Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 15:15
Even een vraagje, na alle wijzigingen die UPC de laatste tijd doorvoert, met o.a. digitale TV zonder settop box.

Ik heb nu KPN glasvezel á €68 p/m ... Tevreden klant, maar de prijs is wat minder.
Wat ik (bijna) perfect vind is het opnemen in de 'cloud', via mobiel een programma programmeren, en dan op beide decoders het terug kunnen kijken. (het bijna gedeelte is dat een opname maximaal één jaar beschikbaar is)

Bij UPC zou je een servertje kunnen neerzetten als 'cloud' oplossing voor opnames lijkt me?
Vervolgens zo maken dat de opnames via de 2 reeds bestaande Raspberry Pi XBMC bakjes aan de TV worden gevoerd.
Zo iets lijkt me mogelijk?
Maar, moet je dan een CI+ module in die server zetten om de extra kanalen (zoals HBO) te kunnen opnemen? Want dát is namelijk wel de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Ja dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En het gaat niet werken.
Voor zover ik weet werkt CI+ niet met een pc tuner. (De ongecodeerde kanalen doen het prima)

[ Voor 9% gewijzigd door Caballeros op 22-02-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Caballeros schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:32:
[...]

En het gaat niet werken.
Voor zover ik weet werkt CI+ niet met een pc tuner. (De ongecodeerde kanalen doen het prima)
Nee ik ging er ook vanuit dat zijn brouwsel een CI+ slot had, en dat dat werkt, anders kan het niet neuh...

• HindrikVonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb even een vraagje.
Als ik een UPC 3in1 pakket neem met het royaal zender pakket, krijg ik dan een smartkaart om in mijn tv te stoppen?
We hebben al een CI+ module thuis liggen!

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:47

Osxy

Holy crap on a cracker

HindrikVonk schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:
Hallo Tweakers,

Ik heb even een vraagje.
Als ik een UPC 3in1 pakket neem met het royaal zender pakket, krijg ik dan een smartkaart om in mijn tv te stoppen?
We hebben al een CI+ module thuis liggen!

Mvg,
Die CI+ zal niet werken, UPC gebruikt een specifieke decoding die alleen ondersteund word door hun eigen CI+ modules.
Je kan bij een 3in1 pakket wel een CI+ krijgen, moet je volgens mij alleen even telefonisch bestellen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Mijn UPC-HD box doet niets meer. Liep tijdens het tv kijken/zappen in een keer vast, en reageerde vervolgens nergens meer op.

Al paar keer van de stroom gehaald en weer opnieuw aangesloten. Ook met linkerpijltjesknop op de UPC Box ingedrukt opnieuw proberen op te starten, maar nada... helemaal niks.

Er staat UPC op de box, en that's it. Reageert ook totaal niet meer op de afstandsbediening of whatever.

Ik denk dat ie kapot is, of dat de kaart die erin zit kapot is, of whatever. Heel irritant.

Was sowieso al een klote ding waar regelmatig al even het geluid wegviel, maar nu dus gewoon zwart beeld. :(

Op de website van UPC ook weinig nuttige hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Flinke schop geven helpt nog wel 'ns, was 40 jaar terug al zo... :+

Anders terugsturen, en liefst een nieuw model vragen, dus als je zonder opname had dan nu met opname nemen (en vice versa), want ik denk dat dit model het bij jou voor je gevoel verpest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Sjah schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:55:
Flinke schop geven helpt nog wel 'ns, was 40 jaar terug al zo... :+

Anders terugsturen, en liefst een nieuw model vragen, dus als je zonder opname had dan nu met opname nemen (en vice versa), want ik denk dat dit model het bij jou voor je gevoel verpest heeft?
Mjah, heb er al een tikkie op gegeven, maar helpt niets. Blijft gewoon UPC aangeven, en verder niets van leven. Als ik stekker ruit haal en er na een paar minuten weer in doe, met linker-pijltjes knop ingedrukt, krijg je even dat init te zien op de display, maar meer ook niet...

Beeld blijft zwart, en reageert verder nergens op. Zeer irritant. Kun je weer gaan lopen kloten met dozen versturen en een postkantoor zoeken en al dat soort onzin...

... en de Mediabox beneden wil 9 van de 10 x geen contact maken met On Demand, en de draadloze verbinding van het internet is ook verdomd wisselvallig...

... dus ik ben op zijn mildst gezegd niet helemaal tevreden over de diensten van UPC...

Wat zou het mooi kunnen zijn als we hier in NL ECHTE concurrentie hadden wat betreft kabel-TV en internet enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10
Het klinkt (niet voor de HD box overigens) meer op een probleem met je verbindingen binnenshuis.
Kun je upc niet even laten door meten? Dan weet je iig of de verbinding van buiten naar je huis goed is.
Zo ja, dan moet je voor een groot deel binnenshuis zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

funrider schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:03:
[...]

Zolang je een UPC gecertificeerde CI+ tv hebt wel ja. Ik heb het bij de lancering van CI+ bij UPC ook geprobeerd op mijn Samsung LE40C630 tv die wel CI+ ondersteund, maar niet UPC CI+ gecertificeerd was. Ik werd toen echt gek van de meldingen dat de zender gecodeerd was en dan soms moest zappen naar een andere zender en vervolgens terug zappen om de zender te kunnen zien of soms even een paar seconden moest wachten voor beeld/geluid heel irritant zodoende toen teruggegaan naar mediabox.

Mij bevalt de Pace HD mediabox met firmware 4.1 (met simulcast, en zelf 1 favorietenlijst sorteren) heerlijk (nog niet uitgerold naar rest van NL, zit in een testgroep) behalve dan de enige functie die nog niet er is namelijk: rode knop meldingen die op beeld verschijnen niet langer tonen.
DopdeDouwer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:09:
Die rode knop meldingen vond ik inderdaad erg irritant.
Mijn tv is officieel ook niet ondersteund, maar werkt wel prima (andere tv's met uit dezelfde serie worden wel ondersteund). Als de tv net aan staat heb ik inderdaad wel die melding maar de zender wordt wel gewoon weergegeven (melding is doorzichtig), en gaat vrijwel direct weg (waarschijnlijk als gevolg van authentication). Een enkele keer heb ik het ook tijden het zappen, maar door op home te drukken gaat de melding ook gelijk weg.

ps. ik hoefde ondanks andere apparatuur geen apparatuurskosten te betalen.
Heeft UPC iets veranderd aan de authenticatie? Ik heb er nu ook steeds vaker last van dat het lang duurt voordat zenders worden weergegeven, eerst had ik dat helemaal niet. Volgens mij heb ik update opties uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Over Rode Knop meldingen: hebben anderen ook met de Pace box dat er, zonder dat de afstandsbediening wordt aangeraakt of uberhaupt de mogelijkheid heeft om te zappen (ligt tussen de bankkussens), "op de rode knop gedrukt wordt"?
Dit heb ik eigenlijk al sinds het begin op beide boxen gehad. Nu ook met de nieuwe TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:04:
[...]

[...]

Heeft UPC iets veranderd aan de authenticatie? Ik heb er nu ook steeds vaker last van dat het lang duurt voordat zenders worden weergegeven, eerst had ik dat helemaal niet. Volgens mij heb ik update opties uitstaan...
Nee mij niks bekend.

Heb je last bij aanzetten Tv... wen er aan, ik heb het al vanaf begin, dat went. 'k Zou niet (kunnen) wennen als het bij zappen was..

ps. een vraagje over niet hoeven betalen omwisselgeld>> was dat in een Upc-shop? Nja bij mijn weten heb je mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nee dat was bij einde abonnement en een nieuwe aanbiedingsronde.
En de storing is bij het aanzetten van de tv niet zo hinderlijk (ca 1à2 seconde maar), maar bij behoorlijk wat zenders (buiten het vrijgegevenpakket) ook tijdens het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, ja dat is vervelend, ik heb het bij aanzetten, wel 20 seconden , maar daarna is het over, bij zappen zie ik echt helemaal niks.. merk Panasonic, model gecertificeerd van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23
Ik heb een Cisco digitale HD recorder van UPC. De HD maakt een hoop lawaai, vandaar dat ik er aan denk deze te vervangen voor een SSD.

Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat mogelijk en wordt de ruimte dan direct juist geformatteerd door het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 13:46

renskoenraadt

Like No Other

Komt het bij jullie ook voor dat als er met de afstandbediening van de Cisco op de 'Interactief' knop drukt, je naar het interactieve kanaal gaat, vervolgens een aantal seconden moet wachten voordat het scherm met de 9 tegels geladen is?

En als je vervolgens wil terug keren naar televisie kijken en daarvoor op de 'UPC' knop drukt de box niet terug gaat naar het laatst bekende kanaal, maar naar kanaal 13 vanwaar je dan weer moet zappen naar het laatst bekende kanaal? En als je dit te laat doet weer het de irritante pagina met de 9 tegels naar voren komt?

Is dit een fout in de software van mijn box of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
bas-r schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:24:
Ik heb een Cisco digitale HD recorder van UPC. De HD maakt een hoop lawaai, vandaar dat ik er aan denk deze te vervangen voor een SSD.

Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat mogelijk en wordt de ruimte dan direct juist geformatteerd door het apparaat?
Zou mogelijk kunnen zijn, maar let er op die decoder is niet van jouw maar in bruikleen, komt upc erachter dat er aan gekloot is kan je 180eu betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Komt het vaker voor dat als de televisie (Philips 47PFL6806H/12) is uitgeschakeld, maar de mediabox (Cisco 8685) nog steeds aan staat, door de televisie niet automatisch het signaal weer opgepakt wordt? Hij staat dan wel op het juiste ingangskanaal (HDMI 1, met als naam Digitale Ontvanger), maar zegt vervolgens dat er geen input beschikbaar is terwijl de box aanstaat en in het display de zender weergeeft...Als ik dan vervolgens weer op de 'upc-knop' druk, pakt de televisie het signaal opeens wel op?

En op het moment als je televisie aan het kijken bent en je per ongeluk op de 'tv-knop' drukt, de televisie dan overschakelt naar de tuner? Dit is bijzonder irritant. Gekke is dat als ik dan op de 'upc-knop' druk, de televisie weer terug schakelt naar HDMI 1 en de beelden van de Cisco weer getoond worden. Is dit normaal?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
renskoenraadt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:11:
Komt het vaker voor dat als de televisie (Philips 47PFL6806H/12) is uitgeschakeld, maar de mediabox (Cisco 8685) nog steeds aan staat, door de televisie niet automatisch het signaal weer opgepakt wordt? Hij staat dan wel op het juiste ingangskanaal (HDMI 1, met als naam Digitale Ontvanger), maar zegt vervolgens dat er geen input beschikbaar is terwijl de box aanstaat en in het display de zender weergeeft...Als ik dan vervolgens weer op de 'upc-knop' druk, pakt de televisie het signaal opeens wel op?
Ik geloof dat de hdmi handshake in sommige gevallen opnieuw uitgevoerd moet worden dus ja dit is mogelijk.
En op het moment als je televisie aan het kijken bent en je per ongeluk op de 'tv-knop' drukt, de televisie dan overschakelt naar de tuner? Dit is bijzonder irritant. Gekke is dat als ik dan op de 'upc-knop' druk, de televisie weer terug schakelt naar HDMI 1 en de beelden van de Cisco weer getoond worden. Is dit normaal?
Ja, dat is by design zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 20:39
Voor de liefhebbers.
Meiden van Holland Hard (MVH) is nu te bekijken op kanaal 949 als je een Royaal pakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:40
Whoohooo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Da.Rock schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Ik geloof dat de hdmi handshake in sommige gevallen opnieuw uitgevoerd moet worden dus ja dit is mogelijk.

[...]
Ja, dat is by design zo.
En hoe doen we die handshake? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

renskoenraadt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:00:
[...]

En hoe doen we die handshake? Thanks!
Kan je weinig aan doen. Regelt HDMI zelf. Enige wat je kan doen is: eerst de tv aan, dan de box. Of even op het UPC-knopje drukken.

Ervaar het ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Doet mijn tv ook.
Eerst TV aan en dan box = geen beeld.
Een keer op de UPC-knop is weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En toen bleef de hd box updaten bij het aanzetten.
Hij deed dit soms terwijl hij aan het opnemen was. Dank je wel. Weer 4x 1.80 voor Danni Lowinski omdat hij niet volledig opgenomen was.
maar nu constant en sinds geforceerd updaten gaat hij wel aan maar blijft om en om zwart en beeld etc.

maar eens kijken hoe we deze snel om kunnen gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oh, die mediabox is zo'n baggerding... We hebben nu een paar maandjes de "tweede" box vervangen door een CI+ module, en op het wat langzame (en vooral bij elke zap!) authenticeren na werkt het echt zoveel fijner!
- 1 afstandsbediening (hoewel dat in de woonkamer ook zo is dankzij een IR extender)
- er wordt daadwerkelijk gereageerd op zappen (de box reageert ontzettend slecht, ook na het aanbrengen van een stickertje op de IR sensor)
- nooit meer de verschrikkelijke "rode knop" die spontaan wordt geregistreerd terwijl we die niet indrukken
Ik zit er heel serieus over na te denken om voor die extra €2,50 per maand toch mijn abonnement over te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Pathogen op 24-03-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

coob schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 07:51:
Doet mijn tv ook.
Eerst TV aan en dan box = geen beeld.
Een keer op de UPC-knop is weer beeld.
Alright, thanks.

Is weer het volgende kleine puntje van ergernis.

Iemand toevallig ook een antwoord hierop: Als ik naar Discovery HD ga kan ik het volume niet omhoog of omlaag brengen, het balkje van de box wordt wel op de televisie getoond en gaat op en neer, maar heeft geen effect op het volume...zo moet ik nu alsnog de televisie afstandbediening gebruiken, wat ik niet wil.

Ik weet dat ik de afstanbediening kan koppelen aan de televisie, maar het gaat me even om het principe. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En gisteren werd ik gebeld dat het inderdaad een probleem in onze box is. Krijgen asap een nieuwe. Ben benieuwd. Vind die service toch best wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
renskoenraadt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:56:
[...]

Alright, thanks.

Is weer het volgende kleine puntje van ergernis.

Iemand toevallig ook een antwoord hierop: Als ik naar Discovery HD ga kan ik het volume niet omhoog of omlaag brengen, het balkje van de box wordt wel op de televisie getoond en gaat op en neer, maar heeft geen effect op het volume...zo moet ik nu alsnog de televisie afstandbediening gebruiken, wat ik niet wil.

Ik weet dat ik de afstanbediening kan koppelen aan de televisie, maar het gaat me even om het principe. Meer mensen deze ervaring?
Geen id, ik gebruik de upc-ab om het geluid van de TV te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Ik merk dat sinds ik Netflix heb, we amper/geen Horizon meer gebruiken. Ik mis het ook niet echt eigenlijk. Vandaar dat ik mij orienteer op goedkopere alternatieven. Ik blijf wel internet nodig hebben, en in het geval van UPC krijg je er dan ook altijd nog (digitale) televisie bij, op zich handig voor die ene keer dat ik toch het journaal (of straks het WK) wil zien.

Mijn televisie is een Samsung uit 2012 die DVB-C ondersteunt. Dat betekent volgens mij dat ik in elk geval het basispakket zelfs digitaal binnenkrijg, waarschijnlijk alleen niet in HD. Daarvoor zou ik dan een CI+ module moeten hebben?

Mijn TV kan volgens mij ook opnemen, als ik er een externe hdd of USB stick in duw, dus dan zou ik eigenlijk helemaal niet eens een mediabox hoeven te hebben. Kan ik altijd een CI+ kaart ipv een mediabox krijgen?

Weet iemand welke mediabox je krijgt bij dit abonnement: http://www.upcbusiness.nl...ternet-60-en-digitale-tv/ ? Het is een HD box met DVR.

En welke zou dat zijn bij dit pakket: http://www.upc.nl/pakkett...in-1/2-in-1-basis-pakket/ (volgens mij wel HD, maar geen DVR).

De voorkeur gaat eigenlijk nu al uit naar het zakelijke pakket, vanwege de hogere (upload)snelheid.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je kan denk ik wel HD met je Samsung krijgen via CI+, en nee je hoeft niet persee CI+ te hebben, 30+ zenders zijn ongecodeerd(waarvan 3 HD, die een Tv uit '12 moet aankunnen).
Ja je kan altijd CI+ krijgen
Waarschijnlijk Cisco bij business, en Pace bij basispakket

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 24-04-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Sjah schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:22:
Je kan denk ik wel HD met je Samsung krijgen via CI+, en nee je hoeft niet persee CI+ te hebben, 30+ zenders zijn ongecodeerd(waarvan 3 HD, die een Tv uit '12 moet aankunnen).
Ja je kan altijd CI+ krijgen
Waarschijnlijk Cisco bij business, en Pace bij basispakket
De Cisco is dus met DVR (volgens de specs van business iig wel), is dat ding een beetje stabiel? Ik ben Horizon gewend, dus veel erger kan het ook niet...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 08:47
UPC wijzigt per 3 juni haar zenderaanbod
UPC voert per 3 juni zowel in haar Digitale TV Starter als Digitale TV Royaal HD aanbod wijzigingen door. In het zenderaanbod in Digitale Kabel TV & Radio vinden geen veranderingen plaats. Met deze wijziging geeft UPC vanaf 3 juni 51 HD kanalen door.

In Digitale TV Starter voegt UPC The Indonesia Channel toe op kanaal 412. Media Set Italia (kanaal 57) vervangt RAI UNO en de zender Meiden van Holland Soft (kanaal 950) wordt in de plaats van PassieTV doorgegeven. Tenslotte biedt UPC de KidsPortal en de Games Portal vanaf 3 juni niet langer aan.

In het Royaal HD-aanbod wordt Nickelodeon HD per 3 juni toegevoegd op kanaal 82, Travel Channel HD wordt vanaf dat moment op kanaal 96 doorgegeven. Verder vervangt de zender Meiden van Holland Hard op kanaal 951 de zender Meiden van Holland / Dusk!

Disney Junior blijft in Kidszone en wordt daarnaast in het Royaal aanbod geplaatst op kanaal 512

Doordat meer porno zenders in bovenstaande pakketten beschikbaar zijn, wordt de prijs van het premium pornopakket bij UPC drastisch verlaagd naar €12,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459573

WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:56:
UPC wijzigt per 3 juni haar zenderaanbod

Media Set Italia (kanaal 57) vervangt RAI UNO
Nou nou, wat een toegevoegde waarde. Mediaset is van Berlusconi en een soort van SBS6 campingzender in Italië. Het is een commerciële omroep. RAI is een publieke omroep. Dus het wordt er niet echt beter op. Rare keus ook, waarom niet als het dan toch moet beide doorgeven. Maar ach, het is een beetje zoals de RTL nieuwsbaasje, oude nieuwsvrouwtjes zoals Margreet Spijker eruit donderen en Merel Westrik er voor in de plaats. Want Mediaset is een constante herhaling van jonge vrouwtjes met spelprogramma's, bungabunga. Sexistjes. ;)

UPC wordt zo te zien met al die porno toevoegingen een echt soort van Marc Dorcel. Een echte pornoboer dus. Maar je merkt ook dat het samengaat met Ziggo, qua aanbod schuiven ze nu aardig naar elkaar toe. Gekke ontwikkeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met kapotte afstandsbedieningen bij de boxen in bruikleen?
Op die van m'n zwarte sd Thomson + DVR reageert de ch+ knop nauwelijks meer.
Kom wisselende verhalen tegen over of er wel of geen kosten voor berekend worden wat me opzich vreemd overkomt bij huur en normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, kan alleen uit m'n eigen ervaring je iets daarover zeggen>> bij de Upc-winkel (tuurlijk die moet maar in je buurt zitten, is waar) heb ik oude ingeleverd, hoefde amper iets uit te leggen, en zeker niet id-card laten zien, kreeg zo een nieuwe mee. Gratis yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
UPC besteld, omdat Tweak nu een stuk duurder wordt. Bij UPC hebben ze nu een mooie actie waar ik gebruik van heb gemaakt.
12 maanden 25% korting op een alles in 1 pakket. Dan betaal ik voor het allles in 1 power pakket maar
€ 41,25 per maand en hoef ook geen borg te betalen :)

https://www.upc.nl/pdf/up...den-12x25-zonder-borg.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keebs
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-02-2023
Anoniem: 459573 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:04:
[...]

UPC wordt zo te zien met al die porno toevoegingen een echt soort van Marc Dorcel. Een echte pornoboer dus. Maar je merkt ook dat het samengaat met Ziggo, qua aanbod schuiven ze nu aardig naar elkaar toe. Gekke ontwikkeling. :)
Pornoboer? Waar baseer je dat op? Bij de laatste zenderwijzigingen zijn er juist een aantal verdwenen. Daar is ook de prijs op aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:47:
Ok, kan alleen uit m'n eigen ervaring je iets daarover zeggen>> bij de Upc-winkel (tuurlijk die moet maar in je buurt zitten, is waar) heb ik oude ingeleverd, hoefde amper iets uit te leggen, en zeker niet id-card laten zien, kreeg zo een nieuwe mee. Gratis yep.
dat werkte inderdaad precies zo. Even klantgegevens erbij zoeken op de computer en zonder kosten direct een nieuwe afstandsbediening mee. Iets nieuwere versie van de oude. Medewerker benadrukte nog even de klanttevredenheids mail die nog zou volgen want die wordt weer terug herleid naar de medewerker en dat maakt blijkbaar deel uit van hun beoordeling. Ach ja, prima is prima.

Zie trouwens dat ze het mediabox testmenu achter kanaal 999 ook een nieuwe look gegeven hebben. Lijkt nu meer op het interactieve deel met tabs en iets meer gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ze hebben de horizon app ook veranderd:

http://www.totaaltv.nl/mobiel/?id=16784&lastID=0

http://www.totaaltv.nl/mobiel/?id=16789&lastID=1

[ Voor 22% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-07-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als ze nou eens de requirement eruit halen dat het alleen via een UPC IP kan... Dan heb je écht wat aan een mobiele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
Pathogen schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:41:
Als ze nou eens de requirement eruit halen dat het alleen via een UPC IP kan... Dan heb je écht wat aan een mobiele app.
Ik kan hier via een Ziggo IP tv kijken met de app/webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BROSSIE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55
Het is nu mogelijk om zonder UPC IP via de app TV te kijken. zie ook http://gathering.tweakers...ist_messages/1517323/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Dat kan sinds vandaag :P
Vanaf nu kan men ook via mobiel internet en draadloze internetaansluitingen van andere aanbieders via de Horizon GO-app live naar tv-zenders kijken.
UPC is eindelijk eens goed bezig, eerst wat betere upload geven en nu inderdaad eindelijk via de app overal tv kijken :)

http://www.totaaltv.nl/mobiel/?id=16789&lastID=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
Hebben nog meer mensen last van haperend beeld en geluid bij Nederland 1 HD? Volgens een UPC monteur hebben meerdere mensen hier last van en het zou te maken hebben met het 4G netwerk, wat op dezelfde frequentie zou zitten. Klopt dit? M'n pa heeft gisteren voor 140 euro aan versterkers en kabels gekocht (op aanraden van die monteur), maar nog steeds hetzelfde. Het is ook echt alleen bij Nederland 1 HD.

Ik zei dat ie gek was en dat ie gewoon glasvezel moest nemen, maar hij luistert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Jup, ook hier heb ik er last van (Oud-Beijerland). Weet niet ofdat het alleen bij Nederland 1 HD is, maar kijk deze zender momenteel wel het meeste en het komt dan meerdere keren per avond voor...

Had zelf ook al de kabels vervangen, maar geen bevredigend resultaat...

De reden dat het te maken heeft met 4G vind ik wat makkelijk, ik maak er nl. al een jaar gebruik van (4G) en het probleem doet zich pas zeer recent voor (week of 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 07:48:
Hebben nog meer mensen last van haperend beeld en geluid bij Nederland 1 HD? Volgens een UPC monteur hebben meerdere mensen hier last van en het zou te maken hebben met het 4G netwerk, wat op dezelfde frequentie zou zitten. Klopt dit?
Zit er op die ontvanger of TV nog iets dan signaal informatie zoals de afgestemde frequentie van het kanaal dat je zit te kijken? 4G wordt doorgegeven in het deel van de frequentieband van 791 MHz tot 862 MHz, dus als je daarvan last hebt volgens die monteur, dan moet Nederland 1 HD worden op een frequentie in dat deel van de frequentieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

chim0 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 07:48:
Hebben nog meer mensen last van haperend beeld en geluid bij Nederland 1 HD? Volgens een UPC monteur hebben meerdere mensen hier last van en het zou te maken hebben met het 4G netwerk, wat op dezelfde frequentie zou zitten. Klopt dit? M'n pa heeft gisteren voor 140 euro aan versterkers en kabels gekocht (op aanraden van die monteur), maar nog steeds hetzelfde. Het is ook echt alleen bij Nederland 1 HD.

Ik zei dat ie gek was en dat ie gewoon glasvezel moest nemen, maar hij luistert niet.
Heb ik heel lang last van gehad. Aantal keer de monteur voor langs geweest, elke keer werd er opnieuw iets veranderd; de wandcontactdoos, connectors, opnieuw connectors, t-stukjes opnieuw connectors etc. Elke keer werd er weer wat geprobeerd waardoor ik het zat was. Ik heb gezegd dat ze het maar eens een echte monteur moesten sturen en buiten mijn woning (appartement) moesten gaan zoeken en niet steeds een lapmiddeltje aanbrengen om de klant tevreden te houden.
De laatste monteur heeft toen een versterker/spitter in een op de wandcontactdoos gemonteerd en sinds dien is het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ArChie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:38:
[...]

Zit er op die ontvanger of TV nog iets dan signaal informatie zoals de afgestemde frequentie van het kanaal dat je zit te kijken?
De COAX kabel van de televisie loopt samen met de telefoonkabel door hetzelfde gootje (standaard PVC pijp) van de meterkast naar de woonkamer en dan gaat ie in de muur in een wandcontactdoos. Dat is een stuk van een meter of 5, schat ik zo. Zouden die twee storing kunnen geven, de telefoonkabel en de wandcontactdoos? Telefoon zit toch ergens op de KHz band? Vanaf de wandcontactdoos gaat er een standaard COAX kabeltje naar de televisie. Als je het zo bekijkt, best wel veel connectors/demping dus onderweg, maar dan nog?
4G wordt doorgegeven in het deel van de frequentieband van 791 MHz tot 862 MHz, dus als je daarvan last hebt volgens die monteur, dan moet Nederland 1 HD worden op een frequentie in dat deel van de frequentieband.
Op de website van UPC zie ik dat Nederland 1 op 768.00MHz zit (op deze postcode), maar dat is bij het analoge zenderoverzicht. Van de digitale kan ik de frequentie nergens vinden.
DopdeDouwer schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:51:
[...]

Heb ik heel lang last van gehad. Aantal keer de monteur voor langs geweest, elke keer werd er opnieuw iets veranderd; de wandcontactdoos, connectors, opnieuw connectors, t-stukjes opnieuw connectors etc. Elke keer werd er weer wat geprobeerd waardoor ik het zat was. Ik heb gezegd dat ze het maar eens een echte monteur moesten sturen en buiten mijn woning (appartement) moesten gaan zoeken en niet steeds een lapmiddeltje aanbrengen om de klant tevreden te houden.
De laatste monteur heeft toen een versterker/spitter in een op de wandcontactdoos gemonteerd en sinds dien is het in orde.
Dus misschien toch die wandcontactdoos, die teveel demping geeft? Het beste is natuurlijk als de kabel vanuit de meterkast direct in de mediabox gaat., maar dan moet ik er een connector op monteren.

Die versterker is eigenlijk voor boven (zolder), omdat daar het signaal niet sterk genoeg is, maar hij stoort nog steeds, dus mijn pa wil hem omruilen voor een sterkere, maar ik weet niet of het gaat helpen. Maar ik zou hem nog even kunnen testen bij de wandcontactdoos, zoals bij jou.

Bedankt voor de tips! Ik hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

chim0 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 05:30:

[...]

Dus misschien toch die wandcontactdoos, die teveel demping geeft? Het beste is natuurlijk als de kabel vanuit de meterkast direct in de mediabox gaat., maar dan moet ik er een connector op monteren.

Die versterker is eigenlijk voor boven (zolder), omdat daar het signaal niet sterk genoeg is, maar hij stoort nog steeds, dus mijn pa wil hem omruilen voor een sterkere, maar ik weet niet of het gaat helpen. Maar ik zou hem nog even kunnen testen bij de wandcontactdoos, zoals bij jou.

Bedankt voor de tips! Ik hou jullie wel op de hoogte.
Dat zou kunnen, dat was inderdaad de reden waarom ze geprobeerd hebben die WCD te vervangen. Maar ook met die nieuwe WCD had ik hetzelfde probleem terwijl ik de tv (of mediabox) direct (met het goede korte megeleverde coax kabeltje) had aangesloten.
Aangezien het probleem zich op deze manier nog steeds voordeed ging ik er vanuit dat het probleem in het signaal zelf of ergens buitenshuis ontstond. Al het gepriegel binnenshuis was in mijn ogen alleen maar gerommel in de marge is om de klant tevreden te houden.
Kortom ik zou even de tv of mediabox naast je aansluitpunt zetten en met de meegeleverde kabel aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 05:30:
Op de website van UPC zie ik dat Nederland 1 op 768.00MHz zit (op deze postcode), maar dat is bij het analoge zenderoverzicht. Van de digitale kan ik de frequentie nergens vinden.
Dat is de reden waarom ik vroeg of er op de TV of ontvanger ergens een menu zit waar je de signaal kwaliteit kan opvragen van het kanaal dat je zit te kijken. Meestal toont een dergelijk menu onderdeel namelijk ook de afgestemde frequentie van de digitale transport stream waarin het kanaal zit dat je kijkt en kan je dus op die manier controleren of Nederland 1 HD wel of niet in het deel van de frequentieband wordt doorgegeven waar ook 4G wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DopdeDouwer schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:28:
[...]

Kortom ik zou even de tv of mediabox naast je aansluitpunt zetten en met de meegeleverde kabel aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.
Hebben we ook geprobeerd, ook zonder succes. Ook versterker ertussen gezet, maar ook dat mocht niet baten. Dan moet het probleem wel extern liggen, maar m'n pa is het een beetje zat en vindt het wel best zo. Dan maar haperingen! Ook die tweede versterker voor naar boven gaat niet meer door.
ArChie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Dat is de reden waarom ik vroeg of er op de TV of ontvanger ergens een menu zit waar je de signaal kwaliteit kan opvragen van het kanaal dat je zit te kijken. Meestal toont een dergelijk menu onderdeel namelijk ook de afgestemde frequentie van de digitale transport stream waarin het kanaal zit dat je kijkt en kan je dus op die manier controleren of Nederland 1 HD wel of niet in het deel van de frequentieband wordt doorgegeven waar ook 4G wordt doorgegeven.
Gisteren mediabox gereset en dan gaat ie opnieuw de zenders scannen, signaalsterkte was 50% en signaalkwaliteit was 100% maar volgens mij is dat bij iedereen zo. Ik kon alleen nergens de frequentie zien. Maar over dat 4G, er staat wel een KPN centrale een paar honderd meter verderop met een enorme mast op het dak, dus die zou de storing kunnen geven.

Maar als die KPN centrale serieus het probleem is, dan kan je er dus fysiek niks aan doen en moet ie maar over op glasvezel of zo. Iets anders zou ik ook niet weten. Maar het is natuurlijk erg vervelend als je een duur abonnement hebt en je hebt constant storing. Frequenties aanpassen doen bedrijven ook niet zomaar even.

Ik zei voor gein tegen m'n pa dat ie de schutting in de tuin (die staat precies haaks op die KPN centrale) moest vervangen door aluminium platen van 10m hoog _O-

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 23-07-2014 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kijk even hier http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48715.0
De hoogste frequentie voor Ned1HD = 610 MHz, lijkt me dan geen direct 4g probleem.

Heb je helemaal geen storing op Ned2HD ?
Ze zitten namelijk in dezelfde transponder. Lijkt me dat daar dan ook problemen zijn.
Heb je toevallig nog andere DVB-C ontvangers in huis om te testen. (volgens mij hebben de meeste recente tv's er wel 1 aan boord)
De Ned 1,2 en 3 HD zitten ongecodeerd op de kabel bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Caballeros schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:38:

Heb je helemaal geen storing op Ned2HD ?
Nee, het is echt alleen op Nederland 1 HD.

Ik heb er nu geen tijd voor, want ga vrijdag op vakantie, maar als ik terug ben, zal ik er een filmpje van maken, dan krijg je een idee van wat ik bedoel. Als je zin hebt tenminste?
Heb je toevallig nog andere DVB-C ontvangers in huis om te testen. (volgens mij hebben de meeste recente tv's er wel 1 aan boord)
De Ned 1,2 en 3 HD zitten ongecodeerd op de kabel bij UPC.
Je bedoelt de kabel direct in de televisie? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Hij heeft een Royaal pakket met opnemen.

Maar zo'n CI+ module, zou dat kunnen helpen of maakt dat niet uit? Maar dan zit je weer met opnemen, want dat kan dan niet of wel? Je kan niet een externe USB schijf op de televisie aansluiten en daarop opnemen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Module of mediabox maakte bij mij niets uit. Het signaal uit de muur was gewoon niet in orde.
Ik zou zelf niet zoveel moeite doen als je hebt geconstateerd dat de boel zelfs niet werkt met het bijgeleverde korte kabeltje. Gewoon UPC laten komen om het op te lossen, je betaald niet voor nix tegen de €50p.m..
Interferentie is leuk en aardig, maar als het signaal al brak is voordat het je huis binnenkomt wordt het niet beter met door elfjes gesponnen kabel bij maanlicht idem voor gouden connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik heb regelmatig problemen met de tv-box (niet horizon, maar met harddisk).
Moet deze regelmatig hard uitzetten om weer beeld te krijgen.
Daarnaast vind ik deze erg traag met opstarten.

Is hier iets mee te doen? Ik vond de oude receiver zonder Harddisk beter!

Zijn de problemen met de horizon-box inmiddels opgelost, of spelen deze problemen nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een extra mediabox besteld, hiervoor heb ik een pace dcr7111 ontvangen. De USB ingang hiervan heeft geen functie, maar die wou ik dus gebruiken voor als stroomtoevoer van mijn Androidpc, die aan de tv hangt (tv heeft geen usb). Voorheen had ik die in de USB van een ander apparaatje die aan de tv hing. Toen deed die het prima, maar via de USB van de pace, reboot de Androidpc steeds. Waarschijnlijk geeft die niet genoeg stroom of zoiets. Dit is zeker niet makkelijk met een instelling ofzo op te lossen neem ik aan? Anders moet ik dit oplossen met een langere usb kabel, USB adapter en een extra stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
toch leuk dat die Horizon GO-app ook werkt voor niet Horizon klanten van UPC en dus ook met alleen een ouwe sd box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Klopt, mits je DTV en internet hebt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Alleen jammer dat het standaard niet werkt in het buitenland, maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
GGS_206 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:03:
Klopt, mits je DTV en internet hebt
alleen DTV is voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door sambalbaj op 31-07-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-06 15:27
Hij blijft bij mij staan op dat "De installatie wordt nu voltooid" scherm...
Is mijn ontvangst wellicht te slecht?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5KD8O8XKWXoPNG5SJTUWChYx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-06 15:27
Dagje wachten bij m'n upc internetaansluiting loste dat op.... helaas niet hierbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Vandread schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:01:
Dagje wachten bij m'n upc internetaansluiting loste dat op.... helaas niet hierbij :/
Je kan 1200 bellen via upc telefoon, dan dacht ik optie 2(dan nummer kiezen voor aktivatie kanalen, dit wilt wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je signaalsterkte ziet er niet zo sterk uit, maar dat zou ik niet moeten zeggen, moet die rare box zelf mee komen. Misschien eens met het bijgeleverde korte coax draadje bij je AOP gaan aansluiten dan kijken, weet je of het aan je binnenhuis-spul ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DopdeDouwer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:27:

Interferentie is leuk en aardig, maar als het signaal al brak is voordat het je huis binnenkomt wordt het niet beter met door elfjes gesponnen kabel bij maanlicht idem voor gouden connectors.
Tja, als het echt waar is dat het aan 4G ligt, dan zou het best kunnen kloppen, omdat dat dat KPN huisje een paar honderd meter verderop staat. Dus dan kan je inderdaad kabels en pluggen vervangen tot je een ons weegt, maar dat gaat het niet oplossen. M'n pa heeft dan ook besloten om er niets meer aan te doen en Nederland 1 maar in SD kwaliteit te kijken.

Ik blijf hameren dat ie glasvezel moet nemen, maar hij is zo koppig als wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Vandread schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:47:
Hij blijft bij mij staan op dat "De installatie wordt nu voltooid" scherm...
Is mijn ontvangst wellicht te slecht?
[afbeelding]
In dit scherm gaat die zoeken en dan moet je zelf eerst nog op OK drukken van de afstandsbediening (dat staat toch ook op het scherm...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Upc heeft sinds vandaag HBBTV op ned1/2/3HD aangezet.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=53336.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
xileS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:13:
Alleen jammer dat het standaard niet werkt in het buitenland, maar je kan niet alles hebben.
Zeer mooi dat je nu ook op andermans 3G/4G/WIFI in Nederland van Horizon Go gebruik kunt maken.
Alleen slecht dat ze dit niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten. Ze geven nu aan 'Binnen, buiten, overal!'. Daarnaast geeft de app ook een verkeerde melding 'u kunt deze zender alleen via uw eigen wifi kijken' of iets dergelijks als ik in Oostenrijk probeer te kijken. Beter zou zijn 'u kunt enkel in Nederland gebruik maken van Horizon Go live beelden en voor Gemist diensten enkel via uw eigen UPC WIFI verbinding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Voor alle geinteresseerden: Tot en met 1 september kan je je contract beeindigen! Heb ik ongeveer een week geleden een e-mailtje vanuit UPC over gehad. Heeft te maken met oa een wijziging in het radio-aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

funrider schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Zeer mooi dat je nu ook op andermans 3G/4G/WIFI in Nederland van Horizon Go gebruik kunt maken.
Alleen slecht dat ze dit niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten.[..]
Ook hier dan maar:

[...]
Citaat van: funrider op Vandaag om 11:45

Alleen jammer dat ze niet duidelijk op hun site en in de (tv) reclames erbij zetten dat het niet werkt in het buitenland. [..]

Post het hier dan ook nog maar. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Veel gestelde vragen:

Kan ik met de Horizon Go-app ook in het buitenland Online tv-kijken?

Met de Horizon Go-app kunt u overal in Nederland tv-kijken indien u verbonden bent met internet. Buiten Nederland werkt dit niet.
http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/

Ff helemaal naar onderen scrollen anders wordt er weer geroepen ...kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb met vlagen weer last van signaalverlies bij HD-kanalen in zowel de woonkamer (pace box) als slaapkamer (CI kaart)... Zucht.
Gecombineerd met het regelmatig wegvallen van alle instellingen in de Pace box begin ik dit wel erg zat te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Pathogen schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:11:
Heb met vlagen weer last van signaalverlies bij HD-kanalen in zowel de woonkamer (pace box) als slaapkamer (CI kaart)... Zucht.
Gecombineerd met het regelmatig wegvallen van alle instellingen in de Pace box begin ik dit wel erg zat te raken...
Zie mijn post van een aantal dagen geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

renskoenraadt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:44:
[...]

Zie mijn post van een aantal dagen geleden...
Heb je daar misschien wat meer info over? Ik heb dat mailtje (nog) niet mogen ontvangen en zit heul serieus te overwegen iets anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
HBO2 op evenementen kanaal 15, zal wel voor de Emmys zijn vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Pathogen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:25:
[...]

Heb je daar misschien wat meer info over? Ik heb dat mailtje (nog) niet mogen ontvangen en zit heul serieus te overwegen iets anders te zoeken.
Dit is de volledige tekst van het e-mailtje wat ik op 25-7 heb ontvangen:

Beste heer, mevrouw Koenraadt,

Als klant van UPC ontvangt u populaire tv-en radiozenders uit binnen- en buitenland. Per 2 september 2014 vindt er een aantal zenderwijzigingen voor Digitale Kabel TV en Radio van UPC plaats in uw gemeente. Voor u betekent dit het volgende:

Televisie

Brava nl klassiek zal niet meer beschikbaar zijn via Digitale Kabel TV en Radio van UPC. Uw UPC Interactieve Digitale TV Pakket verandert niet. U kunt deze zender dus wel ontvangen via uw mediabox of CI+ module.

Radio

Radio Brasa wordt toegevoegd via frequentie 91,4 MHz. RTBF La Première zal niet meer beschikbaar zijn.

Wilt u naar aanleiding van deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of beëindigen? Dan kunt u dit vóór 2 september 2014 kosteloos doen. Hiervoor belt u ons op 088 123 95 03 (gebruikelijke belkosten).

We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

PS U kunt de wijzigingen nakijken op upc.nl/zenderwijzigingen

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Even een vraag of meer mensen dit hebben.
Ik heb een standaard upc abonnement met internet( zakelijk ) maar daar zit wel digitale tv via de kabel bij en de horizon app/ pc app.

Nu valt mij vandaag op dat er een aantal zenders verdwenen zijn op de app's zoals bijvoorbeeld Discovery en National Geo.

Meer mensen hier last van en mogen ze dat zomaar doen? Ik gebruik het best veel namelijk en ook geregeld die zenders en heb geen wijziging ontvangen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Humma Kavula schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:13:
Ik heb een standaard upc abonnement met internet( zakelijk ) maar daar zit wel digitale tv via de kabel bij en de horizon app/ pc app.

Nu valt mij vandaag op dat er een aantal zenders verdwenen zijn op de app's zoals bijvoorbeeld Discovery en National Geo.

Meer mensen hier last van en mogen ze dat zomaar doen? Ik gebruik het best veel namelijk en ook geregeld die zenders en heb geen wijziging ontvangen.
Ja waarom zouden ze dat niet mogen dan? je abbo is je kabel en je internet, de rest is gratis extratje, en daar mogen ze alles mee doen, zelfs er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
Humma Kavula schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:13:

Volgens de TV zender lijst op de UPC site zou je bij 'Digitale kabel tv en radio' 15+ zenders
binnen en buiten moeten kunnen kijken via de Horizon Go app en Horizon.tv (desktop/laptop).

Op de site (ook niet bij tv zenders) wordt echter niet duidelijk gemaakt om welke 15 zenders dit gaat inderdaad.

Ik heb zelf een Alles-in-1 Basis pakket (consument) en heb dus Starter erbij en daardoor toegang tot 50+ zenders binnen en 40+ buitenshuis.
Ik heb je vraag ook neergelegd in een topic op het chelloo gebruikersforum.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 02-10-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 17:06
Heeft iemand een idee hoe ik mijn mediabox om kan wisselen voor een CI+ module zonder mijn abbonement te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
log in op MijnUpc, druk op abonnementen tabje, kies mijn abonnementen, en kies daar abonnement aanpassen. Kijk dan of je CI+ kan kiezen, welk abo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Als ik daar een CI+ module selecteer wijzigd de abbonementsprijs van 48 naar 50,50.
Dat lijkt mij een beetje vreemd. Meer betalen voor theoretisch minder.

O, correctie, het wordt nu helemaal een gekkenhuis.
Als ik de CI+ module selecteer dan veranderd mijn 2 in 1 power naar een starter abbonement.

Een losse ci+ module bij een 120Mb abbonement is onmogenlijk geworden.

Kennelijk is het heel erg gek als je zo min mogelijk hardware van UPC in huis wilt hebben :x

Wat een dramabedrijf zeg.

Op hun forum geven ze geen antwoord. Op de faceboekpagina komen ze met kul verhalen. Aan de telefoon zijn ze onbeleefd.
Ik ben aan mediabox nr 5. Deze heeft hetzelfde probleem als nummer 1. En dus is on demand onmogenlijk. Echter na een paar x zappen gaat de mdiabox "spontaan" op on demand. Vervolgens krijg ik de standaard melding dat het wel aan mijn bekabeling zal liggen. Ik ben daar zo enorm klaar mee. Dus na aanschaf van een verse tv wilde ik een CI+ module. Dit blijkt onmogenlijk. Ik ben dr klaar mee. Ga morgen bellen met Telfort.Tele2

[ Voor 74% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij kan het wel, een 120mb plus een CI+, althans bij lukt het als ik probeer, heb dan wel 3in1, maar waarom zou (het bij) 2in1 niet lukken? Jouw 2in1 power is altijd al met Starter hoor, dus begrijp niet dat je met Starter een probleem hebt, je had toch al géén Royaal...
Oh zie dat je MyPrime wel moet uitvinken, dat al geprobeerd?

Die verhoging van 48 naar 50.50 kan wel 'ns kloppen, want er zijn prijsverhogingen geweest; als jij overstapt kom je uiteraard tegen het nieuwe hoger abo-geld , want vernieuwing contract.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 09-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Ik snap de logica nog steeds niet.
Ik wil gewoon een ander stukje hardware. Wat heeft mijn abbonement daarmee te maken?

Als ik een andere telefoon wil hoef ik toch ook geen nieuw abbonement te nemen?
Of als ik een andere pc wil hoef ik toch ook geen nieuw abbonement te nemen?

@Sjah,
Er zijn inderdaad prijsverhogingen geweest. Toendertijd een upgrade "gekregen" voor een paar euro meer.
Ik ben echt niet van plan om nog meer aan dat waardeloze bedrijf te gaan betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Als ik online de box wil omzetten naar een ci+ module zegt de site ook dat dat niet mogelijk is met mijn abo.
Die springt dan ook automatisch op het 50mb abo.
Net een nieuwe TV dus ik wil ook van die rotbox af.

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 09-11-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, ik zal mijn situatie schetsen>> heb 3in1 met 50 Mbit en TVStarter met een CI+. IK kan 120mbit selecteren, en de CI+ -optie verspringt bij mij niet naar Mediabox. Mijn prijs zou dan 52.50 worden (ik heb ook telefonie). Kan ook horizon kiezen met myprime, en dat wordt het 56 (doen we dus lekker niet).
Jullie zeggen eigenlijk dat als je 120Mbit hebt, dan is CI+ onmogelijk, hmm zou kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 09-11-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Leuk detail,

Gisteren kon het nog wel......

Ik heb vrijdag 30min met UPC aan de telefoon gehangen. Het gesprek liep toen stuk op EUR2,50 (De totaalprijs voor 120Mb + TV Starter zou dan op 50,50 uitkomen) Ik ben gewoon principieel niet van plan om voor een "downgrade" NOG meer te gaan betalen. Downgrade tussen aanhalingstekens omdat on demand zowiezo al niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:46

Ankh

|true

Sjah schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:22:
Ok, ik zal mijn situatie schetsen>> heb 3in1 met 50 Mbit en TVStarter met een CI+. IK kan 120mbit selecteren, en de CI+ -optie verspringt bij mij niet naar Mediabox. Mijn prijs zou dan 52.50 worden (ik heb ook telefonie). Kan ook horizon kiezen met myprime, en dat wordt het 56 (doen we dus lekker niet).
Jullie zeggen eigenlijk dat als je 120Mbit hebt, dan is CI+ onmogelijk, hmm zou kunnen.
Kan gewoon, ik heb 200Mbit met CI+ en betaal minder (uit me hoofd 3,50) doordat ik geen mediabox/horizon service afneem.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Probeer dat nog maar eens. 120Mb met alleen een CI+ module is onmogenlijk geworden ook met 200Mb gaat dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jbhc op 09-11-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
jbhc: opgevallen dat niemand je bijvalt, met je "principiele houding" ?

Op zich snap ik je moeite ermee wel, maar thats life, Upc bepaalt hoe het spel werkt, en je hebt nu alleen jezelf.
Tele2 vind je een optie, nou succes, ze bieden geen CI+, daarvoor moet je bij Upc zijn. Kan je uit ervaring vertellen, dat CI+ fijn is, en mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18

Pierre

Van nature lui!

Heb een extra Cl+ module genomen, de mediabox verhuist naar de slaapkamer, no worries :z

[ Voor 70% gewijzigd door Pierre op 11-11-2014 07:54 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Zijn die CI+ modules niet los te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:46

Ankh

|true

jbhc schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:45:
Probeer dat nog maar eens. 120Mb met alleen een CI+ module is onmogenlijk geworden ook met 200Mb gaat dat niet.
Ik kan via het portaal gewoon 200Mbit -> 120Mbit aanpassen en me CI+ module blijft behouden. Ik regel overigens alles via de Twitter desk. Daarnaast heb ik nooit problemen telefonisch gehad. Altijd goed geholpen bij UPC.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18

Pierre

Van nature lui!

JesseAMD schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:50:
Zijn die CI+ modules niet los te kopen?
Van Ziggo wel niet van UPC (volgens mij)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Moet net als de mediabox gekoppeld zijn aan de kaart door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, dat heeft een naam : de boxkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Sjah schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:47:
jbhc: opgevallen dat niemand je bijvalt, met je "principiele houding" ?

Op zich snap ik je moeite ermee wel, maar thats life, Upc bepaalt hoe het spel werkt, en je hebt nu alleen jezelf.
Tele2 vind je een optie, nou succes, ze bieden geen CI+, daarvoor moet je bij Upc zijn. Kan je uit ervaring vertellen, dat CI+ fijn is, en mooier beeld.
Leuk, je snapt mijn houding wel maar vindt eigenlijk dat ik gewoon niet zo moet zeiken. Nou, dank je wel voor je opmerking. Gelukkig denkt niet iederen zoals jij anders zouden we nog in het stenen tijdperk leven.

Ondertussen heeft UPC, nadat we geklaagd hebben op de faceboekpagina, ons toch een acceptabel aanbod gedaan. Uiteindelijk betalen we zeker het komende jaar niets extra voor de CI+ module.

_/-\o_

En zo zie je maar, princiepes hebben dus wel degenlijk nut 8)

[ Voor 3% gewijzigd door jbhc op 11-11-2014 22:44 ]

• coob
Ik krijg het niet voor elkaar om de HD mediabox om te ruilen voor een ci+ module.
Niet via Twitter, niet via Facebook en niet via het webcare team.
Het kan wel icm een 50mbit abo en ik mag ook de mediabox op de slaapkamer omruilen maar niet de recorder in de woonkamer.
En de recorder naar de slaapkamer wil ik niet want van dat ding hoor je de HD altijd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
kreeg gisteren een brief dat UPC de sd mediabox per 1 maart gaat uitfaseren en me gratis een HD box inclusief dvr gaat opsturen.

Vroeg me af om welke box dat dan gaat? Horizonbox?
En vroeg me ook af wat het addertje is, aangezien UPC een beetje dubieuze reputatie uit het verleden heeft met het zomaar opsturen van mediaboxen.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.