Als de box in een te kleine ruimte staat en oververhit raakt, dan is het geen bug. Om maar een voorbeeld te noemen.rfbroek schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:12:
[...]
Dus vastlopen is geen bug? Wat is het dan, een feature?
Ben wel blij dat je het zegt, nu kan ik de rest van je commentaar op de juiste waarde schatten.
Ja en als hij binnenkort spontaan uit het raam vliegt, en dan vastloopt, is het ook geen bugEdgarz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:04:
[...]
Als de box in een te kleine ruimte staat en oververhit raakt, dan is het geen bug. Om maar een voorbeeld te noemen.
Je hebt een nederlandse internet-verbinding nodig. Dus nee dat gaat standaard niet werken.ErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:12:
Heren,
Weet hier iemand of de Horizon Go app ook werkt in bv. België op 3/4g ?
Het gaat dan voornamelijk om kanaal 14 en Rtl 4
Wel kun je een vpn met genoeg snelheid thuis opzetten of een vpn-service kopen welke surfen over een Nederlands ip ondersteund.
Ik heb sinds vandaag dus een Horizon box ontvangen van Ziggo samen met een Technicolor modem.
Ik heb alles aangesloten en alles werkt.
Maar wordt die Horizon box ook nog een keer stil als hij in standby staat? Ik heb de standby modus eco ingesteld maar ik hoor continue een lichte zoem. Hierdoor is het nooit stil in de woonkamer.
Maar wordt die Horizon box ook nog een keer stil als hij in standby staat? Ik heb de standby modus eco ingesteld maar ik hoor continue een lichte zoem. Hierdoor is het nooit stil in de woonkamer.
Dat lijkt mij niet goed, hij hoort geen geluid te maken, zeker niet als deze stand-by staat.Lennyz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:29:
Ik heb sinds vandaag dus een Horizon box ontvangen van Ziggo samen met een Technicolor modem.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Heb je de horizon box met scart aansluiting? Dan moet je de voetjes verhogen, zodat er meer lucht onder komt en de warme luvht niet 'gevangen' zit.Lennyz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:29:
martinusz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:38:
[...]
Dat lijkt mij niet goed, hij hoort geen geluid te maken, zeker niet als deze stand-by staat.
Ik was iets te snel met mijn conclusie. Ik denk dat de box nog bezig was met iets want na ongeveer 20 minuten ging hij eindelijk volledig in standby en was hij wel stil.Edgarz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:04:
[...]
Als de box in een te kleine ruimte staat en oververhit raakt, dan is het geen bug. Om maar een voorbeeld te noemen.
Blijft jammer dat bij gebruik van de baby horizon voor een tweede tv de hoofd horizon op hoog moet staan qua stroom. Hierdoor blijft de ventilator ook volop draaien en blazen!
Misschien niet de juiste plek, maar niet geschoten is altijd mis. Ik krijg namelijk Horizon Go maar niet aan de praat op mijn PC, terwijl die het wel op mijn telefoon doet.
Op mijn Samsung Galaxy S6 werkt de Horizon Go app perfect en krijg ik strak beeld en kan ik terugspoelen naar het begin van het programma. Maar op de PC krijg ik zodra ik een zender selecteer de melding:
Zowel bij
Firefox 46.0.1
IE 11.0.31
Chrome wordt niet eens ondersteund?!
Silverlight aantal keer opnieuw geïnstalleerd. Bij Firefox add-ons staat die geactiveerd en ook via www.microsoft.com/getsilverlight/ staat er netjes dat die werkt.
Ik snap er niets van
. Ook vind ik het raar dat ze Chrome niet ondersteunen, terwijl dit toch één van de meest gebruikte browsers is?!
Op mijn Samsung Galaxy S6 werkt de Horizon Go app perfect en krijg ik strak beeld en kan ik terugspoelen naar het begin van het programma. Maar op de PC krijg ik zodra ik een zender selecteer de melding:
Doe ik dat, zie ik ~1 seconden het afspeellogo van Silverlight laden en komt de melding weer terug.De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.
Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten.
Zowel bij
Firefox 46.0.1
IE 11.0.31
Silverlight aantal keer opnieuw geïnstalleerd. Bij Firefox add-ons staat die geactiveerd en ook via www.microsoft.com/getsilverlight/ staat er netjes dat die werkt.
Zelfs nog de drivers van mijn grafische kaart geupdate, maar ook dat mocht niet baten. Als wanhoop poging nog maar Speedtest.net gedaan, maar met 148mbit/s down en 15mbit/s up moet dat ook geen probleem vormen.The version of Silverlight installed is:
Silverlight 5 (5.1.41212.0)
You are ready to use Microsoft Silverlight
Ik snap er niets van
Ik heb het even voor je getest icm Firefox 46.01 (moest Silverlight nog installeren) en speelt alles snel en goed af. Probleem lijkt dus lokaal te zitten.VictordeHolland schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:42:
Misschien niet de juiste plek, maar niet geschoten is altijd mis. Ik krijg namelijk Horizon Go maar niet aan de praat op mijn PC, terwijl die het wel op mijn telefoon doet.
[...]
Doe ik dat, zie ik ~1 seconden het afspeellogo van Silverlight laden en komt de melding weer terug.
Zowel bij
Firefox 46.0.1
IE 11.0.31
[...]
Zelfs nog de drivers van mijn grafische kaart geupdate, maar ook dat mocht niet baten. Als wanhoop poging nog maar Speedtest.net gedaan, maar met 148mbit/s down en 15mbit/s up moet dat ook geen probleem vormen.
Ik snap er niets van. Ook vind ik het raar dat ze Chrome niet ondersteunen, terwijl dit toch één van de meest gebruikte browsers is?!
Is de Silverlight Plugin na installatie wel geactiveerd in Firefox.
Zet je Antivirus/firewall programma even tijdelijk uit, mogelijk dat deze is doet wat hij niet moet doen.
Ik heb afgelopen weekend iets erg raars opgemerkt met de Horizon box en het bekijken van reeds uitgezonden programma's
Namelijk dat het beeld na 1 uur en 44 minuten gewoon stopt en steeds op een punt blijft herhalen. Maakt niet uit of ik vooruit spoel, beeld keer terug naar 1.44 en blijft daar hangen.
Had het voor het eerst twee weken geleden gemerkt tijden F1 wedstrijd in Barcelona, daar kreeg ik om de zoveel minuten een vastloper, en bij 1uur 44 kon ik helemaal niet meer verder.
Gister weer zelfde probleem tijdens opnamen vanuit Monaco (geen eigen opname maar gewoon terug kijken vanuit Guide). Weer liep alles vast op 1 uur 44
Gelukkig had ik de wedstrijd opgenomen en deze was wel goed te bekijken , ook na 1 uur en 44 minuten.
Heb nog niet een andere programma geprobeerd want het nog niets terug gekeken wat meer dan 1 uur 44 duurt
Vraag me af of iemand dit herkend
Namelijk dat het beeld na 1 uur en 44 minuten gewoon stopt en steeds op een punt blijft herhalen. Maakt niet uit of ik vooruit spoel, beeld keer terug naar 1.44 en blijft daar hangen.
Had het voor het eerst twee weken geleden gemerkt tijden F1 wedstrijd in Barcelona, daar kreeg ik om de zoveel minuten een vastloper, en bij 1uur 44 kon ik helemaal niet meer verder.
Gister weer zelfde probleem tijdens opnamen vanuit Monaco (geen eigen opname maar gewoon terug kijken vanuit Guide). Weer liep alles vast op 1 uur 44
Gelukkig had ik de wedstrijd opgenomen en deze was wel goed te bekijken , ook na 1 uur en 44 minuten.
Heb nog niet een andere programma geprobeerd want het nog niets terug gekeken wat meer dan 1 uur 44 duurt
Wat je zou kunnen proberen.seninha schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:09:
Ik heb afgelopen weekend iets erg raars opgemerkt met de Horizon box en het bekijken van reeds uitgezonden programma's
Horzion met de schakelaar voor 1 minuut uitzetten en daarna weer aan. Een eventuele update wordt dan geinstallerd als deze beschikbaar is. Tevens lost het echt uitzetten van de Horizon vage problemen op.
Is het dan nog aanwezig dan zou ik even een reset doen naar fabrieksinstellingen. Dit kan met behoudt van je opnames dacht ik. Als het daarna nog niet werkt Ziggo bellen. Mogelijk is er meer aan de hand met je Horizon.
Test het ook eens met andere zenders. Mogelijk is dit een probleem met de betreffende zender.
Ik heb tijdens het bekijken van de Barcelona wedstrijd echt om de zoveel tijd de box uit een aan gezet omdat het beeld steeds stil kwam te staan.
Hierdoor kon ik gewoon blijven kijken. Tot ik dus op dat punt aankwam van 1hr/44. Toen was er geen mogelijkheid meer om verder te kijken.
Zal eerst een fabrieksinstelling doen en dan iets terugkijken wat ook langer is dan die 1.44. Als ik et dan nog heb dan ga ik zeker even bellen
Hierdoor kon ik gewoon blijven kijken. Tot ik dus op dat punt aankwam van 1hr/44. Toen was er geen mogelijkheid meer om verder te kijken.
Zal eerst een fabrieksinstelling doen en dan iets terugkijken wat ook langer is dan die 1.44. Als ik et dan nog heb dan ga ik zeker even bellen
Verwijderd
Wat een ergernis die Horizon box (401), ding gaat niet altijd aan, epg is traag, bij begin gemist glitches, etc. En dan te bedenken dat ik de snellere versie heb. Toch aan het denken om weg te gaan bij ziggo, nadeel is dat glasvezel meteen een stuk duurder is.
Heeft iemand Horizon.tv via de PC ooit aan de gang gekregen? Windows 7 pro en Windows 8.1 doen het niet met firefox 46.0.1 en IE 11 en silverlight. Silverlight is geactiveerd voor de site horizon.tv. Dit is ook te zien omdat de player wel verschijnt.
Hij lijkt te laden, maar het resultaat is of:
Hij lijkt te laden, maar het resultaat is of:
- De cirkel is rond, de tijd onder blijft op 00:00 en er gebeurt niks. Het is niet gepauzeerd. Op die knop heb ik al enkele keren gedrukt.
- Of ik krijg de melding dat de video niet is af te spelen
- Of ik krijg de melding: Deze video is buiten Ziggo gebied niet beschikbaar i.v.m. copyright-issues. Dit geldt voor meerdere zenders waaronder NPO (Ned 1) bijv. Als ik op www.whatismyip.com kijk, dan zie ik m'n IP adres en dat ik Nijmegen, Gelderland, Nederland zit. Moet ik verbinden met een buitenlandse proxy om te mogen kijken??? Ik zit op Ziggo internet, al is het niet m'n eigen Ziggo, wellicht maakt dat iets uit.
Doet ie het wel als je IE opstart als administrator ?
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, ik ben ingelogd als local administrator. Bedankt voor je tip in elk geval.MdO82 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:59:
Doet ie het wel als je IE opstart als administrator ?
Op een andere laptop zie ik wel content binnen komen als ik IE 11 start als administrator, ik zie dan ook bijv. 35 minuten onderin voor het journaal op NPO 1. Na een korte flits van het beeld, komt echter de melding meteen:
Onze excuses
Deze video is buiten Ziggo gebied niet beschikbaar i.v.m. copyright-issues.
[ Voor 40% gewijzigd door PageFault op 31-05-2016 20:04 ]
Wat ik had:
200/20Mbit
Horizon-box
Werkte perfect.
Wat ik nu heb:
300/30Mbit
Horizon-box, nog voor televisie
Ziggo Connect-box, voor het internet
Zelf aangesloten, maar de snelheid leek onregelmatig.
Er is zojuist een monteur geweest die de boel heeft aangesloten. De splitter die ik had gekregen bleek niet goed.
De 300 haal ik (305), de 30 haal ik (31), de ping lijkt netjes (op de Ziggo speedtest en speedtest.net), maar wanneer ik Google (of iets anders) ping in cmd, zie ik daar toch om de zoveel tijd een spike in.

Ik zei tegen de monteur dat ik dit sinds het nieuwe abonnement had, maar hij kon er weinig aan doen.
Ik vroeg nog, "krijg ik er dan geen last van tijdens gamen?", waarop de monteur zei "Ik game niet dus ik weet het niet". Oke..
Ik heb zojuist een potje BF4 gedaan en ik kreeg de melding dat mijn ping te hoog was (104ms), terwijl er in het overzicht wel gewoon netjes 23 blijft staan.
Kan ik hier zelf iets aan doen, of is er iets dat ik kan testen zodat ik zeker weet dat het probleem niet bij mij ligt?
200/20Mbit
Horizon-box
Werkte perfect.
Wat ik nu heb:
300/30Mbit
Er is zojuist een monteur geweest die de boel heeft aangesloten. De splitter die ik had gekregen bleek niet goed.
De 300 haal ik (305), de 30 haal ik (31), de ping lijkt netjes (op de Ziggo speedtest en speedtest.net), maar wanneer ik Google (of iets anders) ping in cmd, zie ik daar toch om de zoveel tijd een spike in.

Ik zei tegen de monteur dat ik dit sinds het nieuwe abonnement had, maar hij kon er weinig aan doen.
Ik vroeg nog, "krijg ik er dan geen last van tijdens gamen?", waarop de monteur zei "Ik game niet dus ik weet het niet". Oke..
Ik heb zojuist een potje BF4 gedaan en ik kreeg de melding dat mijn ping te hoog was (104ms), terwijl er in het overzicht wel gewoon netjes 23 blijft staan.
Kan ik hier zelf iets aan doen, of is er iets dat ik kan testen zodat ik zeker weet dat het probleem niet bij mij ligt?
:D
Niet meer op die server gamenKoffieNT schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:07:
Wat ik had:
200/20Mbit
Horizon-box
Werkte perfect.
Wat ik nu heb:
300/30Mbit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zei tegen de monteur dat ik dit sinds het nieuwe abonnement had, maar dat hij er weinig aan kon doen.
Ik had hier ook last van ook op de 200mbits verbinding, nu op de 300 een tijdje niet gehad.
Volgens mij kan je hier weinig aan doen.
Weet iemand een manier om de horizon toch bestuurbaar te houden als hij achter een muur geplaatst wordt.
Ik wil hem absoluut niet bij de tv hebben. Dacht hem mooi met ir extender te besturen maar daar was de afstandsbediening het niet mee eens (rf). Hij is nu bestuurbaar zolang de afstandsbediening maar bij de tv gehouden wordt. Ong. 1 meter bij de horizon vandaan met betonnen muur ertussen.
Ik wil hem absoluut niet bij de tv hebben. Dacht hem mooi met ir extender te besturen maar daar was de afstandsbediening het niet mee eens (rf). Hij is nu bestuurbaar zolang de afstandsbediening maar bij de tv gehouden wordt. Ong. 1 meter bij de horizon vandaan met betonnen muur ertussen.
Hij werkt ook op IR toch, als je die oude afstandsbediening hebt nog.DoeEensGek schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:06:
Weet iemand een manier om de horizon toch bestuurbaar te houden als hij achter een muur geplaatst wordt.
Ik stuur hem aan met mijn Harmony 650, dat is ook IR. Dus als je die programmeert zou het ook moeten kunnen lijkt me.
Betreft de Horzionbox Samsung SMT-G7400. Las juist daarover dat die niet te besturen is met bijv. de harmony. Zou m'n onkyo afstansbediening eens afstoffen en proberen.Barryvdh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:08:
[...]
Hij werkt ook op IR toch, als je die oude afstandsbediening hebt nog.
Ik stuur hem aan met mijn Harmony 650, dat is ook IR. Dus als je die programmeert zou het ook moeten kunnen lijkt me.
Niet geheel precies hetzelfde, maar ook ik heb last van snelheden met mijn 300 mbit abo. Sinds een paar weken krijg ik de ene keer 305mbit in speedtests, andere keer amper 20mbit.KoffieNT schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:07:
Ook mijn Horizon Replay werkt voor geen meter meer, zoveel artifacts en scrambled sound dat het absoluut niet te kijken/volgen is. Zal vast niet gerelateerd aan elkaar zijn, buiten het feit dat ze beide van Ziggo zijn
Komt maandag een monteur...ben benieuwd.
Ik heb ál mijn apparatuur in de trapkast, "ver" weg van de tv en het zichtDoeEensGek schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:06:
Ik wil hem absoluut niet bij de tv hebben.
Maar ik heb óók een wireless IR apparaat (om het projectiescherm in mijn boekenplank te kunnen besturen met de harmony remote). En ook dat werkt prima. Ligt misschien dan toch aan de extender, of probeer een harmony?
[ Voor 45% gewijzigd door Vinzzz243 op 15-06-2016 15:36 ]
Ben niet vies van een logitech harmony maar lees toch verschillende dingen over het werkend krijgen bij de horizon, dit omdat ziggo de ir functie uitgezet zou hebben,
Heb hier structureel een jaar of 2 last van gehad en kon in die tijd niet gamen. Bij mij trad het alleen 's avonds op. Ziggo legde de oorzaak eerst bij mij. Toen werd het een incident. Toen zou het toch iets bij hun zijn en kreeg ik nieuwe modem's, filters etc. Tot er een monteur kwam die me geloofde en zag dat er vreemde dingen gebeurde en bleek dat het segment Docsis waar ik in zat de loadbalancing niet werkte. Zodra het druk werd zaten alle klanten in dat segment niet verspreid over meerdere verbindingen, maar allemaal via 1 overbevolkte verbinding.KoffieNT schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:07:
Dat werd vervolgens met onderhoud opgelost waarna ik 2 weken plezier had en er een docsis upgrade volgde. Toen was het weer terug, maar na interventie van m'n monteur (ja, wist zelfs hoe die z'n koffie dronk) werd het weer opgelost. Uiteindelijk hebben ze in de buurt een wijk-dingest vervangen en sindsdien lijkt het prima te werken. Heeft me wel 1,5 jaar gekost waar ze me uiteindelijk 2 keer een halve maand korting hebben gegeven 'want internet deed het toch'. Gamen kon alleen niet/nauwelijks 's avonds met die pingspikes.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De snelheden haal ik wel en zijn ook constant, maar ik heb (nog altijd) last van pingspikes en dat merk ik al een aantal dagen bij gamen. "Ping too high"-waarschuwingen en zelfs een keer connection lost.Vinzzz243 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
[...]
Niet geheel precies hetzelfde, maar ook ik heb last van snelheden met mijn 300 mbit abo. Sinds een paar weken krijg ik de ene keer 305mbit in speedtests, andere keer amper 20mbit.
Ook mijn Horizon Replay werkt voor geen meter meer, zoveel artifacts en scrambled sound dat het absoluut niet te kijken/volgen is. Zal vast niet gerelateerd aan elkaar zijn, buiten het feit dat ze beide van Ziggo zijn
Komt maandag een monteur...ben benieuwd.
Daarnaast ook dat bepaalde websites niet laden; Hardware.info en Youtube. Na een F5 werken ze dan wel.
Mag toch hopen dat het geen 2 jaar gaat duren hehe.NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:22:
[...]
Heb hier structureel een jaar of 2 last van gehad en kon in die tijd niet gamen. Bij mij trad het alleen 's avonds op. Ziggo legde de oorzaak eerst bij mij. Toen werd het een incident. Toen zou het toch iets bij hun zijn en kreeg ik nieuwe modem's, filters etc. Tot er een monteur kwam die me geloofde en zag dat er vreemde dingen gebeurde en bleek dat het segment Docsis waar ik in zat de loadbalancing niet werkte. Zodra het druk werd zaten alle klanten in dat segment niet verspreid over meerdere verbindingen, maar allemaal via 1 overbevolkte verbinding.
Dat werd vervolgens met onderhoud opgelost waarna ik 2 weken plezier had en er een docsis upgrade volgde. Toen was het weer terug, maar na interventie van m'n monteur (ja, wist zelfs hoe die z'n koffie dronk) werd het weer opgelost. Uiteindelijk hebben ze in de buurt een wijk-dingest vervangen en sindsdien lijkt het prima te werken. Heeft me wel 1,5 jaar gekost waar ze me uiteindelijk 2 keer een halve maand korting hebben gegeven 'want internet deed het toch'. Gamen kon alleen niet/nauwelijks 's avonds met die pingspikes.
Ik heb Ziggo gebeld en de man aan de lijn kon me vertellen dat er toch iets niet in orde leek met mijn Connect box. Hij had het over een memory leak.
Als het goed is ga ik over een aantal dagen een nieuwe Horizon-box ontvangen (de 7401) ter vervanging van de Connect-box. Hopelijk zijn daarmee de problemen die ik heb opgelost. Ik zal ter zijner tijd even een update posten.
:D
Raar. Misschien bij "nieuwe" boxen, maar mijn 1st gen werkt nog prima met IR (en Harmony). Maar als je RF gebruikt, zou je toch JUIST geen probleem hoeven hebben om door een deurtje te gaan? Dat is nou juist de hele lol van RF. En last but not least, kun je ook nog via de app je box bedienen.DoeEensGek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:12:
Ben niet vies van een logitech harmony maar lees toch verschillende dingen over het werkend krijgen bij de horizon, dit omdat ziggo de ir functie uitgezet zou hebben,
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zou niet zo chill zijn als nieuwe boxen van Ziggo niet met Harmony te besturen zijn. De Amazon Echo heb ik volgende week in huis en naast het spraak besturen van Hue lampen lijkt het mij wel vet om de TV en alles ook spraak gestuurd te beheren, maar dan moet de Harmony Hub ze wel aan kunnen sturen..
Ik zie niet in waarom het niet met IR zou werken. Hoe zou anders de remote van de horizon zelf moeten functioneren
Mijn harmony hub stuurt het allemaal netjes aan.
Heb zojuist de ir functie van mijn telefoon ontdekt (via ander topic) en kan daarmee dus de horizon besturen
. Even verder uitpluizen maar dan zit en harmony er wel in.
ik begrijp je 'probleem' nog altijd niet. Heb je niet meer de originele afstandsbediening van de horizon? Ik moet ff mijn logitech account checken, maar mijn knoppen op de harmony werken volgens mij out of the box met de horizon. In een uitzonderlijk geval (misschien reset/setup) moet ik even opstaan en naar de trapkast lopen om met de originele afstandsbediening de horizon te besturen.DoeEensGek schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:23:
Heb zojuist de ir functie van mijn telefoon ontdekt (via ander topic) en kan daarmee dus de horizon besturen. Even verder uitpluizen maar dan zit en harmony er wel in.
Ik heb (blijkbaar) een SMT-G7401, maar kan zo snel niet achterhalen of het kwestie was van dit type in harmony aangeven, of dat het geprogrammeerd is. Ik gok het eerste (weet t niet meer).
[ Voor 12% gewijzigd door Vinzzz243 op 20-06-2016 10:41 ]
Situatie:Vinzzz243 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:38:
[...]
ik begrijp je 'probleem' nog altijd niet. Heb je niet meer de originele afstandsbediening van de horizon? Ik moet ff mijn logitech account checken, maar mijn knoppen op de harmony werken volgens mij out of the box met de horizon. In een uitzonderlijk geval (misschien reset/setup) moet ik even opstaan en naar de trapkast lopen om met de originele afstandsbediening de horizon te besturen.
Ik heb (blijkbaar) een SMT-G7401, maar kan zo snel niet achterhalen of het kwestie was van dit type in harmony aangeven, of dat het geprogrammeerd is. Ik gok het eerste (weet t niet meer).
Huiskamer: tv, speakers, subwoofer, wifi module.
"Kelder": Horizon, receiver, htpc.
De bedoeling is dat ik dus vanuit de huiskamer alles kan bedienen. Hiervoor heb ik dus een ir repeater. Niet wetende dat de horizon afstandsbediening rf gebruikt.
Daarover las ik dus verschillende berichten of dat een harmony goed zou werken.
De originele afstandsbediening werkt matig door de betonnen muur heen. Een afstandsbediening met ir zou dus een pré zijn maar dan moet het wel werken. Dat heb ik nu dus gedaan met mijn telefoon waar een ir functie op zit.
Ik zocht dus naar mensen met ook deze ervaring en hun oplossingen.
Al denk ik nu na over een harmony touch.
Ok nu snap ik het pasDoeEensGek schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:17:
[...]
De originele afstandsbediening werkt matig door de betonnen muur heen. Een afstandsbediening met ir zou dus een pré zijn.

Ik heb een Marmitek Powermid 300 XTRA om mijn projectiescherm dat weggewerkt zit te kunnen bedienen, maar dat is dus een IR extender die via RF gaat.
Mijn harmony zendt dus een RF signaal "scherm omlaag" naar de harmony hub. Die blast het naar de ene IR van marmitek, en die stuurt het weer via RF naar de andere IR, en die stuurt het IR signaal naar het scherm. But hey, it works
Heb jij dan een IR extender die via wifi verstuurd??
Je hebt een PM.DoeEensGek schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:17:
[...]
Situatie:
Huiskamer: tv, speakers, subwoofer, wifi module.
"Kelder": Horizon, receiver, htpc.
De bedoeling is dat ik dus vanuit de huiskamer alles kan bedienen. Hiervoor heb ik dus een ir repeater. Niet wetende dat de horizon afstandsbediening rf gebruikt.
Daarover las ik dus verschillende berichten of dat een harmony goed zou werken.
De originele afstandsbediening werkt matig door de betonnen muur heen. Een afstandsbediening met ir zou dus een pré zijn maar dan moet het wel werken. Dat heb ik nu dus gedaan met mijn telefoon waar een ir functie op zit.
Ik zocht dus naar mensen met ook deze ervaring en hun oplossingen.
Al denk ik nu na over een harmony touch.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Inmiddels de touch in gebruik, moet nog wel allemaal afgestemd worden maar heb er vertrouwen in. T werkt over ir, wel beetje beperkt maar goed genoeg om simpel tv te kijken.
Ik heb het niet kunnen vinden in het topic (of ik moet beter zoeken).
Maar als je wat opgenomen hebt kan je die opname dan ook terugkijken via de horizontv-app ?
Maar als je wat opgenomen hebt kan je die opname dan ook terugkijken via de horizontv-app ?
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, kan niet.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat vermoedde had ik al.
Zou mooi zijn als het wel zou kunnen
Zou mooi zijn als het wel zou kunnen
2250 WP Zuid PVoutput
Overweeg inmiddels ook om de Horizon box te nemen zodat Replay TV / Begin gemist / Opnemen vlekkeloos werkt. Tevens zou ik hem graag als Acces Point in willen zetten. Om definitief overstag te gaan heb ik nog wel een drietal vragen:
- In hoeverre werkt deze instelling écht als een Acces point voor je Horizon box?
Ik zou dat graag op deze wijze willen uitvoeren: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point zoals ik nu ook doe met een oude router waarbij ik die oude router gebruik voor Wifi en als netwerk switch voor een draadje naar mijn TV / mediaspeler / console.
Wanneer de Horizon hier in kan voorzien is dat wenselijk want dan vervalt er een apparaat (bovendien loopt het Wifi bereik van mijn oude router terug). Ik wil de Horizon niet als modem / router gaan gebruiken daar ik een NAS in mijn meterkast heb staan die op de router aldaar zit aangesloten, dit wil ik niet wijzigen.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe wordt het Wifi bereik ervaren? - Wat zijn de ervaringen met het koppelen van de Horizon afstandsbediening met je tv? In hoeverre vervangt je Horizon ab ook knoppen voor je waarmee je door de menu's van je TV heen loopt? En het qwerty toetsenbord, werkt dat dan bijvoorbeeld ook op je TV?
- Kan je redelijk handig kiezen voor TV kijken middels de CI+ module (die ik nu heb) en het Replay TV gedeelte doen met de Horizon?
[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 03-08-2016 15:46 ]
Ik heb nu een horizon media box voor een maand of 3 en in grote lijnen werkt het wel aardig. Maar er zijn een paar dingen die beter kunnen:
- opstarten vanaf "uit" duurt erg lang, zeker een minuut
- ventilator is vaak hoorbaar, ook in standby stand
- ab volume werkt niet goed samen met marantz versterker, dwz bij volume verandering moet je het knopje elke keer indrukken, ingedrukt houden werkt niet
- zappen gaat niet zo snel als bij CI+module
- gids geeft vaak verkeerde info
- soms zit ie vast en moet ik hem uitzetten met knopje achterop (1 keer per maand)
Hopelijk komen er firmware updates die e.e.a. verbeteren/oplossen. En misschien is het exemplarisch, ben benieuwd naar jullie ervaringen
- opstarten vanaf "uit" duurt erg lang, zeker een minuut
- ventilator is vaak hoorbaar, ook in standby stand
- ab volume werkt niet goed samen met marantz versterker, dwz bij volume verandering moet je het knopje elke keer indrukken, ingedrukt houden werkt niet
- zappen gaat niet zo snel als bij CI+module
- gids geeft vaak verkeerde info
- soms zit ie vast en moet ik hem uitzetten met knopje achterop (1 keer per maand)
Hopelijk komen er firmware updates die e.e.a. verbeteren/oplossen. En misschien is het exemplarisch, ben benieuwd naar jullie ervaringen
Wel apart dat je zegt dat zappen met ci+ sneller is, dit is namelijk 10x sneller op de horizon dan dat een ci+ module ooit zal kunnen.
Hier 3 tv's waarvan 2 oude en 1 nieuwe met quad core soc en ook daar is het traag met ci+ module vergeleken met horizon box.
Hier 3 tv's waarvan 2 oude en 1 nieuwe met quad core soc en ook daar is het traag met ci+ module vergeleken met horizon box.
[ Voor 32% gewijzigd door devil-strike op 03-08-2016 21:21 ]
Ik heb mijn Horizon ingesteld als Wifi hotspot en merk dat deze boven ook redelijk ontvangst heb.Joster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:23:
In hoeverre werkt deze instelling écht als een Acces point voor je Horizon box?
Ik zou dat graag op deze wijze willen uitvoeren: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point zoals ik nu ook doe met een oude router waarbij ik die oude router gebruik voor Wifi en als netwerk switch voor een draadje naar mijn TV / mediaspeler / console.
Wanneer de Horizon hier in kan voorzien is dat wenselijk want dan vervalt er een apparaat (bovendien loopt het Wifi bereik van mijn oude router terug). Ik wil de Horizon niet als modem / router gaan gebruiken daar ik een NAS in mijn meterkast heb staan die op de router aldaar zit aangesloten, dit wil ik niet wijzigen.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe wordt het Wifi bereik ervaren?
Gezien het vele betonijzer in de woning heb ik voor de zekerheid een extra accesspoint boven staan
Volgens mij is de koppeling alleen bedoelt voor het regelen van het geluid.Joster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:23:
Wat zijn de ervaringen met het koppelen van de Horizon afstandsbediening met je tv? In hoeverre vervangt je Horizon ab ook knoppen voor je waarmee je door de menu's van je TV heen loopt? En het qwerty toetsenbord, werkt dat dan bijvoorbeeld ook op je TV?
Al moet ik zeggen dat ik een oude tv heb (2009) die niet zo geavanceerd is en verder er niet naar gekeken heb, maar volgens mij kan je alleen het geluid regelen.
Hoe bedoel je dit precies dat je kijkt via de CI-module en dat je dan ook terug kan kijken ?Joster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:23:
Kan je redelijk handig kiezen voor TV kijken middels de CI+ module (die ik nu heb) en het Replay TV gedeelte doen met de Horizon?
2250 WP Zuid PVoutput
Het zappen op horizon is wel tergend traag als je het mij vraagt hoor.devil-strike schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:20:
Wel apart dat je zegt dat zappen met ci+ sneller is, dit is namelijk 10x sneller op de horizon dan dat een ci+ module ooit zal kunnen.
Ook de tv-gids is om te janken qua performance.
Ik kom van 2 humax decoders af en een CI+ module en allen waren ze er beter in als de horizon box die ik sinds kort heb.
Punten die mij storen momenteel:
- Terugkerende opnames bevatten niet de juiste naam
- Terugkerende opnames worden niet altijd onder de opname gegroepeerd
- Tv-gids is traaaag
- Zappen is traag, en tevens mis ik een knop om dat irritante menu gelijk te laten verdwijnen na zappen
- Replay tv begint vaak eerder maar ik kan 9 van de 10 keer vervolgens niet spoelen
- Wi-Fi is niet compleet uit te schakelen
- De box heeft ook al 2 keer muurvast gestaan en alleen middels knop achterop is hij weer te reanimeren
TV gids, maar de hele box, is traag inderdaad. En geen idee waarom, dat kan echt wel sneller.
Wifi kun je uitschakelen, even Googelen.
Dat replay TV is inderdaad vervelend. Start te vroeg, en niet even kunnen doorspoelen, is echt niet meer van deze tijd.
Dat replay TV is inderdaad vervelend. Start te vroeg, en niet even kunnen doorspoelen, is echt niet meer van deze tijd.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De tvgids is inderdaad erg traag, zeker als je hiervoor het genot van een Humax had.
Gebruik nu vaak maar de Horizon app op de Ipad, daar is de gids wel snel.
Gebruik nu vaak maar de Horizon app op de Ipad, daar is de gids wel snel.
In tegenstelling tot de Humax vind ik het zappen juist heel rap gaan.
Ik stoor mij er zelfs aan dat het zo snel gaat af en toe
Bij de Humax kreeg je even een zwart beeld als je schakelt naar een andere zender.
Bij de Horizon heb ik gelijk de andere zender.
Maar dat is voor ieder wellicht anders
Ik stoor mij er zelfs aan dat het zo snel gaat af en toe
Bij de Humax kreeg je even een zwart beeld als je schakelt naar een andere zender.
Bij de Horizon heb ik gelijk de andere zender.
Maar dat is voor ieder wellicht anders
2250 WP Zuid PVoutput
Niet kunnen doorspoelen heeft niets met "van deze tijd" te maken, maar is een commerciele keuze.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:53:
TV gids, maar de hele box, is traag inderdaad. En geen idee waarom, dat kan echt wel sneller.
Ziggo heeft ervoor gekozen om ReplayTV op de commerciele zenders 'gratis' aan te bieden, maar dan wel zonder de mogelijkheid om door te spoelen (lees: zonder de mogelijkheid om de reclames te skippen).
Bij KPN betaal je bij de commercielen per keer dat je ReplayTV gebruikt, maar kun je vervolgens wel spoelen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Met de Horizon app merkte ik Gister tijdens het voetballen wel op dat het beeld vaak van HD naar SD gaat. Meer mensen hier last van?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ok, cool. En heb je de Horizon ooit als volwaardig acces point gebruikt / proberen te gebruiken?MdO82 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:40:
[...]
Ik heb mijn Horizon ingesteld als Wifi hotspot en merk dat deze boven ook redelijk ontvangst heb.
Gezien het vele betonijzer in de woning heb ik voor de zekerheid een extra accesspoint boven staan
Dat is kak, dan zou ik nog steeds meerdere afstandsbedieningen nodig hebben.[...]
Volgens mij is de koppeling alleen bedoelt voor het regelen van het geluid.
Al moet ik zeggen dat ik een oude tv heb (2009) die niet zo geavanceerd is en verder er niet naar gekeken heb, maar volgens mij kan je alleen het geluid regelen.
Gezien de meldingen in dit topic over een trage Horizon (gaat het dan om de oude of de nieuwere versie?) zou ik hem dan wellicht puur in willen zetten om dingen terug te kijken terwijl ik nog steeds gewoon TV kijk via mijn CI+ module. Dat is dan gewoon een kwestie van Horizon aan, source veranderen, interactieve gedeelte in en gaan, toch?[...]
Hoe bedoel je dit precies dat je kijkt via de CI-module en dat je dan ook terug kan kijken ?
In de woonkamer gebruik ik hem als accesspoint.Joster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Ok, cool. En heb je de Horizon ooit als volwaardig acces point gebruikt / proberen te gebruiken?
Op de 2,4 band geen problemen gemerkt, maar de 5 band vind mijn iPad op een of andere reden niet luk, verlies constant de verbinding, op de 2,4 band geen problemen.
Klopt helemaalJoster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Gezien de meldingen in dit topic over een trage Horizon (gaat het dan om de oude of de nieuwere versie?) zou ik hem dan wellicht puur in willen zetten om dingen terug te kijken terwijl ik nog steeds gewoon TV kijk via mijn CI+ module. Dat is dan gewoon een kwestie van Horizon aan, source veranderen, interactieve gedeelte in en gaan, toch?
Ik heb hem op energiestand midden staan en het opstarten heeft even nodig
Ik heb overigens de 7401
2250 WP Zuid PVoutput
Niet helemaal volgens mij, want dan zou er volgens mij ook nog een coax kabel mijn TV in moeten. En dat zal lastig worden aangezien de Horizon geen coax uit heeft waardoor er 2 kabels zouden moeten liggen..MdO82 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
[...]
Klopt helemaal
Ik heb hem op energiestand midden staan en het opstarten heeft even nodig
Ik heb overigens de 7401
Joster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:27:
[...]
Niet helemaal volgens mij, want dan zou er volgens mij ook nog een coax kabel mijn TV in moeten. En dat zal lastig worden aangezien de Horizon geen coax uit heeft waardoor er 2 kabels zouden moeten liggen..

Hoever is je aansluiting van je tv af, je krijgt er een splitter bij, maar dan de vraag dus hoeveel meter moet je overbruggen
2250 WP Zuid PVoutput
Dan zou ik het signaal wat in m'n TV meubel uit komt moeten gaan splitten naar de Horizon en mijn TV (t.b.v. de CI+ module). Dat lijkt me echt verre van ideaalMdO82 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:30:
[...]
ja er zit maar 1 aansluiting op.
Hoever is je aansluiting van je tv af, je krijgt er een splitter bij, maar dan de vraag dus hoeveel meter moet je overbruggen
Dat heb ik hier ook gedaan, tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Ik heb hier naast mijn tv-meubel de aansluiting zitten vanuit de meterkast.
Geen storingen o.i.d ondervonden
Ik heb hier naast mijn tv-meubel de aansluiting zitten vanuit de meterkast.
Geen storingen o.i.d ondervonden
2250 WP Zuid PVoutput
Helemaal mee eens, ongelofelijk dat een "pc" die tijdens verbruik 50 Watt verstookt zou tergend traag is.GeeMoney schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:01:
[...]
Het zappen op horizon is wel tergend traag als je het mij vraagt hoor.
Ook de tv-gids is om te janken qua performance.
Ik kom van 2 humax decoders af en een CI+ module en allen waren ze er beter in als de horizon box die ik sinds kort heb.
Punten die mij storen momenteel:
- Tv-gids is traaaag
- Zappen is traag, en tevens mis ik een knop om dat irritante menu gelijk te laten verdwijnen na zappen
- Replay tv begint vaak eerder maar ik kan 9 van de 10 keer vervolgens niet spoelen
- De box heeft ook al 2 keer muurvast gestaan en alleen middels knop achterop is hij weer te reanimeren
Zelfs mij oude Pentium 100 rent rondjes om die horizon box.
Ik heb zelfs die waardeloze eerste zilverkleurige Cisco gehad maar zelfs die was beter dan de Horizon. De Humax 5200 was dan echt een genot kwa gebruiksgemak en snelheid.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Kan het kloppen dat je vanaf de horizon-app op een tablet maar 1 aflevering van een programma kan opnemen?
Ik bedoel ik wil vanaf vanavond bijvoorbeeld het studio sport olympic programma opnemen , maar ik wil dit elke dag opnieuw opnemen.
Als je dit doet op de Horizonbox dan kan je zeggen "Alle aflevering (seizoen)"
Maar dat kan niet via de horizon-app dan kan je dus maar 1 aflevering doen en moet je hem alsnog aanpassen via de box.
Is dat gewoon de onkunde van het apparaat of de onkunde van de gebruiker
Ik bedoel ik wil vanaf vanavond bijvoorbeeld het studio sport olympic programma opnemen , maar ik wil dit elke dag opnieuw opnemen.
Als je dit doet op de Horizonbox dan kan je zeggen "Alle aflevering (seizoen)"
Maar dat kan niet via de horizon-app dan kan je dus maar 1 aflevering doen en moet je hem alsnog aanpassen via de box.
Is dat gewoon de onkunde van het apparaat of de onkunde van de gebruiker
2250 WP Zuid PVoutput
Laatste tijd veel last van de tv-gids die helemaal vast zit waardoor ik de box uit moet zetten via het knopje aan de achterkant. Meer mensen hier last van?
Sinds ik dat ding heb 1 keer voor gekomen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is hier 2 of 3 keer voorgekomen.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:21:
Laatste tijd veel last van de tv-gids die helemaal vast zit waardoor ik de box uit moet zetten via het knopje aan de achterkant. Meer mensen hier last van?
Heb je er op dit moment veel dingen opstaan wat je opgenomen hebt ?
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 05-08-2016 15:29 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Mwa valt mee, denk tussen de 30% en 40% vol op het momentMdO82 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Is hier 2 of 3 keer voorgekomen.
Heb je er op dit moment veel dingen opstaan wat je opgenomen hebt ?
Ik heb een keer als oplossing van een medewerker gekregen om de schijf eens te formatteren (oke ik had ook wat andere vage meldingen) maar tot op heden is het bijna niet meer voorgekomen.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:32:
[...]
Mwa valt mee, denk tussen de 30% en 40% vol op het moment
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds een paar weken heb ik die Horizon en nog niet aan toegekomen om dat ding eens te verbinden met mijn netwerk, dus net even een utp kabel in dat ding en in een switch.
Na 5 min begint mijn vriendin te roepen dat haar ipad geen verbinding meer heeft.
Trek ik die utp kabel er weer uit probleem opgelost, wat een kak ding, iemand hier die kan vertellen hoe ik die box via utp kan aansluiten
Na 5 min begint mijn vriendin te roepen dat haar ipad geen verbinding meer heeft.
Trek ik die utp kabel er weer uit probleem opgelost, wat een kak ding, iemand hier die kan vertellen hoe ik die box via utp kan aansluiten
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je horizon zal zich waarschijnlijk zien als een router. Verbindt met je netwerk, of beter nog met het draadloos netwerk van de horizon. Ga met je browser naar de pagina van de horizon(admin,admin). Dan kun je geloof ik bij netwerkinstellingen aangeven dat je een bestaand thuisnetwerk hebt.Pierre schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:34:
Sinds een paar weken heb ik die Horizon en nog niet aan toegekomen om dat ding eens te verbinden met mijn netwerk, dus net even een utp kabel in dat ding en in een switch.
Ik deel jouw mening! Hij doet alles, maar wel verschrikkelijk traag. Ik vindt dit ook niet normaal. Misschien een idee voor ziggo en samsung om eens minder naar het uiterlijk van de software te kijken, maar eerst eens zorgen dat het llemaal vloeiend werkt. Even door de gids heen bladeren is zo traag. T duurt gewoon te lang allemaal en dit kan en mag gewoon niet!Tijntje schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:03:
[...]
Helemaal mee eens, ongelofelijk dat een "pc" die tijdens verbruik 50 Watt verstookt zou tergend traag is.
Zelfs mij oude Pentium 100 rent rondjes om die horizon box.
Ik heb zelfs die waardeloze eerste zilverkleurige Cisco gehad maar zelfs die was beter dan de Horizon. De Humax 5200 was dan echt een genot kwa gebruiksgemak en snelheid.
En toch ligt de oorzaak van deze problemen niet in de firmware. Maar de hardware in combinatie met je binnenhuis installatie. Een slecht/niet geaarde installatie maakt een Horizon box onwijs traag. Immers zou iedere Horizon box exact dezelfde problemen moeten hebben met deze firmware. Werkt hij bij de ene klant prima en de andere traag dan is het een situatie afhankelijk probleem.DoeEensGek schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
Ik deel jouw mening! Hij doet alles, maar wel verschrikkelijk traag. Ik vindt dit ook niet normaal. Misschien een idee voor ziggo en samsung om eens minder naar het uiterlijk van de software te kijken, maar eerst eens zorgen dat het llemaal vloeiend werkt. Even door de gids heen bladeren is zo traag. T duurt gewoon te lang allemaal en dit kan en mag gewoon niet!
Als ex-monteur spreek ik uit ervaring dat traag functionerende Horizon's bekabelingsissues zijn en niet de firmware.
Het enige wat ik traag aan het ding vindt is het opstarten, maar voor de rest valt het wel mee.
Maar goed komt ook een beetje omdat ik de energiestand aangepast heb waardoor het even duurt
Maar goed komt ook een beetje omdat ik de energiestand aangepast heb waardoor het even duurt
2250 WP Zuid PVoutput
Niet geheel waaar. Mijn bekabeling is prima in orde en het signaal is ook gewoon goed. Wat er traag is aan de Horizonbox is bij mij in ieder geval de EPG, dat ding is of heel traag in bladeren of juist heel snel maar dan ligt de EPG ook meteen in het honderd. Dan moet je dus eerst weer uit de EPG wil je weer de juiste weergave hebben. Dit ligt echt niet aan de bekabeling of aan mijn signaal. Mijn Samsung tv bladert wel heel snel door zijn EPG en dat zonder problemen. Net zoals mijn Humax 5050C en de 5200C. Er kan dus nog wel het een en ander aan de Horizonbox geoptimaliseerd worden voor een fijne en snelle werking.MediaZoo schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:17:
[...]
En toch ligt de oorzaak van deze problemen niet in de firmware. Maar de hardware in combinatie met je binnenhuis installatie. Een slecht/niet geaarde installatie maakt een Horizon box onwijs traag. Immers zou iedere Horizon box exact dezelfde problemen moeten hebben met deze firmware. Werkt hij bij de ene klant prima en de andere traag dan is het een situatie afhankelijk probleem.
Als ex-monteur spreek ik uit ervaring dat traag functionerende Horizon's bekabelingsissues zijn en niet de firmware.
Verder ben ik heel tevreden met het apparaat.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb er ook niet over dat de bekabeling slecht is. Goede bekabeling maar slecht gemonteerde connectoren en/of een niet geaard AOP kan een hoop ellende opleveren. Daarbij is het prima dat je een peer met een banaan en een appel vergelijkt. Ja want het is fruit. Net als de andere apparaten ook DVB-C ontvangers zijn. Toch is de Horizon iets kritischer dan andere ontvangers. Waarbij ik niet spreek over 1 situatie waar dit speelde maar honderden. Daar komt een beter beeld uit dan een eigen observatie over een eigen setup zonder de nodige achtergrond kennis in huis te hebben over het product.sjaool schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:48:
[...]
Niet geheel waaar. Mijn bekabeling is prima in orde en het signaal is ook gewoon goed. Wat er traag is aan de Horizonbox is bij mij in ieder geval de EPG, dat ding is of heel traag in bladeren of juist heel snel maar dan ligt de EPG ook meteen in het honderd. Dan moet je dus eerst weer uit de EPG wil je weer de juiste weergave hebben. Dit ligt echt niet aan de bekabeling of aan mijn signaal. Mijn Samsung tv bladert wel heel snel door zijn EPG en dat zonder problemen. Net zoals mijn Humax 5050C en de 5200C. Er kan dus nog wel het een en ander aan de Horizonbox geoptimaliseerd worden voor een fijne en snelle werking.
Verder ben ik heel tevreden met het apparaat.
Sorry maar dit is echt totale onzin, als je gaat kijken op het forum hier en op het ziggo-gebruikers.nl zul je zien dat er heel veel mensen zijn die niet tevreden zijn over de Horizon box. Zeker als zij van van een high-end Humax (bijv. Humax 5200c) afkomen.MediaZoo schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:30:
[...]
Ik heb er ook niet over dat de bekabeling slecht is. Goede bekabeling maar slecht gemonteerde connectoren en/of een niet geaard AOP kan een hoop ellende opleveren. Daarbij is het prima dat je een peer met een banaan en een appel vergelijkt. Ja want het is fruit. Net als de andere apparaten ook DVB-C ontvangers zijn. Toch is de Horizon iets kritischer dan andere ontvangers. Waarbij ik niet spreek over 1 situatie waar dit speelde maar honderden. Daar komt een beter beeld uit dan een eigen observatie over een eigen setup zonder de nodige achtergrond kennis in huis te hebben over het product.
De traagheid is in mijn geval maar 1 van de kritiek punten.
- Trage EPG.
- Trage menu's.
- Traag door de info van zenders zappen om te kijken wat er op een ander net bezig is (pijltje omhoog en omlaag).
- Lettertype veel te groot waardoor er maar heel weinig tekst in beeld past. (zelfs een aantal menu opties passen niet in het scherm
).
- Veel warmte productie.
- Door de warmte ook uiteraard ook een fan die je hoort.
- Niet compleet uitschakelbare modem en wifi.
- Enorm slechte manier van integreren in je eigen netwerk.
- In standby: 16 Watt
- TV kijken: 32,5 Watt
[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 08-08-2016 09:32 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Nog een puntje ter verbetering: overschakelen bij een ingestelde herinnering
Een Humax stelt, als je een herinnering hebt ingesteld voor een programma, de vraag of je wilt overschakelen waarbij standaard Ja is geselecteerd, en als je niets doet, hij ook automatisch overschakelt.
De Horizon laat alleen simpel bovenin een herinnering zien, maar schakelt niet vanzelf. Ben je dus net even weg, mis je de herinnering want die verdwijnt na een minuut ofzo.
Een Humax stelt, als je een herinnering hebt ingesteld voor een programma, de vraag of je wilt overschakelen waarbij standaard Ja is geselecteerd, en als je niets doet, hij ook automatisch overschakelt.
De Horizon laat alleen simpel bovenin een herinnering zien, maar schakelt niet vanzelf. Ben je dus net even weg, mis je de herinnering want die verdwijnt na een minuut ofzo.
Gevoelens en techniek? Stroom, warmte of koude kun je voelen. Maar je weet hierna helemaal niets. Meten is weten en vertrouwen op kennis van anderen is soms ook verstandig.Tijntje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:31:
[...]
Sorry maar dit is echt totale onzin, als je gaat kijken op het forum hier en op het ziggo-gebruikers.nl zul je zien dat er heel veel mensen zijn die niet tevreden zijn over de Horizon box. Zeker als zij van van een high-end Humax (bijv. Humax 5200c) afkomen.
De traagheid is in mijn geval maar 1 van de kritiek punten.Het verbruik in de middenstand is zelfs:
- Trage EPG.
- Trage menu's.
- Traag door de info van zenders zappen om te kijken wat er op een ander net bezig is (pijltje omhoog en omlaag).
- Lettertype veel te groot waardoor er maar heel weinig tekst in beeld past. (zelfs een aantal menu opties passen niet in het scherm
).
- Veel warmte productie.
Voor mijn gevoel is het enige wat jij in dit topic probeert te verkopen je eigen diensten om de bekabeling door te meten want werkelijk alles is: het slecht aansluiten, slechte aarding, verkeerde bekabeling, etc.
Met meten kun je niets vinden bij deze problemen. Andere kabels zal het probleem ook niet oplossen. Dus dat verkopen heeft ook weinig nut. De kennis om dit soort problemen aan te pakken is veel meer nodig. En als ik, maar ook vele andere monteurs zeggen, het is een massa probleem. Dan hebben ze al precies aangegeven waar je moet zoeken. Ieder massa contactpunt moet aanwezig zijn, correct zijn gemonteerd en voldoende contact maken. Dit geldt eigenlijk voor iedere installatie ook zonder Horizon. Dus je kunt zelf zoeken en oplossen.
Maar goed een thuis gebruiker zal het altijd beter weten hoe het werkt dan een monteur die honderden van dit soort apparaten heeft gezien en daarom die monteur ook niet vertrouwen. Je vertrouwd een piloot met vele vlieguren ook niet dus ga je zelf maar vliegen. Toch?
Traagheid, hangen en warmte ontwikkeling zijn onder andere een paar dingen zijn echt terug te vinden in de massa problematiek wat niemand wil geloven tot ze het zien. Dus vooral in je eigen gelijk geloven dat dit niet het probleem is. Zolang er voldoende gebruikers zijn die deze problemen niet hebben, of na een monteur die het massa probleem verhelpt niet meer hebben. Zal het niet aan de firmware liggen.
- Een niet uitschakelbaar modem; Tja de Horizon heeft of je wilt of niet een Docsis verbinding nodig, iets met OnDemand en een afstandbediening.
- Integreren in je netwerk, prima te doen maar even de tijd voor nemen en op juiste wijze doen.
- Lettertype, ieder zijn mening. Ik vind het wel prettig. Ik vindt een Humax een vreselijk menu hebben.
- Verbruik; Tja er zit meer electronica in, andere electronica in. Het is een computer met 6 DVB-C tuners en een EuroDocsis 3.0 modem met 8of24 kanalen ingebouwd. Dat is iets anders dan 2 DVB-C tuners en geen modem. Meer apparatuur == meer verbruik.
Dit valt in mijn ogen een beetje onder de klacht: Ik wil een sportauto V8 rijden tegen de top snelheid van de auto. Maar het verbruik is dan 1:1 ipv 1:35 van een zuinige V3 stadsauto. En toch die sportauto en stadsauto blijven vergelijken. Want het zijn beide auto's en rijden beide op dezelfde weg.
[ Voor 11% gewijzigd door MediaZoo op 08-08-2016 13:21 ]
Iedereen heeft een ander gevoel voor traagheid. Ik vind mij Horizon box ook heel traag. Als ik bijvoorbeeld zie hoe snel je door het EPG kan scrollen op een iPad, dan is het 1 a 2 sec per programma om via de Horizon box te scrollen best wel heel traag. Dat zal ook wel te maken hebben met de communicatie via de AB, want als ik wat vaker op links/recht blijf drukken, gaat het scrollen wel sneller, maar blijft dan wel een aantal programma's door scrollen op het moment dat ik stop met drukken op de AB. Bij het zappen duurt het ook ca 1 sec voordat het volgende kanaal zichtbaar is (en super irritant is dat het geluid eerder te horen is dan het beeld te zien is). Ik vind ook dat de menu's te lang in beeld blijven. De traagheid waar @MediaZoo op duidt is waarschijnlijk van een heel andere orde dan de 1 a 2 sec vertraging die ik ondervind.
/edit: Ik heb overigens recentelijk een nieuwe Horizon box gekregen omdat mijn oude geen beeld meer gaf (maar wel geluid en wifi). Ze stonden te kijken dat hij het zo lang uitgehouden had, was eentje van de eerste lichting. Die schijnen vrijwel allemaal kapot te zijn gegaan.
Volgens mij hangt eea ook samen met de koeling van de box. Ik hoor bij mij nooit de ventilator draaien (hij draait wel, maar langzaam). Ik heb de box dan ook niet in een kast staan, maar onder de TV staan op de kast. Zo kan de box zijn warmte goed kwijt.
/edit: Ik heb overigens recentelijk een nieuwe Horizon box gekregen omdat mijn oude geen beeld meer gaf (maar wel geluid en wifi). Ze stonden te kijken dat hij het zo lang uitgehouden had, was eentje van de eerste lichting. Die schijnen vrijwel allemaal kapot te zijn gegaan.
Volgens mij hangt eea ook samen met de koeling van de box. Ik hoor bij mij nooit de ventilator draaien (hij draait wel, maar langzaam). Ik heb de box dan ook niet in een kast staan, maar onder de TV staan op de kast. Zo kan de box zijn warmte goed kwijt.
[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 08-08-2016 13:53 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die traagheid die jij ervaart is juist de traagheid waar ik op doel. De firmware in de box behoort niet traag te werken. Maar in bepaalde omstandigheden gaat hij dit wel doen en is niet op te lossen met andere firmware.zonoskar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:50:
Iedereen heeft een ander gevoel voor traagheid. Ik vind mij Horizon box ook heel traag. Als ik bijvoorbeeld zie hoe snel je door het EPG kan scrollen op een iPad, dan is het 1 a 2 sec per programma om via de Horizon box te scrollen best wel heel traag. Dat zal ook wel te maken hebben met de communicatie via de AB, want als ik wat vaker op links/recht blijf drukken, gaat het scrollen wel sneller, maar blijft dan wel een aantal programma's door scrollen op het moment dat ik stop met drukken op de AB. Bij het zappen duurt het ook ca 1 sec voordat het volgende kanaal zichtbaar is (en super irritant is dat het geluid eerder te horen is dan het beeld te zien is). Ik vind ook dat de menu's te lang in beeld blijven. De traagheid waar @MediaZoo op duidt is waarschijnlijk van een heel andere orde dan de 1 a 2 sec vertraging die ik ondervind.
Dus jij wilt vertellen dat er mensen zijn die wel snel door de EPG kunnen scrollen met de AB en waar het zappen net zo snel gaat als in de CRT tijdperk? Want dat wil ik wel eens zien dan.MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Die traagheid die jij ervaart is juist de traagheid waar ik op doel. De firmware in de box behoort niet traag te werken. Maar in bepaalde omstandigheden gaat hij dit wel doen en is niet op te lossen met andere firmware.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Inderdaad dat wil ik zeggen ja.zonoskar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:51:
[...]
Dus jij wilt vertellen dat er mensen zijn die wel snel door de EPG kunnen scrollen met de AB en waar het zappen net zo snel gaat als in de CRT tijdperk? Want dat wil ik wel eens zien dan.
Ik geloof je op je woord hoor, maar hoe kan het dat de scrollsnelheid afhankelijk is van de door jou genoemde omstandigheden? Is die Horizon dan gewoonweg een inferieur product?MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Die traagheid die jij ervaart is juist de traagheid waar ik op doel. De firmware in de box behoort niet traag te werken. Maar in bepaalde omstandigheden gaat hij dit wel doen en is niet op te lossen met andere firmware.
Ik denk ongetwijfeld te simpel, maar het klink gewoon onlogisch. Een iPad heeft er schijnbaar nooit problemen mee, maar een dedicated box wel. En dat dit soort problemen ontstaan door massa problemen vind ik apart. Maar ik neem aan dat je dit wel kunt uitleggen? Of is het van jouw kant alleen constatering?
Snelheid van een ontvanger en een ipad staan compleet los van elkaar. Ipad haalt alles van een webserver waar de Horizon dit via DVB-C binnen krijgt. Daarbij gebruikt de tv-gids een 2e DVB-C tuner om een voorbeeld van de zender te laten zien. Waar een Ipad dit niet zo doet.barrymossel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:24:
[...]
Ik geloof je op je woord hoor, maar hoe kan het dat de scrollsnelheid afhankelijk is van de door jou genoemde omstandigheden? Is die Horizon dan gewoonweg een inferieur product?
Ik denk ongetwijfeld te simpel, maar het klink gewoon onlogisch. Een iPad heeft er schijnbaar nooit problemen mee, maar een dedicated box wel. En dat dit soort problemen ontstaan door massa problemen vind ik apart. Maar ik neem aan dat je dit wel kunt uitleggen? Of is het van jouw kant alleen constatering?
Die massa problemen en uitleg. Had ik hem maar. Het is niet meetbaar met een spectrum analyser. Ik heb slechts 100'en malen mogen constateren dat de massa het probleem was. Zelfs de meest vreemde storingen lossen zichzelf op, zonder een box te resetten, na de installatie te herzien en de massa fouten eruit te halen.
Slecht product dan dus? Het zijn namelijk geen "logische" problemen zover ik zie. Of tenminste producten die via betere software (of misschien hardware) opgelost kunnen worden.MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:29:
[...]
Snelheid van een ontvanger en een ipad staan compleet los van elkaar. Ipad haalt alles van een webserver waar de Horizon dit via DVB-C binnen krijgt. Daarbij gebruikt de tv-gids een 2e DVB-C tuner om een voorbeeld van de zender te laten zien. Waar een Ipad dit niet zo doet.
Die massa problemen en uitleg. Had ik hem maar. Het is niet meetbaar met een spectrum analyser. Ik heb slechts 100'en malen mogen constateren dat de massa het probleem was. Zelfs de meest vreemde storingen lossen zichzelf op, zonder een box te resetten, na de installatie te herzien en de massa fouten eruit te halen.
Dus een product moet je aanpassen naar de individuele situatie van de klant? Geen fabrikant/leverancier die dat doet met standaard apparatuur.barrymossel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
Slecht product dan dus? Het zijn namelijk geen "logische" problemen zover ik zie. Of tenminste producten die via betere software (of misschien hardware) opgelost kunnen worden.
Als we iedere nieuwe innovatie aan moeten passen aan de klant om het voor iedereen werkend te maken was er geen innovatie. Het product vraagt een goede verbinding met het netwerk en alles wat erbij komt kijken om correct te werken. De klant wil zijn eigen installatie niet aanpassen om correct te werken. Box werkt niet goed. Bij die klant. De klant die wel alles en correct heeft, daar werkt het wel.
Maar de logica zul je niet zien als je blijft hangen in betere soft/hardware. Betere soft/hardware vraagt ook op andere vlakken beter. Je kunt een Hogesnelheidstrein niet over een karrenspoor laten rijden met 300km/u. Al is die hogesnelheidstrein nog zo snel. Dat karrenspoor zorgt ervoor dat het niet functioneert.
Succes met je HST en karrenspoor
Totale onzin zou ik het niet durven te noemen, daar waar bij mij toch echt een connector het probleem was..Tijntje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:31:
[...]
Sorry maar dit is echt totale onzin, als je gaat kijken op het forum hier en op het ziggo-gebruikers.nl zul je zien dat er heel veel mensen zijn die niet tevreden zijn over de Horizon box. Zeker als zij van van een high-end Humax (bijv. Humax 5200c) afkomen.
De traagheid is in mijn geval maar 1 van de kritiek punten.Het verbruik in de middenstand is zelfs:
- Trage EPG.
- Trage menu's.
).
- Veel warmte productie.
Voor mijn gevoel is het enige wat jij in dit topic probeert te verkopen je eigen diensten om de bekabeling door te meten want werkelijk alles is: het slecht aansluiten, slechte aarding, verkeerde bekabeling, etc.
Mijn neefje heeft een aantal jaar tijdens zijn studie een bijbaan gehad bij UPC, en ik was al jaren UPC klant.
Ook ik ergerde me aan de tv-gids, alles werkte perfect (beeld kwaliteit is super, internet is super, nooit geen storingen of klachten), behalve die tv-gids werkte als een slak... Soms dan drukte ik bijv 3x om snel ergens te komen, moest ik wachten en ineens paf schiet die 3 pagina's door.
Op advies van mijn neefje toch de bekabeling vervangen zo ook de connectoren en een splitter ertussenuit en het werkt gewoon goed (het is dat mijn neefje het was, anders stond ik al te koken in me hoofd)...
Ik was ook vies van die reactie: ja je bekabeling, ik dacht ohjee gaan we weer.. En elke keer is het inderdaad de bekabeling.
Toegegeven, het werkt nog altijd niet zo snel als van zenders wisselen (instant bij mij), maar ik merk wel een wereld van verschil met de nieuwe bekabeling (en ook connectoren).
Mensen krijgen gelijk de kriebels indien ze het woord: kabel horen (ik ook hoor daar niet van xd )
Hoe meet je zo'n massa probleem? Want in mijn nieuwbouwhuis (met alles nieuw dus) werkt het niet instantaan dus.
Kun je niet meten dat moet je zien. Dat is een stukje ervaring met de apparatuur.zonoskar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:06:
Hoe meet je zo'n massa probleem? Want in mijn nieuwbouwhuis (met alles nieuw dus) werkt het niet instantaan dus.
Je geeft zelf toe dat je er niets van snapt, maar dat je het alleen constateert. Dus doe alsjeblieft niet alsof zelf wel enige logica ziet. Ik wilde je niet aanvallen, maar je lokt het wel een beetje uit zo met je arrogante toon. Erg jammer, want ik wil het best begrijpen. Maar goed, daarvoor hoef ik niet bij een kabeltrekker te zijn; naïef van me dat ik dat wel dacht.MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:00:
[...]
Dus een product moet je aanpassen naar de individuele situatie van de klant? Geen fabrikant/leverancier die dat doet met standaard apparatuur.
Als we iedere nieuwe innovatie aan moeten passen aan de klant om het voor iedereen werkend te maken was er geen innovatie. Het product vraagt een goede verbinding met het netwerk en alles wat erbij komt kijken om correct te werken. De klant wil zijn eigen installatie niet aanpassen om correct te werken. Box werkt niet goed. Bij die klant. De klant die wel alles en correct heeft, daar werkt het wel.
Maar de logica zul je niet zien als je blijft hangen in betere soft/hardware. Betere soft/hardware vraagt ook op andere vlakken beter. Je kunt een Hogesnelheidstrein niet over een karrenspoor laten rijden met 300km/u. Al is die hogesnelheidstrein nog zo snel. Dat karrenspoor zorgt ervoor dat het niet functioneert.
Succes met je HST en karrenspoor
In mijn ogen komt er een mooi internetsignaal binnen op de Horizon. Een signaal waarover zeer goed op hoge bitrates te streamen is. Netflix, Spotify, HBO Go, of zelf Horizon.tv, werkt allemaal prima geloof ik. En op goede hardware (lees: bijvoorbeeld een snelle laptop) is er geen probleem met overschakelen naar een andere film of een ander kanaal. En als ik naast die film nog 6 mails wil versturen en eventueel een game wil doen en de TV gids wil bekijken gaat dat allemaal naadloos naast elkaar. Goede hardware i.c.m. dat prima internetsignaal staat daar dus gelijk aan een zeer goede gebruikservaring. Dat de Horizon op een andere manier dat signaal verwerkt wat niet voor iedereen en in iedere situatie goed werkt lijkt mij geen innovatie.
Maar goed, jij weet er niks van en ik ook niet. Zo helpen we elkaar niet. En een arrogante houding help sowieso niet.
En hoe los je een massa probleem dan op? kun je een draadje trekken naar je radiator of zie ik het te simpel.MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:08:
[...]
Kun je niet meten dat moet je zien. Dat is een stukje ervaring met de apparatuur.
Ik vraag dat omdat ik nog een oude upc box heb die misschien ook een massa probleem heeft (Geen geaarde stekkers nee, geen geaarde stopcontacten bij de hand))
Ik heb momenteel nu alles-in-1 Complete. Ik neig om een stapje lager te gaan voor de Basic variant. Hoe ervaren jullie de snelheid? Hebben jullie ook die stap gemaakt, en was het een enorme verschil?
Ik heb me verkeken op de naamtopic. Bedankt voor het laten weten MD082
Ik heb me verkeken op de naamtopic. Bedankt voor het laten weten MD082
[ Voor 16% gewijzigd door M0otje op 08-08-2016 20:39 ]
Daarvoor kan je beter hier zijn denk ikM0otje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:13:
Ik heb momenteel nu alles-in-1 Complete. Ik neig om een stapje lager te gaan voor de Basic variant. Hoe ervaren jullie de snelheid? Hebben jullie ook die stap gemaakt, en was het een enorme verschil?
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9
2250 WP Zuid PVoutput
Het spijt me enorm dat ik als ervaren monteur spreek over de oplossing. Het spijt me dat ik arrogant overkom, omdat ik uit ervaring kan spreken waar de problemen zitten. Of is het het ontbreken bij jou van de juiste kennis over de Horizon ontvanger en de techniek in combinatie met de vele verhalen van diverse klanten die de oplossing afslaan als niet waar zijn. Want waarom zullen ik en mijn collega's het nou weten? We zijn toch maar monteur? Wat weet een monteur met opleiding en zeer uitgebreide documentatie over het product nou van het product? Dit zal vrij weinig zijn zoals ik jou begrijp. Als klant weet je immers veel beter hoe het wel en niet werkt en kun je veel beter storingen verhelpen.barrymossel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:01:
[...]
Je geeft zelf toe dat je er niets van snapt, maar dat je het alleen constateert. Dus doe alsjeblieft niet alsof zelf wel enige logica ziet. Ik wilde je niet aanvallen, maar je lokt het wel een beetje uit zo met je arrogante toon. Erg jammer, want ik wil het best begrijpen. Maar goed, daarvoor hoef ik niet bij een kabeltrekker te zijn; naïef van me dat ik dat wel dacht.
In mijn ogen komt er een mooi internetsignaal binnen op de Horizon. Een signaal waarover zeer goed op hoge bitrates te streamen is. Netflix, Spotify, HBO Go, of zelf Horizon.tv, werkt allemaal prima geloof ik. En op goede hardware (lees: bijvoorbeeld een snelle laptop) is er geen probleem met overschakelen naar een andere film of een ander kanaal. En als ik naast die film nog 6 mails wil versturen en eventueel een game wil doen en de TV gids wil bekijken gaat dat allemaal naadloos naast elkaar. Goede hardware i.c.m. dat prima internetsignaal staat daar dus gelijk aan een zeer goede gebruikservaring. Dat de Horizon op een andere manier dat signaal verwerkt wat niet voor iedereen en in iedere situatie goed werkt lijkt mij geen innovatie.
Maar goed, jij weet er niks van en ik ook niet. Zo helpen we elkaar niet. En een arrogante houding help sowieso niet.
Je begint over een laptop, internet signaal, Horizon.tv? We hebben het hier over de Horizon ontvanger niet over de app/website. Daarbij is het signaal zelf niet de boosdoener bij de problemen. Je kunt hier gaan meten wat je wilt, je vind hier niets.
De massa kun je ook meten alleen heb je hier niet veel aan. Ja er is een retourstroom te meten, wat niet direct betekend dat het ook goed gaat. Het is verder ook geen geheim over die massa problemen. Connectoren en WCD's goed aansluiten volgens voorgeschreven formaten, je AOP aarden op de aarde van de woning en/of het netwerk en de problemen zijn vaak als sneeuw voor de zon vertrokken. Maar zolang er waardeloos gemonteerd wordt en er ook door monteurs geen AOP geaard achtergelaten wordt. Tja dan blijf je met problemen zitten.
Jaja, je constateert de problemen heel erg goed. En nog beter, je lost ze zelfs op. Maar je snapt niet waarom die problemen ontstaan. En daar was ik naar op zoek. Je kunt mij dus niet helpen, want je snapt het gewoonweg niet (en ik ook niet, daarom vraag ik er naar)MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:34:
[...]
Het spijt me enorm dat ik als ervaren monteur spreek over de oplossing. Het spijt me dat ik arrogant overkom, omdat ik uit ervaring kan spreken waar de problemen zitten. Of is het het ontbreken bij jou van de juiste kennis over de Horizon ontvanger en de techniek in combinatie met de vele verhalen van diverse klanten die de oplossing afslaan als niet waar zijn. Want waarom zullen ik en mijn collega's het nou weten? We zijn toch maar monteur? Wat weet een monteur met opleiding en zeer uitgebreide documentatie over het product nou van het product? Dit zal vrij weinig zijn zoals ik jou begrijp. Als klant weet je immers veel beter hoe het wel en niet werkt en kun je veel beter storingen verhelpen.
Je begint over een laptop, internet signaal, Horizon.tv? We hebben het hier over de Horizon ontvanger niet over de app/website. Daarbij is het signaal zelf niet de boosdoener bij de problemen. Je kunt hier gaan meten wat je wilt, je vind hier niets.
De massa kun je ook meten alleen heb je hier niet veel aan. Ja er is een retourstroom te meten, wat niet direct betekend dat het ook goed gaat. Het is verder ook geen geheim over die massa problemen. Connectoren en WCD's goed aansluiten volgens voorgeschreven formaten, je AOP aarden op de aarde van de woning en/of het netwerk en de problemen zijn vaak als sneeuw voor de zon vertrokken. Maar zolang er waardeloos gemonteerd wordt en er ook door monteurs geen AOP geaard achtergelaten wordt. Tja dan blijf je met problemen zitten.
We komen nu op 1 lijn. Ik vind de oorzaak en kan ze oplossen. Maar wat de diepgaande materie is geen idee. Ik ben eerlijk dat ik dit niet weer, maar ik heb ook geen monteur gehoord die het wel weet. Dit heeft niets met snappen te maken, maar het niet (hoeven) hebben van deze kennis. Het volgen van de juiste montage voorschriften voorkomt deze problemen namelijk. Daarom is het bij de klant altijd een controle op juiste montage en dan komt dit vaak naar boven.barrymossel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:45:
[...]
Jaja, je constateert de problemen heel erg goed. En nog beter, je lost ze zelfs op. Maar je snapt niet waarom die problemen ontstaan. En daar was ik naar op zoek. Je kunt mij dus niet helpen, want je snapt het gewoonweg niet (en ik ook niet, daarom vraag ik er naar)
Ik meen dat jij eens in dit of in het gerelateerde ziggo-topic een aantal voorbeelden had gezet van hoe het wel moest ?MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
We komen nu op 1 lijn. Ik vind de oorzaak en kan ze oplossen. Maar wat de diepgaande materie is geen idee. Ik ben eerlijk dat ik dit niet weer, maar ik heb ook geen monteur gehoord die het wel weet. Dit heeft niets met snappen te maken, maar het niet (hoeven) hebben van deze kennis. Het volgen van de juiste montage voorschriften voorkomt deze problemen namelijk. Daarom is het bij de klant altijd een controle op juiste montage en dan komt dit vaak naar boven.
Edit: voor diegene die het interesseert MediaZoo in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 08-08-2016 21:06 . Reden: Bericht bijgezocht ]
2250 WP Zuid PVoutput
KloptMdO82 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:52:
[...]
Ik meen dat jij eens in dit of in het gerelateerde ziggo-topic een aantal voorbeelden had gezet van hoe het wel moest ?
Meer mensen dit?
Als ik op een zender op de info knop druk, krijg je normaal een beschrijving van het programma of film. Ik krijg alleen 2 regels met ondertiteling is Nederlands en taal is Nederlands.
Heb het idee dat ik ergens op gedrukt heb een keer wat dit veroorzaakt. Iemand een idee?
Als ik op een zender op de info knop druk, krijg je normaal een beschrijving van het programma of film. Ik krijg alleen 2 regels met ondertiteling is Nederlands en taal is Nederlands.
Heb het idee dat ik ergens op gedrukt heb een keer wat dit veroorzaakt. Iemand een idee?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Jawel, dit heeft wél met "snappen" te maken. Je roept dat het niet met software of hardware te maken heeft, maar je snapt er niks van. Je kunt alleen een trucje reproduceren (iets met massa) waarmee je problemen oplost die met goede hardware en/of software niet hadden bestaan.MediaZoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
We komen nu op 1 lijn. Ik vind de oorzaak en kan ze oplossen. Maar wat de diepgaande materie is geen idee. Ik ben eerlijk dat ik dit niet weer, maar ik heb ook geen monteur gehoord die het wel weet. Dit heeft niets met snappen te maken, maar het niet (hoeven) hebben van deze kennis. Het volgen van de juiste montage voorschriften voorkomt deze problemen namelijk. Daarom is het bij de klant altijd een controle op juiste montage en dan komt dit vaak naar boven.
Ik snap de relatie tussen een goede massa en het wel of niet snel kunnen scrollen door menu's ook niet helemaal.barrymossel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Jawel, dit heeft wél met "snappen" te maken. Je roept dat het niet met software of hardware te maken heeft, maar je snapt er niks van. Je kunt alleen een trucje reproduceren (iets met massa) waarmee je problemen oplost die met goede hardware en/of software niet hadden bestaan.
En als er dus een relatie is (zoals dus wordt geconstateerd) dan is er volgens mij toch echt iets niet goed gebouwd...Joster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:23:
[...]
Ik snap de relatie tussen een goede massa en het wel of niet snel kunnen scrollen door menu's ook niet helemaal.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het feit hoeveel % van de AOP zijn geaard. UPC-monteur heeft hier ooit (10 jaar geleden?) een nieuw AOP geïnstalleerd, maar dit was niet geaard. Dit heb ik een paar jaar geleden ontdekt toen ik mijn hele bekabeling heb aangepast en alsnog de aarddraad aangesloten.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat lijkt me ook de reinste onzin.Joster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:23:
[...]
Ik snap de relatie tussen een goede massa en het wel of niet snel kunnen scrollen door menu's ook niet helemaal.
BIj massa problemen krijg je eerder dat apparaten zullen uitvallen of herstarten op gekke momenten etc.
Daar komt bij dat woningen zeker vanaf de jaren 90 allemaal een goede aarding hebben. Het is dus ook belangrijk om te weten hoe oud de woning is en de staat van de electra.
Waar alle decoders wel erg gevoelig voor zijn is het aangeboden signaal over de coax. Een goede versterker (op stroom!) lost veel van deze problemen op. De versterker plaats je overigens zo dicht mogelijk bij je aansluiting. Uiteraard dienen je kabels goede connectoren te hebben. (Koop diegene met het keurmerk, en ga niet zelf lopen rommelen)
De horizon box is gewoon traag, punt uit. Dit is wel op te lossen maar dan zal de software een stuk "slanker" moeten worden of verder geoptimaliseerd moeten worden voor de hardware (als dat al mogelijk is).
Degene die de UI heeft geschreven is geen ervaren man in ieder geval, een hoop zaken zijn erg onlogisch, pasen niet op het scherm, in meerdere menu's zijn settings te vinden etc. etc.
Dat ze technisch bepaalde limieten hebben begrijp ik, replay-tv welke niet altijd door te spoelen is etc. dat is allemaal prima en ook te begrijpen maar ik heb de horizon box nu 1.5 maand en ben echt niet overtuigd.
Zaken die me echt drastisch storen en die echt wel opgelost kunnen worden:
- Dit deed mijn recorder in 2000 al goed.
- Zelfde als punt 1.
- Tv-gids is traaaag
- Tv zender op achtergrond tonen en live preview op de zender zelf kan van mij weg als dat de traagheid wegneemt.
- Als zappen een technische beperking is, kan ik daar mee leven maar zorg ervoor dat ik die overlay gelijk weg kan drukken na het zappen.
- Eventueel mee te leven.
- Irritant, onnodig, en een frequentie in gebruik wat andere signalen kan verstoren.
- Wellicht alleen met debug logs op te lossen, zal me niets verbazen als dit iets met warmte te maken heeft.
[ Voor 40% gewijzigd door GeeMoney op 09-08-2016 09:12 ]
Zappen traag? Ik was onlangs met een Amino van Telfort bezig; daar is het zappen pas traag!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hetgeen GeeMoney beschrijft zijn ook mijn ervaringen. Heb 2 Samsung tv's met CI+ modules die beiden vlotter zappen en een snelle correcte tvgids hebben ook. Maar zoals ik al eerder stelde, het zou ook exemplarisch kunnen zijn. Ook je eigen referentiekader kan anders zijn - heb wel eens te maken met een Philips tv die inderdaad ook erg traag zapt op zijn CI kaart.
Volgens mij zijn er genoeg guides op internet te vinden hoe je het wifi kunt uitschakelen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org