• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
Inhoudsopgave
Inleiding
Line-up 2010
Line-up 2011
Line-up 2012
Hotelmenu
Urencheck
Vorige delen
Handige links
(links naar) Reviews
Handleidingen
Prijzen (links naar pricewatch)
Updates
Inleiding
Dit topic is bedoeld voor de discussie/vragen/nieuws etc. over alle plasma tv's van Panasonic.
Dit topic is het vervolg op het topic van 2010-2011. Een nieuw jaar een nieuwe start, en als er informatie beschikbaar komt over de nieuwe modellen van Panasonic zal die hier gepost worden.
Als je nieuwe informatie hebt, post het in dit topic, of DM me.
Line-up 2010
Om de TS nog een beetje compact te houden in dit topic alleen een overzicht van de line-up van 2011-2012. Voor de line-up van 2010 kun je kijken in het vorige topic: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Line-up 2011
Bron
Er zijn tot nu toe 4 tv's aangekondigd, en het is wel duidelijk dat Panasonic verwacht dat 3D echt door gaat breken in 2011, want maarliefst 3 van de 4 tv's zijn 3D!

Panasonic VT30 (Full HD 3D)

Deze foto's zijn gemaakt door Barca, Rallufff en macgiver909 alle credits naar hen!
Panasonic P65VT30 1Panasonic P65VT30 2Panasonic VT30 3Panasonic VT30 4Panasonic VT30 5Panasonic VT30 6
Panasonic VT30 7Panasonic VT30 8Panasonic VT30 9Panasonic VT30 2Panasonic VT30 12Panasonic VT30 11
The VT30 models will be available in 55 inch size in April and 65 inches in May.

Panasonic GT30 (Full HD 3D)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door Neonnova, alle credits naar hem!
Panasonic GT30 1Panasonic GT30 2Panasonic GT30 3Panasonic GT30 4Panasonic GT30 5Panasonic GT30 6
Panasonic GT30 7Panasonic GT30 8Panasonic GT30 9Panasonic GT30 10Panasonic GT30 11Panasonic GT30 12
Panasonic GT30s will be available in March in the 50 and 55-inch screen sizes.
The 60 and 65 inches will be available in April.

Panasonic ST30 (Full HD 3D)

The ST30s will be available later this month in the 42, 46, 50 and 55-inch screen sizes. The 60 and 65 inch sizes will be available in April.

Panasonic G30 (Full HD)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door roeru117, alle credits naar hem!
Panasonic G30 1Panasonic G30 2Panasonic G30 3Panasonic G30 5Panasonic G30 4Panasonic G30 6 (achterkant)

Panasonic S30 (Full HD)

The S30s will be available this month in the 42, 46, 50-inch sizes The 60-inch will arrive in April.

Hier een overzichtje van alle features:

In de MediaZine (tijdschrift van Media Markt) van april 2011 staat een stuk over de nieuwe plasma'a van Panasonic.
Line-up 2012
Panasonic heeft er voor 2012 gekozen om als typenummers geen V/G/S(T)40 te kiezen (wat wel logisch zou zijn t.o.v. de V/G/S(T)30 van vorig jaar. In Japan is dit een ongeluksgetal, dus zo vreemd is het niet. Alle types in 2012 hebben dus V/G(T)50 in de naam.
Er worden in 2012 5 nieuwe plasma-tv's door Panasonic uitgebracht. Deze tv's zijn allemaal standaard geschikt voor 3D. Bron.

Panasonic VT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Ultra Panel
•THX gecertificeerd
•4 HDMI poorten
•Touch Pad Remote Controller
•Snel schakelend fosfor paneel
•Cloud-based Viera Connect platform
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•3D Real Sound met 8 speakers
•SFccc Calibration Mode met Advanced Calibration
•55 inch, 65 inch

Panasonic GT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Pro Panel
•Touch Pad Remote Controller
•THX gecertificeerd
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•4 HDMI poorten
•50 inch, 55 inch, 60 inch, 65 inch

Panasonic ST50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Pro Panel
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•3 HDMI poorten
•50 inch, 55 inch, 60 inch, 65 inch

Panasonic UT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Wifi-Ready
•2 HDMI poorten
•42 inch, 50 inch, 55 inch, 60 inch

Panasonic XT50 features:
•Plasma TV
•HD-Ready
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Wifi-Ready
•2 HDMI poorten
•42 inch, 50 inch

Hotelmenu
Bron: http://www.tv-installeren.nl/vip/panasonic-hotel-menu.html
Met behulp van het Panasonic Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [- Volume] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

LET OP! Bedenk goed wat je verandert, bij een verkeerde instelling kan alleen een service monteur van Panasonic de instellingen herstellen. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele reparatiekosten.

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

- Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

- Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee namelijk instellen hoe hard de TV kan.

- Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN! Zie afbeelding 2)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur (zijn kosten aan verbonden)!

- Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
- Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Urencheck
Met de urencheck kun je zien hoeveel uur de tv al aan heeft gestaan, en hoe vaak de tv aan en uit is gezet.
  1. Houd de -/V toets op de zijkant van de tv ingedrukt en druk 3 keer op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening.
    Het Service Menu zal nu verschijnen.
  2. Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1 keer op 2 en dan op OK te drukken.
  3. Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
  4. Houd nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de tv er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de tv aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je tv zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Vorige delen
• 2009: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6
• 2010: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
• 2011: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Handige links
Instellingen
Break-In DVD (inspelen) downloaden

Firmware Update: VT30E te flashen naar de 1.520 FW
• Het bestandje om te flashen is hier (50MB) te vinden.
• Zet het firmware bestandje op een usb-stick of SD-kaart
• Stop hem in de tv en je ziet het volgende:

Let Op: Dit flashen is op eigen risico! Het gaat meestal goed, maar er is altijd een kans(je) dat het fout gaat!
Reviews
Modellen 2010:
• Ook voor deze informatie van 2010 kun je in het oude topic kijken: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Modellen 2011
Cnet.com: Panasonic VT30 review
HDTVtest: Panasonic VT30 review
Panasonic GT30 review
Panasonic ST30 review
Panasonic S30 review
Panasonic G30 review

Modellen 2012:
3DtvMagazine.nl
reviews: Hands-on: Viera VT50 met Neo Plasma Black 2500
Handleidingen
Modellen 2010
• Ook voor deze informatie van 2010 kun je in het oude topic kijken: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Modellen 2011
Panasonic VT30 handleiding
Panasonic GT30 handleiding
Panasonic ST30 handleiding
Panasonic G30 handleiding
Panasonic S30
Prijzen (links naar pricewatch)
Modellen 2010

Modellen 2011
Panasonic VT30 prijzen
Panasonic GT30 prijzen
Panasonic ST30 prijzen
Panasonic G30 prijzen
Updates
Topic gestart: 23-01-2012

• yannickie111
Ik hoop dat Panasonic nog van die plaatjes maakt, zoals van de line-up vorig jaar.
Dan is het voor mij wat makkelijk om een goede TS te maken, maar alle info staat er in ieder geval in.

Als iemand een model uit de 2012 serie heeft gekocht, en hij wil foto's met ons delen, prima, stuur me dan ook even een pm, dan zet ik ze in de TS.

En als iemand (met fotosoep-skills) zich geroepen voelt om een leuk bannertje te maken, ik ben slecht met photoshop, dan houd ik me ook aanbevolen :)

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
zou het jammer vinden als er geen 42 inch meer komen. 50"is gewoon te groot voor mijn woonkamer en vriendin :P

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03 22:24
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:14:
zou het jammer vinden als er geen 42 inch meer komen. 50"is gewoon te groot voor mijn woonkamer en vriendin :P
Helaas voor mij ook. De tv is dan bijna groter dan de kamer :P

• matty___
das_phantom schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:16:
[...]

Helaas voor mij ook. De tv is dan bijna groter dan de kamer :P
maar ik kan het mij bijna niet voorstellen. Ik denk dat 42 en 46 het meest verkochte format is in europa. als je dan alleen het laagste model met deze maten uitvoert schiet je je zelf wel behoorlijk in de voet

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:24
42" formaten komen beschikbaar in Europa. Ik kan alleen zo snel de bron niet terug vinden :(

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 14:10

Cpt-Cholo

I did it again...

*bookmarked*

Ben eens benieuwd naar de eerste reviews. Btw de Amerikaanse site is net upgedate met tal van info http://panasonic.net/avc/viera/us2012/product/gt_plasma.html

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 15:16
Omdat het vorige topic op slot is gegaan stel ik mijn vraag nog 1 keer, omdat ik bang ben dat niemand anders meer reageert :P

Ik ben dus op zoek naar een Panasonic plasma TV. De TV wordt voornamelijk gebruikt om te gamen, TV en films mee te kijken. 3D hoeft van mij niet want dat ga ik toch nooit gebruiken.
Mijn budget alles wat tussen de €400 en €800 valt.

Hier een linkje naar alle modellen waartussen ik twijfel: http://goo.gl/C1El0

Ik zou erg graag jullie meningen willen horen.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 00:32
masterrobo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:01:
Omdat het vorige topic op slot is gegaan stel ik mijn vraag nog 1 keer, omdat ik bang ben dat niemand anders meer reageert :P

Ik ben dus op zoek naar een Panasonic plasma TV. De TV wordt voornamelijk gebruikt om te gamen, TV en films mee te kijken. 3D hoeft van mij niet want dat ga ik toch nooit gebruiken.
Mijn budget alles wat tussen de €400 en €800 valt.

Hier een linkje naar alle modellen waartussen ik twijfel: http://goo.gl/C1El0

Ik zou erg graag jullie meningen willen horen.
Dan zou ik voor de 46" G30 gaan. Beste Panasonic plasma zonder 3D.

Canon, Apple & Samsung spul

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:28
Cpt-Cholo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:53:
*bookmarked*

Ben eens benieuwd naar de eerste reviews. Btw de Amerikaanse site is net upgedate met tal van info http://panasonic.net/avc/viera/us2012/product/gt_plasma.html
Verwacht ze eind April, die reviews. VT50 zal eind mei in winkels liggen (is elk jaar zo). En dan wachten totdat de 2013 lijn wordt aangekondigd, dan zijn de bugs eruit.

• masterrobo
nadroJ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:16:
[...]

Dan zou ik voor de 46" G30 gaan. Beste Panasonic plasma zonder 3D.
Bedankt voor je reactie!

Maar wat is het verschil dan tussen deze 2:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G30E

pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G30

Als ik zo naar de specs kijk lijkt de goedkopere beter :o.
Het prijsverschil is namelijk €200.- voor 4 inch?

• yannickie111
masterrobo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:41:
[...]
Bedankt voor je reactie!

Maar wat is het verschil dan tussen deze 2:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G30E

Als ik zo naar de specs kijk lijkt de goedkopere beter :o.
Het prijsverschil is namelijk €200.- voor 4 inch?
Is beide een G30, die staat voor europees als ik me niet vergis?
Met of zonder E is dezelfde tv dacht ik.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:45
yannickie111 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:44:
[...]

Is beide een G30, die staat voor europees als ik me niet vergis?
Met of zonder E is dezelfde tv dacht ik.
Precies zoals je het zegt. Eigenlijk beetje jammer dat ze allebei in de PW staan, zorgt alleen maar voor verwarring.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• wverveer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
Vanaf wanneer zijn de 2012 modellen beschikbaar?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 14:31

Rudios

Lost in space?

Zoals ook eerder hier in dit topic al vermeld wordt; rond mei/eind mei. Precieze datums zijn uiteraard nog niet bekend.

[Voor 25% gewijzigd door Rudios op 24-01-2012 00:18]

Whole lot of stars ***

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op deze site staat alles over 2012, wat nieuw is.

http://panasonic.net/avc/viera/us2012/index.html

[Voor 19% gewijzigd door brommer1 op 24-01-2012 14:32]

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

9 postjes hoger maakte ik al een link naar de amerikaanse website

hier nog een franse post vol info http://www.lesnumeriques....c-plasma-sujet_1656_1.htm

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:49

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Rossi46 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Precies zoals je het zegt. Eigenlijk beetje jammer dat ze allebei in de PW staan, zorgt alleen maar voor verwarring.
De ene is 42" en de andere is 46".....

En hij wil weten of dat het enige verschil is, of dat er meer verschillen zijn.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 19:05
Mediamarkt heeft zijn BTW weg ermee actie nu lopen, En dat is voor mij het moment om bij de concurentie te gaan kijken voor een TV. (Ik heb het niet zo op mijn lokale mediamarkt, Nog het bedrijf in het algemeen.)

Nu vind ik €600,- Max wel genoeg voor een tv, En zijn er zo snel gekeken twee opties:
De 42ST30 en 42G30.
De G30 heeft een THX modus en meer calibratie opties/instellingsmogenlijkheden.
De ST30 heeft 3D en een betere filter voor als je in een verlichte ruimte zit.

Ik zit op een kamer met een vloerstaande lamp (halogeen?) die achter de TV en vrij gedimt staat tijdens het gamen en helemaal uit als ik tv of film kijk.
Gamen is voor mij het belangrijkst (Xbox360/PS3) en dat gaat op mijn 37pv7 ook al prima, Zij het dat de resolutie van het scherm mij steeds vaker tegenstaat. (Full HD is dus een must ook al ondersteunen de Xbox360 en PS3 dat haast nooit native, 1024x786 is ook niet alles en zeker niet op mijn kijkafstand van één tot twee meter.)
TV en film is daarop ook geen probleem.
De 37pv7 staat Cinema mode, contrast en helderheid staan halverwege en heel soms gaat de heldeheid naar 0.
Van belang is dus dat de g30/st30 ook gedimt kunnen worden.
Ik zie mijzelf van 3d geen gebruik maken zolang dat met een bril moet, Het gaat mij dus puur om de 2D prestaties van bijde schermen.

Ik heb momenteel de tijd niet om tot detail uit te zoeken welke voor mij de betere is en heb zojuist wel even gegoogled maar geen bevredigend andwoord kunnen vinden, aangezien deze actie en dus de lage prijzen die deze twee tv's in mijn budget brengen tijdelijk zijn is er enige haast bij.
Vandaar dat mijn vraag aan jullie is, Welke van deze twee is voor mij de betere keuze?
Vragen als: Ga ik de betere (licht)filter van de ST30 missen als ik voor de G30 kies of zal daar geen verschil in opmerken omdat er geen lichtbron in de tv kan reflexteren?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Rossi46
Controleer eerste even of "jouw" MediaMarkt de Panasonic's wel mee laat doen aan de actie. Op de website van de MediaMarkt staat namelijk dat alle NeoPlasma's niet mee doen, maar in Rotterdam Centrum worden een aantal wèl met korting verkocht.

Verder zat ik met precies hetzelfde "probleem". Ik heb uiteindelijk voor de ST30 gekozen. En eigenlijk ging mij dat puur om de extreem lage inputlag (16ms) en het feit dat de ST30 wordt geleverd met het Infinitive Black Pro filter. Nou heb ik de G30 en de ST30 nooit direct naast elkaar kunnen vergelijken, maar wel de S30 en de ST30. En het verschil was wat zwartwaarden betreft, in een gedeelte van de winkel dat normaal verlicht was (dus niet zoals bijvoorbeeld in de MM), goed zichtbaar. Zwart werd grijs en er zat een "vieze" soort spiegeling op de S30. Nou heeft de G30 een beter filter dan de S30, maar een slechter filter dan de ST30. Dus hoe groot dat verschil tussen die twee zal zijn weet ik niet, wel dat ik echt zwart heel belangrijk vind.

Wat je mist bij de ST30 zijn kalibratie mogelijkheden en de THX modus. Dus als je van plan bent om je tv te laten kalibreren dan is de G30 de beter optie. Voor de rest vond ik de best mogelijk zwartwaarden (zonder kalibratie) belangrijker dan eventueel iets accuratere kleuren dmv de THX modus. Daarom vond ik de ST30 de betere koop. Maar ik moet toegeven dat ik ook heel lang getwijfeld heb.

Overigens zul aan beide tv's een goede koop hebben, dus wees niet bang om te kiezen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 26-01-2012 09:57]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
die 42st30 staat nu voor 578 euro bij mm online.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

MM utrecht
panasonic tx p 42G30 was 649 nu 545,38
panasonic tx p 42GT30 was 849 nu 719,45
panasonic tx l 42E30 was 679 nu 570,39

andere modellen heb ik niet gezocht/bekeken. ik ga vanmiddag nog een keertje kijken

ora et labora

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
Hoe lang duurt die actie eigenlijk? Want wellicht moet ik dan nu maar alvast de G30 kopen, want die prijzen zijn wel erg aantrekkelijk.
Helaas kan ik de tv wel dan pas vanaf/na maart gebruiken.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Spurlie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:53:
Hoe lang duurt die actie eigenlijk? Want wellicht moet ik dan nu maar alvast de G30 kopen, want die prijzen zijn wel erg aantrekkelijk.
Helaas kan ik de tv wel dan pas vanaf/na maart gebruiken.
ik meende 3 dagen. do vrij za?
maar op=op :(

ora et labora

• Rossi46
mrc4nl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:51:
MM utrecht
panasonic tx p 42G30 was 649 nu 545,38
panasonic tx p 42GT30 was 849 nu 719,45
panasonic tx l 42E30 was 679 nu 570,39

andere modellen heb ik niet gezocht/bekeken. ik ga vanmiddag nog een keertje kijken
Om de keuze nog lastiger te maken, de 42ST30 is in de MM te R'dam Centrum nu 545,35 :P

Dat is de reden dat ik uiteindelijk toch weer voor een ST30 gekozen heb. Had deze oorspronkelijk terugbracht om voor een GT30 te gaan, welke ik dan wilde laten kalibreren. Maar dat zou bij elkaar bijna het dubbele gaan kosten van wat ik nu voor een ST30 betaal.
mrc4nl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Het geldt t/m zondag. Als jouw MM dan open is natuurlijk. Ik dacht dat je artikelen die niet meer leverbaar zijn ook tegen de actieprijs kunt bestellen, maar zeker weten doe ik dat niet.

[Voor 20% gewijzigd door Rossi46 op 26-01-2012 14:47]

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

voor de enthousiastelingen van de nieuwe series: hier heeft iemand zelf wat interviews afgenomen aan de panasonicstand

http://www.hometheatersha...50-vt50-2.html#post491130

• masterrobo
Rossi46 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:46:
Controleer eerste even of "jouw" MediaMarkt de Panasonic's wel mee laat doen aan de actie. Op de website van de MediaMarkt staat namelijk dat alle NeoPlasma's niet mee doen, maar in Rotterdam Centrum worden een aantal wèl met korting verkocht.

Verder zat ik met precies hetzelfde "probleem". Ik heb uiteindelijk voor de ST30 gekozen. En eigenlijk ging mij dat puur om de extreem lage inputlag (16ms) en het feit dat de ST30 wordt geleverd met het Infinitive Black Pro filter. Nou heb ik de G30 en de ST30 nooit direct naast elkaar kunnen vergelijken, maar wel de S30 en de ST30. En het verschil was wat zwartwaarden betreft, in een gedeelte van de winkel dat normaal verlicht was (dus niet zoals bijvoorbeeld in de MM), goed zichtbaar. Zwart werd grijs en er zat een "vieze" soort spiegeling op de S30. Nou heeft de G30 een beter filter dan de S30, maar een slechter filter dan de ST30. Dus hoe groot dat verschil tussen die twee zal zijn weet ik niet, wel dat ik echt zwart heel belangrijk vind.

Wat je mist bij de ST30 zijn kalibratie mogelijkheden en de THX modus. Dus als je van plan bent om je tv te laten kalibreren dan is de G30 de beter optie. Voor de rest vond ik de best mogelijk zwartwaarden (zonder kalibratie) belangrijker dan eventueel iets accuratere kleuren dmv de THX modus. Daarom vond ik de ST30 de betere koop. Maar ik moet toegeven dat ik ook heel lang getwijfeld heb.

Overigens zul aan beide tv's een goede koop hebben, dus wees niet bang om te kiezen ;)
Waar heb je kunnen vinden hoeveel input lagg die TV heeft?
En ook ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2 modellen:
http://www.bcc.nl/product/panasonic-txp42st30e

Wil vooral erop gamen.

• Sato
Zal hem niet bij de mediamarkt kopen maar bij de BCC.
Verder zat ik met precies hetzelfde "probleem". Ik heb uiteindelijk voor de ST30 gekozen. En eigenlijk ging mij dat puur om de extreem lage inputlag (16ms) en het feit dat de ST30 wordt geleverd met het Infinitive Black Pro filter.
Is die dan lager dan bij de G30?

Tja, Op mijn 37pv7 kun je de helderheid en contrast aanpassen en dat is het wel zo'n beetje, Naast dynamisch, standaard en cinema mode's. (Waarbij de tv bij mij op cinema staat. En de rest allemaal in het midden.)
Dus minder calibratie opties op de ST30 moeten geen probleem zijn, Zeker niet als daar een snellere response time tegenover staat.

En met dat laatste zul je inderdaad gelijk hebben, Het zullen bijde zeer goede TV's zijn.
Ik ga nog even verder googlen, In elk geval bedankt voor je reactie.

• Rossi46
Er zijn een aantal sites die tv's heel grondig reviewen. Hier even wat voorbeelden.

HDtvtest.co.uk
- G30
- ST30

AVforums.com
- G30
- ST30

Maar, één ding is wel tricky. Ze reviewen eigenlijk altijd een tv die ze gekalibreerd hebben. En ik weet niet hoeveel verschil het maakt met een niet gekalibreerde tv. Al heeft het kalibreren geen invloed op bijvoorbeeld de input lag (waar Pana's overigens sowieso erg sterk in zijn).

• Sato
@ Rossi46,

De reviews zijn duidelijk, Bijde zeer goede tv's.
Ik ga morgen even kijken bij de lokale Saturn of ze bijde modellen hebben staan, Opdat ik de zwartwaardes/het getoonde beeld even kan vergelijken. Aan de hand daarvan zal ik mijn keuze maken. (Het twijvelpunt zit hem in die filter en of ik daar verschil in ervaar.)
Mocht het zo zijn dat ze de G30 niet hebben staan dan zal mijn keuze automatisch naar de ST30 gaan. (Het verschil in inputlag is echter verwaarloosbaar, Dus ik vergelijk ze liever eerst even.)

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 13:03
Mensen,

Ik heb zelf een TXP-42GT30 apart laten zetten die ik voor 785 euro kan kopen (bij een vaste winkel) is deze tv in jullie ogen een goede of de beste optie voor dat geld of is de G30 toch interessanter?

Ik moet wel zeggen dat ik het design van de GT 30 mooier vind dan van de G30 en denk dat ik ook de GT30 wil om toekomstvoorbereid te zijn voor 3d.

Ik hoor graag even jullie mening voor ik definitief tot koop over ga.

• Rossi46
jerrot schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:08:
Mensen,

Ik heb zelf een TXP-42GT30 apart laten zetten die ik voor 785 euro kan kopen (bij een vaste winkel) is deze tv in jullie ogen een goede of de beste optie voor dat geld of is de G30 toch interessanter?

Ik moet wel zeggen dat ik het design van de GT 30 mooier vind dan van de G30 en denk dat ik ook de GT30 wil om toekomstvoorbereid te zijn voor 3d.

Als je de GT30 kunt en wilt betalen en twijfelt tussen die of de G30 dan is de GT30 natuurlijk de betere keuze. Lijkt me vrij simpel. Het is zeker een mooi ding. Al vind ik de chrome rand langs het paneel niet zo handig gekozen, maar dat is een detail.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

jerrot schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:08:
Mensen,

3d is leuk maar 3-5 brillen erbij en je bent een arm man.
Met dat geld kun je een lg met passive techniek kopen. Wat echt heel vet is :9

Oja en mn vader heeft een 42g30 besteld bij platte tv discounter in Groningen. Is pw staat 580 maar op de site bij betaling 550. :D

[Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 26-01-2012 23:45]

ora et labora

• jerrot
@rossi, voor mij is niet super duidelijk wat er nou echt heel veel beter is aan de GT30 dan de G30 behalve wat instellingen. En de rand vind k persoonlijk mooier van de gt30. En is er naast deze panasonics nog iets beters/vergelijkbaars in deze prijsrange eigenlijk dat je weet ?

@mrc4nl als ik 3d ga kijken is het hooguit met 2 brilletjes :p k heb nog geen gezin :p

• masterrobo
Ik kan echt niet kiezen tussen de TX-P42G30 en TX-P42ST30......
De ST30 heeft de voordelen: 3D, lagere input lagg en een betere schermlaag. Nadelen: Calibratie niet mogelijk en geen THX.

De G30 heeft een iets lagere prijs (€20 verschil), THX modus en volop calibratie mogelijkheden.
Nadelen: hogere input lagg en geen 3D.

Over 3D maak ik me niet zo druk want dat ga ik misschien toch niet eens gebruiken, maar het is wel mooi meegenomen. Het gaat mij eerder om de lage input lagg en ietsje beter panel vs THX modus en calibratie mogelijkheden....
Ik heb al een tal van reviews gelezen maar het lukt gewoon niet om de knoop door te hakken.
Echt een zeeeeeeer lastige dit......

[Voor 23% gewijzigd door masterrobo op 27-01-2012 03:30]

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 10:49
mrc4nl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Dat is niet geheel waar. Heb gisteren een 46GT30 besteld bij de MM in Hengelo. Deze was niet uit voorraad leverbaar maar hebben ze gewoon besteld.

Prijs na BTW korting: €965,50

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 21:43
Wij hebben gisteren (naar veel wikken en wegen) besloten om over te gaan tot de aankoop van een GT30. Nou heb ik alleen de volgende vraag. Volgens de verkoper moest ik nog een WIFI adapter aanschaffen om gebruik te maken van de functionaliteiten, terwijl ik toch sterk het idee had dat die bij dit type werd bijgeleverd.

Als ik in de ST kijk, zie ik een plaatjes van de adaptar erbij geplaatst. Ik heb de tv in reservering dus kan de doos niet open maken, maar kan iemand hier mijn vermoeden bevestigen en dat ik die aparte wifi adapter helemaal niet nodig heb (is toch 100 euro dat ding)? Of misschien zie ik iets over het hoofd, dan hoor ik dat ook graag.

Edit: net contact gehad met Panasonic en het blijkt dat alleen bij de VT een lan adapter wordt bijgeleverd. Ook bij de GT moet deze er los bij worden gekocht. Dit betekend dat er een foutje in de TS staat.

[Voor 15% gewijzigd door Miss_80 op 27-01-2012 11:59]

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:49
Bij mijn G30 werd er geen meegeleverd maar ik heb hem niet nodig gehad, heb gewoon een netwerkkabel in de -wèl-standaard- RJ45 gestoken. Volgens mij heeft de GT30 toch (ook?) geen functies die Wifi-specifiek zijn?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 21:43
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:28:
Bij mijn G30 werd er geen meegeleverd maar ik heb hem niet nodig gehad, heb gewoon een netwerkkabel in de -wèl-standaard- RJ45 gestoken. Volgens mij heeft de GT30 toch (ook?) geen functies die Wifi-specifiek zijn?
Klopt er kan inderdaad gewoon een netwerkkabel in, maar ik heb geen poorten meer over op de Router tenzij ik een switch tussen de htpc en de tv zit. Dan zou ik het ook bedraad af kunnen.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 00:32
Gewoon even een switch kopen dan en alles op de switch aansluiten en een enkel kabeltje op de router (schijnt te router te ontlasten, vraag me niet precies hoe dat zit)

Canon, Apple & Samsung spul

• Rossi46
Je kunt ook gewoon bepaalde wifi dongles kopen. Ze werken echter niet allemaal. Sowieso eentje van Netgear volgens mij wel. Google helpt je hier wel bij denk ik.

• Sato
Nou, Vanavond ben ik bij de Saturn hier in Heerhugowaard geweest.
En na even zoeken op de TV afdeling de 42G30 gevonden (stond nog net niet op de grond), De 42ST30 hadden ze niet staan (Ook niet in een andere grote.)
De G30 stond naast de 42VT30 en bijde stonden ze op standby. (Why? De rest stond wel allemaal aan.)
Heb nog netjes naar een verkoper gezocht maar die waren allemaal in gesprek, Nog gewacht maar niemand kwam en men was niet meer te vinden / waarschijnlijk het magazijn in verdwenen.

Uiteindelijk de VT30 zelf maar aangezet met de remote die er achterop hing, Voor de G30 was meer initiatief nodig want daar zat geen remote bij. Uiteindelijk de juiste knoppen aan de zijkant kunnen vinden en er was beeld op bijde tv's.
Na de instellingen van het contrast en de helderheid in het midden gezet te hebben op bijde tv's gaf de G30 vreemd genoeg een veel kleurrijker en daardoor mooier beeld.
Kan zijn dat dit kwam door een instelling waar ik niet bij kon komen wegens het gebrek aan een remote of maar dat maakt verder niet uit. (Of zou dat met de filter en/of de 3D ondersteuning te maken hebben? De VT30 oogde echt een stuk doffer.)
Het ging mij immers om de vraag of ik het gebrek aan de filter die de ST30 wel zou hebben (en dus de VT30 ook, Zij het een betere.) merkbaar/storend zou vinden, Wat onder de TL verlichting van de Saturn naar mijn mening niet het geval was.

Helaas maakt dat de keuze er eerlijk gezegt niet makkelijker op, Ik had mij van te voren voorgenomen voor de ST30 te kiezen als de G30 er niet was.
Helaas stond de G30 er wel en de ST30 niet en nu twijvel ik toch wel zeer tussen de extra instel/calibratie mogenlijkheden en de wat hogere inputlag (hoewel dat verschil (24ms vs 16ms) volgens mij wel verwaarloosbaar is.) van de G30 en de lagere inputlag + 3D ondersteuning van de ST30 (Ondanks dat ik die niet van plan ben te gaan gebruiken.)
Ik weet ook niet wat mijn huidige tv voor inputlag heeft dus een vergelijking daarmee maken gaat helass niet, Al gok ik dat bijde (G30 en ST30) wel een verbetering zullen zijn op mijn huidige TH-37PV7 of in elk geval net zo snel zijn. (Kan in elk geval niks vinden over de inputlag van de TH-37PV7 op Google.)

Ik neig nu meer naar de G30 maar ga er eerst nog maar een nacht over slapen.
Eventuele input is uiteraard welkom.

• Rossi46
Het hangt er compleet vanaf in welke stand ze stonden. Je hebt "dynamisch, normaal, cinema en true cinema" (en spel en foto). De stand dynamisch is eigenlijk alleen voor in de winkel. Keiharde kleuren en blauwig wit. En goed fel. Normaal vind ik persoonlijk het fijnste maar veel andere zweren bij Cinema. Feit is dat als de VT30 op cinema stond en de GT30 op normaal of dynamisch, dat de VT30 dan nogal fletst lijkt als je beide tv's op dezelfde stand qua helderheid en contrast hebt gezet (want die komen op dat moment dus niet overeen). Dus ik vrees dat je vergelijking niet heel veel zegt.

Ik weet niet waar je woont, maar in de Foka in Rotterdam hangen alle Pana's bij elkaar. Daar hangt de G30 volgens mij naast de GT30. De ST30 bij de S30 en vlakbij de VT30 (even uit m'n hoofd).

• Sato
Van de G30 weet ik het niet omdat ik daar niet in de menu's kon, Ga dus uit van Dynamisch
De VT30 heb ik van dynamisch naar Normaal gezet en terug. (Als het al een VT30 was, Kan ook een VT20 zijn geweest.)

Hier thuis staat mijn panasonic op cinema en ik heb dus geen problemen met dat doffere beeld. (Gaat mijn voorkeur ook naar uit.)
Ook kun je tv's eigenlijk niet vergelijken door de settings van helderheid en contrast hetzelfde te zetten omdat er meer meespeelt, Daar ben ik mij van bewust en het was dus een oneerlijke vergelijking.
Maar daar ging het dan ook niet zo zeer om, Het ging om de vraag of het gebrek aan de filter die de ST30 wel heeft voor mij een probleem vormt.
En aan de hand van deze kijk sessie ben ik van mening dat dit niet het geval is.

Als ik dan vervolgens mijn verstand laat spreken kies ik liever voor een tv die ik gezien heb en dan word het dus de G30, Daar zit ook niets op dat ik toch niet zou gebruiken (3D) en hij bied tevens meer instelmogelijkheden.
Ik ga morgen eerst nog eens wat reviews lezen voor ik een definitieve keuze maak. (En een keuze maken zal dit weekend moeten, Want daarna gaan de prijzen weer omhoog.)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sato schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:36:
Als ik dan vervolgens mijn verstand laat spreken kies ik liever voor een tv die ik gezien heb en dan word het dus de G30, Daar zit ook niets op dat ik toch niet zou gebruiken (3D) en hij bied tevens meer instelmogelijkheden.
ik heb dus sinds vandaag een g30. t vanlt me op dat de het paneel zo grijs is ipv zwart. en het reflecteerd ook veel.
verder heb mn energiemeter eraan gehangen, t varieert nogal bij de g30, 86watt menu 226 watt piekverbruik
en standby 0,1 watt. vooral die laatste vind ik erg netjes

ora et labora

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:24
Mijn G20 alweer bijna 1,5 jaar oud heeft dat ook. Een plasma scherm reflecteert nu eenmaal. Het beste is om het scherm zo op te stellen dat er geen direct licht van buiten op het scherm valt. De VT30 heeft dat minder door het gebruik van een beter filter.

@Sato een scherm vergelijken bij de Saturn is eigenlijk geen optie. Omdat geen enkele TV goed afgesteld staat en er tevens veel te licht is in die winkels. De VT30 is namelijk toch écht beter dan de G30.

• Bever!
ik zou altijd een st30 boven de g30 verkiezen, zit een veel beter panel in.

• Bacchus
mrc4nl schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:56:
ik heb dus sinds vandaag een g30. t vanlt me op dat de het paneel zo grijs is ipv zwart. en het reflecteerd ook veel.
verder heb mn energiemeter eraan gehangen, t varieert nogal bij de g30, 86watt menu 226 watt piekverbruik
en standby 0,1 watt. vooral die laatste vind ik erg netjes
Dat grijs bedoel je als hij uitgeschakeld is? Plasma is inderdaad gevoelig voor omgevingslicht (wat dat betreft niets nieuws tov CRT) en de voorkant is van glas, dus lastig te ontspiegelen. Oplossing voor beiden is eenvoudigweg je kamer wat verduisteren.

Die verbruikswaarden zijn wel sjiek, zeker die 0,1 W voor standby maakt de extra slijtage aan je aan-/uit-knop duurder dan de besparing op je energierekening, als ik de 86 W in menu voorlopig als "gemiddeld" mag nemen (kun je dat een keer meten over een uurtje tv kijken?) is dat ook alleszins schappelijk.

• Rossi46
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:43:
[...]

Dat grijs bedoel je als hij uitgeschakeld is? Plasma is inderdaad gevoelig voor omgevingslicht (wat dat betreft niets nieuws tov CRT) en de voorkant is van glas, dus lastig te ontspiegelen. Oplossing voor beiden is eenvoudigweg je kamer wat verduisteren.

Die verbruikswaarden zijn wel sjiek, zeker die 0,1 W voor standby maakt de extra slijtage aan je aan-/uit-knop duurder dan de besparing op je energierekening, als ik de 86 W in menu voorlopig als "gemiddeld" mag nemen (kun je dat een keer meten over een uurtje tv kijken?) is dat ook alleszins schappelijk.
86 W ga je bij een plasma nooit als gemiddelde halen. Dat zijn LED waardes. Het gemiddelde verbruik zal uiteindelijk (na bijvoorbeeld inspelen met lager contrast en helderheid, wat in het begin dus tot een lager verbruik leidt) eerder op het dubbele liggen.

Wat betreft de keuze tussen G30 en ST30: ik zou alleen voor de G30 gaan als je hem uiteindelijk laat kalibreren. Dan zou je (als het goed is, zelf nooit gedaan) tot een beter resultaat kunnen komen met de G30 dan met de ST30. Doe je dat niet, dan weegt mijn inziens het betere filter, de (nog) lagere inputlag en de aanwezigheid van een 3D functie zwaarder.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

BeF-Bacchus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:43:
[...]

met grijs idd als ie uitgeschakeld is, als je de zwarte bezel ziet is ie veel donkerder van het scherm.
,maar tv beelden zien er wel overtuigend zwart uit.
de energiemeter is een erg nauwkeurige (voltkraft energie monitor 3000) desondanks is het standby verbruik niet zo nauwkeurig. ik zal 30 minuten tv kijken en nu de min/max/avg resetten
achterop zit energie sticker (met de 7 klasses, en daar staat op 122 watt (klasse c)

maar ik zie nu al dat tv kijken in hd toch al snel 180 watt uit het stopcontact trekt.
tijdens spelen op wii: pieken van 320 watt. dus rond de 300 gem.
min/max avg erbij gepakt:

min:0 ?! tv is niet uitgezet
max 357. lekker kacheltje.

[Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 28-01-2012 15:36]

ora et labora

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 08:16
Ik heb al een tijdje de panasonic G20.
Nu heb ik een nieuwe versterker en krijg ik het maar niet voorelkaar om ARC goed te krijgen, geen geluid via de versterker dus.
Iemand die weet wat ik precies in moet stellen in de TV om dit voorelkaar te krijgen ?
Heb een geschikte kabel in de hdmi-2 aansluiting en de versterker ook goed ingesteld geluid via hdmi....

• Bacchus
Weet je wel zeker dat je TV geluid uitspuugt (of dat zelfs maar kàn) op HDMI? Ik heb mijn G30 met optical SPDIF aan mijn T744 gehangen wegens gebrek aan HDMI aan de receiver-kant. Dit zou je missichen als backup-scenario kunnen doen. Zo geeft de tv zonder bijzondere instellingen in ieder geval alles (iig zowel "gewoon" stereo als DD) door.
Brabso schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:35:
Ik heb al een tijdje de panasonic G20.
Nu heb ik een nieuwe versterker en krijg ik het maar niet voorelkaar om ARC goed te krijgen, geen geluid via de versterker dus.
Iemand die weet wat ik precies in moet stellen in de TV om dit voorelkaar te krijgen ?
Heb een geschikte kabel in de hdmi-2 aansluiting en de versterker ook goed ingesteld geluid via hdmi....
Volgens mij moet je in je tv bij link instellingen ook nog wat aanpssen. dat moet ik wel bij mijn vt30.

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 08:16
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:43:
Weet je wel zeker dat je TV geluid uitspuugt (of dat zelfs maar kàn) op HDMI? Ik heb mijn G30 met optical SPDIF aan mijn T744 gehangen wegens gebrek aan HDMI aan de receiver-kant. Dit zou je missichen als backup-scenario kunnen doen. Zo geeft de tv zonder bijzondere instellingen in ieder geval alles (iig zowel "gewoon" stereo als DD) door.
Ja met optical zal het best lukken , dat had ik hiervoor namenlijk ook :)
Alleen de G20 ondersteunt ARC via HDMI-2 dus moet het gewoon kunnen en de receiver ondersteunt ook ARC.
Ik snap er in ieder geval geen hol van, irriteer me er inmiddels ook aan zolang ben ik er al mee bezig, kap er nu eerst maar mee en anders inderdaad maar weer optical.

Wat betreft de link instellingen heb ik ook al van alles geprobeerd zonder succes....

[Voor 5% gewijzigd door Brabso op 28-01-2012 17:14]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
Brabso schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Alleen de G20 ondersteunt ARC via HDMI-2 dus moet het gewoon kunnen en de receiver ondersteunt ook ARC.
Ik snap er in ieder geval geen hol van, irriteer me er inmiddels ook aan zolang ben ik er al mee bezig, kap er nu eerst maar mee en anders inderdaad maar weer optical.

Wat betreft de link instellingen heb ik ook al van alles geprobeerd zonder succes....
Ik heb een VT30 met een Yamaha versterker die beide ARC ondersteunen. Alleen de combinatie van de 2 werkt hier ook niet helaas. Ook alle instellingen meerdere malen nagelopen. Ik heb het ook maar opgegeven.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• matty___
Brabso schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:13:
[...]

ik moest op de onkyo recveiver hmdi control aanzetten en op de tv de viera link voor de speakers op home cinema zetten. Daarnaast ook nog een ander hdmi kabel. Die ik had ondersteunde de arc niet helemaal

• Rossi46
Weet iemand hoe ik kan zien welke firmware er op dit moment op mijn ST30 zit? Ik kan het eigenlijk nergens vinden in het menu van de tv.

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
.. hoe verwijder ik deze post, was niet aan het opletten?

[Voor 85% gewijzigd door m2xum2xu op 29-01-2012 14:16]

• jerrot
Mensen even een vraagje, ik heb sinds zaterdag een 42gt30 in huis en ze zeggen dat de toestellen in het begin in moeten spelen/branden. Zorgt dit er ook voor dat de kleuren nog wat anders worden want ik vind hem in sommige scenes met name bij huidskleuren iets te gelig/goudkleurig

Ik heb al geprobeerd met de kleurinstellingen en kleurtemperaturen te spelen maar krijg hem nog niet helemaal naar mijn wensen.

• Bacchus
Ja, mijn G30 was, zoals vrij vaak voorkomt, wat groen in het begin maar is redelijk neutraal nu. Ik ben minder veeleisend dan velen hier (R/G-kleurenblind), dus het kan best zijn dat sommigen er nog een zweempje inzien maar voor mij is het goed genoeg.

• D-TECH
Rossi46 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:53:
Weet iemand hoe ik kan zien welke firmware er op dit moment op mijn ST30 zit? Ik kan het eigenlijk nergens vinden in het menu van de tv.
Als je probeert te updaten vanuit de internetinstellingen krijg je je huidige versie te zien.

• Rossi46
D-TECH schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:12:
[...]

Als je probeert te updaten vanuit de internetinstellingen krijg je je huidige versie te zien.
Hmm, dat is een beetje jammer want ik heb mijn tv niet aangesloten op het internet en het lijkt erop dat ik dan dus ook niet bij de internetinstellingen kom.

• wverveer
G'avond, ik ben vandaag toch maar gezwicht voor de 50vt30, echter wel een open doos versie (alleen gebruikt op een beurs, en zonder krassen) tijdens de panasonic deals van correct..Is wel met dezelfde voorwaarden als een hele nwe (24 garantie enzo) maar nu twijfel ik toch een beetje, als ik zo hier de reacties lees..

voor hetzelfde geld, is een open doos, een versie die eerder door een klant is terug gebracht..

Weet iemand wat ik het beste kan doen, om te testen of dat deze voor 100% goed is?

ps. ik ga ook een hdmi 1.4 kabel aanleggen via de grond, is het wijs om nog andere kabels mee te nemen, of is hdmi en stroom voldoende? (wellicht optisch, ethernet enzo)

• masterrobo
Vandaag toch maar de 42ST30 gehaald en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over mijn aankoop. Stukken beter dan mijn vorige samsung lcd :)

Alleen hoe zit het met inspelen eigenlijk? Wat moet ik vermijden? (xbox360 heb ik er op aangesloten)
Zijn films beter voor inspelen of gewoon digitenne van KPN? En welke modus?

• Sato
Uiteindelijk maar besloten om geen keuze te maken tussen de G30 en ST30,
Ik heb ze niet direct kunnen vergelijken en op avforums eb dergelijken komen zo snel een aantal problemen naar voren (Waar uiteraard niet iedereen last van zal hebben) die ertoe geleid hebben dat ik nu geen overhaaste keuze wil maken.

Ik ga mezelf de komende weken/maanden weer wat meer verdiepen in de Plasma tv's van Panasonic en houd ondertussen de prijzen in de gaten, Binnenkort komen immers de nieuwe modellen eraan en zullen winkels van hun oude voorraden afwillen.
Huidige TV doet het nog prima dus echt haast heb ik ook niet met het vinden van een nieuwe.
In elk geval bedankt voor jullie hulp.

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-02 21:21
matty___ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:29:
[...]

ik moest op de onkyo recveiver hmdi control aanzetten en op de tv de viera link voor de speakers op home cinema zetten. Daarnaast ook nog een ander hdmi kabel. Die ik had ondersteunde de arc niet helemaal
Ik heb ook een VT30 met een Yamaha versterker. ARC heb ik hier niet bij geprobeerd, maar wel bij een van mijn VT20's (drie stuks vervangen door Panasonic vanwege inbranden en bij één exemplaar tevens een defecte beeldlijn). Het heeft me heel veel tijd gekost om het aan de praat te krijgen, totdat ik ontdekte dat alle apparaten die in de HDMI keten zijn opgenomen, de link moeten ondersteunen. Bij mij was een ACRYAN mediaplayer de boosdoener. Nadat ik dit apparaat tijdelijk had losgekoppeld en alles daarna helemaal van de stroom had afgehaald en alleen de versterker en de TV opnieuwe had aangesloten, werkte het ineens wel.
Misschien hebben jullie hier iets aan. Voor mij is het geen optie omdat ik niet van plan ben steeds de mediaspeler aan en af te koppelen en alles opnieuw op te starten.

• matty___
HNDG schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:14:
[...]

Ik heb ook een VT30 met een Yamaha versterker. ARC heb ik hier niet bij geprobeerd, maar wel bij een van mijn VT20's (drie stuks vervangen door Panasonic vanwege inbranden en bij één exemplaar tevens een defecte beeldlijn). Het heeft me heel veel tijd gekost om het aan de praat te krijgen, totdat ik ontdekte dat alle apparaten die in de HDMI keten zijn opgenomen, de link moeten ondersteunen. Bij mij was een ACRYAN mediaplayer de boosdoener. Nadat ik dit apparaat tijdelijk had losgekoppeld en alles daarna helemaal van de stroom had afgehaald en alleen de versterker en de TV opnieuwe had aangesloten, werkte het ineens wel.
Misschien hebben jullie hier iets aan. Voor mij is het geen optie omdat ik niet van plan ben steeds de mediaspeler aan en af te koppelen en alles opnieuw op te starten.
de versterker is toch de spin in het web. De ARC heeft toch alleen iets met tv en versterker te maken. Vind het heel bijzonder dat een extra apparaat aan de versterk de link met de tv kan verstoren.

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-02 21:21
matty___ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:16:
[...]

de versterker is toch de spin in het web. De ARC heeft toch alleen iets met tv en versterker te maken. Vind het heel bijzonder dat een extra apparaat aan de versterk de link met de tv kan verstoren.
Ben ik met je eens. Het duurde daarom ook heel lang voor ik het probleem bij mij opgelost had. Situatie was als volgt:
Mediaplayer aangesloten, VT20 geeft aan dat Viera link functie niet beschikbaar is.
Mediaplayer losgekoppeld: Viera link wel beschikbaar en meteen ook functionerende ARC.

Volgens mij zou iedereen met ARC problemen in ieder geval moeten checken of er geen apparaten zijn aangesloten die het link protocol niet ondersteunen. Het makkelijkste is natuurlijk om alleen de TV en de versterker aan te sluiten. Als het dan nog niet werkt en beide apparaten wel het linken ondersteunen, wordt het tijd naar andere oorzaken te kijken. Het zou je een hoop tijd kunnen besparen en duurt niet al te lang om te proberen. Wel alles ook even van de stroom afhalen, anders werkt het waarschijnlijk nog niet.

• matty___
HNDG schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:41:
[...]

Ben ik met je eens. Het duurde daarom ook heel lang voor ik het probleem bij mij opgelost had. Situatie was als volgt:
Mediaplayer aangesloten, VT20 geeft aan dat Viera link functie niet beschikbaar is.
Mediaplayer losgekoppeld: Viera link wel beschikbaar en meteen ook functionerende ARC.

Volgens mij zou iedereen met ARC problemen in ieder geval moeten checken of er geen apparaten zijn aangesloten die het link protocol niet ondersteunen. Het makkelijkste is natuurlijk om alleen de TV en de versterker aan te sluiten. Als het dan nog niet werkt en beide apparaten wel het linken ondersteunen, wordt het tijd naar andere oorzaken te kijken. Het zou je een hoop tijd kunnen besparen en duurt niet al te lang om te proberen. Wel alles ook even van de stroom afhalen, anders werkt het waarschijnlijk nog niet.
wel de moeite waard om het zo te proberen.

• Rossi46
wverveer schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:33:
G'avond, ik ben vandaag toch maar gezwicht voor de 50vt30, echter wel een open doos versie (alleen gebruikt op een beurs, en zonder krassen) tijdens de panasonic deals van correct..Is wel met dezelfde voorwaarden als een hele nwe (24 garantie enzo) maar nu twijfel ik toch een beetje, als ik zo hier de reacties lees..

voor hetzelfde geld, is een open doos, een versie die eerder door een klant is terug gebracht..

Weet iemand wat ik het beste kan doen, om te testen of dat deze voor 100% goed is?

ps. ik ga ook een hdmi 1.4 kabel aanleggen via de grond, is het wijs om nog andere kabels mee te nemen, of is hdmi en stroom voldoende? (wellicht optisch, ethernet enzo)
Wat is voor jou het verschil tussen een versie die op een beurs is gebruikt en eentje die door een klant is teruggebracht? Ik denk dat ze op een beurs minder netjes met de tv omgaan dan een klant die voor veel geld net een 50VT30 heeft aangeschaft... Het enige dat je kunt bekijken is hoeveel uren de tv al "gedraaid" heeft via het service menu. Uitleg staat in de OP. Maar eigenlijk zegt dat niets want je weet toch al dat 'ie eerder gebruikt is.

Wat kabels betreft kan ik me voorstellen dat je ook plek zult moeten maken voor eventuele audiokabels. Voor de rest weet ik daar weinig vanaf.

[Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 30-01-2012 07:49]

• Jarnoootje
Even twee vraagjes voor als ik (hopelijk) deze week mijn plasma mag ophalen.

- Hoe groot is de verpakking ongeveer van de 46inch versie? (anders gevraagd, past de doos in een Fiat Punto Evo)
- Is het verstandig/belangrijk om de tv verticaal te vervoeren?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jarnoootje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:57:
Even twee vraagjes voor als ik (hopelijk) deze week mijn plasma mag ophalen.

- Hoe groot is de verpakking ongeveer van de 46inch versie? (anders gevraagd, past de doos in een Fiat Punto Evo)
- Is het verstandig/belangrijk om de tv verticaal te vervoeren?
Plat vervoeren word sterk afgeraden, staat ook op de doos.
Vraag anders de verkoper naar de hoogte van de doos.

ora et labora

• wverveer
Rossi46 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 07:48:
[...]

Wat kabels betreft kan ik me voorstellen dat je ook plek zult moeten maken voor eventuele audiokabels. Voor de rest weet ik daar weinig vanaf.
Oke thanks...is alleen een hdmi 1.4 niet voldoende...?

Ik heb nu stroom en hdmi naar de tv toe...(onder de grond, via mijn schuur door de muur)
en moet nu dus de hdmi gaan vervangen voor hdmi 1.4..

het is combinatie met pioneer vsx921

• Bacchus
Als je de ruimte hebt, zou je een goot kunnen maken waar je achteraf nog iets extra's door kan trekken. Afhankelijk van de opstelling van je apparatuur en aansluitpunten, kun je denken aan inderdaad LAN, CAI, speaker, RCA, HDMI, YPbPr, 230V, SPDIF, Composiet, SVHS etc.

Teken het voor jezelf even uit, zou ik zeggen.

• Jarnoootje
mrc4nl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Plat vervoeren word sterk afgeraden, staat ook op de doos.
Vraag anders de verkoper naar de hoogte van de doos.
Een verkoper vragen schiet natuurlijk niet op als hij vervolgens niet in mijn auto past ... kan ik beter van te voren de auto van mijn ouders lenen :)

• matty___
Jarnoootje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:10:
[...]

Een verkoper vragen schiet natuurlijk niet op als hij vervolgens niet in mijn auto past ... kan ik beter van te voren de auto van mijn ouders lenen :)
42 paste net op de achterbank mijn skoda octavia. Denk dat 46 en punto het niet gaat worden

• Bever!
wverveer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:45:
[...]

Oke thanks...is alleen een hdmi 1.4 niet voldoende...?

Ik heb nu stroom en hdmi naar de tv toe...(onder de grond, via mijn schuur door de muur)
en moet nu dus de hdmi gaan vervangen voor hdmi 1.4..

het is combinatie met pioneer vsx921
Een tv die een beurs heeft aangestaan zou ik liever doen dan een winkelmodel.
Heb gehood van mensen uit de handel dat dit echt modellen zijn van een xpositie.
wel ff checken op inbranden misschien veel statisch beeld gespeeld.

[Voor 6% gewijzigd door Bever! op 30-01-2012 11:36]

• Jarnoootje
matty___ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:21:
[...]

42 paste net op de achterbank mijn skoda octavia. Denk dat 46 en punto het niet gaat worden
Nee inderdaad ... dat wordt dan even de Zafira van mijn ouders lenen :)

//edit:

Is er ergens een lijstje met welke wifi dongles er werken op de GT30?

[Voor 12% gewijzigd door Jarnoootje op 30-01-2012 14:02]

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Hi, Ik orienteer mij op de 42VT30 en heb een vraagje over werking in combi met een media center (mac mini): kan de VT30 in standby stand geluid doorgeven? Of moet-ie daar altijd voor aan staan?

Achtergrond info: Ik zou graag het geluid van het MC "door willen lussen" via de VT30 (Hdmi-in) naar de versterker (spdifout van TV) omdat ik veel muziek luister (zonder dat ik daar de tv voor aan heb willen staan).

Het MC is nu direkt met spdif aangesloten op de versterker (iets gedateerd). Maar ik weet (nog) niet wat die mac mini (lees Plex) doet wanneer ik zowel hdmi als spdif-out stekkers erin heb zitten (de huidige tv en versterker hebben geen hdmi). Dank voor de terugkoppeling alvast.

• masterrobo
Iemand die nog tips heeft voor het inspelen van een 42ST30? had deze gister gehaald bij de MM :)

• Bever!
inspeel dvd aanzetten en contrast vol open

• masterrobo
Bever! schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:07:
Contrast vol open? Oké, ik had hem namelijk maar op 25 staan :*) Thanks

• Rossi46
Bever! schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:07:
Euh, ik lees juist berichten dat het contrast in het begin redelijk laag moet staan... :/

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
een week he... vol continu
dan branden alle plasma celletjes fijn gelijk in dus straks minder verschil dus betere kwaliteit voor het gevoel

D-Nice: http://www.highdefjunkies...ic-Settings-Issues-Thread

• masterrobo
QwaftZefoni schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:57:
dan branden alle plasma celletjes fijn gelijk in dus straks minder verschil dus betere kwaliteit voor het gevoel

Thx voor de link!
Alleen ik snap het niet helemaal.
Moet ik eerst deze "Evangelo2's USB/SD Card Files" voor 100 uur draaien?
Want daaronder heeft hij namelijk nog 1 post met andere settings voor de ST30.
Want voor hoe lang moet ik de settings van die 2e post dan laten draaien?

edit: Het is helaas voor de Amerikaanse versies alleen. Want mijn contrast kan tot max 60 en bij hun to 100.

[Voor 7% gewijzigd door masterrobo op 30-01-2012 17:44]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:42
QwaftZefoni schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:57:

Ik mijn plasma (42g30) nu 3 kwart jaar, een ik heb hem nooit laten inspelen. En heb nu gewoon goed beeld. net zoals ik eerst had.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Bever!
inspelen wordt sowieso overgewaardeerd..

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
masterrobo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Thx voor de link!
Alleen ik snap het niet helemaal.
Moet ik eerst deze "Evangelo2's USB/SD Card Files" voor 100 uur draaien?
Want daaronder heeft hij namelijk nog 1 post met andere settings voor de ST30.
Want voor hoe lang moet ik de settings van die 2e post dan laten draaien?

edit: Het is helaas voor de Amerikaanse versies alleen. Want mijn contrast kan tot max 60 en bij hun to 100.
Of het voor US is of niet, de methodiek is hetzelfde, evenals de plasma celletjes zelf. En of je verschil ziet, geen idee. Maar ik denk zelf dat deze operatie zeker niet schaadt. De tweede post zijn de volgens D-Nice beste settings maar dat hangt wel af van paneel tot paneel en dan loop je wel tegen verschillen US en EU aan.

Heb er zelf geen ervaring mee want lees al mee hier en op AVS sinds de V10 modellen en nog steeds geen keuze gemaakt, lees te lui om te kopen.

Hoop nu te wachten tot ik weet of ik een GT50 wil of dan toch maar een GT30 en de chroom rand daarin probeer te verdoezelen ofzo

• Rossi46
QwaftZefoni schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:59:
[...]

Of het voor US is of niet, de methodiek is hetzelfde, evenals de plasma celletjes zelf. En of je verschil ziet, geen idee. Maar ik denk zelf dat deze operatie zeker niet schaadt. De tweede post zijn de volgens D-Nice beste settings maar dat hangt wel af van paneel tot paneel en dan loop je wel tegen verschillen US en EU aan.

Heb er zelf geen ervaring mee want lees al mee hier en op AVS sinds de V10 modellen en nog steeds geen keuze gemaakt, lees te lui om te kopen.

Hoop nu te wachten tot ik weet of ik een GT50 wil of dan toch maar een GT30 en de chroom rand daarin probeer te verdoezelen ofzo
Toch verbaast me dat advies wel. Je leest namelijk overal het tegenovergestelde; eerst voorzichtig met laag contrast en helderheid. Daarna pas "meer".

• Bever!
Rossi46 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Toch verbaast me dat advies wel. Je leest namelijk overal het tegenovergestelde; eerst voorzichtig met laag contrast en helderheid. Daarna pas "meer".
is al vaak uitgelegd maar goed here we go again,
Als je je tv nieuw hebt zijn die cellen gevoeliger voor burn in, dwz ze slijter harder in de eerste uren dan daarna.
Als je tijdens die eerste uren onevenredige slijtage hebt (burn-in) dan zal je dat heel moeilijk weg krijgen.
Daarom liever met burn in movie hard alle cellen tegelijk snel in laten branden.
De verhalen van mensen die inbranden zijn imo juist bij degene die weken met het contrast op 10 gaan kijken met normaal beeld.

• Rossi46
Bever! schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:42:
[...]

is al vaak uitgelegd maar goed here we go again,
Als je je tv nieuw hebt zijn die cellen gevoeliger voor burn in, dwz ze slijter harder in de eerste uren dan daarna.
Als je tijdens die eerste uren onevenredige slijtage hebt (burn-in) dan zal je dat heel moeilijk weg krijgen.
Daarom liever met burn in movie hard alle cellen tegelijk snel in laten branden.
De verhalen van mensen die inbranden zijn imo juist bij degene die weken met het contrast op 10 gaan kijken met normaal beeld.
Toch raar dat ik dan op heel veel verschillende "plaatsen" op het internet het tegenovergestelde tegen kom. Dit bijvoorbeeld, toch ook geen lullig forum.

http://www.avforums.com/f...-break-new-plasma-tv.html

• FrankRicard
  • Laatst online: 12:06
Rossi46 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Als je naar normale tv kijkt, dan je contrast op 30 of minder houden (in het begin), als je moeilijk gaat doen met inspeeldvd's dan kan je contrast juist wel hoog zodat je tv sneller ingespeeld is.

• G.Arbidge
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06-2018
Mijn vt30 heb ik de eerste 400 uur netjes ingespeeld door geen balken en logo`s te laten zien(zoom2).
Nu na 3 weken gewoon kijken gelijk rechtsboven dat rode ned 1 logo ingebrand en linksboven is ook een ratjetoe te zien. Het valt pas goed op bij een groene of witte achtergrond. Mooi balen.

• Rossi46
FrankRicard schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:16:
[...]

Als je naar normale tv kijkt, dan je contrast op 30 of minder houden (in het begin), als je moeilijk gaat doen met inspeeldvd's dan kan je contrast juist wel hoog zodat je tv sneller ingespeeld is.
Aha, dus vandaar dat verschil. Eigenlijk ook wel logisch, als je het zo bekijkt 8)
G.Arbidge schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:47:
Mijn vt30 heb ik de eerste 400 uur netjes ingespeeld door geen balken en logo`s te laten zien(zoom2).
Nu na 3 weken gewoon kijken gelijk rechtsboven dat rode ned 1 logo ingebrand en linksboven is ook een ratjetoe te zien. Het valt pas goed op bij een groene of witte achtergrond. Mooi balen.
Da's mooi poep zeg :-( Dat geeft dan weer aan dat het inspelen eigenlijk weer niets uitmaakt (of op een andere manier moet)

• masterrobo
G.Arbidge schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:47:
Daar schrik ik best van, ook omdat die vt30 geen goedkope TV is.
Sinds de aanschaf van een plasma ben ik eigenlijk meer aan het opletten dan aan het genieten.
Ook erg zuur dat een inbrander niet onder de garantie valt. |:(
Nou... ik ben benieuwd hoe lang mijn ST30 het volhoud zonder inbrander of iets dergelijks.

[Voor 16% gewijzigd door masterrobo op 31-01-2012 00:35]

• D-TECH
masterrobo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:33:
[...]

Daar schrik ik best van, ook omdat die vt30 geen goedkope TV is.
Sinds de aanschaf van een plasma ben ik eigenlijk meer aan het opletten dan aan het genieten.
Ook erg zuur dat een inbrander niet onder de garantie valt. |:(
Nou... ik ben benieuwd hoe lang mijn ST30 het volhoud zonder inbrander of iets dergelijks.
Ik heb het zonder inbranden gedaan, maar bij mij nu ook een ned 1 logo en rtl 4 logo erin. En het lijkt steeds erger te worden. :(. (vt30)

• Bacchus
Het valt me op dat ik hier vooral over retentie op de VT30 lees, is die zoveel gevoeliger daarvoor of komt dat doordat de consumenten die het topmodel kopen zoveel kritischer zijn?

• Bever!
ik heb nergens last van, mag ook wel eens gezegd worden.
wel vol power in laten spelen op max met dvd
Pagina: 1 2 3 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee