Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 13:08
Ik heb sinds 3/4 jaar ook de 9200C en nu wil ik toch eindelijk wel een keer een firmware update uitvoeren. Ik zit in Doorn op het Caiway net. Als ik onder "installatie" kijk dan is de submenu "software update" grijs. Ik kan daar dus helemaal niks mee. Ik heb laadprogramma 3.211 en bijwerkdatum is 18 juli 2008 wat ik vreemd vind want ik heb het apparaat nog nooit bijgewerkt!
Hoe moet ik nu updaten?

Verwijderd

Updaten hoeft niet. Ik heb gisteren de nieuwste update van mijn kabelmaatschappij ontvangen (versie 1.0.0.17) en die is gedateerd op 18 juli 2008. Dus jij hebt al de nieuwste firmware versie. 8)

Verwijderd

Echter vind ik de Humax behoorlijk veel lawaai maken, ook wanneer het apparaat in standby is (dus enkel het klokje op het display). Daarnaast is het nu al een aantal malen voorgekomen dat wanneer ik 's-ochtend kijk het apparaat zichzelf heeft ingeschakeld op Nederland 1. Ik weet zeker dat ik 'm 's-avonds uitgezet heb. Hebben jullie hier ervaring mee en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al een firmware update uitgevoerd, deze optie kan ik nu dan ook niet meer selecteren in het menu, dus ga ervanuit dat dit de laatste versie is.
Mijn Hummy maakt totaal geen lawaai.
Voor wat betreft het spontaan opstarten: heb je ook gekeken bij de instellingen? Staat daar misschien dat hij automatisch aan moet gaan op een bepaalde tijd? Dit heeft namelijk niets te maken met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb vanmiddag een Humax ipvr-9200c van iemand overgenomen. Het aansluitschema is kinderlijk eenvoudig en toch krijgen we geen signaal. We hebben van alles al geprobeert, maar tot nu toe heeft niets geholpen.
Wellicht speelt mee dat de vorige eigenaar er digitaal mee ontving en wij nog eventjes via de kabel moeten ontvangen?
Wie kan mij hier mee helpen?

Gr.,
Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:58:
Hallo,
ik heb vanmiddag een Humax ipvr-9200c van iemand overgenomen. Het aansluitschema is kinderlijk eenvoudig en toch krijgen we geen signaal. We hebben van alles al geprobeert, maar tot nu toe heeft niets geholpen.
Wellicht speelt mee dat de vorige eigenaar er digitaal mee ontving en wij nog eventjes via de kabel moeten ontvangen?

Gr.,
Cor
Ehh, je hebt geen DTV abo, vermoed ik? Zonder smartcard, gebeurt er idd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Kan de digitale videorecorder in de Humax meteen gebruikt worden na installatie of moet de smartcard eerst geregistreerd en door Ziggo ge-update worden? Ik lees namelijk zoiets in het Ziggo installatiepakket. Ik wil de Humax as weekend bij mijn moeder installeren en dan heb ik niet de mogelijkheid om de smartcard meteen via internet te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
MegaJurk schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:46:
Kan de digitale videorecorder in de Humax meteen gebruikt worden na installatie of moet de smartcard eerst geregistreerd en door Ziggo ge-update worden? Ik lees namelijk zoiets in het Ziggo installatiepakket. Ik wil de Humax as weekend bij mijn moeder installeren en dan heb ik niet de mogelijkheid om de smartcard meteen via internet te registreren.
Registratie is niet direct nodig:
"Vanaf het moment dat u Digitale Televisie van Ziggo heeft
opgestart, kunt u gedurende een bepaalde periode genieten van
het volledige digitale zenderaanbod, inclusief de zenders van het
Digitaal Totaal pakket. Tijdens deze periode kunt u kennismaken
met alles wat Digitale Televisie van Ziggo u te bieden heeft."

Bron Gebruikers Handleiding Digitale TV

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:10:
Registratie is niet direct nodig:
"Vanaf het moment dat u Digitale Televisie van Ziggo heeft
opgestart, kunt u gedurende een bepaalde periode genieten van
het volledige digitale zenderaanbod, inclusief de zenders van het
Digitaal Totaal pakket. Tijdens deze periode kunt u kennismaken
met alles wat Digitale Televisie van Ziggo u te bieden heeft."
Uit dit stukje blijkt toch niet of je wel of niet moet registreren? Er staat enkel dat als het eenmaal is opgestart (heb je dáár registratie voor nodig?), je een bepaalde periode alle zenders kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Beuzelarij schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:48:
[...]

Uit dit stukje blijkt toch niet of je wel of niet moet registreren? Er staat enkel dat als het eenmaal is opgestart (heb je dáár registratie voor nodig?), je een bepaalde periode alle zenders kunt bekijken.
De smartcard werkt direct en je kunt direct tv kijken. Alle zenders zijn dan voor 2 weken te bekijken. In die periode moet je je registreren, anders gaat de boel daarna op zwart.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:58:
Hoe bedoel je dit? Digitale televisie van ziggo gaat ook via de kabel.
Scart tussen tv en humax. Coax kabel in de humax. Smartcard erin, zenders zoeken en kijken maar.
Heb je een verlopen smartcard, dan kan je hooguit NL1 en de regionalen kijken.

Krijg je bij het zoeken van de zenders de melding geen signaal, dan is of je signaal te zwak, of je hebt de verkeerde zoekinstellingen ingevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 09-03-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Tourniquet schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:42:
[...]

De smartcard werkt direct en je kunt direct tv kijken. Alle zenders zijn dan voor 2 weken te bekijken. In die periode moet je je registreren, anders gaat de boel daarna op zwart.
Dat begrijp ik wel, dat wist ik ook wel. Het schijnt alleen dat je de digitale videorecorder pas kunt gebruiken na registratie, tenminste dat staat in de installatiehandleiding van het Ziggo Digitale Startpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor zover ik weet werkt ook de harddiskrecorder gewoon direct. Ik heb pas nog de oude digitale ontvanger bij m'n ouders vervangen voor een Humax 9200C en dat werkt ook gewoon, zonder dit aan Ziggo te hebben doorgegeven.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
MegaJurk schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:38:
[...]

Dat begrijp ik wel, dat wist ik ook wel. Het schijnt alleen dat je de digitale videorecorder pas kunt gebruiken na registratie, tenminste dat staat in de installatiehandleiding van het Ziggo Digitale Startpakket.
Nergens voor nodig eigenlijk, werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:40
Tourniquet schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:55:
Voor zover ik weet werkt ook de harddiskrecorder gewoon direct. Ik heb pas nog de oude digitale ontvanger bij m'n ouders vervangen voor een Humax 9200C en dat werkt ook gewoon, zonder dit aan Ziggo te hebben doorgegeven.
Ik had vroeger een panasonic decoder. Deze heb ik anderhalf jaar geleden ook vervangen door de 9200C. Daar Ziggo helemaal niets van af. Het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
mijn humax is sinds een paar weken ongeloofelijk langzaam, is dat een bekend probleem? als ik van zender wissel dan moet ik soms wel 20 seconden wachten .. niet echt zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Reloader schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:08:
mijn humax is sinds een paar weken ongeloofelijk langzaam, is dat een bekend probleem? als ik van zender wissel dan moet ik soms wel 20 seconden wachten .. niet echt zoals het hoort..
Heb je 'm wel eens helemaal uitgezet (via de achterkant of de stekker er uit?).

Evt. zou je harddisk stuk kunnen zijn, vervangen kost ca. 50 EURO en zou een goedkope oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
als ik hem helemaal uit zet, voor een paar minuten is het ongeveer 1 dag weg.. dan begint het weer..

ik realiseer me wel dat mijn ouders een speakertje van de surroundset erop hebben staan, zou dat versnelde slijtage van de harddisk kunnen veroorzaken.. alhoewel mij deze in orde lijkt gezien het feit dat een reboot het probleem tijdelijk oplost ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik kijk inmiddels al een week of 7 op een ongeregistreerde smartcard van Ziggo. Hoe langer alles gratis is, hoe beter, nietwaar? Echter, sinds vandaag heb ik het probleem dat de Humax niet meer aan gaat. Als ik hem (via de aan/uit knop achterop) uit- en weer aanzet, dan heb ik even het opstartbeeld, en op de display verschijnt 'DL' en vervolgens '----', waarna de decoder weer uitgaat en ik alleen de tijd nog zie op de display. Is dit Ziggo die mijn plezier bederft, of is dit iets met de decoder? Ik heb hem ook al een tijdje uit het stopcontact gehad, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
autje schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:02:
Ik kijk inmiddels al een week of 7 op een ongeregistreerde smartcard van Ziggo. Hoe langer alles gratis is, hoe beter, nietwaar? Echter, sinds vandaag heb ik het probleem dat de Humax niet meer aan gaat. Als ik hem (via de aan/uit knop achterop) uit- en weer aanzet, dan heb ik even het opstartbeeld, en op de display verschijnt 'DL' en vervolgens '----', waarna de decoder weer uitgaat en ik alleen de tijd nog zie op de display. Is dit Ziggo die mijn plezier bederft, of is dit iets met de decoder? Ik heb hem ook al een tijdje uit het stopcontact gehad, maar dat mocht niet baten.
Er is iets mis met je ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij aan hummyreadfiles helpen?
Ben door herinstallatie van XP het progamma kwijt. Kan me niet aanmelden op het hummy.co.uk forum, talloze pogingen gedaan maar nog steeds geen account (aanmelding met @ziggo en @orange adres). Google biedt helaas ook geen uitkomst hierin, DC++ evenmin en de HDD zit nu toch echt bijna vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb m'n oude Samsung settopbox icm Philips DVD recorder vervangen door deze (tot nu toe) fantastische Humax. :9

Uiteraard als eerste de firmware 'geflashed' via de kabel. (Ziggo)
Eerst kreeg ik alleen NL 1 door terwijl de overige kanalen een smartcard-fout gaven. Na even googlen bleek dat de smartcard er andersom (dan in de manual beschreven) in moet. 8)7

En tja.. mijn ervaringen.. (al is er al veel over geschreven hier):

Omdat het zo'n gedoe was (naar apparaat switchen, dvd zoeken/wissen, programmeren, terugswitchen) nam ik bijna nooit iets op, maar nu het met een druk op de knop vanuit de EPG kan is die drempel wel erg laag geworden. Nu mis ik niet meer zoveel progamma's.
Van twee kanalen opnemen en een derde bekijken (of een eerdere opname) gaat prima. Tot nu toe nog geen 'niet beschikbare' kanalen ontdekt tijdens het dubbel opnemen, maar dat komt wellicht doordat de twee opnames uit dezelfde stream waren?
De EPG gaat 'maar' 3 dagen vooruit, maar dat is nog altijd veel beter dan de hoogstens halve dag die ik op de Samsung zag.

Natuurlijk is het pauzeren, terugspoelen en skippen ook fantastisch. Vooral op de publieke zenders zonder reclame was het af en toe even 'uitzitten' totdat je naar de wc kon. :P

Het apparaat maakt weinig geluid, maar er zit wel een trilling in. Omdat hij in mijn tv-dressoir op een vrij dunne plank staat was er dus een flinke resonantie. Voorlopig heb ik dit opgelost door wat stukken 'schuimfolie' onder het apparaat te leggen. Niet de mooiste oplossing (je ziet het een klein beetje), maar hij is nu wel lekker stil.

De beeldkwaliteit is een stuk beter dan bij de Samsung. Het komt nu eindelijk (op m'n niet HD plasma tv) in de buurt van DVD kwaliteit. Een beetje jammer is wel dat het geluidsniveau nog een beetje lager is dan dat van de Samsung. (waardoor het verschil in volume tussen tv en cd/radio op m'n HTS nu nog groter is)

Apart is wel dat de signaalsterkte met de Humax maar 12% tot 16% is; wel met kwaliteit = 100% / BER = 0. Op m'n Samsung gaf ie altijd een bijna max balkje aan. Misschien verklaart dat het missen van enkele kanalen (geen signaal) uit keuzepakketten dat ik al een tijdje ook met de Samsung heb?

Al met al ben ik tot nu toe tevreden. Hopelijk blijft ie ook nog heel. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:35:
Wie o wie kan mij aan hummyreadfiles helpen?
Ben door herinstallatie van XP het progamma kwijt. Kan me niet aanmelden op het hummy.co.uk forum, talloze pogingen gedaan maar nog steeds geen account (aanmelding met @ziggo en @orange adres). Google biedt helaas ook geen uitkomst hierin, DC++ evenmin en de HDD zit nu toch echt bijna vol :(
Hummyread kent google niet en hummy.co.uk is ook niks.
Maar kijk hier hoe ik het doe:
Mr_Blobby in "DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hyp Hyper schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:35:
Apart is wel dat de signaalsterkte met de Humax maar 12% tot 16% is; wel met kwaliteit = 100% / BER = 0. Op m'n Samsung gaf ie altijd een bijna max balkje aan. Misschien verklaart dat het missen van enkele kanalen (geen signaal) uit keuzepakketten dat ik al een tijdje ook met de Samsung heb?
Dat lag dus aan m'n no-name splitter. Na het plaatsen van een no-name versterker op halve kracht vóór de splitter is dit probleem opgelost. (en signaalsterkte is 20% tot 30%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Vandaag met succes de 160GB schijf vervangen voor een 500GB versie.Gelijk na het opstarten kreeg ik de vraag of de schijf geformateerd moest worden.
Niet lang daarna (een paar seconden :) ) was de recorder gereed.

Gelijk een test opname gedaan en alles werkt zoals van ouds.

Nu het volgende.

Ik heb op de oude schijf nog wat opnames die ik dus over wil zetten naar de nieuwe schijf.
Heb nu deze schijf via een ATA naar SATA converter aan een SATA poort in mn CarPC (was bezig om een fresh XP install te geven) gehangen.

Nu wil ik dus alles overzetten door gebruik te maken van HumaxRW. http://humaxdisk.wikispaces.com/HumaxRW

Jammer genoeg kom ik er echt niet uit. Begrijp er gewoon geen bal van.

Vraag me nu af of iemand dit ooit met succes voor elkaar gekregen heeft. En indien ja, zou je dit op een simpele manier willen uitleggen O+

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n Humax PVR 9200c, maar krijg geen verbinding tussen de computer en de Humax decoder. Hij geeft op de pc alleen de melding onbekende USB apparaat. Is er nu egt geen software voor Vista? dat zou toch wel erg triest wezen. Heeft Microsoft eindelijk een goed besturingsprogramma, gaan de hardwarefabrikanten er weer niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het heeft mij flink wat inspanningen gekost om de Humax te kunnen benaderen met mijn Vista pc. Het standaardprogramma eLinker wilde absoluut niet maar het is me gelukt door gebruik te maken van het programma Humax Media Controller (v1.05) en de driver die daarbij zit. Zie: http://www.enigma.eclipse.../HumaxMediaController.htm
Lees ook even de handleiding op die pagina, voor je aan de slag gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Het is jammer dat een volgens de EPG afgelopen programma meteen niet meer wordt weergegeven. Zo is het niet duidelijk waar je naar kijkt als een programma uitloopt. Hopelijk nemen ze in een volgende update mee dat het vorige programma ook zichtbaar blijft en niet meteen verdwijnt uit de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Ik had het ding net eergisteren eindelijk geinstalleerd en geupdated:
maar nu checkt ziggo tijdens opnemen "iets"
razendsnel zie je een melding en daarna komt net zo kort iets van "checking identidy" of zo :?
Vervelend: lopende opname werd zo dus onderbroken :(
Had net voor een special van bbc4 (Clapton en de blues in GB)

Heeft het hiermee te maken, is er iets van bekend:
NIEUWE SOFTWARE
De Humax PVR9200C is,
net als de Siemens M750C,
speciaal ontwikkeld voor een
kleine splinter van de wereldmarkt:
een paar miljoen
inwoners van Nederland die
kijken naar een op basis van
Irdeto versleuteld kabelsignaal.
Ook bij de PVR9200C
is er sprake van een speciale
schakeling voor het decoderen
van die versleuteling, een
decoder die een niet te scheiden
deel uitmaakt van de rest
van de elektronica. Dat noemen
we embedded. De programmatuur
voor het bedienen
van de ingekapselde
decoder wordt regelmatig via
de kabel voorzien van een
update.Tijdens onze testperiode
gebeurde dat terwijl we
naar een tv-programma
keken: heel kort kwam de
melding over de binnengekomen
update in beeld. Deze
nieuwste aanvulling van de
software is speciaal ontwikkeld
voor settopboxen voorzien
van een harddiskrecorder
en stelt de kabelexploitant in
staat beperkingen te verbinden
aan het opnemen van
programma’s. Zo kan het
maken van een opname verboden
worden, maar het is
ook mogelijk een opname
toe te staan onder voorwaarde
dat die binnen bijvoorbeeld
een week of een
maand bekeken wordt.Voor
de abonnees is het te hopen
dat de kabelaars dit soort
opnamebeperkingen spaarzaam
zullen inzetten.
http://www.myhumax.nl/PVR...0PVRtest_digitalMovie.pdf
op pagina 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Wij hebben sinds kort zo'n ding op de slaapkamer, en tot nu toe bevalt hij perfect :)
Laatste firmware erop, even alles goed zetten (Ziggo abonnee hier) en gaan met die banaan. Het apparaat werkt kinderlijk eenvoudig.

Nu is het wachten op een apparaat die HDTV kan weergeven, SD signaal kan upscalen voor iets betere kwaliteit(zoals de Samsung DCB360R), via HDMI aangesloten kan worden (nodig voor HDTV) en kan opnemen rechtstreeks naar een netwerkdevice (zoals een NAS) in AVI/MPEG formaat, zodat we het opgenomene op beide TV's kunnen kijken door middel van een streaming media apparaat (Xbox 1/Popcorn Hour). Ik verwacht echter dat zoiets nog wel "even" op zich laat wachten, voorlopig redden we ons hier prima mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Arfman schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:18:
Wij hebben sinds kort zo'n ding op de slaapkamer, en tot nu toe bevalt hij perfect :)
Laatste firmware erop, even alles goed zetten (Ziggo abonnee hier) en gaan met die banaan. Het apparaat werkt kinderlijk eenvoudig.

Nu is het wachten op een apparaat die HDTV kan weergeven, SD signaal kan upscalen voor iets betere kwaliteit(zoals de Samsung DCB360R), via HDMI aangesloten kan worden (nodig voor HDTV) en kan opnemen rechtstreeks naar een netwerkdevice (zoals een NAS) in AVI/MPEG formaat, zodat we het opgenomene op beide TV's kunnen kijken door middel van een streaming media apparaat (Xbox 1/Popcorn Hour). Ik verwacht echter dat zoiets nog wel "even" op zich laat wachten, voorlopig redden we ons hier prima mee.
Dan had je wellicht beter meteen deze nieuwere Humax gekocht: http://www.kieskeurig.nl/.../humax/ihdr-5050c/304352/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook die voldoet niet 100% aan mijn eisen, bovendien is die nog eens 120 euro duurder.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn humax doet stom :(

sinds vanochtend loopt het beeld steeds vast, het is niet om een bepaalde tijd maar toch zeker wel 1x per half uur gemiddeld loopt het beeld vast, even wachten en het werkt weer.
als het beeld vast loopt en je zet hem aan en uit werkt het ook weer...

storing bij ziggo of storing in mijn humax? :'(
zo nog even bij de buren vragen of ze er ook last van hebben, maar het analoge signaal is gewoon goed vandaar dat ik mijn humax verdenk.

hij is al voorzien van de nieuwste firmware dus updaten zit er niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Reloader schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:13:
storing bij ziggo of storing in mijn humax? :'(
zo nog even bij de buren vragen of ze er ook last van hebben, maar het analoge signaal is gewoon goed vandaar dat ik mijn humax verdenk.
Ziggo waarschijnlijk aangezien het hier vandaag hetzelfde liedje is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ooh dat is tof... want ik zit hier helemaal in de stress...

:)

wel vreemd dat rebooten van je apparaat tijdelijke oplossing biedt

ook balen: sinds de update geen 2 tv programmas tegeljk meer opnemen :(

[ Voor 55% gewijzigd door Reloader op 23-06-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Reloader schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:16:

:)

wel vreemd dat rebooten van je apparaat tijdelijke oplossing biedt

Tja.. 'k moet zeggen dat herstarten hier niet helpt. Als het signaal een paar minuten wegvalt blijft het weg. Opvallend is dat Nederland 1 het dan meestal wel nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Hyp Hyper schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:15:
[...]

Tja.. 'k moet zeggen dat herstarten hier niet helpt. Als het signaal een paar minuten wegvalt blijft het weg. Opvallend is dat Nederland 1 het dan meestal wel nog doet.
Zelfde ellende hier overdag (lijkt nu goed te gaan). Ziggo heeft vandaag een aantal frequenties veranderd en blijkbaar is er iets fout gegaan. Dat Nederland 1 het meestal nog wel doet, doet mij vermoeden dat er een relatie is met de codering, aangezien Nederland 1 niet gecodeerd wordt, alle andere zenders wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
ed73 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:19:
[...]

Zelfde ellende hier overdag (lijkt nu goed te gaan). Ziggo heeft vandaag een aantal frequenties veranderd en blijkbaar is er iets fout gegaan. Dat Nederland 1 het meestal nog wel doet, doet mij vermoeden dat er een relatie is met de codering, aangezien Nederland 1 niet gecodeerd wordt, alle andere zenders wel....
Hier gaat het nu ook eindelijk al meer dan een uur goed. Het is tot flink in de avond aanklooien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Reloader schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:16:
Wat bedoel je hiermee? Welke update?
Het opnemen van 2 programma's tegelijk is toch juist een feature van deze humax? (lijkt me niet mooi als dat verloren gaat door een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Hier neemt hij gewoon prima twee programma's op tegelijk. Het enige probleem dat ik heb is dat sommige opnames nu zwart zijn. Geen beeld, geen geluid niets. Het is niet systematisch op dezelfde zender en dagelijkse programma's hebben het soms wel en soms niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
heren,

mijn humax begint herrie te maken (de HDD)
nu wil ik er een andere schijf in zetten. Ik las al dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan omdat hij maar een paar schijven pakt.
Ik weet dat hij de seagate schijven pakt die eindigen op ACE. (ST3160212ACE)
nu vroeg ik mij af of deze ook zou werken: Seagate ST3320820SCE DB35.3 320 GB Serial ATA/300 Hard
Ik kan het nergens vinden..

extra info:

The Seagate DB35.3 Series hard drive features perpendicular recording technology for maximum capacity and reliability. Designed specifically for use in DVRs, these drives deliver the performance, power efficiency and reliability DVR manufacturers need to design superior products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Bij deze een huishoudelijke mededeling:

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
wij hebben de laatste tijd regelmatig dat je op pauze drukt, maar dat hij na 5-10 seconden spontaan weer begint te spelen. Alsof de timeshiftbuffer vol is of zo. Normaal zie dat pas na ruim een uur. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

maxtrash schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:19:
wij hebben de laatste tijd regelmatig dat je op pauze drukt, maar dat hij na 5-10 seconden spontaan weer begint te spelen. Alsof de timeshiftbuffer vol is of zo. Normaal zie dat pas na ruim een uur. Ideeën?
Harde schijf bijna vol misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Arfman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

Harde schijf bijna vol misschien?
nee, bovendien dacht ik dat ie sowieso een apart stuk van de schijf reserveerde voor het timeshiften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 23:15
UltraSub schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:29:
Godver, die van mij is een paar dagen na het verstrijken van de garantie naar zijn moer..
Eergisteren, tik tik tik, hard disk failure. Harde reset, problem solved. (maar voelde nog niet lekker).
Sinds gisteravond, morsdood. Doet niets meer. Lijkt wel alsof er een zekering door is. :(
hier precies hetzelfde fenomeen.. 1 maand na de 2 jaar fabrieksgarantie periode.. lekker dan :(

on the 8th day god started debugging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:40
Die van mij is ook kapot. De hele display is doorgebrand. Het apparaat doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Heb sinds afgelopen vrijdag ook dit apparaat bij me thuis staan, maar ik had een aantal vraagjes:
- Kun je zenders een andere naam geven? (Bijv. "Nederland 1" naar "Ned 1" zodat de naam compleet op het display past)
- Gisteren heb ik Draadstaal opgenomen, maar ik heb de eerste paar minuten er niet op staan, weet iemand hoe dit komt/kwam? (Weet iemand bijv. dat Draadstaal eeder begon dan EPG aangaf, moet ik mijn Humax staandaard instelen op een aantal minuten vroeger beginnen met opnemen?)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
HellFury schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:13:
Heb sinds afgelopen vrijdag ook dit apparaat bij me thuis staan, maar ik had een aantal vraagjes:
- Kun je zenders een andere naam geven? (Bijv. "Nederland 1" naar "Ned 1" zodat de naam compleet op het display past)
- Gisteren heb ik Draadstaal opgenomen, maar ik heb de eerste paar minuten er niet op staan, weet iemand hoe dit komt/kwam? (Weet iemand bijv. dat Draadstaal eeder begon dan EPG aangaf, moet ik mijn Humax staandaard instelen op een aantal minuten vroeger beginnen met opnemen?)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
- Zendernaam wijzigen kan niet.
- Inderdaad in het menu de begintijd van de opname op bijv. 5 minuten eerder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
bedankt voor de snelle antwoorden.

Antwoorden waren ook de antwoorden die ik verwachtte, maar hoopte dat Humax veteranen misschien meer wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srnvisscher
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 00:08
Ik heb de 9200C sinds november 2007 - dus ook iets langer dan de garantietermijn.

