Deze functies zijn ook zwaar, want je vraag 3 data intensieve dingen tegelijk, namelijk 2 video's openen en tegelijkertijd 1 afspelen. Juist de media-harddisks zijn hiervoor geoptimaliseerd. Ze hebben het nog steeds zwaar, maar de opbouw van de schijf is zo, dat ze heel goed grote, continue datastreams kunnen verwerken (maar slecht overweg kunnen met los datapakketten, waardoor ze voor een pc ongeschikt zijn).seninha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:10:
Ik heb ooit mijn humax ook van een nieuwe HDD voorziend. Nu is het zo dat deze flink begint te rattelen als er opgenomen wordt.
Blijkbaar heeft de HDD het zwaar ivm het opnemen en tegelijk time shiften.
Nu wil ik een andere schijf in plaatsen,liefst een 5400rpm versie die bestemd is voor PVR.
Weet iemand of er een lijst bestaat met HDD bestemd voor PVR's?
De meeste fabrikanten hebben wel een speciale lijn van media-harddisken. Kijk naar harddisken die aangeduid worden met opmerkingen dat ze speciaal bedoeld zijn voor HTPC's, mediaplayers en CE-toepassingen (CE=Customer Electronics).
Ik heb overigens een nieuwe pATA - sATA converter besteld bij Deal Extreme:

Deze zit als een piggybag achterop de sATA schijf, waardoor er geen splitter nodig is voor de voeding en hij geen (of minimale) extra ruimte in beslag neemt. Als hij op dezelfde chip gebasseerd is als de converter die ik eerder heb besteld (en die goed werkt, alleen niet past), dan ga ik ervan uit dat deze ook werkt. Dan kan ik eindelijk de kap weer terugplaatsen op de Humax.
De Western Digital schijf lijkt het overigens goed vol te houden. Los van een lichte inschakel vertraging (na het verdwijnen van het scherm "initializing harddisk" duurt een seconde of 3 tot ik daadwerkelijk beeld krijg), werkt hij goed. Als deze converter goed werkt, ga ik eens kijken naar een goede vervanger door de WD-schijf.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier