• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
DirkT schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:06:
[...]

Bij mij precies andersom, vrijdag besteld, dinsdag in huis, vandaag pas een verzoek tot bellen met monteur. Heb het zelf aangesloten gisteren en het werkt aardig, alleen hangt het beeld om de 5 minuten, dus heb meteen weer teruggebeld om toch een monteur te laten komen. Mag hij mooi zorgen dat de kabel structuur in orde is. De monteur komt als het goed is zelfs vandaag al!
Ok bedankt en duidelijk beide. Heb het risico ;) van de afspraak maar genomen.
Hoop dat ik hem kan afbellen :+

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:40
Hier ook geen bevestigingsmail van de bestelling ontvangen, maar die komt dus blijkbaar pas als ze het pakket bij PostNL hebben aangeboden. Dat is inmiddels gebeurd (heb vrijdag telefonisch besteld) en het pakket zou er morgen of overmorgen moeten zijn.

Volgens de medewerker die ik net aan de telefoon had was het absoluut niet de bedoeling dat ik hem zelf ging installeren, omdat het dan simpelweg niet zou werken. De monteur komt de 22e, dus daar wacht ik dan maar even op.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
Zoals gewoonlijk is het gewoon een zooitje bij UPC en weten ze bij de helpdesk zelf ook niet bepaald wat ze moeten doen.
Zondag op maandag nacht besteld, dinsdag de Horizon box besteld. Dinsdag ook meteen gebeld voor een afspraak, vandaag mail ontvangen zoals die een paar berichten boven mij al gepost is. En dat terwijl ik al een afspraak voor morgen heb staan....

Als je het mij vraagt UPC ten voeten uit, maar goed als mijn Horizon box morgen maar gewoon netjes geïnstalleerd wordt, en werkt als ik weer thuis kom (buren laten de monteur binnen) dan ben ik tevreden. Maar intern bij UPC moeten ze echt wat aan de communicatie gaan doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
net gebeld door mijn vrouw dat onze horizon box is afgeleverd. Er staat een sticker op met iets van "self install"erop. Ben benieuwd straks als ik thuiskom.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

anconakip schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:54:
net gebeld door mijn vrouw dat onze horizon box is afgeleverd. Er staat een sticker op met iets van "self install"erop. Ben benieuwd straks als ik thuiskom.
Dan zie je er nog een sticker op zitten dat je de monteur moet bellen, wessel99 in "UPC Digital TV - Deel 6" ;)

Mocht je hem zelf installeren dan hoor ik graag van je hoe de procedure verloopt :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• anconakip
  • Laatst online: 04-09 15:35
janvanduschoten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:01:
[...]

Dan zie je er nog een sticker op zitten dat je de monteur moet bellen, wessel99 in "UPC Digital TV - Deel 6" ;)

Mocht je hem zelf installeren dan hoor ik graag van je hoe de procedure verloopt :Y
Ik heb hem nog niet gezien. Zal straks wel kijken als ik thuis ben. Zelf installeren wacht ik even mee totdat de handleiding hiervoor beschikbaar is aanstaande vrijdag. En anders komt er een monteur aanstaande dinsdag middag.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Vern schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:13:
[...]

Me2. Maar controleer even of je snelheden al zijn aangepast. Ik heb nu al 6 up en 33 down met datzelfde modem. Ik zal nog geen 60 halen door beperking van het modem en wss omdat ik speedtest over wifi op de iPad doe. Er vindt dus al een upgrade plaats. Verklaart ook waarom de telefoon het vanmorgen niet gedaan heeft.
Wist niet dat die Cisco 3212 tot 120mbit kan. Bedraad naar mijn iMac een keurige 59.55/5.92. Alles kan dus blijven staan in de meterkast, geen nieuw modem. Alleen maar box omwisselen en die wordt morgen of overmorgen bezorgd :)

- of je stopt de stekker er in -

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

biobak schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:52:
[...]

Het probleem zit 'm blijkbaar in NAT Type 3 wat door de Horizon box doorgegeven wordt. Wat je zou kunnen proberen is de PS3 een vast IP geven en dan in de Horizon als DMZ host opgeven. De kans dat je (via) PS3 gehackt wordt is volgens mij niet zo groot.
Ik heb de boel net aangesloten en wired werkt de PS3 prima via de horizon box, kan inloggen op PSN, games downloaden en online gamen, allemaal getest.

Instalattie van Horizon stelde niets voor, kheb mijn oude modem en router uitgezet, coax in de horizon stekker erin en hij begon gelijk met de instalatie, duurde een half uurtje daarna kon ik in het menu etc. Maar ik had nog geen beeld, 15min later wel incl HD zenders en ik heb geen eens gebeld met de helpdesk om iets te activeren!

Telefoon ingeplugt werkt ook, wifi sid en wachtwoord ingesteld en dat werkt allemaal als een trein.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je hebt dus niemand van UPC nodig als ik het zo lees? Ik dacht dat er nog wat backoffice geregeld moest worden maar dat gaat blijkbaar automagisch.

• Louis9
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-03-2014
Gisteren de doos gekregen en de monteur kon pas ergens in oktober. Na een korte telefonische discussie werd me veel succes gewenst met de installatie.
De doos uitgepakt en inderdaad een mooie Samsung box, een marginale handleiding, kabeltjes (netwerk, Coax, telefoon, HDMI) en de afstandbediening.
De aansluiting ging makkelijk.
Coax erin, stroom erop en aanzetten.
(ik had ook de netwerkstekkers en telefonie aangesloten maar dat was nergens voor nodig. In een mail die later aankwam stond dat internet en bellen na 24 uur na aansluiting wordt omgezet)

Bij het aanzetten kwam er op het display van de box x% Loading te staan en daarna startte de installatie.
Na een paar time-outs (je wordt dan toch wel licht zenuwachtig) Komt de taalkeuze in beeld en begon de installatie.
En dan is er beeld. Werkt verder naar behoren. Ik vind wel dat de Overlay van de de zenderinformatie lang in beeld blijft staan. Is nogal aanwezig tov de vorige UPC box, de "Back" button lost dat op.

Vanuit de modem (thompson) een kabel naar de Horizon box en die laten "Deelnemen" aan het Thuisnetwerk. En bij het bekijken van de Media is de NAS en de Squeezebox Server zichtbaar.

Vanavond Twonky eens uitproberen.

Wat nog niet goed werkt, "opnemen op afstand" via horizon.tv webinterface is de mogelijkheid tot opnemen nog niet beschikbaar. Kinderziekte waarschijnlijk.
En nog een minpuntje van de Webinterface, die werkt met "widevine" wat niet draait op Linux. Op de laptop dus geen TV kijken dus, of in een VMWare box.

Ik vind het veelbelovend en ben erg benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld. Ben blij dat UPC nu ook inziet dat een verplicht installatie bij de Early Adapters niet aanslaat ;-)

Verwijderd

Voor wat betreft de Logitech Harmony 700, die heb ik ook.
Maar no way dat deze samenwerkt met de Horizon box.
Ook niet als je deze instelt als UPC mediabox.
De software (via de website) kent het apparaat niet, en ja ik weet dat de compatibility website van Logitech zegt dat het e.a. wel samen hoort te werken. Dat is dus niet zo.
Heb al contact met ze opgenomen, maar schijnbaar krijg ik het niet aan hun verstand gepeuterd dat het niet werkt en een nieuw product betreft.

De 'oplossing' van Logitech was, ga zelf maar programmeren via IR learning. Ja dag... programmeer jullie site maar goed. Dan maar even met 2 AB's. ;)
*lui*

Heb de Horizon ook net aangesloten.
Eerst gebeld naar de Helpdesk om te vragen of die handleiding er wellicht al is. Die was er niet.
Gevraagd naar de risico's, omdat ik heb aangegeven dat ik mijn box alleen wil gebruiken als mediabox en niet als modem zei de Helpdesk dat mijn enige risico is dat ik dan geen TV meer zou hebben (die wordt blijkbaar gelijk uitgeschakeld zodra je horizon online komt), omdat de telefonie + internet via mijn huidige modem zou blijven lopen.

Zo gezegd, zo gedaan.
Kabels erin, en gaan.
Ding heeft een tijdje staan pruttelen, scanning/loading, ongeveer 5 minuten. Paar keer een herstart.
Daarna moet ik kiezen tussen NL/EN, voor NL gekozen (geen idee of dat achteraf nog naar EN kan).
En toen weer pruttelen... weer 5 minuten.
Toen de keuze of ik horizon wilde laten bijhouden wat ik kijk.
Vervolgens een demo video die erg schokkering en vol digitale blips afspeelde en toen was er TV.

Nu de rest eens uitproberen. :)

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:21:
[...]

Wordt dus een nieuw modem vragen bij UPC. Even bellen met ze.
Tweet van upc, antwoord op mijn vraag hoe het opgelost gaat worden als je modem het niet gaat trekken.

Deze zal, indien in meterkast geplaatst, bij bezoek monteur vervangen worden door een sneller model. ^RZ

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
E.R.Y. schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:19:
[...]

Tweet van upc, antwoord op mijn vraag hoe het opgelost gaat worden als je modem het niet gaat trekken.

Deze zal, indien in meterkast geplaatst, bij bezoek monteur vervangen worden door een sneller model. ^RZ
Beter. Bij ons staat de TV en internetmodem nogal op een andere plaats, en het huis is met repeaters/bridges ingericht op (eigen) wireless router in de meterkast. Gaat UPC dat ineens veranderen en moet dat beestje ineens bij de tv, word ik niet zo vrolijk geloof ik :P

Ik heb btw al een docsis staan als ik me niet vergis, dus als er aan dat deel van het UPC-verhaal niets veranderen hoeft, vind ik het dikke prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 12-09-2012 16:28 ]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

Vorige week vrijdag horizon besteld. Vandaag ook het mailtje dat ze binnen 9 dagen contact zouden opnemen voor afspraak monteur. Zelf maar even gebeld dat dat niet nodig was. Ik heb al 60mbit en telefonie. Ga dat ding alleen gebruiken als mediabox :) Er werd me veel plezier gewenst met Horizon. Nu alleen dat ding nog binnenkrijgen (ongeduldig ;))

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:07

Pierre

Van nature lui!

Dan moet je hopen dat je geen Cisco 3925 krijgt, daar hebben een hoop mensen problemen mee.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Hij heeft al 60mbit dus al een docis 3 modem waarschijnlijk.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hmmm, ik heb ook een Cisco EPC3925 en ik zat al te twijfelen of ik hem er tussen zou houden. Ik heb wel regelmatig dat ineens het internet (WiFi) wegvalt en na een minuut er weer is. Ik denk toch dat ik hem er maar tussenuit laat en alleen de Horizon ga gebruiken. Mocht dat niet bevallen dan kan ik later alsnog een fatsoenlijk modem er tussen plaatsen (lijkt me).
Als ik Google op dat modemtype kom ik ook geen lovende reacties tegen. Ben wel benieuwd of het WiFi bereik beter is dan dat van de 3925.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan je trouwens makkelijk de netwerk naam ed aanpassen met de Horizon of is dat allemaal afgeschermd?
Zit namelijk ook te dubben of ik de modem (Thomson) zelf nog zal houden, oa vanwege bovenstaande, maar ook omdat ik netwerk printer op zolder heb staan en ik begreep dat het bereik van de Horizon toch een stukje minder is.

Verwijderd

Wat bedoel je met netwerknaam?
Van je wifi?

Ja die is volledig zelf in te stellen (zowel voor 2.4Ghz als 5Ghz).
Net gedaan.

Wat ik wel ontzettend jammer vind is dat je geen DHCP reserveringen kunt aanmaken in de box.
Heb namelijk een hardware matige firewall die met accesslists werkt op basis van IP adressen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die bedoelde ik inderdaad.
Hmmm dan is nu alleen nog de vraag, zal hij het tot de zolder redden of niet.... Grotendeels hout hier in huis... Misschien maar de gok nemen en anders een keertje een steunzender plaatsen op de eerste verdieping ofzo.

Verwijderd

Signaal 2.4Ghz is zwakker dan wat uit mijn Apple Airport Exterme Base Station komt. Staan vrijwel naast elkaar. (Gemeten met Wifi Analyzer op m'n Galaxy S)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

l3art schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:53:
Die bedoelde ik inderdaad.
Hmmm dan is nu alleen nog de vraag, zal hij het tot de zolder redden of niet.... Grotendeels hout hier in huis... Misschien maar de gok nemen en anders een keertje een steunzender plaatsen op de eerste verdieping ofzo.
Kan je daar je nu overbodige router niet voor inzetten?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zou denk ik wel kunnen, tenzij de monteur er op staat dat hij die mee wil nemen... Maar kan het altijd vragen of hij die er tussen wil laten staan natuurlijk. Die Thomson is trouwens modem en router in-1 Gewoon de standaard van UPC.

• Andre_J
  • Laatst online: 14-09 13:49
Hoe zit het eigenlijk met portforwarding ?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand enig idee hoe je een tv zender weer uit de favorieten kunt halen? Wert sowieso voor geen meter omvfavorieten aan te maken... erg omslachtig en blijkbaar maakt hij de lijst in de volgerde waarin je de zenders erin zet kheb dus nu rtl4 per ongeluk voraan staan en ik zie nergens hoe ik dit aan kan passen.

En klopt het dat Twonky voor op de pc nog niet te downloaden is van de upc site.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand trouwens hoe het zit met het TV-signaal nadat je abonnement is opgezegd?

Ik heb al een tijdje geen UPC Digital meer (na overstap naar ADSL) en ik weet dat het niet vaak voorkomt dat je analoge TV-signaal wordt losgekoppeld. Dat moet namelijk in de wijkkast gebeuren door een monteur, en dat kost UPC te veel tijd.

Nu heb ik weer een TV en op mijn CAI installatie zijn geen analoge of (versleutelde) DVB-C zenders te vinden. Ook met het zoeken via de DVD-recorder of via een TV-kaart kreeg ik geen analoge zenders tevoorschijn. De televisie zit direct (met 1 stekker ertussen) aan de groene kabel van het AOP.

Wat ik ook typisch vind is dat ik wel prima DVB-T ontvangst heb over dezelfde bekabeling, waardoor de CAI installatie dus als één grote antenne dienst zou doen. Dat doet me wel vermoeden dat er iets met de bekabeling mis zou zijn: Als de antenneverbinding tot in de wijkkast niet onderbroken zou zijn dan komt het DVB-T signaal niet binnen, tenzij UPC (of de woningbouw) het signaal bewust op de kabel zet.

Nu vind ik DVB-T verder prima, maar ik ben wel benieuwd wat er met mijn analoge TV-signaal is gebeurd. Heb ik gewoon pech en heeft UPC mij ook fysiek afgesloten nadat mijn abonnement was verlopen, of is er iets onderweg stuk?

Volgens mij hoort er namelijk ook gewoon DVB-C signaal op de kabel te staan met versleutelde zenders als je géén UPC-abonnement hebt, maar die heb ik met mijn tuner (Samsung T27A300) ook niet kunnen vinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Stoney3K schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:18:
[..]

Volgens mij hoort er namelijk ook gewoon DVB-C signaal op de kabel te staan met versleutelde zenders als je géén UPC-abonnement hebt, maar die heb ik met mijn tuner (Samsung T27A300) ook niet kunnen vinden.
Nee hoor ;)

En als UPC inderdaad de kabel fysiek heeft losgekoppeld in de wijkkast, gaat die hele lengte coaxkabel als mooie antenne werken waardoor je dus inderdaad wel prima DVB-T uit de ether zult plukken :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Mark_640 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:24:
[...]

Nee hoor ;)

En als UPC inderdaad de kabel fysiek heeft losgekoppeld in de wijkkast, gaat die hele lengte coaxkabel als mooie antenne werken waardoor je dus inderdaad wel prima DVB-T uit de ether zult plukken :)
Ik zou gokken van niet, gezien die kabel nogal heftig geisoleerd is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Maar voor zover ik weet koppelen ze toch bijna nooit kabels los in de wijkkast? Het enige wat ze doen is (voor zover mij bekend) de verdeelversterker op afstand uitschakelen als de wijkkast het ondersteunt. Als ze voor iedere opzegging een mannetje moeten sturen die een touwtje los trekt, wordt het natuurlijk wel een duur grapje :)

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een aansluiting zonder abonnement aantref en er prima analoog TV/radio signaal te ontvangen valt.

Als er een probleem is met de kabels, dan moet het dus upstream in de kabels van UPC zitten. De TV zit nu rechtstreeks aan het AOP. Ik zit in een flatgebouw van 3 hoog, waar ik niet 100% van weet hoe de CAI bekabeling precies verdeeld is. Onze stroombekabeling is gegroepeerd per 6 appartementen via een centrale schacht in het trappenhuis (portiekflat).

DVB-T kan ik altijd als fallback-optie houden sinds het signaal hier zo achterlijk sterk is (zit recht onder mast Eindhoven-West) dat ik al TV kan kijken met een kleerhanger en een coax-stekker. :Y)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
Pierre61 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:26:
Dan moet je hopen dat je geen Cisco 3925 krijgt, daar hebben een hoop mensen problemen mee.
Als je verder GEEN router-functionaliteit wilt, maar enkel een modem... wat zijn tegenwoordig dan goede modems om te hebben? (en die dus werken met Horizon).

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
UPC netwerk beschikt idd over auto-taps. Er komt geen monteur aan te pas hoor. Binnen paar weken na opzeggen verdwijnt het signaal vanzelf.... Een geisoleerde coaxkabel onder de grond zal 0.0% digitenne signaal ontvangen.

Ik heb zonet de horizonbox ook zelf even geinstalleerd. (alleens als STB. modem blijft mooi in de meterkast). Alles werkt behalve het programmeren van de afstandbediening. Ik heb een Philips tv, maar hoevaak ik ook dat ding instel, de tv reageert niet op de ab. Tijdens het instellen gaat de tv uit zoals in de handleiding staat maar na het opslaan houdt alles op.

[ Voor 45% gewijzigd door Antonv9 op 12-09-2012 21:28 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Antonv9 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:13:
UPC netwerk beschikt idd over auto-taps. Er komt geen monteur aan te pas hoor. Binnen paar weken na opzeggen verdwijnt het signaal vanzelf....

Een geisoleerde coaxkabel onder de grond zal 0.0% digitenne signaal ontvangen.
Dan zijn de wijkkasten hier wel kort geleden omgebouwd. Maar dan is die Digitenne ontvangst me nog altijd best een raadsel...

Nu loopt die AOP kabel wel bij mij de muur in en moet ie wel een ruime verdieping naar beneden, maar hoe die kabel precies loopt heb ik nog niet uit kunnen vissen. Als het een goed afgeschermde coaxkabel is (die onbeschadigd tot de wijkkast loopt) zou er toch weinig DVB-T signaal in moeten komen...

Is het mogelijk dat er ergens een tap op de kabel zit van bv. de woningbouw die er een DVB-T signaal op zet? Nu kan ik me dat in grote flatcomplexen nog voorstellen i.c.m. een grote CAI versterker, maar niet in een portiekflatje van 3 hoog.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Stoney3K schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:25:
[...]

Dan zijn de wijkkasten hier wel kort geleden omgebouwd. Maar dan is die Digitenne ontvangst me nog altijd best een raadsel...

Nu loopt die AOP kabel wel bij mij de muur in en moet ie wel een ruime verdieping naar beneden, maar hoe die kabel precies loopt heb ik nog niet uit kunnen vissen. Als het een goed afgeschermde coaxkabel is (die onbeschadigd tot de wijkkast loopt) zou er toch weinig DVB-T signaal in moeten komen...

Is het mogelijk dat er ergens een tap op de kabel zit van bv. de woningbouw die er een DVB-T signaal op zet? Nu kan ik me dat in grote flatcomplexen nog voorstellen i.c.m. een grote CAI versterker, maar niet in een portiekflatje van 3 hoog.
Er zijn maar 2 steden waar het met auto taps werken dat is dacht ik alkmaa en aalsmeer, rest gaat gewoon via straat kast (kleine grijse kast naast huis) word kabel losgehaald en klaar geen analog geen dtv.

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
In de polder en Friesland zijn ook autotaps geplaatst. Die zitten gewoon in de grijze kastjes hoor. Wordt allemaal vanuit leeuwarden geschakeld.

Ik heb eindelijk mijn Horizon afstandbediening gekoppeld aan mijn Philips tv. Ik heb Loewe code 1660 gebruikt en die werkte wel.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Dan hebben ze dat idd veranderd, hier(haarlem eo) nog gewoon ouderwets met het handje.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
the_nowhereman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:22:
Hoe zit het eigenlijk met portforwarding ?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Weet iemand hoe je bij de webinterface komt als je de upc modem en router gebruikt? Dus niet de interne modem/router.

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zie op UPCGW_6901 een VNC server (maar kan er niet naar verbinden) hmmm :-)

UPCGW_6900 is de webinterface (poort 80), standaard login admin password admin

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
Ok, ik maak ook weer wat vaags mee met UPC.
Vorige week vrijdag telefonisch het Horizon TV/120mb pakket besteld. Daarna ook netjes een bevestiging gehad, ook dat de monteur maandag 17 sept komt.
Afgelopen maandag een mailtje gehad met een verzendbevesting dat het 'UPC-Pakket' is verstuurd. Vanmiddag staat iemand met PostNL voor de deur met een wat klein ogend pakketje voor een mediabox. Ik maak het open en tot mijn verbazing is het een Cisco EPC3925 modem.
Op dit moment heb een digitaal tv pakket.

Ik heb maar even gebeld en gezegd dat ik een Horzion box had verwacht, ipv een modem. De medewerker vond het ook vreemd, maar zei dat bij uitzonderingen er ook een modem werd verstuurd. Snappen doe ik het niet helemaal maar ok. Medwerker zei dat het mogelijk is dat de monteur de mediabox bij zich zou hebben. Dat geloof ik zelf niet, dus daar ga ik morgen nog even over bellen.

Modem wel aangesloten en er zit direct prik op de lijn. 120Mb, dus dat is wel goed gegaan.

Iemand anders een idee hierover? Mogelijk is de mediabox apart verstuurd, maar ik heb er een hard hoofd in.

Verwijderd

WallieBTY schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:41:
Ok, ik maak ook weer wat vaags mee met UPC.
Vorige week vrijdag telefonisch het Horizon TV/120mb pakket besteld. Daarna ook netjes een bevestiging gehad, ook dat de monteur maandag 17 sept komt.
Afgelopen maandag een mailtje gehad met een verzendbevesting dat het 'UPC-Pakket' is verstuurd. Vanmiddag staat iemand met PostNL voor de deur met een wat klein ogend pakketje voor een mediabox. Ik maak het open en tot mijn verbazing is het een Cisco EPC3925 modem.
Op dit moment heb een digitaal tv pakket.

Ik heb maar even gebeld en gezegd dat ik een Horzion box had verwacht, ipv een modem. De medewerker vond het ook vreemd, maar zei dat bij uitzonderingen er ook een modem werd verstuurd. Snappen doe ik het niet helemaal maar ok. Medwerker zei dat het mogelijk is dat de monteur de mediabox bij zich zou hebben. Dat geloof ik zelf niet, dus daar ga ik morgen nog even over bellen.

Modem wel aangesloten en er zit direct prik op de lijn. 120Mb, dus dat is wel goed gegaan.

Iemand anders een idee hierover? Mogelijk is de mediabox apart verstuurd, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik had exact hetzelfde.Helpdesk gebeld en die zei dat ze mij een verkeerd pakket hadden besteld en ze zou het in orde maken. 1 minuut later belde die medewerkster me terug en zei dat zij het niet kon regelen en zette me in de wacht voor een andere afdeling. Daar vertelde iemand anders me dat het wel klopte en ik een nieuw modem nodig had en dat de horizon box nog zou komen. Even in mijn meterkast gekeken en ik had nog een docsics 2.0 modem (die kan geem 60/120 mbit aan) dus daar zit wat in. Gisteravond laat opnieuw een Track & Trace code van UPC gekregen dus ik ga ervanuit dat nu de horizon box komt en het wel klopt.

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:43
Kan iemand al met zekerheid vertellen of de zender 13th street deel uitmaakt van het standaard horizon-pakket? Dit is een eis van mn vrouw :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij mij werk overigens on-demand niet bij de Horizon box.. krijg foutcode 8192 ofzo volgens de helpdesk een te zwak signaal en idd als ik bij de instellingen naar het signaal kijk staat de signaalsterkte net op voldoende (2'de blokje) maar signaalkwaliteit staat op 100%... dat lijkt wat tegenstrijdig :P

Maar de afspraak met de monteur is dus blijven staan zodat hij het signaal kan meten of het aan mij kabel (heb 5 jaar terug een hirschmann onder de plint door gelegd dus die moet goed zijn) ligt of aan het signaal wat bij ons binnenkomt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:18:
Voor wat betreft de Logitech Harmony 700, die heb ik ook.
Maar no way dat deze samenwerkt met de Horizon box.
Ook niet als je deze instelt als UPC mediabox.
[...]
Ook niet als je doet:

settopbox/samsung/SMT-G7400

Dat is namelijk de Horizon.
flo-rist schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:31:
Kan iemand al met zekerheid vertellen of de zender 13th street deel uitmaakt van het standaard horizon-pakket? Dit is een eis van mn vrouw :P
Voorlopig krijg je de eerste 6 mnd alles. Daar zit 13th dus bij. heb je dus 60maanden de tijd om te kijken in welk pakket straks 13th zit.. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 08:59 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:57:
[...]

Ook niet als je doet:

settopbox/samsung/SMT-G7400

Dat is namelijk de Horizon.

[...]

Voorlopig krijg je de eerste 6 mnd alles. Daar zit 13th dus bij. heb je dus 60maanden de tijd om te kijken in welk pakket straks 13th zit.. ;)
60 maanden? wow ;)

Overigens op je Harmony vraag: nee hij herkend 3 modellen onder SMT en deze staat er niet bij :)
Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:55:
Bij mij werk overigens on-demand niet bij de Horizon box.. krijg foutcode 8192 ofzo volgens de helpdesk een te zwak signaal en idd als ik bij de instellingen naar het signaal kijk staat de signaalsterkte net op voldoende (2'de blokje) maar signaalkwaliteit staat op 100%... dat lijkt wat tegenstrijdig :P

Maar de afspraak met de monteur is dus blijven staan zodat hij het signaal kan meten of het aan mij kabel (heb 5 jaar terug een hirschmann onder de plint door gelegd dus die moet goed zijn) ligt of aan het signaal wat bij ons binnenkomt.
De kwaliteit (geen ruis) kan 100% maar hij kan nog steeds niet sterk genoeg zijn ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Notna op 13-09-2012 09:02 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Die 0 had dus een spatie moeten zijn..;p Maar dat wist je wel..:-)

Maar op de Harmony One zit de Horizonbox wel. Vul maar eens in.

http://myremotesetup.com/...elativePath=ProcSpice%2F#

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 09:26 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Net even UPC gebeld want ik had al wel gelijk een monteursafspraak maar nog geen bevestiging van mijn bestelling. Ze was vergeten mijn bestelling in te voeren afgelopen vrijdag toen het systeem weer werkte (ik belde toen het systeem overbelast was).
Heb je dus geen bevestigingsmail (die komt automatisch nadat ze het hebben ingevoerd), dan krijg je geen Horizon box.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wanneer sturen ze de box op? Aangezien ze nu niet heel rap meer monteursafspraken maken.. Zal dit pas gebeuren nadat de afspraak is gemaakt want dan kan het nog wel een tijd gaan duren. Zaterdag online besteld, gisteren gebeld en toen de 9 dagen mail ontvangen.

[ Voor 49% gewijzigd door forzav op 13-09-2012 09:25 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
Via welk scherm kun je je track en trace code bekijken? Ik heb naast de bevestiging van de monteursafspraak namelijk geen enkele mail meer gezien.

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Heb gisteravond de volgende email gehad:
Geachte heer/mevrouw ...,

U heeft contact opgenomen met UPC. U vroeg ons de afspraak met de UPC servicemonteur te wijzigen. Wilt u praktische informatie over de afspraak? Klik hier.

De afspraak is gewijzigd en staat nu gepland op:

Datum: 6 oktober 2012
Tijd: Tussen 12:00 en 18:00 uur

UPC stuurt de monteur naar:

....enz
Heb de afspraak gisteren twee dagen kunnen vervroegen :)
De box wordt vast deze week al geleverd.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Notna schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:01:

De kwaliteit (geen ruis) kan 100% maar hij kan nog steeds niet sterk genoeg zijn ;)
Net een telefoontje van mijn vrouw gehad, monteur stond al om 8 uur op de stoep, hij heeft het signaal gemeten en dat was al te zwak bij de aansluiting van de WCD, dus daar heeft hij een versterker op gezet... ik zou zeggen pas dat in de wijkcentrale aan dan heb ik geen stroom verbruikende versterker aan de WCD hangen.

Maar ondemand werkte toen nog niet op de horizon doos... dus hij een andere horizon doos aansluiten, die moest geactiveerd worden, monteur gebeld met 3 verschillende tel. nrs van UPC niemand die dat kon en de ene persoon die het wel kon was nog niet aanwezig dus uiteindelijk is het niet gelukt ook! Maar de oude horizon box kan ook niet meer aangesloten worden 8)7 dus atm hebben we geen tv en geen internet meer.

Vanavond vanaf 5 uur komt er een andere monteur die het wel kan ofzo... gaat lekker :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2012 09:50 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik heb gisteren ook maar even voor de zekerheid nog gebeld, gezien ik nog geen mailtje ontvangen had. Stond verkeerd emailadres in het systeem en zou alles naar de juiste sturen. Nu nog niks gehad maar ga er vanuit dat het goed komt.

• Notna

Notna

Where are you?®

Neefdave schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:52:
Ik heb gisteren ook maar even voor de zekerheid nog gebeld, gezien ik nog geen mailtje ontvangen had. Stond verkeerd emailadres in het systeem en zou alles naar de juiste sturen. Nu nog niks gehad maar ga er vanuit dat het goed komt.
Had ik hier ook; ze gaven aan dat alles goed er instond maar dat de mail wel tot 5 werkdagen kon duren? De fuck?

Moest even wachten tot maandag eind van de dag om te zien of de box binnen is gekomen. Als dat niet het geval was moest ik erachteraan bellen omdat de monteur op woensdag op de stoep stond. Die afspraak laat ik voor de zekerheid staan aangezien ik niet weet of het installeren zelf goed gaat :)

en dat boosten van het signaal; tjsa; ik zou het ook in de wijkcentrale doen maargoed :X. Ik heb hoe dan ook WCD's door het hele huis aan een Hirschmann retour geschikte versterker hangen. Ik gok dat het signaal dan ook wel goed is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 13-09-2012 09:55 ]

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Kreeg gister 'n mail van UPC. Hier stond onder andere het volgende in:
Als u wilt, kunt u Horizon ook zelf installeren. Vanaf vrijdag 14 september 18.00 uur staat er ook een duidelijke handleiding klaar op upc.nl/horizonhulp. Hierin wordt uitgelegd wat u moet doen.
Wegens het grote aantal aanvragen zijn ze blijkbaar al vervroegd overgestapt op do it yourself.

Verwijderd

Dan mogen ze wel die €50,- aansluitkosten laten vervallen.
Beetje onzin om die dan nog in rekening te brengen (zeker voor bestaande klanten).

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:04:
Dan mogen ze wel die €50,- aansluitkosten laten vervallen.
Beetje onzin om die dan nog in rekening te brengen (zeker voor bestaande klanten).
Mja ik vindt dat dus ook raar, maar blijkbaar moet dat omdat ' het nieuw techniek is en er veel aangepast moet worden' :')

Verwijderd

Flink klagen met z'n allen, komen ze er vanzelf (hopelijk) op terug.
Gisteravond zei iemand van de klantenservice dat daar nog een vergadering over zou zijn.
Dus hopelijk zien ze er vanaf.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Bestaande klanten betalen geen aansluitkosten voor zover ik weet.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Arunia
  • Laatst online: 16:32
Als ze nu eens een vergadering over die zenders hebben en daar mee naar buiten komen, want mijn vrouw (logisch ook) wil gewoon dat voor haar de zenders er zijn die ze wil zien. Want in principe zou ze naar het basispakket willen omdat er anders weer wat bovenop komt.
Ze begrijpt dat ik als "fan" van nieuwe technieken :P het graag zou willen hebben, maar we willen uiteraard liever besparen dan weer in bedrag omhoog.
De extraatjes zoals iPad etc hoeft voor haar niet echt.
Dus ik wacht nog even af, anders kunnen we uiteindelijk rond de 29e alsnog de knoop doorhakken.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Net gebeld met UPC (020 nummer zoals op doos staat) en werd eigenlijk direct geadviseerd om zelf de box te installeren. In eerste instantie alleen digitale tv en modem, telefonie, wireless nog niet aan te sluiten. Maar toch ga ik dit ook direct proberen omdat ik graag modem en router uit de woonkamer wil verbannen.

Al met al een goed gesprek gehad met telefonist, volgens hem hadden ze dit niet voorzien maar dat geloof ik niet. Ze leveren immers de Horizon box ook uit, stem dan je voorraad af op je capaciteit van monteurs.

• Notna

Notna

Where are you?®

Roeligan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:09:
Bestaande klanten betalen geen aansluitkosten voor zover ik weet.
Ook bestaande klanten betalen eenmalig 49 euro voor het gebruiken van Horizon.
Arunia schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:15:
Als ze nu eens een vergadering over die zenders hebben en daar mee naar buiten komen, want mijn vrouw (logisch ook) wil gewoon dat voor haar de zenders er zijn die ze wil zien. Want in principe zou ze naar het basispakket willen omdat er anders weer wat bovenop komt.
Ze begrijpt dat ik als "fan" van nieuwe technieken :P het graag zou willen hebben, maar we willen uiteraard liever besparen dan weer in bedrag omhoog.
De extraatjes zoals iPad etc hoeft voor haar niet echt.
Dus ik wacht nog even af, anders kunnen we uiteindelijk rond de 29e alsnog de knoop doorhakken.
Je hebt geen Horizon nodig om laatstegenoemde app/site te gebruiken; je kan het nu ook al gebruiken als klant van UPC :)

[ Voor 60% gewijzigd door Notna op 13-09-2012 10:19 ]

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
wheeler schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:16:
stem dan je voorraad af op je capaciteit van monteurs.
Natuurlijk niet ;) Daar valt toch geen geld aan te verdienen? Aan mensen die noodgedwongen die box zelf installeren wel.

Ik heb hem gisteravond overigens ook besteld, direct besproken dat ik hem wel eerst zelf probeer te installeren. Modem blijft gehandhaafd (had al zo'n Docsis 3.0 geval van Thomson vanwege mijn 60Mbit abo hiervoor), kijk wel hoe ik e.e.a. in mijn thuisnetwerk gehangen krijg. Overigens nog geen bevestigingse-mail gehad, maar dat zal wel niet van het ene op het andere moment geregeld zijn?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Notna schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:18:
[...]

Ook bestaande klanten betalen eenmalig 49 euro voor het gebruiken van Horizon.
Niet als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan krijg je een "VIP" status en betaal je niks.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

voor mensen die inmiddels een horizon abbo actief hebben, halen jullie ook daadwerkelijk 50+mbit op speedtest.nl? ik kwam gister amper boven de 20mbit uit. de eigen test van upc op upc.nl kwam wel hoger met een uitschieter tot max 38mbit maar gemiddeld kwam die ook lager uit.

• Notna

Notna

Where are you?®

Erulezz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:27:
[...]

Niet als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan krijg je een "VIP" status en betaal je niks.
WTF is dat nu weer voor onzin en welke nieuwsbrief hebben we het over? Ik krijg met enige regelmaat een nieuwesbrief van UPC?

Lijkt mij overigens dat het pakket zoals nu op de site automagisch VIP is:

http://www.upc.nl/pdf/upc...-alles-in-1-horizon-v.pdf

Edit: Ah, blijkbaar krijgen een select aantal gewoon een email met daarin een aanbieding. Als je die niet hebt gehad heb je dus pech :P

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 13-09-2012 10:45 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Ik heb vorige week vrijdag ook de Horizon box besteld, maar ik had wel dus de keuze om te kiezen voor geen monteur. Hij gaf netjes aan dat dit kon met monteur of zonder. Aangezien mijn vriendin en ik tijdens werkuren niet thuis zijn maar gekozen voor eigen installatie. Dit moet volgensmij ook geen probleem vormen. Dus uiteindelijk besloten voor installatie zonder monteur.

Maar tot op heden nog niets gehoord, geen pakket onderweg of niets. Ik kan op Horizon.TV al wel gewoon online tv kijken (maar kunnen normale upc abonementen dit ook niet?) Afgelopen dinsdag even gebeld omdat ik nog geen mail of niets had ontvangen maar de aanvraag stond wel goed in het systeem gaf hij aan.

• Derr_Hans
  • Niet online
Afgelopen maandag ook maar aan gevraagd, dinsdag pakket binnen en dinsdag avond werdt ik om 20:30 gebeld door UPC. Afspraak staat voor morgen avond tussen 17:00 en 22:00, das mooi heb alles al aangesloten maar heb nog geen signaal (zie offline melding op de box).

Heb al 7 jaar geen UPC meer in huis.

Ben nu van XS4ALL only + Canal Digitaal schotel naar UPC gegaan.
Betaal dan wel 55,- in de maand met upc ipv 51,- wat ik nu betaal maar dan heb ik nu iig 10 HD zenders (had ik niet bij canaal digitaal gezien ik geen HD ontvanger heb).

Reden van overstap nu en niet eerder voor mij is puur dat ik TV kan kijken op mijn PC.
Mijn PC is aangesloten op mijn TV en mede daardoor kijk ik niet zo heel veel TV mijn vriendin woont in Engeland dus zit veel op skype en dus mijn PC staat altijd aan. Mijn 2de pc in de slaapkamer kan dan ook lekker tv streamen, kan ik die digitenne box die amper gebruikt wordt ook weer weg doen.

De 60mbit lijn is ook een verbetering tegenover de 20 van xs4all (haal maar 14).

Zou mooi zijn als XBMC de stream kan verzorgen met een addon :D

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Senaxx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:38:
Ik heb vorige week vrijdag ook de Horizon box besteld, maar ik had wel dus de keuze om te kiezen voor geen monteur. Hij gaf netjes aan dat dit kon met monteur of zonder. Aangezien mijn vriendin en ik tijdens werkuren niet thuis zijn maar gekozen voor eigen installatie. Dit moet volgensmij ook geen probleem vormen. Dus uiteindelijk besloten voor installatie zonder monteur.

Maar tot op heden nog niets gehoord, geen pakket onderweg of niets. Ik kan op Horizon.TV al wel gewoon online tv kijken (maar kunnen normale upc abonementen dit ook niet?) Afgelopen dinsdag even gebeld omdat ik nog geen mail of niets had ontvangen maar de aanvraag stond wel goed in het systeem gaf hij aan.
Ik had gisteren ook al even gebeld omdat ik geen bevestigingsmail had gehad en toen werd mij ook gemeld dat de aanvraag er goed in stond. Vanmorgen nog een keer gebeld wegens nog steeds geen bevestigingsmail (alleen monteursafspraak) en toen werd er, na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan, gemeld dat mijn order er nog niet in stond (van afgelopen vrijdag) en zsm wordt aangemaakt. Je zou automatisch een bevestigingsmail moeten krijgen.

Als ik hem voor 17:00 nog niet heb ga ik toch weer bellen.

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Notna schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:38:
[...]

WTF is dat nu weer voor onzin en welke nieuwsbrief hebben we het over? Ik krijg met enige regelmaat een nieuwesbrief van UPC?

Lijkt mij overigens dat het pakket zoals nu op de site automagisch VIP is:

http://www.upc.nl/pdf/upc...-alles-in-1-horizon-v.pdf

Edit: Ah, blijkbaar krijgen een select aantal gewoon een email met daarin een aanbieding. Als je die niet hebt gehad heb je dus pech :P
Ik had me inderdaad speciaal voor de horizon nieuwsbrief ingeschreven.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb Horizon wel via die vip-link aangevraagd (zonder me ooit aangemeld te hebben) waarbij de activeringskosten idd zijn vervallen, ook in de bevestiging stonden die kosten niet vermeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2012 11:14 ]

• Arunia
  • Laatst online: 16:32
Inschrijven nu op die nieuwsbrief heeft waarschijnlijk geen zin meer lijkt me. ;)
Had me wel ingeschreven op de site, maar wellicht de nieuwsbrief niet.

• Notna

Notna

Where are you?®

janvanduschoten schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:52:
[...]

Ik had gisteren ook al even gebeld omdat ik geen bevestigingsmail had gehad en toen werd mij ook gemeld dat de aanvraag er goed in stond. Vanmorgen nog een keer gebeld wegens nog steeds geen bevestigingsmail (alleen monteursafspraak) en toen werd er, na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan, gemeld dat mijn order er nog niet in stond (van afgelopen vrijdag) en zsm wordt aangemaakt. Je zou automatisch een bevestigingsmail moeten krijgen.

Same here; net gebeld en wel de bevestiging voor de monteur maar niet voor de box zelf. Bleek het niet in het systeem te staan :') Nieuwe order dus en de monteur maar meteen afgezegd.

• Pinky-H9
  • Laatst online: 26-10-2023
Is Horizon ook via de UPC winkel te krijgen ?

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
iemand de 120/10Mbps snelheid al weten te testen? wordt dat daadwerkelijk gehaald? ik haal nu het maximale (60/6) uit m'n huidige abbo, zelfs wireless (WNDR3700)...

• Senaxx
janvanduschoten schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:52:
[...]

Ik heb net voor de zekerheid maar ook weer even gebeld, en hij verzekerde me dat het pakket er goed in stond, en hij kon me ook vertellen welk pakket ik had besteld zonder het zelf aangegeven te hebben. Ze hadden vertraging met het uitzenden van de mails gaf hij aan.

Het kon tot 7 werkdagen duren voordat er geleverd kon worden. Dat zou in mijn geval tot volgende week dinsdag zijn.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Apart, ik lees hierboven dat maandag besteld, dinsdag de box al binnen was. Dinsdagmorgen komt de monteur dus dan lijkt het me wel handig dat er een Horizon aanwezig is :)
Ik wil het eigenlijk dit weekend al aansluiten maar dat zal nu dan wel niet meer gaan lukken...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

janvanduschoten schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:34:
Apart, ik lees hierboven dat maandag besteld, dinsdag de box al binnen was. Dinsdagmorgen komt de monteur dus dan lijkt het me wel handig dat er een Horizon aanwezig is :)
Ik wil het eigenlijk dit weekend al aansluiten maar dat zal nu dan wel niet meer gaan lukken...
Same here. Ik ga straks maar even bellen, want ik heb ook afgelopen vrijdag besteld. A.s. dinsdag (ochtend) heb ik ook de monteur. Ik wilde ook van het weekend even gaan spelen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Derr_Hans
  • Niet online
Het verbaasde me eigenlijk dat het zo snel ging, er staat tot zo'n 48uur levertijd van het pakket iig toen ik het had aangevraagd. Ook afspraak met de monteur die moest komen van die vriendelijk telefoon man omdat het een nieuwe dienst is en dan gewoon goed gecontrolleerd zou worden, hij is al aangesloten zou alleen telefonisch gactiveerd moeten worden denk ik. Laat ik die monteur wel doen anders kom hij ook voor niets.

Hij had gister al kunnen komen, alleen kon ik zelf niet in de middag (was toevallig gister vrij vanwegen motor examen) en hun niet in de ochtend/avond.

Valt me niet tegen deze snelheid, was al een beetje huiverig omdat het toch UPC is.
Morgen maar even afwachten maar tot nu toe, ben ik iig nog een tevreden nieuwe klant.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
habermas schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:17:
iemand de 120/10Mbps snelheid al weten te testen? wordt dat daadwerkelijk gehaald? ik haal nu het maximale (60/6) uit m'n huidige abbo, zelfs wireless (WNDR3700)...
Ik haal netjes de beloofde snelheid, dat is met een Cisco EPC3925 modem.

• pgerrits
Apart hoor. Ik heb wel al alle tv zenders beschikbaar via de horizon (film1 e.d.). Via de app werkt er geen 1 (deze zender zit niet in het abbo).

En het internet is ook nog op oude snelheid (upgrade gedaan naar 120).

• pgerrits
Ook heel mooi: de horizon heeft 25 ip adressen nodig...

ient Name Interface IP Address MAC Address Expires Time
Patrick-PC LAN 192.168.1.100 C8:60:00:06:C1:D8 19:28:41
LAN 192.168.1.101 10:40:F3:DC:A2:8A 08:50:45
Grethas-ipad LAN 192.168.1.103 C8:BC:C8:5C:9A:9F 07:33:32
UPCGW_E700 LAN 192.168.1.105 3E:62:00:80:E7:00 10:12:40
UPCGW_E702 LAN 192.168.1.107 3E:62:00:80:E7:02 21:46:48
UPCGW_E703 LAN 192.168.1.109 3E:62:00:80:E7:03 20:55:43
UPCGW_E704 LAN 192.168.1.110 3E:62:00:80:E7:04 21:04:09
UPCGW_E705 LAN 192.168.1.111 3E:62:00:80:E7:05 10:13:14
UPCGW_E706 LAN 192.168.1.112 3E:62:00:80:E7:06 21:04:02
UPCGW_E707 LAN 192.168.1.113 3E:62:00:80:E7:07 21:02:29
UPCGW_E708 LAN 192.168.1.114 3E:62:00:80:E7:08 21:18:27
UPCGW_E709 LAN 192.168.1.115 3E:62:00:80:E7:09 10:13:21
UPCGW_E70A LAN 192.168.1.116 3E:62:00:80:E7:0A 10:13:22
UPCGW_E70B LAN 192.168.1.117 3E:62:00:80:E7:0B 21:01:23
UPCGW_E70C LAN 192.168.1.118 3E:62:00:80:E7:0C 10:13:25
UPCGW_E70D LAN 192.168.1.119 3E:62:00:80:E7:0D 10:13:28
UPCGW_E70E LAN 192.168.1.120 3E:62:00:80:E7:0E 21:23:42
UPCGW_E70F LAN 192.168.1.121 3E:62:00:80:E7:0F 21:53:08
UPCGW_E710 LAN 192.168.1.122 3E:62:00:80:E7:10 21:43:21
UPCGW_E711 LAN 192.168.1.123 3E:62:00:80:E7:11 10:13:33
UPCGW_E712 LAN 192.168.1.124 3E:62:00:80:E7:12 10:13:35
UPCGW_E713 LAN 192.168.1.125 3E:62:00:80:E7:13 10:13:36
LAN 192.168.1.126 F0:E7:7E:D3:6B:88 18:42:27
UPCGW_E701 LAN 192.168.1.127 3E:62:00:80:E7:01 10:12:43
Patsie-Phone LAN 192.168.1.128 0C:74:C2:7A:B8:03 10:43:58
WIN-AH0MGOJAQC1 LAN 192.168.1.129 08:00:27:4C:E3:DC 16:47:46

• Senaxx
pgerrits schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:59:
Ook heel mooi: de horizon heeft 25 ip adressen nodig...

ient Name Interface IP Address MAC Address Expires Time
Patrick-PC LAN 192.168.1.100 C8:60:00:06:C1:D8 19:28:41
LAN 192.168.1.101 10:40:F3:DC:A2:8A 08:50:45
Grethas-ipad LAN 192.168.1.103 C8:BC:C8:5C:9A:9F 07:33:32
UPCGW_E700 LAN 192.168.1.105 3E:62:00:80:E7:00 10:12:40
UPCGW_E702 LAN 192.168.1.107 3E:62:00:80:E7:02 21:46:48
UPCGW_E703 LAN 192.168.1.109 3E:62:00:80:E7:03 20:55:43
UPCGW_E704 LAN 192.168.1.110 3E:62:00:80:E7:04 21:04:09
UPCGW_E705 LAN 192.168.1.111 3E:62:00:80:E7:05 10:13:14
UPCGW_E706 LAN 192.168.1.112 3E:62:00:80:E7:06 21:04:02
UPCGW_E707 LAN 192.168.1.113 3E:62:00:80:E7:07 21:02:29
UPCGW_E708 LAN 192.168.1.114 3E:62:00:80:E7:08 21:18:27
UPCGW_E709 LAN 192.168.1.115 3E:62:00:80:E7:09 10:13:21
UPCGW_E70A LAN 192.168.1.116 3E:62:00:80:E7:0A 10:13:22
UPCGW_E70B LAN 192.168.1.117 3E:62:00:80:E7:0B 21:01:23
UPCGW_E70C LAN 192.168.1.118 3E:62:00:80:E7:0C 10:13:25
UPCGW_E70D LAN 192.168.1.119 3E:62:00:80:E7:0D 10:13:28
UPCGW_E70E LAN 192.168.1.120 3E:62:00:80:E7:0E 21:23:42
UPCGW_E70F LAN 192.168.1.121 3E:62:00:80:E7:0F 21:53:08
UPCGW_E710 LAN 192.168.1.122 3E:62:00:80:E7:10 21:43:21
UPCGW_E711 LAN 192.168.1.123 3E:62:00:80:E7:11 10:13:33
UPCGW_E712 LAN 192.168.1.124 3E:62:00:80:E7:12 10:13:35
UPCGW_E713 LAN 192.168.1.125 3E:62:00:80:E7:13 10:13:36
LAN 192.168.1.126 F0:E7:7E:D3:6B:88 18:42:27
UPCGW_E701 LAN 192.168.1.127 3E:62:00:80:E7:01 10:12:43
Patsie-Phone LAN 192.168.1.128 0C:74:C2:7A:B8:03 10:43:58
WIN-AH0MGOJAQC1 LAN 192.168.1.129 08:00:27:4C:E3:DC 16:47:46
Ook allemaal met een verschillend mac adres zo te zien.. Dat zijn er wel erg veel! Ik zou niet kunnen bedenken waarom er 25 zijn.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Maar wanner sturen ze die box nu op, pas na een monteursafspraak? Want eigenlijk is deze nu overbodig geworden. Ik heb afgelopen vrijdag besteld en nog geen verzending gezien..

• ickers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Vraagje: Kan ik als ik mijn Cisco 3925 er tussenuit haal, nog wel een router (apple timecapsule) achter de horizon box plaatsen. En kan ik dan de wifi van de horizon box uitschakelen?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah wifi van de horizon box kun je uitzetten,

• Senaxx
forzav schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:12:
Maar wanner sturen ze die box nu op, pas na een monteursafspraak? Want eigenlijk is deze nu overbodig geworden. Ik heb afgelopen vrijdag besteld en nog geen verzending gezien..
Nou ik heb hier hetzelfde. Geen monteurs afspraak, en afgelopen vrijdag ook besteld maar tot op heden ook geen verzending gezien. Het lijkt er op dat de mensen die geen monteur kiezen het pakket haast wel later krijgen. Maarja morgen is het pas 5 werkdagen geleden dus ik moet ook niet teveel zeuren :) :>

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Ik heb de app geïnstalleerd uit de app-store op mijn iPad en het werkt tot nu toe prima. De Horizon TV app biedt alleen nog geen mogelijkheid een lijst met favorieten aan te maken.

Quid est fili?!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zojuist 'even' de klantenservice gebeld (niet de verkoopafdeling, die kunnen je niet helpen!), omdat ik dus dinsdag de monteur gepland heb staan (afspraken op werk verzet, vrij genomen :x) en nog geen box in huis heb.

Blijkt dat de order is ontvangen, in systeem gezet, maar niet is doorgekomen aan het magazijn. UPC gaat kijken of het ze lukt eea nu te bespoedigen om niet de monteursafspraak te hoeven verzetten (naar op zijn vroegst over 3 weken.......)

Dus: zit je in een vergelijkbare situatie: direct bellen!!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hmmm.. ik heb zo'n vermoeden in dezelfde situatie te zitten. Ik heb nog geen box en dinsdag komen ze langs. Ik zou nog even wachten tot vrijdag en mocht dan terug bellen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
ickers schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:15:
Vraagje: Kan ik als ik mijn Cisco 3925 er tussenuit haal, nog wel een router (apple timecapsule) achter de horizon box plaatsen. En kan ik dan de wifi van de horizon box uitschakelen?
Voor zover ik van de klantenservice heb vernomen is het antwoord ja. Ik heb namelijk zelf ook een timecapsule en heb nadrukkelijk de vraag gesteld of dit mogelijk was met de Horizon mediabox. Tevens kan zoals al eerder is gemeld de wifi chipset in de mediabox worden uitgezet.

• ickers
  • Laatst online: 29-11-2021
Miki schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:55:
[...]

Voor zover ik van de klantenservice heb vernomen is het antwoord ja. Ik heb namelijk zelf ook een timecapsule en heb nadrukkelijk de vraag gesteld of dit mogelijk was met de Horizon mediabox. Tevens kan zoals al eerder is gemeld de wifi chipset in de mediabox worden uitgezet.
Thanks!
Ik zal het gelijk testen als ik de box volgende week binnen heb.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
joopworst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:30:
Ik heb de app geïnstalleerd uit de app-store op mijn iPad en het werkt tot nu toe prima.
Ik krijg de melding "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken".
Ik ben wel ingelogd met mijn account, zit alleen niet thuis (en ook niet op een UPC ip-adres). Werkt de app alleen thuis en/of alleen als het via UPC gaat?
(Mijn abonnement staat al wel goed op "Digitale TV - Horizon TV Standaard" in mijnupc)

• CeesKees
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Erwinh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:25:
[...]

Werkt de app alleen thuis en/of alleen als het via UPC gaat?
Ja.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

doet www.upc.nl/downloadtwonky bij jullie ook niets?

wou mediastreamen vanaf de pc eens proberen.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Hier is ook nog niets binnen hoor. Aanstaande maandag (de 17e) komt de monteur. Vorige week vrijdag besteld, heb alleen bevestigingsmail voor monteursafspraak mogen ontvangen en verder niets meer. De internetsnelheid is echter wel vandaag rond 11.45 uur verhoogd (50Mb/s -> 60Mb/s), dus ze zijn schijnbaar bezig.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:41:

Blijkt dat de order is ontvangen, in systeem gezet, maar niet is doorgekomen aan het magazijn. UPC gaat kijken of het ze lukt eea nu te bespoedigen om niet de monteursafspraak te hoeven verzetten (naar op zijn vroegst over 3 weken.......)

Dus: zit je in een vergelijkbare situatie: direct bellen!!
Mij (en vele andere in dezelfde situatie) is juist door webcare geadviseerd om niet meer te bellen en even af te wachten nog. Installatiepakket wordt sowieso afgeleverd voordat de monteur komt. Mogen ze in mijn ogen wel opschieten, maar goed, we zien het wel :). Ze zijn in ieder geval bezig gezien de snelheidsupgrade.

[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 13-09-2012 14:34 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:34:
doet www.upc.nl/downloadtwonky bij jullie ook niets?

wou mediastreamen vanaf de pc eens proberen.
Site doet bij mij ook niets.
Volgens mij heb je niet per se Twonky nodig. Je kunt elke andere DLNA Media Server gebruiken op je pc/tablet/smart Phone om content van dat apparaat naar de horizon te streamen.

Windows 7 (en 8 ) hebben bijv. DLNA support aanwezig via 'homegroup'.
De box ziet mijn pc (win8) wel, maar heb dat net pas aan de praat dus denk dat ie nog het e.a. aan het indexeren is voordat ik content kan bekijken.

• Senaxx
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:50:
[...]

Volgens mij heb je niet per se Twonky nodig. Je kunt elke andere DLNA Media Server gebruiken op je pc/tablet/smart Phone om content van dat apparaat naar de horizon te streamen.

De box ziet mijn pc (win8) wel, maar heb dat net pas aan de praat dus denk dat ie nog het e.a. aan het indexeren is voordat ik content kan bekijken.
Wat heeft de "mediaspeler" van de UPC box allemaal voor mogelijkheden om af te spelen? hij is vast niet zo gecharmeerd van een 1080P MKV file zoals vele "backups" worden gedeeld.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Senaxx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:51:
[...]

Wat heeft de "mediaspeler" van de UPC box allemaal voor mogelijkheden om af te spelen? hij is vast niet zo gecharmeerd van een 1080P MKV file?
MKV is slechts een container.

Ik ben meer benieuwd wat de mediaspeler bijvoorbeeld vindt van de vogelscene uit de BBC documantaires in 1080p.

Verder ben ik benieuwd of de Horizonbox ook audio passthrough heeft. Ik wil immers wel alles wat ik in DTS HD stream, ook als DTS HD bij mijn receiver krijgen.

• Senaxx
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:53:
[...]

MKV is slechts een container.

Ik ben meer benieuwd wat de mediaspeler bijvoorbeeld vindt van de vogelscene uit de BBC documantaires in 1080p.

Verder ben ik benieuwd of de Horizonbox ook audio passthrough heeft. Ik wil immers wel alles wat ik in DTS HD stream, ook als DTS HD bij mijn receiver krijgen.
Ik had mijn reply ook al iets aangepast, en ik dacht dat het wel duidelijk over welke files er gesproken werdt: maar om duidelijk te zijn: O-)

Container: MKV
VideoCodec: x264 L4.1
AudtioCodec: AC3, DTS, DTS-HD

Verwijderd

Ik heb de bluray van Planet Earth eens gekopieerd naar mijn NAS, gewoon de mappen.
De Horizon ziet mijn NAS.
De Horizon is via een optische kabel aangesloten op mijn DTS receiver.

Wanneer ik de 00000.m2ts file afspeel gebeurd er het volgende:
- audio is Nederlands (ik zie geen optie(s) om dat te veranderen), noch om de subtitles aan/uit te zetten.
- kwaliteit is prima
- geluid is DD5.1 (geen DTS)

Wanneer ik dezelfde file in VLC open kan ik kiezen tussen 3 audio streams
- NL DD5.1
- NL DTS
- EN DD5.1

.ISO bestanden kan mijn NAS niet streamen (WD Live 3TB), dus dat kan ik niet testen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:50:
[...]

Kheb thuis nog een "vaste" pc met Vista, heb wel wat lopen kloten met mediasharing in windows mediaplayer maar dat lukt niet echt. toen zag ik die twinky link in de Horizon handleiding staan, normaal gesproken is dat betaalde software dus dan zal het wel goed zijn? :P maar het staat blijkbaar nog niet online

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.