Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:58
GeeMoney schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:05:en tevens mis ik een knop om dat irritante menu gelijk te laten verdwijnen na zappen Als zappen een technische beperking is, kan ik daar mee leven maar zorg ervoor dat ik die overlay gelijk weg kan drukken na het zappen.
Dat kun je doen met de terug knop. Neemt niet weg dat die overlay bloedirritant is - zeker omdat hij niet doorzichtig is.
GeeMoney schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:05:Wi-Fi is niet compleet uit te schakelen Irritant, onnodig, en een frequentie in gebruik wat andere signalen kan verstoren.
Dit kan wel, mits de box is opgenomen in je thuisnetwerk (of als je even een oude laptop/pc rechtstreeks aansluit). Als je inlogt op de horizon box met admin/admin, kun je bij het tabje "draadloos" onder de kop "radio" zowel de 2.4 als de 5ghz uitzetten.Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/opslagruimte/tnet/hzn_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30
kladblokje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Dat kun je doen met de terug knop. Neemt niet weg dat die overlay bloedirritant is - zeker omdat hij niet doorzichtig is.
De "terug" knop, natuurlijk! :P Ik ga het vanavond gelijk proberen.
[...]
Dit kan wel, mits de box is opgenomen in je thuisnetwerk (of als je even een oude laptop/pc rechtstreeks aansluit). Als je inlogt op de horizon box met admin/admin, kun je bij het tabje "draadloos" onder de kop "radio" zowel de 2.4 als de 5ghz uitzetten.
Dank, ik had dit na eerdere opmerkingen inderdaad gevonden. Gek genoeg kan dit dan weer niet in de GUI van de box zelf maar moet dit weer via de web interface....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

GeeMoney schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

De "terug" knop, natuurlijk! :P Ik ga het vanavond gelijk proberen.
Wel 2 keer drukken want dat is uiteraard ook logisch, maar misschien is dat een massa probleem bij mij. ;)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Ik heb het even nagekeken: bij afspelen van opnamen, replaytv en myprime is de overlay met 1 druk weg, bij live tv kijken moet je idd meerdere keren drukken :S

[ Voor 4% gewijzigd door kladblokje op 10-08-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Even een vraagje wat hier wel past denk ik.

Ik had een oud alles in 1 extra abo bij Ziggo met Sport 1 erbij.
Dat heb ik nu om laten zetten naar (ik geloof) play en connect max of iets in die geest. Ik ga van 200Mb/s naar 300Mb/s download en alle zenders blijven ook.
Tevens krijg ik een horizon kastje waarmee ik kan opnemen en een nieuw modem.

Is dat gewoon stekkers oude modem eruit en stekkers nieuw modem erin en de stekkers van mn huidige kastje voor op te nemen omzetten naar die nieuwe?

Of moet ik daar met een hele berg kabels aan de gang en knutselen en alles om het aan de praat te krijgen? Of is het redelijk plug en play allemaal?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
kladblokje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

[...]
Dit kan wel, mits de box is opgenomen in je thuisnetwerk (of als je even een oude laptop/pc rechtstreeks aansluit). Als je inlogt op de horizon box met admin/admin, kun je bij het tabje "draadloos" onder de kop "radio" zowel de 2.4 als de 5ghz uitzetten.[afbeelding]
Kun je de wifi ook uitschakelen als je een los modem hebt en wifi spots? ik krijg dan steeds de melding dat het dan niet mag. Ik heb de wifi op het modem wel aan staan, maar op de horizon zou het uit mogen is een beetje dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
vosss schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:57:
Even een vraagje wat hier wel past denk ik.

Ik had een oud alles in 1 extra abo bij Ziggo met Sport 1 erbij.
Dat heb ik nu om laten zetten naar (ik geloof) play en connect max of iets in die geest. Ik ga van 200Mb/s naar 300Mb/s download en alle zenders blijven ook.
Tevens krijg ik een horizon kastje waarmee ik kan opnemen en een nieuw modem.

Is dat gewoon stekkers oude modem eruit en stekkers nieuw modem erin en de stekkers van mn huidige kastje voor op te nemen omzetten naar die nieuwe?

Of moet ik daar met een hele berg kabels aan de gang en knutselen en alles om het aan de praat te krijgen? Of is het redelijk plug en play allemaal?

Bedankt alvast :)
Ik heb vorige week hetzelfde gedaan, Horizon box binnengekregen. Moest alleen een nieuwe splitter installeren, dat is dus heel snel en makkelijk gedaan. Helaas maakt de Horizon box nogal veel herrie. Heb een verzoek gedaan om de box om te ruilen want je hoort het geluid van de ventilator in de keuken nog. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
wortelsoft schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:05:
[...]

Kun je de wifi ook uitschakelen als je een los modem hebt en wifi spots? ik krijg dan steeds de melding dat het dan niet mag. Ik heb de wifi op het modem wel aan staan, maar op de horizon zou het uit mogen is een beetje dubbel.
Voor zover ik weet levert de horizonbox in oud-ziggo gebied sowieso geen internet bij standaard instellingen (het wordt alleen gebruikt voor de ingebouwde features als myprime etc). Dus ik kan geen reden verzinnen waarom het niet zou mogen. Welke melding krijg je exact? Ik heb geen melding gezien toen ik wifi op mijn horizon uitzette. Als alternatief zou je de horizon en het modem ook nog samen kunnen laten werken voor groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
kladblokje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:13:
[...]
Voor zover ik weet levert de horizonbox in oud-ziggo gebied sowieso geen internet bij standaard instellingen (het wordt alleen gebruikt voor de ingebouwde features als myprime etc). Dus ik kan geen reden verzinnen waarom het niet zou mogen. Welke melding krijg je exact? Ik heb geen melding gezien toen ik wifi op mijn horizon uitzette. Als alternatief zou je de horizon en het modem ook nog samen kunnen laten werken voor groter bereik.
"Can not disable radio while you use WIFI roaming opt-in." Ik zit trouwens in oud upc gebied.

• vosss
Ik zag inderdaad dat die horizonbox iets van wifi heeft.

Kan ik rechtstreeks mijn pc's en telefoons via wifi aan dat ding hangen? Ik was voornemens eigenlijk om gewoon mijn eigen wifi router achter het modem te hangen als ik eerlijk ben.

En ik heb geen zin om mee te doen aan wifihotspots of hoe dat mag heten. Dat andere mensen een stukje van je wifi kunnen gebruiken zegmaar. Dat moet ik niet.

Dus de wifi op die horizonbox mag wel uit wat mij betreft.

Anyway, spullen zijn binnen, maar ik wacht even tot het weekend, dan is mn vriendin werken en heb ik tijd genoeg om alles op mn gemak te installeren etc voordat het klaar moet zijn voordat programma X begint en wat ze toch echt moet zien :P

=edit=
Ow en dat modem heeft ook wifi. Welke snelheden kan dat ding aan qua download? Ik zit nu nog met een oude D-Link DIR 655; die haalt de 200Mb/s niet via wifi en mn nieuwe snelheid van 300Mb/s al zeker niet.

Toch heb ik eigenlijk liever gewoon mn eigen router eraan hangen; die kan ik zelf precies instellen hoe ik het wil hebben. Geen idee of dat op die modem van Ziggo ook kan.

[ Voor 21% gewijzigd door vosss op 11-08-2016 18:00 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
vosss schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:58:
Ik zag inderdaad dat die horizonbox iets van wifi heeft.

Kan ik rechtstreeks mijn pc's en telefoons via wifi aan dat ding hangen? Ik was voornemens eigenlijk om gewoon mijn eigen wifi router achter het modem te hangen als ik eerlijk ben.

En ik heb geen zin om mee te doen aan wifihotspots of hoe dat mag heten. Dat andere mensen een stukje van je wifi kunnen gebruiken zegmaar. Dat moet ik niet.

Dus de wifi op die horizonbox mag wel uit wat mij betreft.

Anyway, spullen zijn binnen, maar ik wacht even tot het weekend, dan is mn vriendin werken en heb ik tijd genoeg om alles op mn gemak te installeren etc voordat het klaar moet zijn voordat programma X begint en wat ze toch echt moet zien :P

=edit=
Ow en dat modem heeft ook wifi. Welke snelheden kan dat ding aan qua download? Ik zit nu nog met een oude D-Link DIR 655; die haalt de 200Mb/s niet via wifi en mn nieuwe snelheid van 300Mb/s al zeker niet.

Toch heb ik eigenlijk liever gewoon mn eigen router eraan hangen; die kan ik zelf precies instellen hoe ik het wil hebben. Geen idee of dat op die modem van Ziggo ook kan.
Welk modem heb je gekregen een connectbox of een tc7210 ?

2250 WP Zuid PVoutput

• vosss
MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Geen idee. Een zwarte die gemaakt lijkt te zijn om rechtop te staan. Welke idioot dat bedacht heeft moeten ze ontslaan. Die dingen horen achter je tv meubel in een hoek op de grond te liggen wat mij betreft :P

=edit=
Ik lees zojuist dit in de handleiding van dat ding:
Hoe snel is het Wi-Fi modem?
Het Wi-Fi modem is geschikt voor alle internetsnelheden die Ziggo biedt, tot ruim boven de 100Mbps.
De snelheid die u haalt is afhankelijk van een groot aantal factoren. U kunt een snelheidstest doen via http://speedtest.ziggo.nl om te zien wat uw internet snelheid is.

De snelheid lokaal in uw thuisnetwerk ligt veel hoger. Draadgebonden is de theoretische maximum snelheid die u kunt halen circa 1000Mbps. In de praktijk zult u met de beste apparaten maximaal 300Mbps halen. Draadloos is de theoretische maximale snelheid 300Mbps. In de praktijk haalt u met de modernste apparaten niet meer dan circa 80Mbps.
Houdt er rekening mee dat veel tablets en smartphones een snelheid minder dan 30Mbps halen.
Pardon? Via wifi in de praktijk slechts 80Mbps?? Mijn hele oude en aan vervanging toezijnde DIR655 doet het al een stuk beter dan dat :X

Nouja ik probeer het van het weekend wel. Als de snelheden via wifi ondermaats zijn t.o.v. mijn oude wifi router dan plug ik die wel ertussen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door vosss op 11-08-2016 18:29 ]

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Gewoon je modem in bridge mode laten zetten (door ziggo klantenservice) en zelf een router plaatsen. Aangezien je maar maximaal 20 IP's kan toekennen in een DHCP lease in de Technicolor, ben ik geswitched...

Weet iemand hoe ik de DHCP van de Horizon zelf ook kan uitschakelen? In de web interface zie ik bij Basis - DHCP Client Devices een client met host type MPEG. Hoeft voor mij niet, wil graag die dhcp uitschakelen. Is dat mogelijk?
Bij Basis - Local Area Network staat "deze pagina kan niet aangepast worden omdat de configuratie die van de thuisnetwerk router hoort te volgen."

Update: https://community.ziggo.n...estaand-thuisnetwerk-6853 net tegengekomen. Eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinzzz243 op 11-08-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Ik heb van de week de CB ontvangen (oud Ziggo, mijn Ubee werd brak)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:21
Joster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:23:
[...]

Ik snap de relatie tussen een goede massa en het wel of niet snel kunnen scrollen door menu's ook niet helemaal.
Ik vermoed tot dat ermee te maken heeft doordat vrijwel alles wat je ziet in verbinding staat met.
De TV gids, wordt digitaal real time opgehaald (slechte verbinding? Gaat het trager, net als een bestand downloaden)
Menu's bijv on demand wordt real time geladen, slechte verbinding?,,,

Hoe dat met massa's zit weet ik niet, maar ik heb op advies van een familielid bepaalde zaken vervangen (kabels etc) een 1-2 jaar geleden en alles loopt soepel.
Daarvoor was zelfs door de tv-gids bladeren een ramp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
vosss schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:19:
[...]

Geen idee. Een zwarte die gemaakt lijkt te zijn om rechtop te staan. Welke idioot dat bedacht heeft moeten ze ontslaan. Die dingen horen achter je tv meubel in een hoek op de grond te liggen wat mij betreft :P

=edit=
Ik lees zojuist dit in de handleiding van dat ding:

[...]

Pardon? Via wifi in de praktijk slechts 80Mbps?? Mijn hele oude en aan vervanging toezijnde DIR655 doet het al een stuk beter dan dat :X

Nouja ik probeer het van het weekend wel. Als de snelheden via wifi ondermaats zijn t.o.v. mijn oude wifi router dan plug ik die wel ertussen. :)
In de praktijk haal ik de volledige snelheid via WiFi (150/15 pakket). Met de 80 bedoelen ze; het gros van de apparaten ontvangt maar 80, omdat de devices niet meer aankunnen en/of de router zodanig geplaatst is dat er uiteindelijk nog maar 80 overblijft bij het device (laptop/telefoon etc).

Of dit vreemd is? Moa nee, ik heb dit ook met een netgear en een asus gehad.

Daarbij is het voor elk bedrijf verstandig om maar te zeggen: waarschijnlijk ontvang je op je laptop circa 80Mbps ipv 300Mbps.
Stel ze zouden zeggen: je haalt de 300Mbps en men ontvangt 150Mbps dan is het natuurlijk oplichterij en wordt er brand geroepen. Dit is simpelweg om de leek te beschermen. Wij tweakers snappen natuurlijk dat het logisch is dat Ziggo het zo brengt, wij tweakers snappen wel dat er veel factoren zijn die je WiFi snelheid omlaag kunnen brengen.
Vandaar dat ook veel tweakers meerdere AP's door de woning hebben om een hogere en stabielere snelheid te hebben.

Zelfde verhaal als de DSL providers ''vroeger'' Nu voor 20 euro per maand, 20Mbps en telefonie!
In de praktijk: 1-5Mbps. Toen is ook snel de regel gekomen dat ze erbij moesten vermelden: TOT 20Mbps. En zelfs dat levert ze ellende op want mensen begrijpen die TOT niet en zien dat ze maar 1-5Mbps halen en dus brand gaan schreeuwen.

Maar goed, ik snap je poging wel om Ziggo aan te vallen, echter kan je ze dit niet kwalijk nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 12-08-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Als je echt snelheid wilt moet je voor bedraad gaan Wifi is leuk maar snel zal het nooit zijn in vergelijking met bedraad. Zelf heb ik mijn modem per direct wifi uitgezet wat een bagger ding nu alleen nog even de horizon box wifi uitzetten en klaar er mee. Maar een goede wifi modem help wel dus een goede router + wifi zou je wel helpen met je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MeZZiN schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:56:
Als je echt snelheid wilt moet je voor bedraad gaan Wifi is leuk maar snel zal het nooit zijn in vergelijking met bedraad. Zelf heb ik mijn modem per direct wifi uitgezet wat een bagger ding nu alleen nog even de horizon box wifi uitzetten en klaar er mee. Maar een goede wifi modem help wel dus een goede router + wifi zou je wel helpen met je snelheid.
Yep, maar de tweaker waar ik op reageerde snapt niet waarom Ziggo aangeeft dat je in de praktijk veelal 80Mbps hebt, dit terwijl ik dat volkomen logisch vind :D

Momenteel heb ik zelfs helemaal geen 2e router eraan zitten, bij mij heb ik overal voldoende WiFi en de ''belangrijke'' apparaten zijn bekabelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ziggo is gewoon daar slim in de verwachting te managen scheeld een hoop discussie. Moet zeggen na een paar ja ADSL met max 23 mbit is ziggo toch een stuk beter ^_^ snelheid en ping. V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
Kun je er wat aan doen dat die ventilator van de horizonbox zo'n herrie maakt is heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
keeskloon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:24:
Kun je er wat aan doen dat die ventilator van de horizonbox zo'n herrie maakt is heel irritant.
Dat hoort volgens mij niet, staat hij ingebouwd te warm? Mijn staat ook gewoon in kastje, wel open aan de voorkant, maar ik hoor hem nooit.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
bij mij staat hij ook in een kastje met rondom 10cm ruimte en de voorkant open maar je hoort hem goed
martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Dat hoort volgens mij niet, staat hij ingebouwd te warm? Mijn staat ook gewoon in kastje, wel open aan de voorkant, maar ik hoor hem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
keeskloon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:32:
bij mij staat hij ook in een kastje met rondom 10cm ruimte en de voorkant open maar je hoort hem goed
[...]
Hmm raar, ik heb eerlijk gezegd de box nog nooit gehoord :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:28:
[...]Dat hoort volgens mij niet, staat hij ingebouwd te warm?
Staat bij mij in een muurkast met alle andere apparaten en ik kan je vertellen dat het ding superheet wordt. Zo heet, dat mijn 8 poort switch die ik er (stom) zo maar bovenop had gezet, gewoon na een tijdje niet meer werkt door de hitte. Heb er nu wat foam verpakkingsmateriaal opgelegd, en daar bovenop de switch. Geen problemen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
keeskloon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:24:
De voetjes verhogen. de scart versie staat te laag en kan niet genoeg lucht aanzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
wortelsoft schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

De voetjes verhogen. de scart versie staat te laag en kan niet genoeg lucht aanzuigen.
Hij staat al 1cm hoger als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Vinzzz243 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Staat bij mij in een muurkast met alle andere apparaten en ik kan je vertellen dat het ding superheet wordt. Zo heet, dat mijn 8 poort switch die ik er (stom) zo maar bovenop had gezet, gewoon na een tijdje niet meer werkt door de hitte. Heb er nu wat foam verpakkingsmateriaal opgelegd, en daar bovenop de switch. Geen problemen meer...
Dat voorkomt alleen dat je switch niet te heet wordt, het maakt de andere box nog heter dan hij eerst werd. Gewoon veel ruimte er tussen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
PageFault schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:30:
[...] het maakt de andere box nog heter dan hij eerst werd. Gewoon veel ruimte er tussen laten.
True, moet mijn 'control room' maar eens wat netter inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb net de horizon box aangesloten, maar merk ik het nou goed dat de fan altijd draait, dus ook als de box uit staat. (met de afstandsbediening)

dit ding staat in mijn slaapkamer dus dat ik behoorlijk irritant, en een reden om hem helemaal niet aan te willen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
fespen schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:04:
maar merk ik het nou goed dat de fan altijd draait, dus ook als de box uit staat.
jup, althans bij mij wel. Of ie moet al draaien omdat de warmte nog niet goed wegkan bij mij...maar zodra de uit schakelaar achterop op aan gaat, wordt de box warm en draait de fan dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wat een rot ding.
ik ga hem morgen terug sturen.

ik dacht voor 2 euro per maand extra zo'n box erbij te nemen. (ik heb nog een oud abo), maar ik heb alleen maar ellende met dit ding.
dan maar geen replay tv e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
fespen schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:51:
wat een rot ding.
ik ga hem morgen terug sturen.

ik dacht voor 2 euro per maand extra zo'n box erbij te nemen. (ik heb nog een oud abo), maar ik heb alleen maar ellende met dit ding.
dan maar geen replay tv e.d.
In laag standby zetten. Dan stopt hij, als hij even uit staat, met blazen. Duurt alleen wel vrij lang om hem dan weer op te starten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Ik heb sinds 2 weken problemen met de Wifi van de Horizon box. 2.4 GHz doet het totaal niet meer en 5 GHz doet het nog prima. Factory reset deed niks.

Wanneer ik het dropdown menu bij 2.4GHz zet op 'Ingeschakeld' en druk op 'Opslaan' gaat de box heel lang laden en keer ik terug in het menu waarbij de optie 'Uitgeschakeld' staat geselecteerd. Het is dus niet mogelijk om 2.4GHz Wifi te activeren.

Wat nog op te merken valt is dat de webinterface heel traag is wanneer ik in menus voor 2.4GHz aan het bladeren ben, maar 'snel' is wanneer ik door 5 GHz menus heen blader.

Iemand hier ervaringen mee?

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Geforceerde update al geprobeerd?

( Schakelaar achterop uitzetten, dan weer aanzetten, binnen 2 seconden de 'standbyknop' op de voorkant indrukken en ca. 10 seconden ingedrukt houden )

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 19-09 10:51
Is het eigenlijk mogelijk om zon horizon box aan te sluiten zonder dat ziggo hier iets van weet? Ik ben wel benieuwd naar de werking maar wil het eerst zelf testen en ben in de hoedanigheid om een box van een vriend te mogen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zou zeggen, avondje doorzakken met een biertje bij die vriend van je, spelend met de Horizon box! (klinkt leuker dan het is, volgens mij) :p

Maar volgens mij zit er een smartcard in die persoonsgebonden is. Zonder die card zal de box niet werken vermoed ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
fredgroes schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:40:
Is het eigenlijk mogelijk om zon horizon box aan te sluiten zonder dat ziggo hier iets van weet? Ik ben wel benieuwd naar de werking maar wil het eerst zelf testen en ben in de hoedanigheid om een box van een vriend te mogen lenen.
Je kunt iedere Ziggo ontvanger/modem aansluiten op iedere aansluiting in een segment en dan gaat het prima werken. Buiten het segment is de kans aanwezig dat modems niet online komen.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:06:
Ik zou zeggen, avondje doorzakken met een biertje bij die vriend van je, spelend met de Horizon box! (klinkt leuker dan het is, volgens mij) :p

Maar volgens mij zit er een smartcard in die persoonsgebonden is. Zonder die card zal de box niet werken vermoed ik.
Horizon heeft een virtuele smartcard. Je kunt die card er niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het zal dus wel werken, maar niet zonder dat Ziggo er van afweet, want dat was de vraag. Die smartcard zal online willen.

Dacht wel dat het een echte card was, je kunt hem toch ook zonder Horizon box direct in je TV steken dacht ik?

[ Voor 32% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2016 14:52 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hmm sinds gisteren ineens rare problemen. De WiFi op de telefoons etc ging ineens aan en uit etc. Waar we daar nooit last van hebben.

Ik denk herstart de router (losse) even en daarna zal het wel weer beter gaan.
Helaas dus niet, bij de 2.4 WiFi werd nu zelfs gezegd dat het wachtwoord ineens verkeerd is (ja ik heb 100% de juiste ingevoerd).

Oké raar, dan de pc maar eens opgestart, hier kreeg ik melding over een apparaat dat hetzelfde ip-adres zou hebben, op pc ook zelfde problemen met WiFi. Toen een kabel aangesloten en de router beheer maar eens ingedoken.

Hier zag ik geen dubbele IP-adressen gekoppeld aan apparaten.
Toch maar de dhcp reserveringen zoveel als mogelijk vastgelegd.

Alle kabels uur de router en 1 voor 1 terug aangesloten, mijn telefoon inmiddels weer probleemloos WiFi, ook op de 2.4 signaal.

Bij de laatste kabel ging het weer mis, dezelfde symptomen als eerst.
Kabel eruit en alles is weer normaal.
Wat blijkt, het is de kabel die naar de horizonbox gaat!

Iemand hier ervaring mee? De Horizon beheerpagina maar eens binnen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

martinusz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:35:

Wat blijkt, het is de kabel die naar de horizonbox gaat!

Iemand hier ervaring mee? De Horizon beheerpagina maar eens binnen gaan?
Die Horizon denkt dat hij een DHCP server is, ook gehad, kabel uit dat ding en er niet meer in stoppen. Klote ding ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pierre schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:37:
[...]

Die Horizon denkt dat hij een DHCP server is, ook gehad, kabel uit dat ding en er niet meer in stoppen. Klote ding ;w
Oh ja stom, ik bedenk me nu ineens dat ik gisteren alle kabels die in de buurt lagen terug in de router heb gestopt na de reset. Waarschijnlijk zat die er allang niet meer in, maar lag die daar nog :+

problem solved dus! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Meer mensen last van een brakke tvgids?
Kan echt heel vaak niet terug in de tvgids, doet ie gewoon niet, alleen boven en beneden scrollen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zou graag de Horizon achter m'n eigen router willen hangen als een access point. Die eigen router hangt aan het UPC Cisco modem (non wifi).

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar het lijkt niet te werken.

Enig idee of dit uberhaupt kan?

Thanks!

Edit: nevermind - is gelukt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sender op 27-08-2016 22:31 ]

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik bemerk de laatste dagen dat het on-demand kijken wat traag verloopt.
Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van ondervinden.

Als je iets opgezocht hebt en dan aangeeft "afspelen" dan duurt het seconden voordat het systeem reageert.
Verder geen foutmeldingen, alleen traag reageren.

Dit probleem hebben wij nog niet eerder ervaren en ben benieuwd of mensen hier bekend mee zijn.

Wij wonen in oud-ziggo en hebben een los modem.
De horizon heb ik ook ingesteld op een los modem en niet op het lokale netwerk.
Verder zit de box bedraad aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 30-08-2016 19:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Laatst oude DVR box vervangen door Horizon Box. Met DVR ding nooit problemen gehad. Signaal is prima.
Horizon Box werkt soms goed, maar gaat soms niet aan, valt soms uit, krijg na een tijdje een flikkerend scherm etc.
Wat een rotzooi. Moet ik nu een vervangend ding gaan aanvragen? Ik heb liever die ouwe terug maar die hebben ze niet meer...
Eigenlijk tegen beter weten in aangeschaft, want ik wist dat er veel gezeik mee is, maar de man in de Ziggo shop zei dat de problemen verholpen zijn.
De Horizon box is ingesteld in Eco mode en heb Wifi uitgezet via PC. Heb een aparte router.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eco mode sowieso niet doen. Vwb het flikkerende beeld, wat voor TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
De Horizon Box is aangesloten op een Marantz A/V receiver die weer is aangesloten op een Samsung LED TV.
Soms valt de Box geheel uit; soms valt alleen het beeld en geluid weg en dan helpt 't om de Marantz uit en aan te zetten. Flikkerend beeld is slechts sporadisch.

Ik heb de HDMI instellingen op RGB gezet, dat schijnt bij sommigen te helpen (veelal mensen met Philips TV's), maar heeft hier geen effect.

Ik zal de Eco mode 's uitzetten, hoewel dat eigenlijk alleen op de standby modus betrekking zou moeten hebben, dus ik twijfel of dat helpt.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Iemand enig idee hoe je de Harmony one met Hub aan het werk krijgt met de Horizonbox (7401)? Als ik bij Harmony afstandsbediening in de GUI Ziggo pak en dan GMT7401 voegt ie em wel toe maar aan/uit, niks werkt. Er zijn veel topics over op het net, maar het gros gaat over de oude 7400 kan niet juist vinden hoe ik de 7401 nu precies aan het werk kan krijgen :(

Update, blijkbaar moet je em niet als Ziggo, SMT-G7401 maar als Samsung SMT-G7401 toevoegen, nu werken alle standaard knoppen (behalve Guide en DVR).

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 24-09-2016 12:55 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Sinds enkele dagen is mijn horizon go niet meer gekoppeld aan mijn horizon mediabox.
Kan remote gen programma's inplannen als via de app de box bedienen.

Nu dacht ik dat mijn netwerkinstellingen wellicht verkloot waren dus opnieuw de internet instellingen toegepast, maar krijg gewoon geen koppeling tussen de horizon go app en de box.

Zijn meer mensen hier bekend mee ?
Het enige wat ik gemerkt heb is dat ik overgezet ben van het Zesko platform naar het UPC platform

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Ik ben al best lang ziggo klant met oa nog een lekker oude Humax decoder op de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Media Center met 2 tuners met CI+ en een smart tv met ingebouwde CI+. In de meterkast een modem van Ziggo in bridge en een eigen router erachter voor de Wi-Fi en LAN. In iedere kamer in huis heb ik 1 coax aansluiting (in de woonkamer 2) volgens Kema keur schema.

Zit nu te kijken naar een Horizon box voor in de woonkamer. Media Center / Media Portal is wel een beetje dood (zeker qua tv support).
De functies van de box zien er veelbelovend uit en zeker de replay tv spreekt me aan.
Ik twijfel nu alleen of ik het moet doen of niet. Heb niet helemaal helder wat de Horizon box nu allemaal over gaat nemen qua functies. Ik heb weinig trek om m'n hele infrastructuur om te gaan leggen; denk aan telefoon kabels. Is de router functie en wifi functie uit te schakelen? Ook vraag ik me af hoe het zit met de in gebruik zijnde smartcards; blijven deze het doen?

Het liefst zou ik hem er los bijzetten puur voor de tv functies, zonder alle overige poespas. Kan dit? Iemand ervaringen mee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Dat laatste is geen probleem, heb ik ook.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:52:
Het zal dus wel werken, maar niet zonder dat Ziggo er van afweet, want dat was de vraag. Die smartcard zal online willen.

Dacht wel dat het een echte card was, je kunt hem toch ook zonder Horizon box direct in je TV steken dacht ik?
Het moet werken indien jullie beiden in een oud ziggo of oud upc gebied zitten. Uiteraard zijn de nummers persoonsgebonden, maar niet aan een bepaald adres.
Uiteraard moet je wel een abonnement daar hebben van bijv catv oid.

Kaart eruit halen lukt niet, is een virtuele ''ingebouwde'' kaart. Niet zoals vroeger dat je die ergens erin moet steken.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 14-10-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Horizonbox aan bestaand netwerk geknoopt.

Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.6008
Cable Modem Serial Number EVW320B50xxxxxx

DHCP staat uit, dat wordt verzorgd door een C7 Archer met DD-WRT, ja die van Ziggo ;)

Hmm, in de Horizon box local Log:

Oct 14 19:37:30 Home Network is connected 
Oct 14 19:37:25 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:36:45 Home Network is connected 
Oct 14 19:36:40 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:36:00 Home Network is connected 
Oct 14 19:35:54 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:35:14 Home Network is connected 
Oct 14 19:35:09 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:34:29 Home Network is connected 
Oct 14 19:34:24 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:33:44 Home Network is connected 
Oct 14 19:33:39 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:32:58 Home Network is connected 
Oct 14 19:32:53 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:32:12 Home Network is connected 
Oct 14 19:32:07 Home Network is disconnected 
Oct 14 19:31:27 Home Network is connected 
Oct 14 19:31:25 Internet is connected 82.74.yyy.xxx
Oct 14 19:31:21 Home Network is disconnected 
--- -- --:--:-- Booting completed 
--- -- --:--:-- Home Network is connected 
--- -- --:--:-- DHCP daemon is started 
--- -- --:--:-- DHCP daemon is stop

Elke keer na ong. 40 sec. gedurende ong. 5 sec. disconnected. :?
Zo eerst eens de netwerkkabels nakijken.

Of iemand even in zijn log kan kijken of er ook zoiets te zien is?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
Meuzik schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:56:
Ik ben al best lang ziggo klant met oa nog een lekker oude Humax decoder op de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Media Center met 2 tuners met CI+ en een smart tv met ingebouwde CI+. In de meterkast een modem van Ziggo in bridge en een eigen router erachter voor de Wi-Fi en LAN. In iedere kamer in huis heb ik 1 coax aansluiting (in de woonkamer 2) volgens Kema keur schema.

Zit nu te kijken naar een Horizon box voor in de woonkamer. Media Center / Media Portal is wel een beetje dood (zeker qua tv support).
De functies van de box zien er veelbelovend uit en zeker de replay tv spreekt me aan.
Ik twijfel nu alleen of ik het moet doen of niet. Heb niet helemaal helder wat de Horizon box nu allemaal over gaat nemen qua functies. Ik heb weinig trek om m'n hele infrastructuur om te gaan leggen; denk aan telefoon kabels. Is de router functie en wifi functie uit te schakelen? Ook vraag ik me af hoe het zit met de in gebruik zijnde smartcards; blijven deze het doen?

Het liefst zou ik hem er los bijzetten puur voor de tv functies, zonder alle overige poespas. Kan dit? Iemand ervaringen mee?
Alleen als je oud UPC klant bent gebruik je de Horizon ook als modem en voor de telefoon zover ik weet.
Als je altijd Ziggo klant bent geweest dan gebruik je deze twee opties niet en blijf je gewoon het oude modem gebruiken en werkt de Horizon verder net zoals de Humax.

Je moet alleen de aansluitdoos (het kastje voor Radio/TV aansluiting) vervangen door een andere.
Meer kabels hoef je in theorie niet te veranderen. Nu is het wel zo dat de Horizon een stuk gevoeliger is voor storingen met coax kabels en aansluiten dus mochten deze kabels niet een kabelkeur merk hebben dan bestaat de kans dat je sneller last hebt van storingen, ook omdat het signaal retour gestuurd moeten worden.

In de regel betreft dit de kabels die niet in je muur zitten maar vanaf de aansluiting in de muur naar de apparaten. Als je goede coax gebruikt met ook goede aansluitingen (f-connectors) dan is er niet zoveel aan de hand. Je kunt het prima zelf aansluiten alleen als je toch ergens een probleem hebt, denk bv aan een signaal wat te zwak of juist te sterk is, kan dit nog problemen geven. Voordeel als je dit door een monteur laat doen de eerste problemen met een beetje geluk direct worden opgelost. Al zijn de aansluitmonteurs zeer beperkt in het oplossen van problemen en moet je uiteindelijk toch een storingsmonteur langs laten komen.

De Horizon is een mooi apparaat en waar veel mee mogelijk is. Het enige nadeel wat ik nog steeds behoorlijk storend vindt is dat hij traag is. Tijdens het oproepen van de gids en daar even doorheen scrollen is irritant. Dit gaat behoorlijk traag en zo zijn meer zaken die net niet lekker lopen. Zeker als je de Humax gewend bent. Ze zijn wel bezig (al een paar maanden) met een nieuwe update dus mogelijk dat er tzt een update komt die dit soort zaken verbetert maar nergens is iets te vinden wat de verbeteringen zullen zijn.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen dan zou ik toch weer voor de Horizon zijn door de vele mogelijkheden en inderdaad Replay TV wat soms toch handig is. Hou wel rekening dat dit alleen prettig werkt op niet commerciële zenders. Voor de commerciële zenders kun je niet voor/achteruit spoelen en zul je dus eerst een aantal min naar het vorige programma moeten kijken ook de reclames kun je niet doorspoelen.

Maar iets wat je wilt zien kun je opnemen en dan heb je daar geen last van. Het gaat meer een een programma wat je gemist hebt.

Meestal kun je het 14 dagen proberen dus bevalt hij niet dan stuur je hem weer retour. Even overleggen met Ziggo voor je gaat bestellen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
MikeOO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Alleen als je oud UPC klant bent gebruik je de Horizon ook als modem en voor de telefoon zover ik weet.
Als je altijd Ziggo klant bent geweest dan gebruik je deze twee opties niet en blijf je gewoon het oude modem gebruiken en werkt de Horizon verder net zoals de Humax.

...
Ik ben oud UPC klant, maar heb er gewoon een los modem bij gekregen destijds (meen april 2012). De horizon doet hier dus ook alleen maar de tv-functie vervullen. De rest is uitgeschakeld.
MikeOO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:31:Voor de commerciële zenders kun je niet voor/achteruit spoelen en zul je dus eerst een aantal min naar het vorige programma moeten kijken ook de reclames kun je niet doorspoelen.
Achteruit spoelen gaat wel, maar vooruit idd niet. Knap irritant als de gids halverwege een programma begint met replay tv. Dan mag je dus het programma ervoor eerst helemaal uitkijken voor je het programma waar het eigenlijk om ging vanaf het begin kan zien. En dan nog moet je switchen, omdat hij na een programma niet onbeperkt door gaat (meen iets van een half uur of zo).

[ Voor 36% gewijzigd door Autofan1985 op 17-10-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
DeepR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:31:
Laatst oude DVR box vervangen door Horizon Box. Met DVR box nooit problemen gehad. Signaal is prima.
Horizon Box gaat soms niet aan, valt soms uit, krijg na een tijdje een flikkerend scherm etc.
Wat een rotzooi. Moet ik nu een vervangend ding gaan aanvragen? Ik heb liever die ouwe terug maar die hebben ze niet meer...
Eigenlijk tegen beter weten in aangeschaft, want ik wist dat er veel gezeik mee is, maar de man in de Ziggo shop zei dat de problemen verholpen zijn.
De Horizon box is ingesteld in Eco mode en heb Wifi uitgezet via de PC. Heb een aparte router.
De Horizon Box is aangesloten op een Marantz A/V receiver die weer is aangesloten op een Samsung LED TV.
Soms valt de Box geheel uit; meestal valt alleen het beeld en geluid weg en dan helpt 't om de Marantz uit en aan te zetten. Flikkerend beeld is slechts sporadisch.
Bovenstaande problemen zijn wonderbaarlijk genoeg verholpen door de HDMI kabel (die bij de oude DVR box prima werkte) te vervangen door de bij de Horizon box meegeleverde HDMI kabel. 8)7
Wie weet kan 't ooit nog 's iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:09
DeepR schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:39:
[...]

Bovenstaande problemen zijn wonderbaarlijk genoeg verholpen door de HDMI kabel (die bij de oude DVR box prima werkte) te vervangen door de bij de Horizon box meegeleverde HDMI kabel. 8)7
Wie weet kan 't ooit nog 's iemand helpen.
Wat jij hier beschrijft hebben wij ook gehad. Echter niet na wisselen van type box maar gewoon random van de een op andere dag. Na vervangen HDMI kabel probleem verholpen. Gek genoeg weten ze dit bij de Helpdesk ook, structureel probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar bevindt zich het infrarode oog in de horizon mediabezuinigingen G 7401?
Het externe infrarode oog moet daar nl. zo dicht mogelijk bij bevestigd worden om de Logitech afstandsbediening te kunnen gebruiken voor de box die in een dichte kast staat.
Wie o wie kan me verder helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediabezuinigingen moet zijn MEDIABOX🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:49:
Waar bevindt zich het infrarode oog in de horizon mediabezuinigingen G 7401?
Het externe infrarode oog moet daar nl. zo dicht mogelijk bij bevestigd worden om de Logitech afstandsbediening te kunnen gebruiken voor de box die in een dichte kast staat.
Wie o wie kan me verder helpen????
Weet het zo uit mn hoofd niet meer, maar als je er met een zaklamp op schijnt kun je het wel redelijk makkelijk vinden.

Ik heb alleen de horizon weer uit de kast gehaald, deze werd VEEL te warm en begon kuren te vertonen :(

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
De laatste dagen wat vreemds met de box (7401).
Bij opnames blijft de opname willekeurig even hangen tijdens het afspelen.
Dit is voor enkele seconden en gaat dan weer verder.

Iemand hier bekend mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Alles werkt prima met mijn Horizon Box, behalve MyPrime. Het geluid loopt wel een beetje, maar het beeld is elke paar seconden een andere blokkendoos, soms blijft de blokkendoos helemaal stilstaan.

Hoe kan dit terwijl bijvoorbeeld ReplayTV foutloos werkt? Heeft het nut om een andere kabel te gaan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
MdO82 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:20:
De laatste dagen wat vreemds met de box (7401).
Bij opnames blijft de opname willekeurig even hangen tijdens het afspelen.
Dit is voor enkele seconden en gaat dan weer verder.

Iemand hier bekend mee ?
Dat doet mijn box altijd als ik langs een lopende opname gezapt ben. Precies op het moment dat ik dan langs de zender zap die opgenomen wordt heb ik een hanger van een paar tellen als ik de opname bekijk.

Wat mij opvalt is dat er afgelopen zondag ineens een hele rits geplande serie opnamen weg zijn. Volgens mijn vrouw was dat ook bij de overgang naar de zomertijd 8)7 lijkt me sterk maar goed.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:43

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb sinds een week of vier de horizon box maar inmiddels 3 keer storing gehad.
Eenmaal alleen de kanalen 1,2,3 en de regionale kanalen voor twee dagen en tweemaal de storing waarbij replay tv en on demand niet werkten voor meerdere dagen.
Ziggo wilde een monteur sturen om de wanddoos te vervangen omdat het bijgeleverde kastje er wel op aangesloten kan worden,maar niet vastklinkt simpelweg omdat ons wandkastje die pin niet heeft.
Inmiddels is de monteur weer geannuleerd omdat de storing dus toch op het netwerk bleek te zitten.

Zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19
Ja de wifi en router functies zijn uit te schakelen. Ik heb een connectbox als router en voor de wifi. De wifi op de horizonbox heb ik helemaal uitgezet, dus zowel het 2,4 als 5ghz signaal. Stoorde enorm met de connectbox. Heb de horizonbox met n utp kanel aangesloten op de connectbox en via een powerline adapter aangesloten op de extra mediabox boven. Werkt prima. Ik kom van xs4all af en tis wel wennen aan die horizonbox. Dat ding is me een partij traag:/ opnemen in de cloud hebben ze ook nog nooit van gehoord bij ziggo. Dat deed xs4all een stuk beter. Het aanbod van ziggo is dan weer een stuk beter dan van xs4all en alles werkt prima, dus ben verder tevreden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 00:34

KoffieNT

banaan

Een tijd geleden heb ik wat problemen gehad met de router van Ziggo; een instabiel signaal.
Na een tijdje leek dat weer goed te gaan, maar de problemen zijn helaas teruggekeerd.
De afgelopen weken zijn er nogal eens storingen geweest in de wijk, maar nu merk ik ook (zonder bekende storingen) dat ik weer een instabiele verbinding heb, zoals toen in juni.

Met simpele pingtest naar bekende adressen zie ik toch (weer) een aantal spikes. Toen ik 2 jaar terug nog Horizon had (dat is nu gesplists, tv via Horizon-box. Internet via Ziggo-box) had ik die nooit. Google pingde tussen de 18 en 23ms. Onafgebroken. Dat ziet er nu anders uit:

Link naar plaatje

Waar ik nog niet eerder aan heb gedacht, is het pingen van de router zelf. Zo gezegd zo gedaan. Ik verwachtte daarbij een onafgebroken 1ms lijst, maar wat blijkt..ook daar zitten spikes in.

Link naar plaatje

Kan iemand bevestigen dat het probleem wellicht (onder andere) aan de Ziggo-box/router zelf zou kunnen liggen?

Ik heb verschillende hardware (pc, laptop) en bekabeling (en op wifi) geprobeerd. Geen verschil. De plaatjes zijn met de meest simpele verbinding. Muur, korte coax, router, korte CAT5E kabel. Laptop/pc.

:D

• MikeOO
KoffieNT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:13:
Een tijd geleden heb ik wat problemen gehad met de router van Ziggo; een instabiel signaal.
Na een tijdje leek dat weer goed te gaan, maar de problemen zijn helaas teruggekeerd.
De afgelopen weken zijn er nogal eens storingen geweest in de wijk, maar nu merk ik ook (zonder bekende storingen) dat ik weer een instabiele verbinding heb, zoals toen in juni.

Met simpele pingtest naar bekende adressen zie ik toch (weer) een aantal spikes. Toen ik 2 jaar terug nog Horizon had (dat is nu gesplists, tv via Horizon-box. Internet via Ziggo-box) had ik die nooit. Google pingde tussen de 18 en 23ms. Onafgebroken. Dat ziet er nu anders uit:

Link naar plaatje

Waar ik nog niet eerder aan heb gedacht, is het pingen van de router zelf. Zo gezegd zo gedaan. Ik verwachtte daarbij een onafgebroken 1ms lijst, maar wat blijkt..ook daar zitten spikes in.

Link naar plaatje

Kan iemand bevestigen dat het probleem wellicht (onder andere) aan de Ziggo-box/router zelf zou kunnen liggen?

Ik heb verschillende hardware (pc, laptop) en bekabeling (en op wifi) geprobeerd. Geen verschil. De plaatjes zijn met de meest simpele verbinding. Muur, korte coax, router, korte CAT5E kabel. Laptop/pc.
Dat er af en toe verhogingen in zitten kom je denk ik overal wel tegen. Zolang het maar niet contant is lijkt mij dat ook geen probleem.

Log eens in op je modem en kijk in de logbestand of je daar iets kunt vinden wat een verklaring kan zijn.
Ook handig om te beschrijven wat je ervaart als je zegt instabiele verbinding. Dat is een ruim begrip en zonder deze info lastig om te kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn.

Als eens een paar keer een speedtest uitgevoerd, liefst in veilige mode opgestart. Hiermee schakel je bepaalde factoren uit die van invloed kunnen zijn op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MikeOO schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:43:
[...]

Dat er af en toe verhogingen in zitten kom je denk ik overal wel tegen. Zolang het maar niet contant is lijkt mij dat ook geen probleem.

Log eens in op je modem en kijk in de logbestand of je daar iets kunt vinden wat een verklaring kan zijn.
Ook handig om te beschrijven wat je ervaart als je zegt instabiele verbinding. Dat is een ruim begrip en zonder deze info lastig om te kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn.

Als eens een paar keer een speedtest uitgevoerd, liefst in veilige mode opgestart. Hiermee schakel je bepaalde factoren uit die van invloed kunnen zijn op de snelheid.
Thanks voor je reply :)
In de router zelf weet ik niet precies waar ik naar moet kijken; status, downstream, upstream, configuratie, netwerk historie?

Een instabiele verbinding noem ik op de eerste plek wanneer ik die spikes zie in een pingtest. Zo ook wanneer ik ze uitvoer vanaf de router zelf (tabje Ping). Dat heb ik tijdens het gebruik van de Horizon-box nooit gehad (tenzij er daadwerkelijk ook problemen waren).
Daarnaast dat sommige websites opeens even niet te bereiken zijn en na een refresh wel. Lijkt mij geen toevalligheid.
En tenslotte ervaar ik tijdens het gamen hoge pings. Meestal een constante 15~20ms, met opeens een spike naar de 100:

Ping normaal
Hoge ping

Ik ben dan ook al een aantal keer gekickt wegens een 'te hoge ping'.

Ik vind het ook behoorlijk merkwaardig om ping spikes te zien tijdens een test in het lokale netwerk en daarom verdenk nog altijd dat het probleem in de Ziggo-modem zelf zit (met misschien nog iets in de verbinding naar buiten toe er bij).

Tijdens een speedtest (safe mode/verschillende devices) haal ik altijd netjes de 300 down, 30 up en is ook de ping netjes in orde. Het probleem is dat de ping maar een hele korte tijd getest wordt.

Nog een vraagje: Heeft een monteur doorgaans altijd een extra modem/router bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
KoffieNT schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:21:
[...]

Thanks voor je reply :)
In de router zelf weet ik niet precies waar ik naar moet kijken; status, downstream, upstream, configuratie, netwerk historie?

Een instabiele verbinding noem ik op de eerste plek wanneer ik die spikes zie in een pingtest. Zo ook wanneer ik ze uitvoer vanaf de router zelf (tabje Ping). Dat heb ik tijdens het gebruik van de Horizon-box nooit gehad (tenzij er daadwerkelijk ook problemen waren).
Daarnaast dat sommige websites opeens even niet te bereiken zijn en na een refresh wel. Lijkt mij geen toevalligheid.
En tenslotte ervaar ik tijdens het gamen hoge pings. Meestal een constante 15~20ms, met opeens een spike naar de 100:

Ping normaal
Hoge ping

Ik ben dan ook al een aantal keer gekickt wegens een 'te hoge ping'.

Ik vind het ook behoorlijk merkwaardig om ping spikes te zien tijdens een test in het lokale netwerk en daarom verdenk nog altijd dat het probleem in de Ziggo-modem zelf zit (met misschien nog iets in de verbinding naar buiten toe er bij).

Tijdens een speedtest (safe mode/verschillende devices) haal ik altijd netjes de 300 down, 30 up en is ook de ping netjes in orde. Het probleem is dat de ping maar een hele korte tijd getest wordt.

Nog een vraagje: Heeft een monteur doorgaans altijd een extra modem/router bij?
Blijft altijd lastig als het niet constant gebeurt. Hoe toon je aan bij Ziggo dat je een probleem hebt zeker als alleen de ping af en toe hoog is. Als je meerdere keren op een dag gebeurt dan kun je proberen een storing te melden bij Ziggo en dat er een monteur langs komt. Hou wel rekening dat mocht de monteur niets vinden of dat het toch aan jouw kant zit je 35 euro moet betalen.

Merk zelf ook wel dat ik soms hogere ping tijden heb maar heb daar verder geen problemen mee. Speel gaan games :)

Maar zou het vandaag nog even testen voor je. Blijken ze gisteravond hier werkzaamheden te hebben uitgevoerd en heb ik nu een snelheid van gem. 5Mpbs ipv 200Mbps en tijden pingen time-out errors met regelmatig. Zo konden natuurlijk niets vinden dus komt er volgende week donderdag al een monteur langs, zucht.

Dus kan het nu niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MikeOO schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:29:
[...]

Blijft altijd lastig als het niet constant gebeurt. Hoe toon je aan bij Ziggo dat je een probleem hebt zeker als alleen de ping af en toe hoog is. Als je meerdere keren op een dag gebeurt dan kun je proberen een storing te melden bij Ziggo en dat er een monteur langs komt. Hou wel rekening dat mocht de monteur niets vinden of dat het toch aan jouw kant zit je 35 euro moet betalen.

Merk zelf ook wel dat ik soms hogere ping tijden heb maar heb daar verder geen problemen mee. Speel gaan games :)

Maar zou het vandaag nog even testen voor je. Blijken ze gisteravond hier werkzaamheden te hebben uitgevoerd en heb ik nu een snelheid van gem. 5Mpbs ipv 200Mbps en tijden pingen time-out errors met regelmatig. Zo konden natuurlijk niets vinden dus komt er volgende week donderdag al een monteur langs, zucht.

Dus kan het nu niet voor je testen.
Ik heb inmiddels een afspraak ingepland. De telefoonmedewerker gaf ook aan dat de router wat rare waardes aangaf bij het uitlezen en dat hij er vanuit ging dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik zal na maandagavond even posten wat de monteur zei/heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Update: Gisteravond is de monteur geweest.

Ik heb het 300/30mbit-abonnement (Internet Max) met bijbehorende witte Ziggo box.
Al sinds ik de modem heb ondervind ik problemen, zie hierboven.
Zeker omdat ik op het lokale netwerk ook pingspikes heb was ik er stiekem van overtuigd dat het probleem in ieder geval in de modem zit en dat bleek ook zo te zijn.
De monteur wist me te vertellen dat het een bekend probleem is met deze boxen (een geheugenlek).. Verder waren er geen problemen te vinden.
Wat hij me ook verteld heeft was dat de telefoonproblemen die we al een tijdje hebben (wij horen andere mensen wel, maar zij ons niet) ook door het modem zouden komen. We waren al aan het zoeken naar een vervangende telefoon..

Hij had alleen een Technicolor 7200-modem bij die maar tot 200mbit kon, maar die wilde ik graag aansluiten zolang ik van de pingspikes af was. Zo gezegd, zo gedaan. Het kon tot 24 uur duren voordat ie online zou zijn en misschien ook helemaal niet omdat deze modem officieel niet bij het 300mbit-abo hoort.
Mocht het laatste het geval zijn, moest ik bellen om mijn abonnement bij te stellen naar het 150/15mbit-abonnement (Internet Complete). Dat heb ik dan ook vanavond gedaan.

Goede monteur deze keer!

Ik hoop morgen weer goed online te zijn met 150mbit en een perfect werkende Technicolor modem. Tot dan kan ik nog gebruikmaken van de witte box (en 300mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Mooi. Wat ik me nog afvraag: krijg je ook geld terug vanwege het feit dat Ziggo geen werkende 300Mbit oplossing kan leveren terwijl je wel zo'n abonnement hebt? Lijkt me niet meer dan normaal. Verder heeft zo te lezen Ziggo een probleem, want ze hebben geen naar behoren werkende hardware beschikbaar voor hun 300Mbit abonnementen. Af en toe 300Mbit tussen de pingspikes door is natuurlijk geen 300Mbit... Uiteraard ben je niet de enige maar krijg Ziggo maar eens zo ver dat ze het probleem erkennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cap schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:03:
Mooi. Wat ik me nog afvraag: krijg je ook geld terug vanwege het feit dat Ziggo geen werkende 300Mbit oplossing kan leveren terwijl je wel zo'n abonnement hebt? Lijkt me niet meer dan normaal. Verder heeft zo te lezen Ziggo een probleem, want ze hebben geen naar behoren werkende hardware beschikbaar voor hun 300Mbit abonnementen. Af en toe 300Mbit tussen de pingspikes door is natuurlijk geen 300Mbit... Uiteraard ben je niet de enige maar krijg Ziggo maar eens zo ver dat ze het probleem erkennen..
Dan zul je ze eerst de kans moeten geven om het op te laten lossen. Dus zijn je problemen al bekend bij Ziggo? Hebben ze al een kans gehad om het te onderzoeken en er iets aan te doen?
Zo ja, dan zullen ze vast zelf wel met een voorstel komen mocht het allemaal niet werken. Zo niet, meldt je eerst eens bij Ziggo voordat je het al hebt over vergoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Voor de duidelijkheid, want het lijkt alsof je de wedervragen aan mij richt: ik heb dus geen probleem, KoffieNT duidelijk wel. :)

En het is een beetje een standaard "consuwijzer" achtig antwoord moet ik zeggen, die algemeenheden snap ik wel maar een deel van die vragen zijn toch allang beantwoord door KoffieNT? Wat valt er te lezen:

- probleem is al gemeld bij Ziggo door KoffieNT, vandaar ook dat er een monteur gekomen is;
- problemen (internet werkt niet goed (ping) en bellen ook niet) zijn volgens de monteur reeds bekende problemen;
- oplossing is voorlopig (?) dat er een veel langzamer modem geïnstalleerd is dat in ieder geval stabiel werkt, maar dus geen 300 mbit snelheden conform abonnement;
- een definitieve oplossing staat niet vermeld.

Herformulering vragen aan KoffieNT: :P

Eerste vraag: afgezien van de tijdelijke work around, hoe gaat Ziggo het probleem oplossen? Software update? Hardware update?

Tweede vraag: aangezien dit een bekend probleem blijkt te zijn, speelt dit ook bij andere klanten. Is Ziggo bekend bij hoeveel/welke klanten? En gaat Ziggo dit probleem ook oplossen bij anderen klanten of gaat dit volgens het bekende "piep systeem", dwz dat ze pas bij iemand in actie komen als hij over het aanwezige probleem klaagt?

Derde vraag: mocht de workaround van inruil door een langzamer modem de definitieve "oplossing" zijn, heeft Ziggo ook een tegemoetkoming / abonnementswijziging aangeboden omdat het geen werkende 300Mbit oplossing kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Cap schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:23:
Voor de duidelijkheid, want het lijkt alsof je de wedervragen aan mij richt: ik heb dus geen probleem, KoffieNT duidelijk wel. :)

En het is een beetje een standaard "consuwijzer" achtig antwoord moet ik zeggen, die algemeenheden snap ik wel maar een deel van die vragen zijn toch allang beantwoord door KoffieNT? Wat valt er te lezen:

- probleem is al gemeld bij Ziggo door KoffieNT, vandaar ook dat er een monteur gekomen is;
- problemen (internet werkt niet goed (ping) en bellen ook niet) zijn volgens de monteur reeds bekende problemen;
- oplossing is voorlopig (?) dat er een veel langzamer modem geïnstalleerd is dat in ieder geval stabiel werkt, maar dus geen 300 mbit snelheden conform abonnement;
- een definitieve oplossing staat niet vermeld.
Het probleem speelt sinds ik deze modem (en het 300mbit-abo) in gebruik heb. Destijds (juli) is er een monteur geweest die mijn klacht helaas niet zo serieus nam. "Ik game zelf niet dus ik weet het niet". Oke dus we lossen het probleem maar niet op dan of?..
Hij vond 280 van de 300mbit en een schommelende grafiek ook wel acceptabel.

Anyway. Na een tijdje maar geaccepteerd dat die pingspikes 'normaal gedrag' is. (in de tussentijd ook nog contact gehad met Ziggo via het forum en daarna werd 300/300 en 30/30 'stabiel' gehaald)
De afgelopen maand zijn er nogal wat storingen in de buurt geweest en opeens waren de pingspikes dubbel, triple zo niet erger aanwezig, buiten storingtijden. Daarop heb ik een nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur en hoopte ik op een andere dan de vorige keer. Dat was gelukkig zo en hij speelde zelf ook games dus hij begreep meteen waar ik het over had. Mooi!

Ik heb hem gevraagd of hij een andere modem bij zich had en dan niet een witte Ziggo-box. Schijnbaar is de witte de enige optie die er is voor het 300mbit-abo en had hij alleen een Technicolor 7200 bij (max 200mbit).
Ik heb zelf voor die oplossing gekozen: Liever minder mbits en geen pingspikes, dan 300mbit maar niet echt games kunnen spelen.
Op dit moment is de wijziging in het abonnement nog niet doorgevoerd en heb ik nog altijd de witte box en 300mbit in gebruik. Mocht de Technicolor over een uur of twee nog steeds niet werken, zal ik nogmaals bellen om te kijken wat de status is.

Om antwoord te geven op de vragen:
Herformulering vragen aan KoffieNT: :P

Eerste vraag: afgezien van de tijdelijke work around, hoe gaat Ziggo het probleem oplossen? Software update? Hardware update?
Er wordt op dit moment nieuwe (beta!)software voor de ziggo-boxen uitgerold bij de klanten heb ik begrepen.
Ik heb besloten daar niet op te willen wachten omdat de kans bestaat dat het probleem er nog steeds is en ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee.
Tweede vraag: aangezien dit een bekend probleem blijkt te zijn, speelt dit ook bij andere klanten. Is Ziggo bekend bij hoeveel/welke klanten? En gaat Ziggo dit probleem ook oplossen bij anderen klanten of gaat dit volgens het bekende "piep systeem", dwz dat ze pas bij iemand in actie komen als hij over het aanwezige probleem klaagt?
Daar kan ik geen antwoord op geven want ik weet het niet, maar ik heb het idee: Zolang er 'niemand' klaagt, gebeurt er weinig.
Ook is het zo dat alleen gamers of mensen die een constante (echt constante) verbinding nodig hebben merken dat er iets aan de hand is. Zoals eerder gezegd; 300mbit wordt gehaald, 30mbit wordt gehaald en de verbinding lijkt stabiel voor een gemiddelde internet-gebruiker.
Derde vraag: mocht de workaround van inruil door een langzamer modem de definitieve "oplossing" zijn, heeft Ziggo ook een tegemoetkoming / abonnementswijziging aangeboden omdat het geen werkende 300Mbit oplossing kan leveren?
Ondanks dat ik wel van de principes ben, heb ik op dit moment allang vrede met 150/15 als de ping stabiel is en daarnaast de telefoon weer goed werkt. Zoals het nu is gelopen, is ongeveer mijn eigen idee geweest.
Ik kan wel 300mbit blijven eisen, maar dan moet ik wachten op nieuwe beta-software, of totdat de hardware gaat veranderen en zoals ik eerder zei:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=twIL6m3jw04]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 09:03
Zie net dat "onder" Nederland 1 op de Horizonbox Videoland en Netflix als zenders zijn toegevoegd. In september was al aangekondigd dat dit zou gebeuren voor het eind van het jaar, het lijkt er nu op dat de 1e stap daartoe genomen is. Zenders doen nu nog niks, maar neem aan dat dit nu snel gaat komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
McLovinB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:12:
Zie net dat "onder" Nederland 1 op de Horizonbox Videoland en Netflix als zenders zijn toegevoegd. In september was al aangekondigd dat dit zou gebeuren voor het eind van het jaar, het lijkt er nu op dat de 1e stap daartoe genomen is. Zenders doen nu nog niks, maar neem aan dat dit nu snel gaat komen dan
Wat bedoel je met onder Nederland 1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 09:03
martinusz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:17:
[...]

Wat bedoel je met onder Nederland 1??
Uh, ja wist even niet hoe het aan te duiden, maar tussen Nederland (zender 1) en Ziggo eventkanaal (zender 999). Videoland en Netflix hebben beiden zendernummer 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
McLovinB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:21:
[...]

Uh, ja wist even niet hoe het aan te duiden, maar tussen Nederland (zender 1) en Ziggo eventkanaal (zender 999). Videoland en Netflix hebben beiden zendernummer 0
Aha, hier nog niet, hier springt ie naar 999 onder 1.
Ik had eerder verwacht dat ze een app in het menu zou brengen voor Netflix, ben benieuwd hoe dat werkt met een zender...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Meuzik schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:56:

edit:

Zie net dat ik op een erg oude post gereageerd heb, deze stond als nieuwste post, vaag...

WIFI en router is uit te zetten, dat kun je terug lezen in dit topic / opzoeken op internet. Het is wel wat gedoe om de wifi uit te krijgen. Top tip: sluit de ethernet poorten van de horizon niet aan op de rest van je netwerk er komt namelijk een dag dat je twee DHCP servers hebt :(

[ Voor 3% gewijzigd door wortelsoft op 01-12-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zo! Het lijkt er op dat het gelukt is.
Gisteravond om 21:50 merkte ik dat het abo overgezet werd van 300mbit naar 150mbit, maar de nieuwe (Technicolor) modem werkte nog niet. Gelukkig had ik nog altijd verbinding met de Ziggo-box. (overigens net zo instabiel).

Een half uurtje geleden merkte ik nogmaals een onderbreking in de verbinding en dat leek mij het moment om de nieuwe router nog eens te proberen en jawel; Hij doet het! (*vuurwerk-animatie)

De oude situatie (300mbit/witte Ziggo-box):
Link 1
Link 2
Link 3

De nieuwe situatie (150mbit/Technicolor 7200):
Link 4

Wat een verschil!

edit: Nog wat meer ploatjes.
Pings met Battlefield 1:
Oude situatie ~17ms:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xnplxu4fdp5sx.jpg
En dan opeens even:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fxawcxr5hddab.jpg

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v60s8xfesohwn.jpeg
En ik heb geen uitschieters gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door KoffieNT op 01-12-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Iemand een oplossing voor het eeuwige gestotter met die Horizon box?
Sinds een week of drie is het echt schering en inslag met dat ding, wat een apparaat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
Iemand een oplossing voor het eeuwige gestotter met die Horizon box?
Sinds een week of drie is het echt schering en inslag met dat ding, wat een apparaat zeg.
Heb je de bekabeling op orde/gecheckt?
Originele zwarte kabel van Ziggo ertussen?

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel36 op 05-12-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Daniel36 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:50:
[...]

Heb je de bekabeling op orde/gecheckt?
Het stotteren is iets van de laatste 3-4 weken. Hiervoor (zeker 4 maanden) geen last van gehad.
Wel van andere gebreken van de Horizon maar dat is een ander verhaal :+ .

Door een Ziggo monteur is hier een versterker en alles geplaatst en doorgemeten, allemaal dikke prima.
(betreft nieuwbouw woning)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Tja, daar mag het niet aan liggen dus zou je zeggen.
Ik heb dat ding nu een week of 5 en al meerdere keren storingen gehad vanuit Ziggo zelf.
Verder "hangt" het ding zelf wel eens en dan reset ik hem door hem uit en weer aan te zetten.
Soms moet de knop achterop ff aan/uit.
Tis een vrij kwetsbaar geheel heb ik het idee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:52:
[...]

Het stotteren is iets van de laatste 3-4 weken. Hiervoor (zeker 4 maanden) geen last van gehad.

Door een Ziggo monteur is hier een versterker en alles geplaatst en doorgemeten, allemaal dikke prima.
Stotteren, in de zin van blokken/strepen in beeld of andere verschijnselen?

Dit wordt meestal toch veroorzaakt door incorrecte bekabeling/connectoren, waardoor instraling van bijvoorbeeld 4G voor problemen zorgt in je beeld.
Wat voor connectoren zitten er aan de COAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:52:
[...]

Stotteren en hangen komt voornamelijk door technische fouten in de installatie. Slechte kabels, connectoren, wcd's en montage hiervan liggen vaak ten grondslag aan de problemen. Massa is hierbij het belangrijkste. Onvoldoende of geen massa maken en je Horizon gaat spoken. Meten kun je doen als monteur maar de meter zal dan zeggen niets aan de hand. Gezien de meeste meters van de Ziggo monteurs niet realtime meten maar per x sec een meting doen en daarmee dus niet de fouten zien.

Daarbij is het product opzich prima. Het product zou niet goed zijn als bij iedereen de problemen zich voordoen. Gezien er een grotere groep klanten is zonder problemen dan met problemen betekend dit dat de ontvanger zijn werk doet. Het probleem moet dan ook buiten de ontvanger gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
martinusz schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:57:
[...]

Stotteren, in de zin van blokken/strepen in beeld of andere verschijnselen?

Dit wordt meestal toch veroorzaakt door incorrecte bekabeling/connectoren, waardoor instraling van bijvoorbeeld 4G voor problemen zorgt in je beeld.
Wat voor connectoren zitten er aan de COAX?
Ik heb geen blokken of strepen maar het beeld hangt af en toe en de tv gids is rete traag.
MediaZoo schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:02:

[...]

Stotteren en hangen komt voornamelijk door technische fouten in de installatie. Slechte kabels, connectoren, wcd's en montage hiervan liggen vaak ten grondslag aan de problemen. Massa is hierbij het belangrijkste. Onvoldoende of geen massa maken en je Horizon gaat spoken. Meten kun je doen als monteur maar de meter zal dan zeggen niets aan de hand. Gezien de meeste meters van de Ziggo monteurs niet realtime meten maar per x sec een meting doen en daarmee dus niet de fouten zien.

Daarbij is het product opzich prima. Het product zou niet goed zijn als bij iedereen de problemen zich voordoen. Gezien er een grotere groep klanten is zonder problemen dan met problemen betekend dit dat de ontvanger zijn werk doet. Het probleem moet dan ook buiten de ontvanger gezocht worden.
Het beeld staat af en toe een halve seconde stil maar geluid gaat door.
Verder is de tv gids/replay tv de laatste 3 weken ergggg traaaaag of werkt helemaal niet.
Volgens de site zijn er geen storingen (meer), laatste was 3 weken terug ofzo.

Daar komt bij dat het al wel 4 maanden helemaal goed gaat (op zijn normale gebreken na, die iedereen heeft) en sinds een week of 3 (na een storing lijkt wel) is het af en toe niet te doen om tv te kijken of opnames terug te kijken. Dit terwijl er bij mij in huis natuurlijk helemaal niets veranderd of verplaatst is.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 05-12-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:29:
[...]

Ik heb geen blokken of strepen maar het beeld hangt af en toe en de tv gids is rete traag.

[...]

Het beeld staat af en toe een halve seconde stil maar geluid gaat door.
Verder is de tv gids/replay tv de laatste 3 weken ergggg traaaaag of werkt helemaal niet.
Volgens de site zijn er geen storingen (meer), laatste was 3 weken terug ofzo.

Daar komt bij dat het al wel 4 maanden helemaal goed gaat (op zijn normale gebreken na, die iedereen heeft) en sinds een week of 3 (na een storing lijkt wel) is het af en toe niet te doen om tv te kijken of opnames terug te kijken. Dit terwijl er bij mij in huis natuurlijk helemaal niets veranderd of verplaatst is.
Je omschrijft precies waarvoor ik de oplossing aandraag. Vrijwel iedere Horizon storing, op electronische defecten na, komt hierop neer. In het slechtste geval valt het signaal weg met foutmeldingen 2010/2020. Maar haperend beeld en een enorm traag functionerende Horizon is altijd te wijten aan onvoldoende/geen massa. Nog geen Horizon box gezien waar dit niet de oorzaak van de ellende was maar een fout in de software.

En natuurlijk is er in jouw huis helemaal niets veranderd of verplaatst. Maar buiten je huis veranderd er van alles continu op het gebied van draadloze communicatie. Activeren ze een 4G mast en je hebt opeens storing? Dan was je kabel al slecht alleen de bron van storingen ontbrak. Die is toegevoegd en je hebt niets veranderd en toch zijn er problemen. 4G mast de oorzaak? Nee, je kabels zijn niet geschikt voor de toepassing waarvoor je ze gebruikt. Daarbij veranderd Ziggo ook voldoende op de kabel waardoor je eerst geen problemen ervaart en opeens toch wel problemen hebt. Als het bij iedereen stoort ligt het aan Ziggo. Heeft een enkele klant er last van dan moet er veel eerder bij de klant gezocht worden ipv. Ziggo. Maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd en kwam er iedere keer op het zelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MediaZoo schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:52:
[...]

Je omschrijft precies waarvoor ik de oplossing aandraag. Vrijwel iedere Horizon storing, op electronische defecten na, komt hierop neer. In het slechtste geval valt het signaal weg met foutmeldingen 2010/2020. Maar haperend beeld en een enorm traag functionerende Horizon is altijd te wijten aan onvoldoende/geen massa. Nog geen Horizon box gezien waar dit niet de oorzaak van de ellende was maar een fout in de software.

En natuurlijk is er in jouw huis helemaal niets veranderd of verplaatst. Maar buiten je huis veranderd er van alles continu op het gebied van draadloze communicatie. Activeren ze een 4G mast en je hebt opeens storing? Dan was je kabel al slecht alleen de bron van storingen ontbrak. Die is toegevoegd en je hebt niets veranderd en toch zijn er problemen. 4G mast de oorzaak? Nee, je kabels zijn niet geschikt voor de toepassing waarvoor je ze gebruikt. Daarbij veranderd Ziggo ook voldoende op de kabel waardoor je eerst geen problemen ervaart en opeens toch wel problemen hebt. Als het bij iedereen stoort ligt het aan Ziggo. Heeft een enkele klant er last van dan moet er veel eerder bij de klant gezocht worden ipv. Ziggo. Maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd en kwam er iedere keer op het zelfde uit.
Kabels hier zijn zo kort mogelijk en allemaal voorzien van het keurmerk zoals Ziggo voorschrijft. De installatie in de meterkast is uitgevoerd door Ziggo en gecontroleerd.
Verder is het een nieuwbouw woning welke goed geaard is. Het is niet zo dat de klachten sporadisch zijn hoor. De box is softwarematig een ramp en het regent klachten over van alles en nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:51:
[...]

Kabels hier zijn zo kort mogelijk en allemaal voorzien van het keurmerk zoals Ziggo voorschrijft. De installatie in de meterkast is uitgevoerd door Ziggo en gecontroleerd.
Verder is het een nieuwbouw woning welke goed geaard is. Het is niet zo dat de klachten sporadisch zijn hoor. De box is softwarematig een ramp en het regent klachten over van alles en nog wat.
En de connectoren?

Type dit:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/422-0/coax-stekker-male-aansluiting-iec-male.jpg

Of meer dit?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.bestebeeld.nl/media/catalog/product/cache/6/thumbnail/225x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/q/0/q000346_1.jpg

Zelf eraan gezet of zitten de connectoren al standaard aan de kabel?

Hier ook tijd problemen gehad, maar uiteindelijk lag het toch echt aan de connectoren en de manier waarop de kabel gestript was. Na corrigeren hiervan, geen strepen, snelle tv gids en gewoon een prima box om mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:51:
[...]

Goed dat je huis, net als iets willekeurig ander pand, goed geaard is. Het gaan om de coax installatie en niet om de elektrische installatie. Ik kom genoeg werk van Ziggo monteurs tegen waarbij er geen aarde gemaakt is op het AOP. En toch ligt het niet aan de Box anders zou iedereen er last van hebben. Wat ik nog vreemder vind is dat de boxen die ik aangesloten heb of waarbij storingen waren er nu totaal geen problemen zijn.

Wil je het opgelost hebben of wil je klagen en zeuren zonder verder te komen?

[ Voor 13% gewijzigd door MediaZoo op 05-12-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MediaZoo schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:23:
[...]

Goed dat je huis, net als iets willekeurig ander pand, goed geaard is. Het gaan om de coax installatie en niet om de elektrische installatie. Ik kom genoeg werk van Ziggo monteurs tegen waarbij er geen aarde gemaakt is op het AOP. En toch ligt het niet aan de Box anders zou iedereen er last van hebben. Wat ik nog vreemder vind is dat de boxen die ik aangesloten heb of waarbij storingen waren er nu totaal geen problemen zijn.

Wil je het opgelost hebben of wil je klagen en zeuren zonder verder te komen?
De connectoren zitten aan de gekeurde kabel en zijn dus geen zelfbrouwsels.
Dat dit topic al 200 pagina's is geeft natuurlijk wel iets aan dat is het enige dat ik probeer te zeggen. De box is verre van perfect en het is des te gekker dat andere merken en fabrikanten blijkbaar wel degelijke hard en software kunnen maken maar een box welke bij 3.5miljoen huishoudens moet staan zo brak is.

Nog meer tips naast de coax kabels die een half jar oud zijn met keurmerk en vaste connectoren?

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 05-12-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:09:
[...]

De connectoren zitten aan de gekeurde kabel en zijn dus geen zelfbrouwsels.
Dat dit topic al 200 pagina's is geeft natuurlijk wel iets aan dat is het enige dat ik probeer te zeggen. De box is verre van perfect en het is des te gekker dat andere merken en fabrikanten blijkbaar wel degelijke hard en software kunnen maken maar een box welke bij 3.5miljoen huishoudens moet staan zo brak is.

Nog meer tips naast de coax kabels die een half jar oud zijn met keurmerk en vaste connectoren?
`
Is je AOP correct aangesloten? Dus is de coaxkabel volgens voorgeschreven formaten aangesloten.
Is je AOP geaard? Of op de aardepen in de meterkast of doormiddel van doorverbinden op het AOP zelf?
Is de f-connector correct aangesloten en niet zo'n opschroef ding? Die zijn verre van signaal dicht.
Is de WCD in de woonkamer goed aangesloten volgens stripschema?
Zitten de connectoren goed op de kabel volgens stripschema?

Wijk je af van de stripschema's dan ga je al heel snel nat met een Horizon. 4mm of 8mm massa bloodleggen in een connector of wcd kan al het verschil zijn tussen jouw problemen en een goed werkende box.

Daarbij zit er custom made software in ontwikkeld voor Liberty Global. In den beginnen was er echt een en ander loos. In 2012 praten we dan. Sinds februari 2013 toen er een grote update geweest is heb ik eigenlijk geen brakke box met brakke software gezien. Hoogstens een defect harddisk of compleet modem wat intern faalde. Maar dan praat je over hardware matige problemen en niets met software. Verder werkt hij prima waarbij steekproef N=10 van klanten die ik regelmatig bezoek voor andere zaken. Waarbij je zelf een N=1 en wat er op internet staat als argument gebruikt.

Mocht je er echt niet uitkomen doe ff PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MediaZoo schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:34:
[...]

`
Is je AOP correct aangesloten? Dus is de coaxkabel volgens voorgeschreven formaten aangesloten.
Is je AOP geaard? Of op de aardepen in de meterkast of doormiddel van doorverbinden op het AOP zelf?
Is de f-connector correct aangesloten en niet zo'n opschroef ding? Die zijn verre van signaal dicht.
Is de WCD in de woonkamer goed aangesloten volgens stripschema?
Zitten de connectoren goed op de kabel volgens stripschema?

Wijk je af van de stripschema's dan ga je al heel snel nat met een Horizon. 4mm of 8mm massa bloodleggen in een connector of wcd kan al het verschil zijn tussen jouw problemen en een goed werkende box.

Daarbij zit er custom made software in ontwikkeld voor Liberty Global. In den beginnen was er echt een en ander loos. In 2012 praten we dan. Sinds februari 2013 toen er een grote update geweest is heb ik eigenlijk geen brakke box met brakke software gezien. Hoogstens een defect harddisk of compleet modem wat intern faalde. Maar dan praat je over hardware matige problemen en niets met software. Verder werkt hij prima waarbij steekproef N=10 van klanten die ik regelmatig bezoek voor andere zaken. Waarbij je zelf een N=1 en wat er op internet staat als argument gebruikt.

Mocht je er echt niet uitkomen doe ff PM'en.
AOP is correct (en door Ziggo) aangesloten.
Zit ook direct op de aardepen.
Ook het WCD ziet er goed uit. F connector is geen opschroef ding en ziet er wederom ook goed uit.
Alles is in de meterkast door de electriciën of door Ziggo zelf aangesloten en daar komt bij dat het al maanden goed werkt.
Ik heb de box naar factory defaults gezet en tot nog toe (1.5 uur verder) zijn we nog hapering vrij.

En niet om verder te gaan in de discussie maar ik ken werkelijk niemand die tevreden is over de Horizon. De performance is echt gewoon slecht en de GUI is door een eerstejaars programmeur ontworpen, dat kan gewoon echt niet anders zo on-intuitief is de interface. Wat mij betreft staan mijn punten nog steeds:
  • Terugkerende opnames bevatten niet de juiste naam
  • Dit deed mijn recorder in 2000 al goed.
  • Terugkerende opnames worden niet altijd onder de opname gegroepeerd
  • Zelfde als punt 1.
  • Tv-gids is traaaag
  • Tv zender op achtergrond tonen en live preview op de zender zelf kan van mij weg als dat de traagheid wegneemt.
  • Zappen is traag, en tevens mis ik een knop om dat irritante menu gelijk te laten verdwijnen na zappen
  • Als zappen een technische beperking is, kan ik daar mee leven maar zorg ervoor dat ik die overlay gelijk weg kan drukken na het zappen.
  • Replay tv begint vaak eerder maar ik kan 9 van de 10 keer vervolgens niet spoelen
  • Eventueel mee te leven.
  • De box heeft ook al 2 keer muurvast gestaan en alleen middels knop achterop is hij weer te reanimeren
  • Wellicht alleen met debug logs op te lossen, zal me niets verbazen als dit iets met warmte te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:29:
[...]

Ook het WCD ziet er goed uit. F connector is geen opschroef ding en ziet er wederom ook goed uit.
Alles is in de meterkast door de electriciën of door Ziggo zelf aangesloten en daar komt bij dat het al maanden goed werkt.
Ik heb de box naar factory defaults gezet en tot nog toe (1.5 uur verder) zijn we nog hapering vrij.

En niet om verder te gaan in de discussie maar ik ken werkelijk niemand die tevreden is over de Horizon. De performance is echt gewoon slecht en de GUI is door een eerstejaars programmeur ontworpen, dat kan gewoon echt niet anders zo on-intuitief is de interface. Wat mij betreft staan mijn punten nog steeds:
AOP correct aangesloten? Gecontroleerd, gemeten door middel van een centimeter/duimstok en zeker ervan dat het goed zit?
WCD ziet er goed uit... Zie AOP...
Monteurs zijn mensen en maken fouten... Alleen worden bij het aansluiten van Horizon wel erg veel fouten gemaakt leert 4 jaar Horizon aansluiten en storingsvrij houden...

Ik ken werkelijk genoeg mensen die er wel tevreden mee zijn. Misschien niet met de prijs etc maar wel met het product en daar heb ik best kritische klanten bij zitten die het niet hoog hebben met Ziggo. Je werkt bij Ziggo als developer en weet wie de GUI ontworpen heeft..
  • Dit deed mijn recorder in 2000 al goed. [Recorder uit 2000 is in geen enkel opzicht te vergelijken met Horizon]
  • Zelfde als punt 1.[Kan een software fout zijn maar ook fout in de EPG]
  • Tv-gids is traaaag
  • Tv zender op achtergrond tonen en live preview op de zender zelf kan van mij weg als dat de traagheid wegneemt. [Hoeft niet traag te zijn en is oplosbaar]
  • Zappen is traag, en tevens mis ik een knop om dat irritante menu gelijk te laten verdwijnen na zappen
  • Als zappen een technische beperking is, kan ik daar mee leven maar zorg ervoor dat ik die overlay gelijk weg kan drukken na het zappen. [Zappen is niet traag bij een goed werkende box, de overlay is puur software en daar heeft Ziggo keuzes in gemaakt]
  • Replay tv begint vaak eerder maar ik kan 9 van de 10 keer vervolgens niet spoelen
  • Eventueel mee te leven. [Klopt, er zijn afspraken gemaakt over de rechten. 1 van die afspraken is dat de commerciële zenders niet doorgespoeld mogen worden ivm reclame inkomsten. Opnemen is alternatief.]
  • De box heeft ook al 2 keer muurvast gestaan en alleen middels knop achterop is hij weer te reanimeren
  • Wellicht alleen met debug logs op te lossen, zal me niets verbazen als dit iets met warmte te maken heeft. [Je computer of telefoon loopt nooit vast? Een Horizon box is een computer en kan vastlopen. Al gebeurd het vaker bij issues met het signaal dan bij andere oorzaken.]
Veel van je klachten zijn op te lossen zonder de box de schuld te geven. De vraag is alleen wil je die oplossing wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:29:
[...]

• Dit deed mijn recorder in 2000 al goed.
  • Zelfde als punt 1.
  • Tv-gids is traaaag
  • Tv zender op achtergrond tonen en live preview op de zender zelf kan van mij weg als dat de traagheid wegneemt.
  • Als zappen een technische beperking is, kan ik daar mee leven maar zorg ervoor dat ik die overlay gelijk weg kan drukken na het zappen.
  • Eventueel mee te leven.
  • Wellicht alleen met debug logs op te lossen, zal me niets verbazen als dit iets met warmte te maken heeft.
Ik heb geen aandelen en heb die box ook weleens vervloekt, maar dat ding draait maanden soepel nu.
Oorzaken zoals eerder gemeld de connectoren, WiFi netwerk hersteld en volgens mij een firmware update.

- zappen = snel
- tvgids = snel
- muurvast -> komt niet meer voor

In ieder geval 1 tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zappen snel, ooit een andere box gehad voor de Horizon?
Tvgids snel, wellicht dat dat voor iedereen anders is maar hij is absoluut sloom te noemen. Zeker als je terug in de tijd gaat.
Ik zie graag van jullie youtube filmpjes terug zodat een ieder hier kan oordelen.
Dat een recorder uit 2000 anders is begrijp ik ook wel, dat is echter geen reden om dan maar flaws in de huidige box te accepteren.
Het groeperen van opnames moet toch geen rocket science zijn tov andere functies die hij moet bieden.

Even snel geteld heb ik 2 buren, ouders, 2 broers, 3 vrienden en 1 collega met de Horizon en allemaal ervaren we dezelfde klachten. Inclusief mijzelf hebben we het dus over 10 verschillende huishoudens en installaties. Als ik dan ook de forums erbij pak dan kunnen het twee dingen zijn:
Half bouwend Nederland bakt er geen reet van.
Of de box heeft toch wel wat problemen.

Als de tv gids snel is, dan vinden jullie het menu en de ab ook lekker vlot?

Ik sta open voor alles maar het moet wel hout snijden. Dat ik nu al enkele uren weer hapering vrij kan kijken na een factory reset van de box doet mij tot nu toe niet twijfelen aan de technische installatie in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 05-12-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:10:
Humax 5200C
Humax 5300C
Humax 5050C
Cisco DVR 8485/8685
PHILIPS DCR 8111
PACE 7111
Samsung SMT C7410
Hele reut aan TV's met CI+
en ik kan nog even door gaan...

Allemaal gehad en veelvuldig mee gewerkt en geen enkele zapt zo snel als een Horizon. Waar bij Horizon direct de volgende zender verschijnt moeten alle andere ontvangers eerst nog naar de juiste frequentie schakelen en het signaal ontgrendelen.
Tvgids snel, wellicht dat dat voor iedereen anders is maar hij is absoluut sloom te noemen. Zeker als je terug in de tijd gaat.
Ik zie graag van jullie youtube filmpjes terug zodat een ieder hier kan oordelen.
Ik zal een filmpje voor je maken van een goed werkende Horizon. Met liefde zelfs :).
Dat een recorder uit 2000 anders is begrijp ik ook wel, dat is echter geen reden om dan maar flaws in de huidige box te accepteren.
Het groeperen van opnames moet toch geen rocket science zijn tov andere functies die hij moet bieden.

Even snel geteld heb ik 2 buren, ouders, 2 broers, 3 vrienden en 1 collega met de Horizon en allemaal ervaren we dezelfde klachten. Inclusief mijzelf hebben we het dus over 10 verschillende huishoudens en installaties. Als ik dan ook de forums erbij pak dan kunnen het twee dingen zijn:

Ik sta open voor alles maar het moet wel hout snijden. Dat ik nu al enkele uren weer hapering vrij kan kijken na een factory reset van de box doet mij tot nu toe niet twijfelen aan de technische installatie in ieder geval.
Even snel geteld.. Heb ik er veel meer waarbij al deze klachten niet (meer) spelen.

Een elektricien is geen HFC monteur. Deze kunnen wel aansluiten maar goed aansluiten heb ik zelden gezien. Laat staan de goede materialen gebruiken. Je hebt goede en slechte Ziggo monteurs. Waarbij ik ook met regelmaat met tranen in mijn ogen sta hoe simpel te gemaakte fout is. En de box is inmiddels wel uit de kinderschoenen. Ze zijn niet voor niets het aanbod aan het uitbreiden van diensten als Netflix en Videoland wat al veel eerder in de planning lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:10:

Ja hoor, humax staat nu boven. Zoals eerder gezegd ik heb de box ook vervloekt, maar werkt het voor mij nu naar behoren.

Tv gids:

Zappen:

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste