Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet de Humax voor het verwisselen van de schijf niet op standby zetten, maar direct met de schakelaar achterop uit zetten. Als je dat niet doet, zal de Humax de nieuwe schijf namelijk bij het inschakelen niet herkennen/formateren.
boonie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:10:
Let wel op dat je een beetje stille HD hebt. Ik heb met rubbertjes en viltjes moeten werken om hem stil te krijgen.
Ik zou zeker niet voor zomaar een stille harde schijf gaan. Als je de Humax volledig wil kunnen benutten (2 opnames + gelijktijdig een oude opname kunnen terugkijken) kunnen standaard IDE schijven voor problemen zorgen.
De DB35 serie van Seagate is geoptimaliseerd voor gebruik in PVR systemen. Deze schijven worden bijv. veel minder warm dan de standaard IDE schijf (80 GB WD Caviar), dit ik gebruikt heb om te testen.

[ Voor 57% gewijzigd door Arjen Tempel op 01-07-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate heeft in de DB35 serie ook een 750 Gb HD. Gaat dit ook werken of is de maximale grootte 400 Gb die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Niet online
Zolang je de IDE versie neemt zou het moeten werken.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de programma-index een vaste grootte heeft. Je kunt dus slechts een beperkt aantal opnames bewaren.

Het bestandssysteem dat de Humax gebruikt kan max. 2048 bestanden aan. Elke opname bestaat uit 2 bestanden: 123.av (de TS stream) en 123.elu (tijd-codes, etc. voor het kunnen spoelen in programmas). Er zijn 2 opnames gereserveerd zijn voor intern gebruik: 0.av en 1.av. Deze worden bijv. gebruikt voor time-shifting. Uiteindelijk hou je dus max. (2048 / 2) - 2 = 1022 opnames over.
Dit aantal wordt niet groter bij een grotere harde schijf.

Zolang je echter voornamelijk lange opnames maakt (mijn opnames zijn vrijwel allemaal > 2 uur) van zenders met een hoge bitrate, loop je niet snel tegen deze grens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Samsung 37a552 te kopen samen met de Humax PVR 9200 C.
Wordt er bij de Humax een goede RGB kabel geleverd?
Mijn ps3 sluit ik met een HDMI kabel aan op de TV.

Verder nog een kaartje van Ziggo voor de HDTV.
Is het ook mogelijk om digitale tv te bestellen zonder decoder?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:33:
Is het ook mogelijk om digitale tv te bestellen zonder decoder van hun?
Dat kon bij Casema wel, daar kostte het 'startpakket' bijna 30 euro. Dan had je dus alleen een smartcard.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een decoder met harde schijf en HDMI aansluiting?
Op kieskeurig staan alleen decoders met satelliet aansluiting.
En daar heb je neem ik aan een schotel voor nodig :P

Of wegen de kosten niet op tegen het profijt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Dit apparaat staat nu een klein half jaartje in huis en er wordt met veel plezier veel gebruik van gemaakt. Voornamelijk door mijn vriendin die zo aardig bij kan blijven met McLeods Daughters, Grey's Anatomy én Desperate House Wifes. Ikzelf gebruik de opname functionaliteit vooral voor die enkele keer dat ik mag kiezen wat er op komt (j/k, zo erg zit ik ook weer niet onder de plak ;)) en tussendoor wordt gestoord.

Elke dag staat de Humax wel een paar uurtjes aan maar 1 of 2 keer per maand heeft ie een hick-up. Dan reboot de decoder, maar het scherm is volgens mij dan anders dan de standaard harde-schijf-initialisatie die je normaal ziet bij aanzetten. Het gaat heel vlug en denk er steeds te laat aan om te kijken wat er precies staat maar ik meen de afkorting "DL"...
En tot nog toe ook twee keer meegemaakt dat het apparaat helemaal vastliep. Er kwam geen beeld meer door en afstanbediening reageerde niet meer. Uit- en aanzetten verhielp het probleem (gewoon via het frontpaneel, dus niet nodig om de stroom eraf te halen). Kan me niet meer herinneren of het apparaat op dat moment intensief gebruikt werd, dus misschien dat het daar aan lag. Het is namelijk inmiddels alweer een tijdje geleden.

Meer mensen van die reboots af en toe? Het deert me eigenlijk nauwelijks maar een beetje vreemd vind ik het wel. Stiekem (:)) hoop ik dat het een soort van automatische update is, maar betwijfel het ten zeerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt binnenkort nieuwe software waar de reboot mee opgelost moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

Die reboot gebeurt altijd op het hele uur. Dat vertelde de support afdeling mij, was mij nog niet eens opgevallen. Heb het 3x gezien nu, heb hem een paar maandjes.

Ze zouden het idd in de volgende update fixen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ah, thx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies hetzelfde hier.. paar keer gehad nu. Maand in bezit ongeveer. Voorderest ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Ongelofelijk dat die software updates zo ontzettend lang moeten duren. Heeft iemand al ergens berichten gezien over de release datum voor de volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

boonie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:23:
Ongelofelijk dat die software updates zo ontzettend lang moeten duren. Heeft iemand al ergens berichten gezien over de release datum voor de volgende update?
Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
amphora schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:24:
[...]Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Ach, als de belangen groot zijn kan het wel snel natuurlijk zoals de zien was bij de speciale "Eurosport HD" update voor de Samsung decoders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thuis alles zwart. Nu wil ik deze Humax aanschaffen maar hij is alleen in zilver.
Nu vond ik deze in het zwart, Gaat deze in NL werken als ik hem uit de UK laat komen?

http://www.laskys.com/tv_...eyword=HUMAX+PVR9200T%2FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:22:
ik heb thuis alles zwart. Nu wil ik deze Humax aanschaffen maar hij is alleen in zilver.
Nu vond ik deze in het zwart, Gaat deze in NL werken als ik hem uit de UK laat komen?

http://www.laskys.com/tv_...eyword=HUMAX+PVR9200T%2FB
Nee.
Dat model is alleen geschikt voor DVB-T (UK Freeview) + analoog
Voor digitale kabelontvangst (DVB-C) heb je er hier dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Doman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Nee.
Dat model is alleen geschikt voor DVB-T (UK Freeview) + analoog
Voor digitale kabelontvangst (DVB-C) heb je er hier dus niets aan.
ok tx wel balen.., hopelijk komt er nog een zwarte versie naar NL

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg blij met m'n pvr 9200c, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je er ook films op kon zetten met behulp van de usb poort.

Na veel stoeien lukt het me niet, ik kan het er alleen af halen.
zijn er manieren om b.v. homevideo's erop te zetten, of
is de enigste manier om uit te zoeken hoe de films gecomprimeerd zijn (omgezet moeten worden), de harddisk eruit halen, en aansluiten op m'n computer en de file erheeen kopieren ?

of zijn er betere optie's om me op te storten.

Ik kan hem geen signaal laten opnemen buiten de kabel om toch ?

Alvast bedankt, remco

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
[...]

Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Dus wij hebben een humax met bugs omdat Ziggo laks is? Dan lijkt dit een mooie case voor Kassa.

Hoe zeker ben jij van je zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

boonie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:25:
[...]
Dus wij hebben een humax met bugs omdat Ziggo laks is? Dan lijkt dit een mooie case voor Kassa.

Hoe zeker ben jij van je zaak?
Was bij de vorige update ook. Volgens Humax was ie al klaar maar kabelmaatschappijen testen iedere update eerst voordat ze em releasen. De kabelmaatschappij bepaald namelijk welke updates beschikbaar zijn, niet humax zelf. Geen idee hoe lang het duurt hoor. Misschien is het een week, misschien een maand, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Hoe kijken jullie naar digitale tv van bijv Ziggo zonder een HDMI of component aansluiting?
Is dan het beeld op je tv niet slecht met alleen scart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Voor SD signaal is scart goed genoeg.
HDMI is voor SD echt een overkill, en pas nodig bij HD beelden.

Het enige nadeel van scart is eigenlijk de extra digitaal > analoog > digitaal omzetting die je krijgt.
Maar zolang je dus SD kijkt voldoet scart prima. Echt geweldig beeld zal je met SD en tft's/plasma's nooit krijgen omdat die "teveel" pixels hebben. Er zijn weinig tft's/plasma's die naar mijn mening een SD signaal mooi op hun scherm kunnen krijgen.

Wil je perse toch hdmi hebben, dan kan je altijd de samsung HD decoder kopen.
Deze schijnt een vrij goede upscaler te hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door job op 27-07-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een berg posts gelezen over de herkenbaarheidheid van de 9200C. En als nieuwe post deze vraag ook gesteld. Maar mij lukt het nog steeds niet de PVR met de PC te linken????? Ik heb eergisteren een nieuwe iPVR-9200C gekregen, het aansluiten ging prima. De device Driver Version is: PXCIR 1.00.10, bijwerkdatum 22 aug 2007 en mijn provider is Ziggo. Ik heb windows XP een NIEUWE Belkin USB A-B kabel. De Humax cd wordt door geen van de 3 cd-dvd spelers gelezen, dus de e-linker maar gedownload (was op de Humax site overigens niet te vinden???) Ook heb ik de methode van JOB geprobeerd (wat zijn overigens de 'HUMAX GUI BINARIE")>>> niets lukt. Is er iemand die mij echt de oplossing kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33
Hm. Sinds een paar dagen heb ik opnames zonder geluid en opnames die alleen zwart zijn.
Wat kan ik hier aan doen? Factory-reset proberen?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Zwart beeld ik heb ik ook eens gehad, volgens mij kun je dan in het menu proberen een update te doen via het netwerk van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
weltie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:30:
Zwart beeld ik heb ik ook eens gehad, volgens mij kun je dan in het menu proberen een update te doen via het netwerk van je provider.
Jammer, die optie is grijs.
Ik zal eens een factory-default proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Doane schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

Jammer, die optie is grijs.
Ik zal eens een factory-default proberen.
Hm! Even uit en weer aan en...k-tching! Raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Das inderdaad vreemd, dat die optie grijs is bij jouw, misschien heb je al de nieuwste firmware. Maargoed het werkt weer, daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:45
[...]Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Zou dat nu 'Ziggo luistert' veranderen? De computerwereld weet al lang dat je het beste met beta's kan testen. Niet zelf als kabelaar, maar life door klanten. Dat zouden de kabelaars ook moeten doen. Maar dan moet je wel terug kunnen, dus meerdere versies beschikbaar laten staan. Ziggo luister je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De software staat beschikbaar, lees echter wel eerst de tekst bij de aankondiging ! op het ziggo-gebruikers forum
Dick99999 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Zou dat nu 'Ziggo luistert' veranderen? De computerwereld weet al lang dat je het beste met beta's kan testen. Niet zelf als kabelaar, maar life door klanten. Dat zouden de kabelaars ook moeten doen. Maar dan moet je wel terug kunnen, dus meerdere versies beschikbaar laten staan. Ziggo luister je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:45
Helaas, niet voor mij in Den Haag? (vrijdag middag 15.15 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik las op het Ziggo forum dat er met de nieuwe release alleen iets mis was met het veranderen van audio knaal of zoiets. Geen reden voor mij om niet te upgraden vanavond. In 3 uur tijd twee vastlopers gehad. Evenveel als de afgelopen 7 maanden bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:08:
Ik heb nu al een berg posts gelezen over de herkenbaarheidheid van de 9200C. En als nieuwe post deze vraag ook gesteld. Maar mij lukt het nog steeds niet de PVR met de PC te linken????? Ik heb eergisteren een nieuwe iPVR-9200C gekregen, het aansluiten ging prima. De device Driver Version is: PXCIR 1.00.10, bijwerkdatum 22 aug 2007 en mijn provider is Ziggo. Ik heb windows XP een NIEUWE Belkin USB A-B kabel. De Humax cd wordt door geen van de 3 cd-dvd spelers gelezen, dus de e-linker maar gedownload (was op de Humax site overigens niet te vinden???) Ook heb ik de methode van JOB geprobeerd (wat zijn overigens de 'HUMAX GUI BINARIE")>>> niets lukt. Is er iemand die mij echt de oplossing kan geven?
Hier hetzelfde probleem met een laptop (vista).

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Arnoldtwt schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

Hier hetzelfde probleem met een laptop (vista).
Ik heb alleen de volgende software gebruikt om mijn XP machine te verbinden met de Humax:
http://www.enigma.eclipse.../HumaxMediaController.htm
en
http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/ Van deze pagina alleen nodig:
04/08/2006 1.00 Windows Installer Download 3,532 KB

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:08:
Wat lukt niet/gaat niet goed? Pas als je een duidelijk probleem beschrijft kunnen we je een oplossing geven.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ray-zor schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:05:
Ik las op het Ziggo forum dat er met de nieuwe release alleen iets mis was met het veranderen van audio knaal of zoiets. Geen reden voor mij om niet te upgraden vanavond. In 3 uur tijd twee vastlopers gehad. Evenveel als de afgelopen 7 maanden bij elkaar...
Om terug te komen op mijn berichtje over de nieuwe firmeware. Daarna nog geen vastloper of hick-up gehad (knock on wood) dus het valt gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Ik zie dat er inderdaad een software update beschikbaar is. Versie 0.6.0 meen ik. Een google poging leverde me geen lijst met opgeloste problemen op. Heeft iemand anders die kunnen vinden? Heeft iemand al een nadeel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te twijfelen :{

Apparaat doet precies wat ik wil (op DVD spelen na, maar goed). Maar je zal zien als ik hem koop dat er over een maand een betere versie koop met meer opties en minder geld :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

boonie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:44:
Ik zie dat er inderdaad een software update beschikbaar is. Versie 0.6.0 meen ik. Een google poging leverde me geen lijst met opgeloste problemen op. Heeft iemand anders die kunnen vinden? Heeft iemand al een nadeel gevonden?
Er staat een lijst op het Ziggo gebruikersforum:

Fixes / aanpassingen voor :

- De melding er is “geen ruimte meer op harddisk” was niet te verwijderen.
- Als een nieuwe tekstregel werd gebruikt, die korter was dan de oude dan werd de resterende tekst niet verwijderd.
- EPG keyword werkte niet op titel
- Subtitteling selectie mechanisme volgorde in Auto mode was niet correct
- Subtitteling selectie, type toevoeging
- Banner geeft volgende programma weer i.p.v. huidige tijdens zappen
- Fout in weekly recording (endless)
- Recording niet gestart vanuit timer
- Crash in bepaalde parental lock mode
- Zomer/winter tijd bug in scheduling
- Verkeerde tijd in zomer/wintertijd
- Tijd fout met nieuw jaar
- Reboots rond gehele uur
- Crash EPG i.c.m. favorieten lijst
- E37 bij sommige zenders en transportstreams
- Instabiliteit bij zender naam aanpassingen in bepaalde omstandingheden
- Crash tijdens timeshift recording
- Reboot loop bij corrupted channel list
- AFD beinvloed/overulled vanuit DAR
- Timer icon werkt niet altijd
- Traag zappen radio kanalen
- Crash gedurende slideshow afhankelijk van foto album
- Box hangt psi update niet gevolgt
- Mail / text aanpassing
- Software update detectie

Nadeel:
Hoewel er heel veel zorg besteed is aan deze nieuwe release om alle gemelde problemen op gelost te krijgen, is er helaas een probleem ontstaan tijdens een laatste noodzakelijke modificatie, die uitgevoerd moest worden voor Irdeto, nadat al onze testen waren afgerond.
Het gevolg van deze modificatie is, dat indien er gewisseld wordt tussen de audiotrack het audio niet terugkomt. De oplossing in dit geval is een keer met P+/P- te zappen. De effecten van de aanpassing zijn pas na de release door ons geconstateerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 23-08-2008 16:28 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Mooie lijst. Ik heb die niet kunnen vinden. Bedankt voor de link.

Ik ga even doorzetten en zal de update vanavond uitvoeren. Vooral de reboot rond het hele uur was voor ons storend.

Ik lees verder weinig van mensen die al dan niet tevreden zijn met deze update.

[ Voor 5% gewijzigd door boonie op 24-08-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Update uitgevoerd afgelopen zaterdag. Geen enkel probleem meer gehad. Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 00:23
Ik had niet elk een een reboot maar toch zo ongeveer 4 a 5 keer in de week nu nergens geen last meer van

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn humax 9200 graag gebruiken om m'n homevideo's erop te zetten, maar kan dat wel ?
het lukt mij wel om verbinding te krijgen via usb, maar ik kan er alleen dingen af halen en niet op zetten.

bij cardwriter zeggen ze dat het wel mogelijk is.

http://www.marktplaats.nl...harddisk.html%3Freturn%3D

Zelfs films die op uw PC staan kunt u via de zg. ‘file transfer’ naar de Duovision overzetten en via uw TV-scherm bekijken.

weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, want het lukt mij zowiezo niet om een externe bron weer te geven via m'n humax, laat staan opnemen.

Ik ben er echt al een tijd mee bezig en ben erg benieuwd naar antwoorden, ook als ze negatief zijn.

groetjes, remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:18:

Zelfs films die op uw PC staan kunt u via de zg. ‘file transfer’ naar de Duovision overzetten en via uw TV-scherm bekijken.
groetjes, remco
Volgens mij is dat met films niet mogelijk, alleen met mp3 en foto's. Er staat i.i.g. in de handleiding niks over films overzetten naar de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

Volgens mij is dat met films niet mogelijk, alleen met mp3 en foto's. Er staat i.i.g. in de handleiding niks over films overzetten naar de Humax.
bedankt voor je antwoord,
mp3 en foto's lukken inderdaad, als iemand nog iets weet, desnoods door de harddisk eruit te halen dan hoor ik het graag.
had hem juist gekocht vanwege de usb aansluiting, maar me er denk niet genoeg in verdiept.

• Arjen Tempel
  • Niet online
Met HumaxRW kun je films van de Humax naar je PC overzetten, en vervolgens ook weer terugzetten naar dezelfde of een andere Humax schijf.

In theorie zou je daarmee ook andere TS bestanden naar de Humax over moeten kunnen zetten, alleen zul je dan wel zelf een .hre bestand moeten maken en kun je niet goed voor/achteruit door het programma spoelen omdat de timing informatie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Na veel gedoe met het overzetten van opgenomen materiaal naar mn pc via die brakke USB-aansluiting heb ik nu de disk maar direct aangesloten op mijn pc. Middels het programma Hummyreadfiles v0.94 de disk benaderd, eerst nog even de volledige inhoud abusievelijk onleesbaar gemaakt door deze onder XP te laten converteren naar basic disk 8)7 :( maar nu werkt het overzetten als een speer!
Ik vraag mij echter af hoe/waarmee je het bestand "epg_index.bin" kan lezen wat bij elke benadering van de disk wordt aangemaakt. Op het forum van Hummy heb ik hier gek genoeg niets over kunnen vinden maar ik ga er vanuit dat hierin de EPG-data per file kan worden bekeken.......

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Niet online
epg_index.bin bevat de file index van de EPG partitie op de Humax schijf. Er staat voor de gebruiker geen nuttige informatie in.

Je kunt hier meer informatie vinden over de Humax schijfindeling.

