Haperingen beeld en geluid, traagheid menu/epg. etc zijn uitvoerig behandeld. Ik heb het in veel situaties gezien en het is ook in vrijwel iedere situatie opgelost. Het heeft niets met de mediabox zelf te maken maar met de aanvoer van het signaal. Er moet voldoende en op de juiste manier massa gemaakt worden om inductie en stoorstromen te voorkomen. Dat een monteur komt en netjes zijn signaal meet en daarop af gaat zegt niet dat het ook goed is. Het meet instrument meet niet precies genoeg om alle problemen te zien. Dat een Humax wel lekker werkt en een Mediabox XL niet op de zelfde aansluiting ligt in de oorzaak dat een Humax 1 way minder tuners heeft en 2 veel minder kritisch met het signaal omgaat. Bijkomend is dat een Humax geen retoursignaal nodig heeft wat bij een Mediabox XL essentieel is.devil-strike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:52:
Dus jij vind al die problemen doen wat het moet doen?(dus haperingen in beeld geluid trageheid menu/epg etc etc) voor wat ziggo er mee wilt is de hardware gewoon teoud(2008) namelijk intel ce41/4200 met bijhorende PowerVR SGX535(waar intel al voordat box uitkwam stekker al uitgetrokken heeft kwa support) en totale shared ram van 1GB en dat is gewoon weg antiek.
ja ook de nieuwe kleinere box(en de nieuwe technicolor nu in beta ish) maakt gebruik van de intelce maar dan ingebouwd in puma6 gebeuren.
Het ligt in een ontvanger als iedere ontvanger waar dan ook problemen heeft. In de situaties die ik ken en die op orde zijn heb ik nog geen Mediabox XL gezien die niet goed functioneerde. Een enkele keer @ random vastlopen doen ze, maar dat doet mijn TV, Humax, Telefoon, Laptop, etc ook. Dat is onvermijdelijk maar het de problemen die je omschrijft zijn te tackelen. Je moet er natuurlijk wel open voor staan de oplossing te zien.