UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Gaat UPC nu alle UPC klanten gratis(dwz voor dezelfde prijs als het analoge pakket) digitale TV aanbieden?
Heb hier een aantal maanden al iets over gehoord, maar nu is het waarschijnlijk zover.

Op de site is wat informatie te vinden: 42 zenders, gratis mediabox/installatie, analoge signaal blijft bestaan!

De vraag is of je nu actie moet ondernemen om dit pakket te krijgen of dat iedereen gewoon die mediabox thuis krijgt. (Heb al een mail naar UPC gestuurd met deze vraag)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39
kijk even in het forum van www.chelloo.com daar staat alles in wat je zoekt.
ze zijn momenteel al met de uitrol bezig op sommige plaatsen.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88867

Ik heb 2 weken geleden geïnformeerd en er komt 9,95 per maand bij!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Ja.

En nu het mooiste: je hebt geen enkele keus! Take it or leave it.

Ik weet het wel: adieu UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
volgens mij komt er geen €9,95 bij, check de site maar eens. Dat van die 9,95 is nog van de oude digitale TV wat toen bovenop het analoge pakket kwam.

4. Wat kost UPC Digital TV?

U kunt kiezen voor de volgende abonnementen: UPC Digital TV pack en voor een uitbreiding naar UPC Digital TV extra channel pack . UPC Digital TV pack heeft u al vanaf €15, 53*. Deze €15,53 is de abonnementsprijs van het huidige (analoge) Standaardpakket Radio/TV. Met UPC Digital TV pack betaalt u dus niets extra tot in ieder geval 1 januari 2007!

Wilt u uw digitale zenderpakket uitbreiden naar het UPC Digital TV extra channel pack dan betaalt u in totaal € 19,99* (€ 15,53 + € 4,46). Bij het laatst genoemde abonnement ontvangt u tijdelijk gratis het UPC Digital TV bonus channel pack met 9 extra nieuwskanalen. Tevens blijft u bij beide abonnementen ruim 30 analoge televisiezenders en 39 radiozenders ontvangen. En deze ontvangt u op elke TV in uw huis, zoals u nu ook gewend bent.

* Dit tarief is geldig tot in iedergeval 1 januari 2007

[ Voor 76% gewijzigd door Holgster op 11-10-2005 15:26 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 17:36
Anoniem: 88867 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
Ik heb 2 weken geleden geïnformeerd en er komt 9,95 per maand bij!! :(
Hoezo komt er 9.95 bij???. Dat is het "oude" pakket ja. Maar waar de TS het over heeft is dat UPC iedereen op Digitale TV wil laten over stappen voor het oude analoge tarief (15,53). Dus niks geen 9,95 erbij. Je betaald alleen extra, als je extra zenders wil, of een decoder met een harddisk. Analoge signaal blijft bestaan. Uitrol is nu begonnen ongeveer en zal wel tot eind 2006 duren voordat iedereen die decoder heeft (als t niet langer is).

Als antwoord voor de TS. nee, je hoeft niks te doen. Je komt vanzelf aan de beurt, maar t kan nog wel een tijdje duren. Abbonement wordt dus niet (of nauwelijks) duurder. Ik dacht 15,53 voor het pakket met de standaard decoder.

Hier een overzichtje van www.upc.nl (daar staat alles wat je wil weten (behalve wanneer jij aan de beurt bent)). Let vooral op het sterretje. Het is dus even duur als analoog

Abonnementen
UPC Digital TV pack* € 15,53
UPC Digital TV extra channel pack € 19,99

Extra's
UPC Digital TV bonus channel pack** GRATIS
UPC Digital TV premium channel packs (als uitbreiding van UPC Digital TV pack of UPC Digital TV extra channel pack) vanaf € 10,--

* Dit is de abonnementsprijs van het huidige (analoge) Standaardpakket Radio/TV. Met UPC Digital TV pack betaalt u dus niets extra!

** Dit pakket ontvangt u tijdelijk gratis bij het UPC Digital TV extra channel pack. Ook hebben we een introductie-aanbieding van 1 maand gratis voor nieuwe digitale abonnees.

Eenmalige kosten
UPC MediaBox GRATIS
Doe het zelf installatie GRATIS
Afmaken doe het zelf installatie € 49,--
Volledige installatie € 69,--
Borg € 0,--

Film op bestelling
per film € 3,99
erotische films vanaf € 4,99
Afstandsbediening EENMALIG GRATIS

edit: moet toch sneller leren typen

[ Voor 68% gewijzigd door s441558 op 11-10-2005 15:32 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 17:36
En nog een stukje van UPC.nl over de levering

Vanaf 1 oktober 2005 biedt UPC Nederland interactieve digitale televisie aan voor iedereen. Om interactieve digitale televisie van UPC te kunnen ontvangen heeft u de UPC MediaBox nodig.

Bent u UPC abonnee?

U ontvangt van UPC gratis de UPC MediaBox. U hoeft hiervoor niets te doen. Deze mediabox wordt kosteloos bij u thuisbezorgd door TPG Post. U ontvangt hier persoonlijk bericht over. Zodra u de UPC MediaBox heeft ontvangen kunt u deze meteen aansluiten op uw TV. Met de UPC MediaBox bent u voorbereid op vele interactieve diensten en mogelijkheden van digitale televisie, nu én in de toekomst.

Alle onze abonnees worden persoonlijk benaderd over wanneer zij de UPC MediaBox gaan ontvangen. Deze mediabox zal gefaseerd per regio worden aangeboden. Eind van dit jaar is ons hele netwerk overal geschikt voor nieuwe digitale klanten. Wilt u weten wanneer UPC Digital TV in uw regio beschikbaar is? Vul dan rechts uw postcode en huisnummer, laat uw gegevens achter en wij informeren u zodra UPC Digital TV bij u beschikbaar is.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

De vraag is natuurlijk wel hoe snel men de tarieven omhoog gooit.

Investeringen moeten immers worden terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
tarief blijft in ieder geval hetzelfde tot 1 januari 2007 (zie boven, en UPC site)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Alle gekheid op een stokje.. ik heb net gebeld met upc:

Huidige upc digital gebruikers met de sagem box krijgen als eerste de nieuwe mediabox opgestuurd.. hier hoeft men niets voor te doen

Alle normale kabelgebruikers (analoog) krijgen daarna deze mediabox.

Als iedereen de nieuwe mediabox heeft, wordt kabel+digitaal voor iedereen (dus ook huidige upc digital afnemers) één tarief. Huidige klanten blijven dus tot die tijd het "dubbele" betalen (voor gebruik kabel en digitale abbonement).

Ik heb zelf ook upc digital, nog via de sagembox. Ik heb nog geen bericht ontvangen, maar een klasgenoot (upc digital abonnee) van mij (uit r'dam) heeft al de nieuwe mediabox ontvangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-10-2005 18:16 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik hád destijds UPC Digital... maar om onduidelijke rede is dat ergens vorig jaar afgesloten (zonder communicatie). Nu heb ik echter de digitale decoder nog, een schitterende Motorola :P
Kan ik hiermee ook gewoon weer digitaal gaan kijken? Of heb ik echt de nieuwe decoder nodig? En kan ik extra decoders kopen? Eventueel naar eigen keuze, dus als ik iets anders wil dan UPC aanied, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Gaat UPC het standaard pakket gewoon FTA aanbieden of gooien ze hier ook een codering achter?

@ work (Harderwijk) is inmiddels ook digitale TV (geen upc) en daar is het basispakket (50 zenders) gewoon digitaal te ontvangen, zonder smartcard gezeik. Een willekeurig DVB-C kaartje werkt dus..

Als UPC dat ook zo aanbied, _/-\o_ , ideaal voor een HTPC..

anders ga ik steeds meer schotel overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat ook wel erg fijn is: naast de gratis MediaBox die naar elk huishouden wordt verstuurd lijkt er geen enkele mogelijkheid (meer) te zijn om extra decoders aan te schaffen/te huren. Erg handig als je meerdere TV's + bijbehorende opnameapparatuur in huis hebt staan :'(

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Hier nog een persbericht over Digital TV van Upc

http://www.perssupport.an...hten/Actueel?itemId=70593

Daar wordt gesproken over een tarief van 17,99, is dus toch hoger dan het huidige analoge tarief.

Dit bericht http://www.hetdigitaletel...et-digitale-recorder.html
heeft het erover dat pas eind 2006! alle klanten voorzien zijn van de mediabox.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

147592

Kun je op die nieuwe box wel meerdere tv's aansluiten? Met die motorola kon dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
En voor 99% zeker kan je het hier ook vergeten dat er meerdere tv's op 1 box kunnen, vind het jammer dat UPC niet de 'standaarden' aanhoud, was veel beter geweest voor de consument denk ik, maargoed, dan geef je een stukje van je 'monopolie' uit handen, en dat vind upc dan weer jammer denk ik.

Hee, uit een van de linkjes:
Degenen die een decoder met harde schijf bestellen zullen daarvoor per maand betalen met een abonnement. Hebben ze dan al al een gewone decoder dan mogen ze die houden voor eventueel een tweede televisie.
klinkt erg interessant!! zou mooi zijn als het echt zo was, wil graag op mijn kamer ook digi TV, en mn ouders hebben het dan op de tv beneden!

[ Voor 43% gewijzigd door Powermage op 13-10-2005 11:08 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Holgster schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:38:
Hier nog een persbericht over Digital TV van Upc

http://www.perssupport.an...hten/Actueel?itemId=70593

Daar wordt gesproken over een tarief van 17,99, is dus toch hoger dan het huidige analoge tarief.

Dit bericht http://www.hetdigitaletel...et-digitale-recorder.html
heeft het erover dat pas eind 2006! alle klanten voorzien zijn van de mediabox.
Ik snap er niets meer van. Volgens de handleiding van mijn Pioneer zou EPG alleen via analoge tv doorgestuurd worden,maar uit 1 van de linkjes lijkt het erop dat alleen via UPC digitaal EPG doorgestuurd wordt. Volgens een andere thread zou er via TMF (analoog) EPG info verzonden worden, maar om een of andere vage reden blijft Pioneer hardnekkig bij Tellsell naar EPG zoeken (wat uiteraard mislukt en ik heb EPG aangezet en kan zoveel links/rechts drukken: hij blijft mooi op TellSell staan :( !). Heeft iemand ervaring met analoge UPC (regio Eindhoven) icm EPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

zoals ik zei, ze zullen 't toch moeten terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik snap er nu weinig meer van.. wat is nu de waarheid:

- Elk abonnee (dus ook niet digitale abonnees) krijgen de nieuwe mediadecoder thuis, en gaan een bedrag van 17,99 in TOTAAL betalen voor het normale en digitale signaal

-Digitale tv blijft een optie, die boven op het normale kabel abonnement 17,99 in 2006 gaat kosten (kost nu 15,95 volgens mij), eerste maanden is er wel een actie, maar het normale tarief zou 17,99 zijn.

-Iedereen krijgt digitale tv en blijft de 15,53 betalen voor het gehele pakket. HDTV digitale tv is een optie die je erbij kan nemen voor 17,99 per maand.

Of is het nog anders :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:37:
de waarheid:

-Iedereen krijgt digitale tv en blijft de 15,53 betalen voor het gehele pakket. :P
Ik heb net vandaag mijn nieuwe decoder aangesloten (was al lid van UPC digital) en in de begeleidende brief stond het bovenstaande...

Iedereen krijgt in de loop van 2005, begin 2006 een decoder en een 'digitaal'abonnement.

Hier bovenop kún je kiezen voor nog een flinke reutel extra kanalen waardoor het totaalbedrag op € 19,99 zou komen.

heb je dan nóg niet genoeg: dan kun je een heleboel duurdere kanalen bijbestellen als canal+, eroitek en buitenlandse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bogaards schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

Ik heb net vandaag mijn nieuwe decoder aangesloten (was al lid van UPC digital) en in de begeleidende brief stond het bovenstaande...

Iedereen krijgt in de loop van 2005, begin 2006 een decoder en een 'digitaal'abonnement.

Hier bovenop kún je kiezen voor nog een flinke reutel extra kanalen waardoor het totaalbedrag op € 19,99 zou komen.

heb je dan nóg niet genoeg: dan kun je een heleboel duurdere kanalen bijbestellen als canal+, eroitek en buitenlandse zenders.
Oke, bedankt :) De nieuwe mediaboxen die er nu bij geleverd worden, zijn dat dan ook de encoders die dalijk gebruikt gaan worden op het hdtv netwerk ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-10-2005 22:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Er is weer nieuws, schijnt dat nu toch niet iedereen het krijgt maar dat je de keuze hebt.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=11494.0
Berichtgeving is wel erg verwarrend allemaal.
Hoop alleen dat je in ieder geval digital TV kan krijgen met behoud van het analoge pakket voor die 17,99. Dan ben ik erbij. (Heb genoeg van die slechte kabel kwaliteit!)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dat bericht op chello underground zag ik ook, maar ik zie nog nergens echt een officieel bericht. Zou wel slecht zijn imo. Ik zie die gedwongen digitalisering wel zitten namelijk en die 2 euro per maand daar valt niemand over volgens mij (het zou me niets verbazen als het analoge pakket over een jaar ook 17,99 kost namelijk), je behoudt immers gewoon je analoge pakket en je krijgt dus voor 1 TV een decoder. Alleen voor de EPG zou ik al 2 euro per maand over hebben :) Laat staan het betere beeld+geluid, meerdere zenders en interactieve diensten.

Als dit namelijk gedaan is, dan is de overstap naar HDTV namelijk ook een stuk kleiner (ookal heb je daar wel een andere decoder voor nodig).

Overigens heeft CAIW in haar gebied ook een digitalisering er door gedrukt. Daar betaalde je alleen eenmalig de verzendkosten voor de decoder. Echter is daar wel het analoge pakket teruggebracht van 40 naar 24 zenders. De manier waarop UPC handelt vind ik dan minstens zo acceptabel (behoud van huidige analoge pakket + digitale decoder voor 2 euro p/m).

Digitaal is de toekomst, het zou zonde zijn als de overheid dit nu ineens tegen gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de nieuwe decoders zijn niet geschikt voor HDTV, simpelweg omdat ze enkel een scartaansluiting hebben.....

Overigens is de nieuwe decoder wel stukken beter dan de oude Sagem qua gebruiksvriendelijkheid. Het geheel werkt stukken sneller en soepeler. Ook prettig is het feit dat er nu een digital out (coax) op zit.

Zoals ik uit de berichtgeveing van UPC en philips begrijp komt er voor HDTV een nieuwe decoder met de jusite aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dit is ook maar een basic decoder. Er komt zoiezo nog een harddisk recorder begin volgend jaar en inderdaad ook een HDTV decoder (waarvan ik hoop dat ie een DVI aansluiting heeft, zodat ik hem gewoon op m'n TFT aan kan sluiten :) ). Waarschijnlijk kun je die dan tegen een maandelijkse meerprijs bij UPC krijgen.

Dat deze beter is dan de Sagem mag je wel verwachten. Mr. Zap was afaik de eerste met Digitale TV in Nederland. De techniek is sinds die tijd wel wat vooruit gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:41
Kan je dan gratis of voor een klein meerprijsje de tweede decoder bestellen?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 10:53
Even iets anders.....

Ik heb vandaag die mediabox binnen gekregen (Dordrecht) en nou zie ik dat er een ethernet aansluiting achterop zit. Wil dat zeggen dat ik um op m'n router aan kan sluiten en zo films van mijn pc's via die box op mijn TV kan kijken?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nope, de Ethernet aansluiting is uitgeschakeld. Helaasch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kun je je normale VHS video blijven gebruiken? De antennekabel komt binnen in het digitale kastje, vanaf het kastje gaat er een SCART kabel, naar de TV? En de video dan> :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Correct me if i'm wrong, maar dit is toch mogelijk? :?

UPCkabelkastje -> splitter =>

-----> UPC Mediabox --digitaal--> TV
-----> --analoog--> PVR-150MCE -> HTPC (MCE2005)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:23

Japser

Jeej!

Nieuwe ding is zwaar ruk. TV Gids is zwaar irritant, op de motorola kreeg je netjes een hele lijst over je beeld heen, nu kom je in een heel apart menu zonder dat je beeld hebt. Ik vindt t maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
VonFoX schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:36:
Kun je je normale VHS video blijven gebruiken? De antennekabel komt binnen in het digitale kastje, vanaf het kastje gaat er een SCART kabel, naar de TV? En de video dan> :?
De coaxkabel rijg je eerst door je mediabox, dan door de video en dan naar je TV. Daarnaast leg je een scart-kabel van de video naar de tv en van de mediabox naar de tv.
Wil je ook opnemen vanaf je mediabox dan kun de scartkabel van de video op de mediabox aansluiten (die heeft een 2e scart-aansluiting). Het kijken van video's verloopt dan via je mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Trouwens, iemand die misschien nog een tip heeft m.b.t. het volume van die nieuwe mediabox van Thomson. Ik moet nu via de AB van de TV het volume op pak em beet 75-80 zetten om wat te horen. Ik heb in het voorkeursmenu al de volume instellingen op vol staan, maar dat heeft geen zin. Als ik nu per ongeluk een x de tv alleen aanzet knalt die zo nog uitmekaar van het standaard te hoge geluidsniveau wat is ingesteld nu. Iemand enig idee hoe geluid beetje hoorbaar te krijgen zonder de tv geluidsinstellingen naar zo'n hoog getal te brengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@Jasper

Zit je scart kabel er wel goed in?
Had laatst ook een geluidsprobleem met m'n nieuwe hdd/dvd recorder, bleek dat de scart kabel er niet helemaal goed in zat 8)7

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Jeps heb ik gecheckt...die nieuwe settopbox is gewoon ruk. Niet gebruikersvriendelijk kwa tv gids enzo, traag in respons vanaf afstandsbediening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm .. Sinds gisteren krijg ik geen beeld meer via mn digitale lijn... Ik even bellen, blijk dat ik dus door een fout van hun nog steeds geen nieuwe decoder heb ontvangen. Waarschijnlijk is het digitale netwerk nu niet meer compatible met de sagems.

Moet trouwens nog melden dat ze zeiden dat ik lid zou zijn van het mister zap netwerk !?

Volgens mij bestaat dat al lang niet meer, en ik was gewoon geabonneerd op UPC Digital (aangevraagd in maart 2005).

Ik krijg dus van die medewerker het nummer van mr zap. Even bellen... "Mr zap is opgeheven, voor support moet u contact opnemen met uw kabelmaatschappij".
Zucht :O

Daarna maar weer naar upc gebeld.. er wordt mij een nieuwe decoder toegestuurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-10-2005 20:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35362

Japser schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:30:
Trouwens, iemand die misschien nog een tip heeft m.b.t. het volume van die nieuwe mediabox van Thomson. Ik moet nu via de AB van de TV het volume op pak em beet 75-80 zetten om wat te horen. Ik heb in het voorkeursmenu al de volume instellingen op vol staan, maar dat heeft geen zin. Als ik nu per ongeluk een x de tv alleen aanzet knalt die zo nog uitmekaar van het standaard te hoge geluidsniveau wat is ingesteld nu. Iemand enig idee hoe geluid beetje hoorbaar te krijgen zonder de tv geluidsinstellingen naar zo'n hoog getal te brengen??
In het setup menu heb je bij instellingen een aparte optie voor volume, staat standaard op iets van 25 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wel vreemd. Iemand een paar straten verderop hier in het dorp heeft brief en box al binnen en wij hebben vooralsnog geen bericht of box mogen ontvangen. :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

schnumi schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:17:
Wel vreemd. Iemand een paar straten verderop hier in het dorp heeft brief en box al binnen en wij hebben vooralsnog geen bericht of box mogen ontvangen. :?
Ik zou maar even bellen, ze waren nameljik bij mij ook verbaasd dat ik er nog geen een had :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

Buzz_Lightyear schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:01:
Correct me if i'm wrong, maar dit is toch mogelijk? :?

UPCkabelkastje -> splitter =>

-----> UPC Mediabox --digitaal--> TV
-----> --analoog--> PVR-150MCE -> HTPC (MCE2005)
Je splitter moet wel hoge kwaliteit want de Mediabox heeft sterk signaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ach die splitter die erbij zit is ook niet super bijzonder hoor. Als hij maar op de eerste splitter in je huis zit, dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:33

PanMan

Spun!

Wat zijn nou voordelen van digitale TV? Fijn dat je mag zappen met een ander kastje, maar schiet je er ook iets mee op? Okee, misschien een fijne EPG. Maar krijg je er ook Video On Demand dingen bij? Of PVR functies?? Iets anders leuks? Meer kanalen??

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

PanMan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:39:
Wat zijn nou voordelen van digitale TV? Fijn dat je mag zappen met een ander kastje, maar schiet je er ook iets mee op? Okee, misschien een fijne EPG. Maar krijg je er ook Video On Demand dingen bij? Of PVR functies?? Iets anders leuks? Meer kanalen??
Dvd kwalitiet video en audio. Ook dolby uitzendingen worden ondersteund dacht ik . Het beeld is in ieder geval beduidend mooier dan digitale tv via de lucht (digitenne/kpn digitale tv).

In ieder geval is het voor een lcd tv stukken mooier dan het normale analoge coax signaal.
Ook heb je extra zenders (zoals 5 mtv's, sportzenders, reality zender, 2 sexzender).

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-10-2005 22:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Bigs schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:57:
De coaxkabel rijg je eerst door je mediabox, dan door de video en dan naar je TV. Daarnaast leg je een scart-kabel van de video naar de tv en van de mediabox naar de tv.
Wil je ook opnemen vanaf je mediabox dan kun de scartkabel van de video op de mediabox aansluiten (die heeft een 2e scart-aansluiting). Het kijken van video's verloopt dan via je mediabox.
In dit hele verhaal kan je de twee scartkabels toch ook weglaten als je daar vrolijk van wordt?
Of heeft de mediabox alleen nog maar een scart-uitgang voor het digitale gedeelte?
Heb nu de Motorola (morgen dat andere ding aansluiten) en die zit via zowel scart als coax op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
  • Laatst online: 26-09-2024
ik weet het niet percies in welke nieuws programma het was maar de minister heeft UPC al weer terug gefloten voor deze aktie. omdat het standaard abo dan met 2 a 3 euro omhoog zouden gaan en dat mag voorlopig niet O-) en er zijn nog te veel analoge tv in omloop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:45:
[...]

In dit hele verhaal kan je de twee scartkabels toch ook weglaten als je daar vrolijk van wordt?
Of heeft de mediabox alleen nog maar een scart-uitgang voor het digitale gedeelte?
Heb nu de Motorola (morgen dat andere ding aansluiten) en die zit via zowel scart als coax op tv.
Nee, de Mediabox moduleert het signaal niet op de coaxkabel (waarschijnlijk omdat dat toch maar weinig gebruikt wordt en het scheelt toch weer geld als je zoveel decoders uitrolt). Je kunt wel (ik meen kosteloos) een modulator krijgen om op de SCART aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
marcelz37 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:57:
ik weet het niet percies in welke nieuws programma het was maar de minister heeft UPC al weer terug gefloten voor deze aktie. omdat het standaard abo dan met 2 a 3 euro omhoog zouden gaan en dat mag voorlopig niet O-) en er zijn nog te veel analoge tv in omloop :+
Dat was een artikel uit de Trouw, maar dat klopte van geen kanten (stond ook nergens een bron of citaat bij ofzo) en uiteindelijk heb ik het nieuws ook nergens anders meer teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb zojuist ook maar digitale tv van upc besteld...
Aangezien ik een mooie nieuwe tv (panasonic 32px30) gekocht heb, leek mij dit wel zinvol...

Echter zit ik met een aantal vragen:
- Hoe breed is de upc mediabox? (wil hem graag in mijn stereokast plaatsen, moet dus <44cm zijn)
- Welke aansluitingen kent de mediabox?

Ik heb gelezen op de site van upc dat dolby-digital ondersteund wordt. Dit zou dus betekenen dat er buiten scart-aansluiting(en) ook digitale audio aansluitingen aanwezig moeten zijn... (althans, ik neem aan dat met dolby-digital ook meerkanaals audio wordt bedoeld...)

Heeft iemand misschien een mooi plaatje van de mediabox (vooral de achterkant met aansluitingen ben ik dus benieuwd naar)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Naast de 220 aansluiting zit er op:

- COAX in+uit
- SCART naar TV
- SCART naar DVD-R/VCR
- Audio uit L/R
- Digitale audio uit (coaxiaal)
- Ethernet aansluiting (nog niet in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:50:
Naast de 220 aansluiting zit er op:

- COAX in+uit
- SCART naar TV
- SCART naar DVD-R/VCR
- Audio uit L/R
- Digitale audio uit (coaxiaal)
- Ethernet aansluiting (nog niet in gebruik)
Okay, een coax digitale uitgang... Jammer dat het niet optisch is, dat kwam beter uit.
Maarja, ff wat omzetten dan heb ik wel een coax-ingang vrij.. :)

Zijn er trouwens veel zenders die (meer kanaals) dolby digital uitzenden?
Ik heb al jaren geen tv-gids meer, staat dergelijke info daar tegenwoordig in?
Of zit deze info ook al bij de digitale tv-gids die upc meelevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ff een nieuwsbreak (voor de analoge gebruikers): UPC kan tot januari GEEN decoders meer leveren. Ik heb nl. UPC gebeld, en ze vertelden dat de levering van de 'doosjes' gestagneerd was... Fijn UPC, kan ik nog 2 maanden tegen de ruis en compressieblokjes aankijken :( Zorg dan eerst dat je voldoende decoders in huis hebt (of een fatsoenlijke leverancier ipv een of andere aftandse boereneikel uit verwegistan) en DAN pas een reclamecampagne voert... de eikels :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Je kunt op dit moment geen Digitale TV bestellen. Als alle huidige decoders zijn omgewisseld (en het nieuwe signaal dus overal aanwezig is), dan kun je het weer bestellen. Dat heeft niets te maken met 'doosjes die op zijn' (ookal zal een sales-troela dat misschien zo zeggen), er is voor gekozen omdat die overgang naar het nieuwe platform anders niet te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13

Spotmatic

Ken sent me

Bigs schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:27:
Je kunt op dit moment geen Digitale TV bestellen.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb gisteren via de UPC site digitale TV besteld, en die werd gewoon geaccepteerd (en met twee afzonderlijke mailtjes bevestigd). Er werd met geen woord over stagnatie gerept.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik kan jullie berichten dat de UPC (Rotterdam) geen FTA kanalen heeft. Ik heb zelf de nieuwe Thomson box gekregen en het systeem gebruikt Nagravision.

Ik ben ondertussen aan het experimenteren met een PCI DVB-C kaart (Technotrend Premium C-2300 met Common Interface) en een Dragon CAM (3.23) en mijn legale smartcard, en dit werkt bijna...

Als er hier meer mensen zijn die hiermee experimenteren hoor ik het graag ! Aangezien UPC geen support geeft op andere dan hun eigen decoders moeten we zelf Nico-en...

Concrete Loop Watercooling

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou kheb het nieuwe encodertje ook binnen.

Maar damn wat is dit slecht: Je kan niet eens je favourietenlijst instellen :(

Dit komt **misschien** met een firmware update in december... (bron upc helpdesk)

Jammer dat mijn ouwe sagem niet werkt.. die vond ik wel relaxter eigelijk. Tot nu toe geen voordeel met deze nieuwe encoder moet ik zeggen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag mocht ik pas de nieuwe decoder aansluiten.

Maar ik moest een tijdje wachten op de installatie (max 15 minuten) helaas had ik die tijd neit :(

Dus als ik vanavond thuis kom weet ik pas hoe het werkt :):)

Ben wel blij dat het een zwarte decoder is geworden. Staat mooier bij me zwarte tv.

Nu maar hopen dat hij snel zapt. Die klote motorola was echt super SLECHT. En ben ook blij dat die kabelmodem er niet meer aan hoeft. Scheeld lekker veel kabels zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 21-11-2005 11:28 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Jeroen_Tielen schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:28:
Nu maar hopen dat hij snel zapt. Die klote motorola was echt super SLECHT. En ben ook blij dat die kabelmodem er niet meer aan hoeft. Scheeld lekker veel kabels zo.
Zit er een kabelmodem ingebouwd dan? En gebruik je die ook als je internet van UPC hebt, of gebruik je daarvoor nog wel je huidige kabelmodem??

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik heb de nieuwe box ook binnen. Wel leuk als je wel van nieuwe apparaten houdt: in Augustus begonnen met UPC digital en nu alweer het volgende kastje. :) In tegenstelling tot poster hierboven, het zilver van de Motorola past juist beter bij mijn huidige AV apparatuur dan het zwarte. Aan de andere kant: het is wel erg strak!
Ik heb nog geen bericht gehad dat ik ze kan oversluiten en de Motorola werkt gewoon nog, dus nog ff wachten. Ik ben benieuwd of de nieuwe TV guide fijner werkt dan de huidige. Ik hoop op een gids zoals bij een Media Center: de kanalen onder elkaar met de programma's voor de komende uren over de kolommen verdeeld in een tabelvorm.
Hoe werkt trouwens een COAX digitale audio? Mijn audioset heeft alleen een optische ingang. Hier heb ik dan zeker niets aan?

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 07-05 08:21

Flotter

Pelipper!

IloveMyHenB schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:39:
[...]
Hoe werkt trouwens een COAX digitale audio? Mijn audioset heeft alleen een optische ingang. Hier heb ik dan zeker niets aan?
Die twee werken precies hetzelfde, alleen wordt het signaal bij de een via licht verstuurd en bij de ander via electriciteit. Een simpel convertertje is genoeg om het een om te zetten naar het ander.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik zie dat er nog steeds een helehoop mensen ontevreden zijn over UPC. Sinds ik van de zomer UPC de deur uit heb gedaan is mij een helehoop ergernis bespaard gebleven. Nooit meer verkeerde rekeningen... Als ik dan zo nodig iets wil kijken dan haal ik het wel van internet, of ga naar vrienden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Voor het weekend kreeg ik het gratis SMS berichtje van UPC dat ik de nieuwe mediabox mocht aansluiten. De Motorola gaf ook geen beeld meer. Aansluiten was een fluitje van een cent en het werkte vrijwel direct. De eerste dag was de beeldkwaliteit uitstekekend. Nu echter zijn alle zenders niet meer kijkbaar. De eerste maand gratis Canal+. Leuk, behalve als het beeld niet om aan te zien is. Heel blokkerig en het geluid valt continu weg. Zou deze storing kunnen komen door de sneeuwval en het weer? Ik heb een goede (dure) Hirschmann COAX kabel tussen de muur en de Mediabox, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Verder valt de reactietijd van het apparaat ook een beetje tegen. Het laden van de EPG duurt best lang.

Tot slot nog een vraagje: ik heb de "COAX uitgang" voor het digitale geluid niet kunnen vinden, alleen een derde zwarte tulpstekker (naast de rode en de witte). Is dit 'm?

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 05-05 22:45
Gisteren m'n mediabox aangesloten. Ik vind het beeld erg tegenvallen. Wilde naar concert Robbie Williams kijken en dat was niet om aan te zien. Heel blokkerig en geluid viel steeds weg. Lag dit aan het kanaal dat uitzend (Veronica) of aan de mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 21:52

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

IloveMyHenB schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:57:
Tot slot nog een vraagje: ik heb de "COAX uitgang" voor het digitale geluid niet kunnen vinden, alleen een derde zwarte tulpstekker (naast de rode en de witte). Is dit 'm?
Een derde tulp naast R/W is meestal een composiet stekker voor beeld, maar als dat zo is komt er in ieder geval geen geluid uit :P
Een tulpstekker lijkt me ook niet echt "de" uitgang om digitale audio weer te geven....

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 08:17:
[...]
Een derde tulp naast R/W is meestal een composiet stekker voor beeld, maar als dat zo is komt er in ieder geval geen geluid uit :P
Een tulpstekker lijkt me ook niet echt "de" uitgang om digitale audio weer te geven....
Mee eens, klinkt logisch, maar dan kan ik dus geen uitgang vinden voor digitaal / 5.1 geluid.

