit ook in MSH te gooien. Denken jullie dan dat een apart forum voor televisie kijken levensvatbaarheid heeft? (dat is een open vraag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
RoD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:13:
Digitale tv en HTPC's vind ik nou juist niet bij elkaar passen. Wel als het allemaal onder de noemer van "contentproviding" wordt gegooid, maar dat doe je dus niet als je die twee bij elkaar zet.

Als je alle kastjes en schermpjes uit elkaar trekt, dan zit je dus gevoelsmatig alleen nog met de meuk voor televisie kijken, als ik het goed heb. Het originele idee is dus om dit ook in MSH te gooien. Denken jullie dan dat een apart forum voor televisie kijken levensvatbaarheid heeft? (dat is een open vraag :) )
Nou dan ga ik maar gewoon topics tellen.

LCD heeft (exclusief FAQ en beleid) 15 topics over de afgelopen 24 uur. Dus dat zal ik dan maar als graadmeter nemen voor levensvatbaarheid.

1. \[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2
2. KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]
3. \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 8
4. \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
5. \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic
6. Ziggo interactieve Televisie
7. \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
8. UPC Digital TV - Deel 6
9. Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
10. \[DVB-S2]Twintuner PVR met C+ EPG
11. kabel werk slecht op lcd tv
12. VGA naar DVB-C converter
13. Sony RDR-HX1080 en digitale TV opnemen?!?
14. \[DVB-C] Keys Ziggo langer houdbaar?
15. Onderzoekje - Wat verbruikt jouw DTV/HD recorder in standby?
16. Welke TV aanbieder moet ik kiezen, Glashart of Ziggo?
17. Signaal slecht, coax
18. [Computer] Humax IRHD 5000C
19. Welke combinatie systeem & TV kaart voor media center? (twijfelgeval, HTPC of TV-kaart?)
20. \[DVB-T] Ontvangen Digitenne op notebook*
21. Digitenne op portable dvb-t/ analoge dvd speler?
22. 2e hands smartcard toevoegen aan huidige ziggo abonnement
23. Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/Multikabel
24. AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
25. Schotel TV-signaal splitten
26. DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
27. digitenne audio
28. Digitale kabelreciever aansluiten op LCD Monitor
29. Humax IRHD-5000 HD decoder
30. Verschil in digitale ontvanger met hdmi of scart uitgang
31. Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
32. HDTV: kwaliteit Nederland 1, 2 en 3 HD
33. \[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic
34. UPC en ongecodeerde digitale TV
35. Harddisk recorder
36. TV via schotel op het dak
37. Krijg DVB-T dongle niet werkend. ce6230 CE9500B1

Bij een aantal DVD/HDD-recorder topics is het juiste subforum dan nog discutabel, ik heb ook niet al die topics gelezen om te zien waar ze zouden moeten zijn. En er zitten vast een paar topics bij die bij de laatste 24 uur staan omdat ze net een schop richting MSH hebben gekregen. Maar dan nog.

Puur kijkende naar threadcount lijkt het me toch levensvatbaar. Er zouden nu al meer topics in dat forum zitten dan nu in LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik denk dat je het in ieder geval met ons eens bent dat er aan de nieuwe indeling iets niet klopt en dat de naamgeving van de secties nu niet aansluit bij de inhoud van die secties. Er is bijvoorbeeld ook al aangegeven dat topics over blu ray players nu zijn blijven hangen in de LCD, Plasma en Projectie terwijl die dan ook thuis horen in het Mediaspeler gebeuren, maar ook met de naam mediaspeler zal men niet snel de associatie leggen met de blu ray spelers omdat de eerste gedachte toch richting de NMT's gaat. Misschien is het wel goed om een nieuwe naam uit te vinden als Videospelers of Videoweergevers i.p.v. Mediaspelers.

En dan blijft ook nog de illustere CAM. Een CAM geeft niets weer en is als zodanig dus geen media of video speler. Je hebt hem echter wel nodig voor de decryptie van signalen waarbij het een onderdeel wordt van het apparaat met CI slot. Vervelend genoeg komen die voor in TV's en losse digitale ontvangers. Dus waar horen die CAM's thuis. Bij de CI+ CAM's wordt het nog lastiger omdat die vooralsnog alleen maar te gebruiken zijn in combinatie met TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 15:30

Thapous

Nee toch niet.

Analoog & Digitaal Beeldsignaal klinkt wel leuk imho. Maar dat dekt het volgens mij ook niet helemaal...

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:35:
Puur kijkende naar threadcount lijkt het me toch levensvatbaar. Er zouden nu al meer topics in dat forum zitten dan nu in LCD.
Maar die telling is ook niet juist aangezien je nu ook de aankondiging dat een topic verplaatst is meeneemt als activiteit in dat topic. Voor zo'n telling zal je dus eerst een paar dagen moeten wachten en dan heb je weer het probleem dat velen de topics niet terug weten te vinden in MSH vanwege de naamgeving van de sectie die de lading niet dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ArChie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:40:
[...]

Maar die telling is ook niet juist aangezien je nu ook de aankondiging dat een topic verplaatst is meeneemt als activiteit in dat topic. Voor zo'n telling zal je dus eerst een paar dagen moeten wachten en dan heb je weer het probleem dat velen de topics niet terug weten te vinden in MSH vanwege de naamgeving van de sectie die de lading niet dekt.
Ja dat klopt. Dan zou je over 24 uur opnieuw moeten tellen en zorgen dat de mods ondertussen niets moven. :+

Maar dan nog is het aantal behoorlijk. Ook als je de kickpost weglaat zijn er in veel van die topics in de afgelopen 24 uur ook andere reacties geplaatst waardoor ze alsnog in de lijst komen.

[edit]
Ik filter de kickers zelf wel even:

1. \[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2
2. KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]
3. \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 8
4. \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
5. \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic
6. Ziggo interactieve Televisie
7. \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
8. UPC Digital TV - Deel 6
9. Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
10. \[DVB-S2]Twintuner PVR met C+ EPG
11. VGA naar DVB-C converter
12. \[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic
13. UPC en ongecodeerde digitale TV
14. Krijg DVB-T dongle niet werkend. ce6230 CE9500B1

Dat maakt het iets moeilijker. Vergeleken met een forum als Overclocking & Tweaking is dat nog steeds helemaal niet zo slecht, en het aantal topics zal mogelijk ook toenemen als het eenmaal een eigen forum heeft. Casemodding is vrijwel zeker een kleiner forum wat dit betreft, evenals Elektronica en Apple Computers.

Als Beveiliging & Virussen levensvatbaar genoemd mag worden met 5 topics over de afgelopen 24 uur waarvan één een poststatstopic en een ikbenhetnieteensmetdemodtopic (dus eigenlijk maar 3 topics) dan is een TV-forum dat zèker. Blader maar even door de index en je zal diverse fora tegenkomen die het bij lange na niet halen bij de lijst van 14 topics hierboven.

[ Voor 58% gewijzigd door Mentalist op 10-10-2009 00:28 ]

Pagina: 1