Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Digitale TV problemen UPC CI+ en Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

• boeboe1
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-04-2012
Beste Tweakers,

Ik ben bijna 3 weken bezig geweest om mijn Samsung UE32D6510 aan de praat te krijgen met digitale TV via de CI+ module van UPC.
Ik had hem gekocht bij Redcoon, en daar doet men alsof ze van niets weten dat zij TV’s verkopen die niet werken met het digitale netwerk van UPC. Veel van hun TV’s zijn een “Europees model” en die werken niet standaard met UPC. Je hebt dus gewoon een hele dure “Analoge TV”….

Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen met hulp van data verstopt in dit forum en anderen.
Ik zet het maar even bij elkaar, dan wordt het voor anderen makkelijker :).

Mijn model:
UE32D6510WSXXH (de H staat voor Hongarije)

Stap 1:
Ga de landcode van je EU TV wijzigen in een NL TV (dit staat al ergens op tweakers, hieronder geciteerd):

In de navolgende post beschrijf ik hoe ik de landencode van mijn TV heb gewijzigd.

*** WAARSCHUWING - BAKSTEEN ALARM ***

Om de landencode te wijzigen dien je in te breken in de fabrieksinstellingen. Wijzigingen in je fabrieksinstellingen kunnen er toe leiden dat je TV het niet meer doet en je achterblijft met een hele dure baksteen. Wees echt heel erg voorzichtig, je doet dit op eigen risico en bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Weet ook niet hoe het zit met eventueel vervallen van garantie.

Om in de fabrieksinstellingen te komen.

Met de TV uit, druk achter elkaar op de toetsen INFO - MENU - MUTE - POWER.
Nu zou je in de fabrieksinstellingen moeten zijn.
LET OP: navigeer alleen door de instellingen heen met de omhoog en omlaag pijl van je afstandsbediening. Zodra je met de links en rechts pijl gaat werken, heb je de betreffende instelling al geselecteerd en misschien al onbedoeld wijzigingen aangebracht.
Kies "Optie" en in de lijst met instellingen die je nu ziet staat ook "Local Set", dit is je landencode.

Aanpassen local set
Samsung heeft dit nog eens dubbel beveiligd door deze optie standaard uit te schakelen. Om deze in te schakelen en te kunnen wijzigen dien je op je afstandsbediening de toetsen "factory" en "3speed" in te toetsen. Deze heb je niet zitten alleen op de afstandsbediening van de Samsung Service Monteurs....

Via onderstaande link kun je een programmaatje downloaden waarmee je deze afstandsbediening emuleert. Draai dit programma op een computer die is verbonden met hetzelfde netwerk als waarop je TV is aangesloten. (Je moet je TV dus eerst in een netwerk hangen. Puur een HDMI kabel verbinden werkt niet!) Verbindt programma met TV en je kunt nu de TV bedienen met dit programma. Klik op de toetsen "factory" en "3speed" en local set kan nu worden gewijzigd.

http://www.rainerullrich.de/samsung/

Local set stond bij mij ingesteld op "EU". Allerlei opties waren bij mij mogelijk: EU-Frankrijk, EU-Duitsland, Colombia, Vietnam, etc. Natuurlijk stond Nederland er niet tussen, dus gekozen voor EU-Benelux.

TV weer uitgezet en aangezet, vervolgens naar kanaal en daar stond land al ingesteld op "Nederland". Vervolgens CI+ module geïnstalleerd. Kon nu gelijk kiezen voor operator en UPC aangevinkt, kon eerst niet. TV vond nu gelijk alle digitale kanalen van UPC, eerst niet.

With special thanxx to RU and Pyradonis, you are the men!

Stap 2:
Nadat je de TV op EU-Benelux gezet hebt moet je in DIT fabrieksinstellingen menu een “factory reset” doen. Andere manieren om een reset te doen zijn 10 seconden op EXIT drukken, maar dit werkt niet voldoende. Het moet in het fabrieksmenu waar je met “info-menu-mute-power” in komt.
Je kunt checken of je het goed gedaan hebt door te kijken of de “purchase date” aangepast is, naar een andere datum. Als je TV al de goede tijd heeft zal hij de verkoopdatum aanpassen naar vandaag..

Stap 3:
Doorloop nu de normale installatie die opkomt als je de TV aan zet. Aan het eind plaats je de CI+ module en deze zou nu gewoon moeten werken.

Tenslotte nog wat USB stick info met timeshift / opnemen:
- Timeshift en opnemen met een USB stick geeft problemen, omdat vaak de schrijfsnelheid te laag is.
- USB 3.0 is nog niet gesupport;
- Zoek een stick USB 2.0 met een grote lees en schrijfsnelheid.

Bij mij werkt de “Patriot XPorter Rage 32.0 GB Quad Channel” prima. Lees en schrijfsnelheid zit rond de 25 Mb/sec. (bij alternate voor ongeveer 35 euro)

Succes ermee

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Hhhmmm , zou fit topic willen uitbreiden met de vraag: kan je van een webshop verwachten dat je NL-model krijgt, en van welke dan? Vast wel van de duurdere zoals Raf.nl, maar wat mag je van het goedkoopste shopje wat we allemaal blind kiezen, verwachten?
Heb zelf een Toshiba ooit bij een eendagsshop gehaald, is in Polen gemaakt, zal vast wel ook dit euvel hebben, maar dat is er een zonder CI+, dus dit vraagstuk speelt bij mij niet.

toch iets om op te letten als ik naar een grotere flatscreen ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abraiker
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-03-2015
Via iBood.nl heb ik de UE40ES6570S gekocht maar dit bleek dus ook de XXH te ipv de XXN en inderdaad werkt dit dus niet in combinatie met mijn CI+ module van UPC.

Zou het niet gewoon mogelijk zijn om hier een XXN van te maken door de nieuwste firmware van de samsung site te download en installeren? Zie:
http://www.samsung.com/nl...downloads?downloadName=FM

• ROHoekstra
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-10-2014
Ik kan alleen niet voor eu benelux kiezen, maar alleen voor EUonly of EUall. hierdoor werkt het volgens mij niet. kan dit hem aaan firmware liggen?? ik heb een le37c650 btw

graag een reactie, ik zou het graag werkend zien, zonder elke keer zenders hoeven te zoeken.

alvast dank

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True