Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ten eerste ALLE elco's vervangen. Kost een middagje en een paar euro. Daarna testen op verdere doorgebrande dingen, maar waarschijnlijk ben je er.
Alle elco's had ik al op het lijstje staan, het zijn er gelukkig niet heel veel, slechts 12 aan de secundaire kant, aan de primaire kant staan er zelfs maar 2 (1 grote jongen van 180µF/450v en een kleine waarvan de waarde door een klodder lijm niet te lezen is...) Deze zullen het probleem niet zijn, ga ik van uit.
Er is verder niks donker-bruin gebakken, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er verder niks kapot is.
Wat ik in reparatie handleidingen van de voeding van een andere Humax nog wel terug vind, is dat ze een zener aan de primaire kant ook vervangen, dus die neem ik voor de zekerheid ook maar mee.
De IC's (slechts 3) hebben beiden geen gat of verkleuring op de print, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat deze nog goed zijn.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Er is verder niks donker-bruin gebakken, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er verder niks kapot is.
Wat ik in reparatie handleidingen van de voeding van een andere Humax nog wel terug vind, is dat ze een zener aan de primaire kant ook vervangen, dus die neem ik voor de zekerheid ook maar mee.
De IC's (slechts 3) hebben beiden geen gat of verkleuring op de print, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat deze nog goed zijn.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Komt vaker voor blijkbaar: http://www.google.nl/sear...l&q=Humax+iPVR-9200c+elco
Het zijn inderdaad dezelfde problemen die ik heb, inc. dezelfde elco. Ik ga zo snel mogelijk nieuwe bestellen en dan in de voeding solderen. Helaas heeft m'n harddisk het alleen niet overleefd, die is sowieso overleden
heb je geen garantie meer?, wel balen van de hdd en ik zou idd ook alle elco's vervangen , is beter dan alleen die ene vervangen anders zit je volgens week mischien zo weer
ja, daag.
Helaas, de garantie liep afgelopen december af. Het lijkt bij de iPVR-9200c bijna een tijdbom, er zijn erg veel voorbeelden op internet te vinden van deze ontvanger die net buiten de garantie-termijn (2 jaar) kapot gaan. Meestal is het de harddisk, maar wat uit de google-resultaten van ThinkPad begreep, hangt die vrijwel altijd samen met de voeding die kapot gaat, waardoor er veel storing en piekspanningen kunnen ontstaan... Dat is bij mij dus ook gebeurd (harddisk heeft het begeven, voeding had een bolle condensator en heeft het nu ook definitief begeven)
Ik wil nu eerst de voeding repareren. Als dat lukt (de 9200c werkt ook zonder harddisk), dan kan ik nog kijken naar een nieuwe harddisk. Eerst een nieuwe harddisk aanschaffen om dan erachter te komen dat het apparaat onherstelbaar blijkt te zijn, is een beetje zonde, want wat moet je tegenwoordig nog met een losse pATA schijf van maar 160GB...
Update 19:45:
Zojuist alle 12 de elco's vervangen in de voeding en behold!!! Hij werkt weer
Toen nog even de fout gemaakt de harddisk weer aan te sluiten... Toen klapte de boel weer in elkaar. Die harddisk blijft er dus ook zeker uit. Die is afgeschreven. Zonder harddisk werkt hij probleemloos en lijkt hij ook weer sneller te zijn dan hij was. Dat laatste is iets wat ik ook al her en der las.
Nu nog een nieuwe harddisk bestellen en de Humax werkt weer
Ik wil nu eerst de voeding repareren. Als dat lukt (de 9200c werkt ook zonder harddisk), dan kan ik nog kijken naar een nieuwe harddisk. Eerst een nieuwe harddisk aanschaffen om dan erachter te komen dat het apparaat onherstelbaar blijkt te zijn, is een beetje zonde, want wat moet je tegenwoordig nog met een losse pATA schijf van maar 160GB...
Update 19:45:
Zojuist alle 12 de elco's vervangen in de voeding en behold!!! Hij werkt weer
Toen nog even de fout gemaakt de harddisk weer aan te sluiten... Toen klapte de boel weer in elkaar. Die harddisk blijft er dus ook zeker uit. Die is afgeschreven. Zonder harddisk werkt hij probleemloos en lijkt hij ook weer sneller te zijn dan hij was. Dat laatste is iets wat ik ook al her en der las.
Nu nog een nieuwe harddisk bestellen en de Humax werkt weer
[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2010 19:52 ]
Pagina: 1