Is de Horizon wel open voor het netwerk? Is volgens mij een optie die je onder andere krijgt bij de eerste keer opstarten (of na de fabrieksinstellingen). Ik weet zo even niet uit mijn hoofd hoe dit in elkaar steekt via het menu (de vrouw kijkt momenteel netflix op de tv -.-) zonder hem op de FBI te zetten.MdO82 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:48:
Waarschijnlijk heeft iemand het al eens geprobeerd.
Ik had net op mijn iPad YouTube open staan, en zag bij het afspelen van een video dat je deze kan casten naar je horizon binnen het netwerk, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Is het iemand wel eens gelukt ?
Hebben jullie de horizon opgenomen in het netwerk? (Thuisnetwerk instellen)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik had hem eerst ingesteld staan op gateway-modus, maar dan kan je hem niet bedienen vanaf de tablet of laptop met horizongo ziggogo app.martinusz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:28:
Hebben jullie de horizon opgenomen in het netwerk? (Thuisnetwerk instellen)
Dat vond ik wat handiger met het programmeren van programma's.
Nu gebruik ik het eigenlijk nog zelden.
Alleen als onze 3 jarige dochter vervelend is zet ik hem wel eens via de app op pauze
Ik gebruikte de poorten van de horizon ook als switch, maar dat was elke keer gedonder dat ik dat nu via een losse switchje laat lopen.
2250 WP Zuid PVoutput
Heb de upc box nu een tijdje via lan. Alleen nu heb ik op de moederbox af en toe haperingen in het beeld. Hopelijk gaat dat na een aantal updates verbeteren
Gerommeld aan de coax kabel en het probleem lijkt verholpen
Gerommeld aan de coax kabel en het probleem lijkt verholpen
[ Voor 20% gewijzigd door Bintzak op 03-04-2017 14:59 ]
Iemand enig idee?
Vanmiddag horizon box aangesloten, werkte gewoon maar kreeg hem niet gekoppeld aan de Go app. Daarom een factory reset gedaan om te proberen of het daarna zou werken. Maar sinds de reset start het hele ding niet meer op en wisselt hij foutcodes 1001,1010,1020 af. Kom met geen mogelijkheid verder. Oude HUMAX aangesloten en werkt gewoon..
Vanmiddag horizon box aangesloten, werkte gewoon maar kreeg hem niet gekoppeld aan de Go app. Daarom een factory reset gedaan om te proberen of het daarna zou werken. Maar sinds de reset start het hele ding niet meer op en wisselt hij foutcodes 1001,1010,1020 af. Kom met geen mogelijkheid verder. Oude HUMAX aangesloten en werkt gewoon..
Welke splitter zit er op je AOP.
Het heeft wel gewerkt dus dat is wellicht niet de oorzaak, maar de foutcodes herleiden wel naar een probleem met de AOP
Het heeft wel gewerkt dus dat is wellicht niet de oorzaak, maar de foutcodes herleiden wel naar een probleem met de AOP
2250 WP Zuid PVoutput
Metalen splitter met 3 aansluitingen aan de onderzijde. Staat verder helemaal niks op dus geen idee. http://imgur.com/ALf85g4MdO82 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:01:
Welke splitter zit er op je AOP.
edit: op wonderbaarlijke wijze deed hij het vanochtend wel ineens
[ Voor 8% gewijzigd door japjaan op 06-04-2017 10:30 ]
Lijkt op een oude splitter, maar goed de sticker is eraf dus geen ideejapjaan schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:23:
[...]
Metalen splitter met 3 aansluitingen aan de onderzijde. Staat verder helemaal niks op dus geen idee. http://imgur.com/ALf85g4
Heeft iemand het hier ook wel regelmatig dat het geluid wegvalt van de box ?
Gisterenavond was ik een opgenomen serie van Discovery aan het kijken en om de haverklap geen geluid.
Opname stilgezet en toen zei de box doe het dan zelf maar ik herstart gewoon even
Vandaag bij de uitzending van koningsdag van de NOS ook geen geluid meer.
Heb hem herstart en heb dan wel weer geluid, maar komt iemand dit bekend voor ?
2250 WP Zuid PVoutput
Lijkt mij een SQ601, is opzich gewoon geschiktjapjaan schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:23:
[...]
Metalen splitter met 3 aansluitingen aan de onderzijde. Staat verder helemaal niks op dus geen idee. http://imgur.com/ALf85g4
Maar wordt toch ook weleens vervangen (zoals bij mij).Timmert schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:46:
[...]
Lijkt mij een SQ601, is opzich gewoon geschikt
even een vraag aan de expert hier.
ik heb nu een appartement (gelijkvloers)van 6 jaar oud met een horizonbox welke ook als model / wifi box dient.
het bereik in de wc (met de deur dicht) en in slaapkamers is dramatisch.
het bed staat 9 meter bij de horizonbox vandaan en met de deuren open (welke altijd open staan) kan je de box vanuit bed zien staan.
Ik heb speedtest gedownload op mijn iPhone en kom tot de volgende waarde
bij de box 81 mbps, in de gang tussen woonkamer en slaapkamer 42 mbps, met 1 deur dicht 30 mbps en vanuit bed 3 mbps.
Nu heb ik het altijd geaccepteerd dat ik een waardeloos bereik heb en heb tijdelijk een router als switch er tussen gehangen en dat werkt prima.
nu ga ik verhuizing naar een woning van 10 jaar met totaal 4 verdiepingen (3 trappen dus) en ben bang dat de horizonbox geen bereik kan geven in de bovenliggende verdieping waar die nu staat .
De woonkamer is op verdieping 2.
Voegt het waarde toe om een losse wifi modem te vragen en die in de gang te hangen om verdieping 1 (BG) en 2 de dekken en eventueel een kabel naar boven voor een accespoint voor verdieping 3 en 4 ?
Heeft de losse modem beter bereik dan de horizon mediabox (die een tvkastje staat) ?
met een losse model werkt de horizon box dan nog wel als switch ? dus 1 kabel in de horizonbox en daaruit een kabel naar TV / apple tv.
of kan beter een setje aanschaffen voor internet over het stopcontact, die vanaf de horizonbox het stopcontact in stoppen en op de BG en de 3e de verdieping er weer uit halen ? even een set met wifi op stopcontact of dan als nog op een accespoint aansluiten ?
ik heb nu een appartement (gelijkvloers)van 6 jaar oud met een horizonbox welke ook als model / wifi box dient.
het bereik in de wc (met de deur dicht) en in slaapkamers is dramatisch.
het bed staat 9 meter bij de horizonbox vandaan en met de deuren open (welke altijd open staan) kan je de box vanuit bed zien staan.
Ik heb speedtest gedownload op mijn iPhone en kom tot de volgende waarde
bij de box 81 mbps, in de gang tussen woonkamer en slaapkamer 42 mbps, met 1 deur dicht 30 mbps en vanuit bed 3 mbps.
Nu heb ik het altijd geaccepteerd dat ik een waardeloos bereik heb en heb tijdelijk een router als switch er tussen gehangen en dat werkt prima.
nu ga ik verhuizing naar een woning van 10 jaar met totaal 4 verdiepingen (3 trappen dus) en ben bang dat de horizonbox geen bereik kan geven in de bovenliggende verdieping waar die nu staat .
De woonkamer is op verdieping 2.
Voegt het waarde toe om een losse wifi modem te vragen en die in de gang te hangen om verdieping 1 (BG) en 2 de dekken en eventueel een kabel naar boven voor een accespoint voor verdieping 3 en 4 ?
Heeft de losse modem beter bereik dan de horizon mediabox (die een tvkastje staat) ?
met een losse model werkt de horizon box dan nog wel als switch ? dus 1 kabel in de horizonbox en daaruit een kabel naar TV / apple tv.
of kan beter een setje aanschaffen voor internet over het stopcontact, die vanaf de horizonbox het stopcontact in stoppen en op de BG en de 3e de verdieping er weer uit halen ? even een set met wifi op stopcontact of dan als nog op een accespoint aansluiten ?
[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 30-05-2017 22:38 ]
Het losse modem heeft sowieso een veeeeeeeeeeeeel beter bereik dan de bagger-wifi van de Horizon! Ik woon in een vergelijkbare situatie als jij nu en met alleen het modem heb ik prima bereik vanuit bed, welke letterlijk in de tegenovergestelde hoek staat van het modem.
Vwb je nieuwe situatie zal het ook sterk van invloed zijn denk ik wat voor vloeren je hebt en hoeveel deze het signaal storen.
Vwb je nieuwe situatie zal het ook sterk van invloed zijn denk ik wat voor vloeren je hebt en hoeveel deze het signaal storen.
Eens. Met de connectbox haal ik over de 5,0ghz beneden 150mb. Oo de slaapkamper alsnog een respectbale 70-80mb. Wifi van de horizonbox is prut en stoort ook nog eens enorm met de connectbox. De wifi van de horizon dus helemaal uitschakelen en lekker de connetcbox gebruiken.Autofan1985 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:38:
Het losse modem heeft sowieso een veeeeeeeeeeeeel beter bereik dan de bagger-wifi van de Horizon! Ik woon in een vergelijkbare situatie als jij nu en met alleen het modem heb ik prima bereik vanuit bed, welke letterlijk in de tegenovergestelde hoek staat van het modem.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dag allen,
in mijn nieuwe huis nu een tijdje Ziggo interactieve TV met de Horizon Mediabox XL.
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben in de snelheid waarmee je door de TV gids kan scrollen. Afstandbediening lijkt door een bak stroop te gaan, bijna on-21e eeuws. Het hoeft voor mij niet zo soepel als op een smartphone maar ik vind dit toch tegenvallen.
Hebben anderen hier dezelfde ervaring?
iemand goede ervaringen wat betreft gebruikersgemak met de interactieve TV van bijvoorbeeld XS4ALL en KPN?
Dank!
in mijn nieuwe huis nu een tijdje Ziggo interactieve TV met de Horizon Mediabox XL.
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben in de snelheid waarmee je door de TV gids kan scrollen. Afstandbediening lijkt door een bak stroop te gaan, bijna on-21e eeuws. Het hoeft voor mij niet zo soepel als op een smartphone maar ik vind dit toch tegenvallen.
iemand goede ervaringen wat betreft gebruikersgemak met de interactieve TV van bijvoorbeeld XS4ALL en KPN?
Dank!
Lees even het topic door eventueel met gebruik van de zoekfunctie. Er is hier heel veel over gedeeld in dit topic.BodyHammeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:38:
Dag allen,
Ik moet zeggen dat ik wel wat telerugesteld ben in de snwelheid waarmee je door de TV gids kan scroillen. Afstandbediening lijkt door een bak stroop te gaan, bijna on-21e eeuws. Het hoeft voor mij niet zo soepel als op een smartphone maar ik vind dit toch tegen vallen.
Dank!
Daarnaast is er een KPN en XS4ALL topic. Daar worden ervaringen van die aanbieders gedeeld
Maar om toch antwoord te geven: Ja, er zijn meer mensen die er last van hebben/hadden. Er is inmiddels ook door meer mensen bevestigd dat de oorzaak veelal terug te vinden is in de bekabeling of het aop door het niet goed aansluiten van de massa van de coaxkabel. Nee, het zit niet in de ontvanger, omdat iedereen er anders problemen mee zou hebben. Niet iedereen ervaart dit dus is de ontvanger niet direct de oorzaak zelf.
Misschien is het al een paar gevraagd maar hoe kan ik een geplande opname van een serie stoppen?
Ik zie onder mijn media wel de geplande opname maar geen mogelijkheid om deze te verwijderen of te stoppen.
Ik zie onder mijn media wel de geplande opname maar geen mogelijkheid om deze te verwijderen of te stoppen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Anoniem: 315891
Je kan toch je opname selecteren en daarna annuleren in geplande opname?Tijntje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:56:
Misschien is het al een paar gevraagd maar hoe kan ik een geplande opname van een serie stoppen?
Ik zie die optie dus niet.Anoniem: 315891 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:24:
[...]
Je kan toch je opname selecteren en daarna annuleren in geplande opname?
En als je op de "stop" knop drukt?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
renzo4000 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:01:
En als je op de "stop" knop drukt?
Uiteindelijk bij heel veel rond klikken bij de geplande opnames heb ik ze allemaal kunnen annuleren volgens mij.Anoniem: 315891 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:27:
Vreemd bij mij staat die optie wel.
Bedankt voor de hulp.
Shameless Kick van eigen probleem.ElMacaroni schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:49:
Horizonbox aan bestaand netwerk geknoopt.
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.6008
Cable Modem Serial Number EVW320B50xxxxxx
DHCP staat uit, dat wordt verzorgd door een C7 Archer met DD-WRT, ja die van Ziggo![]()
Hmm, in de Horizon box local Log:
Oct 14 19:37:30 Home Network is connected Oct 14 19:37:25 Home Network is disconnected Oct 14 19:36:45 Home Network is connected Oct 14 19:36:40 Home Network is disconnected Oct 14 19:36:00 Home Network is connected Oct 14 19:35:54 Home Network is disconnected Oct 14 19:35:14 Home Network is connected Oct 14 19:35:09 Home Network is disconnected Oct 14 19:34:29 Home Network is connected Oct 14 19:34:24 Home Network is disconnected Oct 14 19:33:44 Home Network is connected Oct 14 19:33:39 Home Network is disconnected Oct 14 19:32:58 Home Network is connected Oct 14 19:32:53 Home Network is disconnected Oct 14 19:32:12 Home Network is connected Oct 14 19:32:07 Home Network is disconnected Oct 14 19:31:27 Home Network is connected Oct 14 19:31:25 Internet is connected 82.74.yyy.xxx Oct 14 19:31:21 Home Network is disconnected --- -- --:--:-- Booting completed --- -- --:--:-- Home Network is connected --- -- --:--:-- DHCP daemon is started --- -- --:--:-- DHCP daemon is stop
Elke keer na ong. 40 sec. gedurende ong. 5 sec. disconnected.![]()
Zo eerst eens de netwerkkabels nakijken.
Of iemand even in zijn log kan kijken of er ook zoiets te zien is?
Directe link: http://IP-Horizon/cgi-bin/system.cgi?section=log&subsection=display
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Hallo .
Ik bezit sinds kort een degelijke 4k tv echter valt me de kwaliteit wat tegen vergeleken met mijn oude tv.
de diagnostiek geeft een kwaliteit van uitmuntend aan en de sterkte zit net over het eerste streepje.
Wat me vooral opvalt is een soort van ruis in alle uitgezonden zenders. Is dit enigszins te verbeteren?
Ik bezit een Horizon Mediabox.
Ik bezit sinds kort een degelijke 4k tv echter valt me de kwaliteit wat tegen vergeleken met mijn oude tv.
de diagnostiek geeft een kwaliteit van uitmuntend aan en de sterkte zit net over het eerste streepje.
Wat me vooral opvalt is een soort van ruis in alle uitgezonden zenders. Is dit enigszins te verbeteren?
Ruis op alle zenders?Misterbont schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:02:
Hallo .
Dan je bekabeling, connectors, AOP gaan nakijken. Je kunt overigens dit beter in het Ziggo ervaringen topic posten, lijkt namelijk niet zozeer een Horizon probleem.
Begin eerst maar eens met alle beeldverbeteraars uit te zetten op je tv. Die waarden die je horizon box aangeeft zijn goed/normaal. Bedenk wel dat je max 1080p/i krijgt via de horizon box, dus in dat opzicht voegt een 4k tv niets toe.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja met ruis bedoel ik meer wat ze veel in films gebruiken (korrelig beeld)Martinusz schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:09:
[...]
Ruis op alle zenders?
Dan je bekabeling, connectors, AOP gaan nakijken. Je kunt overigens dit beter in het Ziggo ervaringen topic posten, lijkt namelijk niet zozeer een Horizon probleem.
Word toch wel eens tijd dat ziggo met totaal nieuwe box gaat komen, maar dan nu eens met hardware ala 2017 ipv. 2008 hardware wat al voor horizon op de markt kwam door intel als dood verklaard werd en er geen updates meer voor kwamen, want de huidige horizon is gewoon een ramp.
Uiteindelijk blijk je dus te dicht bij de tv te kijkenMisterbont schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:20:
[...]
Ja met ruis bedoel ik meer wat ze veel in films gebruiken (korrelig beeld)
Heeft iemand overigens enig idee waarom het kanaal op de Horizonbox voor bijv. Boomerang EN is en op de app NL?
Ik zie geen optie om dat aan te passen, en het is imo nogal irritant
De programmering is namelijk ook anders voor de NL versie vs de EN versie.
Ik zie geen optie om dat aan te passen, en het is imo nogal irritant
De Mediabox XL is een product uit 2012 en ontwikkeld in 2010/2011. Daarnaast doet het wat het moet doen. Nieuwe hardware gaat dat niet veranderen. Daarnaast wordt er rustig doorontwikkeld op de achtergrond of dit nu hardware of softwarematig is maakt niet zoveel uit in deze.devil-strike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:22:
Word toch wel eens tijd dat ziggo met totaal nieuwe box gaat komen, maar dan nu eens met hardware ala 2017 ipv. 2008 hardware wat al voor horizon op de markt kwam door intel als dood verklaard werd en er geen updates meer voor kwamen, want de huidige horizon is gewoon een ramp.
Daarnaast begrijp ook dat de Mediabox XL niet alleen door Ziggo in gebruik is maar bij meerdere dochters van Liberty Global. Dat er dus enkele miljoenen van deze ontvangers in gebruik zijn en dat het even vervangen ervan niet kosteloos is. Daarnaast is het een bewezen degelijk platform mits de installatie op orde is. Bij vrijwel iedereen die klaagt is de installatie niet 100% in orde en weigert hier ook aan toe te geven. Dat is een andere discussie. Er is voor Liberty Global op het moment geen dringende reden met nieuwe hardware te komen.
Dus jij vind al die problemen doen wat het moet doen?(dus haperingen in beeld geluid trageheid menu/epg etc etc) voor wat ziggo er mee wilt is de hardware gewoon teoud(2008) namelijk intel ce41/4200 met bijhorende PowerVR SGX535(waar intel al voordat box uitkwam stekker al uitgetrokken heeft kwa support) en totale shared ram van 1GB en dat is gewoon weg antiek.
ja ook de nieuwe kleinere box(en de nieuwe technicolor nu in beta ish) maakt gebruik van de intelce maar dan ingebouwd in puma6 gebeuren.
ja ook de nieuwe kleinere box(en de nieuwe technicolor nu in beta ish) maakt gebruik van de intelce maar dan ingebouwd in puma6 gebeuren.
[ Voor 38% gewijzigd door devil-strike op 10-07-2017 11:58 ]
Welke problemen?devil-strike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:52:
Dus jij vind al die problemen doen wat het moet doen?
Specificeer dan even in plaats van alleen roepen
Was nog bezig, zie edit.Martinusz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Welke problemen?
Specificeer dan even in plaats van alleen roepen
Haperingen beeld en geluid, traagheid menu/epg. etc zijn uitvoerig behandeld. Ik heb het in veel situaties gezien en het is ook in vrijwel iedere situatie opgelost. Het heeft niets met de mediabox zelf te maken maar met de aanvoer van het signaal. Er moet voldoende en op de juiste manier massa gemaakt worden om inductie en stoorstromen te voorkomen. Dat een monteur komt en netjes zijn signaal meet en daarop af gaat zegt niet dat het ook goed is. Het meet instrument meet niet precies genoeg om alle problemen te zien. Dat een Humax wel lekker werkt en een Mediabox XL niet op de zelfde aansluiting ligt in de oorzaak dat een Humax 1 way minder tuners heeft en 2 veel minder kritisch met het signaal omgaat. Bijkomend is dat een Humax geen retoursignaal nodig heeft wat bij een Mediabox XL essentieel is.devil-strike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:52:
Dus jij vind al die problemen doen wat het moet doen?(dus haperingen in beeld geluid trageheid menu/epg etc etc) voor wat ziggo er mee wilt is de hardware gewoon teoud(2008) namelijk intel ce41/4200 met bijhorende PowerVR SGX535(waar intel al voordat box uitkwam stekker al uitgetrokken heeft kwa support) en totale shared ram van 1GB en dat is gewoon weg antiek.
Het ligt in een ontvanger als iedere ontvanger waar dan ook problemen heeft. In de situaties die ik ken en die op orde zijn heb ik nog geen Mediabox XL gezien die niet goed functioneerde. Een enkele keer @ random vastlopen doen ze, maar dat doet mijn TV, Humax, Telefoon, Laptop, etc ook. Dat is onvermijdelijk maar het de problemen die je omschrijft zijn te tackelen. Je moet er natuurlijk wel open voor staan de oplossing te zien.
Kan zo wezen maar neemt niet weg dat box gewoon traag is, ongeacht hoe goed of slecht je signaal of wat dan ook is. sinds ik de mediabox hebt zijn deze problemen er, dan maakt het niet uit welke mediabox je hebt, samsung gen1 gen2 of de nieuwe nog in test zijnde technicolor.
Ook andere boxen met full band capture tuners(zelfde soort in de laatste 2 versies horizons) werken probleemloos, nergens loss pakketjes of wat dan ook, maar bij horizon boxen haperingen/geluid drops, trage menus etc.
En de monteurs die hier zijn geweest(en dat zijn er genoeg) zeggen het zelf ook, en zit gewoon teveel in de box voor cpu voor gemaakt is.
Maar goed dit zal denk ik welles/nietes worden.
Ook andere boxen met full band capture tuners(zelfde soort in de laatste 2 versies horizons) werken probleemloos, nergens loss pakketjes of wat dan ook, maar bij horizon boxen haperingen/geluid drops, trage menus etc.
En de monteurs die hier zijn geweest(en dat zijn er genoeg) zeggen het zelf ook, en zit gewoon teveel in de box voor cpu voor gemaakt is.
Maar goed dit zal denk ik welles/nietes worden.
[ Voor 16% gewijzigd door devil-strike op 10-07-2017 13:56 ]
Ik zou niet weten hoe mijn installatie er voor zorgt dat de box zichzelf reset (en vervolgens uit zet). Gebeurt gelukkig niet vaak, maar rete irritant als je net in het journaal zit.MediaZoo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:48:
[...]
De Mediabox XL is een product uit 2012 en ontwikkeld in 2010/2011. Daarnaast doet het wat het moet doen. Nieuwe hardware gaat dat niet veranderen. Daarnaast wordt er rustig doorontwikkeld op de achtergrond of dit nu hardware of softwarematig is maakt niet zoveel uit in deze.
Daarnaast begrijp ook dat de Mediabox XL niet alleen door Ziggo in gebruik is maar bij meerdere dochters van Liberty Global. Dat er dus enkele miljoenen van deze ontvangers in gebruik zijn en dat het even vervangen ervan niet kosteloos is. Daarnaast is het een bewezen degelijk platform mits de installatie op orde is. Bij vrijwel iedereen die klaagt is de installatie niet 100% in orde en weigert hier ook aan toe te geven. Dat is een andere discussie. Er is voor Liberty Global op het moment geen dringende reden met nieuwe hardware te komen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
volgens mij heeft dat niks met het signaal te maken .MediaZoo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:11:
[...]
Haperingen beeld en geluid, traagheid menu/epg. etc zijn uitvoerig behandeld. Ik heb het in veel situaties gezien en het is ook in vrijwel iedere situatie opgelost. Het heeft niets met de mediabox zelf te maken
waarom werken alle functie niet zoals usb
en waarom is die vanaf de introductie steeds verder uit gekleed om hem stabiel te krijgen .
en waarom bij elke update er wel een ander probleem on staat .en als je op div forum rond snuffelt kom je overal de zelfde problemen tegen .
want bij ziggo is het eerste de altijd bekabeling wel goed maar na een update happering of stil staand beeld ontstaat lijkt het me sterk dat het aan de bekabeling ligt
Ik weet zeker dat het aan het signaal ligt. Als oud monteur uit de begintijd van de Horizon genoeg van die apparaten door mijn handen laten glijden die allemaal de zelfde symptomen lieten zien onder dezelfde omstandigheden. Haperend beeld, traag menu, tv gids niet functionerend, ondemand niet vooruit te branden, random vastlopers, etc, etc. En in iedere situatie weer bleek het niets met de ontvanger te maken te hebben (die was vaak al door de monteur voor mij vervangen en aangewezen als boosdoener). Geen/onvoldoende massa op de coaxkabel naar de toen nog Horizon in combinatie met slechte materialen maakten de box instabiel.
Oversturing, ruis, reflecties, overslag en inductie zijn allerlei zaken die ontstaan in een slechte installatie die je niet wilt hebben. Die moet je elk op eigenwijze uitschakelen in je installatie.
Oversturing: Niet teveel signaal op de Horizon zetten (geld ook voor andere ontvangers en modems), alleen aan te pakken door te meten en eventueel signaalsterkte aan te passen.
Ruis: Je installatie moet signaal dicht zijn en de modulatie van de transportstreams moet in orde blijven, aan te pakken door te meten en te beoordelen op montage en kwaliteit van materiaal.
Reflecties: Verkeerd connectoren, splitters, wandcontactdozen, kabels, kunnen er voor zorgen dat er reflecties in het signaal ontstaan, ook dit moet je meten en materiaal beoordelen op kwaliteit en montage.
Overslag: Waar er geen of onvoldoende isoleren diëlektricum is kunnen stoorstromen van de kern op de mantel overslaan maar ook het signaal van de kern naar de mantel. Daarnaast heb je ook nog dat beschadigde contacten, iets wat veel in grondkoppelingen en f-connectoren voorkomt dat het signaal niet vloeiend door de koppeling gaat maar hier ook weer het signaal "overslaat" van in de koppeling. Op te lossen door goede koppelingen te gebruiken en op juiste wijze te monteren.
Inductie: Zodra 2 stromen (signaal en massa) de zelfde kant op lopen door gebrek aan 0 (referentie punt) ofwel massa/aarde, als gevolg van niet (goed) verbinden van de massa van de coaxkabel met de aarde, ontstaan en ongewenste magnetische velden in de coaxkabel met het gevolg dat de draadgolven van het signaal gestoord worden. Door de massa van de coaxkabel goed met aarde te verbinden heb je een 0 (referentiepunt) en heb je geen last van inductie in de coaxkabel en blijft je signaal in orde.
Dat de USB en SATA poorten niet werken is, omdat deze uitgeschakeld zijn en verder geen functie hebben.
Waarom hij steeds verder is uitgekleed? Hij is niet verder uitgekleed. De software van nu bevat nog steeds dezelfde functies als de eerste versie software. Er zijn echter wel aanpassingen geweest in de tijdsduur en look van animaties en menu's. Maar qua functionaliteit is hij gelijk gebleven. Maar voornamelijk updates geweest zijn op HDCP gebied en de zwaarte van het geprogrammeerde. Ja er is wel in de code gesneden, omdat er niet efficiënt genoeg gecode was. Dit was al sinds het begin bekend en enkele updates na de introductie aangepakt.
Ik lees genoeg problemen. Daar heb ik geen boodschap aan. Het is elke keer jammer dat niemand mee wil in de oplossing geboden door iemand die weet wat er speelt. Daarin ben in niet de enige maar de ervaren Ziggo (fUPC) monteurs weten dit ook. Ik ben te vaak bij klanten geweest van ja mijn bekabeling is goed en de vorige monteur heeft alles nagelopen. Dat je bij de het AOP al de massa draad mist en vervolgens bij de eerste WCD mag constateren dat de demping van dat ding te hoog is of deze gewoon niet goed is aangesloten (te weinig massa contact). Maar toch blijft de klant dan hameren op het apparaat zelf totdat je het tegendeel laat zien.
Van de 1000 Horizon's die ik storingsvrij heb mogen maken kwam het maar zelden voor dat de Horizon zelf stuk was.
HDD Defect, Horizon zelf defect (klant had hem laten vallen bij verhuizen), Video - Docsis bridge defect of tuner defect. Kun je niets aan doen, maar dan doet hij het ook gewoon niet. Elke ander probleem waarbij gezegd werd de Horizon is defect was oplosbaar zonder dat de oorzaak bij de Horizon lag.
Oversturing, ruis, reflecties, overslag en inductie zijn allerlei zaken die ontstaan in een slechte installatie die je niet wilt hebben. Die moet je elk op eigenwijze uitschakelen in je installatie.
Oversturing: Niet teveel signaal op de Horizon zetten (geld ook voor andere ontvangers en modems), alleen aan te pakken door te meten en eventueel signaalsterkte aan te passen.
Ruis: Je installatie moet signaal dicht zijn en de modulatie van de transportstreams moet in orde blijven, aan te pakken door te meten en te beoordelen op montage en kwaliteit van materiaal.
Reflecties: Verkeerd connectoren, splitters, wandcontactdozen, kabels, kunnen er voor zorgen dat er reflecties in het signaal ontstaan, ook dit moet je meten en materiaal beoordelen op kwaliteit en montage.
Overslag: Waar er geen of onvoldoende isoleren diëlektricum is kunnen stoorstromen van de kern op de mantel overslaan maar ook het signaal van de kern naar de mantel. Daarnaast heb je ook nog dat beschadigde contacten, iets wat veel in grondkoppelingen en f-connectoren voorkomt dat het signaal niet vloeiend door de koppeling gaat maar hier ook weer het signaal "overslaat" van in de koppeling. Op te lossen door goede koppelingen te gebruiken en op juiste wijze te monteren.
Inductie: Zodra 2 stromen (signaal en massa) de zelfde kant op lopen door gebrek aan 0 (referentie punt) ofwel massa/aarde, als gevolg van niet (goed) verbinden van de massa van de coaxkabel met de aarde, ontstaan en ongewenste magnetische velden in de coaxkabel met het gevolg dat de draadgolven van het signaal gestoord worden. Door de massa van de coaxkabel goed met aarde te verbinden heb je een 0 (referentiepunt) en heb je geen last van inductie in de coaxkabel en blijft je signaal in orde.
Dat de USB en SATA poorten niet werken is, omdat deze uitgeschakeld zijn en verder geen functie hebben.
Waarom hij steeds verder is uitgekleed? Hij is niet verder uitgekleed. De software van nu bevat nog steeds dezelfde functies als de eerste versie software. Er zijn echter wel aanpassingen geweest in de tijdsduur en look van animaties en menu's. Maar qua functionaliteit is hij gelijk gebleven. Maar voornamelijk updates geweest zijn op HDCP gebied en de zwaarte van het geprogrammeerde. Ja er is wel in de code gesneden, omdat er niet efficiënt genoeg gecode was. Dit was al sinds het begin bekend en enkele updates na de introductie aangepakt.
Ik lees genoeg problemen. Daar heb ik geen boodschap aan. Het is elke keer jammer dat niemand mee wil in de oplossing geboden door iemand die weet wat er speelt. Daarin ben in niet de enige maar de ervaren Ziggo (fUPC) monteurs weten dit ook. Ik ben te vaak bij klanten geweest van ja mijn bekabeling is goed en de vorige monteur heeft alles nagelopen. Dat je bij de het AOP al de massa draad mist en vervolgens bij de eerste WCD mag constateren dat de demping van dat ding te hoog is of deze gewoon niet goed is aangesloten (te weinig massa contact). Maar toch blijft de klant dan hameren op het apparaat zelf totdat je het tegendeel laat zien.
Van de 1000 Horizon's die ik storingsvrij heb mogen maken kwam het maar zelden voor dat de Horizon zelf stuk was.
HDD Defect, Horizon zelf defect (klant had hem laten vallen bij verhuizen), Video - Docsis bridge defect of tuner defect. Kun je niets aan doen, maar dan doet hij het ook gewoon niet. Elke ander probleem waarbij gezegd werd de Horizon is defect was oplosbaar zonder dat de oorzaak bij de Horizon lag.
Alles is hier al 10001x uitgesloten van problemen, dus die problemen zijn er gewoon weg niet met het signaal.
Ik blijf er bij dat de box gewoon teweinig kracht heeft om alles tedoen, iedergeval met de software die liberty erop zet.
Ik blijf er bij dat de box gewoon teweinig kracht heeft om alles tedoen, iedergeval met de software die liberty erop zet.
[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 10-07-2017 14:03 ]
Wat een onzin. Heb al zes keer een monteur over de vloer gehad inmiddels mijn vierde nieuwe box. Komplete bekabeling met connectors al een paar keer vervangen door Ziggo.[b][message=51855803,noline]MediaZoo schreef op maandag 10juli
En er is niemand die luisterd. Problemen met de box zijn gekomen na de software update in november.
Ondanks dat de box in gateway modus staat gaat die steeds het netwerk verkennen. Op dat moment reageerd de box slecht springt af en toe naar een andere zender. Geluid valt weg of de box reboot zichzelf.
Ziggo al div. Keren verteld wat er aan de hand is, die sturen dan een monteur deze gaat dan de bekabeling na kijken. En steld dan een swap voor, helaas is dat niet de oplossing het ligt aan de software. Al een paar keer niet hoeven te betalen en een half jaar gratis Filmnet. Maar als klant wil ik een goed werkend product en dat is deze box helaas niet meer. Oplossing van een snuggere monteur was om de ethernetkabel er uit te halen. Dan kan je wel tv kijken maar niet internetten.
Dus volgens jouw redenatie zouden alle boxen dit moeten vertonen " box in gateway modus staat gaat die steeds het netwerk verkennen. Op dat moment reageerd de box slecht springt af en toe naar een andere zender. Geluid valt weg of de box reboot zichzelf"."Gverboon schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:32:
[...]
Wat een onzin. Heb al zes keer een monteur over de vloer gehad inmiddels mijn vierde nieuwe box. Komplete bekabeling met connectors al een paar keer vervangen door Ziggo.
En er is niemand die luisterd. Problemen met de box zijn gekomen na de software update in november.
Ondanks dat de box in gateway modus staat gaat die steeds het netwerk verkennen. Op dat moment reageerd de box slecht springt af en toe naar een andere zender. Geluid valt weg of de box reboot zichzelf.
Ziggo al div. Keren verteld wat er aan de hand is, die sturen dan een monteur deze gaat dan de bekabeling na kijken. En steld dan een swap voor, helaas is dat niet de oplossing het ligt aan de software. Al een paar keer niet hoeven te betalen en een half jaar gratis Filmnet. Maar als klant wil ik een goed werkend product en dat is deze box helaas niet meer. Oplossing van een snuggere monteur was om de ethernetkabel er uit te halen. Dan kan je wel tv kijken maar niet internetten.
Immers jij hebt al 4 random boxen gehad en ze deden allemaal hetzelfde, dan zou dus iedereen dat probleem moeten hebben!!!
of zou het wellicht toch specifiek jouw situatie/aansluiting betreffen.....
Ik ga niet zeggen dat die box fantastisch is, want dat is ie niet, er zullen ook altijd maandag morgen modellen tussen zitten, maar je kunt mij niet vertellen dat je 4 boxen hebt gehad, ze alle 4 exact hetzelfde vertoonden, en dit dan puur op de box afschuiven, dan moet er toch wel iets in jouw setup/netwerk/bekabeling/wijkkast zitten wat dit veroorzaakt.
Daarnaast is iedere monteur weer verschillend en helaas soms van ander niveau, soms corrigeren ze elkaar zelfs

Dat box swappen komt juist voort uit het niet weten wat de problemen zijn. Dit fenomeen is bekend en ook het swappen is bekend als niet de oplossing. Het zit hem ook niet alleen in de kabels zelf. Als je begint over bekabeling dan gaat het ook echt over iedere connector, wcd, aop, splitter, alles in de installatie moet in orde zijn. Je moet er echt iets dieper inzitten bij de Horizon dan signaal meten en anders box swappen, omdat je het niet weet.Gverboon schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:32:
[...]
Wat een onzin. Heb al zes keer een monteur over de vloer gehad inmiddels mijn vierde nieuwe box. Komplete bekabeling met connectors al een paar keer vervangen door Ziggo.
Daarnaast hoeft een Horizon helemaal geen ethernetkabel te hebben om te internetten via het apparaat. Er zit een DOCSIS modem in die zijn eigen verbinding maakt met Ziggo om te internetten etc. Je krijgt ook gewoon een publiek ip als je een los modem hebt. De routerfunctie naar de 4 netwerk uitgangen is slechts uitgezet in de bootfile. Verder heb je gewoon netjes een internet verbinding. Neem je het apparaat op in je netwerk middels een netwerkkabel dan kan je box apparaten met DNLA zien om te streamen. Maar weinig andere functies doet die box niet met een ethernetkabel.
Het zou in de Horizon zitten als hij altijd en overal de zelfde problemen geeft. Maar als er genoeg situaties zijn waar de ontvanger goed zijn werk doet. Waar hij het niet goed doet is het nagenoeg altijd terug te vinden in de bekabeling die de problemen veroorzaakt. Met het optimaliseren hiervan lost in veel gevallen het probleem uit zichzelf op.
Even een vraagje tussendoor wat ik zelf even niet kan checken op het moment, maar welke functies vd box kan je gebruiken met alleen een ethernetkabel. Heb namelijk geen coax in mijn homecinema maar heb nog ergens een horizonbox liggen en bedacht me ineens dat ik die wellicht kon gebruiken om tv te kijken.
Niets, een Mediabox XL heeft een coax kabel nodig om signaal te krijgen, met alleen een UTP kabel kan je helemaal nietsMalt007 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:30:
Even een vraagje tussendoor wat ik zelf even niet kan checken op het moment, maar welke functies vd box kan je gebruiken met alleen een ethernetkabel. Heb namelijk geen coax in mijn homecinema maar heb nog ergens een horizonbox liggen en bedacht me ineens dat ik die wellicht kon gebruiken om tv te kijken.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Ethernetkabel wordt gebruikt om computer nas mediaspeler en div. Andere apparaten te gebruiken. Gebruik het modem van de box. Maar ik merk alweer, dat jullie van Ziggo weer niet luisteren ( goed lezen). Wanneer zijn de problemen begonnen? November. Wanneer hebben we nieuwe software gekregen? November.
Sinds wanneer wordt er op internet op div. Forums en Facebookgroepen massaal geklaagd?
Komop Mediazoo en Martinusz dit kunnen jullie wel raden. Dus het is gelul slechte kabels of verbindingen bij mij is dit gewoon in orde. ( Ik zeg niet dat dit niet voorkomt maar er zijn ook gewoon mensen bij wie dit in orde is.) ook is inmiddels door Ziggo webcare toegegeven dat er een fout in de laatste software versie zit.
In Februari werd al beloofd dat deze snel word vervangen. Na de laatste swap drie weken geleden contact gehad en weer moest ik nog even geduld hebben en hoefde de maand juni niet te betalen.
Nog een dingetje weet een van de Ziggo medewerkers nog wanneer we de Netflix app en Videolandapp hebben gekregen? Drie keer raden. Ik zou het eens in die richting zoeken.
Nu weet iedereen waarom deze laatste software update niet meer teruggedraaid wordt. En we allemaal voor de gek gehouden worden met vage smoesjes zoals dat je de eerste bent die hier over klaagt. Heb je je kabels al gecontroleerd of de box even terug naar de fabrieksinstellingen.
Sinds wanneer wordt er op internet op div. Forums en Facebookgroepen massaal geklaagd?
Komop Mediazoo en Martinusz dit kunnen jullie wel raden. Dus het is gelul slechte kabels of verbindingen bij mij is dit gewoon in orde. ( Ik zeg niet dat dit niet voorkomt maar er zijn ook gewoon mensen bij wie dit in orde is.) ook is inmiddels door Ziggo webcare toegegeven dat er een fout in de laatste software versie zit.
In Februari werd al beloofd dat deze snel word vervangen. Na de laatste swap drie weken geleden contact gehad en weer moest ik nog even geduld hebben en hoefde de maand juni niet te betalen.
Nog een dingetje weet een van de Ziggo medewerkers nog wanneer we de Netflix app en Videolandapp hebben gekregen? Drie keer raden. Ik zou het eens in die richting zoeken.
Nu weet iedereen waarom deze laatste software update niet meer teruggedraaid wordt. En we allemaal voor de gek gehouden worden met vage smoesjes zoals dat je de eerste bent die hier over klaagt. Heb je je kabels al gecontroleerd of de box even terug naar de fabrieksinstellingen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gverboon op 10-07-2017 17:38 ]
Anoniem: 87302
Grappenmakers bij ziggo.
Drie in één pakket van UPC wordt 48,50 per maand
Nieuwe drie-in-één pakket via de site kost 47,50 per maand.
Wat is dit voor naaierij?
Je zit in het verkeerde topic, plus waarom neem je niet contact op met Ziggo?Anoniem: 87302 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:11:
Grappenmakers bij ziggo.
Even een vraagje over de ziggo go app. Ik heb sinds kort de mediabox aangesloten op het netwerk om de remote functie van de ziggo app is uit te proberen.
Ik had gelezen dat ik de mediabox het best kon verbinden door hem naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens handmatig via de laptop alles kon regelen. Dit heb ik ook zo gedaan, mediabox vast ip gegeven in de range van m'n netwerk, rekening gehouden dat beide dhcp servers niet overlappen (ook al heb ik die van de mediabox uitgezet) de mediabox wordt nu netjes herkend op m'n netwerk. Echter werkt de remote functie van de ziggo go app nog niet goed. Ik krijg nu wel de remote te zien in de app, alleen functioneert deze niet. Als ik de mediabox uit en aan zet met de powerswitch achterop, en de mediabox vervolgens probeer te bedienen met de remote in de app, kan ik 1 actie uitvoeren (bijvoorbeeld wisselen van kanaal). Daarna loopt de remote vast en kan ik niks meer doen tot dat ik de box weer met de powerswitch aan en uit heb gezet.
Zie ik iets over het hoofd? Ik had een paar posts terug gelezen dat de remote van de app niet werkt als de box in gateway modus staat, kan zijn dat hij daar nu in staat bij mij, maar niet 100% zeker. Echter lijkt het handmatig invoeren van de netwerkinstellingen wel de enige manier om de mediabox goed te laten werken in mijn netwerk. De automatische instellingen via het menu op de tv werkte voor geen meter.
edit: 2.4 en 5ghz wifi functionaliteit van de mediabox staat ook uit
Ik had gelezen dat ik de mediabox het best kon verbinden door hem naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens handmatig via de laptop alles kon regelen. Dit heb ik ook zo gedaan, mediabox vast ip gegeven in de range van m'n netwerk, rekening gehouden dat beide dhcp servers niet overlappen (ook al heb ik die van de mediabox uitgezet) de mediabox wordt nu netjes herkend op m'n netwerk. Echter werkt de remote functie van de ziggo go app nog niet goed. Ik krijg nu wel de remote te zien in de app, alleen functioneert deze niet. Als ik de mediabox uit en aan zet met de powerswitch achterop, en de mediabox vervolgens probeer te bedienen met de remote in de app, kan ik 1 actie uitvoeren (bijvoorbeeld wisselen van kanaal). Daarna loopt de remote vast en kan ik niks meer doen tot dat ik de box weer met de powerswitch aan en uit heb gezet.
Zie ik iets over het hoofd? Ik had een paar posts terug gelezen dat de remote van de app niet werkt als de box in gateway modus staat, kan zijn dat hij daar nu in staat bij mij, maar niet 100% zeker. Echter lijkt het handmatig invoeren van de netwerkinstellingen wel de enige manier om de mediabox goed te laten werken in mijn netwerk. De automatische instellingen via het menu op de tv werkte voor geen meter.
Vraag over Ziggo Connect Max: Ik wil HBO en ziggo on Demand etc op mijn tv (LG OLED E6). Ik maak gebruik van een CI+ module en woon in Amsterdam.
Kan ik deze interactieve tv (HBO en on demand krijgen via CI+ module?) Ik weiger weer een box te nemen. Op de website staat dat het kan, maar Ziggo klantenservice zegt van niet.
Kan ik deze interactieve tv (HBO en on demand krijgen via CI+ module?) Ik weiger weer een box te nemen. Op de website staat dat het kan, maar Ziggo klantenservice zegt van niet.
Is er al iets bekend over een eventuele opvolger van dit gedrocht? Die van mij staat lekker op zolder, de Humaxen doen het goed
Ik kom er niet bij dat het zo'n traag ding is met zoveel stroomverbruik en voor die punten zijn opgelost hoef ik zo'n ding niet. 
Is gewoon een Kodi interface met 50W verbruik en baggertraag. Heb Kodi op een rasp 2 draaien en die flitst, met 3W verbruik en een NUC in de meterkast met 8 VM's en 13W. Komop Samsung/Ziggo, dat moet veel beter kunnen. Kunnen jullie meteen die mega annoying fan eruit laten als stroomverbruik terug naar een Watt of 10 gaat.
Is gewoon een Kodi interface met 50W verbruik en baggertraag. Heb Kodi op een rasp 2 draaien en die flitst, met 3W verbruik en een NUC in de meterkast met 8 VM's en 13W. Komop Samsung/Ziggo, dat moet veel beter kunnen. Kunnen jullie meteen die mega annoying fan eruit laten als stroomverbruik terug naar een Watt of 10 gaat.
Ik had een extra Mediabox XL voor de slaapkamer besteld. Na ontvangst gepoogd deze te installeren via coax.
Dit lukte niet, foutcode 1060 verscheen.
Helpdesk gebeld, ze konden het probleem op afstand niet verhelpen. Monteur ingepland (kon pas na 1 week, maar ja).
Hij zou tussen 08.00 en 13.00 komen, meneer stond 08.05 op de stoep, ik had de slaap nog niet uit m'n ogen gewreven (vakantie).
Na een hernieuwde mislukte poging tot installatie constateerde de monteur dat de netwerkinstellingen op de hoofdbox niet correct waren. Wat er dan precies niet goed was heb ik niet naar gevraagd helaas (kids waren inmiddels ontwaakt en behoefden eten), maar hij plugde z'n laptop in en corrigeerde het een en ander.
Ik zeg, nou u toch hier bent, is er iets te doen aan de beeld freezes van ca. 1 sec die zich random voor doen?
Volgens hem kwam dat door diezelfde netwerkinstellingen, dat zou hiermee ook verholpen moeten zijn. Die freezes komen volgens hem voor doordat de box soms ongewild interfereert met de modem.
Extra box vervolgens correct geïnstalleerd.
Monteur wilde daarna ook nog de WCD vervangen, er is schijnbaar sinds 2 maanden of zo een nieuwe, voorbereid op "de toekomst". Doordat hij een onderdeeltje niet bij had is hij die nog thuis gaan halen, en na een half uurtje was ook dat voltooid.
Al met al is hij 3 uur bezig geweest.
Inmiddels zijn we een week verder, en ik heb tot nu toe geen freeze meer gezien, dus zeer tevreden. Ook over de monteur zeer positief, aardige gast, gaf duidelijk uitleg en ging niet weg voordat hij zelf tevreden was!
Dit lukte niet, foutcode 1060 verscheen.
Helpdesk gebeld, ze konden het probleem op afstand niet verhelpen. Monteur ingepland (kon pas na 1 week, maar ja).
Hij zou tussen 08.00 en 13.00 komen, meneer stond 08.05 op de stoep, ik had de slaap nog niet uit m'n ogen gewreven (vakantie).
Na een hernieuwde mislukte poging tot installatie constateerde de monteur dat de netwerkinstellingen op de hoofdbox niet correct waren. Wat er dan precies niet goed was heb ik niet naar gevraagd helaas (kids waren inmiddels ontwaakt en behoefden eten), maar hij plugde z'n laptop in en corrigeerde het een en ander.
Ik zeg, nou u toch hier bent, is er iets te doen aan de beeld freezes van ca. 1 sec die zich random voor doen?
Volgens hem kwam dat door diezelfde netwerkinstellingen, dat zou hiermee ook verholpen moeten zijn. Die freezes komen volgens hem voor doordat de box soms ongewild interfereert met de modem.
Extra box vervolgens correct geïnstalleerd.
Monteur wilde daarna ook nog de WCD vervangen, er is schijnbaar sinds 2 maanden of zo een nieuwe, voorbereid op "de toekomst". Doordat hij een onderdeeltje niet bij had is hij die nog thuis gaan halen, en na een half uurtje was ook dat voltooid.
Al met al is hij 3 uur bezig geweest.
Inmiddels zijn we een week verder, en ik heb tot nu toe geen freeze meer gezien, dus zeer tevreden. Ook over de monteur zeer positief, aardige gast, gaf duidelijk uitleg en ging niet weg voordat hij zelf tevreden was!
Ik heb er wel een gekregen dus gaat wel,op Facebook webcare aanspreken die zijn wat slimmer.DubbelU schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:29:
Vraag over Ziggo Connect Max: Ik wil HBO en ziggo on Demand etc op mijn tv (LG OLED E6). Ik maak gebruik van een CI+ module en woon in Amsterdam.
Ik heb met wat moeite (hij staat gewoon DHCP-server te spelen, ook al zegt ziggo van niet) mijn mediabox XL aan mijn netwerk gehangen en ik had gehoopt extra opties te krijgen (zoals TV kijken over het netwerk, vanaf mijn PC...).
Dat lijkt dus niet te kunnen, wat heeft het uberhaupt op dit moment voor meerwaarde om die mediabox aan je netwerk te knopen? Als ik het topic lees zie ik eea, maar dat is wel voor een fors deel uit 2012.
Wifi/modem-functionaliteit enzo regel ik liever zelf, dus dat boeit me niet.
Verder vind ik het ook niet echt een geweldig ding nee
. Ook gewoon even 21 MAC-adressen gebruiken, en dus ook 21 IPs. Raar ding.
Dat lijkt dus niet te kunnen, wat heeft het uberhaupt op dit moment voor meerwaarde om die mediabox aan je netwerk te knopen? Als ik het topic lees zie ik eea, maar dat is wel voor een fors deel uit 2012.
Verder vind ik het ook niet echt een geweldig ding nee
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 18-08-2017 12:10 ]
Bij sommige klanten is de mediabox de modemBoudewijn schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:08:
Ik heb met wat moeite (hij staat gewoon DHCP-server te spelen, ook al zegt ziggo van niet) mijn mediabox XL aan mijn netwerk gehangen en ik had gehoopt extra opties te krijgen (zoals TV kijken over het netwerk, vanaf mijn PC...).
Verder vind ik het ook niet echt een geweldig ding nee. Ook gewoon even 21 MAC-adressen gebruiken, en dus ook 21 IPs. Raar ding.
Op je pc tv kijken doe je via https://www.ziggogo.tv/nl/ of de apps, niet via de horizonboxBoudewijn schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:13:
Dank voor je antwoord @Martinusz
Ja, ook omdat het een enorme backdoor is mijn netwerk in. Eng ding. Netto heb ik er dus geen bal aan als ik op mijn pc tv wil kijken en dergelijke.
Dat hij er 21 reserveert is op zich niet vreemd aangezien hij als DHCP server fungeert en dus wel adressen moet kunnen uitdelen.Boudewijn schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:08:
Verder vind ik het ook niet echt een geweldig ding nee. Ook gewoon even 21 MAC-adressen gebruiken, en dus ook 21 IPs. Raar ding.
Het aantal Ip adressen kun je instellen door via de PC naar je Horizon te gaan en dan in te loggen.
Tevens kun je daar nog meer zaken instellen en ook DHCP uitzetten als je dat wenst.
https://community.ziggo.n...rschillende-manieren-3348
Wij hebben een Samsung SMT-G7401 (horizon box) staan. Deze maakt een vervellend geluid. De fan is continu aan het draaien Voorheen hadden we het oude model. Hier zat een grote fan aan de onderkant.
De box staat in gesloten kast. Alleen achter wand is eruit gehaald. Temperatuur is goed onder controle in de kast. Twee fans geplaatst en twee b, maar box blijft lawaaierig.
Box is omgewisseld. Zelfde type en deze doet het zelfde. Nu heb ik schroefje van de fan kwart slag los gedraaid en box op twee blokjes van 2 centimeter hoog gezet. Wat settings aangepast, maar de fan blijft op volle toeren draaien al wel minder storend.
Iemand tips om geluid verder te verminderen. Om nog eens nieuwe box te laten sturen is zonde, zoals ziggo voorstelt. ?
De box staat in gesloten kast. Alleen achter wand is eruit gehaald. Temperatuur is goed onder controle in de kast. Twee fans geplaatst en twee b, maar box blijft lawaaierig.
Box is omgewisseld. Zelfde type en deze doet het zelfde. Nu heb ik schroefje van de fan kwart slag los gedraaid en box op twee blokjes van 2 centimeter hoog gezet. Wat settings aangepast, maar de fan blijft op volle toeren draaien al wel minder storend.
Iemand tips om geluid verder te verminderen. Om nog eens nieuwe box te laten sturen is zonde, zoals ziggo voorstelt. ?
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik heb helaas geen oplossing voor je maar dit is wel de reden waarom ik die box de deur uit gedaan heb.Superdaantje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:22:
Wij hebben een Samsung SMT-G7401 (horizon box) staan. Deze maakt een vervellend geluid. De fan is continu aan het draaien Voorheen hadden we het oude model. Hier zat een grote fan aan de onderkant.
Wat een herriemaker
Ik heb nog een oude, de allereerste Horizon. Ik dacht er aan om de laatste versie aan te vragen wegens sneller en zuiniger qua stroom maar begin nu wel te twijfelen of het wel een goede overstap zou zijn.
Een box die meer lawaai maakt is ook niet de bedoeling. Doen ze dit allemaal of is het incidenteel?
Een box die meer lawaai maakt is ook niet de bedoeling. Doen ze dit allemaal of is het incidenteel?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb zelf drie boxen gehad van Samsung SMT-G7401 en deze hadden het allemaal. Daarnaast meerdere in mijn omgeving die zelfde ervaren, maar ook weer waar dit niet geval is. Of ze het allemaal hebben dan denk ik dat niet, maar in mijn omgeving is het meer dan 60%. Ziggo erkend dat dit voorkomt en hun procesure is omwisselen. Dit te blijven doen is niet de bedoeling lijkt me? Heb nu twee keer een wissel gehad.
Het oude model had fan onder de box met een roostertje en hier nooit problemen mee gehad. De nieuwe heeft dit helaas niet. Oude model niet meer te krijgen via Ziggo.
Nu heb ik schroefje iets losser gedraaid. Net een kwart slag. Zit nu minder spanning op en geluid is al heel stuk minder. Niet storend. Dit komend mede dat deze achter een deurtje staat.
Het oude model had fan onder de box met een roostertje en hier nooit problemen mee gehad. De nieuwe heeft dit helaas niet. Oude model niet meer te krijgen via Ziggo.
Nu heb ik schroefje iets losser gedraaid. Net een kwart slag. Zit nu minder spanning op en geluid is al heel stuk minder. Niet storend. Dit komend mede dat deze achter een deurtje staat.
Zelf het eerste model en ook deze heeft die problemen. Soms gaat het weken goed en is hij vrij stil.
Andere momenten is het net een stofzuiger en blijft hij blazen. Op warme dagen kan ik mij dit nog voorstellen maar ook op koele momenten.
Ik blaas de boel af en toe schoon met een busje lucht en dan is hij weer even stil maar als snel komt hij weer.
De laatste tijd is hij weer heel stil dus waar het aan ligt geen idee en snap niet dat Ziggo dit probleem niet aanpakt door er bv een betere en stillere fan in te plaatsen voor ze hem weer opsturen naar een klant.
Andere momenten is het net een stofzuiger en blijft hij blazen. Op warme dagen kan ik mij dit nog voorstellen maar ook op koele momenten.
Ik blaas de boel af en toe schoon met een busje lucht en dan is hij weer even stil maar als snel komt hij weer.
De laatste tijd is hij weer heel stil dus waar het aan ligt geen idee en snap niet dat Ziggo dit probleem niet aanpakt door er bv een betere en stillere fan in te plaatsen voor ze hem weer opsturen naar een klant.
De Horizon box is een Samsung product. Ziggo neemt deze van Samsung af. De box wordt door meer aanbieders gebruikt wereldwijd. En ziet veelal zelfde klachten terug. Samsung zal in deze haar product moeten verbeteren of Ziggo zou kunnen kijken naar alternatief ?
Is er iemand die nu - na de snelheidsverhoging - met de G7401 400 Mbit haalt? Ik kom met mijn G7400 niet verder dan 356 Mbit. Upstream is prima (41+ Mbit). Tx.
Kepi_nl
De remote van de ziggo go app werkt nu, waarschijnlijk door een update van de app, want heb niks aan de netwerkinstellingen veranderd. Nu zie ik ook een optie om via de youtube app op mijn telefoon te casten naar de horizon box, dat gaat alleen fout. Leek mij wel een leuke feature, maar waarschijnlijk vraag ik nu teveel van dat dingsticx schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:27:
Even een vraagje over de ziggo go app. Ik heb sinds kort de mediabox aangesloten op het netwerk om de remote functie van de ziggo app is uit te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door sticx op 04-10-2017 19:39 ]
Zijn er al mensen met de nieuwe firmware?
downloads: Ziggo Mediabox XL 3.4.2
Uitrol al enigszins begonnen?
downloads: Ziggo Mediabox XL 3.4.2
Uitrol al enigszins begonnen?
Tegengekomen in:
Tilburg
Berkel en Rodenrijs
Tilburg
Berkel en Rodenrijs
Ik heb pas geleden een CI+module erbij besteld, die gebruik ik nu voor het tv kijken ipv de Horizon. Die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor het geval ik wat wil opnemen of direct terug kijken, verder niet meer. Ik heb hem op de zuinigste stand staan, maar het lange opstarten duurt gewoon best lang en dat ging irriteren. Nu ook gewoon alles via de afstandsbediening van de tv, bevalt erg goed.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
4K box bij de oosterburen : https://www.homecinemamag...n-4k-ultra-hd-mediaboxen/
Kom maar op met de nieuwe hardware hier zou ik zeggen.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Eind dit jaar gingen ze hier testen volgens mij.Malignant schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:48:
4K box bij de oosterburen : https://www.homecinemamag...n-4k-ultra-hd-mediaboxen/
We hebben onze horizon box alle een aantal keer om moeten ruilen, maar hij blijft maar regelmatig zichzelf updaten. Daarnaast als het netwerk om één of andere reden weg valt (hij staat als switch), dan moet deze opnieuw ingesteld worden voordat andere apparaten überhaupt weer verbinding hebben.
Het is iedere keer nog die eerste grote versie geweest, nooit de kleine.
Laten we hopen dat ze meteen de Wifi aangepakt hebben. Zelf met de Connectbox heb ik precies 1 verdieping erboven weinig tot geen bereik. (geen oud huis (8 jaar oud))
UPC gebied? Je gebruikt hem als modem/router in je netwerk?Arunia schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:27:
We hebben onze horizon box alle een aantal keer om moeten ruilen, maar hij blijft maar regelmatig zichzelf updaten. Daarnaast als het netwerk om één of andere reden weg valt (hij staat als switch), dan moet deze opnieuw ingesteld worden voordat andere apparaten überhaupt weer verbinding hebben.
Ik zou gewoon een losse aparte modem/router vragen aan Ziggo

Wifi van de connectbox is de beste die Ziggo momenteel in zijn assortiment heeft. Overigens je toevoeging van dat je geen oud huis hebt, dat is juist het probleemstreamnl schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:42:
Laten we hopen dat ze meteen de Wifi aangepakt hebben. Zelf met de Connectbox heb ik precies 1 verdieping erboven weinig tot geen bereik. (geen oud huis (8 jaar oud))
[ Voor 30% gewijzigd door Martinusz op 08-11-2017 09:23 ]
@Martinusz UPC gebied inderdaad.
Nee, absoluut niet. Heb al sinds jaar en dag een dom modem van ze (uiteraard met een upgrade naar de nieuwe snelheden). Daarachter hangt een Linksys WRT 320N als Router/wifi en dan nog een switch en nog een WRT 320N als AP. Alles wordt vervangen uiteindelijk door Ubiquiti Unifi, maar dat staat er los van.
En zeker weten, Horizon is ruk met netwerk. Zeker als je er meer mee wilt. Bij mijn ouders werkt het aardig zullen we maar zeggen.
Nee, absoluut niet. Heb al sinds jaar en dag een dom modem van ze (uiteraard met een upgrade naar de nieuwe snelheden). Daarachter hangt een Linksys WRT 320N als Router/wifi en dan nog een switch en nog een WRT 320N als AP. Alles wordt vervangen uiteindelijk door Ubiquiti Unifi, maar dat staat er los van.
En zeker weten, Horizon is ruk met netwerk. Zeker als je er meer mee wilt. Bij mijn ouders werkt het aardig zullen we maar zeggen.
Ik deed net mijn Horizonbox aan en merkte dat het menu anders is. Blijkbaar zijn ze met de uitrol van de nieuwe firmware verder gegaan.
Pro:
1. Veel meer overzicht in het 'next' gedeelte (je ziet nu meer dan maar 1 programma vooruit)
2. Menu tijdens het zappen neemt een stuk minder ruimte in beslag
3. Pijltjes omoog en omlaag bieden een stuk fijnere ervaring tov het traditionele zappen. Werkt overigens wel lekker rap.
Con:
1. Menu is wéér anders ingedeeld
Verder nog altijd even haperig als altijd
Full details:
https://ziggoforum.nl/topics/91171/
Pro:
1. Veel meer overzicht in het 'next' gedeelte (je ziet nu meer dan maar 1 programma vooruit)
2. Menu tijdens het zappen neemt een stuk minder ruimte in beslag
3. Pijltjes omoog en omlaag bieden een stuk fijnere ervaring tov het traditionele zappen. Werkt overigens wel lekker rap.
Con:
1. Menu is wéér anders ingedeeld
Verder nog altijd even haperig als altijd
Full details:
https://ziggoforum.nl/topics/91171/
[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 07-12-2017 20:39 ]
Voorlopig ook hier geen problemen met de nieuwe versie. Enige wat mij wel opgevallen is, is dat de extra mediabox laatst ergens einde van de avond ging herstarten door de update terwijl ik in bed lag. Toen ik ergens midden in de nacht wakker werd van mijn dochter zag ik dat de extra box een blauw lampje had en dus aan stond? TV aangezet, bleek ik nog even aan te moeten geven of ik hoog of laag standby wil gebruiken? Blijkbaar moet je die opnieuw instellen na de installatie, maar de box blijft daardoor dus aan staan na de installatie van de update.
Overigens dus alleen bij de extra box, bij de hoofd box niets van gemerkt.
Overigens dus alleen bij de extra box, bij de hoofd box niets van gemerkt.
Het enige voordeel wat ik tegen ben gekomen is dat het nu ook op de extra mediabox mogelijk is om de apps te gebruiken (Netflix ed)
Vandaag (Ziggo Limburg) een mailtje ontvangen dat komende dagen in deze regio de firmware update zou worden uitgerold. Ben benieuwd.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hier West Brabant ook zojuist de mail gehadsnah001 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:56:
Vandaag (Ziggo Limburg) een mailtje ontvangen dat komende dagen in deze regio de firmware update zou worden uitgerold. Ben benieuwd.
Vaag probleem. Heb het SSID op de Horizon box op zowel 2,4 als 5GHz veranderd en op verborgen gezet en het wachtwoord aangepast, maar nu wil m'n PC niet meer verbinden met 5GHz waar het voorheen gewoon prima werkte met de default instellingen (op dat UPC8xxxx SSID). Op m'n telefoon (Galaxy S3) werkt het perfect. Heb ze allebei handmatig toegevoegd en zowel de 2,4 als de 5GHz verbinden prima. De telefoon van mijn vriendin verbindt ook prima met beide SSID's.
Heb gewoon Windows 10 met een pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter kaart en heb gewoon bij wifi handmatig beide netwerken toegevoegd. De 2,4 heet "Naam" en de 5GHz heet "Naam-5G". Of kan Windows 10 niet met twee handmatige SSID's omgaan? Heb ook alleen de 5Ghz SSID handmatig toegevoegd, maar nog steeds niks. Kanaal staat op Auto.
Samengevat: op default instellingen verbindt ie prima op zowel 2,4 als 5GHz, wijzig ik het SSID en wachtwoord en zet ik hem op verborgen, kan ik alleen op de 2,4GHz verbinden.
Heb gewoon Windows 10 met een pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter kaart en heb gewoon bij wifi handmatig beide netwerken toegevoegd. De 2,4 heet "Naam" en de 5GHz heet "Naam-5G". Of kan Windows 10 niet met twee handmatige SSID's omgaan? Heb ook alleen de 5Ghz SSID handmatig toegevoegd, maar nog steeds niks. Kanaal staat op Auto.
Samengevat: op default instellingen verbindt ie prima op zowel 2,4 als 5GHz, wijzig ik het SSID en wachtwoord en zet ik hem op verborgen, kan ik alleen op de 2,4GHz verbinden.
Vanochtend snel even gechecked:
vannacht (6411) is de 342 update binnen gekomen.
Vanavond even doorheen lopen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hier nog steeds nietsnah001 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:57:
Vanochtend snel even gechecked:
Gisterenavond om 24:00 uur gechecked > 341
Vanmorgen om 07:30 uur gechecked > 342 (direct opgestart dus niet eerst een update gedaan)
Vanmorgen om 07:30 uur gechecked > 342 (direct opgestart dus niet eerst een update gedaan)
[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 12-12-2017 12:28 ]
Ah net nog eens handmatig geprobeerd en nu is ie ook binnen.snah001 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:27:
Gisterenavond om 24:00 uur gechecked > 341
Zie nog niet heel veel verschil in het normale gebruiksgemak. Info balkje is wat kleiner en menu structuur is wat anders zo te zien. Gids ziet er hetzelfde uit zover ik kan zien, on demand is wel anders opgezet. Ohja en pauze is nu instant pauze

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 12-12-2017 16:02 ]
Hier in Steenbergen (west-brabant) fZiggo is de update nu ook binnen.
Na de update kregen we wel gelijk een error 2010
.
Dacht eerst wat is er nu weer loos, er is niks aan de hand met de bekabeling en dan nu ineens een foutmelding.
Afijn even de box van stroom af en de stroom er weer op en alles weer in orde.
Hij startte gelijk wel weer met Netflix in plaats van de reguliere tv
Na de update kregen we wel gelijk een error 2010

Dacht eerst wat is er nu weer loos, er is niks aan de hand met de bekabeling en dan nu ineens een foutmelding.

2250 WP Zuid PVoutput
Ah hier (vlakbij SteenbergenMdO82 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:13:
Hier in Steenbergen (west-brabant) fZiggo is de update nu ook binnen.
Na de update kregen we wel gelijk een error 2010.
Bij mij niet meer. Was in het begin zo, maar nu is het weer good old stroperig.
Hier als we opnames terug willen kijken loopt de horizonbox helemaal vast en werkt alleen weer na de stekker eruit en erin doen weer. Iemand meer dit probleem? Bij mij is dit sinds 2 weken zo
Mijn schoonvader had hetzelfde na de laatste (meest recente) firmware update. Ze zijn schijnbaar bezig met een patch (geen ETA, maar Ziggo kennende...dbz1985 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:50:
Hier als we opnames terug willen kijken loopt de horizonbox helemaal vast en werkt alleen weer na de stekker eruit en erin doen weer. Iemand meer dit probleem? Bij mij is dit sinds 2 weken zo
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 20-12-2017 17:06 ]
Mij niets van bekend, maar men lult wel vaker wat recht. Althans men probeert...Notna schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:05:
Ze zijn schijnbaar bezig met een patch (geen ETA, maar Ziggo kennende...) maar als je daar niet op wilt wachten: factory reset verhelpt het probleem (en ja dan ben je al je opnames kwijt) en daarna kan je weer gewoon opnemen en terugkijken.
Reset naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames... niets aan de hand.
[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 20-12-2017 17:31 ]
Ik heb de afgelopen dagen wel ineens problemen met mijn extra box. Hij staat in laag standby, dus het duurt altijd even voor hij opgestart is. Maar sinds de update heb ik nu een keer of 4 gehad dat ik geen beeld krijg als ik de extra box aan zet. Ik moet dan de extra box met de schakelaar op de achterkant uit en aan zetten, daarna doet ie het weer.
Goed na 5 min met de helpdesk van ziggo aan de telefoon gezeten te hebben stel ik mijn vraag even hier
(de dame in kwestie snapte het verschil tussen een stroomkabel en een coax kabel niet ik maak geen grap)
Wij zijn aan het kijken naar een tv op de slaapkamer, nu wil ik het liefste geen kabel trekken naar boven dus draadloos. Maar nu is de vraag als ik het draadloos wil gaan doen moet ik dan de mediabox beneden inzetten als Router of kan ik die extra mediabox gewoon aan mn eigen bestaande wifi netwerk knopen?
bij ziggo bleef de dame bij hoog en bij laag volhouden dat een CI+ module ook prima draadloos kon... .
(de dame in kwestie snapte het verschil tussen een stroomkabel en een coax kabel niet ik maak geen grap)
Wij zijn aan het kijken naar een tv op de slaapkamer, nu wil ik het liefste geen kabel trekken naar boven dus draadloos. Maar nu is de vraag als ik het draadloos wil gaan doen moet ik dan de mediabox beneden inzetten als Router of kan ik die extra mediabox gewoon aan mn eigen bestaande wifi netwerk knopen?
bij ziggo bleef de dame bij hoog en bij laag volhouden dat een CI+ module ook prima draadloos kon... .

Nee, de extra mediabox moet draadloos gekoppeld worden op de 'grote' Horizon.
Dit werkt op 5GHz, dus je bent beperkt in het bereik.
UTP verdient de voorkeur, Wi-Fi bepaald niet.
tnxTimmert schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:20:
Nee, de extra mediabox moet draadloos gekoppeld worden op de 'grote' Horizon.
geen tv op de slaapkamer dus
Wat je eventueel zou kunnen proberen, als dat acceptabel is, is een powerline setje.Wognummer schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:28:
[...]
tnxUTP gaat hem niet worden dan moet ik door 10-15 cm gewapend beton (en het ziet er niet uit midden in mn kamer een kabeltje omhoog
![]()
geen tv op de slaapkamer dus
Ziggo ondersteunt het niet (net zo min als Wi-Fi), maar het werkt in veel gevallen prima.
shhhh eigenlijk wil ik helemaal geen TV in de slaapkamer maar de vrouw des huizes wil het graagTimmert schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:30:
[...]
Wat je eventueel zou kunnen proberen, als dat acceptabel is, is een powerline setje.
Ziggo ondersteunt het niet (net zo min als Wi-Fi), maar het werkt in veel gevallen prima.
en powerline niet zulke goede ervaringen mee
het meedenken word zeer gewaardeerd!
Als wij de replay mogelijkheid gebruiken van de box dan blijft het beeld regelmatig een seconden hangen en gaat dan weer verder.
Weet iemand een mogelijke oorzaak hiervan ?
Het gebeurd niet altijd, maar wel vaak dat we dit ervaren.
Wellicht dat iemand weet waar ik moet zoeken.
2250 WP Zuid PVoutput
Zitten je signaalwaarden wel in het medium/high spectrum? Kan je zien in het 'diagnostics' menu van de Horizonbox. Even naar beneden scrollen en dan zie je signal strength en quality.MdO82 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:51:
Als wij de replay mogelijkheid gebruiken van de box dan blijft het beeld regelmatig een seconden hangen en gaat dan weer verder.
Ik merk dat de box daar érg gevoelig voor is als de quality niet max is en de stength niet op >50% van medium zit.
Anders kan je altijd een factory reset proberen, hoewel het een paardenmiddel is natuurlijk.