UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ejorne schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:21:
[...]

Ik denk ook dat je op veel (goedkopere) tv's wel een mogelijke verbetering kunt waarnemen tov het analoge signaal. Maar wanneer je een tv hebt die veel detail weer kan geven dan zie je echt een belabberde kwaliteit op het digitale signaal bij bewegende beelden...

En dan het dolby digital signaal... Geen een zender met dit signaal kunnen vinden...

Ik heb net de upc gebeld... zegt de medewerker:
[..]

Ik wacht dus nog ff af en moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de extra muziekzenders... Vooral Mezzo en de 3-vor-twaalf zenders lijken mij wel wat... En de storing valt gelukkig erg mee op die zenders nu ik dit schrijf....
Omg.. wat een waardeloze helpdeskmedewerker :'(

Dat van dat Dolby Digital geluid is trouwens niet vreemd. Nederlandse zenders zenden gewoon alleen stereo uit, ook via bv. sateliet. Het zou goed kunnen zijn dat de On Demand films wel in 5.1 zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

Mezzo is trouwens wel koel.. op de momenten dat ze Jazz uitzenden iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Wat voor een Coax kabeltje is dat voor digitaal geluid ?
En is dat de aansluiting naast de analoge uitgang op de mediabox....? waar "electrical audio" bij staat..?

Kan ik hier een tulp kabeltje aan mijn digitale versterker hangen... ik heb nog een enkel tulpkabeltje liggen met aan beide kanten een gele stekker , zat bij mn videokaart... gaat dit werken..??

(Heb tot nu toe alleen mn xbox via de optische ingang op mijn versterker aangesloten nog geen ervaring met de coax inputs..)

[ Voor 51% gewijzigd door suske-wiske op 13-12-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

IloveMyHenB schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:28:
Interessante discussie. Toch wil ik nog even iets over de beeld"ruis" toevoegen die ik -en sommige anderen met mij- ondervinden met de nieuwe mediabox.

Ik weet zeker dat het -bij mij in elk geval- aan storing ligt van het signaal tussen het AOP en de mediabox. Ik heb nu mooi beeld. Toegegeven, geen DVD kwaliteit, maar ik ben al tevreden met DIVX kwaliteit, want die is t.o.v. het gewone kabelsignaal vele malen beter.
Als ik nu de COAX kabel (Hirschmann) tussen het kastje en de mediabox verplaats en verbuig op een bepaalde manier ontstaat er direct "digitale ruis". Dus niet zoals Spotmatic zegt "analoge ruis". Ik ondervind namelijk artefacten (groene vlakken, strepen van blokjes) wegvallen van geluid, etc. etc.

Dit brengt mij tot de conclusie dat er op dat moment toch een storing plaatsvindt die ervoor zorgt dat er fouten optreden in het digitaal (dus met 1-en en 0-en) overgebrachte signaal.

Wil je deze fouten bij de overbrenging van het signaal voorkomen, dan moet je ervoor zorgen dat:
- of de bron van de storing verdwijnt (beetje lastig met Digitenne, wifi in de buurt, etc. etc.)
- en/of hetgeen dat beinvloed wordt door de storing beter hier tegen beschermd wordt (graffietkern, beter afgeschermde kabels, alu folie :P )
Heb ik ook bij mijn AOP. Zodra ik de kabel ook maar iets draai is mijn beel 1 grote sneeuwbui of helemaal weg.

Denk dat ik UPC gewoon een keer bel of ze daar iets aan kunnen doen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

suske-wiske schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:06:
Wat voor een Coax kabeltje is dat voor digitaal geluid ?
En is dat de aansluiting naast de analoge uitgang op de mediabox....? waar "electrical audio" bij staat..?

Kan ik hier een tulp kabeltje aan mijn digitale versterker hangen... ik heb nog een enkel tulpkabeltje liggen met aan beide kanten een gele stekker , zat bij mn videokaart... gaat dit werken..??
Ja...
hoewel dat tulpkabeltje met gele pluggen bedoelt is voor video zal het voor digitale audio ook werken

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Hm kabeltje net geprobeerd... maar past niet.... pinnetje is te dik voor t gaatje 8)7

Standaard tulp kabeltje past ook niet...

[ Voor 21% gewijzigd door suske-wiske op 13-12-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb mijn mening wb het geluid herzien, het digitale geluid uit de mediabox is toch wel een verbetering tov het analoge geluid vanuit de tv. Echter gooit de voortdurende storing wel roet in het eten...

Het geluid uit de scart van de mediabox is wel van mindere kwaliteit tov de digitale uitgang en tov het geluid van het tvsignaal. Tov de digitale uitgang is dit waarschijnlijk het gevolg van de da-converter van mijn versterker, die waarschijnlijk iets beter is. Maar het verschil tussen de scartuitgang en het geluid vanuit de tv kan ik niet verklaren, ik weet dan ook niet hoe het geluid uit het caox televisie signaal gehaald wordt, of dat daarbij nog conversie e.d moet plaatsvinden....
suske-wiske schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:46:
Hm kabeltje net geprobeerd... maar past niet.... pinnetje is te dik voor t gaatje 8)7
Ik heb met gepaste kracht, al draaiend, toch een tulpkabel erop gekregen...
Misschien is dit niet helemaal zoals het hoort. Maar gezien al mijn andere apparatuur, welke beschikt over digitale coax uitgangen, normaal past met een tulp, heb ik gewoon iets meer kracht dan normaal toegepast, en met succes...

[ Voor 30% gewijzigd door Ejorne op 13-12-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ejorne schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:27:
Ik heb mijn mening wb het geluid herzien, het digitale geluid uit de mediabox is toch wel een verbetering tov het analoge geluid vanuit de tv. Echter gooit de voortdurende storing wel roet in het eten...

Het geluid uit de scart van de mediabox is wel van mindere kwaliteit tov de digitale uitgang en tov het geluid van het tvsignaal. Tov de digitale uitgang is dit waarschijnlijk het gevolg van de da-converter van mijn versterker, die waarschijnlijk iets beter is. Maar het verschil tussen de scartuitgang en het geluid vanuit de tv kan ik niet verklaren, ik weet dan ook niet hoe het geluid uit het caox televisie signaal gehaald wordt, of dat daarbij nog conversie e.d moet plaatsvinden....
Waar je ook op moet letten is dat het geluid van de Mediabox standaard vrij zacht staat. Als je dat nog niet verhoogd hebt dan moet je dat bij menu/Instellingen/TV-instellingen/Volume even omhoog gooien, dat scheelt ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:52:
Waar je ook op moet letten is dat het geluid van de Mediabox standaard vrij zacht staat. Als je dat nog niet verhoogd hebt dan moet je dat bij menu/Instellingen/TV-instellingen/Volume even omhoog gooien, dat scheelt ook al een hoop.
Ja, ik heb dat inderdaad pas na de eerste paar keer testen ontdekt. Het eerste wat me idd opviel was dat ik de versterker toch wel erg ver moest opendraaien voordat ik een beetje geluid begon te horen, maarja, toch wel meteen aan het vergelijken gegaan. Nu moet ik zeggen dat ik geen kwaliteit verschil hoor tussen de zachte of luide instelling, maar het is zeer zeker wel prettig om het niveau enigzins af te kunnen stemmen op andere bronnen. Dit komt een positief gevoel over het geluidsbeeld wel ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 19:54

PanMan

Spun!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:40:
PanMan: Maybe is het zo,maar aan de andere kant: als UPC klant HEB je GEEN keus dan alleen die ene kast te slikken. Als ik zo slim te willen wezen eigenwijs ben om een betere DVB-C decoder te willen kopen, dan zou UPC me simpel dat smartkaartje moeten kunnen geven, ipv een domme achterlijke koppeling aan hun eigen gemodificeerde kastje :(
Als consument (die hier rond hangt, zegmaar tech++ consument) snap ik best dat je dat wilt. Als UPC snap ik ook best dat je dat niet wilt: waarschijnlijk (maar ik moet zeggen dat ik zelf niets heb gezien van die mediabox), heeft UPC meer plannen dan alleen tv kanalen digitaal leveren: ik kan me erg goed VoD diensten voorstellen etc. Daarvoor is het niet alleen geen voordeel, maar een direct nadeel als je andere kastjes gaat ondersteunen: grote kans dat deze je extra diensten niet (out-of-the-box) ondersteunen.
Bovendien, ook als je het expliciet uitsluit, zal je als UPC toch vragen krijgen over niet-ondersteunde kastjes als dat wel zou werken, wat een extra belasting, dus kosten, met zich mee brengt.
Ook zit je in deze kwestie met een rights management probleem, wat al erg lastig is, maar nog enigsinds beperkt wordt door alleen je eigen hardware te ondersteunen, waarvan je zeker weet dat het bepaalde functies niet ondersteunt. Hoe graag je dat vanaf de klant kant ook zou willen: als leverancier zijn dit goede redenen om alleen eigen hardware te ondersteunen.

Btw, een kleine disclaimer: ik werk momenteel voor een leverancier in dit segment, maar bovenstaande is puur mijn eigen mening, en niet op enige feiten over UPC gebaseerd..En dit is mijn eerste disclaimer ooit bij een post :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ik heb gister mijn nieuwe media set top box ontvangen, en ik zie dat vele hier deze ook hebben. In de brief die ik heb gekregen stond dat ik 'm pas donderdag kon aansluiten, is dat zo of kan 't gelijk al?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je opmerking over ondersteuning van eigen kastjes only, echter delen Essent en Casema (als ik goed begrepen) de mening van UPC dus niet.
Daarbij: ik zit niet te wachten op al die andere frutsels (lees: diensten). De kabelmaatschappijen moeten gewoon leveren waar ze voor zijn: TV! Het zal me een worst wezen wat die andere frutsels zijn: los eerst de problemen van je primaire diensten op, voordat je aan andere frutsels begint. Ik kan het me voorstellen dat de gemiddelde consument geen tot erg weinig vertrouwen in de diensten van UPC heeft als: de rekeningen niet kloppen (gelukkig bij mij nog niet), beeldkwaliteit (signaal) zwaar ruk is, decoders ruk is etc... Nou, dan zal de consument ZEKER geen andere (betaal) diensten WILLEN hebben. Die koppelverkoop begint me ook de keel uit te hangen (zie ADSL2+ diensten)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
source schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:01:
Ik heb gister mijn nieuwe media set top box ontvangen, en ik zie dat vele hier deze ook hebben. In de brief die ik heb gekregen stond dat ik 'm pas donderdag kon aansluiten, is dat zo of kan 't gelijk al?
Als je nu al Digitale TV hebt, dan zou ik het oude kastje laten zitten totdat het signaal weg is, dat is het teken dat je de nieuwe aan kunt koppelen. Je kan je ook inschrijven voor het ontvangen van een SMSje zodra je je mediabox aan kunt sluiten. Heb ik gedaan en dat werkte prima!
Als je nu geen UPC digital hebt, zie ik geen bezwaar tegen het aansluiten van het kastje, het zal alleen nog niet werken.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer wordt amsterdam uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:03:
[...]

Ik snap je opmerking over ondersteuning van eigen kastjes only, echter delen Essent en Casema (als ik goed begrepen) de mening van UPC dus niet.
Daarbij: ik zit niet te wachten op al die andere frutsels (lees: diensten). De kabelmaatschappijen moeten gewoon leveren waar ze voor zijn: TV! Het zal me een worst wezen wat die andere frutsels zijn: los eerst de problemen van je primaire diensten op, voordat je aan andere frutsels begint. Ik kan het me voorstellen dat de gemiddelde consument geen tot erg weinig vertrouwen in de diensten van UPC heeft als: de rekeningen niet kloppen (gelukkig bij mij nog niet), beeldkwaliteit (signaal) zwaar ruk is, decoders ruk is etc... Nou, dan zal de consument ZEKER geen andere (betaal) diensten WILLEN hebben. Die koppelverkoop begint me ook de keel uit te hangen (zie ADSL2+ diensten)!
Ze zullen niet voor niets honderden miljoenen in decoders stoppen: dat zullen ze willen terugverdienen met extra diensten. Waarvan ik het overigens voorbarig vindt om sowieso te roepen dat je ze niet wilt: ik zelf zou best interesse hebben in PVR diensten, en geloof zeker in VoD diensten, als het aanbod goed is.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:29:
[...]
Ze zullen niet voor niets honderden miljoenen in decoders stoppen: dat zullen ze willen terugverdienen met extra diensten. Waarvan ik het overigens voorbarig vindt om sowieso te roepen dat je ze niet wilt: ik zelf zou best interesse hebben in PVR diensten, en geloof zeker in VoD diensten, als het aanbod goed is.
Nee, zeker niet voor niets ;) Enne.. heb ik keuze? Dacht het niet... ze willen alles in 1 pakket. Dus DAT of NIETS!
Nou.... sukses ermee! Ik heb anders nog niet van 1 bedrijf gehoord die in staat is om goede (lees: kloppende) rekeningen in elkaar te draaien zodra je meer dan 1 dienst van zo'n bedrijf afneemt. Ook zijn de diensten vaak van inferieur kwaliteit (Voip valt weg bij inetten/televisie kijken ed). Vindt je het gek: het is voor 'hun' al moeilijk genoeg om tv beelden GOED door te sturen, laat staan dat ze goed zijn in andere dingen!
Voorbeeld: ik heb warmte en elektriciteit van Essent (mijn vader had me omgepraat met 'het is overzichtelijker om bij 1 bedrijf te blijven'). Het is dat ik geen Essent TV/@home kan krijgen, anders was ik daar ook bij geweest.
Resultaat: voorschot voor warmte: OK. Voorschot electriciteit :ik betaal noppes voor elektriciteit. Ik erachter aangegaan, omdat ik geen zin heb in een rekening van asjemenou (alhoewel ik een bepaald bedrag opzij hou). Pas in december (1/2 jaar later) krijg ik pas de juiste voorschot (ik weet het: Essent wist me te vertellen dat ik door het weinige verbruik aan een negatief verbruik zit.Negatief ja 8)7 Het bleek dat de overheid een drempelbedrag bedacht heeft... maar Essent is zo slim om als je de 1e maand heel weinig verbruikt (nogal wiedus als je je nieuwbouwhuis in orde wilt maken) dan een heel jaar GEEN voorschot te rekenen en achteraf een rekening te presenteren. Gelukkig betaal ik nu een voorschot en zal waarschijnlijk nogal veel terug krijgen. Beter terug krijgen dan een rekening die een hartaanval veroorzaakt (okok.. dat laatste is wel erg overdreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Okee, vervelend dat je problemen hebt met je stroomrekening bij Essent, maar wat heeft dat te maken met het openstellen van digitale TV, voor andere devices? Bovendien zijn afrekenproblemen en technische mogelijkheden en beperkingen ook twee verschillende discussies. Dus: Wanneer krijg ik die UPC doos in Amsterdam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:24:
Okee, vervelend dat je problemen hebt met je stroomrekening bij Essent, maar wat heeft dat te maken met het openstellen van digitale TV, voor andere devices? Bovendien zijn afrekenproblemen en technische mogelijkheden en beperkingen ook twee verschillende discussies. Dus: Wanneer krijg ik die UPC doos in Amsterdam? :)
Het klinkt idd erg off-topic, echter lijkt het erop dat bij die bedrijven financiele puinhopen duidelijk verbonden is aan de kwaliteit van hun producten (hoewel het eigenlijk verschillende afdelingen zijn). Kijk maar naar Tele2 (rekeningen EN technisch een zooitje, UPC...idem als je daarnaast Chello erbij neemt, Nuon schijnt ook een leuk voorbeeld te zijn. Zo kan iedereen dit lijstje aanvullen).
Natuurlijk kan je zeggen: incidentjes, maar bij veel bedrijven lijkt het juist structureel een ellende te zijn (ik ben misschien pessimistisch, maar met de jaren ervaring ontwikkel je je tot een echte azijnpisser Hollander)...

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
Zijn er mogelijkheden om memo´s van programmas in te stellen?

En is er een mogelijkheid om favoriete tv zenders bij lanx te gaan?

Want dat mis ik toch wel tov de motorola box...verder ben ik zeer blij met het nieuwe ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou ik heb mijn Mediabox ook binnen (daarvoor keek ik analoog), maar mijn eerste indruk is zeer positief. Het beeld is duidelijk mooier dan analoog; beter kleuren en scherper. Blokjes heb ik nog niet gezien, terwijl de box toch op de 2e etage van het huis staat :) Het zappen gaat ook vrij snel (sneller dan de sateliet bij mijn ouders). De TV guide vind ik een beetje onhandig (het 'alle programma's' moeten keizen), maar die piloot die je met de ok-knop oproept vind ik daarentegen juist wel makkelijk.

Mooi product dus voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:31:
Nou ik heb mijn Mediabox ook binnen (daarvoor keek ik analoog), maar mijn eerste indruk is zeer positief. Het beeld is duidelijk mooier dan analoog; beter kleuren en scherper. Blokjes heb ik nog niet gezien, terwijl de box toch op de 2e etage van het huis staat :) Het zappen gaat ook vrij snel (sneller dan de sateliet bij mijn ouders). De TV guide vind ik een beetje onhandig (het 'alle programma's' moeten keizen), maar die piloot die je met de ok-knop oproept vind ik daarentegen juist wel makkelijk.

Mooi product dus voor dat geld :)
Nou, ik ben beduidend minder positief... Gister keek ik een stukje voetbal... mijn god, wat een afwisselende ervaring was dat...

Bij beelden waar je een groter gedeelte van het veld ziet, lijkt het alsof je naar een vcd zit te kijken... allemaal priegeltjes, vooral om de voetballers heen.... en dan het gras bij een bewegende camera... lijkt ook nergens op. Dan komt er een close-up shot van een stilstaande voetballer, dan zie je ineens scherp beeld met een mooi detail...

Met praatprogramma's bijvoorbeeld: Als een persoon stil voor de camera zit, dan kun je zijn porien tellen, maar beweegt deze persoon zich een heel klein beetje, dan zie je alle details in zijn gezicht verdwijnen en vormen tot een brei. Als hij/zij dan weer een fractie van een seconde stil zit, dan verschijnt het detail weer... Erg lastig kijken...

Ik heb mijn ruisonderdrukking maar aangezet, deze filtert een hoop detail weg, maar het kijkt wel lekkerder. Nu zien de gezichten van de personen er iets minder strak uit bij stilstaande beelden, als deze persoon zich nu ietje beweegt, dan zie je iig niet meer zoveel verschil in de structtur van zijn gezicht,,,, want dit was toch al redelijk weggefilterd...

Maar inderdaad.... het beeld kan wel veel strakker zijn dan via het analoge signaal.... maar de beelden moeten dan wel stilstaand zijn... Maar dat is helaas nu niet echt een eigenschpa van televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als je je mediabox nu rechtstreeks op het AOP hebt zitten kun je eens proberen om het signaal naar je mediabox wat af te zwakken, door gewoon 1 of 2 extra splitters voor de coax kabel te plaatsen. Het kan best zijn dat het signaal dat uit jouw AOP komt te sterk is en dan functioneert de Mediabox ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik heb sinds een paar dagen een UPC mediabox in huis, maar de kwaliteit valt me erg tegen. Ik heb net de coaxkabel verwisseld en analoge storingen (zoals wegvallende zenders, rommel over het scherm en in het geluid) lijken nu verdwenen, maar toch is er volgens mij nog een hoop mis:

- Er zijn erg veel MPEG artifacts te zien. Ik zou het eerder VCD dan DVD kwaliteit willen noemen.

- Tijdens het zappen van zender naar zender blijft het beeld vaak niet stilstaan, maar verspringt tussen twee frames. Ik vind het geknipper erg irritant.

- De EPG is ontzettend traag. Op dit moment doet hij het zelfs helemaal niet. Ik heb de mediabox al eens van de stroom moeten trekken voordat ie het weer deed. 8)7

- Ik heb geen breedbeeld TV en vind de 4:3 (pan&scan) optie van de mediabox maar niks, dus heb ik hem op plat (letterbox) gezet, maar dan heb je weer allerlei digitale rommel in de zwarte balk bovenaan. Erg afleidend tijdens een spannende film.

- De zenders die niet toegankelijk zijn (bijvoorbeeld ZeeTV), laten een irritant knipperend scherm met een mededeling zien. Ik heb het idee dat dat scherm niet hoort te knipperen, maar bij mij is het scherm steeds een seconde leeg en dan staat de melding er weer een seconde etc.

Wel handig dat de afstandsbediening standaard ingesteld stond voor mijn Philips TV, minder handig dat de SCART kabel te kort was. Ik vind het ook een beetje kortzichtig van UPC om er niet gelijk een kwalitatieve coax kabel bij te doen. Ik denk toch dat er redelijk wat mensen gaan bellen voordat ze zo'n nieuwe kabel aanschaffen. :P

Als het zo blijft, dan gaat deze mediabox weer lekker retour richting UPC. Hier in Almere is er al fiber-to-the-home in sommige wijken, maar helaas niet in de mijne:

http://www.unet.nl/?page=almere_consument_diensten

30Mbps up/down Internet, 240 minuten per maand gratis bellen naar vaste nummers, 70 digitale televisiekanalen en 20 digitale radiokanalen voor 79,- euro per maand! :9~ Weg met dat koper!

[ Voor 33% gewijzigd door mvdklip op 25-12-2005 13:35 . Reden: tikfouten ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
heb sinds vandaag ook de mediabox, maar als je voor eerst aanzet zie je de digitale cijfers voorop de mediabox, maar tijdens de werking blijft t kastje zwart ..... moet daar geen tijd of zo in staan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Staat bij mij ook alleen heel soms wat. Misschien als ie aan het updaten is of zo?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySea
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 11:49
PanMan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:39:
Wat zijn nou voordelen van digitale TV? Fijn dat je mag zappen met een ander kastje, maar schiet je er ook iets mee op? Okee, misschien een fijne EPG. Maar krijg je er ook Video On Demand dingen bij? Of PVR functies?? Iets anders leuks? Meer kanalen??
Op dit moment Near Video On Demand. Dat wil zeggen dat iedere film ieder kwartier begint en je als je ervoor betaald ook mee kunt kijken.
Binnenkort wel Video On Demand waarbij het gaat om een stream die alleen voor jou bedoeld is.
Die mogenlijkheid is nog niet helemaal klaar, maar gaat er zeker aankomen.
Ook zal in de toekomst nog veel meer mogelijk zijn, zoals bijvoorbeeld IMAP mail via je tv. En nog veel meer dingen waar ik nog geen uitspraak over wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
JaySea schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:45:
[...]
Op dit moment Near Video On Demand. Dat wil zeggen dat iedere film ieder kwartier begint en je als je ervoor betaald ook mee kunt kijken.
Binnenkort wel Video On Demand waarbij het gaat om een stream die alleen voor jou bedoeld is.
Die mogenlijkheid is nog niet helemaal klaar, maar gaat er zeker aankomen.
Ook zal in de toekomst nog veel meer mogelijk zijn, zoals bijvoorbeeld IMAP mail via je tv. En nog veel meer dingen waar ik nog geen uitspraak over wil doen.
Leuk al deze mogenlijkheden natuurlijk..
Maar krijgen we nu ook echt BETERE kwaliteit in onze huiskamers? :?
Al het (her)comprimeren met te lage bitrate/resolutie maakt het er allemaal niet beter op zo.....
Al die loze kreten met "Digitale Kwaliteit", "Vergelijkbaar met DVD" zeggen dus ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond gisteren een advertentie in de telegraaf dat je de mediabox ken bestellen via ipc.nl

kan ik er nog binnen een maand vanaf als ik dat doe?

nu geldt er nl geen opzegtermijn voor tv

krijg je een jaarcontract?

want als t troep is gaat t retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12
Ejorne schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:21:
[...]

Ik heb net de upc gebeld... zegt de medewerker:
"Ja, je moet ook een digitale tv hebben wil je een beter geluid ervaren"
- Een digitale tv? Ik heb de mediabox via coax aangesloten op mijn versterker...
Dat is niet goed, de coax moet vanuit de muur naar het kastje en vanuit daar eventueel weer naar de tv. Kijkt u wel via de scart naar het beeldsignaal, want ik merk hieruit op dat u misschien nog naar het analoge signaal kijkt
- :? Ik zeg dat het geluid met de coax uitgang naar mijn versterker loopt... en ja, ik kijk via de scart uitgang...
Maar hoe dan ook, u moet beschikken over een digitale tv om het maximale beeld en geluid te ervaren
- Een digitale tv? Maar dat heeft toch geen zin als de mediabox niet over een digitale uitgang beschikt? Er zit alleen een scart aansluiting op de mediabox, ik zie geen digitale uitgang of een hdtv uitgang ofzo...
Ja, maar het digitale signaal wordt dan via scart verstuurt
- Oja, is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord, maarja het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn...
Ja, en omdat u een crt tv heeft kunt u hiervan geen gebruik maken en kunt u dus helaas niet het maximale beeld en geluid ervaren...
- Maar als ik de mediabox instel op "plat beeld" dan geeft mijn tv wel beeld maar het is inderdaad niet zo mooi beeldvullend dan wanneer ik kies voor "16:9"
Juist dat komt omdat u geen digitale tv heeft...
- Maar mijn tv geeft wel beeld via deze instelling, dus ik vraag me af in hoeverre het signaal uit de mediabox nu digitaal is via de scart. En ik heb juist voor deze crt gekozen omdat ik nog weinig tft of plasma tv's heb gezien die een beter beeld geven dan mijn crt tv....
Het verbaasd mij dat hier nog niemand over gevallen is, maar goed:
Een scart aansluiting is analoog. Daar kan nooit en te nimmer een digitaal signaal overheen! En dat geld dus voor zowel de audio als de video. Theoretisch is het wel mogelijk (een kabel is een kabel, nietwaar?), maar dan val je meteen buiten de standaard. M.a.w. geen enkele commerciele tv (ook geen "digitale") zou dat signaal kunnen verwerken. Eigenlijk is het te triest voor woorden dat er dat soort eikels klanten helpen. Ik had trouwens meteen gevraagd of hij mij kon door verbinden naar iemand die wel kennis van zaken heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Dus als ik het goed begrijp gaat UPC die digitaletroep erdoor drukken als zijnde vervanging van het analoge signaal?
Dan wordt het een mooi moment om over te stappen op canal digitaal. :Y)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Prince_of_Darkness schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:55:
[...]

Het verbaasd mij dat hier nog niemand over gevallen is, maar goed:
Een scart aansluiting is analoog. Daar kan nooit en te nimmer een digitaal signaal overheen! En dat geld dus voor zowel de audio als de video. Theoretisch is het wel mogelijk (een kabel is een kabel, nietwaar?), maar dan val je meteen buiten de standaard. M.a.w. geen enkele commerciele tv (ook geen "digitale") zou dat signaal kunnen verwerken. Eigenlijk is het te triest voor woorden dat er dat soort eikels klanten helpen. Ik had trouwens meteen gevraagd of hij mij kon door verbinden naar iemand die wel kennis van zaken heeft!
Duh.. het gaat er hier ook om dat die helpdeskmedewerker niet weet waar hij over praat. Niemand vond het nodig om het voor de hand liggende nog een keer te herhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Specht schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:55:
Dus als ik het goed begrijp gaat UPC die digitaletroep erdoor drukken als zijnde vervanging van het analoge signaal?
Dan wordt het een mooi moment om over te stappen op canal digitaal. :Y)
waarom? je hebt zichtbaar beter beeld en geluid, het kost 2 euro per maand meer, en je houdt gewoon je analoge signaal.

Dat geblaat van mensen ook altijd... en waarom moet je nou weer een helpdesk bellen als je het toch wel weet? Dat zijn ook maar studenten die een 2 weekse cursus hebben gedaan en die waarschijnlijk gewoon via een uitzendbureau daar terecht zijn gekomen... sorry hoor maar heb je dan niets beters te doen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

DouweGNL schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:07:
Ik hád destijds UPC Digital... maar om onduidelijke rede is dat ergens vorig jaar afgesloten (zonder communicatie). Nu heb ik echter de digitale decoder nog, een schitterende Motorola :P
Kan ik hiermee ook gewoon weer digitaal gaan kijken? Of heb ik echt de nieuwe decoder nodig? En kan ik extra decoders kopen? Eventueel naar eigen keuze, dus als ik iets anders wil dan UPC aanied, kan dat?
De motorola wordt momenteel uitgefaseerd, ik heb nu de nieuwe thompson... werkt wel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik heb de decoder en mijn dvd-r/hd op de tv aangesloten. Nu ziet mijn dvd alleen de analoge kanalen die ik al had, en niet de decoderkanalen. Is er iets verkeerd in de volgorde/stekkering? Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde voor scart en tv in/out zou moeten zijn?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Matthijs schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:06:
[...]

waarom? je hebt zichtbaar beter beeld en geluid, het kost 2 euro per maand meer, en je houdt gewoon je analoge signaal.
Het beeld is alleen bij stilstaande momenten zichtbaar beter, bij bewegende beelden lijkt het meer op vcd dan op dvd kwaliteit. Het geluid is wel een ietsje beter, maar heeft als groot nadeel dat het geluid tijdens een van de vele momenten van storing geheel wegvalt of wordt vervangen door onaangenaam klinkende plopjes en tikken. En dan wordt er geadverteerd met kreten als "tv kijken met dvd kwaliteit" en "ervaar dolby digital geluid".
Matthijs schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:06:
Dat geblaat van mensen ook altijd... en waarom moet je nou weer een helpdesk bellen als je het toch wel weet? Dat zijn ook maar studenten die een 2 weekse cursus hebben gedaan en die waarschijnlijk gewoon via een uitzendbureau daar terecht zijn gekomen... sorry hoor maar heb je dan niets beters te doen? :X
Het leek mij een juiste keuze om, met mijn vraag over het geluid en over de storingen die ik ervaar, de helpdesk te bellen... Is dat dan zo een vreemde gedachte, om een helpdesk te bellen als je met vragen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

coelho schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:51:
Ik heb de decoder en mijn dvd-r/hd op de tv aangesloten. Nu ziet mijn dvd alleen de analoge kanalen die ik al had, en niet de decoderkanalen. Is er iets verkeerd in de volgorde/stekkering? Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde voor scart en tv in/out zou moeten zijn?
Je moet je videoingangs(opname)signaal afstellen op een van de externe ingangen (daar waar je scart vanuit je mediabox op aangesloten zit). Je moet dan de mediabox op het gewenste kanaal afstemmen. Het nadeel is wel dat je dan niet naar een andere zender kunt kijken dan dat wat je opneemt.

Je kunt natuurlijk wel altijd naar het analoge signaal kijken terwijl je het digitale opneemt, of juist andersom...

/edit: Even over dit stukje:
coelho schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:51:
Ik heb de decoder en mijn dvd-r/hd op de tv aangesloten.
De tv moet in deze situatie het signaal van de ene scart doorlussen naar de andere scart. Dit kun je misschien in het menu van de tv zo instellen, of mogelijk dat dit al gewoon werkt zonder menu instellingen te veranderen. Je kunt ook een extra scart tussen de medaibox en de dvdr plaatsen. (ik neem dan aan dat de dvdr beschikt over twee of meer scart aansluitingen..)

[ Voor 36% gewijzigd door Ejorne op 27-12-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Vandaag ook UPC Digital binnen gehad, lukt me nog niet om op de DVD-R recorder beeld te ontvangen maar dat komt goed. Wel heb ik een vraag over regionale zenders. Via de analoge kabel krijgen wij nog gewoon zenders als RTV Rijnmond binnen, echter via de TV Guide zijn die zenders niet terug te vinden?

Is het op de 1 of andere manier mogelijk om de regionale zenders wel digitaal te ontvangen? Want de uitleg is ongelofelijk moeilijk aan mijn ouders. Speciaal voor RTV Rijnmond heb je die afstandsbediening nodig en dan als je weer normaal televisie wilt kijken naar EXT 1 etc... :X

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Royz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:30:
Vandaag ook UPC Digital binnen gehad, lukt me nog niet om op de DVD-R recorder beeld te ontvangen maar dat komt goed. Wel heb ik een vraag over regionale zenders. Via de analoge kabel krijgen wij nog gewoon zenders als RTV Rijnmond binnen, echter via de TV Guide zijn die zenders niet terug te vinden?

Is het op de 1 of andere manier mogelijk om de regionale zenders wel digitaal te ontvangen? Want de uitleg is ongelofelijk moeilijk aan mijn ouders. Speciaal voor RTV Rijnmond heb je die afstandsbediening nodig en dan als je weer normaal televisie wilt kijken naar EXT 1 etc... :X
Je kan ook je afstandbediening op TV zetten (natuurlijk wel eerst instellen op je tv toestel). Dan ben je iig van het feit af dat je van afst.bed. moet verwisselen. Helaas is er geen andere oplossing dan van external naar tuner te wisselen.

Ik weet eigelijk niet of er bij de mediaboxen met opneemfunctie ook een multifunctionele afstandbediening zit, misschien gaat het bovenste dus niet op ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tutti-frutti schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:43:
[...]

Je kan ook je afstandbediening op TV zetten (natuurlijk wel eerst instellen op je tv toestel). Dan ben je iig van het feit af dat je van afst.bed. moet verwisselen. Helaas is er geen andere oplossing dan van external naar tuner te wisselen.

Ik weet eigelijk niet of er bij de mediaboxen met opneemfunctie ook een multifunctionele afstandbediening zit, misschien gaat het bovenste dus niet op ?
Ja, de afstandsbediening is standaard al werkend bij een Philips TV. Het werkt dus ook wel, maar zoals het nu dus is, komen er niet alleen zenders bij, maar vallen er toch ook een stuk of 4/5 weg! (RTV Rijnmond, ETV, Vlaardingen TV, RNN 7 (met Fajah Lourens :9~)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Mediaboxen met opneemmogelijkheden? Zijn die er dan? En wanneer krijg je die? Die hebben dus een HD recorder? Daar zou ik wel oren naar hebben, en zelfs nog wel een beetje voor willen betalen per maand of eenmalig.

• Bigs
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:30:

Ik heb aan de Mediabox afstandsbediening genoeg. Op het moment dat ik op de TV knop duw schakelt mijn TV van EXT1 over naar analoog.. dan kan ik gewoon naar Omroep Brabant zappen. Wil ik iets anders kijken dan duw ik weer op de UPC knop, dan gaat de TV vanzelf naar EXT1. Als je ouders niet zwakzinnig zijn moet dat toch wel te begrijpen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Je kunt natuurlijk ook een programmeerbare remotecontrol kopen voor een paar tientjes...
Ik gebruik zelf de 9310 van sunwave waarmee je macro's kunt maken.
Als je zo een afstandbediening gebruikt, is het schakelen tussen dergelijke zenders/ingangen een kwestie van 1 druk op de knop, wanneer je er een macro van maakt.... erg makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bigs schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:47:
[...]

Ik heb aan de Mediabox afstandsbediening genoeg. Op het moment dat ik op de TV knop duw schakelt mijn TV van EXT1 over naar analoog.. dan kan ik gewoon naar Omroep Brabant zappen. Wil ik iets anders kijken dan duw ik weer op de UPC knop, dan gaat de TV vanzelf naar EXT1. Als je ouders niet zwakzinnig zijn moet dat toch wel te begrijpen zijn lijkt me.
Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar als het maar 10 jaar scheelt tussen jullie dan begrijp ik jouw opmerking wel, anders is het me een raadsel. Misschien dat jouw ouders toevallig in de techniek zitten, maar iemand die nooit met pc's heeft gewerkt, kan niet eens de verschillende afstandsbedieningen uit elkaar houden. Ik heb nu een AB voor; tv, mediabox, dvd-recorder, dvd-speler, receiver.

Het gaat idd nu wel beter, maar ik vind het alsnog omslachtig om analoog naar je lokale zenders te kijken. Het is een oplossing, maar geen nette vind ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
koop voor die paar tientjes gewoon een schotel ,ben je van die upc bende af _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ascona op 31-12-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ascona schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:12:
koop voor die paar tientjes gewoon een schotel ,ben je van die upc bende af _/-\o_
Nu moeten er nog schotels komen die je amper/niet kunt zien ;) (en voor niet al teveel).

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-12-2005 18:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je me in jip en janneke taal uitleggen wat ik nodig heb om via de schotel te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:48:
[...]

kun je me in jip en janneke taal uitleggen wat ik nodig heb om via de schotel te kijken?
Als je redelijke schotel kwaliteit wil hebben kom je volgens mij makkelijk aan eenmalige investering van boven de 300 euro. (bouwmarkt kitjes zijn meestal van mindere kwaliteit en liggen onder die prijs, maar wel mooier beeld dan upc digital).

Mocht je geen problemen hebben met een schotel op/rondom je huis en heb je de investering er voor over , dan ben je dacht ik voor 20 euro per jaar klaar (canal+ sateliet abbo).

Je moet iig een schotel hebben, de bekabeling en een ontvanger. De ontvanger kan je zien als de mediabox bij upc digital, maar dan aangesloten op een schotel.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:08:
[...]

Als je redelijke schotel kwaliteit wil hebben kom je volgens mij makkelijk aan eenmalige investering van boven de 300 euro. (bouwmarkt kitjes zijn meestal van mindere kwaliteit en liggen onder die prijs, maar wel mooier beeld dan upc digital).

Mocht je geen problemen hebben met een schotel op/rondom je huis en heb je de investering er voor over , dan ben je dacht ik voor 20 euro per jaar klaar (canal+ sateliet abbo).

Je moet iig een schotel hebben, de bekabeling en een ontvanger. De ontvanger kan je zien als de mediabox bij upc digital, maar dan aangesloten op een schotel.
thanks. ik woon in amsterdam centrum. ik zie hier nooit schotels. misschien omdat er weinig mensen wonen die een schotel kunnen betalen of een andere reden? mag ik gewoon een schotel op me balkon plaatsen, wetboek van mensenrechten vers 1: iedereen hep recht op vrije ontvangst van informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:16:
[...]

thanks. ik woon in amsterdam centrum. ik zie hier nooit schotels. misschien omdat er weinig mensen wonen die een schotel kunnen betalen of een andere reden? mag ik gewoon een schotel op me balkon plaatsen, wetboek van mensenrechten vers 1: iedereen hep recht op vrije ontvangst van informatie?
Dat is per gemeente geregeld, en zelfs per wijk. Ik woon zelf in dordrecht, dus ik zou niet weten of het bij jou mag.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Alsof schotel zo zaligmakend is.. als het een keer flink regent of sneeuwt zit je daarmee ook gewoon blokjes te kijken hoor. Of je moet echt een schotel van 80 cm aan je balkon willen hangen (en zelfs dan is er nog geen garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat een gemekker man over die mediabox. Ik heb dat ding nu een weekje en ben er zeer goed over te spreken.Ik heb tussen AOP en mediabox een 1,5 meter kabel gekocht met 85db afscherming. Het geluid en beeld is glashelder. Prachtig!

Natuurlijk heb ik wel eens een haperende secode of even wat blokjes in beeld,maar dat ligt niet aan de mediabox maar eerder in de distributie van het signaal buitenshuis. Het is een nieuw produkt en ja er zitten vast en zeker nog wel wat bugjes in

• video-scart issue
• happeringen in beeld en geluid
• Trage guide
• Geen teletext/e-mail/regionale oproepen
• Geen geluid tijdens gids
• Box loopt vast/niet meer uit standby te krijgen

Maar ik weet zeker dat het gesolved wordt, en ach het is momenteel zeker die 2.16 euro meer wel waard.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Hebben de box ook sinds deze week op test thuis staan en op bovenstaande puntjes en wat glitches na ook wel tevreden. Vanavond was wel het signaal voor een deel weg; beeld op zwart, maar de kanaal info werkte wel gewoon. Dus de mediabox er maar weer tussenuit gehaald. Morgen ff checken of het nog zo is en zo ja, maar ff bellen.

Iemand trouwens een idee waar die RJ45 connector voor is?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Eraser127 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:19:

Iemand trouwens een idee waar die RJ45 connector voor is?
Voor toekomstig gebruik, bijv. Chello

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 16:14
Bigs schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:39:
[...]

Alsof schotel zo zaligmakend is.. als het een keer flink regent of sneeuwt zit je daarmee ook gewoon blokjes te kijken hoor. Of je moet echt een schotel van 80 cm aan je balkon willen hangen (en zelfs dan is er nog geen garantie).
Bij schotel kan je ook geen lokale zenders ontvangen......
Naast je mediabox houd je in ieder geval nog je analoge signaal voor "boven" (of de videorecorder) bij schotel ben je dit kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

I_Stealth_I schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:01:
Wat een gemekker man over die mediabox. Ik heb dat ding nu een weekje en ben er zeer goed over te spreken.
Dat jij tevreden bent over een product, wil kennelijk niet zeggen dat dat product ook kwalitatief in orde is... Daarbij levert upc een pruduct dat niet overeenkomt met wat zij in haar reclame doet vermoeden.

TV-signaal in dvd kwaliteit en de ervaring van dolby digitaal geluid.
ja laat ik het maar doorstrepen...

Het signaal met bewegende beelden komt in de verste verte niet in de buurt van (standaard)dvd kwaliteit. Het meest irritante daaraan is dat het signaal met stilstaande beelden wel redelijk strak is. Dit kijkt erg vervelend, vooral met programma's waarin gezichten van mensen vrij groot op het beeld te zien zijn.

Ik kan me voorstellen dat upc geen invloed heeft op de zenders die wel of geen dolby digitaal geluid uitzenden, maar upc doet in haar reclame wel vermoeden dat je dolby digitaal geluid kan ervaren... Maar er is geen enkele zender is die dit ondersteund.... (Ja mogelijk een "on demand" film.... maar dat vind ik geen tv kijken maar een film huren....) Maar ik moet zeggen dat het geluid wel beter is dan het geluid van het analoge signaal, echter een groot nadeel is dat het geluid zoveel storing vertoont...

volgens mij verval ik in herhaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Weet iemand al iets meer over een mediabox met opnamemogelijkheden?? daar ging het hier eerder even over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

PanMan schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:24:
Weet iemand al iets meer over een mediabox met opnamemogelijkheden?? daar ging het hier eerder even over...
Ik heb gehoord dat upc deze mogelijkheid in de nabije toekomst wil aanbieden. Ik weet alleen niet wat dit gaat kosten. Maar ik verwacht dat dit wel een welkome aanvulling kan zijn, vooral wanneer er met 1 druk vanuit de guide een opname kan worden ingesteld, die dan ook nog rekening houdt met het uitlopen of verplaatsing van de programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Zijn er eigenlijk al (dual) DVB-C tuners voor MCE ? Want ik zou t toch wel zonde vinden om geen gebruik te kunnen maken van het digitale signaal. MCE blijft iig toch wel. Of moet ik voor digitaal toch echt naar satelliet? Want daar zijn er voor zover ik weet wel tuners voor toch ? Of werken die neit met MCE

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Laatst online: 12-09 22:45

Vincent Meijer

You better believe it!

Werkt de UPC Mediabox ook samen met Windows MCE? Heeft iemand hier al ervaring mee? Dus Mediabox icm een analoge tuner zoals de Hauppauge PVR-150MCE of PVR-500MCE.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
Vandaag de brief binnen gekregen dat de mediabox hier binnenkort wordt thuisbezorgd. Alleen wanneer 'binnenkort' is staat er niet bij. Heeft iemand enig idee hoe lang dit waarschijnlijk zal duren?

[ Voor 7% gewijzigd door rblommers op 03-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

rblommers schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:06:
Vandaag de brief binnen gekregen dat de mediabox hier binnenkort wordt thuisbezorgd. Alleen wanneer 'binnenkort' is staat er niet bij. Heeft iemand enig idee hoe lang dit waarschijnlijk zal duren?
waar is hier? weet iemand waneer ze in nijmegen gaan uitrollen?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
er stond een mooie advertentie in de krant hier (noord-hollands dagblad) dat je het kon bestellen. Heb die advertentie later ook in de spits/metro zien staan, dus ik zou zeggen waag er een telefoontje aan ;)

Hier is Assendelft (Zaanstad) trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rblommers schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:06:
Binnenkort was bij mij de volgende dag al om 10uur s'morgens.

Overigens is er volgens mij flink gepimpt aan het signaal. Ik heb sinds vanavond geen blokjes effect meer. Ook niet meer bij het zappen. Geluid hapert ook niet meer.

alleen 20:41 nog een dikke freeze gehad van 1seconde @ RTL4

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
meijern schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:06:
Werkt de UPC Mediabox ook samen met Windows MCE? Heeft iemand hier al ervaring mee? Dus Mediabox icm een analoge tuner zoals de Hauppauge PVR-150MCE of PVR-500MCE.
Ik heb even gezocht, maar volgens mij luidt het antwoord nee. Ik heb een MythTV doos met een PVR250 en een PVR350. Ik voorzie een aantal problemen:
- MediaBox heeft RGB out (correct me if wrong!) terwijl PVR150/250/350/500 alleen SVideo ondersteunt. (RF laat ik hier even volkomen buiten beschouwing.)
- Tuning is omslachtig omdat dat via de afstandsbediening moet (zijn wel scriptjes voor te bakken icm een IR transmitter, maar dat is extra werk)

Bij mij is in de kerstvakantie een afleverpoging gedaan voor de MediaBox en mede om bovenstaande punten laat ik hem lekker wegrotten op het postkantoor tot ze hem terugsturen. Het andere argument is dat ik geen zin heb om over 6 maand er tijd in te steken om die doos terug te sturen of op te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

I_Stealth_I schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:43:
[...]

Binnenkort was bij mij de volgende dag al om 10uur s'morgens.

Overigens is er volgens mij flink gepimpt aan het signaal. Ik heb sinds vanavond geen blokjes effect meer. Ook niet meer bij het zappen. Geluid hapert ook niet meer.

alleen 20:41 nog een dikke freeze gehad van 1seconde @ RTL4
Ik kreeg de MediaBox eerder dan de brief B). Kreeg constant een vastloper, ongeveer twee per dag. Heb gebeld naar UPC en die vertelden mij dat ik die box nog niet eens had mogen hebben... Maar goed alsnog alles ingesteld daar en nu schijnt ie het goed te doen (ben niet meer thuis geweest sindsdien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Rukapul schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:55:
- MediaBox heeft RGB out (correct me if wrong!) terwijl PVR150/250/350/500 alleen SVideo ondersteunt. (RF laat ik hier even volkomen buiten beschouwing.)
De mediabox heeft RGB en composite uit.
De PVR150/250/350/500 heeft S-Video en composite in.
De enige optie is dus de PVR met composite te verbinden.

Goed waardeloos is dus dat die mediabox geen S-Video uit heeft.
Vooral bij de PVR150/500 zal de S-Video ingang een veel beter beeld geven dan de brakke (vanwege slecht comb filter) composite ingang.
Zelfs met analoge kabel kan ik hier de verschillen al duidelijk te zien.(Pvr150 verbonden met een S-VHS VCR Tuner 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Laatst online: 12-09 22:45

Vincent Meijer

You better believe it!

The_Doman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:02:
[...]

De mediabox heeft RGB en composite uit.
De PVR150/250/350/500 heeft S-Video en composite in.
De enige optie is dus de PVR met composite te verbinden.

Goed waardeloos is dus dat die mediabox geen S-Video uit heeft.
Vooral bij de PVR150/500 zal de S-Video ingang een veel beter beeld geven dan de brakke (vanwege slecht comb filter) composite ingang.
Zelfs met analoge kabel kan ik hier de verschillen al duidelijk te zien.(Pvr150 verbonden met een S-VHS VCR Tuner 8) )
Het fysiek aansluiten van de Mediabox op m'n PVR500 zal geen enkel probleem zijn. Het geluid en beeld gaan gewoon via een scartblok en drie tulp kabeltje naar de composiet video ingang en stereo ingang van m'n PVR500. Wat ik me alleen afvraag is of MCE ook de Mediabox kan aansturen. Er zijn genoeg set-top boxen waar MCE mee overweg kan. Alleen weet ik dus nog niet of dit gaat werken met de UPC Mediabox. Voor diegenen die niet weten hoe dit werkt volgt een korte uitleg. Op de IR ontvanger van je PC welke is aangesloten via USB zitten twee aansluitingen waarop twee IR oogjes kunnen worden aangesloten (wordt standaard meegeleverd met de afstandsbediening en ontvanger). Deze IR oogjes zitten aan een snoer van circa 2 meter. Met deze IR oogjes kan MCE in principe 2 set-top boxen aansturen. Je moet dus deze IR oogjes plakken op je set-top box op de plek waar de IR ontvanger van je set-top box zit(hier ontvangt dus de set-top box normaal het signaal van de afstandsbediening die bij de set-top box zit). MCE zal dus signalen uitzenden via deze IR oogjes naar je set-top box om zo deze aan te sturen. Er zit een wizard in MCE waarmee je dit kan configuren. Doordat er maar 1 set-top box door UPC wordt geleverd verlies je wel de mogelijk om twee tuners te gebruiken in MCE. Je kan dus niet iets opnemen en wat anders ondertussen bekijken.

Ik hoop dat er iemand is die dit leest en al ervaring heeft met de combi MCE en Mediabox.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

^^zo'n idee zou dus ook evt. op gaan voor een DVD/HD recorder.
Helaas heeft mijn HD recorder geen mogelijkheid om een IR oogje aan te sluiten.

Wat dus rest is dat de UPC Mediabox programmeerbaar is (dus dat je in kunt stellen dat ie maandag 9 januari om 19:00 het een&ander opneemt) en dat je dan via de sync rec functie van je HD recorder opneemt.
Kan iemand mij vertellen of je de UPC Mediabox kunt programmeren voor opname?

ik heb het ding sinds gisteren maar nog niet uitgepakt en ga dat ook niet doen voor ik wat meer ervaringen gelezen heb

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

goed...bovenstaande kan dus niet.
desondanks de zaak toch aangesloten en wat schetst mijn verbazing:
• het kost je echt 15 minuten om het aan te sluiten en aan de gang te krijgen :+
• de kwaliteit van beeld&geluid is simpelweg goed. Heel strak en geen blokjes, bliepjes of wat dan ook.
• de kabel wordt gewoon doorgelinkt naar m'n HD recorder. Kan weliswaar niet digitaal opnemen, maar 't is beter dan niks.
• de mediabox werkt gewoon goed. Zapt vlot genoeg en ook het ophalen van de Guide e.d. gaat snel genoeg.

een nadeel: krijg m'n Logitech Harmony remote niet goed ingesteld voor de Mediabox. Volgens de box zou het een Thomson DCI52UPC02 moeten zijn, maar dat werkt dus niet.
Oh well...je kunt (nog) niet alles hebben.

maargoed...na al dit enthousiasme maar eens een weekje wachten en proberen en kijken hoe het op de langere termijn gaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

even een vraagje ben ook geinteresseerd in UPC digital maar nu had ik een vraagje.

Wat zit er percies in dat pakket? Een modem, de mediabox en wat voor kabels? Wat voor kabel moet er bijv naar die modem, is dat gewoon de kabel die normaal vanaf je WCD naar je TV gaat of is dat een coax kabel met van die schroefverbindingen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ook Chello internet gebruikt dan split je het signaal wat binnenkomt gewoon voor internet en tv.
Net zoals het altijd al was. Je tv kabel gaat in je mediabox (coax) en de ander kabel (coax) gaat in je modem. Vanaf je mediabox gaat er een scart naar je tv en een scart naar je dvd(r) speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met het zappen tussen 2 stations? gaat dat snel? ook op plasma?
en teletekst, werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:17:
hoe zit het met het zappen tussen 2 stations? gaat dat snel? ook op plasma?
en teletekst, werkt dat een beetje?
Het zappen gaat redelijk snel, alleen bij het bekijken van de Guide wil hij op de 1e druk een tijdje wachten, waardoor je soms nog een keer drukt en bij Ned 1 uitkomt (1e kanaal). De teletekst knop werkt vooralsnog niet. Met de a.b. van de tv werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54
YellowCube schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:11:
goed...bovenstaande kan dus niet.
desondanks de zaak toch aangesloten en wat schetst mijn verbazing:
• het kost je echt 15 minuten om het aan te sluiten en aan de gang te krijgen :+
• de kwaliteit van beeld&geluid is simpelweg goed. Heel strak en geen blokjes, bliepjes of wat dan ook.
• de kabel wordt gewoon doorgelinkt naar m'n HD recorder. Kan weliswaar niet digitaal opnemen, maar 't is beter dan niks.
• de mediabox werkt gewoon goed. Zapt vlot genoeg en ook het ophalen van de Guide e.d. gaat snel genoeg.

een nadeel: krijg m'n Logitech Harmony remote niet goed ingesteld voor de Mediabox. Volgens de box zou het een Thomson DCI52UPC02 moeten zijn, maar dat werkt dus niet.
Oh well...je kunt (nog) niet alles hebben.

maargoed...na al dit enthousiasme maar eens een weekje wachten en proberen en kijken hoe het op de langere termijn gaat.
voor Logitech Harmony probeer type DCI52UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:28:
Als je ook Chello internet gebruikt dan split je het signaal wat binnenkomt gewoon voor internet en tv.
Net zoals het altijd al was. Je tv kabel gaat in je mediabox (coax) en de ander kabel (coax) gaat in je modem. Vanaf je mediabox gaat er een scart naar je tv en een scart naar je dvd(r) speler.
Maar je krijgt dus geen aparte modem voor de mediabox zeg maar (buiten het internetmodem van mijn Chello inderdaad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

xpdata schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:35:
[...]

voor Logitech Harmony probeer type DCI52UPC
ik had 'm inderdaad gevonden.
dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Een kennis heeft van de week ook de mediabox binnen gekregen. Een andere dan mijn mediabox, althans... ik denk dat alleen de behuizing anders is. Er zitten meer knopjes op het frontpaneel en de kleur is zilver met zwart.

Er waren problemen met dat type mediabox. Het aansluiten ging goed totdat de installatie afgeronds moest worden. Daar bleef het hangen, met dat scherm dat je na een kwartier contact op moet nemen met upc wanneer je nog geen beeld hebt....

Maar vanochtend deed ook deze mediabox het...

Weet iemand de exacte verschillen tussen de zilveren en de zwarte mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn situatie is als volgt:

aansluitpunt ---> splitter

en daarna een kabel naar de woonkamer tv en een kabel naar boven:

----> tv woonkamer
----> tv slaapkamer 1 ---> tv slaapkamer 2

Ik wil t.z.t. de mediabox plaatsen en aansluiten op "tv slaapkamer 1", zodat ik daar digitale tv heb en op beide andere kamers analoog. Weet iemand of dit zo kan? Of moet ik per se de de mediabox direct na het aansluitpunt plaatsen?

Op de website van UPC heb ik het volgende gevonden:
"Het analoge kabeltelevisie signaal wordt wel gewoon doorgegeven via de RF Out uitgang van de UPC MediaBox en via deze uitgang kunt u (indien gewenst) meerdere TV aansluitingen van het analoge TV signaal voorzien."

Alvast bedankt voor evt. reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(aanvulling op vorige post)

Van de UPC-website:
"Voor de ontvangst en een optimaal gebruik van de digitale televisie diensten is het van belang dat de UPC MediaBox rechtstreeks wordt aangesloten op de wandcontactdoos (WCD)."

En daarna het analoge signaal dus doorsturen vanuit de mediabox. Jammer, dan kan ik in mij situatie dus alleen op de 1e tv (in de woonkamer) digitale tv kijken? Ik wil die juist boven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:27:
(aanvulling op vorige post)

Van de UPC-website:
"Voor de ontvangst en een optimaal gebruik van de digitale televisie diensten is het van belang dat de UPC MediaBox rechtstreeks wordt aangesloten op de wandcontactdoos (WCD)."

En daarna het analoge signaal dus doorsturen vanuit de mediabox. Jammer, dan kan ik in mij situatie dus alleen op de 1e tv (in de woonkamer) digitale tv kijken? Ik wil die juist boven!
Je kunt proberen of het signaal op de slaapkamer goed genoeg is voor aansluiting op de mediabox. Echter is de kans daartoe klein. Het signaal is bij mij direct vanaf het cai-aansluitpunt al te slecht om zonder storingen van digitale tv te kunnen genieten.

Wat een andere optie voor jou is, is de cai-aansluiting naar je slaapkamer te verlengen. Direct de groene kabel verlengen en naar je slaapkamer laten lopen en vanuit daar de splitsingen maken. Dat gaat waarschijnlijk wel goed, mits de kabel niet teveel verlengt moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Je kunt proberen of het signaal op de slaapkamer goed genoeg is voor aansluiting op de mediabox. Echter is de kans daartoe klein. Het signaal is bij mij direct vanaf het cai-aansluitpunt al te slecht om zonder storingen van digitale tv te kunnen genieten.
Ik ga dat zeker proberen (de eerste zes maanden is het toch gratis heb ik begrepen). Via het huidige (analoge) signaal heb ik op alle drie de tv's een heel goed beeld, terwijl de kabel naar boven in totaal toch zo'n twaalf meter is, met op slaapkamer 1 nog een splitter ertussen. Ik zit wel dicht bij het straatkastje en ik heb een kwaliteitskabel. Een digitaal signaal zou dan toch zeker moeten lukken, want dat zijn enen en nullen (zoals hierboven al ergens opgemerkt werd). Maar goed, eerst maar eens wachten tot mijn regio aan de beurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bij mij staat de Mediabox op de eerste etage (met 2 splitters ervoor) en het signaal is zo goed als storingsvrij. Zelfs het retoursignal is nog in orde (handig voor als je regelmatig films bestelt). Je moet het gewoon proberen dus.
Ik heb mijn Mediabox laatst zelfs bij een vriend aangesloten die op alle zenders licht ruisend beeld heeft en zelfs daar werkte het prima (op enkele zenders na, waar je dan regelmatig blokjes door het beeld kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:06:
Een digitaal signaal zou dan toch zeker moeten lukken, want dat zijn enen en nullen (zoals hierboven al ergens opgemerkt werd).
Dit schijnt niet helemaal de situatie te zijn. Ik dacht er in het begin ook zo over. Maar het signaal komt analoog binnen, waarin meerdere of alle zenders gemultiplexed aanwezig zijn. Dit signaal wordt door de tuner van de mediabox vertaalt naar een digitaal signaal van 1 enkele zender, welke weer analoog gemaakt wordt en via de scartuitgang naar de tv loopt. (althans, op deze manier is het mij uitgelegd door een helpdeskmedeweker. Veel van die helpdeskmedewerkers beschikken over weinig technische kennis, echter leek deze persoon er aardig over te weten...)

Dit kan dus de vervelende storingen en de video-cd kwaliteit verklaren, die ik ervaar. Wanneer het analoge signaal niet lekker doorkomt, dan kan de tuner van de mediabox er niet veel meer van maken.

Ik krijg binnenkort een monteur die mijn signaal komt doormeten. Ik hoop dat het signaal net beneden het minimum ligt en er dus wat aan dat signaal verbeterd kan/moet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb in de meterkast een antenneversterker zitten omdat anders het signaal te slecht is om normaal analoog te kunnen kijken. Kan de mediabox achter een antenneversterker? Werkt het met een tweerichtings versterker?

Eigenlijk wil ik een goeie Hirschmann versterker kopen (heb nu zo'n Gamma ding) omdat het signaal zelfs met goeie antennekabel en goeie professionele pluggen niet te pruimen is. Maar ja, ik ga geen 100 Euro neertellen voor een goede antenneversterker als ik deze er meteen weer uit kan knikkeren zodra de mediabox arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ejorne schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:24:

Er waren problemen met dat type mediabox. Het aansluiten ging goed totdat de installatie afgeronds moest worden. Daar bleef het hangen, met dat scherm dat je na een kwartier contact op moet nemen met upc wanneer je nog geen beeld hebt....
had ik ook en het was een kwestie van de box uitzetten.
Toen ik 'm weer inschakelde was het allemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

YellowCube schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:28:
[...]

had ik ook en het was een kwestie van de box uitzetten.
Toen ik 'm weer inschakelde was het allemaal in orde.
In het geval van bij mijn kennis niet. We hebben meermalen opnieuw laten opkomen vanaf fabrieksinstellingen. Ook hebben we stroom eraf gehaald en geforceerd een update laten uitvoeren, maar telkens bleef het hangen op dat ene scherm. Ik heb zelfs direct de groene kabel op de mediabox aangesloten gehad, om tegen beter weten in te kijken of er niet iets mis was met de wandcontactdoos.

Bij upc waren er veel meer dergelijke meldingen binnengekomen, ik weet alleen niet of dat alleen bij ons in de buurt het geval was of ook elders...

/edit: kennis is vanavond gebeld door upc met de mededeling dat de mediabox het nu zou moeten doen... wel netjes dat ze moeite nemen dit even mee te delen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ejorne op 06-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook een zilveren-box ontvangen, volgens mij DOA. Het ding doet niks, er gaat geen lampje branden, komt niets in beeld, zelfs het doorlus-antenne signaal wordt niet goed doorgegeven.

Gebeld met de helpdesk, alles stekkers nog eens nagelopen, dat ding daarginds op actief gezet, stekker uit en in het stopcontact, niks. Enfin, nr1 wist het niet meer, doorgezet naar zijn "technische" collega. Weer "jaha, de scart zit in de bovenste, wcd naar rf in etc.." , enige wat nr2 meer wist was dat als ik op stand-by drukte er een rood-lampje moest gaan branden, niet dus.
Nog gevraagd of ik de box bij een servicepunt kon ruilen, nee, dat was wel handig geweest, maar dat kon nog niet. Daarna zelf nog even getest met een directe aansluiting op het OAP, geen verschil.
Nu moet ik volgende week weer een dag vrij nemen voor de monteur, die hopelijk de box gaat omruilen en niet tot dezelfde conclusie komt als ik en het doa-geval meeneemt en weer een nieuwe via de post laat sturen.

Gelukkig heb ik em een half-jaar gratis op proef, want mijn meterkast zit 2 verdiepingen/15m lager en kan analoog niet op 2-3 kamers kijken zonder versterker (hirschman ghvm30 met multitap, alles retour geschikt). Doorlussen vanuit de woonkamer is niet mogelijk naar de slaapkamer.

De vraag is eigenlijk, weet iemand misschien nog wel een slimme truc om enig teken van leven uit de doos te krijgen? Al was het maar een lampje dat aan gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:29:
De vraag is eigenlijk, weet iemand misschien nog wel een slimme truc om enig teken van leven uit de doos te krijgen? Al was het maar een lampje dat aan gaat.
Wanneer de mb helemaal niets doet, dan zal hij wel kapot zijn.
Normaal brand er een rood lampje wanneer de mb op standby staat.
Wanneer de silver versie aanstaat zie je inderdaad geen lampje branden, de zwarte versie laat een groen lampje zien.

Maar de zilveren laat bij het inpluggen op de stroom wel even het display en wat lampjes tonen... Volgens mij allemaal nullen of achten.

je hebt toch wel goed de voedingskabel goed aangedrukt? Ik weet nog dat die er redelijk strak in gaat, maar dat je wel redelijk ver kan/moet aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

iemand een breedbeeld tv aan de decoder hangen?
Als ik bij de instellingen als beeldformaat 16:9 instel, dan worden alle kanalen (ongeacht of het 4:3 is) als 16:9 weergegeven.
Wat is het nut van die beeldformaat instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ejorne schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:18:
[...]

In het geval van bij mijn kennis niet. We hebben meermalen opnieuw laten opkomen vanaf fabrieksinstellingen. Ook hebben we stroom eraf gehaald en geforceerd een update laten uitvoeren, maar telkens bleef het hangen op dat ene scherm. Ik heb zelfs direct de groene kabel op de mediabox aangesloten gehad, om tegen beter weten in te kijken of er niet iets mis was met de wandcontactdoos.

Bij upc waren er veel meer dergelijke meldingen binnengekomen, ik weet alleen niet of dat alleen bij ons in de buurt het geval was of ook elders...

/edit: kennis is vanavond gebeld door upc met de mededeling dat de mediabox het nu zou moeten doen... wel netjes dat ze moeite nemen dit even mee te delen.
Als de box op dat 15 minuten scherm staat, dan staat hij te wachten tot hij van UPC een pakketje krijgt met daarin de informatie over welke zenders jij wel en niet mag ontvangen. Als jouw Mediabox verstuurd is beginnen ze met het beginnen van dat pakketje, elke -je raadt het al- 15 minuten.

Als je box op dat scherm blijft hangen dan is er dus waarschijnlijk iets mis gegaan met de order in het systeem e.d. waardoor het verzenden van dat pakketje nooit op gang gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik geloof dat er hier 2,19e bij komt per maand
dat is te overleven gezien ik de decoder wel op de beamer kan aansluiten en de kabel niet natuurlijk

alleen.. het zou leuk zijn als het ook nog beetje fatsoenlijk werkte :(

afstandsbediening doet het maar half
en het display van de decoder doet helemaal niets
het menu is onhandig en bovendien gaat de tv uit zodra je het menu aan zet

meer mensen hie rlast van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:31:
bovendien gaat de tv uit zodra je het menu aan zet

meer mensen hie rlast van?
De tv gaat uit als je het menu aanzet... Da's vreemd. :?
Misschien dat de infrarood code van het aanzetten van het menu van de mb overeenkomt met de code van het uitzetten van jou tv... Welk merk tv heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:36:
[...]

De tv gaat uit als je het menu aanzet... Da's vreemd. :?
Misschien dat de infrarood code van het aanzetten van het menu van de mb overeenkomt met de code van het uitzetten van jou tv... Welk merk tv heb jij?
eh.. het beeld van de tv dus :)

hij zit aangesloten op de beamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:31:

afstandsbediening doet het maar half
en het display van de decoder doet helemaal niets
ik heb een plasma MONITOR. Zodra ik de box binnenheb wil ik deze aansluiten om mijn RGB SCART ingang. Maar hoe kan ik teletekst dan selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:16:
[...]

ik heb een plasma MONITOR. Zodra ik de box binnenheb wil ik deze aansluiten om mijn RGB SCART ingang. Maar hoe kan ik teletekst dan selecteren?
Niet.. de Mediabox heeft simpelweg (nog) geen teletext functie (net zoals sateliet-ontvangers overigens). Maar boeiuh, wie gebruikt dat nou :) Voor programma informatie heb je de EPG, veel meer nut heeft teletext volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Geweldig apparaat die MediaBox. Echter moeten ze wel een aantal zaken zeer snel fixen.

• Erg irritant dat de mediabox uitvalt als je te hard zapt. Black-screen met wel de programmabalk onderin. Power-cycle reset solved het wel, maar ik moet hem gemiddeld om de 2 a 3 dagen resetten.

• Blokjes en geluiddrops op met name SBS6, Canal+, Ned123, Talpa. (RTL4,5,7 is al solved)

Voor de rest allemaal lof

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. dat uitvallen met te hard zappen heb ik nog niet gemerkt. Maarja ik zap altijd d.m.v. de piloot (dus OK duwen en dan met de cursors bladeren, dus zonder echt te zappen), het normale zappen gaat me namelijk iets te traag waardoor het nogal snel irriteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bigs schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:41:
Hmm.. dat uitvallen met te hard zappen heb ik nog niet gemerkt. Maarja ik zap altijd d.m.v. de piloot (dus OK duwen en dan met de cursors bladeren, dus zonder echt te zappen), het normale zappen gaat me namelijk iets te traag waardoor het nogal snel irriteert :)
Zal wel mis gaan als je over een bepaalde transportstream heenloopt. Het gaat heel vaak goed, maar als je even flink switched met beeld is het zo voorelkaar hoor. Signaal is wel dik ok, SNR en powerlevel van de onboard modem zijn ok, maar dat zegt weinig over het OOB signaal.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
OOB signaal kennen we niet met de Mediabox he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Lekker spul dat UPC gedoe.

Me pa heeft er vorge week één gehad (thompson), en ik mocht hem aansluiten, prima zo gedaan. Ding aan, beeld was netjes maar bij bewegingen constant blokjes en strepen.

Vreemd, wij rechtstreekse kabel geprobeerd nog steeds probleem van blokjes en strepen.

Wij het een half uur geprobeerd en toen weer ingepakt, het is nog erger dan een digitenne box zonder antenne, en dat voor iets wat gewoon €18,- per maand kost.

Vandaag de box teruggebracht naar de UPC winkel. Reactie van de man achter de balie:

"en terecht dat u hem terug brengt, ding is zo sclecht als wat zelfs hier in de winkel werkt hij niet goed. En ik denk dat ze ze binnekort allemaal gaan terugroepen."

Nou, dat geeft vertrouwen.... Ding is in ieder geval terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het kost je geen 18 euro per maand, maar 2 euro en een beetje.
Je basispakket voor de kabel kost 15 euro en een beetje per maand.
Daar komt dan die 2 euro bovenop.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.