Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Beste Jopie.

Om zelf een indruk te krijgen van het verschil in beeld/kwaliteit heb ik 2 foto,s genomen.
1 aangesloten via scart/rgb uit de cisco op de scart van de full-HD tv
2 aangesloten via HDMI uit van de cisco op de HDMI van de full-HD tv.

http://i1157.photobucket.com/albums/p598/TNeut/IMAG0334.jpg
http://i1157.photobucket.com/albums/p598/TNeut/IMAG0335.jpg
jopie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:43:
Ik snap wel dat een digitale doorgifte minder kans op kwaliteitsvermindering geeft dan een digitale doorgifte.
UPC Digitale TV bestaat in 2 soorten SD en HD. Type iemand digitale TV dan ga ik uit van de SD kwaliteit.
Die kan naar mijn idee prima over een RGB Scart aansluiting naar je TV.
Bij SD Digitaal zit er meer kwaliteits verbetering in de digitale doorgifte vanaf UPC naar je decoder (in plaats van analoog over de COAX) dan in de laatste meter digitaal van de decoder naar de TV toe.

Gaat het over digitaal HD, dan is het een ander verhaal. Die wil en kun je niet over een SCART kabel sturen.
Zoals je ziet wel degelijk verschil.
Bij de analoge (foto 1) is het beeld groter en mist het een deel van het beeld en de kleuren zijn anders.
Bij de digitale (foto 2) is het beeld mooi beeldvullend en gedetailleerder ook de kleur is beter.
Beide zijn dus een weergave van het SD beeld daar ik geen HD abonnement heb.
De cisco stuurt wel HDsignaal uit (720P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Ik vroeg me dus af he hoe ik het beste UPC kan benaderen om de 2de mediabox (zo'n brede oude zilveren Thomson meen ik) die ik heb voor in de slaapkamer, te vervangen voor eentje met een HDMI aansluiting zodat ik in bed ook kan kijken naar mijn sinds kort aangeschafte Sport 1 in HD kwaliteit.

Zouden ze daar moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
Hoe krijg je een HD decoder zonder HD abonnement?
Vraag eerst vriendelijk aan de klantenservice (1200 gratis) om een nieuwe decoder met DVR met een HDMI aansluiting.
Krijg je als antwoord dat dat niet gaat, zeg dan dat je een HDMI aansluiting wil omdat je anders geen digitale tv hebt. Doet men dan nog moeilijk zeg je abonnement op.
Je wordt dan doorverbonden met een medewerker die je vraagt om toch te blijven.
Geef dan aan dat je uitsluitend wilt blijven als je een HD decoder krijgt met een HDMI aansluiting zonder HD abonnement.
De kans is heel groot dat je net als mij een HDbox krijgt met HDMI en DVR zonder HD abonnement.
Geweldig digitaal beeld. Werkelijk, het kan echt.
En bijkomend voordeel is dat als je BV filmnet 1 hebt of eredivisielive je gewoon de HD kanalen in HD kunt bekijken. 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
Japser schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:14:
Ik vroeg me dus af he hoe ik het beste UPC kan benaderen om de 2de mediabox (zo'n brede oude zilveren Thomson meen ik) die ik heb voor in de slaapkamer, te vervangen voor eentje met een HDMI aansluiting zodat ik in bed ook kan kijken naar mijn sinds kort aangeschafte Sport 1 in HD kwaliteit.

Hoe krijg je een HD decoder zonder HD abonnement?
Vraag eerst vriendelijk aan de klantenservice (1200 gratis) om een nieuwe decoder met DVR met een HDMI aansluiting.
Krijg je als antwoord dat dat niet gaat, zeg dan dat je een HDMI aansluiting wil omdat je anders geen digitale tv hebt. Doet men dan nog moeilijk zeg je abonnement op.
Je wordt dan doorverbonden met een medewerker die je vraagt om toch te blijven.
Geef dan aan dat je uitsluitend wilt blijven als je een HD decoder krijgt met een HDMI aansluiting zonder HD abonnement.
De kans is heel groot dat je net als mij een HDbox krijgt met HDMI en DVR zonder HD abonnement.
Geweldig digitaal beeld. Werkelijk, het kan echt.
En bijkomend voordeel is dat als je BV filmnet 1 hebt of eredivisielive je gewoon de HD kanalen in HD kunt bekijken. 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Dat had ik gelezen, ik vind het alleen nogal raar dat ik moet dreigen om mn abbo op te zeggen terwijl ik een HD kanaal heb (Sport 1) en daar niet een bijbehorende box voor heb voor op de slaapkamer.

(Toevallig had ik voor de woonkamer al een keer per abuis zo'n HD kastje gekregen die ik toen mocht houden, maar ik vroeg me dus af of het niet genoeg justificatie was dat ik nu Sport 1 graag in HD wil kijken op de slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34

13art

Moderator Mobile
t.neut schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:59:
Bij de analoge (foto 1) is het beeld groter en mist het een deel van het beeld en de kleuren zijn anders.
Bij de digitale (foto 2) is het beeld mooi beeldvullend en gedetailleerder ook de kleur is beter.
Beide zijn dus een weergave van het SD beeld daar ik geen HD abonnement heb.
De cisco stuurt wel HDsignaal uit (720P)
Ik heb zelf alles via scart aangesloten hier (omdat ik geen HD ontvanger kreeg) maar bij mij is het beeld niet zo groot hoor. Gewoon netjes op het scherm, dus denk dat er ergens bij jou een instelling dan niet helemaal klopt oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

He, ik heb geen scifi channel meer :/
wft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Sponz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:49:
He, ik heb geen scifi channel meer :/
wft
SyFy Channel zit nog steeds in het Royaal pakket. Ik merkte wel laatst dat je m enige weken al gratis kunt kijken met Starter abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

trek de voedingstekker uit de mediabox, en bel dat je storing hebt, en dat je geen tv kunt kijken op je 2e mediabox. gewoon volhouden dat deze wel netjes aangesloten staat, maar geen signaal hebt.
ze zullen zelf dan zien dat ze geen verbinding met het toestel kunnen maken, en concluderen dat je storing hebt, en een nieuw toestel opgestuurd krijgt. wel vol blijven houden dat je de stekkers er allemaal in hebt ( en Faken dat je de stekker er uit haalt, als ze er om vragen, en weer faken dat je hem er in doet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Japser schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:27:
Dat had ik gelezen, ik vind het alleen nogal raar dat ik moet dreigen om mn abbo op te zeggen terwijl ik een HD kanaal heb (Sport 1) en daar niet een bijbehorende box voor heb voor op de slaapkamer.

(Toevallig had ik voor de woonkamer al een keer per abuis zo'n HD kastje gekregen die ik toen mocht houden, maar ik vroeg me dus af of het niet genoeg justificatie was dat ik nu Sport 1 graag in HD wil kijken op de slaapkamer)
Dat is nu eenmaal het zielige van UPC. Vraag je er netjes om, omdat je maar 1 scart aansluiting op je TV hebt en die voor iets anders nodig hebt dan moet je maar een HD abonnement nemen en anders pech gehad, terwijl anderen (in elk geval 2 vrienden van me) gewoon een SD abo hebben en 'toevallig' wel een box met HDMI kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Ik vroeg me dus af he hoe ik het beste UPC kan benaderen om de 2de mediabox (zo'n brede oude zilveren Thomson meen ik) die ik heb voor in de slaapkamer, te vervangen voor eentje met een HDMI aansluiting
Hoe oud ?? Heeft-ie een display ??
Ik had nog zo'n zwarte Thomson DCI-52 en had laatst problemen met een on-demand film ... gebeld en helpdesker vroeg naar wat er op de display stond .... "display ?" zei ik, want die heeft dat ding niet. "Oh, dan zal ik eerst even regelen dat uw decoder vervangen wordt" ... en ja hoor, 2 dagen later zo'n nieuwe Pace DCR7111 met HDMI (en display).

EDIT: maar je kunt ook pech hebben, lees ik net ...
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=43201.0

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 28-02-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Lekker consequent bij UPC dus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Een paar maanden geleden (december ofzo) Kreeg ik met mijn televisie ineens al mijn zenders digitaal op mijn TV boven (zonder CI+ Module) zo snel als het er was was 't ook weer weg.

Ik kon enkel het basispakket ontvangen digitaal via mijn tv.

Weet iemand wat dr aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 11:34

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:32:
[...]

Dat is nu eenmaal het zielige van UPC. Vraag je er netjes om, omdat je maar 1 scart aansluiting op je TV hebt en die voor iets anders nodig hebt dan moet je maar een HD abonnement nemen en anders pech gehad, terwijl anderen (in elk geval 2 vrienden van me) gewoon een SD abo hebben en 'toevallig' wel een box met HDMI kregen.
Ach jij hebt ten minste een scart aansluiting dat heb ik niet eens. Dus werd gedwongen om met verloopkabels te gaan prutsen om hem aan te kunnen sluiten om mijn tv.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan op mijn Samsung televisie:

CI module uit de tv
Stap 1. Menu, 3e optie (satteliet) --> Antenne: Kabel
Stap 2. Menu, 3e optie (satteliet) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
Stap 3. Menu, 3e optie (satteliet) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM

Menu, 3e optie (satteliet) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Volledig --> Zoeken

De TV vond 234 kanalen.

Ik heb toen mijn televisie uitgezet, de CI+ module erin geplaats en daarna de televisie weer ingeschakeld.
Ik krijg dan de volgende melding: 'Cannot read the Smart Card. Please try reinserting the Smart Card. Should the problem persist visit your local UPC website or contact Customer Service.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Is het niet zo dat ik deze Smart Card moet activeren door UPC?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

Is het al mogelijk UPC te kijken via een mediacenter? Dus via een Anysee etc?
Verder ben ik benieuwd naar Horizon en wanneer het nou eindelijk eens mogelijk is meer dan 2 kastjes per adres te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:32:
[...]

Je kan het ook van UPC zn kant zien, ze hebben nou eenmaal al deze boxen aangeschaft. Als het eenmaal bekend is dat je een nieuwere box kan krijgen d.m.v. van dit excuus dan gaat iedereen het doen.

Als je geen opname functie hebt, heb je een optie door te bellen en te zeggen dat je display kapot is, mocht je toch heel graag een box met HD hebben.

Heb je wel opname functie neem dan twee maanden HD en zeg het weer op. 15 euro zijn je kosten en je hebt een box met HD :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hoi Allemaal, ik heb sinds vandaag het upc alles in één pakket in de regio Eindhoven.

Het internet en de telefoon werken goed ( haal 23 van de 25 mbit en telefonie werkt goed)

Nu heb ik één probleem bij de pace digitale tv decoder valt het beeld elke 15 min even uit +/-2 sec (geluid gaat wel door) en verliest de tv verbinding met de pace box. Hij zit aangesloten via de bijleverde HDMI kabel.

Na het wegvallen komt het beeld ook weer terug en geeft de tv netjes aan 720P 1280*720.

De tv is een Hitachi 32 inch hd ready tv met 2 hdmi poorten die met bijvoorbeeld pc/ blueray perfect werken.

Dit probleem lijkt een beetje op het handshake probleem wat de alle eerste Philips HD decoders hadden van UPC. Iemand een idee of een mogelijke oplossing.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik geef hem even een trapje iemand nog een "oplossing"voor het handschake probleem ?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
cactusman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:56:
Ik geef hem even een trapje iemand nog een "oplossing"voor het handschake probleem ?
Ik raad je aan dezelfde vraag op het gebruikersforum Chelloo - digitv Technisch te stellen. Daar zitten veel meer gebruikers met kennis rondom digitale tv van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds een week of twee bij bepaalde zenders (RTL8 met name) erg veel last van artifacts. Soms gaat het een minuut goed, en dan zit ik weer 10 seconden tegen blokjes aan te kijken. Iemand een idee of UPC de bandbreedte van bepaalde zenders heeft aangepast? Het signaal is goed, volgens de decoder.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
QAM-256, daar is upc op overgegaan voor sommige zenders, en dat heeft gevolgen soms: zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=43352.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 10:41

vooghel

Cunning linguist

Ik heb dat bij BBC 1/2 heel erg; blokjes in beeld, irritante haperingen in het geluid. Vooral door dat laatste valt er soms nauwelijks naar te kijken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Sjah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:12:
QAM-256, daar is upc op overgegaan voor sommige zenders, en dat heeft gevolgen soms: zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=43352.0
Mooi dan. Alleen de laatste anderhalve meter is een crapkabeltje, straks maar eens kijken of ik dat kan verbeteren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Hebben er toevallig meer mensen last van het probleem dat ze ineens meer gen opnames kunnen in plannen op hun UPC decoder? Wij hebben 2 cisco hd dvr boxen hier, maar op beide kunnen we niet meer opnemen! Getest met de app op de iPhone, iPad, tvgids van upc via het web op windows pc en verschillende browsers, via upc box zelf via de guide en het programma zelf (ok en dan opnemen), de laatste zowel niet met de originele afstandsbediening niet als een logitech harmony one.
Dit werkte voorheen alle vlekkenloos maar nu dus echt helemaal niets meer. Iemand een idee wat we nog kunnen proberen om dit euvel op te lossen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
vooghel schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:40:
Ik heb dat bij BBC 1/2 heel erg; blokjes in beeld, irritante haperingen in het geluid. Vooral door dat laatste valt er soms nauwelijks naar te kijken.
Mij is niet bekend dat BBC1/2 op QAM-256 over zou zijn gezet door Upc, maar wie ben ik. Wel weet ik het van de NL comm. zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BaszCore schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:05:
Hebben er toevallig meer mensen last van het probleem dat ze ineens meer gen opnames kunnen in plannen op hun UPC decoder? Wij hebben 2 cisco hd dvr boxen hier, maar op beide kunnen we niet meer opnemen! Getest met de app op de iPhone, iPad, tvgids van upc via het web op windows pc en verschillende browsers, via upc box zelf via de guide en het programma zelf (ok en dan opnemen), de laatste zowel niet met de originele afstandsbediening niet als een logitech harmony one.
Dit werkte voorheen alle vlekkenloos maar nu dus echt helemaal niets meer. Iemand een idee wat we nog kunnen proberen om dit euvel op te lossen hier?
Als je even zoekt bij het forum van Chelloo.com, dan moet je wel een aantal topics over dit probleem kunnen vinden.
Je kunt nog proberen de default settings terug te zetten (via het menu), maar onwaarschijnlijk dat dat helpt.
Wat wel kan helpen is contact opnemen met de helpdesk.
Die zullen dan meestal eerst een format van de hard disk doen, waarbij wel aanwezige opnames verloren gaan.
Als dat niet helpt zal er vermoedelijk een monteur langs moeten komen en wordt eventueel de DVR omgewisseld.
Dat beide boxen tegelijk de geest geven lijkt overigens meer op een administratief probleem, wat de helpdesk ook even na kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Flitzer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:58:
Als je even zoekt bij het forum van Chelloo.com, dan moet je wel een aantal topics over dit probleem kunnen vinden.
Je kunt nog proberen de default settings terug te zetten (via het menu), maar onwaarschijnlijk dat dat helpt.
Wat wel kan helpen is contact opnemen met de helpdesk.
Die zullen dan meestal eerst een format van de hard disk doen, waarbij wel aanwezige opnames verloren gaan.
Als dat niet helpt zal er vermoedelijk een monteur langs moeten komen en wordt eventueel de DVR omgewisseld.
Dat beide boxen tegelijk de geest geven lijkt overigens meer op een administratief probleem, wat de helpdesk ook even na kan kijken.
Bedankt voor je reactie. Wel hadden we inderdaad wat problemen met het account van mijn UPC en dergelijke, dit loopt geemmer loopt nog met UPC, zal even de uitkomst hier van afwachten, hier had ik nog niet aangedacht. Vind het overigens vreemd dat als je problemen hebt met je mijn upc account je ook niet kan opnemen op de box zelf.. Maar het inloggen en dergelijk op de apps en website ging zelf wel goed, alleen de opdracht doorvoeren op de box(en) zelf niet. Ik wacht het even af en zal het hier melden als het inderdaad hiermee te maken heeft (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:58
We zitten te kijken om ons hele abonnement om te gooien. Daarbij van TV royaal naar een stap lager te gaan. Er is maar 1 zender die mijn vrouw kijkt heel af en toe. Dat extra bedrag kunnen we dan beter besteden.
Daarnaast zitten we te kijken of we het "truukje" van een paar maanden HDtv nemen en dan opzeggen gaan doen. Nadeel is wel, dat wanneer er iets met die box gebeurd, je dan natuurlijk de kans hebt een andere te krijgen.
Zit zelf nog te kijken of we wellicht niet zelf een settopbox kunnen aanschaffen of uiteindelijk de scart via de versterker te laten lopen met als nadeel dat je dan de versterker altijd met de tv aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Upc gaat dan eindelijk HD als standaard aanbieden, geen extra kosten. Hoort wel in dit topic thuis d8 ik.

http://www.upc.nl/aanbied.../voordeelpakket-met-50mb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sjah schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:31:
Upc gaat dan eindelijk HD als standaard aanbieden, geen extra kosten. Hoort wel in dit topic thuis d8 ik.

http://www.upc.nl/aanbied.../voordeelpakket-met-50mb/
Dat is nog steeds niet echt duidelijk. Er is daar een uitgebreide discussie op het chello.com forum.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=43565.0

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als dit zo is...
Ik ga het zeker even in de gaten houden. Zou wel heel mooi zijn. Is 14 euro goedkoper dan we nu hebben namelijk.

Zie de oudere pakketten niet meer staan. Volgens mij is dit ter vervanging van de vorige SD versie. Exact hetzelfde wellicht ietsjes duurder.
En als je via de site zelf kijkt en aanklikt bij bestellen dat je al klant bent, wordt je naar een nieuwe pagina (zeggen ze) gestuurd met "andere" opties. Zie daar overigens geen verschil.

[ Voor 60% gewijzigd door Arunia op 28-03-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het lijkt vooral om te concurreren met glasvezelaanbieders.... Dus je zal wel in zon gebied moeten wonen wil je er gebruik van maken.

Als ik in zon gebied had gewoond was ik allang weg geweest bij UPC. Al was het maar om van die achterlijke smartcard restricties af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
KroontjesPen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:11:
[...]
Dat is nog steeds niet echt duidelijk. Er is daar een uitgebreide discussie op het chello.com forum.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=43565.0
Mwah, je hebt het verslag van nspoor toch wel gelezen? Verder heb ik de aanmelding doorlopen, en ging prima, enige waar ik niet op gedrukt heb is voltooien, kortom ook daar niks van een postcodecheck die keek of je in glasvezelgebied zit.
Maar ok, het staat nog niet op Tweakers, jammer, die hadden daar wel een rol in kunnen spelen, volledige duidelijkheid afdwingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 28-03-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik weet niet of dit al eens eerder in dit topic is voorgekomen, maar het overkwam mij en ik weet nu de oplossing, dus deel ik 'm hier:

Probleem:
Nadat ik 3 maanden geleden mijn mediabox had laten vervangen kon ik geen opnames meer op afstand inplannen met behulp van de mobiele website (op mijn telefoon). Het bleek dat in de instellingen de oude smartcard-id nog geregistreerd stond. Ik kon het echter niet zelf aanpassen naar de nieuwe id van de nieuwe mediabox.

Oplossing:
In plaats van proberen de smartcard-id aan te (laten) passen via de mobiele website (http://m.tvgids.upc.nl), moet je het aan laten passen via de gewone tvgids website van UPC:
http://tvgids.upc.nl/TV/
Kies daar inloggen/instellingen/gereed
Op dat moment worden de instellingen geladen (of liever gezegd: geüpdatet).

Helaas zie je op de gewone tvgids website niet of en wat die update heeft gedaan met de smartcard-id.
Log daarom bij wijze van check nog eens in via de mobiele website:
http://m.tvgids.upc.nl
Kies instellinge
Mijn DVR/mediabox
en controleer of de smartcard-id al is aangepast.
Zo niet: probeer het nog een keer en herhaal stap 1 via de gewone website.

Het is een beetje vreemd gedoe en niet goed gedocumenteerd op de UPC site (ik heb geen Q&A kunnen vinden die hier antwoord op gaf), maar dankzij de helpdesk is het mij zo gelukt. Hulde overigens voor de helpdesk die mij kort na mijn mailtje opbelde en doorschakelde naar de juiste persoon.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga vanmiddag proberen nog langs de UPC store te gaan.
We betalen nu bijna 70 euro voor:
Digitale TV, Royaal met PVR
30Mbit internet
telefonie onbeperkt.

We zaten er al over te denken om dit geheel een stukje omlaag te brengen.
Uiteraard internet niet omdat ik de upload niet wil missen (WHS waarbij ik nog wel eens iets bij andere binnen wil hengelen) en mijn vrouw vind dat (gelukkig) niet erg.
Bellen doen we nauwelijks. Eigenlijk hebben we dat meer vanwege dat wij gebeld kunnen worden als er problemen zijn.
Televisie is voor mij niet boeiend, kijk toch nooit en als ik het wel op heb staan, dan zoek ik iets uit wat ik wil zien. Dus geen specifieke zenders. Mijn vrouw daarentegen kijkt heel veel.
We willen uiteindelijk zo veel mogelijk via HDMI aansluiten (dit straks met een Onkyo 679) zodat we de tv met een wandbeugel haaks op de muur kunnen draaien (voor Kinect, Wii en PS Move) zonder dat er tig kabels achter hangen.
Overigens bedenk ik me net dat de hoeveelheid HDMI aansluitingen ook vol zit nu op de tv >_>. Maar goed, dat lossen we wel op. Zal eens kijken of je een HDMI aansluiting van een apparaat in de UPC box kunt steken en door sturen. Zoals met SCART bij deze.

Maar goed, lang verhaal.
We zaten toen te denken om TV royaal naar starter te zetten (mijn vrouw mist dan 1 a 2 zenders die ze soms kijkt), internet gaat omhoog (jammer genoeg de upload niet) en telefonie gaat dan omlaag waardoor we niet meer volledig gratis bellen. Maar dat kleine bedrag is ook niet zo boeiend.

De HDtv aanbieding biedt natuurlijk de HDMI aansluiting waar ik toch al op zat te wachten, is uiteindelijk goedkoper inclusief royaal televisie met DVR. Scheelt iets van een tientje.
Het enige wat ik absoluut niet wil is een ander modem met Wifi. Of die moet in bridge gezet kunnen worden, dan is het niet zo hinderlijk.

Vanmiddag weet ik wellicht meer. (regio Rotterdam 3202)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb mijn pakket (ook regio R'dam) onlangs ook aangepast. Heb het telefonisch gedaan. Strikte instructies gegeven niet mijn modem te vervangen, de huidige werkt en ik wil geen modem/router.

Alles is goed gegaan, maar niet omdat UPC zo goed luistert. Ik kreeg namelijk binnen een week een brief, dat de modem/routers op zijn. Daarom zou ik ter compensatie een wifi router toegezonden krijgen. Ding staat, ongeopend, te wachten tot ik tijd / zin heb om m op Marktplaats te gooien :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Sjah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:51:
[...]

Mij is niet bekend dat BBC1/2 op QAM-256 over zou zijn gezet door Upc, maar wie ben ik. Wel weet ik het van de NL comm. zenders.
Ik weet niet precies wanneer, maar UPC heeft de laatste weken meerdere transport streams omgezet van QAM-64 naar QAM-256. O.a. 2061 t/m 2067 en 2057 zijn aan de beurt geweest, en pas geleden nog (deze week, anders vorige week) heb ik het moeten aanpassen voor 2053. Hierin zitten naast één en Ketnet/Canvas ook BBC1 en BBC2. Zie http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml voor een groter overzicht; voor zover ik kan zien is die site vrij up-to-date op modulaties na.

Even een ander iets. Ik heb een Samsung LE32B650. Niet ondersteund dus. Door het land voor DTV op Duitsland te zetten kan ik alle zenders vinden. Alles werkt ook prima. Echter, sinds we op zomertijd zijn overgestapt geeft de EPG de verkeerde tijd door (1 uur achter). Ik moet mijn TV ook op de oude tijd laten staan, anders klopt er niks van de EPG. Ik heb al contact opgenomen met UPC maar die geven uiteraard mijn TV de schuld (zonder dat ik heb verteld welke TV dat is trouwens). Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand hoe ik het kan oplossen? Ik heb al zitten kijken in de menu's, maar behalve de tijd voor de TV zelf heb ik niks kunnen vinden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:08:
Ding staat, ongeopend, te wachten tot ik tijd / zin heb om m op Marktplaats te gooien :+
Weet je zeker dat dat ding wel van jou is, en niet in bruikleen is gegeven door UPC? Als dat laatste het geval is krijg je een probleem als UPC hem terug wil, bv omdat je je abonnement opzegt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een raar probleem met mijn mediabox van UPC. Het is de versie met HDMI out. Ik heb de mediabox aangesloten via HDMI op mijn Marantz sr6006 en deze weer via HDMI op mijn tv. Als ik dan bijvoorbeeld Sport 1 in HD kijk dan lijkt het wel alsof er onderwater geluiden / schreeching geluiden vanaf komen op de achterste boxen (5.1 opstelling).. Dat is dan alleen bij bijvoorbeeld DTS of Dolby PL II, met multi channel stereo, stereo of auto heb ik wel goed geluid.

Ligt dit aan dat UPC niet alles HD zenders voorziet van HD geluid voorziet? Of heb ik iets verkeerd staan in de receiver?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ik heb gisteren ook mijn abonnement omgezet naar het nieuwe voordeelpakket.
Royaal weggelaten en 120mbit ipv 60Mbit.
Ook aangegeven dat ik geen nieuw modem wil, mijn 3212 doet het perfekt.
Ben benieuwd of alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vrijdag naar de UPC store geweest. Afgezien van dat ze er een hele tijd over deden om erachter te komen dat het om die actie ging ivm glasvezel (en uiteraard ik daar geen recht op heb) kreeg ik wel een aanbieding van 65.50 voor precies dat pakket.
Daar we er niet op vooruit gaan, gaan we dat niet doen.
Denk HD eraf etc. Zou weer wat moeten schelen.

Ik ga nog even de voorwaarden doornemen. Als daar nergens gerept wordt over glasvezel aanbieding, gaat mijn vrouw (om één of andere reden lukt het haar altijd wel :P) even bellen met de UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Robtimus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Weet je zeker dat dat ding wel van jou is, en niet in bruikleen is gegeven door UPC? Als dat laatste het geval is krijg je een probleem als UPC hem terug wil, bv omdat je je abonnement opzegt.
Zat een brief bij waarin staat dat hij echt voor/van mij is :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kan iemand de volgende vraag voor mij beantwoorden s.v.p.!

Bij het installatie pakket kreeg je ook CAT 5e kabels. Moeten deze retour wanneer je weggaat bij UPC?
Ik kan de kabels wel gebruiken, maar ik wil ze dan het liefst op lengte maken. Dat ga ik natuurlijk niet doen wanneer het allemaal heelhuids retour moet bij het beëindigen van het abonnement.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Freakster86 schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:39:
Kan iemand de volgende vraag voor mij beantwoorden s.v.p.!

Bij het installatie pakket kreeg je ook CAT 5e kabels. Moeten deze retour wanneer je weggaat bij UPC?
Ik kan de kabels wel gebruiken, maar ik wil ze dan het liefst op lengte maken. Dat ga ik natuurlijk niet doen wanneer het allemaal heelhuids retour moet bij het beëindigen van het abonnement.

Thx!
Nee, alleen modem + adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ah das mooi! Ga ik nu lekker knippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Arunia schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:16:
Vrijdag naar de UPC store geweest. Afgezien van dat ze er een hele tijd over deden om erachter te komen dat het om die actie ging ivm glasvezel (en uiteraard ik daar geen recht op heb) kreeg ik wel een aanbieding van 65.50 voor precies dat pakket.
Daar we er niet op vooruit gaan, gaan we dat niet doen.
Denk HD eraf etc. Zou weer wat moeten schelen.

Ik ga nog even de voorwaarden doornemen. Als daar nergens gerept wordt over glasvezel aanbieding, gaat mijn vrouw (om één of andere reden lukt het haar altijd wel :P) even bellen met de UPC.
Vandaag nog een hd medewerker van UPC aan de lijn gehad en iedereen kan gebruik maken van de nieuwe abonnementen. Je krijgt dan alleen de korting niet de eerste maanden. Staat ook zo in op de pagina.
Ik neem toch het 50mbit abo. Snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Robtimus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:09:
Echter, sinds we op zomertijd zijn overgestapt geeft de EPG de verkeerde tijd door (1 uur achter). Ik moet mijn TV ook op de oude tijd laten staan, anders klopt er niks van de EPG. Ik heb al contact opgenomen met UPC maar die geven uiteraard mijn TV de schuld (zonder dat ik heb verteld welke TV dat is trouwens).
Verrassend genoeg belde UPC mij vandaag omdat ze blijkbaar meer soortgelijke klachten hebben gehad. Ik was natuurlijk niet thuis dus moest ik eerst maar mijn TV een factory reset geven (*zucht* ik ga die zenders wel voor de 5e keer in een maand herinstalleren...) en dan zouden ze me later deze week terugbellen. Het zal me benieuwen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02-2023
Robtimus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:09:
Echter, sinds we op zomertijd zijn overgestapt geeft de EPG de verkeerde tijd door (1 uur achter). Ik moet mijn TV ook op de oude tijd laten staan, anders klopt er niks van de EPG.
Via http://dtvmonitor.net/?tree=2980;

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/forum/upc_tot.png

DVB maakt intern altijd gebruik van UTC tijd, ook in de EPG. De actuele tijd wordt verstuurd in twee tabellen, de Time and Date Table (TDT, verplicht) en Time Offset Table (TOT, optioneel). De laatste kan ook informatie geven over de lokale time-offset per land, oftewel hoeveel tijd de decoder bij UTC moet optellen/aftrekken om op de juiste tijd te komen. Verder kan er in staan wanneer de volgende overgang zomer/wintertijd is.

Volgens de TOT van UPC leven we nu 1 uur voor op UTC, en dat is toch echt twee uur. en ook de time of next change staat nog op 25 mrt 2012

Ter vergelijk de correcte TOT van Ziggo, waarin te zien is dat 28 okt. de zomertijd weer voorbij is.;

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/forum/ziggo_tot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Volgens mij mag ik mezelf wel een schouderklopje geven :9 Ik heb namelijk vorige maand telefonie eruit gegooid na een jaar alles-in-1 te hebben gehad.

Als ik het namelijk goed begrijp kom ik 1. in aanmerking voor die superdeal (iedereen eigenlijk ;)) en 2. omdat ik er een dienst bij neem 3 maanden 50% korting.

Van:
-digitale tv
-25Mb internet
à 27,- p/m

Naar:
-digitale tv + hd (eindelijk een grote plasma :D)
-50Mb internet
-bellen
à 30,- p/m

We zitten in een 'studentenhuis'. De vaste kabel en radio lasten betaald de huurbaas. Nu vraag ik mij af hoe ze die 50% korting gaan verrekenen? Gewoon alles 50% korting 3 maanden lang of is die korting anders opgebouwd?

-edit-
Er lijken nogal wat haken en ogen te zitten aan deze aanbieding. Ik heb het topic op chello.com helemaal doorgenomen en daar lijkt het niet bij iedereen te lukken.
-
  • Aanbieding enkel geldig voor mensen in glasvezelgebied. Staat echter nergens in de AV. Gelijke behandeling iemand? |:(
  • Verplicht(?) modem en router in 1. Dus je oude domme modem, wat hier perfect werkt fyi, moet dan weg. Veel mensen zien dit als nadeel.
-

[ Voor 25% gewijzigd door Freakster86 op 03-04-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
coob schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:06:
[...]

Vandaag nog een hd medewerker van UPC aan de lijn gehad en iedereen kan gebruik maken van de nieuwe abonnementen. Je krijgt dan alleen de korting niet de eerste maanden. Staat ook zo in op de pagina.
Ik neem toch het 50mbit abo. Snel zat.
Thanks,

Dan ga ik vandaag gewoon via de site me aanmelden voor die actie.

Wel vaag als iedereen er gebruik van kan maken dat het dan niet standaard op de site staat.

Jij woont niet in een glasvezel gebied?

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 03-04-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Bedankt voor de info. Het leek me al zo goed als onmogelijk dat het aan mijn TV zou liggen, en na een zender-reset is het probleem inderdaad niet opgelost. Als ze me deze week terugbellen dan zal ik ook aangeven dat hun TOT afwijkt, al zou het me verbazen als ze daar iets mee doen. Waarschijnlijk weten ze niet eens wat dat inhoudt, ze waren de vorige keer ook al verbaast toen ik over transport streams en modulaties begon.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag 2e mail van UPC gekregen.
Op Chelloo werd er iets gezegd over prijsdiscriminatie, maar of dat hier ook zo is. Als ik bekijk wat prijsdiscriminatie in houd, lijkt het er wel op.
Ben nu aan het bedenken in hoeverre ik wil pogen om het alsnog te krijgen. Ben namelijk qua stabiliteit etc wel blij met UPC. Maar alles wat beter kan, kan beter natuurlijk.
Maar goed. Kan nergens echt duidelijkheid krijgen of anderen buiten glas gebied ook die aanbiedingen er door hebben gekregen.

Maar goed, kan me voorstellen dat ik als een meut over kom nu. :P
Daarbij moet de mediabox ook gewisselt worden omdat deze regelmatig vast loopt.
Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie op ons bericht. U geeft aan dat u gebruik wilt maken van de actie "Fiber-to-the-Home".

Ik kan mij voorstellen dat u gebruik wilt maken van de actie "Fiber-to-the-Home". Helaas kunnen wij u de actie niet aanbieden, gezien u niet in het glasvezelgebied woont. De actievoorwaarden kunt u lezen op https://www.upc.nl/pdf/up...en-superdeal-06052012.pdf. In de actievoorwaarden wordt het volgende aangegeven: "Kijk op upc.nl/bestekeus voor prijzen, lokale beschikbaarheid en keuzemogelijkheden". Uit onze gegevens blijkt dat de actie nog niet in uw gemeente wordt aangeboden. Excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee van dienst te zijn. Heeft u toch nog specifieke vragen? Dan beantwoord ik deze graag.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx
Klantenservice UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Robtimus schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor de info. Het leek me al zo goed als onmogelijk dat het aan mijn TV zou liggen, en na een zender-reset is het probleem inderdaad niet opgelost. Als ze me deze week terugbellen dan zal ik ook aangeven dat hun TOT afwijkt, al zou het me verbazen als ze daar iets mee doen. Waarschijnlijk weten ze niet eens wat dat inhoudt, ze waren de vorige keer ook al verbaast toen ik over transport streams en modulaties begon.
Maar als die tijd verkeerd woord doorgestuurd hoe kan het dan dat mijn tv wel de juiste data krijgt? dus gewoon optijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Heb jij een CI+ module of een mediabox? Als je een CI+ module hebt, wat heb je dan voor TV?
Mijn TV is officieel niet ondersteund, dus misschien speelt dat mee. Wel heb ik van een UPC medewerker gehoord dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, en een TV merk die het probleem ook heeft is LG (hij vroeg of ik toevallig een LG had).

Trouwens erg typisch van UPC - het zou eerst aan mijn TV liggen dus UPC zou er niks aan doen, maar toen er meer mensen hetzelfde probleem meldden gingen ze opeens wel actie ondernemen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02-2023
devil-strike schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:38:
[...]

Maar als die tijd verkeerd woord doorgestuurd hoe kan het dan dat mijn tv wel de juiste data krijgt? dus gewoon optijd.
De tijd wordt juist doorgestuurd (in UTC), alleen de informatie over hoeveel de decoder daarbij moet optellen/aftrekken is nog niet aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/forum/upc_tot.png
Op zich heeft een TV hieraan genoeg informatie om te zien dat het nu na de time_of_change (ingangsdatum zomertijd) is, en dat er nu twee uur bij UTC opgeteld moet worden. Ik vermoed dat het een implementatiefout in de TV van Robtimus is dat deze altijd de local_time_offset pakt, zonder eerst te kijken of de huidige datum voor of na de time_of_change ligt.

Maar het is voor UPC natuurlijk een kleine moeite om even deze local time offset descriptor aan te passen, ik vermoed dat het daarna wel goed getoond wordt.

Wat ook mis kan gaan is dat een TV op een ander land (niet NLD) ingesteld is. Dan is deze offset descriptor voor de TV niet van toepassing, en moet deze genegeerd worden. Dan weet de TV dus niet dat de zomertijd is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Was er iets bekend van een software update voor de zilveren Thomson sd dvr?

Had 'm vandaag helemaal vasthangen en hij wilde het pas na 4 handmatig geforceerde software updatepogingen weer doen. De EPG gaf de afgelopen dagen voor NL 1-3 ook geen programma's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

digitalekabeltv schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:52:
Wat ook mis kan gaan is dat een TV op een ander land (niet NLD) ingesteld is. Dan is deze offset descriptor voor de TV niet van toepassing, en moet deze genegeerd worden. Dan weet de TV dus niet dat de zomertijd is ingegaan.
En je hebt nu net de exacte reden genoemd. Mijn TV moet ik op DE zetten om zo nog de zenders te kunnen vinden*. Natuurlijk gebruikt hij dan niet de NL instellingen. Ik zal er dus helaas mee moeten leven.

* Zoals al gezegd is mijn TV niet supported. Zelfs met de nieuwste firmware vindt hij geen enkele digitale zender als ik hem automatisch laat zoeken. Handmatig zoeken werkt ook niet omdat ik dan niet de juiste gegevens (frequentie, modulatie, etc) kan invoeren.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 10:41

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:40:
Na een tweet van mij ben ik gebeld door UPC, en raadden ze aan om eerst de coax-kabel te vervangen door een betere. De andere kabel die ik thuis had liggen was ook bouwmarktkwaliteit en verhielp het probleem niet. Nu heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0MSXVJl9JaQa81cTF28N6YAY/medium.jpg
en op het eerste gezicht lijkt het alsof het probleem hiermee verholpen is :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
koka 799, beter ga je het niet krijgen :P

Zijn er hier mensen die al gebruik hebben gemaakt van de Superdeal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Freakster86 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:29:
Zijn er hier mensen die al gebruik hebben gemaakt van de Superdeal??
Ja, de 120Mb (http://www.upc.nl/aanbied...voordeelpakket-met-120mb/)

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 11-04-2012 22:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb je zo'n Thomson wifi modem gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, met behoud van mijn huidige hardware, heb 'geupgrade'. Ik had al alles los, 60Mb + hdr-royal + bellen 's avonds&weekend. Ben dus nu over gestapt naar de 120Mb superdeal + onbeperkt bellen, echter geen royal tv meer.
Met onze belkosten van ~10€ per maand ben ik met dit abbo 16€ goedkoper uit dan wat ik had.
(mocht ik toch weer tv royal willen dan is dat maar 4€ extra)

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 11-04-2012 23:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wacht maar tot PostNL met de epc 3925 voor je deur staat. Weigeren zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga vandaag maar gewoon het pakket van 58 euro bestellen. Eigenlijk geen zin in allerlei mogelijke problemen. Enige reden voor HDtv zou voor mij zijn dat we de andere box krijgen zodat we maar 1 kabel naar de tv hebben uiteindelijk.
Scheelt ook weer een heleboel. Ondertussen hopen dat ze in Spijkenisse eindelijk eens glasvezel neer gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Sinds de afgelopen 3 dagen heb ik rare problemen met mijn UPC. Gister geprobeerd 'Transformers' te kijken maar was geen doen. Blokken, Frames die blijven hangen.... En dat ga al de afgelopen 3 dagen zo. Bij HD erger dan bij 'normaal' digitaal. Maar blijf erg vervelend. Ook Inet niet stabiel, vooral bij een torrentje zomaar ineens alle verbindingen weg... meerdere malen site opnieuw laden voordat hij verbinding heeft.

Geen idee wat er loos is, zijn er meerdere mensen die dit hebben? (En nee ik woon niet in de buurt van Amsterdam.... Maar Rotterdam/Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bij mij blokte ook een paar zenders en na veel zoeken bleek mijn versterker kaduuk.
Nu werkt alles prima zonder versterker.
Ik heb ook het voordeelpakket aangevraagd maar wacht daar nu al 1,5 week op.
Eigen schuld want ik had eerst 120mbit genomen en daags erop toch veranderd naar 50mbit. En dat vraagt om problemen natuurlijk.
Ik kreeg een nieuw modem thuis maar die mag ik gewoon retour sturen.
Wil mijn 3212 niet kwijt.

Het is inderdaad wel duidelijk dat alleen mensen in glasvezelgebied van de speciale prijzen gebruik kunnen maken. Hier is echter geen glas mogelijk maar ik kreeg wel de flyer van UPC in de bus.
En volgens de hd mag ik wel gebruik maken van de actie.

[ Voor 22% gewijzigd door coob op 12-04-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
xppn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:51:
Gister geprobeerd 'Transformers' te kijken maar was geen doen. Blokken, Frames die blijven hangen....
:+ Die blokken zijn de Transformers :+
coob schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:25:
Ik kreeg een nieuw modem thuis maar die mag ik gewoon retour sturen.
Wil mijn 3212 niet kwijt.
Even een paar vragen;
Je hebt een wifi modem ontvangen?
Getekend voor ontvangst?
KS heeft jou gezegd dat je 'm terug mag sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Even een vraagje over het terug kijken van Ned 1,2 en 3.

Ik heb echt vaak dat er een storingsmelding in beeld komt of dat er programma's gewoon helemaal niet tussen staan. Ook soms uit het niets blokjes in beeld terwijl ik alleen maar hoogwaardige kabels heb liggen door het hele huis.

De stroom van de decoder afhalen en overnieuw beginnen heeft ook geen nut en zonder verdere wijzigingen doet hij het even later ineens weer dus er is geen peil op te trekken.

Het is trouwens in omgeving Rotterdam en er zijn genoeg dagen dat hij het wel doet , maar dus zo instabiel als het maar kan. Meer mensen last van ? (gehad ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Freakster86 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:32:
[...]

:+ Die blokken zijn de Transformers :+

[...]

Even een paar vragen;
Je hebt een wifi modem ontvangen?
Getekend voor ontvangst?
KS heeft jou gezegd dat je 'm terug mag sturen?
Heb een WiFi modem gekregen en ervoor getekend ja. Schoonmoeder dan want die pastte op.
Ik had ook afgesproken met de hd dat ik geen nieuw modem wilde en dat was geen probleem, alleen schijnt een andere afdeling de aanvragen af te handelen en die hebben toch een modem gestuurd.
Even gebeld en ze gaan een retourdoos naar me toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
coob schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:25:
[...]

Heb een WiFi modem gekregen en ervoor getekend ja. Schoonmoeder dan want die pastte op.
Ik had ook afgesproken met de hd dat ik geen nieuw modem wilde en dat was geen probleem, alleen schijnt een andere afdeling de aanvragen af te handelen en die hebben toch een modem gestuurd.
Even gebeld en ze gaan een retourdoos naar me toe sturen.
Ja, dat wifi modem wil ik dus ook buiten de deur houden, net als iedereen op chelloo.com :P Geen behoefte aan dat onding. Ik wil gewoon mijn huidige 'domme' modem behouden.

Op zich apart dat de KS jou je oude modem (zonder wifi neem ik aan?) laat houden aangezien het wel in de AV staat vermeld, hoewel je daar ook over kunt discussiëren.
• In het geval u al internet van UPC heeft met een geschikt modem waarmee zowel draadloos kan worden geïnternet als ook vast (met draad), dan behoudt u uw huidige modem. Mocht uw huidige modem niet geschikt zijn voor de snelheid die u bestelt, dan krijgt u een nieuw modem waarmee zowel draadloos kan worden geïnternet als ook vast (met draad).
• Indien u beschikt over een modem dat alleen voor vast internet geschikt is (alleen met draad) en u 25Mb internet van UPC neemt of behoudt dan behoudt u uw huidige modem. Wilt u toch draadloos internet, dan heeft U een router nodig.
Mijn modem verschaft draadloos internet door het naar mijn router te sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik woon in een glasvezel gebied, maar ik moet zeggen dat deze aanbiedingen maken het verleidelijk om weer terug naar UPC te gaan. Wat betreft TV vind ik de kabel nog steeds beter dan het TV over de glasvezel, alleen het internet over de glasvezel zal ik dan wel missen.

Ben altijd tevreden geweest over UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En het is eindelijk voor elkaar.
50Mbit op mijn oude vertrouwde Cisco 3212.

-edit-

Ik zie nu dat je ook op postcode kunt checken of je in aanmerking komt voor de actie.
http://www.upc.nl/pakketten/

[ Voor 45% gewijzigd door coob op 12-04-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik reageer hier niet zo vaak maar, ik wil ook even zeggen dat ik erg BLIJ ben met UPC.
En dan heb ik nog maar het basis abbo met basis internet.
Nou, ik vlieg letterlijk over het net. Nu heb ik ook een goede linksys router, maar toch dit is wel eens anders geweest bij concurenten van UPC.

Ze zijn niet goedkoop, maar wat ze leveren is zeker in verhouding met wat je er voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Yup, ik ben ook ERG tevreden met Upc, haal al 10+ jaar altijd mijn max, lig er hooguit 2x per jaar uit. Heb ook telefonie niks over te klagen, altijd goed. En laatst mijn Mediabox omgewisseld omdat ik dacht dat mijn Thomson defect was, zonder morren kreeg ik een mooie Pace mee, wat als voordeel heeft dat ik nu via HDMI kabeltje kijk, toch mooier.
Enige puntje van kritiek is het premium wat ze voor HD vragen, ik zal daar voor die 7.50 niet (en waarschijnlijk nooit) op ingaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 14-04-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Je woont toevallig niet in een glasvezel gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nope, ben op de hoogte van deze actie, maar die vlieger gaat niet op. En dan nog, weet niet of ik er wel op ingesprongen was, weinig zin om een wifi-modem van de postbode te krijgen overhandigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Die heb ik ook gekregen maar na 1 telefoontje met de HD mag ik zonder problemen gewoon mijn oude modem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Sjah schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:47:
Enige puntje van kritiek is het premium wat ze voor HD vragen, ik zal daar voor die 7.50 niet (en waarschijnlijk nooit) op ingaan.
Vind ik ook het grootste gemis bij UPC. Ik hoop dat ze toch zsm overstag gaan. Helaas woon ik niet in glasvezel gebied al zijn er wel plannen voor om het op te starten. Voor 3 euro extra 27 HD zenders en 50MB ipv 25MB lijkt me niet verkeerd maar om nu 7,50 en 2/3 euro meer te betalen voor 50MB en HD tv nee bedankt. Ik heb wel al een HD box van ze staan dus ben er wel klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Beakzz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:22:
Even een vraagje over het terug kijken van Ned 1,2 en 3.

Ik heb echt vaak dat er een storingsmelding in beeld komt of dat er programma's gewoon helemaal niet tussen staan. Ook soms uit het niets blokjes in beeld terwijl ik alleen maar hoogwaardige kabels heb liggen door het hele huis.

De stroom van de decoder afhalen en overnieuw beginnen heeft ook geen nut en zonder verdere wijzigingen doet hij het even later ineens weer dus er is geen peil op te trekken.

Het is trouwens in omgeving Rotterdam en er zijn genoeg dagen dat hij het wel doet , maar dus zo instabiel als het maar kan. Meer mensen last van ? (gehad ? )
PC 2652 is de laatste tijd ook bagger, HD stottert en Uitzending gemist die amper werkt. Gelukkig is internet wel in orde maar echt fijn is het niet. As we speak zijn de HD zenders niet te doen. Dus dan maar de normale digitale zenders..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hier een "nieuwe" UPC abonnee :)

Voorheen alleen TV basis gehad en een i'net lijntje, maar sinds ik met mijn vriendin samenwoon hebben we ook een digitaal TV pakket afgesloten.
Leuk, maar uiteraard niet zonder problemen (dat is overigens niet UPC-specifiek, maar gewoon een algemeen groot-bedrijf-probleem).

Ten eerste, en dat is eigenlijk de schuld van de postbezorger (ook van een groot bedrijf...), is onze box ontvangen door buren (en dus direct geactiveerd). "Handtekening op naam!" zegt men, nou ja, mooi niet. Gelukkig heb ik geen probleem met de buren en stond een paar dagen later de boel in mijn eigen huisje te draaien, maar het klopt natuurlijk niet 100%

Hiep hoi! Lekker weer snel internetten en TV kijken... Hoewel... Op het moment dat de TV aangaat, reageert de afstandsbediening van de mediabox niet meer, en de knoppen ook niet meer! Lekker dan. Handmatige software update van de box geprobeerd zoals vermeld op de website, maar helaas zonder resultaat. Ik hoop vanmiddag een nieuwe box binnen te krijgen.

En toen zaten we op de bank bij TV 2 (ja, TV 1 is de slaapkamer :)), maar erg veel signaal komt daar niet door binnen ;( Geen enkele analoge zender zonder een flinke lap ruis, helaas. Tijd voor een versterkertje wellicht?

Maar naast een versterker zouden we op zich ook de digitale zenders wel gewoon op TV 2 willen bekijken. We hebben in principe al voor het ontvangen van de zenders betaald tenslotte. Maar daar heb je blijkbaar nog een tweede kastje + smartcard voor nodig á €4 p/maand. Kan dat niet goedkoper? Of met een eenmalige aanschaf van een niet al te belachelijk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thrackan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:
En toen zaten we op de bank bij TV 2 (ja, TV 1 is de slaapkamer :)), maar erg veel signaal komt daar niet door binnen ;( Geen enkele analoge zender zonder een flinke lap ruis, helaas. Tijd voor een versterkertje wellicht?

Maar naast een versterker zouden we op zich ook de digitale zenders wel gewoon op TV 2 willen bekijken. We hebben in principe al voor het ontvangen van de zenders betaald tenslotte. Maar daar heb je blijkbaar nog een tweede kastje + smartcard voor nodig á €4 p/maand. Kan dat niet goedkoper? Of met een eenmalige aanschaf van een niet al te belachelijk bedrag?
Het lijkt me eerder dat het signaal bij jullie in huis gewoon bagger is.
Dit met het probleem van je eerste box lijkt mij.

Denk dat je je bekabeling eens na moet lopen. Een versterker zal het dan niet voor jullie oplossen om boven normaal tv te krijgen. Hoe is de verbinding zonder box ertussen boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het signaal is inderdaad flut, daar ga ik de komende tijd maar eens aandacht aan besteden...

Wel wil ik (uiteindelijk) toch kijken of ik in 1 of beide tv's een CI+ module kan prakken.
Het gaat hier om 2 Samsung B-series TV's:
LE32B530 P7NXXH
LE32B450 C4WXXN

Beiden staan niet op de officiele ondersteunde lijst van UPC, maar ik denk dat de bovenste nog wel eens kans heeft om te kunnen werken. Tijd voor research dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Thrackan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:35:
Het signaal is inderdaad flut, daar ga ik de komende tijd maar eens aandacht aan besteden...

Wel wil ik (uiteindelijk) toch kijken of ik in 1 of beide tv's een CI+ module kan prakken.
LE32B530 P7NXXH
LE32B450 C4WXXN

Beiden staan niet op de officiele ondersteunde lijst van UPC, maar ik denk dat de bovenste nog wel eens kans heeft om te kunnen werken. Tijd voor research dus :)
Heb je dit al gelezen gaat niet over jou toestellen die je eventueel wel kopen maar wel handig om te weten klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Vandaag was de mute knop op de UPC mediabox geactiveerd (vraag me niet hoe dat kon gebeuren) en kon die niet met de afstandsbediening worden gedeactiveerd, want de AB is inmiddels ingesteld op de mute knop van de TV.

Oplossing:
1) Druk op de [UPC] knop
2) Druk tegelijkertijd op [OK] en [Rode knop] en wacht tot de [UPC] knop twee keer knippert
3) Druk op 993 en wacht tot de knop twee keer knippert
4) Druk op Volume+ (linksboven OK)
--> Hierna is de AB weer ingesteld op de volumeinstellingen van de box
5) Druk daarna op op Mute (luidsprekertje linksonder OK) en mute verdwijnt.

Nu moet de AB weer terug op de volumeinstellingen van de TV:
Herhaal stap 1-3
4) Druk op [TV] en wacht tot [TV] twee keer knippert
--> Hierna is de AB weer ingesteld op de volumeinstellingen van de TV

Hoop dat hiermee ook anderen zijn geholpen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

mjl

Ugh

Hiep hoi! Lekker weer snel internetten en TV kijken... Hoewel... Op het moment dat de TV aangaat, reageert de afstandsbediening van de mediabox niet meer, en de knoppen ook niet meer! Lekker dan. Handmatige software update van de box geprobeerd zoals vermeld op de website, maar helaas zonder resultaat. Ik hoop vanmiddag een nieuwe box binnen te krijgen.
Dat komt omdat de TV (LED toevallig) IR straling afgeeft die stoort met het IR signaal van de mediabox. Een nieuwe box zal dus niet helpen. De volgende stap is dat de helpdesk je een stikkertje gaat sturen op op de ontvanger te plakken, verhelpt de verstoring van het signaal wel, echter het bereik van de afstandsbediening wordt beperkt tot 1 a 2 meter.... Dan sturen ze een monteur die de boel weer omruilt, maar zodra je 's avonds TV kijkt gaat het weer mis (het achtergrond licht speelt nl. ook een rol). Uit eindelijk na een maand de helpdesk bellen 5 boxen verder en 3 bezoeken van een monteur komen ze tot inzicht: je krijgt de interactive HD box zonder bij te betalen. Vervolgens zit je weer uren aan de telefoon omdat ze toch het abonnement met interactive TV bij je afschrijven (tja u kunt de standaard box terug krijgen maar met de HDD ontvanger moet u dat toch betalen). Uiteidenlijk krijg je gelijk, maar over een maand of 6 schrijven ze opeens weer het duurdere abonnement af....

Ik hoop dat ze bij jou het wel snel en netjes oplossen, mijn ervaring is bovenstaande ...
The_Sukkel schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:33:
Vandaag was de mute knop op de UPC mediabox geactiveerd (vraag me niet hoe dat kon gebeuren) en kon die niet met de afstandsbediening worden gedeactiveerd, want de AB is inmiddels ingesteld op de mute knop van de TV.

Oplossing:
1) Druk op de [UPC] knop
.....
--> Hierna is de AB weer ingesteld op de volumeinstellingen van de TV

Hoop dat hiermee ook anderen zijn geholpen...
Een extra remote van UPC in huis is daar ook handig voor.....

[ Voor 15% gewijzigd door mjl op 25-04-2012 08:54 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pierre61 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:45:
[...]

Heb je dit al gelezen gaat niet over jou toestellen die je eventueel wel kopen maar wel handig om te weten klik
Cool! Voor dit soort trucs kom ik dus op Tweakers :) Helaas niet voor mijn TV's, maar wel eentje om te onthouden!
mjl schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:50:
[...]

Dat komt omdat de TV (LED toevallig) IR straling afgeeft die stoort met het IR signaal van de mediabox. Een nieuwe box zal dus niet helpen. De volgende stap is dat de helpdesk je een stikkertje gaat sturen op op de ontvanger te plakken, verhelpt de verstoring van het signaal wel, echter het bereik van de afstandsbediening wordt beperkt tot 1 a 2 meter.... Dan sturen ze een monteur die de boel weer omruilt, maar zodra je 's avonds TV kijkt gaat het weer mis (het achtergrond licht speelt nl. ook een rol). Uit eindelijk na een maand de helpdesk bellen 5 boxen verder en 3 bezoeken van een monteur komen ze tot inzicht: je krijgt de interactive HD box zonder bij te betalen. Vervolgens zit je weer uren aan de telefoon omdat ze toch het abonnement met interactive TV bij je afschrijven (tja u kunt de standaard box terug krijgen maar met de HDD ontvanger moet u dat toch betalen). Uiteidenlijk krijg je gelijk, maar over een maand of 6 schrijven ze opeens weer het duurdere abonnement af....

Ik hoop dat ze bij jou het wel snel en netjes oplossen, mijn ervaring is bovenstaande ...
Geen LED maar LCD, maar als het IR-straling betreft, moet dit probleem opgelost kunnen worden dmv afscherming en/of de box en TV ver uit elkaar zetten lijkt me?
Inderdaad, het probleem doet zich 's avonds vaker voor en is dan ook hardnekkiger :Y

Ook hiervoor kom ik dus zo graag op Tweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Thrackan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:35:

LE32B530 P7NXXH
LE32B450 C4WXXN

Hier en eerder in dit topic hier ook nog wat oplossingen voor niet door UPC gecertificeerde Samsung tv. Wat algemene info vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Hmm, dat algemene topic ook 'ns doorgesneld, en ik zie dat interactieve Tv niet mogelijk is met CI+. Nou kan ik dat toejuichen, wat interesseert mij dat stomme verdienmodel van Upc nou, op 1 ding na: Uitzending gemist. Da's best jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Overigens: Ik las ook op het Chelloo forum, alsmede op het UPC forum, dat men niet zonder extra kosten de Mediabox zou kunnen inwisselen voor een CI+ module bij UPC. Echter vertelt de klantenservicemeneer die ik gisteren aan de lijn had dat dit geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
Ik was helemaal niet bekend met de super deal, maar dit klinkt erg aantrekkelijk. Ik betaal nu € 64,- per maand, inclusief royaal en onbeperkt bellen en zou die twee diensten dan niet opnieuw afsluiten, maar overstappen naar de super deal 120mbps. Dat is dan € 65,- per maand.

Sinds vandaag heb ik nieuwe bekabeling en een actieve versterker, dus ik ben niet meer bang dat mijn kabelsignaal onvoldoende is.

Als ik overstap, wil ik mijn mediabox SD inruilen voor een CI+ HD, ik neem aan dat ik dat bij het bestellen bij de klantenservice kan aangeven. Nou lees ik hier ook veel over het modem. Ik heb nu een Arris 502 modem en neem aan dat ik deze, gelet op de maximum snelheid, niet kan behouden. Kan ik bij de klantenservice aangeven graag een Cisco 3212 te willen ontvangen of wordt dat niet gehonoreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Woon je wel in glasvezelgebied?

En dan, ga er maar vanuit dat je verzoek voor de 3212 niet goed doorkomt/ genegeerd wordt, en je dus een 3925 krijgt. Wat ik dan ook iedereen aanraad is naar de upc-winkel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:18
Sinds gisteren een nieuwe tv. Deze heeft ci+. Morgen eens bellen met upc om de decoder met hd weg te doen en ci+ ervoor in de plaats te nemen. Weet iemand of dat zomaar kan zonder nieuw abo af te sluiten? Is voor tijdelijke periode gezien we glasvezel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Pannekoek81 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:31:
Sinds gisteren een nieuwe tv. Deze heeft ci+. Morgen eens bellen met upc om de decoder met hd weg te doen en ci+ ervoor in de plaats te nemen. Weet iemand of dat zomaar kan zonder nieuw abo af te sluiten? Is voor tijdelijke periode gezien we glasvezel krijgen :)
Voor zover ik weet vervallen dan eventuele kortingen die je had (omdat je je abo wijzigd) en je gaat opnieuw een jaar abonnement aan. Zie ook iemand anders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:18
Hmm ok. Dan blijft de decoder nog maar even staan. Nieuw abo heeft geen zin. Thnx Funrider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Ik begin het nu wel een beetje zat te worden. Om de zoveel minuten valt het digitale beeld weg met de melding 'gecodeerd signaal'. Na 10-15 sec keert het weer terug.

TV is een Samsung UE32D6530 (laatste firmware) icm met de CI+ module van UPC. De tv is gecertificeerd door UPC op hun site.

Helaas is bij geen van beide partijen goede support te krijgen. Samsung komt met de gebruikelijke tips als "installeer de laatste firmware", "reset de tv instellingen" etc. Voor de rest leggen ze de schuld bij UPC. Die op hun beurt weinig anders zeggen dan "controleer de kabels", "reset de tv instellingen" etc. en aanraden op met Samsung contact op te nemen.

Ik kan een monteur laten komen, maar indien er niks met de CI+ module is moet ik even 70,- voorrijkosten betalen. Dat risico neem ik maar even niet. Alhoewel Analoge tv en NED 1 digitaal het wel altijd doen zonder storingen (die niet via de CI+ module lopen).

Het volgende topic op UPC forums bevat allemaal mensen met dezelfde problemen, maar geen echte oplossingen:

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6344

Heeft iemand hier wellicht de gouden tip?

[ Voor 13% gewijzigd door Sander H op 28-04-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zou naar de upc winkel gaan en gewoon een andere module vragen, kan me voorstellen dat je het risico van die 70 niet wilt nemen. Denk namelijk ook wel dat het aan je module ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dennis schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:22:
Ik was helemaal niet bekend met de super deal, maar dit klinkt erg aantrekkelijk. Ik betaal nu € 64,- per maand, inclusief royaal en onbeperkt bellen en zou die twee diensten dan niet opnieuw afsluiten, maar overstappen naar de super deal 120mbps. Dat is dan € 65,- per maand.

Sinds vandaag heb ik nieuwe bekabeling en een actieve versterker, dus ik ben niet meer bang dat mijn kabelsignaal onvoldoende is.

Als ik overstap, wil ik mijn mediabox SD inruilen voor een CI+ HD, ik neem aan dat ik dat bij het bestellen bij de klantenservice kan aangeven. Nou lees ik hier ook veel over het modem. Ik heb nu een Arris 502 modem en neem aan dat ik deze, gelet op de maximum snelheid, niet kan behouden. Kan ik bij de klantenservice aangeven graag een Cisco 3212 te willen ontvangen of wordt dat niet gehonoreerd?
Wordt wel gehonoreerd maar je krijgt toch een nieuw modem thuis.
Mijn oppas had hem hier aangenomen maar ik heb hem niet aangesloten want dan word je nieuwe abo geactiveerd op het nieuwe modem.
Dus HD bellen met de vraag of ze het nieuwe abo op het huidige modem willen activeren en dan ben je klaar.
Zo ging het bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49

Voorheen alleen TV basis gehad en een i'net lijntje, maar sinds ik met mijn vriendin samenwoon hebben we ook een digitaal TV pakket afgesloten.
Leuk, maar uiteraard niet zonder problemen (dat is overigens niet UPC-specifiek, maar gewoon een algemeen groot-bedrijf-probleem).

Ten eerste, en dat is eigenlijk de schuld van de postbezorger (ook van een groot bedrijf...), is onze box ontvangen door buren (en dus direct geactiveerd). "Handtekening op naam!" zegt men, nou ja, mooi niet. Gelukkig heb ik geen probleem met de buren en stond een paar dagen later de boel in mijn eigen huisje te draaien, maar het klopt natuurlijk niet 100%

Kan zijn dat je TV het infrarood signaal verstoort en de nieuwe mediabox dit probleem niet gaat oplossen. Lijkt er wel op zoals jij het beschrijft. Mocht de nieuwe mediabox hetzelfde probleem hebben vraag dan bij de helpdesk om infrarood stickers deze kunnen ze je toesturen.

Tweede mediabox kan niet goedkoper want je hebt hem in bruikleen en daar vragen ze gewoon geld voor :)
coob schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:25:
[...]

Wordt wel gehonoreerd maar je krijgt toch een nieuw modem thuis.
Mijn oppas had hem hier aangenomen maar ik heb hem niet aangesloten want dan word je nieuwe abo geactiveerd op het nieuwe modem.
Dus HD bellen met de vraag of ze het nieuwe abo op het huidige modem willen activeren en dan ben je klaar.
Zo ging het bij mij iig.
Zijn oude modem actief laten heeft geen nut. Hij heeft een Arris die kan die snelheden niet aan.

[ Voor 13% gewijzigd door spookz0r op 28-04-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
spookz0r schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:29:

Tweede mediabox kan niet goedkoper want je hebt hem in bruikleen en daar vragen ze gewoon geld voor :)
Toch klinkt huren een stuk duidelijker dan bruikleen, en er wel geld voor vragen.
Bij UPC heb ik voor internet een modem in bruikleen, maar dat kost geen geld per maand.
In ieder geval niet zichtbaar.
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.