Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Diederik schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

offtopic:
Ik heb de # toets voor de opgenomen programmalijst toegewezen.
offtopic:
Ik nu ook, plus een extra toets 'Opgenomen Programma's aangemaakt'. No problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gisteren ook de PVR 9200C gekocht, en heb het al voor mekaar om hem een keer te laten crashen. Wat was ik aan het doen:
  • PIP aan het kijken
  • Via USB opgenomen programma overhevelen naar computer
Een reset met de aan/uit knop loste het probleem op.

Ook heb ik al een keer gehad dat een opname mislukt was, maar de PVR had zelf netjes een vervolg opname gemaakt met resultaat dat er maar een klein stukje ontbrak in de opname.

Verder heb ik nog een vraagje, ik kan niet verder dan vandaag in de Guide bekijken, als ik morgen selecteer is deze helemaal leeg... Is dit een Humax probleem of is het van de aanbieder? Ik heb digitale TV van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
ArChie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:15:
[...]

Het is overigens nog maar de vraag in hoeverre het jouw decoder is. Goed, je hebt de hardware mogen kopen en die kan je als je eigendom beschouwen, maar de functionaliteit wordt nog altijd bepaald door het kabelbedrijf. Als ze willen dan zetten ze morgen de opname en dus ook timeshift functionaliteit van jouw PVR uit en starten ze een nieuwe PVR dienst waarbij je maandelijks een X bedrag mag betalen om de opname en timeshift functionaliteit in jouw PVR weer aan te krijgen.

Dit soort mogelijke beperkingen in PVR's kom je overigens alleen bij de Nederlandse kabelbedrijven tegen. PVR's voor Canal Digitaal (DVB-S) en Digitenne (DVB-T) kennen dergelijke geintjes niet.
Ik snap je punt, maar ik ben het niet eens met het feit dat kabelmaatschappijen dit kunnen/mogen doen. De hardware is mijn eigendom, en ik heb er geen moeite mee als Humax de functionaliteit bepaald. Maar de provider heeft er vanaf te blijven mijns inziens. Dit is iets wat Humax in de software zal moeten programmeren, en mijns inziens hadden ze dit dus niet moeten doen.
Het moment dat bijvoorbeeld @home in mijn geval functies van mijn decoder zal disablen, om ze betaald weer aan te laten zetten, zal ook het moment zijn dat ze hier (en ik denk op veel plaatsen) een klant kwijt zijn. Maar dan ook voor alles, internet, telefonie en telefoon zullen er dan hier uit vliegen, en er zal wat anders gekozen worden. Ik denk dat ze voorzichtig moeten zijn om op een gegeven moment niet dezelfde klappen te krijgen als KPN nu. Die hebben ook jaren gedacht dat ze het alleenrecht hadden, en daardoor konden maken wat ze wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:15:
Ik snap je punt, maar ik ben het niet eens met het feit dat kabelmaatschappijen dit kunnen/mogen doen. De hardware is mijn eigendom, en ik heb er geen moeite mee als Humax de functionaliteit bepaald. Maar de provider heeft er vanaf te blijven mijns inziens. Dit is iets wat Humax in de software zal moeten programmeren, en mijns inziens hadden ze dit dus niet moeten doen.
Het moment dat bijvoorbeeld @home in mijn geval functies van mijn decoder zal disablen, om ze betaald weer aan te laten zetten, zal ook het moment zijn dat ze hier (en ik denk op veel plaatsen) een klant kwijt zijn. Maar dan ook voor alles, internet, telefonie en telefoon zullen er dan hier uit vliegen, en er zal wat anders gekozen worden. Ik denk dat ze voorzichtig moeten zijn om op een gegeven moment niet dezelfde klappen te krijgen als KPN nu. Die hebben ook jaren gedacht dat ze het alleenrecht hadden, en daardoor konden maken wat ze wilden.
Ik ben het volledig met je eens dat het te gek voor woorden zou zijn als ze een dergelijke constructie invoeren, maar de meeste kopers van PVR's voor de Irdeto kabelbedrijven hebben hier geen weet van. Sla de handleidingen van de beschikbare PVR's er maar op na en je zal zien dat er met geen woord gerept wordt over deze mogelijke beperkingen. Ook de kabelbedrijven zelf hullen zich in stilzwijgen terwijl zij de partij zijn die dergelijke opties in de PVR's vereisen voordat een fabrikant goedkeuring kan krijgen.

Door een akkefietje bij Multikabel een aantal maanden geleden bleek dat de opname en timeshift functionaliteit van alle goedgekeurde PVR's in één keer was uit te zetten. Tot dan toe was via wat forums min of meer bekend dat de Irdeto kabelbedrijven wel konden bepalen of een kanaal gecodeerd of ongecodeerd op de HDD opgeslagen mocht worden ook al vind je daarvan ook niets terug in de handleidingen. Bij navraag van de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV) werd natuurlijk door Multikabel officials ontkend dat zij in hun systeem ondersteuning hadden voor dergelijke beperkingen en het hun ook niet bekend was dat dergelijke beperkingen bestonden.

Bij @Home en Casema weten ze echter maar al te goed van deze opties wat tot gevolg kan hebben dat Multikabel klanten hier op den duur toch mee geconfronteerd gaan worden omdat het digitale TV signaal van Multikabel tegenwoordig bij Casema vandaan komt en ook Casema en @Home nog samengevoegd moeten worden. Je kan er op wachten totdat straks de eerste kanalen verplicht alleen gecodeerd opgeslagen mogen worden om het copieren van de content tegen te gaan. Vermoedelijk zullen de Film1 kanalen wel de eerste kanalen zijn waar dat voor zal gelden.

Ik verwacht ook niet dat er snel een PVR dienst zal komen gezien de commotie die dat teweeg zal brengen, maar je kan je wel afvragen waarom de Irdeto kabelbedrijven dan dergelijke functionaliteit verlangen in de aanbevolen en goedgekeurde kabel PVR's. Handig voor later om nog wat meer geld uit digitale TV te kunnen halen als de klanten meer en meer gewend beginnen te raken aan allerlei beperkingen en extra abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zeg.. Kan iemand me het nut vertellen van sorteren in je favorietenlijst?
Voeg ik net wat zenders toe in mijn dagelijkse lijst, verplaats ze in de juiste volgorde, zapt de Humax vervolgens op channel nummer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoxeflox
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 14:06
ArChie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:48:
[...]
Door een akkefietje bij Multikabel een aantal maanden geleden bleek dat de opname en timeshift functionaliteit van alle goedgekeurde PVR's in één keer was uit te zetten. Tot dan toe was via wat forums min of meer bekend dat de Irdeto kabelbedrijven wel konden bepalen of een kanaal gecodeerd of ongecodeerd op de HDD opgeslagen mocht worden ook al vind je daarvan ook niets terug in de handleidingen. Bij navraag van de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV) werd natuurlijk door Multikabel officials ontkend dat zij in hun systeem ondersteuning hadden voor dergelijke beperkingen en het hun ook niet bekend was dat dergelijke beperkingen bestonden.
Heeft Multikabel de functionaliteit inmiddels hersteld? Ik overweeg een PVR-9200 te kopen, maar dat heeft natuurlijk geen zin als opname en timeshift het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 15:31
cyberde schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:10:
Verder heb ik nog een vraagje, ik kan niet verder dan vandaag in de Guide bekijken, als ik morgen selecteer is deze helemaal leeg... Is dit een Humax probleem of is het van de aanbieder? Ik heb digitale TV van Delta.
Dat ligt aan de provider, bij Casema kan ik nog net de volgende dag bekijken, meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:01
@home heeft nu 3 dagen.
Voorheen was het een week, maar de samsung decoders (of het was de nokia) bleken hierop te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Mooi, dan ga ik maar eens bij Delta klagen. Het is toch wel handig om een EPG te hebben bij de recorder ;) Bedankt voor jullie info!

Verder, als ik zelf tijden instel, pakt de recorder dan de titel van het huidige programma dat opgenomen wordt? Of moet je dit later wijzigen?

[ Voor 14% gewijzigd door bluewalk op 22-10-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoxeflox schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:21:
Heeft Multikabel de functionaliteit inmiddels hersteld? Ik overweeg een PVR-9200 te kopen, maar dat heeft natuurlijk geen zin als opname en timeshift het niet doen.
Het heeft toen wat moeite gekost, maar uiteindelijk hebben ze het probleem wel op weten te lossen. Je kunt dus die iPVR-9200C wel gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoxeflox
  • Laatst online: 28-01 14:06
Okidoki, thnx, ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Iemand meer problemen met de overgang naar wintertijd? De klok staat bij mij nu 2 uur vroeger (Casema). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De tijd wordt namelijk door casema doorgegeven.
Wat je kan proberen is je pvr opnieuw op te laten starten (schakelaar achterop even om zetten), maar waarschijnlijk werkt dat niet.

Waarschijnlijk moet je gewoon even wachten totdat de heren technici van casema morgen weer op hun werk verschijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 28-10-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:17:
De tijd wordt namelijk door casema doorgegeven.
Wat je kan proberen is je pvr opnieuw op te laten starten (schakelaar achterop even om zetten), maar waarschijnlijk werkt dat niet.

Waarschijnlijk moet je gewoon even wachten totdat de heren technici van casema morgen weer op hun werk verschijnen.
De tijd staat goed bij Casema en ook de overgang van afgelopen nacht was goed ingesteld. Op andere forums lees je meer van dit soort ervaringen van iPVR-9200C bezitters. Het lijkt erop dat de Humax hier de fout in gaat. Zoals gezegd even de iPVR-9200C volledig uitzetten met de schakelaar achterop. Als dat niet wil lukken zit er niets anders op dan het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw de installatie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ArChie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:27:
[...]

De tijd staat goed bij Casema en ook de overgang van afgelopen nacht was goed ingesteld. Op andere forums lees je meer van dit soort ervaringen van iPVR-9200C bezitters. Het lijkt erop dat de Humax hier de fout in gaat. Zoals gezegd even de iPVR-9200C volledig uitzetten met de schakelaar achterop. Als dat niet wil lukken zit er niets anders op dan het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw de installatie uit te voeren.
Het uit/aan zetten met de knop achterop had ik al geprobeerd, en dat veranderde helaas niets aan de incorrecte tijd. Dan straks maar eens terug naar de fabrieksinstellingen. Bedankt voor de tip.

Update:
Zat nog een opname te kijken en na afloop daarvan stond de klok toch weer goed. Het echt uitzetten zal uiteindelijk toch wel geholpen hebben dan.

[ Voor 9% gewijzigd door troftnom op 28-10-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Bij mij stond de tijd zelfs 3 uur vroeger, maar na het toestel aan te zetten sprong na een paar seconden de tijd direct goed.

Verder is de PVR weer een keer vastgelopen, gisteravond stond hij geprogrammeerd om om 20.00 uur een programma op te nemen, maar oom 20.15 deed hij nog niets. Dus geprobeerd de PVR aan te zetten maar ook dat ging niet. Er zat dus niets anders op dan via de schakelaar aan de achterkant een "harde reset" te geven. Nadat de PVR weer geboot was begon hij gelijk met openemen.

Zijn eer meer mensen met vastlopende PVR's? Anders ga ik eens langs de dealer om te vragen of zij een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sinds de update heb ik af en toe geen goede EPG meer. Vaak zie ik heel even de EPG om springen naar het programma wat er na komt, en na een paar seconden weer terug naar het huidige programma. Zeer irritant met zappen. Nog irritanter, veel EPG's kloppen gewoon niet. Heb het ding al eens hard gereset, maar mocht niet baten :(
Iemand met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik heb daarnet contact gehad met Delta en zij geven aan voorlopig alleen 24uurs informatie door te geven via de EPG.
Ik wordt vanmiddag teruggebeld met voor informatie over de toekomst van de EPG en of dit meer dagen worden. Die informatie post ik uiteraard even hier als ik het weet.

Verder komt het vastloop probleem wel vaker voor volgens de dealer waar ik mijn PVR gekocht heb, maar ze maken er geen probleem van om hem om te ruilen voor een nieuwe, dus dat ga ik morgen zeker even doen.

[edit 31-10-2007]
Vandaag mijn PVR wezen omruilen, het probleem was bij hun niet bekend zeggen ze ;) Maar goed, kijken hoe deze het doet.
Verder heb ik nog niets gehoord van Delta over de EPG.

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 31-10-2007 11:41 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
cyberde schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:39:
Ik heb daarnet contact gehad met Delta en zij geven aan voorlopig alleen 24uurs informatie door te geven via de EPG.
Ik wordt vanmiddag teruggebeld met voor informatie over de toekomst van de EPG en of dit meer dagen worden. Die informatie post ik uiteraard even hier als ik het weet.
Gisteren een enquete ingevuld van Casema, zo te merken aan de vragen willen ze ook maandelijkse servicekosten gaan berekenen voor digitale TV (nu nog gratis bij het analoge pakket). Een van de vragen ging over EPG, of je vond dat het acceptabel was om voor (onder andere) een 8 dagen EPG servicekosten te gaan betalen. Het zou dus kunnen dat Casema een langere EPG wil gaan gebruiken om in te voeren maandelijkse kosten acceptabeler te maken voor hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
troftnom schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:26:
Gisteren een enquete ingevuld van Casema, zo te merken aan de vragen willen ze ook maandelijkse servicekosten gaan berekenen voor digitale TV (nu nog gratis bij het analoge pakket). Een van de vragen ging over EPG, of je vond dat het acceptabel was om voor (onder andere) een 8 dagen EPG servicekosten te gaan betalen. Het zou dus kunnen dat Casema een langere EPG wil gaan gebruiken om in te voeren maandelijkse kosten acceptabeler te maken voor hun klanten.
Casema is bezig met de invoering van extra diensten bovenop het digitale TV gebeuren. Daarvoor wordt over niet al te lange tijd een nieuwe ontvanger geïntroduceerd die overweg kan met dergelijke extra diensten als interactie, Video On Demand, IP-TV, etc. Het zal mij niet verbazen als ze ook een nieuwe EPG dienst gaan introduceren waarop je je apart kan abonneren die meer dagen EPG geeft dan de standaard EPG zoals die nu verstuurd wordt voor de huidige generatie ontvangers. Vandaar dat ze kennelijk nu via enquetes aan het polsen zijn of klanten bereid zouden zijn om apart voor een dergelijke dienst te betalen.

Het nadeel van dit soort nieuwe "diensten" is natuurlijk dat de kabelbedrijven niet meer zo hard zullen werken aan het uitbreiden van de standaard EPG voor de huidige generatie ontvangers. Daarmee zouden ze namelijk de nieuwe aparte EPG dienst voor de nieuwe ontvanger ondermijnen. Ook zorgen ze er daarmee voor dat de vraag om de nieuwe ontvanger (die ze zelf ontwikkelen en uitbrengen) groter wordt. Voor al dit soort nieuwe diensten zal in de toekomst ongetwijfeld dik betaald moeten gaan worden, iets dat ze met die nieuwe ontvanger ook voor elkaar kunnen krijgen omdat ze daarvoor aparte abonnementen kunnen maken. Dat gaat niet met het standaard digitale TV gebeuren en de daarbij behorende ontvangers zonder diensten platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een scart naar component kabel gebruiken om de decoder op m'n receiver aan te sluiten? De receiver heeft namelijk alleen component, geen SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:44:
Kan ik een scart naar component kabel gebruiken om de decoder op m'n receiver aan te sluiten? De receiver heeft namelijk alleen component, geen SCART.
Jazeker, je kan ook in het menu het juiste type uitgang instellen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:44:
_Diederik schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:19:]
Jazeker, je kan ook in het menu het juiste type uitgang instellen.
Heb je dat ook zelf geprobeerd? :?
De Humax Duovisio PVR-9200 C kan via SCART de volgende signalen uitsturen:
RGB, S-Video en Composite!
Dus geen component!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is wat ik bedoel. Kun je wel van SCART (RGB) naar component met deze decoder? Aangezien hij het dan niet meer als RGB doorstuurt.

Ik heb hem nou zolang op m'n tv via scart, maar het is toch beter om scart-component te gebruiken of niet?

En RCA, waar staat dat nou eigenlijk voor, is dat nou composiet of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The_Doman schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:15:
[...]

[...]

Heb je dat ook zelf geprobeerd? :?
De Humax Duovisio PVR-9200 C kan via SCART de volgende signalen uitsturen:
RGB, S-Video en Composite!
Dus geen component!!
Sorry ik las verkeerd :o

Composite i.p.v. component

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:16:
composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Ik heb hem nou zolang op m'n tv via scart, maar het is toch beter om scart-component te gebruiken of niet?
SCART opzich zegt nog niets, hierbij kunnen diverse signalen gebruikt worden.
Zorg ervoor dat je de Humax via SCART-RGB aansluit, dan heb je het best mogenlijke beeld in jouw geval.
Let erop dat niet alle SCART ingangen RGB ondersteunen!
Kijk hiervoor in de documentatie van je TV en Humax PVR!
Wikipedia: RCA connector

[ Voor 21% gewijzigd door The_Doman op 03-11-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de scart naar m'n tv AV1, die ondersteunt RGB dus dat is perfect beeld. Jammer dat hij niet via de receiver kan.

Mij lukt het niet om in een zelfgemaakte favorietenlijst de zenders te sorteren. Ik las dat die update al geweest is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik opgenomen programa's op de pvr-9200 overzetten op een videorecorder ? Zo ja, hoe ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Scart tussen pvr en videorecorder hangen.
Videorecorder instellen op av1/av2/ext1/ext op opname drukken en de opname op de pvr starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:21:
Mij lukt het niet om in een zelfgemaakte favorietenlijst de zenders te sorteren. Ik las dat die update al geweest is, klopt dat?
Ja, je kunt sorteren in de lijst. Heeft verder echter geen enkel nut. Want als je in de lijst zapt daarna, wordt gewoon de volgorde van de channel nummering gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Dit hele topic doorgespit, was wel even werk maar heel interessant. Volgende week gaan wij hier in Montfoort, eindelijk over op Casema digitaal. Na een onbevredigende poging om digitaal via Digitenne binnen te halen heb ik meer vetrouwen in Casema.
Ik heb een paar vragen voor jullie,ervaren Humax pvr gebruikers, want in de winkels weten ze er niet veel van en in dit topic vond ik de antwoorden niet.
-Ik heb nu een Sony DVD recorder en ik neem relatief veel films op waar ik dan de reclame uitknip, bij een complete film van zo'n 2 uur met een keer of 4,5 reclame's erin kost dit zo'n 15 minuten werk. Hoe is dit op de Humax ?
-Als er een timer opname loopt en je kijkt naar een andere zender via de Humax kan je dan gewoon de power off gebruiken van de Humax en blijft de timer opname dan gewoon, in de standbye stand, doorlopen ?
-Hoe catalogiseert de Humax zijn opname's, is er de mogelijkheid om ze in mappen op te slaan,Bijvoorbeeld DRAMA/THRILLER/COMEDY etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Romac schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:03:
Dit hele topic doorgespit, was wel even werk maar heel interessant. Volgende week gaan wij hier in Montfoort, eindelijk over op Casema digitaal. Na een onbevredigende poging om digitaal via Digitenne binnen te halen heb ik meer vetrouwen in Casema.
Ik heb een paar vragen voor jullie,ervaren Humax pvr gebruikers, want in de winkels weten ze er niet veel van en in dit topic vond ik de antwoorden niet.
-Ik heb nu een Sony DVD recorder en ik neem relatief veel films op waar ik dan de reclame uitknip, bij een complete film van zo'n 2 uur met een keer of 4,5 reclame's erin kost dit zo'n 15 minuten werk. Hoe is dit op de Humax ?
Ik denk sneller. Het mechanisme kon wat verfijnd worden, maar werkt goed en snel.
-Als er een timer opname loopt en je kijkt naar een andere zender via de Humax kan je dan gewoon de power off gebruiken van de Humax en blijft de timer opname dan gewoon, in de standbye stand, doorlopen ?
Yup, gewoon power-off (standby uiteraard), en weglopen. Je opname(s) gaan gewoon door.
-Hoe catalogiseert de Humax zijn opname's, is er de mogelijkheid om ze in mappen op te slaan,Bijvoorbeeld DRAMA/THRILLER/COMEDY etc.?
Nee, ze staan gewoon op volgorde van opnemen in je record list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Ultrasub bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe houdt bij jullie de harddisk zich na vele opnames. Ik krijg af en toe kleine storingen (blokjes), Net of er een slechte sector op de harddisk zit of dat er andere leesproblemen zijn. Duurt maar een flits, maar toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:32:
Hoe houdt bij jullie de harddisk zich na vele opnames. Ik krijg af en toe kleine storingen (blokjes), Net of er een slechte sector op de harddisk zit of dat er andere leesproblemen zijn. Duurt maar een flits, maar toch irritant.
Ik heb de Humax nu een half jaar en heb dit verschijnsel de laatste weken ook opgemerkt. Ook ontbraken er vorige week twee stukjes in een film; de opname sprong opeens tien minuten verder. Misschien moet ik de harde schijf eens formatteren? (Wel lastig met die paar opnamen die ik wil bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat idee had ik dus ook al. Gaan alleen de opgenome mega mindy afleveringen van mijn dochter verloren. Moet ik toch eens gaan checken om het spulletje over te zetten naar DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-07 09:15
Mijn HD bromt en ik zou hem om die rede willen vervangen. Ik las eerder in dit topic dat het zou moeten kunnen. Is er iemand die het al daadwerkelijk heeft gedaan? En werkt het ook echt? Dat zou betekenen dat de HD alleen voor opslag is en dat de firmware of andere bestanden niet op de HD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kan gewoon, op dat andere forum zijn er legio die dit hebben gedaan. Ben ff de link naar dat forum kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01-2021
Sinds 2 dagen de Humax PVR 9200 C 'te leen' en ik moet zeggen dat hij alle (nahja, bijna alle) verwachtingen heeft overtroffen.

Pluspunten:
+ Geluidsniveau is acceptabel laag. Uiteraard hoor je een vennetje, maar je moet je geluid op mute zetten en goed luisteren. Lijkt wel temp-gestuurd te zijn, wordt iets meer wanneer hij langer aan staat, maar vind het nog steeds acceptabel genoeg.
+ Interface ziet er zeer goed uit, beter dan die van de Samsung decoder
+ Opnemen gaat intuitief goed, EPG is duidelijk en overzichtelijk.
+ Extra features zijn leuk en werken goed: PIP, pauzeren beeld, slowmotion, timeshifting
+ Beeld is kwalitatief goed en scherp.

Wat me vooral meeviel was de hoeveelheid streams die dit apparaat tegelijkertijd aan kan.
Ik heb bijvoorbeeld 2 opnames laten lopen, en daarnaast kon ik nog steeds een derde kanaal live kijken (Als er twee opnames lopen, zijn pause en rewind functies niet meer mogelijk voor het live kanaal, maar da's logisch 8) )

De minpunten:
- MP3 en Image functionaliteit zijn zwaar bagger. MP3's met VBR kan hij niet spelen, en het laden van 1 enkel jpegje (ca 1MB) duurt 25 seconden!! Hier heb je dus helemaal niks aan. Ik hoop wel dat ze het verbeteren, want dan kan mijn mediacenter de deur uit :) (Als er tenminste ooit LAN ondersteuning komt)
- USB interface is traag. Ze beweren USB 2.0, ook de driver geeft aan dat het om een USB 2.0 device gaat, maar de troughput is zeer laag, ongeveer 500KB/seconde.
- Geluidsniveau is lager voor opnames. Het lijkt alsof opgenomen streams bij het afspelen een lager geluidniveau produceren, dan live TV. Ik moet in ieder geval mijn receiver een tandje of 10 hoger zetten, dat is dus vreemd. Zowiezo is het algehele niveau ietsje lager dan ik gewend was met de Samsung decoder (beide via SPDIF aangesloten). Aangezien we hier in NL niks op DD5.1 uitgezonden krijgen, kan ik daar niks over zeggen helaas :(

Zoals gezegd dus dit exemplaar te leen (is bedoeld voor iemand anders, ik test hem alleen maar :p )
Denk erover na om hem zelf ook aan te schaffen, loop nog met paar twijfelpuntjes:

* Komt er niet binnenkort eenzelfde device die geschikt is voor HDTV en dus ook een HDMI aansluiting heeft?
* Komt er niet binnenkort eenzelfde versie met LAN (UTP of Wifi) ondersteuning ?
* Zijn er uberhaupt vergelijkbare apparaten, die bovenstaande 2 eigenschappen wel bezitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ThaLaw schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:31:
* Komt er niet binnenkort eenzelfde device die geschikt is voor HDTV en dus ook een HDMI aansluiting heeft?
* Komt er niet binnenkort eenzelfde versie met LAN (UTP of Wifi) ondersteuning ?
* Zijn er uberhaupt vergelijkbare apparaten, die bovenstaande 2 eigenschappen wel bezitten?
Nee, nee en nee.. Is nergens iets van bekend, en ik zie het ook niet een twee drie gebeuren. NIet binnen nu en een jaar tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zij er al (ook van Humax) maar werken alleen nog niet in Nederland.
Casema komt in ieder geval pas volgend jaar met een twin tuner en harddisk combinatie
Zie ook deze thread:
HDTV decoders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online

De minpunten:
- USB interface is traag. Ze beweren USB 2.0, ook de driver geeft aan dat het om een USB 2.0 device gaat, maar de troughput is zeer laag, ongeveer 500KB/seconde.
Deze vind ik inderdaad ook erg laag, ik raak net de 1278kb/s en zo duurt het overzetten van een programma 1.3 gig zo 20 minuten.
- Geluidsniveau is lager voor opnames. Het lijkt alsof opgenomen streams bij het afspelen een lager geluidniveau produceren, dan live TV. Ik moet in ieder geval mijn receiver een tandje of 10 hoger zetten, dat is dus vreemd. Zowiezo is het algehele niveau ietsje lager dan ik gewend was met de Samsung decoder (beide via SPDIF aangesloten). Aangezien we hier in NL niks op DD5.1 uitgezonden krijgen, kan ik daar niks over zeggen helaas :(
Hier heb ik geen last van, je kan trouwens ARD of ZDF proberen, deze zenden wel in DD5.1 uit :)

De eerste die ik had crashte meerdere malen en waren sommige opnames incompleet, maar deze heb ik kunnen omruilen en de huidige doet het al 5 weken perfect. Ik vind het een top apparaat, jammer dat het geen full hd is maar tja...

Verder heb ik niets meer vernomen van Delta over de maximale duur van de EPG, behalve dat deze maar 24 uur is. Ik ga morgen maar weer een mailtje hun kant opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Komt er eigenlijk ooit support voor het kunnen sorteren van zenders in je favorietenlijst? Ja, je kunt nu wel sorteren, en de volgorde bepalen, maar tijdens het zappen in de betreffende lijst, houdt de Humax gewoon de zendernummering aan. Zeer irritant, zeker nu @home weer eens de zendernummering heeft gewijzigd. Liggen Eurosport en Eurosport 2 een fiks eind uit elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Laatst online: 29-01-2021
@Utrasub: Da's vreemd, bij mij blijft alles in volgorde zoals ik deze in de favorietenlijst heb gezet.
Ook bij het zappen.

@all: Niemand nog de Humax opengemaakt om te zien wat er te tweaken valt?
Of misschien is er al een wizzkid die de software onder handen heeft genomen waardoor bijv de mp3 support verbeterd is? (Lijkt me sterk, heb niets kunnen googelen, maar je weet maar nooit natuurlijk 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Laatst online: 14-11-2022
ThaLaw schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:24:
@all: Niemand nog de Humax opengemaakt om te zien wat er te tweaken valt?
Of misschien is er al een wizzkid die de software onder handen heeft genomen waardoor bijv de mp3 support verbeterd is? (Lijkt me sterk, heb niets kunnen googelen, maar je weet maar nooit natuurlijk 8) )
Zoals reeds gemeld is in dit forum zijn er via deze website genoeg mensen te vinden die aan het tweaken zijn:
http://www.TVhomeforum.tk

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
@Utrasub: Da's vreemd, bij mij blijft alles in volgorde zoals ik deze in de favorietenlijst heb gezet.
Ook bij het zappen.
Bij mijn decoder inderdaad ook.
Ultrasub, zeker weten dat je je favorieten lijst ook daadwerkelijk hebt geselecteerd?
En dat je dus niet gewoon de complete lijst met alle zenders zit door te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:24:
Komt er eigenlijk ooit support voor het kunnen sorteren van zenders in je favorietenlijst? Ja, je kunt nu wel sorteren, en de volgorde bepalen, maar tijdens het zappen in de betreffende lijst, houdt de Humax gewoon de zendernummering aan. Zeer irritant, zeker nu @home weer eens de zendernummering heeft gewijzigd. Liggen Eurosport en Eurosport 2 een fiks eind uit elkaar :(
Druk eens tweemaal op de blauwe sort-knop, dan wordt voortaan wel de volgorde aangehouden zoals je die in het favorietenmenu gesorteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook bij het zappen.
Hmm...
job schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:08:
[...]
Bij mijn decoder inderdaad ook.
Ultrasub, zeker weten dat je je favorieten lijst ook daadwerkelijk hebt geselecteerd?
En dat je dus niet gewoon de complete lijst met alle zenders zit door te zappen.
Ja, lijst is geselecteerd.
prijk schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:14:
[...]

Druk eens tweemaal op de blauwe sort-knop, dan wordt voortaan wel de volgorde aangehouden zoals je die in het favorietenmenu gesorteerd hebt.
Um.. ga ik zo proberen. Thanks!

Andere vraag, na de zenderwissel bij @home, heb ik bij veel EPG info "Onbekend" als channel naam. Meer mensen die dit hebben?

/edit
Damn, of je sorteert de channel list 8)7 |:(
Bedankt!! Alles lekker op volgorde zoals ik dat wil. Wat een apparaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 04-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 17-08 10:23
Wordt dit apparaat warm tijdens gebruik?
En hoe is dat tijdens stand-by?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als die de ruimte heeft om z'n warmte kwijt te krijgen niet.
En dus in standby ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 17-08 10:23
Akkoord, nooit strak inbouwen zoites. Maar ik las in de manual dat ie in standby maximaal 14 Watt verbruikt. Dat leek me een beetje veel. Maar als ie niet warm wordt zal het wel meevallen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vandaag ook de Humax iPVR-9200 gekocht, als opvolger van mijn oude Humax IR-FOX. Deze was met een optisch S/PDIF kabeltje verbonden op mijn home cinemasetje. Uitstekend geluid, veel betere dynamiek dan de analoge output. Echter, de nieuwe iPVR-9200 geeft bij het zappen van TV zenders, een hard plop-geluid. Ook als een opname op pauze gezet word, hoor je een harde plop via de optische ouput. Daar had mijn oude decodertje geen last van. Via de analoge output niets aan de hand, maar ik wil digitaal.... Inmiddels het apparaat ook omgeruild voor een nieuwe, precies hetzelfde probleem. Kent iemand dit fenomeen, of waar het aan zou kunnen liggen? Alle suggesties zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
mekkieboek schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:32:
Wordt dit apparaat warm tijdens gebruik?
En hoe is dat tijdens stand-by?
Net als bij alle apparaten wordt ook de PVR wat warm, maar lang niet zo warm als mijn oude JVC HD recorder, zelfs de fan is niet storend.
Bij standby merk ik niets van warmte, terwijl hij net een half uur klaar is met opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Zucht; gisterenmiddag bij de MM Breda zo'n apparaat gehaald. Zat netjes in de verpakking; boekjes en kabels in een dichte zak. Die heb ik echter niet opengemaakt omdat er zoveel krassen zaten op het front van de Humax dat ik hem vandaag meteen ga terugbrengen. :(
Schandalig dat ze dit als nieuw durven te verkopen! :(
Kan me niet voorstellen dat je in de "probeer periode" van de MM zoveel krassen kunt veroorzaken op je apparaat. Dit apparaat lijkt gauw een jaar oud! :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Jerrycan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:01:
Zucht; gisterenmiddag bij de MM Breda zo'n apparaat gehaald. Zat netjes in de verpakking; boekjes en kabels in een dichte zak. Die heb ik echter niet opengemaakt omdat er zoveel krassen zaten op het front van de Humax dat ik hem vandaag meteen ga terugbrengen. :(
Kan me niet voorstellen dat je in de "probeer periode" van de MM zoveel krassen kunt veroorzaken op je apparaat. Dit apparaat lijkt gauw een jaar oud! :( ;(
Ja en dat zijn dus geen krassen maar beschermingsfolie (is bijna niet te zien)...
Humax zet dat zelfs als waarschuwing op een papiertje in de doos omdat ze zoveel klachten hadden gekregen over die krassen..(die er dus niet zijn) :) :) :)
Maak die dichte zak maar eens open dan zie je de waarschuwing wel die ik bedoel..

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 06-12-2007 09:12 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, maar die boekjes heeftie in het zakje laten zitten, en dus niet gelezen :P
RTFMA
Zo gaat het toch altijd bij tweakers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Occy74 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:11:
[...]
Ja en dat zijn dus geen krassen maar beschermingsfolie (is bijna niet te zien)...
Humax zet dat zelfs als waarschuwing op een papiertje in de doos omdat ze zoveel klachten hadden gekregen over die krassen..(die er dus niet zijn) :) :) :)
Maak die dichte zak maar eens open dan zie je de waarschuwing wel die ik bedoel..
Uhhh keb weldegelijk geprobeerd er die af te krijgen, maar volgens mij zit die er toch echt niet op hoor?!! Of moet ik hiervoor een lasapparaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Lijkt me sterk dat het krassen zijn. Die folie is echt heel erg dun. Ik had in eerste instantie hetzelfde idee als jij Jerrycan, maar nadere inspectie leerde dat het gewoon de folie was die bekrast was en niet het apparaat. Als ik jou was zou ik toch nog maar eens goed kijken, voordat je jezelf toch een beetje belachelijk maakt in de winkel... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Okee, toch nog even het apparaat gecheckt, ennuh |:( |:(
Het is inderdaad de folielaag. Zit er goed opgelijmd zeg! :X
Tip van de dag: voordat je dit apparaat koopt: even je nagels laten groeien ;)
Dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrycan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:01:
Heb je wel de kunststof beschermlaag eraf gepulkt, waarschijnlijk niet, ik schrok ook even bij het openmaken van de doos....krassen???? oh nee de platic beschermlaag zit er nog op...

ging bijna de mist in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier dus ook vandaag de 9200c voor het eerst in gebruik, werkt zeer goed net zolas mijn oud humax ontvanger zonder opname functionaliteit, de afstandbediening is al een stuk mooier dan de vorige. Het apparaat is wel flink wat groter... maar gelukkig past alles nog...

1e indruk is ok nu is koppelen aan de pc en kijken hoe het verder gaat.

Na even wat te googlen
HumaxMediaController software controller tegengekomen welke als alternatief kan werken voor de elinker software van humax:
http://www.enigma.eclipse.../HumaxMediaController.htm
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=391072

Iemand ervaring of dit beter functioneerd zoals beweerd wordt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:59:Iemand ervaring of dit beter functioneerd zoals beweerd wordt?
Ja, ik gebruik die console versie en die werkt echt perfect.
Bij de bijgeleverde software stopte de transfer vaak na 10 minuten door errors of onbekende redenen, met de nieuwe bijgeleverde driver en de console software heb ik er geen last meer van en gaat het downloaden van de humax gewoon lekker door :)

Een aanrader dus (http://www.enigma.eclipse.../HumaxMediaController.htm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je humaxgui download (volgens mij te vinden via hummy.org) heb je er ook een grafische interface bij :).

Wat de fouten betreft. Standaard staat de humax software verkeerd ingesteld.
In de instellingen kan je ergens instellen hoe de software de verbinding afhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Gisteren mijn bestelde Humax ontvangen. 1e indruk, schitterend apparaat en heel wat gebruikers vriendelijker dan de Topfield die ik bij het uitproberen van Digitenne kreeg.
Alleen 1 vraag, de Humax zit met een volledig bedrade scart aangesloten op de TV, maar als ik de |Humax aanzet dan springt de TV niet automatisch op de EXT aansluiting van de TV.
Ter info, op deze EXT aansluiting zat voorheen een videorecorder die wel zorgde voor automatische omschakeling. Volgens de Humax klantenservice lijn moet de Humax dat ook doen. Het werkt echter niet bij mij.
Werkt het bij jullie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-07 09:15
Jow. Hier schakelt de samsung TV vanzelf om als de humax ingeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
boonie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:47:
Jow. Hier schakelt de samsung TV vanzelf om als de humax ingeschakeld wordt.
Bedankt voor je reply. Stom van mij, de scart aansluiting zat er niet ver genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
[quote]UltraSub schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:42:
[...]
Ik denk sneller. Het mechanisme kon wat verfijnd worden, maar werkt goed en snel.

Ik heb mijn 1e opname bewerkt. Waarom werken de fast forward/backward niet als je een opname bewerkt ? Ik ben dat op de Sony wel gewend of doe ik iets verkeerd. Ik kan op deze manier godsonmogelijk precies bij het 1e frame en het laatste frame van het reclame komen.
Hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja.. dat vind ik ook irritant. Super precies editten is godsonmogelijk. Maar boeit dat dan? Mij niet. Ik gebruik het hoogstens om overtollige data weg te knippen. Doorgaans edit ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Weet iemand of dat er ook ergens drivers voor het x64-platform zijn te vinden?
Ik draai sinds een tijdje met XP Pro x64 Edition (want 4GB RAM :9 ) en de drivers van Humax en de alternatieve lib-usb32 (duh) werken niet...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Romac
Ik heb mijn Humax via de S/PDIF op mijn DSP aangesloten. Nu zijn er weing Dolby Digital uitzendingen maar bij de ARD en ZDF gaat het DolbyDigital display aan op de Humax echter mijn DSP schakelt niet om van Dolby Prologic naar Dolby Digital. Nu heb ik ergens gelezen dat dit komt omdat het 2 kanaals Dolby Digital is en geen 5.1 signaal. Kan iemand dit voor mij bevestigen ?
Ook hoor ik totaal geen verschil tussen de geluidskwaliteit van het geluid over S/PDIF of RCA connectie terwijl S/PDIF eigenlijk beter zou moeten zijn ?

• Occy74
Romac schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:32:
Ik heb mijn Humax via de S/PDIF op mijn DSP aangesloten. Nu zijn er weing Dolby Digital uitzendingen maar bij de ARD en ZDF gaat het DolbyDigital display aan op de Humax echter mijn DSP schakelt niet om van Dolby Prologic naar Dolby Digital. Nu heb ik ergens gelezen dat dit komt omdat het 2 kanaals Dolby Digital is en geen 5.1 signaal. Kan iemand dit voor mij bevestigen ?
Ook hoor ik totaal geen verschil tussen de geluidskwaliteit van het geluid over S/PDIF of RCA connectie terwijl S/PDIF eigenlijk beter zou moeten zijn ?
klopt...
Om je dolby 5.1 te testen moet je even naar de digitale radiozenders gaan en daar is ergens 1 zender dat in dolby 5.1 uitzendt... iets met "surround" in de naam

Systeem Specs

• UltraSub
Romac schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:32:
...
echter mijn DSP schakelt niet om van Dolby Prologic naar Dolby Digital. Nu heb ik ergens gelezen dat dit komt omdat het 2 kanaals Dolby Digital is en geen 5.1 signaal. Kan iemand dit voor mij bevestigen ?
...
DD is DD. Als het 2 kanaals is heet het DD 2.0. Dus je receiver zal ten alle tijde naar DD moeten schakelen als er daadwerkelijk een DD signaal wordt doorgegeven. Dus of er komt daadwerklijk niks binnen, of je receiver schakelt inderdaad niet. Even testen, zoals hierboven al aangegeven.
Die van mij is ook middels sp/dif aangesloten, maar ik heb hem ook nog niet naar DD zien schakelen. Simpelweg nog nooit op gelet eigenlijk :o

• Romac
Occy74 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:24:
[...]
klopt...
Om je dolby 5.1 te testen moet je even naar de digitale radiozenders gaan en daar is ergens 1 zender dat in dolby 5.1 uitzendt... iets met "surround" in de naam
Ben alle radio kanalen afgegaan, ik kan geen "surround" radiozender vinden. Ligt het wellicht aan het feit dat ik Casema heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Romac schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:18:
[...]

Ben alle radio kanalen afgegaan, ik kan geen "surround" radiozender vinden. Ligt het wellicht aan het feit dat ik Casema heb ?
Ah dat zou kunnen ja, ik heb TVHome..
Net even gekeken en de zender heet "Surround Radio" en zit hier op kanaal 875

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:42
Gister had ik opeens een spontane reboot, heel vaag, maar dat gebeurde nadat hij een lange tijd op pauze stond (>15 min). Kan ie dat niet aan?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de Humax PVR-9200C.
Een mooi en gemakkelijk te bedienen apparaat. Ook een goede beeld en geluidskwaliteit ; een heel verschil met het analoge beeld! Tot nu toe (nog) geen klachten.

Maar ik krijg via de USB poort geen verbinding met m'n notebook. Niet onder Vista en ook niet met XP.
Ik krijg ieder keer de melding dat het USB apparaat niet wordt herkend (onbekend USB apparaat).
Kan dus op deze wijze geen drivers werkend krijgen.
Wie herkent dit probleem en zijn er gebruikers die mogelijk een oplossing weten?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:42
Er is wel een software programmaatje op internet te krijgen. Misschien werkt die?

http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomme, zat er een usb kabel in de doos?
Wil ik net voor het eerst eens wat data overzetten naar mijn pc, omdat mijn vriendin op tv was, kom ik tot de conclusie dat op de Hummy zo'n dikke usb connector zit. En sja, die heb ik natuurlijk weer nergens. Tig kabels hier, maar das allemaal met mini-usb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nope, er zit standaard geen usb kabel in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:07:
Maar ik krijg via de USB poort geen verbinding met m'n notebook. Niet onder Vista en ook niet met XP.
Ik krijg ieder keer de melding dat het USB apparaat niet wordt herkend (onbekend USB apparaat).
Kan dus op deze wijze geen drivers werkend krijgen.
Wie herkent dit probleem en zijn er gebruikers die mogelijk een oplossing weten?
Bij voorbaat dank.
Vista is mij nooit gelukt, maar dat lag meer aan de 64 bits dan ik vista geloof ik.
xp 64 bits gaat je ook niet lukken.

32 bits xp moet gewoon werken. Al werken niet alle usb kabels op een of andere manier altijd even lekker.
conclusie: pak xp 32bits. Werkt het niet.. regel een andere usb kabel.

edit: verrek, moest een edit zijn ipv nieuwe post.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 19-12-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:11:
Verdomme, zat er een usb kabel in de doos?
Wil ik net voor het eerst eens wat data overzetten naar mijn pc, omdat mijn vriendin op tv was, kom ik tot de conclusie dat op de Hummy zo'n dikke usb connector zit. En sja, die heb ik natuurlijk weer nergens. Tig kabels hier, maar das allemaal met mini-usb. :(
Geen USB-printerkabel in huis toevallig? dat zijn vaak dezelfde namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:22:
Nope, er zit standaard geen usb kabel in de doos.
Damn...
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:35:
[...]

Geen USB-printerkabel in huis toevallig? dat zijn vaak dezelfde namelijk
En damn again. Geen USB printer hier, net mijn ouwe parallel (ja, das oud :P) weg gegooid. Moet nog een nieuwe printert hebben.

Verwijderd

Sandrioni schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:14:
Er is wel een software programmaatje op internet te krijgen. Misschien werkt die?

http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/
Bedankt voor de tip. Maar helaas het werkt niet onder Vista.
Ik heb helaas geen notebook beschikbaar met XP en mijn desktop staat te ver weg.
Ik denk dat ik het maar even laat rusten.
Misschien komt er t.z.t. een oplossing voor Vista.

Verwijderd

job schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:23:
[...]
Vista is mij nooit gelukt, maar dat lag meer aan de 64 bits dan ik vista geloof ik.
xp 64 bits gaat je ook niet lukken.

32 bits xp moet gewoon werken. Al werken niet alle usb kabels op een of andere manier altijd even lekker.
conclusie: pak xp 32bits. Werkt het niet.. regel een andere usb kabel.

edit: verrek, moest een edit zijn ipv nieuwe post.
Zie mijn vorige bericht.
In elk geval bedankt voor je reaktie.

Update :
Ik heb met een nieuw notebook met Vista, geprobeerd verbinding te krijgen met de USB poort van mijn Humax.
De uitkomst was verrassend : Het Werkt !! Met de software welke ik gedownload heb van Humax zelf.
Vreemd, maar ik ben tevreden met het resultaat. Wel zoals hier vaker geschreven, zeer langzaam, maar ja, je kunt ook niet alles hebben.

Een ieder prettige feestdagen toegewenst.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben programma's aan het instellen met de EPG als ik vervolgens de timer bewerken optie kies om de eindtijd handmatig te veranderen krijg ik de volgende melding "Kan evenement uit verleden niet reserveren".

Ik heb de klok instelling gecontroleerd en ook de datum lijkt goed te staan.

Ook heb ik hetvolgende geprobeert en dat lukt ook niet meer. Als ik in het menu recorder de eindtijd opname probeer te veranderen dan krijg ik een melding "Deze functie wordt niet uitgevoerd door tijdsrestricties"

Dit alles is sinds vanmorgen. Gisteren was alles normaal

Ik heb de Humax al een keer heemaal uit gezet. Dat lost niets op.

Ik heb @Home
Softwareversie: PXCIR 1.00.10
Bij @Home staat de PVR functie aan.

Weet iemand wat er aan de hand is cq hoe alles weer normaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht voor JOB,

Elders op het forum las ik dat jij ook problemen hebt gehad met het downloaden van bestanden tussen je PC met Vista en de Humax.

Ik heb net een nieuwe PC met Vista en mijn PC herkent de Humax niet en geeft telkens de melding: Restart Receiver.

Kun jij de oplossing nogmaals melden?

Bedankt

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 20:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb hem nu een weekje ofzo thuis staan, maar nog niet heel veel kunnen gebruiken (hij staat in m'n nieuwe huis, waar ik nog niet woon), maar wat ik tot nu toe heb kunnen doen, is het een leuk apparaat. Vooral de optie om in een live-uitzending tot maximaal 30 seconden terug te spoelen vind ik best wel grappig en practisch.
Overzetten van Humax naar de pc wordt voor mij nog wel een kleine uitdaging, aangezien ik geen pc's meer heb die met Windows werken... alleen nog maar linux.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanpassing ter vermindering windgeruis.
De Humax is een bijzonder goed apparaat. Het enige (kleine) nadeel is een hinderlijk windgeruis dat veroorzaakt wordt door de ventilator. Als het in de woonkamer volkomen stil is dan kun je dit horen op een paar meter afstand. Het kan zijn dat de meeste mensen hier totaal geen last van hebben. De harddisk geeft een brommend bijgeluid maar dit is niet hoorbaar op een afstand van een paar meter zolang de Humax niet op een ondergrond staat die als klankbord werkt. Het geluid dat de ventilator maakt komt niet door de motor maar alleen door het windgeruis.
Het windgeruis kun je verminderen door een Zalman Fan Mate 2 tussen de fan en het moederbord te monteren, zie een andere bijdrage in dit forum. Ik heb onderzocht of dit nadelig is voor de warmteafvoer. De Humax gebruikt slechts weinig vermogen en heeft geen elektronische onderdelen die heet worden. Het is mij opgevallen dat de Humax in standby stand veel warmer wordt dan in de aan stand. Dat komt omdat de Humax in de standby stand bijna evenveel stroom verbruikt dan in de aan stand maar in de standby stand staat de ventilator uit! Daardoor wordt de warmte niet afgevoerd. Het stroomverbruik in de aan stand is ca. 90mA en in de standby stand ca. 70mA (gemeten met een elektronische multimeter). De elektronische onderdelen zijn in de standby stand (dus zonder ventilator) aanmerkelijk heter dan in de aan stand (met ventilator). Misschien kun je de Humax daarom beter nooit in de standby stand zetten, maar dan draait de harddisk wel continue en dat is ook weer niet bevorderlijk voor de levensduur.
De ventilator draait normaal op 11,5V. Met Zalman Fan Mate 2 is de ventilatorspanning regelbaar tussen 5 en 9,8V. Ik heb de spanning afgesteld op 9,4V (potmeter ongeveer halverwege). Het geluid is nu aanmerkelijk minder en nauwelijks nog hoorbaar op een paar meter afstand. Ik heb de temperatuur gevoeld van de elektronische onderdelen, alles werd voldoende gekoeld. In de standby stand worden de onderdelen aanmerkelijk warmer, want de ventilator staat dan uit. De conclusie is dat het geen kwaad kan om de Zalman Fan Mate 2 te monteren. Let er wel op dat als de Humax stuk gaat tijdens de garantie je de Zalman Fan Mate 2 er weer uit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heeft eigenlijk iemand al eens iets gehoord over een eventuele versie met HDMI?
Daar zou ik de mijne wel de deur voor uit doen, en meteen de HDMI versie halen. Naja, de deur uit, kannie altijd nog naar de slaapkamer ;)
Baal namelijk stevig van het feit dat er een digitaal -> analoog -> digitaal plaats moet vinden nu hij aangesloten is op mijn LCD. Daarnaast is het een verschrikkelijk dikke kabel natuurlijk, zo'n scartkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

UltraSub schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:47:
Heeft eigenlijk iemand al eens iets gehoord over een eventuele versie met HDMI?
Daar zou ik de mijne wel de deur voor uit doen, en meteen de HDMI versie halen. Naja, de deur uit, kannie altijd nog naar de slaapkamer ;)
Baal namelijk stevig van het feit dat er een digitaal -> analoog -> digitaal plaats moet vinden nu hij aangesloten is op mijn LCD. Daarnaast is het een verschrikkelijk dikke kabel natuurlijk, zo'n scartkabel :)
HDMI heeft geen zin. De bron biedt geen kwaliteit die beter wordt over HDMI. Dit kan nog prima met scart (RGB). Het is een omzetting die eenmalig gebeurd:

digitaal in (in decoder) --> analoog uit (naar TV van decoder) --> analoog in (TV)

Pas als je HD-Content gaat kijken is het van belang, echter moet je dan wel een HD-decoder hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humax Duovisio PVR-9200 nog stiller
Vervolg op eerdere bijdrage in dit forum “Aanpassing ter vermindering windgeruis”.
Het windgeruis kun je verminderen door een Zalman Fan Mate 2 tussen de ventilator en het moederbord te monteren. De ventilatorspanning heb ik afgesteld op 9V. Het windgeruis wordt aanzienlijk verminderd maar het gebrom van de harddisk is nu hoorbaar, alleen in een heel stille kamer en bij goede oren. Dit heb ik opgelost door de harddisk los te schroeven en op twee zachtschuim stukjes te plaatsen van 10 x 1,5 cm en 1 cm dik. De harddisk is vanuit de fabriek op 4 gummie ringetjes geschroefd maar deze demping is onvoldoende. Voor foto’s zie:
http://www.box.net/shared/tgwvftj0kc

Montage:
Eerst moet de metalen steun worden losgeschroefd, hierna kom je bij de schroefjes van de harddisk. Schroef de harddisk los, en monteer de steun weer. Plaats het schuim tussen de steun en de harddisk. Je houdt dus vier schroefjes over en een overbodig metalen plaatje, bewaar ze goed i.v.m. garantie! De harddisk heb ik provisorisch met touwtjes vastgezet, je mag de Humax niet meer omdraaien of vervoeren. De Humax is nu erg stil. Wat ik nu nog hoor is een zacht storend geluid uit de luidsprekers van mijn TV. Maar dit is weer een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
M. Mulder schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:55:
[...]

HDMI heeft geen zin. De bron biedt geen kwaliteit die beter wordt over HDMI. Dit kan nog prima met scart (RGB). Het is een omzetting die eenmalig gebeurd:

digitaal in (in decoder) --> analoog uit (naar TV van decoder) --> analoog in (TV)

Pas als je HD-Content gaat kijken is het van belang, echter moet je dan wel een HD-decoder hebben. ;)
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Er vind wel degelijk een conversie teveel plaats.
De clou zit hem in de laatste stap die je noemt. Als je analoog je tv in gaat, zet een LCD dit meteen weer om naar digitaal. Anders kan hij het simpelweg niet weergeven. Het komt digitaal je woonkamer in, en het zou dan ook fijn zijn als het digitaal je tv in gaat, en niet eerst nog even 2x geconverteerd wordt.
En vergeet die dikke irritante oerkabel niet...

/edit
Je had overigens gelijk als het een CRT tv betrof...

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 04-01-2008 12:45 . Reden: toevoeging crt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Oerkabel inderdaad, haha :*)

Je hebt gelijk. Dat betreft natuurlijk alleen bij een CRT. Er vind een extra omzetting plaats. Dat is inderdaad knullig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar in het kader van "domme vragen bestaan niet" stel ik m toch maar even ;)

Ik heb een vaste pc en ben van plan om ook een Humax 9200 aan te schaffen.
Helaas is de afstand tussen beide te groot voor een USB kabeltje en vind ik het ook geen doen om elke keer als ik een connectie wil maken tussen de Humax en mijn pc de Humax los te koppelen en naast mijn pc neer te zetten.

Nu dacht ik: er zit een USB poortje in de Humax, kan ik daar dan zo'n bluetooth USB stick instoppen zodat ik draadloos gegevens kan overzetten naar mijn pc?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Almer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:29:
Nu dacht ik: er zit een USB poortje in de Humax, kan ik daar dan zo'n bluetooth USB stick instoppen zodat ik draadloos gegevens kan overzetten naar mijn pc?
Dat gaat niet werken, adapter gaat niet passen. Verder is het geen USB host poort en als dat wel zo zou zijn dan nog zou het operating systeem onboard dit moeten ondersteunen en die kans zal wel nihil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Probleem met infraroodverlenging

Ik heb sinds gisteren mijn Humax in een kast staan, en wil hem bedienen via een Marmitek PowermidXL setje incl IR Eye. Kort gezegd wordt het infraroodsignaal van de afstandsbediening middels een zend/ontvangcombinatie draadloos doorgezonden naar de IR-sensor van de Humax.
Was eerst al een hele toer om de sensor te vinden, staat nl. niet in de gebruiksaanwijzing of op de site. Ik vermoedde dat deze sensor rechts thv van de 'x' (van 'Humax' op het front) zat, werd bevestigd op een forum elders.
Het probleem is nu dat deze combinatie kennelijk niet (goed) werkt, althans, ik krijg hem niet structureel werkend. Het plaatsen van óf de IR Eye (verlengdraadje met led, aangesloten op de Marmitek) óf de Marmitek 'piramide' óf zelfs een combinatie van beide levert slechts zelden resultaat op.
Juist omdat het nu en dan wel werkt denk ik dat er een oplossing te bedenken moet zijn, immers 'ze kunnen met elkaar praten'.
Het is mij opgevallen dat het alleen werkt als de verlenging (IR Eye of piramide) wordt bewogen. Ook valt op dat, als het eenmaal gelukt is aan te schakelen, uitschakelen eigenlijk altijd lukt, ook al wordt de Marmitek dan stil gehouden.
Ik heb zowel de led als de piramide in alle binnen de kastruimte mogelijke posities geprobeerd, maar zonder blijvend resultaat.
Ditzelfde setje gebruik ik overigens ook voor bediening van mijn receiver (Marantz), werkt dan perfect -dus altijd.

Iemand ervaringen, tips, een idee voor een oplossing? Stuur mijn vraag overigens ook naar Marmitek en Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:08:
Bericht voor JOB,

Elders op het forum las ik dat jij ook problemen hebt gehad met het downloaden van bestanden tussen je PC met Vista en de Humax.

Ik heb net een nieuwe PC met Vista en mijn PC herkent de Humax niet en geeft telkens de melding: Restart Receiver.

Kun jij de oplossing nogmaals melden?

Bedankt

Johan
Oeps ik lees het nu pas.
Wat vista betreft, dat is mij wel gelukt maar het werkt vaak niet.
xp 64bit was bij mij een no go, daar zijn geen drives voor.
Ik heb de decoder, ondanks dat hij voor de rest perfect werkte verkocht.

Ik neem vrij veel materiaal op wat ik later op dvd zet. de transfer speed is daarvoor te langzaam en te onbetrouwbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 19-01-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:27

amphora

Websites & Fotografie

ButcherJF schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:05:
Probleem met infraroodverlenging

Ik heb sinds gisteren mijn Humax in een kast staan, en wil hem bedienen via een Marmitek PowermidXL setje incl IR Eye. Kort gezegd wordt het infraroodsignaal van de afstandsbediening middels een zend/ontvangcombinatie draadloos doorgezonden naar de IR-sensor van de Humax.
Werkt bij mij prima. De Zender staat bij mij naast de tv op de slaapkamer. En de ontvangende pyramide staat in de huiskamer op de grond onder de bank zo'n 2 meter van de humax vandaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
amphora schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:04:
[...]

Werkt bij mij prima. De Zender staat bij mij naast de tv op de slaapkamer. En de ontvangende pyramide staat in de huiskamer op de grond onder de bank zo'n 2 meter van de humax vandaan.
Hmm, dus het moet wel kunnen werken zoals ik al vermoedde. Dank in ieder geval voor je reactie.
Het zou dan kunnen dat de afstand tussen de Humax en Marmitek juist te klein is - en een grotere afstand is niet mogelijk omdat alles in de kast moet passen. Dat ligt dan overigens wel aan de Humax, omdat zoals gezegd mijn receiver in een ander deel van de kast foutloos samenwerkt met de Marmitek.
Ik ben er vandaag en gisteren al met al een paar uur mee bezig geweest, en vrees dat het niet gaat lukken. Ik wacht nog even de reacties van de leveranciers af (Humax in GB, NL heeft kennelijk geen support???), anders maar eens ín de Humax kijken.....
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste