Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
AngelDust schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:24:
[...]

Hmm, dan ben ik dus (gelukkig ;) :? ) niet de enige..
Ik zal er toch eens achteraan om dat ding gewoon omgeruild te krijgen.. begint nu wel erg vervelend te worden.

En dat spontane on demand/zappen heb ik ook last van. Maar mijn AB heeft een voorkeur voor RTL5 geloof ik ;) :P
Hier nog een met exact dezelfde problemen!
Ik had eerst een grijze die constant vastliep. Inmiddels ook alweer een half jaar geleden vervangen maar nog steeds dezelfde problemen. Artefacts in opnames, zomaar naar ondemand switchen en enorm veel vastlopers!

@ webcare: pm is verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

VodafoneZiggo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:45:
@kalua @Angeldust @Rubman

Kunnen jullie mij in een PM een postcode en huisnummer sturen? Ik zoek dan graag voor jullie naar een oplossing.

Alvast bedankt hiervoor.
Ik was even niet in staat om een update te geven, maar ik ben inmiddels benaderd door UPC en heb afgelopen zaterdag een nieuwe mediabox ontvangen. Deze wordt komende vrijdag geactiveerd (omdat ik deze week eerder geen tijd heb om dat ding aan te sluiten) :)

Dus voor mij hoeft er verder (eerst) niks meer uitgezocht te worden :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Creative S schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:31:
[...]

Je hoeft echt geen professor te zijn om te weten hoe je de groene kabel correct op een AOP aansluit.
Enige wat je in feite doet is de groene kabel inkorten en opnieuw aansluiten op een nieuw geplaatst AOP.
Als alles goed aangesloten is, zal UPC de laatste zijn die daar een probleem van maakt.
Nee niet inkorten, maar gewoon losjes oprollen en onder de kruipruimte trekken. Die groene kabel is berekend op het aantal meters vanaf het distributiepunt. Bovendien is er met afknippen geen weg meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:17:

Nee niet inkorten, maar gewoon losjes oprollen en onder de kruipruimte trekken. Die groene kabel is berekend op het aantal meters vanaf het distributiepunt. Bovendien is er met afknippen geen weg meer terug :)
Ook oprollen is inkorten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

AngelDust schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

Ik was even niet in staat om een update te geven, maar ik ben inmiddels benaderd door UPC en heb afgelopen zaterdag een nieuwe mediabox ontvangen. Deze wordt komende vrijdag geactiveerd (omdat ik deze week eerder geen tijd heb om dat ding aan te sluiten) :)

Dus voor mij hoeft er verder (eerst) niks meer uitgezocht te worden :)
Hmm, gisteravond aangesloten omdat hij vandaag geactiveerd wordt, kom ik er alleen wel achter dat er geen RF-Out op de nieuwe mediabox zit... dus nu moet ik een oplossing bedenken om boven ook gewoon (analoog) signaal te krijgen... :?

heb er nu wel ff snel een splitter ingedrukt, maar nu heb ik boven allemaal ruis en verspringende zwarte balken in beeld... :/

Naja, mss is het beter als de box straks geïnstalleerd is.. en anders moet er maar een versterker tussen, of de splitter ff ergens anders proberen i.p.v. achter in de box...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
AngelDust schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:40:
[...]

Hmm, gisteravond aangesloten omdat hij vandaag geactiveerd wordt, kom ik er alleen wel achter dat er geen RF-Out op de nieuwe mediabox zit... dus nu moet ik een oplossing bedenken om boven ook gewoon (analoog) signaal te krijgen... :?

heb er nu wel ff snel een splitter ingedrukt, maar nu heb ik boven allemaal ruis en verspringende zwarte balken in beeld... :/

Naja, mss is het beter als de box straks geïnstalleerd is.. en anders moet er maar een versterker tussen, of de splitter ff ergens anders proberen i.p.v. achter in de box...
De beste situaties is om splitters/versterkers zo dicht mogelijk bij het eerste aansluitpunt te installeren. Dit heeft te maken met de afstand die het signaal al moet afleggen waardoor er lichte ruis kan ontstaan, wat een splitter alleen maar erger zal maken. Op het moment je een goed signaal split zal je hier minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Bij ons kwam het AOP gewoon in de woonkamer binnen, maar wilde het modem ook in de meterkast hebben. Wij hebben gewoon de splitter op het AOP gezet en de tv aangesloten. Daarna ee digi coax door de muur de kruipruimte in gegooid en in de meterkast omhoog. Daar het modem etc.
Werkte ook gewoon prima.

Lijkt me dat je die kabel ook terug kan trekken en het dan in de meterkast vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Arunia schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:06:
Bij ons kwam het AOP gewoon in de woonkamer binnen, maar wilde het modem ook in de meterkast hebben. Wij hebben gewoon de splitter op het AOP gezet en de tv aangesloten. Daarna ee digi coax door de muur de kruipruimte in gegooid en in de meterkast omhoog. Daar het modem etc.
Werkte ook gewoon prima.

Lijkt me dat je die kabel ook terug kan trekken en het dan in de meterkast vast zet.
Dat is mogelijk, alleen UPC zal het nooit ondersteunen, zal je er problemen mee krijgen zullen ze ook altijd zeggen dat je het modem wel bij het eerste aansluitpunt moet plaatsen.

Desalniettemin zal het in veel gevallen gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat je het beste kunt doen in jouw situatie, indien je over een WCD in de woonkamer beschikt is het aanschaffen van een signaalversterker die je op de WCD kan drukken. Dat is model/type BDA 01, die je bij elke UPC winkel kunt krijgen. Zit een adapter bij (versterker heeft stroom nodig om actief te kunnen versterken). Op die versterker druk je alle kabels er weer in, dus modem, TV, radio, TV boven, etc. wat eerst op je MCP03 splitter van UPC zat. Dat helpt in veel gevallen het best. Let ook even op hoe de kwaliteit van je coax naar boven is, en met name hoe het stekkertje aan beiden uiteinden is aangesloten. Wat mensen vaak fout doen is de coax aanstrippen zodat de kern bloot ligt en die sluiten ze dan op het stekkertje aan, dus zonder buitenmantel. Gevolg is dus veel storing, omdat de buitenmantel geen contact maakt met het stekkertje. Buitenmantel moet dus ook! Dit zorgt namelijk voor afscherming van het signaal (dus in en uitstraling).

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

Dat is mogelijk, alleen UPC zal het nooit ondersteunen, zal je er problemen mee krijgen zullen ze ook altijd zeggen dat je het modem wel bij het eerste aansluitpunt moet plaatsen.

Desalniettemin zal het in veel gevallen gewoon werken.
Klopt, sterker nog, een monteur mag dan 65,- aan voorrijkosten in rekening brengen als ze zo'n situatie aantreffen. Je moet dan geluk hebben met hoe de dag van de monteur is, die dit door de vingers wil zien.

Bovendien niet verstandig door het op te lengen, want het upstream signaal heeft nu een langere weg nodig om het netwerk van UPC te bereiken. Gaat vaak goed, maar vaak ook niet. Er hoeft maar iets te wijzigen in het netwerk (bijv. klant wordt op een andere of nieuwe tap gezet in de wijk) hangen ze aan de lijn dat het modem offline is.

Als de groene kabel in de meterkast uitkomt en met een lus doorloopt naar de woonkamer zou je kunnen overwegen daar een AOP te plaatsen in de meterkast, en door de kabel daar te onderbreken. Moet officieel door een monteur. Wie slim is koopt bijv. een TRAS 1000B WCD (dit is incl. behuizing). Deze is namelijk UPC goedgekeurd en mag je toepassen. Deze zie je nog vaak terug in het netwerk van Ziggo, ook daar worden ze vaak in de meterkast toegepast. Je pakt vervolgens een meterkast splitter uit dat UPC doe het zelf pretpakket, Ingang op uitgang TRAS 1000B, ene uitgang van splitter op je modem in de meterkast, de andere naar de woonkamer WCD. Probleem opgelost.

Uiteraard krijg je door het plaatsen van een splitter een demping van minimaal 3.5 dB naar de woonkamer, en naar het modem. Hou daar dus rekening mee. Demping van de TRAS1000B is te verwaarlozen, die is iets van 0.5 dB.

Als een monteur komt als er een storing is en die doet moeilijk, sja eh je weet van niets, woningbouw heeft dit zo aangelegd. (ssst O-) ) als de betreffende monteur dan weer dwars wil liggen, kijkt ie even bij de buren in de meterkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

En wat ik al hoopte is uitgekomen... mediabox is geactiveerd, installatie opnieuw doorlopen, alles ingesteld op de box en ff een tijdje laten draaien. Coax vanuit de WCD in een splitter gedrukt, die weer in de mediabox gedaan en op het andere eind van de splitter de kabel voor boven gedrukt...

En zowaar, we hebben boven ook weer beeld.. en het mooie is, het is nog scherper (boven) dan voorheen :D _O_

Bier fan Fryske grûn!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Heb sinds een paar dagen beroerd beeld op Discovery HD (alleen maar artifacts, er is niet meer normaal naar te kijken). Had eerst soortgelijke problemen op de RTLs, maar dat probleem loste zich vanzelf op na een bepaalde tijd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Binnenhuisbekabeling niet voldoende afgeschermd of iets veranderd in de straatkast.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
SeatRider schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:09:
Heb sinds een paar dagen beroerd beeld op Discovery HD (alleen maar artifacts, er is niet meer normaal naar te kijken). Had eerst soortgelijke problemen op de RTLs, maar dat probleem loste zich vanzelf op na een bepaalde tijd.
Zoals Pcdealer ook al aangeeft: Binnenhuisbekabeling niet voldoende afgeschermd of iets veranderd in de straatkast.

En daarnaast geen storing bekend op je postcode? Van wanneer is je wandcontactdoos? Is die al eens vervangen in de recente jaren?

Op het drukkere chello gebruikersforum in de HD afdeling zie ik ook weinig over Discovery HD qua storing.

Los van dit alles overigens leuke zender uitbreiding per 4 september:

Nieuwe HD zenders

UPC Eurosport2 HD (HD pakket)
ARD HD (HD pakket)
ZDF HD (HD pakket)
Film1 Series HD (Film1 pakket)
Dorcel XXX HD (Xotix Premium)

Nieuwe SD zenders:
Crime & Investigation (basis)
WDR (van royaal naar basis)
NDR (royaal)
RTL Television (royaal)
Family 7 (royaal)
192TV (royaal)
DJAZZ.tv (royaal)

Extra radiozenders:
WDR 1, 2, 3 en 4 (basis)
NDR 1, 2 en 3 (basis)

bron: persbericht + Rene

[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 31-08-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Ik kreeg laatst spontaan een brief dat ik een nieuwe mediabox ga ontvangen vanwege klachten met de huidige.

Komt dat jullie bekend voor?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:18:
Ik kreeg laatst spontaan een brief dat ik een nieuwe mediabox ga ontvangen vanwege klachten met de huidige.

Komt dat jullie bekend voor?
Yep, is bekend. Je hebt waarschijnlijk een Cisco 8485 DVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Dat klopt. Maar geen problemen...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:27:
Dat klopt. Maar geen problemen...
Het kan inderdaad zo zijn dat jij geen problemen ervaart met de 8485. Er zijn echter over een groot aantal mediaboxen uit een bepaalde batch behoorlijk wat klachten binnengekomen. Uit voorzorg worden de Cisco's in die batch vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 01-09-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

funrider schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:37:
[...]
Zoals Pcdealer ook al aangeeft: Binnenhuisbekabeling niet voldoende afgeschermd of iets veranderd in de straatkast.
Kabel is de afgelopen 7 jaar niet veranderd, en is de originele dikke groene kabel. Straatkast kan ik niet beoordelen :)
En daarnaast geen storing bekend op je postcode? Van wanneer is je wandcontactdoos? Is die al eens vervangen in de recente jaren?
Doos is ook 7 jaar oud, helaas geen storing bekend op mijn pc :(
Op het drukkere chello gebruikersforum in de HD afdeling zie ik ook weinig over Discovery HD qua storing.
Balen. Ik had het eerder dit jaar op de RTLs ook, toen was de reden dat die over waren op een andere manier van compressie ofzo, waardoor de kabels ook ineens wat kritischer waren. Maar dat probleem loste zichzelf op na een paar dagen. Hopen dan maar dat dat nu weer gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

Los van dit alles overigens leuke zender uitbreiding per 4 september:

Nieuwe HD zenders

UPC Eurosport2 HD (HD pakket)
ARD HD (HD pakket)
ZDF HD (HD pakket)
Film1 Series HD (Film1 pakket)
Dorcel XXX HD (Xotix Premium)

Nieuwe SD zenders:
Crime & Investigation (basis)
WDR (van royaal naar basis)
NDR (royaal)
RTL Television (royaal)
Family 7 (royaal)
192TV (royaal)
DJAZZ.tv (royaal)

Extra radiozenders:
WDR 1, 2, 3 en 4 (basis)
NDR 1, 2 en 3 (basis)

bron: persbericht + Rene
ah WDR naar het basispakket, het was ook al zo krom dat die wel gewoon in het analoge pakket zat maar niet digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Creative S schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:55:
[...]

Het kan inderdaad zo zijn dat jij geen problemen ervaart met de 8485. Er zijn echter over een groot aantal mediaboxen uit een bepaalde batch behoorlijk wat klachten binnengekomen. Uit voorzorg worden de Cisco's in die batch vervangen.
Hier wel problemen met de mediabox. Veel blokjes. Met de nieuwe gaat het na de vervanging nu (afkloppen) vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
sambalbaj schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:37:
[...]

ah WDR naar het basispakket, het was ook al zo krom dat die wel gewoon in het analoge pakket zat maar niet digitaal.
In mijn regio had je geen Wdr. Nu Brava nog, die heeft Starter niet, analoog wel, en analoog staat hardstikke uitgeschakeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De zenderwijzigingen zijn doorgevoerd

23 - Xite (Starter, voorheen 601)

43 - ARD (Starter, voorheen 751)
44 - ZDF (Starter, voorheen 752)
45 - WDR (Starter, voorheen 753)
46 - NDR (Royaal)
47 - RTL Television (Royaal)

55 - TV5 Monde Europe (Starter, voorheen 757)
56 - TVE (Starter, voorheen 755)
57 - Rai Uno (Starter, voorheen 756)

88 - ARD HD (HD)
89 - ZDF HD (HD)

90 - Eurosport HD (HD, voorheen 63)
91 - Eurosport 2 HD (HD)

103 - Film1 Series HD (Film1/HD)
104 - Film1 Premiere (Film1/voorheen 103)
105 - Film1 Action (Film1/voorheen 104)
106 - Film1 Family (Film1/voorheen 105)
107 - Film1 Sundance Channel (Film1/voorheen 106)
108 - Film1 Series (Film1/voorheen 107)
109 - MGM (Royaal, voorheen 108)
119 - Crime & Investigation (Starter)

119 - Crime & Investigation (Starter)

327 - Family 7 (Royaal)

609 - LiteTV (Royaal, voorheen 603)
610 - 192TV (Royaal)
611 - VH1 Classic (Royaal, voorheen 606)
612 - BravaNL (Royaal, voorheen 609)
613 - Mezzo (Royaal, voorheen 320)
614 - DjazzTV (Royaal)

956 - Dorcel XXX HD (Xotix)

Radiozenders:

095 - WDR 1 (1Live)
096 - WDR 2
097 - WDR 3
098 - WDR 4
099 - NDR 1 Niedersachsen
100 - NDR 2
101 - NDR 3 Kultur

Verdwenen per 04/09/2012:

322 - Spirit 24
616 - Sterren 24

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 04-09-2012 16:07 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hmm, gisteren een nieuwe TV aangeschaft en kom een scart aansluiting te kort. Ik heb dus UPC gebeld dat ik graag een andere mediabox wil hebben, ben 24 maart 2012 overgestapt naar een hoger abonnement,
  • Digitale TV - Royaal met DVR
  • Kabel TV en Radio
  • Bellen Onbeperkt + Europa
  • UPC Internet 50 Mbps
en heb nog een zilveren mediabox met DVR en wil graag een zelfde maar dan met HDMI aansluiting.
Ik krijg nu alleen de keus om een HD pakket af te sluiten of "uw tijd uit te zitten met uw huidige abonnement". Ik denk dat ik inderdaad dan maar mijn tijd uitzit en overstap naar KPN glasvezel...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Voor €5,= p/m HD erbij nemen en je bent klaar. Of een omvormer

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 17:05 ]

• Sjah
Snap wel dat Jan zuur is, dit is geen service.... Ja even 5 euro extra betalen, ja wel maandelijks he. Aan de andere kant is glas wel zoveel goedkoper, zoniet duurder...? EN HD is prachtig, weet niet wat voor Tv je hebt, maar ik kan niet meer zonder.

• CreativeS
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:52:
Hmm, gisteren een nieuwe TV aangeschaft en kom een scart aansluiting te kort. Ik heb dus UPC gebeld dat ik graag een andere mediabox wil hebben, ben 24 maart 2012 overgestapt naar een hoger abonnement,
  • Digitale TV - Royaal met DVR
  • Kabel TV en Radio
  • Bellen Onbeperkt + Europa
  • UPC Internet 50 Mbps
en heb nog een zilveren mediabox met DVR en wil graag een zelfde maar dan met HDMI aansluiting.
Ik krijg nu alleen de keus om een HD pakket af te sluiten of "uw tijd uit te zitten met uw huidige abonnement". Ik denk dat ik inderdaad dan maar mijn tijd uitzit en overstap naar KPN glasvezel...
Uh, met het huidige 50Mb/s Voordeelabonnement heb je toch 10 HD-kanalen standaard? Jammer dat je abonnement in maart al in is gegaan. De tien HD-kanalen standaard heb je inderdaad pas bij een abonnement dat afgesloten is na 6 mei. Of vernieuwen dus, of uitzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 06-09-2012 17:09 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, UPC heeft me nu eigenlijk aan het twijfelen gebracht.
Ik heb in de meterkast glasvezel liggen en heb dus ook nog die optie. Als ik nu het HD pakket neem ben ik € 5,- in de maand extra kwijt (niet erg boeiend) maar zit dan wel weer aan een nieuw abonnement vast van 1 jaar. Toch maar eens vanavond kijken wat KPN glasvezel heeft tov UPC. Op het eerste gezicht lijkt 50 MB up&down me ook wel een leuke upgrade (heb nu 50MB download), toch maar even vergelijken vanavond.

Verwijderd

De pakketten van KPN heeft mi als enige voordeel dat je upload gelijk is aan je download. Maar als ik het snel bekijk, ben je wel duurder uit voor iets waar je waarschijnlijk toch niets aan hebt. Je zou ook eens het zenderpakket moeten bekijken. HD is sowieso bij KPN ook extra dokken, behalve bij het premium-pakket.

http://www.kpn.com/prive/...paignid=ps160#tabcontent2

• CreativeS
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:09:
Ik heb in de meterkast glasvezel liggen en heb dus ook nog die optie. Als ik nu het HD pakket neem ben ik € 5,- in de maand extra kwijt (niet erg boeiend) maar zit dan wel weer aan een nieuw abonnement vast van 1 jaar. Toch maar eens vanavond kijken wat KPN glasvezel heeft tov UPC. Op het eerste gezicht lijkt 50 MB up&down me ook wel een leuke upgrade (heb nu 50MB download), toch maar even vergelijken vanavond.
Nee, die tien HD-kanalen (Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, RTL8, Veronica en Net5) krijg je dan 'gratis'. Hoef je geen uitgebreid HD-pakket van € 5,- voor te nemen.

• Sjah
Ja, maar is die dan niet zijn gunstige telefoon kwijt, is het niet stukken duurder geworden, dat onbeperkt bellen...?

Ennuuuuh, djeez wat is dat Kpn duur, en mooi 10 kanalen minder qua HD. Weg ermee. Of je moet 100MB mooi vinden, nou dat kan je bij Upc ook krijgen, niet upload nee soit.

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

janvanduschoten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:09:
Laat het Retention weten. Twitterbericht naar hun twitteraccount wil ook wel eens helpen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisterenavond even wat vergeleken.

Ik heb nu bij UPC een alles-in-één abonnement
− Digitale TV - Royaal met DVR
− Kabel TV en Radio
− Bellen Onbeperkt + Europa
− UPC Internet 50 Mbps

Ik heb dat pakket echter afgesloten voordat er 10 HD zenders standaard in zaten en betaal voor dat pakket € 67,- p/m. Wil ik nu de 10 HD zenders (ik wil eigenlijk alleen een media box met een HDMI aansluiting) dan zou ik volgens de UPC medewerker een nieuw abonnement af moeten sluiten en betaal ik voor dat zelfde pakket (met als extra onbeperkt bellen naar mobiel en de 10 HD zenders) € 75,50.

Zou ik gaan voor KPN glasvezel dan ben ik voor een vergelijkbaar pakket met 50MB en onbeperkt bellen en opname functie € 76,- p/m kwijt, voor 100MB up/down € 81,- p/m.
Voordeel van KPN is wel dat je 2 recievers hebt en mijn dochter krijg binnenkort onze oude TV op haar kamer. Ik heb op de plaats waar de tv's (komen te) staan ook coax kabel en UTP kabel liggen dus dat is in beide gevallen geen probleem.

Ik ga nog eens proberen of ik een zwarte cisco mediabox met opnamefunctie kan krijgen, dan ben ik van de zilveren stroomvreter af en heb ik een mediabox met HDMI. Anders ga ik waarschijnlijk toch maar mijn tijd uitzitten en dan overstappen naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Waarom zet je dat ding niet een dagje uit en bel je op dat hij niets meer doet, ander stopcontact geprobeerd etc? Waarschijnlijk krijg je dan gewoon een nieuwe toegestuurd. Je moet rekening houden met welke afdeling je te spreken krijgt, als je bij retentie/abonnementen terecht komt dan zullen ze het verlengen van het abonnement gebruiken om je te voorzien van een nieuwe decoder. Als je bij de helpdesk uitkomt zitten ze er om je te helpen en je technische probleem uit de wereld te helpen, vaak een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Zijn er meer mensen die een belabberde kwaliteit hebben bij de Premier League wedstrijden op Sport1 select HD of Sport1Voetbal HD? De Primera Divison, Bundesliga, Serie A zijn allemaal prachtig en haarscherp, maar de Premier League wedstrijden lijken wel goedkope Sopcast streams. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, het Alles-in-een Horizon pakket is besteld. Ik ben benieuwd of er nog veel kinderziektes in zitten, en of ik mijn huidige Cisco modem (zonder WiFi) mag behouden. Dit modem is namelijk het stabielste wat ik ooit gehad heb, voor WiFi gebruik ik een Airport Extreme.

Ben wel erg benieuwd naar hoe ver de iOS en Android integratie gaat.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

--MeAngry-- schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:16:
Nou, het Alles-in-een Horizon pakket is besteld. Ik ben benieuwd of er nog veel kinderziektes in zitten, en of ik mijn huidige Cisco modem (zonder WiFi) mag behouden. Dit modem is namelijk het stabielste wat ik ooit gehad heb, voor WiFi gebruik ik een Airport Extreme.

Ben wel erg benieuwd naar hoe ver de iOS en Android integratie gaat.
Volgens mij kan je kiezen of je een MediaBox wil zonder toeters en bellen ik quote maar even. Dus als jij aangegeven hebt bij je bestelling wat je wil dan zou dat goed moeten komen.
Niet helemaal waar... De box KAN alles vervangen. Je kunt ook kiezen om hem toe te voegen aan je bestaande netwerk dus dan behoud je gewoon je modem.
Hoe zet ik een thuisnetwerk op met mijn Horizon HD DVR Mediabox?

U kunt de Horizon HD DVR Mediabox op 2 manieren gebruiken in uw thuisnetwerk:

Nieuw thuisnetwerk: de Horizon Mediabox werkt als internetrouter en draadloos toegangspunt. U heeft hiervoor een UPC Internet-abonnement nodig op uw Horizon Mediabox.
Bestaand thuisnetwerk: u verbindt de Horizon Mediabox draadloos of bekabeld met uw bestaande router.
Om via uw Horizon Mediabox een nieuw of bestaand thuisnetwerk in te stellen, gaat u in het hoofdmenu via 'Opties' naar 'Instellingen'. Kies vervolgens 'Thuisnetwerk' en doorloop de stappen.

De Horizon Mediabox zoekt in het netwerk naar de DHCP-server om een IP-adres te verkrijgen. Zodra een IP-adres is verkregen, ziet u het volgende bericht:

'Uw mediabox is nu verbonden met uw thuisnetwerk. U heeft nu toegang tot alle muziek, video- en fotobestanden op uw thuisnetwerk.'

Wifi-netwerk Horizon Mediabox uitschakelen
Het wifi 5 GHz-netwerk van de Horizon Mediabox blijft beschikbaar. Deze kunt u uitzetten door in het hoofdmenu van de mediabox naar 'Opties' en vervolgens naar 'Instellingen' te gaan. Kies 'Thuisnetwerk' en dan 'Mijn thuisnetwerk'. Selecteer 'Instellingen draadloos toegangspunt'. In 'Toegangspunt aan/uit' zet u het wifi-netwerk van de mediabox uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:16:
Nou, het Alles-in-een Horizon pakket is besteld. Ik ben benieuwd of er nog veel kinderziektes in zitten, en of ik mijn huidige Cisco modem (zonder WiFi) mag behouden.
Dat had je bij de bestelling aan moeten geven.

Je kan kiezen tussen een Horizon-gateway (modem/router geïntegreerd) of een standaard Horizon-mediabox (waarbij je je huidige situatie betreft modem/router kan behouden).

Ik heb de gateway maar besteld. Je moet alles proberen toch? Nu nog een los modem (EPC3212) en router, en als het niet bevalt, laat ik het weer herstellen naar de oude situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 07-09-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Creative S schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:52:
[...]

Je kan kiezen tussen een Horizon-gateway (modem/router geïntegreerd) of een standaard Horizon-mediabox (waarbij je je huidige situatie betreft modem/router kan behouden).

Ik heb de gateway maar besteld. Je moet alles proberen toch? Nu nog een los modem (EPC3212) en router, en als het niet bevalt, laat ik het weer herstellen naar de oude situatie.
Ik ben er ook naar aan het kijken, maar kan dus met geen mogelijkheid een keuze vinden over welke horizon box ik wil bestellen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ben erg benieuwd naar de horizon als DLNA/mediaplayer, stond namelijk net op het punt ondanks dat mijn tv vrijwel alles al afspeelt (exclusief een paar exotische bestanden en bepaalde subtitle formaten) een RK3066 android hdmi stick te kopen, maar liep er even tegenaan dat die android stick geen ethernet heeft. Ik verlang niet veel meer dan gewoon alles af kunnen spelen, dus als ik voor een kleine meerprijs per maand ook alles via horizon kan doen en daarbij ook nog eens vanaf heel het netwerk tv kan kijken (VPN ook buitenshuis muahaha, hoewel ik tv kijken eigenlijk nooit meer doen, maar toch 'leuk')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Deze Horizon box komt precies op tijd, ik ga die maar eens bestellen :) Hij heeft alles wat ik (HDMI aansluiting en ook HD zenders) wil en is niet duurder dan mijn huidige abonnement. Happy camper :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
janvanduschoten schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:26:
Deze Horizon box komt precies op tijd, ik ga die maar eens bestellen :) Hij heeft alles wat ik (HDMI aansluiting en ook HD zenders) wil en is niet duurder dan mijn huidige abonnement. Happy camper :Y)
en je verlengt je abo met een jaar.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb wel de garantie dat ik een nieuwe mediabox heb met meer mogelijkheden, HDMI aansluiting, 60 mb ipv 50 mb, gratis bellen naar vaste én mobiele nummers (ik had alleen naar vaste nummers) en ik kan een paar energie vretende apparaten uit mijn huis halen. Volgens oheitmeijer in 'nieuws: UPC brengt settopbox Horizon uit' is het verbruik een stuk beter dan wat ik nu heb, vooral in standby (wat hij toch gemiddeld 70% van de dag staat)
Stroomverbruik

In gebruik: max. 59 Watt
Hoog stand-by: 38 Watt
Middel stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by: 1 Watt
edit) Ik weet ff niet wat er precies allemaal aan/uit staat bij de diverse standby mogelijkheden maar in middel standby verbruikt hij iig minder dan mijn mediabox en router bij elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 07-09-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee of je met die Horizon nou ook content kun streamen vanaf een laptop of NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DaannO schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:00:
Iemand enig idee of je met die Horizon nou ook content kun streamen vanaf een laptop of NAS?
Dit zou moeten kunnen, durf uiteraard niet met zekerheid te zeggen dat het vlekkeloos alle bestande afspeelt maar in de info staat wel degelijk dat er media via het netwerk gestreamd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Creative S schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:52:
[...]

[...]
Ik heb dat nergens aan kunnen geven. :?
Ik word sowieso nog gebeld door een monteur als het goed is, misschien kan ik het bij hem nog aangeven.

[edit]
Ik heb het bestelformulier nog eens doorgelopen en kan het echt nergens aangeven. Er staat zelfs geen vrij invulbaar opmerkingen veld. Dus ik wacht wel op het telefoontje.

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-09-2012 15:15 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
ik ga ook zo even langs de UPC winkel hier in de buurt om horizon te bestellen denk ik, toch mooi even die korting mee pakken en meer krijgen ! echt lang op gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

--MeAngry-- schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:11:
[...]

Ik heb dat nergens aan kunnen geven. :?
Ik word sowieso nog gebeld door een monteur als het goed is, misschien kan ik het bij hem nog aangeven.

[edit]
Ik heb het bestelformulier nog eens doorgelopen en kan het echt nergens aangeven. Er staat zelfs geen vrij invulbaar opmerkingen veld. Dus ik wacht wel op het telefoontje.
Mij is er ook niets gevraagd, volgens mij is er maar 1 type. Er is gelijk ook een monteur ingepland, daar wordt ik niet voor teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 apparte apparaten maken, het zal ongetwijfeld een instelling zijn die te veranderen is (enkel vanuit de UPC kant, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zojuist ook Horizon besteld.

Hoop dat er wel gigabit poorten op zitten, kan nergens de technische specs terug vinden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Er is na wat meer info gelezen te hebben maar 1 type waarbij de gebruiker/monteur (wie weet ik niet zeker) kan kiezen om de internet modem en/of router te gebruiken en alle voorgaande apparaten te vervangen of hem enkel als mediabox te gebruiken en via Wifi/UTP-Kabel te koppelen aan de bestaande router. Vervolgens kan in beide situaties alle functies van de horizon gebruikt worden.
cypher21 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:34:
Ik heb zojuist ook Horizon besteld.

Hoop dat er wel gigabit poorten op zitten, kan nergens de technische specs terug vinden.
Er schijnen gigabit poorten op te zitten. Evenals 2.4Ghz en zelf 5Ghz (dit staat standaard uit) wifi-N protocol

[ Voor 31% gewijzigd door Rubman op 07-09-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Indien je je eigen router gebruikt en je huidige modem, kan de horizon naar mijn vermoeden alsnog ook als extra AP dienen, iemand die dit kan confirmeren of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik hoop dus mijn modem te behouden en hem enkel als router te gebruiken. Lijkt me op het eerste een wat sterkere router dan de tp-link WR1043, maar lijkt me handiger om het modem aan de straatkant te houden en geen kabel door mijn huis te hoeven trekken.

@Sjah
Sjah schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:00:
Blij dat die 50 euro activering erbij zit, anders was ik nog in de verleiding gekomen. Heb hem niet nodig, ja het is is een leuk speeltje, dat wel. Maar dan nog, ik wacht tot de rookwolken opgetrokken zijn, bijv. hoe weet ik zeker dat de monteur niet weggaat en tegen mijn zin toch internet via de medaibox gaat doen.Wacht liever totdat ze zover zijn dat ze installatiepakket opsturen. Mediaplayer heb ik al, kan dat ding daaraan tippen.. En wat zijn de kinderziektes qua firmware. En de extra box voor 2e tv is er nog niet.

Maar goed ik hou het in de gaten.
De activatiekosten worden niet in rekening gebracht als je de volgende link gebruikt http://www.upc.nl/horizon/pakketten/?vip=on
Hierdoor word je gezien als VIP (oftewel je hebt je aangemeld om info te ontvangen over de horizon box) en betaal je de activatiekosten niet.
Alleen dus nog de borg (hoewel die in sommige gevallen ook komen te vervallen)

[ Voor 68% gewijzigd door Rubman op 07-09-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Blij dat die 50 euro activering erbij zit, anders was ik nog in de verleiding gekomen. Heb hem niet nodig, ja het is is een leuk speeltje, dat wel. Maar dan nog, ik wacht tot de rookwolken opgetrokken zijn, bijv. hoe weet ik zeker dat de monteur niet weggaat en tegen mijn zin toch internet via de mediabox gaat doen.Wacht liever totdat ze zover zijn dat ze installatiepakket opsturen. Mediaplayer heb ik al, kan dat ding daaraan tippen.. En wat zijn de kinderziektes qua firmware. En de extra box voor 2e tv is er nog niet. Dat soort dingen.

Maar goed ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Per maand scheelt het me 7 euro i.v.m. mijn huidige pakket.
De eerste 6 maanden scheelt het dus 7+15.45=22.45.

Ik heb ook een HTPC met XBMC, daar kan die horizon nooit aan tippen.
Helaas net een nieuwe router gekocht met 300n, mja, die kan ik wel weer doorschuiven, of als AP gebruiken.

Mijn reden is dat het onder de streep goedkoper is 6*22 euro voor het eerste half jaar, en daarna 7 euro goedkoper.
Weegt wel op tegen die 50 euro activatie kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[b][message=38882818,noline]
De activatiekosten worden niet in rekening gebracht als je de volgende link gebruikt http://www.upc.nl/horizon/pakketten/?vip=on
Hierdoor word je gezien als VIP (oftewel je hebt je aangemeld om info te ontvangen over de horizon box) en betaal je de activatiekosten niet.
Alleen dus nog de borg (hoewel die in sommige gevallen ook komen te vervallen)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Besteld....meer snelheid en nieuw tv platform voor minder geld :*)

Edit:

Volgens mij is het ook mogelijk om je bestaande router te gebruiken om hem zowel bedaad als draadloos te connecten: http://www.upc.nl/pdf/upc...gebruikershandleiding.pdf

Ik gebruik liever mijn tp-link 1043 als centrum van mijn netwerk :)

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 07-09-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ga dus meer betalen als ik Eredivisie Live blijf behouden (zonder ook trouwens) Denk dat het is omdat ik nog een 45 euro abonnement heb, vraag me af hoe lang dit nog stand houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Leuk dat Horizon, werkt cker niet met Android devices..? :N

Begin UPC wel een beetje zat te worden... het meeste aan de mediabox werkt brak, het spoelen werkt extreem slecht (horten, stoten, slechte controle). Zetten we de tv eens op pauze springt hij terug naar de begin vd opname als we de tv al 2 uur op dezelfde zender hebben staan betekend dat dus 2 uur vooruit speolen. Heel regelmatig (vaak meerdere keren op een avond) begint de opname ongelooflijk te stotteren nadat hij op pauze is geweest... moet dan de uitzending op pauze zetten en weer op play wat met mega irritante lag gaat... bagger gewoon. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 07-09-2012 16:28 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat ik tegen kom is dat je media kunt streamen naar de Horizon.
Uw persoonlijke foto’s,
films en muziek op uw tv. Met de Horizon Mediabox kunt u eenvoudig genieten van uw eigen foto’s, films en muziek op uw tv. Om dit mogelijk te maken, heeft u - naast het installeren van het thuisnetwerk - specifieke software nodig op uw computer, smartphone en/of tablet. UPC biedt u daarom gratis het programma Twonky aan.
Twonky is speciaal gemaakt voor het delen van mediabestanden. Met Twonky kunt u uw persoonlijke mediabestanden - die zijn opgeslagen op uw computer, smartphone en/of tablet - via uw Horizon Mediabox op uw tv bekijken of afspelen.

Twonky installeren op uw computer. Volg de volgende stappen:
1. Ga naar upc.nl/downloadtwonky.
2. Log in met uw Mijn UPC gebruikersnaam en wachtwoord.
3. Klik op ‘Download Twonky’ en volg vervolgens de
aanwijzingen in uw scherm.

Twonky installeren op uw smartphone en/of tablet
Download gratis de app ‘Twonky Mobile’ via de Apple App Store (iOS) of Google Play (Android). Een link naar beide applicaties kunt u vinden op de Twonky-informatiepagina binnen Mijn UPC
Bron: http://www.upc.nl/pdf/upc...gebruikershandleiding.pdf

edit hieronder] Ik heb via de telefoon besteld maar ze gaat hem er later vandaag inzetten omdat het systeem was overbelast :)

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 07-09-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
net bij de upc geweest, ze konden het niet anavragen voor mij omdat hun hele systeem eruit lag !! wat een grote onzin is dat dan ! dan maar straks via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

syntesia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:40:
net bij de upc geweest, ze konden het niet anavragen voor mij omdat hun hele systeem eruit lag !! wat een grote onzin is dat dan ! dan maar straks via de telefoon.
Don't bother....telefoon is te druk... gewoon online aanmelden via bovenstaande link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
cypher21 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:13:
Per maand scheelt het me 7 euro i.v.m. mijn huidige pakket.
De eerste 6 maanden scheelt het dus 7+15.45=22.45.

Ik heb ook een HTPC met XBMC, daar kan die horizon nooit aan tippen.
Helaas net een nieuwe router gekocht met 300n, mja, die kan ik wel weer doorschuiven, of als AP gebruiken.

Mijn reden is dat het onder de streep goedkoper is 6*22 euro voor het eerste half jaar, en daarna 7 euro goedkoper.
Weegt wel op tegen die 50 euro activatie kosten ;)
Bij mij is het dikke 100 euro pakken die 6 mnd, waarvan gelijk 50 wordt afgesnoept door die 50 activatie, daarna is het 2.50 duurder, dat is 30 in een jaar. Kortom het kostenaspect is voor mij niet boeiend, dan kijk ik naar het product, en ik zeg nee, nog even niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sjah schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:50:
[...]

Bij mij is het dikke 100 euro pakken die 6 mnd, waarvan gelijk 50 wordt afgesnoept door die 50 activatie, daarna is het 2.50 duurder, dat is 30 in een jaar. Kortom het kostenaspect is voor mij niet boeiend, dan kijk ik naar het product, en ik zeg nee, nog even niet .
Als het per maand duurder zou zijn, had ik het ook niet besteld :P

edit: met die link hierboven betaal je geen activatiekosten trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 07-09-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ook niet als je nog geen HD zenders had en die dus wel krijgt, ik heb dus nog een oudere scart decoder zonder hd zenders (destijds 45 euro pakket) en ga er met HD zenders op vooruit qua DVR op vooruit en mogelijk ook qua router (nu nog tp-link wr1043nd) ook op vooruit.
twijfel wel omdat het na de 6 maanden korting toch een euro of 7 duurder is dan mijn huidige pakket en ik niet direct weet of ik zoveel meerwaarde hecht aan die HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ben incl actievatiekosten evenveel kwijt per maand en het 2e jaar waarschijnlijk zelfs 50 euro per jaar minder maar krijg daarvoor wel onbeperkt mobiel erbij, en 6 maanden allerlei bonus tv dingen, en het hele jaar HD op 10 kanelen dat ik nu ook niet heb, doe mij die maar.

+ eventueel geen activatiekosten als bestaande klant, even zien te regelen. Dan dus pure winst

[ Voor 27% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-09-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rubman schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:54:
Ook niet als je nog geen HD zenders had en die dus wel krijgt, ik heb dus nog een oudere scart decoder zonder hd zenders (destijds 45 euro pakket) en ga er met HD zenders op vooruit qua DVR op vooruit en mogelijk ook qua router (nu nog tp-link wr1043nd) ook op vooruit.
twijfel wel omdat het na de 6 maanden korting toch een euro of 7 duurder is dan mijn huidige pakket en ik niet direct weet of ik zoveel meerwaarde hecht aan die HD zenders.
Dan uiteraard wel, maar ik had als een van de eerste HD tv + tv royaal via UPC, dus Ik schiet er qua tv kijken weinig mee op. Afgezien van de eerste 6 maanden actie.
Qua internet 10mbit meer.
En na de actie 2 euro goedkoper per maand.

Horizon lijkt leuk, maar heb al een HTPC ,speelt iig veel meer dan wat twonky op horizon aan kan, wat echter wel interessant is, is de mogelijkheid van tv kijken op tablets e.d. dus hoop dat ze snel een android app uitbrengen zodat ik op de Nexus 7 kan kijken.
Zie in de android market veel Twonky apps staan, hoop dat die er ook al gebruik van kunnen maken, maar dat zien we de 25e wel.

Ik heb telefonisch besteld, en ze gaven aan dat het alleen kan worden geinstalleerd door een monteur. Mja, zal wel, maar goed. Die komt iig de 25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die weet of je wel gewoon port-forwarding kan doen via een Webinterface in de Horizon? Anders houd ik m'n eigen Buffalo router er wel achter..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Uit de specs van de Horizon:
  • Instantaneous tune to next channel
  • The order in which favourite channels are displayed can be manually reordered by a customer.
Eindelijk! :)

http://www.lgi.com/PDF/horizon/horizon-brochure-2012.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Toevallig heb ik gister allerlei UPC tarieven bekeken en uitgerekend wat ik per maand kwijt zou zijn. Heb nu 25Mbps + TV Royaal. Ik wilde een extra CI+ module bestellen en dan maar meteen kijken of er een mooie aanbieding is. Gelukkig dat ik gister niets besteld heb, want vandaag las ik het bericht op de frontpage.

Meteen besteld. Ben benieuwd!

Wat ik me wel afvraag, je kunt TV kijken op je PC/Tablet. Maar kun je dan alleen zien wat je ook op de Horizon box aan het kijken bent of kun je apart naar andere zenders zappen? Als in: Beneden voetbal kijken op TV en boven Sterren Springen op de laptop :P
Of moeten we dan wachten op de mogelijkheid van die 2de draadloze box?

Hopelijk niet, mijn PC staat boven en die kan ik via HDMI mooi op m'n TV in de slaapkamer aansluiten.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Horizon mediabox besteld. Heb het pakket gekocht met 120 mb. Voor slechts 7 meer dan 60 mb, dus dat valt mee. Dus nu wachten maar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
DjVe schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:49:
[...]

Don't bother....telefoon is te druk... gewoon online aanmelden via bovenstaande link
mijn internet lag er vanmiddag uit dus heb maar gebeld ! XD

45 minuten aan de lijn gehangen, gelukkig is de klantenservice gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sabbi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:37:
Uit de specs van de Horizon:
  • Instantaneous tune to next channel
  • The order in which favourite channels are displayed can be manually reordered by a customer.
Eindelijk! :)

http://www.lgi.com/PDF/horizon/horizon-brochure-2012.pdf
Ah kijk, die folder geeft meer informatie dan de Nederlandse:
4x RJ-45 (Gigabit), 2x USB 2.0
1x eSATA
WiFi Access Point 802.11 a/b/g/n,
802.11 b/g/n 2.4 GHz & 5.0 GHz
Dual Mode concurrent mode, 2T
x 3R ANT
Alleen benieuwd hoeveel de N verbinding is. heb nu 300N draadloos, en er zitten nogal wat draadloze apparaten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

In de Horizon mediaboxen worden overigens bijzondere WiFi chipsets gebruikt waardoor deze een groter bereik halen dan normale WiFi. Door de hoofdbox en de extra boxen met deze WiFi uit te rusten heb je in veel gevallen wel voldoende bereik en bandbreedte (120 Mbps) terwijl dit met traditionele WiFi niet het geval was.
Celeno OptimizAIR™ doubles the throughput and increase range as much as ten times compared to off the shelf 802.11 systems while achieving absolute zero packet loss for flicker-free video quality at all corners of the home.

Hier kun je lezen dat de Celeno CL1820 in de boxen zal zitten en hier kun je de specificaties van deze chip lezen. Het zou dus best nog wel eens kunnen zijn dat de ingebouwde WiFi het beter doet dan je eigen router.

Tenslotte nog een tip: er is heel veel informatie te vinden op Horizon op dit forum.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 07-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Mja persberichten staan wel vaker vol met 'Wij van wc-eend' statements. Eerst zien dan geloven, vooral van zo'n industry leader als Celeno :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Zeeuw schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:16:
Toevallig heb ik gister allerlei UPC tarieven bekeken en uitgerekend wat ik per maand kwijt zou zijn. Heb nu 25Mbps + TV Royaal. Ik wilde een extra CI+ module bestellen en dan maar meteen kijken of er een mooie aanbieding is. Gelukkig dat ik gister niets besteld heb, want vandaag las ik het bericht op de frontpage.

Meteen besteld. Ben benieuwd!

Wat ik me wel afvraag, je kunt TV kijken op je PC/Tablet. Maar kun je dan alleen zien wat je ook op de Horizon box aan het kijken bent of kun je apart naar andere zenders zappen? Als in: Beneden voetbal kijken op TV en boven Sterren Springen op de laptop :P
Of moeten we dan wachten op de mogelijkheid van die 2de draadloze box?

Hopelijk niet, mijn PC staat boven en die kan ik via HDMI mooi op m'n TV in de slaapkamer aansluiten.
Je hebt 6 Tuners in de box, waarvan twee worden gebruikt voor het snel zappen, hou je 4 over om vrij te gebruiken. Daar kan je bijvoorbeeld 2 gebruiken om mee op te nemen en de andere 2 op andere programma''s op andere apparaten te bekijken.

Ik heb deze box de laatste weken mogen gebruiken, maar ik ben zeer zeker onder de indruk. Wifi heeft heel goed bereik, box werkt soepel, plus de leuke extra's maken dit een hele leuke box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Aarghhhh... kom er zojuist achter dat alle opgenomen programma's zomaar zijn gewist van mijn UPC HD DVR mediabox... Wie is dat ook overkomen? Hoe kan dit nu zomaar gebeuren... update die fout is gegaan?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
The_Sukkel schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:42:
Aarghhhh... kom er zojuist achter dat alle opgenomen programma's zomaar zijn gewist van mijn UPC HD DVR mediabox... Wie is dat ook overkomen? Hoe kan dit nu zomaar gebeuren... update die fout is gegaan?
Moet je even bij de opname instellingen kijken, daar staat schijf beheer waarschijnlijk op aan. Als de HDD dan bijna vol is word er automatisch ruimte gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Ook maar Horizon besteld. 20 minuutjes in de wacht gestaan, keurig geholpen.
Eerste 6 maanden 45(!) euro minder betalen en daarna 20 euro minder, voor meer functionaliteiten.

Ze worden vanaf de 17e geïnstalleerd, door een monteur.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Heb Horizon nogmaals besteld via de VIP link zodat ik geen activeringskosten hoef te betalen, heb daarna nogmaals gebeld naar de klantenservice om even te melden dat ik geen activeringskosten hoef te betalen als ik via internet bestel. maar mevrouw aan de telefoon zei dat ik daar geen gebruik van kon maken omdat ik niet in hun VIP lijst stond. Maar dat is ook bullshit volgens mij want ik heb voor de zekerheid dus horizon nogmaals via internet besteld en heb daar mooi een bevestiging van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Zojuist stonden er heel even wat pagina's live op horizon.tv . Ze zijn zo te zien aan het rommelen met de rechten. Ik heb een drietal pagina's opgeslagen (dropbox):

Zo werkt het - Horizon TV Online
Gebruiksvoorwaarden
Genres (mouse over op "Zenders")

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ik kom net van de IBC beurs af en daar had UPC een stand waar zij Horizon aanprijstte. Het menu liep redelijk soepel, maar haperde toch wat. Ik heb wat (vage) filmpjes gemaakt. Als daar interesse in is, upload ik deze wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

janvanduschoten schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:27:
Wat ik tegen kom is dat je media kunt streamen naar de Horizon.

[...]

Bron: http://www.upc.nl/pdf/upc...gebruikershandleiding.pdf
dat had duidelijker gekund. Als ik het zo lees gaat het om DLNA. DLNA kent een aantal rollen, o.a. server, controller, renderer en player.

Relevant is vooral het verschil tussen renderer en player. Een renderer is passief, krijgt van controller of server media naar zich toe gestreamed en heeft dat te slikken. Een player is actief en kan vanaf een server media naar zich toe streamen.

Als je zegt "media kunt streamen naar" heb je het over een renderer, maar als je Twonky kunt installeren en dan daarvanaf media streamen met de box heb je het over een player. Ik vermoed dus dat het dat laatste is.

Geniaal trouwens dat de techniek zover is dat je strak op je grammatica moet letten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
donald_dick schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:38:
Ik kom net van de IBC beurs af en daar had UPC een stand waar zij Horizon aanprijstte. Het menu liep redelijk soepel, maar haperde toch wat. Ik heb wat (vage) filmpjes gemaakt. Als daar interesse in is, upload ik deze wel even.
Zou je die willen uploaden? :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Erulezz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:35:
[...]

Zou je die willen uploaden? :)
Gemaakt met een crappy telefooncamera, so sue me :P

edit: in het 3de filmpje zie je de remote, waar een geheel toetsenbord aan de voorkant is verwerkt en een enter/back knop aan de achterkant

[ Voor 14% gewijzigd door donald_dick op 08-09-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

Weet iemand wat de kosten zijn van het HD en het Horizon TV Extra pakket na 6 maanden? Op de website van UPC kan ik die gegevens niet vinden. Heb het idee dat je uiteindelijk flink duurder uit bent dan met een bestaand pakket en dat deze gegevens hierom bewust achterwegen zijn gelaten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Leuk, wist helemaal niet dat dit eraan ging komen, las 15 minuten geleden dit topic en heb het maar gelijk besteld :). Ben alleen niet de optie tegengekomen om mijn bestaande modem/router te behouden. Kan me voorstellen dat ik dat in overleg met de monteur bepaal, wel handig, kunnen we eerst kijken of het goed werkt zo.
aex351 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:23:
Weet iemand wat de kosten zijn van het HD en het Horizon TV Extra pakket na 6 maanden? Op de website van UPC kan ik die gegevens niet vinden. Heb het idee dat je uiteindelijk flink duurder uit bent dan met een bestaand pakket en dat deze gegevens hierom bewust achterwegen zijn gelaten.
Respectievelijk 5 en 7,50 euro per maand. Staat vrij duidelijk aangegeven onderaan de pagina (http://www.upc.nl/horizon...in-1-horizon-tv-met-60mb/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Als ik mijn royaalpakket inlever blijf ik met Horizon even veel betalen ( na 6 maanden korting) maar ik vraag me af wat nou precies die 50+ zenders zijn ? Volgens mij kijk ik nu alleen maar eurosport 2 van de extra zenders dus zal waarschijnlijk niet veel missen. 7,50 voor de extra zenders vind ik
echt to much.

En mijn 2e tv kan toch gewoon de normale kabel houden met
Horizon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ook aangevraagd, ben benieuwd, spul ziet er wel mooi uit in die filmpjes.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:14:
[...]

Gemaakt met een crappy telefooncamera, so sue me :P
Ziet er best gelikt uit.

En ik zal mijn advocaat zijn verhinderdata aan die van jou door laten geven. Consider youselve sued.. ;)
SeatRider schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:31:

Ben alleen niet de optie tegengekomen om mijn bestaande modem/router te behouden. Kan me voorstellen dat ik dat in overleg met de monteur bepaal, ..

[...]
Heb ook besteld, en meteen gevraagd of ik mijn 3212 [met daarachter een Netgear WDNR4000] gewoon mocht houden, en de Horizon aan mijn router hangen. Was geen probleem, moet het wel duidelijk aangeven bij de montuer. Gaat wel goed komen dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 10:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dion_b schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:20:
[...]

dat had duidelijker gekund. Als ik het zo lees gaat het om DLNA. DLNA kent een aantal rollen, o.a. server, controller, renderer en player.

Relevant is vooral het verschil tussen renderer en player. Een renderer is passief, krijgt van controller of server media naar zich toe gestreamed en heeft dat te slikken. Een player is actief en kan vanaf een server media naar zich toe streamen.

Als je zegt "media kunt streamen naar" heb je het over een renderer, maar als je Twonky kunt installeren en dan daarvanaf media streamen met de box heb je het over een player. Ik vermoed dus dat het dat laatste is.

Geniaal trouwens dat de techniek zover is dat je strak op je grammatica moet letten ;)
Horizon ondersteunt alleen (nog) DMP bij DLNA, dat wil zeggen dat je alleen de content uit bijvoorbeeld je smartphone of laptop kunt opvragen via de Horizon mediabox (dus "pullen"). Pushen wordt nog niet ondersteund, dus bijvoorbeeld een video van je smartphone naar de Horizon sturen die dan vervolgens op het scherm wordt getoond. Hiervoor heb je DMR nodig en dat zit er nog niet in, ik hoop dat die er nog bij komt in een update.

Zie hier een voorbeeld van DMR met een Samsung Galaxy SII en een LG smart TV:

Zie hier het DLNA certificaat van de Horizon mediabox: http://certification.dlna.org/certs/REG47816707.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je via horizon wel spul vanaf bijvoorbeeld je nas streamen naar een iPad?
Zodat de Horizon het voor je converteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Morgenavond wordt het bij mij geïnstalleerd, dan kan ik het proberen. Ik verwacht dat de standaard formaten prima werken, voor de underground formaten (bijv. MKV) heb je een app nodig bijvoorbeeld AcePlayer.
Maar via AcePlayer kun je je NAS ook rechtstreeks benaderen, daar heb je geen Horizon voor nodig. AcePlayer doet dan de codering.

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 09-09-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Gister ook de horizon box besteld.

Was maandelijks toch een paar euro goedkoper uit na de 6 actie maanden.

Wat me ook opviel, is dat UPC eindelijk een iets hogere upload snelheid garandeerd tegenover een niet horizon abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:48:
Kan je via horizon wel spul vanaf bijvoorbeeld je nas streamen naar een iPad?
Zodat de Horizon het voor je converteert?
Kun je dat niet beter gewoon door je ipad laten doen? Als ik met mijn android tablet fims wil kijken op mijn NAS dan heb ik liever geen extra link ertussen die doet wat mijn tablet ook kan...
Chaoss schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:24:
Leuk dat Horizon, werkt cker niet met Android devices..? :N
Nu nog niet nee, helaas geven ze eerst de ios app vrij, maar tegen het eind van het jaar zou er ook een android app moeten zijn. (vraag me wel af of gewoon vanaf je tablet naar die horizon gaan en daar TV kijken niet gaat werken)

-ontopic-

Ook net maar besteld, ben met een hogere internet snelheid na de actie met alle extra pakketten nog goedkoper uit dan nu. Ben benieuwd wanneer ik gebeld wordt en wanneer ik de afspraak kan maken..

[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 09-09-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan het modem in de horizon box nu wel in bridged mode gezet worden? Dat mis ik bij m'n huidige thompson modem namelijk wel.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
remondoo schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:36:
Gister ook de horizon box besteld.

Was maandelijks toch een paar euro goedkoper uit na de 6 actie maanden.

Wat me ook opviel, is dat UPC eindelijk een iets hogere upload snelheid garandeerd tegenover een niet horizon abonnement.
Ook inclusief de extra borg van de nieuwe box en de nieuwe aansluitkosten? Kan me voorstellen dat de borg tegen elkaar weg gestreept wordt, maar de aansluitkosten zouden voor iedereen zijn. Ben je dan nog steeds goedkoper uit? Dit is ook waarom ik nog maar even niet overgestapt ben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
l3art schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:31:
[...]

Ook inclusief de extra borg van de nieuwe box en de nieuwe aansluitkosten? Kan me voorstellen dat de borg tegen elkaar weg gestreept wordt, maar de aansluitkosten zouden voor iedereen zijn. Ben je dan nog steeds goedkoper uit? Dit is ook waarom ik nog maar even niet overgestapt ben.
Ik betaal geen activeringskosten, en de borg word gewoon overgezet van je oude apparatuur naar de nieuwe box
en mn 3 maanden korting is net voorbij en betaal dus nu 56 euro. De overstap naar Horizon was dus eigenlijk niet zo moeilijk vele minder betalen en meer krijgen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

l3art schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:31:
[...]

Beter gebruik je het linkje dat 2 pagina's terug werd gepost, dan betaal je de aansluitkosten niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Fly-guy schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:52:
[...]

Kun je dat niet beter gewoon door je ipad laten doen? Als ik met mijn android tablet fims wil kijken op mijn NAS dan heb ik liever geen extra link ertussen die doet wat mijn tablet ook kan...
misschien ook wel ja, zal s kijken, dacht dat ipad niet alles aankon, maar ook al ruim een jaar niet meer geprobeerd :o

Edit. Xbmc speelt alles. Danku.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 09-09-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Voor degenen die telefonisch besteld hebben: hebben jullie reeds bevestiging van je bestelling ontvangen per email? Ik heb namelijk gisteren ook telefonisch de Horizon aangevraagd en zou daar een email bevestiging van krijgen. Deze is echter nog niet binnen gekomen. Kan aan de drukte liggen natuurlijk. Maar ben even benieuwd naar hoe dat bij jullie is gegaan.
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.