Ik heb het volgende probleem. Het pauzeren en terugspoelen van een uitzending werkt niet meer. Het ligt niet aan de ruimte op de schijf want die is er voldoende. Ook heb ik hem lang genoeg op de zelfde zender laten staan voordat ik het ging proberen. Ik heb ook al geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dit was ook zonder resultaat.

Heb Humax opgebeld en het probleem kwam ze niet bekend voor.

Heeft toevallig nog iemand deze problemen?

Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb je de nieuwste firmware?

Kun je nog twee verschillende zenders tegelijk opnemen? Het zou kunnen zijn dat één van je twee tuners het heeft begeven. Of één zender kijken en een andere opnemen? Ook dan worden beide tuners gebruikt.
Als dat niet meer gaat, zou dat het probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
maxtrash schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:19:
eerder heb ik dit probleem gemeld, een tijdje hebben we er eigenlijk geen last van gehad. Maar nu treedt het weer regelmatig op. Blijft vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Is het iemand al gelukt dit beestje aan een W7 64-bit te koppelen? Ik krijg constant een error code 43 bij het installeren van de driver.

Windows Vists & XP werken beide niet. Krijg een 'unknown device' als aanduiding in apparaatbeheer. Zelfs met de nieuwste eLinker 2.7 en een driver van het internet krijg ik het beeste niet aan de praat. Half jaar geleden dit apparaat gekocht, maar het blijkt dus echt prehostorisch te zijn?

Wat doet een firmware update? Ik heb her en der gelezen dat de tweede tuner dan uitgeschakeld wordt. Verlies ik alle opgenomen programma's?

[ Voor 61% gewijzigd door Tomfish op 15-02-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:11:
[...]

eerder heb ik dit probleem gemeld, een tijdje hebben we er eigenlijk geen last van gehad. Maar nu treedt het weer regelmatig op. Blijft vreemd..
Dit effect heb ik alleen als een andere opname loopt tijdens de pauze. Als de opname van dit programma stopt dan stopt ook de pauze.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:40

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb dit apparaat al geruime tijd.
Begint nu opeens raar te tikken.

Wil niet meer opnemen.
En pauze en spoelen wil niet meer werken.

Kortom dit klinkt alsof de harde schijf aan het crashen is.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen ?

Of heeft iemand een handleiding om de hd te vervangen ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
kaasszje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:18:
Heb dit apparaat al geruime tijd.
Begint nu opeens raar te tikken.

Wil niet meer opnemen.
En pauze en spoelen wil niet meer werken.
Toevallig zo'n 2 jaar oud? Op kieskeurig.nl begeeft ie het bij mensen steeds net buiten de garantietermijn lijkt het.

Volgens http://tvhomenl.xsbb.nl/v...hp?f=58&t=745381&start=50 kun je er blijkbaar gewoon een moderne hdd ingooien. Ik heb wel eens een guide daarvoor gezien maar die moet je zelf maar googlen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-03-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:40

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hyp Hyper schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:49:
[...]

Toevallig zo'n 2 jaar oud? Op kieskeurig.nl begeeft ie het bij mensen steeds net buiten de garantietermijn lijkt het.

Volgens http://tvhomenl.xsbb.nl/v...hp?f=58&t=745381&start=50 kun je er blijkbaar gewoon een moderne hdd ingooien. Ik heb wel eens een guide daarvoor gezien maar die moet je zelf maar googlen. ;)
Ondertussen al veel ouder.
Heb hem nu 5 of 6 jaar ondertussen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
kaasszje schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:38:
[...]

Ondertussen al veel ouder.
Heb hem nu 5 of 6 jaar ondertussen.
Toen bestond ie toch nog niet? Deze is zover ik kan nagaan in 2007 gelanceerd. Wellicht heb je een ouder type Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier thuis ook deze decoder staan en heb regelmatig problemen dat hij uitvalt. Nu heb ik gelezen dat ik dit met een softwareupdate opgelost zou zijn. Ik krijg het echter niet voor elkaar om hem te updaten, hij zegt namelijk dat er geen nieuwe downloads beschikbaar zijn. De versie die nu op de decoder staat is 1.00.10. Ik heb contact gehad met delta (de provider) en die zeggen dat de nieuwste versie op het netwerk moet staan. De kwaliteit van het signaal is wel 100%. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om via een computer een softwareupdate uit te voeren. Als dit mogelijk is hoe kan ik dat doen en weet iemand waar ik de software kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds zeer tevreden over het apparaat.

Toch wil ik langzaam op zoek naar een vervanger, met minimaal HD ontvangst erin. Maar dat is voor een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hyp Hyper schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:49:
[...]

Goh, toevallig, gisteren begon mijn harddisk ineens een heel raar geluid te maken (alsof er een muis in het apparaat zit...) Na een paar uurtjes echt uitgestaan te hebben, deed hij het weer, maar ik vrees dat het wel een overleden harddisk gaat worden...
En verrassing, hij is van december 2007, dus nu precies 2 jaar en 3 maanden. Voordeel, ik kan zonder concequenties het zegel achterop verbreken.

Rest mij alleen de vraag, welke harde schijven slikt de Humax? Ik weet dat er een gewone ordinaire pATA interface inzit, maar als ik het forum doorkijk waar jij aan linkt, zie ik gemengde resultaten met verschillende harddisks...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
deepbass909 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:50:
Rest mij alleen de vraag, welke harde schijven slikt de Humax? Ik weet dat er een gewone ordinaire pATA interface inzit, maar als ik het forum doorkijk waar jij aan linkt, zie ik gemengde resultaten met verschillende harddisks...
Ik heb begrepen dat het vroeger erg gevoelig lag (dat schijven aan bepaalde voorwaarden (speciale av schijven; ACE bij Seagate?) moesten voldoen) maar dat bijna elke moderne S-ATA schijf het dmv een converter doet. Alleen weet ik weerrr niet waar ik dat gelezen heb. (zou op kieskeurig kunnen zijn maar ga daar maar 's zoeken...)
Aangezien ik niet meer ruimte nodig heb ga ik pas zodra de mijne ontploft daar echt naar zoeken. ;)

edit: ik lees nu idd dat veel schijven teveel lawaai maken en/of blokjes geven. De schijven die geen problemen geven (bv. de 320GB Maxtor DiamondMax 21, model 6A320Y0) lijken niet meer leverbaar te zijn. Wellicht de opvolger ervan proberen?

[ Voor 45% gewijzigd door Hyp Hyper op 26-03-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had het harddisk verhaal heel even op langer termijn geschoven, want er bleek meer defect te zijn dan alleen de harddisk.

Ik weet niet of de harddisk slachtoffer was geworden of juist de oorzaak (waarschijnlijk het laatste), maar de voeding had het ook begeven (zie mijn topic in EL).
Vanavond heb ik alle condensatoren aan de secundaire kant van de voeding vervangen. Er stond er 1 bol en lekte, de rest zag er optisch nog goed uit. Maar het verraderlijke aan elco's is dat je niet kan zien of ze kapot zijn, behalve als ze lekken. Maar voor nog geen €5 aan onderdelen ga ik geen risico nemen.

Inmiddels zijn de elco's vervangen en werkt de ontvanger weer, dus nu kan ik opzoek naar een nieuwe harddisk, de oude is echt overleden. Zodra ik die aansluit, doet de Humax gelijk helemaal niks meer :X
De Seagate schijnt nog leverbaar te zijn, dus ga ik die maar bestellen. Daarvan weet ik tenminste zeker dat hij werkt in de Humax en op zich is 160GB groot zat voor hoe ik hem gebruik.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 15:51
Zit ook al een tijdje te kijken naar een upgrade voor de HDD. Zojuist wat fora doorgespit en de conclusie is dat de PATA disks van Seagate speciaal voor DVR in ieder geval niet meer te krijgen zijn.
Ik wil naar een 500 GB disk, lijkt me voldoende. Van seagate is er de DB35 en de Pipeline HD serie die voor DVR speciaal geschikt zijn. De DB35 serie is ook nauwelijks verkrijgbaar dus kom ik uit op de Pipeline serie welke wel Sata is. Gelukkig is al getest dat een Sata tot IDE converter ook werkt http://www.hummy.org.uk/f...?t=5498&highlight=seagate. Dus ik ga denk ik voor de st3500312cs http://tweakers.net/price...hd-st3500312cs-500gb.html icm een sata to ide converter.
Dan moet ik nog wel wat capriolen uithalen om de recordings over te zetten maar daar hebben we deze site voor: http://humaxdisk.wikispaces.com/ Redelijk betaalbaar, voor rond de 70 euro klaar.

Leuk projectje :)

Edit: Gisteren de boel besteld, van de week inbouwen :9

[ Voor 5% gewijzigd door virtualjoe op 06-04-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wat ik begreep is de db35 die origineel in de PVR zit, nog wel te krijgen is, maar dan vanuit back-order. Ik heb verschillende internet shops gevonden die claimen dat hij de leverancier nog op voorraad is.
Ik ben wel benieuwd of die sATA schijf bij jou goed zal werken. En waar heb je de pATA-sATA converter vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
deepbass909 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:05:
Wat ik begreep is de db35 die origineel in de PVR zit, nog wel te krijgen is, maar dan vanuit back-order. Ik heb verschillende internet shops gevonden die claimen dat hij de leverancier nog op voorraad is.
Ik ben wel benieuwd of die sATA schijf bij jou goed zal werken. En waar heb je de pATA-sATA converter vandaan?
Ik ga deze proberen: http://www.azerty.nl/8-11...cs-adsaide-adapter-i.html
De DB35 serie is niet makkelijk verkrijgbaar. Vandaar de keus voor de opvolger Pipeline HD welke al door anderen succesvol erin zijn gezet.

Deze quote komt nog uit het Hummy topic dat ik eerder aanhaalde:
As posted elsewhere some time ago, I used a 500Gb pipeline drive with a similar SATA/ATA adapter from eBay/Hong Kong. I didn't set any jumpers and the whole lot worked out of the box. Been ok for a month or so with no apparent problems. Multiple recording and simultaneous playback etc appear flawless.
The SATA adapter will specify whether or not the jumper is required ... an SATA ll adapter should work fine on 3Gb settings although this will probably not give a performance advantage as the r/w speed of the drive is probably not saturating the PATA channel anyway ...
AndyG
Ben niet de eerste die mete en pipeline HD en een willekeurige ide to sata aan de slag gaat :) Hoop dat het voor mij ook gewoon wil werken.

[ Voor 63% gewijzigd door virtualjoe op 06-04-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben heel benieuwd, ik heb gisteren bij DealExtreme een pATA-sATA adapter besteld (Klikkerderklikklik). Deze zou als het goed is op het moederbord geprikt kunnen worden. Ik hoop alleen dat hij qua hoogte past (en anders is een dergelijke adapter altijd nog meegenomen voor in de vaste pc). Voor $5,33 (inc. verzending) wou ik die gok wel wagen. Zodra deze binnen is, ga ik eens kijken naar een pipeline HD.

In ieder geval werkt de Humax nu al weer een week probleemloos als ontvanger, dus ik kan er vanuit gaan dat de voeding nu weer helemaal perfect is.
Ik realiseer me nu ook ineens dat er bepaalde beeld storing waar ik al een tijdje af en toe last van had, ook verdwenen is. Blijkbaar was de voeding al een paar maanden kapot aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
deepbass909 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:28:
Ik ben heel benieuwd, ik heb gisteren bij DealExtreme een pATA-sATA adapter besteld (Klikkerderklikklik). Deze zou als het goed is op het moederbord geprikt kunnen worden. Ik hoop alleen dat hij qua hoogte past (en anders is een dergelijke adapter altijd nog meegenomen voor in de vaste pc). Voor $5,33 (inc. verzending) wou ik die gok wel wagen. Zodra deze binnen is, ga ik eens kijken naar een pipeline HD.

In ieder geval werkt de Humax nu al weer een week probleemloos als ontvanger, dus ik kan er vanuit gaan dat de voeding nu weer helemaal perfect is.
Ik realiseer me nu ook ineens dat er bepaalde beeld storing waar ik al een tijdje af en toe last van had, ook verdwenen is. Blijkbaar was de voeding al een paar maanden kapot aan het gaan.
Edit: snap het al ;) Maar met deze adapter gaat zeer waarschijnlijk je kap er niet meer op passen.

Ik heb er aardig wat over zitten lezen de laatste dagen maar ik zie dat de ervaringen met de goedkope wangping adapters niet best is. Als ik een werkende setup heb dan laat ik het in ieder geval even weten.

[ Voor 5% gewijzigd door virtualjoe op 08-04-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb heel af en toe bij chase-play even wat blokjes in beeld. Hopelijk is dit niet het begin van een probleem.
Vooralsnog heb ik nog een jaar garantie, maar het probleem is nu zo miniem dat ik 'm daarvoor nog niet kan/ga opsturen. Verder zal het, als het een probleem wordt, waarschijnlijk wel binnen dat jaar erger worden.
Wellicht is het slechts een onbelangrijke glitch in the system. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hyp Hyper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:46:
Ik heb heel af en toe bij chase-play even wat blokjes in beeld. Hopelijk is dit niet het begin van een probleem.
Vooralsnog heb ik nog een jaar garantie, maar het probleem is nu zo miniem dat ik 'm daarvoor nog niet kan/ga opsturen. Verder zal het, als het een probleem wordt, waarschijnlijk wel binnen dat jaar erger worden.
Wellicht is het slechts een onbelangrijke glitch in the system. :)
Blokjes zijn eigenlijk altijd artifacts die ontstaan doordat de signaalsterkte op de kabel niet optimaal is. Dit zal niet door een defecte voeding veroorzaakt worden.
Waar ik last van had was knipperend beeld en verspringen van de kleuren, alsof de tv zelf aan het overlijden is (iets wat bij mij overigens helemaal niet zo raar zou zijn, gezien de leeftijd van de tv). Ik schonk er ook maar weinig aandacht aan, maar het viel me laatst ineens op dat het sinds de reparatie niet meer gebeurde.

Het vervelendste is alleen dat je het amper merkt dat de voeding aan het overlijden is, behalve dat er 1 bepaalde elco altijd bol lijkt te gaan staan. Maar hiervoor moet je de kap openen en het zegel verbreken, wat gelijk je recht op garantie beëindigd...

Overigens is het herstellen van de voeding vrij makkelijk, zeker als je ervaring hebt met solderen en je een beetje goede soldeerbout hebt (hij moet zilvertin aankunnen). De voeding is heel ruim opgezet en rond de elco's is ruimte genoeg om iets grotere elco's kwijt te kunnen (als je bijv. een 50v elco kwijt moet op de plek waar een 35v exemplaar zat). Dat laatste is wel prettig, want de exacte specs zijn moeilijk vindbaar en soms moet je dus gedwongen uitwijken naar een type die een iets hoger maximum spanning heeft (en daardoor vaak ook wat groter is).
Ik heb mijn voeding nu gerepareerd met standaard elco's die tot 105 graden C aankunnen (belangrijk!) en dat lijkt goed te werken, maar voor meer zekerheid en als de mogelijkheid er is, dan zou ik low-ESR elco's plaatsen (deze zijn minder gevoelig voor resoneren, wat in een schakelende voeding eigelijk wel een pré is...)
Voor de liefhebbers heb ik eventueel een lijstje van Panasonic elco's met plaatsnummers en bestelnummer die via Farnell leverbaar zijn, die gebruikt kunnen worden. Als je de mogelijkheid hebt om rechtstreeks bij Farnell te bestellen, dan kan ik je dat lijstje wel doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
deepbass909 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:02:
Blokjes zijn eigenlijk altijd artifacts die ontstaan doordat de signaalsterkte op de kabel niet optimaal is. Dit zal niet door een defecte voeding veroorzaakt worden.
Ik krijg ze vrijwel alleen bij chase-play. Als ik bv. een programma kijk is het beeld perfect tot (soms) nadat ik verder ben gegaan na een pauze. Dus het lijkt me dan niet aan de ontvangst te liggen. Ook omdat mensen die een verkeerde hdd hebben gebruikt dit ook hebben (in grotere mate) heb ik het idee dat ik het richting hdd moet zoeken. Op het moment is het overigens nog niet erg (gebeurt bijna nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het kan natuurlijk een probleem zijn in de doorvoersnelheid van de harddisk. Dat kan het einde van de harddisk betekenen of een onstabiele voeding.
Als je er vaker last van hebt, zou ik toch kijken of je hem onder garantie weg kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Schopje

@joda77
Is het inmiddels al gelukt met de sATA harddisk inbouwen? Ik begin mijn time-shift/opname functie namelijk te missen en wil graag je ervaringen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
deepbass909 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:25:
Schopje

@joda77
Is het inmiddels al gelukt met de sATA harddisk inbouwen? Ik begin mijn time-shift/opname functie namelijk te missen en wil graag je ervaringen weten ;)
hmm, nog geen suc6 helaas. Heb de disk en de sata converter er in gehad maar de Humax wilde de disk niet zien. De disk startte wel op. Was trouwens wel rete stil :)
Overigens alle mogelijk combi's geprobeerd met de jumper op de 1,5 GB/s stand en de jumpers op de converter voor Master, CS en slave. :/

Heb zo'n goedkope converter gekocht op ebay en ga het daar nog eens mee proberen. En ik moet het nog een keer proberen als ik meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
virtualjoe schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:09:
[...]

hmm, nog geen suc6 helaas. Heb de disk en de sata converter er in gehad maar de Humax wilde de disk niet zien. De disk startte wel op. Was trouwens wel rete stil :)
Overigens alle mogelijk combi's geprobeerd met de jumper op de 1,5 GB/s stand en de jumpers op de converter voor Master, CS en slave. :/

Heb zo'n goedkope converter gekocht op ebay en ga het daar nog eens mee proberen. En ik moet het nog een keer proberen als ik meer tijd heb.
Weer bezig geweest, nu met andere converter. Helaas, tijdens testen is de voeding overleden. Dat eerst maar weer oplossen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Hmm zonet een boeiende ervaring met mijn Humax. Vriendin riep dat hij aan het piepen was, blijkbaar werd er automatisch een update gedaan. Alleen toen het apparaat weer opnieuw opgestart was en we naar het menu gingen was ineens de optie 'programs' weg en stond er een nieuwe optie 'games' bij.

Die laatste is echt totaal niet interessant voor ons, maar we zijn wel mooi al onze opgenomen programma's kwijt.... we komen echt met geen mogelijkheid meer in het menu voor opgenomen programma's en ook bv. direct opnemen met de record knop werkt niet meer. Ik heb al even snel zitten googlen, maar kan het antwoord niet gelijk vinden. Iemand anders eenzelfde ervaring? En wie weet zelfs een oplossing. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
XXlerator schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:33:
Hmm zonet een boeiende ervaring met mijn Humax. Vriendin riep dat hij aan het piepen was, blijkbaar werd er automatisch een update gedaan. Alleen toen het apparaat weer opnieuw opgestart was en we naar het menu gingen was ineens de optie 'programs' weg en stond er een nieuwe optie 'games' bij.

Die laatste is echt totaal niet interessant voor ons, maar we zijn wel mooi al onze opgenomen programma's kwijt.... we komen echt met geen mogelijkheid meer in het menu voor opgenomen programma's en ook bv. direct opnemen met de record knop werkt niet meer. Ik heb al even snel zitten googlen, maar kan het antwoord niet gelijk vinden. Iemand anders eenzelfde ervaring? En wie weet zelfs een oplossing. :/
Klinkt als harddisk dood. Als er geen harddisk in zit of herkend wordt dan wordt het menu recordings ook niet weergegeven. En uiteraard zijn daarmee alle gelinkte opties disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

virtualjoe schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:25:
[...]

Klinkt als harddisk dood. Als er geen harddisk in zit of herkend wordt dan wordt het menu recordings ook niet weergegeven. En uiteraard zijn daarmee alle gelinkte opties disabled.
Ja ik denk dat je gelijk hebt. Eerst deed de hdd het weer even, maar later weer hetzelfde en nu spint de hdd helemaal niet meer op. Zal de shop waar ik hem 3 jaar geleden gekocht heb eens mailen, maar vermoed dat ze zich er makkelijk vanaf zullen maken. En aangezien ik weinig zin heb om er een heel drama van te maken en met het consumentenrecht in de hand aan de deur te gaan staan rammelen, zal ik eens kijken of ik de hdd er dan zelf uit kan trekken om te testen in mijn pc. Als ie dood is ga ik nog even op zoek naar een nieuwe, maar dat wordt volgens mij heel lastig omdat het om een redelijk specifieke IDE schijf gaat, die bijna niet meer te krijgen zijn.

Normaal zou ik gelijk upgraden naar de 5050, maar ik heb mezelf al teveel cadeautjes gedaan de laatste maand voor mijn gevoel :) En qua SD signaal voegt de 5050 volgens mij nog steeds bar weinig toe tov de 9200. En de kwaliteit van die paar HD zenders die in het complete pakket van Ziggo zitten (heb een totaal plus pakket geloof ik) is ook nog niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

virtualjoe schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:23:
[...]

Weer bezig geweest, nu met andere converter. Helaas, tijdens testen is de voeding overleden. Dat eerst maar weer oplossen.... :(
Waarschijnlijk was die al stuk (zie mijn eerdere post over mijn ervaringen van een harddisk die overleden is, en vlak daarna ook de voeding). Dit betekent maar 1 ding, alle elco's vervangen in de voeding en dan werkt hij weer. Waarschijnlijk is dat ook meteen de reden waarom de nieuwe harddisk niet werkt.
XXlerator schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:37:
[...]

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Eerst deed de hdd het weer even, maar later weer hetzelfde en nu spint de hdd helemaal niet meer op. Zal de shop waar ik hem 3 jaar geleden gekocht heb eens mailen, maar vermoed dat ze zich er makkelijk vanaf zullen maken. En aangezien ik weinig zin heb om er een heel drama van te maken en met het consumentenrecht in de hand aan de deur te gaan staan rammelen, zal ik eens kijken of ik de hdd er dan zelf uit kan trekken om te testen in mijn pc. Als ie dood is ga ik nog even op zoek naar een nieuwe, maar dat wordt volgens mij heel lastig omdat het om een redelijk specifieke IDE schijf gaat, die bijna niet meer te krijgen zijn.

Normaal zou ik gelijk upgraden naar de 5050, maar ik heb mezelf al teveel cadeautjes gedaan de laatste maand voor mijn gevoel :) En qua SD signaal voegt de 5050 volgens mij nog steeds bar weinig toe tov de 9200. En de kwaliteit van die paar HD zenders die in het complete pakket van Ziggo zitten (heb een totaal plus pakket geloof ik) is ook nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Je harddisk is inderdaad overleden. Bij mij gaf hij steeds een piepje (best knap achteraf, aangezien er niets van een pieper in het apparaat zit). Ga er maar vanuit dat de voeding ook z'n beste tijd heeft gehad.
Garantie en consumentenrecht heb je niet meer, daarvoor zit je met 2 à 3 jaar echt al te ver in de economische levensduur en is de aanschafprijs te laag.

Een nieuwe harddisk zou nog wel leverbaar moeten zijn overigens. In de price-watch staan er nog 3 winkels die aangeven dat hij bij de leverancier op voorraad is. Maar aangezien de kans bestaat dat ook je voeding aan het overlijden is, en ik niet weet hoe handig je bent, is het maar de vraag of het de moeite waard is de harddisk te vervangen.
Ik heb de voeding zelf kunnen herstellen, waardoor het mij maar €5 aan onderdelen heeft gekost (en een harddisk, maar die moet nog aangeschaft worden en ik wacht nog even op de ervaringen van joda77).

Overigens een tip, zodra je merkt dat de harddisk niet meer werkt, koppel hem af. Mijn harddisk trok zelfs de gerepareerde voeding compleet plat. Zonder harddisk werkt de ontvanger perfect, zodra ik de schijf aansluit, gaat hij niet eens meer op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

deepbass909 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:20:
[...]

Waarschijnlijk was die al stuk (zie mijn eerdere post over mijn ervaringen van een harddisk die overleden is, en vlak daarna ook de voeding). Dit betekent maar 1 ding, alle elco's vervangen in de voeding en dan werkt hij weer. Waarschijnlijk is dat ook meteen de reden waarom de nieuwe harddisk niet werkt.

[...]

Je harddisk is inderdaad overleden. Bij mij gaf hij steeds een piepje (best knap achteraf, aangezien er niets van een pieper in het apparaat zit). Ga er maar vanuit dat de voeding ook z'n beste tijd heeft gehad.
Garantie en consumentenrecht heb je niet meer, daarvoor zit je met 2 à 3 jaar echt al te ver in de economische levensduur en is de aanschafprijs te laag.

Een nieuwe harddisk zou nog wel leverbaar moeten zijn overigens. In de price-watch staan er nog 3 winkels die aangeven dat hij bij de leverancier op voorraad is. Maar aangezien de kans bestaat dat ook je voeding aan het overlijden is, en ik niet weet hoe handig je bent, is het maar de vraag of het de moeite waard is de harddisk te vervangen.
Ik heb de voeding zelf kunnen herstellen, waardoor het mij maar €5 aan onderdelen heeft gekost (en een harddisk, maar die moet nog aangeschaft worden en ik wacht nog even op de ervaringen van joda77).

Overigens een tip, zodra je merkt dat de harddisk niet meer werkt, koppel hem af. Mijn harddisk trok zelfs de gerepareerde voeding compleet plat. Zonder harddisk werkt de ontvanger perfect, zodra ik de schijf aansluit, gaat hij niet eens meer op standby.
Hmmm thanks voor de tips. Ik heb het apparaat nu uitgeschakeld en ga hem vanavond of morgen eens opereren om te zien of de voeding ook een opdonder heeft gehad. Ik ben redelijk handig, dus hdd vervangen is geen enkel probleem. Daarentegen heb ik niet heel veel ervaring met solderen, dus als de voeding het gaat begeven moet ik eens kijken wat ik kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het vervangen van de elco's is opzich niet echt lastig, het vinden van de juist typen iets meer.

Dit is een lijsje van typen zoals die bruikbaar/nodig zijn. De kolom V mag afwijken, mits hoger dan hier staat. Het linkje gaat naar een productpagina van Farnell van wat in mijn ogen de meest ideale vervanger is voor de elco die in de Humax zit. Dit hele lijstje moet je overigens vervangen. Waarschijnlijk zal c101 bol staan, maar de rest is waarschijnlijk ook beschadigd. Gezien de lage kosten van een elco, kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
plaatsµFVcFarnell
c101150010105linkje
c10210050105linkje
c103 11105linkje
c10447010105linkje
c10568025105linkje
c10647010105linkje
c107220016105linkje
c10847010105linkje
c10968025105linkje
c11022025105linkje
c1114725105linkje
c1134750105linkje

Dit zijn allemaal low-ESR elco's, waarbij een aantal zelfs speciaal voor schakelende voedingen bedoeld zijn. (niet alle waardes zijn daarin te krijgen). Ik heb zelf standaard elco's gebruikt, maar ik weet niet of die een lang leven zullen hebben. Het verschil is namelijk dat low-ESR elco's goed overweg kunnen met de relatief hoge frequentie die als storing in schakelende voedingen zit. Standaard elco's lopen het risico eerder te gaan koken.

Nog een belangrijke tip als je gaat solderen, de voeding is lood-vrij, wat betekent dat je een soldeerbout moet hebben die heet genoeg kan worden (heter dan voor tin-lood soldeer nodig was). Je kan wel tin-lood soldeer gebruiken voor de nieuwe elco's.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 23-04-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hardeschijven kunnen inderdaad piepen.

Een piepende samsung: http://www.youtube.com/wa...oiH-7rAEE&feature=related
Dit model had ik thuis liggen: http://www.youtube.com/wa...nraZdok-8&feature=related

Dit soort geluiden krijg je als de schijf niet kan opspinnen.
Ik was ook verbaasd toen ik het voor het eerst tegenkwam in een oude hd.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 23-04-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, waarschijnlijk is het de motor die staat te resoneren (het is immers een stappenmotor die pulserend wordt aangestuurd). Heel bijzonder wel. Maar ik heb harde schijven inmiddels wel meer rare geluiden horen maken (inc. het geluid van een stuiterende pingpong bal, maar dan sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

@deepbass909: fantastisch, erg bedankt voor het overzicht! Ben ik zeer mee geholpen. Ik heb gisteren al iemand gevonden die de elco's wel voor me kan solderen.

Vandaag de Humax geopereerd en inderdaad, de voeding lijkt het ook begeven te hebben. Nu ben ik geen tech expert op het gebied van lekkende elco's, maar dit lijkt er toch verdacht veel op. En c101 staat inderdaad bol.

Overigens heb ik het idee dat th1, c8, c10, c112 en zd1 ook lek zijn. c9 misschien ook. Kan ik hier zelf ook snel van zien welke vervanger ik nodig zou hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o8x6wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24pxuki.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/j92gz6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/zxw9l2.jpg

Vandaag maar eens nieuwe onderdeeltjes bestellen en ook de hdd nog even testen. Wie weet kan ik er nog het een en ander van backuppen, daar zou mijn vriendin erg blij mee zijn. Zij neemt namelijk alles op wat los en vast zit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door XXlerator op 24-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Zojuist uitgebreide test van de hdd gedaan (met SeaTools) en het lijkt er op dat er met de harde schijf zelf helemaal niets mis is. Ik ben nu een backup aan het maken van alle opgenomen programma's, ga ze zometeen omzetten naar avi en dump ze wel op mijn hdx1000.

Ik vermoed dus dat alleen de voeding het begeven heeft en dat de Humax daarom zo vreemd begon te doen, hij zal wel niet voldoende stroom meer hebben kunnen leveren om ook nog de hdd te voorzien ofzoiets (al lijkt me dat ook enigszins sterk met de stroombehoefte van een hdd, maar goed). Hopelijk als ik alle onderdelen heb besteld voor de voeding lukt het solderen ook. Dan krijgt de Humax misschien toch wel een tweede leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Veel interessante info betreffende de voeding! Fijn om te weten wat er dan vervangen moet worden door wat.
Ik zal dan ook iemand moeten vinden om te solderen, want met mijn motorische skills zouden er vervelende dingen gebeuren. :P

Ik hoop dat het lukt een andere hdd te gebruiken. Het zou interessant zijn te weten wat de mogelijkheden nog zijn in geval mijn PVR het ook begeeft na 2 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
XXlerator schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:25:
Overigens heb ik het idee dat th1, c8, c10, c112 en zd1 ook lek zijn. c9 misschien ook. Kan ik hier zelf ook snel van zien welke vervanger ik nodig zou hebben?
Die zijn niet lek. Dat hoort zo.

Dit is lek:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734326.jpg

Dit is bol:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_qXgGaISUk9I/R1Mno5lHm4I/AAAAAAAAANw/mpPNdDnX864/s800/bad-caps-1-dec07.jpg

Op je tweede foto zie ik rechts wel een groene elco die een beetje bol lijkt.

Ik zeg niet dat je voeding nog oke is, maar wat jij ziet (dat creme kleurige) dat komt niet uit de condensatoren.
Kijk hier maar eens: http://www.hardwaresecrets.com/article/484/2 review over een voeding, en ook daar zie je dat spul.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 25-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

job schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:38:
[...]
Die zijn niet lek. Dat hoort zo.

Ik zeg niet dat je voeding nog oke is, maar wat jij ziet (dat creme kleurige) dat komt niet uit de condensatoren.
Kijk hier maar eens: http://www.hardwaresecrets.com/article/484/2 review over een voeding, en ook daar zie je dat spul.
Hmmm, zoals ik al zei heb ik op zich weinig ervaring met componenten zelf. Maar die gele smurrie is dus normaal? Wel heel vreemd allemaal, want mijn voeding doet echt helemaal niets meer en de harddisk lijkt volledig ok te zijn na het doen van diverse SeaTools tests. Alleen elco c101 staat wel echt bol (idd op de tweede foto), zou de voeding alleen door deze elco al niets meer doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

XXlerator schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:25:
@deepbass909: fantastisch, erg bedankt voor het overzicht! Ben ik zeer mee geholpen. Ik heb gisteren al iemand gevonden die de elco's wel voor me kan solderen.

Vandaag de Humax geopereerd en inderdaad, de voeding lijkt het ook begeven te hebben. Nu ben ik geen tech expert op het gebied van lekkende elco's, maar dit lijkt er toch verdacht veel op. En c101 staat inderdaad bol.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag maar eens nieuwe onderdeeltjes bestellen en ook de hdd nog even testen. Wie weet kan ik er nog het een en ander van backuppen, daar zou mijn vriendin erg blij mee zijn. Zij neemt namelijk alles op wat los en vast zit ;)
Alle geel/witte dingen die je ziet, is lijm en heeft niks met een defect onderdeel te maken. Sowieso kan alleen een elco lekken, andere onderdelen verbranden of je kan er zelfs helemaal niks aan zien, en het alleen maar meten.
Ervaringen die ik op internet heb gevonden, is dat het eigenlijk altijd de elco's zijn die kapot gaan, en hooguit de zener-diode (zd1 op de print), maar die laatste was bij mij niet kapot, en bij jou waarschijnlijk ook niet.
Vandaar de tip om eerst alle genoemde elco's te vervangen (kost namelijk maar een paar euro). Werkt het dan nog niet, dan kan je verder gaan kijken.
Overigens kan je lang niet altijd zien of een elco kapot is. Alleen bij oververhitting (bijv. door resonantie) gaan ze lekken of knappen open. Als ze intern kortsluiting maken of het electrolyte gaat kapot, kan je dat vaak niet zien en alleen nog maar meten.
XXlerator schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:33:
Zojuist uitgebreide test van de hdd gedaan (met SeaTools) en het lijkt er op dat er met de harde schijf zelf helemaal niets mis is. Ik ben nu een backup aan het maken van alle opgenomen programma's, ga ze zometeen omzetten naar avi en dump ze wel op mijn hdx1000.

Ik vermoed dus dat alleen de voeding het begeven heeft en dat de Humax daarom zo vreemd begon te doen, hij zal wel niet voldoende stroom meer hebben kunnen leveren om ook nog de hdd te voorzien ofzoiets (al lijkt me dat ook enigszins sterk met de stroombehoefte van een hdd, maar goed). Hopelijk als ik alle onderdelen heb besteld voor de voeding lukt het solderen ook. Dan krijgt de Humax misschien toch wel een tweede leven.
Zo raar is het niet. Een opspinnende harddisk vraag redelijk wat vermogen, en dat kan je voeding niet meer leveren door de defecte elco's. Daardoor gaat de harddisk raar doen. Je mag je gelukkig prijzen als je harddisk het wel heeft overleefd, die van mij is dus echt overleden...
XXlerator schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:23:
[...]

Hmmm, zoals ik al zei heb ik op zich weinig ervaring met componenten zelf. Maar die gele smurrie is dus normaal? Wel heel vreemd allemaal, want mijn voeding doet echt helemaal niets meer en de harddisk lijkt volledig ok te zijn na het doen van diverse SeaTools tests. Alleen elco c101 staat wel echt bol (idd op de tweede foto), zou de voeding alleen door deze elco al niets meer doen dan?
c101 lijkt altijd bol te gaan staan als deze voeding defect raakt. Maar c101 is verantwoordelijk voor de 3,3volt lijn, die niet voor de harddisk gebruikt wordt. Op het moment dat je alles los koppelt en de voeding aanzet, zal hij ongeveer de goede spanningen geven, maar zodra je iets aansluit, dondert de spanning in elkaar. Welke elco's hiervoor verantwoordelijk zijn, weet ik niet, maar c101 is sowieso kapot en gezien de lage kosten kan je ze het beste allemaal maar vervangen (die uit mijn lijstje, de andere zijn nog wel goed).
Ik zie op je foto's geen verkleuring van de printplaat of componenten, dus de rest kan je gerust laten zitten. Pas als vervangen van de elco's niet helpt, heeft het zin om verder te gaan zoeken.

Let bij het vervangen van de elco's wel goed op de polariteit. Op de print zit aan de negatieve kant van de elco een dikkere lijn getekend, aan die kant moet ook de witte band zitten. Verder moet je proberen de elco zo strak mogelijk op de print te solderen, zodat de pootjes zo kort mogelijk zijn. Dit ook in verband met mogelijke ongewenste resonanties. Als je de juiste voltages hebt, is dit geen probleem en passen de draden perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 25-04-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
[...]
Nee, dat is niet het geval. Mijn elco's zijn naar het er nu naar uit ziet niet defect. De reparateur heeft een tijdje moeten zoeken naar de oorzaak maar hij zal een dezer dagen gerepareerd worden. Welk component er kortsluiting maakte weet ik nog niet maar de aardlek vloog er door uit :P
En de nieuwe sata harddisk spinde prima op, alleen de Humax wilde hem tot nu toe nog niet zien. En met de oude HDD deed de Humax het ook nog gewoon. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als de aardlek eruit klapt, is er inderdaad waarschijnlijk iets anders aan de hand. Dan lekt er om de één of andere reden spanning weg via de behuizing. Dat zal waarschijnlijk een halfgeleider zijn die z'n koelblok aan de massa heeft hangen (niet de grote, want die heeft standaard spanning op het koelblok staan, kwam ik op een pijnlijke manier achter :X )

Jammer dat je project met je harddisk alleen nog niet wil lukken... Je snapt nu ook wel waarom ik voorzichtig ben met zomaar een andere harddisk kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

deepbass909 schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:39:
[...]
Vandaar de tip om eerst alle genoemde elco's te vervangen (kost namelijk maar een paar euro). Werkt het dan nog niet, dan kan je verder gaan kijken.
OK dan ga ik dat inderdaad eerst eens doen. Bedankt voor de heldere uiteenzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@joda77
Mijn pATA-sATA converter is ook eindelijk binnen. Volgens mij past hij, zolang ik maar een haakse sATA connector op de kabel heb (die ik natuurlijk nog niet heb...). En anders moet ik een verlengkabeltje maken, zodat de converter ergens neergelegd kan worden.
Ik wil een 150GB WD schijf die ik heb liggen, leeg maken en als testschijf gebruiken. Ik ben benieuwd of die wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
virtualjoe schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:29:
En de nieuwe sata harddisk spinde prima op, alleen de Humax wilde hem tot nu toe nog niet zien. En met de oude HDD deed de Humax het ook nog gewoon. :/
Je weet dat de humax alleen een nieuwe HD ziet als je de stroom eraf haalt terwijl de humax aanstaat?
Stroom eraf halen terwijl hij standby staat zorgt ervoor dat hij de HD niet pakt.

zie ook: http://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?t=745381
Wellicht dat dat je nog helpt.

Op het ziggo gebuikers forum staan overigens genoeg succesverhalen van mensen met sata schijven.
Wel leuk, sata is goedkoper, en als je een 5400 toeren exemplaar pakt ook nog eens stiller.

De 9200C van mijn ouders doet het nog probleemloos, wel een recentere bouw (zwarte versie ook nog eens), en ik hoop dat hij het blijft doen. Maar als die het begeeft staan hier in elk geval genoeg aanknopingspunten om hem wellicht te repareren.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 27-04-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
De voeding is weer helemaal goed. Toch een nieuwe condensator en een nieuwe diode brug, naar ik begreep. Heb heel even de Sata er weer in gehad, nog zonder resultaat.

@job: bedankt voor de tip, die wist ik nog niet! Bij de volgende testronde neem ik deze mee.

Heb voor nu de oude disk er weer in zitten, iedereen thuis weer blij ;) Binnenkort weer een paar uurtjes hobbyen. Begin wel de disk te verdenken op geschiktheid.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:03:
@joda77
Mijn pATA-sATA converter is ook eindelijk binnen. Volgens mij past hij, zolang ik maar een haakse sATA connector op de kabel heb (die ik natuurlijk nog niet heb...). En anders moet ik een verlengkabeltje maken, zodat de converter ergens neergelegd kan worden.
Ik wil een 150GB WD schijf die ik heb liggen, leeg maken en als testschijf gebruiken. Ik ben benieuwd of die wil.
Ben benieuwd, wat voor 1 heb je besteld? Ik heb nu dus 2 soorten converters waarvan de rode (Adtronics ofzo iets) het goed zou moeten doen. De goedkope groene vertrouw ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Geen flauw idee welk merk het is, ik heb hem via DealExtreme voor wel $5,33 :+

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_0728_1.jpg

Maar ik moet eerst nog de WD schijf leeg maken, er staat nog muziek op en ik moet nog even dubbelchecken of het echt wel allemaal op m'n mediaplayer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een update van mijn kant. Ik heb vandaag eindelijk de harddisk leeggetrokken en ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3541/4568251084_aa71026211.jpg

En guess what, het werkt :D
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4567615621_8e87735cb6.jpg
Het bewijs, hij is echt aan het opnemen :D
Alleen past de adapter natuurlijk niet goed. Een kleine aanpassing aan de adapter (de vrouwelijke header ga ik vervangen voor een mannelijke), dan kan ik het originele bandkabeltje gebruiken en de converter onder de harddisk plaatsen.

De harddisk die op het moment in de machine aan het draaien is, is een Western Digital WD1600JS van 160GB uit mijn vaste pc. Niet direct de stilste harddisk, maar het is nu ook nog alleen nog maar een experiment.

Belangrijk om rekening mee te houden, de harddisk wordt alleen herkent als de speler aanstaat en dan via de powerknop achterop uitgezet wordt. Zet je hem eerst standby, dan herkent hij blijkbaar niks (in mijn geval).

Een kleine kanttekening, de WD heeft een aanzienlijk hoger energie verbruik dan de originele Seagate (volgens de stikker het dubbele, volgens de specs op internet iets hoger). Ik weet niet in hoeverre de voeding hierop berekend is, dus ik wil deze schijf nu nog niet aanbevelen.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 01-05-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
In elk geval interessant!

In welke mate is het geluidsniveau hoger? Is dit een harddisk die 'knerpt' of is het meer een zoemend geluid?
Mooi dat het in elk geval tot zover is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

je hoort hem gewoon iets meer ratelen als het verder stil is, maar goed, ik kon de Seagate op die momenten ook horen. Tijdens tv kijken hoor ik het verder niet, zelfs niet nu de kap helemaal open is.

Ik was er in ieder geval prettig verrast dat deze combinatie direct werkt, gezien de horror verhalen die je overal leest.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste