Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
http://www.upc.nl/horizon/pakketten/
*Dit pakket is op basis van een jaarcontract inclusief UPC Kabel TV en Radio, en is daarna maandelijks opzegbaar. Lees de voorwaarden.
* Wilt u na de welkomstaanbieding ook gebruik blijven maken van de gratis extra's van Film1, Horizon TV Extra en/ of het HD-zenderpakket? Dan betaalt u voor deze diensten de volgende prijzen extra per maand: Film1 (€ 14,95 p.m.), Horizon TV Extra (€ 7,50 p.m.) en HD-zenderpakket (€ 5,- p.m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:04:

... @ hieronder,
Ik heb dat net zitten lezen, maar heb dat toch over het hoofd gezien... :|
Begrijpelijk! Het staat ook helemaal onderaan de pagina in kleine letters.
Ik kon het in het begin (vrijdag 7 september) ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Dat is ook zo. Toen ik SyphOn's quote las, zag ik ineens waar het moest staan.

Alleen laatste "probleem" waar volgens mij niemand antwoord op heeft, is welke zenders in het basis en welke in het extra pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Grr. Ik heb zojuist UPC even gebeld om te vragen wat er nu precies in mijn bestelling zit. Nu blijkt dat ik alleen een Horizon box krijg. Alle upc klanten die nog een oude docis 2.0 modem hebben krijgen geen losse nieuwe docis 3.0 modem. Ik heb hem uitgelegd dat het waarschijnlijk niet gaat werken maar hij geeft aan dat de monteur hiervoor is opgeleid om dit te kunnen lossen... sure :(

Ps. Ik heb dus bij mijn bestelling niet de vraag gehad of ik gebruik maakte een router e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:32:
Dat is ook zo. Toen ik SyphOn's quote las, zag ik ineens waar het moest staan.

Alleen laatste "probleem" waar volgens mij niemand antwoord op heeft, is welke zenders in het basis en welke in het extra pakket.
Voor zover ik begreep konden ze noig niet zeggen wat er in het extra pakket zit omdat er nog besprekingen zijn met o.a HBO of ze dit mogen gaan uitzenden of niet. Het is dus even afwachten maar ik geloof dat ze eind deze maand verwachten te kunnen bepalen wat de pakketten gaan worden en hoe ze eruit gaan zien. Zie ook deze usert zijn bericht: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44993.20

Volgens mij kan je overigens voor die 50 standaard zenders gewoon kijken naar het standaard pakket van UPC; zal niet heel anders zijn (je moet wel de non HD zenders er even uit trekken aangezien, als er een HD variant op de buis is, de SD versie niet meer gebroadcast wordt). Daarnaast krijg je de eerste 6 maanden toch alle zenders; dan kan je over 6 maanden druk maken welke zenders je extra wil of juist niet :)

http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 11-09-2012 13:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens geprobeerd om zelf een groteren harde schijf in een UPC Media box te plaatsen zodat je meer kan opnemen?

Door de oude HD te clonen en dan de clone op de nieuwe grotere HD te zetten of iets in die trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:38:
[...]

Voor zover ik begreep konden ze noig niet zeggen wat er in het extra pakket zit omdat er nog besprekingen zijn met o.a HBO of ze dit mogen gaan uitzenden of niet. Het is dus even afwachten maar ik geloof dat ze eind deze maand verwachten te kunnen bepalen wat de pakketten gaan worden en hoe ze eruit gaan zien

Volgens mij kan je overigens voor die 50 standaard zenders gewoon kijken naar het standaard pakket van UPC; zalniet heel anders zijn. Daarnaast krijg je de eerste 6 maanden toch alle zenders; dan kan je over 6 maanden druk maken welke zenders je extra wil of juist niet :)

Ik denk dat Arunia eerder zich afvroeg wat er in het Horizon TV Extra zit. TV Extra heeft ook 110+ zenders dus die moeten hoogstwaarschijnlijk dezelfde zijn als Royaal tv pakket.

Het Horizon TV Basis pakket bevat slechts 50+ zenders en niet 70+ zenders. En het blijft helaas onduidelijk welke zenders in het basis pakket zit. Er wordt daar hier ook al over gespeculeerd. Ik vond zelf nog wel dit Digitale tv basis lijstje in een voorwaarden tv pdf echter daar wordt met geen woord over Horizon gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:32:

Die duidelijkheid heeft niemand als klant nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ik vraag mij trouwens af of mijn Harmony 700 die Horizon leuk gaat vinden :P. Zal Logitech eens een slinger geven om te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Kan je ook internetradio luisteren met de Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

dj_raoul schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:52:
Als er een app voor is wel. Ik heb net de video nog eens gekeken maar zach daar 123 niet iets tussen staan voor internet radio (wel YouTube)

Ik heb ergens een overzicht van de apps gezien maar kan het niet zo terug vinden tbh...

Overigens eens zitten kijken tussen de supported devics voor de Harmony, maar ik zie er niets tussen staan. Nu zal dat niet al te lang duren denk ik maar anders is het gewoon manueel wat dingen toevoegen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 11-09-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Hmm ik ben ook overgestapt sinds de aankondiging van die ochtend maar volgensmij moet ik wel die € 50 euro activerings kosten betalen. Dat is wel jammer, aangezien ik hier ook zie dat dat sommige mensen dus dat niet hoeven.

Ik kon wel de installatie zonder een monteur doen trouwens. Pakket zou ergens deze week binnen moeten komen, maar ik heb dit nog niet via de mail bevestigd gehad. Mijn inlog op horizon.tv doet het al wel en hier kan ik al wel TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:47:
Ik vraag mij trouwens af of mijn Harmony 700 die Horizon leuk gaat vinden :P. Zal Logitech eens een slinger geven om te kijken...
Oeh, inderdaad. Zal mijn Harmony One (oude versie) eens een update moeten geven :)
Het wordt tijd dat Logitech eens een deftige Android App produceert, van mijn part voor € 15,00, gecombineerd met een bluetooth/wifi to IR converter.

