Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
martinusz schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:53:
[...]

Ja hoor, humax staat nu boven. Zoals eerder gezegd ik heb de box ook vervloekt, maar werkt het voor mij nu naar behoren.

Tv gids:
[video]

Zappen:
[video]
Ik maak geen grappen en sta nu je youtubes te vergelijken met mijn zap gedrag en het lijkt serieus nu bij mij ook sneller.
Het terug gaan in de gids heeft ongeveer dezelfde snelheid als bij jou.
Heeft dat ding iets van caching? Dat zou kunnen verklaren waarom na de factory reset dingen vlotter lopen?
Het zappen gaat redelijk maar doordat de overlay blijft staan heb je er weinig aan.
Mijn humax 5200 met laatste updates scrollde zeker sneller door de gids heen, al speelt de ab ook een rol.
Druk in de gids voor de grap eens 7x vlot achter elkaar naar beneden en ik kom 9 van de 10 keer niet uit bij de zender die 7 stappen verder is.

Op het moment dat hij weer traag is zal ik ook youtubes maken en uploaden. Ik kijk nu de hele avond al The Dark Knight en nog steeds zonder haperingen. Mijn vrouw zat vanmorgen iets te kijken en ze belde me helemaal op op het werk dat ze er gek van werd :+ .

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 05-12-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:03:
[...]

Ik maak geen grappen en sta nu je youtubes te vergelijken met mijn zap gedrag en het lijkt serieus nu bij mij ook sneller.
Het terug gaan in de gids heeft ongeveer dezelfde snelheid als bij jou.
Heeft dat ding iets van caching? Dat zou kunnen verklaren waarom na de factory reset dingen vlotter lopen?
Het zappen gaat redelijk maar doordat de overlay blijft staan heb je er weinig aan.
Mijn humax 5200 met laatste updates scrollde zeker sneller door de gids heen, al speelt de ab ook een rol.
Druk in de gids voor de grap eens 7x vlot achter elkaar naar beneden en ik kom 9 van de 10 keer niet uit bij de zender die 7 stappen verder is.
Die overlay kun je wegdrukken hoor met de Terug knop ;)

Gids naar beneden gaat ook prima, soms lijkt hij wel even iets na te moeten denken, maar dan schiet hij ook wel weer door.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:58
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
Iemand een oplossing voor het eeuwige gestotter met die Horizon box?
Sinds een week of drie is het echt schering en inslag met dat ding, wat een apparaat zeg.
Ik hetzelfde, nu doet die niks meer (hangt op installatie).

Begon ook ongeveer 3 weken geleden met slechter beeld, normaliter is de kans volgens mij 99% dat het de bekabeling is (ik heb de horizon een halve meter van het AOP) dus was lekker makkelijk vervangen.
Zelfde probleem nog altijd aanwezig (sporadisch vast hangend beeld).. Gisteren was de vrouw van plan Replay TV te gebruiken, ah dat ging helemaal niet op geen 1 zender, geen 1 programma.
Vandaag nog niet.

Nja aangezien ik hiernaast ook al ruim een jaar problemen heb met opnemen vond ik het tijd voor de FBI (Fabrieksinstellingen), resultaat: hangt vast op ''even geduld''
Na elke herstart komt er of een andere foutcode of hij hangt op even geduld. Oftewel TV gaat nu lekker analoog (wat een **** kwaliteit, maar goed).

Internet etc perfect (uiteraard, totaal andere streams).

Ik verwacht dat er iets niet goed gaat, ik had namelijk ook ongeveer 3 weken terug spontaan zenders uit het Royaal pakket (niet alle, ongeveer 6 stuks).
Morgen even bellen, ik denk dat mijn horizon opnieuw gekoppeld moet worden aan ons klant nummer.

Oja hard reset heb ik ook al gedaan(kanaal min op de voorkant ingedrukt houden en de horizon aanzetten).

Volgens mij de eerste keer in 3-4 jaar tijd dat ik problemen heb dus ik vind het niet al te erg, hopelijk wordt het wel snel opgelost.

Wel vaag en niet al te prettig mja goed kan gebeuren :D

Ps de opdruk splitter en het aop zelf heb ik ook al vervangen voor een ander, is ook niet het probleem..

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 05-12-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
martinusz schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:12:
[...]

Die overlay kun je wegdrukken hoor met de Terug knop ;)

Gids naar beneden gaat ook prima, soms lijkt hij wel even iets na te moeten denken, maar dan schiet hij ook wel weer door.
Mooi voorbeeld van de programmeur.
Bij opnames afspelen is het de "tv return" knop onder Terug. Ook vanuit de gids direct naar tv terug gebruik je die. Bij zappen dan weer de knop Terug blijkbaar waardoor ik juist verwacht dat je terug zapped naar het vorige gekeken kanaal.
Zo zijn er nog letterlijk 10 dingen scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:49:
[...]

Mooi voorbeeld van de programmeur.
Bij opnames afspelen is het de "tv return" knop onder Terug. Ook vanuit de gids direct naar tv terug gebruik je die. Bij zappen dan weer de knop Terug blijkbaar waardoor ik juist verwacht dat je terug zapped naar het vorige gekeken kanaal.
Zo zijn er nog letterlijk 10 dingen scheef.
Vanuit tv gids kan ook gewoon Terug gebruikt worden, meerdere wegen naar Rome blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25
Ik heb het idee dat de 'oude' box van UPC trager is dan de 'nieuwe' box van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Gisteren avond even een aantal screen captures (TV-Gids, Replay TV, Zappen) gemaakt van de door mij als laatste aangesloten Horizon (7401) Maar een goed werkende (7400) reageert net zo snel.

[YouTube: https://youtu.be/OlV4jZkhDAM]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:55:
Gisteren avond even een aantal screen captures (TV-Gids, Replay TV, Zappen) gemaakt van de door mij als laatste aangesloten Horizon (7401) Maar een goed werkende (7400) reageert net zo snel.

[video]
Mijn Horizon is volgens mij de 7400, dus komt aardig overeen inderdaad qua snelheid.
Is er overigens een optie om de nieuwe versie te krijgen van Ziggo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

[video]
Komt overeen met de mijne, behalve dat ie wel eens vasthangt in een handeling, meestal van Ondemand.
Gisteren weer aldus mijn vrouw.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 08-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Je woont toevallig niet in Noord-Holland?
Ik zou graag van je diensten gebruik maken in ieder geval.

Wederom hebben we enorme last van haperingen en traagheid. (1 dag goed geweest) .
Ik heb na bellen met Ziggo wederom een nieuwe kabel gekocht vanuit mijn WCD naar de Horizon box en ik heb de aansluitingen in de meterkast op de versterker gewisseld naar de sterkste uitgang.(Technetix FRA-752N) .
Signaal wordt zelfs minder volgens de Diagnostiek panel op de Horizon dus ik switch alles weer terug. (sterkte is op half goed en signaal is uitmuntend zegt hij).
Mijn vrouw wordt er zo langzamerhand weer gek van. Wat ook erg vreemd is als je het mij vraagt is dat als het signaal niet goed is dat zelfs het normale Menu oproepen haast onmogelijk is met dat ding.

Edit: laat maar, wederom Ziggo gebeld en ze geven nu aan dat het signaal bij binnenkomst (op de modem) al te zwak is.
Een monteur komt onze kant op....

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 09-12-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:58:
[...]

Je woont toevallig niet in Noord-Holland?
Ik zou graag van je diensten gebruik maken in ieder geval.

Wederom hebben we enorme last van haperingen en traagheid. (1 dag goed geweest) .
Ik heb na bellen met Ziggo wederom een nieuwe kabel gekocht vanuit mijn WCD naar de Horizon box en ik heb de aansluitingen in de meterkast op de versterker gewisseld naar de sterkste uitgang.(Technetix FRA-752N) .
Signaal wordt zelfs minder volgens de Diagnostiek panel op de Horizon dus ik switch alles weer terug. (sterkte is op half goed en signaal is uitmuntend zegt hij).
Mijn vrouw wordt er zo langzamerhand weer gek van. Wat ook erg vreemd is als je het mij vraagt is dat als het signaal niet goed is dat zelfs het normale Menu oproepen haast onmogelijk is met dat ding.

Edit: laat maar, wederom Ziggo gebeld en ze geven nu aan dat het signaal bij binnenkomst (op de modem) al te zwak is.
Een monteur komt onze kant op....
Ik woon niet in Noord-Holland maar ben wel heel veel in Noord-Holland te vinden.

Mocht de monteur geen resultaat geven doe ff PM... Kunnen we wel een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door xileS op 11-12-2016 13:19 . Reden: oeps, verkeerde Ziggo topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:25:
Is er overigens een optie om de nieuwe versie te krijgen van Ziggo? :P
Alleen als die kapot is of als je het interne DOCSIS-modem gebruikt en je alleen met 16 downstreams de snelheid (300Mb/s) kan halen zoals hier. Net weer terug bij Ziggo en zoals afgesproken de SMT-G7401 mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53

Tijntje

Hello?!

[video]
Dit is het zelfde als bij mij en vind ik toch al aan de trage kant.
Helemaal erg wordt het als je vooruit wil gaan kijken wat er op andere kanalen bezig is. Dus het "nu bezig menu" en dan omhoog of omlaag drukken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 12:19

Blucky

Still tweaking my profile

ik hoor best wel veel slechte verhalen over ziggo's horizon box.
zelf heb ik alleen de UPC versie gehad (zo 2014...) maar daar was ik echt niet tevreden mee.
inmiddels ben ik overgestapt naar KPN en dit werkt redelijk moet ik zeggen.
ik zit wel te kijken naar weet een eventuele overstap naar ziggo, al is het alleen maar om de sport rechten.

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Blucky schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:51:
ik hoor best wel veel slechte verhalen over ziggo's horizon box.
zelf heb ik alleen de UPC versie gehad (zo 2014...) maar daar was ik echt niet tevreden mee.
inmiddels ben ik overgestapt naar KPN en dit werkt redelijk moet ik zeggen.
ik zit wel te kijken naar weet een eventuele overstap naar ziggo, al is het alleen maar om de sport rechten.
Ik denk dat die verhalen ook terecht zijn geweest, maar van wanneer zijn de verhalen?
Met de huidige boxen en software is echt niet zoveel mis als die verhalen van toen melden.
Daarnaast blijkt ook maar (zelf ondervonden) dat de thuisinstallatie van mensen gewoon vaak niet goed genoeg is (lees: slechte splitters, kabels, connectoren, gestripte coaxkabel), waardoor je problemen ervaart, die er niet hoeven te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

martinusz schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat die verhalen ook terecht zijn geweest, maar van wanneer zijn de verhalen?
Met de huidige boxen en software is echt niet zoveel mis als die verhalen van toen melden.
Daarnaast blijkt ook maar (zelf ondervonden) dat de thuisinstallatie van mensen gewoon vaak niet goed genoeg is (lees: slechte splitters, kabels, connectoren, gestripte coaxkabel), waardoor je problemen ervaart, die er niet hoeven te zijn :)
Hier heb je een goed punt, ik laat me ook niet te vaak meeslepen door wat andere mensen zeggen.
tenzij ik zeker weet dat ze er alles aan hebben gedaan. Ik woon zelf in de randstad en mijn omgeving waar de verhalen van zijn ook. Ik ben blij om te horen dat bij andere mensen de box wel gewoon naar behoren werkt :*)

Een vraag: Hoe zit het momenteel met de software bijvoorbeeld. Is die nog steeds zo traag?
ik vraag me af hoe het mogelijk is dat die vertraging er in zit bij sommige providers. het belangrijkste bij zo'n box is tv kijken en zelfs hier heeft hij moeite mee. (zappen, apps, opstarten, ect) Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een simpele kast te ontwikkelen zonder al te veel fratsen die dit gewoon vlekkenloos doet? |:(

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
De klachten in het verleden zijn zeker terecht geweest. Er is 1 serie mediaboxen geweest met hardware fouten en die is al in de begin periode vervangen. Vrij snel erna zijn veel van de software fouten ook aangepakt. Het slechte aansluiten en de rotte bekabeling is vaak de bron van de ellende.

Gelukkig begint bij de klant steeds meer het besef te komen dat nieuwe technieken ook om aanpassingen bij de klant vragen. Lang is het excuus geweest ja ik heb niets veranderd en nu werkt het niet meer, dus het ligt aan Ziggo (UPC).

Toch vind ik in deze materie het oordeel van andere klanten ondergeschikt. Klanten hebben geen knowhow van de techniek en geven een subjectieve mening. Een gemiddelde klant stelt je ook niet snel in staat een objectieve mening te geven, omdat het aan het kastje of provider ligt. En dit terwijl de oorzaak veel te vaak niet in het kastje en/of aanbieder ligt maar ergens anders. Dan gaat de klant schoppen richting aanbieder om het op te lossen. Als er dan een monteur komt die zijn werk niet goed doet, dan heeft de klant gelijk dat het product niet optimaal werkt. Maar dan is het nog steeds het kastje niet. Er is altijd een enkele defecte te vinden. Alles kan kapot. Echter moet echt alles uitgesloten zijn wil de ontvanger echt defect verklaard worden.
Blucky schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:27:
[...]

Hier heb je een goed punt, ik laat me ook niet te vaak meeslepen door wat andere mensen zeggen.
tenzij ik zeker weet dat ze er alles aan hebben gedaan. Ik woon zelf in de randstad en mijn omgeving waar de verhalen van zijn ook. Ik ben blij om te horen dat bij andere mensen de box wel gewoon naar behoren werkt :*)

Een vraag: Hoe zit het momenteel met de software bijvoorbeeld. Is die nog steeds zo traag?
ik vraag me af hoe het mogelijk is dat die vertraging er in zit bij sommige providers. het belangrijkste bij zo'n box is tv kijken en zelfs hier heeft hij moeite mee. (zappen, apps, opstarten, ect) Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een simpele kast te ontwikkelen zonder al te veel fratsen die dit gewoon vlekkenloos doet? |:(
Software is inmiddels prima. Dat sommige delen niet optimaal werken is ook, omdat ze vanuit het netwerk geladen worden. Tja dat kost soms even tijd. De punten die jij aanhaalt doet hij inmiddels vlekkeloos. Zowel de 7400 als 7401 kunnen dit prima. Ook omdat de hardware van de 2 ontvangers vrijwel gelijk zijn. Docsis modem staat los van video gedeelte in het apparaat en docsis is grondig onderhanden genomen maar heeft geen effect op video gedeelte. Opstarten is net in welke energie stand je hem zet. Dit heeft een Humax ook. Eco is lang wachten hoog verbruik is kastje staat nagenoeg nog aan.

En de vertragingen komen door ip verbindingen. KPN kan ook soms tergend traag zijn. Hij moet informatie extern ophalen en net als iedere andere ip verbinding kan het soms zijn dat reactie even op zich laat wachten. Alles wat lokaal is opgeslagen werkt altijd snel, omdat het al in het geheugen zit. We willen steeds meer on demand producten. Tja dat komt van extern en dan kun je soms even wachten.

[ Voor 42% gewijzigd door MediaZoo op 12-12-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

MediaZoo schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:31:
De klachten in het verleden zijn zeker terecht geweest. Er is 1 serie mediaboxen geweest met hardware fouten en die is al in de begin periode vervangen. Vrij snel erna zijn veel van de software fouten ook aangepakt. Het slechte aansluiten en de rotte bekabeling is vaak de bron van de ellende.

Gelukkig begint bij de klant steeds meer het besef te komen dat nieuwe technieken ook om aanpassingen bij de klant vragen. Lang is het excuus geweest ja ik heb niets veranderd en nu werkt het niet meer, dus het ligt aan Ziggo (UPC).

Toch vind ik in deze materie het oordeel van andere klanten ondergeschikt. Klanten hebben geen knowhow van de techniek en geven een subjectieve mening. Een gemiddelde klant stelt je ook niet snel in staat een objectieve mening te geven, omdat het aan het kastje of provider ligt. En dit terwijl de oorzaak veel te vaak niet in het kastje en/of aanbieder ligt maar ergens anders. Dan gaat de klant schoppen richting aanbieder om het op te lossen. Als er dan een monteur komt die zijn werk niet goed doet, dan heeft de klant gelijk dat het product niet optimaal werkt. Maar dan is het nog steeds het kastje niet. Er is altijd een enkele defecte te vinden. Alles kan kapot. Echter moet echt alles uitgesloten zijn wil de ontvanger echt defect verklaard worden.

[...]

Software is inmiddels prima. Dat sommige delen niet optimaal werken is ook, omdat ze vanuit het netwerk geladen worden. Tja dat kost soms even tijd. De punten die jij aanhaalt doet hij inmiddels vlekkeloos. Zowel de 7400 als 7401 kunnen dit prima. Ook omdat de hardware van de 2 ontvangers vrijwel gelijk zijn. Docsis modem staat los van video gedeelte in het apparaat en docsis is grondig onderhanden genomen maar heeft geen effect op video gedeelte. Opstarten is net in welke energie stand je hem zet. Dit heeft een Humax ook. Eco is lang wachten hoog verbruik is kastje staat nagenoeg nog aan.

En de vertragingen komen door ip verbindingen. KPN kan ook soms tergend traag zijn. Hij moet informatie extern ophalen en net als iedere andere ip verbinding kan het soms zijn dat reactie even op zich laat wachten. Alles wat lokaal is opgeslagen werkt altijd snel, omdat het al in het geheugen zit. We willen steeds meer on demand producten. Tja dat komt van extern en dan kun je soms even wachten.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, fijn dat er na er een aantal jaar toch vooruitgang in zit.
Want KPN kan inderdaad ook heel traag zijn. Met die bedragen die maandelijks betaald mag je toch wel concluderen dat er genoeg geld is om dat netwerk te verbeteren en te versnellen?
De providers weten toch dat we on-demand willen? Waarom word er dan niet meer geld in geïnvesteerd?
Dit laatste zal wel gebeuren denk ik maar het gaat allemaal zo langzaam.
Wellicht dat het aan mij ligt en ik teveel wil. :X

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Blucky schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:27:
[...]

Check even paar posts terug de video's van mij en MediaZoo, daar zie je hoe de box werkt en hoe de werksnelheid is.
Opstarten = afhankelijk van de gekozen energiestand overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
De monteur is zojuist geweest en heeft de Horizon box zelf vervangen.
Hij heeft overal metingen verricht maar het signaal, de kabels en connectoren zagen er allemaal prima uit.
De eerdere berichten vanuit de Ziggo Helpdesk dat het signaal te zwak is bij binnenkomst kon hij niet bevestigen, het zag er echt allemaal goed uit.
Volgens de monteur was er maar 1 conclusie en dat was om de box te vervangen. Ook omdat reeds opgenomen materiaal haperingen en storingen vertonen op verschillende punten na voor/terug spoelen. (iets waar we eigenlijk net pas achterkwamen dat dit wisselde want ik wilde een opname laten zien om het probleem aan te tonen.)

Hele middag al een muziek zender op en tot nog toe storing en hapering vrij.

Edit2: Het lijkt erop dat het echt een gare box betrof.
We zijn nu ruim een dag doorgekomen zonder haperingen of audio problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 19-12-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Hmm, ik heb net mijn UTP kabel er weer in gedaan en thuisnetwerk geconfigureerd (alle Wi-Fi uit en gewoon domme client zijn "op het modem" ) en binnen 5 minuten heb ik de eerste hapering weer te pakken!
Ik heb de UTP kabel er nu uitgetrokken en de haperingen zijn vooralsnog weer weg.
Dit is altijd goed geweest, zou de laatste update iets dwars zitten als hij gewoon dom als client staat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:18:
[...]

Hmm, ik heb net mijn UTP kabel er weer in gedaan en thuisnetwerk geconfigureerd (alle Wi-Fi uit en gewoon domme client zijn "op het modem" ) en binnen 5 minuten heb ik de eerste hapering weer te pakken!
Ik heb de UTP kabel er nu uitgetrokken en de haperingen zijn vooralsnog weer weg.
Dit is altijd goed geweest, zou de laatste update iets dwars zitten als hij gewoon dom als client staat ofzo?
Dat zit inderdaad in de Firmware. Is bekend bij Ziggo en monteurs en moet middels een volgende update weer verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MediaZoo schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:23:
[...]

Dat zit inderdaad in de Firmware. Is bekend bij Ziggo en monteurs en moet middels een volgende update weer verholpen zijn.
Lol, bedankt voor de heads-up :+ .
Dan was de vorige box dus ook in orde ben ik bang.

Kan ik hem wel draadloos koppelen of ook niet?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 19-12-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MediaZoo schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:23:
[...]

Ik knal hem nu terug naar fabrieksinstellingen.
Kan je ons hier op de hoogte houden wanneer dit is opgelost?

Ook draadloos koppelen aan mijn netwerk zorgde direct voor haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:53:
[...]

Ik knal hem nu terug naar fabrieksinstellingen.
Kan je ons hier op de hoogte houden wanneer dit is opgelost?

Ook draadloos koppelen aan mijn netwerk zorgde direct voor haperingen.
Dat is wel vreemd. Laatst bij mijn ouders ook een Horizon draadloos aan het netwerk gekoppeld zonder problemen. Geen hapering niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MediaZoo schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:00:
[...]

Dat is wel vreemd. Laatst bij mijn ouders ook een Horizon draadloos aan het netwerk gekoppeld zonder problemen. Geen hapering niets.
Ik heb hem net naar fabrieksinstellingen gezet en het probleem lijkt vooralsnog weg.
Ook replay tv doet het weer.

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Iemand 'n idee?
Krijg 't op m'n macbook niet voor elkaar om go te gebruiken.
Hij wil gewoon niet afspelen.
Zowel Safari als Firefox

Silverligt is de laatste versie.
Enige melding die k krijg na inladen van 'n zender : afgebroken

In Windows werkt 't prima op dezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 22:05
Sinds enige tijd hebben we op kanaal 150 Netflix en op 151 Videoland.
Als je via 150 kijkt wordt de aangepaste software van Netflix opgestart.

Nu zit er helaas een irritatiepuntje in de software ;)

Als je een serie achter elkaar kijkt dan krijg je na 3 of 4 afleveringen een pop-up met de melding "bent u nog steeds aan het kijken ?"

Niet erg voor als je het vergeet om hem uit te zetten, maar kan je dat wellicht die melding ook uitzetten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Als ik via Ziggo Go een serie wil opstarten via on-demand dan krijg ik geen beeld, alleen een rond draaiend bolletje en dat is het.

Ik heb op Windows 10 reeds de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Heeft iemand een tip wat ik nog kan proberen ?

De app opnieuw instellen heeft ook geen effect

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 14-01-2017 15:48 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Lang afgehouden, maar gezien de goede aanbieding ook maar aan de horizon. Zit ik te twijfelen of ik hem wel ga aansluiten of dat ik de humax 5050c gewoon blijf gebruiken. Paar vraagjes:
- Wat is het verschil tussen een 7400 en 7401 en welke kan ik nu verwachten met de post?
- ik wil het modem dat er in zit en de WiFi niet gebruiken. Zal hem bekabeld aansluiten. Kan dat?
- hoor je de ventilators goed, en zit er verschil tussen de twee types daarin?
- zijn ze nou wel of niet stabiel. Ik lees overal horror stories maar iedereen die ik vraag die zo'n ding heeft zegt nee hoor, perfect ding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
UltraSub schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:23:
Lang afgehouden, maar gezien de goede aanbieding ook maar aan de horizon. Zit ik te twijfelen of ik hem wel ga aansluiten of dat ik de humax 5050c gewoon blijf gebruiken. Paar vraagjes:
- Wat is het verschil tussen een 7400 en 7401 en welke kan ik nu verwachten met de post?
- ik wil het modem dat er in zit en de WiFi niet gebruiken. Zal hem bekabeld aansluiten. Kan dat?
- hoor je de ventilators goed, en zit er verschil tussen de twee types daarin?
- zijn ze nou wel of niet stabiel. Ik lees overal horror stories maar iedereen die ik vraag die zo'n ding heeft zegt nee hoor, perfect ding. :?
1) verschil kun je makkelijk opzoeken, geen scart, nieuwere betere processor.
2) waarom wil je hem bekabeld aansluiten? Je wilt de modem toch niet gebruiken?
3) ventilator nog nooit gehoord.
4) tegenwoordig gewoon stabiel, zorg wel dat je bekabeling en connectors goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heeft het ding geen netwerk nodig dan :?
Zo ongeveer alles heeft tegenwoordig netwerk dus ik dacht dat de Horizon dat ook wel nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
UltraSub schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:22:
Zo ongeveer alles heeft tegenwoordig netwerk dus ik dacht dat de Horizon dat ook wel nodig zou hebben.
Er moet een coax kabel in, netwerk kan, maar hoeft niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:55

Pierre

Van nature lui!

UltraSub schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:22:
Na 5 minuten heb ik de utp er gillend uit getrokken, dat ding trok mijn hele netwerk plat hij wilde namelijk fungeren als dhcp ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja maar als ik Netflix en Spotify wil gebruiken.. dan is toch netwerk nodig? Of is dat het modem wat erin schijnt te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
UltraSub schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:42:
Ja maar als ik Netflix en Spotify wil gebruiken.. dan is toch netwerk nodig? Of is dat het modem wat erin schijnt te zitten?
On demand, Netflix etc. Werken over diezelfde coax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Geen netwerk nodig inderdaad, sterker nog. Momenteel zorgt het juist voor extra problemen.
Als in haperen, stottere, wegvallen van audio en of on demand diensten.
Het is voor zover ik weet nog steeds niet opgelost.

En ja, horror verhalen... Ik ben niet uitermate tevreden op het ding maar een beter alternatief is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou heb nog maar eens de moeite genomen om mijn goed werkende Horizon box (7400 "oude" versie) te filmen, zodat je zap snelheid, menu, tv gids en Netflix kunt zien:

Geen hoogwaardige video, maar het gaat om het idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
Nou heb nog maar eens de moeite genomen om mijn goed werkende Horizon box (7400 "oude" versie) te filmen, zodat je zap snelheid, menu, tv gids en Netflix kunt zien:

[video]
Geen hoogwaardige video, maar het gaat om het idee ;)
Zo is de snelheid van mijn Horizon gelukkig ook weer.
Wat echter niemand doet (en daar is de vertraging goed te zien) is de AB in beeld houden bij het drukken op de knoppen.
Dan zie je dat de AB een halve tel nodig heeft om het commando door te zetten naar de Horizon.
Ook het "scrollen" in de tv-gids naar boven of beneden geeft een vertraging. (Druk maar eens 8x vlot naar beneden op de AB, ik kom eigenlijk nooit bij de juiste zender uit).

Je raakt er aan gewent denk ik, maar ik heb wel het idee dat het veel sneller kan als die UI niet zo van die gekke fancy dingetjes hoeft te laten zien. (transparante menu's en doorlopende zender op achtergrond etc.)
Of de processor had gewoon sneller moeten zijn natuurlijk.
Ook is de GUI niet altijd even intuïtief, zeg maar gerust beroerd. Maar ook daar begin ik aan te wennen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:58:
[...]

Zo is de snelheid van mijn Horizon gelukkig ook weer.
Wat echter niemand doet (en daar is de vertraging goed te zien) is de AB in beeld houden bij het drukken op de knoppen.
Dan zie je dat de AB een halve tel nodig heeft om het commando door te zetten naar de Horizon.
Ook het "scrollen" in de tv-gids naar boven of beneden geeft een vertraging. (Druk maar eens 8x vlot naar beneden op de AB, ik kom eigenlijk nooit bij de juiste zender uit).

Je raakt er aan gewent denk ik, maar ik heb wel het idee dat het veel sneller kan als die UI niet zo van die gekke fancy dingetjes hoeft te laten zien. (transparante menu's en doorlopende zender op achtergrond etc.)
Of de processor had gewoon sneller moeten zijn natuurlijk.
Ook is de GUI niet altijd even intuïtief, zeg maar gerust beroerd. Maar ook daar begin ik aan te wennen.
AB in beeld werd wat lastig als je met 1 hand filmt met je telefoon en tegelijk zit te zappen en het beeld probeert fatsoenlijk te houden :P
Als je het geluid wat harder zet, hoor je overigens wel wanneer ik de knoppen indruk Edit: ohnee ik had geluid weggehaald door zoem erin.

Ik merk weinig vertraging, alleen terug in de Gids merk je het wel aanzienlijk, maar vind ik ook weer niet zo gek als hij alles op moet halen. Naar boven of naar beneden gaat toch prima, als je 20 zenders wilt opschuiven in de gids is het natuurlijk beetje dom om dat 1 voor 1 te gaan doen, druk dan gewoon zender nummer in ;)

Er is natuurlijk de nieuwere versie de 7401 met een betere processor, wellicht is die nog wat sneller, maar ik kom van een Humax af, maar kan nou niet zeggen dat de Horizon zoveel langzamer is :?

Wat wel belangrijk is, is dat hij goed aangesloten is!! (dus goede kabel en connectoren gebruiken!)
Verder heb ik Wifi etc. van de box uitgezet, aangezien ik dat niet gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 24-01-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:12:
[...]

AB in beeld werd wat lastig als je met 1 hand filmt met je telefoon en tegelijk zit te zappen en het beeld probeert fatsoenlijk te houden :P
Als je het geluid wat harder zet, hoor je overigens wel wanneer ik de knoppen indruk, ik merk weinig vertraging, alleen terug in de Gids merk je het wel aanzienlijk, maar vind ik ook weer niet zo gek als hij alles op moet halen.

Er is natuurlijk de nieuwere versie de 7401 met een betere processor, wellicht is die nog wat sneller, maar ik kom van een Humax af, maar kan nou niet zeggen dat de Horizon zoveel langzamer is :?

Wat wel belangrijk is, is dat hij goed aangesloten is!! (dus goede kabel en connectoren gebruiken!)
Verder heb ik Wifi etc. van de box uitgezet, aangezien ik dat niet gebruik.
Verkeerd gemonteerd connectoren en slechte wandcontactdozen veroorzaken de meeste ellende. Kabels hebben alleen betrekking op interferentie en/of te hoge demping. Heb tot nu toe 1 kabel gezien waarbij het signaal goed leek maar er "tikken" op de kabel ontstonden met bitfouten erin. Verder was het altijd overduidelijk interferentie/demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48

Mystikal

It never hurts to help!

Mocht je een versterker er tussen hebben, zorg dat deze retour geschikt is. Anders werkt het ook allemaal niet echt lekker. De horizon is heel gevoelig voor storingen, dus idd goede connectors etc gebruiken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Verkeerd gemonteerd connectoren en slechte wandcontactdozen veroorzaken de meeste ellende. Kabels hebben alleen betrekking op interferentie en/of te hoge demping. Heb tot nu toe 1 kabel gezien waarbij het signaal goed leek maar er "tikken" op de kabel ontstonden met bitfouten erin. Verder was het altijd overduidelijk interferentie/demping.
Ik had last van 4G storing op paar kids zenders, ondanks goede connectoren, maar verouderde COAX kabel. Heb deze (niet daar en voor die prijs overigens) aangeschaft en beeld is nu strak en de box lijkt ook hier en daar wat aan snelheid te hebben gewonnen. (kan ook komen door uitschakelen van aantal zaken wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat ik niet blijk terug te vinden is of de horizon box met infrarood of RF werkte lees veel dat het met beiden werkt. Waar zit dan het infrarood oog? Iemand al gevonden?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
krizzziz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:15:
Wat ik niet blijk terug te vinden is of de horizon box met infrarood of RF werkte lees veel dat het met beiden werkt. Waar zit dan het infrarood oog? Iemand al gevonden?
Infrarood lijkt mij niet, je hoeft namelijk niet te richten op de box voordat ie het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ja hij werkt ook op infrarood. Maar niet met de huidig meegeleverde afstandsbediening.

Waar het oogje zich exact bevind kan ik me even niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De eerste afstandsbediening (de langwerpige) werke inderdaad alleen met infrarood. Vele functies waren ook afwezig (o.a. DVR-, TV Gids- en On Demand-toets). De huidige afstandsbediening werkt met RF en IR. IR uiteraard om TV's mee te bedienen (aan/uit, volume).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dat is echt utter utter crap. Dat verzin je toch niet. Geen discrete codes is al erg genoeg waar sommige fabrikanten tegen zondigen, maar IR en dan een paar commandos op RF, dat gaat echt nergens over 8)7 Dat is gewoon niet normaal in een universele AB te gieten of te programmeren.
En nee, kom niet aan met CEC, alsof dat vlekkeloos is. Er is een reden dat eigenlijk alle high-end spullen nog steeds gewoon IR doen.

Vanavond even flink gezocht en het stemt niet vrolijk. Is een van de redenen dat ik de 7401 die vandaag hier bezorgd is nog steeds niet heb aangesloten. Als de harmony hem niet kan aansturen blijft hij in de doos en kijk ik gewoon verder op de Humax. En dan ziet het er vooralsnog niet goed uit voor het ding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
UltraSub schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:49:
En dat is echt utter utter crap. Dat verzin je toch niet. Geen discrete codes is al erg genoeg waar sommige fabrikanten tegen zondigen, maar IR en dan een paar commandos op RF, dat gaat echt nergens over 8)7 Dat is gewoon niet normaal in een universele AB te gieten of te programmeren.
En nee, kom niet aan met CEC, alsof dat vlekkeloos is. Er is een reden dat eigenlijk alle high-end spullen nog steeds gewoon IR doen.

Vanavond even flink gezocht en het stemt niet vrolijk. Is een van de redenen dat ik de 7401 die vandaag hier bezorgd is nog steeds niet heb aangesloten. Als de harmony hem niet kan aansturen blijft hij in de doos en kijk ik gewoon verder op de Humax. En dan ziet het er vooralsnog niet goed uit voor het ding. :(
Geef die 7401 dan aan mij :p ik krijg er geen van Ziggo :@ ze willen niet ruilen.

Maar even voor de duidelijkheid de IR wordt gebruikt voor derden, zoals in mijn geval mijn tv aan en uit te zetten (was ik ff vergeten). De box zelf werkt lijkt mij volledig op RF, dus niet een mix van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen verstand van al die versies, maar ik bedien mijn Horizon gewoon met een Logitech universeel hoor. Heb ik alleen dat QWERTY toetsenbordje niet, maar dat gebruik ik toch niet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Nee helaas
MdO82 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:38:
Sinds enige tijd hebben we op kanaal 150 Netflix en op 151 Videoland.
Als je via 150 kijkt wordt de aangepaste software van Netflix opgestart.

Nu zit er helaas een irritatiepuntje in de software ;)

Als je een serie achter elkaar kijkt dan krijg je na 3 of 4 afleveringen een pop-up met de melding "bent u nog steeds aan het kijken ?"

Niet erg voor als je het vergeet om hem uit te zetten, maar kan je dat wellicht die melding ook uitzetten ?
Nee helaas doet de netflix app op mijn samsung tv ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:54:
[...]

Geef die 7401 dan aan mij :p ik krijg er geen van Ziggo :@ ze willen niet ruilen.

Maar even voor de duidelijkheid de IR wordt gebruikt voor derden, zoals in mijn geval mijn tv aan en uit te zetten (was ik ff vergeten). De box zelf werkt lijkt mij volledig op RF, dus niet een mix van beide.
Heb er nu dus twee op zolder liggen :+
En nog een Humax decoder. 3 doosjes van Ziggo die daar maar liggen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
UltraSub schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Heb er nu dus twee op zolder liggen :+
En nog een Humax decoder. 3 doosjes van Ziggo die daar maar liggen te liggen.
Apart want de Horizon heb je in "bruikleen" . Die zou dus feitelijk terug moeten naar Ziggo of omgeruild moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daar is zoveel mis gegaan, dat wil je niet weten. Orders die verdwenen zijn uit het systeem, orders die gecancelled zijn, ik ben zelfs helemaal weg geweest uit het systeem. Is op dit moment nog niet helemaal in orde, dus het laatste wat ik zal doen is melden dat ik er een teveel heb. Zie het al gebeuren, "dan sturen we een retourpakketje meneer", en vervolgens wordt alles weer om zeep geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Theodor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:34:
Nee helaas
[...]

Nee helaas doet de netflix app op mijn samsung tv ook....
Ah het zit dus echt in de software van Netflix :P
Overigens heb ik geregeld het probleem dat de WiFi van mijn Horizon om zeep geholpen wordt na een reboot.
Ik gebruik hem als Wifi accesspoint voor een sterkere signaal, want het modem met Wifi staat in de meterkast, maar heb er telkens gedonder mee dan is ie er weer en dondert weer weg.
Nu toch maar de boel uitgezet qua WiFi.

Meer mensen die dit herkenbaar klinkt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Overigens heb ik geregeld het probleem dat de WiFi van mijn Horizon om zeep geholpen wordt na een reboot.
Ik gebruik hem als Wifi accesspoint voor een sterkere signaal, want het modem met Wifi staat in de meterkast, maar heb er telkens gedonder mee dan is ie er weer en dondert weer weg.

Wifi van Horizon? Heel snel uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:26
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:08:
Geen verstand van al die versies, maar ik bedien mijn Horizon gewoon met een Logitech universeel hoor. Heb ik alleen dat QWERTY toetsenbordje niet, maar dat gebruik ik toch niet.
Hier ook. Bediening van de Horizon 7401 met de Harmony Touch werkt eigenlijk best goed. Een aantal functie (zoals bijvoorbeeld 'Guide') niet rechtstreeks, maar via de 'Menu' knop, maar dat is voor ons geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:02
stormfly in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Weten jullie misschien antwoorden op bovenstaande vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:06

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb regelmatig dat als ik m'n Horizon doos aan zet (met afstandsbediening, uit slaapstand dus) dat ik een paar seconden TV beeld krijg. Dan reset ie spontaan, krijg ik het bekende 'welkom, bienvenue blabla' scherm gaat daarna uit en zie ik op het display van de box zelf blokjes van links naar rechts animeren gedurende een minuut ongeveer. Dan verschijnt de tijd weer op het display en kan ik 'm met de afstandsbediening weer normaal aanzetten en bedienen, tot het een paar dagen later weer gebeurd. Iemand een idee? Of gewoon brakke software?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
amphora schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:34:
Ik heb regelmatig dat als ik m'n Horizon doos aan zet (met afstandsbediening, uit slaapstand dus) dat ik een paar seconden TV beeld krijg. Dan reset ie spontaan, krijg ik het bekende 'welkom, bienvenue blabla' scherm gaat daarna uit en zie ik op het display van de box zelf blokjes van links naar rechts animeren gedurende een minuut ongeveer. Dan verschijnt de tijd weer op het display en kan ik 'm met de afstandsbediening weer normaal aanzetten en bedienen, tot het een paar dagen later weer gebeurd. Iemand een idee? Of gewoon brakke software?
Is geen normaal gedrag.
Check eens bij de instellingen welke software update er op de box staat geïnstalleerd. Mogelijk probeert hij een update te installeren wat niet goed gaat. De update installeert hij meestal als de box een tijdje uit is geweest en dan weer aangezet wordt.

Misschien de box eens een paar minuten uitzetten middels de schakelaar aan de achterkant. Als dat niet werkt de fabrieksinstellingen eens resetten met behoudt van je instellingen/opnames.

Mogelijk dat dit iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:57
MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Ik had hem eerst ook ingesteld als wifi AP, maar naar problemen meteen de oude router weer opgehangen als AP. Nu staat jij als switch, maar ook dat is om zeep na een reboot. Echt irritant. Dus als het netwerk weer op de schop gaat, gaat de Horizon daar ook tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41

MeNTaL_TO

The future is not set

MikeOO schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:34:
[...]

Misschien de box eens een paar minuten uitzetten middels de schakelaar aan de achterkant. Als dat niet werkt de fabrieksinstellingen eens resetten met behoudt van je instellingen/opnames.
Reset ie dan ook je netwerk instellingen? Want die heb ik ooit via een kabel ingesteld alleen klopt nu niet meer en nog geen zin gehad om er weer een laptop aan te hangen.
Overigens heb ik ook wel eens last van het bovenstaande probleem, ik denk dat ie dan juist een update uitvoert, heb dit overigens zeer sporadisch.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Arunia schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Ik had hem eerst ook ingesteld als wifi AP, maar naar problemen meteen de oude router weer opgehangen als AP. Nu staat jij als switch, maar ook dat is om zeep na een reboot. Echt irritant. Dus als het netwerk weer op de schop gaat, gaat de Horizon daar ook tussenuit.
Ik heb een switch ernaast gezet en gebruik nu de WiFi van de Connect Box.
Moet zeggen (even afkloppen) het gaat nu al een aantal dagen goed.

Had mijn raspberry ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, omdat die problemen had met het netwerk.
Was bedraad aangesloten via de box naar de rest van het modem, maar kon bijvoorbeeld mijn NAS niet bereiken.
Nu staat de box geheel buiten mijn netwerk als switch en dat gaat nu beter.
De box heb ik nog wel aangesloten zitten op het netwerk ivm de bediening via de app indien ik dat wil.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
MeNTaL_TO schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Reset ie dan ook je netwerk instellingen? Want die heb ik ooit via een kabel ingesteld alleen klopt nu niet meer en nog geen zin gehad om er weer een laptop aan te hangen.
Overigens heb ik ook wel eens last van het bovenstaande probleem, ik denk dat ie dan juist een update uitvoert, heb dit overigens zeer sporadisch.
Volgens reset hij deze inderdaad ook. Anders heeft een fabriekreset niet veel zin ook. Stel je maakt een typefout in het ip-adres als je deze vast wilt instellingen. Als je dan een reset uitvoeren en dit zou behouden blijven dan zou je er alleen nog bij kunnen dus je pc in het zelfde ip-range te zetten en dan hopen dat je er weer bij kunt.

Zover ik weet reset hij alles behalve je opnames en Tv zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Het volgende via de app heb lijst met favoriete series uit de film xxl
Maar deze kan ik dus op de hb niet terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304656

Ik heb het probleem dat mijn horizon regelmatig reboot.

Kanaal 311 en sbs6 zijn drama

Kabels zijn goed een monsterkabel van 80 euro dubbel afgeschermd gold plated.

Vermoed dat de wanddoos niet meer goed is die is nooit vervangen alleen een ander opzet doosje erop.

Zou dat kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 304656 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:45:

Vermoed dat de wanddoos niet meer goed is die is nooit vervangen alleen een ander opzet doosje erop.

Zou dat kunnen ?
Monsterkabel van 80 euro? Dat is een hdmi kabel?
Daar zal het probleem zelden zich bevinden, zonde van je 80 euro ;)

Wat voor COAX kabel gebruik je? Wat voor AOP etc. heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee een monster coax cable 15 meter dubbel afgeschermd gold plated

Ik heb een normaal aop met radio/tv en daarop zon speciaal opzet stukje voor je horizonbox/modem/radio

zoiets niet helemaal het zelfde maar dan heb je een idee

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/537B/470A/CAB8/352A/47BC/515D/32E5/B782/UMU-2_vrijstaand_800x600.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Zou dat kunnen ?
Heb ik ook die reboots. Volgens mij niets met je kabels te maken maar brakke software van de horizon box. Alles voelt gewoon heel buggy. Ziggo zelf komt alleen maar met de 'oplossing' om fabrieksinstellingen te herstellen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Zou dat kunnen ?
Monsterkabel dubbel afgeschermd en gold plated... Gold plated connectoren zijn minder signaal dicht dan normale metalen connectoren. Daarbij is dubbele afscherming ook niets zeggend. Er zijn voldoende dubbel afgeschermde kabels die zo lek als een mandje zijn en totaal niet geschikt door digitale televisie.

Begin eerst eens met een coaxkabel die Kabel Keur is ipv High Quality, 100hz, Monster, Gold plated en andere bullshit. Kabel Keur is getest op zijn eigenschappen en voldoet ook aan opgezette eisen voor goede kabels. De rest is marketing en lege huls verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga inderdaad eens een andere kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 304656 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:39:
Ik ga inderdaad eens een andere kabel proberen
Ik zou ook eens al die opzetstukkenbij je AOP bekijken, hier is gisteren monteur geweest en die heeft alles eraf gehaald. Alleen nog versterker tussen die gelijk het signaal opsplitst. Signaal sterkte op de box aanzienlijk hoger nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door xileS op 19-02-2017 13:43 . Reden: verkeerde Ziggo topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
martinusz schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Ik zou ook eens al die opzetstukkenbij je AOP bekijken, hier is gisteren monteur geweest en die heeft alles eraf gehaald. Alleen nog versterker tussen die gelijk het signaal opsplitst. Signaal sterkte op de box aanzienlijk hoger nu.
Teveel signaal op de Horizon gaat ook fout. Signaal kwaliteit is het belangrijkste. Signaal sterkte is pas van belang als er iets met de kwaliteit mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
MediaZoo schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Teveel signaal op de Horizon gaat ook fout. Signaal kwaliteit is het belangrijkste. Signaal sterkte is pas van belang als er iets met de kwaliteit mis gaat.
Ik heb idd de versterker er vorig jaar weer tussenuit moeten halen. Het signaal kwam te sterk binnen op de Horizon en dan krijg je dat ook de ruis weer versterkt wordt... Dus versterker gewisseld voor een gewone splitter en alles was weer in orde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MediaZoo schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Ik heb geen versterker.

Signaal is tussen de 70 tot 80%

Zowel in de woonkamer als in de slaap kamer

Ik gebruik de splitter die is bijgeleverd bij de horizon box

Alleen de kanalen 311 sbs 6 en wat regionale zenders storen

Die schijnen op de 4g freq te zitten heb ik begrepen.

Kabel is inmiddels vervangen door kemakeur zelfde problemen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En die Kemakeur-kabel heeft 4G/LTE-bescherming? Staat het er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Iemand ervaring met een Extra Horizon Box? Overweeg er één te nemen voor de slaapkamer. Maar geen idee of het de 5 euro per maand extra waard is. Heb nu m'n oude humax in slaapkamer staan maar toch wel handig om de op de horizon box opgenomen programma's ook daar te kunnen kijken. Wat ik ook graag zou willen weten is of Netflix via horizon ook op de extra box werkt. Oh. En geeft die extra mediabox veel licht in standby stand? Ledjes/tijd etc. Vind ik namelijk super irritant. En qua geluid?

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 20-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Anoniem: 304656 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Ik heb geen versterker.

Tussen 70% en 80% met een Horizon? Kun je me even uitleggen hoe je daaraan komt? Een Horizon meet niet in %. Een Humax op aanverwante die geeft % aan bij sterkte maar is totaal niet aan vast te houden. Signaal wordt niet gemeten in % maar in dBm, dBmV of dBμV.

Daarbij hangt het van je regio af op welke frequentie deze zich bevinden. Dit kan een 4G frequentie zijn maar ook andere. Zo kan Piet in groningen veel problemen hebben op SBS6 HD terwijl truus uit Den Haag dit heeft op RTL4 HD en SBS6 HD werkt daar prima.

Daarbij is het goed om aan te geven of het de gewone op HD zender is. Hier zit ook verschil in per transport stream waar de zenders zich in bevinden.

Kema Keur houdt in dat het elektrische apparaat veilig te gebruiken is. Dat deze jou dus niet onder spanning kan zetten. Dit heeft 0,0 niets met de kwaliteit van de kabel te maken. Kabel Keur en/of Ziggo Geschikt zeggen iets over de kwaliteit.

Vergeet ook niet dat alle kabels, splitters, connectoren, wandcontactdozen, etc die niet goed afschermd zijn en/of slecht aangesloten zijn problemen kunnen veroorzaken. Waar je de gehele installatie in acht moet nemen en waarbij de zwakste schakel de grootste ellende kan veroorzaken. En ja ook de aftakking naar televisie 1 kan het signaal op televisie 2 beïnvloeden.
amphora schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:16:
Iemand ervaring met een Extra Horizon Box? Overweeg er één te nemen voor de slaapkamer. Maar geen idee of het de 5 euro per maand extra waard is. Heb nu m'n oude humax in slaapkamer staan maar toch wel handig om de op de horizon box opgenomen programma's ook daar te kunnen kijken. Wat ik ook graag zou willen weten is of Netflix via horizon ook op de extra box werkt. Oh. En geeft die extra mediabox veel licht in standby stand? Ledjes/tijd etc. Vind ik namelijk super irritant. En qua geluid?
Alle functies van de Horizon mediabox zijn beschikbaar op de Horizon Extra mediabox. De APPS en dus ook Netflix en Youtube na. Deze applicaties doen het helaas niet. Maar ondemand, replay tv, je opnames terugkijken, etc werken op de extra mediabox gelijk als op de eerste mediabox.

[ Voor 30% gewijzigd door MediaZoo op 20-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 304656 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Ik heb geen versterker.

70, 80% hoe zie je percentages op Horizon? Of heb je een humax of iets dergelijks?

Hier zelfde storing, maar dan op 301 t/m 307 ongeveer, niet op SBS6 in ieder geval (tenminste niet op het standaard kanaal 6).
CreativeS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:11:
En die Kemakeur-kabel heeft 4G/LTE-bescherming? Staat het er op?
Hier ook gehad, maar de kabel maakt geen verschil helaas in dit verhaal. Het lijkt van buitenaf ofzo te komen. Bij mij is afgelopen zaterdag alles vervangen door een Ziggo monteur, maar storing is nog net zo zichtbaar als eerst. alle doorgemeten waardes zijn gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MediaZoo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:18:
[...]

Tussen 70% en 80% met een Horizon? Kun je me even uitleggen hoe je daaraan komt? Een Horizon meet niet in %. Een Humax op aanverwante die geeft % aan bij sterkte maar is totaal niet aan vast te houden. Signaal wordt niet gemeten in % maar in dBm, dBmV of dBμV.

Daarbij hangt het van je regio af op welke frequentie deze zich bevinden. Dit kan een 4G frequentie zijn maar ook andere. Zo kan Piet in groningen veel problemen hebben op SBS6 HD terwijl truus uit Den Haag dit heeft op RTL4 HD en SBS6 HD werkt daar prima.

Daarbij is het goed om aan te geven of het de gewone op HD zender is. Hier zit ook verschil in per transport stream waar de zenders zich in bevinden.

Kema Keur houdt in dat het elektrische apparaat veilig te gebruiken is. Dat deze jou dus niet onder spanning kan zetten. Dit heeft 0,0 niets met de kwaliteit van de kabel te maken. Kabel Keur en/of Ziggo Geschikt zeggen iets over de kwaliteit.

Vergeet ook niet dat alle kabels, splitters, connectoren, wandcontactdozen, etc die niet goed afschermd zijn en/of slecht aangesloten zijn problemen kunnen veroorzaken. Waar je de gehele installatie in acht moet nemen en waarbij de zwakste schakel de grootste ellende kan veroorzaken. En ja ook de aftakking naar televisie 1 kan het signaal op televisie 2 beïnvloeden.

[...]

Alle functies van de Horizon mediabox zijn beschikbaar op de Horizon Extra mediabox. De APPS en dus ook Netflix en Youtube na. Deze applicaties doen het helaas niet. Maar ondemand, replay tv, je opnames terugkijken, etc werken op de extra mediabox gelijk als op de eerste mediabox.
Je kan bij de diagnostics zien hoe je signaal binnen komt die staat op 3 kwart dus ongv 70/80%

Voorbeeld plaatje

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/0476d4ac-f83b-49ad-b4ae-57e38941e59b.png

Die van mij staat net boven uitmuntend.

In de slaap kamer btw o een cisco decoder extaxt de zelfde problemen op de zelfde kanalen.

Ik vermoedt dat het mogelijk de AOP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amphora schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:16:
Ik heb die heel snel terug gestuurd wat een drama was dat ding

Kreeg ze niet eens gekoppeld zelfs de monteur niet lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 304656 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Nou, blijkbaar ben ik een genieus dan. Koppelen was geen enkel probleem... :>

@amphora; de tijd geeft 'ie niet weer, wel heeft 'ie een lelijke irritante LED (waar ik ook zo'n hekel aan heb).

Kan er wel een foto van maken als je wilt. DM me maar.

EDIT: de LED is hetzelfde als bij de 'main' box.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2017 09:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziggo webcare helpt mij nu om te kijken wat we kunnen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 12:32
TommyGun schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:31:
[...]

Nou, blijkbaar ben ik een genieus dan. Koppelen was geen enkel probleem... :>

@amphora; de tijd geeft 'ie niet weer, wel heeft 'ie een lelijke irritante LED (waar ik ook zo'n hekel aan heb).

Kan er wel een foto van maken als je wilt. DM me maar.
Ook bij mij ging het koppelen gewoon goed. Via Moca. Ik vind het een ideal apparaat. Lekker lui vanuit bed je opgenomen programs kijken bijvoorbeeld.
Enige minpuntje is dat Netflix niet werkt hierop. Maar wie weet komt dat nog in de toekomst.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij was de extra box waarschijnlijk kapot.

Ik was toen al vertrouwen in verloren en snel binnen de 14 dagen bedenk termijn geretourneerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Anoniem: 304656 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Hier draaid hij prima vanaf dag 1 en wel draadloos soms wel iets trager .maar volstaat prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:35
Bij mij werkt de extra box ook prima. Aangesloten via COAX. In het begin kreeg ik nog wel eens een melding dat de connectie met de hoofdbox weg was, maar die heb ik nu al een hele tijd niet meer gezien. Wel jammer dat Netflix er inderdaad niet op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 11:39

Argarath

MasterBlaster

Vandaag horizon geïnstalleerd. Na van een oude Cisco af te komen, is dit wel een stukje chiquer. Wel heb ik iets geks. De box stuurt gewoon netjes dolby digital uit op betreffende zenders. Echter, kijk je via On Demand een serie van bijv. HBO, dan geeft ie gewoon stereo signaal. Op de Cisco werden deze series met dolby digital uitgestuurd. Ik kan nergens aparte instellingen voor On Demand audio vinden.

Iemand dit probleem ook?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41

MeNTaL_TO

The future is not set

Argarath schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:43:
Vandaag horizon geïnstalleerd. Na van een oude Cisco af te komen, is dit wel een stukje chiquer. Wel heb ik iets geks. De box stuurt gewoon netjes dolby digital uit op betreffende zenders. Echter, kijk je via On Demand een serie van bijv. HBO, dan geeft ie gewoon stereo signaal. Op de Cisco werden deze series met dolby digital uitgestuurd. Ik kan nergens aparte instellingen voor On Demand audio vinden.

Iemand dit probleem ook?
DD zegt niets over het aantal kanalen, kan even goed DD 2.0 zijn (oftewel stereo)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

MeNTaL_TO schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:24:
[...]

DD zegt niets over het aantal kanalen, kan even goed DD 2.0 zijn (oftewel stereo)
Dat weet ik. Het gaat hier echter over DD5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:30
Poe, ik wordt momenteel ook gek van de Horizon zeg. Het is een tijd goed gegaan, maar sinds begin vorige week ineens geen programmagegevens meer in de gids. Na een reset naar de fabrieksinstellingen ging het tot eind vorige week weer goed. Maar sinds zaterdag weer geen gegevens in de gids. Gekke is ook dat hij sinds de reset naar de fabrieksinstellingen ook geen 15 minuten voor het programma wil opnemen (wat ik uiteraard wel in de settings aangepast had). Net weer een reset gedaan en nu heb ik weer tot volgende week maandag programma gegevens. Zal het daarna wel weer mis gaan ga ik voor het gemak maar vanuit. Na het resetten van vandaag lukte het ook bijna niet om opnames weer in te stellen. Ik heb een keer of 3 de box van de stroom moeten halen omdat hij weer vastgelopen was bij het instellen van een opname...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En je zet 'm dagelijks wel op stand-by?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:30
Ja hoor, hij gaat gewoon elke nacht in de stand-by. Na de reset van maandag had ik programma gegevens tot volgende week maandag. Als ik nu kijk heb ik nog steeds programma gegevens tot volgende week maandag. Geen idee of hij echt elke avond updates van die gids binnen haalt maar ik ben er nog niet echt gerust op dat ik na komende maandag nog data in de gids heb zitten :p

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:13
VFRRijder schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:16:
Bij mij werkt de extra box ook prima. Aangesloten via COAX. In het begin kreeg ik nog wel eens een melding dat de connectie met de hoofdbox weg was, maar die heb ik nu al een hele tijd niet meer gezien. Wel jammer dat Netflix er inderdaad niet op werkt.
Heb daarom een UTP kabel er tussen gegooit dat is minder storing gevoelig. Heb het sinds een week dus laat wel weten als ik die melding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:13
Argarath schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Dat weet ik. Het gaat hier echter over DD5.1.
De receiver handmatig op DD5.1 wil ook weleens helpen. Dat moet ik doen als ik via de TV Pathé online kijkt de receiver herkend de output dan niet. Bij game of thrones HBO heb ik netjes 5.1 via horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Bintzak schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:30:
[...]

De receiver handmatig op DD5.1 wil ook weleens helpen. Dat moet ik doen als ik via de TV Pathé online kijkt de receiver herkend de output dan niet. Bij game of thrones HBO heb ik netjes 5.1 via horizon box.
Dank je wel voor reactie. Mijn Onkyo schakelt altijd zelf over (dat doet ie bij andere sources ook gewoon), maar ik zal het eens bekijken of dit helpt. Overigens lees ik op het Ziggo Gebruikers forum dat men dezelfde zaken ervaart, waarbij er ook nog verschil blijkt te zitten tussen het gebruik van Humax en Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Waarschijnlijk heeft iemand het al eens geprobeerd.
Ik had net op mijn iPad YouTube open staan, en zag bij het afspelen van een video dat je deze kan casten naar je horizon binnen het netwerk, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is het iemand wel eens gelukt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit viel mij vanmiddag ook op vanuit de YouTube in Android. De keuze om te casten naar de Horizonbox. Maar ook bij mij werkte het niet.
Pagina: 1 ... 52 ... 54 Laatste