Cap schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:23:
Voor de duidelijkheid, want het lijkt alsof je de wedervragen aan mij richt: ik heb dus geen probleem, KoffieNT duidelijk wel.
En het is een beetje een standaard "consuwijzer" achtig antwoord moet ik zeggen, die algemeenheden snap ik wel maar een deel van die vragen zijn toch allang beantwoord door KoffieNT? Wat valt er te lezen:
- probleem is al gemeld bij Ziggo door KoffieNT, vandaar ook dat er een monteur gekomen is;
- problemen (internet werkt niet goed (ping) en bellen ook niet) zijn volgens de monteur reeds
bekende problemen;
- oplossing is voorlopig (?) dat er een veel langzamer modem geïnstalleerd is dat in ieder geval stabiel werkt, maar dus geen 300 mbit snelheden conform abonnement;
- een definitieve oplossing staat niet vermeld.
Het probleem speelt sinds ik deze modem (en het 300mbit-abo) in gebruik heb. Destijds (juli) is er een monteur geweest die mijn klacht helaas niet zo serieus nam. "Ik game zelf niet dus ik weet het niet". Oke dus we lossen het probleem maar niet op dan of?..
Hij vond 280 van de 300mbit en een schommelende grafiek ook wel acceptabel.
Anyway. Na een tijdje maar geaccepteerd dat die pingspikes 'normaal gedrag' is. (in de tussentijd ook nog contact gehad met Ziggo via het forum en daarna werd 300/300 en 30/30 'stabiel' gehaald)
De afgelopen maand zijn er nogal wat storingen in de buurt geweest en opeens waren de pingspikes dubbel, triple zo niet erger aanwezig, buiten storingtijden. Daarop heb ik een nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur en hoopte ik op een andere dan de vorige keer. Dat was gelukkig zo en hij speelde zelf ook games dus hij begreep meteen waar ik het over had. Mooi!
Ik heb hem gevraagd of hij een andere modem bij zich had en dan niet een witte Ziggo-box. Schijnbaar is de witte de enige optie die er is voor het 300mbit-abo en had hij alleen een Technicolor 7200 bij (max 200mbit).
Ik heb zelf voor die oplossing gekozen: Liever minder mbits en geen pingspikes, dan 300mbit maar niet echt games kunnen spelen.
Op dit moment is de wijziging in het abonnement nog niet doorgevoerd en heb ik nog altijd de witte box en 300mbit in gebruik. Mocht de Technicolor over een uur of twee nog steeds niet werken, zal ik nogmaals bellen om te kijken wat de status is.
Om antwoord te geven op de vragen:
Herformulering vragen aan KoffieNT:
Eerste vraag: afgezien van de tijdelijke work around, hoe gaat Ziggo het probleem oplossen? Software update? Hardware update?
Er wordt op dit moment nieuwe (beta!)software voor de ziggo-boxen uitgerold bij de klanten heb ik begrepen.
Ik heb besloten daar niet op te willen wachten omdat de kans bestaat dat het probleem er nog steeds is en ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee.
Tweede vraag: aangezien dit een bekend probleem blijkt te zijn, speelt dit ook bij andere klanten. Is Ziggo bekend bij hoeveel/welke klanten? En gaat Ziggo dit probleem ook oplossen bij anderen klanten of gaat dit volgens het bekende "piep systeem", dwz dat ze pas bij iemand in actie komen als hij over het aanwezige probleem klaagt?
Daar kan ik geen antwoord op geven want ik weet het niet, maar ik heb het idee: Zolang er 'niemand' klaagt, gebeurt er weinig.
Ook is het zo dat alleen gamers of mensen die een constante (echt constante) verbinding nodig hebben merken dat er iets aan de hand is. Zoals eerder gezegd; 300mbit wordt gehaald, 30mbit wordt gehaald en de verbinding lijkt stabiel voor een gemiddelde internet-gebruiker.
Derde vraag: mocht de workaround van inruil door een langzamer modem de definitieve "oplossing" zijn, heeft Ziggo ook een tegemoetkoming / abonnementswijziging aangeboden omdat het geen werkende 300Mbit oplossing kan leveren?
Ondanks dat ik wel van de principes ben, heb ik op dit moment allang vrede met 150/15 als de ping stabiel is en daarnaast de telefoon weer goed werkt. Zoals het nu is gelopen, is ongeveer mijn eigen idee geweest.
Ik kan wel 300mbit blijven eisen, maar dan moet ik wachten op nieuwe beta-software, of totdat de hardware gaat veranderen en zoals ik eerder zei:
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=twIL6m3jw04]