http://www.upc.nl/klanten...msung&type=UE40D6200TSXXNRemy!!!! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:49:
Erg vreemd, ik heb een Samsung UED6200 (die heeft gewoon een DVB-C decoder) en als ik daarmee automatisch ga zoeken (ook met de bovenstaande frequentielijst) dan vindt ie niets.
Ik heb ook al diverse landen geprobeerd, maar ook dat pakt hij niet.
Zou ik ergens de DVB-C decoder in moeten schakelen?
Johoe, beter dank je voor de tip. Heb 'm ingesteld op Suomi oid, ook zweeds geprobeerd maar werkte niet. Ik was na de firmware update min of meer verplicht om de mediabox te nemen, mooi dat dat nu niet meer hoeft. Ga 'm proberen weer terug om te ruilen denk ik.Pieroman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:17:
[...]
Kanalen kan je zelf indelen omdat je dus geen UPC Box gebruikt
Instellingen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Frequentie: 164000 Modulatie: 64QAM Symboolfrequentie: 6900 Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in: Noord Holland 43136 Gelderland 43142 Flevoland 43138 Brabant 43144 Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Heb zelf mijn TV net op Finland moeten instellen door firmware beperkingen, dus wellicht dat jij hier ook nog iets mee moet doen. Maar het lijkt nu wel te werken
De nieuwe firmware laat het helaas niet meer toe de kanalen te sorteren, maar daar kan upc nix aan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-04-2013 19:02 ]
Ik ga het morgen even proberen of de DVB-C decoder in mijn toestel een beetje fatsoenlijk werkt (ook met opnemen). Als dat goed werkt gaat de Horizon terug naar UPC en pak ik een basispakket (en laat de decoder in de doos)
Hier sinds een dag digitale TV werkend op een Philips 32PFL7695.
Deze was mbv een 10m coax kabel aangesloten op versterker.
Wat ben ik blij dat UPC de digitale zenders heeft vrijgegeven: wat een beeld.
Echt stukken beter dan analoog. Met name Ned 1,2 en 3 in HD.
Hopelijk gaan ze snel de overige Nederlandse zenders ook in HD doorgeven.
Deze was mbv een 10m coax kabel aangesloten op versterker.
Wat ben ik blij dat UPC de digitale zenders heeft vrijgegeven: wat een beeld.
Echt stukken beter dan analoog. Met name Ned 1,2 en 3 in HD.
Hopelijk gaan ze snel de overige Nederlandse zenders ook in HD doorgeven.
Hmm, vervelend.
Ik probeer een Humax irhd5000c aan te sluiten met bovenstaande instellingen.
Signaal: 50%
Kwaliteit: 90%
Ofwel: hij vind signaal maar als ik vervolgens zenders wil gaan zoeken vind ie niets
Nu is deze ontvanger voor Irdeto, maar het signaal is ongecodeerd dus dat zou dan toch niet uit moeten maken? Er hoeft nl. niets gecodeerd te worden?
Het gaat om een ouderwetse tv en een externe settopbox dus met tv instellingen zou ik niets te maken moeten hebben?
Ik probeer een Humax irhd5000c aan te sluiten met bovenstaande instellingen.
Signaal: 50%
Kwaliteit: 90%
Ofwel: hij vind signaal maar als ik vervolgens zenders wil gaan zoeken vind ie niets
Nu is deze ontvanger voor Irdeto, maar het signaal is ongecodeerd dus dat zou dan toch niet uit moeten maken? Er hoeft nl. niets gecodeerd te worden?
Het gaat om een ouderwetse tv en een externe settopbox dus met tv instellingen zou ik niets te maken moeten hebben?
Ik vind helaas geen kanalen met mijn Samsung UE46C6700USXXN en LE32C530F1W terwijl de UE55ES7000 wel kanalen vind. En volgens mij hebben ze alle drie gewoon DVB-C. Doe ik iets fout?
Hmm, veel apparaten zijn kennelijk gelocked voor UPC.
Achtereenvolgens geprobeerd:
Samsung dcb9401r: werkt niet
Samsung dcb270r: werkt wel, zenders worden gevonden en opgeslagen.
Samsung dcb h360r: werkt niet
Humax ipvr9200: werkt niet
Humax irhd5000c: werkt niet
Humax ir-foxc: vind de zenders, slaat ze op, 5 seconden beeld en wist vervolgens de zenders.
Alleen zijn in gebruik voor Ziggo normaal gesproken en geschikt voor Irdeto codering. Wel vinden ze allemaal het netwerk en is er voldoende signaal.
Nu wil ik dus de topfield tf5200pvrc aanschaffen, maar durf het niet aan eigenlijk. Bang dat ie het ook niet doet. Kennelijk hebben veel apparaten toch een zenderblokkade ingebouwd voor niet-Irdeto gecodeerde zenders anders dan die van Ziggo
Ziggo of Caiway was ook de grootleverancier van veel van bovenstaande apparaten. Dat dan weer wel.
Achtereenvolgens geprobeerd:
Humax ir-foxc: vind de zenders, slaat ze op, 5 seconden beeld en wist vervolgens de zenders.
Alleen zijn in gebruik voor Ziggo normaal gesproken en geschikt voor Irdeto codering. Wel vinden ze allemaal het netwerk en is er voldoende signaal.
Nu wil ik dus de topfield tf5200pvrc aanschaffen, maar durf het niet aan eigenlijk. Bang dat ie het ook niet doet. Kennelijk hebben veel apparaten toch een zenderblokkade ingebouwd voor niet-Irdeto gecodeerde zenders anders dan die van Ziggo
Bij gebrek aan UPC ervaringen topic...
Ik woon zelf in Zwitserland en heb daar een alles-in-een pakket van UPC (Cablecom) incl. CI+ kaart i.p.v. mediabox.
Nu wilde ik hetzelfde voor mijn ouders in Nederland aanschaffen, maar nu loop ik tegen een aantal merkwaardigheden aan:
Ik woon zelf in Zwitserland en heb daar een alles-in-een pakket van UPC (Cablecom) incl. CI+ kaart i.p.v. mediabox.
Nu wilde ik hetzelfde voor mijn ouders in Nederland aanschaffen, maar nu loop ik tegen een aantal merkwaardigheden aan:
- Bij UPC Nederland kun je bij het afnemen van het alles-in-een pakket alleen de CI+ module als extra optie bestellen, en niet in plaats van de mediabox. Dit kan echter wel bij het afnemen van alleen digitale TV. M.a.w. UPC duwt mensen in Nederland nog steeds de mediabox / on-demand door de strot?
- Bij UPC Nederland krijg je de CI+ module in bruikleen voor EUR 4 / maand. In Zwitserland betaalt men bij hetzelfde UPC echter alleen een eenmalig aankoopbedrag van CHF 99. D.w.z. zonder bijkomende maandelijkse kosten.
Ik zou even bellen, want wat jij wil, dat heb ik thuis en kon je vroeger ook gewoon bestellen via internet. Kan mij niet voorstellen dat ze dat gewijzigd hebben eigenlijk.MaZo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:58:
Bij gebrek aan UPC ervaringen topic...
Nu wilde ik hetzelfde voor mijn ouders in Nederland aanschaffen, maar nu loop ik tegen een aantal merkwaardigheden aan:Of zie ik dingen over het hoofd?
- Bij UPC Nederland kun je bij het afnemen van het alles-in-een pakket alleen de CI+ module als extra optie bestellen, en niet in plaats van de mediabox. Dit kan echter wel bij het afnemen van alleen digitale TV. M.a.w. UPC duwt mensen in Nederland nog steeds de mediabox / on-demand door de strot?
- Bij UPC Nederland krijg je de CI+ module in bruikleen voor EUR 4 / maand. In Zwitserland betaalt men bij hetzelfde UPC echter alleen een eenmalig aankoopbedrag van CHF 99. D.w.z. zonder bijkomende maandelijkse kosten.
Voor de duidelijkheid, ik heb voor de normale pakketprijs een CI+ kaart ipv een mediabox.
[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 05-04-2013 17:01 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Heb ze inderdaad maar gebeld, en het is gewoon mogelijk om een CI+ module bij het pakket te nemen i.p.v. een mediabox.
Dank voor de tip!
Dank voor de tip!
Die handelingen had ik al gedaan, maar ik kan geen provider kiezen zoals bij stap 4 wordt aangegeven.
Maar als ik de zoekinstellingen instel volgens die pagina, dan vindt ik 30analoge zenders.
Het lijkt mij geen signaal probleem, want als ik op m'n mediabox kijk dan is mij Signaal: 90% en Kwaliteit: 90%
Erg vreemd dus.
Ik ga zelf binnenkort een Humax 5300c (die in Caiway gebied gratis geleverd wordt bij abo) proberen en heb ook al gelezen op het chelloo gebruikersforum dat diverse andere Humax boxen niet schijnen te werken maar mogelijk ligt dat eraan volgens 'Archie' op dat forum in dit topic dat er door UPC geen 'service_list_descriptor toe is gevoegd aan de NIT' wordt meegestuurd met DVB-C. In tegenstelling tot Caiway, Ziggo e.d. waardoor verschillende DVB-C decoders hier niet goed mee overweg kunnen. Ik las overigens wel in een ander topic daar dat de Homecast HD Colorado door iemand getest is en werkt. Hoe krijg je het overigens voor elkaar zoveel decoders uit te proberen?koektrommeltje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
Nu wil ik dus de topfield tf5200pvrc aanschaffen, maar durf het niet aan eigenlijk. Bang dat ie het ook niet doet. Kennelijk hebben veel apparaten toch een zenderblokkade ingebouwd voor niet-Irdeto gecodeerde zenders anders dan die van ZiggoZiggo of Caiway was ook de grootleverancier van veel van bovenstaande apparaten. Dat dan weer wel.
Volgens mij is de C-serie te oud en niet gecertificeerd. Vanaf de D-serie wel. Jouw UE55 is een E-serie en zal dus wel gecertificeerd zijn. Zoek het maar op.Emrulez schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:28:
Ik vind helaas geen kanalen met mijn Samsung UE46C6700USXXN en LE32C530F1W terwijl de UE55ES7000 wel kanalen vind. En volgens mij hebben ze alle drie gewoon DVB-C. Doe ik iets fout?
Ik heb ook de productreview: Samsung LE32C530 review door PcDealer \o/
Mijn ue32C5100 vindt ook geen digitale zenders. C-model is te oud denk ik....ondanks 2012 firmware.Emrulez schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:28:
Ik heb zelf een d serie, maar het lijkt mij sterk dat een c serie geen digitale zenders kan ontvangen. Ook non upc ziggo klanten moeten digitale zenders kunnen ontvangen. Kwestie van uitzoeken. Kijk ook maar eens naar de berichten van markg60 in het samsung draadje. Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
[ Voor 29% gewijzigd door pacificocean op 08-04-2013 00:11 ]
Hier c530 zelfde mstar mainboard en vind gewoon de 300+ zenders, settings kabelzoek optie digital op anders, startfreq. 116750 stopfreq. 889750 symbolr. 6900 en QAM256, daarna zenders laten zoeken en dan vind hij gewoon 300+ zenders, dit in regio haarlem met als headend amsterdam(HE AMSTERDAM). Ci+ werkt ook gewoon als je die eventueel wilt gebruiken.Edgarz schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:25:
[...]
Mijn ue32C5100 vindt ook geen digitale zenders. C-model is te oud denk ik....ondanks 2012 firmware.
[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 07-04-2013 21:02 ]
Kan ik nu de zelfde zenders ontvangen als met Ci+ module? (Zoals bijv. Film 1)
Nee.chrissis schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:21:
Kan ik nu de zelfde zenders ontvangen als met Ci+ module? (Zoals bijv. Film 1)
Heb van alles geprobeerd maar krijg dus geen kanalen met mijn Samsung UE46C6700USXXN en LE32C530F1W.
Verwijderd
Dat heb ik dus ook met de Humax IR-FOX C op het gratis DVB-C kanaal van UPC.koektrommeltje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
Is deze decoder dan niet te gebruiken ?
Ik begrijp niet waarom. Hij heeft beeld, het ziet er goed uit, maar na 5 seconden is het weg.
OPGELOST, zie Verwijderd in "UPC Digital TV - Deel 6"
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 15:36 ]
Ik heb een Samsung LE37C550 uit 2010 en met de automatische zoekfunctie vindt hij niks ongeacht welk land ik instel.
Maar het lukt wel door land op overig te zetten en dan handmatig te zoeken. Op elke freq vindt hij weer een paar zenders.
Die frequenties vind je bijv hier
Succes!
Maar het lukt wel door land op overig te zetten en dan handmatig te zoeken. Op elke freq vindt hij weer een paar zenders.
Die frequenties vind je bijv hier
Succes!
Kijk eens in mijn bericht van enkele dagen geleden. Daar staat een mogelijke reden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:40:
[...]
Dat heb ik dus ook met de Humax IR-FOX C op het gratis DVB-C kanaal van UPC.
Is deze decoder dan niet te gebruiken ?
Ik begrijp niet waarom. Hij heeft beeld, het ziet er goed uit, maar na 5 seconden is het weg.
Yes dat is de reden, helaas mijn Samsung vindt ook niets. Verder niet echt zin om alles handmatig in te stellen, had gehoopt dat ik vanavond Barcelona in HD kon zien maar helaas dusfunrider schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:12:
[...]
Kijk eens in mijn bericht van enkele dagen geleden. Daar staat een mogelijke reden.
Edit\ Wat voor modulatie wordt gebruikt? QAM256 of 64?
[ Voor 5% gewijzigd door Maks op 10-04-2013 22:32 ]
Verwijderd
Volgens mijn info:Maks schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:24:
[...]
Yes dat is de reden, helaas mijn Samsung vindt ook niets. Verder niet echt zin om alles handmatig in te stellen, had gehoopt dat ik vanavond Barcelona in HD kon zien maar helaas dus
Edit\ Wat voor modulatie wordt gebruikt? QAM256 of 64?
DVB-C
164000,V,6900,,QAM64
Ik heb sinds kort een EyeTV Hybrid in mijn Mac Mini zitten en daarmee kan ik alle 30 kanalen bekijken die UPC nu ongecodeerd aanbied. Ook de software die erbij zit werkt best aardig, behalve dan dat er altijd een irritant windowtje overal overheen staat (met een soort afstandsbediening). Het enige heel erg irritante is dat je maar 1 tuner in lijkt te zitten. Dus je kan niet een programma kijken en een ander opnemen. Beeldkwaliteit is ook nog eens best goed, zeker vergelijkbaar met de gewone UPC decoder.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Humax IR-FOX C werkend met het gratis DVB-C kanaal van UPC.
Als in het verborgen menu de "Dynamic Channel Update" uit staat, dan werkt het.
Een smartcard is niet nodig.
Verborgen menu: Menu, Status, rood, groen, geel, blauw, geel, groen, rood.
Deze geven de frequenties: ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten"
En dat staat ook in het "networks 20130405.txt" attachment bij dit: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48509.0
Het kan gelukkig ook met automatisch zoeken:
De "Dynamic Channel Update" moet aan staan tijden het zoeken.
Vul de juiste getallen in: 164.00 MHz, symbol 6900, en de code voor de provincie.
Zoek de kanalen, en sla ze op.
Verlaat niet het menu, want dan ben je alles kwijt.
Ga naar de Status en naar het verborgen menu.
In een submenu zit de "Dynamic Channel Update", zet die uit.
Verlaat het verborgen menu met de 'Menu' toets (ik weet geen andere manier).
Je kunt nu de gratis zenders zien, en die blijven gewoon werken.
EDIT: de getallen gecorrigeerd, thanks funrider !
Als in het verborgen menu de "Dynamic Channel Update" uit staat, dan werkt het.
Een smartcard is niet nodig.
Verborgen menu: Menu, Status, rood, groen, geel, blauw, geel, groen, rood.
Deze geven de frequenties: ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten"
En dat staat ook in het "networks 20130405.txt" attachment bij dit: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48509.0
Het kan gelukkig ook met automatisch zoeken:
De "Dynamic Channel Update" moet aan staan tijden het zoeken.
Vul de juiste getallen in: 164.00 MHz, symbol 6900, en de code voor de provincie.
Zoek de kanalen, en sla ze op.
Verlaat niet het menu, want dan ben je alles kwijt.
Ga naar de Status en naar het verborgen menu.
In een submenu zit de "Dynamic Channel Update", zet die uit.
Verlaat het verborgen menu met de 'Menu' toets (ik weet geen andere manier).
Je kunt nu de gratis zenders zien, en die blijven gewoon werken.
EDIT: de getallen gecorrigeerd, thanks funrider !
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 17:57 ]
Ik heb inmiddels een decoder die voor Caiway was bedoelt in gebruik genomen op mijn slaapkamer.
Het is uiteindelijk toch een 'gewone' SD ontvanger namelijk de Humax IR-FOX Z.
Ik heb de decoder in gebruik zonder een smartcard.
Roep het 'hidden menu' op door via 'Menu' knop op de afstandsbediening te drukken en vervolgens naar het 'Status' menu te gaan en vervolgens rood, groen, geel, blauw, geel, groen, rood in te toetsen.
Nu zou het verborgen menu moeten verschijnen.
Vervolgens moet je in het verborgen menu de functie 'Ird to Ird' selecteren en bevestigen met 'ok' en dan vervolgens 'Dynamic Channel update' uitschakelen met 'ok'.
Vervolgens moeten de zenders gezocht worden in het menu bij 'Installatie' > 'Wachtwoord' (standaard 0000 invoeren) > 'Zenders zoeken' en dan de informatie Frequentie: 16400, Symboolfreq: 6900 en Netwerk ID: 43146 dit geldt voor Zuid-Holland (voor andere provincies: Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144, Friesland 43140) invoeren en 'Zoeken' drukken. Ik heb zenders tot 2x toe moeten zoeken. De tweede maal vond hij de tv/radio zenders pas. Ik heb ook de zenders in een favorietenlijst kunnen zetten (en fijn zelf kunnen sorteren).
Het valt me wel op dat er verschil lijkt te zijn in de duur dat een zender pas beeld/geluid geeft. Vooral de zenders SBS6, Eurosport, ARD, ZDF lijk het gemiddeld een seconde of 9-10 te duren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ned1 of RTL4 die 4-5 seconden lijkt te zijn. De zenders SBS6, Eurosport, ARD en ZDF zitten overigens op dezelfde frequentie 284000 Mhz http://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=2980 Heeft dit er mogelijk mee te maken?
Overigens als ik Engels instel in de decoder als audio taal dan is Eurosport ook netjes in het Engels.
De EPG gaat voor alle zenders (waar beschikbaar) een dag vooruit (24 uur), in sommige gevallen toont soms geen EPG info (SBS6 bijv.).
Bij het opstarten van de decoder krijg je iedere keer een loader schermpje kort te zien en daarna schiet ie naar de laatst bekeken zender (en favorietenlijst mocht die zijn aangemaakt).
Het is uiteindelijk toch een 'gewone' SD ontvanger namelijk de Humax IR-FOX Z.
Ik heb de decoder in gebruik zonder een smartcard.
Roep het 'hidden menu' op door via 'Menu' knop op de afstandsbediening te drukken en vervolgens naar het 'Status' menu te gaan en vervolgens rood, groen, geel, blauw, geel, groen, rood in te toetsen.
Nu zou het verborgen menu moeten verschijnen.
Vervolgens moet je in het verborgen menu de functie 'Ird to Ird' selecteren en bevestigen met 'ok' en dan vervolgens 'Dynamic Channel update' uitschakelen met 'ok'.
Vervolgens moeten de zenders gezocht worden in het menu bij 'Installatie' > 'Wachtwoord' (standaard 0000 invoeren) > 'Zenders zoeken' en dan de informatie Frequentie: 16400, Symboolfreq: 6900 en Netwerk ID: 43146 dit geldt voor Zuid-Holland (voor andere provincies: Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144, Friesland 43140) invoeren en 'Zoeken' drukken. Ik heb zenders tot 2x toe moeten zoeken. De tweede maal vond hij de tv/radio zenders pas. Ik heb ook de zenders in een favorietenlijst kunnen zetten (en fijn zelf kunnen sorteren).
Het valt me wel op dat er verschil lijkt te zijn in de duur dat een zender pas beeld/geluid geeft. Vooral de zenders SBS6, Eurosport, ARD, ZDF lijk het gemiddeld een seconde of 9-10 te duren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ned1 of RTL4 die 4-5 seconden lijkt te zijn. De zenders SBS6, Eurosport, ARD en ZDF zitten overigens op dezelfde frequentie 284000 Mhz http://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=2980 Heeft dit er mogelijk mee te maken?
Overigens als ik Engels instel in de decoder als audio taal dan is Eurosport ook netjes in het Engels.
De EPG gaat voor alle zenders (waar beschikbaar) een dag vooruit (24 uur), in sommige gevallen toont soms geen EPG info (SBS6 bijv.).
Bij het opstarten van de decoder krijg je iedere keer een loader schermpje kort te zien en daarna schiet ie naar de laatst bekeken zender (en favorietenlijst mocht die zijn aangemaakt).
Ik neem aan dat je Frequentie: 16400 en Symboolfreq: 6900 bedoelt net zoals met de opvolger die ik heb staan namelijk de Humax IR-FOX Z.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:08:
Humax IR-FOX C werkend met het gratis DVB-C kanaal van UPC.
Vul de juiste getallen in: 160.00 MHz, symbol 9600, en de code voor de provincie.
[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 28-04-2013 21:13 ]
Bij sommige kanalen, zoals bv BBC, werkt het aanpassen van het volume via de mediabox ab niet. Je ziet dan wel gewoon het OSD met volumebalk op en aflopen, maar het volume blijft hetzelfde. Ik heb inmiddels een nieuwe mediabox gekregen maar het probleem is hier niet mee verholpen. Ik denk dus dat het iets softwarematigs is.
Ik heb al gespeeld met de instellingen van mijn Philips TV, maar geen veschil. Ook een andere HDMI kabel geprobeerd zonder resultaat. Met mijn vorige mediabox (zo'n oude grote zwarte met dvr) had ik het probleem niet. UPC weet het zelf ook niet. Herkenbaar voor iemand?
Ik heb al gespeeld met de instellingen van mijn Philips TV, maar geen veschil. Ook een andere HDMI kabel geprobeerd zonder resultaat. Met mijn vorige mediabox (zo'n oude grote zwarte met dvr) had ik het probleem niet. UPC weet het zelf ook niet. Herkenbaar voor iemand?
Ik zou gokken dat het te maken heeft met de codering van het geluid, volgens mij zendt BBC standaard in Dolby Digital uit, itt de NL zenders?Executor16 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:59:
Bij sommige kanalen, zoals bv BBC, werkt het aanpassen van het volume via de mediabox ab niet. Je ziet dan wel gewoon het OSD met volumebalk op en aflopen, maar het volume blijft hetzelfde. Ik heb inmiddels een nieuwe mediabox gekregen maar het probleem is hier niet mee verholpen. Ik denk dus dat het iets softwarematigs is.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoi Executor16,Executor16 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:59:
Het klopt dat dit te maken heeft met de doorgifte van het geluid zoals Seatrider aangeeft. Wat je het beste kunt doen is de afstandsbediening zo instellen dat deze het geluid van de TV bediend en niet het geluid van de mediabox.
Hiervoor moet je eerst de afstandbediening koppelen aan je TV waarna je het volume kunt overzetten op je TV toestel. Hieronder vind je 2 links naar onze website waar duidelijk staat uitgelegd hoe je dit moet doen. IK raad je aan voordat je begint het volume van de mediabox voluit zet en het geluid van de TV op zacht volume. Mocht je hier niet uitkomen, kun je dat altijd laten weten.
Instellen UPC Afstandsbediening
Volume televisie aanpassen
VodafoneZiggo-webcare
Ik las op chelloo dat de Humax 5200 wel zou werken en wil die graag voor m'n ouders kopen, maar vind het (ook op marktplaats) nog een beetje te duur om te gokken. Zijn er al meer mensen die 'm werkend gekregen hebben?koektrommeltje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
....
......
De volgende decoders werken sowieso wel met UPC DVB-C:VFRRijder schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:22:
[...]
Ik las op chelloo dat de Humax 5200 wel zou werken en wil die graag voor m'n ouders kopen, maar vind het (ook op marktplaats) nog een beetje te duur om te gokken. Zijn er al meer mensen die 'm werkend gekregen hebben?
Humax Fox C (SD kwaliteit),
Humax IR-FOX Z (SD kwaliteit) - zelf in gebruik,
Humax IRHD-5100C (HD kwaliteit),
Humax iHDR-5200C (HD kwaliteit)
Zie ook voor meer informatie hoe je de decoders aan de praat krijgt met DVB-C eerder in dit topic (Fox C en Fox Z) of het chelloo gebruikersforum in dit en dit topic. Want de decoders werken helaas niet zonder eerst wat settings aan te passen. De 5200C werkt ook en hiervoor moet je dit doen:
Quote Johnny54 van chelloo forum "Ga naar het verborgen menu, ga dan daar naar providers en select daar UPC. Dit menu is op te roepen door eerst het Status menu op te roepen en vervolgens rood, groen, geel, blauw, groen, geel, blauw in te toetsen.
Laat dan de zenders zoeken en als het goed vind hij de zenders.
Ga dan weer na verborgen menu, ga dan daar naar providers en zet hem weer op ZIGGO."
Overigens de Humax iHDR-5050C schijnt niet te kunnen werken voor UPC. Het is nog niet bekend of de nieuwe Humax IRHD-5300C en IHDR-5400C werken, maar ik vermoed van wel maar hoogstwaarschijnlijk met dezelfde wijzigingen als eerder genoemd in dit topic. Het is ook daar weer afhankelijk van het type welke methode qua settings instellen werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 03-05-2013 16:29 ]
Voor degenen hierboven met een (volgens UPC) niet gesupporte Samsung... Ik kan bevestigen dat de Samsung LE 32C550 alle digitale zenders vindt als je het volgende doet:
Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 02:03:
Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:
- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken
De TV vond toen zo'n 300+ kanalen
Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.
Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.
Verwijderd
Matig puntje van UPC: bij het Extra Power pakket krijg je gratis 3 maanden Eredivisie Live, maar achteraf kom ik er achter dat je die handmatig had moeten toevoegen
. Is het mogelijk om dit alsnog te krijgen? Ik vind het een beetje vreemd dat dit niet gewoon in de bestelprocedure zat.

Medetweakers,
Misschien heeft een van jullie een verklaring voor het probleem dat zich bij mij voordoet met Digitale tv van UPC.
Ik maak gebruik van een insteekkaart (CI+) in mijn Philips Econova PFL6806H en heb recent een Philips Fidelio 2.1 home cinema set aangeschaft. Deze kan ik via 2x tulp (aan weerszijde) aan de receiver aansluiten, of via digitale coax. Helaas heeft mijn tv geen optische aansluiting waar de receiver wel over beschikt. Daardoor heb ik nu gebruik gemaakt van de verbinding via een digitale coax kabel.
Een tijd lang heeft dit prima gewerkt, maar sinds enkele dagen heb ik last van haperend geluid (continu hick-ups). Eerst dacht ik dat het kwam doordat het me vooral op viel bij live uitzendingen, maar zodra ik dan de receiver uit zet en het geluid via de speakers van de televisie laat gaan is er geen enkel probleem meer waarneembaar.
Kan het liggen aan het feit dat ik een tulp kabel gebruik die officieel bedoeld is voor video (gele tulp)? Lijkt me geen verschil te kunnen maken...of zijn jullie een andere mening toegedaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Update: Wanneer ik de televisie aan de receiver via headphone - 2x tulp aansluit, dan heb ik opnieuw nergens last van... het moet dus te maken hebben met de digitale coax.
Ook als ik wissel tussen verschillende audio weergave opties (auto/360 sound of stereo) maakt het geen verschil, de hapering blijft bij digitale coax en verdwijnt bij aansluiten via aux op de receiver of via de speakers van de televisie (dan is er uiteraard geen keuze voor de audio weergave).
Update 2: Ook als ik schakel naar digitale zenders (non-hd dus) lijken de hick-ups af te nemen... iemand een verklaring?
Misschien heeft een van jullie een verklaring voor het probleem dat zich bij mij voordoet met Digitale tv van UPC.
Ik maak gebruik van een insteekkaart (CI+) in mijn Philips Econova PFL6806H en heb recent een Philips Fidelio 2.1 home cinema set aangeschaft. Deze kan ik via 2x tulp (aan weerszijde) aan de receiver aansluiten, of via digitale coax. Helaas heeft mijn tv geen optische aansluiting waar de receiver wel over beschikt. Daardoor heb ik nu gebruik gemaakt van de verbinding via een digitale coax kabel.
Een tijd lang heeft dit prima gewerkt, maar sinds enkele dagen heb ik last van haperend geluid (continu hick-ups). Eerst dacht ik dat het kwam doordat het me vooral op viel bij live uitzendingen, maar zodra ik dan de receiver uit zet en het geluid via de speakers van de televisie laat gaan is er geen enkel probleem meer waarneembaar.
Kan het liggen aan het feit dat ik een tulp kabel gebruik die officieel bedoeld is voor video (gele tulp)? Lijkt me geen verschil te kunnen maken...of zijn jullie een andere mening toegedaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Update: Wanneer ik de televisie aan de receiver via headphone - 2x tulp aansluit, dan heb ik opnieuw nergens last van... het moet dus te maken hebben met de digitale coax.
Ook als ik wissel tussen verschillende audio weergave opties (auto/360 sound of stereo) maakt het geen verschil, de hapering blijft bij digitale coax en verdwijnt bij aansluiten via aux op de receiver of via de speakers van de televisie (dan is er uiteraard geen keuze voor de audio weergave).
Update 2: Ook als ik schakel naar digitale zenders (non-hd dus) lijken de hick-ups af te nemen... iemand een verklaring?
[ Voor 3% gewijzigd door renskoenraadt op 05-05-2013 23:18 ]
Momenteel heb ik kpn interactieve tv. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van de hd zenders.
Maar ik zou graag een htpc willen bouwen. Nu upc de sd en 3 hd zenders ongecodeerd binnen komen bij upc, denk ik er aan om over te stappen naar upc. En dan de sd zenders op mijn htpc binnen te laten komen.
Nu las ik hier Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" dat de sd zenders bijna net zo mooi zijn of misschien wel mooier dan bij de hd zenders van kpn.
Weet iemand of dat (nog) klopt?
Maar ik zou graag een htpc willen bouwen. Nu upc de sd en 3 hd zenders ongecodeerd binnen komen bij upc, denk ik er aan om over te stappen naar upc. En dan de sd zenders op mijn htpc binnen te laten komen.
Nu las ik hier Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" dat de sd zenders bijna net zo mooi zijn of misschien wel mooier dan bij de hd zenders van kpn.
Dat kan wel degelijk aan de kabel liggen. De goedkopere gele tulp kabels voor composiet video zijn namelijk over het algemeen slecht afgeschermd. Meestal is dat geen probleem omdat er enkel analoge video overheen hoeft welke hoogstens wat kwaliteit verliest.renskoenraadt schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:16:
[...]
[...]
Bij digitaal signaal zoals jij er overheen stuurt zorgt dit echt voor grotere problemen omdat het geluid dan echt gaat storen. (Als je digitaal beeld over de kabel zou sturen krijg je waarschijnlijk blokjes etc.)
Waarschijnlijk had de kabel eerst weinig last van interferentie, en is dat nu om een of andere reden meer geworden. Wellicht door invloed van buitenaf.
Ik zou een degelijkere kabel proberen, bedoeld voor coaxiaal digitaal geluid.
Tesla Model Y RWD (2024)
Mijn Samsung LE26R81b op de slaapkamer beschikt ook over een ingebouwde DVB-C tuner volgens de specs. De upc site geeft aan dat deze niet geschikt is echter. Ik heb de handleiding & google afgestruind maar krijg niet boven water hoe ik deze ingesteld krijg met de instellingen die UPC aangeeft (en ik in dit topic al heb tegengekomen). Iemand de gouden tip? Cheers!
Iemand?Kitser schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:25:
Momenteel heb ik kpn interactieve tv. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van de hd zenders.
Zit te denken om van me mediabox van de kast af te komen (upc business).VodafoneZiggo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:59:
@all
[b]Vanaf 3 april biedt UPC standaard en ongecodeerd de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit aan. Nederland 1, 2 en 3 biedt UPC daarnaast in High Definition (HD)-kwaliteit aan. UPC schaft de codering van digitale televisie voor deze zenders af.
Als ik digitaal op me tv instel houd dat ook in dat als ik kanaal switch snel kan zien welk programma er op dat moment draaid en wat erna komt?
Kan dat nergens echt vinden nl en vind ik toch wel prettig om snel te zappen.
Ik ken geen enkele TV die een vergelijkbare bediening heeft al de UPC mediabox in het geval van het zappen dat er een nu en straks balkje komt.
@Kitser: zie deze post eymey in "[Reggefiber] gemeente Ermelo".
Vodafone gebruikt TV van glashart media.
@Kitser: zie deze post eymey in "[Reggefiber] gemeente Ermelo".
Vodafone gebruikt TV van glashart media.
[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 24-05-2013 23:04 ]
Zelf net even getest. Als ik coax in me tv stop krijg ik wel netjes te zien welk programma er draait, alleen niet de extra info maar dat boeit niet echt. Nu alleen nog kijken of ik hem ook op digitaal kan krijgen want kwaliteit is wel slecht helaas.robertwebbe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:39:
Ik ken geen enkele TV die een vergelijkbare bediening heeft al de UPC mediabox in het geval van het zappen dat er een nu en straks balkje komt.
Ik neem aan dat je het over analoge tv had die slecht is. DVB-C ziet er bij mij thuis super uit in de slaapkamer.slommer schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:47:
[...]
Zelf net even getest. Als ik coax in me tv stop krijg ik wel netjes te zien welk programma er draait, alleen niet de extra info maar dat boeit niet echt. Nu alleen nog kijken of ik hem ook op digitaal kan krijgen want kwaliteit is wel slecht helaas.
Heb je overigens wel een tv die DVB-C ondersteund? Anders zul je nog een losse Humax decoder kunnen aanschaffen (heb ik ook gedaan echter gehad in mijn geval).
Gok idd dat het analoog was en kan niet switchen naar digitaal. Welke decoder kan ik het beste ervoor nemen? Heb al zitten zoeken maar upc en decoder kom ik niet echt uit op een insteekkaartfunrider schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:
[...]
Ik neem aan dat je het over analoge tv had die slecht is. DVB-C ziet er bij mij thuis super uit in de slaapkamer.
Heb je overigens wel een tv die DVB-C ondersteund? Anders zul je nog een losse Humax decoder kunnen aanschaffen (heb ik ook gedaan echter gehad in mijn geval).
Kan via mijn tv zowel DVB-C of CI+ gebruiken om digitaal tv/HD te kijken.
Is er een voordeel om CI+ te gebruiken? Zoals beeld kwaliteit, snelheid, etc.?
Is er een voordeel om CI+ te gebruiken? Zoals beeld kwaliteit, snelheid, etc.?
Via CI+ kan je meer zenders ontvangen, maar dit is wel afhankelijk van je abonnement. Alleen het standaard pakket is te bekijken zonder CI+.
https://f1nerd.nl
Is er een meerwaarde bij een standaard abo icm CI+?
(beeld kwalieit, zap snelheid, etc.)
Als je even terugscrollt in dit topic dan lees je een eerder bericht van mij waarin ik enkele Humax decoders (zowel SD als HD) benoemen die werken met UPC. Meer info over de instelling van een Humax decoder i.s.m. DVB-C van UPC lees je hier ivm Humax SD decoders en op de officiele Humax site voor de HD decoders.slommer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:52:
[...]
Gok idd dat het analoog was en kan niet switchen naar digitaal. Welke decoder kan ik het beste ervoor nemen? Heb al zitten zoeken maar upc en decoder kom ik niet echt uit op een insteekkaart
Wat versta je onder standaard abo? Heb je alleen een analoog radio/tv abonnement of dit moment? Of een Alles-in-1 abo? In het kort staat hieronder het verschil:ChiMan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:39:
DVB-C (digitale tv) van UPC - 30+ SD zenders (standaard kwaliteit) en 3 HD zenders (Ned 1,2,3) mogelijk te zien via een tv die dit ondersteund of hierboven genoemde Humax decoder. Geen on demand mogelijkheid. Zap snelheid via gecertificeerde DVB-C tv is waarschijnlijk sneller dan CI+ of mediabox. In het geval van mijn Humax DVB-C losse decoder is het sowieso een flink stuk trager qua beeld/geluid weergave (5sec of zelfs 10sec in het geval van mijn Fox-Z SD decoder) zie mijn eerdere link op chelloo forum voor meer info. Ik weet niet of dit ook het geval is bij andere Humax decoders die door de officiele Humax site worden benoemt.
CI+ of mediabox van UPC - 70+ SD zenders en 10 HD zenders en on demand mogelijkheid. Mogelijkheid om extra zender pakketten af te nemen (HBO, Film1, Sport1, EredivisieLive, Royaal).
De SD beeldkwaliteit en HD beeldkwaliteit van DVB-C (via tv of decoder) en CI+/mediabox is naar mijn weten gelijk in bitrate/kwaliteit. SD = 8Mbps meest populaire zenders (of soms 4/5Mbps) HD = 12-13Mbps
[ Voor 45% gewijzigd door funrider op 05-06-2013 14:57 ]
Nee, naja geen voordeel. Behalve als je Wel abo hebt met veel HD-zenders dan Moet je CI+.ChiMan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:39:
Ik heb sinds kort weer tv van UPC.Nu heb ik basis digitaal via de kabel.
Ik heb een oudere samsung tv en de truc van Adze werkt. Althans niet helemaal.
Ik vindt 300+ zenders echter geen BBC of andere zenders op 212000 MHz ?
Ik heb nu handmatig en automatisch gezocht, iemand nog tips?
Ik kan upc wel bellen maar die zeggen waarschijnlijk toch: "uw tv wordt niet ondersteund, dus.."
Ik kan upc wel bellen maar die zeggen waarschijnlijk toch: "uw tv wordt niet ondersteund, dus.."
De truc van Adze is voor als je CI+ gebruikt van UPC met een niet gecertificeerde CI+ UPC Samsung tv.Humma Kavula schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:23:
Ik heb sinds kort weer tv van UPC.Nu heb ik basis digitaal via de kabel.
Ik neem aan dat je probeert de zenders te zoeken voor DVB-C van UPC waarmee je 30+ digitale tv zenders 'gratis' kunt kijken als je al analoge radio/tv afneemt. In dit topic vind je meer info over de mogelijkheid om DVB-C te gebruiken met een niet gecertificeerde Samsung tv. Je kunt ook hier de frequenties terugvinden om handmatig de Engelse zenders er eventueel bij te zoeken.
Antenne: Kabel
Taal: overig (bij digitaal)
Operator selecteren: UPC of Netwerk: handmatig (afhankelijk van tv)
Kanaalbron: Digitaal en Analoog
Zoekmodus: Volledig (alle overige opties zijn dan grijs)
Netwerk ID: afhankelijk per provincie (zie hieronder de codes)
Noord Holland 43136 Gelderland 43142
Flevoland 43138 Brabant 43144
Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Frequentie: 164000
Modulatie 64QAM
Symboolfrequentie 6900
Selecteer ´Zoeken´ (of 'Volgende' - dit verschilt per type televisie) en toets "OK" op de afstandsbediening. De zenders worden nu gezocht.
Misschien handig trouwens ook even te kijken hoe het eruit ziet bij een UPC gecertificeerde DVB-C tv (de info van hierboven is daarvan grotendeels een kopie).
Ik heb momenteel alleen DVB-C d.m.v. Humax decoder op slaapkamer vanwege ontbreken van DVB-C in oude Sharp tv. In mijn woonkamer gebruik ik nog digitale tv d.m.v. Pace HD (mediabox) van UPC met mijn Samsung tv ik kan dus niet garanderen dat bovenstaand werkt (het is een combi van CI+ settings en officiele DVB-C settings voor een gecertificeerde Samsung tv.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 10-06-2013 13:06 ]
Gisteren viel het me op dat beeld kwaliteit van RTL4 HD niet goed is.
Het RTL nieuws is iets beter als SD kanaal.
Maar reclames zijn wel van goede HD kwaliteit.
Ligt het aan mijn verbinding of is RTL4 niet goed?
Het RTL nieuws is iets beter als SD kanaal.
Maar reclames zijn wel van goede HD kwaliteit.
Ligt het aan mijn verbinding of is RTL4 niet goed?
Dank voor je uitleg.
Na wat zoekwerk in jouw links eindelijk de juiste methode gevonden qua handmatig bij zoeken, daar ging het bij mij mis.
Alle zenders werken nu digitaal, Thnx!
Zijn er meer mensen die een CI+ module gebruiken met een Philips tv en die ervaren dat het geluid regelmatig voor een seconde weg valt als dit via een digital coax (Oehlbach) naar een Philips digitale receiver verstuurd wordt?
Voor zover ik vanavond heb gemerkt, heb ik daar geen last van als ik het geluid via de televisie laat verlopen en ik heb ook geen problemen met het geluid als ik een film vanaf mijn laptop op de televisie afspeel en het geluid via de digitale receiver laat verlopen...
Het is dus echt de combinatie van het digitale 5.1 geluid van UPC met de weergave hiervan op een digitale receiver...
Ik heb via Google wat informatie kunnen vinden over de 5.1 Dolby geluidssporen die niet helemaal lekker lopen, is hier een oplossing voor? (Bijvoorbeeld door niet van 5.1 maar gewoon van 2.1 geluid gebruik te willen maken? En hoe stel ik dit dan in?)
Thanks 4 the answers!
Het enige wat ik samen met de UPC medewerker kon bedenken is dat de philips digitale receiver (Fidelio 2.1 set) probeert het signaal wat in Dolby 5.1 door UPC wordt verstuurd en via de digitale coax doorgegeven wordt aan de receiver, probeert om te zetten naar een virtueel surround geluid d.m.v. de instelling '360 sound'. Wellicht helpt het als ik de instelling op 'auto of stereo' houdt staan... Is in ieder geval het proberen waard! Iemand anders nog suggesties mocht dit niet werken?
Problem solved! De receiver zijn op advies van een UPC medewerker op 'automatisch' gezet en sindsdien geen problemen meer ervaren. Overigens zeer te spreken over deze service, goede kennis van de medewerker en een erg prettig gesprek mee te voeren.
Voor zover ik vanavond heb gemerkt, heb ik daar geen last van als ik het geluid via de televisie laat verlopen en ik heb ook geen problemen met het geluid als ik een film vanaf mijn laptop op de televisie afspeel en het geluid via de digitale receiver laat verlopen...
Het is dus echt de combinatie van het digitale 5.1 geluid van UPC met de weergave hiervan op een digitale receiver...
Ik heb via Google wat informatie kunnen vinden over de 5.1 Dolby geluidssporen die niet helemaal lekker lopen, is hier een oplossing voor? (Bijvoorbeeld door niet van 5.1 maar gewoon van 2.1 geluid gebruik te willen maken? En hoe stel ik dit dan in?)
Thanks 4 the answers!
Het enige wat ik samen met de UPC medewerker kon bedenken is dat de philips digitale receiver (Fidelio 2.1 set) probeert het signaal wat in Dolby 5.1 door UPC wordt verstuurd en via de digitale coax doorgegeven wordt aan de receiver, probeert om te zetten naar een virtueel surround geluid d.m.v. de instelling '360 sound'. Wellicht helpt het als ik de instelling op 'auto of stereo' houdt staan... Is in ieder geval het proberen waard! Iemand anders nog suggesties mocht dit niet werken?
Problem solved! De receiver zijn op advies van een UPC medewerker op 'automatisch' gezet en sindsdien geen problemen meer ervaren. Overigens zeer te spreken over deze service, goede kennis van de medewerker en een erg prettig gesprek mee te voeren.
[ Voor 29% gewijzigd door renskoenraadt op 17-06-2013 12:27 . Reden: Mogelijke oplossing UPC toegevoegd en uitgevoerd! ]
Even mijn situatie schetsen. Ik woon in Arnhem en neem digitale tv van UPC af, inclusief HD zenders. Ik heb een CI+ Module en deze heeft altijd goed gewerkt. Ik ben een weekje op vakantie geweest en heb vandaag weer voor het eerst tv gekeken. Nu valt mij op dat net5 en sbs6 geen hd zenders zijn(kanaal 76 en 78). Staat wel keurig in beeld van de zender indeling, dus net 5 HD en sbs6 HD. Het beeld is niet in HD kwaliteit en geen dolby digital 5.1 support. TV zegt ook SD kwaliteit. Als ik naar de kanalen 6 en 8 zap, heb ik dus precies de zelfde sd zenders in beeld. Dit heeft voor de vakantie altijd gewerkt. De rest van de kanlen tussen 60 en 80 zijn wel gewoon netjes in HD. De nederlandse zenders hebben ook dolby digital 5.1 ondersteuning, behalve dus sbs6 en net5. Ik heb al geprobeerd de zenders opnieuw te laten zoeken, dit heeft geen resultaat. Woonkamer splitter er tussen uit gehaald en tv rechtstreeks op de contactdoos aangesloten van upc. Zelfde resultaat. Zijn er mensen in de omgeving van Arnhem die dit ook plots zo ervaren?
Was pas een update van CI+ bij UPC, misschien die nog niet gehad? Check ff de laatste updatedatum. En anders ff op 24 Kitchen zetten, dan update ie.
Haters everywhere but I don’t really care
Die update had ik de dag dat ie uit kwam al geïnstalleerd. Zometeen dus maar is verhaal gaan halen bij upc.matthijst schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:58:
Was pas een update van CI+ bij UPC, misschien die nog niet gehad? Check ff de laatste updatedatum. En anders ff op 24 Kitchen zetten, dan update ie.
Edit: hebben dus meerdere mensen last van. UPC heeft het in onderzoek.
[ Voor 9% gewijzigd door blueface op 17-06-2013 09:34 . Reden: toevoegen informatie ]
Ik heb sinds de update met een niet gecertificeerde tv (PS50c7700) geen toegang meer tot de kanalen die niet in het basispakket zitten. Voor de update werkte alles als een zonnetje. Kent iemand dit probleem?matthijst schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:58:
Ik krijg een melding dat ik de software van de ci-module moet updaten. Dat lukt tot 5% en dan krijg ik na een tijdje de melding dat de software up to date is. Vervolgens krijg ik bij de niet basis zenders "gecodeerd signaal" wat al aangeeft dat de update niet gelukt is. Alle kanalen opnieuw installeren werkt ook niet.
Samsung zegt dat dit volledig bij UPC ligt en UPC zegt dat de enige optie de mediabox is
Is dit inderdaad de enige oplossing.
Update bij iemand doen die een tv heeft die gecertificeerd is. Iets anders weet ik niet, ja je moet maar net iemand kennen, maar wel kans dat het daarna weer als 'n trein loopt.
Ik woon in Eindhoven en wil ook tv nemen bij UPC (gewoon basis, geen extra's) Als ik het dus goed begrijp krijg je bij het goedkoopste basis tv abonnement (€ 18.20 p/m) gratis digitale tv er bij? En dan heb ik geen insteekkaart nodig wanneer mijn tv DVB-C ondersteund?
En als ik een tv heb zonder DVB-C ondersteuning, kan ik dan elke dvb-c decoder nemen (met hdmi in mijn geval) om het digitale beeld van UPC te ontvangen?
En tot slot, kun je online TV-kijken (http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/) alleen gebruiken wanneer je ook internet van UPC hebt? Of ook wanneer je alleen het tv abonnement neemt? Want bij mijn woning zit al internet inbegrepen, dus ik kan er geen internet van UPC bij nemen..
En als ik een tv heb zonder DVB-C ondersteuning, kan ik dan elke dvb-c decoder nemen (met hdmi in mijn geval) om het digitale beeld van UPC te ontvangen?
En tot slot, kun je online TV-kijken (http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/) alleen gebruiken wanneer je ook internet van UPC hebt? Of ook wanneer je alleen het tv abonnement neemt? Want bij mijn woning zit al internet inbegrepen, dus ik kan er geen internet van UPC bij nemen..
Verwijderd
1 = jaIk_ben_Mark3 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:23:
Ik woon in Eindhoven en wil ook tv nemen bij UPC (gewoon basis, geen extra's) Als ik het dus goed begrijp krijg je bij het goedkoopste basis tv abonnement (€ 18.20 p/m) gratis digitale tv er bij? En dan heb ik geen insteekkaart nodig wanneer mijn tv DVB-C ondersteund?
2 = ja
3 = Nee, sommigen werken alleen met Ziggo.
Ja, alleen met internet van UPC. Waarom zou je het er niet bij kunnen nemen?
Waarom zou je trouwens alleen TV willen van UPC, gezien er goedkopere en betere alternatieven zijn voor alleen TV?
Ik kan het er waarschijnlijk wel bij nemen, maar heb nu 100/100 internet wat er sowieso bij zit. Dus dat kan ik ook annuleren en geld terug vragen. Dus een beetje zonde van het geld om dan alsnog een extra abonnement erbij te nemen.
Wat zijn goedkopere alternatieven? Digitenne zie ik eigenlijk niet zitten, ik zag dat pas bij iemand thuis en dat beeld was niet super en erg storingsgevoelig. En ik wil er 2 (of misschien 3) tv's op aansluiten. Ik hoef niet perse UPC, maar dacht dat dit dan de goedkoopste oplossing was
Wat zijn goedkopere alternatieven? Digitenne zie ik eigenlijk niet zitten, ik zag dat pas bij iemand thuis en dat beeld was niet super en erg storingsgevoelig. En ik wil er 2 (of misschien 3) tv's op aansluiten. Ik hoef niet perse UPC, maar dacht dat dit dan de goedkoopste oplossing was
Verwijderd
http://www.canaldigitaal.nl/televisie/Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:22:
Ik kan het er waarschijnlijk wel bij nemen, maar heb nu 100/100 internet wat er sowieso bij zit. Dus dat kan ik ook annuleren en geld terug vragen. Dus een beetje zonde van het geld om dan alsnog een extra abonnement erbij te nemen.
Een stuk meer zenders (18 HD + 23 vrij te ontvangen HD zenders) vergeleken met het basis digitaal pakket van UPC (30 zenders waarvan maar 3 in HD).
Ik probeer ook de ongecodeerde zenders van UPC binnen te krijgen op mijn Sony KDL-19L4000, maar dit wil niet lukken. Het lukt wel om via een Antenne (DVB-T) enkele zenders binnen te krijgen. We hebben hier zelfs een niet aangesloten coax kabel waar een DVB-T signaal binnenkomt.
Maar DVB-C lukt niet terwijl de tv dit wel ondersteund. De hoofd TV (Sony KDL-46Z4500) die ergens anders staat krijgt op dezelfde coax kabel(s) wel ongecodeerd digitale zenders binnen. Bij die is het zelfs een soort van plug&play, want er hoefde geen zenders gezocht te worden, alles werd meteen gevonden.
Ik heb de TV waar het niet op lukt al op 'geen land', Zweden en Finland gezet. Werkt ook niet. Ik snap gewoon niet wat er mis is.
Maar DVB-C lukt niet terwijl de tv dit wel ondersteund. De hoofd TV (Sony KDL-46Z4500) die ergens anders staat krijgt op dezelfde coax kabel(s) wel ongecodeerd digitale zenders binnen. Bij die is het zelfs een soort van plug&play, want er hoefde geen zenders gezocht te worden, alles werd meteen gevonden.
Ik heb de TV waar het niet op lukt al op 'geen land', Zweden en Finland gezet. Werkt ook niet. Ik snap gewoon niet wat er mis is.
Ja je krijgt gratis DVB-C erbij voor 30+ SD tv zenders en Ned 1,2,3 in HD en een 40+ radio zenders.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:23:
Nee je hebt geen insteekkaart nodig. Ja je kunt (sommige) losse DVB-C decoders gebruiken als je tv deze functie niet heeft of niet UPC gecertificeerd is. Voor die losse decoders kun je het beste hier kijken welke wel/niet werken en wat voor aanpassingen je moet doen. Je kunt het beste een recente Humax decoder nemen die werken vrijwel allemaal.
Je kunt online tv kijken en op iPhone/iPad alleen doen met internet en tv van UPC.
Tegenwoordig zijn 3-1/4-1 pakketten vaak goedkoper dan een los tv of los internet afnemen bij verschillende partijen. Qua tv kwaliteit ben je met UPC (digitaal) en ook wel Glashart media (glasvezel) qua beeld kwaliteit het beste uit (dus niet de KPN streams).Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:22:
Digitenne niet aan beginnen als je op 32inch of grotere LCD/Plasma tv kijkt (inmiddels ook al 12,50 p/mnd). CanalDigitaal is fraai voor BBC/ITV zenders maar qua streams/bitrate zijn de Nederlandse zenders minder dan UPC digitaal / Glashart media.
De streams van Tele2 en KPN/Telfort/XS4all IPTV zijn iets beter (3-4Mbps SD / 8Mbps HD) dan Digitenne maar nog steeds minder dan UPC digitaal.
Volgens de digitale handleiding (zie pdf pagina 114,147) van de Sony KDL-19L4000 heeft de tv geen DVB-C aanboord alleen DVB-T (Digitenne). Ik kan het niet terugvinden in de handleiding.Fleximex schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:51:
Ik probeer ook de ongecodeerde zenders van UPC binnen te krijgen op mijn Sony KDL-19L4000, maar dit wil niet lukken. Het lukt wel om via een Antenne (DVB-T) enkele zenders binnen te krijgen. We hebben hier zelfs een niet aangesloten coax kabel waar een DVB-T signaal binnenkomt.
Maar DVB-C lukt niet terwijl de tv dit wel ondersteund. De hoofd TV (Sony KDL-46Z4500) die ergens anders staat krijgt op dezelfde coax kabel(s) wel ongecodeerd digitale zenders binnen.
Zoals ik hierboven ook noem kun je wellicht dan beter een losse DVB-C decoder van Humax aanschaffen (kijk wel even naar die lijst met types en instellingen die je moet doen).
De handleiding van de andere Sony KDL-46Z4500 tv vermeld nadrukkelijk wel dat deze over DVB-C functie beschikt op PDF pagina 184,189,237.
[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 02-07-2013 16:40 ]
Dan toch maar een digitaal kastje kopen
.
Bedankt voor je moeite.
Nu zit ik te kijken naar digitale decoders en wil hier niet veel geld voor uitgeven.
Ik heb deze decoder gevonden voor minder 60 euro en deze heeft een HDMI aansluting. Weet iemand misschien nog een goedkopere en/of betere alternatieven? Anders ga ik deze bestellen.

Bedankt voor je moeite.
Nu zit ik te kijken naar digitale decoders en wil hier niet veel geld voor uitgeven.
Ik heb deze decoder gevonden voor minder 60 euro en deze heeft een HDMI aansluting. Weet iemand misschien nog een goedkopere en/of betere alternatieven? Anders ga ik deze bestellen.
[ Voor 94% gewijzigd door Fleximex op 02-07-2013 18:59 ]
Verwijderd
Ik zou toch eerst eens de reviews op kieskeurig lezen..Fleximex schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:41:
Dan toch maar een digitaal kastje kopen.
Bedankt voor je moeite.
Met TjaGerben eens, minimaal gaan voor de Humax 5300, 115 ja, maar ik vind dat je geen keus hebt.
Verder moet ik funrider corrigeren, althans als ik gelijk heb, want vziw is horizon.tv alléén met een Upc internet verbinding te bekijken. Kan dat niet zelf testen, maar heb het vernomen van wat ingevoerde lui op chelloo.com.
Verder moet ik funrider corrigeren, althans als ik gelijk heb, want vziw is horizon.tv alléén met een Upc internet verbinding te bekijken. Kan dat niet zelf testen, maar heb het vernomen van wat ingevoerde lui op chelloo.com.
En deze?: http://www.kieskeurig.nl/...rado/specificaties/885742
De meningen zijn verdeeld, maar er zitten genoeg positieve reviews tussen en voor 50 euro wil ik de gok wel wagen. Ik vind 100+ euro voor een decoder namelijk erg veel geld en voor dat bedrag heb je al bijna een 1080p, 21,5" tv met ips paneel en dvb-c tuner.
De meningen zijn verdeeld, maar er zitten genoeg positieve reviews tussen en voor 50 euro wil ik de gok wel wagen. Ik vind 100+ euro voor een decoder namelijk erg veel geld en voor dat bedrag heb je al bijna een 1080p, 21,5" tv met ips paneel en dvb-c tuner.
[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 02-07-2013 20:17 ]
Uit het chelloo topic
Homecast HD Colorado
Werkend met met beperkingen. Het kan voorkomen dat UPC een automatische controle uitvoert en registreert dat er een product gebruikt wordt waar UPC geen contract mee heeft afgesloten. Dan worden de zenders gewist en moeten opnieuw gezocht worden.
Aan jou de keus.
Topiclink
Overigens voor 100+ een 22 incher? Een beetje normale doet minimaal 200+, zeker als je kwaliteit ala jouw Sony wilt.
Overigens ben ik het van harte met je eens dat 100+ gewoon pittig is, niet als je een 60 incher aanstuurt, maar wel voor een 19 incher.
Homecast HD Colorado
Werkend met met beperkingen. Het kan voorkomen dat UPC een automatische controle uitvoert en registreert dat er een product gebruikt wordt waar UPC geen contract mee heeft afgesloten. Dan worden de zenders gewist en moeten opnieuw gezocht worden.
Aan jou de keus.
Topiclink
Overigens voor 100+ een 22 incher? Een beetje normale doet minimaal 200+, zeker als je kwaliteit ala jouw Sony wilt.
Overigens ben ik het van harte met je eens dat 100+ gewoon pittig is, niet als je een 60 incher aanstuurt, maar wel voor een 19 incher.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 02-07-2013 20:35 ]
Nou die Sony geeft nu niet zo'n goed beeld hoor. Brightness is ook vrij laag (zelfs op de hoogste stand) en het is zeker geen ips. Er was pas eens een LG scherm (TN paneel) die een DVB-C Tuner had voor 135 euro en een LG scherm (IPS paneel) die een DVB-C Tuner had voor 160 euro. Prijzen zijn blijkbaar veranderd.
Is er echt geen andere DVB-C HD decoder voor een lage prijs die het doet met UPC? Misschien moet ik Nederland 1, 2 en 3 in HD als eis maar laten vallen en voor de Humax IR-FOX Z gaan...
Is er echt geen andere DVB-C HD decoder voor een lage prijs die het doet met UPC? Misschien moet ik Nederland 1, 2 en 3 in HD als eis maar laten vallen en voor de Humax IR-FOX Z gaan...
Dat zij ik toch ook al dat je UPC internet nodig hebt (en uiteraard een analoog tv abo).Sjah schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:04:
Ik noemde eerder al dit topic waarin de exacte merken/types staan die wel/niet of beperkt werken met UPC DVB-C zodoende adviseer ik je daar eerst even goed te lezen. De eerder genoemde Philips decoder gaat naar alle waarschijnlijkheid niet werken en daarnaast heeft de Homecast HD beperkingen zoals Sjah ook al aangaf en ook valt te lezen in het eerdere topic.Fleximex schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:40:
Qua decoders voor je tv ben je het beste uit met de aangegeven Humax types uit het topic.
HD opties:
Humax IRHD-5300C / vanaf 114 euro / check2 | via Humax outlet vanaf 75 euro (zonder kabels/handleiding/doos met garantie)
Humax IRHD-5100C / vanaf 147,50 euro via Humax outlet vanaf 85 euro (zonder kabels/handleiding/doos met garantie)
Humax IHDR-5200C / vanaf 249 euro / via Humax outlet vanaf 150 euro (zonder kabels/handleiding/doos met garantie)
Humax IHDR-5400C / vanaf 349 euro
SD opties:
Humax IR-FOX C / Niet meer te koop in de winkel maar vanaf 5 euro via Marktplaats.
Humax IR-FOX Z / vanaf 51 euro | Werkt vrij aardig zie ook mijn commentaar hier, maar inderdaad geen Ned 1,2,3 in HD uiteraard.
Ik ben toch maar voor de Humax IRHD-5300C gegaan. Wel duur, maar dan kan ik ook meerdere beeldschermen als tv gebruiken (in tegenstelling tot een nieuw scherm met ingebouwde DVB-C tuner) en ik kijk toch wel vaak naar Nederland 1 en Nederland 3.
Via de Humax outlet uiteindelijk voor 75 euro of nieuwprijs? Die 75 euro is netjes.Fleximex schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:51:
Ik ben toch maar voor de Humax IRHD-5300C gegaan. Wel duur, maar dan kan ik ook meerdere beeldschermen als tv gebruiken (in tegenstelling tot een nieuw scherm met ingebouwde DVB-C tuner) en ik kijk toch wel vaak naar Nederland 1 en Nederland 3.
Nieuw voor 94 euro. Ik had nog korting bij een webwinkel.
Heb hem net en krijg de zenders nu netjes binnen. Ook Nederland 1, 2 en 3 in HD! Beetje omslachtig moest ik nog naar een verborgen menu en dan de provider van Ziggo naar 'None' veranderen (handleiding).
Dynamic update staat gewoon aan bij mij en hij doet het perfect. Afstandsbediening is fijn, grote toetsen, en de interface van het kastje reageert heel snel.
Sneller dan de Philips (DCR8111) die wij hadden, veel sneller dan de Samsung Horizon (SMT-G7400) (logisch
) die ook weg is en sneller de Cisco (8485) die wij nu hebben.
Er tot nu toe tevreden over, ondanks dat het toch wel veel geld is.
Overigens gaat het switchen tussen zenders veel sneller dan bij de grote Sony tv (KDL-46z4500) + kastje van UPC. Waar die 5-10 seconden doet om tussen twee verschillende beeldformaten te switchen (1080i naar 576i bijvoorbeeld), is de dat bij de kleine Sony (KDL-19L4000) + Humax IRHD-5300c instant.
Het stomme is wel dat alle zenders door elkaar staan, maar je kan gelukkig favoriete zenders instellen en zelfs makkelijker zendernamen veranderen of audio aanpassen. Bij een UPC besturingssysteem is dit veel omslachtiger. Het is echt een verademing.
De Humax IRHD-5300c werkt!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_p1k5iTiSfY]
Heb hem net en krijg de zenders nu netjes binnen. Ook Nederland 1, 2 en 3 in HD! Beetje omslachtig moest ik nog naar een verborgen menu en dan de provider van Ziggo naar 'None' veranderen (handleiding).
Dynamic update staat gewoon aan bij mij en hij doet het perfect. Afstandsbediening is fijn, grote toetsen, en de interface van het kastje reageert heel snel.
Sneller dan de Philips (DCR8111) die wij hadden, veel sneller dan de Samsung Horizon (SMT-G7400) (logisch
Er tot nu toe tevreden over, ondanks dat het toch wel veel geld is.
Overigens gaat het switchen tussen zenders veel sneller dan bij de grote Sony tv (KDL-46z4500) + kastje van UPC. Waar die 5-10 seconden doet om tussen twee verschillende beeldformaten te switchen (1080i naar 576i bijvoorbeeld), is de dat bij de kleine Sony (KDL-19L4000) + Humax IRHD-5300c instant.
Het stomme is wel dat alle zenders door elkaar staan, maar je kan gelukkig favoriete zenders instellen en zelfs makkelijker zendernamen veranderen of audio aanpassen. Bij een UPC besturingssysteem is dit veel omslachtiger. Het is echt een verademing.
De Humax IRHD-5300c werkt!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_p1k5iTiSfY]
[ Voor 23% gewijzigd door Fleximex op 04-07-2013 18:32 ]
Imo moet je de schuld/de lauwerkrans...niet bij de box leggen, maar bij de TV. Zal niet zeggen dat je dat nu doet, maar die suggestie krijg ik toch wel.Fleximex schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:58:
Nieuw voor 94 euro. Ik had nog korting bij een webwinkel.
Op mijn tv, 32 inch, is tussen 720p en 1080i switchen ook tijd voor een kopje koffie zetten, bij makker van mij is het op zijn 42 incher nog erger.
[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 04-07-2013 19:04 ]
Ja ligt ook vooral aan de tv. Misschien staat de grote Sony tv op een eco stand.
Maar per box kan het ook enkele seconden schelen. De Horizon box, bijvoorbeeld, had als enige voordeel dat ie sneller tussen zenders schakelde dan de Philips en Cisco.
Maar per box kan het ook enkele seconden schelen. De Horizon box, bijvoorbeeld, had als enige voordeel dat ie sneller tussen zenders schakelde dan de Philips en Cisco.
[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 04-07-2013 19:22 ]
Maken meer mensen wel eens mee dat er een piek komt in het geluid van tv beelden? Ik heb het geluid lopen via een Philips digitale receiver en ben bang dat ik deze nog een keer op blaas door die piek in de audio.
Ik maak overigens gebruik van een CI+ module, in een Philips 6806H/12 die met een digitale coax kabel van Oehlbach op een Philips Fidelio audioset is aangesloten.
Who can tell me what is goin' on? Hoop niet dat dit negatieve gevolgen gaat hebben voor m'n audioset...
Ik maak overigens gebruik van een CI+ module, in een Philips 6806H/12 die met een digitale coax kabel van Oehlbach op een Philips Fidelio audioset is aangesloten.
Who can tell me what is goin' on? Hoop niet dat dit negatieve gevolgen gaat hebben voor m'n audioset...
Gisteren mijn Humax Fox-Z decoder aangehad (waarmee we op de slaapkamer al enkele maanden UPC DVB-C kijken) en gekeken of alle zenders nog prima werkten. Dit was het geval.
Vanmorgen waren ineens alle zenders verdwenen. Vervolgens opnieuw de zenders gezocht, maar helaas geen succes. Ik heb uiteindelijk in het verborgen menu de functie 'Ird to Ird' weer geselecteerd en bevestigd met 'ok' en dan vervolgens 'Dynamic Channel update' weer ingeschakeld met 'ok'. Terwijl dit voor deze toevoeging van de service_list_descriptor juist uitgezet moest worden om überhaupt DVB-C tv te kunnen kijken met Fox-C en Fox-Z van Humax. Inmiddels kan ik dus weer naar de zenders kijken al is er nog steeds een maar voor onderstaande zenders.
De weergave van zenders uit TS2058 als SBS6, Eurosport, ARD, ZDF e.d. duurt nog steeds 9-10 seconden voordat ik beeld (en veelal geluid) heb. Overigens heb ik op dit moment helemaal geen geluid bij ARD en ZDF.
Zijn er meer Fox-C en Fox-Z gebruikers die dit ook ervaren?
Overigens is het voor veel andere UPC klanten waarbij eerder DVB-C niet op hun tv of decoders werkte het nu mogelijk wel de tv en radiozenders te vinden zonder veel wijzigingen te moeten aanbrengen in land instellingen e.d. Dit alles komt door de adviezen van 'Archie' die adviseerde de 'service_list_descriptor' door UPC te laten toevoegen in het signaal zie ook hier.
Vanmorgen waren ineens alle zenders verdwenen. Vervolgens opnieuw de zenders gezocht, maar helaas geen succes. Ik heb uiteindelijk in het verborgen menu de functie 'Ird to Ird' weer geselecteerd en bevestigd met 'ok' en dan vervolgens 'Dynamic Channel update' weer ingeschakeld met 'ok'. Terwijl dit voor deze toevoeging van de service_list_descriptor juist uitgezet moest worden om überhaupt DVB-C tv te kunnen kijken met Fox-C en Fox-Z van Humax. Inmiddels kan ik dus weer naar de zenders kijken al is er nog steeds een maar voor onderstaande zenders.
De weergave van zenders uit TS2058 als SBS6, Eurosport, ARD, ZDF e.d. duurt nog steeds 9-10 seconden voordat ik beeld (en veelal geluid) heb. Overigens heb ik op dit moment helemaal geen geluid bij ARD en ZDF.
Zijn er meer Fox-C en Fox-Z gebruikers die dit ook ervaren?
Overigens is het voor veel andere UPC klanten waarbij eerder DVB-C niet op hun tv of decoders werkte het nu mogelijk wel de tv en radiozenders te vinden zonder veel wijzigingen te moeten aanbrengen in land instellingen e.d. Dit alles komt door de adviezen van 'Archie' die adviseerde de 'service_list_descriptor' door UPC te laten toevoegen in het signaal zie ook hier.
Ik probeer momenteel ook digitaal televisie te kunnen kijken op mijn iMac door middel van Eyetv Hybrid. Ik kan op dit moment wel het Testbeeld in HD ontvangen, ook BBC 1 en 2 in HD maar geen Nederland 1 of bijvoorbeeld SBS 6. Ook is het mij niet gelukt om ergens netwerk ID te kunnen invullen bij Eyetv 3, heeft iemand een oplossing die ook hetzelfde software gebruikt?
Ik denk dat je meer succes zal hebben om die vraag in Digitale kabel tv op je tv topic of dit externe topic te vragen.RRCreations schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:10:
Ik probeer momenteel ook digitaal televisie te kunnen kijken op mijn iMac door middel van Eyetv Hybrid. Ik kan op dit moment wel het Testbeeld in HD ontvangen, ook BBC 1 en 2 in HD maar geen Nederland 1 of bijvoorbeeld SBS 6. Ook is het mij niet gelukt om ergens netwerk ID te kunnen invullen bij Eyetv 3, heeft iemand een oplossing die ook hetzelfde software gebruikt?
Overigens zag ik na wat Googlen dat hier een gebruiker is van de EyeTV op Mac en HDHomerun i.s.m. UPC DVB-C.
[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 15-07-2013 12:37 ]
Dank, maar het is me wel gelukt. Hier (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml) zie je welk frequentie je nodig hebt met clusters, voeg deze handmatig toe en je kan ze gewoon nu allemaal zien. Misschien is dit ook werkzaam met andere apparaten.funrider schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:32:
[...]
Ik denk dat je meer succes zal hebben om die vraag in Digitale kabel tv op je tv topic of dit externe topic te vragen.
Overigens zag ik na wat Googlen dat hier een gebruiker is van de EyeTV op Mac en HDHomerun i.s.m. UPC DVB-C.
Mooi dat het is gelukt. De versie van de genoemde website is overigens van april '13 die redelijk up to date is. De laatste versie van juli is hier te vinden (mogelijk moet je wel een gratis account maken om het te kunnen zien).RRCreations schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:52:
[...]
Dank, maar het is me wel gelukt. Hier (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml) zie je welk frequentie je nodig hebt met clusters, voeg deze handmatig toe en je kan ze gewoon nu allemaal zien. Misschien is dit ook werkzaam met andere apparaten.
Ik heb het idee dat sinds de laatste grofweg 3 weken het geluids iets beter is. Ervaren jullie dat ook?
(Ik heb een UPC Mediabox met HD.)
Ik heb juist op een aantal kanalen sinds kort stottergeluid. Geef eens terug!Cyb schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:57:
Ik heb het idee dat sinds de laatste grofweg 3 weken het geluids iets beter is. Ervaren jullie dat ook?
Met het betere geluidskwaliteit dan een paar maanden geleden bedoel ik trouwens niet zozeer het ontbreken van storingen (wat ik sowieso al niet had), maar een hogere kwaliteit. Dolby Digital klonk een paar maanden geleden alsof een DD streams gedownmixed was naar stereo met een afgekapte frequency range erover, en vervolgens weer geupmixed werd naar DD. Nu klinkt het als meer pure DD.Thrackan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Ik heb juist op een aantal kanalen sinds kort stottergeluid. Geef eens terug!
(Weet niet zeker of het aan UPC ligt, de zenders zelf of dat ik een misconfiguratie in mijn audio/video receiver had.)
Het is misschien leuk om nog even hier te vermelden dat half juli UPC heeft aangekondigd te gaan starten met een test voor een nieuwe 4.1 firmware waarbij simulcast (HD zender op plek SD zender) en sorteren van faovrieten voor de 'oude' (non-Horizon) mediaboxen zoals Pace HD en Cisco boxen. Momenteel wordt er druk getest.
Ik kijk nu al een tijdje de FTA kanalen op onze (niet gecertificeerde) TV's. Tot nu toe ging dat goed, maar gisteren viel het me op dat Nederland 3 HD het niet meer deed ("Gecodeerd signaal") op beide TV's. De SD versie deed het gelukkig wel.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Zou het kunnen dat UPC iets aan de zenders heeft veranderd? Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat Nederland 1 en 2 HD het wel gewoon doen. Ik woon trouwens de de regio Eindhoven.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Zou het kunnen dat UPC iets aan de zenders heeft veranderd? Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat Nederland 1 en 2 HD het wel gewoon doen. Ik woon trouwens de de regio Eindhoven.
Ah, hier in regio apeldoorn exact hetzelfde probleem ( samsung C serie ). Ik heb nog niet geprobeerd om de zender opnieuw te zoeken aangezien SD het inderdaad wel doet.ginkgo schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:53:
Ik kijk nu al een tijdje de FTA kanalen op onze (niet gecertificeerde) TV's. Tot nu toe ging dat goed, maar gisteren viel het me op dat Nederland 3 HD het niet meer deed ("Gecodeerd signaal") op beide TV's. De SD versie deed het gelukkig wel.
Ik heb helaas geen Ned 1,2,3 in HD via DVB-C omdat ik nog een SD decoder gebruik en beneden op tv via een Pace HD mediabox kijk. Je zou ook hier even een kreetje kunnen achterlaten.
Hoor van een collega dat de "nieuwe" UPC abonnementen (al een paar maanden) niet meer de standaard kabel bijdrage in zich hebben. In zijn geval scheelde een upgrade van abonnement hem weer een tientje of wat in de maand.
Tipje dus!
Tipje dus!
Nou dan is die collega niet goed ingelicht, die bijdrage betaal je altijd, wordt alleen niet expliciet genoemd.
Klopt, hier in Gelderland is recent ook het een en ander aangepast.Humma Kavula schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:05:
[...]
Ah, hier in regio apeldoorn exact hetzelfde probleem ( samsung C serie ). Ik heb nog niet geprobeerd om de zender opnieuw te zoeken aangezien SD het inderdaad wel doet.
UPC heeft de codering aangepast zodat het beter werkt met oude toestellen, en gelijk een paar zenders verschoven. Als je nu zoekt met normale NL instellingen werkt het met mijn Samsung C6000 gewoon goed en vind hij alle zenders.
Nadeel is wel dat je dan niet meer makkelijk zelf je zenders kunt indelen en de HD zenders een heel eind verderop zitten en alle gecodeerde er ook bij staan (export/import met USB en PC tool werkt niet bij NL instelling).
Dus opnieuw je zenders zoeken moet dit probleem oplossen (was bij mij ook NL3-HD).
Klein vraagje, ik las nu laatst dat de kanalen ongecodeerd zijn nu, nu heb ik boven op de slaapkamer een heel slecht analoog bereik, sommige zenders zitten veel spikkels in beeld. Is he nu mogelijk om via marktplaats of tweakers oid een digitale TV kast te kopen en deze aan te sluiten. Of ben ik verplicht iets via UPC zelf te doen?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik had ook slecht bereik op slaapkamer qua analoge tv en vreesde eigenlijk dat ik daardoor met DVB-C ook digitale blokken zou krijgen, maar het werkt vrij goed. De verborgen menu instellingen zijn niet langer nodig. Ik heb inmiddels sinds april (dat DVB-C van UPC mogelijk is) een Humax Fox-Z decoder gehad van kennissen die er niks mee deden (nieuwprijs 50 euro). Zie ook mijn eerdere bericht met de lijst en prijzen met mogelijke decoders die werken en inmiddels werken vrijwel alle tv's en decoders in tegenstelling tot toendertijd ivm aanpassingen die door UPC zijn gedaan.rikadoo schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:02:
Klein vraagje, ik las nu laatst dat de kanalen ongecodeerd zijn nu, nu heb ik boven op de slaapkamer een heel slecht analoog bereik, sommige zenders zitten veel spikkels in beeld. Is he nu mogelijk om via marktplaats of tweakers oid een digitale TV kast te kopen en deze aan te sluiten. Of ben ik verplicht iets via UPC zelf te doen?
Je zou ook eerst eens in je handleiding kunnen kijken of je tv over DVB-C beschikt dan heb je niet eens een losse (Humax) decoder nodig. Je moet dan wel de juist instellingen doen. UPC heeft ook wat uitleg op haar site gezet.
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 13-08-2013 12:48 ]
Ah dank! Staan de nieuwe frequenties ergens vermeld? Rest doet het prima, hoef alleen Ned3 HD terug. ( en geen zin om weer alles opnieuw in te delen.. )AudioHome schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:32:
[...]
Nadeel is wel dat je dan niet meer makkelijk zelf je zenders kunt indelen en de HD zenders een heel eind verderop zitten en alle gecodeerde er ook bij staan (export/import met USB en PC tool werkt niet bij NL instelling).
Dus opnieuw je zenders zoeken moet dit probleem oplossen (was bij mij ook NL3-HD).
-edit- En gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 12-08-2013 16:49 ]
bedankt voor je antwoord, ik heb een wat oudere HD ready TV daar zitten verder geen benoemenswaardige opties of functies op. Ik kan er geen insteekkaart of iets doen. Ik heb wel HDMI poort erop zitten. Dus ik denk dat ik gewoon een kastje moet hebben, dat is verder geen probleem, ik vroeg me alleen af of ik dit zo kan aansluiten en dan digitaal kan ontvangen, en moet ik dan nog wat met UPC doen lees dingen over activeren. Weet jij hoe dat zit?funrider schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:24:
[...]
Ik had ook slecht bereik op slaapkamer qua analoge tv en vreesde eigenlijk dat ik daardoor met DVB-C ook digitale blokken zou krijgen, maar het werkt vrij goed. De verborgen menu instellingen zijn niet langer nodig. Ik heb inmiddels sinds april (dat DVB-C van UPC mogelijk is) een Humax Fox-Z decoder gehad van kennissen die er niks mee deden (nieuwprijs 50 euro). Zie ook mijn eerdere bericht met de lijst en pijzen met mogelijke decoders die werken en inmiddels werken vrijwel alle tv's en decoders in tegenstelling tot toendertijd ivm aanpassingen die door UPC zijn gedaan.
Je zou ook eerst eens in je handleiding kunnen kijken of je tv over DVB-C beschikt dan heb je niet eens een losse (Humax) decoder nodig. Je moet dan wel de juist instellingen doen. UPC heeft ook wat uitleg op haar site gezet.
Het gaat er gewoon om dat ik normaal TV kan kijken op de slaapkamer zonder ruis, of iig heel wat minder ruis. En dan is z`on Humax IR-FOX C of Z wel een goede optie ?
[ Voor 4% gewijzigd door rikadoo op 12-08-2013 19:26 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Kijk even in je handleiding of de tv beschikt over DVB-C. Wat is je merk/type tv?rikadoo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:22:
[...]
bedankt voor je antwoord, ik heb een wat oudere HD ready TV daar zitten verder geen benoemenswaardige opties of functies op. Ik kan er geen insteekkaart of iets doen. Ik heb wel HDMI poort erop zitten. Dus ik denk dat ik gewoon een kastje moet hebben, dat is verder geen probleem, ik vroeg me alleen af of ik dit zo kan aansluiten en dan digitaal kan ontvangen, en moet ik dan nog wat met UPC doen lees dingen over activeren. Weet jij hoe dat zit?
Het gaat er gewoon om dat ik normaal TV kan kijken op de slaapkamer zonder ruis, of iig heel wat minder ruis. En dan is z`on Humax IR-FOX C of Z wel een goede optie ?
Maar een los kastje/decoder zoals van het merk Humax kun je gewoon gebruiken als je al analoge radio/tv hebt van UPC dan hoef je niets met UPC te regelen. Het model Fox-Z vanaf nu zo'n 60 euro (en de voorloper Fox-C - vanaf 5 euro 2e hands) wat ik heb kan alleen SD zenders tonen dus niet Ned 1,2,3 in HD kwaliteit. Wil je dat wel dan zul je wel 112 euro (type IRHD5300C) moeten neertellen (als je m nieuw wilt kopen) om een HD versie van Humax aan te schaffen. Er zijn ook andere merken maar van de Humax decoders is werking gegarandeerd. Hier nogmaals het lijstje van de Humax decoders.
Deze instellingen moet je doen als je m hebt gekocht:
De zenders zoeken in het menu bij 'Installatie' > 'Wachtwoord' (standaard 0000 invoeren) > 'Zenders zoeken' en dan de informatie Frequentie: 16400, Symboolfreq: 6900 en Netwerk ID: 43146 dit geldt voor Zuid-Holland (voor andere provincies: Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144, Friesland 43140) invoeren en 'Zoeken' drukken et voila nu heb je de zenders. Zenders sorteren kun je met favorietenlijsten (zie Humax handleiding).
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 13-08-2013 12:57 ]
Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.