[ Voor 31% gewijzigd door Arjen Tempel op 23-09-2008 00:45 ]

• b-gone
Bedankt voor de info; ik was in de veronderstelling dat dat bin-bestandje je volledige EPG-info bevatte voor de opgenomen programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Godver, die van mij is een paar dagen na het verstrijken van de garantie naar zijn moer..
Eergisteren, tik tik tik, hard disk failure. Harde reset, problem solved. (maar voelde nog niet lekker).
Sinds gisteravond, morsdood. Doet niets meer. Lijkt wel alsof er een zekering door is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
:( Da's idd klote. Afgezien v/h feit dat je die data er nog wel af kan plukken kan je wss niets meer met die disk. Maar kan je niet proberen dit te laten vallen onder een coulance-regeling bij Humax? Ik bedoel, enkele dgn na het verstrijken defecte disk is wel erg snel.

Geeft je te denken trouwens; Seagate geeft 5 jaar garantie op hun disks, zou dit die 2 jaar garantie van Humax niet overstijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hij is weg..
Terug naar de Mediamarkt. Waar een vriend van me zijn Humax 3 maanden geleden heeft gekocht *kuch* ;)
Zou 2-5 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Mazzel voor je!
Ik heb trouwens n.a.v. mijn opmerking hierboven over garantie Seagate de vraag uigezet bij hen. Het antwoord:

"Thank you for sending your Seagate E-mail inquiry.
Warranty for these devices, including the Seagate drive, is handled by the device manufacturer. This drive is not covered by a Seagate warranty".

Ik had al zo'n vermoeden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wil dit apparaat gaan aanschaffen aangezien de HD + HDD recorder van Humax nog wel even op zich laat wachten.

Nu is mijn vraag. Kan dit apparaat in een gesloten houten TV kast geplaatst worden?
Of wordt het naar jullie mening dan te warm?
De kast wordt wel als TV meubel verkocht. Maar ik denk dat er meer rekening is gehouden met het esthetische dan met de functionaliteit van de kast.

Ik heb al gezocht op het forum maar ik vind zo geen goed en helder antwoord.
Graag jullie advies.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wordt te warm. Ben hier aan het denken om ventilators in het kastje te bouwen, maar ik wil het stil hebben. En als ik zeg stil, bedoel ik stil :)

Overigens, die van mij is weer gemaakt. Is 10 dagen weg geweest. Op de reparatiebon stond "Sat tuner defect. Gerepareerd." Wat wel balen is, is dat ik nu de HDD behoorlijk hoor resoneren. Zit te denken om hem nu zelf open te maken, om te kijken of ik daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand wat de reden is dat je bij Ziggo speciaal moet aangeven dat je deze PVR gebruikt? Zenden ze dan een ander signaal door dan bij een normale ontvanger?

Deze vraag stel ik omdat ik nu een tweede ontvanger voor boven heb. Beneden staat de PVR.

Ik heb op de antwoordkaart voor activatie van de tweede smartcard maar ingevuld dat deze voor een normale ontvanger is.

Echter ben ik bang dat nu het binnenkomende signaal verandert en ik hierdoor niet meer kan opnemen oid?

Heb met Ziggo gebeld en die zeiden dat het signaal niet verandert omdat bij hun in het systeem staat dat wij ook een PVR in bezit hebben. Echter ben ik hier niet gerust over.

Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:55:
Hallo,

Weet iemand wat de reden is dat je bij Ziggo speciaal moet aangeven dat je deze PVR gebruikt? Zenden ze dan een ander signaal door dan bij een normale ontvanger?

Deze vraag stel ik omdat ik nu een tweede ontvanger voor boven heb. Beneden staat de PVR.

Ik heb op de antwoordkaart voor activatie van de tweede smartcard maar ingevuld dat deze voor een normale ontvanger is.

Echter ben ik bang dat nu het binnenkomende signaal verandert en ik hierdoor niet meer kan opnemen oid?

Heb met Ziggo gebeld en die zeiden dat het signaal niet verandert omdat bij hun in het systeem staat dat wij ook een PVR in bezit hebben. Echter ben ik hier niet gerust over.

Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?

Alvast bedankt!
Signaal is gewoon hetzelfde. Je kan prima meerdere decorders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat leek mij ook.

Vraag me dan echter af waarom in de handleiding vermeld wordt dat je moet aangeven dat je een PVR hebt, omdat de smartcard hiervoor een speciale activering nodig heeft (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:00:
Vraag me dan echter af waarom in de handleiding vermeld wordt dat je moet aangeven dat je een PVR hebt, omdat de smartcard hiervoor een speciale activering nodig heeft (of iets dergelijks).
Hoewel je het apparaat gekocht hebt en het jouw eigendom is, bepaalt Ziggo wat jij wel en niet mag opnemen (en timeshiften) met je PVR. In feite heeft Ziggo volledige controle over jouw PVR en kunnen ze indien gewenst in één keer de opname en timeshift functionaliteit van de aanbevolen PVR's vanuit de digitale TV headend bij iedereen uitzetten. Daarvoor hebben de fabrikanten van de goedgekeurde PVR's verplicht functionaliteit in moeten bouwen waarover verder niet gesproken wordt in handleidingen. Bij DVB-T en DVB-S PVR's die via de vrije markt te koop zijn heb je dergelijke beperkingen niet.

Ziggo kan nu dus haar klanten gaan dwingen om bekend te maken dat ze een PVR hebben door alleen voor geregisteerde PVR gebruikers de opname blokkeringen uit te schakelen. Tot dusver hebben ze daar nog geen gebruik van gemaakt, maar die mogelijkheid hebben ze wel. Ook kunnen ze in de toekomst bijvoorbeeld besluiten om een zogenaamd PVR abonnement in te voeren waarbij je alleen kan opnemen en timeshiften als je maandelijks een X bedrag betaalt voor die functionaliteit. Nu zullen ze aan dergelijke mogelijkheden nog niet veel ruchtbaarheid geven omdat het geen goede reclame is voor de inburgering van digitale kabel TV dat alleen Ziggo de PVR fabrikanten verplicht om dit soort beperkingen in te bouwen en geen andere fabrikanten toelaat op de digitale kabel ontvanger markt. Maar die houding kan natuurlijk veranderen als er voldoende klanten zijn die een dure PVR hebben aangeschaft zodat de klanten eigenlijk geen optie meer hebben dan onder protest deze zoveelste beperking maar te accepteren.

Zouden ze met dit soort beperkende eisen aan te gebruiken apparatuur komen als er sprake zou zijn van echte concurrentie (overal meerdere aanbieders en gelijke kwaliteit) op de digitale TV markt? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ArChie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:29:
[...]Hoewel je het apparaat gekocht hebt en het jouw eigendom is, bepaalt Ziggo wat jij wel en niet mag opnemen (en timeshiften) met je PVR. In feite heeft Ziggo volledige controle over jouw PVR en kunnen ze indien gewenst in één keer de opname en timeshift functionaliteit van de aanbevolen PVR's vanuit de digitale TV headend bij iedereen uitzetten. Daarvoor hebben de fabrikanten van de goedgekeurde PVR's verplicht functionaliteit in moeten bouwen waarover verder niet gesproken wordt in handleidingen. Bij DVB-T en DVB-S PVR's die via de vrije markt te koop zijn heb je dergelijke beperkingen niet.
Zie als voorbeeld ook dit item op het Ziggo-gebruikers forum:
Ziggo-Gebruikers: PVR (Siemens): Timeshift of Opname niet toegestaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat voorbeeld toont trouwens mooi een bijkomstig negatief effect van dergelijke speciale aanpassingen van de firmware om dit soort extra beperkingen in te bouwen: Het introduceert mogelijk extra bugs doordat de complexiteit van de firmware toeneemt.

Ziggo heeft het graag over "gecertificeerde" ontvangers omdat ze daarmee de indruk wekken dat het om ontvangers gaat die speciaal zijn gemaakt, getest en goedgekeurd voor hun netwerk terwijl het in feite gaat om een Irdeto certificering waarbij gecontroleerd wordt of alle beveiligingen en optionele beperkingen van het Irdeto Conditional Access System goed zijn toegepast door de fabrikant. Een garantie dus voor Ziggo dat zij de controle over het apparaat hebben die zij eisen en geen garantie voor de klant dat de ontvanger probleemloos werkt met het DVB signaal van Ziggo en andere kabelbedrijven die DVB samen met het Irdeto conditionele toegangssysteem toepassen. Er blijkt niet voor niets telkens weer dat er vrij snel na de introductie van nieuwe "gecertificeerde" ontvangers weer een bugfix release nodig is omdat dan opeens allerlei bugs aan het licht komen die tijdens het testen kennelijk over het hoofd waren gezien. En dan maar weer hopen dat die problemen goed en volledig worden opgelost, maar daar ligt de prioriteit niet van Ziggo. Beperkingen introduceren die later te gelde gemaakt kunnen worden is veel belangrijker dus die moeten goed werken. Al het andere is bijzaak en het probleem van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Ik heb sinds ik deze decoder bezit (aug. 2008) last van de volgende bug: als ik het menu heb geselecteerd wordt het scherm eerst (na ong. 1 seconde) geresized. Wanneer ik dit niet afwacht en direct een menu-optie kies (bijv. Recorder of Installatie) dan slaat de decoder vast om vervolgens hard te resetten (start dan volledig opnieuw op, dus je ziet eerst dat "loader" scherm). Dit is vooral storend als je net een opname hebt lopen want deze wordt dan gewoon afgebroken. Na opstarten wordt de opname wel hervat maar je zit vervolgens met een in 2-en gehakte film.
Firmware is de laatste versie die ik via Ziggo kon binnenhalen.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
Nee, lijkt me een garantie geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hier ben ik weer eens een keer met een vraag.

Ik gebruik inmiddels mijn Humax ruim een half jaar met grote tevredenheid, zij het dat ik ben gestopt met het downloaden vanaf de Humax naar mijn computer. Maar inmiddels is mijn harde schijf op de Humax aardig vol met opnames die ik wil bewaren.
Ik dacht dat het mogelijk moest zijn om deze opnames over te zetten naar een DVD-recorder om er zo DVD-schijfjes van te maken, waarna ik de harde schijf van mijn Humax weer leeg kan maken.

Kan iemand mij zeggen af dat kan en zo ja hoe koppel ik het aan elkaar. Als het kan ga ik eerst nog een DVD recorder kopen want die heb ik niet!

Als er al een topic of als er iets over in dit topic staat wil je mij dan verwijzen?

Bedankt.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:45:
Ik gebruik inmiddels mijn Humax ruim een half jaar met grote tevredenheid, zij het dat ik ben gestopt met het downloaden vanaf de Humax naar mijn computer. Maar inmiddels is mijn harde schijf op de Humax aardig vol met opnames die ik wil bewaren.
Ik dacht dat het mogelijk moest zijn om deze opnames over te zetten naar een DVD-recorder om er zo DVD-schijfjes van te maken, waarna ik de harde schijf van mijn Humax weer leeg kan maken.

Kan iemand mij zeggen af dat kan en zo ja hoe koppel ik het aan elkaar. Als het kan ga ik eerst nog een DVD recorder kopen want die heb ik niet!
Ja, dat kan, maar zal volgens het plain old analoge principe moeten. Sluit de uitgaande scart (die normaal naar je tv gaat), aan op de ingang van je dvd recorder. De uitgang van je dvd recorder sluit je aan op je tv. Speel de opname op de Humax af, terwijl je het opneemt op de dvd recorder, en presto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Ik was benieuwd of de Humax PVR 9200 nu al sneller bestanden kan overzetten dan de usb 1.1 snelheid.
En of het ook mogelijk is om de opname op een externe harde schijf te zetten dmv usb zodat niet het hele kastje mee naar boven moet om het op een dvd te branden.

of raden jullie wat anders aan?

heel erg bedankt.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

De 9200C is nu alweer een behoorlijke tijd op de markt. Zijn er al tekenen van een opvolger?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Sinds ik mijn Humax aan heb gesloten hoor ik een lichte zoem. Zowel op de Samsung 40A756, maar ook bij me oude tv.
Heeft iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:46:
De 9200C is nu alweer een behoorlijke tijd op de markt. Zijn er al tekenen van een opvolger?
ja de hd versie, Q1/2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bronnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14066

Volgens de "Ziggo Official" die daar meeleest/post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
roger1984 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:34:
Sinds ik mijn Humax aan heb gesloten hoor ik een lichte zoem. Zowel op de Samsung 40A756, maar ook bij me oude tv.
Heeft iemand hier nog meer last van?
Ik bedoel niet het al bekende gezoem van de resonatie kast/HDD, maar echt gezoem bij de tv.
Dit varieert ook per zender.
Hij staat aangesloten met digitale tv van Ziggo via alleen een scart kabel.
Zou dit op te lossen zijn met een optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor666
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 11:03
roger1984 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:50:
[...]

Ik bedoel niet het al bekende gezoem van de resonatie kast/HDD, maar echt gezoem bij de tv.
Dit varieert ook per zender.
Hij staat aangesloten met digitale tv van Ziggo via alleen een scart kabel.
Zou dit op te lossen zijn met een optische kabel?
Komt dit mischien omdat je het volume van je tv te hoog hebt staan?
als ik het volume van de tv over de helft heb staan komt er een irritant brom/zoem.

zet ik de tv zachter en de decoder harder is dit weg.

• roger1984
Dat kan het misschien zijn. Maar me tv staat nooit hoger dan 30.
Het gaat wel weg als ik de tv zachter zetten en de decoder harder.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Laatst online: 06-09 23:00
Heb gisteren een zwarte gehaald maar het lukt niet met zenders scannen.
Alles gaat goed totdat die dus zenders moet scannen maar hij vindt niks: 0 zenders :(
Had dezelfde card als in de oude samsung gebruikt, maar ten ik die terug zet, pmdat ik morgen dat ding terug breng, gebruik ik nog ff die oude dus, zegt die ziggo-kaart defect |:(
Heeft iemand dat ook gehad, dat die geen zenders vond?
Word soms je card blokeert, als je van oontvanger wisselt?

PS: volgens de manual moet je dit tijdens de installatie doen:
3.2 Zenders zoeken
U kunt handmatig naar kanalen zoeken.
1. Selecteer Frequentie met de knop en druk op de knop OK
of . Geef de waarde op met de CIJFERTOETSEN(0-9).
2. Selecteer Netwerk-ID met de knop en druk op de knop OK
of . Geef de waarde op met de CIJFERTOETSEN(0-9).
3. Selecteer Symboolsnelheid met de knop en druk op de
knop OK of . Selecteer een gewenste waarde met de knop
en druk op de knop OK of . Als de vereiste waarde
niet wordt vermeld, selecteert u Eigen en geeft u de waarde op
met de CIJFERTOETSEN(0-9).
4. Selecteer Volgende en druk op de knop OK om te beginnen
met zoeken naar kanalen.
http://www.myhumax.nl/geb...PVR-9200C_Handleiding.pdf
p. 21
Misschien is dit mijn fout geweest:
moet je dus frequentie, netwerk-ID en symboolsnelheid telkens eerst met OK checken of hoe kom je aan die gegevens?
Die zijn dus al gededecteerd dus?

[ Voor 51% gewijzigd door Joepi op 08-01-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepi schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:43:
PS: volgens de manual moet je dit tijdens de installatie doen:

[...]

http://www.myhumax.nl/geb...PVR-9200C_Handleiding.pdf
p. 21
Misschien is dit mijn fout geweest:
moet je dus frequentie, netwerk-ID en symboolsnelheid telkens eerst met OK checken of hoe kom je aan die gegevens?
Die zijn dus al gededecteerd dus?
Wat denk je nu zelf wat je daar moet doen na de handleiding gelezen te hebben? Lijkt mij dat je de correcte Frequentie, Netwerk-ID en Symboolsnelheid moet invoeren. En denk je zelf ook niet dat er grote kans is dat je die gegevens op de Ziggo website (www.ziggo.nl) kan vinden als je die gegevens kwijt bent? Die gegevens zaten destijds bij je smartcard en heb je ook al in je vorige ontvanger moeten invoeren. Even bij Tess vragen naar Netwerk-ID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Laatst online: 06-09 23:00
ArChie schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:11:
[...]

Wat denk je nu zelf wat je daar moet doen na de handleiding gelezen te hebben? Lijkt mij dat je de correcte Frequentie, Netwerk-ID en Symboolsnelheid moet invoeren. En denk je zelf ook niet dat er grote kans is dat je die gegevens op de Ziggo website (www.ziggo.nl) kan vinden als je die gegevens kwijt bent? Die gegevens zaten destijds bij je smartcard en heb je ook al in je vorige ontvanger moeten invoeren. Even bij Tess vragen naar Netwerk-ID...
Ja, rtfm he :X
Maar: totnutoe moest je toch nog noit "Frequentie, Netwerk-ID en Symboolsnelheid" bij ome Home/ tante Ziggo???
Ik zou niet weten waar dat staat, het werd gewoon gedetekteerd of was al ingesteld (firmware?) en blijkbaar moet je dat bij deze telkens met OK-drukken bevestigen, dat heb ik idd niet gedaan, hoop dat het straks lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Joepi schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:51:
Ja, rtfm he :X
Maar: totnutoe moest je toch nog noit "Frequentie, Netwerk-ID en Symboolsnelheid" bij ome Home/ tante Ziggo???
Ik zou niet weten waar dat staat, het werd gewoon gedetekteerd of was al ingesteld (firmware?) en blijkbaar moet je dat bij deze telkens met OK-drukken bevestigen, dat heb ik idd niet gedaan, hoop dat het straks lukt!
Moet je gewoon instellen (ja bij elke decoder). Welke waarden je moet invullen is afhankelijk van je woonplaats.
De waarden die je nodig hebt kan je vinden op de website van ziggo, of in boekje wat in het dvd-doosje van je smartcard zat (zo werden de vroegere @home kaartjes geleverd).

edit: http://blob.ziggo.nl/dyna..._DigitaleTV_v1.0b_web.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-01-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie er belang bij heeft: Ik heb al anderhalf jaar deze discussiepagina gevolgd en heb sinds juli 2007 de iPVR 9200C in bezit. Bijna altijd naar volle tevredenheid. Maar een klein probleempje doet zich voor: De harde schijf is zo snel vol...! 8)7
Maar nu heb ik de gok gewaagd en gezocht naar een grotere harde schijf van hetzelfde type als dat er in zit. Helaas: tevergeefs gezocht. :( Allemaal op.... Maar dat weerhield mij er niet van om een alternatief te zoeken. :+ Ik heb dus afgelopen maandag een SATA=>IDE (Harddisk naar Moederbord) converter gekocht en een harde schijf van anderhalf terrabyte van Seagate. Jawel een gigant van een harde schijf. Was in de aanbieding bij Salland automatisering. vanmiddag aangesloten en het werkte direct. Herkenning is wel 1,4 GB beschikbaar, maar kijk je bij recordings en percentage, dan zie je dat 99,6% beschikbaar is. en nog steeds 8 GB voor foto's en MP3's gereserveerd. Voor wie het ook wil proberen: Het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:20:
Voor wie er belang bij heeft: Ik heb al anderhalf jaar deze discussiepagina gevolgd en heb sinds juli 2007 de iPVR 9200C in bezit. Bijna altijd naar volle tevredenheid. Maar een klein probleempje doet zich voor: De harde schijf is zo snel vol...! 8)7
Maar nu heb ik de gok gewaagd en gezocht naar een grotere harde schijf van hetzelfde type als dat er in zit. Helaas: tevergeefs gezocht. :( Allemaal op.... Maar dat weerhield mij er niet van om een alternatief te zoeken. :+ Ik heb dus afgelopen maandag een SATA=>IDE (Harddisk naar Moederbord) converter gekocht en een harde schijf van anderhalf terrabyte van Seagate. Jawel een gigant van een harde schijf. Was in de aanbieding bij Salland automatisering. vanmiddag aangesloten en het werkte direct. Herkenning is wel 1,4 GB beschikbaar, maar kijk je bij recordings en percentage, dan zie je dat 99,6% beschikbaar is. en nog steeds 8 GB voor foto's en MP3's gereserveerd. Voor wie het ook wil proberen: Het werkt prima!
Kan je merk en type-nummers doorgeven van je SATA->IDE convertor en de harde schijf. Geen problemen met warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Website waar ik de converter vandaan gehaald heb is:
http://www.prijzenstunter...B)--converter-------.html
De SATA HDD heb ik gekocht bij Salland automatisering.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen met warmte. (vanaf zaterdagmiddag ingebouwd. Dus geen ervaring) Alleen bij het opstarten word het TV beeld soms niet weergegeven. Dat verhelp ik door een harde reset.
Gisteravond had ik bij een opname en tegelijk kijken naar dezelfde zender 2 x een spontane reset. En een andere opname op NED 3 werd na 40 minuten spontaan afgebroken; geen ruimte meer beschikbaar op de harde schijf werd er aangegeven. Dat is mij echter nog nooit overkomen. De film "The longest day" van zaterdagavond werd echter wel in z'n geheel opgenomen en nam "slechts" 0,6 procent schijfruimte in beslag. Dat zijn dus meer dan 100 films die ik nu kan opnemen tegen maximaal 35 opnames tot nu toe!
De firmware versie is de af-fabriek versie.
Onze kabelprovider heeft nog geen update vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het lijkt er op dat in het ziggo forum mensen al een IHDR5050 (de opvolger van de 9200) hebben.
Zijn er hier ook al mensen die dit ding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:20:
Het lijkt er op dat in het ziggo forum mensen al een IHDR5050 (de opvolger van de 9200) hebben.
Zijn er hier ook al mensen die dit ding hebben?
Een paar gasten hebben een testexemplaar gekregen en hun ervaringen gemeld. Deze zijn overwegend positief, afgezien van mogelijk meer ruis op SD zenders. Dit lijkt op sommige tv's het geval, maar is met wat tweaks weer recht te breien. Tweede week van februari zal deze waarschijnlijk leverbaar zijn. Blijkbaar zit er een functionerende USB en ethernetaansluiting op, dus heen en weer ftp-en is geen probleem, althans op de testexemplaren. Kabelaars kunnen remote dit soort dingen onbruikbaar maken, dus afwachten wat Zuigo doet.

Ik wacht geduldig de retailversie af en de gebruikservaringen natuurlijk. Stond al een paar keer op het punt om zo'n Cisco HD PVR te kopen, maar wist dat de Humax er aan zat te komen, dus ik kon mij inhouden.
De iPVR 9200C gebruik al een tijd naar volle tevredenheid en verwacht veel van de nieuwe HD versie qua kwaliteit en gebruiksgemak. De 320Gb harddisk kan waarschijnlijk ook vervangen worden door een grotere, maar dat mag iemand anders eerst proberen voordat ik mij daar aan waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van dat ding dan? De HD? Dat is alleen NLD1,2 en 3 en Discovery/NG waarvoor je moet bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Er zijn mensen die geen conversie van digitaal>analoog>digitaal willen, van die lelijke scartkabels af willen, en dus blij zijn met de hdmi aansluiting. Daarnaast de grotere HDD. Dan een ethernet aansluiting met ftp. De looks, and so on and so on. Het is gewoon de waardige opvolger. Het is meer dan alleen HD.

Maar verdomme, ik moest hem eigenlijk nú hebben. Ben alles toevallig opnieuw aan het sluiten, en het meubel staat op de grond, waardoor ik vrij kan werken. En het is een crime om dat op te hangen. En nee, niet dan laat je het toch nog twee weken staan. Vrouwlief zegt al maanden dat ik het meubel terug moet hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:48:
Er zijn mensen die geen conversie van digitaal>analoog>digitaal willen, van die lelijke scartkabels af willen, en dus blij zijn met de hdmi aansluiting. Daarnaast de grotere HDD. Dan een ethernet aansluiting met ftp. De looks, and so on and so on. Het is gewoon de waardige opvolger. Het is meer dan alleen HD.

Maar verdomme, ik moest hem eigenlijk nú hebben. Ben alles toevallig opnieuw aan het sluiten, en het meubel staat op de grond, waardoor ik vrij kan werken. En het is een crime om dat op te hangen. En nee, niet dan laat je het toch nog twee weken staan. Vrouwlief zegt al maanden dat ik het meubel terug moet hangen :P
Hang er tijdelijk een ander kastje aan met hdmi, dan kun je de Humax toch gewoon aan de bestaande hdmi kabel hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Moet ik natuurlijk ook een kastje hebben met hdmi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt HDMI nou uit? Die kabel is bijna net zo dik als een scart.. Dat zou bij mij nooit een argument zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 02-09 10:06

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb UPC digitale TV royaal. Aangezien ik de mezelf wel een noob durf te noemen op kabelgebied (altijd vervent schotelaar geweest :) ) stel ik jullie de vraag maar;

Is deze PVR ook in combinatie met UPC digitale TV royaal te gebruiken, of gaat dit niet werken? Dit apparaat lijkt me stukken beter dan dat Thomson ding dat UPC me gedwongen laat gebruiken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:17:
Wat maakt HDMI nou uit? Die kabel is bijna net zo dik als een scart.. Dat zou bij mij nooit een argument zijn :D
Is goed joh.. Wel eens een fatsoenlijke scartkabel gezien? Blijkbaar niet ;)
En ja, je ziet het verschil, op een 47" tv, zelfs mijn vriendin ziet het, en dat zegt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatsoenlijke scart is helemaal niet zo dik. Of ben je iemand die gelooft dat een kabel van 150 euro beter is dan van 10 euro? Want dan moet ik je wakker maken, een knapperd die het ziet. Ik geloof best dat er kwaliteitsverschil zit tussen scart en HDMI, maar dat is puur techniek. Maar mijn 9200 met scart aan een 42" is gewoon scherp.

Kijk als je nou aan iets nieuws toebent, dan begrijp ik hem :D Of je 9200 is al 3 jaar oud. Maar puur voor een kabeltje zou ik nooit doen.

Ben benieuwd wanneer alles HD wordt uitgezonden overigens.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Lord_Nemesis schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:18:
Ik heb UPC digitale TV royaal. Aangezien ik de mezelf wel een noob durf te noemen op kabelgebied (altijd vervent schotelaar geweest :) ) stel ik jullie de vraag maar;

Is deze PVR ook in combinatie met UPC digitale TV royaal te gebruiken, of gaat dit niet werken? Dit apparaat lijkt me stukken beter dan dat Thomson ding dat UPC me gedwongen laat gebruiken.
Nee, dat gaat niet werken. Voor UPC Digital ben je aangewezen op de decoders die UPC levert, is ook helemaal niet slecht aangezien UPC ze levert en je er slechts een paar euro per maand voor kwijt bent. Zo`n Ziggo decoder moet je kopen en dan mag je er in 1x zomaar een paar honderd euro voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 02-09 10:06

Lord_Nemesis

Wa oars?

MegaJurk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:24:
[...]

Nee, dat gaat niet werken. Voor UPC Digital ben je aangewezen op de decoders die UPC levert, is ook helemaal niet slecht aangezien UPC ze levert en je er slechts een paar euro per maand voor kwijt bent. Zo`n Ziggo decoder moet je kopen en dan mag je er in 1x zomaar een paar honderd euro voor betalen.
Ok, bedankt.

Dat je de box van UPC krijgt is inderdaad handig, maar ik ben totaal niet tevreden over dat apparaat. Maar ik begrijp dat ik hier weinig aan kan doen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:41:
Fatsoenlijke scart is helemaal niet zo dik. Of ben je iemand die gelooft dat een kabel van 150 euro beter is dan van 10 euro? Want dan moet ik je wakker maken, een knapperd die het ziet. Ik geloof best dat er kwaliteitsverschil zit tussen scart en HDMI, maar dat is puur techniek. Maar mijn 9200 met scart aan een 42" is gewoon scherp.

Kijk als je nou aan iets nieuws toebent, dan begrijp ik hem :D Of je 9200 is al 3 jaar oud. Maar puur voor een kabeltje zou ik nooit doen.

Ben benieuwd wanneer alles HD wordt uitgezonden overigens.
Op een 47" is het verschil tussen een kabel van 10 en 70 euro duidelijk te zien. Dat heeft niks te maken met iets willen zien wat er niet is. Zoals ik al zei, mijn vriendin ziet het verschil, zeg maar een blinde test, en die geeft niks om beeldkwaliteit. Daarnaast, er zit wel degelijk een verschil tussen een kabel uit de budgetbak, en een kwaliteitskabel. Er is inderdaad wel een grens. High-end kabels geloof ik zelf ook niet zo in. Dus veel duurder dan 70 euro hoef je echt niet te gaan, dat gaat nergens meer over.
Het verschil tussen hdmi en scart is wel degelijk aanwezig. Met scart: digitaal signaal > analoog via scart> conversie door tv naar digitaal. 2x conversie is altijd verlies.
Nog een weetje? Maat van me heeft exact dezelfde tv en setup als mij. Alleen 42". Moet je het verschil eens komen kijken tussen zijn 42" en mijn 47". Mijn 47 is een stuk slechter qua SD beeld, dan zijn 42". Zelfde signaal, zelfde kabel, zelfde Humax.

Daarnaast, ja, ik ben aan wat nieuws toe ;)
Wanneer alles in HD wordt uitgezonden ben ik ook benieuwd heen, maar ik denk dat dat nog heel lang gaat duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Lord_Nemesis schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:30:
[...]
Dat je de box van UPC krijgt is inderdaad handig, maar ik ben totaal niet tevreden over dat apparaat. Maar ik begrijp dat ik hier weinig aan kan doen.
Ik ben er ook niet tevreden over, de Humax heeft veel meer opties en is ook een stuk stabieler. Verhuisd van Casema naar UPC gebied, heb nu wel een HD-DVR box dus beeld kwaliteit is prima, maar de recorder van UPC is toch duidelijk een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:54:
[...]

Daarnaast, er zit wel degelijk een verschil tussen een kabel uit de budgetbak, en een kwaliteitskabel. Er is inderdaad wel een grens. High-end kabels geloof ik zelf ook niet zo in. Dus veel duurder dan 70 euro hoef je echt niet te gaan, dat gaat nergens meer over.
Dat ben ik met je eens, maar puur om het feit dat een budgetbak kabel maar 10% van de aders (de allernoodzakelijkste) aansluit over het algemeen. Een volledig bekabelde kabel (SCART of HDMI) maakt de prijs niet voor uit. Enige wat nog zou kunnen storen is de connector die el-cheapo is en slecht contact maakt of de afscherming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilberdink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Sinds twee weken ben ik gebruiker van een HUMAX iPVR-9200C. Ondanks dat het apparaat qua functionaliteit goed bevalt, wordt ik niettemin helemaal gestoord van het regelmatig rebooten, soms twee keer per uur. Ik kan er geen enkel patroon in ontdekken. Ga hem deze week weer inleveren bij de Mediamarkt. Iemand een suggestie voor een vergelijkbaar apparaat dat wel gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

hilberdink schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:28:
Sinds twee weken ben ik gebruiker van een HUMAX iPVR-9200C. Ondanks dat het apparaat qua functionaliteit goed bevalt, wordt ik niettemin helemaal gestoord van het regelmatig rebooten, soms twee keer per uur. Ik kan er geen enkel patroon in ontdekken. Ga hem deze week weer inleveren bij de Mediamarkt. Iemand een suggestie voor een vergelijkbaar apparaat dat wel gewoon werkt?
Is de firmware al geupdate? Aanvankelijk had mijn exemplaar ook last van spontane reboots (alhoewel dat eerder 2 keer per week dan 2 keer per uur was), maar sinds de firmware-upgrade is het nog maar 1 keer voorgevallen. En de Humax wordt intensief gebruikt hier in huis.
Maar goed, het kan natuurlijk ook een minder exemplaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 09-02-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Ik heb deze Humax decoder nu sinds ook een aantal dagen in m'n bezit. Ben erg te spreken over de snelheid en stabiliteit, hiervoor had ik de Siemens Gigaset M750, deze was erg onstabiel en crashte regelmatig.

Echter vind ik de Humax behoorlijk veel lawaai maken, ook wanneer het apparaat in standby is (dus enkel het klokje op het display). Daarnaast is het nu al een aantal malen voorgekomen dat wanneer ik 's-ochtend kijk het apparaat zichzelf heeft ingeschakeld op Nederland 1. Ik weet zeker dat ik 'm 's-avonds uitgezet heb. Hebben jullie hier ervaring mee en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al een firmware update uitgevoerd, deze optie kan ik nu dan ook niet meer selecteren in het menu, dus ga ervanuit dat dit de laatste versie is.

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste