Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

1. Ben blij om hier te lezen dat ook bij anderen die UPC mediabox zo belachelijk heet wordt (ik heb die zilvere Thomson). Eigenlijk vreemd dat we dat OK vinden met brandgevaar enzo? Ik haal toch maar altijd alle spannning eraf (geen standby) via Klik-Aan/Klik-Uit, lijkt me toch veiliger.

2. Begrijp ik nu goed dat de standaard TV kanalen (die je ook met analoog TV hebt) toch digitaal zijn te zien via een ingebouwde DVB-C tuner met UPC? Ik heb de Sony Bravia 40EX1 (met DVB-C tuner), maar blijkbaar is UPC de meest ongelukkige provider die je kan hebben om van die spuuglelijke mediabox af te komen.
Heeft het nu wel/geen zin om die UPC smartcard in zo'n "Nagravision" kaarthouder te stoppen en vervolgens in mn Sony EX1 mediabox? Ontvangst van standaard TV kanalen vind ik een prima concessie.

Dit wordt mij niet duidelijk uit diverse fora of desbetreffende forum info komt uit 2006 (tja, het is alweer 2009 ;-) Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
2. Nee, dat heeft geen zin. De zenders zijn gescrambled. Je zult een CAM moeten hebben die door UPC wordt gekoppeld aan je smartcard (in plaats van de mediabox te koppelen aan de smartcard). Naar mijn weten wordt dat niet ondersteund door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het begin de normale digitale box gehad met HD, nooit problemen gehad. Nadat we zijn over gestapt naar HD met de Mediabox - HDTV DVR is het een en al ellende. De eerste box startte vanzelf op als hij zin had, resette zich etc etc. Monteur langs geweest en alles hier was goed. Prima signaal. Nieuwe box neergezet. Die doet nog gekker. Ik krijg hem geeneens aangezet. Moet ik de stekker er weer uithalen en opnieuw laten starten. Ik heb nu zo'n ongeveer €25 aan telefoonkosten en ik schiet er niets mee op. Nog meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Hmm.. nu je het zegt... ik zie dat ding ook af en toe aanstaan.. en dan zeg ik altijd tegen mijn meissie dat ze hem 'weer ns niet heeft uitgezet'.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan dit weekend verhuizen en ik moet de kabel / internet aansluiting nog doen.

We hebben 2 Mediaboxen en 2 Modem ... ik heb een aantal kabels gehaald, waaronder TV kabels van Elro (de hoogste kwaliteit die ze hadden), metalen uiteindes ... telefoondraad van 15 meter en ik had al een UTP snoer van 15M.

We hebben loze leidingen in 't huis, nu is de vraag ... waar sluiten we wat aan. Mijn idee wat : Modem in de meterkast.

Moet ik dan gaan knippen in de aansluiting die UPC al heeft gemaakt? (ik ben echt een no-know wat dit betreft).

De kabel naar boven moet door een loze leiding heen, maar hoe doe je dat met meerdere mediaboxen, wat doe je ertussen? Moet ik met T-stukjes gaan werken, en wat moet ik waar neerzetten?

Radio / TV naar de woonkamer ligt al, is al voorgewerkt ... nu nog telefoon, UTP voor PC kamer en kabel voor TV op de slaapkamer.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
@ Farting Bob:

Misschien een dooddoener, maar: RTFM. Op de site van UPC staat een perfecte PDF die met plaatjes en al netjes uitlegt hoe en wat je moet doen.

Wallah!

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 20-08-2009 07:22 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:21:
@ Farting Bob:

Misschien een dooddoener, maar: RTFM. Op de site van UPC staat een perfecte PDF die met plaatjes en al netjes uitlegt hoe en wat je moet doen.

Wallah!
Hey hallo,

Bedankt voor de link, vreemd genoeg had ik gisteren genoeg links van handleidingen bekeken, maar deze kon ik niet vinden (of ik was te slaperig om 't te vinden, aangezien ik al 2 weken non-stop bezig ben met redelijk korte slaaptijden ivm de verhuizing van aanstaande zaterdag :).

Wel even een ander vraagje ... momenteel zitten we met een beperkt budget ivm 2 hypotheken ... kan ik dat spul van Elro gebruiken (kabels, verbindingsstukjes)? Ik bedoel, niet dat hele goedkope plastic spul, wel de profi serie (kabels en uiteindes had ik bijvoorbeeld van de hoogste kwaliteit (zit een goud vinkje op de verpakking).

Thnx iig ! I RTFM now :P !

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 08:02 ]

• Liegebeest
Tuurlijk kan dat, moet je alleen wel effe de connectoren er vanaf halen voordat je het door de kabelbuizen ragt ;)

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:48:
2. Nee, dat heeft geen zin. De zenders zijn gescrambled. Je zult een CAM moeten hebben die door UPC wordt gekoppeld aan je smartcard (in plaats van de mediabox te koppelen aan de smartcard). Naar mijn weten wordt dat niet ondersteund door UPC.
Dank je.
Dit verklaart voor mij die discussies over uitlezen van die UPC mediaboxkey en deze in je eigen CAM te programmeren. Tot dusver overigens nergens gelezen dat iemand dat gelukt is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Ligt het aan mij of is de 2 talen optie weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bedoel je dat je op bepaalde zenders niet meer voor een andere audiotrack kan kiezen? Volgens mij kan dat nog steeds...

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Bij CN kon ik het eer gisteren niet kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gisteren dacht ik inderdaad dat je niet kan kiezen voor het Engelstalige geluidsspoor. Dat kan wel, maar om de een of andere reden zijn er blijkbaar twee Nederlandstalige geluidssporen en 1 Engelstalige.

Wanneer je op de i-knop drukt moet je óf twee keer op het pijltje naar rechts óf 1 keer op het pijltje naar links drukken om 'm op Engels te zetten.

Erg wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Sinds korte tijd hebben wij ook UPC Digitaal. In ons analoge tijdperk hadden wij 4 tv's aangesloten op de kabel. Nu de mediabox er tussen zit is het ontvangst op andere tv's dramatisch en lopen bepaalde digitale kanalen niet helemaal soepel. Is een versterk hier gewoon een goede oplossing voor? En maakt het dan nog uit wat voor een versterker (wat betreft kwaliteit, ik zie goedkope en dure)?

Op versterkers met één uitgang kan ik gewoon de splitter aansluiten en dan zijn alle uitgaande kabels van de splitter versterkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wederom: UPC heeft een prachtige handleiding gemaakt met duidelijke plaatjes over splitters en waar je ze al dan niet moet plaatsen.

Wallah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zal dat linkje binnenkort eens opnemen in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Wij hebben een abonnement op UPC Digitale TV Starter HD DVR besteld. Ik lees dat ik dan een kastje krijg van Philips?
Onze tv is HD-ready (een Samsung LE32R82B) resolutie is 1366 x 768 pixels en volgens mij betekent dit dat hij 720p resolutie ondersteunt?

Nu lees ik dat UPC de HD-kanalen uitzendt op 1080p terwijl mijn tv maar 720p ondersteunt.
Krijgen we nu nog wel goed beeld, dat beter is dan analoog?

Nog een vraagje: als ik tv-programma's ga opnemen naar de in de mediabox ingebouwde harde schijf, is er dan een mogelijkheid om dit in DVD-kwaliteit te exporteren naar m'n PC zodat ik dit kan branden op een DVD'tje?

[ Voor 21% gewijzigd door krn176 op 30-08-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
krn176 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:50:
Nog een vraagje: als ik tv-programma's ga opnemen naar de in de mediabox ingebouwde harde schijf, is er dan een mogelijkheid om dit in DVD-kwaliteit te exporteren naar m'n PC zodat ik dit kan branden op een DVD'tje?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
krn176 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:50:
Wij hebben een abonnement op UPC Digitale TV Starter HD DVR besteld. Ik lees dat ik dan een kastje krijg van Philips?
Onze tv is HD-ready (een Samsung LE32R82B) resolutie is 1366 x 768 pixels en volgens mij betekent dit dat hij 720p resolutie ondersteunt?

Nu lees ik dat UPC de HD-kanalen uitzendt op 1080p terwijl mijn tv maar 720p ondersteunt.
Krijgen we nu nog wel goed beeld, dat beter is dan analoog?
JA hoor, de decoder schaalt het naar 720, en dat is beter dan normaal beeld. Maar volgens mij zend upc uit in 1080i.

Dit is alleen mogelijk met een tv kaart in je computer, en dan het beeld opnemen. Het bestand uitlezen / kopieeren gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Gisteren zat ik NOS Studio Sport te kijken op Ned 3 HD en het beeld begon opeens te flikkeren/flitsen, soort van snel aan en uit zwart beeld, dus ik dacht zal wel een storing zijn. Vanochtend even UPC Testbeeld gedaan, kanaal 999, en in het filmpje hieronder het resultaat. Iemand hetzelfde ervaren? Alles werkt verder gewoon perfect, internet, TV en telefoon.

http://www.youtube.com/watch?v=a3DDcc2DpPY

Dat van die netwerkverbinding, moet daarvoor de mediabox op het netwerk verbonden zijn? Die netwerkaansluiting is toch alleen voor software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Mijn gemeente (Zwijndrecht) hanteert een lager analoog kabeltarief dan de 16.70 p/mnd namelijk 12,40 p/mnd. Als ik nu een digitaal pakket neem betaal ik dan echt de 4 euro bovenop 12,40 voor het instap digitaal abo 'UPC Starter' oftewel 16,40 p/mnd? Of trekken ze dan het tarief ineens op naar totaal 20,70 p/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

chimo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:22:
Gisteren zat ik NOS Studio Sport te kijken op Ned 3 HD en het beeld begon opeens te flikkeren/flitsen, soort van snel aan en uit zwart beeld, dus ik dacht zal wel een storing zijn. Vanochtend even UPC Testbeeld gedaan, kanaal 999, en in het filmpje hieronder het resultaat. Iemand hetzelfde ervaren? Alles werkt verder gewoon perfect, internet, TV en telefoon.

http://www.youtube.com/watch?v=a3DDcc2DpPY

Dat van die netwerkverbinding, moet daarvoor de mediabox op het netwerk verbonden zijn? Die netwerkaansluiting is toch alleen voor software updates?
Heb van de week precies hetzelfde gehad (ook dezelfde foutcode), dan werkt o.a. UPC On Demand dus niet, hier kwam ik achter toen ik wat via Uitzending Gemist wilde kijken. Aan de bekabeling kon het niet liggen want die is niet overnight veranderd.

Vervolgens maar de MediaBox zichzelf geforceerd laten updaten nadat aan/uit, kabels toch maar even opnieuw pluggen etc. niets helpte. Probleem is sindsdien verholpen, blijf het echter raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:22:
Mijn gemeente (Zwijndrecht) hanteert een lager analoog kabeltarief dan de 16.70 p/mnd namelijk 12,40 p/mnd. Als ik nu een digitaal pakket neem betaal ik dan echt de 4 euro bovenop 12,40 voor het instap digitaal abo 'UPC Starter' oftewel 16,40 p/mnd? Of trekken ze dan het tarief ineens op naar totaal 20,70 p/mnd.
12,40 pm? ik woon ook in zwijndrecht, alleen ik betaal gewoon 16,70 pm hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

12,40 pm? ik woon ook in zwijndrecht, alleen ik betaal gewoon 16,70 pm hoor...
Hmm raar verhaal dit. Zie de website van de gemeente hier en hier (tarief kan ik ook niet rijmen) waarop staat dat toch echt een lager tarief is afgesproken tot eind 2010.
maart 2007
Abonnees UPC in Zwijndrecht betalen minder voor radio en TV

Bent u abonnee van kabelbedrijf UPC en woont u in Zwijndrecht? Dan gaat u de komende vier jaar minder betalen voor het standaardpakket radio en tv. De gemeente en UPC Nederland hebben scherp onderhandeld over de nieuwe prijs voor deze dienstverlening. Het nieuwe tarief voor het standaardpakket is lager ten opzichte van het geldende kabeltarief. Vanaf 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010 krijgt u dit maandelijks te zien op de factuur. UPC stuurt haar klanten een brief met uitleg over de nieuwe situatie.

In 1994 sloot de gemeente een overeenkomst met UPC voor exploitatie van de kabel. Die afspraak zou pas in 2014 eindigen. Toch wilde UPC graag een nieuwe overeenkomst met Zwijndrecht afsluiten. De overeenkomst van 1994 was namelijk verouderd omdat er de afgelopen jaren veel is veranderd in de datacommunicatie en de techniek. Ook op juridisch gebied is er veel gewijzigd, met name op Europees niveau. De overeenkomst is nu aangepast aan de laatste ontwikkelingen.

Naast het lagere tarief bevat de overeenkomst nog een belangrijke wijziging; UPC mag de tarieven alleen binnen de wettelijke regels en onder het toezicht van Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) aanpassen of verhogen.
Ik kan de brief nog wel even opduiken van begin januari van dit jaar toen ik vanuit Dordrecht (16,70) naar Zwijndrecht ging waarop toch echt 12,40 p/mnd staat. En welke ik ook betaal. Wel vreemd gevonden dat op de afwijkende tarief pagina van UPC Zwijndrecht er niet op staat.
Heb jij alleen een analoog pakket of ook digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bomin schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Vervolgens maar de MediaBox zichzelf geforceerd laten updaten nadat aan/uit, kabels toch maar even opnieuw pluggen etc. niets helpte. Probleem is sindsdien verholpen, blijf het echter raar vinden.
Bedankt voor de info, ik zal het morgen eens proberen. Trouwens, m'n pa kwam ermee, ik had dat testbeeld nooit gezien en alles werkte gewoon perfect.

Voor je die update heb je hem zeker aan het netwerk moeten hangen?
Idd een raar verhaal want Zwijndrecht is onderdeel van de Drechtsteden dus waarom jullie nou minder mogen betalen, is voor mij een raadsel.. misschien omdat Dordt groter is? Hoewel Zwijndrecht eigen gemeente is maar goed..

Ik blijf trouwens in Dordt wonen en neem alleen internet, zat te denken aan de FP30 qua prijs/prestatie en mijn budget. Ik neem geen digitale televisie maar je MOET standaard TV/radio nemen voor je internet. Bovendien kijk ik amper TV dus standaard zenders zijn prima, zit ik bij mekaar net onder de 50 euro (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Nee, die update loopt gewoon via de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bomin schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:42:
Nee, die update loopt gewoon via de kabel :)
Oh ok, goed om te weten, hoef ik iig geen kabel te trekken :D

Ik ga wel ff die handleiding zoeken want ik heb nooit zo'n update gedaan het hele spul is van m'n pa dus ik heb geen zin dat ik dadelijk iets stuk maak. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Hangt er vanaf welke box je hebt staan hoe je een update forceert, kan me niet herinneren waar ik het gevonden heb maar het was of hier ergens of via good old Google.

Voor de zilveren HD MediaBox zonder DVR is het in ieder geval de "<<" knop ingedrukt houden terwijl je de stroom eraf haalt en er weer op doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
ik word echt helemaal gek van upc...
on demand werkt niet, dus ik de mediabox rechtstreeks aan overnamepunt in meterkast hangen.. nog steeds geen on demand. Ik bel de klantenservice, die zouden een monteur sturen om het te fixen.
Nu is er dus vandaag die monteur langsgeweest. Die heeft vervolgens de mediabox vervangen... en nu heb ik nog steeds geen on demand. Ik UPC weer bellen; nu komt er overmorgen weer een UPC kerel om het overnamepunt te vervangen....

dat geforceerd updaten werkt ook zo bij de SD DVR (kan het inmiddels wel dromen :z, met dank aan de klantenservice :P )

1- < (knop met pijltje naar links op mediabox) ingedrukt houden
2- stekker uit mediabox halen
3- 30 sec wachten (is belangrijk volgens de helpdesk)
4- stekker er weer in doen
5- wachten tot het lampje onderaan (bij het envelopje) oranje gaat knipperen

en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bomin schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:36:
Hangt er vanaf welke box je hebt staan hoe je een update forceert, kan me niet herinneren waar ik het gevonden heb maar het was of hier ergens of via good old Google.

Voor de zilveren HD MediaBox zonder DVR is het in ieder geval de "<<" knop ingedrukt houden terwijl je de stroom eraf haalt en er weer op doet :)
Nee, ik heb de zwarte met HD en DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
De zender FoxLife is inmiddels beschikbaar in België via Telenet en wel in een HD versie. Terwijl op het UPC en Ziggo netwerk voorlopig (zo lijkt het) alleen een SD versie beschikbaar is. De uitzendingen beginnen op maandag 7 september nu schijnen er alleen promo filmpjes te spelen. Vreemd genoeg zie je nu dus ook promo over HD kwaliteit op SD versie van UPC.

Het is na 13th Street weer een zeer interessante toevoeging. Omdat ze VS serie uitzenden die nog niet eerder in NL op de buis zijn geweest zoals o.a. 'True Blood' (HBO), In Treatment (HBO), Nurse Jackie (Showtime). Bij UPC en Ziggo zit de zender in het UPC Starter (kanaal13) / Ziggo Z1 Basis pakket zonder extra kosten. Bij Telenet lijkt ie alleen in HD versie te zien te zijn en wel in het HD XL Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Bomin schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:36:
Voor de zilveren DVR zonder HD (dus omgekeerd) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Iemand nog op- of aanmerkingen op de de tabel in de TS? Ik wil die tabel zo compleet mogelijk maken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 01-09-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:41

KoffieNT

banaan

Misschien soorten van afstandbediening, al geloof ik dat er maar 2 soorten zijn?

Ik heb in het begin de meest rechtse mediabox gehad, omdat het me het geld niet waard was ben ik overgestapt naar een lager abonnement en heb ik nu de 2e uit de tabel. Ik zie dat de eerste en tweede dezelfde zijn, maar dan zwart.
Ik ben het op de site nergens tegen gekomen, maar kan ik de mijne (zilvere) simpelweg omruilen voor een zwarte? Staat toch wat mooier hierzo..

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Lekker.... Begin Augustus hadden we een nieuwe box gekregen ter vervanging van degeen die was doorgebrand. Echter, de nieuwe box nam niet goed op. Alle troubleshooting netjes doorlopen:

* Reset to factory defaults
* Herstart zus-en-zo
* Lijn doormeten qua signaal
* Herinstallatie van software
* Herformat van de harde schijf

Niets mocht baten. Hij blijft zwart beeld geven en een dubbel-zo-snel geluid, als ie uberhaupt al opneemt. UPC stemde in dat de box inderdaad defect was geleverd en dat we meteen een nieuwe zouden krijgen. Een week wachten. Twee weken wachten. Drie weken wachten. Niets.

Vandaag beldde m'n vrouw nog eens en die kreeg een kerel te horen die beweert dat ze binnen 28 dagen geen nieuwe mogen sturen. Zij boos. Hij boos omdat zij pissig werd. Morgen komt er dus een monteur over de vloer, omdat de vent van UPC zegt dat de monteur er maar naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik kan me voorstellen dat UPC vindt dat het sturen van een monteur geen kwaad kan als je in zo'n korte periode toe bent aan de tweede vervangende Mediabox. Dat had UPC dan echter bij het eerste gesprek moeten aangeven, want nu drie weken lang voor niets zitten wachten. :(

• Liegebeest
Yep... Ach ja... We zien het zo wel, de monteur hoort tussen 1700 en 2200 te komen. Dat dat ook kan joh :)

EDIT:
Gdver-de-gdver-de-gdver...

De kerel die vrouwlief gisteren aan de lijn had was al niet bepaald charmant en kortaf, maar het werd nu wel heel mooi. Drie weken geleden werd beloofd dat we een nieuwe kregen, toen werd gezegd "dat is helemaal niet zo, eerst een monteur". Fine, okay, pissig, maar als het moet dan moet het. Vandaag komt de monteur, wat zegt ie? "U krijgt meteen een nieuwe". :(

Troubleshooten? Nee. Kijken naar de box? Nee. Lijstje met symptomen en controles nalopen? Nee. Hup, box weg, box vervangen, vijf minuten bellen. Eigenlijk zou ik blij moeten zijn, maar omdat vrouwlief al over de zeik was besloot de monteur te jennen en te grappen over agressief gedrag en dat zij de box vast had gesloopt. En ik natuurlijk als de gebruikelijke "slappe vaatdoek" die vent zo snel mogelijk naar buiten proberen te werken. Meh. Lekker avondje.

Zo maar eens een brief dichten, want het moet wel gemeld worden.

[ Voor 82% gewijzigd door Liegebeest op 03-09-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb sinds kort (weer) een DVR in huis. Ik vind dat deze DVR een hardere 'brom' produceert dan de vorige DVR die ik had. Monteur langsgeweest, zegt dat alles normaal is en ruilt niets om. Ondertussen baal ik er wel van en trek ik 's nachts de stekker eruit omdat ik het gebrom hoor vanuit bed. Wat kan ik eraan doen?

Ook het geluid tijdens het kijken van tv lijkt iets hoger overigens, maar met name het geluid in standby stoort me. Ik geloof best dat het normaal is, maar ik merk gewoon wel verschil met de vorige box (die is er nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@Draakhoofd:

Het kan zijn dat de kap trilt door de bewegende onderdelen in de DVR. Wordt het geluid minder als je je hand op de kap legt? Dat was bij onze vorige namelijk wel zo. We hebben er dus permanent wel iets op liggen: een CD, DVD hoes, een afstandsbediening, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:34:
@Draakhoofd:

Het kan zijn dat de kap trilt door de bewegende onderdelen in de DVR. Wordt het geluid minder als je je hand op de kap legt? Dat was bij onze vorige namelijk wel zo. We hebben er dus permanent wel iets op liggen: een CD, DVD hoes, een afstandsbediening, dat soort dingen.
Hoi. Dat is bij mij helaas niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik neem regelmatig wat op met de DTV-DVR. Maar als ik dan de opname wil bekijken, of ik wil de reclame overslaan, dan zou ik graag willen springen in de tijdlijn van de opname. Maar het lijkt erop dat de box dat niet ondersteund. Klopt het dat je alleen maar kan fast forwarden?

Ik heb in de handleiding gekeken, maar daar staat er niks over vermeld, het zou toch absurd zijn als dat niet zou kunnen? Wat moet je dan als je halverwege de opname wil starten? Het fast forwarden gaat dan echt veel te traag.

Heb ik nu over deze functie heen gekeken, of kan dit echt niet?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:26
Beetje kort door de bocht, maar bij DTV staat consumenten gemak niet op de 1e plaats... Zo kunnen we namelijk nog wel meer ergernissen noemen. Ik heb ook vaak het gevoel dat het nog niet volwassen is.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Scooper schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:29:
Heb ik nu over deze functie heen gekeken, of kan dit echt niet?
Dat kan inderdaad niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11-09 13:38
paella schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:
Beetje kort door de bocht, maar bij DTV staat consumenten gemak niet op de 1e plaats... Zo kunnen we namelijk nog wel meer ergernissen noemen. Ik heb ook vaak het gevoel dat het nog niet volwassen is.
Wel erg stom ja, als ik zo'n apparaat zou ontwikkelen zou deze feature toch echt onder de must-haves komen te staan. Maar ja, dan maar paar minuten doorspoelen als je midden in de opname wil starten...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accountabc schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:47:
ik word echt helemaal gek van upc...
on demand werkt niet, dus ik de mediabox rechtstreeks aan overnamepunt in meterkast hangen.. nog steeds geen on demand. Ik bel de klantenservice, die zouden een monteur sturen om het te fixen.
Nu is er dus vandaag die monteur langsgeweest. Die heeft vervolgens de mediabox vervangen... en nu heb ik nog steeds geen on demand.
Wat bij mij hielp was even naar Fabriek-instellingen en dan even in het boekje kijken voor een andere code bij jou in de buurt. Daarna werkt het wel op de andere code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een film besteld. Knalde er meteen uit. Herstarten. weer eruit. En er zeker wel voor betalen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Met de HD-DVR box?
Wat gebeurt er als je de box totaal reset en het dan nog eens probeerd?

Anders een keer bellen met UPC, als je zeker weet dat het niet aan jou ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee met de oude zonder HD. ach. ik heb dit wel vaker gehad. Een half uur lopen resetten en kutten. Had ik dus geen zin in. Stuur ze wel een briefje dat ik er niet voor ga betalen. Het ligt zeker niet aan mij. Als je een film aanzet en de hele box knalt eruit, dan ligt het gewoon aan die rotkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nou, de derde DVR vertoont ook al weer kuren. Echt, de software die die lui schrijven...

* 9% procent aan schijfruimte gebruikt voor opnamen. Nog 99% resterende ruimte. Knap :o
* Na pauzeren van een programma ijlt het geluid vijf seconden na bij het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Begrijp ik het nu goed: qua binnenkomend signaal zijn 'digitale TV starter' en 'digitale TV starter DVR' precies gelijk. Het enige verschil is dat je bij het tweede abonnement een UPC box krijgt toegestuurd die ook kan opnemen. M.a.w. je betaalt de opname-mogelijkheid. Wat nu als je zelf een apparaat regelt dat het siganaal op kan nemen? Dan scheelt dat dus 5,50 per maand (9,50 euro - 4 euro). Toch?

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 08-09-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Correct er is geen verschil.

En nee, je kan geen eigen box er aan hangen. UPC registreert niet alleen de smartcard, maar ook het serienummer van de CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herkent iemand het probleem dat bij opname van HD uitzendingen het geluid een fractie achterblijft bij het beeld? ook het terug en vooruitspoelen van HD opnamen gaat niet soepel. het lijkt er op dat de HD bestanden te groot zijn voor de DVR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Mijn pa heeft een mediabox van upc thuis liggen. Ik heb zelf een abonnement van upc digital tv. Mag ik die box van mijn pa op andere tv aansluiten bij mij thuis? en krijg ik dan dezelfde pakket als mijn originele abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Werkt alleen als je ook de kaart van je pa mee neemt (zie mijn post recht boven die van jou). Weet niet of ze het ook nog op regio of adres afkaarten, maar het minste is kaart + ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Werkt bij iedereen programma gemist nog naar behoren ? ik wou in twild van marc marie terug kijken wat gisterenaaf was, maar ned 3 heeft voor gisteren bv maar 3 programma's staan en zo ong. alles tussen 19:00 en 23:00 uur is er gewoon niet. en voor vandaag staan er ook maar 4 progs. Ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt.

Is dit misschien een bekend probleem ?

• Liegebeest
Niet alles wat is uitgezonden verschijnt op Uitzending Gemist. Soms zijn er rechtenissues enzo... Kijk naar dat KamikazeTV van vorige week (ook op Ned3), dat mocht ook niet online of op UG.

• Deef_K
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:50:
herkent iemand het probleem dat bij opname van HD uitzendingen het geluid een fractie achterblijft bij het beeld? ook het terug en vooruitspoelen van HD opnamen gaat niet soepel. het lijkt er op dat de HD bestanden te groot zijn voor de DVR
Is een bekend probleem, UPC weet het maar doet er al maanden niks aan ( goh, dat kenden we nog niet ). Vaak helpt het even om op pauze en play te drukken maar komt later weer terug.

Verwijderd

Neefdave schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:12:
[...]

Is een bekend probleem, UPC weet het maar doet er al maanden niks aan ( goh, dat kenden we nog niet ). Vaak helpt het even om op pauze en play te drukken maar komt later weer terug.
het rare is dat het niet speelt bij gewone digitale uitzendingen

• Liegebeest
Ja maar, debuggen is ook moeilijk!

Verwijderd

Hier nu enkele maanden de UPC DVR box in gebruik en besloten om het eerste jaar gewoon maar even aan te kijken, maar de conclusie is nu wel dat we niet echt impressed zijn.

Het analoge signaal is iets slechter maar het verschil is niet bijzonder groot. Ook digitaal zien we korrelvorming optreden, de kwaliteit blijft gewoon laag. Je kunt het nog niet eens 720p noemen.

Enige wat handig is, is het pauzeren en weer kunnen verder spelen van films. ... maargoed, daar kun je ook een externe dvr recorder voor aanschaffen.

Dus... hier zal het abonnement niet worden voortgezet. De kwaliteit is gewoon niet ok.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:57:

Het analoge signaal is iets slechter maar het verschil is niet bijzonder groot. Ook digitaal zien we korrelvorming optreden, de kwaliteit blijft gewoon laag. Je kunt het nog niet eens 720p noemen.
Wat is niet 720p? De gewone SD kanalen? Nee tuurlijk zijn die niet in 720p HD. Verder zit er inderdaad een groot verschil tussen bepaalde zenders. De 10 Nederlandse hoofdkanalen zien er stukken beter uit dan de rest.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 10-09-2009 13:08 ]

• funrider
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:57:
Hier nu enkele maanden de UPC DVR box in gebruik en besloten om het eerste jaar gewoon maar even aan te kijken, maar de conclusie is nu wel dat we niet echt impressed zijn.

Om zenders in 720p of 1080i te kijken moet je toch echt een UPC HD decoder nemen. Een gewone UPC DVR kan dit niet weergeven. Voor een overzicht van de HD zenders zie de UPC website.
De populaire Nederlandse kanalen worden digitaal in 8 Mbps doorgegeven. Dit is behoorlijk hoog (overdreven hoog als je het mij vraagt). Zenders als BBC 1,2,3,4 worden in 5 Mbps doorgegeven en dat is voor een SD (normale 480p) kwaliteit prima.

Voor HD zender aanbod zul je nu nog flink moeten betalen bij UPC en het aanbod is nog beperkt. De grote voordelen van UPC digitale tv voor mij zijn momenteel toch echt 'On Demand' en de extra digitale tv (Foxlife, 13thStreet,History) en radio (40 themakanalen zonder reclame) zenders.

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:50:
[...]

Wat bij mij hielp was even naar Fabriek-instellingen en dan even in het boekje kijken voor een andere code bij jou in de buurt. Daarna werkt het wel op de andere code.
Inmiddels is het gefixt. De monteur heeft het abonnee overname punt vervangen voor een nieuwer exemplaar, en nu werkt on demand (eindelijk) wel :)

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
kan ik er gewoon een ander HD inzetten, enzo ja hoe ?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja dat kan, met een schroevendraaier.

Wel krijg je problemen met UPC omdat je die box natuurlijk niet mag open maken.

• Mawlana
Wat dus niet gaat werken omdat men met een obscuur filesystem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

mdj84nl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:03:
kan ik er gewoon een ander HD inzetten, enzo ja hoe ?
Waarom zou je dat willen? Meer capaciteit? Dat schijnt toch niet te werken, zo heb ik een keer op het upc forum gelezen: zelfs met een grotere HD wordt slechts de capaciteit gebruikt zoals die voor de box is vastgelegd.

• chim0
Laatste week veel signaalverlies op Ned 1,2 en3 HD, andere mensen zelfde ervaring?

Gisteren ook CL opgenomen en gekeken maar steeds na een tijdje gaat het beeld stotteren, dan doe ik snel pauze en play en dan gaat het weer goewd maar na een tijdje weer stotterig beeld en dan moet ik weer pauze/play doen zodat het weer goed gaat. Ik weet niet of het aan m'n mediabox ligt of aan Ned 1, 2 en 3? Misschien is het nog in otwikkeling? Alleen dat signaalverlies is wel vervelend.

Weet iemand trouwens hoe je de HD mediabox update? Ik heb op de website van UPC gezocht maar kon niets vinden. :$

• Mawlana
chimo schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:48:
Weet iemand trouwens hoe je de HD mediabox update? Ik heb op de website van UPC gezocht maar kon niets vinden. :$
3 opties:
- Spanning eraf, spanning erop (power cycle)
- 10 minuten op standby laten
- Geforceerde software download: spanning eraf, << knopje indrukken en ingedrukt houden terwijl je de spanning er weer opzet; knop ingedrukt houden totdat de mediabox de software gaat downloaden.

• chim0
sylvesterrr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:31:
[...]

3 opties:
- Geforceerde software download: spanning eraf, << knopje indrukken en ingedrukt houden terwijl je de spanning er weer opzet; knop ingedrukt houden totdat de mediabox de software gaat downloaden.
Bedankt! Kan je de TV gewoon aanzetten zodat je de software update prodecure daadwerkelijk ziet?

• Deef_K
  • Laatst online: 17:54
Waarom niet?

• chim0
Ok, ik heb de software update uitgevoerd met << ingedrukt houden en de box uit/aanzetten en hij deed R Loading 0 t/m 100 en toen R Saving 0 t/m 100 en nu blijft ie staan op InIt (initializing neem ik aan?). Ik laat hem wel even staan en kijk dadelijk wel. Hoe lang zou een init ongeveer moeten duren?

• Mawlana
Init betekent volgens mij dat je mediabox op het installatiescherm staat. Probeer je mediabox eens te resetten (spanning eraf, spanning erop). Als dat ook niet helpt, sluit de mediabox dan even aan met een scartkabel, waarschijnlijk stuurt ie dan niks door via de HDMI-uitgang.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Waarom hangt UPC een abonnement aan Private Spice? Bij KPN en andere aanbieders komt ie gewoon door.

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik bezit de HD-box (Zwarte) en heb vaak als ik Uitzending Gemist wil kijken dat er een storing is.
Als ik de box dan reset (spanning eraf/erop) werkt die wel weer. Maar om dit nu iedere keer te doen is mij teveel werk.

Wat kan ik het beste doen?

A life? Where can I download it??

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

UPC bellen en melding maken van het probleem. Dit is een bekend probleem en UPC kan niets meer dan zeggen: Box resetten.
Vanwege deze reden en het feit dat die harde schijf achterlijk veel herrie maakt ben ik overgestapt op het Royaal-abo zonder DVR..enige oplossing die er voor mij was/is. (jup ik had voor hetzelfde abo-geld het model met de DVR kunnen nemen, maar als dit ding op je slaapkamer staat is er gewoon niet mee te leven/slapen.)
Met de zilvere Thomson die ik nu heb, heb ik eigenlijk nog geen problemen gehad.

Wel valt me een ding de laatste tijd op, ik kijk erg veel Comedy Central en soms blijft het beeld 0,5-1seconde hangen, het geluid loopt gewoon door en daarna springt het gewoon weer goed.
Ik dacht eerst dat dit aan mijn bekabeling lag en dacht: Fix ik wel een keer.
Nou was ik laatst op bezoek bij iemand en we zaten daar ook CC te kijken, exact hetzelfde...
Afgelopen dagen geen/weinig last meer van gehad, maar als dit weer erger wordt ga ik effe bellen.

• chim0
sylvesterrr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:59:
Init betekent volgens mij dat je mediabox op het installatiescherm staat. Probeer je mediabox eens te resetten (spanning eraf, spanning erop). Als dat ook niet helpt, sluit de mediabox dan even aan met een scartkabel, waarschijnlijk stuurt ie dan niks door via de HDMI-uitgang.
Het is gelukt! Ik had geen scartkabel maar met HDMI lukt het ook. Ik heb het opgelost aan de hand van dit, ik moest dus op "OK" drukken en toen had ik beeld en zat ik in de Set-up waar je je land kan kiezen. Daarna de 3-cijferige activeringscode voor je gemeente invullen, in mijn geval 135, en daarna kon ik de zenders scannen, 159 TV zenders en 91 radiozenders, en daarna deed alles het weer perfect! De activeringscode voor je gemeente kun je trouwens hier vinden.

De software versie die er nu op staat is 3.7.1.109, kan iemand bevestigen of dit de laatste is?

Nogmaals dank voor alle input!

• Mawlana
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
KoffieNT schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:04:

Wel valt me een ding de laatste tijd op, ik kijk erg veel Comedy Central en soms blijft het beeld 0,5-1seconde hangen, het geluid loopt gewoon door en daarna springt het gewoon weer goed.
Ik dacht eerst dat dit aan mijn bekabeling lag en dacht: Fix ik wel een keer.
Nou was ik laatst op bezoek bij iemand en we zaten daar ook CC te kijken, exact hetzelfde...
Afgelopen dagen geen/weinig last meer van gehad, maar als dit weer erger wordt ga ik effe bellen.
Ik had recentelijk ook problemen op de transpondergroep waar Comedy Central ook in zit. Zie ook dit topic. Het duurde enkele dagen (begin september) heb recentelijk geen problemen meer gezien al heb ik dan ook minder tv gekeken. Zal ook weer eens CC in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffian schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:59:
Ik bezit de HD-box (Zwarte) en heb vaak als ik Uitzending Gemist wil kijken dat er een storing is.
Als ik de box dan reset (spanning eraf/erop) werkt die wel weer. Maar om dit nu iedere keer te doen is mij teveel werk.

Als jou dat teveel werk is, dan raad ik je aan om bijvoorbeeld geen uitzending gemist te kijken, dit kost net nog wat minder werk |:(
Wat je ook zou kunnen doen is iemand anders vragen om hem te resetten zodat je zelf op de bank kunt blijven zitten, ook dit kost nog net wat minder werk 8)7
Een laatste mogelijkheid is via de PC uitzending gemist streamen naar je TV. Maar dat kost veeel meer werk volgens mij.

Andere oplossingen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

RedHat schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:19:
Waarom hangt UPC een abonnement aan Private Spice? Bij KPN en andere aanbieders komt ie gewoon door.
Je bedoelt anders dan dat ze er gewoon geld aan willen/kunnen verdienen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ruffian
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:30:
[...]

Als jou dat teveel werk is, dan raad ik je aan om bijvoorbeeld geen uitzending gemist te kijken, dit kost net nog wat minder werk |:(
Wat je ook zou kunnen doen is iemand anders vragen om hem te resetten zodat je zelf op de bank kunt blijven zitten, ook dit kost nog net wat minder werk 8)7
Een laatste mogelijkheid is via de PC uitzending gemist streamen naar je TV. Maar dat kost veeel meer werk volgens mij.

Andere oplossingen weet ik zo niet.
Zeg dan niks! Het resetten duurt gewoon enorm lang en naar mijn idee moet dit gewoon werken. Ze verkopen dit toch groots bij het aanschaffen van het product? Dan mag ik dit toch wel verwachten? Bovendien hoorde ik dat RTL gemist er begin oktober er ook bij gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05

Rio

Ik heb al een boek

Weet iemand of het mogelijk is om de volgorde van de zenders te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat is helaas niet mogelijk. Beetje irritant is het inderdaad wel, maar na een tijdje weet je je favoriete zenders (de nummers dus) wel uit je hoofd :).

Wat je waarschijnlijk wel weet, is dat je favorieten kunt aanmaken en zo alle 'rommel' er uit kunt filteren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:26
En als je een Harmony hebt (zoals ik een One), dan maak je zelf je voorkeuze knoppen op de AB.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ruffian schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:59:

Geeft kanaal 999 op dat moment aan dat alles OK is? Werken alle tv zenders en digitale radio naar behoren? Je zou een terug naar fabrieksinstellingen kunnen doen of doe de oplossing 'het probleem is erg hardnekkig'. Gebruik je gecerficeerde splitters (of beter geen). Gebruik je hoogwaardige tv kabel en man/vrouwtjes? Mocht je dan nog steeds problemen hebben dan raad ik je aan een UPC monteur langs te laten sturen.
Rio schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de volgorde van de zenders te veranderen?
Nee dit is helaas niet mogelijk. Deze functionaliteit wordt al vanaf 2005 door de gebruikers gevraagd maar is nooit gemaakt. Je kunt wel een 'favorietenlijst' maken maar bij UPC betekent dat dat je 1 lijst kunt maken met zenders die je wilt maar sorteren is niet mogelijk. Hoe dat moet check hier.
paella schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:17:
En als je een Harmony hebt (zoals ik een One), dan maak je zelf je voorkeuze knoppen op de AB.
Ja maar voorkeuze knoppen werkt leuk maar helaas kun je niet een echte favorietenlijst maken omdat die functie niet op de originele remote zit. De Philips remote schijnt dit wel te kunnen maar schijnt weer gaar te zijn qua software/kwaliteit. Ik gebruik zelf de oudere Logitech Harmony 555 (laatst voor 35 gekocht) werkt sowieso relaxed voor het opstarten van apparaten en met name zappen (mediabox) /volume (surround) met 1 remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik woon in een studentenhuis en nu is mijn signaal niet verre van optimaal. Ik heb blokjes in mijn beeld bij Sport1 HD en andere sport1 zenders. De meeste andere zenders zijn wel goed, maar het zijn er een paar die slechter zijn.

Nu kan ik moeilijk in een studentenhuis alle bekabeling opnieuw gaan leggen. Mijn idee is dan ook om een versterker voor mijn kabel te leggen in de meterkast. De kabel moet na de meterkast nog een enorme afstand afleggen (schatting van over de 20-25 meter) en ik denk dat hier wel winst is te halen.

Ik vraag me alleen af welke goed zou zijn en hoe aan te sluiten.

De kabel komt bij ons binnen en gaat dan meteen naar een 8 multitap. Vanuit die multitap gaat het signaal dus naar de kamers. Moet ik die versterker dan voor de multitap zetten? Dus, upc coax-> versterker -> multitap -> coax kabels naar de kamers?

of kan ik beter het anders aansluiten.

upc coax-> multitap -> versterker -> kabel richting mijn kamer. Bij deze laatste wordt alleen het signaal vertserkt wat richting mijn eigen kamer gaat. Dit vind ik prima, want het gaat me om mijn signaal en het kan me geen reet instresseren of andere bewoners een beter signaal krijgen. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat een versterker het best niet direct op een wand contactdoos aangesloten kan worden. Dus dat er eerst een multiptap voor moet zitten.

Ook vraag ik mij af welke ik dan zou moeten hebben. Moet ik er eentje hebben die 20 db geeft of eentje die 30 db geeft? En wat heb ik aan regelbare demping slope of gain? Heb ik dat nodig?

http://www.allekabels.nl/...1/Antenne-Versterker.html deze kwam in mij op, maar hij heeft dus ook nog grotere broertjes waarvan ik niet weet of deze geschikter zijn. Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op. De multitap die nu gebruikt wordt is van hirschmann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het probleem al in een oud topic gezien, maar niet echt een antwoord gevonden.

Ik krijg bij alle zenders (behalve upc infokanaal) zwart beeld, maar de programmainformatie wordt wel correct weergegeven. Als ik overschakel op niet-digitaal werken alle zenders wel gewoon.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:31:
[...]

3 opties:
gaat updaten dan nietv anzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Doorgaans wel, maar dit is een geforceerde "restore naar factory defaults" met gegarandeerd de juiste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:
[...]

gaat updaten dan nietv anzelf?
Dat staat er toch? 10 minuten op standby laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet iemand de maten van de UPC Mediabox HDTV?

Dit i.v.m. ik voor een nieuwe tv kast ga kijken en die er wel in dient te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Op zich wel netjes trouwens. Na die hetze met die schofterige monteur aan huis kregen we gisteren een belletje met verontschuldigingen van UPC en een belofte van drie gratis films on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
cailin_coilleach schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:08:
Op zich wel netjes trouwens. Na die hetze met die schofterige monteur aan huis kregen we gisteren een belletje met verontschuldigingen van UPC en een belofte van drie gratis films on demand.
Die heb ik ook gekregen na een storing, alleen kan ik nergens iets vinden dat ik ze ook echt heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Yuh, vrouwlief voegt opeens toe "ja, ik geloof dat het maar een dag geldt". Ja, zo kan ik het ook. Oh, en nieuwe (feature) films vallen er ook niet onder.

Sowieso zei de man van UPC dat je gewoon drie films kon bestellen en dat ze niet worden gefactureerd. Je zal dus geen "tegoed" zien op je TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 25-09-2009 22:52 ]

• Mawlana
cailin_coilleach schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:51:
Yuh, vrouwlief voegt opeens toe "ja, ik geloof dat het maar een dag geldt". Ja, zo kan ik het ook. Oh, en nieuwe (feature) films vallen er ook niet onder.

Sowieso zei de man van UPC dat je gewoon drie films kon bestellen en dat ze niet worden gefactureerd. Je zal dus geen "tegoed" zien op je TV.
De korting is niet 1 dag geldig, maar veel langer. De korting is trouwens geldig voor alle films, excl. porno. Verder wordt de film wel gefactureerd, maar ontvang je op diezelfde factuur een korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Dit staat nu op de UPC website:

Wijziging kanaalnummers per 1 oktober 2009
Op 1 oktober zal een aantal zenders van kanaalnummer wijzigen. De reden hiervoor is om de indeling van de TV Guide overzichtelijker en klantvriendelijker te maken.
Ook wordt een aantal zenders verplaatst zodat ze op hetzelfde kanaalnummer komen als bij Ziggo. Daarmee kunnen zowel de kabelmaatschappijen als ook de betreffende zenders beter en efficiënter communiceren en verwijzen naar digitale televisie zenders en wordt de vindbaarheid daarmee voor onze klanten vergroot.

Helaas komen Nederland 1HD, 2HD en 3 HD (nog?) niet op kanaalnummers 1, 2 en 3.
Zie het volledige lijstje met zenderwijzigingen op http://service.upc.nl/ind...eID=1415&cid=257&aid=1062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:51:
[...]

De korting is niet 1 dag geldig, maar veel langer. De korting is trouwens geldig voor alle films, excl. porno. Verder wordt de film wel gefactureerd, maar ontvang je op diezelfde factuur een korting.
Hoe lang precies? Ik heb ook een keer als goedmakertje een paar films gekregen, maar toen ik een maand of twee later een film bestelde heb ik die gewoon moeten betalen. Ik heb dat toen maar laten zitten, aangezien mijn ervaring is dat de gesprekskosten dan hoger uitvallen dan de prijs van de film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De laatste keer dat ik zo'n korting kreeg (een paar maanden terug) was het 4 maanden later nog geldig (te zien op mijn factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ah. Fuck. Gaan ze weer husselen. Kan ik voor de zoveelste keer mijn favorieten weer aan gaan geven, want die zullen wel weer verdwenen zijn. Ik wordt daar echt gestoord van. Ik zou er al heel wat minder problemen mee hebben als ze nu eindelijk eens het aanpassen van de persoonlijke zendervolgorde eens gaan implementeren. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Of zouden ze geld krijgen als ze een bepaalde zender op een laag nummer zetten?
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.