• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt eindelijk zover te zijn, een DVB-C PVR die goed werkt en waarmee het mogelijk is om opgenomen beelden naar een PC over te zetten (helaas via USB).

Ik heb hem zelf nog niet maar ben er 95% zeker van dat ik hem deze week ga bestellen.

Dit topic wil ik gebruiken om ervaringen en problemen uit te wisselen.

Het gaat om dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.nl/PVR9200/iPVR-9200C.jpg

Een review vind je hier.

En op deze site meer info.

Invoegen doe je zo!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
Op de volgende website vind je gebruikers reviews. Zeer positief, vergeleken met dat samsung geval.

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58
http://mgv.multikabel.nl/...s=0&postorder=asc&start=0

Ben benieuwd naar de ervaring van een tweaker van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
PieterPan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:14:
Op de volgende website vind je gebruikers reviews. Zeer positief, vergeleken met dat samsung geval.

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58
http://mgv.multikabel.nl/...s=0&postorder=asc&start=0

Ben benieuwd naar de ervaring van een tweaker van dit apparaat.
Naar aanleiding van deze reviews heb ik er maar 1 besteld, vandaag binnen gehad en morgen ga ik er naar kijken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 13:04
Ben ook erg benieuwd naar dit apparaat en naar je bevindingen!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210487

Modbreak:spam

[ Voor 92% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb deze PVR nu twee dagen in huis en mijn ervaringen zijn overwegend positief. In elk geval zal tv-kijken nooit meer hetzelfde zijn!
De timeshift-functie is ronduit fantastisch. Elk programma wordt automatisch opgenomen (zolang je niet van zender wisselt) zodat je even rustig kunt bellen of koffie zetten; kwestie van de pauzeknop indrukken of gewoon "terugspoelen".
De bediening is redelijk intuïtief en beter dan die van de samsung-9401R decoder die ik eerst had. De Humax gaat veel sneller door de menu's en ook het zappen gaat net iets sneller; voor mij heel belangrijk want bij de Samsung zat dat echt boven de irritatiegrens, zo traag zapte dat ding.
Je kunt twee opnamen (van perfecte digitale kwaliteit) tegelijk maken en dan nog naar een derde programma kijken (niet alle programma's zijn dan nog beschikbaar, geloof ik). Uiteraard kun je dan altijd nog je toevlucht nemen tot analoog kijken.
Er zitten nog wel enkele bugs in: als je een programma opneemt via de programmagids (epg), wordt bij mij de eindtijd uit de epg aangehouden, ook al heb je in de basisinstellingen de aan te houden eindtijd op + 5 of +10 minuten gezet. Je moet dus voorlopig altijd de eindtijd handmatig aanpassen want de meeste programma's lopen uit.
Verder ben ik er tijdens een dag lang spelen met het apparaat tweemaal in geslaagd hem te laten crashen bij het wisselen van zender. Het beeld wordt dan zwart en de stroom uit- en inschakelen is dan de enige remedie. Ik zie nog geen patroon daarin.
Er zijn vijf favorietenlijsten te maken, waarbij je de volgorde van de zenders overigens niet zelf kunt veranderen. Bij de Samsung kon dat wel.
Nog een laatste puntje: het apparaat is bijzonder lelijk, het front is van een soort plastic dat zeer snel krast, zelfs als je er even met je nagel overheen gaat. Onbegrijpelijk.
Maar goed, de conclusie is voorlopig dat de Humax 9200 het voor 95% prima doet en ik kan de aankoop zeker aanraden voor wie op zoek is naar zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik deel de ervaring hierboven.

De installatie van het apparaat kostte mij 10 minuten (als vervanging voor de Samsung decoder) en dit is inclusief instellen en kanalen zoeken.

Het bedienen gaat inderdaad intuïtief, vanuit de EPG kies je een programma en drukt op OK, als het programma nu bezig is ga je ernaar kijken en als het in de toekomst ligt wordt het opgenomen.

De PVR gaat direct opnemen en dus kan je elk programma dat je aan het kijken bent pauzeren en terug gaan naar het punt waar je begonnen bent met kijken.

Het is inderdaad mogelijk om 2 programma's op te nemen en een derde te kijken, de keuze in het aantal kanalen is dan alleen beperkt. 2 programma's kijken en een opgenomen opname afspelen is ook geen enkel probleem.

De uitloop timer is inderdaad een minpunt, hoe dit nu precies zit weet ik niet maar ga ik nog naar kijken.

Gisteren wel 1 keer een reboot van het apparaat gehad, hierna was hij kwijt waar ik gebleven was met kijken in een reeds opgenomen programma maar verder geen instelling o.i.d. verdwenen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

@prijk

Het apparaat crasht 2 keer en toch ben je overwegend positief? Kun je dit uitleggen? Ik heb zelf de Samsung P850R en deze is nu in 2 maanden 4x vastgelopen/gecrashed waarna ik mijn opname kwijt was. Die heb ik dus naar de technische dienst van Samsung gestuurd, want dat valt bij mij onder niet goed werkend produkt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
MrScratch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:36:
@prijk

Het apparaat crasht 2 keer en toch ben je overwegend positief? Kun je dit uitleggen?
Mijn Samsung 9401 crashte ook wel eens, je gaat dat soort dingen bij digitale tv voor lief nemen kennelijk. Overigens is er geen crash meer geweest sinds de eerste dag dat ik de Humax stevig aan de tand voelde, dus ik heb hoop dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Mag natuurlijjk niet voorkomen, daar heb je op zich gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
prijk schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:10:
Nog een laatste puntje: het apparaat is bijzonder lelijk, het front is van een soort plastic dat zeer snel krast, zelfs als je er even met je nagel overheen gaat. Onbegrijpelijk.
Shame on me...
Er zit dus wel degelijk een dunne plasticfolie over het front, die ik eerst niet heb gezien. Afijn, losgetrokken en het front is nu fraai en krasloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
prijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:00:
[...]

Shame on me...
Er zit dus wel degelijk een dunne plasticfolie over het front, die ik eerst niet heb gezien. Afijn, losgetrokken en het front is nu fraai en krasloos.
Moest toch wel even grinniken toen ik dit las :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

prijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Mijn Samsung 9401 crashte ook wel eens, je gaat dat soort dingen bij digitale tv voor lief nemen kennelijk. Overigens is er geen crash meer geweest sinds de eerste dag dat ik de Humax stevig aan de tand voelde, dus ik heb hoop dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Mag natuurlijjk niet voorkomen, daar heb je op zich gelijk in.
Tsja, dat is me bij de Samsung 9401 nog nooit gelukt. Maar bij de P850R ben je direct een opname kwijt, dus dat is een graadje erger. Stel het volgende scenario:

12.00u tot 13.30u opname. Ik kom om 12.45u binnen en wil digiTV kijken. Tijdens het zappen loopt hij vast, reset en de opname van 12.00u tot 12.45u is weg. Dan krijg je de neiging om maar geen DigiTV te kijken tot 13.30u, omdat je bang bent dat het apparaat vastloopt en je dus de opname kwijt bent. Daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor.

Maar laten we hopen dat de Humax dit niet overkomt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
MrScratch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Tsja, dat is me bij de Samsung 9401 nog nooit gelukt. Maar bij de P850R ben je direct een opname kwijt, dus dat is een graadje erger. Stel het volgende scenario:

12.00u tot 13.30u opname. Ik kom om 12.45u binnen en wil digiTV kijken. Tijdens het zappen loopt hij vast, reset en de opname van 12.00u tot 12.45u is weg. Dan krijg je de neiging om maar geen DigiTV te kijken tot 13.30u, omdat je bang bent dat het apparaat vastloopt en je dus de opname kwijt bent. Daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor.

Maar laten we hopen dat de Humax dit niet overkomt.
De ene keer dat ik een reboot kreeg bleef alles behouden. Verder reageert de Humax nog steeds snel en stabiel als er reeds 2 opnames lopen en je wilt TV of opname kijken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:54
_Diederik schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:09:
Het lijkt eindelijk zover te zijn, een DVB-C PVR die goed werkt en waarmee het mogelijk is om opgenomen beelden naar een PC over te zetten (helaas via USB).
Jammer genoeg blijkt de USB transfer functie vreselijk traag te functioneren: :(

http://xsbb.nl/phpbb/view...vhomenl&p=6906875#6906875
5.De enorm trage USB functie die erop zit een opname van 30 minuten, 1,8GB naar je pc overbrengen duurt 25 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
The_Doman schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:16:
[...]
5.De enorm trage USB functie die erop zit een opname van 30 minuten, 1,8GB naar je pc overbrengen duurt 25 minuten!
[...]
Komt neer op USB 1.1 standaard :o als de video echt 1.8GB was dan "pompt" hij met een snelheid van 1,2288 MB/s

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43
Jep dat klopt. Ik heb hem ook, en de overdrachtssnelheid is inderdaad echt traag.
Gewoon de snelheid van usb 1.1. Hoop dat daar nog wat aan gedaan gaat worden :P.

Niet zo handig om in de handleiding, en bij de specs op de website van humax usb 2.0 vermelden als alles gewoon op usb 1.1 voort sukkelt.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 28-02-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Humax Duovisio PVR-9200 C: Win uw aankoopbedrag terug!

Uw aankoop wordt beloond..... met een originele slagzin maakt u kans om uw aankoopbedrag van de Humax PVR-9200 C terug te verdienen. Actieperiode: 1 maart t/m 30 april 2007.
Dat maakt het wel interessanter maar ja slagzinnen is niet me sterkste kant :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
job schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:38:
Jep dat klopt. Ik heb hem ook, en de overdrachtssnelheid is inderdaad echt traag.
Gewoon de snelheid van usb 1.1. Hoop dat daar nog wat aan gedaan gaat worden :P.

Niet zo handig om in de handleiding, en bij de specs op de website van humax usb 2.0 vermelden als alles gewoon op usb 1.1 voort sukkelt.
Ja, ik snap dit nou echt niet! :(
2 jaar geleden heb ik al hetzelfde meegemaakt met een Topfield DVB-S PVR, hierbij was je toen ook ongeveer een hele dag (nacht) kwijt aan het overzetten van je opnames naar de PC!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
klaasbram schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:23:
[...]

Dat maakt het wel interessanter maar ja slagzinnen is niet me sterkste kant :(
Alleen jammer dat degenen die de decoder voor 1 maart hebben gekocht (ik bijvoorbeeld), dus niet mee mogen doen.

Denk dat ik maar even een mailtje stuur om mijn beklag te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Misschien een domme vraag, maar werkt deze decoder goed op het casema netwerk? Of maakt dat voor dit apparaat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thocla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:51
Anoniem: 127255 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:56:
Misschien een domme vraag, maar werkt deze decoder goed op het casema netwerk? Of maakt dat voor dit apparaat niets uit?
Op de doos staat dat de Humax iPVR-9200C is gecertificeerd door @Home, Caiway, Casema, Multikabel, Delta en KabelNoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Hoe is de beeldkwaliteit ?

Beter dan alle voorgangers? Niet alleen van Humax, maar ook van Samsung, Panasonic, Nokia etc.

Weet iemand wanneer de nieuwe van Panasonic uitkomt? (offtopic, ik weet het ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb zelf de panasonic en de gewone samsung gehad.
Als ik de beeldkwaliteit op een rijtje zet geeft de samsung het minste beeld, de pana beter, de humax het beste beeld.

Wat de nieuwe panasonic decoder betreft... komt die uberhaupt nog wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Panasonic heeft aangegeven dat er nog een nieuwe decoder zou komen. Had dit jaar al moeten gebeuren.

Je hebt nu de vergelijking met de Humax Duovisio PVR-9200 C gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
M. Mulder schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:47:
Hoe is de beeldkwaliteit ?

Beter dan alle voorgangers? Niet alleen van Humax, maar ook van Samsung, Panasonic, Nokia etc.

Weet iemand wanneer de nieuwe van Panasonic uitkomt? (offtopic, ik weet het ;) )
Als het gaat om scherpte en kleuren zie ik geen verschil met de standaard Samsung. Dat komt ook omdat ik nog een zeer eenvoudige TV heb.

Wat ik wel merk is dat t.o.v. de Samsung er veel minder verstoringen zijn in beeld en geluid. Hiervoor had ik regelmatig een korte onderbreking in beeld of geluid en dat heb ik niet meer gezien.

Ik zit trouwens bij Caiway.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Wil er eigenlijk morgen meteen een hebben. Zouden ze ergens op voorraad zijn bij een MediaMarkt?
Moet zorgen dat ik voor zondag as een PVR aan de gang heb, want dan begint het MotoGP seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
M. Mulder schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:31:
Panasonic heeft aangegeven dat er nog een nieuwe decoder zou komen. Had dit jaar al moeten gebeuren.
Ik geloof er niet meer in. Die had vorig jaar namelijk al uit moeten komen. Even als de laatste firmware voor de "oude" panasonic.
Je hebt nu de vergelijking met de Humax Duovisio PVR-9200 C gedaan?
Jep, daar gaat dit topic toch ook over :).

[ Voor 6% gewijzigd door job op 04-03-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

[...]
Jep, daar gaat dit topic toch ook over :).
OK :+

Hij wordt besteld, niet door mij, maar als de thread nog loopt wil ik wel feedback geven over de kwaliteit e.d.
Ik ga Panasonic wel even een mail sturen om te vragen of het nog in de planning ligt dat ze een decoder uitbrengen of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er schijnen nog wel wat bugs in te zitten, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

Aantal zaken die me wel opvielen:
De favorietenlijst is vrij beperkt..Als ik alle zenders neem van @home digitaal & @home digitaal extra dan past dat niet in 1 favorieten lijst.
De zenders zijn niet in een eigen volgorde te zetten. Ook de zender nummering blijft die van @home (dus met de gaten tussen de nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat had ik dus ook al gelezen op het tvhome forum. Mooi butt zeg!
* UltraSub gaat bidden dat hij er vandaag een kan ophalen bij de MM in Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, heb hem vanmiddag binnen gekregen, en aangesloten.
De zenders zijn wel in volgorde te zetten in de favorietenlijst, dat dan weer wel :)

Maareeeh... Ik heb storing!
Signaalsterkte op 48% (?), en beeldkwaliteit is 100%. Echter met dat laatste ben ik het dus niet eens. Als ik gewoon het menu op zet, is er al storing, en het "lopen van links naar rechts" van het beeld. Dit zie ik ook terug in het beeld. De Humax is aangesloten via scart, en is ook nog analoog doorgelust. Als ik de analoge lust weg haal, is er geen verandering. Extreme sports en Race TV laten gewoon fikse artifacts zien, is eigenlijk ronduit slecht beeld.

Iemand met dezelfde ervaringen en een oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:44:
Signaalsterkte op 48% (?), en beeldkwaliteit is 100%. Echter met dat laatste ben ik het dus niet eens.
Kwaliteit slaat op de signaalkwaliteit en niet de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ow, dan zegt hij dus eigenlijk dat er 48% aan sterkte binnen komt, maar dat de signaalkwaliteit gewoon 100% is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een lopend beeld lijkt me een aarding probleem, of een brakke scartkabel/aansluiting.

Heb je een andere TV om je decoder op te testen?
Menu's moeten namelijk gewoon foutloos kunnen worden weergegeven. :).
Probeer het eens zonder uberhaupt een coax aan te sluiten, dan heb je geen tv beeld, maar de menu's moeten gewoon werken.
Koppel ook alle andere apparaten eens van je tv/decoder af.. (dus viderecorders, dvd-spelers, spelcomputers, pc's).

Wat de artifacts betreft.. ja het zou goed kunnen dat je signaal niet sterk genoeg is (kijk je bekabeling eens na). De ene decoder heeft een sterker signaal nodig dan de ander om goed te werken. Maar normaal gesproken moet 100% kwaliteit een foutloos beeld geven. De laatste keer dat ik artifacts (o.a. blokjes) in m'n signaal had is echt al zeker meer dan een half jaar geleden.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 06-03-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de 1-tjes en 0-tjes van het signaal goed binnenkomen is de BER (Bit Error Rate) waarde die door de ontvanger bij een kanaal wordt weergegeven gelijk aan 0 en zal de signaal kwaliteit bij de meeste ontvangers weer worden gegeven als 100%. De beste indicatie voor een slecht signaal is echter de BER waarde. Als die bij de genoemde kanalen met artifacts 0 is, dan heeft het geen zin om te proberen om de signaal sterkte hoger te krijgen. De beeldkwaliteit van een digitaal TV kanaal wordt voor een groot deel bepaald door de bitrate van de video data stream van het kanaal. Afhankelijk van het gebruikte bronsignaal door de kabelbedrijven kunnnen daar grote verschillen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:44:
Als ik gewoon het menu op zet, is er al storing, en het "lopen van links naar rechts" van het beeld. Dit zie ik ook terug in het beeld. De Humax is aangesloten via scart, en is ook nog analoog doorgelust. Als ik de analoge lust weg haal, is er geen verandering. Extreme sports en Race TV laten gewoon fikse artifacts zien, is eigenlijk ronduit slecht beeld.
Het lopen van het beeld lijkt inderdaad op een probleem met de SCART (configuratie?)
Probeer eens als test om de output van de Humax op Composite te zetten inplaats van RGB?

Extreme sports en Race TV leveren geen geweldig beeld vanwege de zeer lage bitrate/resolutie (= artifacts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The_Doman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:18:
Extreme sports en Race TV leveren geen geweldig beeld vanwege de zeer lage bitrate/resolutie (= artifacts).
Extreme sports en Race TV Geven inderdaad niet geweldig beeld. Dit komt door de omzetting van ntsc naar pal. Ook de lage bitrate helpt niet echt :p.
Maar artifacts levert dit echt niet op. Dan weet je niet wat artifacts zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 06-03-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Heb eens wat basic troubleshooting gedaan.
Antenne kabel die van muur outlet naar de Humax liep, vervangen door bijgeleverde kabel. Werd beter. Optimaal? Nee.. Signalen veranderden iig niks. Wat me opvalt is dat als alleen de scart naar de tv loopt, met verder alles disconnected en de Humax op menu, het beeld ook al veel "ruis" vertoond. Sluit ik de H/K DVD22 er op aan met dezelfde scart, en dezelfde input op de TV, dan is (lijkt) het signaal veel beter als je naar het menu van de dvd speler kijkt.
Steek ik nu de coax in, dan treedt er wat storing op. Storing in de zin van strepen bij de ondertiteling, en net alsof er een tweede zender wil doorkomen af en toe. En volgens mij kan dat dus niet bij digitale TV. Toch?
Composite kabel heb ik even niet bij de hand om mee te testen.

Over de coax config, ik kom vanuit de essent splitter (internet/tv), ga rechtstreeks naar de wall outlet met 4 meter hirschmann kabel, en vanuit de outlet met een kabel van een metertje naar de receiver. De rest heb ik al allemaal uitgetrokken, maar maakt allemaal niks uit. Beeld blijft niet om over naar huis te schrijven. Het is ab-so-luut niet wat ik had verwacht van digitale tv :'(

/edit
Overigens: BER = 0 overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dus alleen met de scart, en helemaal geen coax kabels in de decoder (zowel in als uitgang).
Dan zou je in de menu's prima beeld moeten hebben, en zodra je een zender probeert te kijken een scherp zwart beeld (want geen coax, dus geen signaal).

Is dit niet het geval, dan heb je of een gevoelige tv (LCD TV?), of een kapotte decoder.

Kijk het is vrij simpel.. heb je artifacts dan is het digitale traject het probleem (tot aan de decoder).
Heb je ruis, dan is een probleem na de tuner.. (dus de decoder intern, de scart bekabeling, de tv).
Die bijgeleverde scart zou ik trouwens niet gebruiken.. dat is zo'n dun ding kan nooit wat zijn.

Zet ook heel snel alle ruisonderdrukkers en beeldverbeteraars uit :), die veroorzaken vaak bij digitale televisie juist ruis.

[ Voor 98% gewijzigd door job op 06-03-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:35:
Steek ik nu de coax in, dan treedt er wat storing op. Storing in de zin van strepen bij de ondertiteling, en net alsof er een tweede zender wil doorkomen af en toe. En volgens mij kan dat dus niet bij digitale TV. Toch?
Ja dat kan.
In sommige gevallen kan het SCART signaal van de TV storen met het beeld van de decoder.
TVhomeforum.tk: Ander beeld door het digitale signaal.
Je kunt ook je SCART kabel gebruiken voor composite, verander daarvoor de instellingen in de decoder (Composite/S-video/RGB)
Probeer eventueel een andere SCART aansluiting op je TV als deze beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:42:
Dus alleen met de scart, en helemaal geen coax kabels in de decoder (zowel in als uitgang).
Dan zou je in de menu's prima beeld moeten hebben, en zodra je een zender probeert te kijken een scherp zwart beeld (want geen coax, dus geen signaal).
Zoals ik al zei, beter, geen "dubbel" ghost beeld meer. Maar wel nog ruis.
Is dit niet het geval, dan heb je of een gevoelige tv (LCD TV?), of een kapotte decoder.
(Nog) geen LCD, deze decoder is het voortraject :)
TV is nog een oude 32" CRT van Philips. Gaar ding best wel. Maar het analoge beeld, en overigens dvd via scart, waren beter.
Kijk het is vrij simpel.. heb je artifacts dan is het digitale traject het probleem (tot aan de decoder).
Heb je ruis, dan is een probleem na de tuner.. (dus de decoder intern, de scart bekabeling, de tv).
Die bijgeleverde scart zou ik trouwens niet gebruiken.. dat is zo'n dun ding kan nooit wat zijn.

Zet ook heel snel alle ruisonderdrukkers en beeldverbeteraars uit :), die veroorzaken vaak bij digitale televisie juist ruis.
Hmm, heb semi artefacts. Laat ik het anders zeggen, ik zie dat het beeld digitaal is.
The_Doman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:49:
[...]

Ja dat kan.
In sommige gevallen kan het SCART signaal van de TV storen met het beeld van de decoder.
TVhomeforum.tk: Ander beeld door het digitale signaal.
Het zou dus goed kunnen dat mijn tv dit probleem veroorzaakt. Zoals al eerder aangegeven hierboven door iemand, zou ik de decoder eens op een andere tv moeten proberen. Helaas is dat sneller gezegd als gedaan, maar ik zal me er eens aan geven over een paar dagen.
[...]

Je kunt ook je SCART kabel gebruiken voor composite, verander daarvoor de instellingen in de decoder (Composite/S-video/RGB)
Probeer eventueel een andere SCART aansluiting op je TV als deze beschikbaar is?
Heb nog een andere scart.. Staat de 360 op dit moment op, omdat die scart RGB kan, en die waar de decoder nu op zit niet. Zal ik morgen eens ff proberen.

Bedankt voor alle tips en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:27:
(Nog) geen LCD, deze decoder is het voortraject :)
TV is nog een oude 32" CRT van Philips. Gaar ding best wel. Maar het analoge beeld, en overigens dvd via scart, waren beter.
Met een CRT is niets mis. Dat is zelfs een pre met digitale televisie.
Heb nog een andere scart.. Staat de 360 op dit moment op, omdat die scart RGB kan, en die waar de decoder nu op zit niet. Zal ik morgen eens ff proberen.
Je digitale decoder altijd via een scart aansluiten die rgb aankan. Minder dan dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
job schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:31:
[...]
Met een CRT is niets mis. Dat is zelfs een pre met digitale televisie.

[...]

Je digitale decoder altijd via een scart aansluiten die rgb aankan. Minder dan dat is zonde.
En als je geen scart RGB aansluiting hebt zal je in het menu van de Humax de TV Scart uitgang goed moeten instellen. De keuze is namelijk VCBS, RGB of S-Video en standaard staat hij op RGB.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zie op alle drie de genoemde varianten geen enkel verschil... Staat nu op VCBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Hoi Ultrasub,

Jammer dat je tegen dit probleem oploopt.
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de PVR maar had in beginsel ook wat ruis.
Ik heb zowel de scart kabel als de coax kabel die bijgeleverd werden aan de kant gegooid omdat deze in mijn ogen van erg matige kwaliteit zijn.
Ik heb de coax kabels vervangen voor 100 Hz exemplaren en voor de Scart gebruik ik het merk Monster Cable.
Na deze aanpassingen kon ik genieten van een vlijmscherp beeld.
Ik hoop dat je er uitkomt!

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ooow maar ik ben op zich ook een tevreden gebruiker! Sterker nog, zelfs met de ruis kan ik hem al niet meer missen na een paar uurtjes gebruik :)
Heb maar twee minpuntjes so far, en dat is de uitloop-bug, en het niet kunnen hernummeren van kanalen. Beiden zijn dan ook wel meteen zeer irritant. De eerste zorgt ervoor dat je eindes van opnames precies op scheduling afkappen ipv geplande uitloop, en de tweede zorgt er voor dat je eigenlijk alleen kunt zappen met channel up/down. Rechtstreeks op nummer zappen gaat bijna niet, want ik ga echt niet onthouden welk nummer Discovery Channel bijvoorbeeld zit.

Over het beeld. Sja, de bijgeleverde scart heb ik niet eens geprobeerd. Die zag er zo fragiel uit. Heb gewoon mijn eigen scart gebruikt, gewoon een ding van 14 euro, en die doet het op mijn Harman/Kardon DVD speler per-fect. Geloof best dat een Monster Cable veel beter is, maar ja.. Ben van mening dat de huidige setup ook al ruisvrij de menus moet kunnen weergeven, en dat doet hij op dit moment dus niet. Vwb de coax. Ik vind het raar dat ik met zo'n korte en relatief goede bekabeling (alles Hirschmann) toch maar zo weinig signaal heb (maximaal 48%).
Nee.. Het beeld is eigenlijk gewoon niet om aan te zien. Omdat ik zo verliefd ben op de functies, kan ik er mee leven (nóg wel), maar het is gewoon niet normaal. Straks nog maar eens van alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
De bug van de uitlooptijd is bij Humax bekend en was ook al opgevoerd voor de volgende update, dat zal dus wel goed komen.

Voor wat betreft het snel zappen:
Ik heb zelf een favorietenlijst aangemaakt en door op OK te drukken tijdens het kijken naar een zender komt de hele lijst tevoorschijn, je kunt dan met de omhoog/omlaag pijl heel snel naar een zender toe springen en ook rechts in een venstertje het actuele programma zien.
Misschien overbodige info omdat je dit al wist, anders kun je het eens proberen.
Als ik jou was zou ik de PVR toch even op een andere TV proberen, misschien is het wel iets hardwarematigs in de Humax, want het beeld hoort gewoon goed te zijn.

Succes en Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, het werkt! :)
Wat blijkt, een megarotte tweede scart input. Op de eerste, en op RGB, én een dure kabelt, werkt alles superscherp :P
* UltraSub gelukkig

Nadeel, de xbox 360 staat nu op de rotte ext2, daar moet ik nog wat voor verzinnen, want dat beeld is niet om aan te zien. Op S-Video staat nu de DVD speler, en enige wat ik verder nog over heb is composiet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mooi om te zien dat het werkt. :)

Wat die uitloop bug betreft, eenvoudig te omzeilen door handmatig de opnames te programmeren.
ik programmeer overigens liever met de tv-gids erbij.. @home geeft namelijk niet meer dan 2 dagen epg door... dan programmeer ik gelijk voor de hele week vol.

Wat je aansluit probleem betreft: de humax heeft 2 scart aansluitingen, dus misschien zou je je xbox door kunnen lossen.
Al is die 2e scart misschien alleen een uitgang dat moet je maar even opzoeken, ik was te lui om de handleiding door te lezen dus kan je niet beloven dat het werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 07-03-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:16:
Wat blijkt, een megarotte tweede scart input. Op de eerste, en op RGB, én een dure kabelt, werkt alles superscherp :P
* UltraSub gelukkig

Nadeel, de xbox 360 staat nu op de rotte ext2, daar moet ik nog wat voor verzinnen, want dat beeld is niet om aan te zien. Op S-Video staat nu de DVD speler, en enige wat ik verder nog over heb is composiet :(
Je kan je Xbox toch via de Humax aansluiten?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
Mooi om te zien dat het werkt. :)

Wat die uitloop bug betreft, eenvoudig te omzeilen door handmatig de opnames te programmeren.
ik programmeer overigens liever met de tv-gids erbij.. @home geeft namelijk niet meer dan 2 dagen epg door... dan programmeer ik gelijk voor de hele week vol.
Huh? Ik kon programmeren van dinsdag tot en met zondag?
Wat je aansluit probleem betreft: de humax heeft 2 scart aansluitingen, dus misschien zou je je xbox door kunnen lossen.
Al is die 2e scart misschien alleen een uitgang dat moet je maar even opzoeken, ik was te lui om de handleiding door te lezen dus kan je niet beloven dat het werkt.
_Diederik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:22:
[...]

Je kan je Xbox toch via de Humax aansluiten?
Ow... dan gaan we dat morgen maar eens testen. Volgens mij was het alleen een uitgang, maar goed, we shall see, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:15:

Ow... dan gaan we dat morgen maar eens testen. Volgens mij was het alleen een uitgang, maar goed, we shall see, bedankt voor de tips :)
Nee hoor, is ook gewoon een ingang, ik gebruik hem om mijn streaming client (Pinnacle Showcenter) aan te sluiten en heb dus maar 1 scart op de tv nodig.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
_Diederik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:32:
[...]
Nee hoor, is ook gewoon een ingang, ik gebruik hem om mijn streaming client (Pinnacle Showcenter) aan te sluiten en heb dus maar 1 scart op de tv nodig.
Ik heb mijn dvd-speler zo doorgelusd (dus dvd-scart naar 2e scart humax en 1e scart humax naar rgb-scart van de tv) en volgens mij geeft dat een prima beeld. Zet ik de dvd-speler aan, dan schakelt de tv zelf op het rgb-kanaal van het digitale humax-beeld door op het dvd-beeld, zet ik de dvd-speler op standby, dan krijg ik het beeld van de humax weer te zien.
Makkelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:15:
Huh? Ik kon programmeren van dinsdag tot en met zondag?
Met m'n panasonic kon ik nooit verder dan 2 dagen kijken.
Heb dat met m'n humax eigenlijk nooit geprobeerd. Zal eens kijken.

Ik vind het tien keer handiger om gewoon de datum en tijd in te kloppen dan via de epg de zoek functie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Even iets heel anders.

Op verzoek van mijn ouders heb ik een programma opgenomen dat ik weer op DVD wil zetten, hiervoor heb ik nu de volgende stappen genomen.Dit is redelijk te doen en de programma's zijn redelijk eenvoudig te gebruiken, vooral ProjectX is leuk omdat het de .ts file kan editten zonder converteren.

Iemand nog suggesties om het beter/sneller/eenvoudiger te doen?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:16:
* UltraSub gelukkig

Zou je eens willen proberen om de bijgeleverde scart te gebruiken, want ik ben echt benieuwd (lees "nieuwsgierig") of dit een slechter beeld opleverd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn, heb net alles weer ingebouwd :)
Zal morgen eens proberen voor je. Ik kan in ieder geval wel bevestigen dat de mensen die zeiden dat de tweede scart ook input aan kon, gelijk hadden. Mijn xbox 360 wordt gewoon doorgegeven, zelfs als de Humax in standby staat. Werkt perfect.

Overigens ben ik wel nog steeds niet tevreden over de beeldkwaliteit van @Home digitaal, maar dat is voor een ander topic. Heb constant signaal kwaliteit tussen 24 en 32%, beeldkwaliteit 100%, ber waardes overal 0. Maar je ziet gewoon dat het digitaal beeld is. Af en toe heb ik het idee dat ik naar een gestretched pc beeld zit te kijken. Dit verschilt overigens fiks per kanaal.

Verder uitermate tevreden over de Humax, zou niet meer zonder kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
M. Mulder schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:22:
[...]Zou je eens willen proberen om de bijgeleverde scart te gebruiken, want ik ben echt benieuwd (lees "nieuwsgierig") of dit een slechter beeld opleverd :*)
Die bijgeleverde SCART kabel zal ook gewoon werken..
Het voordeel van een "Dure" SCART kabel is gewoon de betere kwaliteit van de connectors en afscherming.
Scherper beeld zal er echter niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
UltraSub schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:49:Af en toe heb ik het idee dat ik naar een gestretched pc beeld zit te kijken. Dit verschilt overigens fiks per kanaal.
Dat zou best kunnen als je een (oudere) 4:3 TV gebruikt in combinatie met een 16:9 (anamorph) signaal uit de decoder. :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 08-03-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:45:
[...]

Het voordeel van een "Dure" SCART kabel is gewoon de betere kwaliteit van de connectors en afscherming.
Wat wordt er wel zichtbaar beter van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:48:
[...]

Dat zou best kunnen als je een (oudere) 4:3 TV gebruikt in combinatie met een 16:9 (anamorph) signaal uit de decoder. :)
Oudere Philips 16:9 82 cm CRT. DVD's zijn wel scherp.
Toch klopt er iets niet volgens mij. Ik ga eens in het @home topic lezen.

Het beeld wordt met een duurdere scart echt wel beter. Geen oversturing meer van het signaal, en daardoor is het beeld simpelweg scherper. Verwacht dus geen wonderen van een dure kabel, maar je ziet het wel. Ook al zijn er een hoop mensen die het niet zien. Het ligt ook een beetje aan de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, volgende dingetje...
Ik denk check eens of er een software update beschikbaar is (OTA). En ja hoor, die is er.
We gaan in installatiemodus of zo, en dan wordt de download header gechecked. Stap 1 "Tuning into the stream" gaat goed. We komen bij stap 2 ("Reading download header"), en dan verschijnt de melding:
Error: 0x80000C05
"The system ID of the download signature does not match the STB resident key"
De Humax reboot vervolgens, en als ik de software versie check, is die ongewijzigd. Als volgt:
Apparatuur: iPVR-9200C REV 1.0
Programmatuur: PXCIR 1.00.01
Device Driver Version: PXCIR 1.00.01
Bijwerkdatum: 21 Dec 2006
Laadprogramma: 3.211
MICOM Version: 2.10

Ik zit dus bij @home. Wat draaien de mensen hier voor software versies, en hebben jullie al kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De firmware die op het netwerk staat is een firmware voor de fieldtest (een aantal testboxen die bij mensen thuis staan).

De box ziet dat er een firmware voor een pvr-9200c in een stream zit (en laat de optie firmware update zien), maar kan het niet installeren omdat de header niet klopt (is alleen bedoeld voor testboxen).
Dat je een foutmelding krijgt is dus correct
Jij hebt dezelfde versie als alle andere die de box in de winkel hebben gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 12-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, bedankt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:49

ewf

Even een vraagje van iemand die net voor het eerst dit forum leest en ook geïnterresseerd is...

Werkt het overnemen van een film naar een PC via USB en hoe snel gaat dat?? USB 2.0 snelheid??

Ik zit te denken om er een aan te schaffen (zit op Casema netwerk).

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
ewf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:22:
Even een vraagje van iemand die net voor het eerst dit forum leest en ook geïnterresseerd is...

Werkt het overnemen van een film naar een PC via USB en hoe snel gaat dat?? USB 2.0 snelheid??

Ik zit te denken om er een aan te schaffen (zit op Casema netwerk).

Hoor graag van jullie.
Als je dit topic doorgelezen had dan had je gezien dat de aansluiting usb 2.0 is maar de overdracht met 1.1 snelheid gaat..

"It's not a bug, it's a feature"

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk om de HDD te vervangen voor een grotere? Of moet je er nog speciale software op zetten voordat de humax hem herkent??
Niet dat ik een groter schijf nodig hebt, maar ik ben er gewoon nieuwsgierig naar... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Naar wat ik gelezen hebt moet het inderdaad kunnen.
Er wordt gebruik gemaakt van een ide schijf.

Maar ik vraag me af waarom je die HD zou vervangen. 80 uur aan opnames lijkt me voorlopig wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

job schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:44:
Naar wat ik gelezen hebt moet het inderdaad kunnen.
Er wordt gebruik gemaakt van een ide schijf.

Maar ik vraag me af waarom je die HD zou vervangen. 80 uur aan opnames lijkt me voorlopig wel genoeg.
Ik neem vooral van Film1 op... dan is het opeens nog maar 40 uur (maar wel een fraai beeld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213109

The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:45:
[...]

Sterker nog, als je een SCART-kabel met vergulde connectoren hebt, heb je best wel een probleem in een (licht) vochtige omgeving zoals een slecht geventileerd huis. De 'gewone' metalen in de scartpoorten van de TV en de PVR vormen dan ten opzichte van het edelmetaal in de kabel een opofferingsmetaal en zullen veel sterker gaan corroderen dan de stekkers van de kabel zelf. Aangezien de kabel zelf nogal wat makkelijker te vervangen is dan de SCART-poorten in de apparatuur is dit iets om rekening mee te houden!

Verder nog even een vraag: weet iemand of de Humax zgn. chase-play (het afspelen van een opname die nog niet voltooid is) ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. Heb eens wat basic troubleshooting gedaan.
Antenne kabel die van muur outlet naar de Humax liep, vervangen door bijgeleverde kabel. Werd beter. Optimaal? Nee.. Signalen veranderden iig niks. Wat me opvalt is dat als alleen de scart naar de tv loopt, met verder alles disconnected en de Humax op menu, het beeld ook al veel "ruis" vertoond. Sluit ik de H/K DVD22 er op aan met dezelfde scart, en dezelfde input op de TV, dan is (lijkt) het signaal veel beter als je naar het menu van de dvd speler kijkt.

Over de coax config, ik kom vanuit de essent splitter (internet/tv), ga rechtstreeks naar de wall outlet met 4 meter hirschmann kabel, en vanuit de outlet met een kabel van een metertje naar de receiver. De rest heb ik al allemaal uitgetrokken, maar maakt allemaal niks uit. Beeld blijft niet om over naar huis te schrijven. Het is ab-so-luut niet wat ik had verwacht van digitale tv :'(

/edit
Overigens: BER = 0 overal.
Voor zover ik weet garandeert mijn kabelmaatschappij (Essent/@home) een perfect signaal tot maximaal 5 meter vanaf het AOP (abonnee overname punt, het kastje waar de coaxkabel je huis binnen komt). Daarna is de sterkte van het signaal je eigen probleem en kan je het verbeteren met versterkers. Die versterkers moet je trouwens hangen op een plek waar het signaal nog wél goed is, anders hebben ze geen zin. Veel mensen leggen een versterker achter de TV om zo het slechte signaal te boosten, maar een versterker kan een slecht binnenkomend signaal natuurlijk niet ineens beter maken. Probeer anders eens een rechtstreekse kabel van max. 5 meter vanaf je AOP naar je TV en kijk naar het analoge beeld. Zitten hier al storingen in, kan je contact opnemen met je kabelprovider omdat ze niet aan hun verplichtingen voldoen. Let ook op dat je wall-outlet van een A-merk zoals bijvoorbeeld Hirschmann is. Hier zit als het goed is een doorlusmogelijkheid in, die als je hem niet gebruikt een weerstand bevat. Deze terminator-weerstand (vergelijkbaar met de terminators in oude coax-computernetwerken) is erg belangrijk en moet je er dus NIET uit halen! In mijn geval zit de weerstand in een metalen behuizinkje en lijkt het dus niet veel meer dan een metalen dingetje met een draadje. Verder is het handig om alle coax die je in je huis hebt te vervangen door zgn. installatie-coax, dat is coaxkabel die extra dik en afgeschermd is en een extra dikke kern heeft. Deze kabel komt het best tot zijn recht als je van die stekkertjes gebruikt die je op de aansluiting moet schoeven met een moertje, in plaats van de stekkertjes die je gewoon op de aansluiting kan drukken.

Edit: was ik nog vergeten, maar als je coaxkabel toevallig langs een TL-buis loopt kan dat ook nogal veel invloed hebben op het signaal. TL's staan bekend om hun hoge elektromagnetische interferentie, ook op bijvoorbeeld UTP-kabeltjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 213109 op 20-03-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Anoniem: 213109 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:

Verder nog even een vraag: weet iemand of de Humax zgn. chase-play (het afspelen van een opname die nog niet voltooid is) ondersteunt?
Jep, dat werkt.
Anoniem: 213109 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:19:
[...]
Heel verhaal over kabellengtes, versterkers enz..
Opzich een goed verhaal, maar als iemand al een ber waarde van 0 heeft is een versterker onzin. 0 bit fouten zijn 0 bit fouten. Als de bron van zenders (sommige zenders zijn gewoon matig) slecht is, kan je versterken wat je wilt maar het wordt er echt niet beter op.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 20-03-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:51:
Opzich een goed verhaal, maar als iemand al een ber waarde van 0 heeft is een versterker onzin. 0 bit fouten zijn 0 bit fouten. Als de bron van zenders (sommige zenders zijn gewoon matig) slecht is, kan je versterken wat je wilt maar het wordt er echt niet beter op.
Mja dat klopt, maargoed, ik probeer een medemens te helpen he :) je weet maar nooit. Ik heb zelf in ieder geval altijd zoiets dat ik alles geprobeerd wil hebben :)

Trouwens, het versterken van coaxsignaal is sowieso een nogal overschat fenomeen, het gebruik van goede bekabeling, wall-outlets en stekkertjes scheelt volgens mij bijna net zo veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 213109 op 20-03-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je wilt versterken x meter verderop dan je aop dan gaat versterken gaat alleen goed als je een goede versterker hebt die ook nog eens is afgeschermd.
Mijn hirschmann versterker versterkt prima na 20 meter coax.. (jeeej studentenhuizen :p).

[ Voor 16% gewijzigd door job op 20-03-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Inmiddels heb ik mijn Humax een kleine 3 weken en ik ben zeer enthousiast. Opnames werken altijd goed (behalve dan de extra opname tijd) en zien er perfect uit. Heb mijn TV wel een beetje minder "hard"moeten afstellen maar dan werkt ie ook perfect. 2 opnems tegelijk, of ie nu aan of uit staat, bij het aan kun je zelfs nog een extra kanaal bekijken. Een perfecte machine dus, maarre ik ben natuurlijk een echte hollander die altijd wel wat weet te vinden.

Nadat je de machine hebt aangezet zie je niet dat de machine aangezet is. Het duurt een seconde of 10 voordat de display aangeeft dat de machine daadwerkelijk is aangezet. Daarna hoor je ook wel de harde schijf die een lage brom geeft.

Zijn er simpele mogelijkheden om de harde schijf (nog) wat stiller te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 176172 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:45:
Zijn er simpele mogelijkheden om de harde schijf (nog) wat stiller te krijgen ?
Ik hoor de harde schijf alleen bij het opstarten. Ik dacht ook dat het de harde schijf was die zoemde als het apparaat aan staat, maar het bleek de ventilator te zijn die een irritant geluid maakt. Ik heb nu een Zalman Fan Mate 2 tussen de fan en het moederbord gemonteerd (zeer simpel karweitje) en die op ongeveer 60% gezet. Nu hoor ik de fan nauwelijks meer en het apparaat wordt niet warm dus ik ben heel tevreden met deze modificatie van € 3,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 15:59
Anoniem: 176172 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:45:
... Heb mijn TV wel een beetje minder "hard"moeten afstellen maar dan werkt ie ook perfect. ...
Bedoel je hiermee dat je de beeldweergave van je tv hebt bijgesteld? Mijn ervaring is nl. dat het beeld van de Humax niet natuurlijk overkomt. Ik vind het dan ook een gemis dat dit niet op de Humax kan worden bijgesteld. Met name de kleurbalans vind ik niet goed. Mijn 6 jaar oude Pioneer DV350 DVD-speler doet dat een stuk beter op mijn CRT. De tv is overigens ISF gecalibreerd. Scherpte van de Humax is top! Maar ik heb echt af en toe de indruk alsof ik naar zo'n ingekleurde zwart-wit film zit te kijken. Huidtinten zijn te geel. Ook hebben rode/oranje vlakken altijd een dun grijs bovenrandje en lijken ze naar onder toe uit te lopen.

Zijn er meer die de kleurweergave van de Humax minder geslaagd vinden of heb ik een 'lemon'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Putifar schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:50:
[...]
Zijn er meer die de kleurweergave van de Humax minder geslaagd vinden of heb ik een 'lemon'?
Ik vind het beeld van de humax op mijn oude Philips CRT ronduit schitterend, vooral bij anamorph-uitzendingen. Geen onnatuurlijke kleuren.
Het beeld is beter dan dat van de Samsung 9401-decoder die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de kleuren op mijn TV bijgesteld. Vond de kleuren te hard.

Deze ventilator inbouwen gaat dat ten koste van de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 176172 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:23:
Deze ventilator inbouwen gaat dat ten koste van de garantie ?
Vast wel maar het is twee minuten werk om hem weer weg te halen. Je hoeft niks te solderen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45
koop je eerst een gewoon ir-fox-c en denk je daar later een aparte hd recorder bij aan te schaffen... ga je verder lezen blijkt zon pvr stukken makklijker te zijn ... dus binnenkort maar eens zon pvr halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijk, heb inmiddels gezocht en de Zalman gevonden. Inmiddels in bestelling genomen en dit weekend maar eens mijn schroom overwinnen door de schroevedraaier op mijn Humax te zetten.

Bedankt voor de tip

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 176172 op 20-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het geluid is naar mijn idee vooral resonantie van de kast door de HD (als ik de humax in de hand omhoog houd is bijna al het gebrom weg). Als ik de humax aandoe hoor ik het geruis van de fan meteen, het gebrom begint bij mij pas als de HD is opgespint.

Het meeste gebrom kan je dan denk ik fixen door de humax nog op goede rubberen voetjes te zetten.

De resonantie van de HD is bij mij dus luider dan het geruis van de fan... Ik ben sowieso wat allergisch voor HD geluiden... dus misschien dat dat geluid me meer opvalt :).
Maar ik zal binnenkort nog eens de potlood tussen de fan steken voordat ik de decoder opstart truc nog eens uitproberen.. dan ik kan ik in elkgeval het geluid van de fan uitsluiten.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 21-03-2007 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede tip, ik zal dat inderdaad ook eens doen maar ben er bijna zeker van dat de fan "mijn"geluid veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
wegens alle positieve verhalen ook maar een besteld, de ir-fox-c is zo goed als verkocht...

alleen net te laat besteld waarschijnlijk, vanmiddag gelijk moeten doen, had ik em misschien morgen, denk dat het nu dinsdag word... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels de machine op viltjes gezet en de fan op 60% gezet. Ben nu helemaal tevreden met de machine. Wauw, 2 opnames tegelijkertijd laten draaien en ook de machine gebruiken om een opname te kijken. Dat kan volgens mij geen enkele machine.

Zeeeer tevreden met dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ding is binnen, vind hem vrij groot, had ik niet verwacht, maar boeit weinig, betekend alleen dat ik hem niet meer onder/achter tv kan zetten...

Qua beeld is alles zelfde als de IR-Fox-c, alleen heb je bij de epg nog netjes beeld en geluid wat je aan et kijken bent.
Opname functies werken ook goed, 2 dingen opnemen en 3e kijken.. timer toestanden moet k nog naar kijken, handleiding ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat doe ik verkeerd?
Ik heb op de humax een timer lopen die elke werkdag om 17:00 begint en om 18:00 eindigd.
Maar wat blijkt hij heeft niets opgenomen en was ook niet bezig met opnemen toen ik om half 6 gister thuiskwam. En nog vreemder was dat, nadat de opname klaar was volgens de timer de humax automatisch uitschakelde, terwijl ik gewoon zat te kijken naar een ander programma!!!
Ik heb diezelfde dag nog 3 programma's via de epg ingesteld en die zijn allemaal wel goed gegaan.
Ik heb de timer, waarmee ik problemen heb met het handje ingesteld en/of via de epg maar niets helpt.

Heb de humax ookal een reset gegeven en een factorydefault gegeven, maar dat mag ook niet helpen. Ik zit trouwens op het casema netwerk misschien dat dat nog kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Anoniem: 127255 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:21:
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb op de humax een timer lopen die elke werkdag om 17:00 begint en om 18:00 eindigd.
Maar wat blijkt hij heeft niets opgenomen en was ook niet bezig met opnemen toen ik om half 6 gister thuiskwam. En nog vreemder was dat, nadat de opname klaar was volgens de timer de humax automatisch uitschakelde, terwijl ik gewoon zat te kijken naar een ander programma!!!
Zeker weten dat je de juiste timer hebt in gesteld? Naast het opneem gedeelte bestaat er ook een timer die de decoder om een bepaalde tijd laat aan en uit gaan. Meer dan aan en uit gaan is het dan ook niet, en zal wel het gedrag van jouw decoder verklaren.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 28-03-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:32:
[...]
Zeker weten dat je de juiste timer hebt in gesteld? Naast het opneem gedeelte bestaat er ook een timer die de decoder om een bepaalde tijd laat aan en uit gaan. Meer dan aan en uit gaan is het dan ook niet, en zal wel het gedrag van jouw decoder verklaren.
Ja het is echt een timer die ik ingeef als je via de AB. dan menu --> recoder --> timers instellen --> en dan met de hand aangegeven dat hij om 5uur moet beginnen en om 6 uur moet stoppen.
Ik weet wat je bedoeld maar die optie is bij mij uitgeschakeld. dat automatisch in- en uitschakelen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127255 op 28-03-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik las in een review over dit apparaat dat kabelmaatschappij'en via de firmware / software kunnen bepalen of je een bepaald programma wel of niet mag opnemen. Dit is natuurlijk niet echt gewenst. Hoe verhoudt zo'n Humax PVR decoder zich met een normale harddiskrecorder ? Met harddiskrecorders kun je ALLES opnemen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb 'm net binnen. Moet nog de gebruiksaanwijzing lezen enzo maar de eerste indruk is o.k. Hij is wel erg lelijk en lomp. Maar beeld is perfect en zappen gaat stuk sneller als met mijn Samsung 9401R.

Bij installatie zei ie: Signaalsterkte 52% (?), en beeldkwaliteit 100%. Snap ik niet maar alles ziet er verder goed uit.

Het is echt jaren geleden dat ik een videorecorder had dus zal weer ff moeten wennen. Als ik een beetje aan het apparaat gewend ben zal ik hier wel een review plaatsen.

Ben wel teleurgesteld in Casema. Ze zijn erg vaag maar ik heb het idee dat ik (mijn oude receiver verhuisd naar mijn werkkamer) voor deze 2e tuner apart moet betalen voor Sport en extra pakket dat ik al had. Dat werkt de illigaliteit natuurlijk in de hand. Ik ga toch niet 2 x betalen? Ik ben gekke Henkie niet! Je moet al per tv een receiver aanschaffen dus alles wordt alleen maar duurder. We zullen wel afwachten hoe het gaat na de preview periode.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/humax.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 29-03-2007 16:14 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
MrMarcie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:11:Ben wel teleurgesteld in Casema. Ze zijn erg vaag maar ik heb het idee dat ik (mijn oude receiver verhuisd naar mijn werkkamer) voor deze 2e tuner apart moet betalen voor Sport en extra pakket dat ik al had. Dat werkt de illigaliteit natuurlijk in de hand. Ik ga toch niet 2 x betalen? Ik ben gekke Henkie niet! Je moet al per tv een receiver aanschaffen dus alles wordt alleen maar duurder. We zullen wel afwachten hoe het gaat na de preview periode.

[afbeelding]
HINT: draadloze card sharing

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wist ik niet. Zal er eens naar kijken.
Maar zou toch 'makkelijker' zijn als Casema mij op al mijn receivers laat kijken via card.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ik heb nu mijn xbox aan de video uitgang hangen zodat het signaal via dezelfde scart word doorgegeven, maar geeft die 2e scart aansluiting ook een rgb signaal van buitenaf door, of alleen svideo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook RGB zo te zien bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214564

Prima apparaat, maar weet iemand waarom op het display het klokje boven de tijd blijft aanstaan als de speler op standby staat. Timer is leeg en inschakelen en uitschakelen van apparaat is uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214587

heeft iemand al geprobeerd een film van de pc naar de ipvr-9200 te kopieren en deze af te spelen. ik heb het niet voor elkaar gekregen, ik weet niet waar ik de film zou moeten plaatsen en in welk formaat.

overigens vind ik het een geweldig doordacht apparaat met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Een week verder ...
... en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee.

Voordelen:
  • Werkt gemakkelijk en logisch. Goede afstandsbediening.
  • Fraai beeld. Kijk naar een 'gewone' 100Hz beeldbuis van 80 cm (4:3). Ook de kleuren zijn goed.
  • Zappen gaat sneller dan oude decoder. Maar kan nog sneller.
  • Handig display aan voorzijde
Nadelen:
  • Kanalen kan je niet in je eigen volgorde zetten
  • Opnemen op 1 kwaliteit. Dat is niet te wijzigen.
    Dus de 160Gb neemt ongeveer 40 a 45 uur op. Jammer. Maar je kan de schijf wel weer leeg trekken via usb kabeltje.
  • Ruis op de speakers van de TV.
    Hoe dat kan weet ik ook niet maar is erg storend. Met name als de TV zachter staat.
  • Wel al 1x niet kunnen aanzetten eergisteren. Waarom? Beat me! Stekker eruit en er weer in en alles liep weer.
Al met al ben ik zeer tevreden. De toekomst zal leren of 40 tot 45 uur opnametijd genoeg is. En of ie vaker vastloopt, dat is namelijk niet fijn. Ruis vind ik het ergste, misschien weet iemand een oplossing?

Over een maandje zal ik hier mijn eindoordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

De Humax heeft een USB uitgang om bestanden van de Humax naar PC te laden.
Aangezien mijn PC te ver van de Humax verwijderd staat zou ik graag weten of er ook een draadloze mogelijkheid is.
Wie kan mij helpen.

Evert
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste