Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
En als hij in het scherm aangeeft geen verbinding te hebben met het Ziggo netwerk. Dan geeft dat ook aan dat het niet werkt over de coax.

Alleen bij DLNA dus mijn video's etc. gaat het om de verbinding met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lama

[ Voor 109% gewijzigd door Notna op 04-01-2016 15:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Notna schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Aldus deze pagina:

https://www.ziggo.nl/klan...%20mediabox/Horizon/Ja/Ja

Klopt dat ja :) (i.e als er OFFLINE staat, dan kan hij geen verbinding maken met het netwerk van Ziggo en dus werkt dit (Interactieve/On Demand TV) niet.)

Dat moet ik dus aanpassen in mijn berichten hierboven; blijkbaar is het OFFLINE op het front gedeelte voor het niet kunnen verkrijgen van een connectie naar het kabel netwerk van Ziggo (COAX, of hij dan een IP daarvan krijgt, omdat de Horizonbox 'altijd als modem fungeert', kan ik niet zeggen; Daar heb ik geen kennis van ;) )
Hmm dan vraag ik me af waarom dat zo is, moet ik iets veranderen aan de set-up? :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

TommyGun schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Hmm dan vraag ik me af waarom dat zo is, moet ik iets veranderen aan de set-up? :?
Is de splitter retourgeschikt? Ik zag wel eerder dat MediaZoo aangaf 'het ligt niet aan de splitter', maar ik gooi het er toch even in. Anders zou ik het ook niet weten zo 123

Ik heb zelf: AOP--> verdeelstuk naar resp. Ubee modem en een retourgeschikte Hirschmann versterker. Vanaf daar naar de Horizonbox.

Ik heb net even gekeken en ik heb geen offline melding op de front staan. Ik was van mening dat dit wel zo was maar niet dus. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 04-01-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Notna schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:32:
[...]

Is de splitter retourgeschikt? Ik zag wel eerder dat MediaZoo aangaf 'het ligt niet aan de splitter', maar ik gooi het er toch even in. Anders zou ik het ook niet weten zo 123
Het is deze; https://www.coaxkabelwink...itters/technetix-esi-03n/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Quote:Retourgeschikt voor alle uitgangen

Lijkt mij prima dus. Ik heb even geen idee op het moment :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Het is wachten op de signaalwaardes. Dat een splitter retourgeschikt is houdt niet per definitie in dat het goed gaat werken. Een esi-03n doet 6,5 dB demping. Als je retoursignaal bijvoorbeeld direct op AOP 46dB is. Dan kom je aan het uiteinde van de splitter al op 52,5 dB. Een kabeltje van een meter is ong 0,5dB dus 53dB op modem. Dat is nog geen issue. Maar een paar meter kabel en een WCD verder en je kunt zo op >56dB zitten. Dan kom je Horizon niet meer online.

Dat is ook de reden dat je niet zomaar splitters kunt plaatsen en er bij 3 ontvangers al gezegd wordt neem een versterker. Het je retoursignaal nodig, dan kom je al snel in de knel als deze al hoog is.

En een gemiddelde antenneversterker versterkt het retoursignaal ook nog eens met 2 tot 4dB. Wat de demping van de binnenhuis installatie opheft.

Maar eerst even de waardes die de Horizon weergeeft en misschien even de specs van de installatie na de ESI-03N.

En voor de techneuten: Een ESI-03N is technisch gelijk aan een ESI-02N die Kabel Keur is. Hij heeft alleen dat keurmerk niet, omdat de demping per uitgang hoger is (Wat evenredig is aan meer uitgangen) en hierdoor de demping op de installatie te hoog kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Te vroeg gejuicht; toch weer de melding bij het booten... Helaas kan ik de Horizon op geen enkele manier bereiken, terwijl 'ie wel degelijk verbonden is en een IP-adres heeft (192.168.1.195), maar ook op .194 geen succes. Ik vraag me af of dat uberhaupt wel gaat werken omdat de Horizon direct aan de splitter hangt en mijn computer (waarvandaan ik het probeer) nog achter een modem + router. Op de router zie ik dat IP-adres ook niet terugkomen bij clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
computer even aan horizon hangen en op 192.168.192.1 testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb op dit moment in Amsterdam een Cisco 8485 dvr en 1 ci+ module actief binnen mijn alles-in-1 pakket met 120mbit/s. Ik wil graag een tweede ci+ module, maar Ziggo weigert dat op commerciële gronden. Ik moet dan aan de Horizon, aldus Ziggo, om dit te kunnen bewerkstelligen.

Zou ik dat duurdere Horizon abonnement kunnen nemen met 2 ci+ modules, en dan die hele Horizon box links laten liggen en slechts de 2 ci+ modules installeren, of gaat dit niet werken? Ik wil namelijk alleen maar tv kijken op mijn 2 tv's, verder niets. Het opnemen van tv programma's of het kunnen kijken op mobile devices interesseert me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Sinds een paar dagen staat hier ook zo'n Horizon apparaat thuis, maar dat ding komt wel met gebreken :X

Bugs/issues waar ik al tegen aan ben gelopen in een dag:
- Niet mogelijk om op een andere zender te zetten, na wisselen van zender gaat ie automatisch terug naar je vorige zender
- Zoeken niet mogelijk. De eerste letter die je typt wordt ook getypt door iedere andere knop die je indrukt. Afstandbediening is in één klap onbruikbaar en je moet 't apparaat uit zetten met de knop op 't apparaat zelf.
- Afstandbediening functioneerde helemaal niet meer. Afstandbediening moeten resetten om 't ding weer aan de praat te krijgen.

Voelt allemaal als een stap terug na KPN en dat fijne kleine apparaatje wat ik van hen kreeg. Daar heb ik nooit problemen mee gehad in 't jaar dat ik dat heb gebruikt.

Als iemand de oplossing weet voor 't zoekprobleem i.c.m. die afstandbediening dan hoor ik 't trouwens graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MediaZoo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 03:25:
computer even aan horizon hangen en op 192.168.192.1 testen?
Het werkt inmiddels. Factory Reset gedaan zoals hier beschreven; https://community.ziggo.n...de-reset-horizon-box-3364

Daarna geen OFFLINE op het display meer en On Demand werkt nu. Hopelijk blijft dat zo.

Het hele thuisnetwerk gedoe heb ik maar gelaten voor wat het is. Moet ik nog iets aanpassen wat betreft de interne routering van de Horizon Mediabox? Maw; ik weet niet of 'ie zich met de standaard instellingen als WiFi apparaat gedraagt (wat ik dus niet wil, ik hoef enkel TV te kijken met de box).

EDIT: zie ook TommyGun in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 15-01-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
JanW schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:23:
Sinds een paar dagen staat hier ook zo'n Horizon apparaat thuis, maar dat ding komt wel met gebreken :X

Bugs/issues waar ik al tegen aan ben gelopen in een dag:
- Niet mogelijk om op een andere zender te zetten, na wisselen van zender gaat ie automatisch terug naar je vorige zender
- Zoeken niet mogelijk. De eerste letter die je typt wordt ook getypt door iedere andere knop die je indrukt. Afstandbediening is in één klap onbruikbaar en je moet 't apparaat uit zetten met de knop op 't apparaat zelf.
- Afstandbediening functioneerde helemaal niet meer. Afstandbediening moeten resetten om 't ding weer aan de praat te krijgen.

Voelt allemaal als een stap terug na KPN en dat fijne kleine apparaatje wat ik van hen kreeg. Daar heb ik nooit problemen mee gehad in 't jaar dat ik dat heb gebruikt.

Als iemand de oplossing weet voor 't zoekprobleem i.c.m. die afstandbediening dan hoor ik 't trouwens graag.
Het lijkt er bijna op dat er een toetst op de AB blijft hangen. Wrijf eens een paar keer goed met een doek of vingers over alle toetsen. Misschien springt hij los.

Dat is geen normaal gedrag van de HB. Reset anders alles eens naar fabrieksinstellingen en anders Ziggo bellen en klacht neerleggen. Het betreft een huurapparaat dus wordt omgeruild als de box niet goed blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:08
Goedemorgen allen,

ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op weet. Als mijn Horizonbox uit staat, of stand-by zoals je wilt, dan verandert de kleur van het LEDje regelmatig naar rood en gaan er op het display een soort 'blokjes' van links naar rechts. Het lijkt wel alsof hij iets aan het zoeken/installeren is. Na een minuut ongeveer, verdwijnt het weer en kan ik hem gewoon weer gebruiken. Heeft dit met het signaal te maken, of zijn dit automatische updates o.i.d.? Ik hoop dat iemand weet wat het is en het mij kan vertellen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:01:
Goedemorgen allen,

ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op weet. Als mijn Horizonbox uit staat, of stand-by zoals je wilt, dan verandert de kleur van het LEDje regelmatig naar rood en gaan er op het display een soort 'blokjes' van links naar rechts. Het lijkt wel alsof hij iets aan het zoeken/installeren is. Na een minuut ongeveer, verdwijnt het weer en kan ik hem gewoon weer gebruiken. Heeft dit met het signaal te maken, of zijn dit automatische updates o.i.d.? Ik hoop dat iemand weet wat het is en het mij kan vertellen. Bedankt.
Dat heeft inderdaad met updates en dergelijke te maken.

Ik heb dat ook soms met mijn Horizon Box en dat is normaal als het af en toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb dezelfde vraag als Martinus, met dien verstande dat mijn Denon AVR-X2000 Receiver eigenstandige HDMI heeft, waardoor ik DD via HDMI op mijn Receiver heb.
Hoe kan ik de afstandsbediening van de Horizon 7401 ontkoppelen van mijn Samsung TV (handleiding geeft geen uitsluitsel, helpdesk Ziggo ook niet). Een juiste uitvoering van terug naar fabriekinstellingen van de afstandsbediening ontkoppelt zowel de Horizonbox als mijn Samsung TV ook niet van de afstandsbediening.
Ik ga er daarbij van uit, maar vraag ook direct of dat juist is, dat je bij een niet gekoppelde afstandsbediening aan een TV het eigen uitgangsvolume van de Horizon naar de HDMI met de afstandsbediening van de Horizon regelt in principe?
Groeten,
Steef

----------------------
martinusz:
Wie kan mij helpen, ik probeer een mogelijkheid te vinden om het volume van mijn receiver te regelen via de horizon box of tv.
Op dit moment zit de horizon met HDMI aan de tv en met optical kabel aan de receiver.
Nadeel: volume moet met aparte afstandsbediening geregeld worden.
Klopt het dat je het geluid van je tv ook kunt doorsturen naar de receiver? Zodat je met het tv volume het receiver volume regelt?
Ik heb wat gevonden over HDMI arc, zo'n HDMI poort zit ook op mijn samsung tv, mijn Sony receiver heeft HDMI poorten, dus zou moeten kunnen denk ik.
Zijn er mensen die het geluid van de receiver met de volume knop van de horizon afstandsbediening regelen? Hoe ziet jouw aansluitschema er dan uit?
Alvast bedankt!
Edit: AH shit ontdek net dat mijn receiver alleen HDMI passthrough heeft, nevermind dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47
steef321 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:14:
Ik heb dezelfde vraag als Martinus, met dien verstande dat mijn Denon AVR-X2000 Receiver eigenstandige HDMI heeft, waardoor ik DD via HDMI op mijn Receiver heb.
Hoe kan ik de afstandsbediening van de Horizon 7401 ontkoppelen van mijn Samsung TV (handleiding geeft geen uitsluitsel, helpdesk Ziggo ook niet). Een juiste uitvoering van terug naar fabriekinstellingen van de afstandsbediening ontkoppelt zowel de Horizonbox als mijn Samsung TV ook niet van de afstandsbediening.
Ik ga er daarbij van uit, maar vraag ook direct of dat juist is, dat je bij een niet gekoppelde afstandsbediening aan een TV het eigen uitgangsvolume van de Horizon naar de HDMI met de afstandsbediening van de Horizon regelt in principe?
Groeten,
Steef
Ik heb een LG TV die (net als de Horizon) aan een Pioneer VSX921 hangt.
Op de LG kun je SIMPLINK aanzetten. De ab van de Horizon kun je nu gebruiken om het volume van de Pioneer te regelen.
Hoe het precies werkt met een Samsung/Denon combinatie weet ik niet, maar zal vergelijkbaar zijn.

Gekoppelde afstandsbediening of niet, Het is NIET zo dat je het uitgangsvolume van de Horizon kunt regelen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Sinds een paar dagen een horizon box hier in huis maar iedere keer als ik de box uit zet met de afstandsbediening valt ook het wifi signaal en lan weg. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Uberdude schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:47:
Sinds een paar dagen een horizon box hier in huis maar iedere keer als ik de box uit zet met de afstandsbediening valt ook het wifi signaal en lan weg. Is dit normaal?
De box heeft drie stand by standen laag, midden en hoog. Bij laag schakeld de box ook de router en telefoonmodem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Gverboon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:36:
[...]

De box heeft drie stand by standen laag, midden en hoog. Bij laag schakeld de box ook de router en telefoonmodem uit.
Ah kijk dat zocht ik, via een ziggo linkje het standby profiel aangepast. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Hebben meer mensen last van een box die in eco staat en sinds de laatste update deze week/vorige week niet meer doorstarten wil vanuit de eco stand?
De prachtige blokjes blijven heen en weer bewegen, maar opstarten ho maar.
Na de box aan de achterkant uit te zetten en weer in te schakelen doet die het wel weer(af en toe)

De box op een andere stand zetten dan eco vertik ik, aangezien dat ding dan in standby tegen de 60 watt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hier starte zowel de Horizonbox zelf als de Extra box steeds moeilijk op.
Heb na 1,5maand de boel los getrokken en alles gaat retour Ziggo, terug naar een std CI+ Abbo.

Het idee is prima, maar uitvoering is het net niet.
- Steeds terugkerende opstart problemen
- Zeer slome EPG
- Sloom menu algemeen

Het langzame menu/epg maakte voor mij sowieso de box eigenlijk al onbruikbaar. Het nodigt niet uit om te zappen, of door de opnames of herhalingen te bladeren.

[ Voor 46% gewijzigd door mvrhrln op 15-01-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
CreativeS schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:09:
Kijk dan eerst maar eens naar de waardes van je upstreamkanalen. Afhankelijk van het gebied waar je woont heb je 4 of 6 upstreamchannels. Simpel gezegd: Als de waardes van alle kanalen richting de 58dBmV gaan zal er steeds een kanaal minder in gebruik worden genomen om uiteindelijk op 1 uit te komen. Als die maximaal staat te zenden kan je last hebben van veel uitval. Aan de hand van die waardes kun je dus wel een idee krijgen of er iets aan de hand is. Obstructie ergens tussen de HB en de CMTS? Modem zal harder gaan zenden.
Inmiddels gedaan, ik zou zeggen dat het er goed uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6lsTUeQsKI5FABcUoS3kqiTs/full.jpg

Woensdag komt er weer een monteur van Ziggo over de vloer wat volgens hun een Expert zou moeten zijn :D :+
Hebben al weken dat replay tv de melding geeft 'Dit programma is niet vrijgegeven voor ReplayTV' bij het instarten en ze kunnen maar niks vinden. Behalve natuurlijk weer de box omruilen wat voor een week werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik zie nu pas dit forum hier; ik heb laatst iets ontdekt waar ik niet zo blij mee was. Als ik de Resource Monitor op mijn laptop bekeek was er continu 100mbit+ aan traffic gaande. Zelfs in idle na een reboot. Ik had in NT een topic aangemaakt; zie link hier onder.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664982

In het kort: Er werden continu media bestanden ge-sync'ed (of zoiets) naar de box toe. Ik weet niet waarom en ik gebruik de box ook niet als mediaserver/nas/whatever. Liever niet steeds die onnodig hoge belasting van m'n netwerk.
Inmiddels heeft het blokken van de port in Firewall geholpen maar ik ben nog steeds benieuwd welke instellingen ik op de HorizonBox moet uitschakelen om dit uberhaupt te voorkomen (of in Win10).

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ducksy88 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:42:
Ik zie nu pas dit forum hier; ik heb laatst iets ontdekt waar ik niet zo blij mee was. Als ik de Resource Monitor op mijn laptop bekeek was er continu 100mbit+ aan traffic gaande. Zelfs in idle na een reboot. Ik had in NT een topic aangemaakt; zie link hier onder.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664982

In het kort: Er werden continu media bestanden ge-sync'ed (of zoiets) naar de box toe. Ik weet niet waarom en ik gebruik de box ook niet als mediaserver/nas/whatever. Liever niet steeds die onnodig hoge belasting van m'n netwerk.
Inmiddels heeft het blokken van de port in Firewall geholpen maar ik ben nog steeds benieuwd welke instellingen ik op de HorizonBox moet uitschakelen om dit uberhaupt te voorkomen (of in Win10).

Iemand hier ervaring mee?
Ding niet gebruiken als modem en een los modem nemen :p
Alle vormen van netwerk uitzetten of uit laten zetten in de box en niet opnemen in je thuisnetwerk.
Dat heb ik in mijn geval gedaan.

Heb er een schijthekel aan dat zelf niet alles uit te schakelen is(zoals de DHCP server en beide wifi kanalen) maar als je een belletje doet naar de klantenservice,als je tenminste ene kundig persoon aan de lijn krijgt, kunnen ze alles voor je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Tsja.... Ik heb verder geen problemen met het ding dus onder het mom: "If it ain't broken; don't fix it." wil ik m wel gewoon als modem en router blijven gebruiken. En de kosten voor een apart modem/router zie ik niet zitten, ondanks de flexibiliteit die daarbij komt. Hij moet gewoon niet mijn complete hardeschijf willen kopiëren :X

De port locken werkt, maar Is een beetje een lappendeken, liever zet ik de functie verantwoordelijk voor dit geintje uit. Kan t echter nergens vinden....

[ Voor 12% gewijzigd door Ducksy88 op 16-01-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ducksy88 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:25:
Tsja.... Ik heb verder geen problemen met het ding dus onder het mom: "If it ain't broken; don't fix it." wil ik m wel gewoon als modem en router blijven gebruiken. En de kosten voor een apart modem/router zie ik niet zitten, ondanks de flexibiliteit die daarbij komt. Hij moet gewoon niet mijn complete hardeschijf willen kopiëren :X

De port locken werkt, maar Is een beetje een lappendeken, liever zet ik de functie verantwoordelijk voor dit geintje uit. Kan t echter nergens vinden....
Je hebt geen extra kosten voor het modem hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MartijnAbel schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:29:
[...]

Ding niet gebruiken als modem en een los modem nemen :p
Alle vormen van netwerk uitzetten of uit laten zetten in de box en niet opnemen in je thuisnetwerk.
Dat heb ik in mijn geval gedaan.

Heb er een schijthekel aan dat zelf niet alles uit te schakelen is(zoals de DHCP server en beide wifi kanalen) maar als je een belletje doet naar de klantenservice,als je tenminste ene kundig persoon aan de lijn krijgt, kunnen ze alles voor je uitzetten.
DHCP server en Wifi kun je gewoon zelf uitzetten. Je moet hiervoor alleen via de PC inloggen op je Horzion. Dan krijg je een GUI en daarmee kun je meer dan via de HB zelf.

Op het Ziggo forum heb ik daar al een stappenplan voor gemaakt om de HB bedraad aan te sluiten op je bestaande netwerk en DHCP server uitzetten. In diezelfde GUI kun je ook WiFi uitzetten voor 2,4Ghz of 5Ghz of beiden.

In de linken die erbij staan wordt beschreven hoe je het juiste ip-adres van de GUI kunt achterhalen.

Via het stappen plan draait mijn HB al maanden uitstekend in mijn netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 17-01-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MikeOO schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:56:
[...]

DHCP server en Wifi kun je gewoon zelf uitzetten. Je moet hiervoor alleen via de PC inloggen op je Horzion. Dan krijg je een GUI en daarmee kun je meer dan via de HB zelf.

Op het Ziggo forum heb ik daar al een stappenplan voor gemaakt om de HB bedraad aan te sluiten op je bestaande netwerk en DHCP server uitzetten. In diezelfde GUI kun je ook WiFi uitzetten voor 2,4Ghz of 5Ghz of beiden.

In de linken die erbij staan wordt beschreven hoe je het juiste ip-adres van de GUI kunt achterhalen.

Via het stappen plan draait mijn HB al maanden uitstekend in mijn netwerk.
Na de overgang heeft mijn box ene update gehad waarbij met geen mogelijkheid de DHCP meer uit te zetten was, net als beide wifi signalen. Bij het uit willen zetten van DHCP kreeg ik geen enkele optie om dit te doen en bij het uitzetten van beide wifi protocollen kreeg ik een foutmelding dat sowieso 1 van de 2 aan moest blijven staan.

Heb je misschien de link voor me? Ben wel nieuwschierig of het bij mij nu wel kan of niet(al staat alles nu al uit)

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 17-01-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MartijnAbel schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Na de overgang heeft mijn box ene update gehad waarbij met geen mogelijkheid de DHCP meer uit te zetten was, net als beide wifi signalen. Bij het uit willen zetten van DHCP kreeg ik geen enkele optie om dit te doen en bij het uitzetten van beide wifi protocollen kreeg ik een foutmelding dat sowieso 1 van de 2 aan moest blijven staan.

Heb je misschien de link voor me? Ben wel nieuwschierig of het bij mij nu wel kan of niet(al staat alles nu al uit)
Oeps vergeten erbij te zetten
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=496709&postcount=47

Als je de instellingen niet kunt veranderen dan zou je de HB eens moeten resetten naar de fabrieksinstellingen want het lijkt dan dat er iets niet goed is gegaan.
Het is geen normaal gedrag en elke HB krijgt dezelfde update gestuurd en ik kan er nog steeds prima alle instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Nieuw hier in dit gesprek, maar heb wat vragen.
Ik heb een Horizon box aangesloten via de ziggo modem op het thuisnetwerk. Vervolgens een My WD Nas eraan.
Nu zie ik de NAS in mijn netwerk en de Horizon ziet hem ook via mijn apparaten! Ik kan kijken naar Foto's die erop staan en fimpjes die ik met mijn telefoon heb gemaakt, maar films die ik via mijn laptop op de Nas heb gezet (Ik zie ze wel op de Nas) kan ik gewoonweg niet vinden om via de Horizon box te streamen.

Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51
Is het ook mogelijk om een opname te bekijken vanaf het punt dat je start met opnemen? De horizon neemt ook het begin op wat ik meestal onhandig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat moet een instelling zijn, want bij mij wisselt het. De ene keer neemt hij het hele programma op, de andere keer het deel vanaf wanneer ik de opname start. Waar die instelling zit weet ik echter niet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
De Horizon neemt op wat ie in het geheugen heeft zitten van dat programma. Als je dus al vanaf het begin aan het kijken bent en dan begint met opnemen, zal die de hele aflevering als opname aanmaken, aangezien hij dat toch al in het geheugen heeft zitten.
Schakel je net in en neem je iets op waar je 'invalt', wordt er letterlijk vanaf dat punt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
kipusoep schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:25:
De Horizon neemt op wat ie in het geheugen heeft zitten van dat programma. Als je dus al vanaf het begin aan het kijken bent en dan begint met opnemen, zal die de hele aflevering als opname aanmaken, aangezien hij dat toch al in het geheugen heeft zitten.
Schakel je net in en neem je iets op waar je 'invalt', wordt er letterlijk vanaf dat punt opgenomen.
Dat verklaart dat dat soms verschitl. Ik vraag me af of even zappen de buffer leegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 09:56
wortelsoft schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Dat verklaart dat dat soms verschitl. Ik vraag me af of even zappen de buffer leegt.
Doe dat wel vaker als ik besluit om tijdens reclame naar bed te gaan. Even rondzappen en daarna kiezen voor opnemen. Dan wordt het deel wat je al gezien hebt niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44
Ik gebuik de horizon naast mijn modem als route en wifi ap. Meestal tot tevredenheid.
Echter momenteel krijg ik bij wifi deze melding:

Feb 19 08:45:00 A STA has disassociated with the AP [5.2G]
Feb 19 08:44:18 A STA has associated with the AP [5.2G]

en dat gaat maar door met als gevolg geen wifi. (zie wel de ssid) iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Ik heb sinds een aantal weken een klein probleempje, Als ik mn horizon box uitzet om een film of iets via mn rasberry pi (Xbian) te kijken dan gaat de box na een aantal minuten (weet geen exacte tijd) als een soort knight rider op het display een balkje heen en weer bewegen.

Het rare is dat op dat moment de raspberry pi een spontane reboot doet.

iemand een idee wat dit is of veroorzaakt? Ik kom niet verder dan een tijdelijk verlies van een internet signaal. Al lijkt me dat geen reden voor een reboot.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Dat balkje heen en weer een paar minuten na het uitschakelen heeft volgens mij te maken met updaten (of het zoeken naar updates). Hoe dat je pi kan doen rebooten durf ik niet zo veel over te zeggen

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

hasjee schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:40:
Ik heb sinds een aantal weken een klein probleempje, Als ik mn horizon box uitzet om een film of iets via mn rasberry pi (Xbian) te kijken dan gaat de box na een aantal minuten (weet geen exacte tijd) als een soort knight rider op het display een balkje heen en weer bewegen.

Het rare is dat op dat moment de raspberry pi een spontane reboot doet.

iemand een idee wat dit is of veroorzaakt? Ik kom niet verder dan een tijdelijk verlies van een internet signaal. Al lijkt me dat geen reden voor een reboot.
Volgens mij doet ie dan maintenance inderdaad. O.a. het bijwerken van de EPG gebeurt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Meer mensen last van een niet opstartende box als de eco modus ingeschakeld is? Wordt er nu wel een beetje moe van. Elke dag dien ik de box op te starten met de knop op de achterkant.
En nee, verbruiksstand verandere van eco naar hoog begin ik niet aan met dik 50watt standby stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
Vanochtend een RT1900ac router in bezit mogen nemen. Ik dacht even instellen en klaar is.. niet dus. Ik heb een Horizon box die momenteel fungeert als modem/router. Ik was van plan om de Horizon box in bridge modus te laten zetten en de router al het verkeer laten regelen, zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755382/Netwerk.jpg

Volgens de meneer bij de helpdesk was dit heel simpel, en ook zelf in te stellen. Na enige tijd was de conclusie toch dat 'er geen knopje voor was in het modem van de horizonbox'. Daar was ik zelf ook al achter, vandaar dat ik contact op nam met de helpdesk. De enige oplossing zou zijn om een apart modem te nemen, echter heb ik het liefst zo min mogelijk apparatuur in huis.

Dit moet toch gewoon kunnen? Zijn er meer mensen waarbij dit wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Een Horizon kan inderdaad niet als bridge ingezet worden. Wil je persé je eigen router gebruiken is de enige oplossing een los modem en die in bridge zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lunaticc schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:59:
Vanochtend een RT1900ac router in bezit mogen nemen. Ik dacht even instellen en klaar is.. niet dus. Ik heb een Horizon box die momenteel fungeert als modem/router. Ik was van plan om de Horizon box in bridge modus te laten zetten en de router al het verkeer laten regelen, zo dus:

[afbeelding]

Volgens de meneer bij de helpdesk was dit heel simpel, en ook zelf in te stellen. Na enige tijd was de conclusie toch dat 'er geen knopje voor was in het modem van de horizonbox'. Daar was ik zelf ook al achter, vandaar dat ik contact op nam met de helpdesk. De enige oplossing zou zijn om een apart modem te nemen, echter heb ik het liefst zo min mogelijk apparatuur in huis.

Dit moet toch gewoon kunnen? Zijn er meer mensen waarbij dit wel is gelukt?
Of je gebruikt gewoon je RT1900 als accesspoint (LAN <> LAN) en laat de HZN DHCP regelen. Eventuele instellingen kan je altijd nog op je RT1900 doen.

HZN: 192.168.192.1

RT1900: 192.168.192.2
Gatweway: 192.168.192.1

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 05-03-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
CreativeS schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Of je gebruikt gewoon je RT1900 als accesspoint (LAN <> LAN) en laat de HZN DHCP regelen. Eventuele instellingen kan je altijd nog op je RT1900 doen.

HZN: 192.168.192.1

RT1900: 192.168.192.2
Gatweway: 192.168.192.1
Heb nu toch maar een los modem besteld. Vind het zonde om zo'n apparaat niet volledig te benutten.

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dus neem je nu een los modem en een router naast je Horizon. Tja... hoop dat alles goed komt met de Horizon Go app en eventuele Extrabox. Leveren vaak (lees: niet altijd!) problemen op bij een los modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Hebben er meer mensen last ervan dat regelmatig het beeld stiltstaat, maar het geluid doorloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:39:
Hebben er meer mensen last ervan dat regelmatig het beeld stiltstaat, maar het geluid doorloopt?
Ja dat heb ik ook sinds een week met Horizon.

1 seconde staat het beeld dan af en toe stil.

Het geluid loopt dan wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een smartcard activeren, waar doe je dat? Iemand een directe link? Ik kan het nergens vinden op mijnziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik zie onder 'Mijn producten' de gegevens en status van mijn smartcard. Zie je er daar ook niets over?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Herkenbaar probleem en zelf meermaals opgelost... Ergens wordt te weinig massa contact gemaakt in de connectoren of wcd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:50:
Ik zie onder 'Mijn producten' de gegevens en status van mijn smartcard. Zie je er daar ook niets over?
Dat zie ik ook, bij televisie, het smartcard nummer van horizon.
Zie je ook dit? Van de ziggo help pagina:

Zo activeer je een smartcard
Heb je bij je digitale ontvanger of CI+ module een losse smartcard gekregen? Dan activeer je de smartcard zo:

Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op de smartcard staat gedrukt.
Steek de smartcard in je mediabox of CI+ module.
Zet je televisie en/of digitale ontvanger aan.
Log in op Mijn Ziggo.
Klik op Smartcard.
Klik op Smartcard activeren.
Volg de instructies.

Ziggo kan me geen smartcard leveren, omdat ik nog het oude 100mbit all-in-1 pakket heb, mag wel €2 per maand voor een 'voorgeprogrammeerde' ci+ module betalen, maar ik wil de kaarten zelf kunnen beheren als het kan, zodat ik de module gewoon los kan kopen en meerdere tv's kan gebruiken via ci+.

Edit:
Ik weet al wat meer, het kan gewoon niet in oud upc gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 22-03-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
MediaZoo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:51:
[...]

Herkenbaar probleem en zelf meermaals opgelost... Ergens wordt te weinig massa contact gemaakt in de connectoren of wcd..
Ok bedankt dan ga ik de wcd maar eens open maken, die heb ik vervangen samen met de coax kabel voordat ik de horizon kreeg.

edit:
gevonden het ligt aan de splitter die verdeeld tussen horizon en ingang tv, misschien toch maar eens vervangen door een versie met f-connectors.

[ Voor 17% gewijzigd door wortelsoft op 21-03-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
wortelsoft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:03:
[...]

Ok bedankt dan ga ik de wcd maar eens open maken, die heb ik vervangen samen met de coax kabel voordat ik de horizon kreeg.

edit:
gevonden het ligt aan de splitter die verdeeld tussen horizon en ingang tv, misschien toch maar eens vervangen door een versie met f-connectors.
Kun je foto maken van de splitter, misschien help je er anderen ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Is zo iets maar ik heb deze rechtstreeks op hz geklikt en dat zit te Los.

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/4BA0/A78E/C2F3/ACA1/3E54/515D/32E5/BD1B/TVsplitter_800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ik had er al een vermoeden van..

Leuke splitters maar de Horizon vind ze totaal niet leuk en als je een te oude hebt zijn ze nog zo lek als een mandje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
MediaZoo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:35:
Ik had er al een vermoeden van..

Leuke splitters maar de Horizon vind ze totaal niet leuk en als je een te oude hebt zijn ze nog zo lek als een mandje ook.
Is een PTS-02 een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
wortelsoft schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Is een PTS-02 een goed idee?
Ja, die zijn geheel afgesloten en ruisvrij. Zijn er ook op getest om geen problemen te mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
MediaZoo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:42:
[...]

Ja, die zijn geheel afgesloten en ruisvrij. Zijn er ook op getest om geen problemen te mogen geven.
Dank je, ga ik die eens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Het probleem is dus opgelost door het vervangen van de splitter door de tratec PTS-02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Sinds de zomertijd is mijn Horizon 's ochtens de weg kwijt of liever gezecht de tijd is volledig verkeerd op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:02:
Sinds de zomertijd is mijn Horizon 's ochtens de weg kwijt of liever gezecht de tijd is volledig verkeerd op het display.
2 minuten volledig van de stroom halen en daarna opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:12:
[...]

2 minuten volledig van de stroom halen en daarna opnieuw opstarten?
Ik had hem al een keer kort van de stroom af, daarna was het goed de volgende dag (vanmorgen) stond het weer verkeerd.

edit:

En gisteravond had ik op diverse zenders dat deze niet in mijn pakket zaten. HZ uitgezet tijdje later weer aan en toen ging de HZ starten met een doenload en in installatie van iets, daarna werkte het weer goed. Mooi spul zo'n Horizon :X

[ Voor 28% gewijzigd door wortelsoft op 01-04-2016 09:47 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 19-09 19:03
Heren ik kijk al jaren via een CI+ 1.3 interactief kaartje en aan de tv is een HDD gekoppeld voor opnames en pauzes.
Nu heb ik mijn abbo veranderd en van ziggo een Horizon box gekregen, is het de moeite waard om deze voor de CI+ te vervangen ?

Ik heb deze verder niet echt nodig voor wifi of extra aansluitingen, dit gaat nu via de Ziggo Modem en een Asus RT-N66U router.
Tenzij de Asus achter de Horizon een betere combo gaat zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Het valt mij op dat af en toe de opname niet afgemaakt wordt met de HB.
Dit hebben wij gisteren ook een keer gehad.

Gisteren stond er een opname in en als je nu terugkijkt op het media-overzicht dan zie je duidelijk dat hij niet helemaal opgenomen is (er wordt een vol rond bolletje achter de opname gezet maar er is een kwart-hap uit).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat de opname niet afgemaakt wordt ?
Je zou zeggen dat de opname door zou lopen als je de HB in stand-by zet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Een opname gaat gewoon door als de HB op stand-by gaat. Mogelijk heeft een (kleine) signaalstoring ervoor gezorgd dat de opname niet is afgemaakt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Is dit de box die UPC eerst had? Ik heb die wel eens bij mensen gezien en vond 'm dan niet erg fijn werken. Humax vind ik veel prettiger.

Horizon klinkt qua functionaliteit wel goed, maar als ik er dan zo'n UPC-apparaat voor terug krijg twijfel ik.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
En nog steeds heeft. Deze box doet het over het algemeen prima (mijn mening en die van velen op het chelloo forum).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de Horizonbox nu 3 dagen, en ik vind het een rampenbak. Ben al 7 bugs tegengekomen.
Ziggo helpdesk erkent ook dat er al lang problemen zijn, vooral met de EPG. Ze kunnen ook niet zeggen wanneer er een oplossing voor komt. Dat ze het zo in de markt hebben durven zetten :o
Ben blij dat ik mijn Humax recorders nog heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

rfbroek schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:20:
Ik heb de Horizonbox nu 3 dagen, en ik vind het een rampenbak. Ben al 7 bugs tegengekomen.
Ziggo helpdesk erkent ook dat er al lang problemen zijn, vooral met de EPG. Ze kunnen ook niet zeggen wanneer er een oplossing voor komt. Dat ze het zo in de markt hebben durven zetten :o
Ben blij dat ik mijn Humax recorders nog heb!
Welke bugs precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

De vraag die ik heb zal vast al eens gesteld zijn, maar ik kan die niet echt vinden

Apparatuur die ik gebruik:
TV: Panasonic TX-L42ET5E
Receiver: Denon AVR-X2000
Humax IHDR 5200c
Mediaplayer: Xtreamer Sidewinder 3
Google Chromecast

Alle apparatuur zijn met een HDMI kabel met de Denon verbonden ( behalve de tv) Vanuit de Denon gaat er een HDMI kabel naar de tv (pass through) dit werk allemaal perfect ook in combinatie met een Logitech Harmony One.

Ik heb verder een losse Router en een UB Modem, thuis netwerk werkt goed, over de Wifi ben ik tevreden.

Nu ben ik van plan om de Humax te vervangen door de Horizon Box. Voordeel voor mij is Replay tv en meer dan 2 programma's tegelijkertijd opnemen.

-Kan ik de Horizon box zo instellen dat het alleen als set up box gebruik wordt? en dus niet als modem en router. Ik wil zoveel als mogelijk alles bij het oude laten. Dus alleen de Humax eruit, Horizon via coax op de kabel, , Vanuit de Horizon coax naar de tv, hdmi naar de Denon, Lan kabel naar de router en spelen maar (hoop ik dan)
- Is er verschil met beeld ivm de Humax?

Of Niet doen, nog teveel bugs. Set up laten zoals het is.

Alvast bedankt voor de feed back
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
De nieuwe Horizonbox heeft geen coax uitgang, maar bij mij werden er wel splitters etc meegeleverd zodat je het meestal wel aangesloten krijgt. Als je in "oud" Ziggo gebied zit kan je gewoon je eigen modem blijven gebruiken.

De Horizon heeft wel een paar unieke voordelen, zoals uitzending vanaf begin terugkijken en 4 tuners. Ook de afstandsbediening is handig met aan de achterkant een volledig toetsenbord. Ook handig is het feit dat hij radiografisch is, je hoeft hem niet op de decoder te richten.

Maar de EPG is een ramp. Als je veel wilt gaan opnemen is het echt behelpen met een trage EPG die vaak informatie mist en bugs heeft.

Zelfde geldt als je een herinnering zet, je krijgt dan 1 minuutje een piepklein popup tekst vakje en hij springt niet automatisch naar de zender. Als je net even koffie bent pakken ben je al te laat.

Voor de rest zijn de menu's traag en onlogisch als je iets wil selecteren.
Het aanzetten van bv ondertiteling is een omslachtige handeling die de Humax met 1 knopje fixt.

Over de beeldkwaliteit: Officieel heeft de Horizon 1080p, maar de vraag is of de bitrate daar recht aan doet. Ik zie geen verschil met de Humax in ieder geval.

Zelf gebruik ik de Horizon voorlopig alleen als extra recorder, voor als de Humax tuners tekort komt.
Ik vind de Humax qua snelheid, bediening, stroomverbruik en betrouwbaarheid nog altijd superieur.

Overigens kan je (als de Humax je eigendom is) beide apparaten natuurlijk naast elkaar gaan gebruiken, en zo zelf je mening vormen.

[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 07-05-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Jag

Iemand een tip voor een 1010 foutmelding tijdens installatie? De horizon unit zit rechtstreeks aan de binnenkomende verbinding zonder tussenkomst van splitter of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jag schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:39:
Iemand een tip voor een 1010 foutmelding tijdens installatie? De horizon unit zit rechtstreeks aan de binnenkomende verbinding zonder tussenkomst van splitter of versterker.
De helpdesk bellen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
Jag schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:39:
https://www.ziggo.nl/klan.../foutcodes/foutcode-1010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Jag

Nou ik heb het opgelost :). Ik ga zelf niet helemaal vrijuit :+. Ik heb de oude signaal splitter eraf gehaald (umo01 ofzo) en de oude teruggezet. Dan werkt het niet idd :P. Nu wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

no1san schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:14:
Ik gebuik de horizon naast mijn modem als route en wifi ap. Meestal tot tevredenheid.
Echter momenteel krijg ik bij wifi deze melding:

Feb 19 08:45:00 A STA has disassociated with the AP [5.2G]
Feb 19 08:44:18 A STA has associated with the AP [5.2G]

en dat gaat maar door met als gevolg geen wifi. (zie wel de ssid) iemand een idee?
Ik heb ook deze melding momenteel.

Setup: Horizon box als modem/router/wifi ap. Extra Linksys wifi ap via ethernet aangesloten.
Geen enkel apparaat heeft wifi toegang (niet via Horizon box en ook niet via Linksys ap).
Desktop via ethernet heeft wel internet.

Wifi apparaten zien de de SSID wel maar kunnen geen verbinding maken (gevolgd door gequote logs).

Iemand enig idee? Horizon box al een aantal keer uitgezet en paar min gewacht maar mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Meer mensen die al een tijdje last hebben van een haperende tv gids? Ik kan niet terug in de gids, zijn allemaal grijze blokken en kan daardoor ook niet replay tv gebruiken.
De gids deed het 2 dagen geleden weer, maar tis nu alweer voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

rfbroek schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:39:
De nieuwe Horizonbox heeft geen coax uitgang, maar bij mij werden er wel splitters etc meegeleverd zodat je het meestal wel aangesloten krijgt. Als je in "oud" Ziggo gebied zit kan je gewoon je eigen modem blijven gebruiken.

De Horizon heeft wel een paar unieke voordelen, zoals uitzending vanaf begin terugkijken en 4 tuners. Ook de afstandsbediening is handig met aan de achterkant een volledig toetsenbord. Ook handig is het feit dat hij radiografisch is, je hoeft hem niet op de decoder te richten.

Maar de EPG is een ramp. Als je veel wilt gaan opnemen is het echt behelpen met een trage EPG die vaak informatie mist en bugs heeft.

Zelfde geldt als je een herinnering zet, je krijgt dan 1 minuutje een piepklein popup tekst vakje en hij springt niet automatisch naar de zender. Als je net even koffie bent pakken ben je al te laat.
Da's de feature: Herinnering. Niet 'automatische kanaalkiezer'.
Voor de rest zijn de menu's traag en onlogisch als je iets wil selecteren.
Het aanzetten van bv ondertiteling is een omslachtige handeling die de Humax met 1 knopje fixt.

Over de beeldkwaliteit: Officieel heeft de Horizon 1080p, maar de vraag is of de bitrate daar recht aan doet. Ik zie geen verschil met de Humax in ieder geval.
Humax of Horizon: Het gaat om de bitrate van het signaal. En die is voor beiden hetzelfde.
Zelf gebruik ik de Horizon voorlopig alleen als extra recorder, voor als de Humax tuners tekort komt.
Ik vind de Humax qua snelheid, bediening, stroomverbruik en betrouwbaarheid nog altijd superieur.

Overigens kan je (als de Humax je eigendom is) beide apparaten natuurlijk naast elkaar gaan gebruiken, en zo zelf je mening vormen.
Ik mis nog een aantal van de 7 bugs trouwens. Een verschil in functionaliteit is geen bugs, dat weet je hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:46:
Humax of Horizon: Het gaat om de bitrate van het signaal. En die is voor beiden hetzelfde.
Je meent het :O
Een verschil in functionaliteit is geen bugs, dat weet je hopelijk?
Verwacht je nou werkelijk dat ik hier nog serieus antwoord op ga geven??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ga anders even lekker toxic tegen elkaar doen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
rfbroek schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:39:

[...]

[...]
Ik verwacht (als iemand die dit topic in z'n bookmarks heeft staan maar niet álles tot in detail volgt) dat dit al vaker is besproken, maar toch:

Het is an sich niet zo zeer de vraag of de bitrate er recht doet aan 1080p (die is bij HD kanalen an sich hoog genoeg). Maar bij de gewone 'lineaire' DVB-C streams speelt wel iets anders mee.

Eigenlijk zendt geen enkele bij mij bekende zender in 1080p uit. HD is bijna altijd in 1080i (soms 720p). Qua bandbreedte heeft dat voordelen, maar interlaced materiaal is zeer ongeschikt voor de "progressive" displays van tegenwoordig.

Dat interlaced beeld moet "progressive" gemaakt worden. Daar bestaan verschillende algoritmen voor, van "bagger" tot "nagenoeg perfect". Als de box 1080i uitstuurt naar de TV, dan zorgt de de-interlacer in de TV voor dat proces. Als je de box op 1080p zet, dan zorg de de-interlacer in de box ervoor.

Normaal gesproken zou je tussen geen enkele box verschil in beeldkwaliteit moeten zien als je ze allemaal 1080i laat uitsturen. En meestal is de de-interlacer in de gemiddelde STB ook niet veel beter (soms zelfs slechter), dan die van een beetje TV.

Maar ik meen wel eerder te hebben gelezen dat de de-interlacer in de Horizon box zo belachelijk goed is, dat het tov. de de-interlacers in sommige TV's zeker de moeite waard kan zijn om de box op 1080p te zetten.

Dat gezegd hebbend: M'n ouders hebben ook zo'n Horizon box staan. Wel gebruiken ze nog een los modem en losse router. En dat heb ik ook maar zo gelaten. Qua netwerkmogelijkheden en hoe ze dat hebben ontworpen vind ik Horizon, voorzichtig gezegd, 'omslachtig'. Jammer genoeg is ook hun Horizon niet echt stabiel. TV kijken en opnemen gaat wel goed. Maar pauzeren of 'terugspoelen' en div. apps lopen geregeld vast. Wel zijn ze erg gecharmeerd van de ReplayTV dienst :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

rfbroek schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 03:07:
[...]

Je meent het :O

[...]

Verwacht je nou werkelijk dat ik hier nog serieus antwoord op ga geven??
Jij bent degene die de vraag stelt over een verschil tussen Horizon en Humax boxen. Waarop het antwoord is dat de bitrate bepalend is, niet de specs van beide boxen aangezien er geen 1080p signaal verzonden wordt door Ziggo.

En ja, dat zou logisch zijn als je claimt 7 bugs te hebben gevonden maar ze niet noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Edgarz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:48:
[...]Jij bent degene die de vraag stelt over een verschil tussen Horizon en Humax boxen.
Nope. Goed lezen is een deugd, blijkt maar weer. Maar in ieder geval bedankt voor je bijdrage. :O

Dan de bugs: Wat ik me zo uit het hoofd herinner, van die 5 keer dat ik de HB gebruikt heb:

- Als je in de EPG op het huidige tijdstip staat kan je het volgende programma niet (of niet helemaal) zien vanwege het overlappende huidig / PIP venster

- Als je in de EPG met pijltje naar beneden ingedrukt wil scrollen komen er verkeerde zenders in de lijst te staan. Als je "klik voor klik" scrollt is dat niet zo.

- Als je een herinnering zet, krijg je 1 minuutje een piepklein, onopvallend popup tekst vakje, en hij springt niet automatisch naar de zender. Als je net even koffie bent pakken ben je al te laat. Je kan het een feature noemen, ik vind het een bug, omdat je zo vrij makkelijk de herinnering mist. Op z'n minst zou in ieder geval de herinnering niet na een minuut moeten verdwijnen.

- Als de energiemodus op ECO staat ingesteld blijft de HB toch nog 20 minuten op HOOG staan, nadat je hem handmatig op standby hebt gezet. Onnodig, zonde van de stroom en daarom een bug.

- Soms gaat de HB, terwijl die uit staat in ECO mode, spontaan in de hoge standby stand maar dan kan je hem niet meer aanzetten. Meestal 's nachts en als ik graag TV wil kijken.

- Apps, afstandsbediening of de hele box lopen op willekeurige momenten vast. Lastig reproduceerbaar maar desalnietemin noem ik dat een bug.

Met het netwerk kwam ik ook problemen tegen maar wat precies kan ik me niet meer herinneren omdat ik het niet meer gebruik.

De bugs zullen misschien nog worden opgelost (Ziggo kennende is de kans klein), maar ik heb er sowieso geen fiducie in dat het ooit een stabiel, soepel, snel en intuïtief apparaat gaat worden. Hij doet me een beetje denken aan de Cisco 8485DVB. Dat was ook een mooi ding maar ook met gare firmware.

Verder moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij er van vindt, daarom mijn advies aan YEP123 om ze eens naast elkaar te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rfbroek schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 03:23:
Dan de bugs: Wat ik me zo uit het hoofd herinner, van die 5 keer dat ik de HB gebruikt heb:

- Als je in de EPG op het huidige tijdstip staat kan je het volgende programma niet (of niet helemaal) zien vanwege het overlappende huidig / PIP venster
Scroll je toch naar links... en daarnaast, als de lopende uitzending te weinig ruimte heeft om informatie te laten zien (TV Gids), dan wordt deze ruimte automatisch vergroot.
- Als je in de EPG met pijltje naar beneden ingedrukt wil scrollen komen er verkeerde zenders in de lijst te staan. Als je "klik voor klik" scrollt is dat niet zo.
Geen probleem mee. De zendervolgorde wordt gewoon gevolgd (ook de juiste logo's), alleen wat sneller.
- Als je een herinnering zet, krijg je 1 minuutje een piepklein, onopvallend popup tekst vakje, en hij springt niet automatisch naar de zender. Als je net even koffie bent pakken ben je al te laat. Je kan het een feature noemen, ik vind het een bug, omdat je zo vrij makkelijk de herinnering mist. Op z'n minst zou in ieder geval de herinnering niet na een minuut moeten verdwijnen.
Het werkt wel... niet geheel naar jouw wens, maar dat maakt het niet gelijk een bug.
- Als de energiemodus op ECO staat ingesteld blijft de HB toch nog 20 minuten op HOOG staan, nadat je hem handmatig op standby hebt gezet. Onnodig, zonde van de stroom en daarom een bug.
Nogmaals, als iets niet werkt naar jouw wens, dan is het niet gelijk een bug. In dit geval gaat de HZN na ongeveer 15 minuten in 'Maintenance Mode' en haalt dus updates voor de TV Gids binnen en controleert of er softwareupdates voor de HZN zelf zijn. Is dat gelijk een bug? Wederom is dit gewoon iets wat niet naar jouw wens is, maar dan is het natuurlijk niet gelijk een bug.
- Soms gaat de HB, terwijl die uit staat in ECO mode, spontaan in de hoge standby stand maar dan kan je hem niet meer aanzetten. Meestal 's nachts en als ik graag TV wil kijken.
Nog nooit meegemaakt.
- Apps, afstandsbediening of de hele box lopen op willekeurige momenten vast. Lastig reproduceerbaar maar desalniettemin noem ik dat een bug.
Zo zie je maar, bij het minste of geringste is het al een bug. Ja, dan kan je een lijstje vrij snel vullen.
Met het netwerk kwam ik ook problemen tegen maar wat precies kan ik me niet meer herinneren omdat ik het niet meer gebruik.
Dat kan wel kloppen, maar dat is ook bekend.
Verder moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij er van vindt.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Grootste probleem vind ik nog steeds de snelheid. Als je even TV wilt gaan kijken zit je maar zo ruim een minuut te wachten voordat die box een keer opgestart is vanuit standby. Mijn HTPC start in 5 seconden op, dus er is vast wel zoiets als een gulden middenweg?

Daarnaast vind ik ook de TV gids nog altijd erg traag, dat mogen ze van mij ook wel verbeteren. En gewoon alle zenders ook in die app van ze, nu is dat een selectie van het totaal.

Verder bevalt het me wel goed eigenlijk. Beeldkwaliteit is in orde en opnames e.d. werken allemaal zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Edgarz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Jij bent degene die de vraag stelt over een verschil tussen Horizon en Humax boxen. Waarop het antwoord is dat de bitrate bepalend is, niet de specs van beide boxen aangezien er geen 1080p signaal verzonden wordt door Ziggo.

En ja, dat zou logisch zijn als je claimt 7 bugs te hebben gevonden maar ze niet noemt.
Uit mijn verhaal in mijn vorige reactie blijkt dat er potentieel dus wel degelijk verschil in beeldkwaliteit is tussen Horizon en Humax boxen, juist omdát de TV-zenders geen 1080p doen.

Afhankelijk van de kwaliteit van de de-interlacer in je TV kan een Horizon door zijn zeer goede de-interlacer op 1080p vrij makkelijk een beter plaatje leveren dan op 1080i, en dus ook beter dan een andere box op 1080i.

Overigens, mijn 2 cents in de 'bug' discussie.

Functionaliteit die 'anders' werkt dan iemand verwacht is ook naar mijn mening niet meteen een bug. Zaken zoals een reminder die na 1 minuut alweer verdwijnt of een standby stand die, ookal is eco gekozen, af en toe naar 'hoog' gaat om bijvoorbeeld op updates te checken, dat zijn gewoon designkeuzes (of gebrek aan design :P ).

Random vastlopers en andere vormen van plotselinge traagheid zie ik wel als bug.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 19-05-2016 08:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:41:
Grootste probleem vind ik nog steeds de snelheid. Als je even TV wilt gaan kijken zit je maar zo ruim een minuut te wachten voordat die box een keer opgestart is vanuit standby. Mijn HTPC start in 5 seconden op, dus er is vast wel zoiets als een gulden middenweg?
Als je de box sneller wilt laten opstarten zal je toch de energiestand tijdens standby aan moeten passen naar Hoog. Nu hebben wij (nog) internet via de HZN, dus we laten deze lekker op Hoog staan. HZN aanzetten en direct beeld.
eymey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:42:
Dat zijn gewoon designkeuzes (of gebrek aan design :P ).
Héhe...

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2016 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Mja, punt van @BeQuietAndDrive snap ik wel.

Dat het router-gedeelte van de box wat stroom nodig heeft om z'n werk te doen is begrijpelijk.

Maar dat je, voor een snelle opstart, een hoog energieverbruik nodig hebt is echt niet meer van deze tijd.

Mijn Intel Braswell-gebaseerde HTPC'tje gebruikt in gewone shutdown stand stand 1 W. En als ik hem opstart, dus een 'cold boot', dan staat binnen 10 seconden KODI voor m'n neus, inclusief de mogelijkheid tot TV kijken.

Laat de Horizon dan een wat hoger (idle) verbruik over houden wanneer er bv. zoiets als een recording gepland staat of desnoods via een scheduled power on vanuit uit-stand, een paar minuten voor een recording ook daadwerkelijk gestart moet worden.

Maar de lange boottijd vanuit de huidige eco stand is gewoon niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat het niet van deze tijd is... maar ik heb dan zoiets van: 'Roeien met de riemen die je hebt' en 'Leren omgaan met teleurstellingen' en als dat niet lukt... wordt het tijd voor iets anders. Anyway, nog minder dan een maandje en dan zijn we ervan af, dus ik maak me er eigenlijk al helemaal niet meer druk om. Alles heeft altijd vlekkeloos gewerkt (na de nodige updates), maar het is tijd voor iets anders. De reden van overstappen heeft dan ook niets met de werking van de apparatuur te maken ;). Daarnaast zijn al deze onwenselijkheden van de HZN al door velen aangekaart. Zowel door vele klanten als ook in de diverse testgroepen. Het is duidelijk waar de prioriteit ligt en dat er gewoon niets meegedaan wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ben ik zeker met je eens.

Anderzijds, door het met regelmaat aan te blijven kaarten gaan ze er mss een keer wel wat mee doen :).

Zelf is het verder ook niet echt mijn probleem. Ik heb internet via glasvezel en voor TV hebben we een standaard Ziggo ( ~18 per maand ) abbo, met name om nog FM en basispakket aan open DVB-C kanalen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zouden ze er na 4 jaar aankaarten nog iets aan doen? Misschien een nieuwe HZN, maar dan zijn we toch al weer wat jaartjes verder vrees ik. Ze hebben het ook niet meegenomen met de SMT-G7401. Die Eco-stand zit er ook alleen maar op om te voldoen aan die eis van 'verbruik minder dan 1 Watt'.

Wij gaan helemaal over naar KPN glasvezel. Men heeft vaak oordelen over KPN, maar dan moet je het ook eens zelf ondervinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik wil ook best eens wat nieuws proberen hoor, maar het alternatief is ADSL. Glasvezel gaat hier (Arnhem) nog wel een paar jaar duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
CreativeS schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:36:
Zouden ze er na 4 jaar aankaarten nog iets aan doen? Misschien een nieuwe HZN, maar dan zijn we toch al weer wat jaartjes verder vrees ik. Ze hebben het ook niet meegenomen met de SMT-G7401. Die Eco-stand zit er ook alleen maar op om te voldoen aan die eis van 'verbruik minder dan 1 Watt'.

Wij gaan helemaal over naar KPN glasvezel. Men heeft vaak oordelen over KPN, maar dan moet je het ook eens zelf ondervinden :)
Beetje offtopic, maar niet veel mis (meer) met KPN Glasvezel denk ik. Grootste gemis is nog steeds dat de HD-zenders nog niet op de logische nummers staan. Maar daar wordt aan gewerkt. Verder werkt het gewoon stabiel.

Zelf zit ik voor internet only bij Tweak ( 32 euro in de maand voor 1000/1000 ). Hun eigen tv-platform is nog niet al te stabiel, vandaar dat ik daarvoor nog bij Ziggo zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Over bugs e/o gerelateerde zaken: Horizon werkt wat mij betreft niet optimaal. Reageert vaak traag en ook geregeld vastlopers als je ReplayTV of afspelen vanaf het begin kiest.

Gewoon TV kijken doen wij altijd via de 'gewone' TV met de smartcard.
eymey schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Wel zijn ze erg gecharmeerd van de ReplayTV dienst :).
^Dit^ De Horizon gebruik ik enkel en alleen om gemiste programma's te kijken of items terug te kijken die achteraf gezien interessant waren om te bekijken. Ondanks dat ie traag is en soms vastloopt, ben ik zeer tevreden met de terugkijkfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 19-09 19:03
Heren,

Weet hier iemand of de Horizon Go app ook werkt in bv. België op 3/4g ?
Het gaat dan voornamelijk om kanaal 14 en Rtl 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:26:
[...]Zo zie je maar, bij het minste of geringste is het al een bug. Ja, dan kan je een lijstje vrij snel vullen.
Dus vastlopen is geen bug? Wat is het dan, een feature? :F
Ben wel blij dat je het zegt, nu kan ik de rest van je commentaar op de juiste waarde schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:
Beetje offtopic, maar niet veel mis (meer) met KPN Glasvezel denk ik. Grootste gemis is nog steeds dat de HD-zenders nog niet op de logische nummers staan. Maar daar wordt aan gewerkt. Verder werkt het gewoon stabiel.
Daar schijnt KPN mee bezig te zijn... Ik denk dat we op tijd overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Het grootste nadeel van IPTV bij glasvezel is dat je vaak UTP moet leggen naar de ontvangers. De meeste mensen hebben al coax door het huis liggen, voor mij was het een reden om nu nog bij Ziggo te blijven.

Voor de rest heb ik met glasvezel goede ervaringen. Het is weliswaar ietsje duurder, maar een symmetrische verbinding is wel leuk. Jammer dat je daar tegenwoordig voor moet bijbetalen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rfbroek schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:29:
Het grootste nadeel van IPTV bij glasvezel is dat je vaak UTP moet leggen naar de ontvangers. De meeste mensen hebben al coax door het huis liggen, voor mij was het een reden om nu nog bij Ziggo te blijven.
Och, de Extrabox op de slaapkamer is al aangesloten via UTP. Ompluggen en klaar. Enige COAX in huis is van het AOP (woonkamer) naar de HZN. 2 metertjes maar, maar ik snap je punt.

Anyway, mijn excuses voor het offtopic gaan. 'Stond nog een beetje perplex' van spontaan voorbijrazende arrogantie O-) Maar zo te zien, is dat eerder regel dan uitzondering.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 20-05-2016 07:37 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste