Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik heb sinds vorige week een UPC/CI+ kaart, die heb ik in een UE46ES7000 Samsung televisie gestopt. De dataverbinding heb ik enabled in het menu van mijn tv en ik krijg geen HbbTV op de genoemde Duitse of Nederlandse kanalen, ik kan op de rode knop drukken wat ik wil, maar het werkt niet.
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen. De regio veranderen in het service menu kan niet, deze optie is grayed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Laatst online: 24-12-2024
Dank voor de moeite, dan word het voor mij dus geen Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

vixem1 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:44:
Ik heb sinds vorige week een UPC/CI+ kaart, die heb ik in een UE46ES7000 Samsung televisie gestopt. De dataverbinding heb ik enabled in het menu van mijn tv en ik krijg geen HbbTV op de genoemde Duitse of Nederlandse kanalen, ik kan op de rode knop drukken wat ik wil, maar het werkt niet.
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen. De regio veranderen in het service menu kan niet, deze optie is grayed out.
Heb je dit al eens gelezen klik misschien heb je hier iets aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
Pierre61 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Heb je dit al eens gelezen klik misschien heb je hier iets aan.
Nee, maar ik dacht dus dat bij de 2012 versie sowieso de locatie niet aangepast hoefde te worden. De locatie aanpassen zorgt er toch alleen voor dat je die optie krijgt voor dataverbinding. Die heb ik dus al. Dus moet ik dan toch nog de locatie aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

vixem1 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:24:
[...]

Nee, maar ik dacht dus dat bij de 2012 versie sowieso de locatie niet aangepast hoefde te worden. De locatie aanpassen zorgt er toch alleen voor dat je die optie krijgt voor dataverbinding. Die heb ik dus al. Dus moet ik dan toch nog de locatie aanpassen?
Heb er geen ervaring mee moet ik je zeggen, waarom bel je niet met UPC misschien dat die je verder kunnen helpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Wat een misleidend bedrijf zeg.

Ik heb net even een aantal voorwaarden gelezen op de site van UPC betreffende de actie voor bestaande UPC klanten. Net voor mijn vriendin een HDTV gekocht voor haar slaapkamer, en even gekeken wat het nu kost om HD zenders erbij te nemen.

- HDTV + DVR erbij nemen? Stel in het geval dat je al DVR hebt, maar geen HDMI out op je decoder, dan ontvang je een nieuwere DVR decoder met 320GB i.p.v 160GB modellen. Maar, alleen in de kleine lettertjes worden er even € 17,50 ''wijzigingskosten'' berekend. Die oude Thomson die nu elke dag meerdere keren vastloopt, kun je dus alleen tegen betaling omruilen tegen een nieuwere decoder, in de hoop dat die het wel doet. We hebben al meerdere pogingen gedaan om in de UPC winkel het ding om te ruilen, maar ze willen hem gewoon niet omruilen.

- Heb je al één dienst van UPC? Dan krijg je maar liefst ook 3 maanden 5 euro korting! (Oh ja, we melden alleen wel in de voorwaarden, dat we ook hier ''activatiekosten'' in rekening brengen, van maar liefst 32,50. We hoeven immers niets extra's aan te sluiten en uren lang adminstratief extra werk verrichten, maar we hebben graag wat extra winst.)

Boevenstreken. Blij dat ik zelf bij Ziggo zit, en verder dat gezeur van dat huren niet heb. Gewoon eenmalig de decoder aanschaffen, en mocht het stuk gaan heb ik er tenminste garantie op. Geen 5 euro extra rekenen voor digitale televisie, gewoon standaard in het (basis) digitale tv pakket. Niks geen extra HD zender kosten van 5 euro per maand, of ''KidsZone'' voor weer 5 euro extra per maand (KidsZone is niets meer dan een paar kinder zenders zoals Nick Toons).

Ik zeg; breek weer open die kabelmarkt en stop de monopolie. ;)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56
Royeboi schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:15:
Eens! Ik verlang terug naar mijn mooie HTPC toen ik nog bij Ziggo klant mocht zijn... Wat een brakke zooi die HD PVR.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zie eerder verhaal over handshake probleem.

De monteur belde om 14:00 dat hij voor de deur stond ( vreemd afspraak in tijdvak tussen 17:00 - 22:00) , moeilijk dit en dat, ik zou een rekening krijgen voor niet thuis zijn. Ik duidelijk aangegeven dat ik zwart op wit de afspraak heb staan tussen 17:00 en 22:00. Hij zou kijken of hij het nog zou redden die dag. ( Monteur had week eerder ook al verstek laten gaan)

Fijn om zo afspraken te moeten maken.

De monteur is geweest, signaal is goed, box gewisseld, zelfde probleem zoals te verwachten.

ja meneer ligt aan u tv bla bla, krijg nu de optie of een DVR voor 4 euro in de maand meer, maar dan krijg je er eentje zonder HDMI, ergo dan kan ik net zo goed hier de scart in stoppen.

Maar dan heb ik helemaal geen mogelijkheid tot HD en bij SD kanalen veel slechter beeld. Andere optie is weer een monteur sturen, maar als het dan toch aan de tv ligt dan krijg ik de rekening. ( het kan misschien wel aan mijn TV liggen, maar ik heb niet gekozen voor een PACE ontvanger)

Ander merk / type ontvanger met HDMI is geen optie zonder VET te moeten bijbetalen ( HD / DVR abbo)

Aarde aan UPC jullie dringen mij dat PACE hok op ik vraag hier niet om.

Na deze ervaringen is het definitief over 9 maanden -> EXIT UPC! Als je zo met je klanten om moet gaan de mazzel. Ik hang wel een schotel aan de muur. (nu is kanaal digitaal ook niet alles, maar dit is echt RUK)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Ik heb mijn vraag inzake UPC / CI+ en de doorgifte/ontsleuteling van het HbbTV-signaal aan UPC zelf voorgelegd via email. Binnen 3 minuten (!, topservice! ) belde er een medewerker van de helpdesk om mij te BEVESTIGEN dat dit bericht klopt. UITZENDING GEMIST (8 dagen terug), en andere toepassingen zijn met de juiste setup dus te gebruiken. Het zou op alle merken/types waarvoor de CI+ module is gecertificeerd moeten werken.

_/-\o_ *O* oOo

Hij heeft me toestemming gegeven zijn informatie op dit forum te posten, en er volgt waarschijnlijk nog een officieel persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Royeboi schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:15:
Wat een misleidend bedrijf zeg.

Ik heb net even een aantal voorwaarden gelezen op de site van UPC betreffende de actie voor bestaande UPC klanten. Net voor mijn vriendin een HDTV gekocht voor haar slaapkamer, en even gekeken wat het nu kost om HD zenders erbij te nemen.

- HDTV + DVR erbij nemen? Stel in het geval dat je al DVR hebt, maar geen HDMI out op je decoder, dan ontvang je een nieuwere DVR decoder met 320GB i.p.v 160GB modellen. Maar, alleen in de kleine lettertjes worden er even € 17,50 ''wijzigingskosten'' berekend. Die oude Thomson die nu elke dag meerdere keren vastloopt, kun je dus alleen tegen betaling omruilen tegen een nieuwere decoder, in de hoop dat die het wel doet. We hebben al meerdere pogingen gedaan om in de UPC winkel het ding om te ruilen, maar ze willen hem gewoon niet omruilen.

- Heb je al één dienst van UPC? Dan krijg je maar liefst ook 3 maanden 5 euro korting! (Oh ja, we melden alleen wel in de voorwaarden, dat we ook hier ''activatiekosten'' in rekening brengen, van maar liefst 32,50. We hoeven immers niets extra's aan te sluiten en uren lang adminstratief extra werk verrichten, maar we hebben graag wat extra winst.)

Boevenstreken. Blij dat ik zelf bij Ziggo zit, en verder dat gezeur van dat huren niet heb. Gewoon eenmalig de decoder aanschaffen, en mocht het stuk gaan heb ik er tenminste garantie op. Geen 5 euro extra rekenen voor digitale televisie, gewoon standaard in het (basis) digitale tv pakket. Niks geen extra HD zender kosten van 5 euro per maand, of ''KidsZone'' voor weer 5 euro extra per maand (KidsZone is niets meer dan een paar kinder zenders zoals Nick Toons).

Probeer eens bij de instellingen de energieinstellingen te wijzigen zodat hij niet na een tijd op standby of off gaat. Dan ben je het vastloop probleem bij opstarten kwijt )mits je dit probleem nu ondervind.
Bij ons is het vastlopen van de Thomson nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plof-kip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:28:
Ik heb mijn vraag inzake UPC / CI+ en de doorgifte/ontsleuteling van het HbbTV-signaal aan UPC zelf voorgelegd via email. Binnen 3 minuten (!, topservice! ) belde er een medewerker van de helpdesk om mij te BEVESTIGEN dat dit bericht klopt. UITZENDING GEMIST (8 dagen terug), en andere toepassingen zijn met de juiste setup dus te gebruiken. Het zou op alle merken/types waarvoor de CI+ module is gecertificeerd moeten werken.

...
Ook ik ben dus gecharmeerd van het feit dat HbbTv nu beschikbaar is via UPC in combo met een CI+. Echter op mijn Panasonic VT30E krijg ik het niet aan de praat. Kan op de rode knop drukken wat ik wil...maar er gebeurd niets. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
@HeppieB: volgens dit bericht http://www.panasonic.de/h...nseher/8047393/index.html zou je een softwareupdate hebben gehad waardoor het mogelijk zou zijn ..

heb je het al op ARD en ZDF geprobeerd, want ook daarop zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plof-kip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:33:
@HeppieB: volgens dit bericht http://www.panasonic.de/h...nseher/8047393/index.html zou je een softwareupdate hebben gehad waardoor het mogelijk zou zijn ..

heb je het al op ARD en ZDF geprobeerd, want ook daarop zou het moeten werken?
Op de Panasonic staat al een hele tijd de laste FW/SW..de 1801.

Op de Duitsers ook geen Hbbtv.

Dank voor het meedenken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Op de Panasonic staat al een hele tijd de laste FW/SW..de 1801.

Op de Duitsers ook geen Hbbtv.

Dank voor het meedenken.. ;)
Wie weet hebben de mensen in het chelloo forum topic nog een oplossing voor je. Ik lees daar wel dat er gebruikers zijn met een Philips tv die het naar tevredenheid kunnen gebruiken. Ook lees ik dat voor de Duitse zenders je de taal op Duits moet zetten om het te kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 05-06-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
cactusman schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:30:

De monteur belde om 14:00 dat hij voor de deur stond ( vreemd afspraak in tijdvak tussen 17:00 - 22:00) , moeilijk dit en dat, ik zou een rekening krijgen voor niet thuis zijn. Ik duidelijk aangegeven dat ik zwart op wit de afspraak heb staan tussen 17:00 en 22:00. Hij zou kijken of hij het nog zou redden die dag. ( Monteur had week eerder ook al verstek laten gaan)

Fijn om zo afspraken te moeten maken.

De monteur is geweest, signaal is goed, box gewisseld, zelfde probleem zoals te verwachten.

ja meneer ligt aan u tv bla bla, krijg nu de optie of een DVR voor 4 euro in de maand meer, maar dan krijg je er eentje zonder HDMI, ergo dan kan ik net zo goed hier de scart in stoppen.

Maar dan heb ik helemaal geen mogelijkheid tot HD en bij SD kanalen veel slechter beeld. Andere optie is weer een monteur sturen, maar als het dan toch aan de tv ligt dan krijg ik de rekening. ( het kan misschien wel aan mijn TV liggen, maar ik heb niet gekozen voor een PACE ontvanger)

Ander merk / type ontvanger met HDMI is geen optie zonder VET te moeten bijbetalen ( HD / DVR abbo)

Aarde aan UPC jullie dringen mij dat PACE hok op ik vraag hier niet om.

Na deze ervaringen is het definitief over 9 maanden -> EXIT UPC! Als je zo met je klanten om moet gaan de mazzel. Ik hang wel een schotel aan de muur. (nu is kanaal digitaal ook niet alles, maar dit is echt RUK)
Al via het webcareteam geprobeerd?
Trouwens, als de monteur niet komt opdagen kun je 25€ vangen van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
@ funrider dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb iets vaags. Ik heb het gloednieuwe 100Mbit combo pakket met HD TV + Royaal, en ik kan prima HD kijken. Het gekke is dat ik bijvoorbeeld Discovery HD en National Geographic HD niet kan zien... iemand enig idee hoe dat kan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:37:
Ik heb iets vaags. Ik heb het gloednieuwe 100Mbit combo pakket met HD TV + Royaal, en ik kan prima HD kijken. Het gekke is dat ik bijvoorbeeld Discovery HD en National Geographic HD niet kan zien... iemand enig idee hoe dat kan?
Wat zei de helpdesk?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Ook ik ben dus gecharmeerd van het feit dat HbbTv nu beschikbaar is via UPC in combo met een CI+. Echter op mijn Panasonic VT30E krijg ik het niet aan de praat. Kan op de rode knop drukken wat ik wil...maar er gebeurd niets. Iemand?
Hier kan ik op de Loewe TV met CI+ via de Media knop op de afstandsbediening in de Uitzending gemist app komen. Alleen jammer dat het SD is en niet in HD en dat zie je dan ook echt wel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Die heb ik nog niet gebeld, aangezien met dat weer een klap geld kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
DennusB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Die heb ik nog niet gebeld, aangezien met dat weer een klap geld kost :)
Niet als je telefonie hebt van UPC, dan bel je gratis 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:37:
Als je het 100Mbps pakket hebt zoals het op de site staat, krijg je 10 HD zenders. Volgens mij zitten Discovery HD en NGC HD niet bij inbegrepen. Dan moet je het HD-pakket van €5,= erbij nemen.

Inclusief 10 zenders in HD-kwaliteit
De tien populairste Nederlandse zenders ontvangt u bovendien ook in superieure HD-kwaliteit. De 10 HD-zenders die u krijgt: Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, RTL 4 HD, RTL 5 HD, RTL 7 HD, RTL 8 HD, SBS 6 HD, Net 5 HD en Veronica HD.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:22:
[...]

Wie weet hebben de mensen in het chelloo forum topic nog een oplossing voor je. Ik lees daar wel dat er gebruikers zijn met een Philips tv die het naar tevredenheid kunnen gebruiken. Ook lees ik dat voor de Duitse zenders je de taal op Duits moet zetten om het te kunnen gebruiken.
Zit daar ook iemand met een VT30 die het niet voor elkaar krijgt. Zou een beperking in de VT30 kunnen zijn. Naja..jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandommele
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 14:56
FreakingSTFU schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:55:
Als er een andere manier is op een digitaal kaanal van UPC op te nemen hoor ik het graag. Hun HDD recorder is geen optie omdat je de opnames niet kan exporteren. Een tv kaart zou het handigst zijn maar ja...
Ik weet niet helemaal zeker of je bedoeld je alleen opnames wilt maken om te kijken op de TV of ook wilt exporteren.

Zoals ik in mijn post van 16 augustus 2011 vermeldde: Ik maak gebruik van een Samsung BD-C8500/XEN (Blu-Ray speler met CI+ tuner en HDD) waarmee ik kan tv-kijken of opnemen, Blu-Ray's en DVD's kan afspelen en video's naar toe kan streamen van een NAS. Beeld gaat via HDMI naar TV en geluid via SPDIF naar versterker in Dolby Digital formaat. Nu heeft deze versie maar 1 tuner, dus je kunt niet 1 zender kijken en een andere opnemen, maar er zijn andere boxen die dit wel kunnen. Uitzending gemist van Ned1-3 werkt via een plugin; andere gemiste programma's download en stream ik naar de Samsung toe.
Een nadeel is dus dat je niet de On-Demand zaken hebt van UPC. Ook moet je zelf de zenders indelen als UPC de instellingen veranderd (tijdje terug alle zenders opnieuw moeten toekennen ivm 64->256 QAM)

Opnames kun je niet van je receiver af halen. Voordeel is wel dat als je iets opneemt van een HD zender dat de kwaliteit ook echt HD blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Arunia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Probeer eens bij de instellingen de energieinstellingen te wijzigen zodat hij niet na een tijd op standby of off gaat. Dan ben je het vastloop probleem bij opstarten kwijt )mits je dit probleem nu ondervind.
Bij ons is het vastlopen van de Thomson nu voorbij.
Voor de HD Pace heb ik dat inderdaad gedaan, dit zorgt ervoor dat een deel van de problemen verdwijnt. Helaas was ook gisteren weer tot drie maal een reset nodig, om de decoder uberhaupt weer reactief te maken (AB + knoppen op decoder reageerde totaal niet meer). Het blijft behelpen, en ik vind het dan ook treurig om te zien dat UPC vol blijft houden aan de huidige ''bruikleen'' structuur. Zodra de nieuwe slaapkamer klaar is, willen ze graag ook in die kamer digitale TV ontvangen. We leven immers in 2012. Helaas blijkt dat voor UPC een onmogelijke taak om drie digitale decoders te kunnen gebruiken op één abonnement. Slim zijn ze wel in ieder geval, wetende dat de concurrentie dit ook niet kan aanbieden, en monopolist UPC dus lekker zijn gangetje kan gaan :).

Ik zal het ook nog even bij de DVR Thomson proberen idd, hopelijk lost het wat op. Zeuren bij UPC heeft dus nu al helemaal geen zin meer, aangezien ze alleen decoders omruilen tegen een meerprijs / administratiekosten of een duurder abbo.

Met een abbo van nu zit mijn vriendin wel prima, aangezien ze bij elke ''upgrade / vernieuwing'' nog duurder uit zou zijn.

Nu:
60/6 mbit (Wireless modem met wifi uitgeschakeld)
DTV Royaal + DVR (Thomson 160GB dacht ik)
1 x Extra HD decoder (4 euro per maand)
Bellen Europa voordelig (vaste lijn gratis)
Voor 62,- per maand. (excl dan Sport 1 / Eredivisie)

Graag zou ze hier dus HD aan toevoegen (basis zenders), maar dat kan alleen bij een vernieuwing van de abonnementen, waarbij veel voordeel verloren gaat tegen een hogere prijs (Gratis bellen voor 14,00, terug naar 50 mbit). Dat samen met de administratiekosten die men rekent (17,50 + 32,50 onbekend administratief bedrag via de site, terwijl je aangeeft al klant te zijn) is het simpelweg niet slim om over te stappen. We wachten wel tot UPC ook opgeeft en dat basis HD pakket er gewoon normaal bij iedereen erin gooit, zoals het hoort naar mijn mening. De kosten zijn er wel naar in ieder geval. Verdienen aan NL 1,2,3 in HD is in mijn ogen gewoon een smerige truc om mensen meer te laten dokken voor de publieke omroepen. Het zou gewoon verplicht moeten worden om deze zonder meerkosten in HD door te geven.

Het totaal bedraagt ruim 100 euro per maand. Dan zit ik bij Ziggo toch wel beter, met 120mbit een verdubbeling in snelheid, voor 78 euro mis ik dan alleen Sport 1 / Eredivise maarja, wie kijkt er nu naar dramatisch voetbal ;). Die internetsnelheid vind ik vele malen belangrijker.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:13
Hallon Tweakors,

Ik heb sinds gisteren geen TV-signaal meer van UPC (digitale tv natuurlijk). Zaterdag werkte alles nog gewoon en het internet/telefonie doet het nog gewoon.

Nog even met de helpdesk gebeld en die kwamen er ook niet uit en zeiden dat ik maar een afspraak moest maken met een monteur en dat de kosten dan voor ons waren als het niet aan UPC lag? Is zoiets aan te raden want dadelijk krijg ik een dikke rekening voor een stom iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@ laucas

1. Is er iets verandert in de tussentijd?
2. Heb je alle kabels gecontroleerd?
3. Werkt alleen digitale tv niet?
4. Check of je wel analoog tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
laucas schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:35:
Hallon Tweakors,

Ik heb sinds gisteren geen TV-signaal meer van UPC (digitale tv natuurlijk). Zaterdag werkte alles nog gewoon en het internet/telefonie doet het nog gewoon.

Nog even met de helpdesk gebeld en die kwamen er ook niet uit en zeiden dat ik maar een afspraak moest maken met een monteur en dat de kosten dan voor ons waren als het niet aan UPC lag? Is zoiets aan te raden want dadelijk krijg ik een dikke rekening voor een stom iets.
Had ik ook gister... stroom eraf halen voor 20 sec. hielp op zich, alleen had ik pas beeld, nadat ik hem van inputbron even naar een andere hdmi zette, en toen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
Nu al 2 jaar klant bij UPC, ben ik overgestapt (sinds gisteren) van mediabox naar CI+ module. Wat me alleen erg stoort is dat ik op geen enkele manier progressive scan kan pushen. Hij blijft of wel 576i of 1080i doorsturen, terwijl ik die leuke P wil ontvangen. Dus 720P of 480P.

Zijn er mensen die dit is gelukt, of is dit uberhoudt onmogelijk aangezien dit wel kan op de mediabox. Ik draai dit allemaal op een LG 47LE8500.

Ga straks even de rode knop flink indrukken om te testen of interactief bij mij werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:37
Misschien zet de mediabox het wel om naar een P signaal, maar die is er nu tussenuitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gistermiddag, de CI+ module binnengekregen. weer een hoop gehannis om em aan de praat te krijgen. klantnummer voor activatie wordt natuurlijk niet herkend, daarna kan je nog een dag wachten. hoop dat ie t vanmiddag es doet, en dat het een verstandige zet was om mn kastje om te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

J_star schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:07:
Nu al 2 jaar klant bij UPC, ben ik overgestapt (sinds gisteren) van mediabox naar CI+ module. Wat me alleen erg stoort is dat ik op geen enkele manier progressive scan kan pushen. Hij blijft of wel 576i of 1080i doorsturen, terwijl ik die leuke P wil ontvangen. Dus 720P of 480P.

Zijn er mensen die dit is gelukt, of is dit uberhoudt onmogelijk aangezien dit wel kan op de mediabox. Ik draai dit allemaal op een LG 47LE8500.

Ga straks even de rode knop flink indrukken om te testen of interactief bij mij werkt ;).
Je ontvangt wat er wordt verzonden...

En er wordt dus alleen 576i of 1080i verzonden door UPC. De scaling-opties vervallen, want dat doet je tv tegenwoordig voor je.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Gister eindelijk de CI+ module aan de praat gekregen, na 3x helpdesk gesproken te hebben. Bleek dat je de tv (Samsung D7000) ook nog es terug naar factory settings moest zetten voordat ie het uberhaupt deed. Vind het vooralsnog geen vooruitgang. Ik wist dat ik geen VOD of Uitzending Gemist meer zou hebben, maar dat ik het OSD kwijt was, én dat m'n audio niet meer via de HDMI naar de receiver gaat wist ik niet. Redelijk waardeloos, dus ik denk dat ik terugga naar dat gare grijze kastje... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:20:
Gister eindelijk de CI+ module aan de praat gekregen, na 3x helpdesk gesproken te hebben. Bleek dat je de tv (Samsung D7000) ook nog es terug naar factory settings moest zetten voordat ie het uberhaupt deed. Vind het vooralsnog geen vooruitgang. Ik wist dat ik geen VOD of Uitzending Gemist meer zou hebben, maar dat ik het OSD kwijt was, én dat m'n audio niet meer via de HDMI naar de receiver gaat wist ik niet. Redelijk waardeloos, dus ik denk dat ik terugga naar dat gare grijze kastje... :/
Ook niet als je ARC gebruikt? Anders een optische kabel van de tv naar de receiver?

Bij de Panasonic VT30 moet je trouwens ook terug naar fabriekssettings voor de setup van de DVB-C tuner. Dat is dus niet echt vreemd, en is een schoonheidsfoutje van de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:38:
[...]
Ook niet als je ARC gebruikt? Anders een optische kabel van de tv naar de receiver?

Bij de Panasonic VT30 moet je trouwens ook terug naar fabriekssettings voor de setup van de DVB-C tuner. Dat is dus niet echt vreemd, en is een schoonheidsfoutje van de tv's.
ARC werkt niet met mijn receiver helaas (Panasonic VSX-819). Optische kabel is een mogelijkheid, verlies je daar geen kwaliteit mee? En on-screen-display is zeker niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44227.0 Is HbbTV geen optie, heb je toch nog iets van interactief...?

En met OSD, bedoel je info in beeld als je zender wissselt, en de EPG? Ja dat zou ik ook niet willen missen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 22-06-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:19:
[...]

ARC werkt niet met mijn receiver helaas (Panasonic VSX-819). Optische kabel is een mogelijkheid, verlies je daar geen kwaliteit mee? En on-screen-display is zeker niet mogelijk?
Wat de optische kabel betreft:

Over deze digitale optische verbinding wordt gebruik gemaakt van het zelfde audio-formaat als voor een coaxiale digitale verbinding: S/PDIF. Het is belangrijk om te weten dat de HD-surround formaten, zoals Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio, maar ook surround LPCM, niet via deze optische verbinding kunnen gaan.

Als je met OSD bedoeld het OSD van je AV, dan denk ik dat dat ook niet gaat lukken. Mijn Onkyo609 geeft ook geen OSD als ik kijk via de CI+ Ik neem gemakshalve dan maar even aan dat dat bij AV sowieso niet lukt. Maar dat is maar een aanname.

Teletetekst werkt niet. Wel krijg je de infobalk te zien. EPG is ook een nogo. Althans op mijn VT30

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Dat is niet helemaal waar, gewoon op TV drukken op je afstandsbediening, DVB-C selecteren of een voorkeuze kanaal kiezen, dan op menu > setup > DVB-C tuning menu. Of gewoon eens de handleiding van je TV erbij pakken wil nog wel eens helpen. No offence, maar ik vind het zo'n onzin een TV helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen, terwijl als jeje een beetje verdiept in je TV je het zo kan instellen. De weg van de minste weerstand heet dat, en heeft niets met 'schoonheidsfoutjes' te maken. En het voorkomt ook ergernis, want je bent n.l. al je instellingen kwijt als je terug gaat naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:30:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44227.0 Is HbbTV geen optie, heb je toch nog iets van interactief...?

En met OSD, bedoel je info in beeld als je zender wissselt, en de EPG? Ja dat zou ik ook niet willen missen.
OSD = On Screen Display, oftewel informatie dat wordt aangeleverd vanuit je TV of je externe decoder. Kan EPG zijn of andere relevante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cactusman schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:30:

ja meneer ligt aan u tv bla bla,
Is/was het wel de Cisco 8685 (revisie 2) ? De 8485 heeft nog altijd dat probleem. Als de monteur weer een 8485 uit de auto pakt en dit aansluit dan schiet dit niet echt op. Verzoeken om een 8685 revisie 2 HD DVR box, want die hebben minder problemen met het handshake verhaal.

Dat verhaal van de monteur dat het aan je TV ligt kan, hoeft niet zo te zijn. Zorg ervoor dat de laatste softwareversie op je TV staat. Nogmaals: verzoek om de 8685 rev.2. HD DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 04:04:
[...]

OSD = On Screen Display, oftewel informatie dat wordt aangeleverd vanuit je TV of je externe decoder. Kan EPG zijn of andere relevante informatie.
Duh, wat ik wil weten is wat Habermas bedoelt precies voor info... maar hij meldt zich niet meer. EPG kan het niet zijn, want ik las op chelloo dat EPG gewoon werkt in CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 04:02:
[...]

Dat is niet helemaal waar, gewoon op TV drukken op je afstandsbediening, DVB-C selecteren of een voorkeuze kanaal kiezen, dan op menu > setup > DVB-C tuning menu. Of gewoon eens de handleiding van je TV erbij pakken wil nog wel eens helpen. No offence, maar ik vind het zo'n onzin een TV helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen, terwijl als jeje een beetje verdiept in je TV je het zo kan instellen. De weg van de minste weerstand heet dat, en heeft niets met 'schoonheidsfoutjes' te maken. En het voorkomt ook ergernis, want je bent n.l. al je instellingen kwijt als je terug gaat naar fabrieksinstellingen.
No offence taken. Maar als met de initiële setup je eerst je toestel hebt ingesteld met DVB-S zoals ik, [keek namelijk eerst via de schotel], dan moet je dus echt terug naar factory-restore om hem in te kunnen stellen op DVB-C. Dit is zeker zo bij de Panasonic VT30 -serie. Ergo, als je switcht van DVB-C, DVB-S of DVB-T naar een ander DVB, dan moet je een factory-reset doen. Bron: Panasonic hulplijn.

Slotconclusie in deze is dus: backup je instellingen, en backup ze zeker als je het toestel ISF hebt laten calibreren zoals ik dat heb laten doen.
Sjah schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:30:
[...]

Duh, wat ik wil weten is wat Habermas bedoelt precies voor info... maar hij meldt zich niet meer. EPG kan het niet zijn, want ik las op chelloo dat EPG gewoon werkt in CI+.
Het al dan niet juist werken, of sowieso werken van de EPG, is geheel afhankelijk van het toestel wat je hebt.

Een EPG (elektronische programmagids) is ook aanwezig. Deze gebruikt niet de vormgeving zoals we die van de Mediabox gewend zijn, maar de vormgeving van het televisietoestel zelf. Ook hier zien we weer dat we veel sneller door de EPG kunnen klikken dan bij de Mediabox het geval is. In het geval van de Philips televisie ontdekten we dat we geen gebruik konden maken van de EPG. Als we de EPG-optie wilden activeren kwamen we automatisch in het startscherm van NET TV terecht. De verwachting is echter dat Philips op korte termijn nieuwe firmware uitbrengt waarin dit probleem verholpen is. Bij de Sony en Samsung televisies werkt de EPG feilloos.

Ik kan bevestigen dat de guide/EPG ook werkt op de Panasonic's, maar niet verder gaat dan 24 uur vooruit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo, eens in de zoveel tijd loopt de zilveren Thomson sd dvr hier vast. Dat viel meestal wel op te lossen met een dubbele geforceerde software update, maar die eindigde nu in een ''Init" melding. Via blind (alleen display dvr, geen beeld op tv) ok en registratie code kwam je nog wel in setup en zo de fabrieksinstellingen weer terug echter sindsdien doet echter het interactieve deel het niet meer (cd 103 en soms 101).

Na meerdere handmatige software geforceerde updates, fabrieksinstellingen terug (eerst bewust verkeerde regio, interactief proberen en dan nogmaals met juiste) en de stekker er gewoon eens een flinke poos uit, ben ik eigenlijk wel een beetje door m'n trukendoos qua dit soort problemen heen dus iemand nog tips?

Op 999 staat alles keurig op groen en het betreft alleen digitale tv, geen telefonie of internet.

===
Update: 2 dagen later werkte het interactieve deel ook weer ineens. Mijn idee is dat het met een hernieuwde dns registratie te maken had, die ook tot 48 uur kunnen duren voor ze overal doorgevoerd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door sambalbaj op 29-06-2012 17:52 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:18:
[...]

No offence taken. Maar als met de initiële setup je eerst je toestel hebt ingesteld met DVB-S zoals ik, [keek namelijk eerst via de schotel], dan moet je dus echt terug naar factory-restore om hem in te kunnen stellen op DVB-C. Dit is zeker zo bij de Panasonic VT30 -serie. Ergo, als je switcht van DVB-C, DVB-S of DVB-T naar een ander DVB, dan moet je een factory-reset doen. Bron: Panasonic hulplijn.

Slotconclusie in deze is dus: backup je instellingen, en backup ze zeker als je het toestel ISF hebt laten calibreren zoals ik dat heb laten doen.
Slotconclusie is dat je gewoon niet weet hoe jij je tv moet instellen en bedienen, want ik heb er zelf totaal geen problemen mee gehad bij meerdere VT30's en andere type toestellen van Panasonic. Het zou best kunnen dat er bij bepaalde type firmware problemen waren maar die zijn me niet bekend. Om dan te doen alsof jouw beleving dan maar een feit is vind ik wat tever gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

de laatste reactie over zenders sorteren is uit eind 2011.
Ik heb sinds vorige week alles in 1 50mbit met dvr-hd.
Kan ik al mijn HD zenders al sorteren? of wat is het laatste nieuws hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:36:
[...]

Slotconclusie is dat je gewoon niet weet hoe jij je tv moet instellen en bedienen, want ik heb er zelf totaal geen problemen mee gehad bij meerdere VT30's en andere type toestellen van Panasonic. Het zou best kunnen dat er bij bepaalde type firmware problemen waren maar die zijn me niet bekend. Om dan te doen alsof jouw beleving dan maar een feit is vind ik wat tever gaan.
Gemakshalve moeten ik mij er dan maar bij neerleggen dat jouw ervaring dan wel een feit is.

Vooralsnog persisteer ik er in dat indien je je TV eerst hebt ingesteld op DVB-S, en je daarna je TV wil gebruiken met DVB-C je er niet aan ontkomt om de tv naar fabriekssettings terug te zetten. Dacht jij nu echt dat ik zomaar iets neer plemp? Ik heb december afgelopen jaar mijn tv laten calibreren toen ik keek met DVB-S. Ben overgestapt naar DVB-C van UPC, en de setup was niet vanuit wel instellingen menu dan ook te veranderen. Dit werd bevestigd door Panasonic. Was alleen mogelijk middels een factoryreset. Daarbij zou je alle instellingen kwijtraken. Vandaar dat ik dan ook de calibratie-settings heb gebackupped, en weer teruggezet.

Maar, misschien dat jij mij even de weg kan wijzen, hoe ik nu mijn Panasonic VT30 met FW 1.804, zonder factoryreset van DVB-C weer terug kan zetten naar DVB-S zonder fabrieksreset. Dat is tweakerwaardiger dan je flames. Mocht je de gouden workaround hebben, dan zal ik Panasonic daarvan op de hoogte brengen. Dan kunnen ze dat in hun handleidigen opnemen.

En voor de duidelijkheid heb ik het in deze over de Panasonic VT30-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 02:06:
[...]

Gemakshalve moeten ik mij er dan maar bij neerleggen dat jouw ervaring dan wel een feit is.
Nee, we moeten er gemakshalve er vanuit gaan dat jouw ervaring een feit is.
Vooralsnog persisteer ik er in dat indien je je TV eerst hebt ingesteld op DVB-S, en je daarna je TV wil gebruiken met DVB-C je er niet aan ontkomt om de tv naar fabriekssettings terug te zetten. Dacht jij nu echt dat ik zomaar iets neer plemp?
Ja, anders was ik daar niet op ingegaan, dunkt me.
Ik heb december afgelopen jaar mijn tv laten calibreren toen ik keek met DVB-S. Ben overgestapt naar DVB-C van UPC, en de setup was niet vanuit wel instellingen menu dan ook te veranderen. Dit werd bevestigd door Panasonic. Was alleen mogelijk middels een factoryreset. Daarbij zou je alle instellingen kwijtraken. Vandaar dat ik dan ook de calibratie-settings heb gebackupped, en weer teruggezet.

Maar, misschien dat jij mij even de weg kan wijzen, hoe ik nu mijn Panasonic VT30 met FW 1.804, zonder factoryreset van DVB-C weer terug kan zetten naar DVB-S zonder fabrieksreset. Dat is tweakerwaardiger dan je flames. Mocht je de gouden workaround hebben, dan zal ik Panasonic daarvan op de hoogte brengen. Dan kunnen ze dat in hun handleidigen opnemen.

En voor de duidelijkheid heb ik het in deze over de Panasonic VT30-serie
Vreemde reactie. je doet nu wel heel erg uit de hoogte, alsof Panasonic dit zelf niet uit heeft gezocht. Nee, ze wachten op een 'gouden workaround'. Je hebt hier te maken met een fabrikant die een eigen research-lab heeft en een technische afdeling. Doe even joh. Je profileert je gemakshalve nog even als een soort tussenpersoon van Panasonic. Mijn hemel. Bovendien vind ik jouw opmerking dat het door de fabrikant is bevestigd niet echt geloofwaardig. Past in het rijtje van: "Nee hoor, ik heb echt de handleiding gelezen! Nee hoor, ligt echt aan het toestel! Nee hoor, ligt aan de fabrikant! Nee hoor, de fabrikant heeft het zelfs bevestigd! Ligt niet aan mij! Ik doe niets verkeerds! Dat is een feit!". Breekpunt is echter wel jouw (zoveelste) aanname dat ik flame, en hiermee diskwalificeer jij je. Veel succes verder met het lezen van de handleiding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 03:44:
[...]

Nee, we moeten er gemakshalve er vanuit gaan dat jouw ervaring een feit is.
Waarom zou dat geen feit zijn? Het is iets wat ik heb ondervonden, en hier weergeef opdat anderen daarmee misschien iets kunnen. Dat is mijn optiek één van de peilers van tweakers.
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 03:44:
[...]
[...]
[...]

Vreemde reactie. je doet nu wel heel erg uit de hoogte, alsof Panasonic dit zelf niet uit heeft gezocht. Nee, ze wachten op een 'gouden workaround'. Je hebt hier te maken met een fabrikant die een eigen research-lab heeft en een technische afdeling. Doe even joh. Je profileert je gemakshalve nog even als een soort tussenpersoon van Panasonic. Mijn hemel. Bovendien vind ik jouw opmerking dat het door de fabrikant is bevestigd niet echt geloofwaardig. Past in het rijtje van: "Nee hoor, ik heb echt de handleiding gelezen! Nee hoor, ligt echt aan het toestel! Nee hoor, ligt aan de fabrikant! Nee hoor, de fabrikant heeft het zelfs bevestigd! Ligt niet aan mij! Ik doe niets verkeerds! Dat is een feit!". Breekpunt is echter wel jouw (zoveelste) aanname dat ik flame, en hiermee diskwalificeer jij je. Veel succes verder met het lezen van de handleiding. ;)
Over vreemde reactie gesproken?

Ik geef hier mijn bevindingen weer, ook wel emperisch onderzoek genoemd, en vertel daarbij wat ik heb ondernomen. Vraag vervolgens of jij, -want jij claimt dat je het al meerder keren hebt gedaan-, dan een workaround hier zou willen neerzetten, en dan verwijs je mij naar de handleiding. En geloof mij, er staat daar niets over in, in de handleiding, hoe je je tunersetting van DVB-S kan veranderen in DVB-C of DVB-T.

Nogmaals, jij bent degene hier die beweert dat het wel kan, en ik zeg dat het niet kan zonder een fabrieksreset te doen, wat mij is bevestigd door de helpdesk van Panasonic. Dus nogmaals, kom maar op met die workaround

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:08:
[...]

Over vreemde reactie gesproken?

Ik geef hier mijn bevindingen weer, ook wel emperisch onderzoek genoemd, en vertel daarbij wat ik heb ondernomen. Vraag vervolgens of jij dan een workaround hier zou willen neerzetten, en dan verwijs je mij naar de handleiding. En geloof mij, er staat daar niets over in, in de handleiding hoe je je tunersetting van DVB-S kan veranderen in DVB-C of DVB-T.

Nogmaals, jij bent degene hier die beweert dat het wel kan, en ik zeg dat het niet kan zonder een fabrieksreset te doen, wat mij is bevestigd door de helpdesk van Panasonic. Dus nogmaals, kom maar op met die workaround
Nee, jij beweert dat het niet kan omdat je zelf iets niet voor elkaar krijgt. Vervolgens confronteer ik je hiermee, waarbij ik al eerder heb aangegeven dat het vanuit het menu kan. Dat is dan mijn bevinding, ook wel empirisch onderzoek genoemd. Jij beweert dat er fouten in de TV zit, hard maken kun je niet dus verwijs je om het dan kracht bij te zetten dat je een bevestiging hebt van Panasonic. Nogmaals, vanuit het menu is dit simpel te regelen (zie mijn eerdere reactie). Jij beweert iets anders op basis van jouw eigen ervaring, dus kom maar op met het tegendeel, want hoog van de toren blazen en je proberen te profileren als zijnde 'Panasonic contactpersoon' gaat niet bijdragen aan iets zinnigs. Het is gewoon irritant te moeten lezen dat je zo kort door de bocht een TV dan maar terugzet naar fabrieksinstellingen waarbij je ook nog even zegt dat het een foutje is van de fabrikant (bewijs het tegendeel). Over 'tweak waardig' gesproken. Waarom moet ik met een workaround komen als jij te gemakzuchtig omgaat met je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:23:
[...]

Nee, jij beweert dat het niet kan omdat je zelf iets niet voor elkaar krijgt. Vervolgens confronteer ik je hiermee, waarbij ik al eerder heb aangegeven dat het vanuit het menu kan. Dat is dan mijn bevinding, ook wel empirisch onderzoek genoemd. Jij beweert dat er fouten in de TV zit, hard maken kun je niet dus verwijs je om het dan kracht bij te zetten dat je een bevestiging hebt van Panasonic. Nogmaals, vanuit het menu is dit simpel te regelen (zie mijn eerdere reactie). Jij beweert iets anders op basis van jouw eigen ervaring, dus kom maar op met het tegendeel, want hoog van de toren blazen en je proberen te profileren als zijnde 'Panasonic contactpersoon' gaat niet bijdragen aan iets zinnigs. Het is gewoon irritant te moeten lezen dat je zo kort door de bocht een TV dan maar terugzet naar fabrieksinstellingen waarbij je ook nog even zegt dat het een foutje is van de fabrikant (bewijs het tegendeel). Over 'tweak waardig' gesproken. Waarom moet ik met een workaround komen als jij te gemakzuchtig omgaat met je TV?
Waar zeg ik in hemelsnaam dat ik een panasonic contactpersoon ben? Verder zeg ik niet dat er fouten inzitten. Ik zeg dat ik dat een schoonheidsfoutje vind. Ben je dyslexies, of kan je niet begrijpend lezen. Denk dat jij hier degene bent die factfree zit te roeptoeteren.

Als het dan toch allemaal zo simpel is? Waarom doe je dan zo moeilijk. Waarom vertelt Panasonic mij dat dan niet? Waarom duw jij mij dan niet even in de goede richting. Het kan namelijk niet. Djeez man, Als je mij nu echt voor schut wilt zetten, dan wijs je even naar de pagina op de handleiding waar staat dat je zonder fabrieksreset van DVB-S naar DVB-C of DVB-T kan veranderen. Voor jouw gemak heb ik even de link naar de handleiding er voor je bij gedaan.

Ik doe een voorzet:

Menu/Instellingen/DVB-C [of S of T]-setup, en dan? Hoe verander ik dat in DVB-S, of T?

http://tda.panasonic-euro.../OI/855534/TQB0E2149B.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:51:
[...]

Waar zeg ik in hemelsnaam dat ik een panasonic contactpersoon ben? Ben je dyslexies, of kan je niet begrijpend lezen. Denk dat jij hier degene bent die factfree zit te roeptoeteren.
Over flamen gesproken, je maakt je met dit soort opmerkingen wel erg schuldig aan, vind je niet?
Als het dan toch allemaal zo simpel is? Waarom doe je dan zo moeilijk. Waarom vertelt Panasonic mij dat dan niet? Waarom duw jij mij dan niet even in de goede richting. Het kan namelijk niet. Djeez man, Als je mij nu echt voor schut wilt zetten, dan wijs je even naar de pagina op de handleiding waar staat dat je zonder fabrieksreset van DVB-S naar DVB-C of DVB-T kan veranderen. Voor jouw gemak heb ik even de link naar de handleiding er voor je bij gedaan.
Als het allemaal zo simpel is, waarom doe jij dan moeilijk? Waarom geef je niet gewoon toe dat je gewoon er naast zit met jouw bevindingen? Ik heb je al een duw in de goede richting gegeven, maar in plaats daarvan ben je constant bezig je eigen kortzichtigheid te verdedigen? Waarom?
Ik doe een voorzet:

Menu/Instellingen/DVB-C [of S of T]-setup, en dan? Hoe verander ik dat in DVB-S, of T?

http://tda.panasonic-euro.../OI/855534/TQB0E2149B.pdf
Zie mijn eerdere reactie, en doe eens even niet zo uit de hoogte alsof ik dit al niet eerder heb geschreven. Nee, je doet het er gewoon om. Nogmaals, veel succes! Die geposte link kan jij goed gebruiken! Lees het door zou ik zeggen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:00:
[...]

Over flamen gesproken, je maakt je met dit soort opmerkingen wel erg schuldig aan, vind je niet?

[...]

Als het allemaal zo simpel is, waarom doe jij dan moeilijk? Waarom geef je niet gewoon toe dat je gewoon er naast zit met jouw bevindingen? Ik heb je al een duw in de goede richting gegeven, maar in plaats daarvan ben je constant bezig je eigen kortzichtigheid te verdedigen? Waarom?

[...]

Zie mijn eerdere reactie, en doe eens even niet zo uit de hoogte alsof ik dit al niet eerder heb geschreven. Nee, je doet het er gewoon om. Nogmaals, veel succes! Die geposte link kan jij goed gebruiken! Lees het door zou ik zeggen! :+
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:00:
[...]

[..]Zie mijn eerdere reactie, en doe eens even niet zo uit de hoogte alsof ik dit al niet eerder heb geschreven.
Ja, dat heb je geschreven! Maar "DAT KAN NIET" wat jij beweert..pfff..*zucht**

Ok, ik ben klaar met je. Je bent een raaskaller, die alleen maar kan roeptoeteren, en niet weet waar hij het over heeft. Crap dus.. 7(8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:09:
[...]

[...]

Ja, dat heb je geschreven! Maar "DAT KAN NIET" wat jij beweert..pfff..*zucht**

Ok, ik ben klaar met je. Je bent een raaskaller, die alleen maar kan roeptoeteren, en niet weet waar hij het over heeft. Crap dus.. 7(8)7
:') _! Goed, uiteindelijk val je dan toch door de mand vroeg of laat. Bij deze, waarvan akte. :W Kunnen we weer ontopic gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:16:
[...]

:') _! Goed, uiteindelijk val je dan toch door de mand vroeg of laat. Bij deze, waarvan akte. :W Kunnen we weer ontopic gaan....
Denk eerder dat jouw geloofwaardigheid er ernstig onder te lijden heeft.

Verder is dit gewoon ontopic! Een ieder die in het bezit is van een Panasonic VT30 en i.e. van DVB-S wil veranderen in DVB-C weet nu dat hij/zij een backup moet maken van zijn instellingen, en zeker van de ISF-calibratie-settings, voor hij een fabrieksreset moet doen om DVB-C te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:30:
[...]

Denk eerder dat jouw geloofwaardigheid er ernstig onder te lijden heeft.

Verder is dit gewoon ontopic! Een ieder die in het bezit is van een Panasonic VT30 en i.e. van DVB-S wil veranderen in DVB-C weet nu dat hij/zij ik een backup moet maken van mijn instellingen, en zeker van de ISF-calibratie-settings, voor ik een fabrieksreset moet doen om DVB-C te kunnen gebruiken.
Ah ja, niet te verwarren met hij/zij, het is nog altijd wat jij vindt wat je moet doen. Geen feit, het is iets wat jij zo hebt ondervonden, wat nog niet wil zeggen dat het een feit is dat het aan de TV zelf ligt (allemaal beweringen van jouw kant die niet vast te stellen zijn vanwege onjuist gebruik van jouw tv). Met andere woorden, het is duidelijk geworden dat dit voor jou werkt, omdat jij geen zin hebt de gebruikelijke weg te volgen. Wat nog niet wil zeggen dat dit nodig is om te doen. ;) Amen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 05:47:
[...]

Ah ja, niet te verwarren met hij/zij, het is nog altijd wat jij vindt wat je moet doen. Geen feit, het is iets wat jij zo hebt ondervonden, wat nog niet wil zeggen dat het een feit is dat het aan de TV zelf ligt (allemaal beweringen van jouw kant die niet vast te stellen zijn vanwege onjuist gebruik van jouw tv). Met andere woorden, het is duidelijk geworden dat dit voor jou werkt, omdat jij geen zin hebt de gebruikelijke weg te volgen. Wat nog niet wil zeggen dat dit nodig is om te doen. ;) Amen.
Weet je. Ik heb mij suf gezocht, de handleiding helemaal uitgespit, contact gehad met Panasonic, zelfs allerlei zoekopdrachten in Google ingklopt, in het Panasonic Plasma Topic hier op Tweakers gevraagd,en niemand maar dan ook niemand kon mij de gouden tip, duw in de goede richting geven. Dus heb ik uiteindelijk het advies van Panasonic opgevolgd en een fabrieksreset gedaan. Dat doe je niet zo maar voor de lol.

Maar ik ben nu thuis , en door onze discussie, welles-nietus spelletje ben ik er maar weer even ingedoken. En ja, je hebt gelijk. Het kan zonder een fabrieksreset. Het kan dus als volgt:

TV/Menu/Instellingen/DVB-C afstemmenu/Voeg TV signaal toe

En niet zoals jij schreef:

Dat is niet helemaal waar, gewoon op TV drukken op je afstandsbediening, DVB-C selecteren of een voorkeuze kanaal kiezen, dan op menu > setup > DVB-C tuning menu.

Als je nu gewoon even dat kleine zetje had gegeven door te schrijven: "Ga even naar Voeg TV Signaal toe"!, dan was de hele discussie overbodig geweest en had je een _/-\o_ gehad. Nu krijg je een _/-\o_ omdat je me gedwongen hebt weer te gaan prutsen met het risico mijn TV te verprutsen. Achteraf is het "Voeg TV Signaal toe" vrij logisch, en had ik dat gewoon moeten zien. Dat Panasonic mij gewoon vertelt dat je een fabrieksreset moet doen, is met de kennis van nu, schandalig.

Maar goed, weer een ervaring rijker, en als iemand ergens anders eens met dit probleem komt te zitten, en er zelf niet uitkomt, zal ik m zonder te dralen meteen die tip geven

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:17:
[...]

Weet je. Ik heb mij suf gezocht, de handleiding helemaal uitgespit, contact gehad met Panasonic, zelfs allerlei zoekopdrachten in Google ingklopt, in het Panasonic Plasma Topic hier op Tweakers gevraagd,en niemand maar dan ook niemand kon mij de gouden tip, duw in de goede richting geven. Dus heb ik uiteindelijk het advies van Panasonic opgevolgd en een fabrieksreset gedaan. Dat doe je niet zo maar voor de lol.

Maar ik ben nu thuis , en door onze discussie, welles-nietus spelletje ben ik er maar weer even ingedoken. En ja, je hebt gelijk. Het kan zonder een fabrieksreset. Het kan dus als volgt:

TV/Menu/Instellingen/Voeg TV signaal toe

Als je nu gewoon even dat kleine zetje had gegeven door te schrijven: "Ga even naar Voeg TV Signaal toe"!, dan was de hele discussie overbodig geweest en had je een _/-\o_ gehad. Nu krijg je een _/-\o_ omdat je me gedwongen hebt weer te gaan prutsen met het risico mijn TV te verprutsen.

Maar goed, weer een ervaring rijker, en als iemand ergens anders eens met dit probleem komt te zitten, en er zelf niet uitkomt, zal ik m zonder te dralen meteen die tip geven
Ik dwing niemand iets te doen, nu kom je er dus achter dat inderdaad terug naar fabrieksinstellingen gewoon onzin is en zonde van de instellingen. Je kunt inderdaad de tuners weghalen (negeren) en toevoegen, en naast elkaar gebruiken (labels voor ingangen). Dit is vrijwel bij elke TV met meerdere tuners.

Blijft vreemd dat dit niet in de handleiding zou staan, of toch wel? Heb toch maar even gekeken of het waar is dat het er niet zou instaan wat je beweerde. Oh, toch wel: Pagina 46 komen we hem tegen in de Nederlandse handleiding, en labels voor ingangen (pagina 64) mocht je tuner op negeren hebben staan. Oftewel, je leest de handleiding totaal niet, gaat hier eerst hoog van de toren blazen en komt dan met de staart tussen de benen terug.

Lijkt me stug dat de helpdesk van Panasonic dit ook niet zou weten, daar zijn ze namelijk voor. Conclusie: RTFM! ;)

Het siert je dan weer wel dat je op je eigen posts terugkomt. Dat dan weer wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:24:
Als je met OSD bedoeld het OSD van je AV, dan denk ik dat dat ook niet gaat lukken. Mijn Onkyo609 geeft ook geen OSD als ik kijk via de CI+ Ik neem gemakshalve dan maar even aan dat dat bij AV sowieso niet lukt. Maar dat is maar een aanname.

Teletetekst werkt niet. Wel krijg je de infobalk te zien. EPG is ook een nogo. Althans op mijn VT30
Sjah schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:30:
Ik bedoelde de info die je te zien krijgt wanneer je van zender wisselt. Via de knoppen 'guide' en 'info' krijg je gelukkig nog wel genoeg informatie (en de electronische programmagids). Heb het idee dat het beeld beter en scherper is dan toen ik via het kastje keek. Als ik nu nog het geluid van m'n tv via de receiver aan de praat krijg (geen TrueHD, maar stereo voor de gewone zenders en Dolby Dig voor de HD zenders) met een optische kabel ben ik wel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:40:
[...]

Reply in Bold. Weer eens wat anders.

[...]

Blijft vreemd dat dit niet in de handleiding zou staan, of toch wel? Heb toch maar even gekeken of het waar is dat het er niet zou instaan wat je beweerde. Oh, toch wel: Pagina 46 komen we hem tegen in de Nederlandse handleiding, en labels voor ingangen (pagina 64) mocht je tuner op negeren hebben staan.

Het staat daar dus in, maar dan op een manier die minder duidelijk is dan die van jouw. Wat zij precies bedoelden was mij niet duidelijk. TV-Modus? Zet dan gewoon TV-Tuners neer. Dat "negeren"was mij wel duidelijk. Zo kan je ook de niet gebruikte HDMI ingangen verwijderen uit de AV-setting.

Oftewel, je leest de handleiding totaal niet, gaat hier eerst hoog van de toren blazen en komt dan met de staart tussen de benen terug.

Man, voor dat ding hier stond, heb ik de handleiding 2X van voor naar achter doorgelezen. Over aannames gesproken

Lijkt me stug dat de helpdesk van Panasonic dit ook niet zou weten, daar zijn ze namelijk voor.

Geloof mij nu maar dat zij dat gewoon tegen mij gezegd hebben. Waarom zou ik daar over liegen?

Het siert je dan weer wel dat je op je eigen posts terugkomt. Dat dan weer wel.

Lijkt mij niet meer dan normaal. Zouden er meer moeten doen als ze ernaast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik snap UPC niet meer. Een aantal weken geleden een wijziging van mijn 3-in-1 pakket aangevraagd (Digitale TV met HD DVR, Telefoon en 25MB) en hierbij expliciet aangegeven het pakket te handhaven en enkel de internetsnelheid te verhogen naar 50MB omdat dit slechts een aantal euro duurder was. Tevens aangegeven geen gebruik te maken van andere HD zenders dan 1-10 (71 t/m 80) maar blijkbaar had ik dan nog steeds het HD pakket nodig.

Waar ik een factuur van een aantal Euro meer verwachte dan de vorige maanden, bleek mijn factuur 28 euro duurder vanwege de wijziging naar 50MB internet. UPC gebeld en geconstateerd dat de vriendelijke meneer was vergeten om een pakket te maken en ik nu voor alle diensten los moest betalen 8)7

Bedrag zou verrekend worden, maar de vriendelijke mevrouw kon mij niet uitrekenen hoeveel ik dan teveel betaald zou hebben. Ik moet er dus maar van uit gaan dat UPC eerlijk crediteert, want ik kan ook geen wijs uit deze factuur.

Vervolgens bleek dat in de nieuwe pakketten 10HD zenders 'gratis' zijn en volgens deze mevrouw was het voor mij wel interessant het HD pakket op te zeggen en gebruik te maken van de 10 HD zenders in het pakket. Prima, scheelt weer 9 euro.

Anyway, alles zou vorige week gewijzigd worden (creditering en HD zenders in pakket ipv los abonnement). Resultaat: helemaal geen HD zenders meer :O

Straks maar weer bellen. Ik krijg sterk het gevoel dat er welwillende mensen op het callcenter zitten maar dat ze totaal niet begrijpen hoe de portfolio van UPC er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb dan juist weer een goede ervaring. Al ruim 6 jaar klant, pakket 2x gewijzigd (1x HD erbij, 1x geupdate naar huidige abo vorm, scheelde voor zelfde pakket 20 euro/maand).

Sinds werkzaamheden een paar weken terug in het kastje in de straat hadden wij regelmatig een haperende modem. Donderdag met UPC gebeld, probleem uitgelegd. Ze konden inderdaad uitlezen dat er vrijwel geen signaal meer door kwam, de modem leek veranderd in de figuurlijke dikke stront. Afgesproken dat zij een monteur sturen.

In het zelfde gesprek aangegeven dat (ik wist het niet eens, mijn vrouw riep het me toe) we al ruim een jaar niets kunnen opnemen met de mediabox (Cisco, HD). Zou omgewisseld worden.

Zaterdag was de mediabox binnen.
Vanochtend kwam de monteur om half 9. Modem vervangen (bleek antiek: "een Motorola.... dat die het nog doet! Die worden al 4 jaar niet meer geleverd!"), wandkastje op het isra punt vervangen (bleek ook verouderd).

In een kwartiertje hebben wij nu een
- nieuw modem dat na een telefoontje naar India door de monteur 5 minuten later werkt
- betere ontvangst tv signaal
- betere beeldkwaliteit

en, niet in dit kwartiertje, maar wel binnen 2 dagen na de melding, een nieuwe mediabox waarmee opnemen nu wel werkt.

Uiteraard alles kostenloos. Er kan dus ook wel wat goed gaan bij UPC!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik heb op dit moment een Pace (toch..?) mediabox, dit modelletje.
Deze mediabox heeft alleen maar Scart out, en ik wil naar een mediabox die ik kan aansluiten via HDMI zodat ik de mediabox verder weg kan zetten.
Ik lees in de beginpost dat UPC ook 'HDMI kastjes' in bruikleen geeft aan mensen die geen HD-pakket hebben.

Ik heb op dit moment geen HD-pakket en hoef dit ook niet perse, maar ik wil wel HDMI op mijn mediabox.
Op de site kan ik niks over verschillende mediaboxen vinden, de site is erg karig qua informatie.
Ik snap dat ik een HDMI kastje krijg als ik HD-pakket neem, maar dit wil ik eigenlijk niet.

Is het mogelijk om een mediabox te ontvangen met HDMI aansluiting, zonder mijn abbonement aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daan00 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:25:
Ik heb op dit moment een Pace (toch..?) mediabox, dit modelletje.
Deze mediabox heeft alleen maar Scart out, en ik wil naar een mediabox die ik kan aansluiten via HDMI zodat ik de mediabox verder weg kan zetten.
Ik lees in de beginpost dat UPC ook 'HDMI kastjes' in bruikleen geeft aan mensen die geen HD-pakket hebben.

Ik heb op dit moment geen HD-pakket en hoef dit ook niet perse, maar ik wil wel HDMI op mijn mediabox.
Op de site kan ik niks over verschillende mediaboxen vinden, de site is erg karig qua informatie.
Ik snap dat ik een HDMI kastje krijg als ik HD-pakket neem, maar dit wil ik eigenlijk niet.

Is het mogelijk om een mediabox te ontvangen met HDMI aansluiting, zonder mijn abbonement aan te passen?
Wat zei de klantenservice toen je aangaf dat je tv scart het niet goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Liegen dat je box kapot is, in de winkel, krijg je zo een nieuwe.

Anders, is omzetten naar nieuwe pakket niks voor je? Daar krijg je 10 HD zenders erbij, en dus een HDMI kastje, je hebt dan niet echt het HD abo maar dat wilde je sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb hier enorme storing op RTL 4, RTL 5 en Veronica. De HD versies. Enorme artifacts en vastlopend beeld.
Iemand anders daar ook last van?

Pace HD in 024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Sjah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:07:
Liegen dat je box kapot is, in de winkel, krijg je zo een nieuwe.
Anders, is omzetten naar nieuwe pakket niks voor je? Daar krijg je 10 HD zenders erbij, en dus een HDMI kastje, je hebt dan niet echt het HD abo maar dat wilde je sowieso niet.
Oh, dat pakket met standaard 10 HD zenders had ik nog niet gezien. Dat is dus niet het extra HD-pakket die 5,- per maand kost. Zeker een optie!

Had die optie om een mankement te faken al in gedachten, maar checken ze niet of de box kapot is? of kan ik hem zo opsturen en een nieuw model krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daan00 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:23:
[...]
Had die optie om een mankement te faken al in gedachten, maar checken ze niet of de box kapot is? of kan ik hem zo opsturen en een nieuw model krijgen?
De tijd die het ze kost om een box na te kijken kost meer dan het klakkeloos verzenden van een nieuwe box. De oude box wordt naar de leverancier gezonden en die lapt m weer op. Als er geen hardware problemen gemeld zijn, komt dat neer op een firmware flash, even oppoetsen en mogelijk een nieuwe, krasvrije behuizing, waarna die dingen de markt weer op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Daan00 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:23:
[...]

Oh, dat pakket met standaard 10 HD zenders had ik nog niet gezien. Dat is dus niet het extra HD-pakket die 5,- per maand kost. Zeker een optie!
Idd geen 5 euro abootje. Maar ik waarschuw je wel, je raakt er aan verslingerd dat prachtige beeld (ik ga ervan uit dat je een beetje HD tv hebt), ik was blij dat ik wèl die extra 5 uitgaf/geef.
Heb zelf niet gefaked, want ik dacht echt dat er iets mis was met mijn modem. Ik kwam binnen, zei wat, die gozer liet me niet eens uitpraten maar stond al te zwaaien met een fijne HDMI pace, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb standaard een HDMI Pace box gekregen, bij een abonnement zonder HD-zenders.
Dat kun je natuurlijk ook vermelden bij de Helpdesk als je een nieuwe wil :)

Overigens dacht ik een tijdje geleden deze vraag al gesteld te hebben, maar ik vind hem zo snel niet meer terug:

Ik heb géén AOP aan de groene kabel hangen (nooit gehad).
Kan dit de signaalkwaliteit verslechteren? Ik heb namelijk de volgende opstelling:
  • Groene kabel
  • Modem achter splitter 1
  • 2 tv kabels achter splitter 2
Beide TV-kabels zijn <15m lang en zouden dus niet extreem te lijden moeten hebben, echter is het signaal bij beide TV's niet om over naar huis te schrijven. De analoog aangesloten TV ruist lichtjes na grondig heraansluiten van het kabelwerk (kon daarvoor niet eens normaal zenders vinden) en de digitaal aangesloten TV mist regelmatig kanalen. In het hidden menu kan ik ook zien dat de kwaliteit van het signaal gemiddeld tussen de 60 en 70% ligt (en da's nie veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Thrackan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:10:
Ik heb standaard een HDMI Pace box gekregen, bij een abonnement zonder HD-zenders.
Dat kun je natuurlijk ook vermelden bij de Helpdesk als je een nieuwe wil :)

Overigens dacht ik een tijdje geleden deze vraag al gesteld te hebben, maar ik vind hem zo snel niet meer terug:

Ik heb géén AOP aan de groene kabel hangen (nooit gehad).
Kan dit de signaalkwaliteit verslechteren? Ik heb namelijk de volgende opstelling:
  • Groene kabel
  • Modem achter splitter 1
  • 2 tv kabels achter splitter 2
Beide TV-kabels zijn <15m lang en zouden dus niet extreem te lijden moeten hebben, echter is het signaal bij beide TV's niet om over naar huis te schrijven. De analoog aangesloten TV ruist lichtjes na grondig heraansluiten van het kabelwerk (kon daarvoor niet eens normaal zenders vinden) en de digitaal aangesloten TV mist regelmatig kanalen. In het hidden menu kan ik ook zien dat de kwaliteit van het signaal gemiddeld tussen de 60 en 70% ligt (en da's nie veel).
Zolang je kabelkeur materiaal gebruikt dan zou ik een afspraak maken met UPC om een monteur te laten langskomen. Mogelijk vervanging van de wandcontactdoos nodig. Dat doen ze kosteloos mits daar het probleem ligt en niet in je eigen kabels/connectoren/splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik maak nu gebruik van de Cisco box met PVR, heeft het voordelen om die om te wisselen met een C+ kaart of verlies ik dan juist functionaliteit.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen welke waardes je moet krijgen bij de frequentiescan op een PACE HD box?

Signaalkwaliteit en sterkte blijven aan de lage kant.

AOP > GHV41M>
Uitgangen:
1. Modem
2. kamer 1 analoog
3. splitter > 2 kamers analoog
4. mijn kamer (digitaal)

Ik had dus storing op enkele zenders. My Zentv, RTL 4 & 5 en Veronica waren onder andere erg slecht. Veel artifacts. Mijn aansluiting zat toen op uitgang 3. Ik heb dit veranderd naar uitgang 4 (meeste versterking) en het AOP gecontroleerd. De 'baseplate' zat niet goed vast. Dit laatste heeft het meeste gedaan. Artifacts zijn bijna verdwenen. Op zentv zie ik het nog af en toe, dus het probleem is nog niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Sluit de (groene) coax van het AOP (ingang) eens rechtstreeks aan op de GHV41M.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Rev! schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:
Ik maak nu gebruik van de Cisco box met PVR, heeft het voordelen om die om te wisselen met een C+ kaart of verlies ik dan juist functionaliteit.?
Dan verlies je dus functionaliteit, on demand functies zullen niet meer werken, ook opname mogelijkheden zullen niet meer mogelijk zijn.

Enige voordeel wat de CI+ kaart heeft is geen mediabox meer bij de televisie en de afstandsbediening van de televisie kan je gaan gebruiken.

Er is wel een opkomst in HBBTV heet het geloof ik, maar dit is een functie van de TV en niet van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 16:26

Aldmar

Niks...

Rev! schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:
Hoe makkelijk gaat dit omwisselen eigenlijk? Ik heb een cisco-PVR maar wil wel een CI+ module. Functionaliteit verlies maakt mij niet uit, daarvan ben ik mij bewust. Ik ben in november 2011 klant geworden, wat dus betekend dat ik nog dik 4 maand aan de cisco-PVR vast zou zitten ivm jaarcontract... Gaan ze hier soepel mee om of moet ik echt eerst het contract uitzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Als je ook bellen van UPC hebt kan je gratis bellen met de HelpDesk met nummer 1200.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Dan verlies je dus functionaliteit, on demand functies zullen niet meer werken, ook opname mogelijkheden zullen niet meer mogelijk zijn.

Enige voordeel wat de CI+ kaart heeft is geen mediabox meer bij de televisie en de afstandsbediening van de televisie kan je gaan gebruiken.

Er is wel een opkomst in HBBTV heet het geloof ik, maar dit is een functie van de TV en niet van UPC.
Gebruik een Harmony one, dus dat voordeel heb ik dan niet. Dan hou ik het voorlopig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben echt lekker genaaid weer. Ik had via het webcare team hier (via DM) een compleet pakket bij mij thuis besteld. Daarbij bestelde ik een HD DVR. Toen het pakket binnenkwam kreeg ik wel HD, maar geen DVR. Ik heb dat dus aangekaart via DM weer en ik kreeg een paar dagen later netjes een nieuwe MediaBox. Nu zie ik op m'n factuur g*dverredomme 17,50 staan voor een "nieuwe mediabox". Ja, dat was toch mijn fout niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Gewoon bellen met 1200 dan wordt het verrekend met je volgende factuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Pierre op 19-07-2012 09:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
2Dennus: volgens mij moet iedereen die iets toegestuurd krijgt, lappen; idd 17.50 jah. Dus vraag me af of je wel gelijk gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Sjah schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:54:
2Dennus: volgens mij moet iedereen die iets toegestuurd krijgt, lappen; idd 17.50 jah. Dus vraag me af of je wel gelijk gaat krijgen.
Ik ben verschillende keren gewisseld van mediabox, vanwege ander abonnement. Of bijvoorbeeld een kapotte mediabox. Zelfs ongevraagd een keertje een "nieuwe" mediabox, omdat ik alleen mijn internetsnelheid liet aanpassen. Was ook een foutje. Maar ik heb nog nooit iets gehoord of gezien over € 17,50 betalen voor een mediabox. Lijkt me al helemaal niet op zijn plaats als je een box krijgt die niet bij je abonnement hoort.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Is onderdeel van de nieuwe voorwaarden van UPC. Is ook al een topic over op chelloo.com.
Eenmalige kosten

Neemt u al UPC diensten af maar moet uw bestaande modem en/of uw mediabox voor de levering van het pakket worden vervangen? In dat geval worden er bij u € 17,50 aan wijzigingskosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
@DennusB Als je nou eerst even met UPC belt en uitlegt wat situatie is, of de webcare team op de hoogte brengt hiervan kan ik me niet voorstellen dat het niet recht gezet word.

Je ovdreven boze reactie lijkt me dan ook onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

Freakster86 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:53:
Is onderdeel van de nieuwe voorwaarden van UPC. Is ook al een topic over op chelloo.com.

[...]
Ik moest het ook betalen, enkel werd dit meteen weer gecrediteerd.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Daarnet maar even een melding gemaakt van het slechte geluid bij Nat Geo HD. Me versterker flipt compleet (was een opgenomen stuk), dus bij het aansluiten direct op de tv blijkt waarom hij flipt. Het audio signaal wordt dubbel uitgezonden (zo lijkt het). Dat verklaart ook weer waarom het audio soms weg valt in de HD zender.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
DennusB schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:09:
Ik ben echt lekker genaaid weer. Ik had via het webcare team hier (via DM) een compleet pakket bij mij thuis besteld. Daarbij bestelde ik een HD DVR. Toen het pakket binnenkwam kreeg ik wel HD, maar geen DVR. Ik heb dat dus aangekaart via DM weer en ik kreeg een paar dagen later netjes een nieuwe MediaBox. Nu zie ik op m'n factuur g*dverredomme 17,50 staan voor een "nieuwe mediabox". Ja, dat was toch mijn fout niet :(
Hallo DennusB,

Ik heb hierover geen PM van je ontvangen maar duidelijk is dit wel een probleem aan onze zijde. Ik heb dan ook deze kosten gecrediteerd uiteraard. Deze kosten zullen via een volgende factuur worden verrekend of mogen van het huidige bedrag afgehaald worden.

Mijn excuses dat dit zo is gelopen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
Heb een nieuw huis en wil eigenlijk het modem gewoon weer in de meterkast(hebben we nu ook) maar heb geen AOP in de meterkast. De groene kabel komt hier wel binnen en gaat dan weer terug de kruipruimte in naar de WCD in de woonkamer. Uiteraard kan UPC wel een AOP in de meterkast maken , maar dat kost €50,-. Dat vind ik eigenlijk zonde van het geld, is hier ook een ander manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

kan dat de monteur niet doen als hij gratis de installatie voor je uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Excuses,Ik heb nu al UPC en verhuis het pakket gewoon naar mijn nieuwe adres. Helaas moet je dan dus betalen voor de monteur aangezien ik geen nieuwe klant ben. Heb contact gehad met de helpdesk hiervoor en die geven dus aan dat het €50(het eerste uur, kan dus meer worden als hij langer bezig is) kost.

[ Voor 43% gewijzigd door Kalua op 01-08-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kalua schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:24:
Heb een nieuw huis en wil eigenlijk het modem gewoon weer in de meterkast(hebben we nu ook) maar heb geen AOP in de meterkast. De groene kabel komt hier wel binnen en gaat dan weer terug de kruipruimte in naar de WCD in de woonkamer. Uiteraard kan UPC wel een AOP in de meterkast maken , maar dat kost €50,-. Dat vind ik eigenlijk zonde van het geld, is hier ook een ander manier voor?
Tja, is het nodig zodat de diensten van UPC beter kunnen 'functioneren'? Nee.
Het is enkelt voor 'schoonheid' en nog eens je eigen verzoek.
Logisch dat je hier voor moet betalen. De huidige situatie werkt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon zelf onder de kruipruimte gaan en die kabel terug trekken naar de meterkast? Het monteren van kopjes en strippen van kabels is geen hogere wiskunde hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 07:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb de laatste tijd (al een half jaar ofzo) erg veel gezeik met mijn Thomson DVR. -O-

Mijn 'On demand' klapt er regelmatig uit en mijn opnames bevatten regelmatig artifacts in beeld en soms slaat hij midden in een opname ineens een minuut over.

Al verschillende malen met UPC gebeld (thank god voor '1200') ondertussen. De opnames kunnen/willen ze blijkbaar niks aan doen, ook al heb ik meerdere malen aangegeven dat het waarschijnlijk aan mijn HDD ligt. (Maar ja, ik ben maar een domme consument, daar heb ik geen verstand van -O-).

Het On Demand probleem weet ik ondertussen zelf wel op te lossen door de box een reset naar fabrieksinstellingen te geven, maar het is knap irritant als je dat elke keer moet doen als je een film of uitzendig gemist wil zien. :(

En ook is het zo leuk dat elke keer als ik bel, dat er natuurlijk niks aan de hand lijkt te zijn waardoor ze mijn box wel uit kunnen lezen maar geen problemen constateren. :s

Aangezien dit de laatste keer ook zo was, heb ik afgesproken dat ze mij na een week weer zouden bellen om te horen of ik nog problemen had gehad... heb alleen nooit weer wat gehoord :N

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DjVe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:10:
Gewoon zelf onder de kruipruimte gaan en die kabel terug trekken naar de meterkast? Het monteren van kopjes en strippen van kabels is geen hogere wiskunde hoor ;)
Inderdaad. Kleine moeite, groot plezier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

AngelDust schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:27:
Ik heb de laatste tijd (al een half jaar ofzo) erg veel gezeik met mijn Thomson DVR. -O-

Mijn 'On demand' klapt er regelmatig uit en mijn opnames bevatten regelmatig artifacts in beeld en soms slaat hij midden in een opname ineens een minuut over.

Al verschillende malen met UPC gebeld (thank god voor '1200') ondertussen. De opnames kunnen/willen ze blijkbaar niks aan doen, ook al heb ik meerdere malen aangegeven dat het waarschijnlijk aan mijn HDD ligt. (Maar ja, ik ben maar een domme consument, daar heb ik geen verstand van -O-).

Het On Demand probleem weet ik ondertussen zelf wel op te lossen door de box een reset naar fabrieksinstellingen te geven, maar het is knap irritant als je dat elke keer moet doen als je een film of uitzendig gemist wil zien. :(

En ook is het zo leuk dat elke keer als ik bel, dat er natuurlijk niks aan de hand lijkt te zijn waardoor ze mijn box wel uit kunnen lezen maar geen problemen constateren. :s

Aangezien dit de laatste keer ook zo was, heb ik afgesproken dat ze mij na een week weer zouden bellen om te horen of ik nog problemen had gehad... heb alleen nooit weer wat gehoord :N
Stuur via twitter eens een berichtje naar het Webcare team. Zij kunnen vaak aan de hand van een losse order het kastje omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Creative S schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Inderdaad. Kleine moeite, groot plezier :).
Ja maar wel met het risico dat als je een keer storing hebt waar een monteur aan te pas moet komen, dat je dan meteen een X bedrag mag betalen. UPC gaat namelijk eerst een AOP neerhangen dan en dan pas kijken waardoor de storing komt.. maar ja ga wel ff kijken hoe ik dat het mooist kan oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

AngelDust schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:27:

WOW dit klinkt verdacht veel op mijn problemen met de DVR (geloof ook thomson)
Bij mij hebben ze aangegeven een volledige reset te doen vanaf UPC. Alles werd gewist van de HDD en dat zou het moeten verhelpen. Dit is dus niet het geval nog steeds artifacts en verspringen van opnames (soms wel 5 minuten)

Had aan de telefoon ook al aangegeven dat ik de omruil mogelijkheden graag wil weten mar daar doen ze heel schichtig over.

P.S. Heb je ook het probleem dat hij zomaar naar ondemand springt? Gebeurd bij mij regelmatig evenals zappen naar andere zenders (RTL 4 is een favoriet van de afstandsbediening die gewoon op tafel ligt)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Kalua schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:26:

Ja maar wel met het risico dat als je een keer storing hebt waar een monteur aan te pas moet komen, dat je dan meteen een X bedrag mag betalen. UPC gaat namelijk eerst een AOP neerhangen dan en dan pas kijken waardoor de storing komt.. maar ja ga wel ff kijken hoe ik dat het mooist kan oplossen..
Je hoeft echt geen professor te zijn om te weten hoe je de groene kabel correct op een AOP aansluit.
Enige wat je in feite doet is de groene kabel inkorten en opnieuw aansluiten op een nieuw geplaatst AOP.
Als alles goed aangesloten is, zal UPC de laatste zijn die daar een probleem van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Klantenservice van de UPC _/-\o_

De decoder was gecrashed en iemand in huis had een verkeerde activeringscode ingetoetst. Ik wist de pincode niet meer dus de Helpdesk gebeld op het gratis 1200 nummer. Binnen 3 minuten had ik een medewerker aan de lijn, deze heeft mij door heel het proces geholpen en bleef constant aan de lijn.

Alle zenders doen het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 07:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Rubman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:05:
[...]

WOW dit klinkt verdacht veel op mijn problemen met de DVR (geloof ook thomson)
Bij mij hebben ze aangegeven een volledige reset te doen vanaf UPC. Alles werd gewist van de HDD en dat zou het moeten verhelpen. Dit is dus niet het geval nog steeds artifacts en verspringen van opnames (soms wel 5 minuten)

Had aan de telefoon ook al aangegeven dat ik de omruil mogelijkheden graag wil weten mar daar doen ze heel schichtig over.

P.S. Heb je ook het probleem dat hij zomaar naar ondemand springt? Gebeurd bij mij regelmatig evenals zappen naar andere zenders (RTL 4 is een favoriet van de afstandsbediening die gewoon op tafel ligt)
Hmm, dan ben ik dus (gelukkig ;) :? ) niet de enige..
Ik zal er toch eens achteraan om dat ding gewoon omgeruild te krijgen.. begint nu wel erg vervelend te worden.

En dat spontane on demand/zappen heb ik ook last van. Maar mijn AB heeft een voorkeur voor RTL5 geloof ik ;) :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@kalua @Angeldust @Rubman

Kunnen jullie mij in een PM een postcode en huisnummer sturen? Ik zoek dan graag voor jullie naar een oplossing.

Alvast bedankt hiervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door VodafoneZiggo op 03-08-2012 14:08 ]

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.