Wat loop je nou te mekkeren? Je kan op je eigen DVB-C tuner alle reguliere zenders van het UPC Digital TV pack ontvangen. Hier zit geen encryptie op. Gewoon basisfrequentie instellen en QAM en gaan met die banaan. Voor de extra zenders en VOD, Interactive, daar heeft u de mediabox voor nodig.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:07:
Wat ik me nog wel afvraag ik waarom UPC niet in reclames waarschuwd voor het feit dat het verboden is om een andere decoder dan die van hun te gebruiken. Iets in de trend van:
"Waarschuwing:
Omdat wij u graag zo goed mogelijk van dienst zijn verbieden wij het expliciet om welke andere decoder dan ook dan die van ons te gebruiken. Vanwege het fei dat wij u als klant natuurlijk nooit 100% vertrouwen hebben wij ons systeem tevens van een geavanceerde beveiliging voorzien zodat u het ook niet hoeft te proberen een andere decoder te gebruiken. Concreet houdt dit in dat TVs, DVD/HDD recorders of computers met ingebouwde DVB-C tuners niet volledig te gebruiken zijn. Deze dienen via de onhandige omweg van onze losse decoder te lopen. Dit hebben wij echter voor uw eigen bestwil gedaan, want laten we eerlijk zijn, TV kijken moet natuurlijk niet te makkelijk worden."
Als UPC er op een dergelijk manier gewoon eerlijk voor uit komt waar ze mee bezig zijn, dan zou dat waarschijnlijk een hoop onduidelijkheid wegnemen bij potentiele afnemers van het digitale signaal.
/dev/null