Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:11
UPC Digital TV
Gezien het succes van deeltje 1, deeltje 2, deeltje 3,deeltje 4 en deeltje 5 tijd voor deel 6 in de serie.
Inhoudsopgave
UPC Mediabox
Om te kunnen genieten van UPC Digital TV heb je, naast een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV, ook een ontvanger nodig. Deze ontvanger heet bij UPC een Mediabox, de UPC Mediabox. De UPC Mediabox is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Hieronder volgt een overzicht van de verschillende soorten Mediaboxen.

UPC Mediabox
Dit is de basis uitvoering van de UPC Mediabox. Hier zijn drie verschillende uitvoeringen van in omloop. Thomson heeft een zwarte versie (zonder display) geproduceerd. Enkele maanden later kwam een zilverkleurige versie hiervan (met display) op de markt, die ook door Thomson wordt geproduceerd.

Even later is ook weer een andere versie op de markt gekomen, deze wordt in tegenstelling tot de vorige twee niet door Thomson maar door Pace geproduceerd.

Alle drie de uitvoeringen beschikken over dezelfde functies, enkel het uiterlijk is iets anders.

UPC Mediabox - DVR
De UPC Mediabox - DVR wordt geproduceerd door Thomson. Deze mediabox is hetzelfde als de UPC Mediabox (Thomson, zilverkleurig), enkel iets hoger en heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je tot 65 uur kunt opnemen. Ook kun je hiermee live tv (anderhalf uur) pauzeren, dit wordt ook wel "timeshifting" genoemd.

Sindskort (augustus 2009) schijnt er een nieuwe UPC Mediabox - DVR van Thomson uitgeleverd te worden. Deze Mediabox heeft een iets andere vormgeving (iets kleiner, in het zwart). Bovendien beschikt deze Mediabox over slechts één SCART-aansluiting en heeft deze géén RF-out. Voor de rest is deze gelijk aan het 'oude' model.

UPC Mediabox - HDTV
De UPC Mediabox - HDTV wordt geproduceerd door Philips. Deze mediabox heeft een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld.

Sinds begin april 2010 levert UPC een nieuwe UPC Mediabox - HDTV van Pace. Deze wordt, in tegenstelling tot oude UPC Mediabox - HDTV, wél geleverd aan klanten zonder HDTV-abonnement. Hierdoor kunnen ook deze klanten hun Mediabox via HDMI aansluiten.

UPC Mediabox - HDTV DVR
De UPC Mediabox - HDTV DVR wordt geproduceerd door Philips. Dit is een combinatie van de UPC Mediabox - HDTV en UPC Mediabox - DVR. Hiermee kun je dus én HD-zenders ontvangen én opnemen. Deze mediabox heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je ongeveer 30 uur aan HD-materiaal kunt opnemen. Verder is het met deze UPC Mediabox - HDTV DVR mogelijk om twee programma's tegelijkertijd op te nemen terwijl je naar een ander progamma kijkt dankzij de drie tuners.

Verder heeft deze mediabox een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld.

Sinds medio oktober 2009 is er ook een UPC Mediabox - HDTV DVR van Cisco/Scientific Atlanta. Deze Mediabox heeft, in tegenstelling tot de Philips-variant, 2 tuners, géén RF-out, 1 SCART-aansluiting en géén coaxiale SPDIF.

Features van de verschillende Mediaboxen in een tabel
Overzicht van verschillende UPC Mediaboxen

Zenderoverzicht
HD-Zenders
Zie deze pagina voor een volledig overzicht van de zenders die UPC aanbiedt.

De HD-zenders op een rijtje
• Nederland 1 HD
• Nederland 2 HD
• Nederland 3 HD
• Discovery Channel HD
• National Geopgrahic Channel HD
• History Channel HD
Voom HD (vervallen per 1 september 2009)
• Eurosport HD
• myZen.tv
• Film1 HD (gratis bij een Film1-abonnement)
• Sport1 HD (gratis bij een Sport1-abonnement)
• RTL4 HD
• RTL5 HD
• SBS6 HD
• RTL7 HD
• Net5 HD
• Veronica HD
• RTL8 HD
• MTVN HD
• Eén HD
• Eredivisie Live HD

Alle bovenstaande zenders worden uitgezonden in 1080i, met uitzondering van Sport1 HD welke in 720p wordt uitgezonden.
Veelgestelde vragen (FAQ)
:? Verdwijnt het analoge signaal?
Nee, het analoge signaal blijf je houden. Het duurt nog wel even eer het analoge signaal verdwijnt. Je kunt zowel digitaal als analoog kijken, en dat maar met één kabel.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Welke meerwaarde heeft de UPC Mediabox?
Naast het feit dat je een betere beeld- en geluidskwaliteit hebt, heb je ook de mogelijkheid om meer zenders te ontvangen, zie deze pagina voor een volledig overzicht van het zenderaanbod. Ook kun je films bestellen zonder naar de videotheek te hoeven gaan. De film wordt dan op je volgende factuur in rekening gebracht. Ook is het mogelijk om spelletjes te spelen op je mediabox.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Hoeveel kost zo'n mediabox?
De UPC Mediabox krijg je in bruikleen wanneer je een abonnement neemt op UPC Digital TV. Je kunt de ontvanger niet kopen. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie de website van UPC.

Er bestaat sinds medio mei 2008 ook een retail-versie van de UPC Mediabox - HDTV. Deze Mediabox is doorgaans te koop voor een bedrag rond de EUR 150,-. Je ontvangt dan circa € 5 korting op je abonnementskosten.

:? Ik wil op m'n slaapkamer ook een mediabox. Hoe kan ik een extra mediabox aanvragen?
Je kunt één Extra Mediabox aanvragen. Dit kost EUR 4,- per maand voor een standaard UPC Mediabox. De kosten voor een UPC Mediabox - DVR, UPC Mediabox - HDTV en UPC Mediabox - HDTV DVR zijn respectievelijk EUR 9,-, EUR 9,- en EUR 18,-. Alle digitale zenders van je huidig abonnement kun je bekijken op de Extra mediabox.

Tot augustus 2010 was het zo dat indien je Film1 en Sport1 op je Extra Mediabox wilde ontvangen, dat je hiervoor nog een abonnement moest afnemen. Vanaf augustus 2010 krijg je Film1 en Sport1 gratis op je Extra Mediabox indien je al een Film1 en Sport1 abonnement hebt!

:? Ik heb een Mediabox met HDMI-aansluiting, maar ik kan de HD-zenders niet ontvangen?
Sinds april 2010 heeft UPC een nieuw model Pace Mediabox in het assortiment (DCR7111). Deze Mediabox is geschikt voor de ontvangst van HD-zenders en heeft een HDMI-aansluiting. Dit type Mediabox wordt ook geleverd aan klanten die géén HD-abonnement afnemen. Je dient te beschikken over een HD-abonnement indien je de HD-zenders wil ontvangen.

Indien je deze Mediabox als Extra Mediabox hebt ontvangen (voor EUR 4,- per maand) én je hebt een HD-abonnement op je eerste Mediabox, dan ontvang je ook de HD-zenders op deze Extra Mediabox. Dit geldt dus niet voor de klanten met een Extra Mediabox die niet geschikt is voor de ontvangst van HD-zenders (zie de tabel een stukje terug).
Troubleshooting
:? Ik zie allemaal blokjes/strepen in het beeld, en het geluid hapert! Wat nu?
De oorzaak van dit probleem zit 'm vaak in het feit dat je UPC Mediabox het signaal niet goed ontvangt. De vraag is nu: waarom niet? Deze vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Splitters, video/dvd/hdd-recorders, versterkers die vóór de UPC Mediabox zijn aangesloten kunnen het storen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.

Vaak ligt het echter aan de gebruikte bekabeling. Probeer desnoods je UPC Mediabox tijdelijk met een korte kabel rechstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten, op deze manier kun je een probleem met je eigen bekabeling uitsluiten. Kijk onder het kopje Bekabeling voor een advies met betrekking tot de coaxkabel.

UPC heeft op haar website ook een pdf-bestand voor Hulp bij storing en slechte beeldkwaliteit. Daar staan vrij nuttige tips in!

De UPC Installatiehandleiding is ook online beschikbaar. Hierin staat duidelijk omschreven hoe je de Mediabox kan aansluiten in verschillende situaties.

:? Mediabx zónder RF-out, maar toch analoge tv kijken. Hoe?
Sinds de zomer van 2009 levert UPC ook Mediaboxen zonder een RF-out (zie de tabel hierboven). Hierdoor is het niet meer mogelijk op op eenvoudige wijze je tv, video/dvd-recorder te voorzien van het analoge radio/tv-signaal. Dit kan op verschillende manieren:

Methode 1:
Leg twee kabels aan vanaf de hoofdaansluiting naar de tv-meubel. Eén van de kabel voor de Mediabox, en de andere voor de tv/video- of dvd-recorder. Om twee kabels op de hoofdaansluiting aan te sluiten dien je het signaal te verdelen.

Het signaal kan je verdelen met een splitter of met een versterker. Een splitter dempt het signaal (een T-splitter dempt gemiddeld 3,5dB), een versterker versterkt het signaal (met X dB, afhankelijk van het type versterker). Deze methode gaat uit van versterkers.

De versterkers van het type BDA-01 en FDU-44 worden gebruikt in respectievelijk woonkamersituaties (hoofdaansluiting bevindt zich in de woonkamer) en meterkastsituatie (hoofdaansluiting bevindt zich in de meterkast). Deze versterkers zijn bij de UPC Centers verkrijgbaar voor ongeveer € 40. Uiteraard zijn ze ook verkrijgbaar bij webshops (bijv. digiproof.nl). Bijkomend voordeel van deze versterkers is, is dat je ook je eventuele kabelmodem(s) erop kan aansluiten (4 uitgangen).

Methode 2:
Op de reeds bestaande kabel kan je het signaal, vlák voor de RF-in van de Mediabox, verdelen. Dit doe je door bij de mediabox een splitter te plaatsen. De reeds bestaande coax kabel sluit je aan op de ingang van de T-splitter. Sluit nu je mediabox en tv/video- of dvd-recorder aan op de twee uitgangen van de splitter.

Zoals in Methode 1 staat omschreven gaat dit gepaard met een demping van het signaal (3,5 dB, excl. de extra connectoren á 1 dB). Dit kán leiden tot problemen met ontvangst (blokkerig/zwart beeld).

Het verschil tussen methode 1 en 2? Bij Methode 2 hoef je geen extra coax kabel te trekken, bij Methode 1 wel. Een ander verschil is de signaalsterkte die je apparatuur ingaat:
Methode 1: +4dB
Methode 2: -3,5dB

Dat is dus een verschil van 7,5dB!!!
--
Tip: lees ook het stukje over bekabeling in deze OP.
Bekabeling
Voor de beste beleving van digitale televisie maakt de UPC Mediabox gebruik van hoogwaardige technologie. Voor optimaal kijk- en luisterbeleving dienen de kabels die je gebruikt om de UPC Mediabox aan te sluiten wel van goede kwaliteit te zijn. Gebruik zoveel mogelijk de door UPC meegeleverde kabels.

Coaxkabel
Het is belangrijk dat je coaxkabel minimaal voldoet aan de zgn. C-12-norm, dat heeft te maken met het verlies (demping) van de kabel per meter. Hoe langer de coaxkabel hoe hoger het verlies. Als de coaxkabel hier aan voldoet is deze goed afgeschermd (met metaalfolie en vlechtwerk (minimaal 75 dB)). Een kabel die niet goed is afgeschermd, laat bepaalde instralingen van buitenaf door die het signaal kunnen beïnvloeden. De weerstand van uw coaxkabel, de zgn. impedantie, dient minimaal 75 Ohm te zijn. Let tevens op de diameter van de kabel. Hoe dikker de kabel, hoe geringer het signaalverlies. Kies dan ook een kabel met een diameter van minimaal 7 millimeter.

Connectoren
Om een coaxkabel aan te sluiten op je radio, TV of UPC MediaBox is het raadzaam aan alleen Hoog Frequent dichte IEC stekkers te gebruiken. Deze stekkers zijn gemaakt van metaal en geven een betere afgescherming. Deze stekkers zijn verkrijgbaar in een mannetjes- (male) en vrouwtjes (fe-male) uitvoering. Door gebruik te maken van metalen stekkers in combinatie met een goed afgeschermde coaxkabel voorkomt je instraling van buitenaf waardoor het beeld gestoord kan worden.

Versterker
Een versterker compenseert het signaalverlies dat kan ontstaan als er meerdere toestellen worden aangesloten op de kabel of wanneer er een grote afstand overbrugd moet worden. Maak je gebruik van een signaalversterker, dan dient deze van goede kwaliteit te zijn. Bij gebruik van UPC diensten moet de versterker altijd geschikt zijn voor retourverkeer. Plaats een versterker altijd aan het begin van de kabel; als je de versterker achter aan de kabel plaatst waar het signaal toch al slechter is, versterk je de verslechtering mee waardoor het beeld slecht blijft of zelfs nog slechter wordt.

Verdeler (splitter)
Een verdeler wordt gebruikt om het signaal te verdelen naar meerdere toestellen bv TV toestellen. Hiervoor zijn verdelers beter bekend als splitters verkrijgbaar. Splitters zijn er in diverse soorten verkrijgbaar nl de push-on splitter (T-splitter) die op de contactdoos gedrukt kan worden of de wallmount splitter die bv in de meterkast geplaatst wordt, deze is meestal uitgevoerd met zogenaamde F-connectoren (herkenbaar aan de schroefdraad). Plaats nooit meerdere splitters achter elkaar, hoe meer splitters hoe meer demping (verlies). Beter is het om bij meer dan 2 toestellen een versterker te plaatsen. Bij gebruik van een UPC MediaBox is het beter de splitter achter op de RF uitgang van de MediaBox aan te sluiten.

Kabel Keur
Het Kabel Keurmerk maakt het je gemakkelijk om de goede producten te vinden voor de aansluiting van je televisie. In de winkel zijn kwaliteitsproducten te herkennen aan het Kabel Keur-logo.

Kabel Keur is een initiatief van NLkabel en alle bij NLkabel aangesloten kabelbedrijven (waaronder UPC Nederland).

Op deze pagina staan enkele links naar online winkels waar deze kwaliteitsproducten te koop zijn.
Contactinformatie
Je vragen, problemen, klachten, complimenten etc. kun je op de volgende manieren kenbaar maken bij UPC Nederland:
  • Telefonisch via 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). De technische helpdesk is van maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00u tot 21.00u en op zaterdag van 10.00u tot 18.00u.
  • Per e-mail via het online contactformulier
  • Schriftelijk. Het correspondentieadres van UPC: Postbus 320, 8200 AH Lelystad
Nuttige links
Over dit topic
In dit topic kun je discussiëren over UPC Digital TV. Ook kun je in dit topic je vragen/problemen met betrekking tot UPC Digital TV voorleggen aan je medegebruikers.

Vragen, op- of aanmerkingen etc. over dit topic kun je via een DirectMessage bij mij kwijt.

[ Voor 135% gewijzigd door Mawlana op 28-10-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Changelog:
1 juni 2008
• informatie over UPC Mediabox - HDTV DVR toegevoegd.

23 juli 2009
• informatie over HD-zenders toegevoegd
• informatie over het Kabel Keurmerk toegevoegd
• informatie over Extra Mediabox bijgewerkt
• informatie over retail-versie UPC Mediabox - HDTV toegevoegd
• link naar online contactformulier bijgewerkt

24 juli 2009
• Eurosport HD & myZen.tv toegevoegd aan het rijtje met HD-zenders

4 augustus 2009
• informatie over retail-versie UPC Mediabox - HDTV aangepast

10 augustus 2009
• zenderoverzicht toegevoegd

31 augustus 2009
• informatie over nieuwe UPC Mediabox - DVR (zwart) toegevoegd.
• Linkje naar UPC Installatiehandleiding toegevoegd
• "Nuttige links" toegevoegd

1 september 2009
• Voom HD doorgestreept (zender is per 1 september 2009 komen te vervallen)
• Enkele links toegevoegd
• Tabel toegevoegd met features per type Mediabox

14 oktober 2009
• RTL7 HD en RTL8 HD toegevoegd aan het lijstje met HD-zenders.
• Nieuwe Cisco HD-DVR toegevoegd aan de lijst en tabel.

6 januari 2010
• Een nuttige link met betrekking tot UPC Afstandsbediening toegevoegd.

24 januari 2010
• Stukje over blokkerig beeld verplaatst naar Troubleshooting.
• Stukje over mediaboxen zonder rf-out ("ik heb de rf-out nodig!") toegevoegd aan Troubleshooting.

5 februari 2010
• Tabel met features per type Mediabox gecorrigeerd.

2 maart 2010
• RTL4&5 HD toegevoegd aan lijst.

13 april 2010
• Tabel met features per type Mediabox uitgebreid met nieuwe Mediabox. Ook is in de tabel opgenomen of een bepaald type Mediabox over een Aan/Uit-schakelaar beschikt.

23 juni 2010
• MTVN HD & Eén HD toegevoegd aan zenderlijst

27 juli 2010
• Een stukje over de nieuwe Pace DCR7111 als Extra Mediabox toegevoegd.
• Film1 en Sport1 nu ook gratis op de Extra Mediabox!

6 september 2010
• SBS6 HD, Net5 HD en Veronica HD per 1 september te ontvangen.

[ Voor 174% gewijzigd door Mawlana op 06-09-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 18:33

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Tnx voor deze TS _/-\o_

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
Ik vraag me af of in de riant gebieden van UPC NL1, NL2 en NL3 ook in HD worden uitgezonden.
Ze staan namelijk niet in de zenderlijst op de riant site van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 15:00
In het rijtje zenders die in HD worden doorgegeven, myZen.tv hoort daar nog bij.
Voor de rest mooie TS!

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

Ik begin dan maar even met mijn vraag te herhalen ;)
lowfi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:34:
@seatrider

Jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mij. Kijk mijn post maar eens stukje hierboven. Ik heb inmiddels een hirschmann ghv20m gekocht (ongeduldig als ik ben :P ). Deze versterker kost ongeveer 90 euro in de winkel. Boel geld natuurlijk maar al mijn problemen zijn hiermee opgelost :)

Volgens mij is het bij alle versterkers zo dat slechts 1 uitgang retour geschikt is. Bij de ghv20m in ieder geval wel.
Dus op 1 van de 2 mediaboxen heb jij dus geen on demand?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dionysos1605 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:57:
In het rijtje zenders die in HD worden doorgegeven, myZen.tv hoort daar nog bij.
Voor de rest mooie TS!
Toegevoegd. Eurosport HD moest er ook nog tussen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:10

Mark_640

In my memory

@SeatRider,

ga in een UPC shop de FDU-44 halen, versterker voor in de meterkast met f-aansluitingen, +4 db per uitgang en op iedere uitgang retourgeschikt, voor de prijs van (even uit m'n hoofd) ongeveer 35 Euro... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.inhome-network.com/WebRoot/InHome/Shops/InHome/4589/5F7E/A90B/2E48/B45B/3E94/B5F4/6A00/FDU-44-UPC.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Mark_640 op 24-07-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
coob schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:27:
Ik vraag me af of in de riant gebieden van UPC NL1, NL2 en NL3 ook in HD worden uitgezonden.
Ze staan namelijk niet in de zenderlijst op de riant site van UPC.
Ik quote mezelf maar eens.
Niemand duidelijkheid hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Enkele dagen geleden in een UPC-winkel de mediabox opgehaald en digitale tv aangevraagd voor in mijn nieuwe woning. Volgens de medewerker in de winkel zou het signaal binnen 3 dagen (dus gisteren) actief moeten zijn. Ik kreeg gisteren dan ook een SMSje van UPC met de boodschap:

"Geachte abonnee, uw kabelaansluiting is geactiveerd. Antwoord UPC NEE indien uw dienst nog niet werkt". Dat laatste was dus het geval, zowel digitaal als analoog zat er nog geen signaal op de kabel. Nadat ik terug had gesmst belde een computer mij op, die mij doorverbond met de helpdesk. De persoon bij de helpdesk kon mij vertellen dat een dergelijk smsje alleen betekent dat er binnen een 48 uur een monteur wordt ingepland om een switch om te zetten, of iets dergelijks. Het zou dan zeker binnen 48 uur moeten werken.

Kan iemand mij vertellen of dit verhaal van de UPC-medewerker klopt? Het klinkt mij namelijk nogal raar in de oren, aangezien UPC er met het versturen van het smsje vanuit gaat dat de dienst zou moeten werken.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
coob schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Ik quote mezelf maar eens.
Niemand duidelijkheid hierover?
Ja, Nederland 1, 2 en 3 HD zijn in Riant-gebied beschikbaar. Wel vreemd dat dat niet op http://upc.nl/riant staat...

@hierboven: ik vrees dat jij gelijk hebt, en dat je nog lang kunt wachten op je signaal als je geen actie onderneemt (bellen naar 0900-1580).

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 25-07-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20
Je noemt Ned2HD twee maal en Ned3HD helemaal helemaal niet. :)
Enne.. "gratis in bruikleen" is het natuurlijk niet, je betaalt gewoon 9 euro p/m en daar zit ook de huur vast in. Dus "in bruikleen" is wat accurater.

[ Voor 55% gewijzigd door paella op 25-07-2009 08:52 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240646

Ik moet zeggen ik ben aardig tevreden over de digitale tv van hun. Ik maak zelf gebruik van het DVR decoder. Alleen erger ik me er nog steeds aan dat dit ding continu vastloopt. En upc blijft maar zeuren dat ik hem moet resetten. Ik heb dit al 50x gedaan. Niks helpt. En ze geven maar geen nieuwe. Ik moet hem soms wel 3x per dag van de stroom halen en vervolgens weer aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 240646 op 25-07-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mark_640 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:13:
@SeatRider,

ga in een UPC shop de FDU-44 halen, versterker voor in de meterkast met f-aansluitingen, +4 db per uitgang en op iedere uitgang retourgeschikt, voor de prijs van (even uit m'n hoofd) ongeveer 35 Euro... ;)

[afbeelding]
Ja, die ga ik vandaag idd halen. Je kunt m ook online bestellen, dan is ie 69 euro. Dat is wel vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 240646 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 08:56:
Ik moet zeggen ik ben aardig tevreden over de digitale tv van hun. Ik maak zelf gebruik van het DVR decoder. Alleen erger ik me er nog steeds aan dat dit ding continu vastloopt. En upc blijft maar zeuren dat ik hem moet resetten. Ik heb dit al 50x gedaan. Niks helpt. En ze geven maar geen nieuwe. Ik moet hem soms wel 3x per dag van de stroom halen en vervolgens weer aansluiten.
Overal zijn oplossing voor :z O-) :z 3x per dag stroom eraf is natuurlijk onzin, dat is geen werkbare situatie, zeker niet als je hem in een kastje ofzo heb staan.

Gewoon bellen, en een nieuwe regelen, monteur hiervoor is nutteloos, want precies als jij het probleem wil demonstreren, is er geen probleem, da's nu eenmaal altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54
Ik heb op dit moment een standaard Mediabox van UPC, zo'n zilveren met een zwart frontje. Aangezien ik nog een "oud" triple-abonnement heb ga ik dat binnenkort opnieuw afsluiten aangezien ik anders een dief van mijn eigen portemonnee zou zijn. Het is een beetje jammer dat je dit soort kortingen en snelheidsverhogingen wat dat betreft zelf moet regelen bij UPC maar dat terzijde.

Nu lees ik in de eerdere delen hier (maar ook op het chelloo-forum) veel klachten over de herrie die de DVR en HD DVR boxen zouden maken. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Met name ook aan de tevreden gebruikers zou ik willen vragen hoe groot (of niet) dat lawaai ook daadwerkelijk is. Teveel lawaai uit zo'n doosje vind ik namelijk onacceptabel. Dan zoek ik wel een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:01:
[...]

Ja, die ga ik vandaag idd halen. Je kunt m ook online bestellen, dan is ie 69 euro. Dat is wel vreemd :)
Hij was 49 euri in de shop. Werkt iig perfect. Gelijk de gelegenheid aangegrepen even de hele meterkast te fatsoeneren, was een leuk zaterdagmiddagklusje. Netjes overal F-connectors aangezet, stopcontact gemonteerd, en een mooie strippenset aan de wand met alle NAS/modem/meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

(jarig!)
D-e-n schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:51:
Ik heb op dit moment een standaard Mediabox van UPC, zo'n zilveren met een zwart frontje. Aangezien ik nog een "oud" triple-abonnement heb ga ik dat binnenkort opnieuw afsluiten aangezien ik anders een dief van mijn eigen portemonnee zou zijn. Het is een beetje jammer dat je dit soort kortingen en snelheidsverhogingen wat dat betreft zelf moet regelen bij UPC maar dat terzijde.

Nu lees ik in de eerdere delen hier (maar ook op het chelloo-forum) veel klachten over de herrie die de DVR en HD DVR boxen zouden maken. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Met name ook aan de tevreden gebruikers zou ik willen vragen hoe groot (of niet) dat lawaai ook daadwerkelijk is. Teveel lawaai uit zo'n doosje vind ik namelijk onacceptabel. Dan zoek ik wel een andere oplossing.
Overdag heb ik er echt geen last van met alle geluiden van de straat etc (en ik woon in een vrij rustige straat in een dorp). In de avond als het wat stiller is, dan hoor ik hem wel een beetje, maar storen doe ik me er niet aan. Ik vraag me wel af of het echt nodig is, want dat ding staat eigenlijk gewoon niets te doen en in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240646

Fatal Mind schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:02:
[...]

Overal zijn oplossing voor :z O-) :z 3x per dag stroom eraf is natuurlijk onzin, dat is geen werkbare situatie, zeker niet als je hem in een kastje ofzo heb staan.

Gewoon bellen, en een nieuwe regelen, monteur hiervoor is nutteloos, want precies als jij het probleem wil demonstreren, is er geen probleem, da's nu eenmaal altijd zo.
Dat is juist het hele probleem. Zij weigeren mij een nieuwe te geven. Zij blijven beweren dat het probleem toch echt bij mij ligt. Hij staat volledig vrij en word ook niet te warm. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Terwijl ik af en toe wel de fan behoorlijk hoor draaien maar hij staat volledig vrij dus meer kan ik er ook niet aan veranderen. Hij blijft maar vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Misschien was ik te subtiel, zal het je niet gaan uitleggen, komt gegarandeerd weer geouwehoer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102473

Gents and dolls,

Binnenkort schaf ik een Full HD TV en een Blu Ray Home Cinema Set aan, ik woon in Amsterdam dus als ik wil overstappen naar een goed TV-signaal dan kom ik logischerwijs bij UPC terecht want interactieve TV van KPN is geen echte digitale TV. Momenteel heb ik 20MB internet van Telfort en Digitenne van KPN, ik heb geen interesse in telefonie.

Op de UPC-site zie ik dat ik kan overstappen op het een combi van 25MB internet & Starter DVR wat neerkomt op 30 euro per maand. In een later stadium wil ik misschien wel HD-TV erbij nemen. Van de week heb ik de medewerker van UPC aan de lijn gehad voor informatie en die wist me ook nog te vertellen dat ik "Kijk en luistergeld" aan UPC moet betalen die zij afdragen aan de Belastingdienst. Dit zou iets van 16 euro per maand zijn. Op de website van UPC zie ik dit nergens staan, weet iemand hoe dit zit?!

Andere tips zijn overigens ook welkom :P

Dank voor de reacties!

P.S. Ik heb al een Airport Express voor het streamen van internet & audio dus die router van UPC mogen ze houden. Ik neem wel aan dat ik het TV-modem van UPC via HDMI kan verbinden met m'n TV & HCS?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 102473 op 26-07-2009 21:55 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat stukje over de Belastingdienst lijkt mij onzin. Internet, Telefonie en Digitale Televisie zijn enkel in combinatie met UPC Standaardpakket Radio/TV ( max. € 16,70 per maand, afhankelijk van de gemeente; voor Amsterdam is dit € 16,70) beschikbaar.

SVP geen 'dit is koppelverkoop'-discussie voeren, dat is al zó vaak gedaan... Gebruik de search of een nieuw topic als je daar zin in hebt. ;)

Wat betreft de HDMI-aansluiting: alleen de UPC Mediabox - HDTV en UPC Mediabox - HDTV DVR. Dit staat ook in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102473

Thnx, (ook voor de tip) ik had de SP btw wel gelezen, maar hier overheen denkik.

Die 30 eurie komt dus nog 16,70 bij, vind wel dat UPC z'n prijzen niet echt overzichtelijk publiceert, maargoed misschien lees ik het te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 102473 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:04:
Die 30 eurie komt dus nog 16,70 bij, vind wel dat UPC z'n prijzen niet echt overzichtelijk publiceert, maargoed misschien lees ik het te simpel.
Ik heb geleerd altijd de kleine lettertjes te lezen. Al helemaal als er een * staat bij een prijs.
* Dit abonnement is alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV ( max. € 16,70 per maand) en jaarlijks opzegbaar. Zie voor de exacte actie voorwaarden en de periode van de korting de detail pagina van dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Anoniem: 102473 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:04:
Thnx, (ook voor de tip) ik had de SP btw wel gelezen, maar hier overheen denkik.

pagina te lang open voor reactie zie hierboven.

[ Voor 18% gewijzigd door funrider op 27-07-2009 12:43 . Reden: pagina te lang open voor reactie zie hierboven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb sinds kort een tweede UPC-HD box voor de slaapkamer. nu gaat het goed tijdens het instellen van de zenders, maar er worden geen zenders getoond. bij de eerste keer installeren (woonkamer) lag het schijnbaar aan de gebruikte coaxkabel, want na vervanging kreeg ik alle zenders door.
nu heb ik in de slaapkamer ook een radio/tv stekker waarop ik de mediabox heb aangesloten. moet ik nu vanuit de meterkast een nieuwe leiding leggen of kan ik de standaard-stekker gebruiken met een betere kabel om beeld via de mediabox te krijgen?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
SeatRider schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:34:
[...]

Hij was 49 euri in de shop. Werkt iig perfect. Gelijk de gelegenheid aangegrepen even de hele meterkast te fatsoeneren, was een leuk zaterdagmiddagklusje. Netjes overal F-connectors aangezet, stopcontact gemonteerd, en een mooie strippenset aan de wand met alle NAS/modem/meuk.
LOL

Ik ga mijn hirschmann a 90 euro mooi terug brengen en deze versterker ook ff installeren. Scheelt dus 60 euro plus dat ie wel op alle kanalen retour geschitk is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Luitjes,

Mijn zoon wil in zijn nieuwe woning, 2 tv aansluitingen. 1 via mediabox en andere analoog.
Vanaf wanddoos naar tv is 9mtr en weer terug naar slaapkamer 14mtr.
Moet de versterker / splitter nu bij de mediabox of kan hij aan het begin bij de wanddoos, als dat mogelijk is, kan ik meteen door de muur met 5mtr kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:35

KoffieNT

banaan

Het is verstandig als de versterker bij de wandcontactdoos zit.

Hebben er meer mensen last van storing op kanaal Belgie 1, 2 en BBC 1 en 2? Ik heb het nu al een paar dagen (streepjes door het beeld en onderbroken geluid, niet te volgen dus) en ik weet niet wat ik er aan kan doen, behalve binnenkort weer bellen uiteraard :|.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

blackburst schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:37:
Luitjes,

Mijn zoon wil in zijn nieuwe woning, 2 tv aansluitingen. 1 via mediabox en andere analoog.
Vanaf wanddoos naar tv is 9mtr en weer terug naar slaapkamer 14mtr.
Moet de versterker / splitter nu bij de mediabox of kan hij aan het begin bij de wanddoos, als dat mogelijk is, kan ik meteen door de muur met 5mtr kabel.
Volgens mij wordt sowieso aangeraden om de splitter/versterker bij het begin (wandcontactdoos) aan te brengen. Hoe verder je daar vanaf zit hoe meer ruis er wordt versterkt...

Ik heb in mijn nieuwbouwhuis direct vanaf de bouw de boel laten splitsen in de meterkast. Dat leverde overigens in de eerste instantie een rampzalig beeld op en een mediabox die niet kon omgaan met on-demand etc. Dat lag aan de splitter die de bouwer had aangebracht: 5 splitter zonder versterking (want ik wilde in elke kamer een TV-aansluiting B) ). Ik ben gewoon naar de UPC winkel gegaan en heb daar een splitter/versterker gehaald. Alle problemen daarna direct opgelost. Mediabox in de huiskamer doorstaat nu alle testen en op de bovenste verdieping kristalhelder analoog beeld.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vorige week, maar een nieuw abbo afgesloten bij UPC, Onze stand-alon HDR was kaduuk gedaan, klote ding heeft net nog geen 3 jaar goed gedaan! Maar door een nieuw abbo bij UPC te nemen incl HD recorder zijn we maar 50 cent per maand duurder uit omdat het goedkoopste onderdeel van het 3in1 abbo gratis is.

En we gaan qua internet ook nog eens van 10 mbit naar 30mbit wel een beetje flauw dat de snelheid van de bestaande abbo's niet geupgrade wordt terwijl bij een nieuw abbo 30mbit de langzaamste is die je kunt kiezen.

Vorige week al wel de retour-doos voor onze huidige mediabox gehad, het is nu nog wachten op de nieuwe HD recorder mediabox. :P ben benieuwd of het allemaal een beetje prettig werkt met die upc recorder :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
The_Sukkel schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Volgens mij wordt sowieso aangeraden om de splitter/versterker bij het begin (wandcontactdoos) aan te brengen. Hoe verder je daar vanaf zit hoe meer ruis er wordt versterkt...

Ik heb in mijn nieuwbouwhuis direct vanaf de bouw de boel laten splitsen in de meterkast. Dat leverde overigens in de eerste instantie een rampzalig beeld op en een mediabox die niet kon omgaan met on-demand etc. Dat lag aan de splitter die de bouwer had aangebracht: 5 splitter zonder versterking (want ik wilde in elke kamer een TV-aansluiting B) ). Ik ben gewoon naar de UPC winkel gegaan en heb daar een splitter/versterker gehaald. Alle problemen daarna direct opgelost. Mediabox in de huiskamer doorstaat nu alle testen en op de bovenste verdieping kristalhelder analoog beeld.
Oke, duidelijk.
Vanaf de wanddoos meteen splitten en versterken, zijn dit altijd versterkers met F-Connectors, heb een beetje moeite met die stekkers,
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Op een fconnector kan je een zon ander ding schroeven. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Coax-plug-naar-F-connector-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116967

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een mediabox HD van UPC. In eerste instantie ging de installatie niet goed, maar er bleek een firmware update te lopen op de achtergrond, waarna na een reset de installatie wel goed verliep. De test op kanaal 999 doorlopen en alles op groen.

Ik krijg nu echter op een paar kanalen, bijv. Net 5, Discovery HD en National Geographic HD, de melding dat er signaalverlies is. Voorafgaand aan de bestelling en naar aanleiding van de ervaringen op dit forum, heb ik alle kabels al vervangen door Hirschmann KOKA799 en KOKWI3 connectoren. Daar kan het dus niet aan liggen. In mijn meterkast zie ik als enige euvel dat de vorige bewoner gebruik heeft gemaakt van 2 splitters. Een tweeweg direct na binnenkomst en een drieweg een halve meter verder. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of wat kan ik anders nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Prik de kabel eens direct op de groene kabel. Elke splitter zorgt inprincipe voor verlies. 3.8dB als ik het goed heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116967

lowfi schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:22:
Prik de kabel eens direct op de groene kabel. Elke splitter zorgt inprincipe voor verlies. 3.8dB als ik het goed heb...
Daar is het touwtje helaas niet lang genoeg voor... Ik vrees dat er niks opzit dan de kabels opnieuw te trekken en er een splitter tussenuit te halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 116967 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:20:
[...]
Daar is het touwtje helaas niet lang genoeg voor... Ik vrees dat er niks opzit dan de kabels opnieuw te trekken en er een splitter tussenuit te halen :X
Tsja... ik zou zeggen: direct bij bron splitten én versterken met de splitter/versterker van UPC.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het is echt niet nodig alles opnieuw te trekken. Gewoon die splitters er tussen uti halen en zoals mijn bovenbuurman zegt gewoon een versterker van upc plaatsen. Vanaf groene kabel tot die versterker is als ik je verhaal goed begrijp minder dan 2 meter? Een splitter van upc heeft 4 aansluitingen. Lijkt me wel genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312471

Ik overweeg over te stappen op een totaalpakket met HD.
Heb nu digitenne en dat is sinds mijn verhuizing nogal brak.

Ben echter wel gewend aan PVR met 250 Gb (dus heeel veel uren capaciteit).
De 160 Gb van de HD PVR met 30 uur steekt daar nogal schril tegen af. Heeft er iemand ervaring
met het vervangen van de HD door een grotere?

In de TS staat ook iets over een retail versie van de HD PVR; kan daar op de UPC site echter niets over terug vinden. Heeft hier iemand recente ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 16:03
De HD PVR heeft ook gewoon 250GB. De gewone non HD PVR heeft er inderdaad 160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DutchOwnage schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:02:
De HD PVR heeft ook gewoon 250GB. De gewone non HD PVR heeft er inderdaad 160.
Nu is het wel zo dat de HD versie iets sneller door zijn capaciteit gaat - als je HD opneemt. Ik dacht factor 4 ongeveer. En er is iemand geweest die heeft geprobeerd de schijf te vervangen door een grotere, werd wel herkend, maar stopte toch mooi met opnemen na 250Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 16:03
Klopt. Ik neem voornamelijk HD op, met name films van Film1-HD en 1 HD film zit je al tussen de 7 a 10% schijfruimte. Een gewoon programmaatje van 50 min van Discovery HD ofzo is 5% schijfruimte. Met de komst van de publieken nu en de RTL's straks mag er wel eens een decoder met grotere harddisk komen.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 01-08-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:47
Anoniem: 312471 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:55:
Ben echter wel gewend aan PVR met 250 Gb (dus heeel veel uren capaciteit).
De 160 Gb van de HD PVR met 30 uur steekt daar nogal schril tegen af. Heeft er iemand ervaring
met het vervangen van de HD door een grotere?\
Hij zal de grotere HDD wel herkennen in het status menu, maar hij neemt echter maar op tot 160gb of 250gb (HD). Misschien werkt het als je de HDD cloned oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 01-08-2009 22:43 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Is er echt helemaal geen Tweaker die een Terrabyte erin heeft weten te stoppen en te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Sinds vorige week ben ik aangesloten op UPC digital. Gisterenavond echter begon het beeld wat vreemd te doen en kwam er telkens de melding dat er geen signaal was. Uiteraard de mediabox (Pace) gereset, wat niet mocht baten. Toen de box teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar bij het zoeken naar zenders komt ook de melding dat er geen signaal is. Als ik de coaxkabel achterin m'n TV plug (analoog dus) is er gewoon goed beeld zonder enige storingen. Vandaag nog even een nieuwe coaxkabel gekocht, maar ook dit mocht niet baten.

Kan ik hieruit concluderen dat m'n mediabox (na enkele dagen gebruik) kapot is?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 06:43
En wat voor coax kabel heb je gekocht? Welke pluggen heb je en zijn je kabels op de juiste manier gestript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Neefdave schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:43:
En wat voor coax kabel heb je gekocht? Welke pluggen heb je en zijn je kabels op de juiste manier gestript?
De aansluiting werkte enige tijd sowieso niet; ik ben verhuisd naar deze woning en de kabel was nog niet aangesloten in het "kastje" buiten op straat omdat de UPC-monteur deze niet kon vinden. Afgelopen week is hij langsgeweest en heb ik samen met hem het kastje gevonden, heeft hij mijn woning in dit kastje aangesloten en in de woning in orde gemaakt dat alles werkte (signaalkwaliteit en signaalsterkte waren beiden 100%).

De mediabox staat direct aangesloten op het punt waar de kabel in mijn woning binnenkomt en ik heb er verder niets aan veranderd, hij deed het gewoon plotseling niet meer. De kans dat het aan de kabel zou liggen leek mij sowieso al klein, aangezien hij analoog een perfect beeld geeft. Voor de zekerheid heb ik hem vandaag vervangen door een gold plated kabel van Vivanco maar ook nu zegt de mediabox nog "er is geen signaal, controleer uw aansluitingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Vandaag UPC 3 in 1 besteld
4 tv's in huis
Wandcontact doos staat 1 meter van tv 1 die krijgt een DVR kastje
Tv 2 staat in de keuken deze blijft analoog @ 6 meter afstand
Tv 3 krijgt 3de DVR kastje @ 14 meter
Tv 4 krijgt analoog @ 15 meter afstand

Nou is mijn vraag wat voor versterker heb ik nodig en waar moet ik die plaatsen?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gewoon de standaard upc versterker a 50 euro (of 30 als je een extra media box neemt). Tratec FDU-44 heet ie en is te koop online/telefoon of in een upc winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:10

Mark_640

In my memory

Waar zit je hoofdaansluiting??

Als deze in de meterkast zit moet je idd de FDU-44 hebben.

Zit je hoofdaansluiting in de woonkamer, in de vorm van een tv-radio WCD, dan kun je beter voor de BDA-01 gaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:50
Mmm, deze week is het hier weer een gevalletje "Goed bezig UPC! Slecht bezig UPC!".

Goed = Voeding van onze DVR was doorgefikt. Met twee dagen een vervanger in huis.
Slecht = Regelmatig happerend beeld en geluid op Comedy Central, ondanks uitstekende kabels.

Het is best irri :) Op dat ene kanaal (hoewel vrouwlief me verzekerd dat het er meer zijn) hebben we regelmatig dat het beeld+geluid hapert, soms zelfs elke minuut. Kabels en pluggen zijn uitstekend Hirschmann spul en de boel zit direct op het WCD waar ook de groene kabel binnen komt. Niets er tussen, behalve de signaalsplitter voor het modem. Minder dan twaalf meter kabel, kabels netjes gestript en perfect in de plug. Maar toch...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294526

halle, ik heb een vraagje:

wordt bij jullie de mediabox ook zo heet? Dat ding word bij mij echt heel heet. (Staat goed geventilleerd)
Ik heb de HD box zonder DVR. (de zilveren phillips)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 294526 op 03-08-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Yup, dat 'hoort' zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dat is "mooi". Ik dacht al... ik brandde net bijna men handen aan dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nja, bij ons werd ie dus nog heter en fikte hij door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Zojuist een HD Box besteld voor 150 euro, je krijgt nu het eerste jaar een gratis abbonement erbij van 9 of 13 euro per maand(tot en met 31 augustus)! Dus die box heb je erzo uit en daarna bespaar je nog eens 5,50 euro per maand ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cailin_coilleach schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 06:14:
Nja, bij ons werd ie dus nog heter en fikte hij door :D
kan het voor de rest geen kwaad? niet dat ik een keer thuis kom en heel de boel is afgefikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Anoniem: 294526 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

kan het voor de rest geen kwaad? niet dat ik een keer thuis kom en heel de boel is afgefikt....
Met die vraag loop ik ook regelmatig rond :-) dat ding wordt zo heet dat je hem nauwelijks kan aanraken (met name onderkant rechts voor). Ik zet hem sowieso na het tv kijken volledig uit met een schakelaar, echter wanneer je wel eens wat opneemt moet ie natuurlijk op standby blijven ... blijft af en toe spannend :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Morpheusk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:31:
Zojuist een HD Box besteld voor 150 euro, je krijgt nu het eerste jaar een gratis abbonement erbij van 9 of 13 euro per maand(tot en met 31 augustus)! Dus die box heb je erzo uit en daarna bespaar je nog eens 5,50 euro per maand ook :)
Klopt het dat dat dezelfde Box is als de zilveren alleen dan in het zwart? Kan hem niet terug vinden op UPC site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het is inderdaad dezelfde box als de UPC Mediabox - HDTV, maar dan in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Morpheusk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:31:
Sinds wanneer kun je die box kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Anoniem: 294526 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

De normale hitte kan geen kwaad, maar die door gebrande voeding van ons was toch best link. Gloeiend heet was ie, met een zoemend/knetterend geluid en geen stroom meer voor het apparaat zelf. Dat is niet best :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
SeatRider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

www.upc.nl/philips

Volgens mij is hij al een tijdje te koop.
Ik heb hem zelf bij foka gekocht omdat hij hier volgens mij het goedkoopste is.

Het is inderdaad een zwarte box en krijg hem morgen als het goed is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 04-08-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Chaoss schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:40:
Maar door een nieuw abbo bij UPC te nemen incl HD recorder zijn we maar 50 cent per maand duurder uit omdat het goedkoopste onderdeel van het 3in1 abbo gratis is.
Dat klopt dus niet... Het HD pakket wordt bij 3in1 (3=2) losgekoppeld en is dan een 4=3 pakket en dan betaal je 9 euro meer.

kijk maar op de UPC site

Let maar op als je je rekening krijgt

Eerlijk: nee
Nep: ja

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Famoso schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

De aansluiting werkte enige tijd sowieso niet; ik ben verhuisd naar deze woning en de kabel was nog niet aangesloten in het "kastje" buiten op straat omdat de UPC-monteur deze niet kon vinden. Afgelopen week is hij langsgeweest en heb ik samen met hem het kastje gevonden, heeft hij mijn woning in dit kastje aangesloten en in de woning in orde gemaakt dat alles werkte (signaalkwaliteit en signaalsterkte waren beiden 100%).

De mediabox staat direct aangesloten op het punt waar de kabel in mijn woning binnenkomt en ik heb er verder niets aan veranderd, hij deed het gewoon plotseling niet meer. De kans dat het aan de kabel zou liggen leek mij sowieso al klein, aangezien hij analoog een perfect beeld geeft. Voor de zekerheid heb ik hem vandaag vervangen door een gold plated kabel van Vivanco maar ook nu zegt de mediabox nog "er is geen signaal, controleer uw aansluitingen".
Inmiddels is de UPC-monteur langsgeweest, de mediabox bleek kapot en is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Mijn UPC-hoofdaansluiting is zo'n radio/TV wandcontactdoos en bevindt zich in de woonkamer.
Bij het installatiepakket zat zo'n opsteeksplitter (die ik dus gebruikt heb):
Afbeeldingslocatie: http://www.nitpicker.nl/fig/opsteeksplitter.jpg
Op de eerste aansluiting zit het UPC internet modem aangesloten.
Op de tweede aansluiting zit de UPC mediabox HD-DVR (Philips versie) aangesloten met zo'n coax kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.nitpicker.nl/fig/coax.jpg verguld en ferriet filters
Dus de eindsituatie is alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.nitpicker.nl/fig/eindoverzicht.jpg alleen zonder radio.

Nu is het zo dat sommige zenders af en toe en niet te voorspellen wanneer, blokjes geven of dat het beeld even hangt. Het geluid gaat (meestal) gewoon goed. Dit is in ieder geval bij RTL4, RTL8 en Discovery Channel zo.
Andere zenders hebben nooit problemen.

Gisteren heb ik UPC daarover gebeld en kreeg het volgende advies: de coax kabel vervangen voor een betere/andere en een afsluitdopje zetten op de radio uitgang van de splitter :?

Is het UPC advies een goed advies of heeft iemand een (ander) idee waaraan dit kan liggen of die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Dat je blokjes heb ef / of dat het beeld hangt hebben veel mensen last van... hier nog een namelijk. nu valt het laatste tijd weer wat mee ( * klopt af ) maar soms is het echt niet normaal.

En een afsluitdopje over een niet gebruike uitgang / ingang lijkt me beetje ver gezocht tbh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
nitpicker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:10:
Gisteren heb ik UPC daarover gebeld en kreeg het volgende advies: de coax kabel vervangen voor een betere/andere
Als de ontvangst die de decoder aangeeft goed is lijkt me dat onzin. Die kabel die je aangeeft lijkt me wel oké verder. Het is een beetje het standaard antwoord van helpdesken. Ze zijn geïnstrueerd om het probleem altijd eerst bij jou te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Maar blokjes of freezen van het beeld is toch geen dienst waarvoor ik betaal? Dus als er mensen zijn waar het wèl goed gaat, dan moeten zij toch zorgen dat het opgelost wordt bij (al?) die mensen waarbij het niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
SeatRider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

ook bij de wehkamp
http://www.wehkamp.nl/bee...9/C12_N01_N10_711901/#t10

spannend dan zou je de box dus voor (zogoed als voor)niks hebben!!! waar zit de ader onder de doos ??? O-)

als mensen meer info hebben hoor ik het graag het fijne er van.... als er geen adertje is dan is het wel wat voor mij

[ Voor 11% gewijzigd door ronaldme op 06-08-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Hier nog eentje met blokkerig/haperend beeld; zelfs met lelijke compressie vlakken. Het lullige is dat het alleen gebeurd op Comedy Central / Nickelodeon en op een zeer klein aantal andere kanelen. Het lijkt zich te beperken tot een bepaalde frequentie waarin een setje kanalen zit.

We hadden het vroeger bij Ziggo ook en toen lag het toch aan de kabels. Maar ik kan het me nu haast niet indenken omdat alles van topkwaliteit is.

Misschien de WCD eens vervangen? Dat ding is al bijna twintig jaar oud en d'r is al wel eens wat verf op geknoeid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Yup, same here, maar dan op Belgie 1 en 2 (Kanvas en Ketnet?), BBC 1 en 2, pokerchannel en vast nog wel wat. Strepen door het beeld en onderbroken geluid, niet te volgen dus.
Ik heb eergisteren UPC gebeld en ze hebben gisteren een monteur langsgestuurd.

Hij had eerst het signaal bij mn mediabox gemeten, dat was veel te laag. 'Het' moest tussen de 60 en de 80 zitten en het was 45 oid.

Daarna gemeten bij de kabelaansluiting (hoe heet zo'n ding? ). Kwam rond hetzelfde uit.
Heeft ie daarna de UPC-monteur helpdesk gebeld, omdat het probleem buiten zit en hij daar niets mag doen.

(35 minuten in de wacht gestaan, een monteur :|.)

Vrijdag komt de buitenmonteur :D.

Moet zeggen, snel geregeld, gelukkig ligt niet heel mn tv plat ofzo :).

Wat ik raar vind, is dat de monteur van hetzelfde bedrijf is als de internetmonteur. Hij gebruikte hetzelfde apparaatje als de monteur van toen en ik weet nog dat de waarde die tussen de 60 en 80 uit moet komen toen zo rond de 72 of 73 lag. Nu opeens niet meer. Hoe kan dat dan..en hoezo is mn internet zo goed als 90Mbit. (soms iets lager=80 ofzo, maar toch)

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 06-08-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb daar ook last van bij Comedy Central. Lijkt mij dus meer aan de UPC-kant te liggen. Ik heb het op zowel de HD-box als de oude mediabox. Af en toe ook op andere kanalen, maar de box op standby en weer aanzetten lost het dan op.

Aan het signaal ligt het trouwens niet, die is bij het aansluiten van de Fiberpower helemaal doorgemeten en ok bevonden.

Nog een vraagje trouwens: hebben er meer mensen last van een ongelooflijk slecht werkende afstandsbediening van de HD-DVR box? Als ik niet kaarsrecht op de box richt doet hij gewoon niets. En het ligt aan de box zelf, want de problemen heb ik zowel met de originele AB als met mijn Logitech Harmony. Het is in iedergeval heel irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 06-08-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

sopsop schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:30:
Nog een vraagje trouwens: hebben er meer mensen last van een ongelooflijk slecht werkende afstandsbediening van de HD-DVR box? Als ik niet kaarsrecht op de box richt doet hij gewoon niets. En het ligt aan de box zelf, want de problemen heb ik zowel met de originele AB als met mijn Logitech Harmony. Het is in iedergeval heel irritant.
Je bedoelt die zwarte Philips doos? Daar heb ik geen last van, de AB werkt door heel de kamer en maakt niet uit hoe scheef ik ervoor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:29:
*Verhaaltje

Vrijdag komt de buitenmonteur :D.
Monteur is zojuist geweest. Signaal op de storende zenders is prima in orde nu. Hij zei ook dat het internetsignaal, wat opzich al in orde was, nog enigzins verbeterd gaat worden :).

Ten eerste was ons kabelkastje geoxideerd (binnenmonteur had deze woensdag vervangen), kon zijn dat de vorige bewoner (een oudere meneer) geen televisie aansluiting had ofzoiets. Ook in het kastje buiten was onze aansluitingen nou niet helemaal lekker. Geoxideerd en kabel hing los ofzo.
Dan vind ik het nog knap dat we het signaal hadden wat we hadden :P.

Maar goed, het lijkt prima opgelost nu. d:)b voor UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dan ga ik vanmiddag ook maar eens bellen.

Eerst de oude WCD vervangen en daarna UPC bellen als het niet beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 05:38

KroeT

[...]

nitpicker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:53:
[...]

Je bedoelt die zwarte Philips doos? Daar heb ik geen last van, de AB werkt door heel de kamer en maakt niet uit hoe scheef ik ervoor zit.
Volgens mij ligt dat aan de hoeveelheid zonlicht die op de decoder of de grond ervoor valt. Meer zon = meer problemen. Maar goed, dat is H0, mogelijk is het een incorrecte hypothese.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ZandBak schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:57:
Vandaag UPC 3 in 1 besteld
4 tv's in huis
Wandcontact doos staat 1 meter van tv 1 die krijgt een DVR kastje
Tv 2 staat in de keuken deze blijft analoog @ 6 meter afstand
Tv 3 krijgt 3de DVR kastje @ 14 meter
Tv 4 krijgt analoog @ 15 meter afstand

Nou is mijn vraag wat voor versterker heb ik nodig en waar moet ik die plaatsen?
Heb vandaag dingen binnengekregen..

Doos met modem en 1 dvr kastje.

Dus ik mis: draadloze router die erbij zou zitten (dat ding van 59 euro)
en me 2de upc dvr box.

Worden dingen bij UPC vaker in 2en geleverd?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Great... Netjes dat we vorige week zo snel een nieuwe DVR kregen (nadat de voeding door brandde), maar deze doet het ook ruk. We komen er achter dat elke opname zwart beeld geeft en geluid dat dubbel zo snel afspeelt. Kijk je mee met een nog lopende opname, dan is het een en al blokjes en strepen door het beeld.

Dat wordt toch nog maar eens bellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40
Misschien een beetje offtopic maar ik heb een Samsung 6 series TV en een HD DVR box en als ik zap naar een HD kanaal, Ned 1/2/3 of Discovery ofzo, dan duurt het ongeveer 3 seconden om te switchen (zwart beeld) van normaal naar HD. Een vriend van mij heeft een Samsung 4 series TV en heeft dit niet, bij hem switch het instant.

Je zou denken dat het dan aan de TV ligt maar ik vraag het toch even, misschien dat andere mensen dit ook hebben, evt. met andere merken TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan de resolutie vast zetten op de mediabox. Ik vertrouw alleen meer op de scaler van mijn tv dan zon goedkoop mediaboxje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lowfi schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 08:50:
Je kan de resolutie vast zetten op de mediabox. Ik vertrouw alleen meer op de scaler van mijn tv dan zon goedkoop mediaboxje :Y)
Bedankt vooor de tip! Op de UPC mediabox kan ik hem op Auto, 720p en 1080i zetten. Ik heb alleen 720p getest en inderdaad, hiermee switcht ie meteen naar HD zonder vertraging maar ik weet niet zeker of je dan de echte resolutie van dat kanaal hebt, stel dat ie bijv. 1080p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
een HD kanaal is nooit 1080P max 1080i. zie TS.

Vraagje :

Net me normale mediabox vervangen voor een DVR versie maar nu is me beeld ineens blokkerig enzo.
Heb ik iets fout ingesteld of gewoon terug sturen?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
PRO TIP, om je DVR te forceren opnieuw zijn software te downloaden en te installeren:

* Haal de stekker er uit
* Houd op de voorkant van de DVR het pijltje naar links ingedrukt.
* Doe de stekker er in
* Wacht tot het oranje "Mail" lampje knippert en laat het knopje los.
* De download + install duurt een minuut of twee/drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

cailin_coilleach schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:29:
PRO TIP, om je DVR te forceren opnieuw zijn software te downloaden en te installeren:

* Haal de stekker er uit
* Houd op de voorkant van de DVR het pijltje naar links ingedrukt.
* Doe de stekker er in
* Wacht tot het oranje "Mail" lampje knippert en laat het knopje los.
* De download + install duurt een minuut of twee/drie.
Welke mediabox heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
De zilveren DVR (non-HD).

Helaas heb ik nog steeds de problemen met het opnemen. Ism de helpdeks heb ik de software opnieuw geinstalleerd (zie boven) en zij hebben remote de harde schijf geformateerd. Beiden hebben niet geholpen. Vanavond dus nog een keertje bellen en nu waarschijnlijk weer een nieuwe box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295

Op dit moment gebruik ik mijn mediabox DVR tegelijk op 2 LCDs d.m.v. de 2 SCART aansluitingen (geven immers beide output signaal). Uiteraard ontvang ik op beide schermen hetzelfde signaal/zender.. ;)

Met de extra HD zenders overweeg ik nu om op HD over te stappen. Kan ik dan nog steeds 2 LCDs tegelijk aansluiten op een HD DVR mediabox? D.w.z. 1 LCD via HDMI en tulp audio naar HiFi en 1 LCD volledig via SCART. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Beetje off-topic, maar zijn er ook mensen hier met ervaring met een HDMI splitter? Kan ik gewoon voor de goedkoopste gaan of moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij gaat zo'n HDMI splitter dus niet werken, om de reden dat de UPC doos geen eenduidig antwoord terugkrijgt op de vraag welk type TV, resolutie en HDCP wordt ondersteund. In ieder geval als je ze beiden aanzet. Wellicht dat het wel werkt als maar 1 van de 2 aan is, maar dan nog kan het zijn dat het ding in standby een signaal op de kabel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:31:
Volgens mij gaat zo'n HDMI splitter dus niet werken, om de reden dat de UPC doos geen eenduidig antwoord terugkrijgt op de vraag welk type TV, resolutie en HDCP wordt ondersteund. In ieder geval als je ze beiden aanzet. Wellicht dat het wel werkt als maar 1 van de 2 aan is, maar dan nog kan het zijn dat het ding in standby een signaal op de kabel zet.
Wel een goed punt idd. Op zich is het vooral bedoeld om dan wel in de slaap- dan wel woonkamer te kijken, dus 1 tegelijk is niet zo'n issue. Graag hoor ik het indien iemand dit werkend heeft..

En die splitter hierboven is trouwens wel erg cheap, relaxed!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 295 op 11-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je HDMI aansluit, dan werkt enkel de VCR/AUX-scartaansluiting nog, de TV-scartaansluiting komt daarmee te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:09:
Als je HDMI aansluit, dan werkt enkel de VCR/AUX-scartaansluiting nog, de TV-scartaansluiting komt daarmee te vervallen.
Maar die kun je toch ook op TV aansluiten (op de normale mediabox is die SCART in/out, da's ook normaal vlg mij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja, maar houdt er wel rekening mee dat de VCR/AUX-scartaansluiting geen RGB uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
sylvesterrr schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:23:
Ja, maar houdt er wel rekening mee dat de VCR/AUX-scartaansluiting geen RGB uitstuurt.
Composite, niet echt goed beeld

• chim0
Ik heb problemen met opnemen..

Ik selecteer gewoon wat ik wil kijken in de TV guide en druk op de REC knop op het gewenste programma of film, dus niet handmatig met tijden maar gewoon op het aangegeven tijdstip, en ik heb voor begin en einde 5 minuten ingesteld maar het begint altijd te vroeg of te laat, te vroeg vind ik niet erg maar te laat wel. Top Gear van vorige bijv. begon middenin de uitzeding! :(

Meer mensen hier last van? Ik heb zelfs van 5 naar 10 minuten vantevoren en achteraf ingesteld maar dit maakt het alleen maar erger. Ik denk dat het komt omdat niet alle programma's precies op tijd starten maar je zou denken dat de opname realtime meegaat met de werkelijke tijd wanneer iets start ipv de aangegeven tijd, bijv. iets start om 19:58 ipv 20:00 uur dan ben je dus mooi te laat.

• nitpicker

nitpicker

uNF

chimo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:37:
Ik heb problemen met opnemen..

Ik selecteer gewoon wat ik wil kijken in de TV guide en druk op de REC knop op het gewenste programma of film, dus niet handmatig met tijden maar gewoon op het aangegeven tijdstip, en ik heb voor begin en einde 5 minuten ingesteld maar het begint altijd te vroeg of te laat, te vroeg vind ik niet erg maar te laat wel. Top Gear van vorige bijv. begon middenin de uitzeding! :(

Meer mensen hier last van? Ik heb zelfs van 5 naar 10 minuten vantevoren en achteraf ingesteld maar dit maakt het alleen maar erger. Ik denk dat het komt omdat niet alle programma's precies op tijd starten maar je zou denken dat de opname realtime meegaat met de werkelijke tijd wanneer iets start ipv de aangegeven tijd, bijv. iets start om 19:58 ipv 20:00 uur dan ben je dus mooi te laat.
Het valt mij idd op dat die UPC TVguide niet altijd/bijna nooit klopt.. dus dan ben je het haasje met opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb die thomson DVR box, en ik was eigenlijk wel benieuwd wat de LAN aansluiting op dat ding precies doet?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Damian schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:28:
Ik heb die thomson DVR box, en ik was eigenlijk wel benieuwd wat de LAN aansluiting op dat ding precies doet?
Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Evenals de USB aansluiting. Beiden zijn voor diagnostische doeleinden bij UPC.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.