Verschil in digitale ontvanger met hdmi of scart uitgang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,
Van ziggo hebben wij voor digitale tv een digitale ontvanger gekregen bij het abonnement met 2 scart uitgangen. Nu zag ik dat er ook digitale ontvangers zijn die een hdmi uitgang hebben. Weet iemand of het verschil tussen een scart en hdmi veel zal schelen? Kan het niet testen van te voren, ken niemand met zo'n ontvanger, en kost wel 200 euro zo'n kastje. We hebben wel een goede scart kabel(met goede afscherming). Nu hebben we bij sommige series af en toe een waas om de personages en dat kan nog wel eens storend zijn.

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
HDMI is altijd beter. Bovendien kan HDTV niet via SCART. Ook kunnen de meeste decoders met een HDMI uitgang SD upscalen naar HD.

Met het oog op de toekomst zou ik geen decoder meer kopen met alleen SCART uitgangen, tenzij je denkt nog 5 jaar met een beeldbuis TV te kunnen doen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Laatst online: 04-08-2020
Bedankt voor je antwoord.

Op dit moment heb ik een digitale ontvanger en een lcd scherm. Dus ben aan het bekijken of het de moeite is om een nieuwe ontvanger te kopen(ook omdat we een waas hebben om personen). We hebben nu alleen digitale tv, nog geen hdtv. Denk je dat het signaal, een stuk, beter zal worden als we een digitale ontvanger met HDMI uitgang kopen ipv een ontvanger met een SCART uitgang?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Je kunt een digitale ontvanger via je receiver leiden als die ook HDMI ingangen heeft, en van daaruit naar je LCD tv. Hierdoor kan de receiver lipsync toepassen waardoor je audio en beeld synchroon blijven lopen. Deze vertraging wordt veroorzaakt door de trage beeldopbouw bij veel LCD televisies door alle toeters en bellen die men op het beeld los laat 'om de kwaliteit te verbeteren'. SCART heeft dit iig niet dus hierbij kunnen geluid en beeld op een gegeven moment vertraging oplopen .. vrij hinderlijk bij een explosie als je bijvoorbeeld eerst de knal hoort terwijl er op het scherm nog niets te zien is.

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-10-2009 11:34 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Zoals hierboven al gezegd een ontvangen met een HDMI uitgang heeft gewoon een beter signaal. Zoals je zelf aal aangeeft heb je een LCD scherm. Nou ga ik er vanuit dat dit scherm of HD Ready is of Full HD ( wat voor een digitale ontvanger met HDMI uitgang niet veel uit maakt, omdat je via HD tv nog geen Full HD beeld ontvangt ) en dus geschikt is voor een HD kastje.
Ook de gewone zenders zullen beter worden weergeven via ( een goede ) HDMI kabel tov Scart.

Zelf kan ik je deze ( uit ervaring ) aanbevelen: http://www.humaxdigital.c...t_stb_cable_irhd5000c.asp

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook: Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1