Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een 94 cm full hd philips lcd tv aangeschaft. Ik heb vervolgens de kabel aangesloten deze geeft alleen heel erg slecht beeld. Dit is mijn eerste vraag hoe dit dus veranderd zou kunnen worden.

Maar vervolgens heb ik vanmiddag kpn digitenne genomen omdat je daar 4 weken proeftijd hebt dacht ik laat ik dit is proberen. Na het aansluiten en alles (bereik was meer dan 90%) doen eerst alle commerciele zenders het niet maar de kwaliteit was ook nog is waardeloos. Inmiddels doen alle zenders het wel maar de kwaliteit is nog steeds waardeloos net zoals de kwaliteit van de kabel.

Daarom denk ik nu aan upc digitale tv. Ik heb alleen wel begrepen dat dit over de kabel gaat dus gaat de kwaliteit er dan op achteruit?

Als iemand weet hoe ik betere tv kan krijgen zou ik het graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoezo is digitenne waardeloos? Stoort het beeld bij jou? Wazig of ruisig kan het iig niet zijn.

Hier hebben we Digitenne en digitale satelliet, beiden geven een haarscherp beeld maar Digitenne stoort wel eens als er een bromfiets voorbij komt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
Omdat je tv full hd is vraagt hij eigenlijk beelden met een resolutie van 1920x1080 aangezien deze nog niet geleverd worden door de kabel maatschappij, heb je erg slecht beeld. Ik heb me laten vertellen dat digitenne ongeveer 1/5 van de kwaliteit geeft die je tv aan kan.

Of upc nu veel beter is weet ik niet ik denk wel dat het een stuk scheelt maar je kunt beter andere reacties afwachten.

Edit mijn ouders hebben ook een full hd tv en digitenne de kwaliteit is idd niet om over naar huis te schrijven ook al vind ik het niet erg slecht het kan beter. Het ligt er ook wel aan hoe ver je van het scherm af zit.

[ Voor 22% gewijzigd door dewil1990 op 21-03-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:27
Wat er mooi uitziet en wat niet is vrij persoonlijk.

Ik ben met je eens dat zowel analoge kabel als digitenne op een fatsoenlijke platte televisie er beide onacceptabel slecht uit zien (zelf als beide op fatsoenlijke wijze zijn geinstalleerd).

Dan blijven er twee opties over die significante verbetering in beeld zullen opleveren:

DVB-S (digitale satelliet)
DVB-C (digitale kabel, in jouw geval via UPC)

Voor DVB-S zul je zelf moeten klussen, DVB-C is met een telefoontje geregeld.
Zul je alleen moeten kiezen of je een HD ontvanger wil nemen of niet.
Een HD ontvanger zal over het algemeen direkt digitaal aangesloten worden en ook voor non-HD materiaal net een tikje scherper zijn. Dit tegen een meerprijs uiteraard.

Het feit dat digitale televisie over de kabel gaat of niet zegt in principe niks over de kwaliteit, daarnaast behoud je voorlopig nog gewoon je analoge signaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Kokkers op 21-03-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MadMarky schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:03:
Hoezo is digitenne waardeloos? Stoort het beeld bij jou? Wazig of ruisig kan het iig niet zijn.

Hier hebben we Digitenne en digitale satelliet, beiden geven een haarscherp beeld maar Digitenne stoort wel eens als er een bromfiets voorbij komt.
Heeft misschien ook met de tuner te maken... mijn ingebouwde tuner in mijn Bravia geeft een scherper beeld dan de tuner van een vriend (ooit getest met twee tv`s naast elkaar).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

persoonlijk vind ik digitenne gewoon slecht .. zelfs de demo's waarmee ze in de winkel pronken zijn ronduit slecht. mma ja haarscherpe blokken zijn ook scherp, maar ik wil geen blokken -> wazig

ik meen ergens gelezen te hebben dat digitenne is van 2 mbit per kanaal is tov 8 mbit bij ziggo oid

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 21-03-2009 20:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

het beeld is gewoon absoluut niet scherp. Ik snap er niks van want beneden hebben wij een hd ready tv staan ik wil niet zeggen dat het beeld daar echt goed is maar je kan er wel gewoon naar kijken en dat is boven niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja kijk wel uit met al die beeldverbeteropties op de tv's van van vandaag.

afhankelijk van de kwaliteit van die verbeteringen wordt het beter of juist slechter

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar weet iemand of mijn tv scherp beeld geeft als ik digitale tv neem van upc omdat mijn kabel niet goed is? of is er anders misschien iemand die een bedrijf kent dat het verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:?

stel je vraag1 even opnieuw
als je kabel slecht is neem je digitale tv van upc ??? lijkjt me foute stelling

als je slecht singaal hebt moet je daar wat aan laten doen. upc moet het singaal met genoeg db'tjes aanleveren (55 dacht ik, maar pin me er niet op vast) en zorgen dat je eigen bekabeling deugd (verstandig om daarmee te beginnen)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
daarom kijken wij nog steeds tv op onze CRT breedbeeld televisie. (zolang hij het nog doet...)

zolang HD zenders nog niet mainstream zijn, vind ik CRT tv's altijd nog het beste beeld geven.
dit geld dan alleen voor 'gewoon' tv kijken he... zodra je een film fanaat bent, is een HD tv wel een must natuurlijk! (blu-ray, pc er op aansluiten etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC digitaal heeft een bitrate van 8Mbit/sec KPN Digitene slechts 2Mbit/sec.
UPC geeft dus een veel beter beeld.

Ik heb digitene op m'n 32" scherm. Eerst met zo'n extern kastje echt super slecht beeld. Mijn TV heeft een ingebouwde DBV-T tuner, nu gebruik ik deze echt veeeeel beter beeld (alsnog slechts 2Mbit/sec).

Sucsess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:26:
maar weet iemand of mijn tv scherp beeld geeft als ik digitale tv neem van upc omdat mijn kabel niet goed is? of is er anders misschien iemand die een bedrijf kent dat het verbetert?
Je moet niet te dicht op je tv gaan zitten. Dat is het probleem met die grote schermen, je ziet veel sneller een "wazig" beeld als je er dicht op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Digitenne is niet geschikt voor tv's groter dan 32 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 16:08
Ik heb een 42" tv van philips, zit ook een DVB-T tuner in. Hoe sluit ik mijn Digitenne kast je hieraan ?
Ben eff in de war daar mee. Als iemand mij eens duidelijk kan uitleggen hoe :) Stuur me maar een pm als je kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:43
Waarom zou je een Digitenne-kastje op je tv aansluiten als je tv al is voorzien van een DVB-T tuner? :?

Bij dit soort grote tv's moet je gebruik maken van óf DVB-C (kabel) óf DVB-S (satelliet), DVB-T is gewoon geen alternatief indien je graag kijkt naar een mooi beeld. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar DVB-C omdat via de kabel de zenders met een veel hogere bitrate worden doorgegeven (de Nederlandse publieken en commerciëlen worden doorgaans @ 8Mbit/s doorgegeven, bij DVB-S mag je blij zijn met 2 á 3 Mbit/s). Analoge tv is trouwens ook niet bepaald mooi om aan te zien op dit soort grote tv's.

Bij UPC kun je kiezen tussen het SD-pakket en het HD-pakket. Het HD-pakket is een stuk duurder, maar levert wel een prachtig beeld op op de HD-zenders. De beeldkwaliteit van de reguliere SD-zenders gaat er niet significant op vooruit (voor veel mensen is het de meerprijs van € 9 per maand niet waard). Zie ook dit topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Mawlana op 29-03-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Ik ben het met Sylvester eens.

Ikzelf zit bij Ziggo en heb ongeveer een jaar geleden zo'n decoder van Samsung met scart aansluiting gekocht en dat kostte met €40 inclusief smartcard.

Het abonnementsgeld gaat dus niet omhoog maar blijft hetzelfde, terwijl het nu net is alsof ik steeds dvd's zit te kijken. Het journaal lijkt wel een reisprogramma!

Ik had een kennis en die had digitenne (waardeloos beeld). Op een avond kwam ik binnen en ik zei meteen: heb je geen digitenne meer? Ik zag namelijk een beduidend mooier beeld.
Dat klopt zei hij, nu Ziggo over de kabel. Kan je nagaan: zonder dat ik wist dat jij was overgestapt zag ik het aan het beeld! Dat zegt nogal wat.

Mocht je toch Digitenne willen: volgens mij kan je een cammodule kopen die in de tv wordt gestopt en dan heb je geen kastje van digitenne meer nodig. Ik weet hier echter niet het fijne van.
Maar echt: vergelijk het beeld van jouw tv met Digitenne maar s met digitale tv over de kabel en beslis dan of je die €7 per maand besparing dan nog wel zo'n goed idee vindt ;)

Ik heb geen enkele ervaring met upc overigens,dus daar kan ik niks over zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Sylvester : denk dat je in je quote fout maakt je noemt dvb-s : 2-3 Mbit, da's DVB-T :-)
DVB-s :
http://www.complextoreal.com/tdvbs.htm

[ Voor 0% gewijzigd door ontwerp op 14-09-2009 13:49 . Reden: spelling ]

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:43
ontwerp schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:49:
Sylvester : denk dat je in je quote fout maakt je noemt dvb-s : 2-3 Mbit, da's DVB-T :-)
DVB-s :
http://www.complextoreal.com/tdvbs.htm
Er zijn inderdaad genoeg zenders die via DVB-S op een hoge bitrate worden uitgezonden. De publieke en commerciele zenders (Ned1,2,3, RTL4,5,7 etc) zijn bij Canal Digitaal niet om aan te zien.

Volgens een meting op 2008-05-23 11:04:21 had Nederland 1 een gemiddelde bitrate van 2,9Mbit/s (!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
TS lijkt verbaasd over het feit dat analoog slecht beeld geeft op een 94 cm?! Had ik je van tevoren ook wel kunnen vertellen. :)

Digitenne gaat inderdaad ook geen goed beeld op dit formaat geven helaas.

Blijft over: kabel of schotel met een ontvaner (liefst HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
bram1984 schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:42:
TS lijkt verbaasd over het feit dat analoog slecht beeld geeft op een 94 cm?! Had ik je van tevoren ook wel kunnen vertellen. :)

Digitenne gaat inderdaad ook geen goed beeld op dit formaat geven helaas.

Blijft over: kabel of schotel met een ontvaner (liefst HD).
Eigenlijk alleen een HD ontvanger. De standaard ontvanger die Ziggo levert heeft geen HDMI uitgang, alleen scart, en dat geeft wel zo'n drama beeld.. je ziet de lijnen gewoon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
CI module is denk ik net wat prettiger dan een HD ontvanger met SCART. HDMI is the way to go als je een set-top-box neemt, hoewel CI wat geintegreerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik snap eerlijk gezegt dit topic niet. Een beetje research geeft al snel aan dat de huidige analoge kabel een matig beeld geeft op LCD en Plasma TV's (zeker op >32"). Digitenne wordt ook niet geadviseerd in combinatie met grotere beeldformaten.

In het geval van de TS'er blijft er Digitale TV via de kabel (DVB-C) of via de Schotel (DVB-S) over. Ik zou zeggen; loop bij een lokale TV-boer langs om de kwaliteit te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook: Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Friedchicken schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:13:
Ik snap eerlijk gezegt dit topic niet.
Ik ook niet. Het topic heeft een half jaar stil gelegen en gaat nu ineens weer verder? Ik mag lijen dat marnix inmiddels een goed alternatief heeft gevonden voor z'n analoge kabel ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica