UPC Digital TV - Deel 6

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een extra mediabox besteld, hiervoor heb ik een pace dcr7111 ontvangen. De USB ingang hiervan heeft geen functie, maar die wou ik dus gebruiken voor als stroomtoevoer van mijn Androidpc, die aan de tv hangt (tv heeft geen usb). Voorheen had ik die in de USB van een ander apparaatje die aan de tv hing. Toen deed die het prima, maar via de USB van de pace, reboot de Androidpc steeds. Waarschijnlijk geeft die niet genoeg stroom of zoiets. Dit is zeker niet makkelijk met een instelling ofzo op te lossen neem ik aan? Anders moet ik dit oplossen met een langere usb kabel, USB adapter en een extra stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
toch leuk dat die Horizon GO-app ook werkt voor niet Horizon klanten van UPC en dus ook met alleen een ouwe sd box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Klopt, mits je DTV en internet hebt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Alleen jammer dat het standaard niet werkt in het buitenland, maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
GGS_206 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:03:
Klopt, mits je DTV en internet hebt
alleen DTV is voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door sambalbaj op 31-07-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Hij blijft bij mij staan op dat "De installatie wordt nu voltooid" scherm...
Is mijn ontvangst wellicht te slecht?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5KD8O8XKWXoPNG5SJTUWChYx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Dagje wachten bij m'n upc internetaansluiting loste dat op.... helaas niet hierbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Vandread schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:01:
Dagje wachten bij m'n upc internetaansluiting loste dat op.... helaas niet hierbij :/
Je kan 1200 bellen via upc telefoon, dan dacht ik optie 2(dan nummer kiezen voor aktivatie kanalen, dit wilt wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je signaalsterkte ziet er niet zo sterk uit, maar dat zou ik niet moeten zeggen, moet die rare box zelf mee komen. Misschien eens met het bijgeleverde korte coax draadje bij je AOP gaan aansluiten dan kijken, weet je of het aan je binnenhuis-spul ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
DopdeDouwer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:27:

Interferentie is leuk en aardig, maar als het signaal al brak is voordat het je huis binnenkomt wordt het niet beter met door elfjes gesponnen kabel bij maanlicht idem voor gouden connectors.
Tja, als het echt waar is dat het aan 4G ligt, dan zou het best kunnen kloppen, omdat dat dat KPN huisje een paar honderd meter verderop staat. Dus dan kan je inderdaad kabels en pluggen vervangen tot je een ons weegt, maar dat gaat het niet oplossen. M'n pa heeft dan ook besloten om er niets meer aan te doen en Nederland 1 maar in SD kwaliteit te kijken.

Ik blijf hameren dat ie glasvezel moet nemen, maar hij is zo koppig als wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Vandread schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:47:
Hij blijft bij mij staan op dat "De installatie wordt nu voltooid" scherm...
Is mijn ontvangst wellicht te slecht?
[afbeelding]
In dit scherm gaat die zoeken en dan moet je zelf eerst nog op OK drukken van de afstandsbediening (dat staat toch ook op het scherm...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Upc heeft sinds vandaag HBBTV op ned1/2/3HD aangezet.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=53336.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
xileS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:13:
Alleen jammer dat het standaard niet werkt in het buitenland, maar je kan niet alles hebben.
Zeer mooi dat je nu ook op andermans 3G/4G/WIFI in Nederland van Horizon Go gebruik kunt maken.
Alleen slecht dat ze dit niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten. Ze geven nu aan 'Binnen, buiten, overal!'. Daarnaast geeft de app ook een verkeerde melding 'u kunt deze zender alleen via uw eigen wifi kijken' of iets dergelijks als ik in Oostenrijk probeer te kijken. Beter zou zijn 'u kunt enkel in Nederland gebruik maken van Horizon Go live beelden en voor Gemist diensten enkel via uw eigen UPC WIFI verbinding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Voor alle geinteresseerden: Tot en met 1 september kan je je contract beeindigen! Heb ik ongeveer een week geleden een e-mailtje vanuit UPC over gehad. Heeft te maken met oa een wijziging in het radio-aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

funrider schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Zeer mooi dat je nu ook op andermans 3G/4G/WIFI in Nederland van Horizon Go gebruik kunt maken.
Alleen slecht dat ze dit niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten.[..]
Ook hier dan maar:

[...]
Citaat van: funrider op Vandaag om 11:45

Alleen jammer dat ze niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten dat het niet werkt in het buitenland. [..]

Post het hier dan ook nog maar. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Veel gestelde vragen:

Kan ik met de Horizon Go-app ook in het buitenland Online tv-kijken?

Met de Horizon Go-app kunt u overal in Nederland tv-kijken indien u verbonden bent met internet. Buiten Nederland werkt dit niet.
http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/

Ff helemaal naar onderen scrollen anders wordt er weer geroepen ...kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb met vlagen weer last van signaalverlies bij HD-kanalen in zowel de woonkamer (pace box) als slaapkamer (CI kaart)... Zucht.
Gecombineerd met het regelmatig wegvallen van alle instellingen in de Pace box begin ik dit wel erg zat te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Pathogen schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:11:
Heb met vlagen weer last van signaalverlies bij HD-kanalen in zowel de woonkamer (pace box) als slaapkamer (CI kaart)... Zucht.
Gecombineerd met het regelmatig wegvallen van alle instellingen in de Pace box begin ik dit wel erg zat te raken...
Zie mijn post van een aantal dagen geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

renskoenraadt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:44:
[...]

Zie mijn post van een aantal dagen geleden...
Heb je daar misschien wat meer info over? Ik heb dat mailtje (nog) niet mogen ontvangen en zit heul serieus te overwegen iets anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
HBO2 op evenementen kanaal 15, zal wel voor de Emmys zijn vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Pathogen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:25:
[...]

Heb je daar misschien wat meer info over? Ik heb dat mailtje (nog) niet mogen ontvangen en zit heul serieus te overwegen iets anders te zoeken.
Dit is de volledige tekst van het e-mailtje wat ik op 25-7 heb ontvangen:

Beste heer, mevrouw Koenraadt,

Als klant van UPC ontvangt u populaire tv-en radiozenders uit binnen- en buitenland. Per 2 september 2014 vindt er een aantal zenderwijzigingen voor Digitale Kabel TV en Radio van UPC plaats in uw gemeente. Voor u betekent dit het volgende:

Televisie

Brava nl klassiek zal niet meer beschikbaar zijn via Digitale Kabel TV en Radio van UPC. Uw UPC Interactieve Digitale TV Pakket verandert niet. U kunt deze zender dus wel ontvangen via uw mediabox of CI+ module.

Radio

Radio Brasa wordt toegevoegd via frequentie 91,4 MHz. RTBF La Première zal niet meer beschikbaar zijn.

Wilt u naar aanleiding van deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of beëindigen? Dan kunt u dit vóór 2 september 2014 kosteloos doen. Hiervoor belt u ons op 088 123 95 03 (gebruikelijke belkosten).

We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

PS U kunt de wijzigingen nakijken op upc.nl/zenderwijzigingen

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Even een vraag of meer mensen dit hebben.
Ik heb een standaard upc abonnement met internet( zakelijk ) maar daar zit wel digitale tv via de kabel bij en de horizon app/ pc app.

Nu valt mij vandaag op dat er een aantal zenders verdwenen zijn op de app's zoals bijvoorbeeld Discovery en National Geo.

Meer mensen hier last van en mogen ze dat zomaar doen? Ik gebruik het best veel namelijk en ook geregeld die zenders en heb geen wijziging ontvangen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Humma Kavula schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:13:
Ik heb een standaard upc abonnement met internet( zakelijk ) maar daar zit wel digitale tv via de kabel bij en de horizon app/ pc app.

Nu valt mij vandaag op dat er een aantal zenders verdwenen zijn op de app's zoals bijvoorbeeld Discovery en National Geo.

Meer mensen hier last van en mogen ze dat zomaar doen? Ik gebruik het best veel namelijk en ook geregeld die zenders en heb geen wijziging ontvangen.
Ja waarom zouden ze dat niet mogen dan? je abbo is je kabel en je internet, de rest is gratis extratje, en daar mogen ze alles mee doen, zelfs er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Humma Kavula schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:13:

Volgens de TV zender lijst op de UPC site zou je bij 'Digitale kabel tv en radio' 15+ zenders
binnen en buiten moeten kunnen kijken via de Horizon Go app en Horizon.tv (desktop/laptop).

Op de site (ook niet bij tv zenders) wordt echter niet duidelijk gemaakt om welke 15 zenders dit gaat inderdaad.

Ik heb zelf een Alles-in-1 Basis pakket (consument) en heb dus Starter erbij en daardoor toegang tot 50+ zenders binnen en 40+ buitenshuis.
Ik heb je vraag ook neergelegd in een topic op het chelloo gebruikersforum.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 02-10-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:32
Heeft iemand een idee hoe ik mijn mediabox om kan wisselen voor een CI+ module zonder mijn abbonement te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
log in op MijnUpc, druk op abonnementen tabje, kies mijn abonnementen, en kies daar abonnement aanpassen. Kijk dan of je CI+ kan kiezen, welk abo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Als ik daar een CI+ module selecteer wijzigd de abbonementsprijs van 48 naar 50,50.
Dat lijkt mij een beetje vreemd. Meer betalen voor theoretisch minder.

O, correctie, het wordt nu helemaal een gekkenhuis.
Als ik de CI+ module selecteer dan veranderd mijn 2 in 1 power naar een starter abbonement.

Een losse ci+ module bij een 120Mb abbonement is onmogenlijk geworden.

Kennelijk is het heel erg gek als je zo min mogelijk hardware van UPC in huis wilt hebben :x

Wat een dramabedrijf zeg.

Op hun forum geven ze geen antwoord. Op de faceboekpagina komen ze met kul verhalen. Aan de telefoon zijn ze onbeleefd.
Ik ben aan mediabox nr 5. Deze heeft hetzelfde probleem als nummer 1. En dus is on demand onmogenlijk. Echter na een paar x zappen gaat de mdiabox "spontaan" op on demand. Vervolgens krijg ik de standaard melding dat het wel aan mijn bekabeling zal liggen. Ik ben daar zo enorm klaar mee. Dus na aanschaf van een verse tv wilde ik een CI+ module. Dit blijkt onmogenlijk. Ik ben dr klaar mee. Ga morgen bellen met Telfort.Tele2

[ Voor 74% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Volgens mij kan het wel, een 120mb plus een CI+, althans bij lukt het als ik probeer, heb dan wel 3in1, maar waarom zou (het bij) 2in1 niet lukken? Jouw 2in1 power is altijd al met Starter hoor, dus begrijp niet dat je met Starter een probleem hebt, je had toch al géén Royaal...
Oh zie dat je MyPrime wel moet uitvinken, dat al geprobeerd?

Die verhoging van 48 naar 50.50 kan wel 'ns kloppen, want er zijn prijsverhogingen geweest; als jij overstapt kom je uiteraard tegen het nieuwe hoger abo-geld , want vernieuwing contract.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 09-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Ik snap de logica nog steeds niet.
Ik wil gewoon een ander stukje hardware. Wat heeft mijn abbonement daarmee te maken?

Als ik een andere telefoon wil hoef ik toch ook geen nieuw abbonement te nemen?
Of als ik een andere pc wil hoef ik toch ook geen nieuw abbonement te nemen?

@Sjah,
Er zijn inderdaad prijsverhogingen geweest. Toendertijd een upgrade "gekregen" voor een paar euro meer.
Ik ben echt niet van plan om nog meer aan dat waardeloze bedrijf te gaan betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33
Als ik online de box wil omzetten naar een ci+ module zegt de site ook dat dat niet mogelijk is met mijn abo.
Die springt dan ook automatisch op het 50mb abo.
Net een nieuwe TV dus ik wil ook van die rotbox af.

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 09-11-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ok, ik zal mijn situatie schetsen>> heb 3in1 met 50 Mbit en TVStarter met een CI+. IK kan 120mbit selecteren, en de CI+ -optie verspringt bij mij niet naar Mediabox. Mijn prijs zou dan 52.50 worden (ik heb ook telefonie). Kan ook horizon kiezen met myprime, en dat wordt het 56 (doen we dus lekker niet).
Jullie zeggen eigenlijk dat als je 120Mbit hebt, dan is CI+ onmogelijk, hmm zou kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 09-11-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Leuk detail,

Gisteren kon het nog wel......

Ik heb vrijdag 30min met UPC aan de telefoon gehangen. Het gesprek liep toen stuk op EUR2,50 (De totaalprijs voor 120Mb + TV Starter zou dan op 50,50 uitkomen) Ik ben gewoon principieel niet van plan om voor een "downgrade" NOG meer te gaan betalen. Downgrade tussen aanhalingstekens omdat on demand zowiezo al niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Ankh

|true

Sjah schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:22:
Ok, ik zal mijn situatie schetsen>> heb 3in1 met 50 Mbit en TVStarter met een CI+. IK kan 120mbit selecteren, en de CI+ -optie verspringt bij mij niet naar Mediabox. Mijn prijs zou dan 52.50 worden (ik heb ook telefonie). Kan ook horizon kiezen met myprime, en dat wordt het 56 (doen we dus lekker niet).
Jullie zeggen eigenlijk dat als je 120Mbit hebt, dan is CI+ onmogelijk, hmm zou kunnen.
Kan gewoon, ik heb 200Mbit met CI+ en betaal minder (uit me hoofd 3,50) doordat ik geen mediabox/horizon service afneem.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Probeer dat nog maar eens. 120Mb met alleen een CI+ module is onmogenlijk geworden ook met 200Mb gaat dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
jbhc: opgevallen dat niemand je bijvalt, met je "principiele houding" ?

Op zich snap ik je moeite ermee wel, maar thats life, Upc bepaalt hoe het spel werkt, en je hebt nu alleen jezelf.
Tele2 vind je een optie, nou succes, ze bieden geen CI+, daarvoor moet je bij Upc zijn. Kan je uit ervaring vertellen, dat CI+ fijn is, en mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47

Pierre

Van nature lui!

Heb een extra Cl+ module genomen, de mediabox verhuist naar de slaapkamer, no worries :z

[ Voor 70% gewijzigd door Pierre op 11-11-2014 07:54 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Zijn die CI+ modules niet los te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Ankh

|true

jbhc schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:45:
Probeer dat nog maar eens. 120Mb met alleen een CI+ module is onmogenlijk geworden ook met 200Mb gaat dat niet.
Ik kan via het portaal gewoon 200Mbit -> 120Mbit aanpassen en me CI+ module blijft behouden. Ik regel overigens alles via de Twitter desk. Daarnaast heb ik nooit problemen telefonisch gehad. Altijd goed geholpen bij UPC.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47

Pierre

Van nature lui!

JesseAMD schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:50:
Zijn die CI+ modules niet los te kopen?
Van Ziggo wel niet van UPC (volgens mij)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Moet net als de mediabox gekoppeld zijn aan de kaart door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Yup, dat heeft een naam : de boxkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Sjah schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:47:
jbhc: opgevallen dat niemand je bijvalt, met je "principiele houding" ?

Op zich snap ik je moeite ermee wel, maar thats life, Upc bepaalt hoe het spel werkt, en je hebt nu alleen jezelf.
Tele2 vind je een optie, nou succes, ze bieden geen CI+, daarvoor moet je bij Upc zijn. Kan je uit ervaring vertellen, dat CI+ fijn is, en mooier beeld.
Leuk, je snapt mijn houding wel maar vindt eigenlijk dat ik gewoon niet zo moet zeiken. Nou, dank je wel voor je opmerking. Gelukkig denkt niet iederen zoals jij anders zouden we nog in het stenen tijdperk leven.

Ondertussen heeft UPC, nadat we geklaagd hebben op de faceboekpagina, ons toch een acceptabel aanbod gedaan. Uiteindelijk betalen we zeker het komende jaar niets extra voor de CI+ module.

_/-\o_

En zo zie je maar, princiepes hebben dus wel degenlijk nut 8)

[ Voor 3% gewijzigd door jbhc op 11-11-2014 22:44 ]

• coob
Ik krijg het niet voor elkaar om de HD mediabox om te ruilen voor een ci+ module.
Niet via Twitter, niet via Facebook en niet via het webcare team.
Het kan wel icm een 50mbit abo en ik mag ook de mediabox op de slaapkamer omruilen maar niet de recorder in de woonkamer.
En de recorder naar de slaapkamer wil ik niet want van dat ding hoor je de HD altijd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
kreeg gisteren een brief dat UPC de sd mediabox per 1 maart gaat uitfaseren en me gratis een HD box inclusief dvr gaat opsturen.

Vroeg me af om welke box dat dan gaat? Horizonbox?
En vroeg me ook af wat het addertje is, aangezien UPC een beetje dubieuze reputatie uit het verleden heeft met het zomaar opsturen van mediaboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

sambalbaj schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:35:
kreeg gisteren een brief dat UPC de sd mediabox per 1 maart gaat uitfaseren en me gratis een HD box inclusief dvr gaat opsturen.

Vroeg me af om welke box dat dan gaat? Horizonbox?
En vroeg me ook af wat het addertje is, aangezien UPC een beetje dubieuze reputatie uit het verleden heeft met het zomaar opsturen van mediaboxen.
Nee, dat zal de Cisco box zijn. Horizon is echt een apart pakket en zullen ze niet zomaar uit gaan geven. Zie ook

https://chelloo.com/infor...gitale-televisie/mediabox

en:

http://www.upc.nl/pakkett...-1/?intcmp=promo_targ3995

Daar zie je dat het 'laagste' pakket een HD box heeft en de middel en hoog pakketten aan de Horizon zitten

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 21-01-2015 09:51 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
pricewatch: Cisco 8485DVB HD DVR

ai, daar wordt ik niet bepaald vrolijk van. Dat apparaat staat al bij m'n ouders met Ziggo en vind ik behoorlijk dramatisch (traag, onlogisch menu, moeilijkheden met opnemen etc.).

Heb nu de zwarte Thomson sd box (Thomson DVR (DCI6221UPC) volgens mij) en die werkt in ieder geval naar behoren al is het dan geen hd.

Vreemd genoeg geven ze in die brief aan dat die box het na 1 maart helemaal niet meer zou doen. Lijkt me op zich sterk tenzij ze actief die kaarten gaan afsluiten. Is denk ik eerder het er uit halen van een kaart bij ingebruikname nieuwe wat al standaard is. Zit er sterk aan te denken om 'm dan te weigeren, heb tenslotte niet om een verandering gevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door sambalbaj op 21-01-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Notna schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:47:
[...]
Nee, dat zal de Cisco box zijn. Horizon is echt een apart pakket en zullen ze niet zomaar uit gaan geven.
Het 'laagste' pakket een HD box heeft en de middel en hoog pakketten aan de Horizon zitten
Dat zal mogelijk zo zijn als je een opname functie hebt en wilt blijven houden.

Als een klant overigens geen DVR functie hebt in de huidige mediabox/decoder dan zal het de Pace DCR7111 die heb ik al jaren en werkt super voor HD en SD. Helaas is alleen nooit de geteste 4.1 software uitgebracht waardoor er een paar kleine foutjes (spontaan naar rode knop springen) nog in zitten en geweldige functie ontbreken (zelf zenders sorteren, HD zenders op SD plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De uitrol stond niet bij de klantgegevens maar het gaat om een landelijke actie waarbij de sd mediaboxen vervangen worden door hd mediaboxen. Ks kan er ook niets in wijzigen omdat het landelijk geregeld is.

In mijn geval met dvr functie gaat dat om de Cisco 8485 of 8685 worden (onduidelijk welke je krijgt), zonder dvr werd over een Pace gesproken (zal bovenstaande wel zijn). De smartkaarten in de sd boxen gaan ze wel echt actief uitzetten dus per 1 maart wil upc van de sd boxen af zijn.

de brief:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/q5oc7y97v/upc_sd_box.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door sambalbaj op 23-01-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:12:
pricewatch: Cisco 8485DVB HD DVR

ai, daar wordt ik niet bepaald vrolijk van. Dat apparaat staat al bij m'n ouders met Ziggo en vind ik behoorlijk dramatisch (traag, onlogisch menu, moeilijkheden met opnemen etc.).

Heb nu de zwarte Thomson sd box (Thomson DVR (DCI6221UPC) volgens mij) en die werkt in ieder geval naar behoren al is het dan geen hd.

Vreemd genoeg geven ze in die brief aan dat die box het na 1 maart helemaal niet meer zou doen. Lijkt me op zich sterk tenzij ze actief die kaarten gaan afsluiten. Is denk ik eerder het er uit halen van een kaart bij ingebruikname nieuwe wat al standaard is. Zit er sterk aan te denken om 'm dan te weigeren, heb tenslotte niet om een verandering gevraagd.
Dat ding werkt prima met UPC en 10x beter en sneller als die Horizon Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wat ik hierboven in die paar posts lees, doet me fronsen, het lijkt mij nieuws... want gaat Upc de SD boxen eruit doen? Zodat ze de SD zenders kunnen dumpen, als er een HD variant is, zodat er bandbreedte vrij komt? Dus alle ongecodeerde zenders worden HD (als er een HD variant is dan)?

En hoe zit dat met mensen die op een TV kijken die DVB-c zonder mpeg4 heeft (dus die enkel SD zenders aankan), zijn die de Jan met de korte achternaam?

Vragen,vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Sjah schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:41:
Wat ik hierboven in die paar posts lees, doet me fronsen, het lijkt mij nieuws... want gaat Upc de SD boxen eruit doen? Zodat ze de SD zenders kunnen dumpen, als er een HD variant is, zodat er bandbreedte vrij komt? Dus alle ongecodeerde zenders worden HD (als er een HD variant is dan)?

En hoe zit dat met mensen die op een TV kijken die DVB-c zonder mpeg4 heeft (dus die enkel SD zenders aankan), zijn die de Jan met de korte achternaam?

Vragen,vragen...
Ik maak er eerder uit op dat iedereen met een mediabox/decoder nu een HD decoder krijgt en gelijk getrokken wordt met minimaal Starter tv pakket (70SD, 15HD momenteel) en met in het achterhoofd de stijging van aantal HD zenders bij nieuwe Ziggo TV Standaard pakket denk ik dat op termijn er zeker minder/geen SD zenders gecodeerd worden doorgegeven als er een HD variant is en aanwezig is in het Starter/TV Standaard pakket.

Het lijkt me echter niet zo dat het ongecodeerde pakket (DVB-C) wordt uitgefaseerd (kijk naar Ziggo die het nu na samensmelten met UPC ook aanbied in de gebieden waar de switch naar UPC streams heeft plaatsgevonden) waar nu 30+ SD en Ned 1,2,3 op te zien zijn. Ik zie daar ook niet snel een stijging van HD zenders komen. Het is meer een extra service voor 2e/3e tv's in huis zonder meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
funrider schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:25:
[...]

kijk naar Ziggo die het nu na samensmelten met UPC ook aanbied in de gebieden waar de switch naar UPC streams heeft plaatsgevonden) waar nu 30+ SD en Ned 1,2,3 op te zien zijn.
Zegt niet bijster veel voor zeg wat er in 2016 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Update: hier is zaterdag een Cisco 8485 bezorgd met op een sticker op de doos de tekst "SD -HD migratie".

Praktische vraag; kan je die tijdelijk naast de oude Thomson zetten waarbij de oude enkel nog dient voor het kijken van oude opnames en de nieuwe voor tv en nieuwe opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Gisteren viel me ineens een onscherp/blokjes beeld op bij panning van het beeld op RTL5HD.
En dan niet door storing maar meer door een lage bitrate leek het.
Nu blijkt bij de nieuwe ziggo gebieden die al over zijn op UPC voortaan een variabele bitsnelheid op de hd-streams toegepast te worden.
Zou dit bij de bestaande UPC gebieden ook toegepast worden?
Is me nog niet eerder opgevallen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
funrider schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:25:
[...]

Ik maak er eerder uit op dat iedereen met een mediabox/decoder nu een HD decoder krijgt en gelijk getrokken wordt met minimaal Starter tv pakket (70SD, 15HD momenteel) en met in het achterhoofd de stijging van aantal HD zenders bij nieuwe Ziggo TV Standaard pakket denk ik dat op termijn er zeker minder/geen SD zenders gecodeerd worden doorgegeven als er een HD variant is en aanwezig is in het Starter/TV Standaard pakket.

Het lijkt me echter niet zo dat het ongecodeerde pakket (DVB-C) wordt uitgefaseerd (kijk naar Ziggo die het nu na samensmelten met UPC ook aanbied in de gebieden waar de switch naar UPC streams heeft plaatsgevonden) waar nu 30+ SD en Ned 1,2,3 op te zien zijn. Ik zie daar ook niet snel een stijging van HD zenders komen. Het is meer een extra service voor 2e/3e tv's in huis zonder meerprijs.
UPC gaat volgens mij iedereen die hun TV dienst afnemen HD zenders bieden.

Ik heb een Samsung F6400 tv met DVB-C tuner zonder CI+ kaart en ik heb altijd alleen maar die 30 zenders gehad met NPO 1,2 en 3 in HD.

Sindskort heb ik ook meerdere commerciële zenders in HD. RTL 4,5 en 8 enz. Maar ook digital only zenders zoals SBS9, 24Kitchen en Fox. Ik woon in Noord-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Die Cisco valt hier alleszins mee. Gewoon hetzelfde menu als de Thomson, dus mijn aanvankelijke aversie was blijkbaar gebaseerd op de Ziggo infrastructuur die ik kende bij hetzelfde apparaat.

Paar kleine dingen zijn er wel; de felle ledjes en display. Het ding bromt ook best hard. En natuurlijk die HD zenders op 70+ ipv vanaf 1.

Maar dat laatste lijkt zich op te lossen met de nieuwe zenderindeling vanaf 1 april:
http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-april.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
coob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:13:
Gisteren viel me ineens een onscherp/blokjes beeld op bij panning van het beeld op RTL5HD.
Nu blijkt bij de nieuwe ziggo gebieden die al over zijn op UPC voortaan een variabele bitsnelheid op de hd-streams toegepast te worden.
Bitrate van npo/rtl/sbs HD zijn nogsteeds 1:1 en blijven ook 1:1(dit zowel bij ziggo als bij upc alsbij gemigreerde klanten), dus aan telage bitrate kan het niet liggen. Alle andere hd zenders zijn nu vbr.

Meschien was het probleem bij rtl zelf of de serie/film source.

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 15-02-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 16:51
sambalbaj schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:31:
...
En natuurlijk die HD zenders op 70+ ipv vanaf 1.

Maar dat laatste lijkt zich op te lossen met de nieuwe zenderindeling vanaf 1 april:
http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-april.pdf
Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
LIMIT-AR schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:24:
[...]
UPC gaat volgens mij iedereen die hun TV dienst afnemen HD zenders bieden.

Ik heb een Samsung F6400 tv met DVB-C tuner zonder CI+ kaart en ik heb altijd alleen maar die 30 zenders gehad met NPO 1,2 en 3 in HD.

Sindskort heb ik ook meerdere commerciële zenders in HD. RTL 4,5 en 8 enz. Maar ook digital only zenders zoals SBS9, 24Kitchen en Fox. Ik woon in Noord-Brabant.
Dergelijke berichten las ik eerder ook op het Ziggo gebruikersforum. Ik vraag me af of dit van tijdelijk aard is. Het is echter nieuw dat dit nu ook al het geval is in bestaand UPC gebied (althans ik neem aan dat je een UPC klant bent?).

Het zou uiteraard super mooi dat 25 HD zenders ook permanent onderdeel zouden blijven van DVB-C pakket, echter vraag ik me dan wel af hoeveel mensen nog bereid zijn om dan een Alles-in-1 (3-1/2-1) basis pakket aan te gaan (43,50/45 euro p/mnd) als ze ook al genoeg hebben aan Internet + Digitale kabel tv+radio (DVB-C) voor minder. Internet 50MB + Digitale kabel tv+radio lijkt echter nog steeds niet te bestellen via de site (wel via de UPC winkel) waar het in september '14 zo was dat 2-1 37,50 euro p/mnd was en 3-1 40 euro p/mnd was.

Helaas is in de nieuwe april zenderlijst niets opgenomen over DVB-C en ook in de nieuwe Ziggo zenderlijst staat nog steeds dat alleen Ned 1,2,3 in HD via DVB-C blijven. Daarnaast las ik dit bericht hieromtrent.

Ik heb zelf een Humax DVB-C decoder staan die alleen SD zenders kan ontvangen dus kan het zelf niet testen op UPC netwerk of ik moet met mijn Samsung tv beneden gaan rommelen (echter weinig zin in), daar hangt nu een Pace HD 7111 decoder aan.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 16-02-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:27
Maar wat gebeurt er met de DVB-C frequenties? Ik heb een tv-server op basis van Mediaportal en vind daar NPO1,2,3 en NPO1,2,3 HD als aparte kanalen op aparte frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
funrider schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:31:
[...]

Dergelijke berichten las ik eerder ook op het Ziggo gebruikersforum. Ik vraag me af of dit van tijdelijk aard is. Het is echter nieuw dat dit nu ook al het geval is in bestaand UPC gebied (althans ik neem aan dat je een UPC klant bent?).

Het zou uiteraard super mooi dat 25 HD zenders ook permanent onderdeel zouden blijven van DVB-C pakket, echter vraag ik me dan wel af hoeveel mensen nog bereid zijn om dan een Alles-in-1 (3-1/2-1) basis pakket aan te gaan (43,50/45 euro p/mnd) als ze ook al genoeg hebben aan Internet + Digitale kabel tv+radio (DVB-C) voor minder. Internet 50MB + Digitale kabel tv+radio lijkt echter nog steeds niet te bestellen via de site (wel via de UPC winkel) waar het in september '14 zo was dat 2-1 37,50 euro p/mnd was en 3-1 40 euro p/mnd was.

Helaas is in de nieuwe april zenderlijst niets opgenomen over DVB-C en ook in de nieuwe Ziggo zenderlijst staat nog steeds dat alleen Ned 1,2,3 in HD via DVB-C blijven. Daarnaast las ik dit bericht hieromtrent.

Ik heb zelf een Humax DVB-C decoder staan die alleen SD zenders kan ontvangen dus kan het zelf niet testen op UPC netwerk of ik moet met mijn Samsung tv beneden gaan rommelen (echter weinig zin in), daar hangt nu een Pace HD 7111 decoder aan.
Ja, ik ben klant. Beneden hebben we een Horizon box, maar boven kijken we alleen via de DVB-C tuner in een Samsung TV.

Je zou wel kunnen testen of je zenders zoals SBS9 en 24Kitchen wel in SD ontvangt. Want die zaten eerst ook niet in het DVB-C pakket bij UPC en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
LIMIT-AR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:38:
[...]

Ja, ik ben klant. Beneden hebben we een Horizon box, maar boven kijken we alleen via de DVB-C tuner in een Samsung TV.

Je zou wel kunnen testen of je zenders zoals SBS9 en 24Kitchen wel in SD ontvangt. Want die zaten eerst ook niet in het DVB-C pakket bij UPC en nu wel.
Ok bedankt voor het bevestigen. Dan ga ik vanavond inderdaad toch maar eens die extra SD zenders (Fox, SBS9, 24Kitchen) kan bekijken met DVB-C op mijn adres (Zwijndrecht, Zuid-Holland) er zijn overigens wel deze week werkzaamheden op ons netwerk (zoals door UPC aangekondigd). Ik ben zeer benieuwd of dit blijvend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, krijg mijn abonnement niet aangepast op dit moment. Zou het druk zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
LIMIT-AR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:38:
[...]

Naar ik heb begrepen van deze Ziggo medewerker is het doorgeven van andere HD zenders dan NPO1,2,3 van tijdelijke aard voor DVB-C (helaas) dus ik vermoed dat dit dan ook speelt bij UPC aangezien de twee aan het samengaan zijn. Hij verwijst dan ook naar de nieuwe zenderlijst bij Ziggo. Echter staan daar wel SBS9 en 13th Street (bij UPC tot 1 juni '15) in SD aangegeven dus die lijken wel te blijven voor DVB-C. Overigens staan 24Kitchen, FOX (SD of HD) en alle andere HD zenders hier dus niet tussen voor ongecodeerd DVB-C.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 18-02-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nog even over die Cisco 8485, werkt eigenlijk best prima.
Klein dingetje is wel dat ik bij handmatige opnames gewend was om er 10 minuten voor en na te doen. Die functie heeft deze ook, alleen in de praktijk doet dat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik heb overigens vorige week weer geprobeerd om SBS9 en 13th Street in SD te kijken via DVB-C, maar tot nu toe werkt dat hier nog niet al gaan de Ziggo wijzigingen officieel 1 april in. Op de UPC wijzigingen pagina wordt ongecodeerd DVB-C al helemaal niet getoond en ik lees dat sowieso Ziggo en UPC afzonderlijke (bestaande) contracten hebben met zenders en dat mogelijk dan ook verschil zal blijven (voorlopig) tussen de bestaande Ziggo gebieden en de huidige UPC gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
Afgelopen weekend ben ik verhuisd. Ik heb een UPC internet abo 50mb + digitale tv & radio. Op mijn Samsung TV gezocht naar de kanalen via de DVB-C tuner. Nu krijg ik alleen 213 kanalen te zien (waarvan 30 ongecodeerd en de rest gecodeerd). Is dit bij iedereen zo of ligt dit aan mijn TV of zoekinstellingen?

Deze gegevens ingevuld op basis van de UPC website.

Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
'Netwerk ID' Zuid-Holland: 43146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
het omzetten van de kanalen is begonnen, ze zijn er alleen nog niet allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
JesseAMD schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:07:
Afgelopen weekend ben ik verhuisd. Ik heb een UPC internet abo 50mb + digitale tv & radio. Op mijn Samsung TV gezocht naar de kanalen via de DVB-C tuner. Nu krijg ik alleen 213 kanalen te zien (waarvan 30 ongecodeerd en de rest gecodeerd). Is dit bij iedereen zo of ligt dit aan mijn TV of zoekinstellingen?

Deze gegevens ingevuld op basis van de UPC website.

Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
'Netwerk ID' Zuid-Holland: 43146
Het klopt dat je ongecodeerd via DVB-C zo'n 30+ SD tv kanalen (en NPO 1,2,3 ook in HD) kunt ontvangen, daarnaast een 40 tal radio zenders. Zie ook de UPC site.
De overige zenders zijn gecodeerd (deze waren recentelijk tijdelijk ongecodeerd beschikbaar overigens). Deze kun je alleen kijken met een Starter of Royaal pakket d.m.v. een CI+ module of mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
213kanalen? moeten er dacht ik minsten 300 zijn(incl radio/fta/gecodeerd), je lijkt er dus een aantal temissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
Thanks voor jullie replies. Het zijn er totaal 333 geloof ik met radio etc erbij.

Jammer dat mijn tv alle kanalen vindt (dus ook de gecodeerde zenders) en niet de gecodeerde zenders eruit haalt of is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
JesseAMD schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:51:
Thanks voor jullie replies. Het zijn er totaal 333 geloof ik met radio etc erbij.

Jammer dat mijn tv alle kanalen vindt (dus ook de gecodeerde zenders) en niet de gecodeerde zenders eruit haalt of is dit in te stellen?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik zou zeggen raadpleeg even de handleiding of kijk in de instellingen van je tv of dit mogelijk is. Ik heb momenteel ook even (ipv Pace HD mediabox) ongecodeerd DVB-C op mijn Samsung tv beneden en bij mij kwamen ook alle zenders mee. Gelukkig staan de meest gangbare zenders NPO 1,2,3 e.d. op 1,2,3 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Gvd. Vanochtend geen probleem (HD box) met TV kijken. Zenderindeling was prima doorgevoerd. Nu echter geen signaal. Regio Amsterdam (1106). Meer mensen met problemen?

Wifi had ook geen zin meer maar die oplossing was stroom eraf van de router.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
Klopt het dat ik als ik gebruik maak van DVB-C, dus zonder mediabox of CI module. De 1e kanalen in HD zijn en ik alleen NPO 1/2/3 kan zien. Wil ik rtl 4 en alle andere kanalen zien moet ik helemaal door naar de 900 reeks in me tv daar staan de overige kanalen in SD. Beetje een apart verhaal eigenlijk aangezien ik hier niks over van kan vinden op de site van UPC.

Dit was voorheen trouwens niet! de HD kanalen (1/2/3) zaten in de 70 bij mij

[ Voor 9% gewijzigd door RAR_ op 02-04-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RAR_ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:16:
Klopt het dat ik als ik gebruik maak van DVB-C, dus zonder mediabox of CI module. De 1e kanalen in HD zijn en ik alleen NPO 1/2/3 kan zien. Wil ik rtl 4 en alle andere kanalen zien moet ik helemaal door naar de 900 reeks in me tv daar staan de overige kanalen in SD. Beetje een apart verhaal eigenlijk aangezien ik hier niks over van kan vinden op de site van UPC.

Dit heb ik nu ook sinds kort inderdaad. Totaal niet handig, zal wel op te lossen zijn door zenders handmatig te verplaatsen (als dat kan op een Sony Bravia W7?) maar heb daar weinig tijd voor en zin in eigenlijk. Het was gewoon goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
JesseAMD schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:51:

Ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn Samsung.
Ik heb een favorietenlijst in de Samsung tv aangemaakt (met veel moeite) en daarin alleen de zenders gezet die ik kijk en in het ongecodeerde pakket kan ontvangen.
RAR_ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:16:

Dat klopt. UPC heeft deze wijziging al langer aangekondigd en per 1 april doorgevoerd dat HD zenders vooraan staan ipv SD versies voor zowel ongecodeerd DVB-C (helaas dus ook ondanks dat je alleen NPO 1,2,3 in HD ongecodeerd kan ontvangen), CI+ modules, mediaboxen/decoders.

Ik heb ook tijdelijk ongecodeerd DVB-C op mijn Samsung tv en heb gisteren ook met veel moeite een favorietenlijst in de tv aangemaakt. Sorteren behalve op zendernummer of naam lukte mij niet, maar daar is dacht ik een software tool voor maar dat vind ik teveel werk ;)
Overigens als ik nu mijn favorietenlijst open heb en zap van boven/beneden gaat het wel goed. Zodra ik '4' in tik krijg ik helaas wel weer RTL4 HD die gecodeerd is (omdat deze alleen vanaf Starter pakket te zien is).

Ik heb nu in mijn favorietenlijst van Samsung NPO 1,2,3 HD, RTL4 SD enz (die inderdaad nu in de 900 reeks zitten). Zie ook de Ziggo site bij 'te bekijken zonder smartcard'. Zoals eerder aangegeven is het overigens wel zo dat 13th Street (SD) en SBS9 (SD) niet in het oud UPC gebied te zien zijn (alleen in bestaand Ziggo gebied ivm contracten).

De UPC site is slechts deels aangepast. De algemene zenderlijst is nog oud. Hier staat wel wat algemene info en een nieuwe zenderlijst, maar ongecodeerd DVB-C zender nummers ontbreken laat staan info erover.
Ik zie inmiddels wel op de wijziging pagina van UPC onderstaande tekst en lijst staan.

"Indien u nog een SD box heeft dan vindt u hier het SD-zenderoverzicht."

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 02-04-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
funrider schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:12:
[...]

Ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn Samsung.
Ik heb een favorietenlijst in de Samsung tv aangemaakt (met veel moeite) en daarin alleen de zenders gezet die ik kijk en in het ongecodeerde pakket kan ontvangen.

[...]

Dat klopt. UPC heeft deze wijziging al langer aangekondigd en per 1 april doorgevoerd dat HD zenders vooraan staan ipv SD versies voor zowel ongecodeerd DVB-C (helaas dus ook ondanks dat je alleen NPO 1,2,3 in HD ongecodeerd kan ontvangen), CI+ modules, mediaboxen/decoders.

Ik heb ook tijdelijk ongecodeerd DVB-C op mijn Samsung tv en heb gisteren ook met veel moeite een favorietenlijst in de tv aangemaakt. Sorteren behalve op zendernummer of naam lukte mij niet, maar daar is dacht ik een software tool voor maar dat vind ik teveel werk ;)
Overigens als ik nu mijn favorietenlijst open heb en zap van boven/beneden gaat het wel goed. Zodra ik '4' in tik krijg ik helaas wel weer RTL4 HD die gecodeerd is (omdat deze alleen vanaf Starter pakket te zien is).

Ik heb nu in mijn favorietenlijst van Samsung NPO 1,2,3 HD, RTL4 SD enz (die inderdaad nu in de 900 reeks zitten). Zie ook de Ziggo site bij 'te bekijken zonder smartcard'. Zoals eerder aangegeven is het overigens wel zo dat 13th Street (SD) en SBS9 (SD) niet in het oud UPC gebied te zien zijn (alleen in bestaand Ziggo gebied ivm contracten).

De UPC site is slechts deels aangepast. De algemene zenderlijst is nog oud. Hier staat wel wat algemene info en een nieuwe zenderlijst, maar ongecodeerd DVB-C zender nummers ontbreken laat staan info erover.
Ja ik heb dus ook een aantal kanalen in me favorieten geplaatst. Jammer dat het aantal CI modules nog beperkt is. Staan 5 tv's in huis allemaal digitaal (dus met mediabox of CI) is dus onmogelijk.

Achja, dan slijten de cijfers op je afstandsbediening minder hard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Heb een vraagje. Ik lees dat UPC 13th Street per 15 juni niet meer doorgeeft. Ik heb nu 13th street HD op 23 oid (Ik heb TV royaal)

Gaat dat per 15 juni helemaal verdwijnen of houd ik het in Royaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ceejay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:07:
Heb een vraagje. Ik lees dat UPC 13th Street per 15 juni niet meer doorgeeft. Ik heb nu 13th street HD op 23 oid (Ik heb TV royaal)

Gaat dat per 15 juni helemaal verdwijnen of houd ik het in Royaal?
In het oude UPC gebied verdwijnt 13th Street, E!, SyFy SD en HD volledig per 15 juni in alle pakketten. Tenzij NBC Universal en UPC/Ziggo toch nog een overeenkomst kunnen sluiten. Echter tot nu toe is dat niet gelukt. Zie ook dit laatste bericht uit eind februari '15.

In het oude Ziggo gebied blijven bovengenoemde zenders nog wel te bekijken na 15 juni i.v.m. bestaand contract tussen het 'oude' Ziggo en NBC Universal. Hoelang dat contract nog loopt weet ik niet. Overigens is in het oude Ziggo gebied 13th Street ook nog eens in het ongecodeerde DVB-C te ontvangen in SD kwaliteit weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Interessant en zwaar k!t. Ik kijk graag naar 13th street bij tijd en wijle, goeie series.

Blijkt wel weer dat UPC gewoon zegt we bieden liever veel goedkope prutzenders aan dan wat minder maar kwalitatief goede en dure. Sja.

Ik mag lijden dat ze dit klanten gaat kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 02-04-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik lees het nergens, maar ik heb het vermoeden dat het HD signaal sterker of anders is gecodeerd.

Voorheen had ik mooi scherp beeld, nu krijg ik dichtgetrokken gezichten. Alsof ze door neat image zijn gehaald.

Vergis ik me ? Ik was/ben UPC klant, dus geen ex Ziggo.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
mrknowitall schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:42:
Ik lees het nergens, maar ik heb het vermoeden dat het HD signaal sterker of anders is gecodeerd.

Voorheen had ik mooi scherp beeld, nu krijg ik dichtgetrokken gezichten. Alsof ze door neat image zijn gehaald.

Vergis ik me ? Ik was/ben UPC klant, dus geen ex Ziggo.
Je vergist je niet.
In het 'Ziggo en UPC gaan samen..' topic is dit eerder in februari en maart al uitvoerig besproken. Zie ook o.a. mijn reactie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wat ik wil weten, op wat voor groote kijkt men dan. Hier 39 inch, en ik zie amper iets , maar waarschijnlijk is dat op 48 tot 65 inch heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb al een poosje een probleem met mijn tv-signaal. Misschien dat iemand hier wat inzicht in kan bieden.

Het betreft een UPC tv abbonement
Een Phlips 42PFL7676/12
Een UPC CI module

Ik kan perfect het analoge signaal ontvangen. Echter weigert mijn tv digitale zenders te zoeken. Ik moet op een begeven moment de netwerfrequentie invoeren (164.00). Echter blijft mijn tv aangeven dat deze frequentie onjuist is. Normaal zou hij hierna gelijk om de regiocode moeten vragen maar dat doet hij niet. Zou dit aan mijn kabel verbinding kunnen liggen? Ik heb helaas geen UPC box om dit te testen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
probeer het eens met 164000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Hmmm... wel audio en osd bij zappen, maar geen beeld... raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
coob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:13:
Om mezelf maar eens te quoten.
Er hebben nu meer mensen last van blijkbaar.
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=54242.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En UPC digitale TV is met een software-update nu ook in naam Ziggo geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Wanneer gaan de websites UPC en Ziggo samen?
Er worden nog steeds de eigen pakketten aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Over een week, had je kunnen weten door even de paginas te lezen op de speicale ziggo sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

mrknowitall schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:42:
Kan dat ook de oorzaak zijn van het 'opbreken' van beeld, dus blokjes/pixels ? Het is niet heel erg, maar valt me wel op de laatste week, terwijl we dat vroeger echt zelden tot nooit zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Goed, blijkbaar toch te vroeg gejuicht met die Cisco 8485 want een maand later hield het geluid over hdmi naar m'n tv er spontaan mee op. Hieronder even m'n nagelopen stappenplan om het te testen.

Opstelling: Cisco 8485 dvr, Philips TV, Samsung BD/ versterker achter elkaar met hdmi verbonden en werkte goed.

Getest:
*Cisco meermaals geforceerde software-update en fabrieksinstellingen terug.
*Geluid tussen tv en versterker is er wel (getest via smartfuncties).
*Andere hdmi poort van tv gepakt en ook andere kabel. Kabel ook nog omgedraaid. Alles geen effect.
*Het signaal krijgt zelf wel geluid want opnames hebben dat wel (nu maar tulpkabels tussen dvr en versterker gelegd om in ieder geval nog geluid te krijgen maar dat is natuurlijk geen echte oplossing).

Mijn conclusie: hdmi poort van Cisco zendt geen geluid naar tv. Probleem zit bij UPC box.
Zijn er nog andere dingen die ik kan testen voor ik UPC hier mee lastig ga vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
sambalbaj schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:56:

Mijn conclusie: hdmi poort van Cisco zendt geen geluid naar tv. Probleem zit bij UPC box.
Zijn er nog andere dingen die ik kan testen voor ik UPC hier mee lastig ga vallen?
Ik zou nog even een balletje opgooien in het Chelloo.com gebruikersforum. Daar zit veel kennis wat dit soort zaken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 11:52
Goner schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:27:
[...]

Kan dat ook de oorzaak zijn van het 'opbreken' van beeld, dus blokjes/pixels ? Het is niet heel erg, maar valt me wel op de laatste week, terwijl we dat vroeger echt zelden tot nooit zagen.
Hier (Barendrecht) is RTL4 en 5 echt heel slecht de laatste week. Niet te kijken.
Signaalkwaliteit van de overige kanalen is vele malen hoger.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qDcjqkfm.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En nog een topic over de variabele biterate die sinds kort gebruikt wordt door Z.iggo/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:13:
[...]

Hier (Barendrecht) is RTL4 en 5 echt heel slecht de laatste week. Niet te kijken.
Signaalkwaliteit van de overige kanalen is vele malen hoger.

[afbeelding]
Bovenstaande is in de avond.

Op de dag is het goed te kijken. De bit error rate is dan een stuk lager. Zie onder.
Heeft dit dan te maken met de eerder genoemde variabele bandbreedte en er 's avonds minder bandbreedte over is per gebruiker? Of heeft dit er niets mee te maken?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RNHVHb8m.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

kraades schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:13:
[...]
Hier (Barendrecht) is RTL4 en 5 echt heel slecht de laatste week.
Da's om de hoek, R'dam IJsselmonde hier.
Zal eens in de gaten houden welke zenders het zijn. Hoe kun je die gegevens bekijken ? (heb een Pace DCR7111/03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb geen UPC box maar een CI+ module. De gegevens bekijk ik via mijn Philips TV. Dit kun je per zender apart bekijken. Ik weet niet hoe dat moet op/of dat kan op de Pace die je noemt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Spijtig dat mijn voorspelling waarheid is geworden wat betreft nieuwe abonnementen.

TV Standaard / Play Start
Het voormalige TV Standaard pakket van Ziggo (met smartcard(s) losse aanschaf eenmalig) inclusief 20+ HD zenders en 70+SD zenders nu niet langer 18,70 euro kost, maar dat je hiervoor slechts het ongecodeerde (voormalige UPC) digitale kabel tv en radio pakket met 3HD en 30+ SD zenders voor krijgt nu genaamd 'Kabel tv'.
Voor TV Standaard / Play Start (met 60+ SD en 27HD) betaal je nu 6,25 euro meer (24,95 euro p/mnd).

Voor extra tv's met Play Start betaal je 2 euro p/mnd extra voor een huur CI+ module of 4 euro voor een standaard decoder/mediabox en 5 euro p.mnd extra voor een Horizon mediabox.

Interactieve functies CI+ module vervallen mogelijk voor nieuwe klanten/contracten:
Dit is korte tijd mogelijk geweest in oud Ziggo gebied (en nog vermoed ik voor bestaande klanten). Uit deze pagina lijkt het alsof het nog wel kan:
bron en klik op 'Ik wil gebruik maken van interactieve televisie. Kan dit met een CI+ Module?' Echter zodra je doorklikt op "Vanaf nu kunt u wel gebruik maken van interactieve diensten zoals TV Gemist en Films en Series On Demand als u beschikt over een nieuwe Interactieve CI+ Module en een televisie die geschikt is voor de Interactieve CI+ module" dan staat daar niks meer over interactieve functies.

Alles-in-1 Basis
Bij UPC was dit pakket met internet 50MB down /5MB down, vast bellen, Starter tv 70+ SD, 15HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 2 dagen NPO gemist 40 euro waarna dit enige tijd daarna 42,50 euro werd voor bestaande klanten (betaal ik nog). De nieuwe klanten betaalden tot recent 45 euro in UPC gebied.

Inmiddels betaal je bij het nieuwe Ziggo voor ditzelfde pakket nu genaamd '[url=http://"https://ziggo.nl/alles-in-1/start/"]Connect & Play Start[/url]' met internet 40MB down /4MB down, vast bellen, 60+ SD, 27HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 7 dagen NPO,RTL,SBS (groep) gemist 45,95 euro p/mnd

Zenders 13th Street/Syfy/E!
Voor nieuwe klanten/contracten lees ik nog geen extra opmerking op de tv zenderlijst (of de wijzigingen pagina: https://ziggo.nl/klantens...deroverzicht/wijzigingen/ )dat 13th Street, Syfy en E! (SD en HD) gaan verdwijnen na datum x. Dus mogelijk is dat van de baan en blijven de zenders in het TV Standaard danwel TV Royaal bij Ziggo.

Voor bestaande contracten staat er echter wel dat oud UPC klanten (UPC klant voor 13 april 2015) wel op 1 juni de bovenstaande zenders niet langer kunnen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 13-04-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een CI module maar als ik Discovery HD kijk gaat me tv regelmatig aan/uit, bij de normale Discovery( 938) heb ik er geen last van.
Ook de programmagids werkt niet meer om te zien wat er op het moment op de zenders is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Sjah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:02:
Wat ik wil weten, op wat voor groote kijkt men dan. Hier 39 inch, en ik zie amper iets , maar waarschijnlijk is dat op 48 tot 65 inch heel anders.
Op een 55 en 42. Op beide kan je heel goed zien. Vind de meeste zenders nu opeens weer veel beter.
Als ik ochtends wel eens zap is wakker nederland nog erg slecht. RTL kan slecht zijn maar afgelopen weekend zagen de films er prima uit.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.