Sinds 2 dagen de Humax PVR 9200 C 'te leen' en ik moet zeggen dat hij alle (nahja, bijna alle) verwachtingen heeft overtroffen.
Pluspunten:
+ Geluidsniveau is acceptabel laag. Uiteraard hoor je een vennetje, maar je moet je geluid op mute zetten en goed luisteren. Lijkt wel temp-gestuurd te zijn, wordt iets meer wanneer hij langer aan staat, maar vind het nog steeds acceptabel genoeg.
+ Interface ziet er zeer goed uit, beter dan die van de Samsung decoder
+ Opnemen gaat intuitief goed, EPG is duidelijk en overzichtelijk.
+ Extra features zijn leuk en werken goed: PIP, pauzeren beeld, slowmotion, timeshifting
+ Beeld is kwalitatief goed en scherp.
Wat me vooral meeviel was de hoeveelheid streams die dit apparaat tegelijkertijd aan kan.
Ik heb bijvoorbeeld 2 opnames laten lopen, en daarnaast kon ik nog steeds een derde kanaal live kijken (Als er twee opnames lopen, zijn pause en rewind functies niet meer mogelijk voor het live kanaal, maar da's logisch

)
De minpunten:
- MP3 en Image functionaliteit zijn zwaar bagger. MP3's met VBR kan hij niet spelen, en het laden van 1 enkel jpegje (ca 1MB) duurt 25 seconden!! Hier heb je dus helemaal niks aan. Ik hoop wel dat ze het verbeteren, want dan kan mijn mediacenter de deur uit

(Als er tenminste ooit LAN ondersteuning komt)
- USB interface is traag. Ze beweren USB 2.0, ook de driver geeft aan dat het om een USB 2.0 device gaat, maar de troughput is zeer laag, ongeveer 500KB/seconde.
- Geluidsniveau is lager voor opnames. Het lijkt alsof opgenomen streams bij het afspelen een lager geluidniveau produceren, dan live TV. Ik moet in ieder geval mijn receiver een tandje of 10 hoger zetten, dat is dus vreemd. Zowiezo is het algehele niveau ietsje lager dan ik gewend was met de Samsung decoder (beide via SPDIF aangesloten). Aangezien we hier in NL niks op DD5.1 uitgezonden krijgen, kan ik daar niks over zeggen helaas
Zoals gezegd dus dit exemplaar te leen (is bedoeld voor iemand anders, ik test hem alleen maar

)
Denk erover na om hem zelf ook aan te schaffen, loop nog met paar twijfelpuntjes:
* Komt er niet binnenkort eenzelfde device die geschikt is voor HDTV en dus ook een HDMI aansluiting heeft?
* Komt er niet binnenkort eenzelfde versie met LAN (UTP of Wifi) ondersteuning ?
* Zijn er uberhaupt vergelijkbare apparaten, die bovenstaande 2 eigenschappen wel bezitten?