Nope. Goed lezen is een deugd, blijkt maar weer. Maar in ieder geval bedankt voor je bijdrage.
Dan de bugs: Wat ik me zo uit het hoofd herinner, van die 5 keer dat ik de HB gebruikt heb:
- Als je in de EPG op het huidige tijdstip staat kan je het volgende programma niet (of niet helemaal) zien vanwege het overlappende huidig / PIP venster
- Als je in de EPG met pijltje naar beneden ingedrukt wil scrollen komen er verkeerde zenders in de lijst te staan. Als je "klik voor klik" scrollt is dat niet zo.
- Als je een herinnering zet, krijg je 1 minuutje een piepklein, onopvallend popup tekst vakje, en hij springt niet automatisch naar de zender. Als je net even koffie bent pakken ben je al te laat. Je kan het een feature noemen, ik vind het een bug, omdat je zo vrij makkelijk de herinnering mist. Op z'n minst zou in ieder geval de herinnering niet na een minuut moeten verdwijnen.
- Als de energiemodus op ECO staat ingesteld blijft de HB toch nog 20 minuten op HOOG staan, nadat je hem handmatig op standby hebt gezet. Onnodig, zonde van de stroom en daarom een bug.
- Soms gaat de HB, terwijl die uit staat in ECO mode, spontaan in de hoge standby stand maar dan kan je hem niet meer aanzetten. Meestal 's nachts en als ik graag TV wil kijken.
- Apps, afstandsbediening of de hele box lopen op willekeurige momenten vast. Lastig reproduceerbaar maar desalnietemin noem ik dat een bug.
Met het netwerk kwam ik ook problemen tegen maar wat precies kan ik me niet meer herinneren omdat ik het niet meer gebruik.
De bugs zullen misschien nog worden opgelost (Ziggo kennende is de kans klein), maar ik heb er sowieso geen fiducie in dat het ooit een stabiel, soepel, snel en intuïtief apparaat gaat worden. Hij doet me een beetje denken aan de Cisco 8485DVB. Dat was ook een mooi ding maar ook met gare firmware.
Verder moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij er van vindt, daarom mijn advies aan YEP123 om ze eens naast elkaar te gaan gebruiken.