UPC en ongecodeerde digitale TV

Pagina: 1
Acties:
  • 11.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 208475

Topicstarter
Ik lees zo hier en daar dat UPC kanalen uit een basispakket ongecodeerd doorgeeft (altijd, of zo nu en dan?). Nu heb ik sinds kort een TV met ingebouwde digitale tuner (Sony KDL32S3000) en als ik op de AB de knop digitaal indruk, dan zie ik alleen een demo kanaal van UPC. Er zijn nog wat andere kanalen (10 TV en 20 radio ofzo) maar allemaal gecodeerd.

Voor zover ik weet heeft mijn TV een DVB-T en DVB-C tuner aan boord. Als ik op de knop digitaal druk, dan zie ik toch wat deze tuner ontvangt? Dan moet ik toch alles kanalen zien die UPC digitaal uitzend, zij het dat ze geen beeld geven omdat ze gecodeerd zijn? Als het waar is dat UPC kanalen uit een basispakket (welk pakket is dat) uitzend zonder codering, dan zou ik die toch ook moeten zien?

Bedankt!

Anoniem: 120071

basispakket is dit pakket:

http://www.upc.nl/televisie/kabel_televisie

dus alle zenders die in dit standaard analoog radio/tv abbonement zitten zouden ongeencrypt doorgezonden moeten worden... hiervoor zou je ook geen digital tv abo hoeven te hebben gezien het digitaal signaal al wordt meegezonden bij het analoog pakket... heb jij gewoon t analoge basispakket? of een digitaal pakket?

Anoniem: 38733

Naar wat ik uit de verhalen begrepen heb niet altijd (365 dagen per jaar), maar wel meestal (360 dagen per jaar ofzo). :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het lijkt er een beetje op dat het per regio verschilt. Meestal hoor je dat je met UPC helemaal geen digitale TV kan ontvangen zonder UPC decoder (door de aparte codering). Maar inderdaad, in het UPC topic zijn er enkele mensen die het blijkbaar wel kunnen. Maar ik vermoed dat dit niet altijd zo zal zijn.. Bij UPC moet je namelijk betalen voor je digitale TV (ook voor alles basispaket), waar dit bij kabelaars zoals bijvoorbeeld Multikabel niet zo is (daar betaal je alleen voor premium kanalen).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

random0xff welke regio zit je?

Topicstarter
Ik heb zojuist automatisch zenders gezocht, dit keer niet met de instelling 'snel'. Dat scheelt! Ik heb nu 300 zenders, waarvan er een paar inderdaad gewoon beeld geven. Ik ben al zenders tegengekomen die niet in het analoge basispakket zitten (zoals BBC4).

Maar het klopt dus dat ik met mijn TV digitaal DVB-C ontvang, en dat dit gewoon mogelijk is zonder smartcards of wat dan ook? Ik heb wel ruimte voor een smartcard (PCMCIA slot) maar volgens mij werkt dat toch niet met UPC :|

Overigens is het digitale beeld van bijvoorbeeld Nederland 2 wel stukken mooier dan het analoge. Ik ben wel tevreden dat UPC dit basispakket gewoon digitaal uitzend, maar als het niet 365 dagen is dan zal ik wel af en toe een dagje minder tevreden zijn. Zolang dat slechts enkele dagen per jaar is, maakt dat niet zo veel uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 208475 op 21-12-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208475 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:38:
Ik heb zojuist automatisch zenders gezocht, dit keer niet met de instelling 'snel'. Dat scheelt! Ik heb nu 300 zenders, waarvan er een paar inderdaad gewoon beeld geven. Ik ben al zenders tegengekomen die niet in het analoge basispakket zitten (zoals BBC4).

Maar het klopt dus dat ik met mijn TV digitaal DVB-C ontvang, en dat dit gewoon mogelijk is zonder smartcards of wat dan ook? Ik heb wel ruimte voor een smartcard (PCMCIA slot) maar volgens mij werkt dat toch niet met UPC :|

Overigens is het digitale beeld van bijvoorbeeld Nederland 2 wel stukken mooier dan het analoge. Ik ben wel tevreden dat UPC dit basispakket gewoon digitaal uitzend, maar als het niet 365 dagen is dan zal ik wel af en toe een dagje minder tevreden zijn. Zolang dat slechts enkele dagen per jaar is, maakt dat niet zo veel uit.
Welke zenders heb je al kunnen vinden die je met jou analoog abbo ook kon ontvangen? Allemaal al of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik ben de zenders snel langsgegaan, en het lijkt erop dat het alle zenders uit het analoge pakket zijn, plus 1 of 2 die ik nog niet eerder gezien had.

De regio is Rotterdam e.o. overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 208475 op 21-12-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Hier in Amsterdam ook alle basiskanalen FTA. Gevonden via de DVB-C tuner in mijn Sony bravia D3000. Heel af en toe, misschien 1 maal per maand krijg ik bij een aantal zenders geen signaal. Even snel met de afstandsbediening een kanaal vooruit en meteen weer terug en ja hoor het signaal komt toch weer door.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe is t digitale signaal wat je dan hebt? Wel haarscherp een LCD? Of valt het mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-12-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Beeld is haarscherp. Goeie kabels is natuurlijk heel belangrijk. De meeste zenders geven in het menu van de tv een maximale signaalsterkte aan. Sommige gemiddeld, maar blijven desondanks van prima kwaliteit.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik ontvang met mijn Loewe 46 Compose 220 digitale zenders FTA (of beter gezegd, zonder tussenkomst van een mediabox) via de interne DVB-C tuner.
De reguliere zenders die ik voorheen analoog keek, kijk ik nu digitaal FTA. Bij de overige zenders geeft de tv aan dat het een gecodeerde uitzending is en is het beeld zwart.

Het enige wat ik moest doen is het netwerkID van UPC in mijn zoekwizard invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij is het signaal ook heel sterk en het beeld is zichtbaar beter dan het analoge beeld. Meest opvallend vond ik gisteren Nederland 123, dat was gewoon DVD kwaliteit.

Alleen zappen gaat digitaal iets langzamer, een fractie hoor, maar wel merkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 208475 op 21-12-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oemfoefoe schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:50:
Ik ontvang met mijn Loewe 46 Compose 220 digitale zenders FTA (of beter gezegd, zonder tussenkomst van een mediabox) via de interne DVB-C tuner.
De reguliere zenders die ik voorheen analoog keek, kijk ik nu digitaal FTA. Bij de overige zenders geeft de tv aan dat het een gecodeerde uitzending is en is het beeld zwart.

Het enige wat ik moest doen is het netwerkID van UPC in mijn zoekwizard invullen.
Kan jij nu 220 digitale zenders kijken op je Loewe tv?
Ik heb namelijk een DBox maar kan er nooit zoveel bekijken, bij veel zenders krijg ik de melding dat die gecodeerd is met Nagravision 2.
Anoniem: 208475 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:07:
Bij mij is het signaal ook heel sterk en het beeld is zichtbaar beter dan het analoge beeld. Meest opvallend vond ik gisteren Nederland 123, dat was gewoon DVD kwaliteit.

Alleen zappen gaat digitaal iets langzamer, een fractie hoor, maar wel merkbaar.
Ja NED1,2,3 zien er erg goed uit, dit komt omdat de de bitrate erg hoog ligt. In het geval van NED 1,2,3 is dit rond de 8mbit. RTL4,5,7,8 zit rond de 7mbit en de zenders SBS6,NET5,Veronica, TMF zitten rond de 5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Dutch3men schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:29:
[...]

Ik heb namelijk een DBox maar kan er nooit zoveel bekijken, bij veel zenders krijg ik de melding dat die gecodeerd is met Nagravision 2.

[...]

Ja NED1,2,3 zien er erg goed uit, dit komt omdat de de bitrate erg hoog ligt. In het geval van NED 1,2,3 is dit rond de 8mbit. RTL4,5,7,8 zit rond de 7mbit en de zenders SBS6,NET5,Veronica, TMF zitten rond de 5mbit.
Zo ver ik weet haalt UPC SBS6/Net5/Veronica nog steeds vanaf de CanalDigitaal satelliet binnen, en CanalDigitaal knijpt alles naar rond de 3Mbit/s.

http://www.linowsat.de/0192/bitrate/1109.html

Er zijn plannen dat UPC deze zenders ook rechtsstreeks vanaf de mediagateway glasvezel gaat halen met 8Mbit/s, net als NL1/2/3/RTL4/5/7/8, maar zover is het nog niet. Vooralsnog is CDS hier de bron.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 29-12-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dutch3men schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:29:
Oemfoefoe schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:50:

....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-06 15:00

Hachy

Laadpas Nerd

Oke, dus Rotterdam en Amsterdam kunnen het basispakket FTA (FTC?) digitaal ontvangen. Nog meer mensen in andere plaatsen ? Ik kan het zelf (nog) niet testen aangezien ik geen DVB-C tuner heb.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Iemand die weet of het in almere, altijd werkt die Free to Air kanalen?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1963
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-08-2023
Anoniem: 208475 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:38:

Het is inderdaad mogelijk om UPC digitale zenders uit het basispakket zonder smartcard te ontvangen. Ik kon het eerst ook niet geloven, tot ik het vanochtend met eigen ogen zag !!!
Mijn vader heeft net een Loewe Induvidual 40 Compose (wàt een TV, maar wel 4500 euri !) gekocht en beweerde dat hij dat kon. Direct met de TV aan de kabel, zonder mediabox, zonder smartcard.

Vanochtend gekeken, en inderdaad: Bijv Ned 1, 2 en 3 waren gewoon op de UPC kabel zichtbaar via DVB-C! Geen enkel kwaliteitsverschil met het ook aanwezige DVB-S (satelliet) signaal, en duidelijk beter dan analoog (wat ie natuurlijk ook ontvangt).
Het enige dat ie gedaan had was de TV aansluiten, Canaal Digitaal smartcard voor de satelliet in de TV gestopt, en vervolgens de setup voor analoog, kabel, en satelliet doorlopen.
Hij heeft bovendien géén digitaal abo bij UPC.
Verwijderen van de canaal digitaalkaart resulteerde zoals te verwachten, alleen in het uitvallen van de "S" kanalen, UPC analoog en digitaal bleven zichtbaar.
Dat geeft hoop, maar dus geen garantie voor de toekomst...

Ik ga nu zelf een FloppyDVT-C kaartje kopen om het op de Mediacenter te proberen!

Héél benieuwd wat andere UPC-slachtoffers/abonnees kunnen bereiken

[ Voor 3% gewijzigd door ronald1963 op 05-01-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147157

Ik heb gisteren een Sony 40W3000 gekocht en toen ik die aansloot aan de kabel (Haarlem) kreeg ik alle digitale zenders te zien die ook in mijn analoge pakket zitten, terwijl ik alleen voor analoog betaal. (Ja, ik ben zo iemand die jarenlang de bel- en mail- terreur van UPC weerstaan heeft.)
De beeldkwaliteit (digitaal) van vooral Ned1, 2 en 3 is erg goed. Ik wist niet dat gewoon PAL er, opgeblazen tot 40', nog zo goed uit kon zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
Geprobeed op mijn samsung, maar er wordt niets gevonden:S Regio Zaanstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lightning89 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:37:
Geprobeed op mijn samsung, maar er wordt niets gevonden:S Regio Zaanstad
Lijkt met nogal logisch. Een Samsung TV heeft geen DVB-C tuner en we hebben het hier over digitale TV via de kabel waarvoor je geen DVB-T tuner kan gebruiken die alleen geschikt is voor digitale TV via de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
Mmzz... beetje stom ja, Alleen DVB-T? Maar zijn daar geen free to air kanalen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Ik heb ook alle zenders digitaal hier op onze Loewe. Dit hebben we nu al een tijdje en ik zit er over te denken om een DVB-C kaart te kopen voor onze Media Center aangezien het analoge beeld op de PC bedroevend is. Maar werkt dat dan gewoon met Media Center?
En ik denk dat het trouwens wel blijft want er zijn maar heel weinig mensen die een decoder hebben in hun TV. Dus moeten ze wel zo'n kastje.
Maar ja ik ben zeer bereid om gewoon het digitale TV tarief te betalen als ik maar niet zo'n kast hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Niemand in Almere, die de free to air kanalen kan bevestigen?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Anoniem: 230207 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:13:
Ik heb ook alle zenders digitaal hier op onze Loewe. Dit hebben we nu al een tijdje en ik zit er over te denken om een DVB-C kaart te kopen voor onze Media Center aangezien het analoge beeld op de PC bedroevend is. Maar werkt dat dan gewoon met Media Center?
En ik denk dat het trouwens wel blijft want er zijn maar heel weinig mensen die een decoder hebben in hun TV. Dus moeten ze wel zo'n kastje.
Maar ja ik ben zeer bereid om gewoon het digitale TV tarief te betalen als ik maar niet zo'n kast hoef.
Nou ja, dat is dus een beetje het punt. Niemand wil set-top-boxes om diverse redenen. Als UPC nu gewoon een persbericht uit zou doen met dat alle zenders uit het basispakket gewoon FTC worden doorgegeven, en dit ook zo blijft, dan zouden de mensen wel meer investeren in dure tv's of HTPC's.

Zolang het echter niet zeker is, schiet het niet op. Maarja 't is natuurlijk ook niet zo vreemd dat ze er weinig rugbaarheid aangeven, immers ze verdienen er niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249147

Ook ik heb onlangs een Sony Kdl32S3000 aangeschaft maar het lukt mij maar niet om het
voor elkaar te krijgen. Zou b.v. random0ff (of iemand anders) mij precies kunnen vertellen
wat te doen. Ik woon in Rotterdam, dus ontvangst zou geen probleem moeten zijn.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:29:
Bij UPC moet je namelijk betalen voor je digitale TV (ook voor alles basispaket), waar dit bij kabelaars zoals bijvoorbeeld Multikabel niet zo is (daar betaal je alleen voor premium kanalen).
In het begin was het digitale basispakket gratis bij multikabel om klantjes te winnen, tegenwoordig kost ook dat extra geld ( 1,95) terwijl het analoge pakket ook ieder jaar duurder wordt met minder zenders.
Nu is Duitsland drie eraf, al zit dat gelukkig FTA op de satelliet, net zoals BBC3 en BBC4 die bij multikabel 10 euro per maand moeten kosten.

mmm, ik zie net dat het basispakket dit jaar weer niks extra's kost mag ook wel voor
35 gulden in de maand

[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 17-01-2008 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250487

Ik heb sinds twee weken dezelfde tv en kan ongeveer 30 kanalen digitaal bekijken. Installeer gewoon nog een keer alle zenders en als het goed is moet hij naast de analoge ook ongeveer 270 digitale kanalen vinden (incl. radio en gaming kanalen etc.) Van die 270 kanalen zijn er ongeveer 30 niet gecodeerd.Toen ik na enkele dagen UPC belde om te vragen hoe het kon, want ik was een leek m.b.t. DVB vertelde men mij dat het onmogelijk was. Nou ik weet wat ik zie. M'n UPC mediabox niet aangsloten en toch 30 kanalen die echt aanzienlijk verschillen met de analoge en als ik ze vergelijk met de kanalen van de box (als ik hem aansluit) ook dan nog beter zijn.
Anoniem: 208475 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:00:
Ik lees zo hier en daar dat UPC kanalen uit een basispakket ongecodeerd doorgeeft (altijd, of zo nu en dan?). Nu heb ik sinds kort een TV met ingebouwde digitale tuner (Sony KDL32S3000) en als ik op de AB de knop digitaal indruk, dan zie ik alleen een demo kanaal van UPC. Er zijn nog wat andere kanalen (10 TV en 20 radio ofzo) maar allemaal gecodeerd.

Voor zover ik weet heeft mijn TV een DVB-T en DVB-C tuner aan boord. Als ik op de knop digitaal druk, dan zie ik toch wat deze tuner ontvangt? Dan moet ik toch alles kanalen zien die UPC digitaal uitzend, zij het dat ze geen beeld geven omdat ze gecodeerd zijn? Als het waar is dat UPC kanalen uit een basispakket (welk pakket is dat) uitzend zonder codering, dan zou ik die toch ook moeten zien?

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 250487 op 28-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb net 20 minuten met de technische dienst van digitale TV van UPC gesproken en hem flink het hemd van het lijf gevraagd. Eerst ontkenden ze het glashard, toen ik daarna volhield en wat reacties alhier voorlas, liet de persoon tussen de regels door weten dat het produkt 'basispakket free-to-cable' "officieel" niet bestaat, dat ze er 'officieel' niets mee doen, en dat zij "officieel" ook zogenaamd van niets weten.

Maar in sommige regios was het inderdaad mogelijk dat er 'enkele' zenders digitaal te ontvangen waren.

Als je het mij vraagt is het gewoon bullshit en is het basispakket overal Free To Cable te ontvangen nu. Al weet ik het niet zeker, dat vermoeden heb ik in elk geval.

Duidelijk een beleidskwestie dus, UPC geeft er geen rugbaarheid aan omdat ze hun eigen decoders natuurlijk willen verkopen inclusief de bijbehorende abbonementjes. En als iedereen zomaar het digitale basispakket van de kabel plukt, tja daar verdienen ze natuurlijk niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een 32d3000, regio Arnhem UPC, maar kan rtl 8, national geographic en nog een paar niet ontvangen digitaal (via interne dvb-c tuner). Rest van basispakket wel. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Vectrex Dude schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:14:
Ik heb een 32d3000, regio Arnhem UPC, maar kan rtl 8, national geographic en nog een paar niet ontvangen digitaal (via interne dvb-c tuner). Rest van basispakket wel. Hebben anderen dat ook?
Definieer eerst eens wat je precies bedoelt met "niet digitaal kunnen ontvangen". Staan deze kanalen wel in de kanalen lijst van de Sony TV, maar geven ze bij het selecteren van het kanaal geen beeld en geluid of komen ze zelfs niet voor in de kanalen lijst van de Sony TV na het zoeken naar kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
ArChie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Definieer eerst eens wat je precies bedoelt met "niet digitaal kunnen ontvangen". Staan deze kanalen wel in de kanalen lijst van de Sony TV, maar geven ze bij het selecteren van het kanaal geen beeld en geluid of komen ze zelfs niet voor in de kanalen lijst van de Sony TV na het zoeken naar kanalen?
Dat eerste, ze zijn gevonden, maar als je zender selecteert blijft scherm zwart (wel info balk). EPG info is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Vectrex Dude schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:14:
Dat eerste, ze zijn gevonden, maar als je zender selecteert blijft scherm zwart (wel info balk). EPG info is er wel.
Mogelijk zijn die kanalen in jouw regio dan gecodeerd. Je kan nog de volgende dingen proberen:
1. Vraag op een kanaal dat volgens jou vrij zou moeten zijn eens de systeem informatie op zoals de gebruikte frequentie voor dat kanaal, signaal sterkte en de fout indicaties. Al deze gegevens staan bij Sony in één scherm. Geef die info eens door voor een aantal kanalen dat niet werkt maar wel zou moeten werken.
2. Mocht blijken dat de signaal kwaliteit slecht is dat kan je nog wat proberen met andere COAX bekabeling en het vewrijderen van signaal verzwakkende componenten zoals splitters, slechte plastic stekkers, DVD/Video recoders tussen het aansluitpunt en de TV, etc.
3. Heb je bij het zoeken naar de kanalen ook netjes de Quick Scan parameters ingevuld? Waarschijnlijk val je onder HE Zevenaar, dus gebruik die netwerk ID en probeer een aantal frequenties uit de lijst voor HE Zevenaar als zoek frequentie. De door UPC gebruikte symbol rate is 6900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

En ze blijven het maar ontkennen he, UPC. Zelfs meerdere malen de link naar dit topic gegeven en stug blijven volhouden dat het niet kan zonder hun decoder, en dat het misschien toch de analoge zenders waren *die je tv dan weer digitaal zou maken :?* yeah sure, wat een nitwits zitten er toch ook op die verkooplijn 0800-1872.

Toets 2 voor PRODUKT informatie. Ze hebben geen idee. Lutsers.

Maargoed, nog meer mensen met ervaringen hiermee? Zijn er bijvoorbeeld al mensen die RTL8 -FTC- van de kabel hebben geplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Hachy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:27:
En ze blijven het maar ontkennen he, UPC. Zelfs meerdere malen de link naar dit topic gegeven en stug blijven volhouden dat het niet kan zonder hun decoder, en dat het misschien toch de analoge zenders waren *die je tv dan weer digitaal zou maken :?* yeah sure, wat een nitwits zitten er toch ook op die verkooplijn 0800-1872.

Toets 2 voor PRODUKT informatie. Ze hebben geen idee. Lutsers.

Maargoed, nog meer mensen met ervaringen hiermee? Zijn er bijvoorbeeld al mensen die RTL8 -FTC- van de kabel hebben geplukt?
Waarom zou je dit uberhaupt willen melden bij ze? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 21:20

Wallie

Herr

Ik heb ze er laatst over gemaild: ja, het was idd waar volgens hen dat er momenteel een hele lading zenders FTA te ontvangen waren via hen, maar 't was wel tijdelijk, voor een of andere test, en het zou ook niet zo blijven. Dus geen ontkenning, maar ook duidelijk van "als 't werkt is het leuk, anders niet bij ons zijn". Nou ja, reden voor mij om naar digitenne te gaan kijken, kijk zo weinig tv, en om daar nou 16euro per maand voor te blijven dokken, in een analoge kwaliteit die ze 20 jaar terug al konden leveren 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Wallie op 05-03-2008 15:01 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Heb dan ook maar eens op digitale zenders gezocht met mijn 40V3000. Vind alle basiszenders van UPC. :9~ Alles loopt vlekkeloos. Nu heb ik de tv uitgezet, en dan weer aan en nu blijkt dat hij niet alle zenders direct terug vindt. Ik kies dan bijvoorbeeld RTL5 en dan zegt hij: 'zender niet beschikbaar.' Switch ik vervolgens naar analoog en direct weer terug naar digitaal dan pakt hij het wel. Moet je de frequentie soms op een of andere manier locken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Evil Hobbit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:30:
Heb dan ook maar eens op digitale zenders gezocht met mijn 40V3000. Vind alle basiszenders van UPC. :9~ Alles loopt vlekkeloos. Nu heb ik de tv uitgezet, en dan weer aan en nu blijkt dat hij niet alle zenders direct terug vindt. Ik kies dan bijvoorbeeld RTL5 en dan zegt hij: 'zender niet beschikbaar.' Switch ik vervolgens naar analoog en direct weer terug naar digitaal dan pakt hij het wel. Moet je de frequentie soms op een of andere manier locken ?
Heb je ook bij de QuickScan parameters de juiste waarden ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Ik denk het niet. Ik heb hem een full scan gegeven en daarna de zenders gesorteerd. Verder niks ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Evil Hobbit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:33:
Ik denk het niet. Ik heb hem een full scan gegeven en daarna de zenders gesorteerd. Verder niks ingesteld.
Misschien weet de TV niet exact de juiste frequenties te vinden en kan het invullen van de Quick Scan parameters mogelijk helpen. Bij UPC is de Symbol Rate 6900 i.p.v. 6875. De Frequency en de Network ID zijn bijvoorbeeld te vinden op de Digitale kabeltelevisie website op de pagina Zenderindeling UPC.

De te kiezen Network ID van UPC staat in de frequentie tabellen, namelijk:
  • HE Amsterdam: 43136
  • HE Lelystad: 43138
  • HE Heerenveen: 43140
  • HE Zevenaar: 43142
  • HE Helmond: 43144
  • HE Rotterdam: 43146
Meestal is de dichtsbijzijnde HE de juiste. Werkt de Network ID niet voor je regio dan kan ook nog de algemene Network ID van UPC geprobeerd worden, namelijk 1536. Voor de Frequency is de kans groot dat de eerste frequentie in de betreffende frequentie sublijst werkt, dus voor Rotterdam 156 MHz en de overige UPC gebieden 354.75 MHz. Zoniet dan even experimenteren met de overige frequenties in het betreffende UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Thanks :D Heb het ingesteld en nu zapt hij weer zonder vertraging. Echt heel tof dit tx again _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Oki... nu is er ineens niks meer :D Hij geeft bij elke zender aan: gekozen programma is niet beschikbaar.

Wat ik heb ingesteld bij snelscan:

Symbol: 6900
ID: HE Rotterdam: 43146
Freq: 156

Wat ik hieruit opmaak is dat 156 enkel overeen komt met pakket 2049. Hieronder vallen dus de zenders als Hallmark, Geographic, TCM, Animal Planet. Ik verander dus de Frequentie naar 252 zodat hij overeen komt met pakket 2055. Hierin bevind zich dan NL 1 2 en 3. Na het zoeken geeft hij wederom aan Gekozen programma is niet beschikbaar.

Ik zal het weer eens terug zetten op auto en een full scan doen, misschien dat hij ze dan weer toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Evil Hobbit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:37:
Wat ik heb ingesteld bij snelscan:

Symbol: 6900
ID: HE Rotterdam: 43146
Freq: 156

Wat ik hieruit opmaak is dat 156 enkel overeen komt met pakket 2049. Hieronder vallen dus de zenders als Hallmark, Geographic, TCM, Animal Planet. Ik verander dus de Frequentie naar 252 zodat hij overeen komt met pakket 2055. Hierin bevind zich dan NL 1 2 en 3. Na het zoeken geeft hij wederom aan Gekozen programma is niet beschikbaar.

Ik zal het weer eens terug zetten op auto en een full scan doen, misschien dat hij ze dan weer toont.
Nee, dat is niet hoe het zou moeten werken. Op iedere gebruikte frequentie wordt als het goed is een zogenaamde Network Information Table (NIT) doorgegeven waarin de frequentie tabel zou moeten zitten die bij Netwerk ID 43146 hoort. Althans, zo zit het bij de Irdeto kabelbedrijven in elkaar. Het kan zijn dat UPC dit iets anders doet en alleen maar op één van de frequenties van uit de HE Rotterdamlijst die NIT doorgeeft. Vandaar mijn opmerking dat je dan de frequenties uit die lijst zou moeten proberen.

Wat je ook nog kan doen is de Symbol Rate op 6900 laten staan en de Netwerk ID op 43146 en alleen de frequentie weer op auto zetten en dan een QuickScan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Ik heb nu de frequentie op auto staan, netwerk id op 43146 en ook de symbol rate op auto. Nu pakt hij het allemaal weer vlekkeloos. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

mlevd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:36:
[...]

Waarom zou je dit uberhaupt willen melden bij ze? :?
Omdat ik vind dat ze wel eens duidelijk mogen zijn met wat ze wel en niet op hun kabel aanbieden, en of dit nu wel of niet gesupport is, geld kost of toch gratis is. Dit is toch de omgekeerde wereld, dat de klant toevallig moet ondekken hoe hun systemen werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is toch wel duidelijk. Ja normaal kost het geld, en nee het wordt niet ondersteund. Ze zeggen er alleen niks over omdat ze liever hebben dat je hun decoder neemt.. (en betaald).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik wil jullie ook even wijzen op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Een flinke kick. Ik heb gisteren een Samsung LE32B650 gekocht voor op de slaapkamer, maar heb geen zin 4 euro per maand aan UPC te betalen voor de decoder.

De TV heeft een DVB-C en T tuner, dus als het goed is zou ik de digitale FTA zenders moeten kunnen bekijken. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Ik zit in regio Arnhem en heb getest met diverse frequenties en netwerk ID's als beschreven op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml . Ik krijg het echter niet aan de praat.

Ik las hierboven dat de zenderlijst wellicht enkel op een kanaal wordt uitgezonden. Als iemand weet welk kanaal, hou ik me aanbevolen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

De FTA zenders zijn op een gegeven moment geblocked. Ik geloof dat alleen Nederland 1, 2 en 3 FTA te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 20:27

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica