Arunia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:33:
[...]
Probeer eens bij de instellingen de energieinstellingen te wijzigen zodat hij niet na een tijd op standby of off gaat. Dan ben je het vastloop probleem bij opstarten kwijt )mits je dit probleem nu ondervind.
Bij ons is het vastlopen van de Thomson nu voorbij.
Voor de HD Pace heb ik dat inderdaad gedaan, dit zorgt ervoor dat een deel van de problemen verdwijnt. Helaas was ook gisteren weer tot drie maal een reset nodig, om de decoder uberhaupt weer reactief te maken (AB + knoppen op decoder reageerde totaal niet meer). Het blijft behelpen, en ik vind het dan ook treurig om te zien dat UPC vol blijft houden aan de huidige ''bruikleen'' structuur. Zodra de nieuwe slaapkamer klaar is, willen ze graag ook in die kamer digitale TV ontvangen. We leven immers in 2012. Helaas blijkt dat voor UPC een onmogelijke taak om drie digitale decoders te kunnen gebruiken op één abonnement. Slim zijn ze wel in ieder geval, wetende dat de concurrentie dit ook niet kan aanbieden, en monopolist UPC dus lekker zijn gangetje kan gaan

.
Ik zal het ook nog even bij de DVR Thomson proberen idd, hopelijk lost het wat op. Zeuren bij UPC heeft dus nu al helemaal geen zin meer, aangezien ze alleen decoders omruilen tegen een meerprijs / administratiekosten of een duurder abbo.
Met een abbo van nu zit mijn vriendin wel prima, aangezien ze bij elke ''upgrade / vernieuwing'' nog duurder uit zou zijn.
Nu:
60/6 mbit (Wireless modem met wifi uitgeschakeld)
DTV Royaal + DVR (Thomson 160GB dacht ik)
1 x Extra HD decoder (4 euro per maand)
Bellen Europa voordelig (vaste lijn gratis)
Voor 62,- per maand. (excl dan Sport 1 / Eredivisie)
Graag zou ze hier dus HD aan toevoegen (basis zenders), maar dat kan alleen bij een vernieuwing van de abonnementen, waarbij veel voordeel verloren gaat tegen een hogere prijs (Gratis bellen voor 14,00, terug naar 50 mbit). Dat samen met de administratiekosten die men rekent (17,50 + 32,50 onbekend administratief bedrag via de site, terwijl je aangeeft al klant te zijn) is het simpelweg niet slim om over te stappen. We wachten wel tot UPC ook opgeeft en dat basis HD pakket er gewoon normaal bij iedereen erin gooit, zoals het hoort naar mijn mening. De kosten zijn er wel naar in ieder geval. Verdienen aan NL 1,2,3 in HD is in mijn ogen gewoon een smerige truc om mensen meer te laten dokken voor de publieke omroepen. Het zou gewoon verplicht moeten worden om deze zonder meerkosten in HD door te geven.
Het totaal bedraagt ruim 100 euro per maand. Dan zit ik bij Ziggo toch wel beter, met 120mbit een verdubbeling in snelheid, voor 78 euro mis ik dan alleen Sport 1 / Eredivise maarja, wie kijkt er nu naar dramatisch voetbal

. Die internetsnelheid vind ik vele malen belangrijker.