Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:03

jOzh

Sweet dude!

MrMarcie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:29:

Al met al ben ik zeer tevreden. De toekomst zal leren of 40 tot 45 uur opnametijd genoeg is. En of ie vaker vastloopt, dat is namelijk niet fijn. Ruis vind ik het ergste, misschien weet iemand een oplossing?

Over een maandje zal ik hier mijn eindoordeel geven.
Hoe is de geluidskwaliteit via de optical out? Ik neem aan dat er dan geen enkele ruis te horen is?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Geluid is goed.. Staat hier optisch aangesloten, en luister ook alleen optisch.

Heb een paar dagen geleden wel een spontane reboot gehad. Leek alsof de software ging updaten, maar dat was achteraf niet het geval. Ook vind ik hem af en toe heel traag met het openen van lijsten als record list enz. Dan druk je, wacht ff, denkt dat het signaal verstoord was door iets, drukt nog eens, en dat een paar keer, en dan zie je ineens het lijstje 3x achter elkaar openen en sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb sinds eergisteren ook de Humax en bevalt uitstekend maar.....mijn pc staat +/-9 mtr van de Humax dus ik heb een usb2.0 repeater van 5 mtr en een lossen usb2.0 kabel van 5 mtr tussen de pc en Humax hangen en krijg direct de foutmelding: Het USB-apparaat wordt niet herkend. Ik heb ook een cameraatje aan de repeater gehangen en die wordt wel herkend dus ik denk niet dat het aan de kabel ligt. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Is het ook mogelijk omdat zonder repeater te doen, maar dan gewoon draadloos !
Met bijvoorbeeld een USB-Dongle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Nee, dit zal niet gaan omdat de Humax is voorzien van een USB aansluiting type B ipv type A dat nodig is om USB dongles aan te sluiten.
Via een aangesloten laptop kun je de Humax wel draadloos in je netwerk krijgen dmv dongles of ingebouwd draadloos netwerk.
Dit werkt op zich goed maar wel wat traag.
Het is namelijk jammer genoeg een USB 2.0 poort die op 1.1 snelheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jOzh schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:43:
[...]

Hoe is de geluidskwaliteit via de optical out? Ik neem aan dat er dan geen enkele ruis te horen is?
Geluidskwaliteit via optical out is uitstekend. Ik hoor geen enkele verstoring of ruis.

Overigens hoor ik ook geen ruis over analoog uit, maar dan kan ook aan de brakke speakers in mijn TV liggen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman74470
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-08 13:14
Weet iemand of je bij x2 vooruit spoelen het geluid ook versneld hoort, of wordt het geluid uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
herman74470 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:38:
Weet iemand of je bij x2 vooruit spoelen het geluid ook versneld hoort, of wordt het geluid uitgeschakeld?
Helaas, bij vooruit spoelen hoor je geen geluid, bij achteruit spoelen trouwens ook niet.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het op DVD zetten van de transport stream files die de Humax produceert? Het converteren van de .ts files naar mpeg is bij mij nog wat problematisch. De meeste demuxers behouden geen anamorph breedbeeld, wat best zonde is. De MPEG files kunnen dan alleen nog normaal bekeken worden als je ze op een 4:3 dvd als letterbox zet. De enige die het tot nu toe is gelukt bij mij is VideoReDo Plus, maar ik vind bij dit programma de kwaliteit van de MPEG files niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herman74470 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:38:
Geluid wordt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driver666 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:19:
Nee, dit zal niet gaan omdat de Humax is voorzien van een USB aansluiting type B ipv type A dat nodig is om USB dongles aan te sluiten.
Via een aangesloten laptop kun je de Humax wel draadloos in je netwerk krijgen dmv dongles of ingebouwd draadloos netwerk.
Dit werkt op zich goed maar wel wat traag.
Het is namelijk jammer genoeg een USB 2.0 poort die op 1.1 snelheid werkt.
Hoe wil je dit doen? Volgens mij kan je de files alleen van de Humax af halen door de meegeleverde software. Wil je ze dan eerst via die software downloaden en vervolgens via je wlan versturen? Dan kan je ze nog sneller even op een externe hdd zetten (als je die hebt). Of is de HDD van de humax via de laptop te sharen naar andere pc's in het netwerk?

Overigens is er wel een oplossing om de Humax draadloos met je pc te verbinden zonder tussenkomst van een laptop; Belkin heeft een draadloze USB hub op de markt gebracht:

http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=12900

Enige nadeel is dat je het klepje van je humax dan steeds open hebt staan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
Hoi,

Inderdaad via de software op je laptop zetten.
Ik heb in eerdere vragen hierover (op andere forums) ook al uitgebreid geantwoord en daarin had ik inderdaad ook al gesteld dat het sneller is om het op een externe HDD te zetten die op je laptop is aangesloten.
Ik gaf dit antwoord in het verlengde van de vraagstelling die erover ging om bestanden met een USB dongle draadloos te maken.
De door jou aangegeven Belkin oplossing van de draadloze hub gaat niet werken omdat er een verkeerde USB aansluiting op zit. ( Type A en Type B verschillen nogal en een verloopstekker werkt hierop niet )

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:39:
Heeft iemand ervaring met het op DVD zetten van de transport stream files die de Humax produceert? Het converteren van de .ts files naar mpeg is bij mij nog wat problematisch. De meeste demuxers behouden geen anamorph breedbeeld, wat best zonde is. De MPEG files kunnen dan alleen nog normaal bekeken worden als je ze op een 4:3 dvd als letterbox zet. De enige die het tot nu toe is gelukt bij mij is VideoReDo Plus, maar ik vind bij dit programma de kwaliteit van de MPEG files niet fantastisch.
Jep, was bijster eenvoudig.. mits je de juiste software hebt.
De ts files die ik van de humax heb gooi ik eerst door mpeg2repair (gratis) die de ts bestanden bekijkt.. onnodige headers eruit plukt en foutjes fixed. (zoek wel even de juiste pid als deze niet automatisch gevonden wordt (vooral bij publiek omroepen het geval)).

Het bestand wat je dan krijgt demux je met pvastrumento (gratis) (zoek wel de gui versie op :P).
Je hebt dan een mpa en mpv bestand waar je eenvoudig een dvd van kan bakken.
Ik gebruik hier TMPGEnc DVD Author Pro voor.

Het enige lastige met breedbeeld signalen is dat als je een opname overzet van humax naar pc, dat het hele bestand wat je overzet in breedbeeld moet zijn. Als je dus een opname hebt waarvan bijvoorbeeld de eerste 4 seconden 4:3 zijn dan komt het als 4:3 en dus ingedrukt op je dvd te staan.
Dus de opname bewerk je (op de humax) zodat je alle 4:3 (begin en eind v/d opname) eraf knipt.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 11-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

driver666 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:16:
Hoi,

Inderdaad via de software op je laptop zetten.
Ik heb in eerdere vragen hierover (op andere forums) ook al uitgebreid geantwoord en daarin had ik inderdaad ook al gesteld dat het sneller is om het op een externe HDD te zetten die op je laptop is aangesloten.
Ik gaf dit antwoord in het verlengde van de vraagstelling die erover ging om bestanden met een USB dongle draadloos te maken.
De door jou aangegeven Belkin oplossing van de draadloze hub gaat niet werken omdat er een verkeerde USB aansluiting op zit. ( Type A en Type B verschillen nogal en een verloopstekker werkt hierop niet )

Groeten.
Kun je mij ook aangeven waarom een verloop niet gaat werken. Bijvoorbeeld als je een USB kabel Type A/B aansluit op de HUB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik denk dat dit niet gaat werken omdat een usb-b aasluiting geen spanning op de connector heeft staan.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 12-04-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
Hoi,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
De draadloze hub van Belkin wordt normaal door middel van de bijgeleverde dongle aangesloten op een laptop.
Deze dongle zorgt voor de verbinding tussen de hub en de pc waar de dongle in zit.
Deze dongle is voorzien van een Type A USB stekker en past dus niet in de Humax.
Dan zou je dus tussen de dongle een verloopstekker moeten zetten ( en niet op de hub ) om deze te verbinden met de Humax die is voorzien van een type B stekker.
Dit gaat helaas niet werken.
Ik wens je veel succes als je het toch gaat proberen en hoop dat het je lukt.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driver666 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:20:
Hoi,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
De draadloze hub van Belkin wordt normaal door middel van de bijgeleverde dongle aangesloten op een laptop.
Deze dongle zorgt voor de verbinding tussen de hub en de pc waar de dongle in zit.
Deze dongle is voorzien van een Type A USB stekker en past dus niet in de Humax.
Dan zou je dus tussen de dongle een verloopstekker moeten zetten ( en niet op de hub ) om deze te verbinden met de Humax die is voorzien van een type B stekker.
Dit gaat helaas niet werken.
Ik wens je veel succes als je het toch gaat proberen en hoop dat het je lukt.

Groeten.
Hmm, je denkt verkeerd om. Je sluit de Humax met een standaard USB kabel (met aan de ene kant type A en aan de andere kant type B) aan op de hub. Deze kabel is dus precies dezelfde die je ook gebruikt om de Humax rechtstreeks op een PC danwel een bedrade USB-hub aan te sluiten. De dongle die bij de hub hoort steek je in je pc. De hub zelf heeft een voeding, dus dat is geen issue.

Die hub moet je gewoon zien als een normale USB hub maar met als enige verschil dat de verbinding tussen de hub en de pc draadloos is en je dus geen USB stekkertje maar een dongle in je PC steekt.

Overigens zijn de reviews die ik van het Belkin-apparaatje gelezen heb bar slecht, en ik heb ook nog geen verkoopadres in Nederland gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:39:
[...]

Jep, was bijster eenvoudig.. mits je de juiste software hebt.
De ts files die ik van de humax heb gooi ik eerst door mpeg2repair (gratis) die de ts bestanden bekijkt.. onnodige headers eruit plukt en foutjes fixed. (zoek wel even de juiste pid als deze niet automatisch gevonden wordt (vooral bij publiek omroepen het geval)).

Het bestand wat je dan krijgt demux je met pvastrumento (gratis) (zoek wel de gui versie op :P).
Je hebt dan een mpa en mpv bestand waar je eenvoudig een dvd van kan bakken.
Ik gebruik hier TMPGEnc DVD Author Pro voor.

Het enige lastige met breedbeeld signalen is dat als je een opname overzet van humax naar pc, dat het hele bestand wat je overzet in breedbeeld moet zijn. Als je dus een opname hebt waarvan bijvoorbeeld de eerste 4 seconden 4:3 zijn dan komt het als 4:3 en dus ingedrukt op je dvd te staan.
Dus de opname bewerk je (op de humax) zodat je alle 4:3 (begin en eind v/d opname) eraf knipt.
Vandaar dat breedbeeldprobleem. Ik knipte de files op de Humax ruw (dus met een voorloop en uitloop stukje) dus zat er inderdaad nog een stukje 4:3 voor (ik was bezig met voetbal). Bedankt :)

Is er ook software om de mpa en mpv files te mergen naar een mpeg file? Mijn Ulead DVD authoring software kan namelijk wel de mpv files importeren maar ik kan het geluid er vervolgens niet aan toevoegen (jep, ongelofelijk raar, maar waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:09:
[...]

Hmm, je denkt verkeerd om. Je sluit de Humax met een standaard USB kabel (met aan de ene kant type A en aan de andere kant type B) aan op de hub. Deze kabel is dus precies dezelfde die je ook gebruikt om de Humax rechtstreeks op een PC danwel een bedrade USB-hub aan te sluiten. De dongle die bij de hub hoort steek je in je pc. De hub zelf heeft een voeding, dus dat is geen issue.

Die hub moet je gewoon zien als een normale USB hub maar met als enige verschil dat de verbinding tussen de hub en de pc draadloos is en je dus geen USB stekkertje maar een dongle in je PC steekt.

Overigens zijn de reviews die ik van het Belkin-apparaatje gelezen heb bar slecht, en ik heb ook nog geen verkoopadres in Nederland gevonden.
Ik denk ook dat het zo gaat, maar de vraag blijft (ondanks slechte reviews).

Lukt het op deze wijze om een draadloze verbinding op te stellen tussen de HUMAX en de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:18:
[...]

Vandaar dat breedbeeldprobleem. Ik knipte de files op de Humax ruw (dus met een voorloop en uitloop stukje) dus zat er inderdaad nog een stukje 4:3 voor (ik was bezig met voetbal). Bedankt :)

Is er ook software om de mpa en mpv files te mergen naar een mpeg file? Mijn Ulead DVD authoring software kan namelijk wel de mpv files importeren maar ik kan het geluid er vervolgens niet aan toevoegen (jep, ongelofelijk raar, maar waar).
mpa en mpv mergen is niet nodig als je gewoon met het mpeg bestand aan de gang gaat.
Dus alleen mpeg2repair gebruiken levert een mpeg bestand op.

Dat moet gewoon werken met ulead. Wel raar dat ulead niet met mpa en mpv bestanden om kan gaan. Dat is namelijk zo'n beetje standaard voor dvd maak programma's.
(mocht je een bestand demuxen met ac3 geluid dan krijg je dus een mpv en ac3 bestand :) ).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 13-04-2007 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Blijft het apparaat normaal functioneren wanneer deze aangesloten wordt met USB. Of is het apparaat dat 'gelocked' voor USB overdracht. Of kan het apparaat gewoon blijven opnemen/spelen. Ik denk er over om continue de USB aan de PC aangesloten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman74470
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-08 13:14
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:51:
Ik heb een vraag. Blijft het apparaat normaal functioneren wanneer deze aangesloten wordt met USB. Of is het apparaat dat 'gelocked' voor USB overdracht. Of kan het apparaat gewoon blijven opnemen/spelen. Ik denk er over om continue de USB aan de PC aangesloten te hebben.
In een ander forum las ik dat het apparaat niet bruikbaar is voor andere zaken tijdens USB connectie. Misschien kan iemand met praktijkervaring dat nog bevestigen.

edit: kennelijk kan het wel - zie bericht hieronder

[ Voor 4% gewijzigd door herman74470 op 13-04-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb er niet specifiek op getest, maar enige tijd geleden was ik bestanden aan het overzetten terwijl er een opname liep.
Maar ik zal zometeen eens testen wat wel en niet mogelijk is tijdens een overdracht.

Wat wel een rare keuze is van de programmeurs is dat bestanden overzetten niet kan tijdens standby.

edit: mijn bevindingen.
Je kan de kabel er altijd aan laten hangen.
Tijdens de overdracht van een opname kan ik gerust 2 opnames starten.
Dus zover ik kan werkt alles volledig.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 13-04-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:59:
Ik heb er niet specifiek op getest, maar enige tijd geleden was ik bestanden aan het overzetten terwijl er een opname liep.
Maar ik zal zometeen eens testen wat wel en niet mogelijk is tijdens een overdracht.

Wat wel een rare keuze is van de programmeurs is dat bestanden overzetten niet kan tijdens standby.

edit: mijn bevindingen.
Je kan de kabel er altijd aan laten hangen.
Tijdens de overdracht van een opname kan ik gerust 2 opnames starten.
Dus zover ik kan werkt alles volledig.
In principe kan je files overzetten terwijl je alle andere functionaliteit van het apparaat blijft behouden maar mijn ervaring is dat hoe intensiever ik het apparaat gebruik, hoe vaker de transfer naar mijn laptop fout gaat. Heel vervelend, want als je een file van een paar gig bijna klaar hebt en je kan weer overnieuw kost dat vreselijk veel tijd. Ik kopieer bestanden alleen tijdens het normale tv-kijken, niet als ik daarnaast ook nog een recording heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 01:39:
[...]
Wel raar dat ulead niet met mpa en mpv bestanden om kan gaan. Dat is namelijk zo'n beetje standaard voor dvd maak programma's.
Dat vind ik dus ook, volgens mij is dat zo ongeveer de core business van een dvd authorings programma :) sowieso heb ik gemerkt dat veel van die programma's dingen missen waarvan ik vind dat ze écht tot de basisfunctionaliteit behoren; Intervideo WinDVD Creator (toch niet de minste producent) kan bijvoorbeeld geen 16:9 dvd's opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:56:
In principe kan je files overzetten terwijl je alle andere functionaliteit van het apparaat blijft behouden maar mijn ervaring is dat hoe intensiever ik het apparaat gebruik, hoe vaker de transfer naar mijn laptop fout gaat. Heel vervelend, want als je een file van een paar gig bijna klaar hebt en je kan weer overnieuw kost dat vreselijk veel tijd. Ik kopieer bestanden alleen tijdens het normale tv-kijken, niet als ik daarnaast ook nog een recording heb lopen.
Gebruik je de bijgeleverde software van humax?
Zoja, kijk hier eens: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/
Dat programme heeft een error controle om overdrachts fouten op te vangen.

edit: zet bij die alternatieve software de process priority wel op time critical. Dat scheelt je heel veel tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 15-04-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 08:23

Sinds drie dagen ben ik in het bezit van een Humax Duovisio. Ik was aardig tevreden, door de gebruiksvriendelijkheid van dit apparaat, echter inmiddels hebben zich een aantal problemen voorgedaan.

1- Twee maal werkte de afstandsbediening van de recorder niet meer, ook niet nadat de nieuwe batterijen opnieuw erin had gedaan. De Duovisio reageerde ook niet meer op de knoppen op het toestel, pas toen ik de Duovisio met de aan uit knop achterop helemaal aan en uitdeed werkte hij weer als van'ouds'.

2- Bij het afspelen van het geluid over de Tv is de verstaanbaarheid duidelijk minder, dan van analoge TV. Als de TV hard aanstaat is er ruis hoorbaar (ligt aan de TV volgens mij), maar toch zijn de stemmen veel minder vol, dan via analoge TV.

3- Bij het afspelen was er eenmaal een harde brom aanwezig, ging vanzelf over.

4- Bij het opnemen van een programma, werkte het TV kijken niet meer (zwart beeld en 1ste seconde alleen geluid, menu van de Duovisio was wel gewoon zichtbaarok bij radio luisteren gaf hij maar 1 seconde geluid. Gaf de volgende foutmelding: Verkeerde CA. Het opnemen is wel goed gelukt, maar ik kreeg het beeld pas weer aan de gang nadat ik het apparaat weer uitgezet had met de knop achterop. 8)7

Graag wil ik horen of dit jullie bekent voorkomt. Het apparaat is pas nieuw, is dit normaal of moet ik dit ding omruilen voor een ander exemplaar.

ps. software updaten werkte niet via @home (optie is niet beschikbaar, winkel rade mij dit aan) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
HeyJIJdaar schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:55:

Sinds drie dagen ben ik in het bezit van een Humax Duovisio. Ik was aardig tevreden, door de gebruiksvriendelijkheid van dit apparaat, echter inmiddels hebben zich een aantal problemen voorgedaan.

1- Twee maal werkte de afstandsbediening van de recorder niet meer, ook niet nadat de nieuwe batterijen opnieuw erin had gedaan. De Duovisio reageerde ook niet meer op de knoppen op het toestel, pas toen ik de Duovisio met de aan uit knop achterop helemaal aan en uitdeed werkte hij weer als van'ouds'.

Graag wil ik horen of dit jullie bekent voorkomt. Het apparaat is pas nieuw, is dit normaal of moet ik dit ding omruilen voor een ander exemplaar.

ps. software updaten werkte niet via @home (optie is niet beschikbaar, winkel rade mij dit aan) .
Heb de mijn sinds donderdag binnen, ik gebruik een harmony 525 programmeerbare afstandsbediening. Het valt me op dat ik deze, maar ook de orignele, veel meer moet richten om de de humax te laten luisteren. Zo kon het dus vrijdagavond gebeuren dat wel de tv maar de humax niet naar standby ging. Dus met de knop voorop de humax op standby gezet. De volgend morgen gaf het display nog de tijd aan van toen ik hem op standby zette en de geplande opname was ook niet gemaakt.
De optie een software update te doen is bij mij ook grijs. Neem aan dat dat komt omdat er geen update is.
Verder heb ik geen enkele reden tot klagen, wel is de zap snelheid wat trager dat met de panasonic decoder die ik eerst had maar ach zit daar niet zo mee.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:58:
[...]

Gebruik je de bijgeleverde software van humax?
Zoja, kijk hier eens: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/
Dat programme heeft een error controle om overdrachts fouten op te vangen.

edit: zet bij die alternatieve software de process priority wel op time critical. Dat scheelt je heel veel tijd.
Mijn dank is groot! Ik ga het vanavond gelijk testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2- Bij het afspelen van het geluid over de Tv is de verstaanbaarheid duidelijk minder, dan van analoge TV. Als de TV hard aanstaat is er ruis hoorbaar (ligt aan de TV volgens mij), maar toch zijn de stemmen veel minder vol, dan via analoge TV.

3- Bij het afspelen was er eenmaal een harde brom aanwezig, ging vanzelf over.

4- Bij het opnemen van een programma, werkte het TV kijken niet meer (zwart beeld en 1ste seconde alleen geluid, menu van de Duovisio was wel gewoon zichtbaarok bij radio luisteren gaf hij maar 1 seconde geluid. Gaf de volgende foutmelding: Verkeerde CA. Het opnemen is wel goed gelukt, maar ik kreeg het beeld pas weer aan de gang nadat ik het apparaat weer uitgezet had met de knop achterop. 8)7

Dit zijn zaken die ik (nog) niet meegemaakt heb met mijn Humax, dus ik denk dat je een slecht exemplaar hebt. Omruilen dus! Overigens gebruik ik een home cinema setje voor het geluid (stereo via scart) dus heb ik geen ervaring met geluid uit de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
punt 1 & 4 is bij anderen ook wel eens voorgekomen. Dit soort problemen heb je eigenlijk bij elke nieuwe decoder. Eigenlijk moet een product al een lange tijd op de markt zijn en een firmware update hebben gehad voordat het redelijk foutloos werkt.
punt 2 & 3 komt me niet bekend voor.
Kijk anders eens op www.tvhomeforum.nl, daar staat wel een overzicht van alle fouten die voor zijn gekomen.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 16-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:55:
punt 1 & 4 is bij anderen ook wel eens voorgekomen. Dit soort problemen heb je eigenlijk bij elke nieuwe decoder. Eigenlijk moet een product al een lange tijd op de markt zijn en een firmware update hebben gehad voordat het redelijk foutloos werkt.
Kijk anders eens op www.tvhomeforum.nl, daar staat wel een overzicht van alle fouten die voor zijn gekomen.
Over firmware upgrades gesproken, zijn die er al voor de Humax? @home biedt geen OTA update aan en op de site van Humax (humaxdigital.com) is het net of de 9200c niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het is een specifiek product alleen voor de Nederlandse markt, dus eigenlijk wel logisch dat hij niet op de site staat. Het is een aangepaste versie van de 9200T

Hier is een website van humax met info over de 9200C http://www.myhumax.nl/

En nee er is nog geen nieuwe firmware.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 16-04-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
job schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:55:
Ik heb dezelfde ervaring, geluid is prima (punt 2&3) maar het apparaat loopt weleens vast of geeft geen beeld (punt 1&4), dit is zeer sporadisch en ik kan het ook niet reproduceren. Nu moet ik zeggen dat ik hem redelijk intesief gebruik omdat mijn TV kijk window beperkt is en op dat moment diverse programma's lopen die ik wil zien komt het heel vaak voor dat ik 2 programma's aan het opnemen en 1 aan het kijken ben.

In die situatie gaat het altijd goed maar soms als ik hem aanzet heb ik zwart beeld of als ik hem aan wil zetten zie ik dat de verkeerde tijd wordt aangegeven en dat betekend bij mij dat hij volledig vast staat.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:39:
[...]
Dit probleem is eenvoudig op te lossen met DVD Patcher . Hiermee kan je een ingedrukt 4:3 beeld wat dus eigenlijk 16:9 anamorf is goed zetten. Hoef je niet zo precies te knippen met de Humax, ik laat altijd een minuutje ervoor en erna over dan weet ik tenminste zeker dat alles compleet erop staat.

Je kan overigens in slechts 1 stap naar een voor DVD geschikt bestand. Het overgezette .TS bestand omzetten naar MPEG-2 PS met HDTVtoMPEG en klaar. Eventueel kan je ook nog bijvoorbeeld reclames eruit knippen via hetzelfde programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:17:
[...]

Dit probleem is eenvoudig op te lossen met DVD Patcher . Hiermee kan je een ingedrukt 4:3 beeld wat dus eigenlijk 16:9 anamorf is goed zetten. Hoef je niet zo precies te knippen met de Humax, ik laat altijd een minuutje ervoor en erna over dan weet ik tenminste zeker dat alles compleet erop staat.

Je kan overigens in slechts 1 stap naar een voor DVD geschikt bestand. Het overgezette .TS bestand omzetten naar MPEG-2 PS met HDTVtoMPEG en klaar. Eventueel kan je ook nog bijvoorbeeld reclames eruit knippen via hetzelfde programma.
Met Project-X kan je geforceerd naar 16:9 demuxen. Dan is het probleem ook opgelost.

Wat ik mij afvraag is of er andersom een mogelijkheid bestaat om bij letterbox-opnames de zwarte randen boven en onder (die in dit geval dus deel uitmaken van het signaal) eraf te knippen en het resultaat als 16:9 anamorphic op dvd te zetten. Ik weet dat dit geen kwaliteitsverbetering oplevert ten opzichte van het zoomen wat je tv doet bij een letterbox-uitzending, maar het scheelt wel een hoeveelheid (nutteloze) data op je dvd's.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 15:18
Misschien een beetje ot maar weet iemand software voor de Mac (PPC) om de Humax .ts files te editen en branden op video DVD?

Iemand nog tips voor een vervangende ventilator of is een fanmate voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:26:
Misschien een beetje ot maar weet iemand software voor de Mac (PPC) om de Humax .ts files te editen en branden op video DVD?

Iemand nog tips voor een vervangende ventilator of is een fanmate voldoende?
Ik ben geen mac-kenner maar het programmaatje Project-X wat ik hierboven noem is geschreven in Java en dus (eventueel met een andere compiler) ook geschikt voor je mac. De files die het programma genereert zijn leesbaar voor vrijwel alle dvd-authoringspakketten, waarvan er ongetwijfeld ook een groot aantal voor de mac geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:59:
[...]

Wat ik mij afvraag is of er andersom een mogelijkheid bestaat om bij letterbox-opnames de zwarte randen boven en onder (die in dit geval dus deel uitmaken van het signaal) eraf te knippen en het resultaat als 16:9 anamorphic op dvd te zetten. Ik weet dat dit geen kwaliteitsverbetering oplevert ten opzichte van het zoomen wat je tv doet bij een letterbox-uitzending, maar het scheelt wel een hoeveelheid (nutteloze) data op je dvd's.
Kan wel, maar volgens mij niet zonder hercoderen. Ik heb het weleens geprobeerd met TMPGenc (zwarten randen eraf halen en weer opslaan als 16:9). Dit lukt prima maar ik vond het er wel minder scherp uitzien dan het origineel. Wellicht dat spelen met wat instellingen een beter resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
ik heb gisteren van Nederland 2 de "het uur van de wolf" docu over Frank Zappa opgenomen en nu krijg ik steeds "www.text888.nl" (o.i.d.) boven in beeld. Het zal iets met ondertiteling via teletext te maken hebben maar hoe krijg ik dat weg?

Verder heb ik problemen met de guide. Deze vult maar half (Met name Film 1, 2 en 3. Film 1+1 is wel goed). Kan ik dit op een of andere manier forceren?

Klopt het dat als je een reservering maakt via de guide je deze niet meer kan aanpassen (begin en eindtijd aanpassen)?

Verder moet ik zeggen dat ik het een geweldig systeem vind. Ik heb nog nooit een harddisk recorder gehad (ik ben overgestapt van een VHS recorder) en het is echt een andere manier van T.V. kijken geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die tekst bovenin beeld.. weet je zeker dat het een tekst is die de humax genereerd? Misschien is het een tekst van het programma zelf.. vergelijk eens het lettertype met wat de humax gebruikt.

Wat de tekst betreft, echt forceren kan niet maar je zou de decoder eens helemaal uit kunnen doen via de schakelaar. Maar meestal als de gids niet gevuld wordt ligt dat aan de provider.

Geplande opnames kan je nog gewoon wijzigen, ga naar menu > recorderder > timer overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
job schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:30:
Geplande opnames kan je nog gewoon wijzigen, ga naar menu > recorderder > timer overzicht
Als ik dat doe maakt hij direct een nieuwe reservering aan van een uur voor de laatst bekeken zender.
Ik zal vanavond nog eens kijken, ook naar die andere punten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat ligt dan echt aan jou.
Ik kan daar probleemloos geplande opnames wijzigen.

oke, een iets uitgebreideren uitleg:
je gaat via menu > recorder naar timer overzicht.

met de 4 punts-toets ga je naar de opname die je wilt wijzigen.
klik op de "ok" toets. Er komt een menu naar voren met de naam "timer bewerken".
Met de 4 punts-toets ga je naar de begintijd, klikt op oke en dan kan je de tijd bijwerken.
Als je klaar bent ga je met de 4 punts-toets naar opslaan, en klaar is PeterPan.
:)

Mocht dat echt niet werken, doe eens een fabrieksherstel.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 23-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
job schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:30:

Kan ook via EPG, Timer overzicht. Kan je meteen door blijven kijken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ahh! Ik druk op de reservering's toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

ik heb hier gister avond ook last van gehad, en heb toen maar de fabriekswaarde hersteld, daarna deed hij het weer.

nu net maar gelijk getest door 2 programma's op te nemen, maar hij lijkt het gewoon weer te doen
apparaat net een week in bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb toch wat raars gehad hier. Heeftie me een opname gemaakt van 24 uur lang. Daarna is het ding automatisch gestopt. Was een 'cyclic' opname. Top Gear, iedere vrijdagavond. Dus ingesteld op wekelijks. Kom ik zaterdagochtend langs de tv, hoor ik de ventilators van de recorder draaien. Ik kijk, en ja hoor aan het opnemen. Naja, weet ik veel, dus door gelopen. Wil ik gisteravond Top Gear kijken, zag ik dus een opname van nét geen 24 uur staan. (Zal dan ook wel de max zijn :) ) Saillant detail; in de record list stond gewoon dat die opname maar een ruim uur duurde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben 1 week in het bezit van de humax pvr 9200c.

Wellicht heeft iemand een oplossing voor mij. Omdat ik in dit topic had gelezen dat het instellen in het menu van een extra begin en eindtijd niet word meegenomen of te wel bekende bug, heb ik dit verder niet ingesteld in het menu.

Tot nu toe heb ik alleen timers ingesteld via EPG, in de praktijk resulteert dit regelmatig in opnames die te laat beginnen of te vroeg eindigen. Is hier een oplossing voor behalve handmatig de begin en eidtijd instellen? Zijn er wel mensen die de ervaring hebben dat de extra begin en eindtijd wel word meegenomen?

PS een perfecte machine verder, alleen werkt het volume als dimmer waardoor ik toch altijd de volume van de PVR op max heb staan en de afstandbediening van de tv gebruik om het volume te veranderen.
Overigens zal ik als ik meer ervaring met met dit apparaat heb mijn bevindingen hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De automatische uitloop en vervroeging werkt bij sommigen niet.
Handmatig de timers vervroegen/verlaten moet probleemloos werken.
Mijn opnames duren altijd net zo lang als dat ze moeten zijn... Mocht het programma er alsnog niet opstaan dan heeft de omroep het wel heel bont gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Job bedankt voor je snelle reactie.

Als ik het dus goed begrijp stel jij altijd handmatig de tijd in. Waar haal jij je programma informatie dan vandaan om de tijd in te stellen. Doe je vanuit de EPG of heb je een tvgids ofzo?

Ik zal overigens toch maar proberen toch de extra begin en eindtijd in het menu in te stellen, ik zal dan later mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de begin en eindtijd ingesteld beide op 5 min. maar bij het instellen van een timer vanuit de EPG word slechts de tijd van EPG overgenomen. Kortom de 5 extra begin en eind minuten neemt hij niet mee, mijn Humax heeft dus ook de bekende bug. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 07:07

Yuco

Womanizer!

Mocht er iemand zijn die niet tevreden is over zijn Humax en hem weg willen doen, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:37:
Job bedankt voor je snelle reactie.

Als ik het dus goed begrijp stel jij altijd handmatig de tijd in. Waar haal jij je programma informatie dan vandaan om de tijd in te stellen. Doe je vanuit de EPG of heb je een tvgids ofzo?
stap 1. Ik selecteer een programma via de epg.
stap 2. Ik wijzige de timer en voeg aan het begin en einde 5 minuten toe.

Werkt probleemloos, is alleen wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yuco schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:51:
Mocht er iemand zijn die niet tevreden is over zijn Humax en hem weg willen doen, dan hoor ik dat graag.
Eeeh... dan denk ik dat je best lang kunt wachten, want volgens mij is het de beste uit alle PVR's op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Yuco schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:51:
Tsja, dat wordt lastig denk ik, ik heb nog wel een video recorder van 4 jaar oud zonder EPG.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41
Vraagje, is de usb-overdracht nog steeds op 1.1 snelheid of is dat inmiddels verholpen?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:17:
[...]
Dat omzetten van .TS naar MPEG2, gaat dat nog gepaard met kwaliteitsverlies? Of is het gewoon een 1-op-1 formatconversie zonder dat er enige transcoding aan te pas komt?

Ik kan met Auto Gordian Knot die .TS-bestanden gewoon rechtstreeks inlezen om ze op die manier om te zetten naar Xvid, maar daar kan ik weer geen reclame mee knippen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Tachyon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:15:
[...]

Dat omzetten van .TS naar MPEG2, gaat dat nog gepaard met kwaliteitsverlies? Of is het gewoon een 1-op-1 formatconversie zonder dat er enige transcoding aan te pas komt?
totaal geen verlies/transcoding.. probeer maar eens en dan zie je dat hoe snel het gaat er onmogelijk enige omzetting kan plaatsvinden..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Occy74 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:51:
Vraagje, is de usb-overdracht nog steeds op 1.1 snelheid of is dat inmiddels verholpen?
Met mijn gisterenavond aangeschafte versie iig nog niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Job

Bedankt voor de uitleg. Ik heb vandaag gelezen dat de extra ingestelde begin en eindtijd niet te zien zijn in het timer overzicht, maar in de achtergrond worden gebruikt.

Ik heb getest: begintijd 5 min extra en eindtijd 10 min. extra ingesteld in het menu.
Bij een programma welke volgens de EGP begon om 19:00 en eindigde om 19:30 via EPG op 'ok' gedrukt en verder niets extra's gedaan.

Tot mijn grote vreugde begon hij inderderdaad om 18:55 met opnemen en wat ik nooit eerder had gelezen hij eindigde met opnemen om 19:35 dus 5 min. later i.p.v. 10 min.

Graag hoor ik of iemand dit ook wil testen en wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, maar dat werkt dus niet altijd/overal.
Is een known bug.

/edit
En heeft te maken met eventuele overlappende opnames. Dus opnames die achter elkaar staan, maar door de achtergrond verlenging/vervroeging gaan overlappen.

[ Voor 57% gewijzigd door UltraSub op 12-05-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:13:
Job

Bedankt voor de uitleg. Ik heb vandaag gelezen dat de extra ingestelde begin en eindtijd niet te zien zijn in het timer overzicht, maar in de achtergrond worden gebruikt.
Jep, maar die werken dus niet altijd.
Ik maakt dus ook geen gebruik van die automatische mogelijkheid.
Ik programmeer er gewoon 5 minuten van te voren, en achteraf bij.
Die je ook terug in het menu, en zal altijd werken.

Ik wacht op de eerst volgende firmware voordat ik weer de automatische mogelijkheid probeer.
Het gaat vaak goed, maar je baalt als het een keer mis gaat en je de start van een programma mist op je opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in het bezit van de Philips 7300H recorder met TVGuide, maar ik heb ook digitale TV.

Als ik nu de Humax aanschaf als vervanger voor mijn 7300H is dit dan een vooruitgang? dubbele digitale tuner lijkt me mooi, maar ik zou onwijs balen als de Humax een uitzending vergeet op te nemen of 5min te vroeg stop?

Met de 7300H heb ik alleen maar goede ervaringen, maar wil graag digitaal opnemen.

og beter wachten tot een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
De functionaliteit is erg mooi maar ik kom bijna elke dag wel een probleem(pje) tegen waardoor ik 'm eigenlijk niet durf aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
PeterPan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:36:
De functionaliteit is erg mooi maar ik kom bijna elke dag wel een probleem(pje) tegen waardoor ik 'm eigenlijk niet durf aan te bevelen.
Behalve de timer bug en heel zelden dat hij 'hangt' heb ik geen problemen, waar loop jij nog meer tegenaan?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf de forums een beetje gevolgd hebt kun je de conclusie wel trekken denk ik.

Wil je wel gebruik maken van de functionaliteiten van de Humax maar niet tegen de bugs aanlopen, wacht dan tot de volgende firmware update en volg de ervaringen van gebruikers.

Als je een apparaat wil zonder problemen zou ik je deze humax nu niet aanbevelen.

Tevens ben ik zelf wel heel tevreden over mijn Humax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:58:
Als je een apparaat wil zonder problemen zou ik je deze humax nu niet aanbevelen.
Klopt, maar dan kan je geen van de huidige decoders aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Job, de Humax is wat mij betreft de beste van dit moment ook met de bekende bugs blijft het de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ikzelf heb nog niet veel problemen ondervonden, hij neemt op wat hij moet opnemen , en laat het ook weer prima zien..vanmiddag liep het beeld af en toe vast, maar dat kan aan het caiw signaal liggen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
_Diederik schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:41:
[...]

Behalve de timer bug en heel zelden dat hij 'hangt' heb ik geen problemen, waar loop jij nog meer tegenaan?
Programma's worden soms niet opgenomen.
Programma's worden om onduidelijke reden afgebroken.
Programma's worden soms op compleet andere tijden opgenomen (i.p.v. een half uurtje 's avonds neemt hij 3.5 uur midden in de nacht op)
Soms heb ik wel geluid maar geen beeld, toestel uit&aan verhelpt dit maar een lopende opname onderbreek je hiermee wel.
Toestel loopt soms vast bij het doorspoelen/terugspoelen (meestal als er opnames bezig zijn).

En bij mij is de guide bijna nooit compleet maar dit zal een lokaal probleem zijn (Delta in Zeeland).

De beeldkwaliteit en het bedieningsgemak zijn echt prima maar het is gewoon geen betrouwbaar apparaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
PeterPan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:45:
[...]

Programma's worden soms niet opgenomen.
Programma's worden om onduidelijke reden afgebroken.
Programma's worden soms op compleet andere tijden opgenomen (i.p.v. een half uurtje 's avonds neemt hij 3.5 uur midden in de nacht op)
Soms heb ik wel geluid maar geen beeld, toestel uit&aan verhelpt dit maar een lopende opname onderbreek je hiermee wel.
Toestel loopt soms vast bij het doorspoelen/terugspoelen (meestal als er opnames bezig zijn).

En bij mij is de guide bijna nooit compleet maar dit zal een lokaal probleem zijn (Delta in Zeeland).

De beeldkwaliteit en het bedieningsgemak zijn echt prima maar het is gewoon geen betrouwbaar apparaat helaas.
Dan zou ik zeggen retour met dit apparaat, van de problemen die jij opnoemt ervaar ik er zelf 1 en dat is soms wel geluid en geen beeld.

Nu heb ik dit de laatste 2 keer kunnen oplossen door niet het apparaat uit te zetten maar over te schakelen naar radio en weer terug naar tv, overigens gebeurt dit niet heel regelmatig (tot nu toe 4 keer gehad) en wordt het apparaat dagelijks gebruikt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
weet iemand in welke winkel dit apparaat te koop is? liever niet via een webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

janus_freggel schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:18:
weet iemand in welke winkel dit apparaat te koop is? liever niet via een webshop
Astrasat in Groningen: http://www.astrasat.nl/

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Di-Jo Electronics in Enter, beter bekend onder hun webshop naam Goedkopen.nl.
Hier heb ik hem zelf vorige week gehaald. Bevalt tot nu toe prima. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Arjen Tempel op 23-05-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
hmm ik was meer op zoek naar winkels in de buurt van Leiden... omdat ik hem dit weekend wil hebben.

maargoed ik zie dat een leverancier van ons de enige distri is van humax in nederland, dus ga hem daar maar vandaan halen tegen inkoopprijs ;) heb ik hem alleen pas ergens volgende week

[ Voor 16% gewijzigd door janus_freggel op 25-05-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 2 dagen in bezit bevalt me zeer goed.
Ik heb nu al een paar film/series opgenomen wat extra tijd meegegeven werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
heb intussen 2 Humax 9200C gehad, maar beide aparaten hoorde je, opname tijden klopte niet helemaal en werkte gewoon niet helemaal lekker (het voelde net niet logisch aan)
Daarnaast was het beeld niet helemaal lekker, zat een soort waas overheen

nadat ik de tweede had teruggebracht heb ik de samsung bij de mediamarkt gehaadl (299 incl dtv pack die ik al had van de humax, dus 29 korting..)
de eerste die ik meekreeg was duidelijk gebruikt, zaten krassen op en hij is niet voor niets geruild dacht ik, dus zonder aansluiten teruggebracht naar MM en een nieuwe meegekregen.

Die laatste samsung is een perfect aparaat, ik hoor hem absoluut niet, doet zijn werk het enige dat ik jammer vind is dat er geen chase play opzit, volume niet lekker gaat en dat je de pip source niet vast kan zetten. verder niets te klagen.

Nu krijg ik vandaag wel weer een Humax binnen, maar ik heb al aangegeven dat ik die niet hoef, echter was hij al verstuurd. ik kan hem ongeopend terugsturen (de RMA is al aangevraagd) maar aangezien ik toch wel veel positieve reacties zie op de Humax vraag ik me toch af wat verstandig is?
De samsung kan ik als het moet ook terugbrengen.

Wat zijn nou de echte verschillen tussen de samsung en Humax en wat is verstandig?
Chase play is een leuke feature, maar zeker geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Dus je hebt al 2 Humaxen en 2 Samsungs gehad en nu denk je er weer aan om toch weer een Humax te nemen? Als ik verkoper was zou ik gek worden van zulke klanten.... ;)

Iets zegt me dat je een beetje een miereneuker bent. Nofi. ;)

Je 3e Humax gaat ook gewoon geluid maken en de andere nadelen die je eerder noemde zitten er ook nog steeds in, dus als je zo tevreden bent over je Samsung, waarom zou je dan in vredesnaam weer switchen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Tachyon op 30-05-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
ja ik ben ook een miereneuker ;) als ik ergens 300 voor uitgeef moet het goed zijn anders gaat het terug en ik ken de wet op consumentenbescherming uit mijn hoofd ;)

die eerste samsung heb ik niet eens aangesloten.

de humaxen komen ergens anders vandaan ;) direct bij de distri... overigens heb ik die geinstalleerd, bekeken en terggestuurd, volgens de distri mag er geen waas overheen zitten en mogen ze ook geen herrie maken.

alleen wat ik wel eens zou willen zijn zijn de verschillen tussen die twee dingen en van beide de min en plus punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
janus_freggel schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:57:
ja ik ben ook een miereneuker ;) als ik ergens 300 voor uitgeef moet het goed zijn anders gaat het terug en ik ken de wet op consumentenbescherming uit mijn hoofd ;)

die eerste samsung heb ik niet eens aangesloten.

de humaxen komen ergens anders vandaan ;) direct bij de distri... overigens heb ik die geinstalleerd, bekeken en terggestuurd, volgens de distri mag er geen waas overheen zitten en mogen ze ook geen herrie maken.

alleen wat ik wel eens zou willen zijn zijn de verschillen tussen die twee dingen en van beide de min en plus punten
Op de eerste pagina van dit topic staat een link naar het Tvhome forum waar beide apparaten besproken worden, een leuk topic dat jouw vragen beantwoord vindt je hier.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Nu enkele dagen in gebruik en ik ben zeer enthousiast.

Werkt allemaal prima met @Home en de beeld kwaliteit is uitstekend.
Had eerst een waas en zag als een soort watermerk andere zenders door mijn beeld komen maar toen ik een andere scart aansluiting op de tv probeerde was dit probleem ook opgelost.

Enige minpuntje, is dat het voorprogrameren niet zo flexibel is als dat het zou moeten zijn. Een uitloop van maximaal 10 minuten is echt te kort. Voor de gein The Nanny gisteravond opgenomen, rond 00.05 uur op RTL 5. Omdat de boel uitliep, missen een paar minuten van het einde. Dit zouden ze wat mij betreft echt mogen oplossen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Let erop dat de automatische uitloop nog niet goed werkt (software is nog niet helemaal top).
HEt komt vaak voor dat de automatische uitloop helemaal niet wordt opgenomen.

ik programmeer daarom zelf handmatig een uitloop erbij, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
job schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:30:
Let erop dat de automatische uitloop nog niet goed werkt (software is nog niet helemaal top).
HEt komt vaak voor dat de automatische uitloop helemaal niet wordt opgenomen.

ik programmeer daarom zelf handmatig een uitloop erbij, dan gaat het wel goed.
Dat verklaart :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Laatst online: 30-07 09:15
Heren, Ik probeer net om een videoband vanaf de oude videorecorder over te namen naar de humax. Scart er tussen en ik zie het gewenste beeld op mijn tv. Ik druk op record en de humax begint op te nemen. Alleen niet hetgeen wat ik op mijn beeld zie maar hetgeen de humax op had staan voordat de video zijn beeld aanbood.

Scart gaat van video naar humax en er was al een andere scart van humax naar tv.

Iemand een idee hoe in de communie video toch digitaal kan krijgen op mijn humax? Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Niet, de humax kan alleen digitale televisie opnemen.
Wil je videobanden digitaliseren.. koop een opname (capture) kaart voor in je pc (met composiet aansluiting).
Misschien dat een dvd-recorder ook een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 07-08 15:15

Xymox

Determinism rulez !

Occy74 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:51:
Is dat met een firmware update te verbeteren dan ?
Als het fysiek een USB 1.1 controller is, dan vrees ik van niet.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Als het fysiek een 1.1 controller blijkt te zijn, dan is het pure misleiding van de fabrikant. Zowel op de website, op de doos als in de handleiding wordt gesproken van een USB 2.0 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Laatst online: 26-07 18:32
even voor de mensen die hun decoder via Scart aansluiten op TV en last hebben van "andere" beelden die door het beeld lopen, kunnen misschien dit eens proberen:
Although using higher-quality cables might help in reducing a 'ghosting' effect, a more permanent method is to remove pin 19 from the SCART plug that is put into the TV. Pin 19 is Video Out, and removing it prevents a signal from being broadcast by the TV into the cable in the first place, so it cannot cross-talk with the incoming signal.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Scart

het klinkt logisch: het heeft geen nut om beeld van de TV terug te sturen naar de decoder, dus pinnetje 19 aan de TV kant kun je missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook heel irritant, en de laatste tijd steeds vaker; na kijken van een opname en op stop drukken, "E-nogwat, preview periode verlopen" voor bijna alle zenders. Uit en aanzetten van de decoder lost dat wel op, maar blijft zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb ik ook last van, gewoon even een seconde of 30 wachten totdat het beeld weer terugkeert.

Het lijkt erop alsof de humax af en toe tijdens een opname terugkijken niet meer met de smartcard communiceert en daardoor de benodigde emm en ecm keys niet meer ontvangt.
Ach.. die paar seconden geen beeld vind ik nog niet zo'n probleem.. als je al een tijdje digitale televisie kijkt raak je gewend aan decoders die niet foutloos werken.. Er zullen wel een firmware of 2/3 overheen moeten gaan voordat het foutloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
UltraSub schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:50:
Ook heel irritant, en de laatste tijd steeds vaker; na kijken van een opname en op stop drukken, "E-nogwat, preview periode verlopen" voor bijna alle zenders. Uit en aanzetten van de decoder lost dat wel op, maar blijft zwaar irritant.
Heb ik af en toe ook, maar als je een zender kiest door bv op 1 te drukken krijg je gewoon beeld.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ah, oh..

Maareeh, wanneer is @home voornemens eens wat firmware upgrades er door te jassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ze zijn geheel afhankelijk van de fabrikanten van de decoders.
De firmware van de humax pvr zou er eind juni moeten zijn.. maar dan zou humax de eerste fabrikant zijn die zich aan hun beloftes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Na een tijdje gespeeld te hebben met een dreambox500c miste ik toch de mogelijkheid om iets op te nemen en tegelijkertijd naar iets anders te kijken dus ook maar 1 besteld..

Zeer tevreden met het apparaat op het feit na dat je favorieten alleen op naam of kanaalnummer kan sorteren en je dus niet je eigen volgorde kan kiezen. (tenzij ik iets gemist heb en dat wel kan then pls let me know)

Hopelijk wordt dat gefixed in een volgende firmware..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat was ook de reden dat ik de dm500c heb weggedaan. Vond het ook vervelend om de hele tijd een pc aan te laten staan om op te kunnen nemen.
het is dat de 7025 me veels te duur is, anders had ik allang die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
job schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:20:
Dat was ook de reden dat ik de dm500c heb weggedaan. Vond het ook vervelend om de hele tijd een pc aan te laten staan om op te kunnen nemen.
het is dat de 7025 me veels te duur is, anders had ik allang die gekocht.
Ditto, en tis nog maar kort geleden dat de 7025 pas goed werkt met tvhome.. werkte eerst ook niet dus dat was destijds toch geen optie..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nee, dat valt wel mee, kan al een paar maand (zie op sat4all topics van december en ouder dat het werkt).
Het is alleen een doolhof met al die verschillende softcams en camservers.
Niet alle cams werken even lekker.
Het ligt er ook aan waar je je info opzoekt. op sat4all is men niet zo behulpzaam en sticky faqs missen daar.

Als je de basis van het idee (camserver en cam) door hebt dan moet het lukken.
een beetje puzzelen ben ik niet vies van.

[ Voor 108% gewijzigd door job op 14-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
job schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:08:
Nee, dat valt wel mee, kan al een paar maand (zie op sat4all topics van december en ouder dat het werkt).
weet ik, dat verstond ik onder "kort geleden" :)

ps: sorry voor al dit off-topic geneuzel :9

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Aah, voor de mensen die geinteresseerd zijn in de humax pvr icm de smartwi.
Dit blijkt met de huidige firmware van de smartwi (ja ook de beta) nog niet te werken.

edit: de samsung pvr overigens ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 14-06-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Laatst online: 30-07 09:15
job schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:46:
De firmware van de humax pvr zou er eind juni moeten zijn.. maar dan zou humax de eerste fabrikant zijn die zich aan hun beloftes houden.
Hoe kom je aan deze info? Is er een webpagina die ik regelmatig zou kunnen checken?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste