UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 27.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:07:
Wat ik me nog wel afvraag ik waarom UPC niet in reclames waarschuwd voor het feit dat het verboden is om een andere decoder dan die van hun te gebruiken. Iets in de trend van:

"Waarschuwing:
Omdat wij u graag zo goed mogelijk van dienst zijn verbieden wij het expliciet om welke andere decoder dan ook dan die van ons te gebruiken. Vanwege het fei dat wij u als klant natuurlijk nooit 100% vertrouwen hebben wij ons systeem tevens van een geavanceerde beveiliging voorzien zodat u het ook niet hoeft te proberen een andere decoder te gebruiken. Concreet houdt dit in dat TVs, DVD/HDD recorders of computers met ingebouwde DVB-C tuners niet volledig te gebruiken zijn. Deze dienen via de onhandige omweg van onze losse decoder te lopen. Dit hebben wij echter voor uw eigen bestwil gedaan, want laten we eerlijk zijn, TV kijken moet natuurlijk niet te makkelijk worden."

Als UPC er op een dergelijk manier gewoon eerlijk voor uit komt waar ze mee bezig zijn, dan zou dat waarschijnlijk een hoop onduidelijkheid wegnemen bij potentiele afnemers van het digitale signaal.
Wat loop je nou te mekkeren? Je kan op je eigen DVB-C tuner alle reguliere zenders van het UPC Digital TV pack ontvangen. Hier zit geen encryptie op. Gewoon basisfrequentie instellen en QAM en gaan met die banaan. Voor de extra zenders en VOD, Interactive, daar heeft u de mediabox voor nodig.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:44:
[...]

Wat loop je nou te mekkeren? Je kan op je eigen DVB-C tuner alle reguliere zenders van het UPC Digital TV pack ontvangen. Hier zit geen encryptie op. Gewoon basisfrequentie instellen en QAM en gaan met die banaan. Voor de extra zenders en VOD, Interactive, daar heeft u de mediabox voor nodig.
Klopt, maar dat is nooit officieel door UPC naar buiten gebracht. Er is dus ook geen reden om te verwachten dat dat zo zal blijven (in het begin was het namelijk ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:44:
Redelijk eindeloos verhaal dit tegenover jullie UPC medewerkers. "daar heeft u de mediabox voor nodig", U bedoelt "daar verplichten we u wel voor alleen onze mediabox te gebruiken, ook al is het technisch niet noodzakelijk".

Klein subtiel verschil...

Daarnaast, welke garantie heb ik dat die basis pakket zenders FTA zijn en blijven? Er is gewoon maar 1 oplossing voor dit kunstmatige probleem en dat is dat Nagravision 2 compleet gebanned wordt.

Trouwens, jij kunt wel stellen dat de basis pakket zenders FTA zijn, maar vanwaar dan deze quote uit deze thread:
Ik kan jullie berichten dat de UPC (Rotterdam) geen FTA kanalen heeft. Ik heb zelf de nieuwe Thomson box gekregen en het systeem gebruikt Nagravision.
Is dat dan ondertussen 'verholpen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:35
Pin me er niet op vast, ik ga namelijk niet over de opzeggingen. Het kan zijn dat ik er ietwat naast zit.

Als jij nu kabeltv á € 15,83 p/m opzegt, gaat dat per 1 juni a.s. in (opzegtermijn van 1 kalendermaand). Het UPC Digital TV Pack á € 2,16 kun je ook per 1 juni a.s. opzeggen. Het Extra Channel Pack á € 2,- heeft inderdaad een looptijd van 12 maanden. Als je dat opzegt per 1 juni a.s., dien je een afkoopsom (=resterende maandtermijnen x € 2,-) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe verloopt her opzeggen van je gratis 6 maanden? Werkt het automatisch niet meer of moet je het schriftelijk doen, en loopt dat administratief een beetje goed bij UPC?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ben ik inderdaad ook benieuwd naar.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Bel ze eens op zou ik zeggen. Ik kon mijn Chello abbo gewoon binnen drie minuutjes telefonisch opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Meer mensen last van de nachtelijke resets?
Elke maandagnacht (of misschien vaker, maar weet het alleen van de maandag) probeer ik wat op te nemen van E!.
Tot nu toe drie maandagen op een rij na een uurtje het softwareupdatescherm op de videoband. En een decoder die uit staat.
Wat is dat voor kansloos gedoe en is er iets tegen te doen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Updates worden 's nachts uitgevoerd. Dat kun je niet voorkomen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yohan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:58:
Elke maandagnacht een update?
Wat is dat voor kansloos apparaat dan?

Ding kan toch gewoon checken of je de laatste versie hebt lijkt me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:01
Yohan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:58:
Dus je kunt niets s'nachts normaal opnemen???
Dit is toch niet serieus??

Oh, alleen maandag lees ik.., maar toch....

[ Voor 13% gewijzigd door The_Doman op 04-04-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:27:
Meer mensen last van de nachtelijke resets?
Elke maandagnacht (of misschien vaker, maar weet het alleen van de maandag) probeer ik wat op te nemen van E!.
Tot nu toe drie maandagen op een rij na een uurtje het softwareupdatescherm op de videoband. En een decoder die uit staat.
Wat is dat voor kansloos gedoe en is er iets tegen te doen?
Als er een update is, wordt deze 's nachts uitgerold, dit betekent echter niet dat er elke nacht een update is en zeker niet elke maandagnacht. Als je je bewijs op video hebt vastgelegd zou ik toch maar de HD bellen, zeker als hij meerdere keren binnen een korte tijd (zeg 1 uur) een update uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

sylvesterrr schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:23:
[...]

Pin me er niet op vast, ik ga namelijk niet over de opzeggingen. Het kan zijn dat ik er ietwat naast zit.

Als jij nu kabeltv á € 15,83 p/m opzegt, gaat dat per 1 juni a.s. in (opzegtermijn van 1 kalendermaand). Het UPC Digital TV Pack á € 2,16 kun je ook per 1 juni a.s. opzeggen. Het Extra Channel Pack á € 2,- heeft inderdaad een looptijd van 12 maanden. Als je dat opzegt per 1 juni a.s., dien je een afkoopsom (=resterende maandtermijnen x € 2,-) te betalen.
Ik zal je er niet op vastpinnen :+
Maar ik hoop dat je gelijk hebt, een afkoopsom van ca €12,-- vind ik niet erg. Ik vind het niet netjes dat ze me destijds niet gemeld hebben dat er (buiten het direct betalen van 2 euro) een jaar aan het extra channelpakket vast zit. Maar toemaar, er wordt in de verkoopwereld veel schandaliger gehandeld, dus ik moet niet miepen...

Ik zal binnenkort wel eens opnieuw contact leggen met upc om hier duidelijkheid over te krijgen.
Thx voor je antwoord iig...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Da.Rock schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:27:
[...]

Als er een update is, wordt deze 's nachts uitgerold, dit betekent echter niet dat er elke nacht een update is en zeker niet elke maandagnacht. Als je je bewijs op video hebt vastgelegd zou ik toch maar de HD bellen, zeker als hij meerdere keren binnen een korte tijd (zeg 1 uur) een update uitvoert.
Vannacht weer hetzelfde: box aan laten staan, 's ochtends stond ie vrolijk uit :(

UPC gebeld en die vinden het normaal dat ie 's nachts de software update...
Kan ik inkomen, maar het lijkt me toch stug dat ze daar zo hard werken dat er elke nacht nieuwe software is. Heb overigens al een paar weken versie 1.82 erop staan :?

Ze zou nu "iets naar uw mediabox toesturen, dat duurt ongeveer een uur. Dan de stekker er een half uur uit laten en dan zou het opgelost moeten zijn"......

Ik vrees dat dat dus morgen weer bellen wordt :P

Meer mensen die de mediabox 's nachts aan laten staan?
En heb je dan ook dat ie 's ochtends uit staat, of verder nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Staat altijd aan, nooit gezien dat hij 's ochtends uit stond.
Nergens last van dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ejorne schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:36:
[...]

Ik zal je er niet op vastpinnen :+
Maar ik hoop dat je gelijk hebt, een afkoopsom van ca €12,-- vind ik niet erg. Ik vind het niet netjes dat ze me destijds niet gemeld hebben dat er (buiten het direct betalen van 2 euro) een jaar aan het extra channelpakket vast zit. Maar toemaar, er wordt in de verkoopwereld veel schandaliger gehandeld, dus ik moet niet miepen...

Ik zal binnenkort wel eens opnieuw contact leggen met upc om hier duidelijkheid over te krijgen.
Thx voor je antwoord iig...
Als je het exacte bedrag wil weten: opzeggen (incl. afkoopsom), en vervolgens de volgende dag de opzegging ongedaan maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
matthijst schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:33:
[...]
Meer mensen die de mediabox 's nachts aan laten staan?
En heb je dan ook dat ie 's ochtends uit staat, of verder nergens last van?
Jep, wij hebben de mediabox ook 24/7 aan staan op RTL 4 omdat dat de enige manier is dat we die zender kunnen kijken. Het signaal via de analoge kabel is onkijkbaar slecht. De programma's die we willen opnemen van RTL4, programmeren we dus zo in dat de recorder dan het signaal van de mediabox pakt.
Maar inderdaad: regelmatig kom ik 's ochtends de woonkamer binnen en dan staat het rode lampje me toe te grijnzen in plaats van het noodzakelijke groene lampje. We hebben ook al regelmatig "zwart" opgenomen omdat ie dus uit stond. Ach ja, we hebben er vrede mee.

[ Voor 32% gewijzigd door IloveMyHenB op 05-04-2006 11:23 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
matthijst schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:33:
[...]

Heb overigens al een paar weken versie 1.82 erop staan :?
Volgens de UPC helpdesk worden de updates die zij 's nachts versturen pas ingeladen nadat de klant zelf een hardware-matige reset heeft uitgevoerd.

Ik weet niet of dit al in dit topic staat uitgelegd - geen tijd om het helemaal door te lezen - maar dat werkt dus als volgt:

Afstandbediening op de box richten ;) , linkerpijltoets op de afstandbediening ingedrukt houden en tegelijkertijd de stroomstekker uit de muur trekken, dan weer de linkerpijltoets indrukken en vasthouden, de stekker weer in het stopcontact stoppen en de linkerpijltoets vast blijven houden tot de decoder en het rode lampje op de AB (UPC button) uitschakelen.

Handig..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
rabor schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:30:
Volgens de UPC helpdesk worden de updates die zij 's nachts versturen pas ingeladen nadat de klant zelf een hardware-matige reset heeft uitgevoerd.
Handig, inderdaad :)
Heb dat ding al zo vaak hardwarematig gereset dat de linkerknop op zowel de afstandsbediening als de mediabox zelf slijtageplekken begint te vertonen.
0,0 effect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Normaalgesproken pakt je box de nieuwe updates automatisch. In sommige gevallen heeft een box de update gemist (bijvoorbeeld omdat de box van de stroom geweest is). Dan is het nodig een forced update uit te voeren.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dus.... monteur net langsgeweest, belde UPC om te vragen of ze die box mochten omwisselen (waar qua signalen niks mis mee was)... Mocht niet want "het is normaal dat hij elke nacht reset, we lezen elke nacht de box uit en laden de firmware opnieuw"...

"Wat neemt hij dan op, vraagt die zieke kneus van UPC ook nog".... |:(
Moet toch goddomme zelf weten wat je met die box doet, sjongejonge, alsof je een 07:00-00:00 abonnement afsluit ofzo en tussen 00:00 en 07:00 niks op mag nemen....

Ze hebben weer eens mazzel dat er geen andere aanbieders zijn hier in de regio...
Hoop dat Tele2 dat digitale aanbod van ze snel vergroot.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net besteld (duurt ongeveer 3 weken voordat je het krijgt?), maar ik woon in een flat op de vijfde verdieping. Zal ik dit merken met de kwaliteit? Dus heeft het invloed dat ik in een flat woon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:43:
Ik heb het net besteld (duurt ongeveer 3 weken voordat je het krijgt?), maar ik woon in een flat op de vijfde verdieping. Zal ik dit merken met de kwaliteit? Dus heeft het invloed dat ik in een flat woon?
Nee dat maakt niet uit. Het kabelnetwerk in een flat wordt in principe ook door UPC beheerd.. het is niet dat de woningbouw daar zelf met splittertjes oid zit te kloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bigs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:01:
[...]

Nee dat maakt niet uit. Het kabelnetwerk in een flat wordt in principe ook door UPC beheerd.. het is niet dat de woningbouw daar zelf met splittertjes oid zit te kloten :)
Behalve bij onderhuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Vaak heb je dan niet eens een eigen aansluiting/huisnummer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:01:
[...]

Ok goed om te weten, omdat er nog een kabeltje vanuit het kastje komt dat ergens anders naar toe gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Updates 'snachts ?
Was vanavond op VH1 'Nirvana Unplugged' aan het opnemen, rond 21:25 beeld op zwart, software update....
En bedankt UPC, alsof je niet mag opnemen of zo.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik vraag me af of hij kapt met updaten als je een kabelversterker plaatst. Niet-retourgeschikte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb nog nooit update's meegemaakt als ik zat te kijken of aan het opnemen was. 1x heb een vastloper gehad tijdesn opnemen van een programma.

Bij mij komen de update's gewoon als hij in de stand-by staat dan licht het display even op en voila. Heb er wel een retourgeschikte versterker tussenhangen natuurlijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=25533612,noline]
"Wat neemt hij dan op, vraagt die zieke kneus van UPC ook nog".... |:(
Moet toch goddomme zelf weten wat je met die box doet, sjongejonge, alsof je een 07:00-00:00 abonnement afsluit ofzo en tussen 00:00 en 07:00 niks op mag nemen....

Ze hebben weer eens mazzel dat er geen andere aanbieders zijn hier in de regio...
Hoop dat Tele2 dat digitale aanbod van ze snel vergroot.... :(
Ik roep dit al zo'n beetje deze halve thread. UPC probeerd op enorm schijnheilige wijze een nog groter monopoly the creeeren dan ze al hadden. Het monopoly op de signalen hadden ze practisch al, en nu proberen ze dus ook een monopoly op de apparatuur te krijgen. En tsja... als je je zo machtig voelt dan ga je je klanten op vreemde manieren behandelen. UPC ziet de box echt als HUN box en niet als JOU box.

UPC; geef gewoon alleen het signaal door en laat ons zelf gewoon onze tuners/decoders kopen.

Stop met die achterlijke DRM zut!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een vraag aan de MotorsTV kijkers onder ons. Ik had gister DTM aangezet, en het viel me op dat de kwaliteit zo slecht was. Letters onscherp, weinig kleur, etc. Ik dacht, dat ligt vast aan de uitzending. Maar toen schakelde ik naar de ARD, en daar was het beeld werkelijk prachtig. Scherp, mooie kleuren, helemaal goed.

Is dit normaal voor MotorsTV of kan ik hier zelf iets aan doen? Hoe is de kwaliteit van MotorsTV via schotel eigenlijk?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
MotorsTV heeft volgens mij gewoon slechter beeld.. heb het bij m'n ouders op de schotel ook wel eens gekeken, maar het is altijd vrij onscherp en flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 03-10 14:32
kan je analoge naast digitale tv behouden?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

donald_dick schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:39:
kan je analoge naast digitale tv behouden?
Doe alsjeblieft zelf even 1 seconde moeite. :/

Maar omdat ik het toch niet kan laten........dit komt uit de UPC FAQ:
4. Ik heb thuis meerdere TV aansluitingen via mijn kabelaansluiting. Raak ik die kwijt als ik de nieuwe UPC MediaBox heb geïnstalleerd?

Nee, na installatie van de UPC MediaBox raakt u de meerdere TV aansluitingen die u thuis heeft niet kwijt. U kunt op andere TVs in uw huishouden gewoon naar de zenders kijken uit het UPC Standaardpakket Radio/TV in uw gemeente (analoog). Op de TV waar u uw UPC MediaBox op aansluit, kunt u digitaal en analoge televisie kijken.

[ Voor 59% gewijzigd door zimbab op 10-04-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

hoe zit het met de connectiviteit van die Mediabox? Kan ik er via mijn PC`tje op komen?

Ik las/zag ergens ook iets van opnemen, zit er een HD in dat doosje?

Iemand specs van het apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg kun je bij UPC niet zelf een box kiezen. Bij @home zijn er verschillenden boxen waaruit je kan kiezen. Zo kun je kiezen voor de Philips DCR 2020/03, die een Fast Zapp-systeem heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:06:
Jammer genoeg kun je bij UPC niet zelf een box kiezen. Bij @home zijn er verschillenden boxen waaruit je kan kiezen. Zo kun je kiezen voor de Philips DCR 2020/03, die een Fast Zapp-systeem heeft :)
Heb geduld... ;) Binnenkort komen er maar liefst twee boxen bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer kan ik een HD kastje van UPC kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Die kun je nog niet kopen, en hij wordt sowieso niet te koop.
Hij blijft eigendom van UPC; wel ga je 49,95 aan eenmalige administratiekosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sylvesterrr schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:19:
Heb geduld... ;) Binnenkort komen er maar liefst twee boxen bij...
En zit daar nog iets fatsoenlijks bij dan, of bedoel je dan die lame HDTV recorder(s)?

Sneller zappen bijvoorbeeld...
...een fatsoelijke tv-gids die wel binnen een seconde op je scherm staat
...een afstandsbediening die wel normaal reageert als je 3 cijfers intoetst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:23:
Hij blijft eigendom van UPC; wel ga je 49,95 aan eenmalige administratiekosten betalen.
Is dat zo? Omdat ik op de UPC site niets kan vinden dat je nog extra administratiekosten hoeft te betalen. Als dat wel zo is, dan hadden ze dit wel beter kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:18:
[...]

Is dat zo? Omdat ik op de UPC site niets kan vinden dat je nog extra administratiekosten hoeft te betalen. Als dat wel zo is, dan hadden ze dit wel beter kunnen aangeven.
Dat staat er nog niet, omdat het simpelweg nog niet verkrijgbaar is. Als je een beetje had gezocht, had je dit artikel op tweakers.net gevonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

matthijst schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 07:07:
[...]

En zit daar nog iets fatsoenlijks bij dan, of bedoel je dan die lame HDTV recorder(s)?

Sneller zappen bijvoorbeeld...
...een fatsoelijke tv-gids die wel binnen een seconde op je scherm staat
...een afstandsbediening die wel normaal reageert als je 3 cijfers intoetst :(
Ik merk op dat het zappen met de huidige mediabox ineens sneller lijkt te gaan. Ik weet niet vanaf wanneer, ik denk dan vanaf 1.82. Ik zap niet zoveel, maar gister zapte ik er weer eens op los en het leek zeker sneller te gaan.

Maar de beeldkwaliteit lijkt me weer wat terug genomen... Ik zapte gister langs de nederlandse zenders en ik moet zeggen dat ik er niet eentje van kwalitatief goed vond. Overal overduidelijk lelijke mpg-blokjes, tot het afgrijselijke af.... Ik hoop dat dit alleen gisteravond zo was en dat het nu weer een beetje beter is...

Ik heb nog maar een paar weekjes om te beslissen of ik over ga op sateliet.... Maar het is wel erg duur om een goed sateliet setje te kopen.... Maar voor kwaliteit ben ik wel bereid te betalen...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:38:
[...]

Dat staat er nog niet, omdat het simpelweg nog niet verkrijgbaar is. Als je een beetje had gezocht, had je dit artikel op tweakers.net gevonden... :)
Ah sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je administratie kosten moest betalen voor de huige box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:23:
mooi, gratis huur ?

netjes !
wanneer kan ik 'em ophalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 18:47

duderuud

Sliden is koel

Zijn er meer mensen die (op de achtergrond) het geluid van een andere zender horen?

Ik zet dan het tv-kanaal op 0 (ruis maar stil), dan digitale tv, hoor ik nog op de achtergrond heel zachtjes een andere zender...zwaar irritant!

Of is dit een kwestie van goed aansluiten...?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Maak de coax-kabel achterop je tv (de coax-kabel van je mediabox naar tv dus) eens even los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang duurt het voordat je die media box binnen hebt?
Een week geleden aangevraagd en taal noch teken van UPC vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Over het algemeen 3 weken, maar ik had hem na 1 week al voor de deur staan.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:57:
Over het algemeen 3 weken, maar ik had hem na 1 week al voor de deur staan.
Ik heb hem ook een week geleden besteld, maar ik heb ook geen brief gekregen nog van UPC. Omdat in mijn email staat dat ze een schriftelijke brief nog zouden sturen. Heb jij die ook gekregen? Of kreeg je meteen de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb ca 2 weken gewacht op mijn media box, en ik kreeg inderdaad een brief in de trant van "bedankt voor uw bestelling" etc. Ik weet niet meer of deze brief voor of na de mediabox in de brievenbus viel...

Een week mag het ook wel duren toch? Na meer dan twee weken zou ik me zorgen gaan maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik kreeg 3 dagen na de aanvraag die brief, en na 8 dagen de box zelf (kalenderdagen, geen werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt TV-gids, op www.upc.nl staat niets waar je wat aan hebt, maar op www.chello.nl heb je een interactieve TV-gids die 'toevalligerwijs' de zenders heeft die de Mediabox ook heeft en ook lekker snel werkt (beetje vergelijkbaar met http://gids.omroep.nl )

http://www.chello.nl/Entertainment/TVGids/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Duderuud schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:21:
Zijn er meer mensen die (op de achtergrond) het geluid van een andere zender horen?

Ik zet dan het tv-kanaal op 0 (ruis maar stil), dan digitale tv, hoor ik nog op de achtergrond heel zachtjes een andere zender...zwaar irritant!

Of is dit een kwestie van goed aansluiten...?
Had ik ook...bleek dat de scart-kabel er net niet helemaal lekker in zat.. Even aandrukken en het 'achtergrond geluid' was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds vandaag ook de DTV van UPC, aanvraag 12 (kalender)dagen geleden. Alles werkte in principe in één keer, zij het niet dat de coax-kabel die ik liggen had (2 meter) een signaalsterkte gaf van circa 75%. De bijgeleverde 1,5 meter van UPC gaf 100% maar die is helaas net te kort. Straks maar even een goeie kabel bij de Mediamarkt halen.

Nog wel één vraagje/opmerking: de TV Guide, en dan specifiek het overzicht van een enkele zender van vandaag doet het niet (geen info beschikbaar). Als ik vervolgens 'morgen' selecteer gaat dit wel goed, maar van de huidige dag krijg ik geen overzicht. Voor de rest wel gewoon wat er nu/straks op is, maar geen overzicht gehele dag. Iemand een idee of zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand hier ook wel eens gehad dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Vanavond een stuk Hannibal gekeken op NET5, en Top Gear Xtra op BBC Prime, en niets is irritanter dan geluid wat een fractie voorloopt op het beeld. Even de stroom van de media box afhalen hielp niet. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurt :( het was gelukkig niet op alle zenders, maar wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
LoneGunman schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:12:
Sinds vandaag ook de DTV van UPC, aanvraag 12 (kalender)dagen geleden. Alles werkte in principe in één keer, zij het niet dat de coax-kabel die ik liggen had (2 meter) een signaalsterkte gaf van circa 75%. De bijgeleverde 1,5 meter van UPC gaf 100% maar die is helaas net te kort. Straks maar even een goeie kabel bij de Mediamarkt halen.
Bedoel je niet de signaalkwaliteit?

Signaalsterkte moet tussen de 60 á 70 en de 100% liggen. De signaalkwaliteit zal dan altijd 100% zijn.

Als je signaalsterkte 75% is, hoef je geen betere kabels te kopen. Je zult dan nl. geen verschil merken in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:43:
Heeft iemand hier ook wel eens gehad dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Vanavond een stuk Hannibal gekeken op NET5, en Top Gear Xtra op BBC Prime, en niets is irritanter dan geluid wat een fractie voorloopt op het beeld. Even de stroom van de media box afhalen hielp niet. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurt :( het was gelukkig niet op alle zenders, maar wel een aantal.
Heb je toevallig een lcd / plasma tv, en je geluid via een externe versterker ;) Dan is dit normaal, en dan zul je op je externe versterker (moderne receivers hebben die mogelijkheid altijd) een kleine delay moeten instellen. Dit wordt namelijk veroorzaakt door de digitale beeldbewerkingen die de tv doet, waardoor het beeld enkele ms. later wordt weergeven :)

Bij ons (32" Philips tft en 7.1 sony receiver) heb ik dat ook moeten doen :)

Oh ja, vandaag is bij ons een UPC monteur langs geweest (relaxete gast), vanwege de aanhoudende problemen van wegvallend geluid en blokkerig beeld (zelfs met de mediabox direct aan de hoofdaansluiting!). Hij heeft:
  • Signaalwaarden gemeten (waren OK)
  • Installatie nagekeken (kon niet missen, allemaal Hirschmann)
  • Mee tv gekeken, geen één keer uitgevallen natuurlijk (maar het is 's avonds ook erger)
  • Gebeld met de buitendienst, hen een meting laten doen
  • Uiteindelijke ten einde raad een nieuwe box geplaatst en aangemeld bij UPC
Helaas is het probleem nog niet opgelost. Toen we net tv keken, was het weer om de paar minuten haperen. :(

Volgende stap: een buiten-monteur die over het complete frequentiespectrum kan meten, de waardes gedurende dag en nacht monitoren etc. >:) Ik houd jullie wel op de hoogte.

[ Voor 39% gewijzigd door Elektronicanet op 15-04-2006 01:39 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
UPC maakt tarieven HDTV bekend

Klanten van UPC Digital TV die ook HDTV willen ontvangen, betalen eenmalig EUR 49,99 activeringsbijdrage voor de speciale - voor digitale HDTV geschikte - UPC MediaBox van partner Philips. De HD-box is vanaf juni beschikbaar voor het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Dat maakte managing director Diederik Karsten van UPC Nederland vanochtend bekend op het congres De Kabel in de 21e Eeuw in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/news/2006-04-14-philips-decoder-550.jpg

Film 1 en Sport 1 gaan HD-content bieden. Deze content zal zonder extra kosten voor de klanten van deze premium tv-kanalen beschikbaar zijn. Met de HDTV geschikte MediaBox ën een HD ready televisie kunnen UPC-klanten ook via Nederland 2 het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland in HD-kwaliteit bekijken. Daarnaast komt UPC Nederland ook met abonnement voor een speciaal pakket HD-kanalen dat in ieder geval het documentairekanaal National Geographic omvat. De prijs hiervoor wordt later bekend. Vanaf 1 april kunnen klanten zich via de speciale website www.ervaarhdtv.nl inschrijven om als eerste de HD-box te kunnen bestellen. Inmiddels heeft UPC ruim 170.000 digitale tv-abonnees.

Film 1 en Sport 1

De nieuwe betaal-TV-zender Sport1 zendt het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland in HDTV uit. De zender zal daarna ook wedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities en vele andere internationale sportwedstrijden in het HDTV-formaat uitzenden. Begin juni wordt ook het HDTV-kanaal van Film1 gelanceerd met de nieuwste Hollywoodfilms in het HDTV-formaat.

Veel beter beeld en geluid

Uitzendingen in HDTV (High Definition Television) bieden een veel betere beeld- en geluidskwaliteit dan de huidige standaard. De beelden zijn kleurrijker, scherper, gedetailleerder en helderder dan analoge tv-beelden. Dat komt omdat HDTV beelden maar liefst vijf keer zoveel pixels hebben. Ook biedt HDTV een hoogwaardige, verfijnde geluidskwaliteit. Om in het HDTV-formaat te kunnen kijken is een HDTV-geschikte TV en een HDTV-geschikte digitale decoder nodig. De meeste plasma- en lcd-televisies van vandaag de dag zijn 'HD ready'. HDTV wordt algemeen beschouwd als de televisie van de toekomst en de belangrijkste technologische vernieuwing sinds de overgang van zwart-wit naar kleurentelevisie.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, vanaf juni leverbaar. Op 9 juni fangt das WK an!
Gaat UPC binnen een week 50.000 HD dingen versturen?
Dat gaat dus never nooit lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HDTV is leuk, maar het zal via hetzelfde digitale principe gaan (en je zou kunnen zeggen dat op zoveel data omgevalen bitjes nog duidelijker te zien moeten zijn).
Ik ben dus bang dat er og veel meer 'klagers' zullen komen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

HaaZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:
Heb je dat nagevraagd?

Bij mijn weten kan dat namelijk wel gewoon.
dit kan echt weg.

[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 16-04-2006 08:59 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koffie schreef op zondag 16 april 2006 @ 08:36:
HDTV is leuk, maar het zal via hetzelfde digitale principe gaan (en je zou kunnen zeggen dat op zoveel data omgevalen bitjes nog duidelijker te zien moeten zijn).
Ik ben dus bang dat er og veel meer 'klagers' zullen komen.
Volgens mij is het probleem van de haperingen in beeld en geluid een 100% software probleem. Deze software zorgt momenteel voor een te hoge processorbelasting en hierdoor ontstaan er decodeer fouten tijdens het decoden van het gecomprimeerde stream beelden. Soms loopt de decoder helemaal vast door de hoge belasting en doet dat een reset, dan krijgt u het beeld software update sceen. Dit is mede de reden dat de box zo warm word, traag is in zappen en in de guide. Men is druk bezig met het programmeren van een nieuwe bootloader en zal de grafische achtergronden vervangen door kleurovergangen, aldus de helpdesk op 0900-1580 ;)

Zoals nu te zien is bij kanaal 999 en dan op de rode knop drukken, het selfcare menu. Op deze manier zullen waarschijnlijk alle menu's gestyled worden.

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2006 10:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ah, dat zou kunnen.
Kanaal 99 kan ik iig niet zien, ik heb de mediabox afgelopen vrijdag retour gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 03-10 18:02

aex351

I am the one

Koffie schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:51:
Ah, dat zou kunnen.
Kanaal 99 kan ik iig niet zien, ik heb de mediabox afgelopen vrijdag retour gedaan :P
Niet slim he. B) Is alleen maar uitstel van executie

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 16-04-2006 13:03 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uitstel van wat :?
De komende jaren zal analoog echt niet weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:07
Ik zat vandaag nog even op de site van UPC te kijken en daar stond dat bij het basispakket ook alle regionale zenders zaten?! maar ik heb er dus geen 1 (nou ja.. AT5 heb ik als enige wel) Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:23:
Ik zat vandaag nog even op de site van UPC te kijken en daar stond dat bij het basispakket ook alle regionale zenders zaten?! maar ik heb er dus geen 1 (nou ja.. AT5 heb ik als enige wel) Hebben anderen dit ook?
Volgens mij is het zo dat het verschilt per regio. Dus als je in Amsterdam zit zul je wel AT5 krijgen enz.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
schnumi schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:42:
[...]

Volgens mij is het zo dat het verschilt per regio. Dus als je in Amsterdam zit zul je wel AT5 krijgen enz.
Ja dat zou opzich logisch zijn, maar dan zou ik in mijn geval toch echt TV Gelderland moeten krijgen en dat is dus niet zo :?
Daarom vond ik het ook zo vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:23:
Ik heb op 701 t/m ong. 715 alle regionale zenders van Nederland zitten als onderdeel van het Extra Channel Pack. Met het basispakket kun je als het goed is alleen je eigen regionale zender ontvangen, maar ik weet niet waar die dan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Yohan schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 01:18:
[...]

Bedoel je niet de signaalkwaliteit?

Signaalsterkte moet tussen de 60 á 70 en de 100% liggen. De signaalkwaliteit zal dan altijd 100% zijn.

Als je signaalsterkte 75% is, hoef je geen betere kabels te kopen. Je zult dan nl. geen verschil merken in kwaliteit.
Dan zal ik ongetwijfeld de signaalkwaliteit bedoelen. De nieuwe kabel zit er inmiddels al tussen en geeft, evenals de UPC-kabel, een sterkte van circa 75 %, met een kwaliteit van 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SietzeJBL schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:01:
[...]

Ja dat zou opzich logisch zijn, maar dan zou ik in mijn geval toch echt TV Gelderland moeten krijgen en dat is dus niet zo :?
Daarom vond ik het ook zo vaag..
Inderdaad. Ikzelf heb dit probleem niet omdat ik ook het extra pakket heb maar het zou me inderdaad logischer lijken als dit per regio ging.

Overigens kun je proberen om bij je regio nummer niet je plaatsnummer in te vullen (dus niet 159 voor mij bijv Heerde) maar om 999 in te vullen. Als het goed is heb je ze dan allemaal. Probeer dat eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Elektronicanet schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 01:32:
[...]

Heb je toevallig een lcd / plasma tv, en je geluid via een externe versterker ;) Dan is dit normaal, en dan zul je op je externe versterker (moderne receivers hebben die mogelijkheid altijd) een kleine delay moeten instellen. Dit wordt namelijk veroorzaakt door de digitale beeldbewerkingen die de tv doet, waardoor het beeld enkele ms. later wordt weergeven :)

Bij ons (32" Philips tft en 7.1 sony receiver) heb ik dat ook moeten doen :)
Plasma inderdaad. Maar ik heb het sindsdien niet meer gehad, het was alleen bij die ene uitzending denk ik. Bedankt voor de tip in elk geval. Overigens loopt het geluid bij normale tv uitzendingen via de interne speakers van de TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
I_Stealth_I schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:19:
[...]

Volgens mij is het probleem van de haperingen in beeld en geluid een 100% software probleem. Deze software zorgt momenteel voor een te hoge processorbelasting en hierdoor ontstaan er decodeer fouten tijdens het decoden van het gecomprimeerde stream beelden. Soms loopt de decoder helemaal vast door de hoge belasting en doet dat een reset, dan krijgt u het beeld software update sceen. Dit is mede de reden dat de box zo warm word, traag is in zappen en in de guide. Men is druk bezig met het programmeren van een nieuwe bootloader en zal de grafische achtergronden vervangen door kleurovergangen, aldus de helpdesk op 0900-1580 ;)

Zoals nu te zien is bij kanaal 999 en dan op de rode knop drukken, het selfcare menu. Op deze manier zullen waarschijnlijk alle menu's gestyled worden.
Zijn er nog meer van dat soort dingen op die box. met kanaal 999 redbutton, zie je alleen maar paar nummers en je ping van mediabox, zou leuk zijn als er nog meer hidden futeres opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wanneer komt er alternatieve firmware? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
schnumi schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:59:
[...]

Inderdaad. Ikzelf heb dit probleem niet omdat ik ook het extra pakket heb maar het zou me inderdaad logischer lijken als dit per regio ging.

Overigens kun je proberen om bij je regio nummer niet je plaatsnummer in te vullen (dus niet 159 voor mij bijv Heerde) maar om 999 in te vullen. Als het goed is heb je ze dan allemaal. Probeer dat eens. :)
Ik heb dat geprobeerd door de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan moest je die activeringscode invullen, maar 999 accepteerde dat ding niet.

Of moet je dit ergens anders invullen? Kon namelijk niet een andere manier vinden waar je het nog meer kon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Bij Instellingen - Handmatig netwerk zoeken, dan 999 invullen.
TV Rijnmond krijg ik nog steeds niet, alle anderen wel ...
Woon in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

ik kan dus nog niets met die ethernet aansluiting achterop die doos?

Kan ik er wellicht een andere firmware op zetten waardoor ik misschien wel wat kan..? Zou wel grappig zijn als ik via het netwerk TV kan kijken/streamen en eventueel opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Vroeger met de dBox kon dat, werkte goed en kon je meteen opnemen naar schijf of MP3 en MPG bestanden terug streamen naar de box.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

man-o-script schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:51:
Vroeger met de dBox kon dat, werkte goed en kon je meteen opnemen naar schijf of MP3 en MPG bestanden terug streamen naar de box.
jahhhh :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:42
Ook ik heb sinds een tijdje digitale TV via UPC. De beeldkwaliteit is uitstekend bij de meeste zenders, vergelijkbaar met DVD kwaliteit. Nou had ik al een behoorlijk goed analoog signaal, maar het is nog net weer even een stukje scherper. Wat dat betreft ben ik er dus wel over te spreken.

Wat negatiever ben ik over het feit dat de mediabox bij mij ongeveer 1 keer per week vast loopt en ik hem dan alleen weer werkend krijg door de stroom er even af te halen. Ook heb ik wel ongeveer 1 keer per 10 minuten een beeld- of geluidfout. D.w.z. blokjes/balk in het beeld en/of een hapering in het geluid voor een seconde. Ik zit er over te denken om de box door UPC om te laten wisselen door een ander exemplaar.

Als mijn box trouwens aan staat, branden er nergens lampjes en staat er geen tekst op het display. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Wizzke schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:35:
Bij Instellingen - Handmatig netwerk zoeken, dan 999 invullen.
TV Rijnmond krijg ik nog steeds niet, alle anderen wel ...
Woon in Dordrecht.
Het is inderdaad ongelofelijk jammer dat TV Rijnmond nog steeds niet te verkrijgen is via DTV. Analoog kan mooi weg als ook deze zender eindelijk verkrijgbaar is!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KingRoad schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:44:
*knip*

Wat negatiever ben ik over het feit dat de mediabox bij mij ongeveer 1 keer per week vast loopt en ik hem dan alleen weer werkend krijg door de stroom er even af te halen. Ook heb ik wel ongeveer 1 keer per 10 minuten een beeld- of geluidfout. D.w.z. blokjes/balk in het beeld en/of een hapering in het geluid voor een seconde. Ik zit er over te denken om de box door UPC om te laten wisselen door een ander exemplaar.

Als mijn box trouwens aan staat, branden er nergens lampjes en staat er geen tekst op het display. Is dit normaal?
Het vastlopen en het blokkerig beeld is geen hardware probleem in je Mediabox. Wisselen van het apparaat zal dan ook absoluut niet helpen. Verreweg de meeste mensen op dit forum hebben soortgelijke problemen. Af en toe een onderbreking in beeld en geluid wat zich vrijwel systematisch kan herhalen, maar niet aldoor aanwezig is, is een probleem in de software van de box. (volgens de helpdesk) Men zou zeer binnenkort een nieuwe software versie uit gaan rollen die afrekent met blokjes en stotteringen en het blackscreen issue.

Als je altijd blokjes en drops hebt in het geluid en regelmatig signaalverlies krijgen op meerdere zenders, dan heb je een probleem met je coax bekabeling in huis.

Dan kan je je 'waslijn' coax vervangen door een stuk degelijke Hirschmann bekabeling en volledig metalen connectoren. Digitaal signaal is heel gevoelig, het frequentiebereik waar normaal 1 zender op loopt, lopen er bij digitaal 6 zenders over hetzelfde bereik. Dus dat kan je zelf wel voorstellen dat er behoorlijk wat fout gaat, als je coaxkabel niet helemaal ok is. ;)

Voor het zilverkleurige apparaat is er alleen maar een rood lampje dat alleen actief is als het apparaat op standby staat. Wanneer het apparaat operationeel is, zal er geen lampje actief zijn, ook niet het display.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2006 10:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:12:
[...]

Dan kan je je 'waslijn' coax vervangen door een stuk degelijke Hirschmann bekabeling en volledig metalen connectoren. Digitaal signaal is heel gevoelig, het frequentiebereik waar normaal 1 zender op loopt, lopen er bij digitaal 6 zenders over hetzelfde bereik. Dus dat kan je zelf wel voorstellen dat er behoorlijk wat fout gaat, als je coaxkabel niet helemaal ok is. ;)
Ik heb hier een signaalsterkte van zo'n 75%, maar kwaliteit is 100% (heb ook upc telefonie en chello internet). Is het dan ook nog zinvol om die kabel te vervangen, of moet ik bij UPC vragen om een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Heeft UPC Digital TV enig effect op je Internet bandbreedte?
Ik heb nu chello extreme in combi Freetime telefonie en ben nogal verlieft op mijn 20mbit.. die zou ik never nooit willen delen met een pakket genaamd digital tv (daar ik toch nog een standaard beeldbuis tvtje heb)

en ik heb nog een vraag...en sorry als het al 1000x gevraagd is maar....hoe zit het als je meer dan 1 tv hebt. 1 decoder erbij kopen?

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusteloos schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:34:
Ik heb nu chello extreme in combi Freetime telefonie en ben nogal verlieft op mijn 20mbit.. die zou ik never nooit willen delen met een pakket genaamd digital tv (daar ik toch nog een standaard beeldbuis tvtje heb)

en ik heb nog een vraag...en sorry als het al 1000x gevraagd is maar....hoe zit het als je meer dan 1 tv hebt. 1 decoder erbij kopen?
Niet op mijn chello light, maar weet niet hoe het zit met extreme....

Kreeg zelf 2 decoders, maar heb er maar 1 aangesloten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de scart ingang van de mediabox al? Zonder vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:18:
[...]

Ik heb hier een signaalsterkte van zo'n 75%, maar kwaliteit is 100% (heb ook upc telefonie en chello internet). Is het dan ook nog zinvol om die kabel te vervangen, of moet ik bij UPC vragen om een versterker?
Je hebt de maximale signaalsterkte. Als je geen last hebt van hevige blokvorming of 'signaalverlies' meldingen, dan hoef je helemaal niks te veranderen. Onthoud goed dat een versterker nooit in het leven is geroepen om slechte bekabeling te compenseren. Je kan met een versterker ook de stoorsignalen versterken en het probleem daarmee groter maken. Dus als je een versterker plaatst, zal je ook serieus moeten kijken naar de bekabeling, connectoren, wandcontacten etc. Iedere onderbreking geeft verlies, dus maak zo weinig mogelijk onderbrekingen en als het noodzakelijk moet, dan alleen met daarvoor bestemde materialen van respectabele kwaliteit.

Maak zo weinig mogelijk gebruik van WCD's en doorlusdozen. Vermijd Gamma/Praxis rommel. Geef iets meer geld uit aan goede materialen, hiermee heb je sterk signaal, houdt je de interferentie buiten je leidingen en heb je een goed beeld/internet. Er wordt steeds meer straling door de lucht geschoten, dus de behoefte aan goede materialen wordt alleen maar groter.

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2006 15:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
rusteloos schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:34:
Het heeft geen invloed. Sterker nog, het digitale TV signaal komt nu ook al gewoon je huis binnen :)
Nog niet, komt wel maar niemand weet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Ja, deze bug is sinds softwareversie 1.82 opgelost (zilverkleurige mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vandaag de mediabox binnen gekregen. Uiteraard is de coax kabel te kort.

Maar de installatie ging probleemloos, en de beeldkwaliteit is ook best te pruimen voor wat ik er van heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Nee.

De Mediabox heeft geen scart-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Yohan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:22:
[...]

Nee.

De Mediabox heeft geen scart-ingang.
De mediabox heeft wel een scart-ingang. Hier sluit je namelijk je DVD-speler op aan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
IloveMyHenB schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:21:
[...]
me toe te grijnzen in plaats van het noodzakelijke groene lampje. We hebben ook al
Groen lampje ?
Bij mij brandt er GEEN lampje als de decoder aan staat.

Daarnaast heb ik een aan/uit schakelaar op het stopcontact gezet met een afstandsbediening. Ga dat ding niet altijd aan laten staan. Staat 's avonds een paar uur aan en dat is genoeg.
Heb vandaag gemaild naar UPC dat ik ontevreden ben over de kwaliteit. Zo heb ik bij RTV Utrecht en National Geographic heel vaak blokken in beeld terwijl de Sport-(1) zenders superscherp zijn.

Maak je mij niet wijs dat ze er niets aan kunnen doen. Uiteraard geven ze de betaalzenders minder compressie.

En ik heb dus het 2 euro nog wat extra pakket. Heb ik daardoor al die regionale zenders ? Had ik die anders niet gehad ?
Met andere woorden: ik betaal dus voor RTV Utrecht die onscherp is ?

[ Voor 56% gewijzigd door kevertje1977 op 20-04-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

kevertje1977 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:46:
[...]

Groen lampje ?

Bij mij brandt er GEEN lampje als de decoder aan staat.
?
Hij heeft een zwarte versie. Er zijn 2 versies van de Mediabox. Kwa specs zijn ze gelijk; alleen de grijze versie heeft een (nog niet functioneel) led display, maar geen groene led.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
I_Stealth_I schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:42:
[...]

De mediabox heeft wel een scart-ingang. Hier sluit je namelijk je DVD-speler op aan.
Verrek. Je hebt gelijk.
kevertje1977 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:46:En ik heb dus het 2 euro nog wat extra pakket. Heb ik daardoor al die regionale zenders ? Had ik die anders niet gehad ?
Met andere woorden: ik betaal dus voor RTV Utrecht die onscherp is ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik had eerst ook last van wegvallend of blokkerig beeld bij een aantal zenders. Heb toen de el cheapo coaxkabel vervangen voor een Hirschmann, en het probleem was direct opgelost. Zeker een aanrader! Kost iets meer dan een goedkope kabel, maar je merkt het verschil heel duidelijk. Ben verder heel tevreden over de box, jammer alleen dat tv-geluid wegvalt als je in de tv-guide zit, mooiste zou zijn als je een soort PIP-beeldje zou hebben tijdens het bekijken van de tv-guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waar kan je zo'n hirschmann kabel halen en wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
RoccoS schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:11:
Ik had eerst ook last van wegvallend of blokkerig beeld bij een aantal zenders. Heb toen de el cheapo coaxkabel vervangen voor een Hirschmann, en het probleem was direct opgelost. Zeker een aanrader! Kost iets meer dan een goedkope kabel, maar je merkt het verschil heel duidelijk. Ben verder heel tevreden over de box, jammer alleen dat tv-geluid wegvalt als je in de tv-guide zit, mooiste zou zijn als je een soort PIP-beeldje zou hebben tijdens het bekijken van de tv-guide.
Ik heb ooit bij UPC geklaagd dat RTL slechte ontvangst had en ze hebben me toen coax kabels gestuurd. Die gebruik ik, dus dat mag het probleem niet zijn.
Heb ook versterkers gehad van UPC maar die kan ik niet aansluiten (schroef draad ipv de normale plug and play)
Overigens heb ik boven op analoog met RTL4 nog steeds k*t beeld. Komt door de zenders in de lucht aldus UPC...
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.