el-jorge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:24:
Ff een paar vraagjes.
Als je je telefoon als afstandsbediening wilt gebruiken, moet de horizon box dan altijd via een kabel op i-net?
En moet ik de horizon box het thuisnetwerk instellen als ik via de app een opname wil aanzetten?
Hier werkte dit inderdaad pas toen de box op het netwerk aangesloten was, dit ging trouwens ook niet zonder slag of stoot, hiervoor moet het ip-adres van de box uiteraard in dezelfde range vallen als je modem/router. Ook moest het inlog ip van de horizon veranderd worden want ik heb het compal modem (connectbox)en deze kun je hier niet aanpassen.
Je kunt hier wel je range aanpassen DMV je 'Begin lokaal ip adres' bij geavanceerde instellingen en daarna DHCP aan te passen naar bijv 192.168.192.30 (ik heb hier voor x.x.x.30 gekozen om de eerste adressen vrij te houden voor andere dingen.)
Je inlog adres word dan automatisch 192.168.192.1 (deze kan je hier niet aanpassen)
Hierna kan je inloggen op je horizon box, doe dit zonder dat deze met het netwerk verbonden is aangezien je inlog hier ook al 192.168.192.1 is (username/ww standaard admin/admin) Dus pc direct aan mediabox.
Ga naar het tabblad Basis/ local area network en verander hier het ip adres naar bijvoorbeeld 192.168.192.4
zet in dit zelfde scherm je DHCP server uit en kies onderaan je scherm 'opslaan'
Wacht tot hij opnieuw is opgestart, schakel nu alles uit (modem/horizonbox) sluit dan je utp kabels aan (kabel vanaf je modem in poort 1, je horizon fungeert nu als switch) hierna eerst modem volledig laten opstarten, daarna je horizon box aanzetten.
Als het goed is werkt alles nu, en kan je de box ook nog bij 'Opties' 'mijn thuisnetwerk' laten opnemen in je netwerk, kies hiervoor bij netwerk 'op modem'
Ben trouwens totaal geen IT'er maar een gewone (hobby)prutser haha, dus zijn er dingen die totaal niet kloppen in mijn verhaal, opbouwende kritiek kan totaal geen kwaad
off topic, als je horizon op deze manier aan je netwerk hangt hoef je ook geen rechtstreekse utp kabel van je mediabox naar je extra mediabox te hangen, maar kan je deze ook gewoon aan je netwerk hangen (alleen utp, wifi kan alleen rechtstreeks van box naar box)