Beste UPC webcare,
Wij zijn met ons HDTV / DVR pakket echt ten einde raad. Mocht er nu geen goede oplossing komen, dan zeg ik alles van UPC op.
Zeer korte samenvatting problemen:
- Eindeloze rij met met jarenlange problemen met HD/DVR mediabox varierend van knipperend beeld tot geen beeld, tot wel beeld en geen geluid, etc.
- Alleen beeld na reset met Philips box.
Wat al gedaan (algemeen):
- diverse monteurs langeweest zowel op vorige als huidige adres. Die hebben al het mogelijke gecontroleerd.
- mediabox zeker 10 keer omgeruild geweest (in de loop der jaren)
- HDMI kabel check: alle aparatuur die ik er op aansluit werkt perfect, behalve de mediabox.
- verhuist (niet specifiek voor UPC natuurlijk, maar ook de locatie kan het dus niet zijn)
Wat recent gedaan:
- vorige week UPC monteur geweest. Kan (uiteraard) niets vinden
- Box omgeruild voor Philips model. Monteur gewaarschuwd dat we daar nog slechtere ervaring mee hebben dan met het Cisco model
- Wel beeld toen de monteur wegging
- 's avonds: alleen nog beeld op het moment dat de box net gereset is. We moeten dus iedere keer als we TV willen kijken de box resetten.
- vandaag UPC weer gebeld voor omruil naar Cisco box. reactie: kan niet, er moet eerst weer een monteur komen. Om gek van te worden!
Gewenste korte termijn oplossing:
- omruilen Philips box voor Cisco box
- alternatieve oplossing: CI+ kaart? Weet iemand hier wellicht of een Samsung D8000 TV met de UPC CI+ kaart een Dolby Digital (5.1) signaal produceert op de optische output? Dat is voor mij wel van belang.
Gewenste lange termijn oplossing:
- Oplossing van de problemen en gewoon 'een dienst die normaal werkt' zonder heel veel ergernis.
[
Voor 8% gewijzigd door
Pegasus81 op 07-05-2012 15:38
. Reden: alternatieve oplossing toegevoegd ]
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450