UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Gisteren ook digital tv besteld met het extra kanalen pakket.
Ben benieuwd wanneer alles binnen komt. Ze zeiden ongeveer 2 weken, maar hoop natuurlijk dat het er sneller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tspawn schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:20:
Lekker spul dat UPC gedoe.

thompson Vandaag de box teruggebracht naar de UPC winkel. Reactie van de man achter de balie:

"en terecht dat u hem terug brengt, ding is zo sclecht als wat zelfs hier in de winkel werkt hij niet goed. En ik denk dat ze ze binnekort allemaal gaan terugroepen."

Nou, dat geeft vertrouwen.... Ding is in ieder geval terug.
de mijne wordt volgende week bezorgd, krijg ik dan ook een thomson?
Bigs schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:31:
[...]

Niet.. de Mediabox heeft simpelweg (nog) geen teletext functie (net zoals sateliet-ontvangers overigens). Maar boeiuh, wie gebruikt dat nou :) Voor programma informatie heb je de EPG, veel meer nut heeft teletext volgens mij niet.
nou, dat is mooi dan!
ik snap een ding niet. een tuner en een tuner met teletekst zijn dus 2 totaal andere dingen.
en ik krijg nu een soort van tuner van upc, toch? maar als ik een tuner met teletekst hadm wat sommige plasmas hebben, hoe werkt dat dan? als tuner gebruikt ie dan de mediabox maar toch pakt ie de TT van de plasma tuner?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik lees weinig klachten over DVD HD recorders die niet werken? Ik kan niet opnemen, het digi TV signaal valt weg zodra ik de dvd rec. aanzet. Effe de stekker eruit zegt UPC dan er komt een patch....leuk, maar ik kan nog steeds niet opnemen, ook niet als ik de TV terug op analoog zet...

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14
Bigs schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:31:
[...]

Niet.. de Mediabox heeft simpelweg (nog) geen teletext functie (net zoals sateliet-ontvangers overigens). Maar boeiuh, wie gebruikt dat nou :) Voor programma informatie heb je de EPG, veel meer nut heeft teletext volgens mij niet.
Teletext werkt wel met mediabox.
Druk op je ab op knopje tv en dan op txt, nu kan je gewoon ondertitels aanzetten of teletekst lezen.
Als je weer wilt zappen ofzo druk je op UPC knop en werkt je ab weer als vanouds.

Ik gebruik trouwens ook een hd recorder en heb geen probleem icm mediabox.
Het is echter wel het analoge kanaal dat opgenomen wordt, niet het digitale (ik heb nl. de gekke neiging iets op te willen nemen dat op de andere kant is dan wat ik zit te kijken, dus als ik met mediabox naar ned 1 kijk, kan ik analoog ned 2 opnemen.

Digi opnemen kan ook, als ik naar Ned 1 kijk kan ik de recorder (Pioneer DVR520H) op L1 zetten, dan neemt 'ie op wat ik op dat moment op tv kijk, als ik zap zapt wat er opgenomen wordt dus ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
miles schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:18:
[...]
Teletext werkt wel met mediabox.
Druk op je ab op knopje tv en dan op txt, nu kan je gewoon ondertitels aanzetten of teletekst lezen.
Als je weer wilt zappen ofzo druk je op UPC knop en werkt je ab weer als vanouds.
I know, maar david gebruikt een monitor die dus zelf geen teletekst functie heeft. Dan is hij dus afhankelijk van een eventuele teletekst functie op de Mediabox en die is er dus niet. Wat jij beschrijft is namelijk de teletekst functie van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:55:
[...]

nou, dat is mooi dan!
ik snap een ding niet. een tuner en een tuner met teletekst zijn dus 2 totaal andere dingen.
en ik krijg nu een soort van tuner van upc, toch? maar als ik een tuner met teletekst hadm wat sommige plasmas hebben, hoe werkt dat dan? als tuner gebruikt ie dan de mediabox maar toch pakt ie de TT van de plasma tuner?
Teletekst is niets anders dan een signaal dat verwerkt zit in de onderste 2 lijnen van je beeld. In je TV is het niet de tuner, maar een losse teletekst-decoder die dat signaal omzet naar leesbare pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VCR-Scart switch niet meer terug ... naar digitale TV :'(

Heb alles normaal aangesloten,
Scart + Coax van box <-> TV,
Coax van muur <-> box en
Scart box <-> (Oude) viderecorder.

Alles schijnt wel te werken, maar :
Als ik opgenomen video bekijk, springt de box netjes van het digitale TV-beeld naar de video-opname-weergave, zoals het hoort. Doe ik de videorecorder uit, dan zou het beeld weer terug moeten springen naar digitale TV, MAAR DAT DOET-IE Niet!
Wat ik ook doe, ik krijg het beeld niet meer op digitale TV, de enige methode is de stekker uit de box trekken, effe wachten, weer stekker erin, effe wachten (box vertoont wat achten op display en schiet dan op standby) en voila, ik heb weer digitale TV.

Herkent iemand dit probleem? OF weet iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb het ook, is een bekend probleeem. Ik hoop dat het met de volgende software update wordt opgelost (ik ga er iig van uit dat het een software-probleem is). Tot die tijd kun je er helaas weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
YellowCube schreef op zondag 08 januari 2006 @ 09:36:
het kost je geen 18 euro per maand, maar 2 euro en een beetje.
Je basispakket voor de kabel kost 15 euro en een beetje per maand.
Daar komt dan die 2 euro bovenop.
Het is 15,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik ben erg te spreken over UPC Digital+ pakket had veel ellende over gehoord maar blijkt zeer mee te vallen.

Enkel jammer dat BBC 3,4 's avonds na 8 uur niet altijd werkt
MGM praktisch nooit werkt (afgelopen 1,5 zo nu en dan gecheckt)

Vooral kabels en ijzeren mannetje/vrouwtjes maakten het blokken geheel praktisch tot 0,0. Daarvoor plastic mannetje was stuk meer ellende.

Ook voor de mensen die naar schotel willen. Check pakketen (abo's) daar eerst eens qua zenderaanbod. Je kunt daar bijv in geen enkel pakket (of heel duur) de extra Discovery kanalen (Science,Travel,enz) vinden of de Belgen (Canvas/Een) en ook NASN vinden. De BBC kanalen (1-4) vind je enkel door een extra kop op je schotel te plaatsen. Een schotel op je dak/balkon neemt flink ruimte in (zeker in flat irri) én je mist je analoge kabelsignaal zoals je die nu in huis hebt liggen.

Die paar euro extra op je gewone abo is Digital+ pakket echt waard wat mij betreft!
Tuurlijk zijn er nog altijd opmerkingen over geheel maar voorlopig ben ik tevreden.

[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 09-01-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb het topic net gelezen maar ik heb het antwoord op mijn niet kunnen vinden, dus vraag ik het maar even:

Momenteel heb ik hier dus UPC (ben overigens helemaal niet tevreden over dit bedrijf, maar er is geen andere keuze kwa kabelTV) en 4 TV's op de analoge aansluiting zitten.

Als ik straks op dat digitale geval wordt gedwongen, kan ik m'n 4 TV's dan nog wel gebruiken om TV te kijken, onanfhankelijk van elkaar? Of kan ik maar 1 zender kiezen via de decoder en moet ik dus eigenlijk (als dat al kon) meerdere decoders aanschaffen?

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 09-01-2006 16:54 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Breepee schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:54:
Ik heb het topic net gelezen maar ik heb het antwoord op mijn niet kunnen vinden, dus vraag ik het maar even:

Momenteel heb ik hier dus UPC (ben overigens helemaal niet tevreden over dit bedrijf, maar er is geen andere keuze kwa kabelTV) en 4 TV's op de analoge aansluiting zitten.

Als ik straks op dat digitale geval wordt gedwongen, kan ik m'n 4 TV's dan nog wel gebruiken om TV te kijken, onanfhankelijk van elkaar? Of kan ik maar 1 zender kiezen via de decoder en moet ik dus eigenlijk (als dat al kon) meerdere decoders aanschaffen?
Het staat er wel degelijk in hoor ;). Naast je digitale signaal blijf je je analogen signaal houden, waardoor de andere tv's dus gewoon vie de oude kabel tv kunnen kijken. Ze kunnen echter niet meegenieten van je mediabox (logisch ook...)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Breepee schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:54:
Als ik straks op dat digitale geval wordt gedwongen, kan ik m'n 4 TV's dan nog wel gebruiken om TV te kijken, onanfhankelijk van elkaar?
Ja en nee.
Ja: analoog kun je wel kijken naar je analoge aanbod (zolang het duurt en dat pakket niet steeds verder uitgekleed wordt, UPC kennende)
Nee: alle digitale meuk is niet beschikbaar
Of kan ik maar 1 zender kiezen via de decoder en moet ik dus eigenlijk (als dat al kon) meerdere decoders aanschaffen?
Ja en ja.

Hier komt nog bij dat UPC er voor heeft gekozen met proprietary technology aan de gang te gaan, zodat je niet zomaar hardware van elke vendor kan kopen. Vanuit een consumentenperspectief is het dan ook zeer te hopen dat deze poging van UPC om digitale TV in te voeren jammerlijk mislukt. Helaas merk ik in deze draad dat UPC al vele collaborateurs heeft weten te strikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Royz schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:58:
[...]

Het staat er wel degelijk in hoor ;). Naast je digitale signaal blijf je je analogen signaal houden, waardoor de andere tv's dus gewoon vie de oude kabel tv kunnen kijken. Ze kunnen echter niet meegenieten van je mediabox (logisch ook...)
En ik dacht juist te lezen dat het analoge signaal op korte termijn verdwijnt?

Voor de goeie orde: ik ben tevreden met m'n analoge signaal en wil het liefste dat er niets verandert (en dat ik geen cent extra aan die vieze monoplisten betaal).

[ Voor 19% gewijzigd door Brent op 09-01-2006 17:05 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Breepee schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:03:
[...]
Voor de goeie orde: ik ben tevreden met m'n analoge signaal en wil het liefste dat er niets verandert (en dat ik geen cent extra aan die vieze monoplisten betaal).
Ach , de "Digitale Kwaliteit" die momenteel wordt uitgezonden (4-6 Mbit) is nauwelijks beter dan een goed analoog PAL signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar juist een goed analoog signaal, daar is UPC vaak nog niet eens toe instaat jammergenoeg. Morgen komt de monteur die hopelijk de box kan omruilen en niet alleen totdezelfde conclusie kan komen, "ja, hij doet het inderdaad niet, goh, wat vervelend nou..." Dan gaat die box wel over het balkon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Nog een vraagje...
Ben benieuwd wat voor aansluitingen er op de box zitten behalve scart. Zit er ook een digitale geluidsuitgang op voor naar de versterker? Of zit dat er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 18:45

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ja, zit een digitale geluidsuitgang op :) werkt prima
helaas geen optische, want nu moet 'k stekkers switchen en optical was nog vrij, verder geen nadeel..
Breepee schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:03:
[...]
En ik dacht juist te lezen dat het analoge signaal op korte termijn verdwijnt?
Zal voorlopig niet gebeuren. Al kan het best zijn dat er een paar kanalen zullen verdwijnen, om ruimte op de kabel vrij te maken. Analoog TV signaal neemt in verhouding erg veel ruimte in.

[ Voor 116% gewijzigd door HaaZ op 09-01-2006 21:57 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pino: op de site van UPC is ergens de installatie handleiding te vinden, staat een plaatje op van de achterkant. Er zit tenminste naast een extra scart voor de video ook een analoge L-R geluiduitgang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

HaaZ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:54:
ja, zit een digitale geluidsuitgang op :) werkt prima
Werkt inderdaad prima. Maar het is niet, zoals upc zegt, dolby digital.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ok perfect, alleen jammer dat het geen dolby digital is.
Maar zolang mn versterker en "surround" van kan maken, vindt ik het al best. :)

Kan alleen nergens de installatie handleiding vinden op de site van upc. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

funrider schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:25:

Vooral kabels en ijzeren mannetje/vrouwtjes maakten het blokken geheel praktisch tot 0,0. Daarvoor plastic mannetje was stuk meer ellende.
^^met hem.

ik heb een paar dagen geleden even 'geinvesteerd' in metalen pluggen en het aantal keren dat ik signaalverlies had of blokkerig beeld is nagenoeg 0 geworden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

pinodambini schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:37:
Kan alleen nergens de installatie handleiding vinden op de site van upc. :(
De installatie spreekt redelijk voor zich.... en de handleiding hiervan wordt meegeleverd bij de mediabox.

Als je de mediabox dicht bij de tv zet, hoef je ook geen kabels aan te schaffen om de boel werkend te krijgen. Alleen babels voor de digitale of analoge audio-uitgang alsmede een tweede scartkabel zijn niet meegeleverd.

Hoewel ik wel adviseer om een degelijke scartkabel te gebruiken, want ik kan me zo voorstellen dat dat meegeleverde ding het niet lang uithoud. Echter adviseert upc het tegenovergestelde... zij adviseerde mij nl om mijn degelijke scartkabel om te wisselen voor de kabel die meegeleverd was om een goede kwaliteit te kunnen garanderen... right... :+

[ Voor 50% gewijzigd door Ejorne op 10-01-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op zich viel die SCART-kabel die erbij zat me niet tegen.. ik heb ze vele malen dunner gezien (zo ben ik bijvoorbeeld nog steeds op zoek voor een fatsoenlijke RGB-kabel voor mijn playstation). Natuurlijk zegt dit niet alles over de kwaliteit, maar het is in ieder geval een indicatie dat het niet helemaal belabberd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm moet ik zeker nog een Monster Scart kabel gaan kopen :S Die dingen zijn duur!

@Bigs: Misschien dat Monster ook zo'n kabel levert, zijn niet cheap maar wel goed.
Volgens mij kun je die dingen bij Hobo Hifi krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:25:
Op zich viel die SCART-kabel die erbij zat me niet tegen.. ik heb ze vele malen dunner gezien (zo ben ik bijvoorbeeld nog steeds op zoek voor een fatsoenlijke RGB-kabel voor mijn playstation). Natuurlijk zegt dit niet alles over de kwaliteit, maar het is in ieder geval een indicatie dat het niet helemaal belabberd is.
De kabel ziet er inderdaad niet echt belabberd uit, maar de scartconnectoren. Van die zelfbouw dingen en volgens mij van het goedkoopste soort. Maar goed, ik moet zeggen dat ik geen verschil zie in de beeldkwaliteit tussen beide kabels. Maar de connectoren van mijn kabels voelen degelijk aan en passen veel mooier in de tv en mediabox. Ze zitten lekker strak maar zijn toch makkelijk in en uit te steken... Je voelt gewoon dat het beter aansluit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding staat onder digitale-tv, FAQ en dan installatie.

Vanochten schijnbaar net de monteur gemist, zou tussen 8 en 13 komen, was net voor 8:05 terug met de hond, bastards, ff wachten of bellen ook nooit van gehoord zeker, kan ik weer een dag vrij nemen, zul je zien dat ze dan om 12:55 komen. Ik heb nu al helemaal geen zin meer in die box eigenlijk. ;(

Was er om nog een kwaliteitscontroleur van UPC om 13:00 aan de deur, die kwam ook voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:04:
hmm moet ik zeker nog een Monster Scart kabel gaan kopen :S Die dingen zijn duur!
Koop GEEN Monster SCART kabels. Een Profigold kabeltje van 10 a 15 euro doet het prima. Laat je niks wijsmaken door van die geflipte BCC-verkopertjes die iedereen Monster moeten aansmeren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Tnx, zal het gelijk ff bekijken die handleiding.
Zodra ik mn box binnen heb zal ik wel gelijk betere kabels aanschaffen. Moet toch zo en zo een digitale audio kabel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Freak187

geen

Moet je trouwens het 0800 nummer bellen om die box te krijgen of moet je maar afwachten wanneer je bericht krijgt?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Je kunt gewoon op www.upc.nl bestellen, gegevens invullen en je krijgt vanzelf een aanmeldbevestiging thuis met de mededeling dat je aanvraag in behandeling is.

Zit 2-3 weken tussen aanvraag en ontvangen van de decoder.

Edit:
Je kunt natuurlijk ook het 0800 nummer bellen :)

Doe je zelf niets, dan krijg je de decoder ook, alleen dan op een moment dat jouw regio daarvoor aangewezen is. Dit kan alleen nog wel even duren, afhankelijk van waar je woont.

[ Voor 36% gewijzigd door HaaZ op 10-01-2006 15:44 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Iemand een idee wanneer die HD-recorder wordt uitgeleverd?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
matthijst schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:50:
Iemand een idee wanneer die HD-recorder wordt uitgeleverd?
ik d8 dat ik ergens gelzaen had maart ofzo maar weet niet cker

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:00:
[...]

Koop GEEN Monster SCART kabels. Een Profigold kabeltje van 10 a 15 euro doet het prima. Laat je niks wijsmaken door van die geflipte BCC-verkopertjes die iedereen Monster moeten aansmeren.
helemaal mee eens. die monster kabels worden alleen verkocht omdat 50% van de verkoopprijs naar de verkoper gaat, ze zijn partners in crime, MONSTER en <vul in: kies uit BCC, Mediamarkt, RAF, etc. etc.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik heb een monster-2 scart aan mijn dvd-speler hangen en ben er best tevreden over. (bdw Mediamarkt heeft als A-merk Oehlbach, ook niet goedkoop, maar toch wel gerenommeerde kwaliteit dacht ik).

En, wellicht dat ik nu wat forum-regels overtreed maar: SCHELE HUFTERS VAN UPC!!! Staan ze bij nr 6 !!! aan de deur om 8:15 en ik woon op nr 9 !. Ja, het was mistig vanochtend, maar het verschil tussen 6 en 9 moet je nog wel kunnen zien. Lagere school niet afgemaakt? Wordt UPC-monteur!! 8)7 :( :(

Kreeg net de monteurs-kaart van de tegenoverbuurvrouw en daar staat notabene ook 9 op ingevuld. Zal morgen maar ff bellen naar die lui, dat 9 tussen 7 en 11 zit en dat ze mijn telefoonnr ook doorgeven aan die gasten. Vrijdag kan ik weer een vrije dag gaan opnemen...zucht |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:15:
[...]

helemaal mee eens. die monster kabels worden alleen verkocht omdat 50% van de verkoopprijs naar de verkoper gaat, ze zijn partners in crime, MONSTER en <vul in: kies uit BCC, Mediamarkt, RAF, etc. etc.>
je krijgt als BCC en MM medewerker provisie op verkochte producten?
Als dat namelijk zo is, vraag ik me af waarom ik bij bijv. MM altijd zo vreselijk moet zoeken om iemand te vinden die me kan helpen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Heb m'n UPC Digital box ontvangen. De man die het ding bracht riep dat de meeste mensen het ding niet eens wilden aannemen ! Een goed begin dus. Nou, de boel maar uitgepakt en aangesloten, batterijtjes in de bijbehorende remote gedaan. Code van Hilversum ingevuld en het ding zegt dat ie gaat zoeken. Na 1 seconde al een bericht dat er onvoldoende signaal is en dat ik de kabels moet nakijken. Dus de HF kabels eruit getrokken en met elkaar verbonden, prachtig beeld natuurlijk. Dat kastje is dus naar de ratsmodee aangezien er niet eens HF uitkomt. Video over de Scart wel, maar geen zenders. Mailen naar UPC helpt ook niet, want ze willen dat je voor 10 cent per minuut terug belt. Aangezien ik daar principieel tegen ben heb ik het ding maar in de kelder geflikkerd en over een half jaar gaan ze vanzelf wel zeuren. Na een voorgaand debacle over spookrekeningen van m'n kabelinternet aansluiting (ik ben nu al weer 2 jaar weg bij die klungel organisatie) had ik natuurlijk beter moeten weten. Wat mij betreft dus komplete bagger van UPC zoals vaker.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:56

Nibbz

Postmaster General

Waarom zit er eigenlijk geen component uitgang op? Kwaliteit van digitale tv zou toch alleen minder worden door gebruik van scart?

ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten op mijn pakketje... sturen ze die gewoon met de TPG? of met UPS? of komen ze zelf langs? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Nibbz op 10-01-2006 23:05 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nibbz schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:05:
Waarom zit er eigenlijk geen component uitgang op? Kwaliteit van digitale tv zou toch alleen minder worden door gebruik van scart?

ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten op mijn pakketje... sturen ze die gewoon met de TPG? of met UPS? of komen ze zelf langs? :)
90% van de huishoudens heeft geen component ingang op hun TV. De Mediabox is bedoeld om interessant te zijn voor de grootste groep tegen de laagste prijs. Daarom dus :)

Zoiezo is het verschil tussen RGB-scart en Component voor een standaard PAL signaal te verwaarlozen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:56

Nibbz

Postmaster General

Bigs schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:09:
[...]

90% van de huishoudens heeft geen component ingang op hun TV. De Mediabox is bedoeld om interessant te zijn voor de grootste groep tegen de laagste prijs. Daarom dus :)

Zoiezo is het verschil tussen RGB-scart en Component voor een standaard PAL signaal te verwaarlozen imo.
Mooi lelijk dan.. eerst las ik hier al dat er geen optische uitgang op zit (alleen coax) en dan nu dit... plotseling zit ik heel wat minder graag op de mediabox te wachten..

Maar zijn d'r verder nog mensen die wel goeie ervaringen met de mediabox+upc digitaal hebben?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nibbz schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:05:
Dat is de grootst mogelijke onzin. Component signaal wordt wel altijd verheerlijkt door allemaal elkaar napratende "kenners" op fora, maar in werkelijkheid is de meerwaarde ervan minimaal. Het is wel al snel beter met goedkope kabels, want een goedkope SCART kabel is slecht afgescherm waardoor de RGB signalen met elkaar interfereren. Bij component heb je altijd 3 aparte kabels en dat is ook met goedkope kabeltjes al snel goed. Een goeie SCART kabel met dubbele afscherming, en dat hoeft echt geen kabel van meer dan 20 euro te zijn, hoeft niet onder te doen voor Component.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nibbz schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:11:
[...]

Maar zijn d'r verder nog mensen die wel goeie ervaringen met de mediabox+upc digitaal hebben?
Jawel maar op een een helehoop mensen hebben gewoon een dik zootje van de TV bekabeling gemaakt. Een goeie coaxiale kabel kan je namelijk niet kopen, die moet je zelf maken met wat spullen van HIRSCHMANN 2 stekkers kopen en een stukje HIRSCHMANN KOKA kabel. Het gemiddelde coax is gewoon dikke rotzooi en volkomen waardeloos als er plastic(gegoten) stekkers aan zitten. Waarschijnlijk ben je ook nog goedkoper uit want deze ingredienten heb je voor een 10 euro. Coax van de Gamma /Praxis kan je wel aan je moeder geven, die kan er wel een waslijn van maken; want die kwaliteit heeft het: waslijn draad.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

I_Stealth_I schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:31:
Waarschijnlijk ben je ook nog goedkoper uit want deze ingredienten heb je voor een 10 euro.
Hirschmann plugjes heb je voor 2,5 euro per stuk en de kabel is rond de 1 euro per meter geloof ik ja. Ik heb hier ook 2 TV's en een HTPC aan Hirschmann spul hangen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

/edit:

offtopic...

[ Voor 96% gewijzigd door Ejorne op 11-01-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kan iemand een samenvatting maken: is het beeld nu wel of niet beter dan analoog, of merk je het alleen op een LCD TV? Want dan zet ik die box lekker op de slaapkamer neer :)

Het analoge signaal is hier in Veldhoven namelijk niet al te goed (volgens mij is het nergens echt top).

[ Voor 24% gewijzigd door VonFoX op 11-01-2006 11:08 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vind het beeld persoonlijk een stuk beter dan het analoge signaal en ik zit op een gewone 50Hz tv te kijken..
Strakker en geen ruis.

bij mij is het analoge signaal echter niet je-van-het.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 11-01-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:31:
[...]

Dat is de grootst mogelijke onzin. Component signaal wordt wel altijd verheerlijkt door allemaal elkaar napratende "kenners" op fora, maar in werkelijkheid is de meerwaarde ervan minimaal. Het is wel al snel beter met goedkope kabels, want een goedkope SCART kabel is slecht afgescherm waardoor de RGB signalen met elkaar interfereren. Bij component heb je altijd 3 aparte kabels en dat is ook met goedkope kabeltjes al snel goed. Een goeie SCART kabel met dubbele afscherming, en dat hoeft echt geen kabel van meer dan 20 euro te zijn, hoeft niet onder te doen voor Component.
ja, maar met component heb je bij plasma en lcd vaak Progressive Scan wat een zeer rustig en strak beeld geeft op plasma. (op lcd blijft het bagger, daar is geen enkele remedie voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

VonFoX schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:50:
Kan iemand een samenvatting maken: is het beeld nu wel of niet beter dan analoog, of merk je het alleen op een LCD TV? W
Zoals je kunt zien zijn de meningen daarover verdeeld. Mijn ervaringen zijn minder positief.
Ik heb de Panasonic 32px30 crt tv en ik moet zeggen dat ik het analoge signaal prettiger vind kijken.
De redenen hiertoe zie je wel terug in eerdere reply's...
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:15:
[...]

ja, maar met component heb je bij plasma en lcd vaak Progressive Scan
Bij crt heb je dit ook soms... En ik moet zeggen dat ik nog geen lcd of plasma heb gezien die progressive scan op mijn crt overtreft. Maar de markt staat niet stil en mogelijk dat de huidige (top)modellen wel degelijk mijn crt achter zich laten. Het enige voordeel zie ik momenteel in de afmetingen, die behoorlijk groter kunnen zijn dan crt, maar in veel woonkamers is dit tevens een nadeel...

[ Voor 39% gewijzigd door Ejorne op 11-01-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Thanks. Heb de 'box' 8)7 besteld. Is het niets, dan gaat ie terug. Ik weet nu iig dat hij samenwerkt met mijn Pioneer 530 DVD/HDD recorder. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik heb een prima analoog tv-beeld. Maar toch vind ik het digitaal beter en kijkt het fijner. Vooral wanneer het een echte breedbeelduitzending is. Analoog laat dan steekjes vallen.

Nadeel bij mij is dat het beeld/geluid soms haakt, maar dat ligt ws. aan eigen bekabeling en daar heb'k nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik snap trouwens niet hoe het komt dat de digitale kwaliteit van upc zoveel op vcd lijkt. Ik zie elders in dit topic dat er een bitrate van 4 tot 6 Mbps gebruikt wordt. Echter wanneer ik zelf een dvd signaal van 4 mbps maak, dan ziet het er aanzienlijk beter uit dan het signaal van upc. (en dan niet een x-pass vbr cce encoding maar een cbr encoding)

Daarbij heb ik me laten vertellen dat het signaal analoog de mediabox binnenkomt en dat er dan een digitaal signaal uit wordt gefilterd. Echter vertelde een andere upc medewerker mij juist dat het wel digitaal binnenkomt en dat uit die digitale bitstroom het juiste kanaal wordt gefilterd... En dat daardoor het signaal niet in kwaliteit kan verschillen, hooguit in de hoeveelheid storingen. Maar het digitale signaal zou goed moeten zijn totdat het verdwijnt.

Welke van de twee is nu de juiste?

ik heb trouwens de monteur afgezegd, die zou komen meten aan mijn signaal. Want upc vertelde dat ik de kosten zou moeten dragen wanneer het signaal voldoet aan de minimale eisen. Alleen wanneer het signaal echt beneden het minimum ligt dan hoefde ik niets te vergoeden. Maar de kans daartoe was nagenoeg niet aanwezig, wistten ze mij te vertellen door het signaal dat op mijn mediabox zit uit te lezen. Dit signaal zag er goed uit en dat kon eigenlijk alleen maar betekenen dat het binnenkomende signaal zeker aan het minimum zou voldoen... Lekker is dat !!! Ik blijf dus met vcd kwaliteit zitten. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen de extra zenders digitaal bekijk en de normale zenders analoog. Jammer dat ik die extra zenders toch wel wil behouden, anders had ik de mediabox alweer terug gestuurd...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 11-01-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:28:

ik heb trouwens de monteur afgezegd, die zou komen meten aan mijn signaal. Want upc vertelde dat ik de kosten zou moeten dragen wanneer het signaal voldoet aan de minimale eisen. Alleen wanneer het signaal echt beneden het minimum ligt dan hoefde ik niets te vergoeden. Maar de kans daartoe was nagenoeg niet aanwezig, wistten ze mij te vertellen door het signaal dat op mijn mediabox zit uit te lezen. Dit signaal zag er goed uit en dat kon eigenlijk alleen maar betekenen dat het binnenkomende signaal zeker aan het minimum zou voldoen... Lekker is dat !!! Ik blijf dus met vcd kwaliteit zitten. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen de extra zenders digitaal bekijk en de normale zenders analoog. Jammer dat ik die extra zenders toch wel wil behouden, anders had ik de mediabox alweer terug gestuurd...
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen oneerlijke manier van doen vind. Ze hadden ook gewoon die monteur kunnen sturen en je achteraf een rekening kunnen sturen.
En aangezien je signaal kennelijk aan de eisen voldoet had je er dus niks mee opgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

YellowCube schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:32:
[...]

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen oneerlijke manier van doen vind. Ze hadden ook gewoon die monteur kunnen sturen en je achteraf een rekening kunnen sturen.
En aangezien je signaal kennelijk aan de eisen voldoet had je er dus niks mee opgeschoten.
Dat ben ik met je eens, ik ben dan ook niet boos op upc dat ze mij dit vertelden maar teleurgesteld omdat ik het laatste sprankeltje hoop verloor dat de kwalteit nog zou kunnen verbeteren. Maar ik vind het inderdeaad netjes dat ze me het nog vooraf hebben meegedeeld... Ik dacht eerst dat ze de afspraak zouden verzetten toen ik hen aan de telefoon kreeg, maar daarentegen kwamen ze met deze mededeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
HaaZ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:58:
Ik heb een prima analoog tv-beeld. Maar toch vind ik het digitaal beter en kijkt het fijner. Vooral wanneer het een echte breedbeelduitzending is. Analoog laat dan steekjes vallen.
Vergelijk het ook eens met snelle actie/sport scenes....
Dan zie je dat analoog veel beter presteert dan digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Of met scenes waarin je een object (of mens) op de voorgrond ziet en verder alleen maar wazige achtergrond (uit focus). Als je dan naar die achtergrond gaat kijken, zie je dat het 1 smerige digitale modderpoel is. :P

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:02:
Of met scenes waarin je een object (of mens) op de voorgrond ziet en verder alleen maar wazige achtergrond (uit focus). Als je dan naar die achtergrond gaat kijken, zie je dat het 1 smerige digitale modderpoel is. :P
Maar waarom voert UPC dit in dan??? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:15:
ja, maar met component heb je bij plasma en lcd vaak Progressive Scan wat een zeer rustig en strak beeld geeft op plasma. (op lcd blijft het bagger, daar is geen enkele remedie voor)
LCD is net zo goed een progressive scan displays als plasma hoor :? Wat dat betreft maakt dat geen enkel verschil. Ik gebruik echter gewoon SCART met m'n LCD TV omdat het kwaliteitsverschil niet te zien is en m'n TV betere deinterlacing en motion compensation doet dan m'n DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:28:
Ik snap trouwens niet hoe het komt dat de digitale kwaliteit van upc zoveel op vcd lijkt. Ik zie elders in dit topic dat er een bitrate van 4 tot 6 Mbps gebruikt wordt. Echter wanneer ik zelf een dvd signaal van 4 mbps maak, dan ziet het er aanzienlijk beter uit dan het signaal van upc. (en dan niet een x-pass vbr cce encoding maar een cbr encoding)
De meeste aanbieders van digitale TV hercomprimeren de digtaal aangevoerde signalen opnieuw naar lagere bitrates inplaats van deze 1 op1 door te geven.
Ook moet dit natuurlijk realtime gebeuren, resulterend in een soms bizar slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
The_Doman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:28:
[...]
De meeste aanbieders van digitale TV hercomprimeren de digtaal aangevoerde signalen opnieuw naar lagere bitrates inplaats van deze 1 op1 door te geven.
Iemand enig idee wat voor codec UPC gebruikt? MPEG2, MPEG4, ???

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

VonFoX schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:15:
[...]

Maar waarom voert UPC dit in dan??? :?
omdat ze er geen rekening mee gehouden hebben dat mensen zich plotseling scheel gaan zitten kijken op het beeld van hun tv en bij de minste muizenscheet gaan zeggen dat het zwaar klote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
YellowCube schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:32:
[omdat ze er geen rekening mee gehouden hebben dat mensen zich plotseling scheel gaan zitten kijken op het beeld van hun tv en bij de minste muizenscheet gaan zeggen dat het zwaar klote is.
Nou, da's ook wel lekker overdreven... :P Als je blij bent met de kwaliteit is dat prima, maar ik vind het er niet echt lekker uit zien. Zwaar klote vind ik het ook niet, maar tot nu toe is analoog toch fijner, en dan neem ik het beetje ruis maar voor lief. Enneh... ik zit toch echt op m'n stoel of bank op een paar meter afstand als ik TV zit te kijken, hoor. ;)

Ik vergelijk het wel eens met VOIP: een hele mooie uitwikkeling en heeft zeker de toekomst, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid van het analoge KPN netwerk heeft het nog niet.

[ Voor 13% gewijzigd door mvdklip op 11-01-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:32:
[...]

Iemand enig idee wat voor codec UPC gebruikt? MPEG2, MPEG4, ???
Xvid ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:46:
[...]

Nou, da's ook wel lekker overdreven... :P Als je blij bent met de kwaliteit is dat prima, maar ik vind het er niet echt lekker uit zien. Zwaar klote vind ik het ook niet, maar tot nu toe is analoog toch fijner, en dan neem ik het beetje ruis maar voor lief. Enneh... ik zit toch echt op m'n stoel of bank op een paar meter afstand als ik TV zit te kijken, hoor. ;)

Ik vergelijk het wel eens met VOIP: een hele mooie uitwikkeling en heeft zeker de toekomst, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid van het analoge KPN netwerk heeft het nog niet.
Was met casema in het begin ook: kwaliteit digitaal minder dan analoog. Inmiddels is de bandbreedte flink verhoogd, en is de kwaliteit echt mooier dan de analoge versies. Mede ook dankzij een softwareupdate voor de samsung-decoder.
Dus ook ik heb de UPC-decoder maar besteld.... en hopelijk is de kwaliteit over een tijd ook erg goed. Hopelijk kijken ze ook goed naar dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Vraagje:

Is het mogelijk twee mediaboxen aan te sluiten?
Er is vandaag nml. op mijn bedrijf een mediabox afgeleverd (omdat we UPC chello hebben), zelf verwacht ik hem prive over een week. Ik heb dadelijk dus een decoder over. Is dus de vraag of dit gaat werken. Als dit niet zo is stuur ik hem weer terug.
Iemand al ervaring hiermee?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Technisch gezien:
Als jij een goede (evt. voor on-demand functies retourgeschikte verdeler) gebruikt met hoogwaardige bekabeling en splitters is het geen probleem. De Mediabox kan volgens het boekje achter max. 15 meter kabel hangen. Natuurlijk is er wel degelijk verschil in kabel en kabel.

Administratief:
De geadresseerde (=huurder) vd box is verantwoordelijk voor de mediabox en de kosten van het gebruik. Dus als je dat in onderlinge overeenkomst kan regelen met de officiele eigenaar van de box is er niet aan het handje. De Box vertegenwoordigd een waarde van 150 euro, dus tja wees er dan wel extra voorzichtig mee. :)

Het apparaat is niet huisgebonden, je kan hem overal installeren in het UPC gebied. (Mits het gebied geschikt is voor dig. TV) Hij staat alleen administratief op naam van de betreffende kabelklant.

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 13-01-2006 15:36 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Gaat wel werken, administratief kunnen er volgens mij nog geen 2 boxen op 1 adres staan, maar wanneer de adressen verschillend zijn maakt het niet uit. Zoals hierboven gezegd wordt. Je bent alleen afhankelijk van je signaal in de woning, dit moet natuurlijk goed zijn.
Ik heb een 5-wegsplitter, daar functioneerd hij bij mij prima achter. Signaal is, als je kijkt naar de mediabox, een streepje zwakker dan zonder de splitter. Hoge kwaliteit splitters geven dus bijna geen verlies. Ik zou dus ook zonder problemen 5 mediaboxen kunnen aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Hoe werkt dat praktisch dan?
Kan ik allebei de mediaboxen activeren op hetzelfde adres?
Of moet ik eerst de box activeren op het adres waar die aangekomen is.
Staan de mediaboxen trouwens 'out of the box' al geregistreerd op een bepaald adres, of gebeurt dit pas als je de box gaat activeren?

@Stealth: ben van beide mediaboxen eigenaar, dus verantwoordelijkheid is geen probleem.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Het apparaat wordt niet op adres geregistreerd.
De decoder is bezorgd, en UPC weet al welke smartcard/decoder jij krijgt. Aan de hand daarvan staat hij al op het juiste adres (= afleveringsadres) klaar voor registratie.
Zodra die smartcard online komt, wordt hij bij UPC gereed gemeld. Wààr je hem online laat komen maakt niet uit.

Bij mij is er (nog) geen retoursignaal. De decoder kan bij mij dus niet melden aan UPC dat hij aangesloten staat. Zelfs dan werkt alles prima, al kan ik natuurlijk geen films e.d. bestellen, want dan is retour noodzakelijk.
De decoders zijn zo ontworpen dat retour niet noodzaak is om te kunnen werken.

[ Voor 32% gewijzigd door HaaZ op 13-01-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
HaaZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:33:
Het apparaat wordt niet op adres geregistreerd.
De decoder is bezorgd, en UPC weet al welke smartcard/decoder jij krijgt. Aan de hand daarvan staat hij al op het juiste adres (= afleveringsadres) klaar voor registratie.
Zodra die smartcard online komt, wordt hij bij UPC gereed gemeld. Wààr je hem online laat komen maakt niet uit.

[..]
Dat klopt niet helemaal. Het gereedgemelden gebeurt aan de hand van het bericht van TPG dat hij afgeleverd is. Anders zou iemand zonder retoursignaal nooit hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Laat ik het persoonlijke ervaring noemen? Heb de decoder al ff, staat nog steeds niet gereedgemeld en ik heb zelf gezien dat mn retour nog uit stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
HaaZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:07:
Laat ik het persoonlijke ervaring noemen? Heb de decoder al ff, staat nog steeds niet gereedgemeld en ik heb zelf gezien dat mn retour nog uit stond..
Daar zit ook wel een vertraging in (om mensen de kans te geven hun mediabox aan te sluiten). Trust me, ik heb er ook een hoop persoonlijke ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Laatst online: 06-09 20:42
Bigs schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:31:
[...]

Teletekst is niets anders dan een signaal dat verwerkt zit in de onderste 2 lijnen van je beeld. In je TV is het niet de tuner, maar een losse teletekst-decoder die dat signaal omzet naar leesbare pagina's.
Zojuist even gebeld met UPC, korte wachttijden hebben ze wel moet ik overigens zeggen, want ik wil wel teletekst. Er komt binnen enkele weken een update die teletekst over de Mediabox wel mogelijk moet maken, hij had het over versie 1.6 ofzo die dit mogelijk moet maken. Deze update wordt als deze beschikbaar komt automatisch uitgerold over het netwerk dus zelf hoeven we niets te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Laatst online: 06-09 20:42
dubbel sorry

[ Voor 95% gewijzigd door mol99 op 14-01-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
mol99 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:35:
[...]

Zojuist even gebeld met UPC, korte wachttijden hebben ze wel moet ik overigens zeggen, want ik wil wel teletekst. Er komt binnen enkele weken een update die teletekst over de Mediabox wel mogelijk moet maken, hij had het over versie 1.6 ofzo die dit mogelijk moet maken. Deze update wordt als deze beschikbaar komt automatisch uitgerold over het netwerk dus zelf hoeven we niets te updaten.
Das grappig.. want we zitten al op 1.7 :) (1.72 voor zilveren mediaboxen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gisteren ook aangevraagd . . . Ik zit hier met een TFT TV, en hoop dat het beeld nu beter wordt. Het signaal is hier alleen wel al wat zwakker, omdat ik op een zolder zit, en er ligt een flink aantal meters aan coax kabel zegmaar . . .

Naja, we zien het wel, al is het maar een kleine verbetering, ik vind het wel best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is hier eindelijk de box omgeruild (1e exemplaar was dus gewoon dood) en valt me niet zwaar tegen, zoals eerder gezegd, het beeld is niet veel beter dan de coax en op bv rtl 4 is nogal veel digitale compressie ruis. De potentie zit er wel in, op Canal+ is de kwaliteit wel redelijk.
De "electrical audio-out" doet volgens mij nog niks, moet ik nog ff uitttesten, kan niet goed zien of de versterker het digitale signaal pakt of de doorlus van de tv (analoge kabeltje lostrekken, nog geen tijd voor gehad).

Ook al de 1e hanger gehad, toen ik naar de radio wilde schakelen kwam er " even wachten " in beeld, duurde me te lang, dus terug naar tv en vanaf daar alleen maar zwart beeld bij de zenders. Stekker er uit en toen deed ie het weer, alleen stand-by zetten was niet genoeg.

Teletekst zou volgens de monteur onder de Help-toets zitten, maar bij mij doet ie dat gewoon met de TXT-toets, in tv-modus van de a-b dan.

Vraagje: hoe kun je de signaal-sterktes precies zien? Kan in het diagnose-menu alleen de versienrs zien. Zit namelijk 15m bij de meterkast vandaan achter een Hirschmann GHV830 met 4-weg multitap en bij de 1e installatie gaf ie het signaal op 100% aan en de bovenste balk op halverwege, net als het plaatje in de installatie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De enige manier om die te zien is om de box via het menu terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, dan kom je weer terug in de installatieprocedure. Die onderste balk moet 100% zijn, de bovenste hangt meestal zo rond de 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das jammer, toen ik nog het thomson-kabelmodem had kon je precies de sterktes signaal/ruis verhouding etc uitlezen. Aan de reactie van de monteur waren de waardes goed, toch heb ik op VH1 dat het af en toe stilstaat, gisteren op Canal+ geen last gehad. Lijkt ook wel of de sateliet zenders direct worden doorgezet en onze eigen zenders door UPC zelf op primitieve wijze gecomprimeerd worden. Ned2 is analoog beter dan digitaal.

De spdif/Coax-uit doet het, maar geen dolby digital idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Bigs schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Daar zit ook wel een vertraging in (om mensen de kans te geven hun mediabox aan te sluiten). Trust me, ik heb er ook een hoop persoonlijke ervaring mee ;)
Hm dan is er bij ons gewoon wat mis gegaan. Nouja boeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de mediabox aangesloten en bij mij bleef hij hangen op "de installatie is voltooid, het kan enkele minuten duren" enz.. :(
Reset hielp niet. Toch maar met bellen met helpdesk voor 10 euro cent per minuut. :r
Blijkt er oude firmware in die setopbox te zitten (Ik moet wel zeggen dat ik de box al 1,5 maand heb staan) moet nu ff 30 min wachten ..ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de box ook net binnen, aangesloten en draait! Kwaliteit inderdaad nog niet zo goed als casema's digitale tv maar wellicht komt dat binnenkort.
Heb nog wel een aantal zenders die niet doorkomen (blijft een background flikkeren met 'toets menu' of zo). Maar dat zijn niet zo belangrijke zenders voor mij.

Vind de samsung van casema wel een stuk makkelijker. Ja kan daar 4 favorietenlijsten maken waar je dan doorheen kan bladeren, in plaats van met deze door de hele lijst te bladeren.
Ook teletekst ontbreekt op de UPC-decoder.
Jammer is ook dat je bij UPC de achtergrond van de ondertitels niet kan instellen. Ziet er nu wel wat hard uit, dat zwart op wit. (Loop tegen de volgende bug aan: als je standaard NL ondertitels hebt, krijg ik ze niet uit. Krijg ze wel aan gelukkig als je default de ondertitels uit hebt).
Ook de afstandbediening is wat aan de grote kant tov de casema samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
hoe lang heeft het bij jullie geduurt van aanmelding-brief-mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozejas schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:42:
hoe lang heeft het bij jullie geduurt van aanmelding-brief-mediabox?
28/12 aangemeld, afgelopen week de brief, 14/1 (vandaag) ontvanger gekregen (tpg post), geinstalleerd en werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
bedankt ik pcies zzelfde behalve mediabox naja zal die volgende week wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:29
23-12 aangemeld, brief tijdje terug, en nog steeds wachtende op de box helaas. Heb er gisteren al over gebeld, kon tot eind komende week duren ivm drukte ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons werkt het apparaat nu trouwens niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe firmware heeft gewerkt :) Hij draait nu.
Digitaal kijken op een 42 inch plasma van panasonic rocks wel 8)
Ik had er alleen wel meer van verwacht!
Nu ff wachten hoe ik Canal+ moet gaan afzeggen want die heb ik nu (als het goed is een maand gratis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:56:
Die nieuwe firmware heeft gewerkt :) Hij draait nu.
Digitaal kijken op een 42 inch plasma van panasonic rocks wel 8)
Ik had er alleen wel meer van verwacht!
Wat had je dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een UPC Mediabox (silver)

Wat mij op viel:

- zapt traag
- compressie vaak té sterk en daardoor zichtbaar
- dropouts in het geluid en beeld
- zo nu en dan loopt ie vast tijdens het spelen met de AB, de spanning moet dan eraf gehaald worden om weer beeld te krijgen.
- geen favorieten voor de tv kanalen, wel de radio kanalen

+ geluidskwaliteit is stukken beter
+ on screen tv gids, erg makkelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:15:
Hier ook een UPC Mediabox (silver)

Wat mij op viel:

- zapt traag
Dat is normaal met digitale ontvangers. Je hebt niet voor niets een decoder die de streams moeten decoderen.
- compressie vaak té sterk en daardoor zichtbaar
Klopt, alleen de compressie is niet overal even sterk. Canal+ en Talpa hebben bijna geen compressie.
- dropouts in het geluid en beeld
De meeste drops zijn gefixed vanuit UPC, waarschijnlijk issue in de software van de box? Het heeft iig niet met drukte en belasting te maken van het net. 's Morgens, 's Nachts en in de middag maakt niet uit. Er zijn altijd drops. Uit andere fora komt het uit heel den lande. Overigens durf ik wel te beweren dat het een software issue is, want ook de radiozenders hebben de stotteringen
- zo nu en dan loopt ie vast tijdens het spelen met de AB, de spanning moet dan eraf gehaald worden om weer beeld te krijgen.
Klopt, ik heb me laten vertellen door de HD ( 8) ) dat er eind deze maand een software update moet komen die af moet rekenen met de scartproblemen, volumeproblemen, hangs en andere bugs. Met een beetje geluk ook nieuwe functies.
- geen favorieten voor de tv kanalen, wel de radio kanalen
Zie hierboven.
+ geluidskwaliteit is stukken beter
+ on screen tv gids, erg makkelijk

[ Voor 32% gewijzigd door I_stealth_I op 15-01-2006 00:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder blokjes, minder TV hoeven af te stellen per kanaal, volume staat erg laag.
Maar als je eenmaal de goede "setup" hebt is het heerlijk kijken.
Weet iemand hoe het zit met Canal+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:22:
[...]

Minder blokjes, minder TV hoeven af te stellen per kanaal, volume staat erg laag.
Canal+ wordt na een maand automatisch stop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:22:
[...]

Ben jij nou een Tweaker? Ga eerst even kijken voordat je begint te mekkeren over een vrijwel gratis apparaat. Je had dat volume allang kunnen tweaken:

Op de mediabox afstandbediening:
- druk 'menu'
- kies 'instellingen' -> druk OK
- kies ' tv instellingen' -> druk OK
- ga 3x naar beneden; 'volume' (druk arrow down)
- druk de balk met arrow right helemaal naar 100% ipv 50%
- Druk OK
[draai uw speakers terug om beschadiging te voorkomen!]
- Druk UPC knop

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 15-01-2006 17:20 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds gisteren in amsterdam digital tv op me 1 meter plasma scherm.
beeldkwaliteit is zeer goed op sommige zenders. Met name live uitzendingen van Talpa
en SBS6 (de callgirls) zijn scherp.

Nadelen: geen teletekst (ik heb een plasma zonder tuner)
afstandsbediening is lelijk en niet ergonomisch
veel blokjes in beeld , zeker enkele keren per uur,
misschien zal ik die bijgeleverde coas kabel aansluiten?

maar ja, mag niet klagen voor die 2 euro extra per maand.
En omdat ik deze maand fashion tv er gratis bij heb hoef ik geen
pr0n meer te downloaden deze maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:44:
heb sinds gisteren in amsterdam digital tv op me 1 meter plasma scherm.
beeldkwaliteit is zeer goed op sommige zenders. Met name live uitzendingen van Talpa
en SBS6 (de callgirls) zijn scherp.
NoFI hoor, maar dat noem ik geen kwaliteit zenders ;)
Discovery en NGC (BBC maybe) zijn meer kwaliteitszenders... Hopelijk hebben ze dat wel in orde (nog steeds wachtende op de digitale TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:19:
[...]

Ben jij nou een Tweaker? Ga eerst even kijken voordat je begint te mekkeren over een vrijwel gratis apparaat. Je had dat volume allang kunnen tweaken:

Op de mediabox afstandbediening:
- druk 'menu'
- kies 'instellingen' -> druk OK
- kies ' tv instellingen' -> druk OK
- ga 3x naar beneden; 'volume' (druk arrow down)
- druk de balk met arrow right helemaal naar 100% ipv 50%
- Druk OK
[draai uw speakers terug om beschadiging te voorkomen!]
- Druk UPC knop
Tweaker...? Een goed gevorderde prutser ben ik zeker :9
Mekkeren vind ik een groot woord, maar goed, wel bedankt voor de tip!
Ik had dit gemist met het instellen en handleidingen .. :O ..zijn soms handig.
Overigens vind ik 17,99 p/m nauwelijks gratis ..zeker met het oog op de alternatieven!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Eurosport wordt niet meer bilangual uitgezonden. Naast de haperingen in het beeld en geluid en de compressieartefacten, nog een reden om het niet te nemen.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:17:
[...]

Tweaker...? Een goed gevorderde prutser ben ik zeker :9
Mekkeren vind ik een groot woord, maar goed, wel bedankt voor de tip!
Ik had dit gemist met het instellen en handleidingen .. :O ..zijn soms handig.
Overigens vind ik 17,99 p/m nauwelijks gratis ..zeker met het oog op de alternatieven!
Die 15 euro per maand heb je altijd al betaald...Er komt maar 2 euro ofzo per maand bij voor het digitale gedeelte.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Wat ik nou echt dom vind is dat ik geen 2 mediaboxen kan krijgen:( Dat is toch klinkklare onzin dat dat niet kan? We hebben heir achter een hdtv staan en voor nog een fatsoenlijke tv worden allebei bekeken maar dan moet ik dus kiezen:S Ik vind het gewoon puur een vorm van service(en dat betekent neit da ik er neit voor wil betalen) dat zoeits mogelijk moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Heb je dat nagevraagd?

Bij mijn weten kan dat namelijk wel gewoon.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.