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-09-2012 14:34 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij is nog steeds hetzelfde "UPC" protocol, je zou dus niet je harmony te hoeven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Op vrijdag 7 september horizon mediabox besteld. Vanavond 11 september wordt de horizon box geleverd en morgen 12 september tussen 8.00 uur en 13.00 uur komt de monteur _/-\o_

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Binnen welk termijn zijn jullie door UPC terug gebeld voor het maken van een afspraak? Heb het vandaag ook besteld alleen ben benieuw hoelang ik kan gaan wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ik heb nu Internet 60 + bellen + HD-TV DVR + Royaal voor €64
In nieuwe situatie wordt dat dan Alles-in-1 Horizon met 60 Mb €54.95 + Horizon TV Extra € 7,50 + HD-zenderpakket € 5 = €67.45
Voor een vergelijkbaar pakket €3.45 meer voor Horizon ivg met m'n huidige situatie, dat is het zeker waar voor mij en ga nu ook over tot bestellen.

Wat beterft Logitech Harmony remotes.
Ik heb een Logitech Harmony 900 en net op de support website een check gedaan of de Horizon box ondersteund wordt via Click Kies vervolgens Apparaat "Kabelontvanger" Merk "Samsung" Model "STM-G7400" En zie tot mijn plezier dat deze ondersteund wordt. Dat wordt dan wel wat herprogrammeren i.v.m. dat ik nu de Philips HD-DVR box heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:47:
Werkt gewoon met Logitech Harmony...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wCI0ZJGKFWRuoivMUSkr9wRi/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ansjo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:24:
Binnen welk termijn zijn jullie door UPC terug gebeld voor het maken van een afspraak? Heb het vandaag ook besteld alleen ben benieuw hoelang ik kan gaan wachten ;)
Ik ben zelf niet teruggebeld door UPC. Maar heb zelf net gebeld. De snelste datum was dus morgen tussen 8.00 uur en 13.00 uur. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Creative S schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:46:
[...]

Die duidelijkheid heeft niemand als klant nog...
Ik ben net gebeld door UPC en de man vertelde dat het ook voor hun nog niet duidelijk was welke kanalen nou precies in het pakket zouden zitten. Iets met evalueren welke kanalen veel gebruikt worden en dan later bepalen welke kanalen er in komen. Ik vind het wel een vreemde gang van zaken. Dat was overigens ook waarom alle nieuwe klanten een 6mnd abo krijgen op alle zenders.

En een Horizon box zonder internet abo was niet mogelijk. Waarschijnlijk ook niet in de toekomst.

En de iPad 1 wordt inderdaad niet ondersteund. Hij wist niet precies waarom, maar het zal wel iets met CPU power te maken hebben. Of de app komt alleen op iOS 6 en dat draait niet op de iPad 1.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:27:

En de iPad 1 wordt inderdaad niet ondersteund. Hij wist niet precies waarom, maar het zal wel iets met CPU power te maken hebben. Of de app komt alleen op iOS 6 en dat draait niet op de iPad 1.
Dit staat op de site van Horizon TV vermeldt:

Welke software heb ik nodig voor de 'Horizon TV' app?

De software iOS4 is minimaal nodig voor de 'Horizon TV' app. Het apparaat dat u gebruikt geeft vanzelf aan wanneer er nieuwe software beschikbaar is in de App Store.

Geschikte apparaten app

Onderstaande apparaten zijn geschikt voor de 'Horizon TV' app: iPad 1 iPad 2 iPad 3 iPhone 3GS iPhone 4 iPhone 4GS iPodTouch 2010

Dit wordt dus afwachten. Je hoort inderdaad tegenstrijdige verhalen omtrent de iPad1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien zijn ze in de war met de iPhone 1? Daar draait geen iOS 4 op. Op de iPad 1 wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:35:
Grr. Ik heb zojuist UPC even gebeld om te vragen wat er nu precies in mijn bestelling zit. Nu blijkt dat ik alleen een Horizon box krijg. Alle upc klanten die nog een oude docis 2.0 modem hebben krijgen geen losse nieuwe docis 3.0 modem. Ik heb hem uitgelegd dat het waarschijnlijk niet gaat werken maar hij geeft aan dat de monteur hiervoor is opgeleid om dit te kunnen lossen... sure :(

Ps. Ik heb dus bij mijn bestelling niet de vraag gehad of ik gebruik maakte een router e.d.
Zojuist nog een keer gebeld naar aanleiding een bericht op het Chelloo.com forum waarin je de keuze had tussen wel en geen losse modem bestellen bij het Horizon pakket.
Het blijkt dat de Horizon mediabox wel degelijk een router schijnt te ondersteunen en dat het niet nodig is om een losse modem aan te vragen. Ik ben erg argwanend maar ik zie wel wanneer de monteur langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Zojuist mijn horizon aangesloten, eerste indruk werkt goed, zit goed in elkaar, maar wel wat log... Ik heb contact met UPC opgenomen omdat ze de horizon wel even moesten activeren, anders zou het sowieso niet werken.

edit:

Ik heb de box als vervanger voor de pace, dus NIET als allesoplossing, ik behoud gewoon het oude Euro3 modem omdat ik dat een prettigere netwerkstructuur vind hebben. Evenals dat de settop dan gewoon echt volledig standby kan. Mijn router/modem moet toch aan ivm een VPN constructie up te houden.

Echter heb ik na een uur stoeien toch besloten een monteur te laten komen, en wel om het volgende. Het beeld staat om de 5 minuten gewoon even stil, hakkelt kort, en hervat daarna weer normaal beeld. Zowel beeld, menu en geluid zijn niet bereikbaar/hoorbaar voor zeg 15 seconden. Misschien ligt het aan slecht signaal, dus vandaar dat ik toch gewoon de monteur heb gevraagd langs te komen.

Geen probleem aldus UPC, en waarempel hebben ze morgenmiddag al meteen tijd voor me. Erg netjes dus! Ik zal na het bezoek een update geven of alles naar wens is opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door DirkT op 11-09-2012 15:57 . Reden: Mijn setup uitgelegd ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:38:
[...]

Volgens mij kan je overigens voor die 50 standaard zenders gewoon kijken naar het standaard pakket van UPC; zal niet heel anders zijn (je moet wel de non HD zenders er even uit trekken aangezien, als er een HD variant op de buis is, de SD versie niet meer gebroadcast wordt). Daarnaast krijg je de eerste 6 maanden toch alle zenders; dan kan je over 6 maanden druk maken welke zenders je extra wil of juist niet :)

Ja alleen jammer dat ze niks vermelden over het aantal dagen dat je programma's gemist krijgt bij standaard Horizon. Leuk voor het eerste half jaar , maar 2 dagen terug kijken vind ik wel heel weinig en 7,50 meer betalen dan nu een beetje te gek :+ Op dit moment krijg je bij Royaal 10 dagen terug kijken en mijn vriendin gebruikt dat superveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja er zijn op dit moment best veel onduidelijkheden m.b.t. tot Horzion.... dan krijg ik toch het gevoel dat wel beta-testers zijn met zijn allen.

Uiteindelijk zullen de "gewone" abonnementen vervallen en zal elk nieuw digitale tv abbo met een horizon mediabox uitgeleverd worden dus je zou verwachten dat je dan voor dezelfde prijs wel dezelfde diensten krijgt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Beakzz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:18:
[...]

Ja alleen jammer dat ze niks vermelden over het aantal dagen dat je programma's gemist krijgt bij standaard Horizon.
Volgens mij ben ik tegen gekomen dat dat 10 dagen is.... Maar dan zou ik nog eens even moeten zoeken. Stond er in ieder geval zo dat ik er vanuit ging dat het standaard 10 dagen is..

edit:
Dit staat onder het Horizon TV Standaard pakket vermeld:
UPC On Demand en Programma Gemist
Met UPC On Demand heeft u keuze uit meer dan 2.000 topfilms en series. En met Programma Gemist kijkt u tot tien dagen uw gemiste programma’s terug van de meeste populaire Nederlandse zenders.
Bron: UPC

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 11-09-2012 17:16 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
robertwebbe schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:02:
In de Horizon mediaboxen worden overigens bijzondere WiFi chipsets gebruikt waardoor deze een groter bereik halen dan normale WiFi. Door de hoofdbox en de extra boxen met deze WiFi uit te rusten heb je in veel gevallen wel voldoende bereik en bandbreedte (120 Mbps) terwijl dit met traditionele WiFi niet het geval was.
stond op t punt het Horizon pakket te bestellen maar begrijp ik nou dat die settop-box ter vervanging van mijn WNDR3700 is? Da's wel opmerkelijk... Maar als ie die 120Mbps vloeiend over 5Ghz doorgeeft. Mijn Cisco EPC300 modem kan gewoon in de meterkast blijven hangen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Volgens mij word er helemaal geen bijzondere Wifi chip gebruikt... En jullie zijn idd beta tester ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
habermas schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:25:
[...]

stond op t punt het Horizon pakket te bestellen maar begrijp ik nou dat die settop-box ter vervanging van mijn WNDR3700 is? Da's wel opmerkelijk... Maar als ie die 120Mbps vloeiend over 5Ghz doorgeeft. Mijn Cisco EPC300 modem kan gewoon in de meterkast blijven hangen neem ik aan?
Je kan je eigen modem en router gewoon houden als je wilt :) Je mag kiezen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

habermas schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:25:
[...]

Anders lees je de laatste 60 posts even; aangeven bij bestelling dus dat je dat wilt.

En fijn van de Harmony! Kan ik die mooi goedzetten tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:04:
Vraagje, weet iemand wat het "royaal" (ofwel extra tv) pakket kost bij Horizon?
Op de site is het niet te vinden namelijk.
Hoop zelf op 5 euro extra.

... @ hieronder,
Ik heb dat net zitten lezen, maar heb dat toch over het hoofd gezien... :|
Verdraaid, ik heb het nu ook pas door.
Ze verslechteren in feite Starter keihard met 50+ ipv 70 zenders, Royaal/Extra_TV blijft wel goed, maar wordt ook duurder van 5.50 naar 7.50 extra. Heeeel langzaam schroeven ze de prijs omhoog, de onoplettende geinteresseerde heeft het amper door.

Heb op upc.nl de 50 zenders die je krijgt na die 6 mnd, niet gevonden. Anders gezegd, welke 20 vallen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
DennusB schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:39:
Je kan je eigen modem en router gewoon houden als je wilt :) Je mag kiezen!
helder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Hier de box binnengekregen (zondag besteld, vandaag binnen). Gewoon aangesloten als de oude mediabox, UTP kabeltje erin en hoppa :-) Bij mij moest ik wel even kijken welke lanpoorten er actief waren, 1 en 2 gaven geen signaal (3 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wessel99 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:17:
Hier de box binnengekregen (zondag besteld, vandaag binnen).
Vreemd. Ik heb vrijdagavond besteld en nog steeds niks gehoord. Wel een bevestigingmailtje ontvangen van de bestelling zelf, maar geen telefoontje of andere mailtje.

En als ik de klantenservice bel dan is de wachttijd meer dan 15 minuten. :) Later vanavond maar eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Beakzz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:18:
[...]

Ja alleen jammer dat ze niks vermelden over het aantal dagen dat je programma's gemist krijgt bij standaard Horizon. Leuk voor het eerste half jaar , maar 2 dagen terug kijken vind ik wel heel weinig en 7,50 meer betalen dan nu een beetje te gek :+ Op dit moment krijg je bij Royaal 10 dagen terug kijken en mijn vriendin gebruikt dat superveel.
Meeste programma's zijn met on demand betaald, terwijl je ze op internet altijd gratis kan terug kijken. Zo belangrijk is uitzending gemist op de box dan niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:
[...]

Vreemd. Ik heb vrijdagavond besteld en nog steeds niks gehoord. Wel een bevestigingmailtje ontvangen van de bestelling zelf, maar geen telefoontje of andere mailtje.

En als ik de klantenservice bel dan is de wachttijd meer dan 15 minuten. :) Later vanavond maar eens proberen.
Ik heb gisterochtend besteld en ook nog niets gehoord. Zal wel per regio gaan gok ik. Kon ook nergens aangeven dat ik mijn oude modem en router wil houden. Nou ja komt vanzelf wel een keer :z

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:
[...]

Zondag besteld, gewoon via de site. Op de zijkant van de box stond trouwens "selfinstall", terwijl er op de bovenkant een grote sticker dat ik de monteur moest bellen. Kan overigens nergens routerinstellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:42
Net ook alles binnen gehad, en zelf geïnstalleerd. Even de helpdesk gebeld om te vragen of ze deze willen activeren, en binnen 30 minuutjes vanaf het uitpakken draaide alles als een zonnetje.

Frappant dat de medewerker (erg aardige vent overigens) zag dat er een afspraak stond voor de 17e, maar ik van helemaal niks wist. Hij heeft de afspraak gelijk geannuleerd ook, omdat alles al werkt. Had het idee dat ze het helemaal niet erg vinden als mensen het zelf installeren, hij was zelf ook tamelijk enthousiast, en hielp me vlekkeloos door alle stappen heen, en gaf nog wat tips ook.

Op het eerst gezicht ziet het er super uit, wireless en router waren ook direct in te stellen, en via 192.168.1.1 is alles prima te configureren (router, wireless, parental guide, heel de mikmak).

Tot zover dus erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Enige wat me opvalt als ik naar de routerpagina ga is dat ik het docsis modem niet uit kan zetten, en nu ook 2 WAN ip adressen lijk te hebben? (zowel de cisco router als de samsung)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:38:
[...]

Kijkende hier: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44989.0

Denk ik het van niet, enkel als router of WiFi access point.
Hoezo denk je dat? Als je de optie "gebruik maken van bestaand bekabeld netwerk" gebruikt, dan krijgt de box netjes een ipadres van de router. De vier (?!?) poorten achterop kunnen dan prima als switch-achtig apparaat dienen toch? Ik leid van die website met screenshots niet af dat het niet kan. Ik hoop dan ook dat iemand dit kan bevestigen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
smeerbartje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:22:
[...]

Hoezo denk je dat? Als je de optie "gebruik maken van bestaand bekabeld netwerk" gebruikt, dan krijgt de box netjes een ipadres van de router. De vier (?!?) poorten achterop kunnen dan prima als switch-achtig apparaat dienen toch? Ik leid van die website met screenshots niet af dat het niet kan. Ik hoop dan ook dat iemand dit kan bevestigen!!!
Klopt helemaal, zo had ik het ook aangesloten.

Heb het net omgegooid omdat de Horizonbox dat prima allemaal zelf kan regelen. Ik heb er een router en een switch tussenuit kunnen gooien, scheelt toch weer in het verbruik.

Overigens, van de 60/6mbit beloofd haal ik via speedtest.net een prima score: 59.36/5.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Snap nog niet helemaal het verhaal dat de ps3's, wii,s en x360's niet erop zouden kunnen werken als de Horizon als modem router zou gebruiken. Als het goed is komt alles deze week binnen. Hou nog wel even mijn 2 hdr box en koop box erbij. Das het 2de deel wat ik nog niet helemaal snap. Hoe zou ik dat kunnen streamen op de tv's in de slaapkamers (3) de Badkamer (1) en de mancave (2) ?

De beste medewerkers moeten nog hun training krijgen en hebben zelfde info als wij via google hahaahha

[ Voor 12% gewijzigd door petervandamned op 11-09-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NeoPhire schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:25:
[...]

Klopt helemaal, zo had ik het ook aangesloten.

Heb het net omgegooid omdat de Horizonbox dat prima allemaal zelf kan regelen. Ik heb er een router en een switch tussenuit kunnen gooien, scheelt toch weer in het verbruik.

Overigens, van de 60/6mbit beloofd haal ik via speedtest.net een prima score: 59.36/5.99
Hé vriend, thanks! Nog een laatste vraagje: stel de Horizon box staat in idle-stand niets te doen. Werken de vier poorten dan wel normaal? M.a.w. horizon staat uit en ik wil via Apple TV iets bekijken. De Apple TV is bekabeld aangesloten op de Horizon die NIET als router werkt. Krijgt hij signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Je hebt daarvoor 4 energiestanden voor standby:
Uit
Laag
Normaal
Hoog

Meer info in deze reactie op de first page post:
wezep in 'nieuws: UPC brengt settopbox Horizon uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met de klantenservice. De dame liet weten dat het verplicht ia om een afspraak met de monteur te hebben. Dan pas kan de box verstuurd worden.
Maar ze zei inderdaad dat je het ook prima zelf kan proberen. Dus ik heb in elk geval een afspraak staan en die kan ik dan weer cancelen zodra ik alles draaiend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NeoPhire schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:37:
Je hebt daarvoor 4 energiestanden voor standby:
Uit
Laag
Normaal
Hoog

Meer info in deze reactie op de first page post:
wezep in 'nieuws: UPC brengt settopbox Horizon uit'
Thanks; energieverbruik om de netwerkpoorten actief te houden op het moment dat de horizon box op stand-by staat is dus "Standby mode Middel(38 Watt)". Naja, valt mee te leven (€78 euro per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
smeerbartje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:44:
[...]

Thanks; energieverbruik om de netwerkpoorten actief te houden op het moment dat de horizon box op stand-by staat is dus "Standby mode Middel(38 Watt)". Naja, valt mee te leven (€78 euro per jaar).
Juist, wel de noot daarbij dat dat de maximale waarden zijn, en het gemiddelde waarschijnlijk iets lager zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

smeerbartje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:44:
[...]

38 watt! voor een access point! 78 euro per jaar! Dank voor deze info - nu hou ik mijn huidige modem ZEKER.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
:) ieder z'n ding... ik heb helaas geen keuze; heb maar één netwerkaansluiting bij de televisie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SeatRider schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:04:
[...]

38 watt! voor een access point! 78 euro per jaar! Dank voor deze info - nu hou ik mijn huidige modem ZEKER.
Ah valt toch mee. Wij hebben 2 zuinige plasma tvs :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Ik heb er wel een router en switch tussenuit kunnen halen. Ik denk dat het normale standby verbruik van een router, switch en een settop-box ook wel rond de 40 watt uitkomt. Nu heb ik alleen dit apparaat wat stroom verbruikt, in het totaal maakt het dus weinig uit gok ik.

Ik merk wel om de 10 minuten een stilstaand beeld voor ongeveer 10 seconden, net of het apparaat even opnieuw moet bufferen. Signaal etc is verder helemaal prima, en ben ook niet druk iets aan het downloaden. Hoop dat hier nog wel een fix voor komt, want dit is niet prettig TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rare jongens bij upc! kreeg vanavond een telefoontje om de monteur in te plannen maar de upc medewerker kon mij niet verstaan door storing op de lijn... En dat is een upc telefoonlijn notabene :P hij zei dat hij me op mijn mobiel terug zou bellen, nooit weer wat van gehoord...

Maar volgens de.track and trace krijg ik mijn pakket morgen, denk dat ik het eerst maar gewoon zelf probeer te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zo ie zo zijn het rare jongens, de berichtgeving bij UPC is echt verre van helder. Ik heb eerst een uur aan de telefoon gehangen en begrepen dat de klanten met een euro dosis 2.0 modem geen losse dosis 3.0 modem krijgen maar alleen de Horizon mediabox. Paar uur later opnieuw gebeld en te horen gekregen dat het geen enkel probleem was om de order te wijzigen maar dat de Horizon box prima werkt met een router eraan gekoppeld.

Ze weten dus nog niet helemaal intern hoe dit product op de markt moet worden gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 11-09-2012 23:33 ]

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Heb gistermiddag gebeld met UPC, die meneer van verkoop gaf aan dat dat het pas 8 oktober geïnstalleerd kan worden door een monteur. Volgens hem kon/mocht ik dat niet zelf doen.

Beetje vreemd verhaal natuurlijk, want ik lees hier dat je het wel gewoon zelf kan doen.
Heb afgelopen vrijdag (avond) het pakket via internet besteld, maar ook nog geen email gehad met track-and-trace code... Wordt denk ik nogmaals bellen :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Ow maar die heb ik ook nooit ontvangen. Opeens stonden ze met de Horizon box voor de deur.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• wessel99
Ik heb hier wel problemen als zowel de horizon box aan staat (optie: bestaand, bekabeld netwerk) en mijn oude docsis 3 modem. Lijkt net of ze vechten om het internet te mogen leveren. Weet er iemand of het ook mogelijk is het docsis modem van de horizon-box uit te schakelen, of hoort het dat ze beide verbonden blijven?

Heb nu bij wijze van test de horizon box uitgezet en nu prima internet.

• NeoPhire
Als je kiest voor de optie "Bestaand netwerk" dan gaat de Horizonbox niet in router modus, enkel switch modus. Dat zou het probleem moeten oplossen.

Deze optie kun je vinden onder de instellingen in je TV menu, of op je router via de web interface (192.168.1.1 / admin / admin)

• smeerbartje
Volgens mij heeft hij daarvoor gekozen:
wessel99 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:32:
Ik heb hier wel problemen als zowel de horizon box aan staat (optie: bestaand, bekabeld netwerk) ...

Verwijderd

basst85 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 06:44:
Heb gistermiddag gebeld met UPC, die meneer van verkoop gaf aan dat dat het pas 8 oktober geïnstalleerd kan worden door een monteur. Volgens hem kon/mocht ik dat niet zelf doen.

Beetje vreemd verhaal natuurlijk, want ik lees hier dat je het wel gewoon zelf kan doen.
Heb afgelopen vrijdag (avond) het pakket via internet besteld, maar ook nog geen email gehad met track-and-trace code... Wordt denk ik nogmaals bellen :)
Zoals ik al eerder hier zei is het wel verplicht om een monteur het te laten doen. Maar het hangt er vanaf wie je aan de telefoon hebt denk ik.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Welk keuzemenu kiezen jullie als het gaat om geplaatste bestellingen? Wil aangeven dat ik mijn huidige modem wil behouden maar word van het kastje naar de muur gestuurd :?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk dat je dat ook aan de monteur kunt aangeven als ze de spullen komen inpluggen, mij is tijdens de telefonische bestelling ook niets gevraagd.

Ik ben even benieuwd naar de stand-by varianten, kun je die zelf instellen? Dus dat hij om 01:00 's nachts bijvoorbeeld automatisch in de lage stand-by gaat en vanaf 07:00 in de middenstand of werkt dat niet zo?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Net weer gebeld door upc, deze vriendelijke dame kon me wel verstaan :P monteur ingeplant voor morgen ochtend dus ik weet niet of ik er dan vanmiddag zelf mee ga prutsen.. die mevrouw gaf idd aan dat ze het zelf willen doen omdat je anders de kans hebt dat helemaal niets meer werkt.

Ze vroeg mij wel of ik mijn oude modem wou blijven gebruiken, en of ik een eigen router had die ik wou blijven gebruiken en of er nog apparaten bedraad aangesloten moesten worden.

Ik heb atm niets bedraad aangesloten, dus dan is er toch geen reden waarom ik het oude modem en mijn eigen wifi router zou willen gebruiken?

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:42:
Ik denk dat je dat ook aan de monteur kunt aangeven als ze de spullen komen inpluggen, mij is tijdens de telefonische bestelling ook niets gevraagd.
Mij werd dat gisteren wel gevraagd toen ik een afspraak maakte voor de monteur.

• matthijst
  • Nu online
Waaar blijft die iOS app?
Zou goed uitkomen met die verkiezingsbende vanavond.

Haters everywhere but I don’t really care

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Chaoss schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:50:
*knip*

Ik heb atm niets bedraad aangesloten, dus dan is er toch geen reden waarom ik het oude modem en mijn eigen wifi router zou willen gebruiken?
Dacht ik eerst ook, ik twijfel nu even over het stroomverbruik van mijn huidige modem en de Horizon. Ga ik de Horizon altijd aan laten staan op midden standby of zet ik hem helemaal uit en gebruik ik mijn huidige modem /WiFi als de Horizon uit staat?

Nog eens even meten wat mijn huidige modem verbruikt (van UPC met wifi).

• wessel99
NeoPhire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:16:
Als je kiest voor de optie "Bestaand netwerk" dan gaat de Horizonbox niet in router modus, enkel switch modus. Dat zou het probleem moeten oplossen.

Deze optie kun je vinden onder de instellingen in je TV menu, of op je router via de web interface (192.168.1.1 / admin / admin)
Een reset gegeven op horizon en modem en alles werkt nu perfect. Interne Docsis modem heeft de box waarschijnlijk nodig voor on-demand.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:02

Typhone

Who Dares Wins

westergas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:39:
Welk keuzemenu kiezen jullie als het gaat om geplaatste bestellingen? Wil aangeven dat ik mijn huidige modem wil behouden maar word van het kastje naar de muur gestuurd :?
Gewoon aangeven bij de bestellijn. Optie 1 in het menu.

Ik heb gisteren UPC gebeld vanwege mijn nieuwe aansluiting. Die was eerst besteld met de oude boxen en vanwege de verhuis-/klus perikelen heb ik Horizon volledig gemist tot afgelopen vrijdag :+

Ik heb gisteren gebeld (vorige huurder had grote betalingsachterstand) en vrijdag gaat de definitieve bestelling de deur uit. De UPC helpdesk deelde mij mee dat als ik een bestaand modem had ik deze kon houden of kiezen voor de Horizon box als modem. Ik heb toen aangegeven dat ik helemaal geen modem had maar wel een modem wilde hebben en geen Horizon box die als modem/router fungeerde. Dat was geen enkel probleem.

Heb onlangs ALLE aansluitingen in de meterkast aangebracht (Hirschmann, Asus RT-N66u, QNAP TS-412) dus ik had weinig trek om alles weer te gaan verplaatsen naar de huiskamer (die in mijn situatie op de 2e verdieping zit). Ik zou dan een nieuw modem krijgen, de Horizon mediabox een extra HD box en dan was het geregeld.

Ook werd mij expliciet verteld (UPC medewerkers zullen net cursus gehad hebben) dat wanneer ik een PS3 had (check) ik het beste gebruik kon maken van een eigen router omdat ik anders problemen kon krijgen met NAT3 vs NAT2. Dat is mij verteld ik weet niet of het op waarheid berust. Allemaal koren op mijn molen natuurlijk want ik gebruik mijn eigen router en heb de Horizon box eigenlijk alleen nodig voor de mobiele functies en de nieuwe (betrouwbaardere) structuur en hardware.

Sinds UPC min of meer heeft toegegeven (ergens in een bericht op TotaalTV) dat de oude generatie boxen erg gevoelig was voor signaal ga ik het risico niet meer nemen. Heb nu voor 200 euro kabels en dergelijke besteld om een goed signaal te waarborgen. Als je daar namelijk ooit gezeik mee hebt dan ben je nog lang niet jarig dat heb ik wel begrepen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ga het gewoon proberen met de PS3 via de horizon box, het liefst heb ik geen extra routers in gebruik. De PS3 heb ik nu via een wifi rouer tzou wel mooi zijn als die bedraad aan de horizon box kan.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:27:
[...]

zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:40:
Misschien zijn ze in de war met de iPhone 1? Daar draait geen iOS 4 op. Op de iPad 1 wel.
Er worden ook 2 apps gelanceerd. Mogelijk dat de 'Horizon tv' app (om tv streams te kijken) wel beschikbaar komt op de iPad1 maar de 'Horizon tv remote' app (om ook de Horizon box te besturen - afstandsbediening) niet? Op de site benoemen ze echter alleen de Horizon tv app. Kijk ook eens in het persbericht daar worden de beide apps afzonderlijk benoemt en spreekt men ook over een beperking in het stukje waar de Horizon tv remote wordt besproken.
matthijst schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:00:
Waaar blijft die iOS app?
Zou goed uitkomen met die verkiezingsbende vanavond.
Het ziet er naar uit dat de iOS app voor iPad en iPhone,iPod pas volgende week beschikbaar komen en heel misschien deze week (gewoon de app store in de gaten houden en zoeken naar eerder genoemde namen). Ze hebben inmiddels op de site staan halverwege september (2e helft) en 'week 37' (deze week) en op chelloo forum ging het verhaal dat het maandag de 17e september wordt. De apps moeten door Apple nog goedgekeurd worden zie ook de tweets die UPC vandaag stuurt naar mensen die ook vroegen naar de apps.
dj_raoul schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:52:
Voor zover bekend is er geen streaming internetradio mogelijk via een internet browser (zit er niet op) danwel app op de Horizon box beschikbaar voor internetradio. De huidige apps zijn deze. Mogelijk dat UPC zelf partijen gaat benaderen of TuneIn Radio of Shoutcast zelf een app beschikbaar maken (zoals ook het geval is bij mijn huidige losse mediaspeler WDTV Live Hu)b. Of een enthousiaste user die met de SDK aan de slag gaat. Het moet mogelijk zijn echter (nog) niet beschikbaar. Overigens staat er in de FAQ ook dat er meer apps nog toegevoegd zullen worden in de nabije toekomst. Welke is onbekend.

Je kunt overigens wel de bestaande Nederlandse en thema radiozenders luisteren (800 reeks).

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 12-09-2012 12:30 ]

• NeoPhire
Ik kreeg zojuist een interessante mail van UPC:
Wij danken u hartelijk voor uw bestelling bij UPC. U heeft Alles-in-1 Horizon TV met 60 Mb besteld. Hiermee wordt televisiekijken een adembenemende beleving.

Wij hebben aangegeven dat u binnen 48 uur na uw bestelling door ons gebeld wordt voor het maken van een monteurafspraak. Door het overweldigende succes van Horizon redden we dit helaas niet. Hiervoor onze excuses.

Wij bellen u binnen 9 dagen om een afspraak met een monteur in te plannen. Hebben wij u onverhoopt niet kunnen bereiken of wacht u liever niet op ons telefoontje, dan kunt u ons ook zelf bellen via 020 775 70 90. Onze medewerkers zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.

Als u wilt, kunt u Horizon ook zelf installeren. Vanaf vrijdag 14 september 18.00 uur staat er ook een duidelijke handleiding klaar op upc.nl/horizonhulp. Hierin wordt uitgelegd wat u moet doen.

Wij wensen u alvast veel plezier van Horizon.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Deze email net ontvangen van upc :

Monteurafspraak Horizon

Geachte heer Seller,

Wij danken u hartelijk voor uw bestelling bij UPC. U heeft Alles-in-1 Horizon TV met 60 Mb besteld. Hiermee wordt televisiekijken een adembenemende beleving.

Wij hebben aangegeven dat u binnen 48 uur na uw bestelling door ons gebeld wordt voor het maken van een monteurafspraak. Door het overweldigende succes van Horizon redden we dit helaas niet. Hiervoor onze excuses.

Wij bellen u binnen 9 dagen om een afspraak met een monteur in te plannen. Hebben wij u onverhoopt niet kunnen bereiken of wacht u liever niet op ons telefoontje, dan kunt u ons ook zelf bellen via 020 775 70 90. Onze medewerkers zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.

Als u wilt, kunt u Horizon ook zelf installeren. Vanaf vrijdag 14 september 18.00 uur staat er ook een duidelijke handleiding klaar op upc.nl/horizonhulp. Hierin wordt uitgelegd wat u moet doen.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

[ Voor 90% gewijzigd door inbedrijf op 12-09-2012 12:25 ]

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
afgelopen vrijdag alles besteld met VIP aanbieding met behoud van eigen modem , dit is mogelijk, afspraak monteur voor 24 september. bevestigingsmail zou komen maar die kwam maar niet. Vandaag gebeld naar UPC voor de status en blijkt de bestelling fout te zijn gegaan in hun systeem, of ik maar even leuk opnieuw wilde bestellen en nieuwe afspraak wilde maken voor monteur kan nu pas half oktober. Echt belachelijk als ze niet de afspraak van 24 september herstellen dan is UPC een klant kwijt dan maar naar glasvezel.

• smeerbartje
Ik ook ontvangen; er staat inderdaad in dat "als je wilt, de Horizon ook zelf kunt installeren". Ik heb echter het probleem dat ik ook een nieuwe modem moet (heb nu 25 mbit abonnementje). Ofwel naast het ontvangen van de Horizon box moet ik ook een nieuw modem. Deze zullen ze wel niet standaard meesturen toch?

Ik wil de Horizon box NIET als router gaan gebruiken...

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik had online besteld. Was niet terug gebeld. Vervolgens zelf gebeld en afspraak gemaakt voor 2/10. Ik mocht het absoluut niet zelf doen.

10 minuten later kreeg ik ook diezelfde mail.
Wat nu? Monteur cancellen? Wil het best zelf doen.

Hoe weet je of je huidige modem vervangen moet worden? Ik wil mn eigen modem en router houden. Heb nu 25Mbit, ga naar 60

Blender....

Verwijderd

NeoPhire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:23:
Ik kreeg zojuist een interessante mail van UPC:

[...]
Dat is volgens mij een bulk-mail. had dus al een afspraak staan welke gemaakt was tijdens de bestelprocedure voor a.s. dinsdag. Heb maar gebeld hoe dat nu zit. Maar de monteur is, en blijft gewoon ingepland en komt dus ook op de 18de.

Wel is het zo, dat je als je de box al eerder hebt, je vanaf de 14de om 18:00ur 's avonds zelf kunt gaan prutsen. Mocht je het zelf verprutsen, kan je altijd nog de monteur laten opdraven.. 8)
janvanduschoten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:42:

[..]
De medewerker vertelde mij dat je je keus aan kan geven als de montuer ter plaatse is. Ik wil mijn 3212 ook houden en de horizon gewoon in mijn netwerk hangen.

Zijn er trouwens al tweakers die m werkend hebben staan? Zo ja. Klopt het dat de horizon doet aan 1080p upscaling? Ik weet dat de Cisco 720p, en 1080i doorgaf. Verder nog over het geluid. Doet ie bitstream?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 12:50 . Reden: toevoeging ]

• hansvk
  • Laatst online: 17:22
Ik laat de monteur gewoon komen, gezellig :)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Verwijderd

Nespressootje erbij. Appelgebak met slagroom. Leuker kunnen we het niet maken..:-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:51
Chaoss schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:33:
Ik ga het gewoon proberen met de PS3 via de horizon box, het liefst heb ik geen extra routers in gebruik. De PS3 heb ik nu via een wifi rouer tzou wel mooi zijn als die bedraad aan de horizon box kan.
Het probleem zit 'm blijkbaar in NAT Type 3 wat door de Horizon box doorgegeven wordt. Wat je zou kunnen proberen is de PS3 een vast IP geven en dan in de Horizon als DMZ host opgeven. De kans dat je (via) PS3 gehackt wordt is volgens mij niet zo groot.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Andre21 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:36:
Ik had online besteld. Was niet terug gebeld. Vervolgens zelf gebeld en afspraak gemaakt voor 2/10. Ik mocht het absoluut niet zelf doen.

10 minuten later kreeg ik ook diezelfde mail.
Wat nu? Monteur cancellen? Wil het best zelf doen.

Hoe weet je of je huidige modem vervangen moet worden? Ik wil mn eigen modem en router houden. Heb nu 25Mbit, ga naar 60
Wacht de box af, probeer het zelf en als je faalt; monteur.

Overigens moet je modem wel vervangen worden aangezien de 25 mbit modems niet met 50 + speeds omkunnen afaik

Goed nieuws van het zelf installen btw, ga ik mooi proberen als ik de box binnenkort binnenkrijg :) Monteur is niet erg, maar ik doe het liever zelf ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 12-09-2012 12:55 ]

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Notna schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:54:
[...]

Wacht de box af, probeer het zelf en als je faalt; monteur.

Overigens moet je modem wel vervangen worden aangezien de 25 mbit modems niet met 50 + speeds omkunnen afaik

Goed nieuws van het zelf installen btw, ga ik mooi proberen als ik de box binnenkort binnenkrijg :) Monteur is niet erg, maar ik doe het liever zelf ;)
Ja precies. Dan is het dus wel afwachten of ze ook gelijk een nieuw modem meesturen

Blender....

Verwijderd

inbedrijf schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:24:

Monteurafspraak Horizon

Geachte heer Seller,

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Ik kreeg deze mail ook vandaag, gelijk maar even gebeld. Het schijnt dat deze mail niet verstuurd had mogen worden en dat ik OF 2 werkdagen na de bestelling OF 2 werkdagen na ontvangst van de box gebeld wordt voor een afspraak met de monteur. Ik heb Horizon afgelopen zaterdag besteld en de bestelling is gister verwerkt. Toen ik zei dat ik het zelf wel zou doen en de monteur niet hoefde te komen kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk is. De monteur is verplicht want is het namelijk "zeer ingewikkeld".... :/ Als ik de box eerder heb ga ik het toch eerst zelf proberen, zo moeilijk kan het niet zijn.

• smeerbartje
Andre21 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:58:
[...]

Ja precies. Dan is het dus wel afwachten of ze ook gelijk een nieuw modem meesturen
Denk niet dat ze bij het "pick-orderen" rekening houden met de huidige apparatuur...ofwel, ik denk niet dat we een nieuw modem toegestuurd krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 12-09-2012 13:07 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Er zijn toch al mensen met de Horizon box? Kan iemand van hun bevestigen of ontkennen of er een aparte modem bij zat?

Tis wel een rommeltje zeg, je kan duidelijk zien dat wij aan het beta-testen zijn ;)

Verwijderd

westergas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:08:
Er zijn toch al mensen met de Horizon box? Kan iemand van hun bevestigen of ontkennen of er een aparte modem bij zat?

[..]
Waarom zou er een modem bij zitten? De box is al een modem/router.

http://www.upc.nl/pdf/upc...gebruikershandleiding.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 13:16 ]

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

smeerbartje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:26:
Ik ook ontvangen; er staat inderdaad in dat "als je wilt, de Horizon ook zelf kunt installeren". Ik heb echter het probleem dat ik ook een nieuwe modem moet (heb nu 25 mbit abonnementje). Ofwel naast het ontvangen van de Horizon box moet ik ook een nieuw modem. Deze zullen ze wel niet standaard meesturen toch?

Ik wil de Horizon box NIET als router gaan gebruiken...
Me2. Maar controleer even of je snelheden al zijn aangepast. Ik heb nu al 6 up en 33 down met datzelfde modem. Ik zal nog geen 60 halen door beperking van het modem en wss omdat ik speedtest over wifi op de iPad doe. Er vindt dus al een upgrade plaats. Verklaart ook waarom de telefoon het vanmorgen niet gedaan heeft.

- of je stopt de stekker er in -

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

KroeT

[...]

Heeft iemand het al zelf geprobeerd? Als ik de mail volg dan kan ik het zo proberen, de box staat al klaar in de doos namelijk. Monteur komt alleen pas half oktober, als ik straks helemaal geen tv meer heb krijg ik klappen ;)

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

KroeT schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:14:
Heeft iemand het al zelf geprobeerd? Als ik de mail volg dan kan ik het zo proberen, de box staat al klaar in de doos namelijk. Monteur komt alleen pas half oktober, als ik straks helemaal geen tv meer heb krijg ik klappen ;)
Hij zal nog geactiveerd moeten worden. Denk dat dan pas per de 14de kan om 18:00 uur.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

KroeT schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:14:
Er zijn er inderdaad al een paar die het succesvol zelf hebben gedaan. stukje terug zoeken in het topic.

Ik zou wel graag willen weten of de Horizon zichzelf installeert/registreert of dat je dat telefonisch via de helpdesk moet doen.
Ik krijg thuis ook oorlog als ik 's avonds begin te rommelen met kabels&kastjes en het dat dag erna niet werkt omdat er ergens nog wat moet worden omgezet bij UPC :)

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:11:
[...]

Waarom zou er een modem bij zitten? De box is al een modem/router.

http://www.upc.nl/pdf/upc...gebruikershandleiding.pdf
Je kan kiezen voor de situatie om je eigen modem te behouden of die van de horizon te gebruiken. Ik zelf heb er ook voor gekozen om me eigen modem te behouden. Alleen is deze modem blijkbaar niet geschikt voor een 60mb connectie

Verwijderd

E.R.Y. schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:19:
[...]

Je kan kiezen voor de situatie om je eigen modem te behouden of die van de horizon te gebruiken. Ik zelf heb er ook voor gekozen om me eigen modem te behouden. Alleen is deze modem blijkbaar niet geschikt voor een 60mb connectie
Wordt dus een nieuw modem vragen bij UPC. Even bellen met ze.

• Sabbi
  • Laatst online: 19:04

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij mij zeiden ze dat een nieuwe los docsis 3 modem (ter vervanging van mij d2 arris) er niet in zat omdat ze niet op voorraad waren nu, maar dat dat misschien later nog kon. Ik hoop dat de monteur er nog eentje in de bus heeft liggen ofzo :)

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
inbedrijf schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:24:

Monteurafspraak Horizon

Geachte heer Seller,

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Deze mail net zelf ontvangen, echter heb ik zelf de hd al gebeld gisteren en werd er een afspraak ingeplanned voor 1 oktober. De box zou niet verstuurd worden maar door de monteur meegenomen worden??
Dit klonk mij vreemd in de oren na wat ik hier gelezen heb maar volgens de medewerker was het "echt" de monteur die alle bij zich zou hebben.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Apart, vandaag (omdat ik geen bevestiging van UPC heb gehad; heb er even achteraan gebeld) gaf UPC bij mij aan dat de box voor de monteur binnen moet zijn. Als hij er a.s maandag niet is bij mij (installatie staat geplanned op woesndag de 19de) moet ik er achteraan gaan bellen blijkbaar.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:21:
[...]

Wordt dus een nieuw modem vragen bij UPC. Even bellen met ze.
Wat heb je nu voor modem, ik heb ook 60mb thuis en heb een Cisco 3212 van UPC, die is zeker geschikt. Maar of dat dan weer kan icm met Horizon geen idee.
De Cisco is trouwens een dom modem, heb er mijn eigen router achter hangen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Pierre61 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:49:
[...]

Wat heb je nu voor modem, ik heb ook 60mb thuis en heb een Cisco 3212 van UPC, die is zeker geschikt. Maar of dat dan weer kan icm met Horizon geen idee.
Dat kan aangezien ik dezelfde modem heb en de HD aangaf dat je hiermee prima met Horizon overweg kan ;)

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Wordt de box nu eerst verstuurd voordat je een afspraak hebt( dus na bestelling) of moet je een afspraak hebben en gaan ze dan pas de box opsturen? (dus een afspraak maken en dan annuleren als je het zelf kan)

Iemand enig idee?

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
Pierre61 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:49:
[...]

Ik heb de Arris Touchstone TM402B, deze is niet geschikt volgens mijn info... tenminste niet voor 60 mb

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Mikemkm schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:54:
Wordt de box nu eerst verstuurd voordat je een afspraak hebt( dus na bestelling) of moet je een afspraak hebben en gaan ze dan pas de box opsturen? (dus een afspraak maken en dan annuleren als je het zelf kan)

Iemand enig idee?
Nummero 2 voor zover ik weet. Je moet een afspraak hebben en dan sturen se pas de box op. Die afspraak kan je daarna natuurlijk weer afzeggen zodra de box binnen is en je het zelf probeert ;)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Notna schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:59:
[...]

Nummero 2 voor zover ik weet. Je moet een afspraak hebben en dan sturen se pas de box op. Die afspraak kan je daarna natuurlijk weer afzeggen zodra de box binnen is en je het zelf probeert ;)
Bij mij precies andersom, vrijdag besteld, dinsdag in huis, vandaag pas een verzoek tot bellen met monteur. Heb het zelf aangesloten gisteren en het werkt aardig, alleen hangt het beeld om de 5 minuten, dus heb meteen weer teruggebeld om toch een monteur te laten komen. Mag hij mooi zorgen dat de kabel structuur in orde is. De monteur komt als het goed is zelfs vandaag al!

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.