• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Notna schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:03:
[...]

Zitten je signaalwaarden wel in het medium/high spectrum? Kan je zien in het 'diagnostics' menu van de Horizonbox. Even naar beneden scrollen en dan zie je signal strength en quality.

Ik merk dat de box daar érg gevoelig voor is als de quality niet max is en de stength niet op >50% van medium zit.

Anders kan je altijd een factory reset proberen, hoewel het een paardenmiddel is natuurlijk.
Ik zal binnenkort mijn bekabeling nakijken :)
Ik zie dat het signaalsterkte tegen matig aanzit (was overigens voor de monteurs geen probleem) en de kwaliteit is 100%

Overigens is het probleem wel weg na een volledige reboot van de box (achterkant schakelaar uit).

Dit gaat dagen goed en dan start je weer een programma en begint te hangen.

Maar nogmaals zal mijn kabel en connectors nakijken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 13:49
Al naar de status van upstream en downstream gekeken via de WebApp van de Horizon? Bij mij bleven eerder niet alle upstream kanalen vergrendeld en kreeg ik problemen. Na vervanging van de kabel tussen de wandcontactdoos en box (met Ziggo gecertificeerde materialen) geen problemen meer gehad.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

-tom-562

Oliesjeik

Sinds eergisteren heb ik problemen met Ziggo (voormalig UPC) Horizon. Het begon toen ineens het beeld verdeween en ik foutcode 2020 kreeg (geen signaal). Prima, de boel gereset (stekker eruit en schakelaar om), 10 minuten wachten, en de boel weer aan. Ik had weer signaal, alles werkte, maar na 20 minuten stopte de boel er mee (weer een foutcode en geen signaal). Uiteindelijk maar naar bed gegaan, en niet meer naar om gekeken.
Deze avond wilde ik TV kijken, startte de boel op, en alles werkte weer. Maar na 20 minuten viel de boel wéér uit. Weer reset, en toen werkte het weer, om na 20 minuten weer vast te lopen.
Uiteindelijk heb ik de boel een harde 'front face reset' gegeven (- knop vasthouden tijdens het aanzetten), maar nu loopt de box tijdens het scannen vast, want er is ineens geen signaal meer :? Ik kan nu dus helemaal niks meer. De bekabeling is gewoon goed (daar is niks aan veranderd), ik heb zelfs de splitter er tussenuit gehaald, maar ook dan had ik geen signaal.
Internet werkt trouwens wel gewoon (modem staat in bridge-modus naar een eigen router). Dus er komt gewoon wel signaal 'binnen', alleen doet de box het niet. Volgens de Ziggo website zijn er in de buurt geen storingen bekend.
Iemand hier ervaring mee en tips voor? Heb nog geen (telefonisch) contact gehad met Ziggo, als echte eigenwijze man wil ik het natuurlijk eerst zelf proberen te fixen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 16:04
-tom-562 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:03:
Sinds eergisteren heb ik problemen met Ziggo (voormalig UPC) Horizon. Het begon toen ineens het beeld verdeween en ik foutcode 2020 kreeg (geen signaal). Prima, de boel gereset (stekker eruit en schakelaar om), 10 minuten wachten, en de boel weer aan. Ik had weer signaal, alles werkte, maar na 20 minuten stopte de boel er mee (weer een foutcode en geen signaal). Uiteindelijk maar naar bed gegaan, en niet meer naar om gekeken.
Deze avond wilde ik TV kijken, startte de boel op, en alles werkte weer. Maar na 20 minuten viel de boel wéér uit. Weer reset, en toen werkte het weer, om na 20 minuten weer vast te lopen.
Uiteindelijk heb ik de boel een harde 'front face reset' gegeven (- knop vasthouden tijdens het aanzetten), maar nu loopt de box tijdens het scannen vast, want er is ineens geen signaal meer :? Ik kan nu dus helemaal niks meer. De bekabeling is gewoon goed (daar is niks aan veranderd), ik heb zelfs de splitter er tussenuit gehaald, maar ook dan had ik geen signaal.
Internet werkt trouwens wel gewoon (modem staat in bridge-modus naar een eigen router). Dus er komt gewoon wel signaal 'binnen', alleen doet de box het niet. Volgens de Ziggo website zijn er in de buurt geen storingen bekend.
Iemand hier ervaring mee en tips voor? Heb nog geen (telefonisch) contact gehad met Ziggo, als echte eigenwijze man wil ik het natuurlijk eerst zelf proberen te fixen :+
Hoe lang laat je hem aan staan op scanning. Dit kan in sommige gevallen tot een half uur duren voordat hij iets vind. Maar het kan ook zijn dat de mediabox zelf aan zijn einde is, op afstand weinig over te zeggen, omdat er aan veel voorwaarden voldaan moet worden voordat je een mediabox defect verklaard.

Het is trouwen Front Panel Reset. Je kunt wel nog een front panel resque proberen. Power indrukken bij inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MediaZoo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Hoe lang laat je hem aan staan op scanning. Dit kan in sommige gevallen tot een half uur duren voordat hij iets vind. Maar het kan ook zijn dat de mediabox zelf aan zijn einde is, op afstand weinig over te zeggen, omdat er aan veel voorwaarden voldaan moet worden voordat je een mediabox defect verklaard.

Het is trouwen Front Panel Reset. Je kunt wel nog een front panel resque proberen. Power indrukken bij inschakelen.
Het scannen loopt gewoon na een tijdje vast; krijg dan een melding dat er geen signaal meer is.
Als ik vanavond thuis ben ga ik er weer mee aan de slag (en Ziggo bellen indien de boel niet werkt).
Met de powerknop had ik ook al geprobeerd, maar ik kreeg daarbij geen resultaat (direct na het omzetten van de schakelaar, de powerknop indrukken en vasthouden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ondertussen contact gehad met de helpdesk, de medewerker kwam vrij snel tot de conclusie (nadat ik verteld had wat ik allemaal geprobeerd had) dat er een nieuwe box moest komen. Die zit dus nu op de post!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Ik had mijn vraag in het algemene Ziggo-topic gezet, maar bedacht mij dat het meer bij de Horizon hoort :)

Het valt mij de laatste tijd op dat Replay TV niet lekker meer werkt op de Horizon Box.
Als een aflevering is afgelopen dan blijft het beeld aan het eind van de uitzending hangen.
Of het beeld is zwart.

De horizon komt niet terug in het Replay TV menu.

Wie herkend dit ?

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 10-01-2018 14:35 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 18:08
Ik heb sinds gisteren op de extra horizon box de melding op kanaal 150 Netflix dat dit uit is gezet op de extra box omdat het niet goed werkte. Meer mensen deze melding? ik baal er wel van, het werkte perfect bij mij. Zowel op de "hoofd" horizon als de extra.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 08:39
Ik heb sinds 2 dagen geen wifi meer zichtbaar op 2.4ghz, wel de 5ghz.
( waarschijnlijk gebeurd na een update van de box )
De 2.4ghz is ook niet aanwezig ( dus niet onzichtbaar )

In de instellingen van de box staat gewoon de duidelijk dat de 2.4ghz aanwezig moet zijn en niet de 5ghz.
Ik heb de box al terug naar fabriek instellingen gezet maar dit werkt ook niet.

Ook kom ik niet in de instellingen van de box via de pc rechtstreeks en via wifi.
Het standaard passwoord word niet geaccepteerd. ( admin/admin)

nog iemand bekend met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 21:59
Netflix is van de extra boxen af. Ivm een niet goede certificering. Misschien dat het terug komt, voor nu is het iig niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 18:38
Komt er wel weer aan. Is met de laatste update per ongeluk gepusht naar de extra mediabox terwijl het nog niet helemaal klaar zou zijn volgens Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Het werkte heel goed bij mij. Dus hopelijk komt het snel terug....

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ff een paar vraagjes.

Als je je telefoon als afstandsbediening wilt gebruiken, moet de horizon box dan altijd via een kabel op i-net?

En moet ik de horizon box het thuisnetwerk instellen als ik via de app een opname wil aanzetten?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avergeer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:55
ErwinJ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:39:
Ik heb sinds 2 dagen geen wifi meer zichtbaar op 2.4ghz, wel de 5ghz.
( waarschijnlijk gebeurd na een update van de box )
De 2.4ghz is ook niet aanwezig ( dus niet onzichtbaar )

In de instellingen van de box staat gewoon de duidelijk dat de 2.4ghz aanwezig moet zijn en niet de 5ghz.
Ik heb de box al terug naar fabriek instellingen gezet maar dit werkt ook niet.

Ook kom ik niet in de instellingen van de box via de pc rechtstreeks en via wifi.
Het standaard passwoord word niet geaccepteerd. ( admin/admin)

nog iemand bekend met dit probleem ?
Bij mij lukte dit met inloggen met chrome ook niet, ik vulde admin/admin in, en kreeg hetzelfde scherm weer leeg terug, (zonder melding van verkeerd ww/ username trouwens.)

Met Edge geprobeerd en toen werkte het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avergeer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:55
el-jorge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:24:
Ff een paar vraagjes.

Als je je telefoon als afstandsbediening wilt gebruiken, moet de horizon box dan altijd via een kabel op i-net?

En moet ik de horizon box het thuisnetwerk instellen als ik via de app een opname wil aanzetten?
Hier werkte dit inderdaad pas toen de box op het netwerk aangesloten was, dit ging trouwens ook niet zonder slag of stoot, hiervoor moet het ip-adres van de box uiteraard in dezelfde range vallen als je modem/router. Ook moest het inlog ip van de horizon veranderd worden want ik heb het compal modem (connectbox)en deze kun je hier niet aanpassen.

Je kunt hier wel je range aanpassen DMV je 'Begin lokaal ip adres' bij geavanceerde instellingen en daarna DHCP aan te passen naar bijv 192.168.192.30 (ik heb hier voor x.x.x.30 gekozen om de eerste adressen vrij te houden voor andere dingen.)
Je inlog adres word dan automatisch 192.168.192.1 (deze kan je hier niet aanpassen)

Hierna kan je inloggen op je horizon box, doe dit zonder dat deze met het netwerk verbonden is aangezien je inlog hier ook al 192.168.192.1 is (username/ww standaard admin/admin) Dus pc direct aan mediabox.
Ga naar het tabblad Basis/ local area network en verander hier het ip adres naar bijvoorbeeld 192.168.192.4
zet in dit zelfde scherm je DHCP server uit en kies onderaan je scherm 'opslaan'

Wacht tot hij opnieuw is opgestart, schakel nu alles uit (modem/horizonbox) sluit dan je utp kabels aan (kabel vanaf je modem in poort 1, je horizon fungeert nu als switch) hierna eerst modem volledig laten opstarten, daarna je horizon box aanzetten.

Als het goed is werkt alles nu, en kan je de box ook nog bij 'Opties' 'mijn thuisnetwerk' laten opnemen in je netwerk, kies hiervoor bij netwerk 'op modem'

Ben trouwens totaal geen IT'er maar een gewone (hobby)prutser haha, dus zijn er dingen die totaal niet kloppen in mijn verhaal, opbouwende kritiek kan totaal geen kwaad ;)

off topic, als je horizon op deze manier aan je netwerk hangt hoef je ook geen rechtstreekse utp kabel van je mediabox naar je extra mediabox te hangen, maar kan je deze ook gewoon aan je netwerk hangen (alleen utp, wifi kan alleen rechtstreeks van box naar box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik word ook gestoord van die box. Heb inmiddels mijn 2e box omdat de vorige keer op keer last had van vastlopen tijdens het kijken van opnames of replay. Geluid viel ook af en toe zomaar een paar seconden weg. En geplande seizoenopnames werden soms niet meer opgenomen.
Eind november een 2e box gekregen, maar heb nog steeds zelfde problemen.

Factory reset gedaan, helpt niet. Heb ook de nieuwe FW maar ook dat doet niks. Gisteren de Ziggo WebCare via Twitter maar weer benaderd (wacht nog op reactie), maar ik begin het inmiddels wel beu te worden. Ik denk dat ik, bij geen oplossing, de mediabox en de extra box maar teruggeef aan ze en mijn Humax weer ga gebruiken. Die deed het tenminste wel altijd. Geen ReplayTV en minder zenders tegelijkertijd opnemen, maar ja...opnamen doet hij tenminste wel, ook zonder haperingen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb net maar zoveel mogelijk TV optie's opgezegd bij Ziggo. Ik heb nu Knippr (van T-Mobile) via m'n Apple TV 4 en dat gaat als een tiet. Veel beter dan die ellendige Horizon doos!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:23
Tallguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:00:
Ik word ook gestoord van die box. Heb inmiddels mijn 2e box omdat de vorige keer op keer last had van vastlopen tijdens het kijken van opnames of replay. Geluid viel ook af en toe zomaar een paar seconden weg. En geplande seizoenopnames werden soms niet meer opgenomen.
Eind november een 2e box gekregen, maar heb nog steeds zelfde problemen.

Factory reset gedaan, helpt niet. Heb ook de nieuwe FW maar ook dat doet niks. Gisteren de Ziggo WebCare via Twitter maar weer benaderd (wacht nog op reactie), maar ik begin het inmiddels wel beu te worden. Ik denk dat ik, bij geen oplossing, de mediabox en de extra box maar teruggeef aan ze en mijn Humax weer ga gebruiken. Die deed het tenminste wel altijd. Geen ReplayTV en minder zenders tegelijkertijd opnemen, maar ja...opnamen doet hij tenminste wel, ook zonder haperingen.
Lijkt mij duidelijk een probleem met je signaal, zeker als je al meerdere boxen hebt gehad :)

Ik heb de box altijd in ECO modus staan, maar sinds een tijdje, mogelijk sinds laatste software update lijkt het erop dat de box gewoon opstart alsof deze in HOOG staat, oftewel hij staat binnen 3 seconden aan :? meer mensen opgevallen?

Het menu zegt nog steeds dat hij in ECO staat, maar wellicht is dat 'stiekem' niet zo?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Martinusz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:42:
[...]

Lijkt mij duidelijk een probleem met je signaal, zeker als je al meerdere boxen hebt gehad :)

Ik heb de box altijd in ECO modus staan, maar sinds een tijdje, mogelijk sinds laatste software update lijkt het erop dat de box gewoon opstart alsof deze in HOOG staat, oftewel hij staat binnen 3 seconden aan :? meer mensen opgevallen?

Het menu zegt nog steeds dat hij in ECO staat, maar wellicht is dat 'stiekem' niet zo?
Zet het even op Hoog --> Opslaan --> ECO --> Opslaan

Kan wellicht helpen :) (zelf geen last van gehad btw)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 09:23
Notna schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Zet het even op Hoog --> Opslaan --> ECO --> Opslaan

Kan wellicht helpen :) (zelf geen last van gehad btw)
Had ik volgens mij al geprobeerd, maar ik zal het nog eens proberen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 13:35
Ik word zo langzamerhand knetter gek van de extra box sinds de laatste update. Elke avond als ik naar bed ga en die box aan zet heb ik zwart beeld. Dan moet ik de stroom er af halen en wachten tot hij weer herstart is voor ik daadwerkelijk tv kan kijken. Af en toe gebeurd het dan daarna nog dat tijdens het zappen het beeld (of het geluid) ineens weg is, ook dat is dan alleen weer op te lossen door de extra box van de stroom af te halen. Ik zal het ding straks nog eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, als dat niet werkt wordt het toch maar weer ziggo bellen...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 18:38
De Extra Mediabox XL wordt per vandaag(voorlopig) niet meer verkocht/aangeboden.
De reguliere Pace box komt weer beschikbaar bij de Horizon boxen om als extra mediabox te fungeren.
Ziggo gaat kijken hoe het product en de service te verbeteren. Als je geen problemen ervaart kun je het apparaat natuurlijk blijven gebruiken.

P.s. voor de rest zul je bij Ziggo moeten zijn, ik spreek hier niet namens Ziggo, maar vanuit mijn persoonlijke titel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnAbel op 23-02-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sinds enkele dagen witte spikkels in donkere gedeelten. De box hangt regelmatig, de blokjes die regelmatig voorbij komen op het display. Kan me niet voorstellen dat er zo snel weer een box sneuvelt.
Ze zijn in de straat bezig, maar internet lijkt het wel zonder problemen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:36
Superdaantje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:22:
Wij hebben een Samsung SMT-G7401 (horizon box) staan. Deze maakt een vervellend geluid. De fan is continu aan het draaien Voorheen hadden we het oude model. Hier zat een grote fan aan de onderkant.

De box staat in gesloten kast. Alleen achter wand is eruit gehaald. Temperatuur is goed onder controle in de kast. Twee fans geplaatst en twee b, maar box blijft lawaaierig.

Box is omgewisseld. Zelfde type en deze doet het zelfde. Nu heb ik schroefje van de fan kwart slag los gedraaid en box op twee blokjes van 2 centimeter hoog gezet. Wat settings aangepast, maar de fan blijft op volle toeren draaien al wel minder storend.

Iemand tips om geluid verder te verminderen. Om nog eens nieuwe box te laten sturen is zonde, zoals ziggo voorstelt. ?
Precies hetzelfde op dit moment, monteur van de week geweest antwoord: bekent probleem meneer krijgen hier veel meldingen van klanten ... helaas wordt dit niet vanuit ziggo gecommuniceerd naar haar klanten voor het opsturen en kunnen we de box niet omruilen... hij gaf aan dat er nu een grotere fan in zat om de warmte te verminderen tja.. maar de box werd net zo heet als de oude maar daar had hij opeens geen echte antwoord meer op.. , ja er kan binnenkort misschien een update maar wanneer wist hij niet, maar het probleem speelt al wel een half jaar en in die tijd is er niks gebeurt vanuit Ziggo.

Het geluid is gewoon ontoelaatbaar voor een product anno 2018, maar wat kan ik hier nu mee doen? Monteur gaf aan dat elke nieuwe box precies hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 16:18
Ik heb een Ziggo Horizon Mediabox welke enorm veel issues geeft met WiFi. Vanalles geprobeerd in overleg met de klantenservice, maar kom er helaas niet uit. Met name de 5GHz band werkt niet lekker, en dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

De klantenservice biedt aan om een los modem/router op te sturen en deze te installeren, echter is dit gezien de lay-out van mijn woning en de locatie van mijn bedrade apparaten icm de locatie van de meterkast niet ideaal en ben ik dus op zoek naar een andere oplossing.

Ik heb de volgende twee oplossingen voor ogen, maar ik weet niet of ze zouden werken. De klantenservice kon ook geen uitsluitsel geven, wellicht weet iemand hier of dit werkt?

- Een los router kopen. De Horizon box in bridge modus zetten (is dit uberhaupt mogelijk?) zodat de router de routerfunctie vervuld en de box enkel het modum is. De router zou dan ook verantwoordelijk zijn voor WiFi.

- Een access point kopen. De WiFi op de Horizon box uitzetten, het access point de wifi laten regelen. Schijnt echter niet te werken ivm DHCP?

Graag hoor ik of iemand weet of een van deze, of een andere, oplossing zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
Ik zou de losse modem accepteren. Deze kan je dan in Bridge zetten. Hierachter plaats je een eigen router die je het netwerk laat regelen (wifi, dhcp enz.).
De horizon kan je dan het modem gedeelte laten uitzetten. Dan doet de horrizon waarvoor hij is, TV kijken.

Bij mij werkt het zo al sinds het begin van de horizon introductie en ik moet zeggen zonder problemen.
Xisuthros333 schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:04:
Ik heb een Ziggo Horizon Mediabox welke enorm veel issues geeft met WiFi. Vanalles geprobeerd in overleg met de klantenservice, maar kom er helaas niet uit. Met name de 5GHz band werkt niet lekker, en dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

De klantenservice biedt aan om een los modem/router op te sturen en deze te installeren, echter is dit gezien de lay-out van mijn woning en de locatie van mijn bedrade apparaten icm de locatie van de meterkast niet ideaal en ben ik dus op zoek naar een andere oplossing.

Ik heb de volgende twee oplossingen voor ogen, maar ik weet niet of ze zouden werken. De klantenservice kon ook geen uitsluitsel geven, wellicht weet iemand hier of dit werkt?

- Een los router kopen. De Horizon box in bridge modus zetten (is dit uberhaupt mogelijk?) zodat de router de routerfunctie vervuld en de box enkel het modum is. De router zou dan ook verantwoordelijk zijn voor WiFi.

- Een access point kopen. De WiFi op de Horizon box uitzetten, het access point de wifi laten regelen. Schijnt echter niet te werken ivm DHCP?

Graag hoor ik of iemand weet of een van deze, of een andere, oplossing zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 16:18
anconakip schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:43:
Ik zou de losse modem accepteren. Deze kan je dan in Bridge zetten. Hierachter plaats je een eigen router die je het netwerk laat regelen (wifi, dhcp enz.).
De horizon kan je dan het modem gedeelte laten uitzetten. Dan doet de horrizon waarvoor hij is, TV kijken.

Bij mij werkt het zo al sinds het begin van de horizon introductie en ik moet zeggen zonder problemen.

[...]
Dat is inderdaad een oplossing, maar zoals ik schrijf is dat wel lastig met de lay-out van mij woning. Als het echt niet anders kan dan zal ik het zo moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn ervaring is dat wanneer je een uitgebreider netwerk hebt en je laat de Horizon iets doen wat Netwerkmogelijkheden betreft, dat het een drama wordt.
Het werkt, maar veelal valt het weg/uit. Zo irritant.

De witte spikkels op donkere delen zijn er nog steeds. Ook valt om de haverklap de verbinding weg.
Maar eens contact opnemen met Ziggo voor een omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik heb nu een Horizon box sinds december en het is echt een rampzalig ding. Opnames verdwijnen spontaan, vastlopers maar vooral de interface... zo ontzettend traag. Ik heb ooit eens iets gelezen over wat maatregelen die je kan nemen om hem wat sneller te maken maar kan die niet meer vinden, iemand enig idee?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik las pas ook iets over een opvolger van de Horizon box met opnemen in de cloud en zo, misschien is dat al een optie?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:59:
Ik heb nu een Horizon box sinds december en het is echt een rampzalig ding. Opnames verdwijnen spontaan, vastlopers maar vooral de interface... zo ontzettend traag. Ik heb ooit eens iets gelezen over wat maatregelen die je kan nemen om hem wat sneller te maken maar kan die niet meer vinden, iemand enig idee?
-Energiestand hoog
-Niet koppelen aan het internet (dan kan je de apps dus niet gebruiken)
-Zorgen dat de kwaliteit op 'hoog' is en de sterkte 'mid-medium/laag-hoog' is (te zwak signaal is niet goed maar te sterk ook niet)

Maar het zal altijd een onding blijven

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 22:32
DennusB schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:34:
Ik las pas ook iets over een opvolger van de Horizon box met opnemen in de cloud en zo, misschien is dat al een optie?
Dat kun je al met de Ziggo go app,toevoegen aan kijklijst gaat prima.

En ik heb geen Horizon box...…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 09-07 21:05
welke mensen hebben ook haperingen bij reclame blokken zie deze topic
https://community.ziggo.n...25/index1.html#post335546
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste