Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De TV onderstuent het niet, ik ga eens kijken naar een Humax Fox-Z of C op marktplaats. Weet je toevallig ook het verschil tussen de C en de Z. SD is prima voor op de slaapkamer gaat meer om dat de ruis weg is. Bedankt voor de info!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Dag mensen! Weten jullie of de Samsung DCB-H360RS werkt met UPC digitale TV? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
rikadoo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:01:
De TV onderstuent het niet, ik ga eens kijken naar een Humax Fox-Z of C op marktplaats. Weet je toevallig ook het verschil tussen de C en de Z. SD is prima voor op de slaapkamer gaat meer om dat de ruis weg is. Bedankt voor de info!
De Fox-Z staat slechts 1x voor 30 euro op Markplaats omdat deze nog redelijk nieuw qua model is. Die kun je zoals gezegd voor 60 euro nieuwprijs kopen.
De Fox-C is het oude model van de Fox-Z waar nauwelijks verschil tussen zit zie ook de specs vergelijking van Fox-C en Fox-Z op Tweakers pricewatch.

Het kan overigens nog steeds zo zijn dat je signaal te zwak op je slaapkamer is waardoor het beeld alsnog digitale blokjes vertoont. Je zou dan deze moeten vervangen voor kabelkeur kabels/connectoren.
WizZie- schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:09:
Dag mensen! Weten jullie of de Samsung DCB-H360RS werkt met UPC digitale TV? :)
Eerdere test pogingen van andere UPC abonnees met deze decoder waren niet succesvol, maar UPC heeft wel iets aan het DVB-C signaal aangepast recentelijk waardoor deze toch mogelijk werkt. Als je deze gratis kunt overnemen van iemand is het altijd het proberen waard. Wil je deze kopen dan zou ik het risico niet nemen.

Zie ook hier een mooi overzicht van de DVB-C decoders die wel en niet werken met DVB-C van UPC. De Humax decoders werken sowieso vrijwel allemaal die kan ik u dan ook zeer aanraden.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 13-08-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Door fox en the walking dead, zat ik mijn huidige analoge pakket te heroverwegen, upgraden of niet?
Ja dus, van 60 naar 100 Mbit internet, mediaplayer, 70 of 100 kanalen, minimaal 10 in HD.

Maar klopt het wat ik zie, koppelverkoop volgens mij ook wat in NL niet meer mag toch!?

Welke pakket combi ik ook maak, er komt een niet af te vinden telefonie van upc bij !
Die wil ik niet, is ook niet nodig, we zijn hier 3 maal voorzien van telefonie.

Bel ik, tref ik net een medewerker die het ook met mij eens is, dat ze "ook geen ansjovis zou willen, ongevraagd", maar weet niet of het wel of ook zOnder telefonie kan, zo een instap HD pakket.

Iemand hier die digitale tv heeft zOnder ook upc telefonie er bij te hebben moeten nemen?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15
Ik van de week een medewerker aan de lijn ivm een storing en toen mijn abonnement ter sprake kwam meldde hij dat er in september nieuwe abonnementen komen. Er ging wat veranderen op dat vlak. Dus misschien kan het dan wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

D-e-n schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:07:
Ik van de week een medewerker aan de lijn ivm een storing en toen mijn abonnement ter sprake kwam meldde hij dat er in september nieuwe abonnementen komen. Er ging wat veranderen op dat vlak.
Afwachten dus weer. Nou ja het is hun omzet.
Bedankt voor je reactie en het nieuws.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
notsonewbie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:58:
Door fox en the walking dead, zat ik mijn huidige analoge pakket te heroverwegen, upgraden of niet?
Ja dus, van 60 naar 100 Mbit internet, mediaplayer, 70 of 100 kanalen, minimaal 10 in HD.

Maar klopt het wat ik zie, koppelverkoop volgens mij ook wat in NL niet meer mag toch!?

Welke pakket combi ik ook maak, er komt een niet af te vinden telefonie van upc bij !
Die wil ik niet, is ook niet nodig, we zijn hier 3 maal voorzien van telefonie.

Bel ik, tref ik net een medewerker die het ook met mij eens is, dat ze "ook geen ansjovis zou willen, ongevraagd", maar weet niet of het wel of ook zOnder telefonie kan, zo een instap HD pakket.

Iemand hier die digitale tv heeft zOnder ook upc telefonie er bij te hebben moeten nemen?
http://www.upc.nl/pakketten/internet-en-tv/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SPAM*

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 20-08-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:59

Wvr

ik heb een vraagje:ik keek liep net door het menu van de UPC PVR box en kon bij de instelling van de beeld weergaven 720P of auto selecteren.moet ik hier ook niet 1080P kunnen selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Nee, alleen 1080i, auto of 720P.

• funrider
notsonewbie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:58:

Ik heb er nog bellen bij omdat dit toendertijd vaak voordeliger was dan zonder bellen dus dan maar erbij en niet gebruiken toch? Maar zoals Stfnlln ook al aangeeft bestaan de pakketten wel alleen is het wat weggestopt op de site zie eerdere link van hem.

Bedenk overigens wel dat FOX alleen met een pakket te zien is van digitale tv 'Starter' of 'Royaal' die vanaf 'Standaard' pakket erin zit. Alleen het basis pakket heeft deze zender niet.
Scheelt toch weer 2,50 op bijv. Standaard pakket (47 euro ipv 49,50 p/mnd met telefonie).
Het is alleen gek dat het Basis pakket niet in dat overzicht zit, maar daar is dan weer het 'Luiaard' pakket voor a 37 euro p/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met overstappen als er nog een jaarcontract loopt? Verder vroeg ik mij af of mijn ue40c6000 tv werkend te krijgen is met CI+ en of dit je ter vervanging van die mediabox kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik heb nu nog een 3-in-1 pakket met 30Mbit, DTV extra en een extra mediabox t/m december lopen.
Ben benieuwd of ik dat om kan zetten naar een 50Mbit 2-in-1 pakket met DTV Royaal en extra mediabox... Zou me toch weer 7,50 schelen per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zoiets wil ik ook doen binnenkort. Ik heb nu zo'n 3-in-1 pakket maar heb de telefoon nog nooit aangesloten gehad.
Dat internet en TV pakket lijkt me dan wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 13-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:55:
Iemand ervaring met overstappen als er nog een jaarcontract loopt? Verder vroeg ik mij af of mijn ue40c6000 tv werkend te krijgen is met CI+ en of dit je ter vervanging van die mediabox kunt krijgen?
In het nieuwsbericht op de frontpage staat dat ook klanten met een lopend contract kunnen wisselen naar de nieuwe pakketten. Ik heb bijvoorbeeld net een Standaardpakket genomen waar nog 1(van de 3) maand korting op zit, na die maand ga ik wel even bellen want dan krijg ik voor dezelfde prijs 2x zo snel internet en 5 HD zenders meer. Of dit dan weer €25 handelingskosten met zich meebrengt is dus een beetje de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Stfnlln schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:59:
[...]

In het nieuwsbericht op de frontpage staat dat ook klanten met een lopend contract kunnen wisselen naar de nieuwe pakketten. Ik heb bijvoorbeeld net een Standaardpakket genomen waar nog 1(van de 3) maand korting op zit, na die maand ga ik wel even bellen want dan krijg ik voor dezelfde prijs 2x zo snel internet en 5 HD zenders meer. Of dit dan weer €25 handelingskosten met zich meebrengt is dus een beetje de vraag..
Denk van wel, je moet een andere box hebben, omdat je opname krijgt.

ps. die extra HD zenders krijgt iedereen met Starter, dus als je niks omzet heb je ze al, check maar op je box..

• funrider
Thrackan schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:19:
Hmm, ik heb nu nog een 3-in-1 pakket met 30Mbit, DTV extra en een extra mediabox t/m december lopen.
Ben benieuwd of ik dat om kan zetten naar een 50Mbit 2-in-1 pakket met DTV Royaal en extra mediabox... Zou me toch weer 7,50 schelen per maand :P
Je kunt ten alle tijden een nieuw contract aangaan bij UPC dus ook van 3-1 naar 2-1 (zonder bellen) gaan. Je moet wel bedenken dat je weer een jaar contract aangaat met UPC (en daarna maandelijks opzegbaar). Daarnaast moet je administratiekosten a 25 euro betalen als je een andere modem of mediabox nodig hebt hoeft dit niet te worden aangepast dan maak je geen extra kosten.

Ik had een voorloper tot voor kort van Alles-in-1 Basis a 37,50 euro p/mnd (was recentelijk 39,50 p/mnd, maar dan als enige verschil 25MB internet down) en heb zojuist via internet de overstap in gang gezet naar nieuwe Basis Alles-in-1 voor 40 euro p/mnd. Zeer blij met nieuwe Basis pakket.

oude situatie a 37,50 euro p/mnd:
tv: 30+ SD zenders / 3HD zenders
internet: tot 10MB down / 1,5MB up
bellen: vast bellen mogelijk (zonder bel onbeperkt pakket)
online Horizon.tv: nee (wel overigens bij abo van 39,50 p/mnd)

nieuwe situatie a 40 euro p/mnd:
tv: 70 SD zenders / 15HD zenders
internet: tot 50MB down / 2,5MB up
bellen: vast bellen mogelijk (zonder bel onbeperkt pakket)
ik heb al Pace HD mediabox dus geen extra kosten qua omruilen (hooguit voor nieuw modem+router in 1 al heb ik al losse router achter hangen).
online Horizon.tv: ja

Internet + tv blijft bestaan en is 2,50 p/mnd goedkoper t.o.v. alle drie de alles-in-1 abo's zie ook: http://www.upc.nl/pakketten/pakket-zonder-bellen/

Nog even zelf overwogen om vast bellen eruit te doen en voor 37,50 p/mnd tv + internet te doen, maar toch fijn om gratis UPC te bellen voor support (1200) en vast nr naast mobiele telefoonrs.

Hier wordt ik blij van!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De CI+ Abbonementen bestaan niet meer
Je kan dit niet nemen met een CI+ abbo.
Je moet dus zo'n verschrikkelijke decoder erbij nemen.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Echt? das wel vervelend, maar kan je dan niet voor een extra decoder keizen (€4p.m.)? Desnoods breng je de decoder weer zo snel mogelijk terug en hou je de CI+.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Inderdaad, wanneer je via internet (mijn UPC) je abbo aanpast staat hier ook niets over en staat er dat je gewoon je spullen kunt houden. Heb zelf 2 CI+ modules en wil die echt niet kwijt. Hoe kom je aan deze informatie?

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

jap85 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:41:
Inderdaad, wanneer je via internet (mijn UPC) je abbo aanpast staat hier ook niets over en staat er dat je gewoon je spullen kunt houden. Heb zelf 2 CI+ modules en wil die echt niet kwijt. Hoe kom je aan deze informatie?
Gebeld.
Ik word morgen terug gebeld, omdat via http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1-power/ de CI+ er niet bijstaat.
Omdat er technisch niet verandert is, verwacht ik ook een CI+ kaart eerlijk gezegd
De - zeer aardige - helpdeskmedewerker had vandaag al meer klanten gehad met hetzelfde probleem.
Wordt vervolgd :S
funrider schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:25:
[...]

Internet + tv blijft bestaan en is 2,50 p/mnd goedkoper t.o.v. alle drie de alles-in-1 abo's zie ook: http://www.upc.nl/pakketten/pakket-zonder-bellen/

Nog even zelf overwogen om vast bellen eruit te doen en voor 37,50 p/mnd tv + internet te doen, maar toch fijn om gratis UPC te bellen voor support (1200) en vast nr naast mobiele telefoonrs.
Dat is de reden dat ik vast bellen blijf houden ;)
Als je een keer in een jaar een issue hebt, betaal je echt meer aan de helpdesk kosten vanaf je eigen GSM.
En je kan voor 10 cent per gesprek andere UPC klanten bellen, mijn ouders/zus/moeder van mijn vriendin hebben ook UPC, als je 1x per maand belt via de vaste lijn, is dit al winst vergeleken mobiel bellen.

[ Voor 39% gewijzigd door weeraanmelden op 05-09-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik heb zojuist met UPC gebeld en heb mijn oude abbo om kunnen zetten naar een nieuwe, met behoud van mijn 2 CI+ modules, het kan dus zeker!

Ga nu 10eu in de maand minder betalen, met een verdubbeling van m'n internetsnelheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

jap85 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:06:
Ik heb zojuist met UPC gebeld en heb mijn oude abbo om kunnen zetten naar een nieuwe, met behoud van mijn 2 CI+ modules, het kan dus zeker!

Ga nu 10eu in de maand minder betalen, met een verdubbeling van m'n internetsnelheid :-)
Ik ben vandaag terug gebeld, het is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Weet iemand of het mogelijk is om de CI+ modules uit te wisselen op verschillende adressen?

Stel mijn ouders hebben UPC met Foxsport en ik heb UPC zonde Foxsport.
Kan de extra CI+ module dan in mijn tv gestopt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

Vreesie schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:48:
Weet iemand of het mogelijk is om de CI+ modules uit te wisselen op verschillende adressen?

Stel mijn ouders hebben UPC met Foxsport en ik heb UPC zonde Foxsport.
Kan de extra CI+ module dan in mijn tv gestopt worden?
Volgens mij kan dat gewoon, gewoon een 2de CI+ module bestellen op je ouders adres.
Dit systeem heb ik bij Ziggo gedaan samen met mijn ouders. Helaas woon ik nu in een UPC gebied :/

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ankh schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:51:
[...]

Volgens mij kan dat gewoon, gewoon een 2de CI+ module bestellen op je ouders adres.
Dit systeem heb ik bij Ziggo gedaan samen met mijn ouders. Helaas woon ik nu in een UPC gebied :/
Volgens mij is dit echt adres/klantnr. gebonden bij UPC, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal hoor bij UPC...

Wil mijn mediabox omruilen voor CI+ (heb een 100/10Mbit pakket)
Wat blijkt... schijnt niet meer te kunnen bij andere pakketten dan het basis pakket?
Of je moet alle los trekken qua diensten die je afneemt.
Wél kan ik een CI+ module nemen á 4 euro p/m extra en die dan in mijn tv stoppen en mijn mediabox dan in de kast leggen.
Dát ga ik natuurlijk niet doen, 't kon voorheen wel en sinds 4 sept blijkbaar dus niet meer.

Raar systeem hoor bij UPC, klant gerichter is het er echt niet op geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
jap85 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:06:

Controleer je bevestigings email van UPC.
Bij mij stond er 25 euro aan apparatuur kosten bij.

Bij navraag aan UPC ging het om de mediabox wat een vergissing aan hun kant! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand of dat er een mediabox bestaat (van UPC) of een derde partij die een HDMI in- & uitgang heeft? Zodat ik mijn laptop eerst daarop aansluit en het beeld via de HDMI uitgang uitstuurt naar de televisie en het geluid via een digitale of optische kabel naar mijn home cinema set...

Op een van de specs pagina's op Tweakers staat dat er 1 Humax (5200c) is, maar waar ik ook verder zoek, nergens wordt dit meer benoemd...

Wie heeft hier ervaring mee en dus een sluitend antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
ChiMan schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:50:
[...]

Controleer je bevestigings email van UPC.
Bij mij stond er 25 euro aan apparatuur kosten bij.

Bij navraag aan UPC ging het om de mediabox wat een vergissing aan hun kant! :?
Heb nog geen bevestiging gehad, maar de dame aan de telefoon bevestigde dat ik geen nieuwe apparatuur nodig had en dus ook niet zou krijgen, daar mag je dan toch wel vanuit gaan..

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17
jap85 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:58:
[...]

Heb nog geen bevestiging gehad, maar de dame aan de telefoon bevestigde dat ik geen nieuwe apparatuur nodig had en dus ook niet zou krijgen, daar mag je dan toch wel vanuit gaan..
Daar mag je inderdaad van uit gaan ja, maar in de praktijk is het wel anders.

Zelf heb ik ook 2 CI+ kaartjes.

Vorige week woensdag mijn abbo omgezet, de vrijdag er op 2 nieuwe mediaboxen, en mijn CI+ kaartjes werkte niet meer. Ook stond er 25 euro aan bord op een factuur. :|

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Het is mij wel gelukt om een C.I. kaartje te krijgen bij een abbo upgrade, nog even afwachten tot ik hem daadwerkelijk ontvang.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand of dat er een mediabox bestaat (van UPC) of een derde partij die een HDMI in- & uitgang heeft? Zodat ik mijn laptop eerst daarop aansluit en het beeld via de HDMI uitgang uitstuurt naar de televisie en het geluid via een digitale of optische kabel naar mijn home cinema set...

Op een van de specs pagina's op Tweakers staat dat er 1 Humax (5200c) is, maar waar ik ook verder zoek, nergens wordt dit meer benoemd...

Wie heeft hier ervaring mee en dus een sluitend antwoord?

Iemand een antwoord?

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Geen idee.
In de ontvangers die niet bij upc vandaan komen gaat je smartcard niet werken.
Blijven de mediaboxen van upc over, dus ik denk dat je daar even moet informeren.

• sambalbaj
  • Niet online
losse mediaspeler lijkt me dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Vandaag een Humax 5100C aangesloten. De standaard SD zenders vindt de box zonder enig probleem, ook de 3 HD zenders worden goed weergegeven.

Nu schijn je via een omweg ook de andere HD zenders zichtbaar te kunnen maken (met de smartcard dus), maar daarvoor moet je een verborgen menu in.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Wie weet hoe je op SPECIFIEK de 5100C het verborgen menu oproept?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik heb zelf een Humax 5300c, maar volgens mij is het op de 5100c hetzelfde.
Je moet eerst naar systeeminformatie: menu > instellingen > systeem > systeeminformatie
Dan moet je achtereenvolgens (niet te snel) rood, groen, geel, blauw, groen, geel, blauw drukken om in het verborgen menu te komen.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Het is me inmiddels gelukt om in het menu te komen en de instelling aan te passen naar provider 'none' en de dynamic channel update naar 'uit'. Daarna direct (zonder het menu te verlaten) opnieuw naar de zenders laten zoeken (dit duurde veel langer als bij het zoeken wanneer de ontvanger voor het eerst wordt opgestart), maar nog steeds geeft de Humax de foutcode E04-5 aan als ik bijvoorbeeld RTL4 HD wil gaan bekijken...hij geeft dan aan dat 'de smartcard niet op de juiste wijze in de ontvanger zit of niet schoon is...'. Ik neem aan dat de chip naar onderen en zo diep mogelijk het smartcardslot ingeschoven moet worden? Of doe ik in de instellingen nog iets verkeerd waardoor de zenders nog steeds gecodeerd blijven?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Volgens mij heb ik al te lang niet naar mijn abo omgekeken :+ Zag net toevallig weer dit topic voorbij komen en dacht zal mijn abo eens bekijken :

Abonnement UPC Fiber Power 25 Mbps

Snelheid:
Down 25 Mbps, Up 1,5 Mbps
Onderdeel van:
Internet 25 + DTV - Royaal met DVR
Einddatum contract:
14/04/2011
Apparaat type:
eMTA VoIP Modem

Hoogste tijd om het eens te gaan aanpassen dus en wat HD zenders te krijgen ;) Nu heb ik niet echt het gevoel dat ik sloom internet heb ofzo en kom ik met 120 MB internet € 2,50 boven mijn huidige abo uit en met 50 MB € 7,50 goedkoper uit. Welke snelheid kunnen jullie me adviseren ? Haal je bijvoorbeeld de 120MB ook echt of is het vooral een theoretisch getal ?

Verder zie ik in dit topic wat verhalen over zelf een decoder kopen ipv die van UPC te "lenen". Daar heb ik weinig kaas van gegeten en ik vraag me dus af of je daar ook gewoon mee kan opnemen en terug kan kijken. En is dat lastig in te stellen of valt dat allemaal wel mee ? Je hoeft me niet alles voor te kauwen , maar misschien een beetje op weg helpen :)

Edit : en hoe zijn de ervaringen met de box die je bij Upc Hd krijgt ? heb nu een oud bakje met scartaansluiting en die wil nog weleens hangen of de favorieten verliezen. Is dat al een stuk beter geworden ?

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 14-09-2013 13:29 ]

• Fleximex
renskoenraadt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:56:
Het is me inmiddels gelukt om in het menu te komen en de instelling aan te passen naar provider 'none' en de dynamic channel update naar 'uit'. Daarna direct (zonder het menu te verlaten) opnieuw naar de zenders laten zoeken (dit duurde veel langer als bij het zoeken wanneer de ontvanger voor het eerst wordt opgestart), maar nog steeds geeft de Humax de foutcode E04-5 aan als ik bijvoorbeeld RTL4 HD wil gaan bekijken...hij geeft dan aan dat 'de smartcard niet op de juiste wijze in de ontvanger zit of niet schoon is...'. Ik neem aan dat de chip naar onderen en zo diep mogelijk het smartcardslot ingeschoven moet worden? Of doe ik in de instellingen nog iets verkeerd waardoor de zenders nog steeds gecodeerd blijven?
Ik heb zelf geen smartcard. En mij was inderdaad aangeraden om dynamic update uit te zetten, maar dit staat bij mij aan en zenders worden gewoon onthouden. Ik moest wel bij Signal Test de transponder op '164000kHz SR 6900 64 QAM' zetten, zodat de decoder UPC zenders goed kon ontvangen en ik nu dus onder andere Nederland 1, 2 en 3 ongecodeerd in HD ontvang.
Overigens ben ik nog steeds tevreden over mijn HUMAX IRHD-5300C. Ik heb al een keer gehad dat ik een zender niet meer bereikbaar was. Toen heb ik opnieuw zenders gezocht en bleef mijn favorietenlijst gewoon bewaard. Het enige nadeel is dat de boottijd iets van 30 seconden, als het niet meer is, is. Dat is toch wel lang.
Beakzz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:24:
Edit : en hoe zijn de ervaringen met de box die je bij Upc Hd krijgt ? heb nu een oud bakje met scartaansluiting en die wil nog weleens hangen of de favorieten verliezen. Is dat al een stuk beter geworden ?
Je hebt voor HD sowieso HDMI nodig. Maar wij hebben hier, en dan heb ik het niet over de HUMAX IRHD-5300C (die staat boven), een Cisco box staan.
Wij hadden tot een paar maanden geleden deze Philips decoder. Ons abonnement van 60/6 internet + Royaal HD + onbeperkt bellen was duurder dan de abonnementen die op dat moment werden aangeboden. Het abonnement wat we toen namen, dat dus goedkoper is, was 150/10 + Horizon TV (Royaal HD) + Onbeperkt bellen (+ nu ook naar mobiele nummers). Wat we toen dus kregen was de beruchte Horizon box. Het was traag, onoverzichtelijk en je moest op veel meer knoppen drukken om ergens te komen. Zo zat er toen een DVR knop op de afstandsbediening, zoals bij de Philips, maar die deed het niet. Inmiddels is er volgens mij een update geweest dat die knop is geactiveerd.
Ik ken iemand die nog een oude Thompson mediabox had (zonder HD enzo) en toen naar Horzion is gegaan en er zeer positief over is. Dus ervaringen verschillen.
Voordat die update kwam voor de Horizon box zijn we overgestapt op een Cisco (de Philips konden we niet meer krijgen van UPC) en daar zijn we tevreden over. We hebben dus het abonnement met 150/10 behouden (wat niet makkelijk ging, UPC deed moeilijk maar het kan dus wel) en nu de Cisco die dezelfde software aan boord heeft als de Philips.
Ik heb het idee dat de Horizon box software echt nog lang niet af is. Er zit gewoon een veel snellere Intel Atom in dan de Cisco en Philips, maar alles gaat ontzettend traag. Ook alle animaties.
Ik snap ook niet hoe ze alles zoveel kunnen aanpassen t.o.v. de Philips software. Ons pap, die de 50 is gepasseerd, zou dan met de Horizon software weer alles opnieuw moeten leren. Dat kan gewoon niet meer. Ik had zelfs moeite om er aan te wennen.
Maar ik denk als je van een oude box afkomt het niet uitmaakt. De Cisco of de Horizon box zullen beide goed aanvoelen.

Wat betaal je eigenlijk nu ongeveer voor je abonnement? Als ik op UPC kijk zijn de pakketten aangepast. Geen 100/10 en 150/10 meer. Maar nu heb je als keuze om Horizon TV er voor 5 euro per maand extra er bij te nemen. Dat hebben ze wel goed gedaan.
Op dit moment zie ik niet echt of er een aanbieding is. Geen 'eerste 3 maanden goekoper' of '3 maanden gratis Film1/Sport1'.
Ik zou het Alles in 1 Power pakket nemen met de extra Royaal optie. Dat is wel 60 euro per maand en ik weet niet of je dat er voor over hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door Fleximex op 14-09-2013 14:49 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 18:59
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide antwoord _/-\o_ Hier kan ik wel wat mee.

We betalen nu € 55,- per maand en dat zou dus € 47,50 worden als we 50MB internet nemen en € 57,50 als we 120MB nemen. Die 2e snelheid is natuurlijk wat beter voor de toekomst , maar op het moment download ik niet zo gek veel meer en heb ik niet het gevoel dat ik met online gamen snelheid tekort kom.

Die 3in1 is inderdaad waarschijnlijk de beste deal voor de meeste mensen , maar wij hebben geen behoefte aan een thuistelefoon. Af en toe een servicelijn bellen doe ik gewoon via de mobiel (mobiel abo van de zaak die ik prive mag misbruiken :o )

Als ik die van € 57,50- (power 2 in 1 ) neem dan wil ik er niks extra's meer bij , maar als ik voor iets minder snel internet ga (Nog steeds x2 wat ik nu heb ) dan neem ik er gelijk een extra box voor op de slaapkamer bij , want dat analoge beeld gaat me steeds meer irriteren :) Het is niet dat er geen geld over is voor een abo van € 60-65 , maar ik heb al zoveel losse abbo's dat het flink oploopt (newsserver,Spotify enz. ) dus ik probeer het leuk te houden. We gaan er liever extra van op vakantie :)

De horizon box heeft me niet zoveel te bieden behalve het terug kunnen kijken van de opnames op de Ipad. Misschien dat ik die nog toevoeg als het boxje wat volwassener is geworden , want als ik in mijn omgeving kijk is het een apparaat wat nog in de beta zit :p

Zag wel dat die philips 3 tuners heeft en de Cisco 2 dus ik neem aan dat jij nu geen 2 programma's tegelijk meer kan opnemen ? Nouja aangezien er geen keuze meer is gaat het ook niet veel uitmaken.

Nog maar even goed nadenken over welke snelheid ik wil.

• Fleximex
Dat één programma minder tegelijk kunnen opnemen vinden we niet zo erg. Met on-demand en internet tv tegenwoordig maken we er niet veel gebruik meer van.
De 2-in-1 Basis is 51,50 euro per maand (met royaal en extra media box). Heb je dus 50Mb/s (6,25MB/s). Is nog steeds wel snel. Zelf hechten wij veel aandacht aan de upload. Want als je vol uploadt (wat bij 2,5Mb/s natuurlijk sneller is dan bij 6Mb/s) dan wordt de download een stuk langzamer. Maar wij gebruiken dan ook torrent nog al wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
renskoenraadt schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:13:
Vandaag een Humax 5100C aangesloten. De standaard SD zenders vindt de box zonder enig probleem, ook de 3 HD zenders worden goed weergegeven.

Nu schijn je via een omweg ook de andere HD zenders zichtbaar te kunnen maken (met de smartcard dus), maar daarvoor moet je een verborgen menu in.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Wie weet hoe je op SPECIFIEK de 5100C het verborgen menu oproept?
Ik weet niet hoe je daarbij komt maar met een DVB-C decoder zoals de Humax 5100C kun je alleen de 30+ SD zenders en Ned 1,2,3 ook in HD ontvangen. De andere HD zenders zijn alleen te zien met een CI+ module incl. smartcard van UPC of een UPC mediabox (zoals Pace HD, Samsung Horizon) en desbetreffend digitaal tv abonnement (Starter: 15HD zenders, Royaal: 33 HD zenders).

Het verborgen menu in de Humax decoders was overigens voorheen nodig bij UPC omdat ze bepaalde informatie niet doorgeven, maar door een wijziging ergens rond 13 juli 2013 is het niet meer nodig en kun je het juist beter terugzetten/uitzetten zodat alle beschikbare DVB-C zenders snel gevonden worden en correct door worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zijn er geen decoders waar je zo'n CI+ kaart in kunt stoppen? Scheelt me weer 2 nieuwe TV's kopen...

• funrider
Thrackan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:47:
Zijn er geen decoders waar je zo'n CI+ kaart in kunt stoppen? Scheelt me weer 2 nieuwe TV's kopen...
Die zijn er wel, maar het is de grote vraag of dit werkt met een CI+ kaart van UPC. In dit topic wordt daarover gesproken, maar het is mij niet geheel duidelijk of de gebruiker 'jens' nu alleen DVB-C zenders ontvangt (lijkt me wel) maar ook de gecodeerde zenders uit Starter/Royaal pakket (waarvoor CI+ nodig is). Er zijn o.a. deze Topfield CRP2401 CI+ en de Topfield CDP2001 CI+ decoders die CI+ ondersteunen. Overigens waarom zou je niet gewoon een mediabox van UPC nemen want voor CI+ en mediabox krijg je via Starter of Royaal tv abo en de werking is gegarandeerd. De Pace HD dcr7111 (meer specs) bevalt mij vrij aardig afgezien van rode knop even in beeld, simulcast en nog niet kunnen sorteren van zenders. Die laatste 2 worden overigens in 4.1 firmware wel mogelijk.

Welk merk/type tv's heb je nu dan? Hebben deze helemaal geen CI+ slot of zijn ze niet UPC CI+ gecertificeerd? Als het dat laatste is dan kan het zomaar zijn dat ze wel werken met UPC maar niet officieel ondersteund worden.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 21-09-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
funrider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet hoe je daarbij komt maar met een DVB-C decoder zoals de Humax 5100C kun je alleen de 30+ SD zenders en Ned 1,2,3 ook in HD ontvangen. De andere HD zenders zijn alleen te zien met een CI+ module incl. smartcard van UPC of een UPC mediabox (zoals Pace HD, Samsung Horizon) en desbetreffend digitaal tv abonnement (Starter: 15HD zenders, Royaal: 33 HD zenders).

Het verborgen menu in de Humax decoders was overigens voorheen nodig bij UPC omdat ze bepaalde informatie niet doorgeven, maar door een wijziging ergens rond 13 juli 2013 is het niet meer nodig en kun je het juist beter terugzetten/uitzetten zodat alle beschikbare DVB-C zenders snel gevonden worden en correct door worden gegeven.
Ik had wel het verborgen menu nodig om de zoek instellingen voor zenders op de goede waardes te zetten, anders kon ik geen zenders van UPC vinden.
Overigens, kan je als je een smartcard van UPC hebt niet gewoon alle UPC zenders ontvangen die je abonnement heeft. Volgens mij kan dat juist wel door dan in het verborgen menu wat instellingen aan te passen. Maar ik zou niet weten hoe, want heb het nooit geprobeerd.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Kwam vandaag wat vaags tegen toen ik mijn abo wilde omzetten.
We hebben 50mbit/2,5mbit royaal zonder HD met dvr en telefonie.
We willen 50mbit/2,5mbit starter met HD en dvr en telefonie.
Maar, je kunt bij starter niet kiezen voor dvr. Zowel op de site als in de winkel.
Maar je kunt wel voor 8 euro in de maand een 2e box met dvr krijgen.
Zal morgen maar bellen of het niet gewoon mogelijk is voor iets bijbetalen.
Op zich kunnen we die van 50euro nemen, maar mochten we alsnog royaal missen, dan zijn we duurder uit terwijl we minder kwijt willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:28:
Kwam vandaag wat vaags tegen toen ik mijn abo wilde omzetten.
We hebben 50mbit/2,5mbit royaal zonder HD met dvr en telefonie.
We willen 50mbit/2,5mbit starter met HD en dvr en telefonie.
Maar, je kunt bij starter niet kiezen voor dvr. Zowel op de site als in de winkel.
Maar je kunt wel voor 8 euro in de maand een 2e box met dvr krijgen.
Zal morgen maar bellen of het niet gewoon mogelijk is voor iets bijbetalen.
Op zich kunnen we die van 50euro nemen, maar mochten we alsnog royaal missen, dan zijn we duurder uit terwijl we minder kwijt willen zijn.
Bij het nieuwe 3-1 Basis abo a 40,- (tot 50Mb/s, Starter, 15HD zenders, bellen) kun je alleen een 'gewone' mediabox nemen met HD functie, maar geen DVR.
Echter als je kiest voor het nieuwe 3-1 Power abo a 50,- (tot 120Mb/s, Starter, 15HD zenders, DVR, bellen) krijg je standaard wel een mediabox met HD functie en DVR. Zie ook dit alles-in-1 overzicht op de UPC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat was ook wat ik neer had gezet.
Het vage is, als je een tweede mediabox bij het basis abonnement neemt, dan kun je door 8 euro te betalen ipv 4 wel kiezen voor een DVR.
Dus als extra is het wel mogelijk.

Ga ze vandaag nog wel eens bellen om te kijken of het niet gewoon mogelijk is.

Nope, totaal niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 27-09-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog weleens problemen met mijn HDDVR - CISCO - HD.
Dan geeft ie wel geluid maar geen beeld via HDMI.
Ik moest van de telefoon medewerker de box op laag standby zetten.
Dan wordt de box als het ware elke keer opnieuw opgestart.

Nu heb ik wel elke keer beeld en geluid.

Maar ff snel opstarten zit er nu niet meer bij.

Is dit een bekend probleem? Komt er nog een update voor die box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Lijkt me gevalletje defect (correct me if I'm wrong). Het is in ieder geval niet hoe het zou moeten werken. Ik zou gewoon een nieuwe box eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds dat "Verliefd op Ibiza" op tv is valt het ons op dat die wel aangezet kan worden voor opnemen, maar dat er uiteindelijk helemaal niets opgenomen is.
Of we dit via de iPhone app, tvgids.upc.nl of via de box zelf doen, dat maakt niet uit.

Lijkt wel of dit programma gewoon beveiligd is. Zou wel handig zijn om dit wel op te kunnen nemen en niet iedere keer van internet deze aflevering te moeten halen.
Het is namelijk zo dat deze precies op het moment komt dat er niet gekeken kan worden.

Als dit echt een beveiliging is, dan hoop ik niet dat dit een trend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb ook al even niet naar mijn abbogekeken.

NU:
alles in 1 voordeelpakket 60Mb internet à 50 euro.

Nodig:
Tv kijken in goede kwaliteit en snel internet. Telefoon niet nodig, omdat er destijds geen 2-1pakketten waren heb ik het er maar bij genomen. Ben geen fan van al die "druk op de rodeknop voor meer...", dus liefst een CI+module.
Dus het 2 in 1 pakket lijkt me voldoende (50Mb internet).

Scheelt weer een 10tje in de maand (of 7,50 als je toch een telefoon wilt). Wel handig als je gratis naar de klantenservice wil bellen.

De mediabox vind ik maar vervelend, liever heb ik weer een CI+ module. Maar nu zie ik dat die voor een groot deel van de zenders niet nodig is (30 zenders). Wil je de rest (totaal 70 zenders) bekijken heb je wel een decoder. Volgens mij lees ik het zo goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:18:
Sinds dat "Verliefd op Ibiza" op tv is valt het ons op dat die wel aangezet kan worden voor opnemen, maar dat er uiteindelijk helemaal niets opgenomen is.
Of we dit via de iPhone app, tvgids.upc.nl of via de box zelf doen, dat maakt niet uit.

Lijkt wel of dit programma gewoon beveiligd is. Zou wel handig zijn om dit wel op te kunnen nemen en niet iedere keer van internet deze aflevering te moeten halen.
Het is namelijk zo dat deze precies op het moment komt dat er niet gekeken kan worden.

Als dit echt een beveiliging is, dan hoop ik niet dat dit een trend gaat worden.
Heb daar van m'n vriendin geen klachten over gehoord en die neemt dat ook op. Wel altijd handmatig op tijd opnemen en niet via de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dan ligt het dus aan ons en niet aan de box. Alhoewel de box toch wel af en toe problemen geeft.
Zitten heel hard te denken om toch naar 50 euro te gaan en dus geen royaal meer te hebben. Gaat om een paar zenders die alleen mijn vrouw kijkt.
Maar dan hebben we wel tenminste een HD box.

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DopdeDouwer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:16:

De mediabox vind ik maar vervelend, liever heb ik weer een CI+ module. Maar nu zie ik dat die voor een groot deel van de zenders niet nodig is (30 zenders). Wil je de rest (totaal 70 zenders) bekijken heb je wel een decoder. Volgens mij lees ik het zo goed toch?
Klopt sinds april 2013 heeft UPC voor zo'n 30+ SD zenders en Ned 1,2,3 (HD) via DVB-C 'gratis' opengezet zodat je al met een een analoog tv/radio pakket naar die zenders kunt kijken mits:
- je een tv hebt die DVB-C ondersteund (pak even je handleiding erbij danwel probeer de digitale zenders te zoeken) en nog mooier is het als ie UPC-gecertificeerd is.

- je los een DVB-C decoder zelf in de winkel (niet UPC, maar Mediamarkt & co) aanschaft (de Humax decoders zijn fijn), zie hier voor meer info.

Zenders zoeken kan met:
UPC netwerk ID dat voor de woonplaats van toepassing is (Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144,Friesland 43140, Zuid Holland 43146), 164 MHz als netwerk frequentie, 64-QAM als modulatie en 6900 als symboolsnelheid.

Andere zenders buiten 30+ die in Starter of Royaal tv pakket zitten of HBO, Film1, Sport1 of FoxSports kun je alleen ontvangen met CI+ kaar van UPC of een mediabox van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
In de praktijk zijn het 30 zenders, PLUS stuk of minimaal 10 regionalen, toch? Of gaat dat veranderen, nu de nieuwe Wet zegt dat een provider enkel de aangrenzende provincie moet doorgeven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil graag digitaal gaan kijken via mijn oude Ziggo decoder (ik heb nu UPC Eindhoven). Ik heb een Nokia Mediamaster 119C aangesloten maar ik kan het netwerk ID niet invullen omdat hij bij UPC bestaat uit 5 cijfers en ik op mijn Nokia maar 4 cijfers kan invullen. Is er een manier waarop ik mijn Nokia toch kan gebruiken?

Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
'Netwerk ID' (Brabant): 43144

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/nokia/img/119C_3resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Sjah schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:46:
In de praktijk zijn het 30 zenders, PLUS stuk of minimaal 10 regionalen, toch? Of gaat dat veranderen, nu de nieuwe Wet zegt dat een provider enkel de aangrenzende provincie moet doorgeven..?
Ja het zijn 30+ landelijke zenders en daarbij nog eens 10 regionale zenders. Voor zover ik weet gaat dat niet veranderen, maar volgens mijn zijn landelijke regio zenders niet verplicht.
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:41:
Ik wil graag digitaal gaan kijken via mijn oude Ziggo decoder (ik heb nu UPC Eindhoven). Ik heb een Nokia Mediamaster 119C aangesloten maar ik kan het netwerk ID niet invullen omdat hij bij UPC bestaat uit 5 cijfers en ik op mijn Nokia maar 4 cijfers kan invullen. Is er een manier waarop ik mijn Nokia toch kan gebruiken?

Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
'Netwerk ID' (Brabant): 43144

[afbeelding]
Helaas kun je die niet gebruiken met UPC DVB-C of Nokia moet ooit een firmware update hebben uitgebracht waarmee je wel ineesn 5 cijfers kunt invullen. Ik raad je aan een nieuwe Humax (diverse types te koop) te kopen die vanaf nieuwprijs 53 euro FOX-Z SD decoder of vanaf 114 euro voor de Humax IRHD-5300C HD decoder die prima werken met UPC. Je zou ook kunnen kijken voor een Humax FOX-C (SD decoder) op Marktplaats vanaf 5 euro (of zelfs gratis).

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 26-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wellicht overbodig, maar door veranderingen in de voorwaarden van UPC (o.a. basistarief kabeltv) per 1-1-2014 kun je nu kosteloos je contract compleet veranderen!
Dus zit je nog een half jaar vast aan dingen die je niet wil? Dan kun je daar nú wat aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
Niet alleen compleet veranderen, ook kosteloos opzeggen binnen de contractduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Wat een bedrijf, UPC in de bocht!

Wij hadden thuis een Horizon alles-in-één-pakket bij UPC. Uiteindelijk hebben we de overstap gemaakt naar gewoon weer digitale TV met internet van UPC.
Als je op de site zo'n twee-in-één-pakket wil, dus zonder bellen moet je al extra klikken omdat je standaard op de alles-in-één-pakketten pagina zit. Kortom je doet al extra je best om op een pakket te komen zonder bellen. Wij hebben niet eens een vaste telefoon, nooit gehad (alleen van mijn ouders geleend om de helpdesk te bellen).

Goed wij dat pakket afgesloten. Tot dusver geen problemen. Totdat ik vandaag op de rekening zag dat er een groot bedrag was afgeschreven naar UPC. Kijk ik op de factuur, zie ik opeens dat er nog een telefonie abonnement open staat (hoge bedrag kwam trouwens niet daar door, maar dat kwam omdat we nu een maand vooruit betalen, dus eenmalig dubbele kosten). Ik dus meteen een mail gestuurd naar de helpdesk. Word ik vanavond terug gebeld. In eerste instantie leek het geregeld en kreeg ik het geld terug, ik tevreden (vind het trouwens erg netjes van UPC dat ze dezelfde dag nog bellen na een mail gestuurd te hebben). Word ik al snel weer gebeld dat de helpdesk medewerker een fout had gemaakt. Ik had al vanaf oktober 2012 een telefoon abonnement (dat was ten tijde van het afsluiten van het Horizonbox abonnement gok ik). Ja duh, dat zat bij het abonnement er standaard bij. Dat wil niet zeggen dat ik het gebruik!.

Als ik dan vervolgens een twee-in-één abonnement afsluit, waarvoor je al extra moet klikken op de UPC website, dan is het toch niet logisch dat je daarnaast het telefonie abonnement alsnog apart weer moet afsluiten? Staat ook nergens vermeld op het moment dat je de ontvangstbevestiging krijgt van het twee-in-één-pakket. Nee dat wordt aan de telefoon afgedaan met dat het in de algemene voorwaarden staat. Ook wordt er gezegd dat ze dit doen om er voor te zorgen dat de klant niet opeens zijn telefoonnummer kwijt is. Als dat zo is, waarom dan extra doorklikken om bij een twee-in-één pakket te komen? Als ik kies voor een twee-in-één pakket kies dan wil ik toch juist geen telefonie! Dat is toch de hele logica van een twee-in-één-pakket?

Er is me wel aangeboden om 10 euro terug te betalen uit coulance, dat is dan ongeveer de helft van de kosten. Dit geaccepteerd maar er direct bij gezegd dat ik het daar niet bij laat zitten. Ook gevraagd of ik nog doorverbonden kon worden met een supervicer oid, maar dit was niet mogelijk. Op de vraag waar ik een klachtbrief naartoe kon sturen werd mij gezegd dat dit via de website kon, maar dan zou ik toch weer een helpdesk medewerker aan de lijn krijgen. Schiet ik dus ook niks mee op.

Dit alles lijkt me een hele vreemde gang van zaken. Nu dus op onderzoek uit waar ik deze klacht, dit probleem hogerop neer kan leggen. Of ben ik zo'n vreemd denken klant in vergelijking met de andere klanten?

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 29-11-2013 19:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik wil ook geen telefoon meer en een basis tv abonnement naast een snelle internetverbinding is voldoende. Dus ik denk dat ik een UPC business abonnement ga nemen, dat kan ook als particulier. Let wel, prijzen zijn exclusief 21% BTW! En ik wil persé een modem zonder router, dan moet ik verplicht een 5 IP nummer pakket erbij nemen.

120/10 internet met standaard analoog/digitaal TV abonnement is €40 ex / €48,40 incl.
5 IP adressen optie is €10 ex / €12,10 incl.
Samen €60,50 totaal incl. BTW

Dan wordt ook die Horizon eindelijk eens omgeruild voor een Pace DCR7111 :)

Er is trouwens ook nog een 60/6 voor €30 ex per maand,
een 150/10 abonnement voor €45 ex per maand en
een 200/20 voor €55 ex per maand.

[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 29-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik doe hier mijn vaste tel. nog niet eruit, maar de geest wordt er wel rijp voor. Vind op zich wel handig alle familie en zakelijk op vast te hebben, en enkel maatjes/vriendinnen op 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nieuw abonnement aangevraagd. Dag later op tv de reclame dat je het er voor een paar maanden bij krijgt. Uiteraard hebben we die er niet bij hebben. Bij het terug brengen van de oude box geef ik dat wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
robertwebbe schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:23:
Ik wil ook geen telefoon meer en een basis tv abonnement naast een snelle internetverbinding is voldoende. Dus ik denk dat ik een UPC business abonnement ga nemen, dat kan ook als particulier. Let wel, prijzen zijn exclusief 21% BTW! En ik wil persé een modem zonder router, dan moet ik verplicht een 5 IP nummer pakket erbij nemen.

120/10 internet met standaard analoog/digitaal TV abonnement is €40 ex / €48,40 incl.
5 IP adressen optie is €10 ex / €12,10 incl.
Samen €60,50 totaal incl. BTW

Dan wordt ook die Horizon eindelijk eens omgeruild voor een Pace DCR7111 :)

een 150/10 abonnement voor €45 ex per maand en
een 200/20 voor €55 ex per maand.
Let dan dus wel op dat je je telefoonabonnement dus blijkbaar apart moet opzeggen anders zit je er alsnog mee opgescheept. Bizar maar wel waar bij UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
Poging 2: Ik zit met het volgende probleem. Ben na een jaartje buitenland weer terug in NL. Beneden is de normale mediabox vervangen met een 'Horizon'. Prima. Kan daar ook het totaalpakket (of royaal, of whatever) op ontvangen. Dus Cartoon Network, BBC3-4. Euronews, etc etc.

Ik heb boven echter de HD mediabox staan, en daar kon ik vroeger dus ook gewoon het hele royaal pakket, en HD zenders op ontvangen, maar ik merk dat er nu bij veel zenders staat dat die niet in mijn pakket zitten...!?

Hebben ze het royaal pakket voor de 2de aansluiting helemaal weggedaan ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Yi-Long schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:59:
Poging 2: Ik zit met het volgende probleem. Ben na een jaartje buitenland weer terug in NL. Beneden is de normale mediabox vervangen met een 'Horizon'. Prima. Kan daar ook het totaalpakket (of royaal, of whatever) op ontvangen. Dus Cartoon Network, BBC3-4. Euronews, etc etc.

Ik heb boven echter de HD mediabox staan, en daar kon ik vroeger dus ook gewoon het hele royaal pakket, en HD zenders op ontvangen, maar ik merk dat er nu bij veel zenders staat dat die niet in mijn pakket zitten...!?

Hebben ze het royaal pakket voor de 2de aansluiting helemaal weggedaan ofzo!?
Nee, moet je even bellen/mailen, dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
Thrackan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:07:
[...]

Nee, moet je even bellen/mailen, dat klopt niet.
Thanks. moet sowieso even bellen, want speedtest geeft maar een snelheid van 60mb/s aan, terwijl we ongever 65 euro betalen voor een totaalpakket, en voor dat geld mag je zelf 200mb/s verwachten, aldus de website.

Beetje jammer dat je altijd toch achter dit soort dingen aan moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

l3art schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:55:
Wat een bedrijf, UPC in de bocht!

Wij hadden thuis een Horizon alles-in-één-pakket bij UPC. Uiteindelijk hebben we de overstap gemaakt naar gewoon weer digitale TV met internet van UPC.
Als je op de site zo'n twee-in-één-pakket wil, dus zonder bellen moet je al extra klikken omdat je standaard op de alles-in-één-pakketten pagina zit. Kortom je doet al extra je best om op een pakket te komen zonder bellen. Wij hebben niet eens een vaste telefoon, nooit gehad (alleen van mijn ouders geleend om de helpdesk te bellen).

Goed wij dat pakket afgesloten. Tot dusver geen problemen. Totdat ik vandaag op de rekening zag dat er een groot bedrag was afgeschreven naar UPC. Kijk ik op de factuur, zie ik opeens dat er nog een telefonie abonnement open staat (hoge bedrag kwam trouwens niet daar door, maar dat kwam omdat we nu een maand vooruit betalen, dus eenmalig dubbele kosten). Ik dus meteen een mail gestuurd naar de helpdesk. Word ik vanavond terug gebeld. In eerste instantie leek het geregeld en kreeg ik het geld terug, ik tevreden (vind het trouwens erg netjes van UPC dat ze dezelfde dag nog bellen na een mail gestuurd te hebben). Word ik al snel weer gebeld dat de helpdesk medewerker een fout had gemaakt. Ik had al vanaf oktober 2012 een telefoon abonnement (dat was ten tijde van het afsluiten van het Horizonbox abonnement gok ik). Ja duh, dat zat bij het abonnement er standaard bij. Dat wil niet zeggen dat ik het gebruik!.

Als ik dan vervolgens een twee-in-één abonnement afsluit, waarvoor je al extra moet klikken op de UPC website, dan is het toch niet logisch dat je daarnaast het telefonie abonnement alsnog apart weer moet afsluiten? Staat ook nergens vermeld op het moment dat je de ontvangstbevestiging krijgt van het twee-in-één-pakket. Nee dat wordt aan de telefoon afgedaan met dat het in de algemene voorwaarden staat. Ook wordt er gezegd dat ze dit doen om er voor te zorgen dat de klant niet opeens zijn telefoonnummer kwijt is. Als dat zo is, waarom dan extra doorklikken om bij een twee-in-één pakket te komen? Als ik kies voor een twee-in-één pakket kies dan wil ik toch juist geen telefonie! Dat is toch de hele logica van een twee-in-één-pakket?

Er is me wel aangeboden om 10 euro terug te betalen uit coulance, dat is dan ongeveer de helft van de kosten. Dit geaccepteerd maar er direct bij gezegd dat ik het daar niet bij laat zitten. Ook gevraagd of ik nog doorverbonden kon worden met een supervicer oid, maar dit was niet mogelijk. Op de vraag waar ik een klachtbrief naartoe kon sturen werd mij gezegd dat dit via de website kon, maar dan zou ik toch weer een helpdesk medewerker aan de lijn krijgen. Schiet ik dus ook niks mee op.

Dit alles lijkt me een hele vreemde gang van zaken. Nu dus op onderzoek uit waar ik deze klacht, dit probleem hogerop neer kan leggen. Of ben ik zo'n vreemd denken klant in vergelijking met de andere klanten?
Overigens zojuist UPC niet-vriendelijk per mail verzocht om mijn Bellen-abonnementdeel dat door eenzelfde constructie als jouw issue nog t/m 12/12/2013 doorloopt ook daadwerkelijk stop te zetten en het al gefactureerde bedrag t/m 31/12 maar even te verrekenen.
Als je even niet oplet zijn het echt een stel varkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Laatst online: 04-09 09:51
Hoi,

HDHomerun ervaring

ik heb onlangs een HDHomerun hdhr3-4dc aangeschaft. Met hulp van de fabrikant ook alle kanalen gevonden (drivers aangepast voor UPC FTA digitale kanalen. Super support! www.silicondust.com)
+/-EUR200,=, verkrijgbaar via site leverancier, zie link. Nederlandse importeur in Haaksbergen.
UPC basispakket wordt in een SD kwaliteit digitaal beschikbaar gesteld sinds April 2013. Encryptie QAM64, 6900. Kanaal 164. Netwerk_id wordt niet gevraagd.

Het apparaat is compatibel met Windows Media Player. Helemaal super is VLC. Onder Windows Vista en 7, maar ook onder Opensuse12.3. Mede dankzij UPnP.
Onder Windows is er een simpel setuptooltje om kanalen te scannen. Gewenste kanalen selecteren. Het gooit zelfs firewall kanalen open voor je.

In Mediaplayer of VLC (upnp) devices kiezen, HDHomerun selecteren. Kan wellicht ff duren eer gevonden en ff wachten op een kanalenlijst.

Ik heb op mijn laptop met 100Mbit kaart een perfect beeld, 1280x1024. Wel gigabit netwerk. Al is de laptop de beperkende factor.

Pogingen om de digitale tv mpeg 4 kanaals netwerk streamer in Mythtv of XBMC aan de praat te kriigen zijn nog niet succesvol. Wellicht dat dit ook nog goed komt met support van de leverancier. Het GUI tooltje onder Linux is nog niet optimaal op dit moment.
Onder Windows Mediacenter werkt het uitstekend! Tip van de leverancier: select "antenna" Natuurlijk... Maar het werkt als een trein! Alle zenders worden gevonden, inclusief alle radiozenders.

Ik zal bij gelegenheid eens kijken wat er gebeurd als ik 4 kanalen tegelijk afspeel op 4 verschillende pc. En draadloos uiteraard. Ook kan ik nu nog niets zeggen over EPG. Kan niet alles tegelijk ;)

Tot dusver zeer positief.

Toevoeging 26-12-13: XBMC werkt ook. Nu, na de update met Versie 12.3, Frodo werkt de HDHomerun ook uitstekend onder XBMC. Klein valkuiltje is dat je het als VIDEO moet toevoegen. Video --> files --> Add video --> UPnP devices --> HDHomerun --> Channels

[ Voor 17% gewijzigd door beerten op 26-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

DopdeDouwer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:16:
Ik heb ook al even niet naar mijn abbogekeken.

NU:
alles in 1 voordeelpakket 60Mb internet à 50 euro.

Nodig:
Tv kijken in goede kwaliteit en snel internet. Telefoon niet nodig, omdat er destijds geen 2-1pakketten waren heb ik het er maar bij genomen. Ben geen fan van al die "druk op de rodeknop voor meer...", dus liefst een CI+module.
Dus het 2 in 1 pakket lijkt me voldoende (50Mb internet).

Scheelt weer een 10tje in de maand (of 7,50 als je toch een telefoon wilt). Wel handig als je gratis naar de klantenservice wil bellen.

Vorige week abonnement overgesloten toch voor 3-in-1 gegaan voor die €2,50 pm is gratis bellen naar de helpdesk en een vaste lijn toch wel handig.
Gelijk teruggegaan van Mediabox naar CI+ module. Werkt fijner (afstandbediening, teletekst en picture in picture functie) en volgens mij is het beeld ook mooier. Had tijdens van het weekend nog even alle HD zenders inmiddels niet meer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DopdeDouwer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:51:
[...]

Gelijk teruggegaan van Mediabox naar CI+ module. Werkt fijner (afstandbediening, teletekst en picture in picture functie) en volgens mij is het beeld ook mooier.
Zolang je een UPC gecertificeerde CI+ tv hebt wel ja. Ik heb het bij de lancering van CI+ bij UPC ook geprobeerd op mijn Samsung LE40C630 tv die wel CI+ ondersteund, maar niet UPC CI+ gecertificeerd was. Ik werd toen echt gek van de meldingen dat de zender gecodeerd was en dan soms moest zappen naar een andere zender en vervolgens terug zappen om de zender te kunnen zien of soms even een paar seconden moest wachten voor beeld/geluid heel irritant zodoende toen teruggegaan naar mediabox.

Mij bevalt de Pace HD mediabox met firmware 4.1 (met simulcast, en zelf 1 favorietenlijst sorteren) heerlijk (nog niet uitgerold naar rest van NL, zit in een testgroep) behalve dan de enige functie die nog niet er is namelijk: rode knop meldingen die op beeld verschijnen niet langer tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Die rode knop meldingen vond ik inderdaad erg irritant.
Mijn tv is officieel ook niet ondersteund, maar werkt wel prima (andere tv's met uit dezelfde serie worden wel ondersteund). Als de tv net aan staat heb ik inderdaad wel die melding maar de zender wordt wel gewoon weergegeven (melding is doorzichtig), en gaat vrijwel direct weg (waarschijnlijk als gevolg van authentication). Een enkele keer heb ik het ook tijden het zappen, maar door op home te drukken gaat de melding ook gelijk weg.

ps. ik hoefde ondanks andere apparatuur geen apparatuurskosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die Pace box is wat mij betreft echt het grootste onding dat ik ooit in huis heb gehaald.

Het infrarood-signaal stoort met straling van de TV (ja, dat apparaat waar je de box juist bij in de buurt wil hebben!), ook na het aanbrengen van een sticker.
Vóór de sticker was zappen vaak onmogelijk.
Ná de sticker reageert de box beter, maar lang niet altijd, op de AB. Ook als de box meer dan een meter bij de TV weg staat (in de slaapkamer) of compleet verborgen in een meubel (in de woonkamer).

Ook hebben beide boxen al sinds dat we ze hebben last van het registreren van drukken op de rode knop terwijl de AB niet eens aangeraakt wordt. Dit is alleen net niet vaak genoeg om UPC in te schakelen.

Nu zitten we te kijken naar een nieuwe TV en dus naar CI+ mogelijkheid, maar wat kun je dan allemaal niet meer?
Heel af en toe kijken we een programmaatje terug (zeker als straks Wie is de Mol weer begint), maar vooral de HD-zenders vind ik erg fijn aan de oogjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Thrackan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:18:
Nu zitten we te kijken naar een nieuwe TV en dus naar CI+ mogelijkheid, maar wat kun je dan allemaal niet meer?
Niets, je kan alleen nog tv kijken en teletekst gebruiken :P. Wel zo fijn. Uitzendinggemist vind ik alleen nuttig op de publieke zenders, aangezien je voor de commerciële zenders gewoon moet betalen :( . Maar mocht ik dat willen doe ik dat via de playstation/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zit momenteel te kijken naar nieuwe TV's en kom er (helaas) achter dat Toshiba niet erg sterk vertegenwoordigd is in de lijst met UPC CI+ Certified TV's.
Heeft iemand ervaring met de recente Toshiba tv's? Specifiek het model 32L4333DG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nope. Maar sinds een jaar is Upc

Toshiba mee gaan nemen in zijn lijstjes, dus de kans dat het werkt acht ik daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 13-09 11:18
Hallo heren,

Ik heb op dit moment een cisco modem in de meterkast (want daar staat mijn nas). Daarna een Linksys E3000 en een horizon bij de tv. De Horizon krijgt op dit moment internet via de Linksys. De Horizon is ingesteld als bridge. Dit allemaal even als achtergrond.

Ik wil namelijk af van de Horizon (zinloos aparaat imo) en gebruik gaan maken van CI+. Mijn tv ondersteund het, ik wil echter geen kwaliteit inleveren. Mijn vragen zijn de volgende:

1)TV pakketen zoals turkse zenders en/of HBO, kun je die ook met CI+ kijken (dit kan ik ook navragen bij UPC als nodig is).
2)Kanalen die HD zijn op de Horizon worden ook met CI+ gewoon HD weergegeven, toch?

belangrijkste vraag:
3) Hoe is de kwaliteit op CI+ vergeleken met de Horizon. Ik wil namelijk geen beeldkwaliteit verliezen. Ik snap natuurlijk dat dit ook afhankelijk is van de tuner in de tv zelf maar ik ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen. Ik heb zelf een Philips 47PFL7008K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
1> Ja 2 Ja 3 kwaliteit is beter op CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
Ik ben ook klaar met die Horizon box. Sowieso levert het ding allemaal zaken die ik toch niet gebruik. Zelfs DVR is niet noodzakelijk. Daarnaast gaan de maandelijkse kosten omlaag :)

Maar wordt de mediabox niet door hetzelfde (incapabele) UPC team onderhouden? Als in, is de mate van updates goed?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

Dzine schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:52:
Ik ben ook klaar met die Horizon box. Sowieso levert het ding allemaal zaken die ik toch niet gebruik. Zelfs DVR is niet noodzakelijk. Daarnaast gaan de maandelijkse kosten omlaag :)

Maar wordt de mediabox niet door hetzelfde (incapabele) UPC team onderhouden? Als in, is de mate van updates goed?
Daarom ben ik dus van de crappy (DVR) mediabox naar CI+ gegaan.
Ze hebben het voor elkaar gekregen om HD te leveren op basis van SD software. De "zap" balk is simpel weg te groot..
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/content/www-upc-nl/televisie/digitale-ontvanger/mediabox-dvr/_jcr_content/topspot_fullwidth/nested_columns/parsys-1/image.img.png/1381406187597.png

Halve beeld kan je niet meer zien (lekker hoor op 50") , de kleuren zijn niet meer van deze tijd.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Veel goede CI+ ervaringen zo te horen :D Ik mag volgens UPC zonder abonnementsverandering mijn tweede mediabox inruilen voor een CI+ module, dus binnenkort even controleren of de kabel het tot de TV haalt over het plafond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Ankh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:27:
[...]
Daarom ben ik dus van de crappy (DVR) mediabox naar CI+ gegaan.
Ze hebben het voor elkaar gekregen om HD te leveren op basis van SD software. De "zap" balk is simpel weg te groot..
Niet mooi, maar ik zou ermee kunnen leven. Naar CI+ module is volgens mij geen optie voor mij vanwege het abonnement wat ik heb (of dan zou ik hem erbij moeten nemen, naast de mediabox).

Die CI+ module gaat dat goed met geluid terug sturen naar een reciever?
Edit: ik lees in een ander topic dat dat afhangt of mijn TV HDMI-ARC heeft... gaan we dat uitzoeken

[ Voor 8% gewijzigd door Dzine op 03-01-2014 13:55 . Reden: eigen vraag beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dzine schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Niet mooi, maar ik zou ermee kunnen leven. Naar CI+ module is volgens mij geen optie voor mij vanwege het abonnement wat ik heb (of dan zou ik hem erbij moeten nemen, naast de mediabox).

Die CI+ module gaat dat goed met geluid terug sturen naar een reciever?
Edit: ik lees in een ander topic dat dat afhangt of mijn TV HDMI-ARC heeft... gaan we dat uitzoeken
Je kunt je abonnement wijzigen volgens mij. Als je een pakket hebt: UPC heeft net de voorwaarden van telefonie in het nadeel van klanten gewijzigd. Dus dat zou moeten betekenen dat je contract ontbonden kan worden. Misschien kun je aangeven dat je het contract niet wil ontbinden maar wel wil wijzigen.

Ikzelf heb een Sonos Playbar. Ik wil geen videodelay introduceren waardoor mijn geluid en beeld niet meer synchroon lopen. Nu met de Horizon gaat dat goed, maar ik ben zonder Horizon gewoon 12 euro per maand goedkoper uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
De Horizon box is terug via de UPC winkel, ik ben helemaal blij met mijn televisie ervaring.
Triest om te moeten zeggen anno 2014 maar: Eindelijk weer een doos die reageert als je zapt.. ;)

Paar opvallende dingen:
De dame in de UPC winkel keek een beetje vreemd op en ging pas echt tot actie over toen ze in het systeem zag staan dat ik al had gebeld met de klantenservice en die de specifieke notitie hadden gemaakt dat ik geen goede ervaring had met Horizon... Ik vraag me af wat er gebeurd was als ik niet eerst gebeld had.

Telefonie opzeggen is niet mogelijk omdat ik nog in een lopend contract zit. Ook heb ik nu weer een nieuw contract voor 1 jaar, maw ik kan pas in januari volgend jaar terug naar een 2-in-1 pakket zonder telefonie.

Ik moest de Mediabox met DVR nemen omdat ik een 120mb internet abo heb. Ondanks dat die apparaten niks met elkaar te maken hebben (ik gebruik zelfs de UPC router niet eens) was het niet mogelijk om voor de Mediabox zonder DVR te gaan. Ik heb er verder geen punt van gemaakt omdat het niets doet v de maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mooi dat het werkt in ieder geval nu. Ik heb zelf de Horizon ingeleverd. Ik gebruik nu de CI+ icm met mijn 47PFL7008. Beeldkwaliteit is prima en geen vetraging van beeld tegenover geluid uit mijn Sonos Playbar. Dus ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er meer mensen bij wie het programmeren voor het opnemen van een hele serie niet goed verloopt? Meen me te herinneren dat dit een jaar geleden nog wel goed ging. Maar het is nu drama. Zet ik een serie er in, vervolgens neemt hij 1 aflevering op, maar daarna is het weer klaar. Niks wekelijks elke keer dezelfde serie opnemen. Net alsof die dat niet onthoud. Zo heb ik voor Wie is de mol ingesteld dat hij alle afleveringen moet opnemen. Maar toen ik gisteravond keek stond er geen opname icoontje bij. Weer geprobeerd in te stellen voor opname van de hele serie, maar dit werkte niet. Enige wat werkte was 'alleen deze aflevering' opnemen.

Heb al geprobeerd om de box opnieuw in te stellen maar zonder resultaat. Maar goed weet ook niet of dit een op zich staand probleem is of dat meerdere mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Zijn er hier ook mensen die een Samsung Smart tv hebben en hun media settop box aangesloten hebben
om de samsung universele afstandsbediening hiervoor te gebruiken?

Elke keer als ik namelijk het model settop box wil toevoegen herkent de tv de settop box niet :/
Het is model 8685DVB

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha nee, wel andersom. Samsung tv is dus gekoppeld aan de afstandsbediening van de digitale tv ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren wilde ik de tv aan zetten, maar krijg geen signaal meer op de hdmi van de settopbox.
De versterker werkt wel en geeft ook beeld op de tv, maar verschillende aansluitingen geprobeerd met de box op de tv geeft helemaal niets.

Alhoewel ik ook een aantal keer met de versterker geen beeld kreeg. Geen idee of het nu de kabel is, de box of de tv die toch stuk aan het gaan is.

Gaat om een Samsung 40bd87m oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 10-01-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar een kabel is eenvoudig te controleren toch door het te vervangen met een andere HDMI kabel waarvan je zeker weet dat die het doet, of door die kabel die je nu gebruikt ergens anders te gebruiken om te zien of die werkt.

Sowieso verstandig om de versterker er even tussen uit te halen en dan de settopbox rechtstreeks op de tv aan te sluiten. Heeft de settopbox ook nog een scart aansluiting? Dan kan je ook nog proberen om de boel via scart aan te sluiten om te zien of je dan wel beeld hebt. Om zo uit te sluiten of het de box is of alleen de hdmi uitgang van de box.

Kortom even wat logische stapjes bedenken om het één en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ook allerlei kabels gewisseld.
Maar even snel een hdmi kabel uit de apparatuur halen kost een stuk meer tijd (ook geen spares).
Maar gisteren iig even wat kabels gewisseld.
Die van de versterker naar de tv met de upc box werkte.
Vage is, dat vandaag die van de upc box in de versterker ook gewoon werkt. Terwijl er gisteren geen signaal door kwam volgens de tv.

Wat me ook opviel is dat de box 1 keer tijdens een opname een update ging doen en opnieuw opstartte.
Volgens mijn vrouw is het wel een aantal keer al gebeurd dat hij tijdens tv kijken ook een update ging doen.
Lijkt me dat dat niet zou mogen. Onze oude zilveren deed dat nooit.
Maar we kijken het verder even aan. Wellicht een samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Als ik m'n wachtwoord niet weet van mijn UPC-account, kan UPC me dan een nieuw wachtwoord via de post toesturen?

edit: Ah Al gevonden.

[ Voor 46% gewijzigd door KoffieNT op 19-01-2014 16:47 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Hebben meer mensen last van het steeds vaker verschijnen van zwarte balken aan de zijkant van de televisie? Ik heb een Philips 6806H/12 en merk dat het verschijnen van de zwarte balken steeds frequenter voor komt. Met name Discovery heeft er de laatste tijd last van met als toppunt het programma 'How It's Made'.

Maar ook op alle andere zenders gebeurt dit in, weliswaar in mindere mate. Soms alleen links, dan alleen rechts, verschilt ook per item (bijvoorbeeld op het Journaal of RTL nieuws) of per camera (bijvoorbeeld bij RTL Late Night)

Uiteraard kan ik mijn televisie op verschillende manieren instellen (verschillende beeldschermmaten / niveau schermranden 0 - +10), maar dit lost het probleem niet of nauwelijks op.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
renskoenraadt schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:08:
Hebben meer mensen last van het steeds vaker verschijnen van zwarte balken aan de zijkant van de televisie? Ik heb een Philips 6806H/12 en merk dat het verschijnen van de zwarte balken steeds frequenter voor komt. Met name Discovery heeft er de laatste tijd last van met als toppunt het programma 'How It's Made'.

Maar ook op alle andere zenders gebeurt dit in, weliswaar in mindere mate. Soms alleen links, dan alleen rechts, verschilt ook per item (bijvoorbeeld op het Journaal of RTL nieuws) of per camera (bijvoorbeeld bij RTL Late Night)

Uiteraard kan ik mijn televisie op verschillende manieren instellen (verschillende beeldschermmaten / niveau schermranden 0 - +10), maar dit lost het probleem niet of nauwelijks op.

Iemand enig idee?
Kan je weinig aan doen, dit heeft iedereen met overscan uit, daarbij lijkt hilversum weinig van instellingen camera's teweten, zoals je zelf al zegt elke camera stand heeft grotere balk dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb sinds enige tijd een hd box.
alleen nu heb ik soms dat het beeld zwart blijft.
Nu weet ik niet of het aan de box ligt of aan de tv. Beide enige tijd uit verhelpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:55
Beste,

Ik heb sinds een weekje de mediabox en ik irriteer me aan 1 dingetje.
Als ik van kanaal wissel dan blijft het beeld ~1 sec hangen op de nieuwe zender, en dit komt alleen voor bij HD zenders. Bij SD zenders gaat dit wel gewoon soepel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Tv is net nieuw, alle kabels zijn net nieuw en het signaal is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De hd zenders zijn een stuk zwaarder dan de sd zenders. Heb exact hetzelfde.

Eigenlijk vergeten wij altijd naar die zenders te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

robertwebbe schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:23:
Ik wil ook geen telefoon meer en een basis tv abonnement naast een snelle internetverbinding is voldoende. Dus ik denk dat ik een UPC business abonnement ga nemen, dat kan ook als particulier. Let wel, prijzen zijn exclusief 21% BTW!
Dank voor de tip robert, mijn tv kan idd ook digitaal direct op de kabel en telefoon was echt niet meer nodig.
60/6 internet met ned. 1,2,3 HD en de rest SD voor € 36,50 incl. btw.
Plus dat er een monteur komt om het aan te sluiten, binnen 4 uur een vervangend modem als hij defect is en geen enkele aansluit of borgkosten :)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.