Ik denk ook dat je op veel (goedkopere) tv's wel een mogelijke verbetering kunt waarnemen tov het analoge signaal. Maar wanneer je een tv hebt die veel detail weer kan geven dan zie je echt een belabberde kwaliteit op het digitale signaal bij bewegende beelden...
En dan het dolby digital signaal... Geen een zender met dit signaal kunnen vinden...
Ik heb net de upc gebeld... zegt de medewerker:
"Ja, je moet ook een digitale tv hebben wil je een beter geluid ervaren"
- Een digitale tv? Ik heb de mediabox via coax aangesloten op mijn versterker...
Dat is niet goed, de coax moet vanuit de muur naar het kastje en vanuit daar eventueel weer naar de tv. Kijkt u wel via de scart naar het beeldsignaal, want ik merk hieruit op dat u misschien nog naar het analoge signaal kijkt
-

Ik zeg dat het geluid met de coax uitgang naar mijn versterker loopt... en ja, ik kijk via de scart uitgang...
Maar hoe dan ook, u moet beschikken over een digitale tv om het maximale beeld en geluid te ervaren
- Een digitale tv? Maar dat heeft toch geen zin als de mediabox niet over een digitale uitgang beschikt? Er zit alleen een scart aansluiting op de mediabox, ik zie geen digitale uitgang of een hdtv uitgang ofzo...
Ja, maar het digitale signaal wordt dan via scart verstuurt
- Oja, is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord, maarja het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn...
Ja, en omdat u een crt tv heeft kunt u hiervan geen gebruik maken en kunt u dus helaas niet het maximale beeld en geluid ervaren...
- Maar als ik de mediabox instel op "plat beeld" dan geeft mijn tv
wel beeld maar het is inderdaad niet zo mooi beeldvullend dan wanneer ik kies voor "16:9"
Juist dat komt omdat u geen digitale tv heeft...
- Maar mijn tv geeft wel beeld via deze instelling, dus ik vraag me af in hoeverre het signaal uit de mediabox nu digitaal is via de scart. En ik heb juist voor deze crt gekozen omdat ik nog weinig tft of plasma tv's heb gezien die een beter beeld geven dan mijn crt tv....
Hahaha, een crt die beter beeld geeft dan een tft of plasma? Nee hoor dat kan ik me niet voorstellen.... heeft de betreffende verkoper u niet in de maling genomen?
- Nee, ik heb online besteld dus heb helemaal niet met een verkoper van doen gehad en deze crt tv is net zo duur als sommige tft tv's... En wat betreft de kwaliteit van de goedkope tft tv's zal ik uw mening nog maar eens herzien als ik u was.... Ga eens kijken in de winkel bij u in de buurt en neem daarbij als vergelijk een betere crt tv (in zoverre die er nog zijn) bijvoorbeeld de mijne, een panasonic 32px30 crt tv... en vergelijk dan rustig met tft schermen die veel duurder zijn.... Maar genoeg hierover, we hadden het over de kwaliteit van het signaal...
Goed... een waardeloos gesprek dus... Maar de medewerker heeft gezegd dat inmiddels een onderzoek gaande was naar de digitale storingen, dat meer mensen hierover geklaagd hadden... En dat ik de eerste 6 maanden de mediabox niet retour hoefde te zenden want tot die tijd was het toch gratis, en daarna kon ik hem dan altijd nog retour zenden... Ik vroeg nog naar de voorwaarden enzo... maar dat was geen probleem volgens hem...
Ik wacht dus nog ff af en moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de extra muziekzenders... Vooral Mezzo en de 3-vor-twaalf zenders lijken mij wel wat... En de storing valt gelukkig erg mee op die zenders nu ik dit schrijf....
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...