Verwijderd

uhm... handleiding... :P
Ah... nog in de doos, in mint condition. :D

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
joopworst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:30:
Ik heb de app geïnstalleerd uit de app-store op mijn iPad en het werkt tot nu toe prima. De Horizon TV app biedt alleen nog geen mogelijkheid een lijst met favorieten aan te maken.
Dat vond ik ook een gemiste feature dat je dat alleen nog maar via horizon.tv kunt aanmaken (zie hier en hier) en niet via de app. Het heeft wel zijn invloed op de app gelukkig.

Net zelf ook even thuis geprobeerd en werkt vrij goed allemaal. Mooie beeldkwaliteit en snelle response op pauze/play op mijn iPhone 3GS met iOS5.1.1 (non-jailbreak).

Een paar punten van opbouwende kritiek (zoals altijd):
- favoriete zenders kunnen in de app niet gekozen/verwijderd worden met de 'sterren' in de tvgids zoals op de horizon.tv website
- aflevering/uitzending gemist staat wat weggestopt onder een vreemde naam namelijk 'Meer' > 'Zenders'
- als ik de zoekfunctie gebruik en probeer om het NOS Journaal terug te zien van vanmorgen, gisteren als ik zoek op 'journaal' of 'nos journaal' dan zie ik veel 'nos journaal - aflevering 1' staan maar geen data of tijd in de zoekresultaten. Vrij vaag. Overigens worden de aflevering ook twee keer weergegeven met een soort sub menu weergave.
- je kunt (nog) niet series/films kopen via de app. Dit kan alleen via Horizon.tv. Je kunt overigens na aanschaffen op de site wel terugkijken via de app.
- het inladen van de 'tv kijken' gids informatie (zender logo en vooral programma info) duurt vrij lang. In sommige gevallen blijft 'Geen informatie beschikbaar' staan.
- het selecteren van een genre in de gids gaat wel maar vervolgens blijft hij zeer lang staan om vervolgens wel de resultaten met bijv. 'speelfilm' of 'komedie' weer te geven en het vervolgens scrollen naar een later tijdstip verloopt helemaal erg traag. Mogelijk heeft dit te maken met mijn 'oude' 3GS.
- speelfilms van vanavond lijken niet allemaal te zien te zijn. Ik zie alleen Shorts, MGM, Arte en Film1 staan. Terwijl er op RTL7,Veronica en de Duitse zenders ook op primetime films zijn.
Erwinh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:25:
[...]

Ik krijg de melding "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken".
Ik ben wel ingelogd met mijn account, zit alleen niet thuis (en ook niet op een UPC ip-adres). Werkt de app alleen thuis en/of alleen als het via UPC gaat?
(Mijn abonnement staat al wel goed op "Digitale TV - Horizon TV Standaard" in mijnupc)
heb je niet toevallig een iPhone, iPod die gejailbreaked is? Ik lees op het chelloo gebruikersforum dat er meer met dergelijk klachten zitten maar zodra ze de jailbreak ervanaf hadden gehaald dan kunnen ze wel ineens de zenders bekijken.

Verwijderd

Over Twonky, heb ze net daarover gebeld dat de link het niet doet.
Dat kan kloppen, de code moet worden aangevraagd door UPC bij Twonky.
Dat gaat in batches en daar gaat wat tijd overheen (maximaal 1 week).
Als tijdelijke oplossing bieden ze aan:

http://www.twonky.com/upfiles/TwonkySpecial.exe

Daar kun je op een later moment dan de code op inkloppen.

Nou alleen vergeten te vragen voor hoeveel apparaten je een licentie geldig is.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:00:
Ik heb de bluray van Planet Earth eens gekopieerd naar mijn NAS, gewoon de mappen.
De Horizon ziet mijn NAS.
De Horizon is via een optische kabel aangesloten op mijn DTS receiver.

Wanneer ik de 00000.m2ts file afspeel gebeurd er het volgende:
- audio is Nederlands (ik zie geen optie(s) om dat te veranderen), noch om de subtitles aan/uit te zetten.
- kwaliteit is prima
- geluid is DD5.1 (geen DTS)

Wanneer ik dezelfde file in VLC open kan ik kiezen tussen 3 audio streams
- NL DD5.1
- NL DTS
- EN DD5.1

.ISO bestanden kan mijn NAS niet streamen (WD Live 3TB), dus dat kan ik niet testen.
Kun je er ook gewoon een usb stick (of HDD) in stoppen en films afspelen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TV kijken op je PC gaat dat dan ook via twonky ?

Als ik het goed begrijp gaat dat via het internet en niet via de Horizon Box ?

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Derr_Hans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:28:
TV kijken op je PC gaat dat dan ook via twonky ?

Als ik het goed begrijp gaat dat via het internet en niet via de Horizon Box ?
twonky is volgens mij alleen om media vanaf je pc naar de Horizon box te streamen,

kijken doe je op de pc/laptop/tablet gewoon door in te loggen op horizon.tv.

ik heb zelf nog niet de Horizon-app (android tablet en telefoons in gebruik), maar volgens mij is dat vooral een interactieve tv-gids.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

driel24 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:25:
[...]

Kun je er ook gewoon een usb stick (of HDD) in stoppen en films afspelen ?
Heb er een USB stick met wat JPG's ingestopt en die ziet ie niet.
Ook op chelloo.com staat dat de USB poorten niet actief zijn.

• driel24
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:33:
[...]

Heb er een USB stick met wat JPG's ingestopt en die ziet ie niet.
Ook op chelloo.com staat dat de USB poorten niet actief zijn.
Onbegrijpelijk !
Twonky etc etc gaat ze heel veel vragen opleveren
Usb mediaplayer is toch veel gemakkelijker.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:17:

heb je niet toevallig een iPhone, iPod die gejailbreaked is? Ik lees op het chelloo gebruikersforum dat er meer met dergelijk klachten zitten maar zodra ze de jailbreak ervanaf hadden gehaald dan kunnen ze wel ineens de zenders bekijken.
Nope, een originele new iPad met 5.1.1, maar niet nogmaals niet thuis.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:30:
[...]

kijken doe je op de pc/laptop/tablet gewoon door in te loggen op horizon.tv.

ik heb zelf nog niet de Horizon-app (android tablet en telefoons in gebruik), maar volgens mij is dat vooral een interactieve tv-gids.
Horizon.tv is alleen via desktop/laptop toegankelijk en daarmee kijk je de beschikbare streams (niet alle zenders) die jij in je bestaande digitale tv pakket mag zien (Starter, Royaal ofwel Horizon Basis, Extra).

Via tablet/iPhone,iPod met iOS 4 of hoger moet je met een aparte 'Horizon.tv' app toegang krijgen om niet alleen een gids te zien maar ook de tv streams te kijken. De app voor iOS is sinds vandaag uit. Android volgt pas begin 2013. Of de site op een Windows tablet werkt weet ik niet.
Erwinh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:39:
[...]

Nope, een originele new iPad met 5.1.1, maar niet nogmaals niet thuis.
Je bent niet thuis begrijp ik dat goed? Dan alleen via VPN mogelijk of anders alleen thuis (via WIFI) mogelijk of op een ander UPC netwerk waar Internet wordt afgenomen van UPC.

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb ook het probleem dat de horizon app aangeeft dat mijn abbo niet geschikt is.
Ben wel thuis op m'n Wifi. Zowel op iPad als op iPhone.
Iemand een idee? Als ik inlog op mijn UPC zie ik dat het abonnement goed staat. Terwijl ik dit aan het tikken was stond ik in de wacht bij UPC. De koppeling kan 24 uur duren geven ze aan. Dus op het moment dat je de app installeerd kan het 24 uur duren.

We wachten maar weer af...

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
thomastvd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:36:
Ik heb ook het probleem dat de horizon app aangeeft dat mijn abbo niet geschikt is.
Ben wel thuis op m'n Wifi. Zowel op iPad als op iPhone.
Iemand een idee? Als ik inlog op mijn UPC zie ik dat het abonnement goed staat. Terwijl ik dit aan het tikken was stond ik in de wacht bij UPC. De koppeling kan 24 uur duren geven ze aan. Dus op het moment dat je de app installeerd kan het 24 uur duren.

We wachten maar weer af...
Had er ook eerst last van. Na 45 minuten was de melding weg en had ik beeld! Eventjes geduld dus! :)

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
laurentbas schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:58:
[...]

Had er ook eerst last van. Na 45 minuten was de melding weg en had ik beeld! Eventjes geduld dus! :)
Dat is beter dan 24 uur! Er is ineens nog iets mis gegaan bij UPC. Ik had ervoor gekozen om de bestaande situatie te behouden. Dus oude moden en eigen router. Ineens was m'n internet weg. Dus net weer even gebeld. En mij oude modem is gedeactiveerd en de horizon box geactiveerd. Dit moet nu weer terug gezet worden. Kan 48 uur duren.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Derr_Hans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:40:
[...]

Het verbaasde me eigenlijk dat het zo snel ging, er staat tot zo'n 48uur levertijd van het pakket iig toen ik het had aangevraagd. Ook afspraak met de monteur die moest komen van die vriendelijk telefoon man omdat het een nieuwe dienst is en dan gewoon goed gecontrolleerd zou worden, hij is al aangesloten zou alleen telefonisch gactiveerd moeten worden denk ik. Laat ik die monteur wel doen anders kom hij ook voor niets.

Hij had gister al kunnen komen, alleen kon ik zelf niet in de middag (was toevallig gister vrij vanwegen motor examen) en hun niet in de ochtend/avond.

Valt me niet tegen deze snelheid, was al een beetje huiverig omdat het toch UPC is.
Morgen maar even afwachten maar tot nu toe, ben ik iig nog een tevreden nieuwe klant.
n
hier zelfde
net gebeld en een t en t was er nog niet
wel dat het was aangemaakt

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Heb de schrik van m'n leven gehad na een poging om mijn thuisnetwerk in ere te herstellen: geen internet meer.. en de monteur komt pas over 2 weken!

Ik had in de Horizon admin interface DHCP uitgezet, maar mijn eigen router vond dat hij geen internetverbinding doorkreeg, dus ik kon alleen lokaal werken. En daarna kon ik niet meer op de Horizon interface komen om de boel recht te trekken.. in principe kan de Horizon router volgens mij alles wat ik nodig heb qua port forwarding enzo, dus dan degradeer ik m'n eigen router maar tot bridge en zet ik de Horizon WiFi uit.

Totdat ik me besefte dat zelf hard IPs instellen natuurlijk wel gewoon nog werkte, dus mijn PC op 192.168.192.3 gezet en op 192.168.192.1 ingelogd. Nu kan ik de boel weer herstellen, al zal ik wel voorzichtiger zijn :P

Edit: was de clue vergeten - factory reset van de mediabox reset NIET de routerinstellingen! Mijn SSID was nog hetzelfde als voor de factory reset, en mijn aangepaste admin wachtwoord ook. Net als helaas de problematische DHCP setting.

[ Voor 13% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 18:41 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
Zo terug van mn werk, en de installateur heeft netjes zijn werk gedaan (het installeren dan, opruimen zijn ze niet van). Maar alles werkt, dat wil zeggen het internet, en de tv (bellen gebruiken we niet).

Alleen wat is het aanpassen van de SSID en het wachtwoord een crime daar moeten ze echt een andere manier voor bedenken. Wat een geduld moet je daar voor hebben. En als het dan gelukt is, dan slaat hij het blijkbaar niet op. Hier in ieder geval niet. SSID en wachtwoord zijn nog steeds het originele wachtwoord en SSID naam.

Wat betreft de beeldkwaliteit ben ik nu wel uitermate tevreden. Ziet er goed uit. Beter dan ik had met de vorige alles-in-1-pakket. Nu binnenkort maar eens uitvogelen hoe alles precies werkt, al is het allemaal volgens mij redelijk intuïtief.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Als je het durft kun je die ook vanuit de admin interface aanpassen, gewoon met toetsenbord :)
Wel op eigen risico, zie hierboven!

Ik kan trouwens geen fixed IP adressen uitdelen vanaf die router, dus zal al m'n apparatuur moeten instellen op fixed IP ipv DHCP vrees ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 18:42 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Admin interface is wel zo makkelijk, maar even kijken hoe ik daar in kom, weet het ip adres ff niet. Maar daar is wel achter te komen natuurlijk.

edit: hebbes :)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 13-09-2012 19:23 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:41:
[...]

Horizon.tv is alleen via desktop/laptop toegankelijk en daarmee kijk je de beschikbare streams (niet alle zenders) die jij in je bestaande digitale tv pakket mag zien (Starter, Royaal ofwel Horizon Basis, Extra).

Via tablet/iPhone,iPod met iOS 4 of hoger moet je met een aparte 'Horizon.tv' app toegang krijgen om niet alleen een gids te zien maar ook de tv streams te kijken. De app voor iOS is sinds vandaag uit. Android volgt pas begin 2013. Of de site op een Windows tablet werkt weet ik niet.
Waarom zou ik op de tablet niet op horizon.tv inloggen?? Android ondersteund gewoon flash.

Echter lrijg ik overal de melding dat de stream niet onder mijn abbo valt welke zender ik ook aanklik

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Derr_Hans
  • Niet online
Box aangesloten, nu maar eens aan gezet..

Box blijft maar op R scanning staan tot 50% en daarna reset hij..
Morgen is de monteur er, dacht ffkes te proberen want ja meer aansluiten dan de COAX kabel van het punt waar UPC binnen komt naar de Horizon box stelt niets voor natuurlijk.

Het is mijn eerste UPC abonnement sinds ik hier woon.
Mijn UPC geeft alleen aan dat ik Kabel en Radio heb en niet het Horizon pakket.

Wacht morgen wel af want UPC wachtrij is erg lang en dat met mobiel is niet geinig.

Verwijderd

Wat me opvalt bij het afspelen van Full HD content vanaf mijn NAS/PC via de Horizon, er zit een overscan in blijkbaar.

Kijk ik een videoclip waar rechts boven in een logo staat, dan is dat deels buiten beeld.
Kijk ik exact dezelfde clip op dezelfde TV (ook via HDMI aangesloten op de pc) dan blijft het logo wel goed in beeld.

Heb al zitten zoeken in Twonky maar daar kan ik geen overscan setting vinden.
In de Horizon ook nog niet kunnen ontdekken.

Jammer trouwens dat niet alle opties via de webinterface zijn te beheren.

En wat ik écht storend vind, is bij het zappen zie je uitsluitend het huidige programma, niet het programma wat daarna uitgezonden wordt. Kan ook nergens vinden of ik dat nog ergens in kan stellen.

Oh en waar is de digitale radio gebleven... :?
-edit- gevonden, vanaf kanaal 800 (840 en hoger beginnen de bekende zenders)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:40 ]

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

l3art schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:18:
Admin interface is wel zo makkelijk, maar even kijken hoe ik daar in kom, weet het ip adres ff niet. Maar daar is wel achter te komen natuurlijk.

edit: hebbes :)
Nadeel van de admin interface is dat je er standaard van buitenaf aan kunt.. dus als je geen instellingen zelf aanpast, Horizon als router gebruikt, en iemand je IP kent, kunnen mensen van buitenaf inloggen als admin/admin en je leven zuur maken. Neem aan dat de monteur het wachtwoord wel aanpast, maar goed, die is nog niet langs geweest. Dus wel even opletten, toch wel een security risk. Admin wachtwoord onderop de mediabox printen (net als Wifi passwords) ipv admin/admin was beter geweest!

Port forwarding krijg ik nog niet aan de praat, misschien is er een reset voor nodig? Maar dat kan weer niet via de admin interface, tis toch net iets te beperkt allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Myedvyed op 13-09-2012 19:33 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wachtwoord heb ik al aangepast zodra ik ingelogd was. Dus met admin/admin komen ze bij mij nu niet meer binnen. Op zich is het allemaal wel te doen, maar voor mensen die er nog minder verstand van hebben dan de gemiddelde GoT'er hier komen er niet zo makkelijk is met die extreme basis handleiding.

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 17:39
Beste,

Sinds kort woon ik alleen en heb upc internet & digitale tv aangeschaft. Heb alleen geen tv toestel en ga deze ook niet aanschaffen. Ik wil dus graag via mijn computer het signaal ontvangen. Vroeger gebruikte ik een tv-kaart in combinatie met een coax cabel. Echter heb ik nu de upc mediabox aangesloten met een hdmi kabel op mijn moederbord HDMI ingang. Via windows media center o.i.d krijg ik geen beeld. Vraag me af of dit eigenlijk wel kan werken? Heb ik een hdmi tv kaart nodig? Iemand ervaring?

Groet:)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

gewoon rechtstreeks op je monitor.

Er zit vast ergens een kopieerprotectie op de mediabox die er voor zorgt dat je niet via een pc kunt kijken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• grippa
Er zit iig geen hdmi aansluiting op mij monitor, ik ben bekend met hdmi naar dvi converters maar dan is het of tv kijken of de pc gebruiken. En dat wil ik nou juist niet :(

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als jouw moederbord HDCP heeft, dan gaat het werken. Heeft die dat niet, dan lukt het niet. Geldt overigens ook voor monitoren, er zijn er nog die geen HDCP ondersteunen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• vossie11
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-08 10:15
Zeker dat het geen HDMI Output is op je moederbord?

• grippa
Inderdaad, is een HDMI output waarschijnlijk.
Mijn mobo:
pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP

Van asrock website:
- Supports HDCP function with DVI and HDMI ports

[ Voor 17% gewijzigd door grippa op 13-09-2012 21:22 ]

• vossie11
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-08 10:15
Ik denk dat het niet zo makkelijk is om de mediabox aan je pc te krijgen. Denk dat je beter kan gaan voor het switchen tussen pc en mediabox.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Waarom kijk je niet via horizon.tv?

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Koop een 2e monitor met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

l3art schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:30:
Wachtwoord heb ik al aangepast zodra ik ingelogd was. Dus met admin/admin komen ze bij mij nu niet meer binnen. Op zich is het allemaal wel te doen, maar voor mensen die er nog minder verstand van hebben dan de gemiddelde GoT'er hier komen er niet zo makkelijk is met die extreme basis handleiding.
Mogelijk goed nieuws: nu ik port forwarding / DMZ heb ingesteld kan ik van buitenaf niet meer op de admin interface. Van binnenuit wel nog steeds, zelfs als ik het externe IP gebruik. Ik weet niet zeker of dat vantevoren ook al was, maar mogelijk is het dus niet zo'n risico als ik dacht, whew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:40

moosterbaan

Gamerstag: cusmar21

Ik heb gister de horizon box binnen gekregen, Ik zit erg te twijfelen om hem zelf te installeren of wachten tot dinsdag als de monteur komt. Ik kan het niet maken om van het weekend geen televisie en internet te hebben. Mijn vriendin word compleet gek dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat sinds heden een handleiding op de site van UPC: http://www.upc.nl/pdf/upc...nstallatiehandleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
De monteur komt tussen 17:00 en 22:00.

Heb nog steeds geen signaal, ook niet analoog op mijn tv.
Hopelijk doet UPC even die grijze kast open tegenover mijn appartement en dat het dan gefixed is.

heb me aangemeld bij Mijn UPC, blijkbaar kan het 24 uur duren voordat deze actief te gebruiken is voor Horizon.tv

Ben benieuwd hoe het werk, heb inwezen alles al aangesloten.
Hij hoeft alleen maar de Lijn te activeren en zou kunnen gaan.

Horizon box blijft offline geven in zijn display..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
Ik werd gistermiddag gebeld door de helpdesk met de vraag of ik een afspraak wilde maken voor een monteur, of dat ik Horizon zelf wilde installeren. Ik heb het laatste aangegeven, want voorgaande mediaboxen heb ik ook probleemloos zelf aan kunnen sluiten.

Afpsraak met de monteur is blijkbaar dus niet nodig.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Bedankt !

Bij de keuze "bestaand" kun je kiezen om de horizon draadloos of bedraad naar de router terug te koppelen.
Als je kiest voor draadloos :
- Kun je nadat dat gebeurt is een pc via utp aansluiten in je netwerk op de horizon ?
(gemakkelijk om je smart tv op internet aan te sluiten.)
- Streamen van films van de laptop naar de horizon is dan wel een hoop data door de lucht.
Eerst draadloos van de laptop naar het "oude"modem en daarna weer draadloos naar de horizon.
Kan me niet voorstellen dat een 1080p streamen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Ik hoop dat als je kiest voor "bestaand" dat de Horizon als switch functioneert - er loopt maar 1 UTP kabel van de meterkast naar de huiskamer, en daar zit nu de Xtreamer op. Dan kan de Horizon daar mooi tussen!

Kan ik de Horizon dan wel als 2e access point gebruiken? Kan ik daar exact dezelfde naam als SSID instellen als het modem, zodat de devices gewoon de sterkste pakken, of werkt wifi niet zo?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
WiFi werkt op die manier, maar! Wat er gebeurd, is dat hij bij het aanzetten of thuis komen (in het geval van je telefoon bijvoorbeeld) de sterkste pakt, maar loop je naar een plek waarbij die verbinding zwakker is, dan behoud hij die totdat de verbinding weg valt en er opnieuw gezocht wordt.

Kreeg net de mededeling dat we wellicht van het weekend Horizon aan gaan schaffen. Alleen zit toch met die zenders nog steeds.

Wat ik zelf zou willen op dit moment is Horizon als 2e access point zoals SeatRider zegt en daarnaast als Switch in de woonkamer zodat daar de PS3, 360, Wii en Dune speler aangesloten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Nou, niet zo heel boeiend die handleiding, het gaat er meer om of je Horizon online komt als je het pakket hebt uitgepakt, en JA daar kan een monteur meer betekenen dan jijzelf, zeker als India gebeld moet worden.

En is dat Twonky nou echt nodig, waarom niet gewoon bestandsdeling en standaard dlna gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 14-09-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bij mij blijft die Horizon app eeuwig laden als ik een zender aanklik, meer mensen dat probleem?

Het is een Ipad 3, wel gejailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Rev! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:19:
Bij mij blijft die Horizon app eeuwig laden als ik een zender aanklik, meer mensen dat probleem?

Het is een Ipad 3, wel gejailbreakt.
Dat laatste schijnt nou net het probleem te zijn, zie ook de berichten op twitter. Zodra men terug gaat naar de "originele" staat dan werkt het wel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:50:
[...]

Bij de keuze "bestaand" kun je kiezen om de horizon draadloos of bedraad naar de router terug te koppelen.
Als je kiest voor draadloos :
- Kun je nadat dat gebeurt is een pc via utp aansluiten in je netwerk op de horizon ?
Ja je kunt de Horizon box gebruiken om via wifi te koppelen met je bestaande netwerk en daarna de UTP poorten gebruiken om nog andere systemen aan te sluiten.
SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:08:
Ik hoop dat als je kiest voor "bestaand" dat de Horizon als switch functioneert - er loopt maar 1 UTP kabel van de meterkast naar de huiskamer, en daar zit nu de Xtreamer op. Dan kan de Horizon daar mooi tussen!

Kan ik de Horizon dan wel als 2e access point gebruiken? Kan ik daar exact dezelfde naam als SSID instellen als het modem, zodat de devices gewoon de sterkste pakken, of werkt wifi niet zo?
Het maakt niet uit of je kiest voor nieuw of bestaand.
Enige verschil tussen die twee opties is dat je de DHCP server in/uitschakelt die erin zit.
Bij UPC staat in het systeem welke diensten er naar je Horizon worden overgezet.
BIj mij is dat dus alleen de TV, het internet + bellen blijft op mijn huidige modem actief.

De Horizon box kun je altijd als switch gebruiken (alleen niet in de allerlaagste standby mode, maar dat kun je zelf instellen).

De Horizon kun je als 2e accesspoint instellen naast je huidige wifi.
Ik zou niet hetzelfde SSID gebruiken, als je dat wil moet je technisch gezien je wifi instellen als extender en dat kan de Horizon niet.
Let wel er zit zowel 2.4Ghz als 5Ghz in de Horizon die je tegelijkertijd kunt gebruiken, heb je dan je bestaande wifi nog wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:08:

Ik zit hier dus ook aan te denken....
Ook ik heb 1 hoge kwaliteit coax van de meterkast naar de tv (speciaal voor "on demand") en 1x utp.
Misschien is het beter om juist het modem in de meterkast als switch te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:26:
[...]

Ja je kunt de Horizon box gebruiken om via wifi te koppelen met je bestaande netwerk en daarna de UTP poorten gebruiken om nog andere systemen aan te sluiten.
Ik wil juist via UTP koppelen en dan de andere 3 poorten gebruiken voor Blu ray en Xtreamer.
Het maakt niet uit of je kiest voor nieuw of bestaand.
Enige verschil tussen die twee opties is dat je de DHCP server in/uitschakelt die erin zit.
Bij UPC staat in het systeem welke diensten er naar je Horizon worden overgezet.
BIj mij is dat dus alleen de TV, het internet + bellen blijft op mijn huidige modem actief.
Aha, maar ik heb die keuze nergens hoeven maken, ben benieuwd welke default zij gepakt hebben dan.

Ik dacht dat als ik "bestaand" koos, dat hij ook automatisch stopte met als modem functioneren.
De Horizon box kun je altijd als switch gebruiken (alleen niet in de allerlaagste standby mode, maar dat kun je zelf instellen).

De Horizon kun je als 2e accesspoint instellen naast je huidige wifi.
Ik zou niet hetzelfde SSID gebruiken, als je dat wil moet je technisch gezien je wifi instellen als extender en dat kan de Horizon niet.
Let wel er zit zowel 2.4Ghz als 5Ghz in de Horizon die je tegelijkertijd kunt gebruiken, heb je dan je bestaande wifi nog wel nodig?
Misschien niet, maar ik heb geen zin in een device wat de hele dag 40 watt staat te trekken. Het huidige modem verbruikt een fractie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heeft er iemand een idee wat de Cisco EPC3925 verbruikt qua stroom? Dat zou voor mij de keuze bepalen of ik het huidige modem houd of de Horizon ga gebruiken als modem (wat ook hierboven staat, stand-by verbruik is dan wel hoog)
Ik ben gisteren al even op zoek gegaan maar ik kan nergens vinden wat het verbruik is en ik heb ook geen meter.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 14-09-2012 10:55 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Doordat de huidige box ook zoveel verbruikt heb ik zo'n stroom switch erop gezet.
De helft van de tijd staat hij bij mij volledig uit.

Mag de horizon wel uitgezet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
driel24 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:42:
...
Mag de horizon wel uitgezet worden ?
Dat zal in ieder geval problemen opleveren als je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dat zal dan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

hostje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:02:
[...]

Dat zal in ieder geval problemen opleveren als je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dat zal dan niet werken.
Je kunt m ook in ultrazuinige mode zetten, dan verbruikt ie maar een paar watt, maar is wel het netwerk uit. En opstarten duurt dan een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Hij wordt bij mij het hart van mijn netwerk (nu adsl) en als ik download dan doet mijn NAS dat.
Dus hij staat gewoon de heledag aan als mijn router, neem aan dat je dan een stand heb waar het media gedeelte uitgaat. Ik zal dus qua stroom meer verbruiken, maar op jaar basis valt het allemaal wel reuzen mee.

TV kijken doe ik toch op mijn PC en PC in de slaapkamer via Horizon.tv (dus verbruik van de box zal het zelfde zijn), en in enkele gevallen zal ik de box gebruiken om tv te kijken als ik iets op wil nemen of gewoon iets in goede kwaliteit wil zien (helaas zijn er weinig echte kwalitiets programma meer) of niet gestoord wil worden en dan staat de PC uit.

Kan helaas nog niet op Horizon.tv kijken, want mijn Horizon abonnement staat nog niet geactiveerd onder Mijn UPC. Denk zo maar even bellen in de pauze..

[ Voor 6% gewijzigd door Derr_Hans op 14-09-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:08:
[...]

Je kunt m ook in ultrazuinige mode zetten, dan verbruikt ie maar een paar watt, maar is wel het netwerk uit. En opstarten duurt dan een minuut.
Lijkt me inderdaad een betere optie dan er een powerswitch tussen zetten die dat ding volledig uitzet. De 'normale' settop boxen van UPC doen ook geregeld updates van allerlei zaken (programmagids, firmware, etc.) als dat ding in standby staat. Ik weet niet of de Horizon dat ook doet, maar die updates zullen dan ook niet binnen komen als die Horizon volledig uit staat.

@janvanduschoten hier staat dat de EPC3925 17 watt verbuikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
Kan iemand mij vertellen hoe ik buiten het upcnetwerk toch naar de horizonstreams kan kijken via VPN? Welke VPNaanbieder? Newbiequestion waarschijnlijk ;-) Ik kan wel inloggen. Maar wil het aankomend weekend gebruiken buiten het netwerk. Las ergens dat dit mogelijk is. BVD

[ Voor 28% gewijzigd door mexxdude op 14-09-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:34:
Ik wil juist via UTP koppelen en dan de andere 3 poorten gebruiken voor Blu ray en Xtreamer.
Kan prima, zo heb ik het ook gedaan.

Modem -> Firewall (h/w) -> Horizon - en daar dan op de PC, TV & BDR. 4 poortjes zitten vol.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
mexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:01:
Kan iemand mij vertellen hoe ik buiten het upcnetwerk toch naar de horizonstreams kan kijken via VPN? Welke VPNaanbieder? Newbiequestion waarschijnlijk ;-) Ik kan wel inloggen. Maar wil het aankomend weekend gebruiken buiten het netwerk. Las ergens dat dit mogelijk is. BVD
Je bent zelf de VPN aanbieder :) Kan bijvoorbeeld met OpenVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
basst85 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:17:
[...]

Je bent zelf de VPN aanbieder :) Kan bijvoorbeeld met OpenVPN.
Okay maar via openvpn kan ik alleen naar engeland en america poorten. MMMM zal even verder kijken. Moet vast iets anders downloaden. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:23:
[...]

Okay maar via openvpn kan ik alleen naar engeland en america poorten. MMMM zal even verder kijken. Moet vast iets anders downloaden. Thx
8)7
Je thuis PC is de host (server)
Je locatie PC/laptop is de client

Het is (simpelweg) een tunnel naar je thuislocatie 'bouwen'.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:25:
[...]

8)7
Je thuis PC is de host (server)
Je locatie PC/laptop is de client

Het is (simpelweg) een tunnel naar je thuislocatie 'bouwen'.
Inderdaad:
http://openvpn.net/index....ntation/howto.html#config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
Thx dit is wat ik nodig heb dus! Wel ingewikkeld voor mij, maar zal mij er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mexxdude schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:28:
[...]

Thx dit is wat ik nodig heb dus! Wel ingewikkeld voor mij, maar zal mij er eens in verdiepen.
Google er eens op. Wellicht dat je dit document (pdf) dan tegenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:30:
[...]

Google er eens op. Wellicht dat je dit document (pdf) dan tegenkomt...
nu moet het wel lukken! thx all :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
De Horizon installatie handleiding staat ondertussen ook al online:
http://www.upc.nl/pdf/upc...nstallatiehandleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Monteur is voor vanavond gecanceld.

Had gister dus geen analoog signaal en nu moet er een signaal monteur komen.
Kunnen alleen overdag >.>

Signaal had er gister dus op moeten zitten, en er is dus wat fout gegaan volgens de beste man.

Deze monteur komt aanstaande Dinsdag tussen 12:00 en 18:00.
Als eenmaal het signaal er is dan kom ik er zelf wel uit met het installeren van die Horizon Box.

Hoop dat dit geen voorbode is, ben XS4ALL gewend en dit was altijd storing loos.
Dit kan gebeuren alleen weer jammer, had ik leuk kunnen spelen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Derr_Hans schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:27:
Monteur is voor vanavond gecanceld.

Had gister dus geen analoog signaal en nu moet er een signaal monteur komen.
Kunnen alleen overdag >.>

Signaal had er gister dus op moeten zitten, en er is dus wat fout gegaan volgens de beste man.

Deze monteur komt aanstaande Dinsdag tussen 12:00 en 18:00.
Als eenmaal het signaal er is dan kom ik er zelf wel uit met het installeren van die Horizon Box.

Hoop dat dit geen voorbode is, ben XS4ALL gewend en dit was altijd storing loos.
Dit kan gebeuren alleen weer jammer, had ik leuk kunnen spelen dit weekend.
Kan een hoop oorzaken hebben, maar bijvoorbeeld zoiets als een bouwfout (waarbij jouw kabel bij je buren terecht komt en vice versa) kan dit als oorzaak hebben, is iets wat bij XS4all/KPN net zo goed kan gebeuren, net zoals beschadigde kabels etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:33:
[...]

Kan een hoop oorzaken hebben, maar bijvoorbeeld zoiets als een bouwfout (waarbij jouw kabel bij je buren terecht komt en vice versa) kan dit als oorzaak hebben, is iets wat bij XS4all/KPN net zo goed kan gebeuren, net zoals beschadigde kabels etc. :)
Tuurlijk kan dat bij elke provider komen :)
Heb er met mijn werk genoeg mee te maken gehad.

Ik had eerst KPN internetplus bellen (omdat ex dat toen wou inplaats van het dure xs4all) hier hadden wij dus wel storingen mee. Toen ze weg ging, ging KPN er vrolijk er achteraan en Xs4all genomen, sinds dien no-issues :)

Vandaar dat ik dat al aangaf "kan gebeuren".
Als het maar geen voorbode is, het blijft UPC en UPC heeft in verleden bij mijn ouders ook problemen gegeven (alleen tv was toen geen internet mogelijk met UPC) met storingen en klanteservice.

Ben tot nu toe nog goed geholpen, dus heb er nog vertrouwen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Nog even kort mijn installatie van gisteravond hier neerzetten:

In eerste instantie alles los getrokken wat ik had (Arris modem, analoge tv, wireless router) en de Horizon direct in coax gestopt. Kreeg na installatie de melding dat er geen UPC signaal (fout 1050) beschikbaar was. De moed schoot me al snel in de schoenen want ook na reboot van Horizonbox bleef de fout na ongeveer 10 minuten terugkomen. Ik heb toen modem weer aangesloten en alles terug gebracht na oude situatie maar de Horizon box aan splitter aangesloten en via router ook van internet voorzien.

Hierna ging installatie wel door en had ik wel digitale tv en loopt internet nu via Arris modem. Vanavond proberen om alles alsnog te verwijderen want beeld hapert nu vaak en ook is, volgens mij, mijn modem niet geschikt voor 60Mbs. Daarnaast lopen er nu 3 wifi netwerken doorelkaar en slokt Horizon 20+ ip nummers op van mijn router. Ga nu liever voor alles in één.

Vond het dus omslachtig gaan, kan ook zijn dat toevallig het signaal actief werd op moment dat ik ermee bezig was.

[ Voor 6% gewijzigd door wheeler op 14-09-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@wheeler: ik hoor het al.. ik ga morgen niet kloten met het zelf te installeren. De monteur doet het maandagmiddag maar ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hadden jullie al 60 / 120 MB verbinding voordat je ging installeren of zou dat niet uitmaken? Als het goed is komt de box vanmiddag en kan ik hem vanavond installeren.

Edit: Ik zie op "Mijn UPC " nog steeds mijn oude abonnement staan, moet dat eerst worden aangepast of maakt dat niet uit voor de installatie?

[ Voor 30% gewijzigd door janvanduschoten op 14-09-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn UPC loopt wat achter.. Zou niets uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Als je een oude modem hebt en de horizon alleen als tv-doos wilt gebruiken dan moet die vervangen worden. Sommige modems kunnen namelijk geen 60mb aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Osxy

Holy crap on a cracker

Hoe hebben jullie de bestelling geplaatst dat je je oude modem kan behouden? We hebben hier al een Doscis 3 modem (Cisco). Wil namelijk de bridge mode behouden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:40

moosterbaan

Gamerstag: cusmar21

Kan iemand het lokale Hulp nummer posten van upc. Ze hadden me gebeld om dat Door te geven ik hadden echter geen pen bijdehand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mijn Horizon komt morgen tussen 11:30 en 13:30 uur volgens tracktrace.
Ik gebruik em alleen voor tv, rest vd huidige apparatuur blijft in de meterkast.

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom met aansluiten morgen. ;)
Monteur zou 5 okt. komen.

Werkt de Harmony One al met deze box trouwens?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:19:
Hoe hebben jullie de bestelling geplaatst dat je je oude modem kan behouden? We hebben hier al een Doscis 3 modem (Cisco). Wil namelijk de bridge mode behouden.
Aangeven tijdens het bellen om te bestellen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Osxy

Holy crap on a cracker

MelvinB schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:44:
[...]

Aangeven tijdens het bellen om te bestellen.
Kan je daar ook de VIP korting krijgen?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de lanpoorten gigabit zijn van de SMT-G7400?
Ik kan nergens de volledge specs vinden en de upc HD kon me er ook niet aan helpen..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Attentie!

Ik heb meerdere topicreports gezien van mensen die de Horizon-discussie graag afgesplitst zien. Als iemand zich geroepen voelt om een nette TS te maken, meld dat dan hier even (zodat er geen dubbel werk gebeurt). Zodra die TS klaar is mag je mij _en_ mijn collega's een DM sturen en splitsen we de discussie af. OK?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nieuw topic aangemaakt voor de Horizon, [UPC Horizon] Ervaring en discussie. Uiteraard nog under construction, tips & aanvullingen zijn altijd welkom per DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica