Welk modem heb je? Mijn schoonfamilie had hier de laatste tijd ook last van. Een paar keer gebeld met de klantenservice. Uiteindelijk heb ik de resetknop op het modem een tijdje ingedrukt en sindsdien is het probleem verholpen. Het ging daar om een Cisco EPC3925 die een tijdje werkte en vervolgens geen verbinding met internet meer had.driel24 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:11:
Problemen met de telefoon vanwege, blijkt achteraf, overplaatsing naar andere centrale.
Waarschijnlijk 24 uur eruit....
Gelijk maar even gevraagd naar het vervelende internet. 95% van de tijd gaat surfen ok.
En dan ineens staat hij 30 seconden niets te doen. (draad en draadloos)
Nu staat het modem achter een versterker (FDU-44) waardoor ik hoge waardes heb.....
Versterker is van UPC zelf... door monteur geplaatst.
De waardes zijn 13.9 dBmV.
Is dat nu echt zoveel te hoog ?
Ik heb inderdaad hetzelfde modem....
Zie nu dat ik dit verkeerd geplaatst heb.
Moderator : verplaatsen naar dit topic ? UPC Internet vragen & problemen topic deel II
Zie nu dat ik dit verkeerd geplaatst heb.
Moderator : verplaatsen naar dit topic ? UPC Internet vragen & problemen topic deel II
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
Ik heb 2 dagen geen beeld, wel geluid. Menu en programma's in het menu zijn te zien, teletext, (tv werkt gewoon), internet aanwezig, interactieve menu's werken.
Iemand een idee wat het is? Heb al stroom eraf gehaald, opnieuw de zenders gedetecteerd maar niets.
omgeving Hilversum
Iemand een idee wat het is? Heb al stroom eraf gehaald, opnieuw de zenders gedetecteerd maar niets.

omgeving Hilversum
Sinds kort hebben we het nieuwe digitale TV-abo met 10 HD-zenders. Heb het volgende probleem met de MediaBox HD (Pace DCR7111): Op willekeurige tijden reset de box zichzelf wanneer je HD-zenders kijkt. Het lampje wordt dan rood, het display laat '--:--' zien en vervolgens weer de tijd. Wanneer je hem dan weer aanzet, kun je weer verder kijken. Bij SD-zenders zijn er geen problemen. Enig idee waaraan het kan liggen?
hallo DreamCatchers,Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:55:
Ik heb 2 dagen geen beeld, wel geluid. Menu en programma's in het menu zijn te zien, teletext, (tv werkt gewoon), internet aanwezig, interactieve menu's werken.
omgeving Hilversum
Dit kan meerdere oorzaken hebben van aansluiting tot mediabox of zelfs buiten. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen als deze problemen nog aanwezig zijn? Ik zoek dan graag naar een oplossing voor dit probleem.
Alvast bedankt.
VodafoneZiggo-webcare
Hallo SiHiDa,SiHiDa schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:54:
Sinds kort hebben we het nieuwe digitale TV-abo met 10 HD-zenders. Heb het volgende probleem met de MediaBox HD (Pace DCR7111): Op willekeurige tijden reset de box zichzelf wanneer je HD-zenders kijkt. Het lampje wordt dan rood, het display laat '--:--' zien en vervolgens weer de tijd. Wanneer je hem dan weer aanzet, kun je weer verder kijken. Bij SD-zenders zijn er geen problemen. Enig idee waaraan het kan liggen?
Ik kijk graag voor je wat ik kan doen aan dit probleem. Kun je via een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? dan zal ik spoedig contact met je opnemen.
Alvast bedankt.
VodafoneZiggo-webcare
Hallo,
Als ik deze bestel: http://www.upc.nl/pakkett...-voordeelpakket-met-60mb/
Krijg ik dan een mediabox UPC Digitale TV HD met DVR?
Ik kan nergens vinden of je een simpele mediabox krijgt of eentje met DVR.
Krijg ik ook een aparte modem-router-combi voor draadloos internet?
Als ik deze bestel: http://www.upc.nl/pakkett...-voordeelpakket-met-60mb/
Krijg ik dan een mediabox UPC Digitale TV HD met DVR?
Ik kan nergens vinden of je een simpele mediabox krijgt of eentje met DVR.
Krijg ik ook een aparte modem-router-combi voor draadloos internet?
Ik kreeg er een normale decoder bij (mediabox heet die geloof ik).
Modem is een alles in 1 geval, uit mn hoofd van cisco.
Zelf ook een vraag:
Ik heb een sony KDL40W5500. Het is een model dat officieel niet ondersteund wordt wat betreft CI+ modules. Maar hij werkt al jaren prima.
Toen ik zag dat er tegenwoordig 10HDzenders in het digitale pakket zitten heb ik opnieuw gezocht naar zenders. Sindsdien ben ik een aantal zenders kwijt, namelijk alles boven de 800.
Zo kon ik ook naar de radio zenders zappen, die zaten in de 800 en 900 reeks volgens mij. Die kan ik nu dus niet meer ontvangen...
Aangezien ik graag de HD zenders wil ontvangen heb ik inmiddels mijn abbo verlengd/uitgebreid. Die kan ik nu prima ontvangen. Maar het probleem dat ik alle zenders van 801t/m999 niet kan ontvangen blijft. Ik heb kort een mediabox gehad en daar waren de zenders wel op te zien.
Ook na verschillende resets en fabrieksinstellingen lukt het niet die zenders te vinden. Iemand een idee, misschien bepaalde instellingen die ik moet gebruiken?
Modem is een alles in 1 geval, uit mn hoofd van cisco.
Zelf ook een vraag:
Ik heb een sony KDL40W5500. Het is een model dat officieel niet ondersteund wordt wat betreft CI+ modules. Maar hij werkt al jaren prima.
Toen ik zag dat er tegenwoordig 10HDzenders in het digitale pakket zitten heb ik opnieuw gezocht naar zenders. Sindsdien ben ik een aantal zenders kwijt, namelijk alles boven de 800.
Zo kon ik ook naar de radio zenders zappen, die zaten in de 800 en 900 reeks volgens mij. Die kan ik nu dus niet meer ontvangen...
Aangezien ik graag de HD zenders wil ontvangen heb ik inmiddels mijn abbo verlengd/uitgebreid. Die kan ik nu prima ontvangen. Maar het probleem dat ik alle zenders van 801t/m999 niet kan ontvangen blijft. Ik heb kort een mediabox gehad en daar waren de zenders wel op te zien.
Ook na verschillende resets en fabrieksinstellingen lukt het niet die zenders te vinden. Iemand een idee, misschien bepaalde instellingen die ik moet gebruiken?
[ Voor 114% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-12-2012 22:09 . Reden: type tv aangevuld. ]
Da_Poncho? Als je de DVR optie wil hebben ben je gebonden aan het "Horizon"-abonnement. Bij de voordeelabonnementen krijg je een normale HD-decoder zonder DVR. Bij het voordeelabonnement krijg je verder de Cisco EPC3925.
Bedankt voor de reacties.
Stel ik neem een Horizon-abonnement, zit daar een losse modem/router bij of gaat dat allemaal via de Horizon mediabox?
En wat als ik een Horizon-abonnement neem en daar een tweede mediabox (4 €/mnd) bij doe, is dat een simpele mediabox of een horizon mediabox (met dvr)?
Stel ik neem een Horizon-abonnement, zit daar een losse modem/router bij of gaat dat allemaal via de Horizon mediabox?
En wat als ik een Horizon-abonnement neem en daar een tweede mediabox (4 €/mnd) bij doe, is dat een simpele mediabox of een horizon mediabox (met dvr)?
Volgens mij is dit gewoon een 'gewone mediabox zonder Horizon zonder dvr zie ook de pagina voor een extra mediabox. In het Horizon stuk op de UPC site verwijzen ze ook naar de eerder genoemde pagina.Da_Poncho schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:37:
Recent de oude 100hz beeldbuis tv vervangen door een full hd led tv en nu loop ik bij m'n UPC digitale tv configuratie wel tegen wat irritaties aan.
Heb de zwarte Thomson dvr (werkt prima na al 3 zilveren versleten te hebben, al bleef geen rf out een kleine irritatie) met Digitale TV Standaard apart op een collectieve aansluiting voor het analoge basispakket. Verder geen UPC internet en telefoon, dat is ook geen optie. Grootste bezwaar van de dvr is nu dat die geen hdmi out heeft waardoor het signaal alsnog via scart moet. Daarnaast zie ik dat Digitale TV Standaard tegenwoordig de NL zenders er blijkbaar standaard ook in HD bijlevert waar ik op deze manier geen gebruik van kan maken.
Omzetten naar HD pakket heeft (naast de kosten van 25 euro wijziging en 17,50 andere dvr terwijl je per maand al meer gaat betalen) weinig zin omdat het basissignaal al niet super is vanwege die collectieve aansluiting voor het hele gebouw.
Ik zat nog te denken aan CI+ (ook wel die kosten) waardoor je het hdmi stuk kan omzeilen en je mogelijk wel die hd zenders kan zien. Maar dan mis je weer de dvr functionaliteit. TV heeft wel de mogelijkheid om op te nemen op een externe HD via usb maar of dat stabiel is moet ik nog even goed uitzoeken. Voor pauzeren zou dat ook kunnen. Het interactieve deel mis je nog maar eerlijk gezegd vind ik dat nog het minst boeiend omdat ik alleen uitzendinggemist gebruik en dat via de app op de tv 8 dagen is terwijl maar 1 dag bij UPC.
Heb de zwarte Thomson dvr (werkt prima na al 3 zilveren versleten te hebben, al bleef geen rf out een kleine irritatie) met Digitale TV Standaard apart op een collectieve aansluiting voor het analoge basispakket. Verder geen UPC internet en telefoon, dat is ook geen optie. Grootste bezwaar van de dvr is nu dat die geen hdmi out heeft waardoor het signaal alsnog via scart moet. Daarnaast zie ik dat Digitale TV Standaard tegenwoordig de NL zenders er blijkbaar standaard ook in HD bijlevert waar ik op deze manier geen gebruik van kan maken.
Omzetten naar HD pakket heeft (naast de kosten van 25 euro wijziging en 17,50 andere dvr terwijl je per maand al meer gaat betalen) weinig zin omdat het basissignaal al niet super is vanwege die collectieve aansluiting voor het hele gebouw.
Ik zat nog te denken aan CI+ (ook wel die kosten) waardoor je het hdmi stuk kan omzeilen en je mogelijk wel die hd zenders kan zien. Maar dan mis je weer de dvr functionaliteit. TV heeft wel de mogelijkheid om op te nemen op een externe HD via usb maar of dat stabiel is moet ik nog even goed uitzoeken. Voor pauzeren zou dat ook kunnen. Het interactieve deel mis je nog maar eerlijk gezegd vind ik dat nog het minst boeiend omdat ik alleen uitzendinggemist gebruik en dat via de app op de tv 8 dagen is terwijl maar 1 dag bij UPC.
Die HD zenders ontvang je alleen bij een "nieuw" abbo, met nieuw pakket.met nieuwe voorwaarden...
Dus alleen met een decoder of CI+ module ben je er niet...
[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-01-2013 18:35 ]
Hee dat is apart, op het kaartje wat je eind vorig jaar kreeg voor de nieuwe tarieven werd je via de code gewoon doorgelinkt naar de nieuwe naam. Van nieuwe abo's en nieuwe voorwaarden heb ik vanuit UPC nog niks gezien naar de bestaande klanten behalve Horizon.DopdeDouwer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:50:
Die HD zenders ontvang je alleen bij een "nieuw" abbo, met nieuwe voorwaarden...
Lijkt mij meer dat UPC niet op een actieve enorme omruil actie van enorm veel niet compatible SD ontvangers zit te wachten en de nieuwe via nieuwe klanten (verdien je toch meer aan dan bestaande) invoert. Maar goed ga morgen wel eens mailen met UPC, ben benieuwd wat het officiële standpunt is.
Aanvulling: Zie net op de voorwaarden pagina dat bij de voorwaarden van de meeste diensten specifiek tot 10 februari 2013 staat. Er lijken dus inderdaad nieuwe voorwaarden aan te komen.
http://www.upc.nl/voorwaarden/
[ Voor 11% gewijzigd door sambalbaj op 14-01-2013 13:48 ]
Heb even geedit, het gaat niet zozeer om de nieuwe voorwaarden, maar om een nieuw pakket.
Zie dat ik ook een 60Mb internet abbo heb, terwijl ik maar om een 30Mb heb gevraagd. Zodra de kortingsperiode afloopt zou ik dan weer wel meer moeten gaan betalen...
Zie dat ik ook een 60Mb internet abbo heb, terwijl ik maar om een 30Mb heb gevraagd. Zodra de kortingsperiode afloopt zou ik dan weer wel meer moeten gaan betalen...
Ik merk de laatste tijd dat het geluid soms flink asynchrone loopt met het beeld.
Dit met een pace hd box rechtstreeks aan de tv.
Meer mensen last van?
Dit met een pace hd box rechtstreeks aan de tv.
Meer mensen last van?
Ik ben in het bezit van een samsung D8000 met ci+ module. Op de tv zit een hdd aangesloten volgens de eisen van samsung. Ik neem regelmatig programma's op van de tv en ook van de de zenders zoals film 1 en HBO. Dit ging goed tot vandaag. Ik wou dus vannacht een film van HBO opnemen en ik kijk vanmorgen dus op mijn hdd en zie de opname staan met een grote gele driehoek met uitroepteken. Ik krijg de melding als ik er op klik kan niet afspelen. Inhoud beveiligd via DRM. Nou weet ik dat dit dus met beveiliging heeft te maken, maar als het goed is geld dit toch alleen voor als je iets vervangen hebt aan het toestel (moederbord of iets anders)? Dit is niet gebeurd en ook aan de hdd is niets veranderd. Als ik nu handmatig iets van HBO opneem neemt ie wel gewoon op. Ik heb al eerder dingen ingeprogrammeerd via hbo en dit werkte zonder problemen. Nu vertelde een upc medewerker dat zelfs mensen die een mediabox met opname functie hebben HBO niet kunnen opnemen. Nou wordt er wel meer gezegd via de helpdesk, dus als iemand dit even kan bevestigen dan zou ik heel gelukkig zijn, want dan weet ik dat HBO dus blijkbaar bepaalde films dus tegenhoud tegen opname.
Ok, wat verder gezocht maar ik bleek geen Digitale TV Standaard te hebben (dat is de naam van de huidige abo's) maar Digitale TV Starter (oud abo dat nu helemaal niet meer genoemd wordt de UPC website) met een dvr. Digitale TV Standaard kan helemaal niet met een dvr en als je die er graag bij wil dan kom je uit bij Horizon TV Standaard (waarvoor we dus op een scheidslijn komen met [UPC Horizon] Ervaring en discussie ). Kan je blijkbaar 4 programma's tegelijk opnemen en kost me maar 3 euro meer per maand dan wat ik nu heb. Alleen die kosten van 49 en 45 borg zijn fors te noemen. Maar daar moet ik me eens in verdiepen want wat ik zo hoor zijn de ervaringen erg wisselend (zeker in het begin niet goed).
Borg heb je toch al betaald? Dus alleen de "upgrade" kosten.sambalbaj schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:41:
Alleen die kosten van 49 en 45 borg zijn fors te noemen. Maar daar moet ik me eens in verdiepen want wat ik zo hoor zijn de ervaringen erg wisselend (zeker in het begin niet goed).
Ik heb laatst mijn abbo gewijzigd. Scheelde EUR -1,00 per maand en toch hogere internetsnelheid
Binnen een paar uur zag ik iets aan mijn tv en had de hd-zenders er bij
Go UPC

Verwijderd
Ik heb sinds kort dat een heel rijtje zenders met problemen zoals: RTL 4,5,7, SBS6, Net5. Bij sommige zenders zie je "Signaalverlies" bij anderen gewoon helemaal niets.
RTL 7 doet het in HD wel maar de andere RTL zenders niet. En Veronica doet het weer niet in HD maar wel "gewoon".
Ik heb de mediabox al opnieuw laten zoeken en hij vindt (uit m'n hoofd ben op m'n werk) 215 TV kanalen en 85 radiozenders.... Maar dit helpt niets.
Begint onze mediabox te overlijden? Kast was verschoven en de coax-kabel zat klem...
Alles doet het weer.
RTL 7 doet het in HD wel maar de andere RTL zenders niet. En Veronica doet het weer niet in HD maar wel "gewoon".
Ik heb de mediabox al opnieuw laten zoeken en hij vindt (uit m'n hoofd ben op m'n werk) 215 TV kanalen en 85 radiozenders.... Maar dit helpt niets.
Begint onze mediabox te overlijden? Kast was verschoven en de coax-kabel zat klem...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 15:20 . Reden: Probleem opgelost. ]
Ik heb hetzelfde probleem, (sinds ik een nieuw pakket heb heeft digitale TV het nooit 100% gedaan) niet alle zenders zijn te ontvangen.
Ik krijg het idee dat:
a. mijn signaal sowieso vrij zwak is
b. de slitter steeds kapot gaat (dat UPC blokje dat een aftakking maakt voor kabelinternet en TV/radio).
c. het megeleverde kabeltje van ca 1,5m is slechter dan 10m Hirschmann kabel.
Als ik namelijk de mediabox direct op de wandcontactdoos aansluit met het standaard coax kabeltje (of 10m hirschmannkabel) werken bijna alle zenders. Zet ik die splitter er weer tussen heb ik "signaal verslies, er lijkt geen kabel aan gesloten te zijn"... bij RTL 4,5 HD...
Ca. 2 weken geleden had ik dat probleem ook al en leek het opgelost, met een nieuwe splitter. (had toen nog niet gemerkt dat ik met de CI+ module niet meer boven kanaal 800 kon komen)
Waarvan zou die splitter kapot kunnen gaan? Sinds ik geen CI+ modulde meer heb
is het alleen UPC apparatuur dat eraan hangt.
Ik krijg het idee dat:
a. mijn signaal sowieso vrij zwak is
b. de slitter steeds kapot gaat (dat UPC blokje dat een aftakking maakt voor kabelinternet en TV/radio).
c. het megeleverde kabeltje van ca 1,5m is slechter dan 10m Hirschmann kabel.
Als ik namelijk de mediabox direct op de wandcontactdoos aansluit met het standaard coax kabeltje (of 10m hirschmannkabel) werken bijna alle zenders. Zet ik die splitter er weer tussen heb ik "signaal verslies, er lijkt geen kabel aan gesloten te zijn"... bij RTL 4,5 HD...
Ca. 2 weken geleden had ik dat probleem ook al en leek het opgelost, met een nieuwe splitter. (had toen nog niet gemerkt dat ik met de CI+ module niet meer boven kanaal 800 kon komen)
Waarvan zou die splitter kapot kunnen gaan? Sinds ik geen CI+ modulde meer heb
[ Voor 16% gewijzigd door DopdeDouwer op 22-01-2013 23:14 ]
Mijn ouders hebben nog steeds de oude zilveren Thomson DVR mediabox maar zouden graag een nieuwe willen om energie te besparen, doet UPC daar nog steeds moeilijk over?
Buiten het feit dat ik over de dienstverlening, zodra deze werkt, zeer tevreden ben over UPC. Het werkt goed, en de kwaliteit is goed tot uitstekend.
Over de helpdesk ben ik echter een stuk minder te spreken.
Na enkele keer voor "dom" en "wijsneus" te zijn uitgemaakt, is digitale TV bij ons toch gefixt. UPC had bij een defecte HDTV DVR de box vervangen voor een ander model, waarna on demand niet meer werkte bij ons. Het zou aan onze kabels liggen, aan onze TV configuratie, ik zou er illligale opname apparatuur tussen hebben staan. Als laatste werd mijn, op aanraden van UPC gekochte, versterker verdacht welke niet zou voldoen. Staat notabene op de site als aangeraden! Nee meneer, u moet echt die andere hebben.
Na een hoop getrouwtrek is er dan gisteren een monteur geweest, welke na 1,5uur stoeien tot de conclusie kwam dat al onze apparatuur en kabels deugdelijk is.
Toen heeft hij de "nieuwe" box weer vervangen door het oude model, en alles werkte weer. Mooi!
Buiten dat de communicatie stroef verliep, is het nu wel keurig opgelost. Vraag me alleen af waarom het verschil de decoders waren, maar daar kom ik waarschijnlijk nooit achter.
Over de helpdesk ben ik echter een stuk minder te spreken.
Na enkele keer voor "dom" en "wijsneus" te zijn uitgemaakt, is digitale TV bij ons toch gefixt. UPC had bij een defecte HDTV DVR de box vervangen voor een ander model, waarna on demand niet meer werkte bij ons. Het zou aan onze kabels liggen, aan onze TV configuratie, ik zou er illligale opname apparatuur tussen hebben staan. Als laatste werd mijn, op aanraden van UPC gekochte, versterker verdacht welke niet zou voldoen. Staat notabene op de site als aangeraden! Nee meneer, u moet echt die andere hebben.
Na een hoop getrouwtrek is er dan gisteren een monteur geweest, welke na 1,5uur stoeien tot de conclusie kwam dat al onze apparatuur en kabels deugdelijk is.
Toen heeft hij de "nieuwe" box weer vervangen door het oude model, en alles werkte weer. Mooi!
Buiten dat de communicatie stroef verliep, is het nu wel keurig opgelost. Vraag me alleen af waarom het verschil de decoders waren, maar daar kom ik waarschijnlijk nooit achter.
Had ik al boven een slecht signaal (door de splitter op het entreepunt in huis, je moet wat sinds er geen coax uit meer op de boxen zit...), heb ik sinds een dag of wat nu opeens nagenoeg geen tv signaal meer (ongeacht waar) zodra ik usenet downloads (14 MB/s) aan zet....
Volop sneeuw en gekraak op tv. Waar de fuck zijn ze bij UPC toch mee bezig, dat dit een paar maanden lang goed gaat, en plots problemen zou moeten geven?!
Volop sneeuw en gekraak op tv. Waar de fuck zijn ze bij UPC toch mee bezig, dat dit een paar maanden lang goed gaat, en plots problemen zou moeten geven?!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Sinds ik deze versterker op het AOP heb zitten en een nieuw modem heb gekregen van UPC is werkelijk alles stabiel en snel.
http://www.3dkabel.nl/bda...ekversterker-p-16589.html
http://www.3dkabel.nl/bda...ekversterker-p-16589.html
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hallo DopdeDouwer,DopdeDouwer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:51:
Waarvan zou die splitter kapot kunnen gaan? Sinds ik geen CI+ modulde meer hebis het alleen UPC apparatuur dat eraan hangt.
Er zijn meer oorzaken waar dit aan zou kunnen liggen. De kans is klein dat het aan de splitter . RTL 4 en 5 zitten in dezelfde transport stream, duis op dezelfde frequentie. Het kan zijn dat de demping die de splitter op het signaal geeft het probleem in de stream vergroot met beeldproblemen als resultaat. Als deze problemen er nog steeds zijn kun je altijd je postcode en huisnummer naar me sturen in een persoonlijk bericht. Ik help je dan graag verder met het zoeken naar een oplossing.
Hallo Indiaan706,Indiaan706 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:27:
Mijn ouders hebben nog steeds de oude zilveren Thomson DVR mediabox maar zouden graag een nieuwe willen om energie te besparen, doet UPC daar nog steeds moeilijk over?
kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik kijk dan graag voor je naar de mogelijkheden.
Hallo link_mario,link_mario schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:49:
Goed om te zien dat alles weer werkzaam is en dat je dit laat weten. Wel is het vervelend te horen dat je een slechte ervaring hebt gehad met de helpdesk wat ik me zoals je beschrijft goed voor kan stellen. Ik kijk graag wat er mis is gegaan om een dergelijke ervaring in de toekomst te voorkomen. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik zoek dit dan graag verder uit.
Alvast bedankt voor de terugkoppeling
VodafoneZiggo-webcare
Sinds wanneer doen ze moeilijk over mediaboxen ?? Ik had tot voor kort ook nog een oude box (Thomson DCI-52) en belde voor een probleem met 'on demand' ...Indiaan706 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:27:
"wat staat er op de display?" vroeg de helpdesk.
antwoord "welke display ?"
"oh, dan maak ik eerst even een call om u een nieuwe box te sturen" ...
Ook hartelijk bedankt voor de reactie. Ik heb vandaag een nieuwe splitter opgehaald, dit had ik namelijk afgesproken met de telefonische service medewerker. Zodra dit onderdeel uitgesloten kon worden zou er namelijk een monteur langskomen.VodafoneZiggo schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Hallo DopdeDouwer,
Er zijn meer oorzaken waar dit aan zou kunnen liggen. De kans is klein dat het aan de splitter . RTL 4 en 5 zitten in dezelfde transport stream, duis op dezelfde frequentie. Het kan zijn dat de demping die de splitter op het signaal geeft het probleem in de stream vergroot met beeldproblemen als resultaat. Als deze problemen er nog steeds zijn kun je altijd je postcode en huisnummer naar me sturen in een persoonlijk bericht. Ik help je dan graag verder met het zoeken naar een oplossing.
Het signaal is door de andere splitter wel iets verbeterd naar mijn idee. Maar nog steeds (digitale) ruis (blokken). Als ik naar zenders zoek blijkt ook dat het signaal van goede kwaliteitis is, maar niet sterk, net 50%.
Aangezien het probleem er nog steeds is komt er maandag een monteur langs.
Hopelijk dat hij ervoor kan zorgen dat het signaal beter word en ik dan eindelijk alle kanalen kan ontvangen.
Super! als je na deze afspraak nog problemen ervaart of vragen hebt kun je dat altijd laten weten.DopdeDouwer schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:18:
Aangezien het probleem er nog steeds is komt er maandag een monteur langs.
Hopelijk dat hij ervoor kan zorgen dat het signaal beter word en ik dan eindelijk alle kanalen kan ontvangen.
VodafoneZiggo-webcare
Vond het nu ook wel leuk om te laten weten dat de monteur het netjes heeft opgelost:
Het signaal was inderdaad slecht. Dat wordt veroorzaakt door het binnenwerk van de CAI contactdoos. Dit is vervangen door een nieuwe. De oude schijnt vaak problemen te geven als gevolg van het tegenhouden van een deel van het signaal.
Ook heeft hij een extra goeie splitter aangebracht (voor de zekerheid).
Dus hiermee opgelost.
Het signaal was inderdaad slecht. Dat wordt veroorzaakt door het binnenwerk van de CAI contactdoos. Dit is vervangen door een nieuwe. De oude schijnt vaak problemen te geven als gevolg van het tegenhouden van een deel van het signaal.
Ook heeft hij een extra goeie splitter aangebracht (voor de zekerheid).
Dus hiermee opgelost.
Sinds maandag zit er een wandcontactdoos versterker op de binnenaansluiting omdat we steeds blokkerig beeld hadden, is door UPC er op gezet). Nu doet de CI+ module het op zolder niet meer. Het gaat om een LG TV die gewoon gecertificeerd is en hiervoor gewoon werkte.
Ik heb alles al geprobeerd, meerdere keren opnieuw naar kanalen gezocht, naar fabrieksinstellingen terug, maar dat helpt allemaal niet. Ik krijg een foutmelding: Authenticatie tussen tv en module mislukt. 17.
Op de TV in de woonkamer werkt de module wel gewoon zonder enig probleem.
De kaart hoeft niet opnieuw geactiveerd te worden omdat ie het in de woonkamer wel gewoon doet.
Ik ontvang nu alleen analoge kanalen op zolder.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb alles al geprobeerd, meerdere keren opnieuw naar kanalen gezocht, naar fabrieksinstellingen terug, maar dat helpt allemaal niet. Ik krijg een foutmelding: Authenticatie tussen tv en module mislukt. 17.
De kaart hoeft niet opnieuw geactiveerd te worden omdat ie het in de woonkamer wel gewoon doet.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Werkt de CI+ module wel als je de versterker er weer tussenuit haalt? Dan zou ik gewoon UPC weer inschakelen.PM_Petrol schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:18:
Sinds maandag zit er een wandcontactdoos versterker op de binnenaansluiting omdat we steeds blokkerig beeld hadden, is door UPC er op gezet). Nu doet de CI+ module het op zolder niet meer. Het gaat om een LG TV die gewoon gecertificeerd is en hiervoor gewoon werkte.
Heb de laatste tijd veel last van artifacts op de rtl,veronica en eredivisie live kanalen.
Zijn er meer mensen die deze problemen ook herkennen postcode 7314 Apeldoorn? Er is niets verandert aan de bekabeling.Heb een bij upc gekochte versterker tussen zitten en de hd dvr box is van cisco.
Update: gisteren maar uit ellende met de artifacts niet naar de HD zenders gekeken maar naar de gewone digitale zenders. Hopen dat het glas hier snel komt dan kan UPC eruit want hiervoor betaal ik geen 70 euro in de maand voor
Zijn er meer mensen die deze problemen ook herkennen postcode 7314 Apeldoorn? Er is niets verandert aan de bekabeling.Heb een bij upc gekochte versterker tussen zitten en de hd dvr box is van cisco.
Update: gisteren maar uit ellende met de artifacts niet naar de HD zenders gekeken maar naar de gewone digitale zenders. Hopen dat het glas hier snel komt dan kan UPC eruit want hiervoor betaal ik geen 70 euro in de maand voor
[ Voor 28% gewijzigd door edebee op 14-02-2013 14:21 ]
Nee met of zonder versterker, dat maakt niet uit, doet het bij allebij niet.Thrackan schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:27:
[...]
Werkt de CI+ module wel als je de versterker er weer tussenuit haalt? Dan zou ik gewoon UPC weer inschakelen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Hallo PM_Petrol,PM_Petrol schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:40:
[...]
Nee met of zonder versterker, dat maakt niet uit, doet het bij allebij niet.
Zoals je het probleem omschrijft lijkt deze niet door het signaal te ontstaan. De melding die je geeft laat weten dat er een probleem is tussen de module en je TV toestel. Doordat de module wel op de TV beneden werkt zou je kunnen proberen de TV boven van nieuwe software te voorzien. Mogelijk dat hiermee het probleem verholpen is.
Mocht dat geen resultaat geven kun je mij altijd een PM sturen. Ik zoek dan graag verder mee naar een oplossing.
[ Voor 30% gewijzigd door VodafoneZiggo op 14-02-2013 13:40 ]
VodafoneZiggo-webcare
Hoe kan ik 5.1 geluid krijgen uit de digitale ontvanger?
Ik heb sinds enkele dagen een digitale ontvanger van upc aangesloten op mijn marantz receiver. Alleen krijg ik zowel via hdmi als digital coax alleen stereo geluid voor zowel SD als HD zenders. Ook films on demand van film 1 krijg ik alleen in stereo.
edit: Volgensmij heb ik de pace HD ontvanger. Enkele dagen geleden opgepikt uit de UPC store
Ik heb sinds enkele dagen een digitale ontvanger van upc aangesloten op mijn marantz receiver. Alleen krijg ik zowel via hdmi als digital coax alleen stereo geluid voor zowel SD als HD zenders. Ook films on demand van film 1 krijg ik alleen in stereo.
edit: Volgensmij heb ik de pace HD ontvanger. Enkele dagen geleden opgepikt uit de UPC store
[ Voor 13% gewijzigd door HEY_DUDE op 16-02-2013 22:12 ]
UPC stuurt standaard het sereo geluid mee als eeste optie, rare keuze bij digitale beeldenHEY_DUDE schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:33:
Hoe kan ik 5.1 geluid krijgen uit de digitale ontvanger?
Als je 5.1 wilt dan kun je via de info knop op de AB het geluid omzetten naar 5.1, let wel als je van kanaal verandert dan gaat het geluid weer terug naar stereo

Na eerst in het verkeerde topic gepost te hebben...
Kan upc per aansluiting de signaalsterkte aanpassen? Ik woon op 3 hoog en na twee monteurs op bezoek te hebben gehad is het probleem nog niet opgelost.
Verschillende zenders vertonen blokkering beeld/haperend geluid. Dit is niet op iedere zender zo, en ook niet constant.
Wanneer ik er last van heb, dan is de signaalsterkte op die zender 20-30. Zenders die geen problemen vertonen hebben een signaalsterkte van ca. 94.
Kan upc per aansluiting de signaalsterkte aanpassen? Ik woon op 3 hoog en na twee monteurs op bezoek te hebben gehad is het probleem nog niet opgelost.
Verschillende zenders vertonen blokkering beeld/haperend geluid. Dit is niet op iedere zender zo, en ook niet constant.
Wanneer ik er last van heb, dan is de signaalsterkte op die zender 20-30. Zenders die geen problemen vertonen hebben een signaalsterkte van ca. 94.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Hallo Licko,Licko schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:51:
Er zijn meerdere oorzaken waardoor je blokkerig beeld kunt ervaren. Kun je via een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik help je dan graag bij het zoeken naar een oplossing.
VodafoneZiggo-webcare
Inmiddels al benaderd door UPC en er komt donderdag wederom een monteur langs om de boel te meten.VodafoneZiggo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:45:
[...]
Hallo Licko,
Er zijn meerdere oorzaken waardoor je blokkerig beeld kunt ervaren. Kun je via een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik help je dan graag bij het zoeken naar een oplossing.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Mijn Humax 5000c doet dit wel automatisch, wanneer beschikbaar (DD 5.1). Denk je dat zoiets softwarematig kan worden aangepast bij de UPC mediaboxen?edebee schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:33:
[...]
UPC stuurt standaard het sereo geluid mee als eeste optie, rare keuze bij digitale beelden.
Als je 5.1 wilt dan kun je via de info knop op de AB het geluid omzetten naar 5.1, let wel als je van kanaal verandert dan gaat het geluid weer terug naar stereoen kun je weer dezelfde handeling doen om 5.1 te krijgen. Ongeloofelijk dat ze dit nog niet hebben aangepast
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Sinds een paar dagen valt mijn #Thomson mediabox spontaan uit, dan moet ik de stekker eruit halen en dan er weer in stoppen.
Dan doet hij het inderdaad weer, echter als ik thuis kom van mijn werk is dat ding weer gewoon uit
Gisteren gesproken met de sd van UPC die geven aan een factory reset, zo gezegt zo gedaan, geen resultaat.
Vanmorgen stond dat ding dus weer uit, zojuist nog een keer de stekker eruit, en even de energie instellingen aangepast (uit gezet) en dat maakt ook helemaal niks uit, weer na 5 min gaat hij gewoon uit.
Iemand hier die dat herkend en ook last van gehad heeft, wordt er een beetje moe van.
Dan doet hij het inderdaad weer, echter als ik thuis kom van mijn werk is dat ding weer gewoon uit

Gisteren gesproken met de sd van UPC die geven aan een factory reset, zo gezegt zo gedaan, geen resultaat.
Vanmorgen stond dat ding dus weer uit, zojuist nog een keer de stekker eruit, en even de energie instellingen aangepast (uit gezet) en dat maakt ook helemaal niks uit, weer na 5 min gaat hij gewoon uit.
Iemand hier die dat herkend en ook last van gehad heeft, wordt er een beetje moe van.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kan me herinneren dat een aantal FW's terug wel 5.1 automitisch als eerste geluidspoor gekozen werd door de media box. Na een FW's update was dit opeens anders en is nooit meer terug gezet door UPCRoyeboi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:16:
[...]
Mijn Humax 5000c doet dit wel automatisch, wanneer beschikbaar (DD 5.1). Denk je dat zoiets softwarematig kan worden aangepast bij de UPC mediaboxen?
En #$%@#$%@#$% ook de DVR die ik dus in augustus nieuw heb gekregen begint met artifacts en haperingen in de opnames... Ik begin me toch sterk af te vragen waar dit aan ligtAngelDust schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:27:
<knip>
... en mijn opnames bevatten regelmatig artifacts in beeld en soms slaat hij midden in een opname ineens een minuut over.
<knip>

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Gisteren is mij defecte Cisco HD DVR vervangen voor een Philips HD DVR, had van te voren al doorgegeven dat ik weer een Cisco wilde en geen Philips( vanwege slechte ervaringen met deze DVR) maar toch een Philips gekregen.
Monteur gaf aan om UPC te bellen om de DVR om te ruilen, net UPC gebeld maar omruilen doen ze niet.
Wie iemand nog een manier om hem toch om te ruilen ?
Anders wordt het toch maar uitzien naar een andere provider over 3 maanden want de Philips heeft de irritante ventilator die je constant hoort.
Monteur gaf aan om UPC te bellen om de DVR om te ruilen, net UPC gebeld maar omruilen doen ze niet.
Wie iemand nog een manier om hem toch om te ruilen ?
Anders wordt het toch maar uitzien naar een andere provider over 3 maanden want de Philips heeft de irritante ventilator die je constant hoort.
Nice, net gesproken met webcare krijg een andere mediabox ivm problemen met de oude
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
goed nieuws mag ook gezegd worden. Danzij de webcare krijg ik een andere mediabox :-), dit lukte via de helpdesk niet
Beste tweakers,
Ik zit op het moment op kamers in een complex waar de tv van UPC is en door de woningbouw wordt geregeld.
Ik heb analoge TV, geen digitale en een beamer die HDMI en VGA ontvangt.
Nu had ik een tijdje terug een humax decoder aangeschaft, wat niet werkte omdat UPC dat niet toestaat.
Kan ik als ik een mediabox van marktplaats haal daar wel het analoge signaal in zetten en die naar mijn beamer sturen?
Thanks!
Ik zit op het moment op kamers in een complex waar de tv van UPC is en door de woningbouw wordt geregeld.
Nu had ik een tijdje terug een humax decoder aangeschaft, wat niet werkte omdat UPC dat niet toestaat.
Kan ik als ik een mediabox van marktplaats haal daar wel het analoge signaal in zetten en die naar mijn beamer sturen?
Thanks!
Gisteren dus een nieuwe mediabox gehad maakt dat pokke ding een herriePierre61 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:06:
Nice, net gesproken met webcare krijg een andere mediabox ivm problemen met de oude

Gelijk weer gebelt met UPC en er komt weer een andere mediabox. De medewerker vond het een beetje een raar verhaal, dus ik de telefoon bij dat ding gehouden en heb het hem laten horen.
Hoi Thonz,Thonz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:39:
Beste tweakers,
Thanks!
Wat je vraagt is niet mogelijk. Een mediabox moet gekoppeld zijn aan een pakket om beeld door te geven. Afhankelijk van de aansluiting in het wooncomplex is het misschien wel mogelijk een digitaal abonnement af te sluiten. Als je via een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer stuurt zoek ik dit graag voor je uit.
Een andere optie is om bijvoorbeeld een videorecorder te plaatsen voor de beamer. Hierbij zul je alleen wel een converter nodig hebben voor de scartaansluiting.
VodafoneZiggo-webcare
Vraagje of iemand dit probleem kent:
Hier in huis zijn 2 mediaboxen, 1tje bij mij op mijn kamer en 1tje in de woonkamer. In mijn kamer werkt alles perfect ik heb alle zenders etc maar beneden missen er 2 HD zenders namelijk BBC 1 en FOX Live HD. Op deze zenders krijg je zo'n blauw/paars scherm dat er geen signaal aanwezig is.
Ik heb al een keer via het netwerk opnieuw gezocht en gekeken of alle signalen goed waren via de test pagina en hier was ook alles perfect dus wat kan hier het probleem zijn?
Hier in huis zijn 2 mediaboxen, 1tje bij mij op mijn kamer en 1tje in de woonkamer. In mijn kamer werkt alles perfect ik heb alle zenders etc maar beneden missen er 2 HD zenders namelijk BBC 1 en FOX Live HD. Op deze zenders krijg je zo'n blauw/paars scherm dat er geen signaal aanwezig is.
Ik heb al een keer via het netwerk opnieuw gezocht en gekeken of alle signalen goed waren via de test pagina en hier was ook alles perfect dus wat kan hier het probleem zijn?
Hallo Dreamwire,Dreamwire schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:25:
Vraagje of iemand dit probleem kent:
Dit kan veroorzaakt worden door een probleem in de bekabeling of de mediabox zelf. Om de mediabox uit te sluiten kun je deze eens aansluiten in je eigen kamer. Als er dan geen problemen zijn op deze zenders raad ik je aan de bekabeling richting de woonkamer eens na te lopen.
VodafoneZiggo-webcare
Beste UPC,VodafoneZiggo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Hallo Dreamwire,
Dit kan veroorzaakt worden door een probleem in de bekabeling of de mediabox zelf. Om de mediabox uit te sluiten kun je deze eens aansluiten in je eigen kamer. Als er dan geen problemen zijn op deze zenders raad ik je aan de bekabeling richting de woonkamer eens na te lopen.
De mediabox heb ik al een keer omgewisseld maar dit mocht geen baat hebben. Het zelfde voor een andere kabel van de wandcontactdoos naar de mediabox, deze heb ik ook al een keer veranderd met geen resultaat.
Dus welke opties zijn er nog meer? :-)
*edit*
UPC Twitter gedoe belde mij op en alles getest het zou nog de wandcontactdoos zelf kunnen zijn en anders is het de kabel die door de muren loopt.
[ Voor 10% gewijzigd door DeEindbaas op 06-03-2013 16:18 ]
Hallo Dreamwire,Dreamwire schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:39:
UPC Twitter gedoe belde mij op en alles getest het zou nog de wandcontactdoos zelf kunnen zijn en anders is het de kabel die door de muren loopt.
Het is hel goed mogelijk dat de wandcontactdoos of de kabel die door een muur loopt de problemen veroorzaakt. Als je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer stuurt kijk ik graag met je mee wat je het beste kunt doen in jouw situatie.
Alvast bedankt hiervoor.
VodafoneZiggo-webcare
Op collectieve aansluitingen van UPC (zeker studentencomplex?) kan je vaak wel zelf digitale tv nemen. Is ook niet duur, paar euro per maand, maar je moet wel even erg goed op letten bij het administratieve gedeelte. Via de winkels of klantenservice wordt je vaak van het kastje naar de muur verwezen want collectieve aansluitingen kennen ze meestal niet echt. UPC Webcare biedt aan hierbij te kunnen helpen en dat zou ik ook doen als je het overweegt want er komt iets meer kennis bij kijken. Let wel op dat er alleen een digitaal abo op jouw naam komt te staan en niet ook een anoloog standaardabo. En ook dat ze op jouw adres de collectieve aansluiting niet opheffen.Thonz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:39:
Beste tweakers,
Thanks!
Of Horizon trouwens een optie is bij collectieve aansluitingen weet ik eigenlijk niet.
Ik heb net m'n abonnement omgezet naar die van 60Mb versie. Ik hoopte een nieuwe mediabox te krijgen waarbij ik ook kan opnemen. M'n huidige kan dat niet namelijk. De verkoper zei dat dit alleen mogelijk is met Horizon, echter hebben vrienden van me net de Horizon genomen en hebben echt mega slechte ervaringen ermee. Dus nu zit ik nog steeds met zo'n zwart kastje, waarbij ik niks kan behalve tv kijken.
Is er een mogelijkheid om los zo'n mediabox met opneem functionaliteit te kunnen kopen ergens?
Is er een mogelijkheid om los zo'n mediabox met opneem functionaliteit te kunnen kopen ergens?
Lijkt me niet want deze zitten gekoppeld aan een kaart, ze willen juist dat iedereen horizon neemt. Een andere optie is er volgens mij niet.
Kreeg net een bericht van mijn vrouw dat de Mediabox de opnames niet meer afspeelt.
Zit te denken om de box vanavond maar even goed te resetten. Kijken of dat wat verhelpt.
Verwacht zelf alleen dat de HDD niet goed meer is.
Iemand een idee wat we kunnen proberen om te kijken of het weer gaat werken?
Ach, wellicht een goed moment om over te stappen op Horizon. Willen toch naar HDMI over met alle apparaten.
Zit te denken om de box vanavond maar even goed te resetten. Kijken of dat wat verhelpt.
Ach, wellicht een goed moment om over te stappen op Horizon. Willen toch naar HDMI over met alle apparaten.
Vrienden van me hebben Horizon genomen. Hun HD opneembox ingeleverd en balen nu als een stekker.Arunia schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:19:
Kreeg net een bericht van mijn vrouw dat de Mediabox de opnames niet meer afspeelt.
Ze zijn ontevreden over Horizon (lees de Horizon topic maar eens. Heel veel mensen klagen erover) en zijn hun opneembox kwijt.
Terug naar pakket wat ze hiervoor hebben, kan wel, maar dan zonder opneembox. Alleen met Horizon krijg je een opneembox.
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar er zijn er ook zat zonder problemen. Dat is een beetje het rottige er aan. De problemen zul je veelal horen en lezen. De goede ervaringen een stuk minder. Wat niet in zal houden dat er ook weinig goede ervaringen zijn.Russel88 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:57:
[...]
Vrienden van me hebben Horizon genomen. Hun HD opneembox ingeleverd en balen nu als een stekker.
Ze zijn ontevreden over Horizon (lees de Horizon topic maar eens. Heel veel mensen klagen erover) en zijn hun opneembox kwijt.
Terug naar pakket wat ze hiervoor hebben, kan wel, maar dan zonder opneembox. Alleen met Horizon krijg je een opneembox.
Jouw vrienden hadden een HDMI box, wij hebben nog een Thomson. Aangezien we onze tv opgehangen hebben en er een sloot aan aansluitingen die kant op gaan, willen we richting een box met hdmi. (alles gaat via de versterker dan straks).
Wat je zegt, dat je niet meer terug kan naar de oude DVR box is dan zeker wel jammer.
Het opnemen willen we uiteraard graag behouden.
Misschien dat ik de klantenservice ga bellen om te kijken of ik dat wel af kan dwingen mocht het nodig zijn.
Voor dat we wellicht over zouden stappen, moeten we... Mijn vrouw (kijk zelf nauwelijks tv) bekijken of ze met het normale pakket echt zenders gaat missen. Is het uiteindelijk nog zelfs goedkoper dan we nu hebben.
Zelf heb ik al een paar dagen last van het niet kunnen afspelen van opnames, zondag gesproken met de helpdesk, stekker eruit 30sec wachten en dan stekker er weer in.Arunia schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:19:
Dan werkt het inderdaad weer, gisteravond weer niks afspelen, zojuist weer gesproken met de helpdesk, aankomende nacht gaan ze de HD in dat ding een format geven, kijken of dat iets oplost.
Ben ik wel die oude opnames kwijt maar dat moet dan maar, het is niet anders.
Even een update, het formateren van de HD was dus geen oplossing. Aangezien ik binnen 1/5 maand al voor de 3e keer een nieuwe mediabox ontvangen heb (zilveren Thomson) en dit probleem bij alle 3 de boxen speelde krijg ik nu een HD Media box.
Kon ook kiezen voor Horizon, heb ik maar niet gedaan, kijken of dit nu wel werkt.
Het is een Pace DCR7111 iemand hier die ervaringen heeft met dat ding
[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 26-03-2013 11:08 . Reden: Update ]
@all
Vanaf 3 april biedt UPC standaard en ongecodeerd de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit aan. Nederland 1, 2 en 3 biedt UPC daarnaast in High Definition (HD)-kwaliteit aan. UPC schaft de codering van digitale televisie voor deze zenders af. Voor alle 1,7 miljoen UPC-klanten betekent dit dat ze naast het analoge signaal ook het digitale signaal geleverd krijgen. Zonder extra kosten en zonder randapparatuur kan elke UPC-klant met een geschikte televisie hiervan gebruik maken. Deze dienst is in potentie beschikbaar voor alle 2,8 miljoen huishoudens binnen het verzorgingsgebied van UPC. UPC lanceert hiermee een van de meest ingrijpende wijzigingen op de Nederlandse tv-markt sinds de introductie van digitale televisie.
De digitale zenders zijn via de tv-kabel van UPC, die direct op de televisie is aangesloten, zonder mediabox of CI+kaart, op iedere tv in huis te bekijken. Ook alle klanten die al digitale televisie van UPC kijken kunnen nu op álle daarvoor geschikte tv’s in huis naar beeld in digitale kwaliteit kijken.
Het enige wat klanten van UPC nodig hebben om digitale tv te kijken, is een moderne televisie met een DVB-C ontvanger. Inmiddels zit deze ontvanger standaard in ca. 90% van de 1,6 miljoen televisies die per jaar in Nederland worden verkocht. Naar schatting heeft op dit moment tenminste 40% van alle UPC-klanten een of meerdere televisies met DVB-C-ontvanger in huis.
Robert Dunn, algemeen directeur van UPC: "Wij investeren continu sterk in ons toekomstvaste netwerk wat ons in staat stelt steeds nieuwe diensten te bieden die echt van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Met de introductie van Digitale Kabel TV en Radio bieden we nu een sterk verbeterd product aan de trouwe groep klanten die tot nog toe alleen gebruik maakt van ons analoge radio en tv-aanbod. Ook hen kunnen we vanaf nu, zonder drempels en extra kosten, op een eenvoudige manier toegang bieden tot televisie in digitale beeldkwaliteit.
Naast de vanaf nu standaard digitale beeldkwaliteit biedt UPC klanten via een mediabox vele andere mogelijkheden en interactieve diensten, zoals extra digitale zenders, premium zenders (bijvoorbeeld Film1, Sport1 en HBO), kijken in HD-kwaliteit, programma's opnemen, een elektronische tv-gids, Programma Gemist en Video on Demand.
UPC heeft 1,7 miljoen klanten, van wie bijna 1,1 miljoen digitaal televisie en ruim 600.000 analoog kijkt. De introductie van Digitale Kabel TV en Radio heeft vooralsnog geen gevolgen voor het huidige analoge zenderaanbod van UPC. Ook de prijs van het analoge kabelabonnement met digitaal signaal blijft gelijk.
Informatie over deze dienst en het zenderaanbod vindt u op: www.upc.nl/digitalekabeltv .
Vanaf 3 april biedt UPC standaard en ongecodeerd de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit aan. Nederland 1, 2 en 3 biedt UPC daarnaast in High Definition (HD)-kwaliteit aan. UPC schaft de codering van digitale televisie voor deze zenders af. Voor alle 1,7 miljoen UPC-klanten betekent dit dat ze naast het analoge signaal ook het digitale signaal geleverd krijgen. Zonder extra kosten en zonder randapparatuur kan elke UPC-klant met een geschikte televisie hiervan gebruik maken. Deze dienst is in potentie beschikbaar voor alle 2,8 miljoen huishoudens binnen het verzorgingsgebied van UPC. UPC lanceert hiermee een van de meest ingrijpende wijzigingen op de Nederlandse tv-markt sinds de introductie van digitale televisie.
De digitale zenders zijn via de tv-kabel van UPC, die direct op de televisie is aangesloten, zonder mediabox of CI+kaart, op iedere tv in huis te bekijken. Ook alle klanten die al digitale televisie van UPC kijken kunnen nu op álle daarvoor geschikte tv’s in huis naar beeld in digitale kwaliteit kijken.
Het enige wat klanten van UPC nodig hebben om digitale tv te kijken, is een moderne televisie met een DVB-C ontvanger. Inmiddels zit deze ontvanger standaard in ca. 90% van de 1,6 miljoen televisies die per jaar in Nederland worden verkocht. Naar schatting heeft op dit moment tenminste 40% van alle UPC-klanten een of meerdere televisies met DVB-C-ontvanger in huis.
Robert Dunn, algemeen directeur van UPC: "Wij investeren continu sterk in ons toekomstvaste netwerk wat ons in staat stelt steeds nieuwe diensten te bieden die echt van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Met de introductie van Digitale Kabel TV en Radio bieden we nu een sterk verbeterd product aan de trouwe groep klanten die tot nog toe alleen gebruik maakt van ons analoge radio en tv-aanbod. Ook hen kunnen we vanaf nu, zonder drempels en extra kosten, op een eenvoudige manier toegang bieden tot televisie in digitale beeldkwaliteit.
Naast de vanaf nu standaard digitale beeldkwaliteit biedt UPC klanten via een mediabox vele andere mogelijkheden en interactieve diensten, zoals extra digitale zenders, premium zenders (bijvoorbeeld Film1, Sport1 en HBO), kijken in HD-kwaliteit, programma's opnemen, een elektronische tv-gids, Programma Gemist en Video on Demand.
UPC heeft 1,7 miljoen klanten, van wie bijna 1,1 miljoen digitaal televisie en ruim 600.000 analoog kijkt. De introductie van Digitale Kabel TV en Radio heeft vooralsnog geen gevolgen voor het huidige analoge zenderaanbod van UPC. Ook de prijs van het analoge kabelabonnement met digitaal signaal blijft gelijk.
Informatie over deze dienst en het zenderaanbod vindt u op: www.upc.nl/digitalekabeltv .
VodafoneZiggo-webcare
Ok, mooie ontwikkeling.
Maar wat doet UPC met bestaande digitale abonnees die nog een sd mediabox hebben (al dan niet met dvr)?
Aan die HD zenders hebben die zo niets en ze betalen deels dubbel, alleen voor de box niet.
En hoe moet je dat dan in gaan richten? Moet je gaan splitten (kwaliteitsverlies) naar je tv en anderzijds naar de box voor opnames? Of kan je beter op gaan zeggen en gewoon 'analoog'' (+ dus digitaal) houden en een hdd of mediaspeler met hdd aan je tv hangen voor opnames? Voor de interactieve functies hoef je het ook niet te houden want dat gaat via de apps van je smart tv ook wel en voor oa uitzending gemist een week ipv 24u van het standaard digitale UPC abo.
Maar wat doet UPC met bestaande digitale abonnees die nog een sd mediabox hebben (al dan niet met dvr)?
Aan die HD zenders hebben die zo niets en ze betalen deels dubbel, alleen voor de box niet.
En hoe moet je dat dan in gaan richten? Moet je gaan splitten (kwaliteitsverlies) naar je tv en anderzijds naar de box voor opnames? Of kan je beter op gaan zeggen en gewoon 'analoog'' (+ dus digitaal) houden en een hdd of mediaspeler met hdd aan je tv hangen voor opnames? Voor de interactieve functies hoef je het ook niet te houden want dat gaat via de apps van je smart tv ook wel en voor oa uitzending gemist een week ipv 24u van het standaard digitale UPC abo.
@ UPC-Webcare,
Ik heb een vraag over het beschikbaar komen van de ongecodeerde digitale zenders vanaf 3 april.
De plek waar ik het meeste TV kijk is op mijn PC met een tv kaart en windows media center. De tv kaart is echter zo goed als aan het eind van zijn Latijn.
Kan ik de ongecodeerde digitale zenders ook met een tv kaart op de PC bekijken zoals bijvoorbeeld met een pricewatch: Terratec Cinergy T PCIe Dual ?
Kortom, als een tv kaart dvb-c aangeeft dan kan ik vanaf 3 april de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit bekijken op mijn PC?
Ik heb een vraag over het beschikbaar komen van de ongecodeerde digitale zenders vanaf 3 april.
De plek waar ik het meeste TV kijk is op mijn PC met een tv kaart en windows media center. De tv kaart is echter zo goed als aan het eind van zijn Latijn.
Kan ik de ongecodeerde digitale zenders ook met een tv kaart op de PC bekijken zoals bijvoorbeeld met een pricewatch: Terratec Cinergy T PCIe Dual ?
Kortom, als een tv kaart dvb-c aangeeft dan kan ik vanaf 3 april de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit bekijken op mijn PC?
@tweak.ejay, ja dat kan, zenders worden zonder codering doorgegeven, dus een elcheapo dvb-c tuner is genoeg.
@upc-webcare ik heb jullie een dm gestuurd, ik zou zeggen doe er iets nuttigs mee
Vanmorgen na een moeizaam gesprek met de hd ben ik gebelt door upc-webcare, wat is dat een verademing als ik het zeggen mag daar kunnen ze nog een hele dikke punt aanzuigen
Met die mensen is op een normale manier te praten zonder boos te worden, hartelijk dank.
Vanmorgen na een moeizaam gesprek met de hd ben ik gebelt door upc-webcare, wat is dat een verademing als ik het zeggen mag daar kunnen ze nog een hele dikke punt aanzuigen
Met die mensen is op een normale manier te praten zonder boos te worden, hartelijk dank.
[ Voor 65% gewijzigd door Pierre op 28-03-2013 15:47 . Reden: Bijna weekend ]
Hoi sambalbaj,sambalbaj schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:45:
Ok, mooie ontwikkeling.
Met een CI+ module of een mediabox zul je meer zenders tot je beschikking hebben waarvan ook meerdere zenders in HD kwaliteit. Als je al gebruik maakt van een CI+ module hoeven er geen wijzigingen gedaan te worden in de manier van aansluiten. Bij het gebruik van een mediabox is het niet nodig je signaal te splitten naar hetzelfde toestel gezien de mediabox voorzien is van één of meerdere tuners je het beeld doorgeeft aan je TV Toestel. Het klopt dat je door het signaal te splitten dan onnodig signaalverlies creëert.
VodafoneZiggo-webcare
@upc-webcare er zit een dm in jullie box, graag reactie
Wou even melden dat upc vandaag de basis zenders van codering ontdaan heeft.
ik had het over de Thomson sd boxen met het oude starter digitale pakket (zonder hd zenders, niet eens mogelijk met die boxen met alleen een scart uitgang). Echt veel meer zenders zaten daar ook niet bij.VodafoneZiggo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:51:
[...]
Hoi sambalbaj,
Met een CI+ module of een mediabox zul je meer zenders tot je beschikking hebben waarvan ook meerdere zenders in HD kwaliteit. Als je al gebruik maakt van een CI+ module hoeven er geen wijzigingen gedaan te worden in de manier van aansluiten. Bij het gebruik van een mediabox is het niet nodig je signaal te splitten naar hetzelfde toestel gezien de mediabox voorzien is van één of meerdere tuners je het beeld doorgeeft aan je TV Toestel. Het klopt dat je door het signaal te splitten dan onnodig signaalverlies creëert.
vandaag al? kan iemand dat bevestigen, ben zelf aan het werk en dacht dat het morgen zou zijn.devil-strike schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:45:
Wou even melden dat upc vandaag de basis zenders van codering ontdaan heeft.
Stop chasing the dream, you're already living it
@Qosmic, ja officeel pas morgen, maar hier gewoon beeld als ik ci+ module eruit haal op iedergeval ned 1/2/3(hd) rtl4/5/7/8 sbs6/net5/veronica beeld.
Zie anders chelloo.com, overal is iig basis nu fta.
Zie anders chelloo.com, overal is iig basis nu fta.
Moet ik iets doen om gebruik te kunnen maken van de digitale zenders of niet? Ik heb nu op de slaapkamer een TV die het antenne signaal krijgt vanaf de binnenkomst in huis. Ik heb dus analoge zenders geïnstalleerd. Hoe krijg ik (met name) de digitale HD zenders (NL 1 t/m 3) nu op mijn TV?
Volgens mij moet je dan wel in die tv een DVB-C slot hebben. Maar kan het mis hebben.
Heb zelf 2 LCD's waarvan 1 met UPCbox en de andere via antenne aansluiting.
Heb zelf 2 LCD's waarvan 1 met UPCbox en de andere via antenne aansluiting.
Als je TV een geintegreerde DVB-C tuner heeft moet je even digitale TV aanzetten en op de goede frequentie nummer/frequentie afstellen om de digitale zenders binnen te krijgenprutksy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:31:
Moet ik iets doen om gebruik te kunnen maken van de digitale zenders of niet? Ik heb nu op de slaapkamer een TV die het antenne signaal krijgt vanaf de binnenkomst in huis. Ik heb dus analoge zenders geïnstalleerd. Hoe krijg ik (met name) de digitale HD zenders (NL 1 t/m 3) nu op mijn TV?
Anders een CI kaart of een aparte decoder/receiver naast je TV zetten die DVB-C kan ontvangen
Het gaat om een Philips 22PFL5614h. Deze heeft zover ik weet een ingebouwde DVB-C tuner (die ik tot nu toe dan niet gebruikte?). Het zou dus een kwestie zijn van herinstalleren van de zenders, dus Nederland 1 op kanaal 71 en verder?!Notna schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:58:
[...]
Als je TV een geintegreerde DVB-C tuner heeft moet je even digitale TV aanzetten en op de goede frequentie nummer/frequentie afstellen om de digitale zenders binnen te krijgen
Anders een CI kaart of een aparte decoder/receiver naast je TV zetten die DVB-C kan ontvangen
Kanalen kan je zelf indelen omdat je dus geen UPC Box gebruiktprutksy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:57:
[...]
Het gaat om een Philips 22PFL5614h. Deze heeft zover ik weet een ingebouwde DVB-C tuner (die ik tot nu toe dan niet gebruikte?). Het zou dus een kwestie zijn van herinstalleren van de zenders, dus Nederland 1 op kanaal 71 en verder?!
Instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Frequentie: 164000 Modulatie: 64QAM Symboolfrequentie: 6900 Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in: Noord Holland 43136 Gelderland 43142 Flevoland 43138 Brabant 43144 Friesland 43140 Zuid Holland 43146 |
Heb zelf mijn TV net op Finland moeten instellen door firmware beperkingen, dus wellicht dat jij hier ook nog iets mee moet doen. Maar het lijkt nu wel te werken
Ga ook eens proberen het met een ander land aan de praat te krijgen. Na een (door upc geadviseerde) firmwareupdate kan ik nog maar 0 zenders vindenPieroman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:17:
[...]
Kanalen kan je zelf indelen omdat je dus geen UPC Box gebruikt
Instellingen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Frequentie: 164000 Modulatie: 64QAM Symboolfrequentie: 6900 Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in: Noord Holland 43136 Gelderland 43142 Flevoland 43138 Brabant 43144 Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Heb zelf mijn TV net op Finland moeten instellen door firmware beperkingen, dus wellicht dat jij hier ook nog iets mee moet doen. Maar het lijkt nu wel te werken
Kan iemand mij vertellen of ik elk willekeurig kastje kan gaan gebruiken voor dit digitale signaal?
In casu nog wel een kastje liggen met irdeto codering (Ziggo), maar als het signaal ongecodeerd is, dan hoeft er niets gedecodeert te worden en zou het dus niet uit moeten maken of het wel/geen ziggo kastje is, of niet?
En, kan ik de TF5200pvrc installeren? Normaal gesproken gebruik je die met een cam-module maar aangezien er geen smartcard aanwezig hoeft te zijn en het ongedecodeerd is...
In casu nog wel een kastje liggen met irdeto codering (Ziggo), maar als het signaal ongecodeerd is, dan hoeft er niets gedecodeert te worden en zou het dus niet uit moeten maken of het wel/geen ziggo kastje is, of niet?
En, kan ik de TF5200pvrc installeren? Normaal gesproken gebruik je die met een cam-module maar aangezien er geen smartcard aanwezig hoeft te zijn en het ongedecodeerd is...
Ik heb dit nu ingesteld op mijn Samsung Syncmaster T24B301Y (volgens mij hetzelfde als de T24B301EW), en ik heb nu een hoop zenders gevonden. Deze tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner (ik gebruik dus geen decoder oid). Echter heb ik bij een aantal zenders wel last van een soort storing. Niet bij alle zenders maar wel bij bijvoorbeeld Discovery Channel en RTL 8. Het beeld stoort en het geluid stoort ook.Pieroman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:17:
[...]
Kanalen kan je zelf indelen omdat je dus geen UPC Box gebruikt
Instellingen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Frequentie: 164000 Modulatie: 64QAM Symboolfrequentie: 6900 Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in: Noord Holland 43136 Gelderland 43142 Flevoland 43138 Brabant 43144 Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Ik heb voor zover ik weet niet de mogelijkheid om zenders op een andere plek te zetten (bijv Nederland 1 HD op 1 (waar nu Nederland 1 staat) ipv op 71). Ligt dit aan mij, of is dit gewoon helemaal niet mogelijk? Het was namelijk wel mogelijk voor 3 april (met het analoge aanbod).
Heb zo'n idee dat niet iedereen het snapt
.
Je hebt een tv nodig met ingebouwde dvb-c tuner. Heb je er één het laatste jaar gekocht dan zal dat waarschijnlijk er wel inzitten. Ga in je tv naar kanalen zoeken en als het goed is zie je daar iets van digitaal of analoog zoeken bijstaan. Zoek op digitaal en gebruik daar de instellingen die te vinden zijn op de UPC site.
Je hebt ook tv's zonder ingebouwde dvb-c tuner maar die wel ondersteuning hebben voor decoder-kaart sloten. Volgens mij kan je daar ook een random (door je monitor) ondersteunende dvb-c decoder instoppen.
Ook kan je nu bijvoorbeeld dvb-c op je (nas)server laten binnen komen via een dvb-c (usb)kaart en deze naar pc's laten streamen.
Je hebt een tv nodig met ingebouwde dvb-c tuner. Heb je er één het laatste jaar gekocht dan zal dat waarschijnlijk er wel inzitten. Ga in je tv naar kanalen zoeken en als het goed is zie je daar iets van digitaal of analoog zoeken bijstaan. Zoek op digitaal en gebruik daar de instellingen die te vinden zijn op de UPC site.
Je hebt ook tv's zonder ingebouwde dvb-c tuner maar die wel ondersteuning hebben voor decoder-kaart sloten. Volgens mij kan je daar ook een random (door je monitor) ondersteunende dvb-c decoder instoppen.
Ook kan je nu bijvoorbeeld dvb-c op je (nas)server laten binnen komen via een dvb-c (usb)kaart en deze naar pc's laten streamen.
Ik heb uiteindelijk moeten kiezen bij zender zoeken om NIET automatisch de zenders in te stellen, want anders kon ik ook niet verplaatsen. Nederland 1 HD is bij mij nu echt wel gewoon zender 1 etcGlandur schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:59:
[...]
Ik heb dit nu ingesteld op mijn Samsung Syncmaster T24B301Y (volgens mij hetzelfde als de T24B301EW), en ik heb nu een hoop zenders gevonden. Deze tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner (ik gebruik dus geen decoder oid). Echter heb ik bij een aantal zenders wel last van een soort storing. Niet bij alle zenders maar wel bij bijvoorbeeld Discovery Channel en RTL 8. Het beeld stoort en het geluid stoort ook.
Ik heb voor zover ik weet niet de mogelijkheid om zenders op een andere plek te zetten (bijv Nederland 1 HD op 1 (waar nu Nederland 1 staat) ipv op 71). Ligt dit aan mij, of is dit gewoon helemaal niet mogelijk? Het was namelijk wel mogelijk voor 3 april (met het analoge aanbod).
Krijg op de een of andere manier echter niet SBS6, ARD, ZDF en BravaTV gevonden. Dat is wel gek, maargoed voor SBS6 (die ene keer) dan nog maar analoog kijken.
Bij mij is die optie gewoon verdwenen bij de digitale zenders. Hij is nog wel aanwezig bij de analoge zenders. Vind dat niet zo'n heel groot probleem, was gewoon benieuwd of dat mogelijk was (voor zover ik kan vinden niet dus).Pieroman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:18:
[...]
Ik heb uiteindelijk moeten kiezen bij zender zoeken om NIET automatisch de zenders in te stellen, want anders kon ik ook niet verplaatsen. Nederland 1 HD is bij mij nu echt wel gewoon zender 1 etc
Krijg op de een of andere manier echter niet SBS6, ARD, ZDF en BravaTV gevonden. Dat is wel gek, maargoed voor SBS6 (die ene keer) dan nog maar analoog kijken.
Wat ik nog wel een probleem vind, is dat Discovery Channel en RTL 8 (en misschien nog andere zenders) extreem storen als ik daar naar kijk via de digitale zenders. Als ik switch naar analoog heb ik nergens last van. Is er een manier om te zorgen dat deze storing weggaat? Ik heb mijn tv nu al meerdere malen alles opnieuw laten instellen, maar zonder resultaat..
Waar heb je nu nog die externe decoder voor nodig? Toch alleen voor allerlei dure kanalen, of niet? Ik heb geen TV met DVB-C decoder, maar ik overweeg om een dreambox te kopen, alles is beter dan die brakke decoder kastjes van UPC.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
HD? En extra kanalen, niet alleen de dure pay-kanalen. Maar interesseert beide je nada, then go for it!zonoskar schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:01:
Waar heb je nu nog die externe decoder voor nodig? Toch alleen voor allerlei dure kanalen, of niet? Ik heb geen TV met DVB-C decoder, maar ik overweeg om een dreambox te kopen, alles is beter dan die brakke decoder kastjes van UPC.
Heb nu digitale tv zonder CI+ module, maar kan nu alleen nog maar NED1, 2,3 in HD ontvangen, de rest doet het niet omdat er geen signaal is. Bij het zoeken naar programmas kom ik op 209 Digitale TV programmas uit. Als de CI+ module weer terug stop en weer opnieuw ga zoeken naar programmas, dan kan ik helemaal niks meer vinden, behalve de analoge zenders.
TV: LG 42LK430.
Edit: Als ik eerst zoek zonder CI module en daarna de CI module terug plaats kan ik wel meerdere programmas ontvangen, behalve NED1 t/m RTL8, Comedy Central. NED1 t/m RTL8 in HD doen het wel. Ik vindt dit maar raar en heb ook al in het verleden contact gehad met UPC webcare, zei hebben mij toen vertelt om de versterker op verschillende sterktes in te stellen om een mogelijke storing niet te versterken. Dit heeft echter geen zin. Dus ik laat het maar zo
TV: LG 42LK430.
Edit: Als ik eerst zoek zonder CI module en daarna de CI module terug plaats kan ik wel meerdere programmas ontvangen, behalve NED1 t/m RTL8, Comedy Central. NED1 t/m RTL8 in HD doen het wel. Ik vindt dit maar raar en heb ook al in het verleden contact gehad met UPC webcare, zei hebben mij toen vertelt om de versterker op verschillende sterktes in te stellen om een mogelijke storing niet te versterken. Dit heeft echter geen zin. Dus ik laat het maar zo

[ Voor 38% gewijzigd door OneTimer op 03-04-2013 19:39 ]
Verwijderd
Ik heb op mijn Philips 40pfl5007 alle vrij te ontvangen digitale kanalen gevonden (regio Rotterdam), maar voor mijn gevoel zijn Nederland 1 HD t/m Nederland 3 HD geen HD. Ik zie namelijk bij de Champions League uitzending nauwelijks tot geen verschil tov de digitale Nederland 1 t/m Nederland 3. En bij een HD zender moet naast het zenderlogo in het wit toch HD staan? Dat staat er niet.
Vergis ik me nu of hebben meer mensen dit?
Ik heb ook geen HD logo erbij als ik naar HD zenders kijk, maar ik zie wel degelijk verschil tussen HD en niet HD.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:38:
Ik heb op mijn Philips 40pfl5007 alle vrij te ontvangen digitale kanalen gevonden (regio Rotterdam), maar voor mijn gevoel zijn Nederland 1 HD t/m Nederland 3 HD geen HD. Ik zie namelijk bij de Champions League nauwelijks tot geen verschil tov de digitale Nederland 1 t/m Nederland 3. En bij een HD zender moet naast het zenderlogo in het wit toch HD staan? Dat staat er niet.
Ik probeer op mijn Philips 32PFL5405H/12 de digitale zenders te zoeken. De frequentie ingevuld, maar vind geen zenders. Het is voor de tv boven die via een kabel keur versterker het signaal krijgt. UPC gebeld, maar die zeggen dat het moet werken. Ik heb mijn tv gisteren naar de laatste firmware geupdated.
Iemand een idee wat ik nog kan doen om het digitale signaal te ontvangen?
Iemand een idee wat ik nog kan doen om het digitale signaal te ontvangen?
Iedereen heeft het over een tv met ingebouwde dvb-c, maar je hebt ook kastjes ervoor. Uiteraard die van UPC, maar die wil ik dus niet.
Zijn er dus mensen die reeds ervaring hebben met een kastje en een oude tv. En dan bij voorkeur dus de tf5200pvrc?
Zijn er dus mensen die reeds ervaring hebben met een kastje en een oude tv. En dan bij voorkeur dus de tf5200pvrc?
Ik kan in dit topic het antwoord zo 1,2,3 ook niet vinden en bij UPC weten ze duidelijk ook niet waar ze het over hebben:
Resolutie Horizon TV Online
U kunt gebruikmaken van de resoluties 4:3 en 16:9 wanneer u naar films of programma's kijkt via Horizon TV Online .
Dus, kan iemand hier mij vertellen wat voor kwaliteit de streams hebben die via UPC online gekeken kunnen worden? Volgens de FAQ van UPC zijn het namelijk bedroevend lage resoluties, of ze begrijpen niet wat resolutie is.
Alvast bedankt!
Resolutie Horizon TV Online
U kunt gebruikmaken van de resoluties 4:3 en 16:9 wanneer u naar films of programma's kijkt via Horizon TV Online .
Dus, kan iemand hier mij vertellen wat voor kwaliteit de streams hebben die via UPC online gekeken kunnen worden? Volgens de FAQ van UPC zijn het namelijk bedroevend lage resoluties, of ze begrijpen niet wat resolutie is.
Alvast bedankt!
de pakketten zijn weer omgegooid en Horizon TV is alweer verdwenen.
Nu heb je Digitale Kabel TV & Radio (oude opgewaardeerde analoge basispakket), Digitale TV Starter en Digitale TV Royaal & HD. Terug naar Starter en Royaal dus en positief is dat je met beiden er weer een dvr bij kunt krijgen. Alleen jammer dat dat live betatesten met die Horizonbox is.
http://www.upc.nl/televisie/
Nu heb je Digitale Kabel TV & Radio (oude opgewaardeerde analoge basispakket), Digitale TV Starter en Digitale TV Royaal & HD. Terug naar Starter en Royaal dus en positief is dat je met beiden er weer een dvr bij kunt krijgen. Alleen jammer dat dat live betatesten met die Horizonbox is.
http://www.upc.nl/televisie/
Deze zenders krijg ik ook niet gevonden (regio Nijmegen). Ik moest op het toestel (Samsung LE32B650) als land Duitsland instellen om de digitale zenders gevonden te krijgen.Pieroman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:18:
Net ook even gekeken bij de pakketten, maar als je royaal hebt, is het haast niet interessant om over te stappen op Standaard of Power.
Mijn vrouw kijkt graag tv, ik computer regelmatig. Dus voor mij is het tv gebeuren niet zo interessant, maar kan me voorstellen dat zij het wel graag wilt behouden. We zijn ook aan het kijken of het royaal pakket nog interessant is om te behouden.
Blijkbaar krijg je bij Horizon wel standaard Film1. Dat is wel grappig, maar geen idee of we dat nu zoveel gaan kijken,
Mijn vrouw kijkt graag tv, ik computer regelmatig. Dus voor mij is het tv gebeuren niet zo interessant, maar kan me voorstellen dat zij het wel graag wilt behouden. We zijn ook aan het kijken of het royaal pakket nog interessant is om te behouden.
Blijkbaar krijg je bij Horizon wel standaard Film1. Dat is wel grappig, maar geen idee of we dat nu zoveel gaan kijken,
Verwijderd
Op de oude Cisco box, de 8645, meen ik kon je de bitstream uitlezen. Deze zat toen volgens mij ergens in de 7mbps. Hoe die nu bij de Horizon zit, durf ik niet te zeggen. Zal niet veel lager liggen.JCS schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:43:
Ik kan in dit topic het antwoord zo 1,2,3 ook niet vinden en bij UPC weten ze duidelijk ook niet waar ze het over hebben:
[..]
De resolutie hangt af van de zender. De Duitsers [HD] zenden uit op 720P. Ned HD 1,2,3 volgens mij op 1080i
De Horizon doet volgens mij aan upscaling tot 1080P
Bedoel je dat? Of zit ik er helemaal naast.
Het gaat om de streams van horizon online, niet de box zelfVerwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:40:
[...]
Op de oude Cisco box, de 8645, meen ik kon je de bitstream uitlezen. Deze zat toen volgens mij ergens in de 7mbps. Hoe die nu bij de Horizon zit, durf ik niet te zeggen. Zal niet veel lager liggen.
De resolutie hangt af van de zender. De Duitsers [HD] zenden uit op 720P. Ned HD 1,2,3 volgens mij op 1080i
De Horizon doet volgens mij aan upscaling tot 1080P
Bedoel je dat? Of zit ik er helemaal naast.
Verwijderd
Eén woordje te snel overheen lezen, en dan krijg je dit....Notna schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:41:
[...]
Het gaat om de streams van horizon online, niet de box zelf
Geen flauw idee hoe hoog de stream is online
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 10:58 ]
Erg vreemd, ik heb een Samsung UED6200 (die heeft gewoon een DVB-C decoder) en als ik daarmee automatisch ga zoeken (ook met de bovenstaande frequentielijst) dan vindt ie niets.
Ik heb ook al diverse landen geprobeerd, maar ook dat pakt hij niet.
Zou ik ergens de DVB-C decoder in moeten schakelen?
Ik heb ook al diverse landen geprobeerd, maar ook dat pakt hij niet.
Zou ik ergens de DVB-C decoder in moeten schakelen?
Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.