Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Ik heb mijn Humax nu ongeveer 2 maanden en nu is mij het volgende overkomen en mijn vraag aan jullie is of iemand dit herkent.
Ik had een opname via EPG geprogrammeerd en de volgende dag staat deze opname keurig in de inhoudsopgave maar bij het bestand staat dat deze 0 bytes is. Dat klopt want er is gewoon niets, er staat een symbool voor met een soort verboden in te rijden bord maar dan groen met een witte balk en daarnaast een rechthoekig geel vlak. Ik heb hierover met de importeur gebeld en volgens hun komt dit symbool als er tijdens een opname een update van je kabelprovider doorheen komt maar dit zou volgens hun resulteren in het missen van zo'n 20 sec. in de opname maar niet de hele opname.
Ze hadden hier ook geen verklaring voor. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb ook meerdere malen hetzelfde gehad. Opnames waren mislukt en er kwam ook zo'n mooi symbooltje tevoorschijn.
Op den duur heb ik de recorder omgeruild omdat deze constant vast liep, en ik heb sindsdien niet meer gehad dat opnames mislukt waren.

In die drie maanden dat ik hem heb is hij nog maar een keer vastgelopen waardoor resetten met de aan/uit schakelaar de oplossing was.

Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat alleen baal ik er nog van dat er nog geen HD versie beschikbaar is met HDMI of Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Hmmm, heb gehoord dat Humax met een nieuwe firmware bezig is (had gemailed over spontane reboots zo nu en dan en dit was een bekend probleem welke aangepakt zou worden in die firmware) maar verder dus geen idee hoe lang dat gaat duren (moet weer goedgekeurd worden enzo).

Verder een heel fijn ding... Makkelijk in gebruik, snel en zeer handig. Had niet verwacht dat ie zo vaak gebruikt zou worden eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk voor meer informatie ook eens op het www.tvhomeforum.tk

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
Prijk,

2x de blauwe knop om je favorieten lijst te sorteren naar je eigen instelling !!

Bedankt!! Dit was precies wat ik zocht!
(behalve een ethernet aansluiting en hardware divx decoding support ;( )

bye
DJ

Verwijderd

Ik wil mijn schoonmama, die graag een harddiskrecorder wil hebben, dit apparaat aansmeren. Het handige is dus dat er een digitale ontvanger ingebouwd zit. Nu heeft ze echter nog geen digi TV (komt er pas als ze een flatscreen gaat kopen einde van het jaar).
Nu is mijn vraag, kan ze met dit ding ook analoge tv gewoon opnemen? Dus gewoon door de coax erop aan te sluiten? En dat dan weer af te spelen via SCART? Oldskool dus? ;)

Vraagje 2: Ze zit bij Caiway, heb je bij Caiway voor het BASISPAKKET ook een card nodig of hoeft dat niet, net als bij de standaard samsung digi-ontvanger?

TIA

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:54:
Ik wil mijn schoonmama, die graag een harddiskrecorder wil hebben, dit apparaat aansmeren. Het handige is dus dat er een digitale ontvanger ingebouwd zit. Nu heeft ze echter nog geen digi TV (komt er pas als ze een flatscreen gaat kopen einde van het jaar).
Nu is mijn vraag, kan ze met dit ding ook analoge tv gewoon opnemen? Dus gewoon door de coax erop aan te sluiten? En dat dan weer af te spelen via SCART? Oldskool dus? ;)
Nee, het apparaat 'snapt' enkel het digitale signaal. Wel wordt het analoge signaal doorgelust, zodat je ook nog analoog tv kunt kijken (handig voor als je 2 programma's aan het opnemen bent en je wilt een 3e kijken).
Vraagje 2: Ze zit bij Caiway, heb je bij Caiway voor het BASISPAKKET ook een card nodig of hoeft dat niet, net als bij de standaard samsung digi-ontvanger?
Voor het digitale signaal heb je een card nodig. Die 'identificeert' jou (of je schoonmoeder dus) als gebruiker, beetje zoals een sim-kaart in een gsm.
TIA
YW

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

TIA
Wat belet je om nu ook al digitale tv te nemen. Is in veel gevallen (tenminste bij ATHOME) even duur als een gewoon basis abonennement, en werkt ook prima met een gewone tv.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Nee maar waarom zou je dat willen?
Digitale televisie heeft altijd meer zenders (ongeacht je abonnement) dan het analoge pakket.
Er zitten 2 tuners in, dus als je een zender (digitaal) opneemt, kan je rustig nog naar een ander kijken.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Op zich vreemd: ik zelf heb ook geen digitale televisie (heb analoog ook een enorm aanbod en dat gebruik ik al niet)... Maar toen ik bij de distributeur navroeg of dit ding ook op analoge coax input aangesloten kan worden, bevestigde men mij dit... Het krijgen van dat antwoord duurde al vrij lang dus blijkbaar had men er niet zo heel veel zin in... Ben ik ff blij dat ik dat ding niet gelijk gekocht heb.

Maar ben er zelf nog helemaal niet over uit of ik dit ding wel wil.. Dual tuner is leuk, maar de rest (geen DVD-brander enzo) vind ik wat minder. Wil zelf wel een HDD-recorder, maar je wordt overal doodgegooid met Sony en dat wil ik al helemaal niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Stormtrooper op 28-02-2008 11:34 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• job
Stormtrooper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:33:
Maar toen ik bij de distributeur navroeg of dit ding ook op analoge coax input aangesloten kan worden, bevestigde men mij dit...
Als je die vraag zo gesteld hebt begrijp ik wel dat ze dat bevestigd hebben.
Tuurlijk kan je er een analoog signaal op aan sluiten. (zowel digitaal als analoog komt gewoon binnen via de coaxkabel)
Het ding doet er alleen niets mee, en gooit dat analoge signaal er weer uit naar de uitgaande coax.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 28-02-2008 12:49 ]

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Als je die vraag zo gesteld hebt begrijp ik wel dat ze dat bevestigd hebben.
Tuurlijk kan je er een analoog signaal op aan sluiten. (zowel digitaal als analoog komt gewoon binnen via de coaxkabel)
Het ding doet er alleen niets mee, en gooit dat analoge signaal er weer uit naar de uitgaande coax.
Perhaps. Ik had er alleen ook bij vermeld dat ik geen digitale tv o.i.d. heb. Koop dat ding niet om er alleen maar tussen te hangen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

Tsja, ik heb zelf ook al digi-tv (ook al kijk ik amper tv nog tegenwoordig. Maar mijn schoonmamma is nog niet overtuigd en wil niet 12,95 pm extra gaan betalen tot ze een nieuwe tv bij elkaar gespaard heeft :/
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:45:
[...]

Nee maar waarom zou je dat willen?
Digitale televisie heeft altijd meer zenders (ongeacht je abonnement) dan het analoge pakket.
Er zitten 2 tuners in, dus als je een zender (digitaal) opneemt, kan je rustig nog naar een ander kijken.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:33:
[...]

Wat belet je om nu ook al digitale tv te nemen. Is in veel gevallen (tenminste bij ATHOME) even duur als een gewoon basis abonennement, en werkt ook prima met een gewone tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Voor alle duidelijkheid, bij Caiway heb je GEEN card nodig voor het basispakket :)

Wordt gewoon gratis aan elke abonnee geleverd.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:23:
Tsja, ik heb zelf ook al digi-tv (ook al kijk ik amper tv nog tegenwoordig. Maar mijn schoonmamma is nog niet overtuigd en wil niet 12,95 pm extra gaan betalen tot ze een nieuwe tv bij elkaar gespaard heeft :/
Hoezo 12.95 per maand?

Bij zesko (multikabel, casema & @home) wordt van de zomer een nieuw tarief stelsel ingevoerd.
Je betaald 1 malig 15 euro voor die smartcard, en dan vervolgens 10 euro per jaar (per smartcard).
Wil je alleen de basiszenders, dan betaal je dus per maand niets.
Wil je extra zenders, ja dan ga je pas per maand extra betalen.

(overigens betaal je nu ook niets voor het basispakket).
Stormtrooper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Perhaps. Ik had er alleen ook bij vermeld dat ik geen digitale tv o.i.d. heb. Koop dat ding niet om er alleen maar tussen te hangen....
Hmm, dan heeft er iemand lopen blunderen.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 01-03-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
ButcherJF schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Hmm, dus het moet wel kunnen werken zoals ik al vermoedde. Dank in ieder geval voor je reactie.
Het zou dan kunnen dat de afstand tussen de Humax en Marmitek juist te klein is - en een grotere afstand is niet mogelijk omdat alles in de kast moet passen. Dat ligt dan overigens wel aan de Humax, omdat zoals gezegd mijn receiver in een ander deel van de kast foutloos samenwerkt met de Marmitek.
Ik ben er vandaag en gisteren al met al een paar uur mee bezig geweest, en vrees dat het niet gaat lukken. Ik wacht nog even de reacties van de leveranciers af (Humax in GB, NL heeft kennelijk geen support???), anders maar eens ín de Humax kijken.....
Ik heb uiteindelijk de Humax maar weer buiten de kast geplaatst, kreeg het niet voor elkaar. Van Humax overigens niks gehoord, Marmitek heeft wel gereageerd en meegedacht, maar helaas.

Ernstiger:
Ik probeerde van de harddisk foto's naar mijn laptop te kopiëren met Humax Media Controller GUI. De Humax liep na een aantal foto's vast, alleen uitzetten met de knop aan de achterzijde kon nog.
Na het opnieuw aanzetten waren alle foto's verdwenen, sterker nog, de harddisk was 'leeg'. Gedemonteerd, in een pc gehangen en geprobeerd te recoveren, maar niet gelukt.

Na het opnieuw in de Humax plaatsen, had ik in het menu geen 'Recorder' meer. Murphy's law....

Gelukkig vond ik al googlend de oplossing, die ook te gebruiken is om er een andere (grotere) harddisk in te zetten:
  • Humax normaal aanzetten
  • Humax met de knop aan de achterzijde uitzetten
  • Enige tijd wachten
  • Met de knop aan de achterzijde weer aanzetten
Et voilá, de recorder is terug.
Inmiddels doet ie alles weer, maar zowel de foto's als de opnamen zijn weg helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:29:
Bij zesko (multikabel, casema & @home) wordt van de zomer een nieuw tarief stelsel ingevoerd.
Je betaald 1 malig 15 euro voor die smartcard, en dan vervolgens 10 euro per jaar (per smartcard).
Over de initiële aanschaf prijs van de gezamelijke smartcard voor de Zesko kabelbedrijven (a.k.a. Ziggo) is voor zover mij bekend nog niets gezegd. Bij Multikabel kost die smartcard nu 10 euro, bij @Home is dat nu 15 euro en bij Casema is dat nu maar liefst 30 euro. Wat het straks gaat worden mag Joost weten aangezien de kabelbedrijven niet zo spraakzaam zijn over hun toekomst plannen.

Verder zit ook de jaarlijkse smartcard heffing iets anders in elkaar. Voor de eerste geregistreerde smartcard moet jaarlijks 15 euro aan smartcard heffing worden betaald, voor de tweede geregistreerde smartcard 10 euro en voor de derde geregistreerde smartcard 7,50 euro.

En nu maar hopen dat ze niet op het idee komen om ook een PVR heffing te gaan introduceren voor het mogen maken van opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Stel dat Zesko (een deel van) de voetbalrechten verwerft, dan zal er waarschijnlijk een hoop veranderen. Zeker als ze op grote schaal pay-per-view voor de live-wedstrijden willen gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Vraagje: Hoe weet ik dat ik de meest recente Firmware heb?

Ik heb net de PVR 9200C binnengekregen icm casema digitale TV. De regel Software update is uitgegrijsd, maar de Bijwerkdatum is 22 aug 2007. Heb ik dan de meest recente software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Sinds 3 dagen de eigenaar van deze Humax ben daar zeer tevreden over. Maar . . . . één van de redenen van aankoop van dit apparaat was de USB aansluiting met de mogelijkheid om te linken tussen de digitale decoder en de computer. Maar intussen heb ik ik al heel wat uurtjes gespendeerd maar nog steeds geen verbinding tussen de decoder en de computer tot stand kunnen brengen: Heb meerdere USB-kabels geprobeerd, Elinker Gui geïnstalleerd als ook e-linker controller. Het begint met het feit dat als ik de USB kabel aansluit de computer meldt dat een onbekend apparaat werd aangesloten en dat kan ik niet veranderen met het installeren van welk driver bestand dan ook; Dus van elinker controlle van elinker zelf of van Elinker Gui.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe heeft hij of zij dat opgelost?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Welke windows versie heb je?

Stel je overigens niet te veel van de usb aansluiting. Het is usb 1.1, dus ontzettend traag.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 09-03-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:27:
Welke windows versie heb je?

Stel je overigens niet te veel van de usb aansluiting. Het is usb 1.1, dus ontzettend traag.
Winows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met 32bit moet het met de bijgeleverde software wel werken. Probeer anders als alternatief: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/

windows 64bit kan je het wel mee vergeten.

Daarnaast is de humax ook nog picky wat betreft usb kabel. Als je er meerder hebt, probeer dan eens een andere. Pak ook een zo kort mogelijke kabel.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 09-03-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:31:
Met 32bit moet het met de bijgeleverde software wel werken. Probeer anders als alternatief: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/

windows 64bit kan je het wel mee vergeten.

Daarnaast is de humax ook nog picky wat betreft usb kabel. Als je er meerder hebt, probeer dan eens een andere. Pak ook een zo kort mogelijke kabel.
Zoals gezegd heb ik Hummy geinstalleerd en heb ik diverse USB-kabels (lange en korte) geprobeerd, maar niets helpt.

of is er een andere manier om de gegevens van de Humax naar de PC over te brengen.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik haal niet uit je post dat je ook humaxgui hebt geinstalleerd, maar dat kan aan mij liggen

Naast humaxgui moet je ook die alternatieve drivers installeren, en de qt-library. Die heb je er ook opstaan?

[ Voor 42% gewijzigd door job op 09-03-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:
Ik haal niet uit je post dat je ook humaxgui hebt geinstalleerd, maar dat kan aan mij liggen

Naast humaxgui moet je ook die alternatieve drivers installeren, en de qt-library. Die heb je er ook opstaan?
Geweldig, dat je steeds geduldig reageert. Maar ik denk dat het een probleem is dat ik niet zo heel erg goed met computers en andere elektronica overweg kan. Dus is het al heel snel abacadabra voor mij. Ben je bereid om het mij eenvoudig en uitgebreid uit te leggen?

Alvast bedankt.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUI is in ieder geval Graphical User Interface. Dus een mooie interface om mee te werken, i.p.v. textbased. Blijkbaar zijn er ook alternatieve drivers (stuurprogramma's) die je er ook op moet zetten. Wat de QT-library is weet ik niet, maar je zal het vast moeten installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:

Humaxgui heb ik geïnstalleerd en ook die drievrs die daarbij behoorden en ook qt-library heb ik geprobeerd te installeren. Ik weet niet zeker of dat allemaal wel goed is gebeurd want ik ben niet zo'n geweldige freak op het terrein van ICT. En dan gaat het ook nog in het Engels . . . . . .

Maar misschien bent u bereid om mij de kneepjes te vertellen.

Bedankt voor al uw geduld.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand van jullie het al eens aangedurfd om het infrarood-oog los te solderen? Zie het namelijk niet zo zitten om dat kastje naast een mooie plasma te zetten... Ziet er niet uit imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:48:
Humaxgui heb ik geïnstalleerd en ook die drivers die daarbij behoorden en ook qt-library heb ik geprobeerd te installeren. Ik weet niet zeker of dat allemaal wel goed is gebeurd want ik ben niet zo'n geweldige freak op het terrein van ICT. En dan gaat het ook nog in het Engels . . . . . .
Gebruik je de elinker van humax dan is het gewoon via de cd installeren en gaan.
Maar ik heb al vaak gezien dat dat programma niet lekker werkt.
Om humaxgui aan de praat te krijgen heb je de volgende software nodig:

humaxgui klik hier
humax mediacontroller (inclusief humaxstbalternative.dll) klik hier
qt libraries (zitten in de de link hierboven al bij in.)
libusb klik hier

Je installeert de libusb (geeft met sommige muizen helaas wat problemen)
pc opnieuw opstarten
je pakt de humaxmediacontroller uit in een mapje
je gooit daar de humaxgui binarie bij in.
je hangt je humax via usb aan je pc. via systeembeheer > apparaatbeheer installeer je de humaxstbalternative. (dus driver handmatig zoeken, en bladeren naar dat mapje).
en start humaxgui maar op.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 10-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 16:41
MikeyMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:49:
Heeft iemand van jullie het al eens aangedurfd om het infrarood-oog los te solderen? Zie het namelijk niet zo zitten om dat kastje naast een mooie plasma te zetten... Ziet er niet uit imo...
Minder ingrijpend is om een infrarood extender te gebruiken. Dat is een klein kastje dat het signaal ontvangt en het signaal via een draadje naar het oogje van het apparaat verstuurt en daar weer als infrarood uitzend. Bij mijn ouders heb ik bijvoorbeeld deze geïnstalleerd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar Humax is er al wat nieuws ?
HDTV PVR.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr_Blobby schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:07:
[...]
Minder ingrijpend is om een infrarood extender te gebruiken. Dat is een klein kastje dat het signaal ontvangt en het signaal via een draadje naar het oogje van het apparaat verstuurt en daar weer als infrarood uitzend. Bij mijn ouders heb ik bijvoorbeeld deze geïnstalleerd.
Das ook nog een optie...

Maar krijg ik dan zo'n lelijk kastje of een klein oogje? Wordt niet helemaal duidelijk uit de manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 16:41
MikeyMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:02:
[...]

Das ook nog een optie...

Maar krijg ik dan zo'n lelijk kastje of een klein oogje? Wordt niet helemaal duidelijk uit de manual...
Een klein kastje van 10 cm breed waar ze wel heel stom de aansluitingen aan de beide zijkanten hebben geplaatst, i.p.v. dat de snoeren via de achterkant worden weggeleid.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:24:
Hallo, Sinds 3 dagen de eigenaar van deze Humax ben daar zeer tevreden over. Maar . . . . één van de redenen van aankoop van dit apparaat was de USB aansluiting met de mogelijkheid om te linken tussen de digitale decoder en de computer. Maar intussen heb ik ik al heel wat uurtjes gespendeerd maar nog steeds geen verbinding tussen de decoder en de computer tot stand kunnen brengen: Heb meerdere USB-kabels geprobeerd, Elinker Gui geïnstalleerd als ook e-linker controller. Het begint met het feit dat als ik de USB kabel aansluit de computer meldt dat een onbekend apparaat werd aangesloten en dat kan ik niet veranderen met het installeren van welk driver bestand dan ook; Dus van elinker controlle van elinker zelf of van Elinker Gui.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe heeft hij of zij dat opgelost?

Jan
Hallo,

Na heel veel gedoe en ik weet niet hoe vaak restten van computer en Duovisio is het probleem van de linker opgelost. Overigens heb ik ook twee keer een bericht gestuurd naar de support en beide keren binnen één dag een reactie ontvangen.

Nu blijft alleen nog over dat de diverse mededelingen of instructies niet helemaal op het televisie komen. Met andere woorden de gegevens van de Duovisio komen niet overeen meet de afmetingen die op de televisie komen. Ik neem aan dat dit ergens kan worden ingesteld, maar heb niet kunnen vinden waar. Heeft iemand dat al eens uitgevonden?

Voor jullie reacties zeg ik bij voorbaat dank.

Jan

Wat nu n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze ontvanger ook sinds een dag. Echter had ik eerst digitale tv via een interne dvbc tuner in mijn Sony lcd tv. Echter werkte deze niet naar behoren en heb ik deze voor de Humax ingeruild.

Echter valt mij op dat ik achteruit ben gegaan qua beeldkwaliteit en ik denk dat dit door de aanwezigheid van de scartkabel zorgt welke voor wat kwaliteitsverlies zorgt ten opzichte van de interne tuner welke dit niet had.

Die scartkabel bij de Humax geleverd is gewoon een standaard scart kabel. Zou het de moeite zijn om een wat duurdere scart kabel te kopen en kan dit de beeldkwaliteit doen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:50:
Echter valt mij op dat ik achteruit ben gegaan qua beeldkwaliteit en ik denk dat dit door de aanwezigheid van de scartkabel zorgt welke voor wat kwaliteitsverlies zorgt ten opzichte van de interne tuner welke dit niet had.
Die scartkabel bij de Humax geleverd is gewoon een standaard scart kabel. Zou het de moeite zijn om een wat duurdere scart kabel te kopen en kan dit de beeldkwaliteit doen verbeteren?
Staat de Humax wel op RGB ingesteld?
Controleer anders je kabels nog eens of probeer het inderdaad met een andere scart want de Humax moet zonder meer een perfect plaatje op je tv kunnen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
prijk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:
Staat de Humax wel op RGB ingesteld?
Controleer anders je kabels nog eens of probeer het inderdaad met een andere scart want de Humax moet zonder meer een perfect plaatje op je tv kunnen zetten!
Kijk ook na of je de juiste SCART ingang van je TV gebruikt en/of deze geconfigureerd is voor RGB input!
Meestal zijn niet alle SCART ingangen geschikt voor RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het bij de tv instellingen zo gauw niet vinden, maar de tv is nog geen 4 maanden oud en dus lijkt me de scart wel geschikt voor RGB. De Humax staat overigens gewoon op RGB ingesteld.

Omdat ik de interne tuner van de Sony gewend ben is dat voor mij wat minder. Dus zou een scart van betere kwaliteit helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:36:
Ik kan het bij de tv instellingen zo gauw niet vinden, maar de tv is nog geen 4 maanden oud en dus lijkt me de scart wel geschikt voor RGB.
Als er meerder SCART connectors aanwezig zijn moet je meestal de eerste (EXT1) gebruiken!
Anders gewoon uitproberen!
Bij omschakelen tussen RGB en Composite moet er in ieder geval een duidelijk verschil zichtbaar zijn.
Als dat niet het geval is is de SCART ingang waarschijnlijk niet geschikt voor RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, alles zit goed en de Humax geeft de juiste kwaliteit door. Mensen die ook een humax hebben zeggen dat dit de kwaliteit is. Er is ook op zich niks mis mee, maar ik ben verwend met de interne dvbc tuner van de Sony, alleen jammer dat deze niet naar behoren werkt ;(

Echter rest mij dus de vraag of een duurdere scart kabel loont tegenover de standaard geleverde scart kabel bij de humax? Mensen hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:03:
Echter rest mij dus de vraag of een duurdere scart kabel loont tegenover de standaard geleverde scart kabel bij de humax? Mensen hier ervaringen mee?
Het wordt er iets beter op, maar het lijkt me sterk dat het beeld je sony tuner kan evenaren.
In je tv wordt de boel digitaal doorgegeven vanaf tuner naar tv.
Bij de humax is het signaal tussen tuner en tv analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier was het verschil tussen een single shielded scart en een high performance van QED dramatisch. De QED was zoveel beter dat het zelfs mijn vriendin op viel, en die ziet zoiets doorgaans echt niet. Moet wel zeggen dat dit op een 47" LCD was (9732 van Philips). Op een kleiner scherm zal het wel mee vallen. Maar hier werd banding veel minder, en gewoon scherper beeld. Diepere kleuren ook. Prijs viel best mee, zo'n 65 euro voor een 2m scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne1952
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Vandaag ook deze decoder gekocht en netjes geïnstalleerd, maar ik krijg de zenders niet gesorteerd op mijn gewenste volgorde.
Ik heb alle zenders die ik wil zien in een favoriete groep gezet, maar als ik begin te zappen komen ook al de zenders die ik niet kan ontvangen en die ik heb geblokkeerd voorbij met de melding dat ik die niet heb.
Ben al 6 uur bezig geweest om het voor elkaar te krijgen, maar doe blijkbaar steeds dezelfde fout.
Heb de geblokkeerde zenders dan maar in favoriet 2 gezet, maar ze blijven voorbij komen.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Om de zenders te kunnen sorteren moet je in elkgeval de laatste firmware hebben.
Als je zenders niet in je favorieten lijst hebt staan moeten ze (met welke firmware dan ook) niet langs kunnen komen. Zeker weten dat je ook daadwerkelijk je favorietenlijst hebt geselecteerd? Alleen aanmaken is niet genoeg, je moet hem ook selecteren.

Oke, je hebt de laatste firmware en wilt je zenders sorteren.
Zet alle zenders op de gewenste plek, en dan 2 maal de blauwe sort knop kiezen (zoals al een paar keer in dit topic gemeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne1952
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb onderstaand antwoord van Humax gekregen, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.

Beste Anne,

Je bent al een heel eind op de goede weg. Je moet de gemaakte lijst alleen nog selecteren. Dat gaat heel simpel. Zonder dat er menu’s zichtbaar zijn druk je op OK, gaat met pijl links of rechts op zoek naar je eigen lijst en druk daar op de zender die je wilt zien.

Je zapt nu nog uitsluitend in je eigen lijst totdat je weer een andere lijst kiest. Als je een zenderlijst in beeld hebt kun je met de blauwe toets nog kiezen tussen numerieke sortering, alfabetische sortering of je eigen volgorde.

[ Voor 3% gewijzigd door Anne1952 op 03-04-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anne1952 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:50:
Ik heb onderstaand antwoord van Humax gekregen, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.

Beste Anne,

Je bent al een heel eind op de goede weg. Je moet de gemaakte lijst alleen nog selecteren. Dat gaat heel simpel. Zonder dat er menu’s zichtbaar zijn druk je op OK, gaat met pijl links of rechts op zoek naar je eigen lijst en druk daar op de zender die je wilt zien.

Je zapt nu nog uitsluitend in je eigen lijst totdat je weer een andere lijst kiest. Als je een zenderlijst in beeld hebt kun je met de blauwe toets nog kiezen tussen numerieke sortering, alfabetische sortering of je eigen volgorde.
Bedankt voor de (geforwarde) info. Deze week hield mijn previewperiode op en zit dus nu met tig lege kanalen. Heb nog geen tijd gehad om naar de Favorieten te kijken maar zo te lezen is dat zeker de moeite waard.

Ik heb de iPVR-9200C nu ruim 3 weken in bezit en ben er erg tevreden over. Eerst wilde ik voor een HTPC gaan (voor meer interactiemogelijkheden met mijn PC en Internet), maar het gebrek aan een scartaansluiting en gebruiksvriendelijkheid deden me toch voor dit product gaan. Wat dat laatste betreft zit het zeker wel goed want hij wordt al intensief gebruikt door mijn technisch wat minder onderlegde vriendin. :) Bovendien bleek mijn vrees dat digitale TV van slechte kwaliteit zou zijn ongegerond. Merkbaar beter beeld stroomt nu de huiskamer in.
De Humax kwam met de laatste firmware en ik heb tot nu toe één vastloper gehad. Bij het op stand-by zetten bleef de fan draaien een kreeg ik het apparaat niet meer aan. De aan/uit-knop op de achterkant bracht hierin uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:38
Wat ik graag wil weten is of het ook mogelijk is om ook van een andere bron dan digitale tv op te nemen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om oude videobanden via de pc over te zetten naar dvd.
Verder zie ik bij de specs van de Pricewatch dat hij Divx ondersteunt. Dit kan ik nergens terugvinden op andere sites. Kan iemand antwoord op mijn vragen geven? Bedankt alvast.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

hupie679 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:27:
Wat ik graag wil weten is of het ook mogelijk is om ook van een andere bron dan digitale tv op te nemen.
Behalve de COAX aansluiting voor de (digitale) kabel heb je verder geen input connecties. Iets anders dan digitale tv opnemen is niet mogelijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verhoudt de kwaliteit van deze decoder zich tot de basis Humax decoder?

En deze scaled niet up zoals de 360 van Samsung toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupie679 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:27:
Wat ik graag wil weten is of het ook mogelijk is om ook van een andere bron dan digitale tv op te nemen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om oude videobanden via de pc over te zetten naar dvd.
Verder zie ik bij de specs van de Pricewatch dat hij Divx ondersteunt. Dit kan ik nergens terugvinden op andere sites. Kan iemand antwoord op mijn vragen geven? Bedankt alvast.
nee, de pvr encodeert geen signaal dus ook geen andere bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:40:
Hoe verhoudt de kwaliteit van deze decoder zich tot de basis Humax decoder?

En deze scaled niet up zoals de 360 van Samsung toch?
Ik heb deze decoder een week, hij scaled NIET up heeft ook ALLEEN maar een scart aansluiting OF composiet, dus geen HDMI of componenet.

De Kwaliteit is beter dan de standaard decoder van samsung, de 270R, minder blokkerig bij veel beeldinfo, maar hoe zij zich verhoud t.o.v de ir-c fox weet ik niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb zowel een Samsung 360 en deze Humax recorder en vroeg me af of het beeld van de humax door te lussen is via de Samsung. Zou je zo ook een decoder kaart uit kunnen sparen?

Ik vind de beeldkwaliteit van de humax behoorlijk minder dan van de Samsung 360: heel korrelig. Ik heb met de scart instellingen gespeeld maar niet echt verbetering.

Opnemen gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:22:
[...]De Kwaliteit is beter dan de standaard decoder van samsung, de 270R, minder blokkerig bij veel beeldinfo, maar hoe zij zich verhoud t.o.v de ir-c fox weet ik niet.
Ik heb hiervoor de IR-C Fox gehad, en moet zeggen dat ik het beeld van deze decoder wat beter vind, vooral merkbaar bij zenders zoals ned 1,2,3 en beelden met veel informatie. Film1 is helemaal geweldig qua kwaliteit (geen HD maar veel mooier dan de commerciële zenders).

Wat ik alleen erg jammer vind is dat hij geen HDMI uitgang heeft.
Verder wacht ik nog met smart op een functie om vooraf ingestelde opnamens een naam te geven. Want als je nu een opname intoetst met de tijd (bv omdat de EPG niet ver genoeg door loopt) dan wordt voor de opname de naam van de zender gebruikt.

Weet iemand waar ik feature requests kan plaatsen of melden?

[ Voor 5% gewijzigd door bluewalk op 09-04-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberde schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:26:
[...]

Ik heb hiervoor de IR-C Fox gehad, en moet zeggen dat ik het beeld van deze decoder wat beter vind, vooral merkbaar bij zenders zoals ned 1,2,3 en beelden met veel informatie. Film1 is helemaal geweldig qua kwaliteit (geen HD maar veel mooier dan de commerciële zenders).

Wat ik alleen erg jammer vind is dat hij geen HDMI uitgang heeft.
Verder wacht ik nog met smart op een functie om vooraf ingestelde opnamens een naam te geven. Want als je nu een opname intoetst met de tijd (bv omdat de EPG niet ver genoeg door loopt) dan wordt voor de opname de naam van de zender gebruikt.

Weet iemand waar ik feature requests kan plaatsen of melden?
bij de distributeur Copaco en het gebruikers forum ziggo-gebruikers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberde schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:26:
[...]Want als je nu een opname intoetst met de tijd (bv omdat de EPG niet ver genoeg door loopt) dan wordt voor de opname de naam van de zender gebruikt.
Dat de EPG maar 48 uur vooruit loopt, is aan Casema te danken, niet aan de decoder. Zal wel een kwestie van centen zijn, want er hebben al veel klanten over geklaagd.
Op het ziggo forum is ook een anonieme gebruiker lid die insider is bij de kabelboeren. Deze heeft vaak waardevolle informatie over aanstaande veranderingen en verzamelt ook klachten/tips van gebruikers.

http://ziggo-gebruikers.nl/cms/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...is ook een anonieme gebruiker lid ..

niet een maar dezelde..
cyberde heeft de weg al gevonden.

bij @home worden 4 dagen EPG meegestuurd

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxdwg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb niemand nog met de Humax 9200c en een scart(RGB) ==> component converter zien experimenteren. Dit heb ik deze week uitgeprobeerd. Normale beeld van de Humax via scart(RGB) op LG plasma (AV1) is gewoon heel goed. Toch via Ebay een scart(RGB) naar YUV component converter gekocht (via Ebay USA voor circa 80 US$) om te proberen beeld verder te verbeteren. Na aansluiting eveneens een prima beeld (beter dan composiet), maar minder dan met de scart(RGB). Iets donkerder beeld en wat rozige kleurzweem over gezichten.

Conclusie was snel gemaakt dat zelfs met apart instellen van helderheid en/of kleuren beeld niet verder te verbeteren was dus ik heb aansluitingen weer terug gebracht naar scart(RGB). De converter heb ik nu gebruikt om mijn DVD speler m.b.v. scart aan component aan te sluiten. Werkt prima!

Een scart(RGB) naar component converter (in ieder geval degene die ik heb aangeschaft) is dus geen optie voor verdere verbetering van het, in mijn geval al heel goede, beeld van de Humax.

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fxdwg schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:05:
Ik heb niemand nog met de Humax 9200c en een scart(RGB) ==> component converter zien experimenteren. Dit heb ik deze week uitgeprobeerd. Normale beeld van de Humax via scart(RGB) op LG plasma (AV1) is gewoon heel goed. Toch via Ebay een scart(RGB) naar YUV component converter gekocht (via Ebay USA voor circa 80 US$) om te proberen beeld verder te verbeteren. Na aansluiting eveneens een prima beeld (beter dan composiet), maar minder dan met de scart(RGB). Iets donkerder beeld en wat rozige kleurzweem over gezichten.

Conclusie was snel gemaakt dat zelfs met apart instellen van helderheid en/of kleuren beeld niet verder te verbeteren was dus ik heb aansluitingen weer terug gebracht naar scart(RGB). De converter heb ik nu gebruikt om mijn DVD speler m.b.v. scart aan component aan te sluiten. Werkt prima!

Een scart(RGB) naar component converter (in ieder geval degene die ik heb aangeschaft) is dus geen optie voor verdere verbetering van het, in mijn geval al heel goede, beeld van de Humax.
Dat had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen...
Bij een conversie gaat er altijd informatie verloren, en informatie die er niet is, ga je terugzien in je beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:01:
[...]

Dat de EPG maar 48 uur vooruit loopt, is aan Casema te danken, niet aan de decoder. Zal wel een kwestie van centen zijn, want er hebben al veel klanten over geklaagd.
Klopt en bij Delta is het in ieder geval niet anders. Ze hebben mij wel verteld dat ze het van plan zijn te verlengen. Maar dit was ondertussen ook al weer een maand of 5 geleden. Ik ga binnenkort weer een poging wagen om informatie in te winnen over deze kwestie bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nieuwe gebruiker wil ik ook wel weten wat voor firmware ik heb in deze decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Ik heb de Humax al een paar maanden, en ben er zeer over te spreken. Echter, heel af en toe heb ik een reboot of zo, maar dat mag de pret niet drukken. Wat echter wel regelmatig (lees: 1x per 15 opnamen of zo) gebeurt, is dat als ik iets heb opgenomen en deze wil gaan bekijken uit de lijst, ik gedurende de hele opname zwart beeld heb (en geen geluid). Gewoon helemaal niets opgenomen dus of zo??? De tijdbalk die meeloopt gaat dan ook in stappen van 2 á 3 seconden of zo, heel vaag. Heeft iemand anders dit ooit ook wel eens meegemaakt?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Sandrioni schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:39:
Ik heb de Humax al een paar maanden, en ben er zeer over te spreken. Echter, heel af en toe heb ik een reboot of zo, maar dat mag de pret niet drukken. Wat echter wel regelmatig (lees: 1x per 15 opnamen of zo) gebeurt, is dat als ik iets heb opgenomen en deze wil gaan bekijken uit de lijst, ik gedurende de hele opname zwart beeld heb (en geen geluid). Gewoon helemaal niets opgenomen dus of zo??? De tijdbalk die meeloopt gaat dan ook in stappen van 2 á 3 seconden of zo, heel vaag. Heeft iemand anders dit ooit ook wel eens meegemaakt?
Had ik laatst inderdaad ook, beeld zwart.. spoelen was niet mogelijk omdat het met stappen van 2-3 seconden versprong. Eigenlijk onvergefelijk dat zoiets gebeurd, een recorder gebruik je juist om niets te missen..als bijv. studiesport er na een etentje niet opstaat is dat natuurlijk beschamend. Gelukkig gebeurd het niet vaak, maar elke keer dat het gebeurd is een keer te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Ik kon wel spoelen geloof ik, maar gewoon 'play' drukken ging dus in stappen van 2 of 3 sec. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Overigens is het probleem gelukkig wel bekend: 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandrioni schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:36:
Overigens is het probleem gelukkig wel bekend: 1 en 2
er wordt ook hard gewerkt aan een nieuwe release. Meeste problemen lijken opgelost vlgns de release notes van de laatste test versies. Alle fieldtesten moeten echter nog gestart worden. Voor meer actuele informatie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=74

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Laatst online: 24-08 17:20

bdl

Sinds kort de gelukkige bezitter van een 9200, wat mij opviel is dat er 100 uur me opgenomen kan worden, nu heb ik 12 uur opgenomen en de disk is voor 50% vol. :? Is de kwaliteit instelbaar van de opname waardoor deze periode verlegt kan worden.
Verder zeer tevreden na een stapel viltjes onder het apparaat geplakt te hebben om de geluids reductie voor elkaar te krijgen.

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De kwaliteit is niet instelbaar, maar de benodigde bandbreedte is afhankelijk van de zender die je opneemt.
Zo zijn ned 1,2&3 bijvoorbeeld 8Mbit/sec.
sbs/veronica 5Mbit/sec.
Buitenlandse zenders als een nasn, hebben maar 3Mbit/sec

Maar met 12 uur 50% vol is wel aan de hoge kant.
Met 12 uur 8Mbit zou je op 43Gigabyte komen.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 20-04-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Humax 9200 nou inmiddels wel goed samenwerkt met smartwi
firmware 2.41beta T=1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Deze reactie is deels offtopic, maargoed: mijn ir-fox-c doet sinds korte tijd raar. Eerst op allerlei kanalen zwart beeld geven na het zappen, daarna E34-meldingen, en nu overal E19-meldingen ('zender zit niet in pakket'). Casema's neus bloedt, ze denken dat het aan de decoder ligt... Vorige keer leek het te liggen aan een aansluiting van een andere klant waarbij de onze per ongeluk ook was afgesloten (toen ook eerst zwart beeld bij zappen, later E19). Iemand met dezelfde ervaringen, al dan niet met dezelfde decoder?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:20:
Deze reactie is deels offtopic, maargoed: mijn ir-fox-c doet sinds korte tijd raar.
Je kan de oorzaak simpel achterhalen door:
- humax resetten en kijken of dat helpt
- een andere decoder lenen of/en smartcard lenen (even omruilen dus met een kennis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

job schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:53:
[...]

Je kan de oorzaak simpel achterhalen door:
- humax resetten en kijken of dat helpt
- een andere decoder lenen of/en smartcard lenen (even omruilen dus met een kennis).
Ik ken niemand die <150 km ver weg woont die zo'n ding heeft. Maargoed, alles lijkt erop dat het aan Casema ligt. De decoder geeft in z'n statusschermpjes heel netjes alle smartcard-info weer (incl. het correcte nummer), goede signaalsterkte, maar wel 'E19 previewperiode verlopen' op alle zenders...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Oke, dan is het aandringen bij de helpdesk om jou een nieuwe smartcard te leveren.
Dan kan zowel een kapotte smartcard als verkeerde registratie opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook een Humax PVR-9200C in huis. Wat een geweldig apparaat!
Aansluiten was een fluitje van een cent. Natuurlijk meteen de software update laten draaien.

Het werkt allemaal eenvoudig (intuïtief) maar heeft toch veel mogelijkheden. Nadeel is, zoals ik hier al gelezen had, het geluid dat de Humax produceert. Dat heb ik verholpen door er rubberen matjes onder te leggen. De kast waar hij in staat fungeerde namelijk als klankkast...

Gisteravond lukte het niet om de Humax uit de stand-by stand te krijgen. Niet met afstandsbediening en niet op het apparaat zelf. Na het aan- en uitzetten was dat opgelost. Is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand waar het IR-oogje op de Humax precies zit? Staat niks in de handleiding, en het is ook absoluut niet te zien. Zit te denken om het oogje achter de Humax te monteren, zodat ik daar een RF extender kan zetten (Logitech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
UltraSub schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:55:
Weet iemand waar het IR-oogje op de Humax precies zit? Staat niks in de handleiding, en het is ook absoluut niet te zien. Zit te denken om het oogje achter de Humax te monteren, zodat ik daar een RF extender kan zetten (Logitech).
Op het frontje staat links het woord "humax" Je moet het zoeken bij de X en net rechts er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:55:
Sow, ga je solderen ofzo? Of de RF extender kabels van achter door de kast naar voren trekken?
Ben benieuwd hoe je dit aanpakt (Foto's?) want ik heb ook een RF extender en ga hem op termijn ook nog gebruiken (als alles in een kast gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
boonie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:48:
[...]

Op het frontje staat links het woord "humax" Je moet het zoeken bij de X en net rechts er naast.
Thanks! Ga eens kijken straks.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:37:
[...]

Sow, ga je solderen ofzo? Of de RF extender kabels van achter door de kast naar voren trekken?
Ben benieuwd hoe je dit aanpakt (Foto's?) want ik heb ook een RF extender en ga hem op termijn ook nog gebruiken (als alles in een kast gaat).
De RF extender heeft hier een probleem. Werkt eigenlijk perfect, maar gezien het feit dat alle apparatuur (en dus de extender ook) in een hoogglans meubel staat, werkt het niet fijn met zappen. De Humax zapt 3x bij channel up/down en dat is zeer irritant. Ja, alles al geprobeerd, het ligt echt aan de reflectie van de hoogglans.
Dus dacht ik met één IR oogje speciaal die poort aan te sturen, maar dat oogje stoort me in een verder nette kast. Nu vraag ik me dus af of ik de Humax open kan schroeven, en het IR oogje van de extender er in kan plakken, of dat ik het IR oogje naar de achterkant haal, met evt solderen.
Eigenlijk niet zo spannend volgens mij, behalve dat ik garantie kwijt ben als ik de kast open maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:55:
Nu vraag ik me dus af of ik de Humax open kan schroeven, en het IR oogje van de extender er in kan plakken, of dat ik het IR oogje naar de achterkant haal, met evt solderen.
Eigenlijk niet zo spannend volgens mij, behalve dat ik garantie kwijt ben als ik de kast open maak.
Lijkt me dat dat gewoon moet lukken. Ik zou de kabel van de extender via een niet gebruikte uitgang aan de achterkant invoeren en dan op het oog plakken, mits het oog redelijk vrij zit (en niet tegen het voorpaneel). Anders wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemiste kans door er geen DVD speler in te stoppen zeg.

Kan je wel 3 dingen tegelijk digitaal bekijken met 1 smartcard? Ofwel, dan zou het een vervanger zijn voor mijn Samsung digitale ontvangen en niet voor mijn DVD/HDD recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:40:

Kan je wel 3 dingen tegelijk digitaal bekijken met 1 smartcard? Ofwel, dan zou het een vervanger zijn voor mijn Samsung digitale ontvangen en niet voor mijn DVD/HDD recorder.
Je kunt twee dingen opnemen en iets wat opgenomen is tegelijk kijken. In enkele gevallen kun je twee dingen opnemen en een derde kijken. Dat is dan beperkt tot de zenders die samen in een kanaal zitten. Dat zijn er zo'n 5 per kanaal. Als je daar de twee aftrekt die je al opneemt kun je nog 8 andere kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

Ik heb het apparaat sinds vanmiddag. Vergeleken met de Siemens Gigaset is dit een verademing!!

Rare is alleen dat de menu optie software update disabled is. Betekend dit dat er geen update op het kabel netwerk aanwezig is, of is er iets anders aan de hand?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
beany schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:51:
Betekend dit dat er geen update op het kabel netwerk aanwezig is, of is er iets anders aan de hand?
Dat betekend net als bij alle andere decoders dat je de laatste versie al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

Bij de Siemens ging hij daadwerkelijk 'zoeken' om vervolgens te melden dat er geen update is.

Het is alleen jammer dat de USB aansluiting aan de voorkant zit.

Maar ben erg tevreden! Die Siemens gaan we ritueel de vernieling in helpen >:) (we werden echt gefrustreerd van dat %^#@#$ ding).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nu een grotere HD in gezet? Ik overweeg het ook te doen en ben benieuwd naar andere ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-08 10:48

Wlf

Is de T versie (9200T) eigenlijk ergens verkrijgbaar in de Benelux?

<PC specs>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Goede vraag, maar ik vraag me af of dat ding wel gaat werken met digitenne.
Welke codering gebruiken die? en welke codering ondersteunt de 9200T?

Ah, lees net dat die een CI heeft, dus dat komt wel goed.

Benelux lijkt me lastig aan te komen. Maar ik zou eens zoeken op duitse websites, daar (en in de UK) zijn ze volgens mij prima te vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 28-05-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-08 10:48

Wlf

Niet te vinden in Duitsland en ze verzenden niet uit de UK.

<PC specs>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:20:
Wie heeft er nu een grotere HD in gezet? Ik overweeg het ook te doen en ben benieuwd naar andere ervaringen...
Heb in ander forum (geloof iets van ziggo-gebruikers) gezien dat het mogelijk is maar afhankelijk van type ivm. stroomverbruik en media-streaming mogelijkheden. Een keuze uit de ACE reeks van SAMSUNG is altijd goed.

Het is wel belangrijk dat je de humax echt uitzet met knop achterop en niet eerst in standby zet. En waarschijnlijk zijn je huidige opnames weg want weet niet of je die kan overzetten. Zelf (nog) geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:20:
Ik heb er een 500 GB schijf in gezet. Wel uit dezelfde serie als de originele 160 GB: Seagate DB35.3. Werkt prima in de praktijk. Deze schijven zijn tegenwoordig ook redelijk betaalbaar: € 71.05 + verzendkosten, ik heb begin januari nog ruim € 100 betaald. :(
Omdat ik de opgenomen programma's voornamelijk op mijn PC en laptop bekijk, wissel ik de schijf steeds om als die bijna vol is. Om de kast van de Humax niet steeds open te moeten maken heb ik het korte IDE kabeltje vervangen door een van normale lengte, die achter onder de deksel van de kast uit komt. Ook de voedingskabel heb ik verlengd. De harde schijf zelf ligt aan deze kabels gewoon op een paar bierviltjes boven op de Humax. Zelfs met 2 lopende opnames en het bekijken van een eerder opgenomen programma wordt de schijf niet echt warm.

Ik hang de (bijna) volle schijf steeds aan mijn PC via een IDE->USB converter. Met een zelfgeschreven programma zet ik alle opnames over naar mijn PC, waar ik met VideoRedo de reclames wegknip.
Voor het overzetten naar de PC gebruikte ik eerst HummyReadFiles, maar die zag soms niet alle opnames op de Humax schijf staan (ik vermoed vanwege speciale tekens in programmanamen). Dus toen ben ik zelf maar wat gaan knutselen in Visual C#. Er is onlangs een nieuwe versie van HummyReadFiles uit gekomen. Die moet ik nog testen om te kijken of mijn probleem inmiddels is opgelost.

Het overzetten met een IDE->USB converter gaat vele malen sneller dan via de standaard IDE interface in de Humax zelf, en is ook veel stabieler.

Ik heb nooit geprobeerd om programma's van de ene Humax schijf naar een andere Humax schijf over te zetten, maar dat zou mogelijk moeten zijn met het programma Humax 9200T Disk Controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjen Tempel op 30-05-2008 00:14 . Reden: prijs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen, Roalt,

dank voor je verhaal! Ik ga zoeken naar een instructie om de HD te vervangen!

Groet, Jaap.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ook bezitter van de HUMAX.. Helaas geeft ie opeens totaal geen geluid meer. Wel beeld maar geen geluid.

Via de audio uitgangen geprobeerd, via de tv ( scart ) , helemaal noppes.

Gevalletje garantie gelukkig.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Vorige week deze decoder aangeschaft, prima beeld maar loop tegen 2 problemen aan.

Bij het overschakelen naar de Duitse zenders verspringt de tijd van de decoder naar 1 uur verder en bij Eurosport zelfs naar 1 uur en 5 minuten verder, niet handig met opnemen...
In het menu kan je de GMT tijdsinstelling niet wijzigen, die staat op automatisch.

Duitsland 2 zend uit in Dolby Digital geluid, op de tv krijg ik dan geen geluid, heb de decoder met een goede scartkabel verbonden richting TV.
Indien ik op de rode OPT knop een ander geluidsspoor selecteer krijg ik wel geluid.

Digitale TV loopt via:
http://www.kabeltvkrimpen.nl/

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door evdv op 15-06-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De tijd haalt je decoder van de kabel af. Lijkt me dus een foutje (raar foutje overigens) van de kabelboer.

Wat het geluidsspoor betreft. Ik heb m'n humax verkocht maar ik meen me te herinneren dat je bij de instellingen het standaard geluidsspoor kan instellen. Daar moet je even mee spelen, zodat hij standaard op het "gewone geluid" staat.
Dat je bij dolby digital geen geluid via de tv krijgt is logisch.. Het heet niets voor niets dolby digital.
Dat werkt dus alleen via de digitale aansluiting (optische dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon je kabelaar aanspreken want deze fouten komen niet voort uit de ontvanger
evdv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:31:
Vorige week deze decoder aangeschaft, prima beeld maar loop tegen 2 problemen aan.

Bij het overschakelen naar de Duitse zenders verspringt de tijd van de decoder naar 1 uur verder en bij Eurosport zelfs naar 1 uur en 5 minuten verder, niet handig met opnemen...
In het menu kan je de GMT tijdsinstelling niet wijzigen, die staat op automatisch.

Duitsland 2 zend uit in Dolby Digital geluid, op de tv krijg ik dan geen geluid, heb de decoder met een goede scartkabel verbonden richting TV.
Indien ik op de rode OPT knop een ander geluidsspoor selecteer krijg ik wel geluid.

Digitale TV loopt via:
http://www.kabeltvkrimpen.nl/

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik kom er niet uit... (oohja domme vragen bestaan niet.. :+ )

Pas geleden een Humax Duovisio PVR-9200 C gekocht op aanraden van de reviews in dit forum.

Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.
Kan ik nu via de humax ook dvd's bekijken? Ik krijg dit niet voor elkaar.
Of moet ik dit toch via een scart naar de tv doen?

Verder heb ik ook mijn Wii via RGB kabels aangesloten op de humax.
Kan ik dit ook via de humax gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

groeten van een newbie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:25:
Beste mensen,

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik kom er niet uit... (oohja domme vragen bestaan niet.. :+ )

Pas geleden een Humax Duovisio PVR-9200 C gekocht op aanraden van de reviews in dit forum.

Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

groeten van een newbie!
Dit is dan de gelegenheid om een echte Tweaker te worden :9 Als je op de Humax niet kunt regelen/instellen dat het het signaal van de dvd-speler, aangesloten op een van de scart-bussen, door moet geven aan de andere scart-bus (bij geen van de mogelijke in- en uitgaande signaal-types), dan wil het dus niet en heb je dat als Tweaker proefondervindelijk vastgesteld :9 (Ook handig is het om het uit de handleidingen te proberen te halen.)

(Zelfde geldt voor een RGB signaal van de Wii via scart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:25:
Beste mensen,Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.

Dit zou wel moeten werken als je een DVD speler of andere (al dan niet RGB) bron op de 2e (VCR) SCART van de Humax aansluit.
Wanneer je de Humax dan uitzet/standby of de source knop gebruikt wordt het inkomende signaal van de 2e SCART rechtstreeks doorgelust naar de uitgaande SCART1 (TV)..
Zo werkt het tenminst bij mijn Humax IR-FOX C, ik neem aan dat het ook zo werkt bij de PVR-9200 C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen Tempel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:08:
[...]
Ik heb er een 500 GB schijf in gezet. Wel uit dezelfde serie als de originele 160 GB: Seagate DB35.3. Werkt prima in de praktijk.
Arjen, heb je simpelweg de schijf vervangen of ook nog extra acties gepleegd. Ik heb begrepen dat de Humax standaard van de 160Gb schijf 10Gb ingedeeld heeft om mp3's op te zetten. Of dat een aparte partitie is, is me niet duidelijk, ik heb die ruimte niet nodig om daar mp3's te plaatsen. Maar is de handeling 160 Gb schijf eruit, 500Gb schijf erin alles wat je moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:57:
[...]

Arjen, heb je simpelweg de schijf vervangen of ook nog extra acties gepleegd. Ik heb begrepen dat de Humax standaard van de 160Gb schijf 10Gb ingedeeld heeft om mp3's op te zetten. Of dat een aparte partitie is, is me niet duidelijk, ik heb die ruimte niet nodig om daar mp3's te plaatsen. Maar is de handeling 160 Gb schijf eruit, 500Gb schijf erin alles wat je moet doen ?
Hier was dat wel het geval. 160GB er uit en 400 er in. Stroom er op. Hij ziet dan dat de HD geformatteerd moet worden en daarna is hij klaar voor gebruik.

Let wel op dat je een beetje stille HD hebt. Ik heb met rubbertjes en viltjes moeten werken om hem stil te krijgen.

Boonie
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste