Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter

UPC Horizon

Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: http://www.totaaltv.nl/images/20120907_185445_Horizon.jpg

Disclaimer

Alles wat je doet is op eigen risico. Je bent zelf verantwoordelijk voor elke schade die je veroorzaakt aan de Horizon of randapparatuur.

Het huidige pakket

In September 2012 is de Horizon uitgebracht icm een alles-in-één pakket met de smaken 60Mb of 120Mb.
(Opklikken voor groot)
UPC zenderoverzicht

Het zenderoverzicht vind je op de site van UPC(PDF alert) (dropbox mirror)

Verder zit er in de aanbieding
  • 6 maanden gratis HD-zenderpakket (29 zenders)
  • 6 maanden gratis TV Extra (110+ zenders)
  • 6 maanden Film1
  • 100% installatie garantie
En let ook op de kleine letters:
*Dit pakket is op basis van een jaarcontract inclusief UPC Kabel TV en Radio, en is daarna maandelijks opzegbaar. Lees de voorwaarden.
*De actie is geldig t/m 27 september 2012. Tenzij anders vermeld betaalt u de eenmalig activatiekosten voor Horizon TV van € 49,-. U ontvangt 6 maanden Film1, Horizon TV Extra en het HD-zenderpakket cadeau. Na 6 maanden stoppen deze automatisch. Mocht u al Film1-abonnee zijn dan ontvangt u gedurende 6 maanden korting. De aanbieding is beperkt beschikbaar. U ontvangt het modem en de Horizon TV Mediabox in bruikleen. U betaalt hiervoor maximaal eenmaal € 45,- borg. Voor alle abonnementen geldt een jaarcontract, daarna maandelijks opzegbaar. Prijswijzigingen en typfouten voorbehouden. Kijk voor de voorwaarden en beschikbaarheid op upc.nl. Wilt u na de welkomstaanbieding ook gebruik blijven maken van de gratis extra's van Film1, Horizon TV Extra en/ of het HD-zenderpakket? Dan betaalt u voor deze diensten de volgende prijzen extra per maand: Film1 (€ 14,95 p.m.), Horizon TV Extra (€ 7,50 p.m.) en HD-zenderpakket (€ 5,- p.m).

Wat is het?

Een uitleg over wat Horizon is kun je vinden op de site van UPC.
Op vrijdag 7 september heeft UPC de lang verwachte Horizon geïntroduceerd, nieuws: UPC brengt settopbox Horizon uit. Uiteraard heeft Tweakers ook een videoreportage gemaakt, video: Videoreport: Presentatie UPC Horizon

In het kort:
De Horizon is een alles-in-één apparaat. De horizon heeft:
  • Modem
  • Router
  • Wifi mogelijkheid (2,4 en 5 Ghz)
  • Telefonie mogelijkheid
  • HD mediabox met harddisk recorder
  • Mediastreamer
Je kunt er voor kiezen om het modem van de Horizon wel of niet te gebruiken. Je kunt de Horizon ook aansluiten op je huidige modem, de Horizon fungeert dan als switch. Tijdens de installatie van de Horizon krijg je de keuze om hem op te nemen in het huidige netwerk of om een nieuw netwerk te beginnen.

In het menu van de horizon zit ook de optie om WiFi aan/uit te zetten, ssid en wachtwoord te veranderen , etc.

De Horizon is voorzien van 6 aparte tuners. Er zijn er 4 gereserveerd voor het opnemen van programma's, de andere 2 worden gebruikt voor sneller zappen. Als je bijvoorbeeld NL1 kijkt en dan een half uurtje RTL4, dan kun je weer teruggaan naar NL1 en daar een half uur terugspoelen om verder te gaan waar je was gebleven.
De box is voorzien van een HDMI aansluiting voor het doorgeven van HD kanalen. De HD kanalen zijn standaard al ondergebracht voorin de kanalenlijst, dus NL1HD op nummer 1 ipv NL1 SD op 1 en ergens op kanaal 70 NL1 HD. Ook is het mogelijk om een favorietenlijst aan te maken (op dit moment max 60 kanalen). Je kunt de kanalen in deze favorietenlijst ook sorteren.

Het is mogelijk om media vanaf een NAS, smartphone of tablet te sturen naar de mediabox en dit op je TV te laten zien.

Ook heeft UPC het mogelijk gemaakt om om voor klanten met internet en digitale tv via een website (www.horizon.tv) of een app TV te kunnen kijken op de PC/smartphone/tablet. Op de PC/laptop werkt dit door met je "mijnUPC" inloggegevens in te loggen op www.horizon.tv en dmv een [plugin kun je live TV bekijken (alleen op het UPC netwerk) Voor iOS is er al aan app zodat je met de iPhone/ Ipad live TV kunt kijken. De app voor Android volgt medio 2013.

Specificaties

Afbeelding Horizon
Specificaties Horizon

Energiebeheer

Als de box aanstaat verbruikt de box Max 59 Watt

De horizon box heeft 3 standby standen:

- Standby mode Hoog(38 Watt): Alle onderdelen blijven operationeel, dus zowel de cablemodem+netwerk+voice alswel de STB (video) zijde. Zaken die niet nodig zijn (hard disk, audio/video outputs) zullen wel stoppen. De mediabox zal binnen enkele seconden weer wakker zijn en klaar voor elk gebruik.

- Standby mode Middel(27,5 Watt): Het complete data deel (cablemodem+netwerk+voice) is nog volledig operationeel. De STB/video zijde zal worden gestopt om zo meer vermogen te besparen. Opnames welke al gepland waren zullen gewoon opgenomen worden; de mediabox zal hiervoor wel tijdelijk terug gaan naar Standby mode Hoog. Zodra de opname gereed is zal de mediabox weer terug gaan naar de gekozen standby mode. Indien de mediabox uit standby gehaald wordt dient de video zijde wel geheel op gestart te worden, wat betekent dat het ongeveer een minuut duurt voordat de mediabox volledig klaar voor gebruik is.

- Standby mode Laag(1 Watt): Alle onderdelen van de mediabox zullen gestopt worden. Data verkeer (internet, telefoon, netwerk) is dus ook niet meer mogelijk. Opnames welke al gepland waren zullen gewoon opgenomen worden; de mediabox zal hiervoor wel tijdelijk terug gaan naar Standby mode Hoog. Zodra de opname gereed is zal de mediabox weer terug gaan naar de gekozen standby mode. Indien de mediabox uit standby gehaald wordt dient de mediabox wel geheel op gestart te worden, wat betekent dat het ongeveer een minuut duurt voordat de mediabox volledig klaar voor gebruik is.

Wat zijn de problemen?

Op dit moment zijn er een aantal bekende problemen die te maken hebben met de installatie en/of de samenwerking met randapparatuur.

Hieronder een opsomming van de een aantal tot nu toe bekende problemen (Bron: Chelloo.com)
  • Audio spoor reset bij verandering epg(waneer programma in epg op einde is en verspringt naar volgende programma word geselecteerde audiospoor terug gezet naar mpeg2 stereo indien aanwezig)
  • Soms hangt menu voor aantal seconden.(volgens mij opgelost met laatste update? van 17-09-2012)
  • Txt knop ab werkt niet altijd of helemaal niet.
  • Wanneer ac3 optie onder toolbox aangezet word geen geluid op ac3 stream waneer tv geen dolbydigital via hdmi ondersteunt(dat zijn er heel wat op lg en philips na dacht ik zo, niet zo handig dus)
  • Apps menu start soms niet op,(workaround reboot box)
  • Sorteren favorieten werkt niet met meer dan 60+ zenders.
  • Na selecteren ondertitels op bbc(1) hd loopt gui vast, beeld blijft wel doorlopen.(opgelost met laatste update van 17-09-2012)
  • Youtube app video stopt na +-30sec en komt weer terug.(herhaalt zich elke +-30sec)*(probleem youtube gebruikt interne modem met lagere snelheid(moet gewoon via bestaand inet verbinding gaan)
  • Groen/Roze beeld op sommige lcd/plasma tv's**
  • HDCP problemen met sommige oudere Philips/LG modellen
  • Trage menu's? (of verwacht men allemaal dual core snelheden qua menu's?)
  • Na gebruik mediaplayer 4:3 zenders uitgerekt(workaround reboot box)
  • Ondertiteling mediaplayer tehoog en teveel uitelkaar bij 2 lijnen text.
  • Geen ondertitels beschikbaar als deze in de mkv/ts/mp4 container zit
  • Aanpassen mediabox ip via webpagina kan soms de mediabox laten vastlopen(workaround: reboot box)
  • Coax/toslink geluid valt na tijd weg na uitzetten tv.*
  • Box loopt soms vast in standby "hoog" mode.
  • DHCP client lijst blijft leeg in router mode.
  • Box verliest verbinding(ip conflict) met homenetwerk waneer box op eigen netwerk hangt.
**=TV's die er last van kunnen hebben:

Philips 32pfl8404h/12
Philips 42pfl8404h/12
Philips 32PFL5624H/12
Sony KDL-37S5500

Tips&tricks

Algemeen
  • Om snel vanuit ieder menu terug te gaan naar TV kijken druk je op toets menu en daarna op toets back
  • Om eenvoudig te kijken wat er op andere zenders uitgezonden wordt druk je vanuit TV kijken op toets back waarna je met pijltje omhoog/omlaag van zender kan wisselen en met links/rechts Nu en Straks kan bekijken
  • Om snel naar een ander kanaal te gaan vanuit TV kijken op 'Back' drukken en onmiddellijk op het naar beneden pijltje drukken en dat knopje 3 tot 5 seconden inhouden.
Live TV pauzeren
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat de box wel tot de laatste 4 gekozen kanalen buffert. Geen idee of dit klopt. Er moet experimenteel bepaald worden hoe dit exact werkt.

Programma's opnemen
-Bij het plannen van een opname kun je kiezen voor alle "afleveringen van de serie". Het lijkt erop dat de box dan zoekt naar alle programma's in de TV Gids met dezelfde naam (op hetzelfde kanaal of alle kanalen, zie instellingen). Let op: omdat Ned 1-3 op dit moment maar een paar dagen gegevens hebben werkt dit niet voor wekelijkse programma's op deze kanalen. Het lijkt erop dat, zodra er geen programma's met die naam meer in de TV Gids staan de geprogrammeerde opanem vervalt (hij blijft dus niet in de toekomst zoeken naar programma's met die naam).

Netwerk
  • Inloggen op de box met username 'admin', wachtwoord 'admin'. Heb je internet via de box lopen (nieuw netwerk) ga je naar http://192.168.100.1. of http://192.168.192.1 De internet instellingen zijn eenvoudiger te wijzigen dmv de webinterface en niet via de TV.
Logitec Harmony One
Een stappenplan om de UPC (exit), guide en info knop te laten werken zoals wij vroeger gewend waren vind je hier (met dank aan waterstof op Chelloo)

Handige links

http://help.horizon.tv - voor antwoorden omtrent streaming dienst (website, iOS app)
http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/ - voor antwoorden omtrent UPC Horizon mediabox

Zoals je ziet is dit nog "under construction". Aanvullingen graag per DM ;)

[ Voor 169% gewijzigd door janvanduschoten op 26-09-2012 09:01 . Reden: Typo ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
De iPhone/iPad app staat nu trouwens in de app store, zoek op Horizon.TV
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=dlattach;topic=44976.0;attach=11592

[ Voor 40% gewijzigd door basst85 op 13-09-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 07:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:33:
[...]

Kan je daar ook de VIP korting krijgen?
VIP korting krijg je alleen als je je een tijd terug voor de nieuwsbrief aangemeld had via je upc account. Is dus aan jouw accountnummer gekoppeld (of niet).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 09:24

Osxy

Holy crap on a cracker

Hmm, heb wel een mail met die korting maar dat is op een ander adres dan het UPC adres... intressant haha.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:39:
Hmm, heb wel een mail met die korting maar dat is op een ander adres dan het UPC adres... intressant haha.
Niet je email adres, maar je upc account. Als je de email hebt, dan krijg je (automatisch? Bij mij wel in ieder geval) de korting.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
Een korte vraag over het draadloze netwerk van de horizon box. Deze is 802.11n op 2.4ghz en 5ghz, is dit dualband, op beide kanalen of alleen op 1 van de 2? Ik zit alleen nog met een iphone die niet op 5ghz kan werken, de rest van mijn apparatuur kan het wel aan namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Box is verzonden, volgens track & trace morgenochtend hier! Ga zelf aansluiten want ben vanmiddag nog gebeld door UPC dat de monteur afspraak niet gestand gedaan kon worden (daarvoor verplaats je dan afspraken op werk om vrij te nemen :( ) en eerstkomende monteur mogelijkheid was medio oktober ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb vanmiddag de horizonbox geinstalleerd. Fluitje van een cent eigenlijk. Oude box afgekoppeld, nieuwe box op die plek, wachten, wachten en de handleiding volgen en een uurtje later had ik beeld.

Maar wat een teleurstellende gebruikerservaring zeg. Box is traag, opties zijn erg verstopt, opnemen van afstand werkt niet. Afstandsbediening mist ook een aantal sneltoetsen zoals gids en naar opnamen. Nu moet je steeds die menu's door.De meestbgebruikte opties zoals gids, opnames bejken en checken welke opnames staan geprogrammeerd staan veel te ver verstopt in dktrage menu's.
Misschien is het nog wat gewenning hoop ik,maar het werkt absoluut niet intuitief.

Bovendien werkt tv kijken op de iPad en iPhone niet omdat ze beide gejailbreakt zijn, vertelde UPC toen ik daarover klaagde.

Ik ga morgen eens uitzoeken hoe ik mijn NAS kan aansluiten en poorten kan forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Zelfde als hierboven: ben ook gebeld dat afspraak niet door kan gaan. Slechte zaak.
Op zich lukt dat aansluiten zelf ook wel natuurlijk, dus scheelt dat er nu geen monteur hoeft langs te komen, maar wel belabberde planning van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 00:32

westergas

rikkie_pc

Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:19:
Hoe hebben jullie de bestelling geplaatst dat je je oude modem kan behouden? We hebben hier al een Doscis 3 modem (Cisco). Wil namelijk de bridge mode behouden.
Ik wil ook mijn eigen modem en router gebruiken.
Bij mijn bestelling via internet kon ik dat niet aangeven en ik heb nog geen tijd/ zin gehad om in de wacht te staan a €0.1/min. Ben ook nog niet gebeld voor een afspraak en heb nog geen box in huis (maandag besteld). Krijg echt het idee dat als ik er zelf niet achteraan ga het niet goed gaat komen. Neppe shit maarja er zijn ergere dingen :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:55
Ik heb dus gisteren mijn Horizon ontvangen en direct aangesloten. TV werkt prima na zo'n 20-30 minuten wachten en wat instellingen doorgeven (hoewel het signaal wat zwak is), maar internet/telefonie werkte dus niet.

Ik UPC gebeld, blijkt dat ze ervan uit gingen dat ik mijn eigen modem/router zou blijven gebruiken. Bij de bestelling via telefoon heb ik echter expliciet doorgegeven dat ik de Horizon als modem/router wil gebruiken. Volgens de medewerker die ik gisteren aan de telefoon had, was het activeren van de Horizon voor internet achteraf allemaal erg lastig.

Na een gesprek met zijn manager blijkt dat de systemen nog niet goed werken, maar dat ik over ongeveer een maand, als alles naar verwachting goed werkt, wel mijn Horizon om kan laten zetten zodat ik die als modem kan gebruiken. Tot die tijd dus nog maar met 3 kastjes in de huiskamer.

Ik heb de Horizon toen ook nog even in het thuisnetwerk gezet, maar streamen vanaf mijn XBMC HTPC zit er niet in. Hij 'ziet' de server wel, maar haalt er geen media uit. Vanmiddag zal ik die Twonky server eens proberen op mijn HTPC.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Gisterenavond de Horizon aangesloten, het modem heb ik er tussenuit gelaten. Ik moet nog eens even goed kijken wanneer er precies TV wordt gekeken en of het niet goedkoper is om het modem er tussen te laten (qua stand-by verbruik)

Het aansluiten e.d. is een fluitje van 1 cent, ik snap niet dat ze daar een monteur voor willen sturen. Alles wordt keurig herkend door de Horizon, netwerk is eenvoudig in te stellen en ook achteraf weer te wijzigen (als bijvoorbeeld toch mijn modem er wil tussen wil stoppen en/of wifi aan/uit wil zetten)
Ik had gisterenmiddag mijn box binnen gekregen en ook gelijk even de monteur afgebeld die dinsdag zou komen.

Mijn eerste bevindingen zijn wel redelijk positief, het ziet er mooier uit. Snelheid van de Horizon is wel stroperig, ik verwacht wel dat dat sneller gaat in de toekomst na een update. Als je je draadloos netwerknaam wilt veranderen dan duurt het selecteren van de letters wel erg lang vind ik. Ook het zappen is trager dan mijn oude box.
Ik had gehoopt dat de sterkte van het draadloze netwerk beter zou zijn zodat ik ook op de slaapkamer een goed signaal zou hebben maar dat is helaas niet het geval. Ik moet wel even melden dat ik in een nieuwbouwhuis woon met aardig dikke betonnen vloeren met aardig wat ijzerwerk erin. Van het weekend maar eens kijken of ik het modem er weer tussen zet en wat dat doet met het energieverbruik. Dan kan wifi en telefonie ook weer uit dus dat zal ook wel wat schelen qua verbruik lijkt me.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34

13art

Moderator Mobile
Hoe ver vooruit kunnen jullie de tv gids bekijken? Ik kwam niet verder dan een dag of 3, soms alleen maar 1 dag. Niet echt handig want als je dan een programma of serie wil instellen die over een dag of 5 pas is (als je bijvoorbeeld op vakantie gaat) dan kan je dat dus niet instellen omdat je er in de tv-gids nog niet bij kan.... Klopt het dat je echt alleen een opname kan instellen via de tv-gids? (Horizon btw)

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 15-09-2012 08:55 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• matthijst
Wat kan je nou precies streamen met dat ding?
- van nas naar tv? Werkt dat goed? En gaat dat zonder twonky?
- van horizon naar iPad: kan dat überhaupt? Bijvoorbeeld opgenomen tv bekijken op je iPad?

Anoniem: 473277

[b][message=38927053,noline]
Ik UPC gebeld, blijkt dat ze ervan uit gingen dat ik mijn eigen modem/router zou blijven gebruiken. Bij de bestelling via telefoon heb ik echter expliciet doorgegeven dat ik de Horizon als modem/router wil gebruiken. Volgens de medewerker die ik gisteren aan de telefoon had, was het activeren van de Horizon voor internet achteraf allemaal erg lastig.
Ik heb ook voor aanschaf meerdere keren navraag gedaan of ik de horizon box als modem kan gebruiken zodat mijn oude modem/router weg kan. Gewoon nog maar één kastje. Maar helaas blijkt nu dat de modem in mijn horizonbox helemaal niet kan worden geactiveerd. Dus ik moet ook gewoon via mijn oude modem internetten en bellen. Als dit voor mij echt een probleem was kan ik het abonnement beëindigen dus vraag me af of de mogelijkheid überhaupt nog komt. Belachelijk dat de helpdesk volledig verkeerde informatie verstrekt.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Je kunt bij "instellingen" oid toch gewoon aangeven of je een nieuw netwerk of een bestaand netwerk kiest? Volgens mij is er maar 1 type Horizon en kun je zelf instellen in welke situatie je hem wilt gebruiken.

Anoniem: 473277

dat heb ik ook gedaan en de wifi gaat verder prima maar de box krijgt geen internet en telefonie door. Dus heb zojuist contact gehad met UPC met de vraag of ze mijn modem in de horizonbox willen activeren. Maar dat kan volgens de helpdesk niet. Internet en telefonie blijft via oude modem.

210667

Gisteren ook een telefoontje gehad dat de afspraak met de monteur verzet moet worden, of dat ik m zelf moet aansluiten, of een niewue afspraak maken. . Beetje slordig, maar goed. Dan vandaag zelf maar doen. De box komt vandaag binnen.

Maar nu wil ik m in mijn bestaande bedraadde netwerk hangen aan de router welke achter de cisco 3212 zit. Is dat gewoon een netwerkkabel van Router naar de Lan1 van de horizonbox., of is dat te simpel gedacht.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb gisterenavond ook een tijdje moeten wachten totdat telefonie ging werken, na een half uurtje aan staan en een paar keer aan/uit gezet werkte dat ook weer. Als je wat wijzigt in je thuisnetwerk van de Horizon kun je ook nog ergens kiezen voor "instellingen bevestigen" oid. Als je dat niet doet dan gebeurt er uiteraard ook niets.

@ Heppieboeddah, volgens mij werkt dat zo. Ik ga het dit weekend ook veranderen dus dan weet ik het zeker :)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47
Dat het stroperig aanvoelt was al bekend voor de lancering, Verwachting is dat de nieuwe software begin 2013 gereleased word.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

210667

janvanduschoten schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:31:
I[...]

@ Heppieboeddah, volgens mij werkt dat zo. Ik ga het dit weekend ook veranderen dus dan weet ik het zeker :)
Las nog wat op het chello-forum hierover, dat het misschien toch wat minder éénvoudig is dan je denkt. .. ;)

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45105.0

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 20:45
Als het goed is, is de Horizon aan het bestaande netwerk te hangen als router of als mediabox. Mocht je er nog een eigen router tussen willen hangen, moet je denk ik handmatig IP's aan gaan maken/dupliceren. Keep us posted :)

210667

mtr33 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:48:
Als het goed is, is de Horizon aan het bestaande netwerk te hangen als router of als mediabox. Mocht je er nog een eigen router tussen willen hangen, moet je denk ik handmatig IP's aan gaan maken/dupliceren. Keep us posted :)
Precies,

Situatie is nu zo:
WCD/Splitter==>coax naar Cisco3212==>Wan naar router
WCD/Splitter===>coax naar tv
Cisco 3212==>telefoonkabel naar handset

Aan de router hangt dus de randapparatuur zoals Nas/Mediaplayer en meer van die ongein
De Horizon moet dus aan de router gehangen worden en opgenomen in het bestaand netwerk. De DHCP van de router geeft de Horizon dus een ip-adres. Mijn router geeft adressen uit in de range : 10.0.0.xxx. De Horizon zo begrijp ik uit dat Chello-topic wil een ip in de range 192.168.XX.XXX

En dat is misschien een probleem, of het is helemaal geen probleem. Naja ik hang m er zo meteen wel aan, en zal hier wat feedback geven.... ;)

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 17:58
Ik heb met in webinterface van mijn horizon zitten spelen. Dan kun je in ieder geval handiger en sneller SSID's aanpassen enzo.
Wat mij trouwens opviel is dat de taal bij de eerste keer inloggen op Russisch stond (nu al gehackt met die standaard wachtwoorden?).

Ik heb ook meteen mijn inlog wachtwoord aangepast.
Daarna alle vinkjes voor de firewall aangezet. Nu kan ik echter niet meer inloggen. Na invoeren username (niet verander, dus admin) en wachtwoord (wat ik had aangepast en gecontroleerd) krijg ik de melding:

Login is geweigerd, controleer de interface

Dit kan toch niet zomaar liggen aan het activeren van de firewall? Ik kom in ieder geval niet meer in mijn router via de webinterface. Iemand tips om de horizon geheel te resetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Prutsky op 15-09-2012 10:45 . Reden: Toevoeging info ]

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

210667 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:59:
[...]

Precies,

Situatie is nu zo:
WCD/Splitter==>coax naar Cisco3212==>Wan naar router
WCD/Splitter===>coax naar tv
Cisco 3212==>telefoonkabel naar handset

Aan de router hangt dus de randapparatuur zoals Nas/Mediaplayer en meer van die ongein
De Horizon moet dus aan de router gehangen worden en opgenomen in het bestaand netwerk. De DHCP van de router geeft de Horizon dus een ip-adres. Mijn router geeft adressen uit in de range : 10.0.0.xxx. De Horizon zo begrijp ik uit dat Chello-topic wil een ip in de range 192.168.XX.XXX

En dat is misschien een probleem, of het is helemaal geen probleem. Naja ik hang m er zo meteen wel aan, en zal hier wat feedback geven.... ;)
W8 met smart op je feedback (en de oplossing ;) )

- of je stopt de stekker er in -

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 08:46:
Mijn eerste bevindingen zijn wel redelijk positief, het ziet er mooier uit. Snelheid van de Horizon is wel stroperig, ik verwacht wel dat dat sneller gaat in de toekomst na een update. Als je je draadloos netwerknaam wilt veranderen dan duurt het selecteren van de letters wel erg lang vind ik. Ook het zappen is trager dan mijn oude box.
Je drukt het netjes uit ;) Dat kiezen van de letters via de afstandsbediening is op een wel extreem belabberde manier geimplementeerd! Je moet horizontaal met links/rechts over een reeks met letters en cijfers scrollen. Een grid zou hier al veel tijd bespaard hebben. Daarnaast werkt dat scrollen ook nog eens verschrikkelijk traag, een letter per 2 seconden ofzo?

Ik ben maar meteen de web-interface gaan opzoeken om het daar in te stellen, want via de huidige afstandsbediening is het echt geen doen.

Zappen is inderdaad traag! Ik had gelezen dat dit juis versneld was door meerdere tuners te gebruiken voor het zappen zodat vorige/volgende wat sneller op het scherm staan. Dat zal dan nog een keer moeten komen neem ik dan maar aan.

Het interne modem voor internet gebruiken leverde ook veel strijd op. Blijkbaar, als ik de reacties hier zo lees, hebben ze dit uitgezet. Maar als ik zelf in de web-interface kijk, lijkt alles wel goed te werken. De box heeft een extern IP-adres, via de web-interface kan ik pingen en tracerouten naar externe servers, maar het enige wat 'ie niet doet is het lokale netwerk routeren over het internet. Als ze dit geblokkeerd hebben, dan wel op zo'n manier dat ik het niet kan zien aan de interface. Zijn er dan wel mensen die expliciet een melding krijgen dat deze functionaliteit niet geactiveerd is?

Al met al voelt het allemaal nog wat beta aan, maar dat is niet geheel onverwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door brama op 15-09-2012 11:21 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
Ik zit me ineens af te vragen, is het ook mogelijk om de Horizon aan je wifi te hangen, of zelfs te bridgen? :)

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Ik heb de opstelling als volgt staan met de horizon:

--> modem --> router ---> horizon --> al mijn aparaten

Dus de router heeft 1 utp naar de horizon lopen (op poort 1) op poort 234 en zitten mijn pc, sonos en ps3.

De horizon staat op bridge, maar nee hoor. De pc, sonos en ps3 hebben geen internet verbinding. Dat werkt dus niet echt. Alles aansluiten op de router werkt natuurlijk wel. Dus dat maar gedaan.

De webinterface is trouwens hier te bereiken als hij op bridge modus staat. Is dat bij jullie ook? Volgens de HD bij upc is dit normaal.

Heeft iemand van jullie de APP al geprobeerd? Dat is gewoon een html5 app die naar horizon.tv linkt. Ik vind het niet echt super werken.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn ervaring:

Bestelling: rommelig... :/
zaterdag via de vip link besteld en snel een bevestiging alleen geen belletje binnen 48.
Dinsdag zelf na gebeld en een afspraak gemaakt, in dat gesprek ook bevestigd dat ik alles via de Horizon box wil laten lopen.
Donderdag een mail gekregen dat alleen tv via de box gaat en de rest via het huidige modem. Plus een t&t code voor de levering.
Vrijdag gebeld dat is alles via de horizon box wil laten lopen, blijkbaar was er iets niet goed gegaan bij de bestelling, maar als ik een gateway box zou krijgen zou het moeten werken. De box is ondertussen ontvangen.
Zaterdag de boel aangesloten en idd geen internet & telefonie. Helpdesk gebeld (3euro) en de box is idd niet geactiveerd voor internet. Nu gaat moet de HD medewerker het aan zijn manager en na goedkeuring wordt het maandag omgezet.

tv kijken via de horizon box bevalt verder wel, ik mis wel een gids knop, nu moet je 6 keer klikken om er te komen: menu->rechts->ok->ok. Daarna twee keer op ok om daadwerkelijk de zender te bekijken. En waarom kan je geen hele pagina omhoog in de tvgids?? Het menu ziet er top uit, maar is niet echt praktisch...
Zappen en de tv gids vind ik wel beter dan mijn oude HD mediabox. Ondemand werkt wel, het zoeken gaat moeilijk, de datum van uitzendinggemist is onduidelijk.

De menu's lopen idd niet heel soepel, maar ik ben benieuwd of dat ooit wordt opgelost... Ervaring leert dat ze bezig zijn met een hele nieuwe versie ipv de huidige problemen oplossen...

[ Voor 5% gewijzigd door GloriX op 15-09-2012 15:32 ]

• MueR
  • Laatst online: 25-04 21:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mijn Horizon staat momenteel een beetje loos te staan naast m'n mediabox. Om een of andere reden kan hij niet geinstalleerd worden, blijf constant een "OFFLINE" lampje op de box zien. Na anderhalf uur (!!) met de helpdesk aan de telefoon te hangen (a 0,10 per minuut, plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon), drie keer opnieuw in de wachtrij gezet te zijn omdat ze me naar de verkeerde afdelingen doorverbonden en direct naar iemand doorverbinden schijnbaar niet kan.. ik ben tot nu toe not impressed.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

WAAAAAAAAHH! 'Even' alle wachtwoorden in huis wijzigen omdat er geen underscore in de Horizon box zit :s

• matthijst
Prachtige box!
Mooi menu!

En daar blijft het dan ook bij: kloteding blijft hangen op "Kies uw taal".

Firmware reset: box 30 seconden uit zetten.
Dan aanzetten en meteen de aan/uit-knop voorop de box ingedrukt houden (voordat het blauwe lampje aangaat). Wachten tot het welkom scherm 2x voorbij is geflitst en dan de aan/uit knop loslaten.
Je krijgt nu die scanning tekst in het beeld van de box.

[ Voor 59% gewijzigd door matthijst op 15-09-2012 13:30 ]

• brama
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:55:
WAAAAAAAAHH! 'Even' alle wachtwoorden in huis wijzigen omdat er geen underscore in de Horizon box zit :s
Kun je via de web-interface doen op http://192.168.192.1/ user/pass = admin/admin

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Vreemd dat ik tegenstrijdige berichten lees over snelheid zappen... van welke box komen jullie. Devil-Strike op chelloo was zeer positief, die vond het veel sneller.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik krijg net een mail van UPC ,
U heeft een modem van UPC. U nam contact met ons op omdat dit modem niet goed werkt. Wij bieden u daarvoor onze excuses aan. Ook sturen we u een nieuw modem. Dit modem wordt binnen enkele dagen door PostNL bij u thuisbezorgd. enz. enz.
Ben benieuwd wat ze gaan opsturen en wat ze terug willen hebben (ik neem aan de oude box). Hebben meer mensen deze mail gehad ? Zou het komen omdat ik de monteur heb afgezegd, die zou waarschijnlijk mijn oude box meenemen lijkt me.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

brama schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:36:
[...]

Kun je via de web-interface doen op http://192.168.192.1/ user/pass = admin/admin
Had ik inmiddels ook gevonden :)
Sjah schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:46:
Vreemd dat ik tegenstrijdige berichten lees over snelheid zappen... van welke box komen jullie. Devil-Strike op chelloo was zeer positief, die vond het veel sneller.
Bij mij gaat het ook sneller dan op de Cisco box.

De snelheid is overigens wel ok:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2181163482.png

Iets anders waar ik tegenaan loop.

De Horizon box herkent zowel de trial versie van Twonky als de mediaspeler die ik al had (Universal Media Player).

Probleem is echter dat de lettergrootte op de box zo belachelijk groot is, dat ik de eerste map zie, daarna nog het begin van de mapnaam van de serie of film, maar die wordt in alle gevallen afgebroken. Het is dus niet mogelijk om duidelijk te zien welke aflevering je gaat kijken.

Dan heb je iets geselecteerd. Vervolgens de map transcode in, en opnieuw alles afgebroken.
Dan willekeurig iets gekozen. Twonky kan in movie het geluidsspoor veranderen. Maar DTS (HD) lijkt niet doorgegeven te worden aan mijn receiver. Die ontvangt een stereo signaal. En dat met content waarbij ik niet eens stereo geluidssporen heb.

Iemand een suggestie waar ik in de box naar de juiste passthrough / audio instellingen moet zoeken? Na wat zoekwerk heb ik wel diep in een menu behalve HDMI audio ook Dolby AC3 aan kunnen vinken, maar ik wil dus ergens Dolby 5.1, DTS en DTS HD / MA kunnen selecteren.....

Audio, ondanks dat ik alles op de juiste wijze van tags voorzien heb en alles met hetzelfde programma, staat ook onvolledig in de lijst. Van een album ontbreken willekeurig nummers en de majoriteit van mijn albums / muziek staat nieteens in de lijst!

Verder is de lettergrootte die nu voor stekeblinden vast heel geschikt is, mijns inziens nogal te groot. Ik ga toch UPC eens benaderen met een aantal suggesties.

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Damn wat een super actie is dit zeg! Ga van 80e naar 65e met 2 keer zo snel internet en HD zenders erbij en zo'n nieuwe kast, niet gek!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Sjah schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:46:
Heb hem ook werkend, alleen de snelheid in de menuutjes is om te janken.
Het werkt net zo traag als de interface van een Galaxy Tab.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:27

Pierre

Van nature lui!

Het is heel off topic, maar als ik zo lees wacht ik nog wel even :) eerst maar eens de kinderziektes eruit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:02
Ik wacht de eerste kinderziektes met deze box wel even af. Heb nog zo'n oude THomson DVR uit het jaar kruik staan maar die doet het nog perfect. Andere boxen ben ik niet zo te spreken over, geven toch nog redelijk wat problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door spookz0r op 15-09-2012 15:11 ]

• wiljanvdb
De interface is inderdaad erg traag; zappen gaat wel sneller dan bij mijn oude UPC box (zonder DVR).

Ik heb inmidddels die trial van TwonkyServer op mijn HTPC gezet en ik kan in ieder geval over wifi makkelijk een 1080p mkv sturen. Audio is ook te selecteren op de box, maar ondertitels in de vorm van losse SRT files zie ik niet terug. Heeft iemand dat al aan de praat gekregen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wiljanvdb schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:22:
De interface is inderdaad erg traag; zappen gaat wel sneller dan bij mijn oude UPC box (zonder DVR).

Ik heb inmidddels die trial van TwonkyServer op mijn HTPC gezet en ik kan in ieder geval over wifi makkelijk een 1080p mkv sturen. Audio is ook te selecteren op de box, maar ondertitels in de vorm van losse SRT files zie ik niet terug. Heeft iemand dat al aan de praat gekregen?
Krijg jij wel een dts geluidsspoor naar je receiver?hoe?

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-04 10:39
Wij hadden met de oude box het geluid via het audio-systeem lopen. Deze stond altijd op een bepaald volume, en dat konden we dan regelen met de AB van de mediabox. Audiosysteem staat achter gesloten deur, dus kan ook niet bediend worden met AB ( tenzij je het deurtje open doet ;-))
Deze optie kunnen we op de mediabox nog niet terugvinden, zie ik een optie over het hoofd? Volgens mij zit er op de horizonbox geen volumeknop?

Life is what happens while you're busy making other plans

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat betreft DTS:
Inmiddels gevonden dat Twonky dat niet ondersteunt. Exit Twonky voor mij dus, aangezien ik films uitsluitend met DTS of beter bekijk.

Blijft Universal Media Player over. Werkt prima op zowel de PS3 als op de Horizon box, ware het niet dat op de laatstgenoemde box er vrijwel niets zichtbaar is door het extreem grote lettertype. Voorlopig dus nog de PS3 voor het streamen houden.

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:14
Ik heb zojuist ook de Horizon box geinstalleerd, maar mijn eerste indruk is niet fantastisch.
Installatie ging wel snel en eigenlijk zonder problemen, maar al snel na dat ik beeld had liep de box vast. Na een reset werkte alles wel weer, maar goed.
Het menu voelt stroperig en langzaam en de onderdelen zoals de Digitale videorecorder is niet zo snel de bereiken als op de Cisco box.
Maar het netwerk gedeelte zit pas écht raar in elkaar. Ik heb de box aan mijn bestaande netwerk gehangen en krijgt netjes een DHCP adres van mijn server. Tot zover ok, maar wat doet die box nou, hij neemt er gelijk 19 bij en gaat zelf ook nog is DHCP server in het netwerk spelen. Dat vind ik echt van de zotte!
Ik hoop ook vanharte dat ze dit gaan aanpassen, dit is alle logica voorbij.

• Wackmack
De box is leuk voor erbij maar als k naar mijn actie kijk ga ik er 15euro op vooruit en mijn internetsnelheid is verdubbeld! De box zie ik dus als een leuke bonus en tv kijken op de ipad, tja.

• MelvinB
Hoe krijgen jullie het ding draadloos verbonden aan jullie eigen wifi-router?
Ik krijg het niet voor elkaar, althans, de setup zegt van wel maar bij ''status thuisnetwerk'' krijg ik te zien ''verbinding mislukt''. Het ip blijft dan op 192.168.192.2 staan.Met kabel ertussen is er niets aan de hand en krijgt netjes een ip binnen de range zoals de rest van mijn netwerk.
Op 192.168.192.2 kan ik overigens ook niet inloggen.

Anoniem: 111246

- In de oude mediabox kon je door op OK te drukken snel zien (zonder van kanaal te wisselen) wat er op andere zenders is. Nu moet dat (vrij omslachtig en vooral TRAAG!) via de tvgids. Of ik moet van kanaal gaan wisselen, wat ik niet altijd wil.

- Tevens mis ik de optie dat je kunt zien bij het wisselen van kanaal wat het volgende programma is, vooral hinderlijk bij reclame. Dan staat nog het programma wat al reeds is afgelopen in beeld en moet je maar raden wat het volgende wordt (de trage tvgids is de lol snel vanaf).

- De menu's zien er leuk uit in '3d' maar werken vooral traag.

- Wanneer je de tvgids gebruikt en de PIP voor een zender wordt geladen, stopt de audio voor een fractie van een seconde van het programma wat nog op de achtergrond getoond wordt.

- Wanneer ik naar een MKV (of MT2S) bestand kijk dat meerdere audio sporen bevat (bijv NL/EN/DE) kan ik niet zelf bepalen welk audio spoor gekozen wordt door de Horizon. Deze kiest blijkbaar standaard voor Nederlands, dat vind ik niet altijd wenselijk. Hetzelfde gaat op voor de ondertiteling. Ik vind nergens een optie terug waar ik dat kan kiezen. Via mijn (sony) bluray speler kan ik dat wel prima doen, dus aan de bron ligt het niet.

- Ondersteund de Horizon een DTS geluidsspoor?
Via de PC en losse Sony Bluray kan ik bijv bij een MKV/MT2S bestand kiezen voor de DTS-audio stream, mijn receiver laat dan ook een DTS icoon zien, via de Horizon is me nog niet geluk dat voor elkaar te krijgen. Ik heb de Horizon als test met HDMI aangesloten op mijn receiver, geen DTS en ook via SPDIF geen DTS geluid.

Anoniem: 43897

De box vanmiddag binnen gehad. Aangesloten en de installatie doorlopen. Liep vast na het introfilmpje maar daarna gewoon tv. Nog geen haf uur. Vind het zappen stukken sneller gaan dan m'n Cisco DVR. Mis wel de miniguide om ff te kijken wat er op een ander kanaal is. Ook het menu is nog wat stroperig maar dat zal vast wel goed komen. Nu eerst maar even ontdekken waar alles te vinden is.

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-04 12:19
Die wedstrijd nu op sport1 select HD kun je toch met de beste wil van de wereld geen HD noemen? Wat een drama zeg. Weet iemand hier het fijne van. Hebben ze dit jaar slechts een SD-contract voor de premier league?

• Wackmack
Iedereen is wel ontzettend kritisch zeg. Ben benieuwd hoe de box zelf is.

HD is toch altijd prima? Bij eredivisielive is het verschil altijd duidelijk te zien.

• wiljanvdb
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:22:

- Wanneer ik naar een MKV (of MT2S) bestand kijk dat meerdere audio sporen bevat (bijv NL/EN/DE) kan ik niet zelf bepalen welk audio spoor gekozen wordt door de Horizon. Deze kiest blijkbaar standaard voor Nederlands, dat vind ik niet altijd wenselijk. Hetzelfde gaat op voor de ondertiteling. Ik vind nergens een optie terug waar ik dat kan kiezen. Via mijn (sony) bluray speler kan ik dat wel prima doen, dus aan de bron ligt het niet.
Bedoel je dat je geen ondertiteling kunt kiezen of dat je überhaupt geen ondertiteling hebt?

De audio kan je kiezen via het menu, als je tijdens het spelen op 'OK' drukt, krijg je een keuze menu waar je audio kunt selecteren.

• brama
  • Niet online
Je kunt aangeven welke taal je voorkeur heeft voor subtitles en audiotracks. Ergens onder toolbox->settings, ik weet niet meer precies waar. Maar zat op een redelijk logische plaats iig.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Klopt, alleen als de subs los meegeleverd zijn dan kan je er niets mee. Daarnaast zihn subs niet altijd netjes genoemd zodat je dan dus niets kan selecteren of wijzigen.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:08
Hebben jullie een track/trace nummer gehad of iets dergelijks? Ik heb hem meteen vorige week vrijdag besteld, maar nog niks gehoord van de bezorging (wel bevestiging+belletje voor monteur)

• MelvinB
Barryvdh schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:59:
Hebben jullie een track/trace nummer gehad of iets dergelijks? Ik heb hem meteen vorige week vrijdag besteld, maar nog niks gehoord van de bezorging (wel bevestiging+belletje voor monteur)
Yep.

210667

Waar ik al voor vreesde is dus werkelijkheid. Simpel in je netwerk hangen achter cisco3212/router is een nogo.

Op enig moment wordt je Horizon aangemeld, en klapt de Cisco er uit. Mannetjes aan de telefoon roepen dat dat voorlopig ook niet kan?! Er moet een patch uitkomen voor de Horizon. Kan een week of 3 tot 4 duren zei de medewerker optimistisch.

Voorlopig opgelost door op de Horizon maar een 'nieuw netwerk' in te stellen. UTP naar de router. Router opnieuw opstarten en die gaat dan weer opnieuw ip-adressen uitdelen aan mijn randapparatuur. Daar moest ik ook alle netwerkinstellingen nakijken.

Tevens had ik doordat de Cisco er uit klapte geen telefonie. Nu maar een lijntje getrokken van de Horizon naar me telefoon basisstation.

Het werkt nu allemaal, en de eerste indrukken moet ik nog verwerken..... ;)

Wel aardig van de HD-medewerker dat hij mij voor €10,= crediteerde i.v.m. het bellen naar de HD met me mobieltje... >:)

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:49

Eboman

Ondertitel

Rev! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:19:
Bij mij blijft die Horizon app eeuwig laden als ik een zender aanklik, meer mensen dat probleem?

Het is een Ipad 3, wel gejailbreakt.
inmiddels is er een patch voor xcon welke dit weer werkend maakt :
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45079.120

Signature

• MelvinB
Chelloo ligt er uit. :P

-edit-

Nu niet meer dus.

[ Voor 44% gewijzigd door MelvinB op 15-09-2012 19:00 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eboman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:16:
[...]

inmiddels is er een patch voor xcon welke dit weer werkend maakt :
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45079.120
Top dat werkt 8)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe werkt de TV Gids op de Horizon Mediabox?

In de TV Gids ziet u de programmaoverzichten van alle tv-zenders voor de komende 15 dagen. Ga naar 'TV Gids' in het hoofdmenu om de programmering te bekijken. U kiest vervolgens of u een overzicht wilt zien op genre, van alle zenders of van 1 zender.

De programmagids heeft een semi-transparante achtergrond die u zelf kunt instellen. Daardoor blijft het tv-programma dat u aan het bekijken bent duidelijk zichtbaar terwijl u de TV Gids gebruikt. De achtergrond van de TV Gids past u aan door in het hoofdmenu via 'Opties' naar 'Instellingen' te gaan. Kies dan 'Persoonlijke Voorkeur' en vervolgens 'Algemene Instellingen'.
Hoe dan?!?!? Hoe ga je een dag verder in de tv-gids? Ik kom niet verder dan zaterdag. Wilde voor morgen een opname plannen, maar ik kom niet verder dan de dag van vandaag, hoe kom ik op andere dagen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Radiozenders staan achter de tv zenders. Hoe kom ik er zonder 70 kanalen te zappen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gewoon per zender gok ik en dan even pijltjestoest naar rechts ingedrukt houden. Maar handig is anders...

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 15-09-2012 19:38 ]

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Barryvdh schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:59:
Nee nog geen track-and-trace code ontvangen. Heb het ook vorige week vrijdag (7 sept) besteld.
Volgens de mevrouw van de afd. verkoop kan het maximaal 10 werkdagen duren voordat het pakket verzonden wordt.

Anoniem: 170251

basst85 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:19:
[...]

Nee nog geen track-and-trace code ontvangen. Heb het ook vorige week vrijdag (7 sept) besteld.
Volgens de mevrouw van de afd. verkoop kan het maximaal 10 werkdagen duren voordat het pakket verzonden wordt.
Ik heb hem ook op 7/9 besteld :Y Vanochtend zei de dame bij de HD dat hij nu binnen een week moet komen. Dus ik ben bang dat er niets anders op zit dan te wachten.

Wel vreemd dat orders van na de 7e wel gewoon de box al binnen hebben.

Anoniem: 111246

Ik had em maandag besteld.
Dinsdag een track&trace ontvangen
Woensdag de doos met horizon.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorige week Vrijdag al besteld, nog steeds niks binnen :( Klote UPC

Owner of DBIT Consultancy

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:28:
Vorige week Vrijdag al besteld, nog steeds niks binnen :( Klote UPC
Ik ook toen besteld, donderdag gebeld waar die bleef en vanmorgen werd hij alsnog geleverd. Ze hadden een fout gemaakt door hem in eerste instantie on hold te zetten.

• WallieBTY
Ok, ik maar weer wat lekker mee met de Horizon box. Ik had een opname ingesteld en bij thuiskomst was de box weer vastgelopen. Kon ook zien hoelaat, de klok stond nog op 18:41.
Nu heb ik de box opnieuw opgestart, maar het lijkt alsof er geen connectie meer is. De datum en tijd blijven op 31 dec 0:00 staan en ik kan geen zenders meer kijken. De opname kijken lukt wel, maar dat is ook compleet.

Ik laat hem maar even aan staan en zie straks wel of die het weer doet.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

vorige week vrijdag besteld, vandaag de box ontvangen. Meteen aangesloten, binnen 15 min. had ik beeld. Alleen nog geen internet, is nog steeds actief op mijn oude modem. Hoewel de Horizon box wel aangeeft verbonden te zijn (wel een hele andere IP range trouwens 31.151.xx.xx).

Ik vermoed dus dat UPC nog iets moet omzetten bij hun dus hang intussen al 45 min. aan de lijn bij de helpdesk. Het zou vreemd zijn als ze het oude modem bewust actief houden want daar zit geen telefonie funcite op, en die zit wel in het Horizon pakket. Zal ook eens een berichtje sturen naar de UPC Webcare Twitter account. Wellicht gaat dat sneller.

• brama
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:47:
vorige week vrijdag besteld, vandaag de box ontvangen. Meteen aangesloten, binnen 15 min. had ik beeld. Alleen nog geen internet, is nog steeds actief op mijn oude modem. Hoewel de Horizon box wel aangeeft verbonden te zijn (wel een hele andere IP range trouwens 31.151.xx.xx).

Ik vermoed dus dat UPC nog iets moet omzetten bij hun dus hang intussen al 45 min. aan de lijn bij de helpdesk. Het zou vreemd zijn als ze het oude modem bewust actief houden want daar zit geen telefonie funcite op, en die zit wel in het Horizon pakket. Zal ook eens een berichtje sturen naar de UPC Webcare Twitter account. Wellicht gaat dat sneller.
Same here. Het lijkt erop dat ze het ding wel moeten activeren. Kijk eens via de tv naar de netwerk status? Bij mij staat er dan 'net disabled' (ik heb 'm in het Engels staan).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja bij mij ook.

UPC gaf aan dat het automatisch overzetten van internet naar de Horizon box in hun systeem een failure gaf. Nu zal het maandag a.s. pas overgezet kunnen worden door het " Horizon super user team" wat dat ook moge betekenen :P

• shaiwa887
  • Laatst online: 26-04 22:00
Vandaag de Horizon box binnen gekregen dus gelijk aan de slag gegaan :) (kom net van analoog dus af)

Heb de favorieten gesorteerd op hoe ik ze had toen ik nog analoog zat en met channel up/down gaat de volgorde goed maar hoe kan ik ze aankiezen op favoriet nummer ipv het programma nummer van UPC ?
Bijv. RTL8 zit bij mij op 9 naar UPC heeft deze op 10 staan, in de favorieten staat deze netjes op 9.
Wie kan me verder helpen, heb ik morgen geen gezeur van de kids die hun programma niet meer kunnen vinden ;)

• Dzine
  • Laatst online: 18-04 09:21
Ok ik heb pas echt iets vervelends... Tv kijken is praktisch onmogelijk, het beeld freezed exact elke 5 min voor 20-30 sec!
Morgen maar bellen...

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• mbaan76
  • Laatst online: 26-04 21:02
Ik heb ook last gehad van de freeze. Had jij ook een opname lopen? Op dit moment loopt het wel goed en heb ik geen freezes.

• Dzine
Nee geen opname lopen. Heel vreemd dit, zeker door de exacte 5 min tussen de freezes en dat het niet uitmaakt welke zender.. Buffer probleem ofzo?

• mbaan76
  • Laatst online: 26-04 21:02
Ik heb geen idee, het kan ook gewoon een tijdelijke storing geweest zijn. Ik ga op vakantie en een heleboel opnemen. Dan zie ik vanzelf of het goed gegaan is. Anders maar even bellen als ik terug ben.

Ik had trouwens vanavond kassa opgenomen, en deze zat ook vol met deze freezes. On demand doet het wel prima.

Op dit moment loopt het nog steeds prima. Heb jij nog steeds last?

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
iK heb voornamelijk problemen dat hij soms een zender niet weergeeft. Als ik zap van 1 naar 2 krijg ik alleen zwart beeld en geen geluid. Terug naar 1 en dan weer naar 2 en hij doet het weer.

Opnemen vanaf de app werkt bij mij ook niet. Heb het vermoeden omdat mijn ipad niet de horizon ziet. Als ik dadelijk alles via de horizon box heb lopen zal het misschien beter gaan.

Ow die bridge functie werkt ook maar vaag. Alle andere poorten op de horizon werken gewoon niet. Ding zelf pakt wel een ip en geeft gelijk 25 andere ip's uit (volgens HD is dat normaal.) maar voor de 3 apparaten op zijn poort 2, 3, 4 doet hij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
Zojuist de tv op m'n box weer aan de praat gekregen door een factory reset te doen. Nu hoop ik dat de box niet vast blijft lopen, dan ga ik lekker aan de bel hangen bij UPC >:)

Ik heb uitgevonden dat als op de AB de pijl up of down vast houdt voor 2 sec, dan verschijnen links in beeld de zender iconen en daar kan je dan doorheen scrollen. Als je hem op een zender laat staan springt die daar ook naartoe.

Zijn er al mensen die een Logitech Harmony AB aan de praat hebben op de Horizon box?
Ik heb de box toegevoegd maar kan hem nog niet bedienen. In de menu's van Horizon zag ik dat je een AB moet koppelen (menu -> opties -> Horizon mediabox ->afstandbediening -> toevoegen).
Voor de factory reset kreeg ik de optie om een nieuwe AB te koppelen door eerst een toetscombinatie in te drukken (FN + enter + nog iets), maar die optie krijg ik nu niet meer.

Ik heb de box ook maar losgekoppeld van het netwerk. Het feit dat als je hem koppelt met een bestaand netwerk de box ook als DHCP server gaat dienen, en zichzelf als gateway opgeeft, kan ik nog niet begrijpen. Misschien om eventuele anders boxen te koppelen, maar dan nog heb je 2 DHCP servers in je netwerk.

Weet iemand misschien wanneer binnen Mijn UPC je abbo wordt omgezet naar Horizon TV? Ik kom van een los Digitaal TV abo en had dus nog geen internet van UPC. Om die reden krijg ik bij horizon.tv en in de apps op iPhone en iPad de melding dat met dit abonnement geen tv gekeken kan worden. Ik probeer al 2 dagen de helpdesk te bellen, maar kom er heel slecht doorheen. 1 keer werd ik van afdeling naar afdeling naar afdeling geschoven om uitdeindelijk gedisconnect te worden na 45min. Toen was ik er ook wel weer klaar mee.

[ Voor 32% gewijzigd door WallieBTY op 16-09-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

WallieBTY schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:24:
[...]
Zijn er al mensen die een Logitech Harmony AB aan de praat hebben op de Horizon box?
[..]
Harmony One via de Logitech software apparaat toevoegen:

Settopbox/Samsung/SMT-G7400

Kan zijn dat je bij de instellingen van de box in je Logitech software even de aan/uit instelling moet bijwerken. Wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
210667 schreef op zondag 16 september 2012 @ 02:40:
[...]

Harmony One via de Logitech software apparaat toevoegen:

Settopbox/Samsung/SMT-G7400

Kan zijn dat je bij de instellingen van de box in je Logitech software even de aan/uit instelling moet bijwerken. Wijst zich vanzelf.
Bij mij werkte deze apparaatdefinitie niet. Ik moest alle toetsen er opnieuw in programmeren. Het zijn er niet al te veel, dus het was een paar minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
WallieBTY schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:24:
Ik heb de box ook maar losgekoppeld van het netwerk. Het feit dat als je hem koppelt met een bestaand netwerk de box ook als DHCP server gaat dienen, en zichzelf als gateway opgeeft, kan ik nog niet begrijpen. Misschien om eventuele anders boxen te koppelen, maar dan nog heb je 2 DHCP servers in je netwerk.
Dit was bij mij niet zo. Ook ik had een bestaand netwerk gekozen en de Horizon nam keurig een IP-nummer aan uit mijn subnet (192.168.178.x) en werkte zelf niet als DHCP-server.
Weet iemand misschien wanneer binnen Mijn UPC je abbo wordt omgezet naar Horizon TV? Ik kom van een los Digitaal TV abo en had dus nog geen internet van UPC. Om die reden krijg ik bij horizon.tv en in de apps op iPhone en iPad de melding dat met dit abonnement geen tv gekeken kan worden. Ik probeer al 2 dagen de helpdesk te bellen, maar kom er heel slecht doorheen. 1 keer werd ik van afdeling naar afdeling naar afdeling geschoven om uitdeindelijk gedisconnect te worden na 45min. Toen was ik er ook wel weer klaar mee.
Duurde bij mij een dag of twee, in ieder geval op horizon.tv, want apps gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 20:05
drfruit schreef op zondag 16 september 2012 @ 07:03:
[...]

Bij mij werkte deze apparaatdefinitie niet. Ik moest alle toetsen er opnieuw in programmeren. Het zijn er niet al te veel, dus het was een paar minuten werk.
Bij mij werkte deze ook niet als Samsung (SMT-G7400). Powertoggle deed het niet, maar ook de rest van de buttons deden niets. Ik heb helaas ook alle buttons in moeten leren met de originele afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Laatst online: 25-04 16:43
Dzine schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:13:
Ok ik heb pas echt iets vervelends... Tv kijken is praktisch onmogelijk, het beeld freezed exact elke 5 min voor 20-30 sec!
Morgen maar bellen...
exact zelfde probleem hier! Ook zaterdagavond vanaf uur of 22:00 tot 0:00. Ik was van plan om vandaag hele boel los te trekken (omdat ik modem ook nog steeds los gebruik) maar denk dat ik morgen maar gewoon bel voor monteurafspraak. Valse start voor Horizon imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-04 10:13
Die beeld freeze was bij mij verholpen nadat ik de box een tijd lang van de stroom had gehaald. Ik vind de snelheid binnen de menu's alleen wat tegenvallen, beetje schokkerig. Hoe is jullie ervaring daarmee?

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:40
Die 5 minuten freeze heb ik ook gehad. Even uit en aanzetten heeft het bij mij opgelost.

Helemaal eens met de navigatie door de menu's, voelt wat stroperig aan, krijg er geen geweldig snelle indruk bij helaas. Hoop dat ze dat nog wat kunnen tweaken met toekomstige updates. In mijn ogen kan dat echt niet, nieuwe hardware, alles beschikbaar via PC en iPad, maar de interface van het apparaat zelf is vrij traag.

Verder overigens erg tevreden, alles werkt als een zonnetje. Heel af en toe wel eens een hapering in beeld, maar dat was met de oude box ook al (en heb wel sterk signaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn box wilde vanmorgen niet meer aan zonder even power off on. Energie spaarstand op gemiddeld (normaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Had ik gisteren ook, hij wilde niet meer aan, standby stand normaal. Stroom eraf en toen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb dat zojuist gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn klok deed het overigens wel goed, was niet blijven hangen. Heb inmiddels ook twee keer gehad dat m'n pc de verbinding verloren heeft, bedraad aangesloten. Wifi en de bedrade ps3 doen het dan wel nog. Een windows probleemoplosser kan het dan herstellen door de lanverbinding te herstarten. Met mijn oude routers nooit een dergelijk probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 13:21
Iemand nog tips voor het aansluiten van een router achter een Horizon mediabox? ik heb er voor gekozen om de modem op te zeggen en de horizon mediabox de routering te laten doen. Ikzelf het een Asus RT-N66U en ben daar goed tevreden over kwa routering. Hoe kan je dit het beste aanpakken met zo'n router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Laatst online: 16-04 13:57
Hier net zelf de Horizon geinstalleerd, mijn ervaringen zijn tot nu toe toch wat positiever dan wat ik hier verder lees...

Installatie ging soepel (bestaande modem + router), de Horizon pakt wel 20 IP adressen maar werkt niet als DHCP server. In het netwerk status scherm staat ook dat DHCP uit staat, modus staat op Bridge. Misschien is dit een voorinstelling van UPC, als je hebt aangegeven dat je je oude modem wilt gebruiken?

Menu's vind ik ook prima werken. Niet zo vloeiend als XBMC, maar ook geen grote vertragingen oid. Beetje als het verschil in soepelheid tussen iOS en Android =) TV gids vertraagt wel wat. Zappen vind ik ook lekker snel, bijna instant als je 1 zender hoger gaat (veel beter dan mijn oude Philips HD box). Grotere sprongen geven vrij snel geluid, beeld blijft nog even zwart. Hier kun je met 2 tuners ook niets aan doen...

Tot nu toe ben ik tevreden (tv kijken), echt een verbetering tov mijn vorige box. Hopelijk blijven de genoemde vastlopers me bespaard. Als Twonky beschikbaar komt ga ik dit ook proberen. Ik heb een vervanger nodig voor mijn inmiddels antieke Popcornhour mediaspeler. Als de horizon lekker werkt en genoeg formaten ondersteunt is het mooi meegenomen, anders haal ik een kleine htpc erbij met Openelec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Dank voor de anti-vries tips :). 10min de stroom eruit en het lijkt nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Mfpower

In dubio

Hallo allemaal, ik heb voor het weekend mijn Horizon box binnengekregen. Vrijdag komt de monteur, maar ik kon niet wachten dus ik heb hem vast aangesloten. Ik moest flink experimenteren, en kon niet op alles een antwoord vinden op dit forum. Vandaar dat ik mijn netwerkervaringen met het apparaat hier maar even post.

In brug functie: (aansluiten op bestaand netwerk, via poort 1)
- De webinterface van het apparaat is vanaf je eigen thuisnetwerk (dus met je eigen router) te bereiken op het eerste IP wat hij aanvraagt bij jouw router. Als je via instellingen op de tv kijkt dan moet je het IP adres met 1 lager nemen dan daar staat aangegeven (bij mij staat nu ip adres 192.168.1.118, dus ik kan 'm vanaf mijn pc op 192.168.1.117 bereiken)
- dit komt omdat de horizon box een stapel ip adressen afneemt van de router (ieder met een uniek mac adres)
- sluit je nu een device aan op een van de eth poorten in de box dan krijgt die een IP uit de zojuist geleende pool
- gek genoeg kun je met deze ip's niet naar buiten toe (ondanks dat er bridge functie staat) dus de overige poorten zijn nutteloos
- (ik kon zo in elk geval alle wireless signalen uitzetten want ik doe alles vanaf mijn eigen wifi access point)

In toegangspunt functie (tevens aangesloten op bestaand netwerk via poort 1)
- idem alles, aangesloten devices op de eth poorten worden nu ook over je lokale netwerk gerouterd. Ik moet nog even kijken of ie dan ook de dhcp server op je eigen netwerk aanzet (zeer waarschijnlijk wel). Dat is heel vervelend want dan heb je er twee met alle gevolgen van dien.
- mijn horizon box kent zichzelf ook een extern ip toe ( ik heb een ander UPC ip, dus weet niet wat ie hiermee doet). waarschijnlijk als je 'm ook als modem gebruikt wordt dat je ip (niet geverifieerd). Dit kun je vinden als je de netwerk status bekijkt. Ik weet niet hoe hij eraan komt (weet iemand dat?) lijkt wel ingebakken IP adres.

Meer bevindingen zal ik posten.
Edit: ik krijg geen geluid op mijn receiver over spdif. Zowel coaxiaal als optisch niet. Iemand een idee? Alleen HDMI werkt maar dat geeft dan weer geen DD/AC3...

Ik zou het fijn vinden als ik het apparaat als wifi extender kon gebruiken. Of als de bridge modus ook bridget (of de poorten als switch gebruikt). Dat laatste gebeurt helaas niet, dus ik moet nog een extra switchje kopen om m'n ps3 aan te sluiten.

Aanvullingen welkom. Ik laat trouwens de monteur maar komen vrijdag, vragen genoeg.

Edit:
Wat ik zeg over het blok ip-adressen kan afhankelijk van de instellingen en beschikbare ips' van jouw dhcp server afwijken! Dus de -1 truck werkt niet altijd bedenk ik me nu. Stom.

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 16-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-04 20:54
Shit man; ik hoop dat je GEEN gelijk hebt met je switch-verhaal. :D
Misschien dat NeoPhire hier iets meer kan vertellen? Hij had de Horizon ook als "switch" opgenomen in zijn bestaande netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwacht overigens niet dat de monteur op alle vragen antwoord heeft...

Wij hebben 2 verschillende upc monteurs over de vloer gehad, aardig jongens maar ze weten echt niet alles van de Horizon box en zijn instellingen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Krijg zometeen een monteur over de vloer voor de box die hangt op "Kies uw taal".
Hopelijk een kwestie van nieuwe a.b. of box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Laatst online: 26-04 22:00
Sinds zaterdag de Horizon box geïnstalleerd.
Valt me op dat het apparaat soms spontaan lijkt te herstarten.
Vooraf hoor je de schijf eerst soort aanslaan en dan gaat de fan gaat hard draaien en bewegende blokjes op het display.
Internet blijft het wel gewoon doen. Update oid. ?
Klopt het dat de fan 24h draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ook erg mooi ....

Registreer je jezelf via de UPC site voor de Horizon en krijg je netjes alles bevestigd. Ga ik UPC bellen wanneer ik de Horizon zou kunnen verwachten (ivm het op vakantie gaan). Blijkt dat ondanks de bevestigings email en order nummers die ik heb de hele bestelling niet in het systeem te staan. Opnieuw bestellen betekend wel lange wachttijd ivm de run die erop is.

Dus alternatief dan maar: de UPC Winkel ........ Daar werdt ook nogmaals gecontroleerd of mijn Internet order wel of niet in het systeem zou staan en wederom was deze dus nergens terug te vinden.
Ok daar ging alles snel en goed tot ik verwachte de box in de handen te krijgen ...... NOT want de winkel voorraad is gereserveerd voor "nieuwe" klanten.

Afijn ondanks dat je dus een ordernummer of email bevestiging van de UPC site hebt zegt gewoonweg niet dat je de order ook daadwerkelijk hebt.
Pagina: 1 2 ... 54 Laatste