Staat op het forum van de smartwi.
Heb een tijd terug een site gezien waar iemand een usb 2.0 --> ide adapter in de 9200c had gemod maar ben het adres kwijt en kan hem niet meer terug vinden..
Iemand enig idee?
Wil dat nml. zelf ook gaan doen..
Iemand enig idee?
Wil dat nml. zelf ook gaan doen..
Deze mod bedoel je? http://humaxdisk.wikispaces.com/Disk+Cabling+and+Mods
[ Voor 16% gewijzigd door job op 24-06-2007 18:37 ]
Is het eigenlijk mogelijk om ipv de 9200c de 9700c uit duitsland te importeren.
Ik kan voor zover mijn duits reikt geen wezenlijke verschillen vinden. behalve dan dat die beter bij de rest van mijn zwarte componenten past
Ik kan voor zover mijn duits reikt geen wezenlijke verschillen vinden. behalve dan dat die beter bij de rest van mijn zwarte componenten past
nee, helaas... in nederland heb je irdeto nodig, in de 9700 zit nagravision voor Premiere...Stien schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:10:
Is het eigenlijk mogelijk om ipv de 9200c de 9700c uit duitsland te importeren.
E.
ik weet het niet hoor, ik denk dat er eerder een nieuwe versie humax uit komt dan een update..
en stel dat er werkelijk een update komt, zal het wel nooit te downloaden zijn via caiw ofzo ben ik bang.
tenzij we het via de website kunnen downloaden en via de usb kabel de humax upgraden.
en stel dat er werkelijk een update komt, zal het wel nooit te downloaden zijn via caiw ofzo ben ik bang.
tenzij we het via de website kunnen downloaden en via de usb kabel de humax upgraden.
medio augustus moet hij komen las ik op een ander forum waar een medewerker van Humax op rond loopt... Ik hoop met je mee dat hij komt, al heb ik niet zoveel problemen met de 9200C. Ik ben geen power users en ik gebruik hem voornamelijk voor time-shifting, maar alles werkt tot nu toe. Behalve auto +5 minuten bij Guide opnames. Het timeshiften werkt sneller en bet.rouwbaarder met de 9200C dan bv. met een Topfield 4000 satelliet decoder + een losse CAM. Op de topfield ging het vaker fout (CA-Error) als je wat heen en weer spoelde, op de 9200C nog geen CA-Error gehad.nnndoh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:17:
ik weet het niet hoor, ik denk dat er eerder een nieuwe versie humax uit komt dan een update..
E.
[ Voor 13% gewijzigd door pipo1000 op 18-07-2007 09:08 ]
Heeft die medewerker misschien ook een reden gegeven waarom de firmware niet eind juni is uitgekomen? Ik durf je op een briefje te geven dat er medio augustus nog niks is. En als hij dan uiteindelijk komt, dat dan de trage USB-poort nog even traag is als voorheen...pipo1000 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:07:
[...]
medio augustus moet hij komen las ik op een ander forum waar een medewerker van Humax op rond loopt...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Horen jullie ook af en toe een soort brommige toon tijdens stille stukken of alleen maar stemmen?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Net mail van Copaco: "Het klopt dat de favorietenlijst niet te sorteren is. Helaas is dat bij de eerstvolgende software update, die gepland staat voor augustus, ook nog niet het geval. We zullen zien wat we er aan kunnen doen om het in een toekomstige update wel voor elkaar te krijgen."
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Heb ook soms zwart beeld en wel geluid. Gisteren nam ik avondetappe op en ging die kijken een half uur nadat programma begonnen was. Dus opname liep nog. Na een minuut of twintig foutmelding, iets van dat ie de kaart niet kon lezen en beeld zwart. Dus ik balen en dacht dat de opname verziekt was. Apparaat uit gezet via knop achterzijde, weer aangeklikt. Daarna naar de opname gegaan en ik kon gewoon verder kijken. Dus de opname was WEL goed alleen stoptie ie wel om mij dat te laten zien.
Errug vreemd. Hoop dat die update snel komt want heb toch regelmatig dat beeld op zwart gaat.
En hij bromt/ruist altijd. Als ik de HUMAX aanzet gaan de boxen van de TV ruisen/brommen. Heb al kabels gewisseld e.d. maar gaat niet weg. Erg irritant. Vooral als het stil is.
Errug vreemd. Hoop dat die update snel komt want heb toch regelmatig dat beeld op zwart gaat.
En hij bromt/ruist altijd. Als ik de HUMAX aanzet gaan de boxen van de TV ruisen/brommen. Heb al kabels gewisseld e.d. maar gaat niet weg. Erg irritant. Vooral als het stil is.
[ Voor 13% gewijzigd door MrMarcie op 28-07-2007 15:42 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Het zou kunnen zijn dat je een aardlus hebt tussen je je kabel aansluiting en de aarde van je stopkontakt... Probeer eens een ongeaard stopkontakt voor je hele geluids installtie, tv en humax.En hij bromt/ruist altijd. Als ik de HUMAX aanzet gaan de boxen van de TV ruisen/brommen. Heb al kabels gewisseld e.d. maar gaat niet weg. Erg irritant. Vooral als het stil is.
E.
Ik heb nu een zelfbouw MCE bak staan. En ik overweeg die te vervangen voor de Humax.
MCE bak maakt mij iets te veel herrie en zuipt stroom en ik mis m'n digitale zenders. Wat ik alleen niet kan vinden is de mogelijkheid om automatisch een serie op te nemen. MCE doet dat echt heel netjes
en neemt iedere aflevering automatisch op, ook als het op een ander tijdstip is en zelfs op andere zenders. Kan de Humax dit ook? Of ben je beperkt tot het instellen van een vaste begin en eindtijd op een bepaalde dag?
MCE bak maakt mij iets te veel herrie en zuipt stroom en ik mis m'n digitale zenders. Wat ik alleen niet kan vinden is de mogelijkheid om automatisch een serie op te nemen. MCE doet dat echt heel netjes
en neemt iedere aflevering automatisch op, ook als het op een ander tijdstip is en zelfs op andere zenders. Kan de Humax dit ook? Of ben je beperkt tot het instellen van een vaste begin en eindtijd op een bepaalde dag?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Nope, dat doet de Humax niet. Helaas.
Wat het ding doet, is een opname programmeren vanuit de guide, en dan kun je zelf zeggen: dagelijks, wekelijks, enz. Wat resulteerd in cyclic recording maar wel op vaste tijdstippen.
Wat het ding doet, is een opname programmeren vanuit de guide, en dan kun je zelf zeggen: dagelijks, wekelijks, enz. Wat resulteerd in cyclic recording maar wel op vaste tijdstippen.
Helaas,
Voor wat betrefd de humax PVR kan ik helaas niet aangeven wanneer de update verwacht kan worden. We hebben in de afgelopen 4 maanden verschillende development versies getest maar dat heeft helaas nog niet het gewenste resultaat gehad. De software is op veel punten zeker verbeterd met de nieuwe geteste development releases, echter is er op de laatste release(s) ook regressie vastgesteld en daarmee hebben we de software die uiteindelijk aangeboden is aan irdeto van te voren al moeten afkeuren. Verder heeft irdeto de software ook niet goedgekeurd v.w.b. de conditional access.
Mijn verwachting is dan ook dat we in augustus nog geen finale / goegekeurde software beschikbaar zullen krijgen, maar dit dit eerder september zal worden.
E.
Voor wat betrefd de humax PVR kan ik helaas niet aangeven wanneer de update verwacht kan worden. We hebben in de afgelopen 4 maanden verschillende development versies getest maar dat heeft helaas nog niet het gewenste resultaat gehad. De software is op veel punten zeker verbeterd met de nieuwe geteste development releases, echter is er op de laatste release(s) ook regressie vastgesteld en daarmee hebben we de software die uiteindelijk aangeboden is aan irdeto van te voren al moeten afkeuren. Verder heeft irdeto de software ook niet goedgekeurd v.w.b. de conditional access.
Mijn verwachting is dan ook dat we in augustus nog geen finale / goegekeurde software beschikbaar zullen krijgen, maar dit dit eerder september zal worden.
E.
[ Voor 3% gewijzigd door pipo1000 op 06-08-2007 08:59 ]
Ik heb ook m'n MCE bak vervangen door de Humax. Vwb het stroomverbruik vermoed dat de Humax slechter scored, althans, als je MCE in standby zet. De Humax verbruikt in standby 20 watt en in gebruik 30 watt. Tegen een PC 7 watt in standby en 100-ish watt - overall maakt dat niet veel uitamphora schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:10:
Ik heb nu een zelfbouw MCE bak staan. En ik overweeg die te vervangen voor de Humax.
Het gebrek aan (officiele) ondersteuning van digitale zenders was voor mij de belangrijkste reden om over te gaan. De gebruikers interface van de Humax (of anderen) haalt het echter niet bij MCE. Series programeren is daar maar een voorbeeld van.
Aan de andere kant is de Humax wel een stuk goedkoper. Alleen al 2 digitale tuners voor de MCE was rond de 400 Euro.
Mijn MCE bak stond altijd aan. Als ik em in standby zette nam hij niets meer op (waarschijnlijk configuratie maar had geen zin om het uit te zoeken). En aangezien ik iedere dag wat opneem was de standby stand voor mij zinloos. En het gemis van digitaal was voor mij ook een extra reden om de humax te kopen. De MCE interface is inderdaad veel gelikter maar mis het niet echt. Series opnemen zoals MCE dat doet mis ik wel maar dat is niet onoverkomelijk. Wat wel irritant is is dat het extra ingestelde opname tijd niet (goed) werkt. Opnames beginnen wel eerder maar stoppen niet later. Hoop dat de update snel uitkomt. Wat ik overigens ook vervelend vind is dat als ik twee programma's opneem die na elkaar komen dat opname 1 niet vloeiend overloopt naar opname 2. Ik mis ca. 20 seconden ongeveer.wildcheese schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:57:
[...]
Ik heb ook m'n MCE bak vervangen door de Humax. Vwb het stroomverbruik vermoed dat de Humax slechter scored, althans, als je MCE in standby zet. De Humax verbruikt in standby 20 watt en in gebruik 30 watt. Tegen een PC 7 watt in standby en 100-ish watt - overall maakt dat niet veel uit
Het gebrek aan (officiele) ondersteuning van digitale zenders was voor mij de belangrijkste reden om over te gaan. De gebruikers interface van de Humax (of anderen) haalt het echter niet bij MCE. Series programeren is daar maar een voorbeeld van.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik heb met de Humax hetzelfde. Hij staat altijd aan want als ik hem standby zet gaat er van alles fout met opnemen en loopt hij gegarandeerd vast.amphora schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:40:
[...]
Mijn MCE bak stond altijd aan. Als ik em in standby zette nam hij niets meer op (waarschijnlijk configuratie maar had geen zin om het uit te zoeken). En aangezien ik iedere dag wat opneem was de standby stand voor mij zinloos.
Wat gaat er bij jou precies fout dan?prijk schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:50:
[...]
Ik heb met de Humax hetzelfde. Hij staat altijd aan want als ik hem standby zet gaat er van alles fout met opnemen en loopt hij gegarandeerd vast.
Ik heb wel sporadich problemen met opnemen maar ik zet hem altijd stanby.
Soms worden programma's niet opgenomen vanuit standby en als ik hem uit standby probeer aan te zetten, lukt dat soms niet. Ik heb dan zwart beeld. Dan moet ik hem met de aan-uitknop achterop opnieuw opstarten._Diederik schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:27:
[...]
Wat gaat er bij jou precies fout dan?
Ik heb wel sporadich problemen met opnemen maar ik zet hem altijd stanby.
Hm, ik wil graag een dvd-recorder met harddisk, een home cinema-set en digitale televisie. Nu zit ik te twijfelen, neem ik een Humax PVR en een losse cinema-set, of neem ik een decoder, en een cinema-set met geïntegreerde dvd-recorder. Hoe goed is de Humax in vergelijking met bijvoorbeeld een dvd-recorder van JVC of Sony en een separate decoder?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Een losse decoder lijkt me erg vervelend. Hoe ga je opnemen? Decoder eerst op het juiste kanaal en dan de opname starten? Dan nog is opnemen en kijken naar iets anders een probleem. Daar heeft de humax geen last van. Twee tuners en in sommige gevallen kun je zelfs twee dingen opnemen en een derde kanaal kijken. Ik ben dus blij met de humax. Ik sta wel te springen om een software update. Net als hierboven wordt genoemd wil het ding nog wel eens hangen als hij heeft moeten opnemen vanuit standby.vooghel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:10:
Hm, ik wil graag een dvd-recorder met harddisk, een home cinema-set en digitale televisie. Nu zit ik te twijfelen, neem ik een Humax PVR en een losse cinema-set, of neem ik een decoder, en een cinema-set met geïntegreerde dvd-recorder. Hoe goed is de Humax in vergelijking met bijvoorbeeld een dvd-recorder van JVC of Sony en een separate decoder?
De beeldkwaliteit van de Humax is op zich perfect en de mogelijkheden zijn uitgebreid. Vooral de twee digitale tuners zijn gemakkelijk, je kunt dus twee programma's tegelijk opnemen.vooghel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:10:
Er zitten enkele bugs in inderdaad, maar daar valt mee te leven, in die zin dat ze de functionaliteit niet of nauwelijks beïnvloeden als je er rekening mee houdt (standbyfunctie dus).
Ik zou zelf zeker geen dvd-recorder willen.
Ok, dit verschijnsel ken ik wel maar het komt bij mij zo weinig voor dat ik er niet over heb nagedacht om hem niet op standby te zetten.prijk schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
Soms worden programma's niet opgenomen vanuit standby en als ik hem uit standby probeer aan te zetten, lukt dat soms niet. Ik heb dan zwart beeld. Dan moet ik hem met de aan-uitknop achterop opnieuw opstarten.
meer mensen last van veronica? bijna elke dag rond 10 voor half 8 is hij bij mij uit de lucht en krijg ik de melding "i34-4 foutmelding, verkeerde ca.
resetten van de humax of uit en weer aanzetten helpt niet,
wel jammer, want ik mis wel NCIS die ik graag kijk.
volgens mij is dat vanaf maandag begonnen.
ik zit trouwens bij caiw
edit: na een half uur deed ie het weer, maar het blijft wel eigenaardig, weet niet of het aan de decoder ligt of aan de zender zelf
resetten van de humax of uit en weer aanzetten helpt niet,
wel jammer, want ik mis wel NCIS die ik graag kijk.
volgens mij is dat vanaf maandag begonnen.
ik zit trouwens bij caiw
edit: na een half uur deed ie het weer, maar het blijft wel eigenaardig, weet niet of het aan de decoder ligt of aan de zender zelf
[ Voor 20% gewijzigd door nnndoh op 22-08-2007 21:54 ]
Anoniem: 229551
Sinds kort heb ik de Humax ook in huis. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een opname gestopt. Zeker vervelend als je spijt hebt van twee opnames en je kan niet meer zappen. Is dit inderdaad niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
Je kan elke opname stoppen wanneer dan ook gewoon met de stop knop..Anoniem: 229551 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:27:
Sinds kort heb ik de Humax ook in huis. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een opname gestopt. Zeker vervelend als je spijt hebt van twee opnames en je kan niet meer zappen. Is dit inderdaad niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
Als dat niet werkt bij jou dan spoort er iets niet met je 9200C.
Wee iemand hoe ik de subpagina's van een teletekst pagina kan weergeven?
Volgens de handleiding zou dat via de "naar rechts" en "naar links" knoppen moeten kunnen.
Maar bij mij blijft alleen de eerste subpagina staan en wordt er ook niet automatisch gerouleerd.
Wat ik ook vreemd vind is dat, in tegenstelling tot zijn kleinere broertje (de Humax IR FOX), het niet mogelijk lijkt te zijn om de volgorde in de favorietenlijsten aan te passen. Ik wist wel dat je de nummers niet kan aanpassen, want dat werkte op de IR FOX ook niet, maar de volgorde bij het zappen kon op de IR FOX wel worden aangepast. In het menu van de 9200C voor het bewerken van de favorietenlijsten staat wel de knop voor het omwisselen van kanalen, maar die is altijd grijs (niet actief dus).
Volgens de handleiding zou dat via de "naar rechts" en "naar links" knoppen moeten kunnen.
Maar bij mij blijft alleen de eerste subpagina staan en wordt er ook niet automatisch gerouleerd.
Wat ik ook vreemd vind is dat, in tegenstelling tot zijn kleinere broertje (de Humax IR FOX), het niet mogelijk lijkt te zijn om de volgorde in de favorietenlijsten aan te passen. Ik wist wel dat je de nummers niet kan aanpassen, want dat werkte op de IR FOX ook niet, maar de volgorde bij het zappen kon op de IR FOX wel worden aangepast. In het menu van de 9200C voor het bewerken van de favorietenlijsten staat wel de knop voor het omwisselen van kanalen, maar die is altijd grijs (niet actief dus).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Inderdaad. Als je op welke zender dan ook op stop drukt, en er lopen opnames, vraagt de Humax meteen welke opname je wil stoppen. Indien niet, dan is er inderdaad iets mis.Occy74 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:35:
[...]
Je kan elke opname stoppen wanneer dan ook gewoon met de stop knop..
Anoniem: 229551
Dom, dom, dom. Ik heb de opnames geprobeerd te stoppen vanuit het recording-overzicht en dat lukt niet. De meest eenvoudige manier had ik nog niet geprobeerd: de stop-knop. Bedankt voor de tip!Occy74 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:35:
[...]
Je kan elke opname stoppen wanneer dan ook gewoon met de stop knop..

Heeft nog iemand iets gehoord van "onze informant" over een aankomende firmware update?
lol, ik had vandaag een kl*tedag op het werk maar door jouw opmerking ben ik dat alweer vergetenAnoniem: 229551 schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:07:
[...]
Dom, dom, dom. Ik heb de opnames geprobeerd te stoppen vanuit het recording-overzicht en dat lukt niet. De meest eenvoudige manier had ik nog niet geprobeerd: de stop-knop. Bedankt voor de tip!
Over een paar week komt er meer info.
Dus ga maar uit van oktober/november.
Hmm, ik heb sinds m'n herinstall van vista 32 bit problemen om mijn pc de pvr te laten herkennen.
het inf bestand om de humax te installeren werkt niet, net als het alternatieve inf bestand voor humax gui. (worden door vista niet geaccepteerd).
Ook vervelend dat beide inf bestanden totaal niet werken onder xp 64 bit. Op beide os-en kan ik er dus niet mee aan de slag. Iemand een suggestie om het weer aan de praat te krijgen?
Dus ga maar uit van oktober/november.
Hmm, ik heb sinds m'n herinstall van vista 32 bit problemen om mijn pc de pvr te laten herkennen.
het inf bestand om de humax te installeren werkt niet, net als het alternatieve inf bestand voor humax gui. (worden door vista niet geaccepteerd).
Ook vervelend dat beide inf bestanden totaal niet werken onder xp 64 bit. Op beide os-en kan ik er dus niet mee aan de slag. Iemand een suggestie om het weer aan de praat te krijgen?
[ Voor 76% gewijzigd door job op 12-09-2007 22:40 ]
Oeps
ik had al een post.
Probleem met m'n vista install gefixed
Probleem met m'n vista install gefixed
[ Voor 137% gewijzigd door job op 25-09-2007 17:57 ]
Uit een ander forum:Anoniem: 217221 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:43:
Inmiddels al wat bekend over een firmware update ?
Exacte datum blijft ongewis...quote: anoniemGeplaatst: Wo Sep 12, 2007 5:03 am
zit in de afrondingsfase, over enkele weken nadere informatie
Anoniem: 217221
Hmm, Humax levert zelf niet heel erg veel info op hun eigen (nl) site. Beetje jammer dat we als consument heel internet moeten afstruinen op zoek naar info.
Nou, we wachten af. Bedankt voor de replaay.
Nou, we wachten af. Bedankt voor de replaay.
Dat doen vrijwel alle fabrikanten. "Het is klaar als het klaar is" is vaak het motto.Anoniem: 217221 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:53:
Hmm, Humax levert zelf niet heel erg veel info op hun eigen (nl) site. Beetje jammer dat we als consument heel internet moeten afstruinen op zoek naar info.
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de zoemende toon tijdens stiltes op tv of bepaalde beelden? Het lijkt echt van de Humax te komen.
Ik meen me te herinneren dat iemand het had opgelost door een van de scart stekkertjes weg te halen / om te buigen aangezien die toch niet gebruikt wordt maar ik kan het nergens terug vinden en vraag me ook af of dit de oplossing is. Ik heb het probleem met meerdere tv's.
Ik meen me te herinneren dat iemand het had opgelost door een van de scart stekkertjes weg te halen / om te buigen aangezien die toch niet gebruikt wordt maar ik kan het nergens terug vinden en vraag me ook af of dit de oplossing is. Ik heb het probleem met meerdere tv's.
Weet niet of dit hier al gepost was, zag het iig niet in dit topic: Humax PVR9200T Media Controller.
de bijgeleverde Humax Media eLinker-software bleef kuchen over verkeerde bestandsnaam van opname en deze doet het wel.
This software is an MS Windows console application to control all aspects of
the Humax PVR9200T PVR device attached to a host PC via a USB interface. It is
designed to replicate the functions of the existing Humax Media eLinker V2.1
software and to add a few extra functions that users may find useful.
This primary focus of this software is to provide for more reliable video
file transfers via USB from the Humax to a Host PC.
P.S. Ja, er staat 9200T, maar op mijn C doet ie het ook.
de bijgeleverde Humax Media eLinker-software bleef kuchen over verkeerde bestandsnaam van opname en deze doet het wel.
This software is an MS Windows console application to control all aspects of
the Humax PVR9200T PVR device attached to a host PC via a USB interface. It is
designed to replicate the functions of the existing Humax Media eLinker V2.1
software and to add a few extra functions that users may find useful.
This primary focus of this software is to provide for more reliable video
file transfers via USB from the Humax to a Host PC.
P.S. Ja, er staat 9200T, maar op mijn C doet ie het ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Doane op 23-09-2007 12:02 ]
Um, hoor jij niet gewoon de hd spinnen?Eiríkr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:07:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de zoemende toon tijdens stiltes op tv of bepaalde beelden? Het lijkt echt van de Humax te komen.
Nee, het probleem is inmiddels opgelost door de brakke meegeleverde scart kabel door een goede te vervangen.
Update volgende week beschikbaar(?)...
Uit een ander forum:
Uit een ander forum:
quote: anoniemGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 6:39 pm
De software is afgerond en staat klaar om vrijgegeven te worden. Aangezien deze week "Korean Thanksgiving Day" is wordt er niet gewerkt en zal de release volgende week volgens planning vrijkomen.
Joepie. Ben benieuwd wat er allemaal nieuw, anders, beter aan is. En of we nieuwe bugs kado krijgen.
Goddamn, welk ander forum is dat toch iedere keer?
Mijn Humax is de afgelopen week nu al 2x compleet uitgevallen en toen zag ik snel een balkje lopen, leek wel een software update. Netwerk is @Home.
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=tvhomenlUltraSub schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:01:
Goddamn, welk ander forum is dat toch iedere keer?
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Dat voortgangsbalkje is van de bootloaderEiríkr schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:01:
Mijn Humax is de afgelopen week nu al 2x compleet uitgevallen en toen zag ik snel een balkje lopen, leek wel een software update. Netwerk is @Home.
De update moet je echt handmatig doen.
En die update duurt ook wel wat langer dan de bootloader die er hooguit 10 seconden staat.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 26-09-2007 17:15 ]
Helaas, de update wordt verstrekt door de kabelmij. (@Home, Casema, enz.) via de kabel. Er geen mogelijkheid om, al zou je dat willen, zelf de firmware te updaten. Dit wordt door de kabelmij. bewust zo gedaan.
hoe groot zal de kans zijn dat de kabel maatschappijen ze daadwerkelijk beschikbaar stellen?
ik denk heel klein, daarom hoop ik toch dat je ze via de humax website kan downloaden en zelf installeren.
ik denk heel klein, daarom hoop ik toch dat je ze via de humax website kan downloaden en zelf installeren.
Nee dat bedoel ik niet.steeg370 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:23:
Helaas, de update wordt verstrekt door de kabelmij. (@Home, Casema, enz.) via de kabel. Er geen mogelijkheid om, al zou je dat willen, zelf de firmware te updaten. Dit wordt door de kabelmij. bewust zo gedaan.
Ik bedoel dat je zelf handmatig de update moet starten..
Dit is nu m'n 3e (officiele) decoder.. dus ik heb al aardig wat geupdate. Ik weet wel hoe het werkt.
Ik doelde op het feit dat het niet zoals upc automatisch gebeurt.
Maar je hebt wel gelijk in het feit dat je eigenlijk alleen aan een update kan komen via de kabelmaatschappij.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 26-09-2007 23:01 ]
Ok, nu is mij ook duidelijk wat je bedoelde...job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:59:
[...]
Ik doelde op het feit dat het niet zoals upc automatisch gebeurt.
[...]
Bij casema is de software beschikbaar op het netwerk
Bij @Home zal de software 2 okt geplaatst worden
quote: anoniemGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 8:00 pm Onderwerp: Software release PXCIR 1.00.10
De nieuwe Humax maintenance software is binnen en zal de komende dagen beschikbaar komen via de verschillende kabelnetwerken.
Zoals beloofd zal ik jullie ook informeren over de belangrijkste verbeterpunten en/of bugfixes.
De volgende punten zijn met de nieuwe release opgelost /verbeterd:
- Betrouwbaarheid timeropnames verbeterd
- Weergegeven datum van repeterende opnames
- I34 melding / zwart beeld met 5 seconden audio
- Zwart beeld op 1 of 2 tuners na stoppen opname
- Smartcard updaten ook tijdens afspelen van HDD opname (voorkomt tijdelijke E19/E30 melding na afloop)
- Aanpassing extra voor- en uitlooptijd
- Gebruik van teletekst subpagina's
- Herhaaldelijk skippen verbeterd (zorgde soms voor herhaling van hetzelfde fragment)
- Lipsync verbeterd
- Maximale uitlooptijd vergroot naar 15 minuten *)
- Aanpassen eindtijd van lopende timer
- Laatst gebruikte radio/tv kanaal wordt nu onthouden bij omschakelen tussen radio en tv via OK knop
- EPG opbouw/updaten versneld
- Sneller opstarten: harde schijf wordt nu eerder ingeschakeld
- Uitschakelen versneld
- Fan bleef soms draaien in standby
- Timer icoontje in frontpanel display aanzetten als er timeropnames geprogrammeerd zijn
- Melding over volle harde schijf kon permanent in beeld blijven staan
- Timer programmeren over jaarovergang is nu mogelijk
- Overslaan van teksten in teletekst ondertiteling (bijv. RTL4), opgelost
- Spontane reset vlak na opstarten, opgelost
- Teletekst gebruiken tijdens het stoppen of starten van een timeropname van de tweede recorder geeft geen problemen meer
- Begintijd van repeterende timer wordt niet meer aangepast als de PVR koud wordt opgestart na de starttijd van de timer
- Verbetering stabiliteit fotoalbum mode
- Ondersteuning mp3 files groter dan 10 MB
* Opmerking: Als je twee programma's achter elkaar opneemt, zal nu bij beide programma's de ingestelde extra opnametijd worden ingepland. Houd er rekening mee dat er daardoor tijdelijk twee recorders in gebruik zijn rondom de overgang van de twee programma's.
Bij casema is de software beschikbaar op het netwerk
Succes met de upgrade.
Anoniem
Met dank aan alle Meinona, Richard, en alle Operator testers
[ Voor 91% gewijzigd door steeg370 op 01-10-2007 21:53 ]
Ik heb hem net gedownload via Casema
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Delta hier. 9200 zegt dat er update is. Staat nu op 'Receiving...'
En lijkt gelukt. Nu afwachten op de update waarna je je favorieten zelf kan indelen!
[ Voor 15% gewijzigd door Doane op 01-10-2007 23:25 ]
Bij @Home is hij ook beschikbaar, je moet hem handmatig starten via het menu.
Downloaden duurt best lang overigens!
Downloaden duurt best lang overigens!
Anoniem: 170289
Hier wat bevindingen:
- 10 min uitloop wordt automatisch bij de opname bijgeteld en functioneert nu dus goed;
- Zenders kunnen binnen de favorietenlijst gesorteerd worden;
- Knippen in opnames werkt nu zonder problemen.
Anoniem: 197433
Weet iemand ook of en wanneer Multikabel deze update uitlevert? Op de web site van Multikabel staat namelijk nog niets.
Wie bewijst (hopelijk) mijn ongelijk?Tachyon schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:
[...]
Ik durf je op een briefje te geven dat er medio augustus nog niks is. En als hij dan uiteindelijk komt, dat dan de trage USB-poort nog even traag is als voorheen...
Ik kom in de verbeteringen en fixes niets tegen over de trage USB-speed, dus ik vrees het ergste...
Vanavond eens kijken of CAIWAY dat ding ook on-line heeft staan.
Ik haal na de update zo rond de 1100-1200 KB/s.. 1.1MB dus..Tachyon schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:59:
[...]
Wie bewijst (hopelijk) mijn ongelijk?
Ik kom in de verbeteringen en fixes niets tegen over de trage USB-speed, dus ik vrees het ergste...
Vanavond eens kijken of CAIWAY dat ding ook on-line heeft staan.
Volgens mij kan je van USB 1.1 niet zomaar 2 maken.
Heb de update net via CASEMA binnegehaald. Ging prima in een minuutje of 5. Zal morgen is (eindelijk) mijn kanalen in de volgorde zetten zoals IK dat wil.
Heb de update net via CASEMA binnegehaald. Ging prima in een minuutje of 5. Zal morgen is (eindelijk) mijn kanalen in de volgorde zetten zoals IK dat wil.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Tuurlijk niet, er zal waarschijnlijk net als de 9200T een usb 1.1 chip inzitten.MrMarcie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 02:42:
Volgens mij kan je van USB 1.1 niet zomaar 2 maken.
Het domme van humax is, is dat op de doos en op hun website vrolijk geadverteerd wordt met usb 2.0.
Heren,
Ik ga straks een Humax Duovision PVR 9200 C kopen (Coolsound @ Zwolle). Welnu: hoe sluit ik die shizzle aan?
Van DVD speler naar versterker (SCART) en via oranje tulpstekker van DVD speler naar versterker (digital audio). Vervolgens van versterker naar TV.....
Dat is één keten.
Nu de PVR erbij: ik zou zeggen: van PVR direct naar TV via SCART.
Plus: van PVR (PVR heeft 2 scart uitgangen namelijk), naar versterker via SCART (of via tulpstekkers oid?) Die rood/witte? Heb ik dan Dolby Digital? Ik heb ook nog een optische kabel liggen? Wat moet ik daarmee? Of moet ik SP/DIF kabel kopen? Of kan ik gewoon zeggen: fuck it, ik kijk gewoon altijd TV via speakers van de TV zelf, en zet hem nooit op de boxen v/d versterker....
Ik ga straks een Humax Duovision PVR 9200 C kopen (Coolsound @ Zwolle). Welnu: hoe sluit ik die shizzle aan?
Van DVD speler naar versterker (SCART) en via oranje tulpstekker van DVD speler naar versterker (digital audio). Vervolgens van versterker naar TV.....
Dat is één keten.
Nu de PVR erbij: ik zou zeggen: van PVR direct naar TV via SCART.
Plus: van PVR (PVR heeft 2 scart uitgangen namelijk), naar versterker via SCART (of via tulpstekkers oid?) Die rood/witte? Heb ik dan Dolby Digital? Ik heb ook nog een optische kabel liggen? Wat moet ik daarmee? Of moet ik SP/DIF kabel kopen? Of kan ik gewoon zeggen: fuck it, ik kijk gewoon altijd TV via speakers van de TV zelf, en zet hem nooit op de boxen v/d versterker....
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Dolby digital zal je nooit krijgen dmv een analoge aansluiting.
Je kan hooguit dolby prologic krijgen met analoog.
Maar om je de handigste aansluiting te geven
geluid digitaal naar versterker.
analoog via scart naar tv.
Je kan desnoods de dvd speler ook aansluiten aan de humax, om zo het scart signaal van je dvd door te lussen.
Je kan hooguit dolby prologic krijgen met analoog.
Maar om je de handigste aansluiting te geven
geluid digitaal naar versterker.
analoog via scart naar tv.
Je kan desnoods de dvd speler ook aansluiten aan de humax, om zo het scart signaal van je dvd door te lussen.
Precies. Op de doos, op de site en in de handleiding heeft men het steeds over USB 2.0. Als je het mij vraagt pure misleiding, want het nut van een USB 1.1 aanluiting is zo goed als nul als je een speelfilm die je hebt opgenomen naar je PC wilt halen. Duurt gewoon veel en veel te lang.job schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:40:
[...]
Tuurlijk niet, er zal waarschijnlijk net als de 9200T een usb 1.1 chip inzitten.
Het domme van humax is, is dat op de doos en op hun website vrolijk geadverteerd wordt met usb 2.0.
OK, en "geluid digitaal naar versterker" gaat middels zo'n optische kabel? Is dat hetzelfde als S/P/DIF?
Ze noemen het marketing. Waarschijnlijk staat er op 2.0 compatible. En ja, dat is het ook. Het werkt. punt. Niet dat ik het er mee eens ben overigens hoor. Snap ook niet dat ze op dat soort dingen bezuinigen. Wat kost een usb 2.0 chip nou extra vergelijken met een 1.1 als je er 1000 koopt? geen drol volgens mij. Maar goed, het is helaas niet anders.Tachyon schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Precies. Op de doos, op de site en in de handleiding heeft men het steeds over USB 2.0. Als je het mij vraagt pure misleiding, want het nut van een USB 1.1 aanluiting is zo goed als nul als je een speelfilm die je hebt opgenomen naar je PC wilt halen. Duurt gewoon veel en veel te lang.
Kan het kloppen dat het geluid via de PVR veeeeeeeeel zachter is dan ik gewend ben? Hij staat bijna maximaal, terwijl TV op redelijk volume staat. Hoe kan dat? Als ik nu PVR uitzet, val ik bijna steil achterover van het volume van de TV als die overgaat op analoog signaal...
Er staat zowel op de doos als de website: usb 2.0 aansluiting.amphora schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:53:
[...]
Ze noemen het marketing. Waarschijnlijk staat er op 2.0 compatible.
Dat is geen marketing meer, dat is misleiding. Maarja niemand begint een rechtzaak, dus passen ze niets aan.
Bij mij iets zachter dan de analoge tuner van m'n tv. op hetzelfde niveau als m'n dvd speler.Sandrioni schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:27:
Kan het kloppen dat het geluid via de PVR veeeeeeeeel zachter is dan ik gewend ben? Hij staat bijna maximaal, terwijl TV op redelijk volume staat. Hoe kan dat? Als ik nu PVR uitzet, val ik bijna steil achterover van het volume van de TV als die overgaat op analoog signaal...
Ik denk dat het aan je tv ligt.
Me too. Dat is lastig in te regelen. Ben me al een aantal keren lam gescrokken.Sandrioni schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:27:
Ergste vind ik echter de bromtoon in de speakers van de TV bij de zachte passages. HEb al alle kabels nagekeken e.d. maar daar ligt het niet aan.
Ik had dat probleem ook met die bromtoon maar de bijgeleverde scart kabel vervangen door een goede scart kabel heeft het opgelost.
USB 2.0 zegt dus ook niets. Het geeft niet een snelheid aan. USB 2.0 is de verzamelnaam voor alle USB standaarden tot nu (eh dan) toe inclusief alle mogelijke snelheden.job schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:36:
[...]
Er staat zowel op de doos als de website: usb 2.0 aansluiting.
Dat is geen marketing meer, dat is misleiding. Maarja niemand begint een rechtzaak, dus passen ze niets aan.
Wat op de doos staat klopt, het voldoet aan de USB 2.0 standaards. Echter staat er niet dat het de Hi Speed versie is. Het zal dus wel een Full speed versie zijn.
Full Speed USB 2.0 = 12Mbits/second
Hi Speed USB 2.0 = 480Mbits/second
Ik weet niet of USB controllers via firmware naar een hogere snelheid te zetten zijn, maar als de hardware aan de Full Speed grens zit zal een update naar Hi Speed technisch niet mogelijk zijn.
Het is IMHO niet erg netjes om niet precies aan te geven om welke versie het gaat. Als je kijkt naar de andere specs dan wordt daar erg gedetailleerd over geschreven. Ik denk omdat ze het niet expliciet aangeven dat het een Full speed is.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Anoniem: 235343
Mijn kabelmaatschappij (SKV in Veendam) ondersteund deze PVR niet. Hoe kan ik dan toch de nieuwste softwareupdate krijgen ?. Ik las dat hij ook via RS232 te updaten is, maar dan moet deze software dus ergens te downloaden zijn. Iemand enig idee of dit lukt ?
En als dit niet lukt, zou het werken als ik de PVR bij iemand aansluit die bij @home of casema is en daar dan de update laten uitvoeren ?
En als dit niet lukt, zou het werken als ik de PVR bij iemand aansluit die bij @home of casema is en daar dan de update laten uitvoeren ?
updaten via rs232 gaat je niet lukken aangezien de update nergens als bestand te verkrijgen is.Anoniem: 235343 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:02:
Mijn kabelmaatschappij (SKV in Veendam) ondersteund deze PVR niet. Hoe kan ik dan toch de nieuwste softwareupdate krijgen ?.
alleen de software voor de 9200T is te verkrijgen.
En ja, updaten bij iemand met casema of @home gaat prima werken.
Tuurlijk, maar het blijft gewoon flauw.Xymox schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:05:
USB 2.0 zegt dus ook niets. Het geeft niet een snelheid aan. USB 2.0 is de verzamelnaam voor alle USB standaarden tot nu (eh dan) toe inclusief alle mogelijke snelheden.
12mbit/s is gewoon niet van deze tijd bij dit soort bestandsgrootten.
Het zou me niets verbazen als de kabelboeren dit gewoon met humax hebben afgesproken.
USB weetjes: klik.
enUSB 1.1 allowed a maximum transfer rate of 12Mbits/second. It is now obsolete, but both of its speeds (1.5Mbps & 12Mbps) are being adopted into USB 2.0, and they are now called Original USB officially. Though some manufacturers label their products Full-Speed USB. Note that this seems a bit deceptive as it's easy to mistake Full-Speed for Hi-Speed. You won't be fooled from now on as you now aware that Full Speed USB is only 12Mbits/second where Hi-Speed USB mode is capable of a much faster 480Mbits/second.
4. How fast is USB 2.0?
USB 2.0 has a raw data rate at 480Mbps, and it is rated 40 times faster than its predecessor interface, USB 1.1, which tops at 12Mbps. Originally, USB 2.0 was intended to go only as fast as 240Mbps, but in October 1999, USB 2.0 Promoter Group pumped up the speed to 480Mbps.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Caiw bied de update ook aan, is nu aan het installeren.....
Dat is inderdaad waar. In de tijd van multimedia geweld en gigabytes om je oren vliegen is het wel een beetje karig. Maar dan heeft Humax weer een verkoop tactiek met hun volgende bakkie !job schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:06:
[...]
Tuurlijk, maar het blijft gewoon flauw.
12mbit/s is gewoon niet van deze tijd bij dit soort bestandsgrootten.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Gisteren ook een update uitgevoerd. Zit via Stichting Kabel Pijnacker, maar die gebruiken volgens mij weer het Caiway netwerk. Liep goed, was ongeveerd 10 minuten kwijt.
Hopelijk worden de programma's nu wel gewoon met plus 10 minuten opgenomen.
Hopelijk worden de programma's nu wel gewoon met plus 10 minuten opgenomen.
Er is dus geen manier om de Humax standaard een tikkeltje meer volume te laten uitzenden?
en hij start stukken sneller opAnoniem: 170289 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:29:
Hier wat bevindingen:
- 10 min uitloop wordt automatisch bij de opname bijgeteld en functioneert nu dus goed;
- Zenders kunnen binnen de favorietenlijst gesorteerd worden;
- Knippen in opnames werkt nu zonder problemen.
Ik ben de eerste opname bug al weer tegengekomen.
De i-34 fout is het gelukkig niet, in plaats daarvan had ik gewoon een opname van 2 uur zwart beeld.
De i-34 fout is het gelukkig niet, in plaats daarvan had ik gewoon een opname van 2 uur zwart beeld.
Vind het toch jammer dat je nog steeds niet vooruit en achteruit kan spoelen tijdens het bewerken, alleen met de keypad kun je snel skippen maar bij lange opnames gaat dat al snel 5 minuten of meer met 1 tik..
@Sandrioni : Mijn Humax staat op vol volume. Ik heb hem op mijn stereo aangesloten. Het volume van de Humax is de basis voor mijn stereo.
met andere woorden, als ik het volume van de humax bijna uit heb staan krijgt mijn stereo een heel zacht signaal binnen. Hierdoor moet ik het volume van de stereo bijna vol open zetten om een verstaanbaar geluid te krijgen (inclusief een soort overbelaste bromtoon). Als ik het volume op mijn humax vol open zet (gewoon met de afstandbediening) heb ik een hardere input in mijn stereo en hoeft hij hem niet zoveel meer te versterken waardoor hij niet vol open moet (en ik geen bromtoon heb).
met andere woorden, als ik het volume van de humax bijna uit heb staan krijgt mijn stereo een heel zacht signaal binnen. Hierdoor moet ik het volume van de stereo bijna vol open zetten om een verstaanbaar geluid te krijgen (inclusief een soort overbelaste bromtoon). Als ik het volume op mijn humax vol open zet (gewoon met de afstandbediening) heb ik een hardere input in mijn stereo en hoeft hij hem niet zoveel meer te versterken waardoor hij niet vol open moet (en ik geen bromtoon heb).
OK, maar ik kijk normaal gesproken niet via de versterker. Ik hoef het NOS journaal niet uit 5 boxen te horen schallen
. Oplossing voor mij is dus Humax op vol volume, en TV wat aan de harde kant zetten. Probleem is dan dat, als je eens een keer NIET via de Humax wil kijken, je jezelf helemaal het leplazarus schrikt
Ik snap ook niet helemaal wat het nut is van de volumeregeling op de Humax. Maar soi.
Had gisteren wel ineens een probleem met een opgenomen programma. Ik had de A1 Gp opgenomen en toen ik hem gisterenavond wilde kijken bleek het geluid te ontbreken. Iemand hier eerdere ervaringen mee gehad (en wellicht een oplossing gevonden).
Had gisteren wel ineens een probleem met een opgenomen programma. Ik had de A1 Gp opgenomen en toen ik hem gisterenavond wilde kijken bleek het geluid te ontbreken. Iemand hier eerdere ervaringen mee gehad (en wellicht een oplossing gevonden).
Heb je maar 1 afstandsbediening nodig als het wat harder/zachter moet. Hoewel ik liever had gezein dat ze er een programmeerbare afstandsbediening bij zouden doen. Bij de media center remote kan je de aan/uit knop en volume knoppen programmeren zodat je je tv aan/uit/harder/zachter kan zetten. Dat zou een betere oplossing zijn imho.Anoniem: 217221 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:33:
Ik snap ook niet helemaal wat het nut is van de volumeregeling op de Humax.
hmm, van dit soort berichten wordt ik niet vrolijk.Anoniem: 217221 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:33:
Ik snap ook niet helemaal wat het nut is van de volumeregeling op de Humax. Maar soi.
Ben ook van plan er eentje aan de schaffen, maar dit is niks.
Heb je wel de nieuwste firmware erop?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Ik heb regelmatig dat sommige zenders helemaal geen geluid hebben (Caiw) vooral discovery. Dat heeft dan niets met de Humax te maken maar met de apparatuur aan de andere kant. Overigens is vandaag bij mji in de wijkcentrale de versterker vervangen.Anoniem: 217221 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:33:
Anoniem: 47906
mmm A1GP weet ik niet,maar ik had het met paul de leeuw van zaterdag. Geen geluid.Anoniem: 217221 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:33:
@Diederik: Ik moet zeggen dat ik ook (via Stichting Kabel Pijnacker) op het caiway netwerk zit. Mijn internet en telefoon gaat in ieder geval wel via Caiway. Helaas kan ik het niet meer controleren of het aan de uitzending zelf lag of aan de Humax. In de tussentijd heb ik het probleem niet meer gehad.
@Mwoe: Ik heb de meest recente firmware erop staan en dit is de eerste keer dat ik een opname zonder geluid heb. Ik hem nu geschat ongeveer 100 opnames gedaan. Verder ben ik uitermate tevreden met mijn humax.
@amphora: Ik heb nu een harmony van logitec waarmee ik alles kan bedienen. Moet hem nog wel finetunen, maar het werkt op zich super. 1 AB voor alles. Als ik bijvoorbeeld de activiteit TV kijken kies, dan werken bijvoorbeeld de volume buttons op mijn stereo, de zender +/- buttons op mijn Humax. Echt een uitvinding.
@Mwoe: Ik heb de meest recente firmware erop staan en dit is de eerste keer dat ik een opname zonder geluid heb. Ik hem nu geschat ongeveer 100 opnames gedaan. Verder ben ik uitermate tevreden met mijn humax.
@amphora: Ik heb nu een harmony van logitec waarmee ik alles kan bedienen. Moet hem nog wel finetunen, maar het werkt op zich super. 1 AB voor alles. Als ik bijvoorbeeld de activiteit TV kijken kies, dan werken bijvoorbeeld de volume buttons op mijn stereo, de zender +/- buttons op mijn Humax. Echt een uitvinding.
Ik heb zelf ook een harmony liggen maar vind het eigenlijk maar niets. De enige knoppen die ik mis is TV aan/uit (volume kan tenslotte direct met humax ab). Dat activities gebeuren van de harmony is niet handig. Als ik bezoek heb en iemand wil even tv kijken moet ik eerst een mini cursus geven over de afstandsbediening. Er ontbreekt simpelweg een programmeerbare aan/uit knop. De humax ab is uitstekend, als ze er een paar vrij programmeerbare knoppen aan toe zouden voegen zou die ideaal zijn.Anoniem: 217221 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:04:
Eeeh... dat activities gebeuren is fantastisch, als je het fatsoenlijk hebt ingesteld. Je drukt op watch tv, en alles wordt goed gezet. Waarom de minicursus dan? Ga maar eens uitleggen wat je anders met 3 of 4 ab's moet doen om beeld en geluid te krijgen 
Maar goed, das offtopic, daar zijn hier andere topics voor
Maar goed, das offtopic, daar zijn hier andere topics voor
Okay, even semi on topic dan. Alle knoppen op mijn Harmony doen met de activiteit TV kijken precies hetzelfde als met de humax afstandbediening. En op mijn harmony zit in het midden een grote knop aan/uit die alles uit zet als ik klaar ben met tv kijken. Het harder/zachter zetten van de humax kan ook via de ronde knop (links en rechts) net als op de ab van de humax. Enige dat ik nog mis is de knop voor opgenomen programma's. Maar via instellingen kom je daar ook.
En als je visite hebt geef je ze toch tijdelijk even alle afstandbedieningen. Moet je wel even uitleggen hoe je ze allemaal moet combineren om tv te kunnen kijken via de humax (en dat ze niet gaan zitten zappen op je tv maar moeten zappen op de humax).
En als je visite hebt geef je ze toch tijdelijk even alle afstandbedieningen. Moet je wel even uitleggen hoe je ze allemaal moet combineren om tv te kunnen kijken via de humax (en dat ze niet gaan zitten zappen op je tv maar moeten zappen op de humax).
ik heb gister gehad dat als ik naar sci-fi keek dat na enkele seconden het beeld bevroor en dat de humax zich uit en aan schakelde, en zolang hij op sci fi bleef staan, bleef hij dat doen, ook als ik snel naar een ander zender schakelde deed hij dat
dan moet ik hem uit zetten en dan weer aan
maar als hij toch op sci-fi bleef staan kreeg ik het probleem weer, tenzij ik hem op een ander kanaal zette en dan de humax uit en aan schakelde
daarna heb ik maar opnieuw naar zenders gezocht, en tot nu toe doet ie het weer gewoon
zit trouwens bij caiw
en bij 13th street heb ik hetzelfde
andere zenders niet
dan moet ik hem uit zetten en dan weer aan
maar als hij toch op sci-fi bleef staan kreeg ik het probleem weer, tenzij ik hem op een ander kanaal zette en dan de humax uit en aan schakelde
daarna heb ik maar opnieuw naar zenders gezocht, en tot nu toe doet ie het weer gewoon
zit trouwens bij caiw
en bij 13th street heb ik hetzelfde
andere zenders niet
Anoniem: 217221 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:10:
Okay, even semi on topic dan. Alle knoppen op mijn Harmony doen met de activiteit TV kijken precies hetzelfde als met de humax afstandbediening. En op mijn harmony zit in het midden een grote knop aan/uit die alles uit zet als ik klaar ben met tv kijken. Het harder/zachter zetten van de humax kan ook via de ronde knop (links en rechts) net als op de ab van de humax. Enige dat ik nog mis is de knop voor opgenomen programma's. Maar via instellingen kom je daar ook.
offtopic:
Ik heb de # toets voor de opgenomen programmalijst toegewezen.
Ik heb de # toets voor de opgenomen programmalijst toegewezen.
Wat me opviel vandaag..
Na de software update via @home, is het menu item "Installatie" greyed out. Dat was eerst niet!
Waarom doen ze dat? Tis toch mijn decoder! Niet dat je er nou zoveel mee kan, maar toch..
Na de software update via @home, is het menu item "Installatie" greyed out. Dat was eerst niet!
Waarom doen ze dat? Tis toch mijn decoder! Niet dat je er nou zoveel mee kan, maar toch..
Om aan te geven dat je up-to-date bent.UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:44:
Wat me opviel vandaag..
Het is overigens nog maar de vraag in hoeverre het jouw decoder is. Goed, je hebt de hardware mogen kopen en die kan je als je eigendom beschouwen, maar de functionaliteit wordt nog altijd bepaald door het kabelbedrijf. Als ze willen dan zetten ze morgen de opname en dus ook timeshift functionaliteit van jouw PVR uit en starten ze een nieuwe PVR dienst waarbij je maandelijks een X bedrag mag betalen om de opname en timeshift functionaliteit in jouw PVR weer aan te krijgen.UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:44:
Tis toch mijn decoder!
Dit soort mogelijke beperkingen in PVR's kom je overigens alleen bij de Nederlandse kabelbedrijven tegen. PVR's voor Canal Digitaal (DVB-S) en Digitenne (DVB-T) kennen dergelijke geintjes niet.
[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 21-10-2007 13:24 ]