Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:37
hostje schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:21:
Voor degenen die telefonisch besteld hebben: hebben jullie reeds bevestiging van je bestelling ontvangen per email? Ik heb namelijk gisteren ook telefonisch de Horizon aangevraagd en zou daar een email bevestiging van krijgen. Deze is echter nog niet binnen gekomen. Kan aan de drukte liggen natuurlijk. Maar ben even benieuwd naar hoe dat bij jullie is gegaan.
Gisterochtend ook besteld via de telefoon, en er werd mij gezegd dat de mail binnen 5 dagen binnen komt. Ik heb al wel de mail binnen voor de opzegging van de 2e mediabox en de afspraak voor de monteur. Bevestiging zou dus ook wel binnenkort binnen moeten komen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Vrijdag besteld, vrijdagavond bevestiging gehad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:46
brama schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:54:
Kan het modem in de horizon box nu wel in bridged mode gezet worden? Dat mis ik bij m'n huidige thompson modem namelijk wel.
Ik weet het niet, maar aangezien er ook On Demand diensten over gaan denk ik dat hij niet in Bridged kan, want de Horizon zelf is ook een client in het netwerk. (tenminste zo zie ik dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:45
heb ook geen bevestigingmail gehad. maar toen ik later nog keer terug belde voor die activeringskosten stond mijn datum van de monteur er wel in, moet wel goed gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor de mensen die denken dat het VIP linkje werkt. Het email-adres die je gebruikt moet op een bij UPC bekende VIP-lijst staan. ;)

Ook hier Horizon besteld en wordt 17 sep geïnstalleerd.

Gelijk maar even bekijken of het mogelijk is om via een VPN met mijn netwerk op mijn iPad via een andere internetverbinding live-tv kan kijken.

Bij 60mbit down, krijg je nu 6mbit up... dus moet redelijk soepel kunnen gaan! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik mis een beetje wat alle pakketten inhouden? want 50+ zenders en 10 HD zenders zet mij niet zoveel. en wat is het verschil met horizon standard en horizon extra?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jopie schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:39:
[...]

Ik weet het niet, maar aangezien er ook On Demand diensten over gaan denk ik dat hij niet in Bridged kan, want de Horizon zelf is ook een client in het netwerk. (tenminste zo zie ik dat).
Daar heb ik inderdaad ook aangedacht, maar in de huidige situatie (los modem, losse mediabox) heeft de mediabox ook een netwerk-verbinding die losstaat van het modem, met ip en al. Nou durf ik niet te zeggen of de horizon box ook 2 modems ingebouwd heeft, maar het zou zomaar kunnen.

Vraag me sowieso af waarom upc dat op de huidige modems dichtgetimmerd heeft (de functionaliteit zit er uiteraard gewoon in maar is 'uitgevinkt'). Stop het ergens weg in een advanced menuutje, en alleen de nerds zullen het aanzetten.
Falcon schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:23:
Bij 60mbit down, krijg je nu 6mbit up... dus moet redelijk soepel kunnen gaan! :)
Dat heb ik al jaren, 60/6? Maar heb nu voor 120/10 gekozen. Die meerprijs vond ik het wel waard voor een wat snellere upload. Wat dat betreft rete-irritant dat ik ze hier al 4 jaar geleden aan de overkant van de straat glasvezel heb zien aanleggen, waar je voor minder een mooie symmetrische verbinding krijgt :'(

[ Voor 23% gewijzigd door brama op 09-09-2012 17:57 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Weet iemand trouwens of die afstandsbediening van de Horizon infrarood is of RF? Wil namelijk wel mijn Harmony One blijven gebruiken en die ondersteunt geen RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

IR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Thanks. Weer een zorg minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

We hebben thuis Digitale TV, Royaal + DVR. Daar zou ik graag het HD-pakket bijpakken. Op het eerste gezicht lijkt het er op dat ik 5euro p/m meer kwijt ben, maar het is allemaal zo vaag omschreven dat ik het niet begrijp.

Volgens upc moet ik dan gewoon het Royaal + DVR-abo bestellen en het HD-pakket (5euro p/m extra) aanvinken. Dan staat er dus een prijs van 11euro (eerste 6 maanden 6 euro) + 25 euro activatiekosten. Alsof ik dus een nieuw abonnement bestel. "En dan maakt UPC het voor je in orde". Nouuu gezien mijn geschiedenis met UPC vertrouw ik daar toch eventjes niet op.

Als ik het op upc.nl goed begrijp, zou dat een logische..manier van mijn abonnement wijzigen moeten zijn. Ik wil niet het risico lopen dat ik dadelijk opeens 11euro p/m moet betalen, of activatiekosten moet betalen. Ik vertrouw upc met dit soort dingen namelijk voor geen enkele centimeter.

iemand een idee hoe ik nu simpelweg van Royal DVR naar Royaal DVR + HD kan krijgen en ik daar 5e p/m meer voor kwijt ben?

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 09-09-2012 21:20 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Ja je moet een nieuw abo aflsuiten, je moet, VOORDAT je die extra 5 euro voor de 20 extra kanalen (HD )betaald, eerst een abo met de standaard 10 kanalen (HD) hebben. Kortom HD nemen kost gewoon meer dan die 5 euro, ja is misleidend.
Hoe het precies zit met royaal en DVR weet ik niet, maar ik heb je het principe net uitgelegd, ikzelf was in concreto 8.50 extra kwijt toen ik overstapte laatst naar de 30 HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik lees hier van veel bestaande klanten dat jullie overstappen naar een horizon abbo en dat je dan die extra korting krijgt de eerste maande, maar hadden jullie nog geen alles in 1 abbonement? Want in de actie voorwaarden staat dat die korting niet geld als je al eenalles in 1 abbo hebt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben over gestapt van een alles in een naar het horizon pakket en tijdens het gesprek is mij verteld dat ik ook de korting krijg op het pakket. Ik moest wel activatie kosten betalen, helaas geen vip. Ik zie je verhaal ook niet zo snel in de voorwaarden staan, heb je een link/quote?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jawel, had al alles in 1 pakket. Je kreeg die korting op activatiekosten als je je ooit had aangemeld op horizon.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
SeatRider schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:42:
[...]

Beter gebruik je het linkje dat 2 pagina's terug werd gepost, dan betaal je de aansluitkosten niet ;)
Oh ja, thnx. Dan ga ik hem ook maar bestellen ondanks dat android nog niet ondersteund wordt. Maar dan ben ik de komende 6 maanden wel weer iets goedkoper uit, plus dan nog sneller internet dan ik nu heb plus HD zenders.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmm kzat het nu nog een keer na te kijken denk dat ik me vergis, ik was via de Horzion website bij deze voorwaarden terecht gekomen: http://www.upc.nl/pdf/upc-voorwaarden-alles-in-1.pdf daar misschien gaat dat wel niet over de Horizon aanbiedingen.

Even voor de duidelijkheid, na de actie betaal ik dus? 54,95 + 5,- (HD) + 7,50 (tv extra) = 67,45 ?

ik moet even kijken wat ik nu betaal, maar mijn gevoel zegt dat dat toch wel een stukje duurder is. is er ergens een overzicht welke zender dat je standaard met Horizon hebt en welke onder Horizon extra vallen? Wij hebben nu het Royaal zender pakker maar bijna alle zenders die daar onder vallen kijken we niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Horizon.tv is nu live.
Als het goed is vandaag ook de iOS apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:39:
Hmm kzat het nu nog een keer na te kijken denk dat ik me vergis, ik was via de Horzion website bij deze voorwaarden terecht gekomen: http://www.upc.nl/pdf/upc-voorwaarden-alles-in-1.pdf daar misschien gaat dat wel niet over de Horizon aanbiedingen.
Je moet ook kijken naar de voorwaarden van Horizon en daar staat duidelijk:

Standaard aanbieding:

De Actie
  • De actie is geldig tot en met 27 september 2012.
  • De actie is geldig voor nieuwe en bestaande UPC-abonnees.
  • De aanbieding is beperkt beschikbaar.
  • U ontvangt 6 maanden Film1, Horizon TV Extra en het
    HD-zenderpakket cadeau. Na 6 maanden stoppen deze
    automatisch. Mocht u al Film1-abonnee zijn dan ontvangt
    u gedurende 6 maanden korting.
VIP-aanbieding:

De Actie
  • De actie is geldig tot en met 15 november 2012.
  • De actie is geldig voor nieuwe en bestaande UPC-abonnees.
  • De aanbieding is beperkt beschikbaar.
  • U ontvangt 6 maanden Film1, Horizon TV Extra en het HDzenderpakket
    cadeau. Na 6 maanden stoppen deze automatisch. Mocht u al Film1-abonnee zijn dan ontvangt u gedurende 6 maanden korting.
  • U ontvangt 100% korting op de activatiekosten Horizon TV of
    de kosten voor wijziging Horizon Mediabox, u betaalt dus geen
    eenmalige kosten a € 49,-.
Nergens staat dat je er een dienst bij moet nemen ;).
Even voor de duidelijkheid, na de actie betaal ik dus? 54,95 + 5,- (HD) + 7,50 (tv extra) = 67,45 ?
Klopt. In ons geval is het wel goedkoper. Meer snelheid, lagere prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 10-09-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Yup khad me idd vergist in de voorwaarden :P dat scheelt iig weer.

Iemand al ergens een overzicht kunnen vinden welke zenders standaard zijn bij horzion en welke onder het TV Extra abbonement vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik had vorige week ook besteld. Telefonisch, waarbij ik van ze te horen kreeg dat ik van de VIP aanbieding gebruik kon maken. Had de VIP mail zelf nog niet gehad.

Mijn situatie is en wordt als volgt:

Modem + router + mediabox --> Horizon box
50MB internet --> 120MB internet
telefonie --> telefonie
DigiTV royaal + DVR + HD --> DigiTV royaal + DVR + HD
Maandelijkse kosten € 66 --> Maandelijkse kosten (na actieperiode) € 63

Ik ga er dus op vooruit qua aantal kastjes (effectief van 3 naar 1) en op vooruit qua internet snelheid en op vooruit qua kosten (ietsjes lager).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:28:

Iemand al ergens een overzicht kunnen vinden welke zenders standaard zijn bij horzion en welke onder het TV Extra abonnement vallen?
Is nog niet beschikbaar... komende 6 maanden heb je in ieder geval alles. Kan je altijd nog beslissen. Al zullen ze het verschil tussen DTV Starter en Horizon TV (standaard) niet schrikbarend veranderen in mijn ogen.
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:46:

Ik had vorige week ook besteld. Telefonisch, waarbij ik van ze te horen kreeg dat ik van de VIP aanbieding gebruik kon maken. Had de VIP mail zelf nog niet gehad.
Ik had de Horizon ook al besteld voordat de mail binnen was gekomen. Zoals altijd weer te snel, maar activatiekosten zijn alsnog verwijderd.
Mijn situatie is en wordt als volgt:

Modem + router + mediabox --> Horizon box
50MB internet --> 120MB internet
telefonie --> telefonie
DigiTV royaal + DVR + HD --> DigiTV royaal + DVR + HD
Maandelijkse kosten € 66 --> Maandelijkse kosten (na actieperiode) € 63

Ik ga er dus op vooruit qua aantal kastjes (effectief van 3 naar 1) en op vooruit qua internet snelheid en op vooruit qua kosten (ietsjes lager).
Gelijk nog meer korting besproken? Normaal gesproken zou Horizon 120Mb na 6 maanden € 62,95 gaan kosten. Met Horizon TV Extra (€ 7,50) en HD (€ 5,-) kom ik op een iets hoger bedrag uit... namelijk € 75,45.

[ Voor 54% gewijzigd door CreativeS op 10-09-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Creative S schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:47:
[...]

Gelijk nog meer korting besproken? Normaal gesproken zou Horizon 120Mb na 6 maanden € 62,95 gaan kosten. Met Horizon TV Extra (€ 7,50) en HD (€ 5,-) kom ik op een iets hoger bedrag uit... namelijk € 75,45.
Ik heb aangegeven dat ik het zelfde wil houden als dat ik nu heb, en dat de internet snelheid naar 120 Mb moet. Vervolgens heb ik ze laten bevestigen dat dat na het eindigen van de kortingsperiode 63 euro/maand zou kosten.

Dat ze daarin er aan voorbij gaan dat na 6 mnd het gratis extra pakket en HD pakket zou komen te vervallen is niet mijn probleem, toch? Ik ben maar een simpele particulier die de opties wil houden die hij had :+

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-09-2012 10:16 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik wou zeggen ik kom met het 120mbit abbo aardig hoger uit dan 63,-

Net even onze huidige factuur erbij gezocht ik betaal nu voor TV HD DVR Royaal, 25mbit internet, telefonie 64,50 pm

Dus het nieuwe abbonement is alleen goedkoper als ik echt geen TV Extra hoef, want dan kost het Horizon abbo mij 67,45

Iemand toevallig al geinformeerd of je de afstandsbediening die je nu kijgt later mag inruilen voor een versie met qwerty tb op de achterkant?

Bij mij staan de activatie kosten nu op 0 als ik op de bestel site kijk.
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:15:
[...]
Dat ze daarin er aan voorbij gaan dat na 6 mnd het gratis extra pakket en HD pakket zou komen te vervallen is niet mijn probleem, toch? Ik ben maar een simpele particulier die de opties wil houden die hij had :+
En jij denkt dat je niet aan het kortste eind trekt achteraf? :+

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe afstandsbediening, met toetsenbord. Lijkt me stukken handiger dan dat gepruts met letters selecteren dmv pijltjestoetsen. Ik heb tot nu toe er niets over kunnen vinden behalve dan een plaatje ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

daarom het zal altijd handiger zijn als je daadwerkelijk de apps zoals youtube en Facebook gaat gebruiken.

Maar dan is het een beetje flauw dat je als early adopter en semi-beta tester die AB misloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:29:
Ik wou zeggen ik kom met het 120mbit abbo aardig hoger uit dan 63,-

Net even onze huidige factuur erbij gezocht ik betaal nu voor TV HD DVR Royaal, 25mbit internet, telefonie 64,50 pm

Dus het nieuwe abbonement is alleen goedkoper als ik echt geen TV Extra hoef, want dan kost het Horizon abbo mij 67,45

Iemand toevallig al geinformeerd of je de afstandsbediening die je nu kijgt later mag inruilen voor een versie met qwerty tb op de achterkant?

Bij mij staan de activatie kosten nu op 0 als ik op de bestel site kijk.

[...]

En jij denkt dat je niet aan het kortste eind trekt achteraf? :+
Ach dat zien we achteraf wel :P
Het valt sowieso te proberen, ik heb gevraagd om een schriftelijke bevestiging, die heb ik nog niet ontvangen.
En mocht het niet lukken, dan heb ik voor een tientje meer dan ik nu heb een 70MB sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kheb het zelf toch maar aangevraagd, ik zie over een half jaar wel of ik dat TV Extra zenderpakket nodig heb, en die AB zonder Qwerty is jammer maar geen dealbreaker, wellicht valt hij achteraf nog om te ruilen :)

Ben wel benieuwd hoe snel het geleverd gat worden, er zullen atm aardig wat aanvragen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Alleen de Nederland 1 stream is te bekijken en ook die breekt af na twee minuten:
ER IS EEN FOUT OPGETREDEN

De video kan op dit moment niet worden afgespeeld.
De kwaliteit is redelijk, maar ik ben nog niet 100% overtuigd.

Heeft iemand al geprobeerd of dit ook via VPN af te spelen is? Voor in de trein vind ik de kwaliteit ruim voldoende.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kunje die streams op elk apparaat (waar je dus inlogt) afspelen? en checkt hij dan of het vanaf een horizon ip-adres van UPC gebeurd? en waar heb je dan die speciale (Ios) apps voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:08:
Horizon.tv is nu live.
Als het goed is vandaag ook de iOS apps
Maar dit lijkt niet gekoppeld aan een horizon abbo, in de voorwaarden staat alleen dat je UPC digitale tv + internet moet hebben. klopt dat?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je het probeert vanaf een niet UPC internet abonnement gaat hij niet spelen, dus alleen over UPC internet.

Ik lees ook op andere fora dat veel mensen een monteur verwachten op 17 of 18 (waaronder ik de 18e) september. Kan me bijna niet voorstellen dat ze zoveel monteurs hebben voor het installeren.
Ik heb gevraagd of ik het zelf ook kan installeren (lijkt me niet bijzonder ingewikkeld) maar er werd gemeld dat ik beter op de monteur kan wachten. Kijk eens aan, ik verwacht dat ik het toch ga proberen ;)

[ Voor 64% gewijzigd door janvanduschoten op 10-09-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

janvanduschoten schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:29:
Als je het probeert vanaf een niet UPC internet abonnement gaat hij niet spelen, dus alleen over UPC internet.

Ik lees ook op andere fora dat veel mensen een monteur verwachten op 17 of 18 (waaronder ik de 18e) september. Kan me bijna niet voorstellen dat ze zoveel monteurs hebben voor het installeren.
Ik heb gevraagd of ik het zelf ook kan installeren (lijkt me niet bijzonder ingewikkeld) maar er werd gemeld dat ik beter op de monteur kan wachten. Kijk eens aan, ik verwacht dat ik het toch ga proberen ;)
'Mijn' monteur komt ook de 18e, tussen 8 en 13h. Regio Spijkenisse/Rotterdam.

Ik heb ook gevraagd of ik zelf mocht installeren. De monteur was hoe dan ook verplicht, maar mij werd wel aangegeven dat ik het hele pakket rechtstreeks toegezonden zou krijgen, en dat het mij vrij stond om een en ander zelf te proberen.
Zo zal dus geschieden, waarbij, indien het out of the box werkt, ik de monteur af zal bellen :)

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-09-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah maar dat vraag ik me dus ook af heb je dan nog specifiek een Horizon abbo nodig om gebruik te maken van horizon.tv?

En als je thuis een Horizon mediabox hebt staan, stream je dan ook je tv vanaf die website naar bv je laptop of tablet? of gebruik je een tuner in de mediabox die het vervolgens streamt naar je laptop/tablet?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:35:
jah maar dat vraag ik me dus ook af heb je dan nog specifiek een Horizon abbo nodig?

En als je thuis een Horizon mediabox hebt staan, stream je dan ook je tv vanaf die website naar bv je laptop of tablet? of gebruik je een tuner in de mediabox die het vervolgens streamt naar je laptop/tablet?
Ik gok het laatste, aangezien de Horizon box ook je modem / wifi router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

vanaf een website. UPC had toch altijd al live TV via de website, alleen had je daarvoor eigenlijk altijd internetexplorer nodig als browser

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja maar om hun eigen netwerk te ontlasten lijkt het me vele malen slimmer om een tuner in de mediabox te gebruiken en daarvan de tv naar de laptop/tablet te streamen. En dan is die Horizon mediabox helemala niet zo speciaal, behalve dat het een alles in 1 apparaat is stream je dan gewoon tv vanaf een site wat altijd al kon.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik heb zojuist Nederland 1 bekeken via VPN. Dat lijkt zonder problemen te gaan. Mijn test is niet 100% betrouwbaar omdat in dit geval beide aansluitingen via UPC lopen. Morgen doe ik een test vanaf XS4ALL, maar ik vermoed dat dit verder geen problemen zal opleveren.

Heeft iemand al een test gedaan met Hamachi? Of kan je daarmee alleen bestanden uitwisselen?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:38:
Ja maar om hun eigen netwerk te ontlasten lijkt het me vele malen slimmer om een tuner in de mediabox te gebruiken en daarvan de tv naar de laptop/tablet te streamen. En dan is die Horizon mediabox helemala niet zo speciaal, behalve dat het een alles in 1 apparaat is stream je dan gewoon tv vanaf een site wat altijd al kon.
Ik houd mijn eigen router ivm bedraad thuisnetwerk. Heb geen zin om mijn vloer er uit te slopen op UTP naar mijn set top box te trekken ;)

Zou dat nog wat uitmaken mbt streamen enz?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Iemand enig idee welke HD-zenders in het standaard pakket zijn opgenomen?
  • HD Horizon TV Standaard
  • 50+ tv-zenders
  • 10 HD-zenders
  • Tot 4 programma's tegelijk opnemen
  • Programma Gemist
  • UPC On Demand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

De QWERTY afstandsbediening komt WAARSCHIJNLIJK later dit jaar uit en zal als losse accessoire te koop zijn.

Iedereen die UPC digitale televisie en internet heeft kan TV kijken via Horizon.tv, je hebt er geen specifiek Horizon abonnement voor nodig.

Voor tablets is een aparte app, dit vanwege het gebruik van flash voor de webversie en vanwege een andere user interface. iOS zou later vandaag in de AppStore moeten verschijnen (tijdstip weet je maar nooit met Apple) en de Android zal later dit jaar komen.

De streams die gebruikt worden zijn niet de transport streams die Horizon gebruikt. Als ik in de code van de pagina kijk dan komen die van het platform van Kit Digtal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
smeerbartje schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:03:
Iemand enig idee welke HD-zenders in het standaard pakket zijn opgenomen?
  • HD Horizon TV Standaard
  • 50+ tv-zenders
  • 10 HD-zenders
  • Tot 4 programma's tegelijk opnemen
  • Programma Gemist
  • UPC On Demand
De 10 NL zenders lijkt me (zeer waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, lijkt mij ook dat dit de 10 HD zenders zijn:

1- Nederland 1 HD
2- Nederland 2 HD
3- Nederland 3 HD
4- RTL 4 HD
5- RTL 5 HD
6- SBS6 HD
7- RTL 7 HD
8- Net5 HD
9- Veronica HD / Disney XD HD
10- RTL 8 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 13:38

Tornado1.0

Work in progress

Sjah schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:07:
[...]

De 10 NL zenders lijkt me (zeer waarschijnlijk).
Ik heb idd Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8 , Discovery, NG en ZenTV :)

edit: rtl 6 moet nog uitgevonden worden :+

[ Voor 12% gewijzigd door Tornado1.0 op 10-09-2012 13:13 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb net mijn abo begin van dit jaar aangepast en verlengd.
Dus ga wel even kijken of ik ook over kan stappen. Want dat Horizon lijkt me wel wat.
Vraag eigenlijk, waarschijnlijk heb je je een tijd terug moeten aanmelden voor dat VIP gebeuren?

Voor onze zou alles hetzelfde blijven als wat we nu hebben.
internet gaat naar 60, televisie moet dan royaal er ook weer bij.
Binnenkort maar even bellen of mailen om te kijken of het echt goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:11:
Ja, lijkt mij ook dat dit de 10 HD zenders zijn:

1- Nederland 1 HD
2- Nederland 2 HD
3- Nederland 3 HD
4- RTL 4 HD
5- RTL 5 HD
6- SBS6 HD
7- RTL 7 HD
8- Net5 HD
9- Veronica HD / Disney XD HD
10- RTL 8 HD
dat zijn minder HD zenders dan bij het "normale" hd pakket? wij hebben nu Discovery, NG, BCC ook in HD, het standaard HD pakket was ook net nog uitgebreid met 3 nieuwe HD zenders (weet zo ff niet welke) TZou een beetje jammer zijn als Horizon minder HD zenders heeft.
Tornado1.0 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:12:
[...]
Ik heb idd Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8 , Discovery, NG en ZenTV :)
Dus geen Veronica, Net 5 en RTL 8 in HD?

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:04:
Iedereen die UPC digitale televisie en internet heeft kan TV kijken via Horizon.tv, je hebt er geen specifiek Horizon abonnement voor nodig.
Op papier wel, in de praktijk blijkt (volgens chelloo.com) er nogal wat mensen, waaronder ik, die grote problemen hebben met de service. (kan simpelweg of helemaal geen kanalen bekijken, of slechts een minuut of twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
[b]Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:29:

Die afstandbediening wordt leverbaar zodra de Horizon-client er ook is. Standaard of als accessoire is mij nog niet bekend.
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:04:

De QWERTY afstandsbediening komt WAARSCHIJNLIJK later dit jaar uit en zal als losse accessoire te koop zijn.
Helemaal het bericht van Robert over het hoofd gezien... B)

[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 10-09-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Als ik naar horizon.tv ga en een zender probeer te bekijken krijg ik deze melding:
'U kunt dit met uw abonnement helaas niet bekijken.'

Terwijl ik gewoon internet van UPC heb en ook digitale TV van UPC :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alle zenders geven die melding? Als je royaal zenders doet, terwijl je hebt basic, tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Hm, nu werkt het opeens wel overal :) ze zullen er vast nog mee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 20:01
Zojuist ook Horizon pakket besteld :)

Financieel erg gunstig geprijsd en ik wilde wat opties afstoten uit mijn huidige contract dus dat is een fijne lastenverlichting(nu €75,80 naar €54,95, waarvan 1ste 6mnd €39,50). Monteur komt de 26ste, alleen hoef ik die vent eigenlijk niet over de vloer. Modempje vervangen en mediabox kan ik zelf ook wel. Ik heb liever niet dat hij aan mijn andere apparatuur zit te klooien. Nu vertelde de verkoopster dat alle apparatuur van te voren wordt thuis gestuurd, zouden ze er een punt van maken als ik alles alvast aansluit en dat ze alleen nog de stroom erop hoeven te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 10-09-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm hoe weten jullie zo snel wanneer de monteur komt? Heb zelf gisteravond besteld maar nog niks gehoord over een monteur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

l3art schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:30:
Hmmm hoe weten jullie zo snel wanneer de monteur komt? Heb zelf gisteravond besteld maar nog niks gehoord over een monteur....
Telefonisch bestellen. Kan je de dag en het dagdeel zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Grappig dat ze pas later die qwerty AB's gaan leveren, ik heb hier sinds begin dit jaar ook een Horizon box staan en daar zat wel meteen een Qwerty AB bij, volgens mij zijn ze er nog niet helemaal welke het word gezien dat best wel een brak ding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik snap overigens ook niet dat HD nog optioneel is...mensen die dit.bestellen zijn de meer "high end" gebruikers,lijkt me dat die doelgroep ook wel HD als de norm verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geld, geld, geld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Nu online
horizon.tv werkt hier als een speer! Lekker dwdd kijken op de macbook. Eindelijk, nu nog even wachten op de ios app.

edit, te vroeg gejuicht. stream ligt er uit...

[ Voor 18% gewijzigd door ymoona op 10-09-2012 19:58 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Horizon.tv werkt hier vrij goed (Mozilla Firefox 15) echter is het nog wat instabiel met name ervaren meer mensen soms inlog problemen (constant opnieuw inloggen) maar er zijn ook nog wat andere bugs/foutjes.
Het lijkt erop dat het nog wel verschilt welke browser (versie) je gebruikt.
Meer informatie over de eisen staan ook in het centrale topic op chelloo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is m.b.t. Horizon :

Je kan dus TV kijken op o.a. televisie en tablet; maar kan kun je dan bijvoorbeeld op televisie Ned 1. kijken, en mijn vriendin op de tablet SBS 6 ? Of is het zo dat als je 1 zender op hebt staan, die te zien is op alle media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

kattapult schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:41:
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is m.b.t. Horizon :

Je kan dus TV kijken op o.a. televisie en tablet; maar kan kun je dan bijvoorbeeld op televisie Ned 1. kijken, en mijn vriendin op de tablet SBS 6 ? Of is het zo dat als je 1 zender op hebt staan, die te zien is op alle media
Er zitten 6 tuners in, dus ik neem aan van niet...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Televisie op je tablet kijk je via internet, dat gaat via die app. Zo had ik het begrepen, app is nog niet te downloaden.

Begin volgend jaar krijg je clients, die kun je op een andere TV aan sluiten en zo'n client gebruikt 1 van de 6 tuners uit je Horizonbox. Tevens kun je met een client ook opgenomen programmas uit je box kijken!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zeeuw schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:50:

Televisie op je tablet kijk je via internet, dat gaat via die app. Zo had ik het begrepen, app is nog niet te downloaden.
Klopt, gaat via de App via Wifi.
Begin volgend jaar krijg je clients, die kun je op een andere TV aan sluiten en zo'n client gebruikt 1 van de 6 tuners uit je Horizonbox. Tevens kun je met een client ook opgenomen programma's uit je box kijken!
En klopt alweer. Client kan draadloos, maar er zit ook een aansluiting voor UTP en Coax op. Wat vooral erg handig is, is dat de programma's die 'beneden' opgenomen zijn, op de slaapkamer ook bekeken kunnen worden. Filmpje kijken, moe, op de slaapkamer verder kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 10-09-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Vrijdagavond (7 september) 19.00 uur online besteld en dinsdag 11 september wordt de he horizon ding bezorgd. Als het goed is word je toch gebeld door UPC om een afspraak te maken of moet jezelf bellen?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Is er al iets bekend over de terugkijk functie van Horizon ? Om op hetzelfde bedrag te blijven moet ik de extra zenders na 6 maanden laten vallen ( zit nu op 55,- met royaal) Heb serieus geen zin om meer te gaan betalen per maand en die zenders kan ik wel missen , maar 10 dagen terugkijken... Hoe zal ik het brengen. Mijn vriendin killed me als ze nog maar 2 dagen terug kan kijken :) Dus als iemand er al iets over weet ?

En telefonie ga ik niet gebruiken , maar dat maakt toch verder niet uit ( heb alleen mobiel en dat is meer dan zat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

SeatRider schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:46:
[...]

Er zitten 6 tuners in, dus ik neem aan van niet...
TV kijken via laptop of tablet gebruikt geen van de Horizon tuners. Het wordt van een heel ander internet platform gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier dus ook de Horizon bij een bestaand abbo besteld; wordt de 19de ' geinstalleerd ' :')

Ik houd gelukkig mijn eigen modem aangezien die in de meterkast zit (en ik er nogal wat moeite voor heb moeten doen om dat uberhaubt te krijgen ipv dat wanding van Thompson :X , nu de EPC 3212 oid (domme modem)) en is het dus enkel een vervanging van de mediabox.

Ook hier werd aangegeven dat je ' het beter niet zelf kan proberen omdat het delicate producten zijn en het echt fout kan gaan' :')

Ik geloof er geen drol van, maar meneer de monteur mag van mij best wat kabels aansluiten hoor en zijn gang gaan. Als dat UPC blij maakt....

Ik wacht wel even af wat de andere, meer avondtuurlijke, tweakers doen als ze het zelf doen en wat de ervaringen daarbij zijn. Anders ga ik zelf ook lekker aan de slag en bel ik de monteur af. Ik had niet eens door dat de box al verstuurd zou worden voor de monteur; ik vond het al zo vreemd dat de meneer aan de lijn zei; u moet het ook echt niet zelf proberen anders kan het goed fout gaan.

Mooiste is nog wel dat ik met 60/6, Standaard bellen, HD TV Royaal en DVR nu iets van 75 euro kwijt ben. De eerste komende 6 maanden dus iets van 35 euro voor precies hetzelfde en na die 6 maanden (als de prijzen gelijk blijven en ik hetzelfde pakket wil als wat ik nu heb) naar 65 euro per maand ga! Altijd leuk meegenomen die verlaging :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 11-09-2012 08:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk dat je de mediabox wel kunt aansluiten maar niet werkend krijgt omdat de monteur hem telefonisch moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
robertwebbe schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:51:
[...]

TV kijken via laptop of tablet gebruikt geen van de Horizon tuners. Het wordt van een heel ander internet platform gehaald.
Is de box bij jou nou aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Gisteravond zou die komen maar eind van de middag werd hij ziek gemeld. Als alternatief hadden ze vanmiddag om 16:00 uur, de monteur die 's avonds zou werken zou dan eerder beginnen. Aangezien het dan een specifieke afspraak was kon hij zeggen dat de monteur stipt om 16:00 uur hier zou zijn.

Ik heb de goede man ook natuurlijk gevraagd of ik hem zelf niet mocht installeren en hij zij dat het mocht maar dat er een kans zit dat de installatie mis ging. Tijdens het proces worden al je oude producten (tv, internet en telefonie) gedeactiveerd om vervolgens op de nieuwe box geactiveerd te worden. Als dat niet lukt heb je niets meer. Alleen de monteur kan dan weer naar India bellen om de juiste producten te activeren. Dus ik heb de goede man gezegd dat ik het er op ging wagen. Hij antwoordde daarop dat hij dan nog wel even iets in zijn systeem ging aanpassen, dat was nodig. Hij wou niet precies zeggen wat.

Dus, oude box weg, nieuwe neerzetten. Let op: geen smartcard overzetten, Horizon gebruikt deze niet.
Aangezet en wachten. Lang wachten. En het ging mis. Na het aansluiten kreeg ik een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8435/7975499786_b7480497f4_z.jpg

Ik heb vervolgens even gecontroleerd of het oude modem nog werkte en aan de leds te zien was dat nog het geval. Echter kon ik geen internetpagina meer openen (uw modem is niet geprovisioned) en bellen lukte ook niet meer. Ik heb het oude modem uitgezet. Vervolgens heb ik de coax uit de Horizon box gehaald en er opnieuw in gedaan maar hij bleef op het foutscherm staan. Ik heb de Horizon box toen uit- en aangezet en toen ging die wel door.

Het activeren duurt overigens wel erg lang. Houdt rekening dat die ruim 20 minuten bezig is met van alles en vervolgens krijg je beeld:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8456/7975500040_7c3572f524_z.jpg

De melding dat je geen abonnement hebt op het kanaal kwam me bekend voor van vroeger. Geen paniek, gewoon even geduld hebben, het moet dan nog verwerkt worden op een back-end systeem. En inderdaad, een kwartier later had ik wel beeld. Nog niet op de extra kanalen, dat duurde nog iets langer, maar nu staat alles open, inclusief de premiums zoals Film1 en Sport1.

Omwille van de tijd moet ik het hier even bij laten, later vandaag zal ik meer bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Goed om te lezen dat ik mijn huidige modem kan blijven behouden. Ga er vanuit dat de functies die Horizon biedt ook blijven werken.
Begin er steeds meer enthousiast over te worden. De extra's die Horizon biedt zijn ook zeker heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:18:
Goed om te lezen dat ik mijn huidige modem kan blijven behouden. Ga er vanuit dat de functies die Horizon biedt ook blijven werken.
Begin er steeds meer enthousiast over te worden. De extra's die Horizon biedt zijn ook zeker heel interessant.
Je moet het wel even melden volrgens mij...ik heb gisteren gebeld of dit kon, maar dan moest er wel iets in het systeem gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DjVe schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:25:
[...]

Je moet het wel even melden volrgens mij...ik heb gisteren gebeld of dit kon, maar dan moest er wel iets in het systeem gezet worden :)
Ik denk dat ze dan erin moeten zetten dat je modem niet onbruikbaar wordt. Wat hierboven gemeldt werd dat het modem geen verbinding meer had.
Ga toch bellen of langs de store, want ik wil nog weten wat naast dit bedrag het royaal pakket over 6 maanden kost. Als dat 5 euro is, dan ga ik meteen overstappen. Mits uiteraard ik wel over mag omdat ik net een jaar abo heb afgesloten bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik zou lekker gaan bellen. Voor zover ik het begreep gisteren van de HD meneer gaat het iig niet meer kosten dan dat het nu kost. En als dat al het geval is zullen de kosten gemiddeld worden (stel je gaat van 5 naar 10 dan wordt het 7,50 )

Maar ik was hoe dan ook al 10 euro goedkoper uit met Horizon, zelfs na de introductie periode voor precies hetzelfde pakket.

en je moet bij het bstellen het idd gewoon aangeven dat je de eigen modem wilt houden; ze zullen dan enkel de Horizon niet provisionen voor modem gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 11-09-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat is de reden om je eigen modem te blijven gebruiken? gebruik je nog een wired netwerk wat je niet wilt verplaatsen?

Als je het Horizon pakket via de site besteld heb, wordt je dan opgebeld om een afspraak te maken of wordt er iets ingepland en krijg je dat in een brief/email gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn reden is, omdat ik een Linksys met DD-WRT gebruik waarbij ik de instellingen zoals Wake-on-lan wil blijven gebruiken om mijn server aan te schoppen als ik ergens anders ben en er wat van nodig heb. Daarbij zitten er nog een paar functies op.
Dit was voor mij ook de reden toen ik mijn eerste domme modem moest vervangen om voor een niet WiFi versie te gaan. Deze is toen ook geleverd.
Vandaar. Ik wil gewoon mijn eigen instellingen kunnen gebruiken en geen consessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Wij hebben ook het horizon pakket aangevraagd. Heb alleen vorige week een.belkin play max gekocht vanwege het betere WiFi signaal. Betekend het nu dat deze nu nutteloos is ? Of kan ik die blijven gebruiken in combi met de horizon?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Chaoss schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:50:
Wat is de reden om je eigen modem te blijven gebruiken? gebruik je nog een wired netwerk wat je niet wilt verplaatsen?

Als je het Horizon pakket via de site besteld heb, wordt je dan opgebeld om een afspraak te maken of wordt er iets ingepland en krijg je dat in een brief/email gemeld?
Alles komt binnen in mijn meterkast en daar staat ook de NAS/ Router/Switch/Pattch Panel. Dat ga ik dus niet even verplaatsen (sterker nog, het was eerst in de huiskamer de aansluiting tot ik het AOP verplaatste (zelf) naar de meterkast)

Verder heb ik ook een Xbox 360 welke niet eens werkt met de Horizon dus dat is nog een reden voor een eigen modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Over welke modem hebben we het precies? Ik heb zelf een Arris Touchstone TM402B modem welke ik ook graag zou willen behouden. Mijn wifi verdeel ik namelijk over mijn time-capsule waardoor o.a. mijn mac's worden gebackuped(taalverneuking?).

Zou het mogelijk kunnen zijn om het wifi signaal in de nieuwe modem uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die Horizon-doos heeft toch geen onhandige firewall beveiligings dingen? Mijn PS3 moet natuurlijk wel met het PSN netwerk blijven werken.

Overigens vindt ik het wel prima als ik alles in 1 apparaat krijg, heb nu 2 losse apparaten in de hoek vd kamer liggen, vindt ik prima als dat allemaal in mijn mediabox komt, kan ik ook eindelijk mijn Ps3 wired aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Miki schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:36:
Over welke modem hebben we het precies? Ik heb zelf een Arris Touchstone TM402B modem welke ik ook graag zou willen behouden. Mijn wifi verdeel ik namelijk over mijn time-capsule waardoor o.a. mijn mac's worden gebackuped(taalverneuking?).

Zou het mogelijk kunnen zijn om het wifi signaal in de nieuwe modem uit te schakelen?
Ik heb het zelf over de Cisco EPC 3212 (domme modem dus) en ja, het WiFi signaal kan uitgezet worden in de Horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chaoss schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:38:
Die Horizon-doos heeft toch geen onhandige firewall beveiligings dingen? Mijn PS3 moet natuurlijk wel met het PSN netwerk blijven werken.

Overigens vindt ik het wel prima als ik alles in 1 apparaat krijg, heb nu 2 losse apparaten in de hoek vd kamer liggen, vindt ik prima als dat allemaal in mijn mediabox komt, kan ik ook eindelijk mijn Ps3 wired aansluiten :P
Mag toch hopen dat ik m'n PS3 weer in DMZ kan plaatsen. Het ding functioneert als een modem/router, en modem/routers kan je normaliter toch configureren?
Ach heb ik toch een advanced opdracht voor de monteur, mocht het me niet zelf gelijk lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:49:
[...]

Ik heb het zelf over de Cisco EPC 3212 (domme modem dus) en ja, het WiFi signaal kan uitgezet worden in de Horizon
Okay, ik heb zelf ook een "domme"modem maar opzich is het niet zo'n probleem als ze alleen de Horizon box leveren. Vanuit deze box kan ik dan mijn timecapsule hangen en wifi netwerk verder verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo dat gaat opeens heel snel. Blijkbaar had ik de box iets sneller in huis dan ze verwacht hadden. (maandag besteld, zojuist door de postbode afgeleverd). Ik maar gebeld voor een afspraak om te installeren, blijkt er al een flinke wachtlijst te zijn zodat ze begin oktober uit kwamen, maar er bleek nog een gaatje te zijn, aanstaande donderdag (de 13de dus). Maar even aan de buren vragen of die thuis zijn en de monteur binnen kunnen laten.

Zou snel zijn, zondag op maandag besteld en dan donderdag al aangesloten.... Ben benieuwd of het allemaal goed zal gaan. Zo vlot zijn ze namelijk nog nooit geweest bij UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat mij in ieder geval het meest aanspreekt in Horizon:

- snellere interface (als ik de filmpjes mag geloven)
- geen losse modem en router nodig (alleen een router als range extender voor de zolder)
- DLNA speler, dus geen PS3 meer nodig voor het streamen

Ben benieuwd. Nog een weekje en dan gaan we het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Over welke modem hebben we het precies? Ik heb zelf een Arris Touchstone TM402B modem welke ik ook graag zou willen behouden.
Ik heb ook een oude Arris modem (type weet ik even niet uit 't hoofd) maar is het niet zo dat die oude modems de snelheid van 60/120MB niet aankunnen? Ik heb nu een internetsnelheid van 30MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
D-e-n schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook een oude Arris modem (type weet ik even niet uit 't hoofd) maar is het niet zo dat die oude modems de snelheid van 60/120MB niet aankunnen? Ik heb nu een internetsnelheid van 30MB
Dit klopt, bij ons is de Arris vervangen voor de Cisco vanwege de 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:50:
[...]

Mag toch hopen dat ik m'n PS3 weer in DMZ kan plaatsen. Het ding functioneert als een modem/router, en modem/routers kan je normaliter toch configureren?
Ach heb ik toch een advanced opdracht voor de monteur, mocht het me niet zelf gelijk lukken :)
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45041.0

Kan je het eea vinden erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:09:
[...]

Bij mijn bestelling van Horizon ook gemeld dat ik een oud Arris modem heb. Deze zal kostenloos worden vervangen door een nieuw modem.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tnx. Interessant leesvoer. Blijkt dat het modem/router gedeelte uitgebreider is dan dat van veel standaard consumenten apparatuur. Hulde voor UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Kun je de horizon box ook als switch gebruiken? Ik heb aangegeven mijn eigen modem/router te willen houden (trouwens ook van UPC), maar als ik mijn PS3 en mediaplayer via de horizon box kan voorzien van UTP dan graag.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Roeligan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:34:
Kun je de horizon box ook als switch gebruiken? Ik heb aangegeven mijn eigen modem/router te willen houden (trouwens ook van UPC), maar als ik mijn PS3 en mediaplayer via de horizon box kan voorzien van UTP dan graag.
Kijkende hier: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44989.0

Denk ik het van niet, enkel als router of WiFi access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Over welke modem hebben we het precies? Ik heb zelf een Arris Touchstone TM402B modem welke ik ook graag zou willen behouden.
Dus zul je een nieuw modem moeten krijgen als jij een 'los' modem wil behouden.
De Arris TM402B kan geen 60Mb/s aan. Om nog maar niet te spreken over 120Mb/s :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Creative S schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:48:
[...]

Dus zul je een nieuw modem moeten krijgen als jij een 'los' modem wil behouden.
De Arris TM402B kan geen 60Mb/s aan. Om nog maar niet te spreken over 120Mb/s :).
Okay helder, oude modem is dus no go.

Verder kan ik, van wat ik uit hierboven kan opmaken de volgende conclusie trekken:
Wil je je eigen router gebruiken, in mijn geval de timecapsule, dan heb je naast de Horizon box ook een nieuwe modem nodig.

Edit: plaatje erbij gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-xsnZ6dKlYos/UE8QIWW3AiI/AAAAAAAABM0/V30vE42bCr4/Horizon_router.png

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 11-09-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een vraag uitstaan bij UPC of de Horizon box ook zonder triple-play beschikbaar is, maar nog geen antwoord. Iemand hier informatie daarover?

Alternatief zou zijn om toch maar UPC internet te nemen en mijn 100/100MBit glasvezel de deur uit te doen. Iets wat ik wel jammer zou vinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:28:
Ik heb een vraag uitstaan bij UPC of de Horizon box ook zonder triple-play beschikbaar is, maar nog geen antwoord. Iemand hier informatie daarover?

Alternatief zou zijn om toch maar UPC internet te nemen en mijn 100/100MBit glasvezel de deur uit te doen. Iets wat ik wel jammer zou vinden.
Volgens mij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Miki schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:13:
[...]

Verder kan ik, van wat ik uit hierboven kan opmaken de volgende conclusie trekken:
Wil je je eigen router gebruiken, in mijn geval de timecapsule, dan heb je naast de Horizon box ook een nieuwe modem nodig.

[afbeelding]
Klopt, waarbij de sidenote er nog is dat je de Horizon (als je apps wilt gebruiken enz.) kan aansluiten aan je router dmv WiFi of bedrading. Ook zonder internet kan je het gebruiken maar dan niet de apps uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:13:

[afbeelding]
Je plaatje klopt, alleen heb jij (in jouw geval dus met die Arris TM402) een ander modem nodig omdat die Arris zelfs de laagste snelheid (behorende bij het Horizon-abonnement) niet aan kan. Dus jij kan Horizon wel nemen met een los modem, maar dan moet de monteur jouw Arris ook vervangen door een EuroDOCSIS 3 geschikt modem en dan kan (zoals Notna al zegt) de Horizon aangesloten worden op je bestaande netwerk.
Dit dien je overigens wel vooraf (bij telefonische bestelling direct òf bij online bestelling -> tijdens het telefoontje van UPC voor de monteursafspraak) te melden.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 11-09-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Notna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:42:
[...]

Klopt, waarbij de sidenote er nog is dat je de Horizon (als je apps wilt gebruiken enz.) kan aansluiten aan je router dmv WiFi of bedrading. Ook zonder internet kan je het gebruiken maar dan niet de apps uiteraard.
Dan wordt dit het volledige schema:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-V74KJEC05_U/UE8WNoy2vUI/AAAAAAAABNE/tzCztkmNSMk/s800/Horizon_router2.png

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vraagje, weet iemand wat het "royaal" (ofwel extra tv) pakket kost bij Horizon?
Op de site is het niet te vinden namelijk.
Hoop zelf op 5 euro extra.

... @ hieronder,
Ik heb dat net zitten lezen, maar heb dat toch over het hoofd gezien... :|

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 11-09-2012 13:08 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.