Gisteravond zou die komen maar eind van de middag werd hij ziek gemeld. Als alternatief hadden ze vanmiddag om 16:00 uur, de monteur die 's avonds zou werken zou dan eerder beginnen. Aangezien het dan een specifieke afspraak was kon hij zeggen dat de monteur stipt om 16:00 uur hier zou zijn.
Ik heb de goede man ook natuurlijk gevraagd of ik hem zelf niet mocht installeren en hij zij dat het mocht maar dat er een kans zit dat de installatie mis ging. Tijdens het proces worden al je oude producten (tv, internet en telefonie) gedeactiveerd om vervolgens op de nieuwe box geactiveerd te worden. Als dat niet lukt heb je niets meer. Alleen de monteur kan dan weer naar India bellen om de juiste producten te activeren. Dus ik heb de goede man gezegd dat ik het er op ging wagen. Hij antwoordde daarop dat hij dan nog wel even iets in zijn systeem ging aanpassen, dat was nodig. Hij wou niet precies zeggen wat.
Dus, oude box weg, nieuwe neerzetten. Let op: geen smartcard overzetten, Horizon gebruikt deze niet.
Aangezet en wachten. Lang wachten. En het ging mis. Na het aansluiten kreeg ik een foutmelding:
Ik heb vervolgens even gecontroleerd of het oude modem nog werkte en aan de leds te zien was dat nog het geval. Echter kon ik geen internetpagina meer openen (uw modem is niet geprovisioned) en bellen lukte ook niet meer. Ik heb het oude modem uitgezet. Vervolgens heb ik de coax uit de Horizon box gehaald en er opnieuw in gedaan maar hij bleef op het foutscherm staan. Ik heb de Horizon box toen uit- en aangezet en toen ging die wel door.
Het activeren duurt overigens wel erg lang. Houdt rekening dat die ruim 20 minuten bezig is met van alles en vervolgens krijg je beeld:
De melding dat je geen abonnement hebt op het kanaal kwam me bekend voor van vroeger. Geen paniek, gewoon even geduld hebben, het moet dan nog verwerkt worden op een back-end systeem. En inderdaad, een kwartier later had ik wel beeld. Nog niet op de extra kanalen, dat duurde nog iets langer, maar nu staat alles open, inclusief de premiums zoals Film1 en Sport1.
Omwille van de tijd moet ik het hier even bij laten, later vandaag zal ik meer bevindingen posten.