@miles: Wij hebben dus ook nog steeds enorm slecht beeld op vrijwel alle kanalen. Veel storing en het geluid is vaker weg dan dat het hoorbaar is. We hebben al UPC gebeld en die waren erg behulpzaam, maar zeiden dat het niet door de sneeuw kon komen en konden er ook niet veel aan doen. Ze zouden een firmware update uitvoeren (kon terwijl wij niet thuis waren) en ze vroegen hoe lang de kabel was tussen de muur en de mediabox. Deze COAX kabel is 1,5 m en van Hirschmann dus hier kan het niet echt aan liggen. Dus heb ik het idee dat het signaal niet sterk genoeg is, maar ik heb er geen splitter tussen zitten, direct waar het signaal ons huis binnen komt (de huiskamer) gaat het naar de mediabox. Misschien moet ik het eens proberen met een versterker ertussen, maar dat zou toch te gek voor woorden zijn...
Ik ben dus ook echt ontevreden nu, want het beeld bij de vorige set top box was vele malen beter. Daar hadden we nooit last van storing en nu is het niet om aan te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door IloveMyHenB op 02-12-2005 09:21 . Reden: onzinnige tekst verwijderd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 08:17:
[...]

Ik weet niet wat jij bedoelt, maar met een coaxiale digitale uitgang is echt niets mis mee. Je hebt nl. optische (TosLink) en coaxiale (SPDIF) digitale uitgangen. De coaxiale heeft juist de voorkeur, aangezien het electrisch signaal anders omgezet moet worden in licht en visa versa dat vaak 'slecht' gebeurt in el cheapo kastjes (het waarom laten we even buiten beschouwing en zal erg off-topic worden).
Tenzij je bedoelt: niet alle tulpstekkers zijn digitale uitgangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154533

Upc heeft natuurlijk een slechte naam qua service betreft, maar ik moet deze keer toch zeggen dat ze prima bezig zijn. Ik heb gisteren een mailtje gestuurd over de slechte ontvangst van de twee 3voor12 zenders, vanochtend heb ik al een mailtje teruggehad waarin staat dat ze zelf niets storends konden ontdekken, en dat mijn signaal prima is. Daarom hebben ze besloten mij een nieuwe versterker toe te sturen.
Geen idee of dat helpt, maar ik vind het al heel wat dat ze zo snel terug mailen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Anoniem: 154533 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:35:
Daarom hebben ze besloten mij een nieuwe versterker toe te sturen.
FF nieuwsgierig, maak je nu ook gebruik van versterker, en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Sinds vorige week heb ik digital TV via UPC. Nou, ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben. De hoeveelheid digitale ongerechtigheden in het beeld is ontzettend groot en storend. Het is beslist geen DVD kwaliteit wat ik ontvang. Eerder kun je dit vergelijken met (slecht gecodeerde) DIVX. Ik krijg nu halo's met blokvorming rond bewegende personen voor een statische achtergrond, blokvorming rond de ondertiteling, zeer zware blokvorming bij snel bewegende onderwerpen. Ik zie zelfs de beruchte trappetjes bij schuine lijnen, terwijl ik daarvoor nooit last van heb gehad. Echt, ik heb er nu al spijt van dat ik Digital TV heb genomen.

Even wat achtergrondinfo: ik heb een zeer goede kwaliteit TV en projector, maar een dergelijk signaal is deze apparaten onwaardig. Ik ben echt zwaar teleurgesteld en had gerekend op een "smooth" beeld, net zoals bij het analoge signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Spotmatic op 06-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het mag duidelijk zijn dat de beeldkwaliteit wel iets beter hoort te zijn dan wat jij krijgt. Probeer de mediabox eens zo dicht mogelijk op het punt aan te sluiten waar de kabel het huis binnenkomt (zonder aftakkingen ervoor) of bel naar de helpdesk om te kijken of er misschien signaalproblemen in je regio zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Spotmatic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:35:
Sinds vorige week heb ik digital TV via UPC. Nou, ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben. De hoeveelheid digitale ongerechtigheden in het beeld is ontzettend groot en storend. Het is beslist geen DVD kwaliteit wat ik ontvang. Eerder kun je dit vergelijken met (slecht gecodeerde) DIVX. Ik krijg nu halo's met blokvorming rond bewegende personen voor een statische achtergrond, blokvorming rond de ondertiteling, zeer zware blokvorming bij snel bewegende onderwerpen. Ik zie zelfs de beruchte trappetjes bij schuine lijnen, terwijl ik daarvoor nooit last van heb gehad. Echt, ik heb er nu al spijt van dat ik Digital TV heb genomen.

Even wat achtergrondinfo: ik heb een zeer goede kwaliteit TV en projector, maar een dergelijk signaal is deze apparaten onwaardig. Ik ben echt zwaar teleurgesteld en had gerekend op een "smooth" beeld, net zoals bij het analoge signaal.
Ben wel benieuwd in welke regio jij zit.
Ik zit in regio 1441 en heb dezelfde problemen als jij. Als ik tv wil kijken zet ik hem op het gewone analoge signaal, alleen de extra zenders kijk ik digitaal.
Ik wil nog wat andere kabels kopen om te kijken of dat het probleem oplost, maar tv kijken alsof je dvd kijkt is het bij mij ook beslist niet. Meer een hele slecht gekopieerde dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Bigs schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:46:
Het mag duidelijk zijn dat de beeldkwaliteit wel iets beter hoort te zijn dan wat jij krijgt.
Iets beter???
Je zou toch een duidelijke verbetering verwachten dan het "zogenaamd" slechte analoge signaal??

Maar mijn ervaringen zijn hetzelfde hier met Multi-Kabel digitale TV (Den Helder).
Veel te veel digitale artifacten welke niet bij het analoge signaal aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Spotmatic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:35:

Heb je wel goed signaal via de analoge kabel ? Ik denk dat je signaal namelijk onvoldoende is.

Zelf moet ik ook zeggen dat de kwaliteit met de nieuwe mediabox slechter is dan met de oude. Of dit komt omdat er andere encoding op het signaal zit, of door de mediabox weet ik niet. Het gaat nu in ieder geval wat meer richting de kwaliteit van digitenne/kpn :|

Ik weet het niet zeker, maar klopt het trouwens dat er sinds gisteren een nieuwe firmware is geladen ? Ik zie nu namelijk als ik info druk, dat ik de optie heb om taal en soundtrack te selecteren ? Misschien vergis ik me, was dit voorheen ook al ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-12-2005 19:34 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:41
Krijgen alle kabellaars nu ook een mediabox? Of was het alleen voor de DTV abbos?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bigs schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:46:
Het mag duidelijk zijn dat de beeldkwaliteit wel iets beter hoort te zijn dan wat jij krijgt. Probeer de mediabox eens zo dicht mogelijk op het punt aan te sluiten waar de kabel het huis binnenkomt (zonder aftakkingen ervoor) of bel naar de helpdesk om te kijken of er misschien signaalproblemen in je regio zijn.
Dat zou ik een logische stap vinden bij een analoog signaal. Maar met digitale TV lijkt mij dat een slecht signaal resulteert in beeldverlies of rommel in het beeld, wat bij mij toch niet het geval is. Dus dit lijkt me onzin, of maak ik nu een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

miles schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:55:
[...]
Ben wel benieuwd in welke regio jij zit.
6718, Dus ik denk niet dat het regiogebonden is.
Ik zit in regio 1441 en heb dezelfde problemen als jij. Als ik tv wil kijken zet ik hem op het gewone analoge signaal, alleen de extra zenders kijk ik digitaal.
Ik wil nog wat andere kabels kopen om te kijken of dat het probleem oplost, maar tv kijken alsof je dvd kijkt is het bij mij ook beslist niet. Meer een hele slecht gekopieerde dvd.
Ik heb het vermoeden dat de bandbreedte op de kabel toch niet zo groot is en dat de kwaliteit beter wordt als iedereen op het digitale pakket overstapt. Dan kan het analoge gedeelte ook voor het digitale signaal gebruikt worden en zal de kwaliteit hopelijk ook beter worden. Maar dat zal volgens mij niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Tutti-frutti schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:32:
[...]

Heb je wel goed signaal via de analoge kabel ? Ik denk dat je signaal namelijk onvoldoende is.
Sommige analoge zenders zijn bij mij perfect, andere vertonen veel ruis. Dus ik denk dat het signaal op zich wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:29:
[...]

Sommige analoge zenders zijn bij mij perfect, andere vertonen veel ruis. Dus ik denk dat het signaal op zich wel goed is.
Als een deel van je zenders ruist is dat juist een teken dat je signaal niet goed is 8)7 lijkt me nogal logisch, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bigs schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:54:
[...]

Als een deel van je zenders ruist is dat juist een teken dat je signaal niet goed is 8)7 lijkt me nogal logisch, niet?
Laat ik het anders zeggen: ik heb nog nooit een op alle kanalen goed kabelsignaal meegemaakt op alle adressen waar ik ooit woonde. Ook niet als ik mijn TV direct vanuit de meterkast aansloot. Het kenmerk van het kabelsignaal is nu eenmaal dat het bagger is. Althans in mijn ervaring. En juist dat hoopte ik met digitale TV te verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Nou, deze berichten stemmen mij niet vrolijk...

Ik ben ik afwachting van de mediabox. Ik heb enkele weken geleden digitale tv aangevraagd omdat ik een mooie nieuwe crt-tv heb. Een Panasonic 32px30. Toen ik zag hoe mooi een dvd op deze tv afspeelt via progressive-scan, wilde ik meteen digitale tv.... Want ja, er wordt een kwaliteit gelijkwaardig aan dvd-signaal beloofd...

Als het beeld werkelijk zo balabberd is dan stuur ik het kastje mooi terug en kunnen ze nog ff de pot op met die digitale tv.... dan koop ik wel een schotel met een fatsoenlijke tuner...

:/

/edit:
Oei, wacht... ik moet wel reeel blijven he... ik heb net met veel financiele moeite deze tv kunnen kopen, dus een schotel met fatsoenlijke tuner is niet echt een haalbare optie op korte termijn...

maar misschien, heel misschien als er geen tijdsverschil optreedt, dan kan ik misschien met de mediabox het analoge beeldsignaal bekijken en het digitale geluidsignaal beluisteren.... Maar... ja de kans is waarschijnlijk ernorm klein dat er dan geen sync problemen onstaan....

[ Voor 31% gewijzigd door Ejorne op 07-12-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Ejorne schreef op woensdag 07 december 2005 @ 02:09:
maar misschien, heel misschien als er geen tijdsverschil optreedt, dan kan ik misschien met de mediabox het analoge beeldsignaal bekijken en het digitale geluidsignaal beluisteren.... Maar... ja de kans is waarschijnlijk ernorm klein dat er dan geen sync problemen onstaan....
Vergeet het: tussen het digitale signaal en het analoge signaal zit zo'n 10 seconden vertraging. Erg grappig als ik in mijn slaapkamer het analoge signaal aan heb staan en in mijn woonkamer het zelfde kanaal via het digitale signaal.

Overigens heb ik niet (alle Nederlandse zenders) tot weinig (de rest van de zenders) last van artefacten. Heb alleen wel gemerkt dat de Mediabox extreem gevoelig is voor signaalkwaliteit en kabelkwaliteit. Met een splitter voor de decoder was het beeld één groot artefact, nu mijn decoder direct op de wandcontactdoos staat met een high end kabel heb ik perfect beeld. De splitter kan dan op de COAX uitgang van de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Worden de decoders uitgeleverd met een smartcard? Ik wil nl. graag een media center bij de tv neerzetten en daar een dvb-c tuner inzetten. Dus geen gebruik maken van de decoder. Maar als er een smartcard in moet dan wordt dit lastig. Het zal trouwens nog wel even duren voordat upc bij ons begint met de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ja, de box heeft een smartcard (Nagravision 2). En nee het gaat je nu nog niet lukken om deze over te zetten in je eigen DVB-C systeempje (Ik ben er ook mee bezig maar het lukt tot op heden nog niet). Het probleem zit hem in de Nagra Box Key, deze zit in je decoder en moet je weten. Decoderen wordt pas vrijgegeven als de smartcard de juiste boxkey uitleest uit de (embedded) CAM. De boxkey kan bij bepaalde CAM's ingevuld worden, maar je kan hem niet uit de reciever uitlezen. Oudere Nagra kaarten waren uit te lezen met een cardreader/writer maar die van UPC (ROM110 REVA03) zijn nog niet uit te lezen. Afwachten dus tot er iets op gevonden wordt.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Ik heb vandaag de doos binnengekregen, maar nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten. De handleiding spreekt over een meegeleverde splitter, maar die zit er dus niet bij :?

Verder komt de groene kabel in mijn meterkast binnen, waar deze eerst door mijn internet/digitale telefoniemodem loopt en dan nog eens gesplitst wordt naar 3 wandcontactdozen. Nu kan ik de mediabox wel in de meterkast zetten, maar da's zo lastig zappen, niet? Van de andere kant, als ik de splitter na de mediabox zet, heb ik in het hele huis digitale tv....

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

coelho schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:10:
Ik heb vandaag de doos binnengekregen, maar nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten. De handleiding spreekt over een meegeleverde splitter, maar die zit er dus niet bij :?

Verder komt de groene kabel in mijn meterkast binnen, waar deze eerst door mijn internet/digitale telefoniemodem loopt en dan nog eens gesplitst wordt naar 3 wandcontactdozen. Nu kan ik de mediabox wel in de meterkast zetten, maar da's zo lastig zappen, niet? Van de andere kant, als ik de splitter na de mediabox zet, heb ik in het hele huis digitale tv....
Die splitter heb je alleen nodig als je een via upc kabel internet anders heb je het niet nodig.
En als je al via upc internet dan heb je al zo een splitter, dus dat ding is onnodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Eerder had ik hier al gepost dat de beeldkwaliteit superslecht was van de nieuwe mediabox ondanks dat ik goede Hirschmann kabels gebruik en direct de mediabox op het AOP heb zitten. Nu heb ik nieuws: ik heb nu uitstekende beeldkwaliteit.

Wat is er gebeurd?
Achter het TV meubel liggen redelijk veel kabels. Ik heb een DVD+HDD recorder, stereoset en een hele mediacenter pc achter de tv kast staan. De kabels hiervoor lopen redelijk ongeordend door elkaar heen maar daar had ik geen last van, ze liggen immers achter de TV.
Wat heb ik nu gedaan. Veel kabels heb ik weggehaald, of zo netjes mogelijk naast elkaar geprobeerd te leggen en nu is de beeldkwaliteit ineens veel en veel beter.
Af en toe, als ik de Hirschmann kabel tussen de muur en de mediabox buig of verleg dan treedt er weer beeldruis op.
Hoe kan dit? Weet iemand hoe het komt dat de (naar ik heb gehoord kwalitatief goede) Hirschmann kabels blijkbaar toch last hebben van interferentie van andere kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70862

Kabels goed leggen is iets wat iedere geluidstechnicus leert in de opleiding.
volgens mij creer je een kooi van faraday als je ze laat lussen.
Dan gaan de kabels werken als een spoel en ontstaat er inderdaad interferentie.
Daarom moet je als je er geen last van wilt hebben de kabels netjes leggen

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 70862 op 12-12-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ok, bedankt voor de tip (heb inderdaad 1 opgerolde USB kabel op de grond liggen, meer volgens mij niet), maar hoe leg je kabels dan "netjes"? Heb overal gezocht, maar kan nergens 'tips&tricks' voor het leggen van kabels vinden.
Ik heb zoveel verschillende kabels met veel verschillende lengtes die ook allemaal een ander begin en eindpunt hebben, dat "gewoon netjes naast elkaar leggen" geen optie is.

De kabels zullen altijd elkaar vaak kruisen. Ik heb ergens een tip gelezen dat je aluminiumfolie om bepaalde kabels heen kan doen. Zou dat zin hebben bij mij om alle kabels van alu folie te voorzien?

Het zou handig zijn als ik ergens een tabelletje kon vinden met welke soorten kabels de meeste storing veroorzaken als ze naast elkaar liggen.
Dus bijvoorbeeld: leg geen stroomkabel naast een audiokabel (oid). Of een USB kabel heeft veel invloed op een SCART kabel. (Dit waren voorbeelden niet gehinderd door enige kennis :) )

[ Voor 4% gewijzigd door IloveMyHenB op 12-12-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Misschien ook wat voor mij inderdaad. Heb ook last van redelijk wat ruis ondanks Hirschmann kabels en een hirschmann splitter.

Maarja dat krijg je na verloop van tijd met al die kabels. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ik heb zelf even gezocht (het wordt nu wel erg offtopic, alvast excuses daarvoor) en heb waarschijnlijk wat oplossingen gevonden om potentiele storing te verminderen:

- ferrietkernen om de uiteinden van kabels heen doen. Dit kan om alle soorten kabels. De meeste moderne (USB/monitor) kabels zijn zelf al voorzien van dergelijke ferrietringen.
(Nut en Noodzaak Ferriet in/op kabels)
- aluminiumfolie om de kabels heen wikkelen. Dit schijnt niet altijd te werken en soms wordt storing er zelfs erger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb de mediabox inmiddels binnen gekregen.

Ik ervaar bij veel zenders storing, vooral de eerste paar seconde na het zappen.
Terwijl de ontvangstindicator bij het meerendeel van de zenders boven het midden scoort...

Maar wat ik veel erger vind is dat daarbij het geluid ook enorm stoort!
En dat is niet fijn wanneer je het volume redelijk open hebt staan... :(

Eveneens heb ik bij geen enkele zender een dolby digital signaal ontdekt, terwijl de reclame/informatie van upc wel van dolby digital geluid spreekt...

Ik zal eens contact opnemen met upc, maar als er geen dolby digital geleverd kan worden en/of de storingen verdwijnen niet, dan stuur ik het pakketje retour en blijf ik lekker analoog verder kijken/luisteren.

Want van een geluidsverbetering is nauwelijks tot geen sprake en van het beeld (zonder storing) is maar moeilijk te zeggen of dit nu een verbetering is... Bij sommige beelden is het detail wel hoger dan met het analoge signaal, maar gaat dit beeld bewegen dan zie je al snel digitale blokjes wat een blurrig effect levert. Ik denk dat ik bij veel zenders liever naar het analoge signaal kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb ook nogal wat geprobeerd om de digitale storing te verminderen. Ondanks dat ik overal Hirschmann bekabeling heb (plus een Hirschmann splitter) zit het beeld vol artefacten. Ik heb de mediabox daarom direct op de UPC contactdoos in de meterkast aangesloten. Dat gaf in het geheel geen verbetering.

Sowieso begrijp ik totaal niet hoe de beeldkwaliteit kan verbeteren door kabels af te schermen of storingsbronnen te verwijderen. We praten toch over een digitaal signaal? Met andere woorden: een 0 is een 0 en een 1 is een 1. Ik kan mij niet voorstellen dat de kwaliteit van de kabel van invloed is op de bitrate van het signaal. Daarbij: als het signaal inderdaad erg slecht is, dan verwacht ik dat te zien als wegvallende stukken beeld of felgroene blokken (of iets dergelijks). Je kunt geen analoog gedrag verwachten bij een digitaal signaal!

Tot iemand met een goede verklaring komt verwijs ik het omwikkelen van kabels met aluminiumfolie of het netjes leggen van kabels naar het rijk der analoge fabelen. Eerder is er sprake van een placebo effect. Mensen die met alle geweld een verbetering willen zien zullen inderdaad verbetering waarnemen. In hun fantasie uiteraard.

Mijn mening is dat de kwaliteit bagger is omdat UPC niet de hele bandbreedte van de kabel kan gebruiken voor het versturen van het signaal. Het analoge gedeelte neemt een groot deel in beslag. Saillant detail is dat DVD kwaliteit echt wel mogelijk is met de huidige mediabox, maar dat is alleen te zien op UPC's eigen demokanaal (999 dacht ik). Vergelijk dat kanaal maar eens met de andere. Met andere woorden: bij UPC zijn ze oplichters. Ook al is de mediabox (voorlopig) gratis dan is dat nog geen reden om een slechte DIVX kwaliteit naar mijn (kwalitatief goede en recente) TV te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Toch maf.. mijn buurvrouw heeft haar Mediabox achter 10 meter niet al te beste coax kabel zitten en die is helemaal weg van het beeld :) (heb het gezien en vond het ook erg strak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:25:
Toch maf.. mijn buurvrouw heeft haar Mediabox achter 10 meter niet al te beste coax kabel zitten en die is helemaal weg van het beeld :) (heb het gezien en vond het ook erg strak)
Ik denk ook dat je op veel (goedkopere) tv's wel een mogelijke verbetering kunt waarnemen tov het analoge signaal. Maar wanneer je een tv hebt die veel detail weer kan geven dan zie je echt een belabberde kwaliteit op het digitale signaal bij bewegende beelden...

En dan het dolby digital signaal... Geen een zender met dit signaal kunnen vinden...

Ik heb net de upc gebeld... zegt de medewerker:
"Ja, je moet ook een digitale tv hebben wil je een beter geluid ervaren"
- Een digitale tv? Ik heb de mediabox via coax aangesloten op mijn versterker...
Dat is niet goed, de coax moet vanuit de muur naar het kastje en vanuit daar eventueel weer naar de tv. Kijkt u wel via de scart naar het beeldsignaal, want ik merk hieruit op dat u misschien nog naar het analoge signaal kijkt
- :? Ik zeg dat het geluid met de coax uitgang naar mijn versterker loopt... en ja, ik kijk via de scart uitgang...
Maar hoe dan ook, u moet beschikken over een digitale tv om het maximale beeld en geluid te ervaren
- Een digitale tv? Maar dat heeft toch geen zin als de mediabox niet over een digitale uitgang beschikt? Er zit alleen een scart aansluiting op de mediabox, ik zie geen digitale uitgang of een hdtv uitgang ofzo...
Ja, maar het digitale signaal wordt dan via scart verstuurt
- Oja, is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord, maarja het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn...
Ja, en omdat u een crt tv heeft kunt u hiervan geen gebruik maken en kunt u dus helaas niet het maximale beeld en geluid ervaren...
- Maar als ik de mediabox instel op "plat beeld" dan geeft mijn tv wel beeld maar het is inderdaad niet zo mooi beeldvullend dan wanneer ik kies voor "16:9"
Juist dat komt omdat u geen digitale tv heeft...
- Maar mijn tv geeft wel beeld via deze instelling, dus ik vraag me af in hoeverre het signaal uit de mediabox nu digitaal is via de scart. En ik heb juist voor deze crt gekozen omdat ik nog weinig tft of plasma tv's heb gezien die een beter beeld geven dan mijn crt tv....
Hahaha, een crt die beter beeld geeft dan een tft of plasma? Nee hoor dat kan ik me niet voorstellen.... heeft de betreffende verkoper u niet in de maling genomen?
- Nee, ik heb online besteld dus heb helemaal niet met een verkoper van doen gehad en deze crt tv is net zo duur als sommige tft tv's... En wat betreft de kwaliteit van de goedkope tft tv's zal ik uw mening nog maar eens herzien als ik u was.... Ga eens kijken in de winkel bij u in de buurt en neem daarbij als vergelijk een betere crt tv (in zoverre die er nog zijn) bijvoorbeeld de mijne, een panasonic 32px30 crt tv... en vergelijk dan rustig met tft schermen die veel duurder zijn.... Maar genoeg hierover, we hadden het over de kwaliteit van het signaal...

Goed... een waardeloos gesprek dus... Maar de medewerker heeft gezegd dat inmiddels een onderzoek gaande was naar de digitale storingen, dat meer mensen hierover geklaagd hadden... En dat ik de eerste 6 maanden de mediabox niet retour hoefde te zenden want tot die tijd was het toch gratis, en daarna kon ik hem dan altijd nog retour zenden... Ik vroeg nog naar de voorwaarden enzo... maar dat was geen probleem volgens hem...

Ik wacht dus nog ff af en moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de extra muziekzenders... Vooral Mezzo en de 3-vor-twaalf zenders lijken mij wel wat... En de storing valt gelukkig erg mee op die zenders nu ik dit schrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ejorne schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:21:
[...]
Snap>
En dan het dolby digital signaal... Geen een zender met dit signaal kunnen vinden...

<een heel verhaal met een helpdeskidioot>
Dat is wat me ook stoort. Het is GEEN digitale TV en hoe wil je nou DVD kwaliteit met digitaal geluid overzenden als de zenders analoog uitzenden???
Moreover... Dat analoge geluid, is dat PCM signaal? Dan kan je wel via je digitale kabel naar de versterker laten lopen en wat erg jammer is, is dat die box dus alleen Scart heeft en geen HDMI aansluiting.
Sterker nog... ik vraag me echt af die UPC gasten begrepen hebben dat 'hun' el cheapo kastjes niet in staat zullen zijn om perfect HDTV beelden uit te kunnen spugen. Als je nagaat dat alleen duurdere scartkabels (vanaf 100 euro of meer) in staat zijn om interlaced dvd beelden fatsoenlijk te kunnen weergeven, dan vraag ik me toch echt af hoe je in hemelsnaam met een lullige kastje van ergens in de buurt van 100 euro (vol met electronica) HDTV beelden perfect weer te kunnen geven over de Scart?
UPC... yeach dream on (helaas stick ik ook aan die UPC)... ALs het ECHT zo belabberd is op een Plasma, dan zal ik het advies van mijn vaste hifi aanbieder opvolgen: UPC eruit knikkeren en de schotel op het dak monteren. Jammer geeft dat de (nieuwbouw-)huizen een bepaald imago (die niet al te best is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 107284 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:47:
Dat analoge geluid, is dat PCM signaal? Dan kan je wel via je digitale kabel naar de versterker laten lopen
Het geluid is volgens mij inderdaad pcm. In iedergeval springt mijn versterker niet op dolby digital maar het is wel aangelsoten via de digitale coax aansluiting...
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks tot geen verschil hoor tussen het geluid dat mijn tv via analoge coax tv-signaal weergeeft en het "digitale" geluid rechtstreeks uit de medaibox via coax.

Ja, het enige verschil is dat het geluid via mijn tv geen irritante tiks en plops laat horen...
Oja, en het geluid uit de mediabox dat eerst via de scart naar de tv en dan naar de versterker loopt is nog het minst... Het beste geluid ervaar ik dus direct vanaf het analoge-coax-tv-signaal vanaf de tv naar de versterker, daarna het "digitale" signaal uit de mediabox naar de versterker en dan het geluid vanuit de mediabox, via scart naar de tv en dan naar de versterker...

Ik heb ook nagedacht over een schotel en een fatsoenlijke tuner.... maar helaas is dat financieel gezien nog geen haalbare optie....

[ Voor 20% gewijzigd door Ejorne op 13-12-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

[...]
Sterker nog... ik vraag me echt af die UPC gasten begrepen hebben dat 'hun' el cheapo kastjes niet in staat zullen zijn om perfect HDTV beelden uit te kunnen spugen. Als je nagaat dat alleen duurdere scartkabels (vanaf 100 euro of meer) in staat zijn om interlaced dvd beelden fatsoenlijk te kunnen weergeven, dan vraag ik me toch echt af hoe je in hemelsnaam met een lullige kastje van ergens in de buurt van 100 euro (vol met electronica) HDTV beelden perfect weer te kunnen geven over de Scart?
UPC... yeach dream on (helaas stick ik ook aan die UPC)... ALs het ECHT zo belabberd is op een Plasma, dan zal ik het advies van mijn vaste hifi aanbieder opvolgen: UPC eruit knikkeren en de schotel op het dak monteren. Jammer geeft dat de (nieuwbouw-)huizen een bepaald imago (die niet al te best is) ;)
Ehrmz, dat lullige kastje van 100 Euro is wel 220 miljoen euro, als je er 2.2 miljoen in Nederland wil uitrollen..(aan alleen hardware bij de klant. Dan heb je ook een serverkant, en een enorm logistiek process dat je niet moet onderschatten!). Ik weet zeker dat UPC liever een mooie kast van 1000E in elk huis had neergezet, als jij zou betalen... Het is in dit soort grote projecten gewoon erg lastig om de kosten laag te houden, dus word een absoluut minmum ingevoerd, en dat is al een behoorlijke investering.
Over je opmerking over HDTV: Voor HDTV moet er ook genoeg HDTV content zijn (maar dat is natuurlijk wel een Kip-ei situatie). Breedbeeld is mede daardoor toch nogsteeds niet echt doorgebroken, en IK zou er op gokken dat SD breedbeeld ook nooit meer iets gaat worden: als er breedbeeld komt, wordt het HD (dat alleen in breedbeeld geleverd wordt!).
Overigens, UPC en Schotel zijn (binnenkort) niet je enige opties: er zijn ook allerlei bedrijven met IPTV plannen. En je hebt nog Digitenne, maar dat heeft een IMNSHO te lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

PanMan schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:21:
[...]

Ehrmz, dat lullige kastje van 100 Euro is wel 220 miljoen euro, als je er 2.2 miljoen in Nederland wil uitrollen..(aan alleen hardware bij de klant. Dan heb je ook een serverkant, en een enorm logistiek process dat je niet moet onderschatten!). Ik weet zeker dat UPC liever een mooie kast van 1000E in elk huis had neergezet, als jij zou betalen... Het is in dit soort grote projecten gewoon erg lastig om de kosten laag te houden, dus word een absoluut minmum ingevoerd, en dat is al een behoorlijke investering.
Als een beter kastje een ernorme verbetering is dan vraag ik me af waarom upc geen optie aanbiedt om tegen een meerprijs een dergelijk kastje aan te schaffen... Ik zou daar dan wel interesse in hebben...

Maar ik vraag mij af hoeveel een kastje nog kan verprutsen of verbeteren aan het huidige signaal, want ik denk dat het signaal de boosdoener is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
[...]

Dat is wat me ook stoort. Het is GEEN digitale TV en hoe wil je nou DVD kwaliteit met digitaal geluid overzenden als de zenders analoog uitzenden???
Moreover... Dat analoge geluid, is dat PCM signaal? Dan kan je wel via je digitale kabel naar de versterker laten lopen en wat erg jammer is, is dat die box dus alleen Scart heeft en geen HDMI aansluiting.
Voor HDTV komt er een andere variant van de mediabox. UPC heeft onlangs hiervoor een partnerschap met Philips aangekondigd. De huidige mediabox is niet geschikt voor HDTV. Zoiezo heb ik nog nooit gehoord van HDTV over SCART (voor een xbox voldoet een simpele composiet component kabel van 2 tientjes overigens prima). Ik weet dat schelden op UPC leuk is, maar zorg wel dat je je feiten kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PanMan: Maybe is het zo,maar aan de andere kant: als UPC klant HEB je GEEN keus dan alleen die ene kast te slikken. Als ik zo slim te willen wezen eigenwijs ben om een betere DVB-C decoder te willen kopen, dan zou UPC me simpel dat smartkaartje moeten kunnen geven, ipv een domme achterlijke koppeling aan hun eigen gemodificeerde kastje :(
Bigs: ik neem aan component, toch? Enne, zet maar ff een betere kabel tussen en je zult denken dat je altijd door een stoffige bril hebt gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Interessante discussie. Toch wil ik nog even iets over de beeld"ruis" toevoegen die ik -en sommige anderen met mij- ondervinden met de nieuwe mediabox.

Ik weet zeker dat het -bij mij in elk geval- aan storing ligt van het signaal tussen het AOP en de mediabox. Ik heb nu mooi beeld. Toegegeven, geen DVD kwaliteit, maar ik ben al tevreden met DIVX kwaliteit, want die is t.o.v. het gewone kabelsignaal vele malen beter.
Als ik nu de COAX kabel (Hirschmann) tussen het kastje en de mediabox verplaats en verbuig op een bepaalde manier ontstaat er direct "digitale ruis". Dus niet zoals Spotmatic zegt "analoge ruis". Ik ondervind namelijk artefacten (groene vlakken, strepen van blokjes) wegvallen van geluid, etc. etc.

Dit brengt mij tot de conclusie dat er op dat moment toch een storing plaatsvindt die ervoor zorgt dat er fouten optreden in het digitaal (dus met 1-en en 0-en) overgebrachte signaal.

Wil je deze fouten bij de overbrenging van het signaal voorkomen, dan moet je ervoor zorgen dat:
- of de bron van de storing verdwijnt (beetje lastig met Digitenne, wifi in de buurt, etc. etc.)
- en/of hetgeen dat beinvloed wordt door de storing beter hier tegen beschermd wordt (graffietkern, beter afgeschermde kabels, alu folie :P )

[ Voor 32% gewijzigd door IloveMyHenB op 13-12-2005 16:33 . Reden: te vroeg gesubmit en wat tekst verduidelijkt ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.