Ik heb sinds een paar dagen een UPC mediabox in huis, maar de kwaliteit valt me erg tegen. Ik heb net de coaxkabel verwisseld en analoge storingen (zoals wegvallende zenders, rommel over het scherm en in het geluid) lijken nu verdwenen, maar toch is er volgens mij nog een hoop mis:
- Er zijn erg veel MPEG artifacts te zien. Ik zou het eerder VCD dan DVD kwaliteit willen noemen.
- Tijdens het zappen van zender naar zender blijft het beeld vaak niet stilstaan, maar verspringt tussen twee frames. Ik vind het geknipper erg irritant.
- De EPG is ontzettend traag. Op dit moment doet hij het zelfs helemaal niet. Ik heb de mediabox al eens van de stroom moeten trekken voordat ie het weer deed.
- Ik heb geen breedbeeld TV en vind de 4:3 (pan&scan) optie van de mediabox maar niks, dus heb ik hem op plat (letterbox) gezet, maar dan heb je weer allerlei digitale rommel in de zwarte balk bovenaan. Erg afleidend tijdens een spannende film.
- De zenders die niet toegankelijk zijn (bijvoorbeeld ZeeTV), laten een irritant knipperend scherm met een mededeling zien. Ik heb het idee dat dat scherm niet hoort te knipperen, maar bij mij is het scherm steeds een seconde leeg en dan staat de melding er weer een seconde etc.
Wel handig dat de afstandsbediening standaard ingesteld stond voor mijn Philips TV, minder handig dat de SCART kabel te kort was. Ik vind het ook een beetje kortzichtig van UPC om er niet gelijk een kwalitatieve coax kabel bij te doen. Ik denk toch dat er redelijk wat mensen gaan bellen voordat ze zo'n nieuwe kabel aanschaffen.
Als het zo blijft, dan gaat deze mediabox weer lekker retour richting UPC. Hier in Almere is er al fiber-to-the-home in sommige wijken, maar helaas niet in de mijne:
http://www.unet.nl/?page=almere_consument_diensten
30Mbps up/down Internet, 240 minuten per maand gratis bellen naar vaste nummers, 70 digitale televisiekanalen en 20 digitale radiokanalen voor 79,- euro per maand!

Weg met dat koper!
[
Voor 33% gewijzigd door
mvdklip op 25-12-2005 13:35
. Reden: tikfouten ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2