uhm... handleiding... 
Ah... nog in de doos, in mint condition.
Ah... nog in de doos, in mint condition.
Dat vond ik ook een gemiste feature dat je dat alleen nog maar via horizon.tv kunt aanmaken (zie hier en hier) en niet via de app. Het heeft wel zijn invloed op de app gelukkig.joopworst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:30:
Ik heb de app geïnstalleerd uit de app-store op mijn iPad en het werkt tot nu toe prima. De Horizon TV app biedt alleen nog geen mogelijkheid een lijst met favorieten aan te maken.
heb je niet toevallig een iPhone, iPod die gejailbreaked is? Ik lees op het chelloo gebruikersforum dat er meer met dergelijk klachten zitten maar zodra ze de jailbreak ervanaf hadden gehaald dan kunnen ze wel ineens de zenders bekijken.Erwinh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:25:
[...]
Ik krijg de melding "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken".
Ik ben wel ingelogd met mijn account, zit alleen niet thuis (en ook niet op een UPC ip-adres). Werkt de app alleen thuis en/of alleen als het via UPC gaat?
(Mijn abonnement staat al wel goed op "Digitale TV - Horizon TV Standaard" in mijnupc)
Verwijderd
Kun je er ook gewoon een usb stick (of HDD) in stoppen en films afspelen ?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:00:
Ik heb de bluray van Planet Earth eens gekopieerd naar mijn NAS, gewoon de mappen.
De Horizon ziet mijn NAS.
De Horizon is via een optische kabel aangesloten op mijn DTS receiver.
Wanneer ik de 00000.m2ts file afspeel gebeurd er het volgende:
- audio is Nederlands (ik zie geen optie(s) om dat te veranderen), noch om de subtitles aan/uit te zetten.
- kwaliteit is prima
- geluid is DD5.1 (geen DTS)
Wanneer ik dezelfde file in VLC open kan ik kiezen tussen 3 audio streams
- NL DD5.1
- NL DTS
- EN DD5.1
.ISO bestanden kan mijn NAS niet streamen (WD Live 3TB), dus dat kan ik niet testen.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
twonky is volgens mij alleen om media vanaf je pc naar de Horizon box te streamen,Derr_Hans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:28:
TV kijken op je PC gaat dat dan ook via twonky ?
Als ik het goed begrijp gaat dat via het internet en niet via de Horizon Box ?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Heb er een USB stick met wat JPG's ingestopt en die ziet ie niet.driel24 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:25:
[...]
Kun je er ook gewoon een usb stick (of HDD) in stoppen en films afspelen ?
Onbegrijpelijk !Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:33:
[...]
Heb er een USB stick met wat JPG's ingestopt en die ziet ie niet.
Ook op chelloo.com staat dat de USB poorten niet actief zijn.
Nope, een originele new iPad met 5.1.1, maar niet nogmaals niet thuis.funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:17:
heb je niet toevallig een iPhone, iPod die gejailbreaked is? Ik lees op het chelloo gebruikersforum dat er meer met dergelijk klachten zitten maar zodra ze de jailbreak ervanaf hadden gehaald dan kunnen ze wel ineens de zenders bekijken.
Horizon.tv is alleen via desktop/laptop toegankelijk en daarmee kijk je de beschikbare streams (niet alle zenders) die jij in je bestaande digitale tv pakket mag zien (Starter, Royaal ofwel Horizon Basis, Extra).Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:30:
[...]
kijken doe je op de pc/laptop/tablet gewoon door in te loggen op horizon.tv.
ik heb zelf nog niet de Horizon-app (android tablet en telefoons in gebruik), maar volgens mij is dat vooral een interactieve tv-gids.
Je bent niet thuis begrijp ik dat goed? Dan alleen via VPN mogelijk of anders alleen thuis (via WIFI) mogelijk of op een ander UPC netwerk waar Internet wordt afgenomen van UPC.Erwinh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:39:
[...]
Nope, een originele new iPad met 5.1.1, maar niet nogmaals niet thuis.
Had er ook eerst last van. Na 45 minuten was de melding weg en had ik beeld! Eventjes geduld dus!thomastvd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:36:
Ik heb ook het probleem dat de horizon app aangeeft dat mijn abbo niet geschikt is.
Ben wel thuis op m'n Wifi. Zowel op iPad als op iPhone.
Iemand een idee? Als ik inlog op mijn UPC zie ik dat het abonnement goed staat. Terwijl ik dit aan het tikken was stond ik in de wacht bij UPC. De koppeling kan 24 uur duren geven ze aan. Dus op het moment dat je de app installeerd kan het 24 uur duren.
We wachten maar weer af...
Dat is beter dan 24 uur! Er is ineens nog iets mis gegaan bij UPC. Ik had ervoor gekozen om de bestaande situatie te behouden. Dus oude moden en eigen router. Ineens was m'n internet weg. Dus net weer even gebeld. En mij oude modem is gedeactiveerd en de horizon box geactiveerd. Dit moet nu weer terug gezet worden. Kan 48 uur duren.laurentbas schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:58:
[...]
Had er ook eerst last van. Na 45 minuten was de melding weg en had ik beeld! Eventjes geduld dus!
nDerr_Hans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:40:
[...]
Het verbaasde me eigenlijk dat het zo snel ging, er staat tot zo'n 48uur levertijd van het pakket iig toen ik het had aangevraagd. Ook afspraak met de monteur die moest komen van die vriendelijk telefoon man omdat het een nieuwe dienst is en dan gewoon goed gecontrolleerd zou worden, hij is al aangesloten zou alleen telefonisch gactiveerd moeten worden denk ik. Laat ik die monteur wel doen anders kom hij ook voor niets.
Hij had gister al kunnen komen, alleen kon ik zelf niet in de middag (was toevallig gister vrij vanwegen motor examen) en hun niet in de ochtend/avond.
Valt me niet tegen deze snelheid, was al een beetje huiverig omdat het toch UPC is.
Morgen maar even afwachten maar tot nu toe, ben ik iig nog een tevreden nieuwe klant.
[ Voor 13% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 18:41 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 48% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 18:42 ]
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 13-09-2012 19:23 ]
Waarom zou ik op de tablet niet op horizon.tv inloggen?? Android ondersteund gewoon flash.funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:41:
[...]
Horizon.tv is alleen via desktop/laptop toegankelijk en daarmee kijk je de beschikbare streams (niet alle zenders) die jij in je bestaande digitale tv pakket mag zien (Starter, Royaal ofwel Horizon Basis, Extra).
Via tablet/iPhone,iPod met iOS 4 of hoger moet je met een aparte 'Horizon.tv' app toegang krijgen om niet alleen een gids te zien maar ook de tv streams te kijken. De app voor iOS is sinds vandaag uit. Android volgt pas begin 2013. Of de site op een Windows tablet werkt weet ik niet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:40 ]
Nadeel van de admin interface is dat je er standaard van buitenaf aan kunt.. dus als je geen instellingen zelf aanpast, Horizon als router gebruikt, en iemand je IP kent, kunnen mensen van buitenaf inloggen als admin/admin en je leven zuur maken. Neem aan dat de monteur het wachtwoord wel aanpast, maar goed, die is nog niet langs geweest. Dus wel even opletten, toch wel een security risk. Admin wachtwoord onderop de mediabox printen (net als Wifi passwords) ipv admin/admin was beter geweest!l3art schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:18:
Admin interface is wel zo makkelijk, maar even kijken hoe ik daar in kom, weet het ip adres ff niet. Maar daar is wel achter te komen natuurlijk.
edit: hebbes
[ Voor 9% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 19:33 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 17% gewijzigd door grippa op 13-09-2012 21:22 ]
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Mogelijk goed nieuws: nu ik port forwarding / DMZ heb ingesteld kan ik van buitenaf niet meer op de admin interface. Van binnenuit wel nog steeds, zelfs als ik het externe IP gebruik. Ik weet niet zeker of dat vantevoren ook al was, maar mogelijk is het dus niet zo'n risico als ik dacht, whew!l3art schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:30:
Wachtwoord heb ik al aangepast zodra ik ingelogd was. Dus met admin/admin komen ze bij mij nu niet meer binnen. Op zich is het allemaal wel te doen, maar voor mensen die er nog minder verstand van hebben dan de gemiddelde GoT'er hier komen er niet zo makkelijk is met die extreme basis handleiding.
Verwijderd
- Ruud
Bedankt !Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:33:
Er staat sinds heden een handleiding op de site van UPC: http://www.upc.nl/pdf/upc...nstallatiehandleiding.pdf
Nederlands is makkelijker als je denkt
[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 14-09-2012 10:46 ]
Dat laatste schijnt nou net het probleem te zijn, zie ook de berichten op twitter. Zodra men terug gaat naar de "originele" staat dan werkt het wel.Rev! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:19:
Bij mij blijft die Horizon app eeuwig laden als ik een zender aanklik, meer mensen dat probleem?
Het is een Ipad 3, wel gejailbreakt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Ja je kunt de Horizon box gebruiken om via wifi te koppelen met je bestaande netwerk en daarna de UTP poorten gebruiken om nog andere systemen aan te sluiten.driel24 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:50:
[...]
Bij de keuze "bestaand" kun je kiezen om de horizon draadloos of bedraad naar de router terug te koppelen.
Als je kiest voor draadloos :
- Kun je nadat dat gebeurt is een pc via utp aansluiten in je netwerk op de horizon ?
Het maakt niet uit of je kiest voor nieuw of bestaand.SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:08:
Ik hoop dat als je kiest voor "bestaand" dat de Horizon als switch functioneert - er loopt maar 1 UTP kabel van de meterkast naar de huiskamer, en daar zit nu de Xtreamer op. Dan kan de Horizon daar mooi tussen!
Kan ik de Horizon dan wel als 2e access point gebruiken? Kan ik daar exact dezelfde naam als SSID instellen als het modem, zodat de devices gewoon de sterkste pakken, of werkt wifi niet zo?
Ik zit hier dus ook aan te denken....SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:08:
Ik hoop dat als je kiest voor "bestaand" dat de Horizon als switch functioneert - er loopt maar 1 UTP kabel van de meterkast naar de huiskamer, en daar zit nu de Xtreamer op. Dan kan de Horizon daar mooi tussen!
Kan ik de Horizon dan wel als 2e access point gebruiken? Kan ik daar exact dezelfde naam als SSID instellen als het modem, zodat de devices gewoon de sterkste pakken, of werkt wifi niet zo?
Ik wil juist via UTP koppelen en dan de andere 3 poorten gebruiken voor Blu ray en Xtreamer.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:26:
[...]
Ja je kunt de Horizon box gebruiken om via wifi te koppelen met je bestaande netwerk en daarna de UTP poorten gebruiken om nog andere systemen aan te sluiten.
Aha, maar ik heb die keuze nergens hoeven maken, ben benieuwd welke default zij gepakt hebben dan.Het maakt niet uit of je kiest voor nieuw of bestaand.
Enige verschil tussen die twee opties is dat je de DHCP server in/uitschakelt die erin zit.
Bij UPC staat in het systeem welke diensten er naar je Horizon worden overgezet.
BIj mij is dat dus alleen de TV, het internet + bellen blijft op mijn huidige modem actief.
Misschien niet, maar ik heb geen zin in een device wat de hele dag 40 watt staat te trekken. Het huidige modem verbruikt een fractie daarvan.De Horizon box kun je altijd als switch gebruiken (alleen niet in de allerlaagste standby mode, maar dat kun je zelf instellen).
De Horizon kun je als 2e accesspoint instellen naast je huidige wifi.
Ik zou niet hetzelfde SSID gebruiken, als je dat wil moet je technisch gezien je wifi instellen als extender en dat kan de Horizon niet.
Let wel er zit zowel 2.4Ghz als 5Ghz in de Horizon die je tegelijkertijd kunt gebruiken, heb je dan je bestaande wifi nog wel nodig?
[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 14-09-2012 10:55 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat zal in ieder geval problemen opleveren als je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dat zal dan niet werken.
Je kunt m ook in ultrazuinige mode zetten, dan verbruikt ie maar een paar watt, maar is wel het netwerk uit. En opstarten duurt dan een minuut.hostje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:02:
[...]
Dat zal in ieder geval problemen opleveren als je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dat zal dan niet werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Derr_Hans op 14-09-2012 11:15 ]
Lijkt me inderdaad een betere optie dan er een powerswitch tussen zetten die dat ding volledig uitzet. De 'normale' settop boxen van UPC doen ook geregeld updates van allerlei zaken (programmagids, firmware, etc.) als dat ding in standby staat. Ik weet niet of de Horizon dat ook doet, maar die updates zullen dan ook niet binnen komen als die Horizon volledig uit staat.SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:08:
[...]
Je kunt m ook in ultrazuinige mode zetten, dan verbruikt ie maar een paar watt, maar is wel het netwerk uit. En opstarten duurt dan een minuut.
[ Voor 28% gewijzigd door mexxdude op 14-09-2012 12:13 ]
Verwijderd
Kan prima, zo heb ik het ook gedaan.SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:34:
Ik wil juist via UTP koppelen en dan de andere 3 poorten gebruiken voor Blu ray en Xtreamer.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 12:06 ]
Je bent zelf de VPN aanbiedermexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:01:
Kan iemand mij vertellen hoe ik buiten het upcnetwerk toch naar de horizonstreams kan kijken via VPN? Welke VPNaanbieder? Newbiequestion waarschijnlijk ;-) Ik kan wel inloggen. Maar wil het aankomend weekend gebruiken buiten het netwerk. Las ergens dat dit mogelijk is. BVD
Okay maar via openvpn kan ik alleen naar engeland en america poorten. MMMM zal even verder kijken. Moet vast iets anders downloaden. Thxbasst85 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:17:
[...]
Je bent zelf de VPN aanbiederKan bijvoorbeeld met OpenVPN.
mexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:23:
[...]
Okay maar via openvpn kan ik alleen naar engeland en america poorten. MMMM zal even verder kijken. Moet vast iets anders downloaden. Thx
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Inderdaad:AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:25:
[...]
![]()
Je thuis PC is de host (server)
Je locatie PC/laptop is de client
Het is (simpelweg) een tunnel naar je thuislocatie 'bouwen'.
Thx dit is wat ik nodig heb dus! Wel ingewikkeld voor mij, maar zal mij er eens in verdiepen.
Google er eens op. Wellicht dat je dit document (pdf) dan tegenkomt...mexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:28:
[...]
Thx dit is wat ik nodig heb dus! Wel ingewikkeld voor mij, maar zal mij er eens in verdiepen.
nu moet het wel lukken! thx allAllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:30:
[...]
Google er eens op. Wellicht dat je dit document (pdf) dan tegenkomt...
Kan een hoop oorzaken hebben, maar bijvoorbeeld zoiets als een bouwfout (waarbij jouw kabel bij je buren terecht komt en vice versa) kan dit als oorzaak hebben, is iets wat bij XS4all/KPN net zo goed kan gebeuren, net zoals beschadigde kabels etc.Derr_Hans schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:27:
Monteur is voor vanavond gecanceld.
Had gister dus geen analoog signaal en nu moet er een signaal monteur komen.
Kunnen alleen overdag >.>
Signaal had er gister dus op moeten zitten, en er is dus wat fout gegaan volgens de beste man.
Deze monteur komt aanstaande Dinsdag tussen 12:00 en 18:00.
Als eenmaal het signaal er is dan kom ik er zelf wel uit met het installeren van die Horizon Box.
Hoop dat dit geen voorbode is, ben XS4ALL gewend en dit was altijd storing loos.
Dit kan gebeuren alleen weer jammer, had ik leuk kunnen spelen dit weekend.
Tuurlijk kan dat bij elke provider komenHenk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:33:
[...]
Kan een hoop oorzaken hebben, maar bijvoorbeeld zoiets als een bouwfout (waarbij jouw kabel bij je buren terecht komt en vice versa) kan dit als oorzaak hebben, is iets wat bij XS4all/KPN net zo goed kan gebeuren, net zoals beschadigde kabels etc.
[ Voor 6% gewijzigd door wheeler op 14-09-2012 15:33 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 30% gewijzigd door janvanduschoten op 14-09-2012 16:51 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Aangeven tijdens het bellen om te bestellen.Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:19:
Hoe hebben jullie de bestelling geplaatst dat je je oude modem kan behouden? We hebben hier al een Doscis 3 modem (Cisco). Wil namelijk de bridge mode behouden.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Kan je daar ook de VIP korting krijgen?MelvinB schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:44:
[...]
Aangeven tijdens het bellen om te bestellen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er is een fix voor het probleem met de jailbreak:funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:17:
Ik lees op het chelloo gebruikersforum dat er meer met dergelijk klachten zitten maar zodra ze de jailbreak ervanaf hadden gehaald dan kunnen ze wel ineens de zenders bekijken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kan niet direct met deze gegevens waar het aan kan liggen, maar ik zou zeggen begin eens bij het rechstreeks aansluiten op de pc ;eerste splitter, het liefst met een goede hirschman kabel.Oppie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:46:
Ik heb sinds een uurtje het combinatie pakket EL en Sport1. Ik zie dat de Sport1 HD zenders ook zichtbaar zijn, de EL HD zenders zijn gescrambled / storen heel erg. Volgens de UPC site zitten de EL HD zenders wel in het pakket. Het lijkt me dan ook dat er sprake is van een probleem.
Situatie: Groene kabel -> UPC splitter -> Kabel 5meter > splitter > Settopbox direct en kabel van 2M naar analoge TV.
Enig idee wat voor deze storing op de 2 specifieke EL HD zenders kan zorgen? De Sport 1 HD zenders worden feilloos getoond.
Dit bericht kan verwijderd worden.Oppie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:46:
Ik heb sinds een uurtje het combinatie pakket EL en Sport1. Ik zie dat de Sport1 HD zenders ook zichtbaar zijn, de EL HD zenders zijn gescrambled / storen heel erg. Volgens de UPC site zitten de EL HD zenders wel in het pakket. Het lijkt me dan ook dat er sprake is van een probleem.
Situatie: Groene kabel -> UPC splitter -> Kabel 5meter > splitter > Settopbox direct en kabel van 2M naar analoge TV.
Enig idee wat voor deze storing op de 2 specifieke EL HD zenders kan zorgen? De Sport 1 HD zenders worden feilloos getoond.
[ Voor 19% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-10-2012 23:48 ]
Verwijderd
VodafoneZiggo-webcare
Had afstandbediening al wel ingesteld voor de juiste tv. Zocht alleen de juiste knop om van input te switchen.VodafoneZiggo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:53:
@Slommer De afstandbediening van UPC kun je wel instellen op je TV toestel. Als dit gedaan is kun je doormiddel van de TV knop en de knop AV je toetsel op het gewenste HDMI kanaal zetten.
Hier kun je meer informatie vinden over het instellen van de afstandbediening: http://vragen.upc.nl/app/...id/84/kw/afstandbediening
[ Voor 27% gewijzigd door Qosmic op 29-10-2012 12:31 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
VIndt het raar dat op zolder wel alle zenders het goed doen. En in de woonkamer met een 5m kabel werkt het niet zoals het zou moeten.DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:41:
Bij mij was het opgelost met een nieuwe kabel. Hirschmann 10m.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq