UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 27.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48

duderuud

Sliden is koel

Zijn er meer mensen die (op de achtergrond) het geluid van een andere zender horen?

Ik zet dan het tv-kanaal op 0 (ruis maar stil), dan digitale tv, hoor ik nog op de achtergrond heel zachtjes een andere zender...zwaar irritant!

Of is dit een kwestie van goed aansluiten...?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:17
Maak de coax-kabel achterop je tv (de coax-kabel van je mediabox naar tv dus) eens even los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang duurt het voordat je die media box binnen hebt?
Een week geleden aangevraagd en taal noch teken van UPC vernomen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Over het algemeen 3 weken, maar ik had hem na 1 week al voor de deur staan.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:57:
Over het algemeen 3 weken, maar ik had hem na 1 week al voor de deur staan.
Ik heb hem ook een week geleden besteld, maar ik heb ook geen brief gekregen nog van UPC. Omdat in mijn email staat dat ze een schriftelijke brief nog zouden sturen. Heb jij die ook gekregen? Of kreeg je meteen de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb ca 2 weken gewacht op mijn media box, en ik kreeg inderdaad een brief in de trant van "bedankt voor uw bestelling" etc. Ik weet niet meer of deze brief voor of na de mediabox in de brievenbus viel...

Een week mag het ook wel duren toch? Na meer dan twee weken zou ik me zorgen gaan maken denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik kreeg 3 dagen na de aanvraag die brief, en na 8 dagen de box zelf (kalenderdagen, geen werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt TV-gids, op www.upc.nl staat niets waar je wat aan hebt, maar op www.chello.nl heb je een interactieve TV-gids die 'toevalligerwijs' de zenders heeft die de Mediabox ook heeft en ook lekker snel werkt (beetje vergelijkbaar met http://gids.omroep.nl )

http://www.chello.nl/Entertainment/TVGids/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Duderuud schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:21:
Zijn er meer mensen die (op de achtergrond) het geluid van een andere zender horen?

Ik zet dan het tv-kanaal op 0 (ruis maar stil), dan digitale tv, hoor ik nog op de achtergrond heel zachtjes een andere zender...zwaar irritant!

Of is dit een kwestie van goed aansluiten...?
Had ik ook...bleek dat de scart-kabel er net niet helemaal lekker in zat.. Even aandrukken en het 'achtergrond geluid' was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds vandaag ook de DTV van UPC, aanvraag 12 (kalender)dagen geleden. Alles werkte in principe in één keer, zij het niet dat de coax-kabel die ik liggen had (2 meter) een signaalsterkte gaf van circa 75%. De bijgeleverde 1,5 meter van UPC gaf 100% maar die is helaas net te kort. Straks maar even een goeie kabel bij de Mediamarkt halen.

Nog wel één vraagje/opmerking: de TV Guide, en dan specifiek het overzicht van een enkele zender van vandaag doet het niet (geen info beschikbaar). Als ik vervolgens 'morgen' selecteer gaat dit wel goed, maar van de huidige dag krijg ik geen overzicht. Voor de rest wel gewoon wat er nu/straks op is, maar geen overzicht gehele dag. Iemand een idee of zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand hier ook wel eens gehad dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Vanavond een stuk Hannibal gekeken op NET5, en Top Gear Xtra op BBC Prime, en niets is irritanter dan geluid wat een fractie voorloopt op het beeld. Even de stroom van de media box afhalen hielp niet. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurt :( het was gelukkig niet op alle zenders, maar wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 21:40
LoneGunman schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:12:
Sinds vandaag ook de DTV van UPC, aanvraag 12 (kalender)dagen geleden. Alles werkte in principe in één keer, zij het niet dat de coax-kabel die ik liggen had (2 meter) een signaalsterkte gaf van circa 75%. De bijgeleverde 1,5 meter van UPC gaf 100% maar die is helaas net te kort. Straks maar even een goeie kabel bij de Mediamarkt halen.
Bedoel je niet de signaalkwaliteit?

Signaalsterkte moet tussen de 60 á 70 en de 100% liggen. De signaalkwaliteit zal dan altijd 100% zijn.

Als je signaalsterkte 75% is, hoef je geen betere kabels te kopen. Je zult dan nl. geen verschil merken in kwaliteit.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 19:02

Elektronicanet

Leds do it!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:43:
Heeft iemand hier ook wel eens gehad dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Vanavond een stuk Hannibal gekeken op NET5, en Top Gear Xtra op BBC Prime, en niets is irritanter dan geluid wat een fractie voorloopt op het beeld. Even de stroom van de media box afhalen hielp niet. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurt :( het was gelukkig niet op alle zenders, maar wel een aantal.
Heb je toevallig een lcd / plasma tv, en je geluid via een externe versterker ;) Dan is dit normaal, en dan zul je op je externe versterker (moderne receivers hebben die mogelijkheid altijd) een kleine delay moeten instellen. Dit wordt namelijk veroorzaakt door de digitale beeldbewerkingen die de tv doet, waardoor het beeld enkele ms. later wordt weergeven :)

Bij ons (32" Philips tft en 7.1 sony receiver) heb ik dat ook moeten doen :)

Oh ja, vandaag is bij ons een UPC monteur langs geweest (relaxete gast), vanwege de aanhoudende problemen van wegvallend geluid en blokkerig beeld (zelfs met de mediabox direct aan de hoofdaansluiting!). Hij heeft:
  • Signaalwaarden gemeten (waren OK)
  • Installatie nagekeken (kon niet missen, allemaal Hirschmann)
  • Mee tv gekeken, geen één keer uitgevallen natuurlijk (maar het is 's avonds ook erger)
  • Gebeld met de buitendienst, hen een meting laten doen
  • Uiteindelijke ten einde raad een nieuwe box geplaatst en aangemeld bij UPC
Helaas is het probleem nog niet opgelost. Toen we net tv keken, was het weer om de paar minuten haperen. :(

Volgende stap: een buiten-monteur die over het complete frequentiespectrum kan meten, de waardes gedurende dag en nacht monitoren etc. >:) Ik houd jullie wel op de hoogte.

[ Voor 39% gewijzigd door Elektronicanet op 15-04-2006 01:39 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
UPC maakt tarieven HDTV bekend

Klanten van UPC Digital TV die ook HDTV willen ontvangen, betalen eenmalig EUR 49,99 activeringsbijdrage voor de speciale - voor digitale HDTV geschikte - UPC MediaBox van partner Philips. De HD-box is vanaf juni beschikbaar voor het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Dat maakte managing director Diederik Karsten van UPC Nederland vanochtend bekend op het congres De Kabel in de 21e Eeuw in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/news/2006-04-14-philips-decoder-550.jpg

Film 1 en Sport 1 gaan HD-content bieden. Deze content zal zonder extra kosten voor de klanten van deze premium tv-kanalen beschikbaar zijn. Met de HDTV geschikte MediaBox ën een HD ready televisie kunnen UPC-klanten ook via Nederland 2 het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland in HD-kwaliteit bekijken. Daarnaast komt UPC Nederland ook met abonnement voor een speciaal pakket HD-kanalen dat in ieder geval het documentairekanaal National Geographic omvat. De prijs hiervoor wordt later bekend. Vanaf 1 april kunnen klanten zich via de speciale website www.ervaarhdtv.nl inschrijven om als eerste de HD-box te kunnen bestellen. Inmiddels heeft UPC ruim 170.000 digitale tv-abonnees.

Film 1 en Sport 1

De nieuwe betaal-TV-zender Sport1 zendt het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland in HDTV uit. De zender zal daarna ook wedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities en vele andere internationale sportwedstrijden in het HDTV-formaat uitzenden. Begin juni wordt ook het HDTV-kanaal van Film1 gelanceerd met de nieuwste Hollywoodfilms in het HDTV-formaat.

Veel beter beeld en geluid

Uitzendingen in HDTV (High Definition Television) bieden een veel betere beeld- en geluidskwaliteit dan de huidige standaard. De beelden zijn kleurrijker, scherper, gedetailleerder en helderder dan analoge tv-beelden. Dat komt omdat HDTV beelden maar liefst vijf keer zoveel pixels hebben. Ook biedt HDTV een hoogwaardige, verfijnde geluidskwaliteit. Om in het HDTV-formaat te kunnen kijken is een HDTV-geschikte TV en een HDTV-geschikte digitale decoder nodig. De meeste plasma- en lcd-televisies van vandaag de dag zijn 'HD ready'. HDTV wordt algemeen beschouwd als de televisie van de toekomst en de belangrijkste technologische vernieuwing sinds de overgang van zwart-wit naar kleurentelevisie.
(bron)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172803

ok, vanaf juni leverbaar. Op 9 juni fangt das WK an!
Gaat UPC binnen een week 50.000 HD dingen versturen?
Dat gaat dus never nooit lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HDTV is leuk, maar het zal via hetzelfde digitale principe gaan (en je zou kunnen zeggen dat op zoveel data omgevalen bitjes nog duidelijker te zien moeten zijn).
Ik ben dus bang dat er og veel meer 'klagers' zullen komen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

HaaZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:
Heb je dat nagevraagd?

Bij mijn weten kan dat namelijk wel gewoon.
dit kan echt weg.

[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 16-04-2006 08:59 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koffie schreef op zondag 16 april 2006 @ 08:36:
HDTV is leuk, maar het zal via hetzelfde digitale principe gaan (en je zou kunnen zeggen dat op zoveel data omgevalen bitjes nog duidelijker te zien moeten zijn).
Ik ben dus bang dat er og veel meer 'klagers' zullen komen.
Volgens mij is het probleem van de haperingen in beeld en geluid een 100% software probleem. Deze software zorgt momenteel voor een te hoge processorbelasting en hierdoor ontstaan er decodeer fouten tijdens het decoden van het gecomprimeerde stream beelden. Soms loopt de decoder helemaal vast door de hoge belasting en doet dat een reset, dan krijgt u het beeld software update sceen. Dit is mede de reden dat de box zo warm word, traag is in zappen en in de guide. Men is druk bezig met het programmeren van een nieuwe bootloader en zal de grafische achtergronden vervangen door kleurovergangen, aldus de helpdesk op 0900-1580 ;)

Zoals nu te zien is bij kanaal 999 en dan op de rode knop drukken, het selfcare menu. Op deze manier zullen waarschijnlijk alle menu's gestyled worden.

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2006 10:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ah, dat zou kunnen.
Kanaal 99 kan ik iig niet zien, ik heb de mediabox afgelopen vrijdag retour gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 20:58

aex351

I am the one

Koffie schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:51:
Ah, dat zou kunnen.
Kanaal 99 kan ik iig niet zien, ik heb de mediabox afgelopen vrijdag retour gedaan :P
Niet slim he. B) Is alleen maar uitstel van executie

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 16-04-2006 13:03 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uitstel van wat :?
De komende jaren zal analoog echt niet weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07 15:33
Ik zat vandaag nog even op de site van UPC te kijken en daar stond dat bij het basispakket ook alle regionale zenders zaten?! maar ik heb er dus geen 1 (nou ja.. AT5 heb ik als enige wel) Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:23:
Ik zat vandaag nog even op de site van UPC te kijken en daar stond dat bij het basispakket ook alle regionale zenders zaten?! maar ik heb er dus geen 1 (nou ja.. AT5 heb ik als enige wel) Hebben anderen dit ook?
Volgens mij is het zo dat het verschilt per regio. Dus als je in Amsterdam zit zul je wel AT5 krijgen enz.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
schnumi schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:42:
[...]

Volgens mij is het zo dat het verschilt per regio. Dus als je in Amsterdam zit zul je wel AT5 krijgen enz.
Ja dat zou opzich logisch zijn, maar dan zou ik in mijn geval toch echt TV Gelderland moeten krijgen en dat is dus niet zo :?
Daarom vond ik het ook zo vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:23:
Ik heb op 701 t/m ong. 715 alle regionale zenders van Nederland zitten als onderdeel van het Extra Channel Pack. Met het basispakket kun je als het goed is alleen je eigen regionale zender ontvangen, maar ik weet niet waar die dan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Yohan schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 01:18:
[...]

Bedoel je niet de signaalkwaliteit?

Signaalsterkte moet tussen de 60 á 70 en de 100% liggen. De signaalkwaliteit zal dan altijd 100% zijn.

Als je signaalsterkte 75% is, hoef je geen betere kabels te kopen. Je zult dan nl. geen verschil merken in kwaliteit.
Dan zal ik ongetwijfeld de signaalkwaliteit bedoelen. De nieuwe kabel zit er inmiddels al tussen en geeft, evenals de UPC-kabel, een sterkte van circa 75 %, met een kwaliteit van 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:01:
[...]

Ja dat zou opzich logisch zijn, maar dan zou ik in mijn geval toch echt TV Gelderland moeten krijgen en dat is dus niet zo :?
Daarom vond ik het ook zo vaag..
Inderdaad. Ikzelf heb dit probleem niet omdat ik ook het extra pakket heb maar het zou me inderdaad logischer lijken als dit per regio ging.

Overigens kun je proberen om bij je regio nummer niet je plaatsnummer in te vullen (dus niet 159 voor mij bijv Heerde) maar om 999 in te vullen. Als het goed is heb je ze dan allemaal. Probeer dat eens. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Elektronicanet schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 01:32:
[...]

Heb je toevallig een lcd / plasma tv, en je geluid via een externe versterker ;) Dan is dit normaal, en dan zul je op je externe versterker (moderne receivers hebben die mogelijkheid altijd) een kleine delay moeten instellen. Dit wordt namelijk veroorzaakt door de digitale beeldbewerkingen die de tv doet, waardoor het beeld enkele ms. later wordt weergeven :)

Bij ons (32" Philips tft en 7.1 sony receiver) heb ik dat ook moeten doen :)
Plasma inderdaad. Maar ik heb het sindsdien niet meer gehad, het was alleen bij die ene uitzending denk ik. Bedankt voor de tip in elk geval. Overigens loopt het geluid bij normale tv uitzendingen via de interne speakers van de TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 21:32
I_Stealth_I schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:19:
[...]

Volgens mij is het probleem van de haperingen in beeld en geluid een 100% software probleem. Deze software zorgt momenteel voor een te hoge processorbelasting en hierdoor ontstaan er decodeer fouten tijdens het decoden van het gecomprimeerde stream beelden. Soms loopt de decoder helemaal vast door de hoge belasting en doet dat een reset, dan krijgt u het beeld software update sceen. Dit is mede de reden dat de box zo warm word, traag is in zappen en in de guide. Men is druk bezig met het programmeren van een nieuwe bootloader en zal de grafische achtergronden vervangen door kleurovergangen, aldus de helpdesk op 0900-1580 ;)

Zoals nu te zien is bij kanaal 999 en dan op de rode knop drukken, het selfcare menu. Op deze manier zullen waarschijnlijk alle menu's gestyled worden.
Zijn er nog meer van dat soort dingen op die box. met kanaal 999 redbutton, zie je alleen maar paar nummers en je ping van mediabox, zou leuk zijn als er nog meer hidden futeres opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wanneer komt er alternatieve firmware? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
schnumi schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:59:
[...]

Inderdaad. Ikzelf heb dit probleem niet omdat ik ook het extra pakket heb maar het zou me inderdaad logischer lijken als dit per regio ging.

Overigens kun je proberen om bij je regio nummer niet je plaatsnummer in te vullen (dus niet 159 voor mij bijv Heerde) maar om 999 in te vullen. Als het goed is heb je ze dan allemaal. Probeer dat eens. :)
Ik heb dat geprobeerd door de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan moest je die activeringscode invullen, maar 999 accepteerde dat ding niet.

Of moet je dit ergens anders invullen? Kon namelijk niet een andere manier vinden waar je het nog meer kon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 15:27
Bij Instellingen - Handmatig netwerk zoeken, dan 999 invullen.
TV Rijnmond krijg ik nog steeds niet, alle anderen wel ...
Woon in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik kan dus nog niets met die ethernet aansluiting achterop die doos?

Kan ik er wellicht een andere firmware op zetten waardoor ik misschien wel wat kan..? Zou wel grappig zijn als ik via het netwerk TV kan kijken/streamen en eventueel opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39
Vroeger met de dBox kon dat, werkte goed en kon je meteen opnemen naar schijf of MP3 en MPG bestanden terug streamen naar de box.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

man-o-script schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:51:
Vroeger met de dBox kon dat, werkte goed en kon je meteen opnemen naar schijf of MP3 en MPG bestanden terug streamen naar de box.
jahhhh :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Ook ik heb sinds een tijdje digitale TV via UPC. De beeldkwaliteit is uitstekend bij de meeste zenders, vergelijkbaar met DVD kwaliteit. Nou had ik al een behoorlijk goed analoog signaal, maar het is nog net weer even een stukje scherper. Wat dat betreft ben ik er dus wel over te spreken.

Wat negatiever ben ik over het feit dat de mediabox bij mij ongeveer 1 keer per week vast loopt en ik hem dan alleen weer werkend krijg door de stroom er even af te halen. Ook heb ik wel ongeveer 1 keer per 10 minuten een beeld- of geluidfout. D.w.z. blokjes/balk in het beeld en/of een hapering in het geluid voor een seconde. Ik zit er over te denken om de box door UPC om te laten wisselen door een ander exemplaar.

Als mijn box trouwens aan staat, branden er nergens lampjes en staat er geen tekst op het display. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 20-07 19:21

Royz

Kleurenblind!!

Wizzke schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:35:
Bij Instellingen - Handmatig netwerk zoeken, dan 999 invullen.
TV Rijnmond krijg ik nog steeds niet, alle anderen wel ...
Woon in Dordrecht.
Het is inderdaad ongelofelijk jammer dat TV Rijnmond nog steeds niet te verkrijgen is via DTV. Analoog kan mooi weg als ook deze zender eindelijk verkrijgbaar is!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KingRoad schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:44:
*knip*

Wat negatiever ben ik over het feit dat de mediabox bij mij ongeveer 1 keer per week vast loopt en ik hem dan alleen weer werkend krijg door de stroom er even af te halen. Ook heb ik wel ongeveer 1 keer per 10 minuten een beeld- of geluidfout. D.w.z. blokjes/balk in het beeld en/of een hapering in het geluid voor een seconde. Ik zit er over te denken om de box door UPC om te laten wisselen door een ander exemplaar.

Als mijn box trouwens aan staat, branden er nergens lampjes en staat er geen tekst op het display. Is dit normaal?
Het vastlopen en het blokkerig beeld is geen hardware probleem in je Mediabox. Wisselen van het apparaat zal dan ook absoluut niet helpen. Verreweg de meeste mensen op dit forum hebben soortgelijke problemen. Af en toe een onderbreking in beeld en geluid wat zich vrijwel systematisch kan herhalen, maar niet aldoor aanwezig is, is een probleem in de software van de box. (volgens de helpdesk) Men zou zeer binnenkort een nieuwe software versie uit gaan rollen die afrekent met blokjes en stotteringen en het blackscreen issue.

Als je altijd blokjes en drops hebt in het geluid en regelmatig signaalverlies krijgen op meerdere zenders, dan heb je een probleem met je coax bekabeling in huis.

Dan kan je je 'waslijn' coax vervangen door een stuk degelijke Hirschmann bekabeling en volledig metalen connectoren. Digitaal signaal is heel gevoelig, het frequentiebereik waar normaal 1 zender op loopt, lopen er bij digitaal 6 zenders over hetzelfde bereik. Dus dat kan je zelf wel voorstellen dat er behoorlijk wat fout gaat, als je coaxkabel niet helemaal ok is. ;)

Voor het zilverkleurige apparaat is er alleen maar een rood lampje dat alleen actief is als het apparaat op standby staat. Wanneer het apparaat operationeel is, zal er geen lampje actief zijn, ook niet het display.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2006 10:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:12:
[...]

Dan kan je je 'waslijn' coax vervangen door een stuk degelijke Hirschmann bekabeling en volledig metalen connectoren. Digitaal signaal is heel gevoelig, het frequentiebereik waar normaal 1 zender op loopt, lopen er bij digitaal 6 zenders over hetzelfde bereik. Dus dat kan je zelf wel voorstellen dat er behoorlijk wat fout gaat, als je coaxkabel niet helemaal ok is. ;)
Ik heb hier een signaalsterkte van zo'n 75%, maar kwaliteit is 100% (heb ook upc telefonie en chello internet). Is het dan ook nog zinvol om die kabel te vervangen, of moet ik bij UPC vragen om een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Heeft UPC Digital TV enig effect op je Internet bandbreedte?
Ik heb nu chello extreme in combi Freetime telefonie en ben nogal verlieft op mijn 20mbit.. die zou ik never nooit willen delen met een pakket genaamd digital tv (daar ik toch nog een standaard beeldbuis tvtje heb)

en ik heb nog een vraag...en sorry als het al 1000x gevraagd is maar....hoe zit het als je meer dan 1 tv hebt. 1 decoder erbij kopen?

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusteloos schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:34:
Ik heb nu chello extreme in combi Freetime telefonie en ben nogal verlieft op mijn 20mbit.. die zou ik never nooit willen delen met een pakket genaamd digital tv (daar ik toch nog een standaard beeldbuis tvtje heb)

en ik heb nog een vraag...en sorry als het al 1000x gevraagd is maar....hoe zit het als je meer dan 1 tv hebt. 1 decoder erbij kopen?
Niet op mijn chello light, maar weet niet hoe het zit met extreme....

Kreeg zelf 2 decoders, maar heb er maar 1 aangesloten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815

Werkt de scart ingang van de mediabox al? Zonder vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:18:
[...]

Ik heb hier een signaalsterkte van zo'n 75%, maar kwaliteit is 100% (heb ook upc telefonie en chello internet). Is het dan ook nog zinvol om die kabel te vervangen, of moet ik bij UPC vragen om een versterker?
Je hebt de maximale signaalsterkte. Als je geen last hebt van hevige blokvorming of 'signaalverlies' meldingen, dan hoef je helemaal niks te veranderen. Onthoud goed dat een versterker nooit in het leven is geroepen om slechte bekabeling te compenseren. Je kan met een versterker ook de stoorsignalen versterken en het probleem daarmee groter maken. Dus als je een versterker plaatst, zal je ook serieus moeten kijken naar de bekabeling, connectoren, wandcontacten etc. Iedere onderbreking geeft verlies, dus maak zo weinig mogelijk onderbrekingen en als het noodzakelijk moet, dan alleen met daarvoor bestemde materialen van respectabele kwaliteit.

Maak zo weinig mogelijk gebruik van WCD's en doorlusdozen. Vermijd Gamma/Praxis rommel. Geef iets meer geld uit aan goede materialen, hiermee heb je sterk signaal, houdt je de interferentie buiten je leidingen en heb je een goed beeld/internet. Er wordt steeds meer straling door de lucht geschoten, dus de behoefte aan goede materialen wordt alleen maar groter.

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2006 15:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
rusteloos schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:34:
Het heeft geen invloed. Sterker nog, het digitale TV signaal komt nu ook al gewoon je huis binnen :)
Nog niet, komt wel maar niemand weet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Anoniem: 163815 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Ja, deze bug is sinds softwareversie 1.82 opgelost (zilverkleurige mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vandaag de mediabox binnen gekregen. Uiteraard is de coax kabel te kort.

Maar de installatie ging probleemloos, en de beeldkwaliteit is ook best te pruimen voor wat ik er van heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-04-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 163815 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Nee.

De Mediabox heeft geen scart-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Yohan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:22:
[...]

Nee.

De Mediabox heeft geen scart-ingang.
De mediabox heeft wel een scart-ingang. Hier sluit je namelijk je DVD-speler op aan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
IloveMyHenB schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:21:
[...]
me toe te grijnzen in plaats van het noodzakelijke groene lampje. We hebben ook al
Groen lampje ?
Bij mij brandt er GEEN lampje als de decoder aan staat.

Daarnaast heb ik een aan/uit schakelaar op het stopcontact gezet met een afstandsbediening. Ga dat ding niet altijd aan laten staan. Staat 's avonds een paar uur aan en dat is genoeg.
Heb vandaag gemaild naar UPC dat ik ontevreden ben over de kwaliteit. Zo heb ik bij RTV Utrecht en National Geographic heel vaak blokken in beeld terwijl de Sport-(1) zenders superscherp zijn.

Maak je mij niet wijs dat ze er niets aan kunnen doen. Uiteraard geven ze de betaalzenders minder compressie.

En ik heb dus het 2 euro nog wat extra pakket. Heb ik daardoor al die regionale zenders ? Had ik die anders niet gehad ?
Met andere woorden: ik betaal dus voor RTV Utrecht die onscherp is ?

[ Voor 56% gewijzigd door kevertje1977 op 20-04-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

kevertje1977 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:46:
[...]

Groen lampje ?

Bij mij brandt er GEEN lampje als de decoder aan staat.
?
Hij heeft een zwarte versie. Er zijn 2 versies van de Mediabox. Kwa specs zijn ze gelijk; alleen de grijze versie heeft een (nog niet functioneel) led display, maar geen groene led.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
I_Stealth_I schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:42:
[...]

De mediabox heeft wel een scart-ingang. Hier sluit je namelijk je DVD-speler op aan.
Verrek. Je hebt gelijk.
kevertje1977 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:46:En ik heb dus het 2 euro nog wat extra pakket. Heb ik daardoor al die regionale zenders ? Had ik die anders niet gehad ?
Met andere woorden: ik betaal dus voor RTV Utrecht die onscherp is ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik had eerst ook last van wegvallend of blokkerig beeld bij een aantal zenders. Heb toen de el cheapo coaxkabel vervangen voor een Hirschmann, en het probleem was direct opgelost. Zeker een aanrader! Kost iets meer dan een goedkope kabel, maar je merkt het verschil heel duidelijk. Ben verder heel tevreden over de box, jammer alleen dat tv-geluid wegvalt als je in de tv-guide zit, mooiste zou zijn als je een soort PIP-beeldje zou hebben tijdens het bekijken van de tv-guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waar kan je zo'n hirschmann kabel halen en wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
RoccoS schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:11:
Ik had eerst ook last van wegvallend of blokkerig beeld bij een aantal zenders. Heb toen de el cheapo coaxkabel vervangen voor een Hirschmann, en het probleem was direct opgelost. Zeker een aanrader! Kost iets meer dan een goedkope kabel, maar je merkt het verschil heel duidelijk. Ben verder heel tevreden over de box, jammer alleen dat tv-geluid wegvalt als je in de tv-guide zit, mooiste zou zijn als je een soort PIP-beeldje zou hebben tijdens het bekijken van de tv-guide.
Ik heb ooit bij UPC geklaagd dat RTL slechte ontvangst had en ze hebben me toen coax kabels gestuurd. Die gebruik ik, dus dat mag het probleem niet zijn.
Heb ook versterkers gehad van UPC maar die kan ik niet aansluiten (schroef draad ipv de normale plug and play)
Overigens heb ik boven op analoog met RTL4 nog steeds k*t beeld. Komt door de zenders in de lucht aldus UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kevertje1977 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:13:
[...]
Overigens heb ik boven op analoog met RTL4 nog steeds k*t beeld. Komt door de zenders in de lucht aldus UPC...
Wat betreft dat laatste: dat klopt, maar dit houdt wel in dat de kabel die naar boven gaat niet goed afgeschermd is... Het zou ook aan je wandcontactdoos kunnen liggen, maar dan zou RTL4 beneden ook slechte ontvangst moeten hebben.

Trouwens, wat bedoel jij precies met blokken:
- continu blokkerig beeld óf
- regelmatig even blokkerig beeld met evt. haperend geluid?

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 20-04-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mijn vrouw heeft vanavond GTST gekeken op RTL4 en die heb ik niet over het beeld of geluid horen klagen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 20-04-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

sylvesterrr schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:09:
[...]

Wat betreft dat laatste: dat klopt, maar dit houdt wel in dat de kabel die naar boven gaat niet goed afgeschermd is... Het zou ook aan je wandcontactdoos kunnen liggen, maar dan zou RTL4 beneden ook slechte ontvangst moeten hebben.

Hier zie je ook het verschil (Plasma 42") op Analoog of Digitaal, niet erg overigens analoog is toch gevoelig(er) voor storingen.

Maar heb het idéé dat UPC opzettelijk het Analoog signaal verminderd (op Chelloo.com gaat het hier ook over in een bepaald topic) om mensen 'te pushen' om digitaal aan te schaffen.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
remy007 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:25:

Maar heb het idéé dat UPC opzettelijk het Analoog signaal verminderd (op Chelloo.com gaat het hier ook over in een bepaald topic) om mensen 'te pushen' om digitaal aan te schaffen.
Op dit moment heeft UPC niet echt reden om dat te doen. In bepaalde regio's van Nederland kan men nog steeds geen digitaal leveren.

Verder wordt er op digitale televisie momenteel geen winst gemaakt, eerder verlies. Als zo'n box inkoop 100 euro kost, moet een gemiddelde kijker bijna 4 jaar abonnee zijn voor dat de kosten voor de box zelf er uit zijn voor UPC.

Tot slot is een signaalverslechtering gewoon te meten. Wanneer dat landelijk geconstateerd gaat worden, krijgt UPC enorm slechte publiciteit.

Kortom, het analoge signaal verslechteren zou UPC nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 19:02

Elektronicanet

Leds do it!

Gisteren heb ik weer met UPC gebeld over de blokjes / wegvallend geluid. In tegenstelling tot wat de monteur zei, zullen er geen buitenmetingen bij ons gedaan worden. Het probleem wordt volgens de helpdesk met de grootste mankracht onderzocht, maar ze weten nog niet precies wat het veroorzaakt. Het lijkt in ieder geval niet aan onze bekabeling / wijkaansluiting te liggen, dus we wachten maar af. Ik lees dat heel veel mensen dit probleem hebben, dus ik vermoed ook dat het verhaal hierboven over de software en processor-overbelasting klopt :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Zelfde euvel als meerdere mensen hier: regelmatig blokjes en storend geluid. Als het nu 1x per half uur een keer voorkwam zou ik er nog geen moeite mee hebben, maar het is nu echt om de paar minuten, op alle zenders.

Eergisteren gebeld met de HD, die vervolgens geen retoursignaal kon meten vanaf mijn mediabox. Natuurlijk werd de 'schuld' eerst op mij afgeschoven, maar dit was van korte duur toen ik duidelijk maakte dat mijn mediabox rechtstreeks op de wandcontactdoos zit aangesloten, met een goeie coax (dubbel afgeschermd, ferrietblokjes, etc.). Nu komt er vandaag tussen 08.00 en 13.00 uur een monteur langs.....geen idee wat die gaat doen :P

Edit: Monteur net weer weg. Ze hebben bij UPC het retoursignaal nu goed geschakeld (iets dat ook gekunt had zonder monteur). Of de problemen opgelost zijn kan ik nog niet beoordelen, we zullen zien. Signaal wat binnenkwam was goed (ik meen iets van 72/75 te zien op het meetkastje dat de monteur bij zich had)

[ Voor 21% gewijzigd door LoneGunman op 21-04-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-07 18:04
Royz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:20:
[...]

Het is inderdaad ongelofelijk jammer dat TV Rijnmond nog steeds niet te verkrijgen is via DTV. Analoog kan mooi weg als ook deze zender eindelijk verkrijgbaar is!
Ik heb wel tv rijnmond, misschien te maken met het pakket wat je afneemt?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Bij mij thuis ook Digitaal TV (Helmond), hebben ook vaak storingen in het beeld/geluid. Zoals al eerder vermeld door een aantal hierboven.

@Yohan, iemand die ik ken, die pas DTV heeft, dacht te zien. Dat na de installatie van de MediaBox, het analoge signaal van de TV achteruit ging in kwaliteit. Zelf nog niet gecontrolleert met de TV direct zonder MediaBox aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
remy007 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:10:
@Yohan, iemand die ik ken, die pas DTV heeft, dacht te zien. Dat na de installatie van de MediaBox, het analoge signaal van de TV achteruit ging in kwaliteit. Zelf nog niet gecontrolleert met de TV direct zonder MediaBox aan de kabel.
Dat klopt wel. De Mediabox geeft het analoge signaal door aan de TV, dus er is een klein signaalverlies. Net als bij een splitter. Alleen zou dat maar heel minimaal moeten zijn, en volgens mij niet waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Het kan prima waarneembaar zijn wanneer het signaal al behoorlijk zwak was en er een lichte ruis in het beeld zat. Wanneer er dan een mediabox (of videorecorder) tussen geplaatst wordt, krijgt de TV een zwakker signaal en valt de ruis ineens op, is bij mij ook zo na een 5-wegsplitter, ik zal een versterker moeten plaatsen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
sylvesterrr schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:09:
[...]

Wat ik bedoel is dat bij RTV Utrecht het vaak blokkerig is en dan is ook het geluid haperend.

Op Film 1 heb ik NOOIT problemen.
Op RTL4 heb ik NOOIT problemen.
Op National Geographic en RTV Utrecht heel vaak.
(niet dat ik ze vaak kijk, maar als ik kijk wil ik dat het goed is)

Ik heb beneden de orginele contactdoos, dan een UPC coax naar de mediabox. UPC coax naar de Video en dan met een goeie coax van de mediamarkt ofzo naar de TV.
Bij de contactdoos zit een splitter voor de kabel (sateliet) naar boven.
Daar zit verder geen contactdoos.

De splitter is NIET de veroorzaker van mijn blokjes en slecht beeld boven want als ik de kabel rechtstreeks inprik op de contactdoos heb ik hetzelfde probleem.

Leuk trouwens zoals vannacht, wil je een film opnemen dus je laat de UPC tuner aanstaan op Film2. Na 2 minuten opnemen is het beeld ZWART.
Waarom ? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 16:32
Wat een kneuzenbedrijf is het ook, dat UPC.
3x gebeld, eerste keer stonden er twee namen geregistreerd op mijn adres (klopt). Twee dagen later was 1 vd twee geen klant meer. Nog een dag later was no.2 geen klant meer, no.1 wel weer en was er opeens een 3e naam bij gekomen :X

Gisteren eindelijk een nieuwe mediabox ontvangen, omruilactietje, en "het kon twee-driee uurtjes duren voordat die geactiveerd zou zijn".... Maar zoals ondertussen normaal bij UPC: dat was dus niet het geval...
Bellen: "nee meneer, dat kan maximaal 24 uur duren"...
Vanochtend nog steeds geen beeld, bellen: "nee meneer, ik kan helaas niet in het systeem kijken want we zijn met een upgrade bezig, dat wordt dus waarschijnlijk pas maandag"...

Welk amateuristisch kutbedrijf upgrade hun systemen onder werktijd... En hoe fuckin moeilijk kan het zijn om een box te activeren...

Wat moet het heerlijk zijn, zo'n monopoliepositie :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Een upgrade die meerdere dagen werk kost om door te voeren is nogal lastig buiten werktijd uit te voeren als het bedrijf elke dag geopend is van 8 tot 22 uur nietwaar?

En inderdaad, wanneer je de applicaties niet kunt gebruiken, is het 'fuckin moeilijk' om een box te activeren.

Welke monopolipositie trouwens? Internet en telefoon is overal concurrentie voor, de KPN, voor digitale TV ook al in veel gebieden.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
HaaZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:55:
Een upgrade die meerdere dagen werk kost om door te voeren is nogal lastig buiten werktijd uit te voeren als het bedrijf elke dag geopend is van 8 tot 22 uur nietwaar?

En inderdaad, wanneer je de applicaties niet kunt gebruiken, is het 'fuckin moeilijk' om een box te activeren.

Welke monopolipositie trouwens? Internet en telefoon is overal concurrentie voor, de KPN, voor digitale TV ook al in veel gebieden.
Uhm, het systeem lag er gistermorgen al uit... Da's gewoon een vrijdag, toen zeiden ze: 3 uur....
Op vrijdagochtend beginnen met je upgrade, vervolgens zeggen dat er "een storing" is en dan een dag later toch maar melden dat het een upgrade is, tsa, triest....
Een upgrade van meerdere dagen lijkt me al vrij overdreven/ongeloofwaardig, maar ja, het is UPC en daar is alles mogelijk natuurlijk... Beetje onnozel om je activatiesysteem niet even los te hebben draaien van alle andere troep die ze daar hebben. Het zou natuurlijk ook net iets te eenvoudig zijn als je wel gewoon je betalende klanten hunt dienst kunt leveren 8)7
En nog iets: hoe moeilijk kan het zijn: de code van die box is doorgebeld. Moet er dan een of andere aap handmatig nog een keer alle codetjes doorlezen en controleren ofzo? Ze doen alsof er een gigantische queue van te activeren boxen is. Komop zeg: druk 1x op die enter toets en die zooi moet er door gejast worden. Automatisering heet zoiets... 24 uur om een knopje in te drukken |:(

Lezen lijkt moeilijk? Het topic heet "UPC digital TV uitlevering", dus telefoon en internet hebben daar niks mee te maken }:O

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 22-04-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Wat ik alleen niet snap is dat de meeste upc-digital abbonees niet zien dat het beeld geen dvd kwaliteit is... Is er dan wat mis met hun ogen, is het misschien een brakke tv of ben ik zo'n mierenneuker???

Ik zie echt op enkele zenders een enorm matige vcd-kwaliteit, dat verreweg van dvd-kwaliteit staat.
Verder zijn er veel zenders met een wat betere vcd-kwaliteit en een klein aantal zenders dat enigzins de kwaliteit van dvd benadert... (laat ik nog maar zwijgen over het dolby digital geluid dat ze ook hebben "toegezegd":)

Het vreemde is dat het nogal ens verschilt welke zenders erg slecht, minder slecht of redelijk scoren...
Maar sport en canal+ enzo lijken continu redelijk tot bijna goed te scoren...

Ik was een poosje terug echt van mening dat er een verbetering in de kwaliteit zat, maar nu ziet het er meer naar uit dat het een verschuiving is tussen zenders...

Toch heb ik besloten om mijn "upc-digital jaar uit te zitten"... Momenteel komt het financieel niet zo erg goed uit om een satelietset te kopen... En ik moet sowieso het jaar uit de extra 2 euro betalen...

Dat geeft upc toch weer extra lang de kans om de kwaliteit te brengen totdat wat ze zeggen: dvd-kwaliteit... Want laat ik eerlijk zijn, als de kwalieit uiteindelijk toch goed is dan ga ik natuurlijk niet meer overstappen op sateliet, hoe ik er nu dan ook tegenaan kijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Ejorne op 22-04-2006 12:06 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Ik begrijp echt niet waarom iedereen de moeite neemt om bij providers te gaan kijken UPC casema. en dat soort uitzuigers..

Ik heb een investering van 400 euro gedaan en kan alles kijken wat mij lief is en ook wat mij niet lief is..

Zoals het van de Satelliet komt kijk ik het en niet opnieuw gecodeerd omdat het anders niet op de kabel kan.
Zoals UPC het uit de lucht pikt , kijk ik het ook en nog gratis ook.

En die grillen van UPC in combi met programmaraden..
Ik ben mijn eigen programma raad, nee hoor dat kijk ik vanavond niet morgen weer..

42 kanalen , is wat canal digitaal ontsleuteld met dat kaartje, ik betaal 7.95 euro voor de nederlandse meuk, maar ik zit er weinig..

Er is een hoop te doen op Astra2 BBC 1 t/m 4 en hotbird.
sorry geen nederlandse lettertjes, maar ja ik ben misschien wat multiculti..

Het frusteert mij danig dat die providers alles maar voor jullie regelen..
en er nog grof geld voor vragen..

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
I_Stealth_I schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:12:
[...]

Het vastlopen en het blokkerig beeld is geen hardware probleem in je Mediabox. <knip> ... </knip> Men zou zeer binnenkort een nieuwe software versie uit gaan rollen die afrekent met blokjes en stotteringen en het blackscreen issue.

Als je altijd blokjes en drops hebt in het geluid en regelmatig signaalverlies krijgen op meerdere zenders, dan heb je een probleem met je coax bekabeling in huis.
Bedankt voor je reactie I_Stealth_I . Ik wacht dan maar even met contact opnemen met UPC. Hopelijk lost de software update de wekelijks vastlopers en de beeld/geluid glitches op.
Ejorne schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:57:
Wat ik alleen niet snap is dat de meeste upc-digital abbonees niet zien dat het beeld geen dvd kwaliteit is... Is er dan wat mis met hun ogen, is het misschien een brakke tv of ben ik zo'n mierenneuker???

Ik zie echt op enkele zenders een enorm matige vcd-kwaliteit, dat verreweg van dvd-kwaliteit staat.
Verder zijn er veel zenders met een wat betere vcd-kwaliteit en een klein aantal zenders dat enigzins de kwaliteit van dvd benadert... (laat ik nog maar zwijgen over het dolby digital geluid dat ze ook hebben "toegezegd":)
Ik ben zelf ook kritisch wat betreft beeldkwaliteit. Heel veel zenders zijn bij mij zeker stukken beter dan VCD kwaliteit. De nederlandse kanalen zitten echt heel dicht bij DVD kwaliteit. De beeldkwaliteit is zelfs beter dan een slechte DVD (met lage bitrate of slechte bron).

Het analoge signaal was bij mij over het algemeen al veel beter dan VCD kwaliteit.

Mijn TV is trouwens een goede Philips breedbeeld, die het kwaliteitsverschil dat er is tussen verschillende DVD's goed kan weergeven. M.a.w, ik denk dat het wel een goede TV is om de kwaliteit van analoge/digitale TV aan af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HaaZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:55:
Welk bedrijf kan ik aanschrijven voor het afnemen van een abbonement op analoge en digitale televisie via mijn coax kabel die mijn huis binnenkomt ?
ALS ik al fatsoenlijk storingsvrij beeld had, was het idd geen DVD kwaliteit. Echter de kwaliteit was wel beter dan via de analoge kabel rechtstreeks op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
pdxnet96 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:17:
Ik begrijp echt niet waarom iedereen de moeite neemt om bij providers te gaan kijken UPC casema. en dat soort uitzuigers..
Yep, maar helaas kan niet iedereen een schotel kwijt (huurappartement in mijn geval bv.)...
Helaas, want anders wist ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:43
Feit is gewoon dat er teveel mensen die zich blindstaren op het woord "DIGITAAL" |:(
Het zegt helemaal NIETS over de beeldkwaliteit.
Digitaal KAN inderdaad een perfect beeld opleveren maar in de praktijk wordt er gewoon teveel comprimeerd (Bitrate/Resolutie). Dit is niet alleen met digitaal kabel/digitenne zo, zelfs via SAT (CanalDigitaal) lees je dat de kwaliteit achteruit gaat doordat er teveel zenders per frequentie doorgegeven worden.

Uit de DVB specs:
MPEG-2 theoretically allows to bring full
studio quality to the home, but the actual image quality depends on
the bitrate assigned to a channel which depends on the number of
channels per transponder. When managers decide which image quality is
sufficient to their viewers, the result might be something around 4
Mbit/s which is not necessarily any better than current analog PAL,
while a critical eye would prefer twice the data rate for a really
good image quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
LoneGunman schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:57:
Edit: Monteur net weer weg. Ze hebben bij UPC het retoursignaal nu goed geschakeld (iets dat ook gekunt had zonder monteur). Of de problemen opgelost zijn kan ik nog niet beoordelen, we zullen zien. Signaal wat binnenkwam was goed (ik meen iets van 72/75 te zien op het meetkastje dat de monteur bij zich had)
eh nee? afhankelijk van je signaal is deze analoog of electronisch geschakeld, merendeel vd bevolking in Nederland is analoog geschakeld en moet dus een monteur bij je langskomen on in de EV het signaal te schakelen.
Verder zie ik veel mensen klagen over dat je beeld niet lekker is, ja het is nog niet optimaal, nee niet ieder kanaal kun je beter signaal van verwachten, tv indonesie/COOH bv zijn gewoon bagger signaal in de eerste instantie deze valt niet op te samplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Koffie schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:06:
Welk bedrijf kan ik aanschrijven voor het afnemen van een abbonement op analoge en digitale televisie via mijn coax kabel die mijn huis binnenkomt ?
Ach. Zo kan ik nog wel meer monopolie posities verzinnen.
ALS ik al fatsoenlijk storingsvrij beeld had, was het idd geen DVD kwaliteit. Echter de kwaliteit was wel beter dan via de analoge kabel rechtstreeks op mijn TV.
Je mening over deze dienst van UPC is IMHO ietwat gekleurd, omdat ik voor zover ik het begrijp uit het topic jij het inmiddels retour hebt gestuurd.

Ik kijk er nu twee dagen naar, het is idd geen DVD kwalitiet, ik zie niet veel verschil met het analoge signaal. Enige reden dat ik het uitprobeer is omdat ik graag eventueel Sport1 wil bekijken en dat onmogelijk is zonder digitale tv en/of schotel

Had ik het nu goed begrepen dat jij ook in Lelystad woonde? (volgens mij had ik dat uit een ander topic edit: uit het dalende bioscoop topic). Waarom heb ik (nog) geen klachten en jij wel? Out-of-the-box werkte het voor mij iig prima!

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 22-04-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Gunner schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:24:
[...]
Ach. Zo kan ik nog wel meer monopolie posities verzinnen.

[...]

Ik kijk er nu twee dagen naar, het is idd geen DVD kwalitiet, ik zie niet veel verschil met het analoge signaal. Enige reden dat ik het uitprobeer is omdat ik graag eventueel Sport1 wil bekijken en dat onmogelijk is zonder digitale tv en/of schotel
Tis idd niet 100% dvd kwaliteit, moet ik ook toegeven, maar DTV is zeker beter als analoog. Dit merken we zéér goed op onze Panasonic 42" Plasma van 2 jaar oud nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Die Film 1.1-1.3 kanalen bieden wel een met DVD vergelijkbare kwaliteit.

Andere zenders (zoals Ned 1-3) zeker niet.
Als je analoge signaal al goed is (dus zonder noemsnwaardige ruis en storingen), dan heeft het analoge signaal op bijvoorbeeld Ned 1-3 meer detail. Dit is goed te merken wanneer het beeld bijna stilstaat. Kijk bijvoorbeeld naar een actualiteitenprogramma. Kijk naar de gezichten, de pakken en de achtergronden. Omdat het beeld vrij statisch is kan je goed vergelijken door heen en weer te schakelen (druk gewoon het txt en upc knopje op de AB om en om in). Je ziet dan dat het beeld van UPC digital ruisvrijer is, maar met meer mpeg compressie in de egale kleurvlakken. Hele subtiele kleurnuances verdwijnen: gezichten worden vlakker (minder rimpels etc.), donkere pakken hebben minder rimpels en zien er schoner uit en een donkere achtergrond heeft soms een beetje last van blok-achtige artefacten. Het analoge beeld heeft iets meer ruis, maar bewaart veel meer detail.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Koffie schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:06:
[...]

Die reactie raakt kant noch wal.. :/
Sinds wanneer is het medium waarover iets gaat belangrijk voor een monopoliepositie?

[ Voor 3% gewijzigd door HaaZ op 22-04-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik ga hier niet verder op in, maar ik wil je wel graag melden dat het systeem gisteren weer werkte. Dat van vandaag (en morgen) is iets anders. Ook voor de medewerkers is het erg lastig, maar gelukkig zijn de meeste klanten wel tevreden als je zegt dat je 'm maandag terug zal (laten) bellen. :P
En nog iets: hoe moeilijk kan het zijn: de code van die box is doorgebeld. Moet er dan een of andere aap handmatig nog een keer alle codetjes doorlezen en controleren ofzo?
Min of meer. Wie moet de computer vertellen wat de nummers zijn? Juist ja, die "een of andere aap".
Ze doen alsof er een gigantische queue van te activeren boxen is. Komop zeg: druk 1x op die enter toets en die zooi moet er door gejast worden. Automatisering heet zoiets... 24 uur om een knopje in te drukken |:(
Do I need to say more?

Het is inderdaad erg vervelend voor de klant, maar dat neemt niet weg dat het ook erg vervelend voor de medewerker in kwestie is. Hij/zij wil jou ook maar al te graag helpen, geloof me nou maar. Als er nu iets gewijzigd meot worden aan je gegevens (zoals de nummers van je mediabox), dan is het helaas even doorbijten.

Als je door een fout van UPC geen gebruik kunt maken van je diensten, kun je aanspraak maken op het UPC Garantieplan nadat het probleem is verholpen: het aantal dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je diensten, krijg je dan dubbel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hé! Waar zijn de blokjes en haperingen, ze zijn weg! Zit al 4 uren te kijken, helemaal niets gezien!
Best weird, toevallig vernam ik via via dat er wegens onderhoudswerkzaamheden geen orders/changes ingeschoten worden gedurende dit weekeinde. Werkelijk geen 1 hapering, normaal ieder uur wel een paar keer.

[ Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 22-04-2006 23:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het systeem dat de klantendatabase beheert wordt geupdate dit weekend, maar het lijkt mij sterk dat dat invloed heeft op de beeldkwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Yohan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:52:
Het systeem dat de klantendatabase beheert wordt geupdate dit weekend, maar het lijkt mij sterk dat dat invloed heeft op de beeldkwaliteit :P
Check het zelf maar eens...en concludeer dat ik gelijk heb _/-\o_ _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sylvesterrr schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:40:
[...]
Min of meer. Wie moet de computer vertellen wat de nummers zijn? Juist ja, die "een of andere aap".
Uhm ja, dat snap ik, maar die aap had die code al, moest hem even intikken als het systeem werkte. Ik ken die systemen niet (en zijn eigen onthou systeempje) maar ik neem aan dat ie die nummers die hij telefonisch doorkrijgt om 09:00 's ochtends even ergens op zijn PC zet en doortstuurt als z'n systeem weer werkt... En volgens jou heeft dat systeem ergens gisteren nog gewerkt, dus hij had het gewoon kunnen doen....
Hij/zij wil jou ook maar al te graag helpen, geloof me nou maar. Als er nu iets gewijzigd meot worden aan je gegevens (zoals de nummers van je mediabox), dan is het helaas even doorbijten.
De meeste vast, maar je hebt er ook van die onnozele eikels bij zitten: "ja meneer, loopt u de setupprocedure nog eens door".. pffffffffffffffffff.... "nee meneer, wij hoeven niks te doen om de mediabox te activeren, dat moet u zelf doen"...................
Als je door een fout van UPC geen gebruik kunt maken van je diensten, kun je aanspraak maken op het UPC Garantieplan nadat het probleem is verholpen: het aantal dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je diensten, krijg je dan dubbel terug.
Ja, dat wordt dan (5/30)*2*2 = 66 cent.... Heb je misschien net je belkosten terug :D

Het gaat me overigens niet om het geld, maar om hoe die gasten met hun klanten omgaan: 4 weken geleden gemeld dat die box niet goed was en steeds uitviel... Steeds afgescheept.. Een week geleden komt er eindelijk een monteur, neem je een dag vrij voor, monteur constateert dat het signaal verder goed is en dat de box dus kapot moet zijn, belt of ie hem mag omwisselen en krijgt te horen dat dat niet mag... Monteur weg, vrije dag verkloot....
Van de week weer hetzelfde: box valt uit, nu ook overdag. Weer 3x bellen, eindelijk een monteur.. Weer een dag vrij nemen. Monteur komt, belt UPC of hij hem om mag wisselen en God zij dank ging de box juist op het moment dat hij hem probeerde aan te zetten niet aan, waardoor hij hem zomaar mocht wisselen :(

Bedoel: dan ben je 4 weken, twee vrije dagen en een hoop telefoontjes a 10ct per minuut verder en dan krijgen ze het nog voor elkaar om zelfs een simpele omruilactie op te kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
I_Stealth_I schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:44:
Hé! Waar zijn de blokjes en haperingen, ze zijn weg! Zit al 4 uren te kijken, helemaal niets gezien!
Best weird, toevallig vernam ik via via dat er wegens onderhoudswerkzaamheden geen orders/changes ingeschoten worden gedurende dit weekeinde. Werkelijk geen 1 hapering, normaal ieder uur wel een paar keer.
Bij mij hetzelfde. Ook vanavond een paar uur lang geen beeld- en geluidsfouten gehad... Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

KingRoad schreef op zondag 23 april 2006 @ 03:05:
[...]

Bij mij hetzelfde. Ook vanavond een paar uur lang geen beeld- en geluidsfouten gehad... Het kan dus wel.
Ik heb bijna nooit beeld of geluidsfouten (bijna 20 meter kabel). Als het een keer stoort dan valt het echt op.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gunner schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:24:
[...]
Je mening over deze dienst van UPC is IMHO ietwat gekleurd, omdat ik voor zover ik het begrijp uit het topic jij het inmiddels retour hebt gestuurd.

Ietwat gekleurd ? Ik ben zelfs een gebruiker geweest van de dienst. Ik heb het in de praktijk aan den lijve mogen ondervinden wat de kwaliteit is.
JA de beeldkwaliteit is beter dan analoog
NEE het is absoluut geen DVD kwaliteit
NEE het product zelf is niet stabiel (veel storing in beeld en geluid)
JA ik zou het blijven afnemen als de storing er niet geweest was
Had ik het nu goed begrepen dat jij ook in Lelystad woonde? (volgens mij had ik dat uit een ander topic edit: uit het dalende bioscoop topic). Waarom heb ik (nog) geen klachten en jij wel? Out-of-the-box werkte het voor mij iig prima!
Ik woon in Lelystad ja. Wellicht dat het ook nog met de afstanden te maken heeft :?
HaaZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:07:
[...]

Die reactie raakt kant noch wal.. :/
Sinds wanneer is het medium waarover iets gaat belangrijk voor een monopoliepositie?
Sure :z
Dus als Tele2 en dergelijke er niet waren geweest omdat KPN geen concurrentie toestaat c.q. niet verplicgt word dan zou het argument zijn : "Uiteraard heeft KPN geen monopolie, je kunt immers bij elke Bart Smit op de hoek een mobieltje met PrePaid aanschaffen"

Feit blijft : UPC is de ENIGE waar ik een normale analoge TV signaal van kan afnemen.
Al het andere : Digitenne, Schotel IPTV e.d. vereissen extra hardware extra kabels en zijn bijna geen van allen in staat om met 1 simpele 'aankoop' mijn gehele huis van TV te voorzien, ongeacht het aantal TV's wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koffie schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:07:
[...]

Feit blijft : UPC is de ENIGE waar ik een normale analoge TV signaal van kan afnemen.
Al het andere : Digitenne, Schotel IPTV e.d. vereissen extra hardware extra kabels en zijn bijna geen van allen in staat om met 1 simpele 'aankoop' mijn gehele huis van TV te voorzien, ongeacht het aantal TV's wat ik heb.
Eh, OK, maar ging het hier niet om DTV uitrol? En DTV van UPC is net zo goed als Digitenne, schotel, IPTV of wat dan ook een verhaal van extra hardware en kabels...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 23:13
Hm ik heb dat ding hier nu ok staan, maar hij wil het niet echt doen :+

Heb wel alle keuzemnu opties, als ik op OK druk zie ik de zenderinfo, maar ik heb geen beeld, geen geluid helemaal niets, signaalsterke is 75% signaalkwaliteit is 100%. UPC komt niet verder met de melding trek de stekker er maar 10 minuten uit, werkt dus ook niet...ding resetten enzo, werkt ook niet...iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bij UPC heb je ook extra hardware en extra kabels nodig. Het enige verschil is dat UPC je die gratis levert, terwijl je ze bij Digitenne, KPN en KanaalDigitaal zelf moet kopen.

Dat je hele huis door UPC wordt voorzien van televisie, staat er los van. UPC Digital is ook maar voor 1 televisietoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
n4m3l355 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:22:
[...]

eh nee? afhankelijk van je signaal is deze analoog of electronisch geschakeld, merendeel vd bevolking in Nederland is analoog geschakeld en moet dus een monteur bij je langskomen on in de EV het signaal te schakelen.
Verder zie ik veel mensen klagen over dat je beeld niet lekker is, ja het is nog niet optimaal, nee niet ieder kanaal kun je beter signaal van verwachten, tv indonesie/COOH bv zijn gewoon bagger signaal in de eerste instantie deze valt niet op te samplen.
M = monteur

(M belt met UPC)
M: "zou je ff een retoursignaal kunnen schakelen, postcode XXXX etc?"
M: "ja ik wacht wel even"
M: "ok bedankt"

En ik heb een retoursignaal. Nu zet ik ten eerste mijn vraagtekens bij het feit dat het 'schakelen' van een retoursignaal ook maar iets met de beeldkwaliteit te maken heeft en ten tweede: bellen met UPC had ik zelf ook gedaan. Even checken op 999 of er een retoursignaal aanwezig was heb ik ook al met de HD gedaan (was trouwens aanleiding om te bellen), dus daarvoor had er geen monteur hoeven langskomen.

Signaal is trouwens niet zichtbaar 'beter' geworden, nog steeds blokjes/geluidsstoringen. Over het algemeen is de kwaliteit best goed, maar die kleine 'glitches' storen me gewoon. Maar goed, ik ben dan ook erg zeikerig wat dat betreft ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LoneGunman op 23-04-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Slecht of helemaal geen retoursignaal heeft inderdaad geen invloed op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Retoursignaal dient er alleen maar voor om je mediabox bij de setup te registeren en om films te bestellen. Voor de rest heeft het inderdaad geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

schnumi schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:12:
Retoursignaal dient er alleen maar voor om je mediabox bij de setup te registeren en om films te bestellen. Voor de rest heeft het inderdaad geen invloed.
om te registreren is geen retoursignaal nodig :)
Vanuit UPC wordt namelijk in een 1richtingssignaal (UPC->mediabox) een signaal verstuurd om de mediabox te activeren. Elke mediabox wordt apart aangestuurd op serienummer. Daarom duurt het ook even voor de mediabox aangemeld is, hij wacht gewoon tot _zijn_ signaaltje aankomt, hij kan er niet om vragen. Retoursignaal is dus niet van toepassing om de mediabox werkend te krijgen. Mooie techniek :)
ConZito schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:02:
Hm ik heb dat ding hier nu ok staan, maar hij wil het niet echt doen :+

Heb wel alle keuzemnu opties, als ik op OK druk zie ik de zenderinfo, maar ik heb geen beeld, geen geluid helemaal niets, signaalsterke is 75% signaalkwaliteit is 100%. UPC komt niet verder met de melding trek de stekker er maar 10 minuten uit, werkt dus ook niet...ding resetten enzo, werkt ook niet...iemand nog ideeen?
Als hij nog niet gewerkt heeft, ga ik vanuit gezien het probleem wat je omschrijft, zijn er grofweg 2 mogelijkheden:

1. Je hebt de mediabox al enige tijd en het aanstuursignaal voor jouw mediabox wordt niet meer gestuurd. UPC stuurt een maand lang het activeringssignaal uit en daarna niet meer. Sluit je de mediabox later aan, dan moet er vanaf de helpdesk handmatig een activeringssignaal gestuurd worden.

2. De serienummers zijn verkeerd verwerkt door TPG waardoor er vanuit UPC een activeringssignaal naar een andere mediabox wordt uitgestuurd en jouw mediabox niet aangestuurd wordt. Serienummers moeten gecontroleerd worden door de helpdesk en moeten overeen komen met wat zij hebben staan. Handmatig activeringssignaal sturen heeft dan geen nut, omdat immers dan een ander serienummer wordt aangestuurd.

In beide gevallen is contact UPC noodzakelijk, enerzijds door handigmatig signaal te sturen, anderzijds door de serienummers te corrigeren zodat jouw mediabox wordt aangestuurd.

[ Voor 54% gewijzigd door HaaZ op 24-04-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Ik ben niet tevreden met de Mediabox.
- zapt te traag
- te weinig additionele zenders (bovenop normaal pakket)
- gering aantal films arrivo
- suffe spelletjes bij interactive
- geringe kwalitietswinst.. op mijn philips matchline met pixel plus.
- ...

voor mij mag hij terug, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik woon in Lelystad ja. Wellicht dat het ook nog met de afstanden te maken heeft :?
Geen idee. Ik ben geen expert op dat gebied. Geen idee waar dat signaal vandaan komt, maar zou die paar kilometer dan zoveel uitmaken? Je maakt je behoorlijk druk om iets wat je gratis uitgeprobeerd hebt, en het bevalt je niet. Kan toch? Je hebt de boel blijkbaar retour gestuurd.

Ik snap niet dat je zo gefrustreerd raakt over een beta product (daar doen ze toch niet geheimzinnig over?) waar je niets voor betaald. Dat je je laat inpalmen door een reclame campagne (Ja! DVD kwaliteit), tsjah, ik suggereer toch ook nergens dat het WEL dvd kwalteit is?

Zoals ik al eerder aangegeven heb, het intereseert me niets dat het geen dvd kwaliteit is. Ik wil gewoon Sport 1 kunnen ontvangen als het DTV product me voldoende kan charmeren in de GRATIS 6 maanden uitprobeer periode. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo kun je het ook uitleggen 8)7
Ik zie het als een commercieel product wat NIET in beta is, want DTV van UPC is er al ee jaartje of wat.
En de kwaliteit is simpelweg ruk, dat word keer op keer bevestigd in dit product, daar doet de actie 'de eerste 6 maanden gratis' totaal niet aan af. En wat nou als ik meteen het extra pakket had genomen (en dus betaald) dan had ik wel mogen zeiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik verwacht zeker niets van een product waar ik niets voor betaal, maar dat is dan ook mijn mentaliteit. Zoals ik al een aantal keren aangaf heb ik er geen klachten over, en ik nodig je dan ook voor een bak 'Koffie' uit en dan mag jij me vertellen hoe je de kwaltieit in hetzelfde dorp vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou we hebben een nieuw deel mensen:
UPC Digitale televisie - Deel 2

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste