• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
Inhoudsopgave
Inleiding
Line-up 2010
Line-up 2011
Line-up 2012
Hotelmenu
Urencheck
Vorige delen
Handige links
(links naar) Reviews
Handleidingen
Prijzen (links naar pricewatch)
Updates
Inleiding
Dit topic is bedoeld voor de discussie/vragen/nieuws etc. over alle plasma tv's van Panasonic.
Dit topic is het vervolg op het topic van 2010-2011. Een nieuw jaar een nieuwe start, en als er informatie beschikbaar komt over de nieuwe modellen van Panasonic zal die hier gepost worden.
Als je nieuwe informatie hebt, post het in dit topic, of DM me.
Line-up 2010
Om de TS nog een beetje compact te houden in dit topic alleen een overzicht van de line-up van 2011-2012. Voor de line-up van 2010 kun je kijken in het vorige topic: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Line-up 2011
Bron
Er zijn tot nu toe 4 tv's aangekondigd, en het is wel duidelijk dat Panasonic verwacht dat 3D echt door gaat breken in 2011, want maarliefst 3 van de 4 tv's zijn 3D!

Panasonic VT30 (Full HD 3D)

Deze foto's zijn gemaakt door Barca, Rallufff en macgiver909 alle credits naar hen!
Panasonic P65VT30 1Panasonic P65VT30 2Panasonic VT30 3Panasonic VT30 4Panasonic VT30 5Panasonic VT30 6
Panasonic VT30 7Panasonic VT30 8Panasonic VT30 9Panasonic VT30 2Panasonic VT30 12Panasonic VT30 11
The VT30 models will be available in 55 inch size in April and 65 inches in May.

Panasonic GT30 (Full HD 3D)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door Neonnova, alle credits naar hem!
Panasonic GT30 1Panasonic GT30 2Panasonic GT30 3Panasonic GT30 4Panasonic GT30 5Panasonic GT30 6
Panasonic GT30 7Panasonic GT30 8Panasonic GT30 9Panasonic GT30 10Panasonic GT30 11Panasonic GT30 12
Panasonic GT30s will be available in March in the 50 and 55-inch screen sizes.
The 60 and 65 inches will be available in April.

Panasonic ST30 (Full HD 3D)

The ST30s will be available later this month in the 42, 46, 50 and 55-inch screen sizes. The 60 and 65 inch sizes will be available in April.

Panasonic G30 (Full HD)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door roeru117, alle credits naar hem!
Panasonic G30 1Panasonic G30 2Panasonic G30 3Panasonic G30 5Panasonic G30 4Panasonic G30 6 (achterkant)

Panasonic S30 (Full HD)

The S30s will be available this month in the 42, 46, 50-inch sizes The 60-inch will arrive in April.

Hier een overzichtje van alle features:

In de MediaZine (tijdschrift van Media Markt) van april 2011 staat een stuk over de nieuwe plasma'a van Panasonic.
Line-up 2012
Panasonic heeft er voor 2012 gekozen om als typenummers geen V/G/S(T)40 te kiezen (wat wel logisch zou zijn t.o.v. de V/G/S(T)30 van vorig jaar. In Japan is dit een ongeluksgetal, dus zo vreemd is het niet. Alle types in 2012 hebben dus V/G(T)50 in de naam.
Er worden in 2012 5 nieuwe plasma-tv's door Panasonic uitgebracht. Deze tv's zijn allemaal standaard geschikt voor 3D. Bron.

Panasonic VT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Ultra Panel
•THX gecertificeerd
•4 HDMI poorten
•Touch Pad Remote Controller
•Snel schakelend fosfor paneel
•Cloud-based Viera Connect platform
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•3D Real Sound met 8 speakers
•SFccc Calibration Mode met Advanced Calibration
•55 inch, 65 inch

Panasonic GT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Pro Panel
•Touch Pad Remote Controller
•THX gecertificeerd
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•4 HDMI poorten
•50 inch, 55 inch, 60 inch, 65 inch

Panasonic ST50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Infinite Black Pro Panel
•Web browser
•Ingebouwd Wifi
•3 HDMI poorten
•50 inch, 55 inch, 60 inch, 65 inch

Panasonic UT50 features:
•Plasma TV
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Wifi-Ready
•2 HDMI poorten
•42 inch, 50 inch, 55 inch, 60 inch

Panasonic XT50 features:
•Plasma TV
•HD-Ready
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Wifi-Ready
•2 HDMI poorten
•42 inch, 50 inch

Hotelmenu
Bron: http://www.tv-installeren.nl/vip/panasonic-hotel-menu.html
Met behulp van het Panasonic Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [- Volume] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

LET OP! Bedenk goed wat je verandert, bij een verkeerde instelling kan alleen een service monteur van Panasonic de instellingen herstellen. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele reparatiekosten.

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

- Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

- Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee namelijk instellen hoe hard de TV kan.

- Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN! Zie afbeelding 2)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur (zijn kosten aan verbonden)!

- Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
- Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Urencheck
Met de urencheck kun je zien hoeveel uur de tv al aan heeft gestaan, en hoe vaak de tv aan en uit is gezet.
  1. Houd de -/V toets op de zijkant van de tv ingedrukt en druk 3 keer op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening.
    Het Service Menu zal nu verschijnen.
  2. Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1 keer op 2 en dan op OK te drukken.
  3. Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
  4. Houd nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de tv er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de tv aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je tv zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Vorige delen
• 2009: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6
• 2010: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
• 2011: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Handige links
Instellingen
Break-In DVD (inspelen) downloaden

Firmware Update: VT30E te flashen naar de 1.520 FW
• Het bestandje om te flashen is hier (50MB) te vinden.
• Zet het firmware bestandje op een usb-stick of SD-kaart
• Stop hem in de tv en je ziet het volgende:

Let Op: Dit flashen is op eigen risico! Het gaat meestal goed, maar er is altijd een kans(je) dat het fout gaat!
Reviews
Modellen 2010:
• Ook voor deze informatie van 2010 kun je in het oude topic kijken: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Modellen 2011
Cnet.com: Panasonic VT30 review
HDTVtest: Panasonic VT30 review
Panasonic GT30 review
Panasonic ST30 review
Panasonic S30 review
Panasonic G30 review

Modellen 2012:
3DtvMagazine.nl
reviews: Hands-on: Viera VT50 met Neo Plasma Black 2500
Handleidingen
Modellen 2010
• Ook voor deze informatie van 2010 kun je in het oude topic kijken: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Modellen 2011
Panasonic VT30 handleiding
Panasonic GT30 handleiding
Panasonic ST30 handleiding
Panasonic G30 handleiding
Panasonic S30
Prijzen (links naar pricewatch)
Modellen 2010

Modellen 2011
Panasonic VT30 prijzen
Panasonic GT30 prijzen
Panasonic ST30 prijzen
Panasonic G30 prijzen
Updates
Topic gestart: 23-01-2012

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
Op verzoek van de modjes een nieuw deel voor de mooie plasma tv's van Panasonic.
Zoals jullie zien zijn de 2013 modellen nog niet opgenomen in de TS. Mocht iemand zin hebben om dit (samen met mij) te doen, graag!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Als ik op mijn VT50 "USB opladen in stand-by" aanzet en daarna de TV weer uitzet is deze instelling overschreven en staat deze weer op "uit". De rest van alle instellingen blijven verder wel bewaard.

Iemand een idee?
yannickie111 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:54:
Op verzoek van de modjes een nieuw deel voor de mooie plasma tv's van Panasonic.
Goed bezig :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

FeaR schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:01:
Als ik op mijn VT50 "USB opladen in stand-by" aanzet en daarna de TV weer uitzet is deze instelling overschreven en staat deze weer op "uit". De rest van alle instellingen blijven verder wel bewaard.

Iemand een idee?
Geen idee, maar i.i.g. same here ;)

Nickname does not reflect reality

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Weet iemand of de V20 ook netflix aankan?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:14:
[...]
Geen idee, maar i.i.g. same here ;)
Ah, it's not a bug it's a feature. In ieder geval fijn te weten dat het niet aan mijn TV ligt. Bedankt voor de check :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 15:47
Weet er iemand of de ci module aston seca dual 1.07 ci module 2.26 versie met de VT60 werkt ?
Deze kan dual encrypten, en vraag me af of dit zou lukken. Ik heb nu 1 ci module zitten (die van tv-vlaanderen zelf) en heb zo een card share ding, maar daarmee krijg ik elke keer de boodschap dat de kanalen gecondeerd zijn tussen het zappen... Iemand een idee ? of andere idee hoe ik dit kan oplossen ?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 13:00

Killer

Hatseflats!

matty___ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:06:
Technisch misschien wel, maar volgens mij wordt hij niet aangeboden in het oude Vierra Connect Platform.
jippen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:24:
Weet er iemand of de ci module aston seca dual 1.07 ci module 2.26 versie met de VT60 werkt ?
Deze kan dual encrypten, en vraag me af of dit zou lukken. Ik heb nu 1 ci module zitten (die van tv-vlaanderen zelf) en heb zo een card share ding, maar daarmee krijg ik elke keer de boodschap dat de kanalen gecondeerd zijn tussen het zappen... Iemand een idee ? of andere idee hoe ik dit kan oplossen ?
Zover ik weet niet. Ik ben ook even bezig geweest met dual decrypters, maar heb uiteindelijk gewoon 2 CI+ modules in de TV gestopt. Dat werkt verder probleemloos.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21
mijn oude tv verkocht dus ik kan nu een nieuwe uitkiezen.

twijfel tussen GT50/60 en VT50.. liever 55inch maar prijsverschil met 50inch vind ik aan de hoge kant. Belangrijk voor mij is lage inputlag voor gamen en beste kwaliteit beeld voor films. Alle extra's zoals boeien me vrij weinig..

Input lag is de reden dat de ST is afgevallen.

Iemand advies?

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 15:47
@Killer , werk je dan ook met een card share ala Clone+ ? Lukt het bvb om op te nemen en naar een andere post te kijken ? en lukt het van een 2 de stream op smartphone of tablet te streamen. ?
Alvast bedankt voor de info.
El_V schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:34:
mijn oude tv verkocht dus ik kan nu een nieuwe uitkiezen.

twijfel tussen GT50/60 en VT50.. liever 55inch maar prijsverschil met 50inch vind ik aan de hoge kant. Belangrijk voor mij is lage inputlag voor gamen en beste kwaliteit beeld voor films. Alle extra's zoals boeien me vrij weinig..

Input lag is de reden dat de ST is afgevallen.

Iemand advies?
Neem de 55 inch, zeker als je vooral films gaat kijken: het beeld wordt namelijk effectief kleiner door de zwarte balken.

De 55VT50 is prima en het scheelt je meer dan 500 euro met de 55VT60. Wel jammer dat je niet een paar maanden eerder was, dan had je nog eens 250 euro extra op de 55VT50 bespaard. Ga je toch voor de 50 inch, neem dan de 50GT60 voor 1300 euro, de 50VT50 is een jaar ouder en kost ongeveer hetzelfde, de 50VT60 is veel duurder en niet veel beter.

• El_V
Cap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:55:
[...]

Neem de 55 inch, zeker als je vooral films gaat kijken: het beeld wordt namelijk effectief kleiner door de zwarte balken.

De 55VT50 is prima en het scheelt je meer dan 500 euro met de 55VT60. Wel jammer dat je niet een paar maanden eerder was, dan had je nog eens 250 euro extra op de 55VT50 bespaard. Ga je toch voor de 50 inch, neem dan de 50GT60 voor 1300 euro, de 50VT50 is een jaar ouder en kost ongeveer hetzelfde, de 50VT60 is veel duurder en niet veel beter.
Shit ik had een 55VT50 demo model op het oog maar die is net deze week verkocht..
Ze hebben wel nog een 50vt50 demo model staan dat ik voor 1200 mee kan nemen (krijg er hopelijk nog wel iets vanaf als ik de branduren gechecked heb en een beetje mijn best doe met onderhandelen)..

Als ik dan naar de prijs van de 55vt50 kijk (goedkoopste 55vt50 is 1750) vind ik 550 voor 5" wel erg duur.

Alleen kan ik niet goed de vergelijking trekken tussen de GT60 en VT50.. jammer dat ze niet meer 55" modellen hebben. Ben 55" namelijk wel gewend en heb weinig zin om qua grootte stapje terug te zetten..

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
matty___ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:06:
nee pas vanaf 50 serie
El_V schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:04:
[...]
Ben 55" namelijk wel gewend en heb weinig zin om qua grootte stapje terug te zetten..
Dat zou ik dan zeker niet doen... toch de VT50 bestellen dan maar, misschien kun je er ergens nog wat af onderhandelen.

PS Het doet niet terzake want je gaat toch niet voor de 50 inch, maar het beeld van de GT50 wordt gezien als iets beter dan de VT50 - met name de zwartwaarde. Alleen stelt dat in praktijk echt niet veel voor. Ik denk dat als je ze niet naast elkaar zet je het verschil niet gaat merken.

[Voor 30% gewijzigd door Cap op 26-09-2013 18:15]

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03 18:19
Als je €1750 echt te veel vind is er ook nog een 55ST50 voor €1300 te vinden in de PW, deze heeft wel weinig input lag.

• El_V
nog een optie erbij.. maakt het alleen maar lastiger. ST50 zelfs voor 1130..

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Iemand ervaring met alternative shutter brillen? Ik heb sinds gisteren de 55ST60 en wil graag meer brillen erbij, maar de Panasonic's zijn me eerlijk gezegd te duur.
Zijn alle RF brillen in principe geschikt? Zijn de brillen hetzelfde als van de 50 serie?
Amazone lijkt aantrekkelijk geprijsde brillen te verkopen, maar ik koop liever geen kat in de zak ;)
Die van Samsung werken ook prima, te koop in een goedkope duo-verpakking ook. Is reeds besproken :)

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Cool... Dank je. Meteen besteld... 26 euro voor 2 is heel wat beter dan rond de 100 voor 1 :P
Aeneas1966 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:38:
Cool... Dank je. Meteen besteld... 26 euro voor 2 is heel wat beter dan rond de 100 voor 1 :P
Weet niet of er meerdere soorten zijn maar ik had de SSG-P41002/XC besteld en dié werken sowieso :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 13:04

dlmh

Lo-Fi

Ik had mijn VT50 (50 inch) aangemeld voor service omdat er een vertikale rode lijn door het beeld heen loopt (1 pixel breed). Tevens had mijn televisie last van erg hardnekkige IR door het tonen van ondertitels (geen zenderlogo's, ik kijk nauwelijks tot geen normale televisie) en ik kon het niet wegkrijgen door het gebruik van de scrolling bar.

Gister werd ik opgebeld door CE Repair dat ze (Panasonic) 'm gaan omruilen voor het nieuwere model (VT60/VT65), dus dat is natuurlijk bijzonder aangenaam. Reden voor vervanging is echter wel de rode streep, niet zozeer de burn-in.

Nu ben ik benieuwd of ik iets kan doen om te voorkomen dat de ondertiteling weer gaat "inbranden". Ik lees vanalles over een zgn "break-in" van een plasma dmv slides of andere toepassingen, maar ook sommige mensen die zeggen dat je 'm normaal moet gebruiken op 50% contrast (maar liefst geen zwarte randen zoals bij 21:9 of 4:3). Geen zin om straks weer met zo'n rozige waas van twee regels over 2/3e van het scherm te hebben...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

dlmh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:00:
Nu ben ik benieuwd of ik iets kan doen om te voorkomen dat de ondertiteling weer gaat "inbranden".
Nee :)
Ik lees vanalles over een zgn "break-in" van een plasma dmv slides of andere toepassingen, maar ook sommige mensen die zeggen dat je 'm normaal moet gebruiken op 50% contrast (maar liefst geen zwarte randen zoals bij 21:9 of 4:3). Geen zin om straks weer met zo'n rozige waas van twee regels over 2/3e van het scherm te hebben...
Dat doet allemaal, imho, gewoon niéts :P

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:01:
[...]

Nee :)

[...]

Dat doet allemaal, imho, gewoon niéts :P
Dus dan maar zonder ondertiteling kijken? (gelukkig een optie met XBMC)

Of is dat alleen de eerste xxx aantal uur?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Nee, gewoon wel kijken met subs uiteraard en het accepteren dat je er met normale content weinig/niets van zal zien en heel misschien in een geheel donkere kamer als je 30cm van je tv af staat en zoékt naar retentie het heel flauwtjes ziet :P

[Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 27-09-2013 15:06]

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:05:
Nee, gewoon wel kijken met subs uiteraard en het accepteren dat je er met normale content weinig/niets van zal zien en heel misschien in een geheel donkere kamer als je 30cm van je tv af staat en zoékt naar retentie het heel flauwtjes ziet :P
Nou, het was bij mij heel vaak goed zichtbaar, juist omdat het over 2/3 van het beeld in de vorm van twee strepen was. Met name op grijze en blauwige beelden was het goed zichtbaar. Uiteraard ben je er meer op gefocussed op het moment dat je er bewust van bent, maar er waren een aantal mensen die het direct opviel.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 00:32
dlmh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:09:
[...]

Nou, het was bij mij heel vaak goed zichtbaar, juist omdat het over 2/3 van het beeld in de vorm van twee strepen was. Met name op grijze en blauwige beelden was het goed zichtbaar. Uiteraard ben je er meer op gefocussed op het moment dat je er bewust van bent, maar er waren een aantal mensen die het direct opviel.
Ik kan dit wel beamen hoor. Heb een G20 gehad en daar was het ook duidelijk zichtbaar vanaf de bank. Met normale content viel het inderdaad niet op maar met een iets egalere donkere achtergrond was het niet te missen.

Ik ben nu in de markt voor een nieuwe tv (50" of groter) en mijn keuze zou nu ivm budget vallen op de 50ST60, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nou wel of geen plasma wil. Het beeld is super, maar ondertiteling en zwarte balken burn-in zit ik ook echt niet op te wachten. Goede LED alternatieven zijn weer een stuk duurder...

Gelukkig heeft het geen haast. Ik leef nu bijna drie maanden zonder tv en dat is prima te doen.

Canon, Apple & Samsung spul

Anoniem: 428891

nadroJ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:36:
[...]

Ik kan dit wel beamen hoor. Heb een G20 gehad en daar was het ook duidelijk zichtbaar vanaf de bank. Met normale content viel het inderdaad niet op maar met een iets egalere donkere achtergrond was het niet te missen.

Ik ben nu in de markt voor een nieuwe tv (50" of groter) en mijn keuze zou nu ivm budget vallen op de 50ST60, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nou wel of geen plasma wil. Het beeld is super, maar ondertiteling en zwarte balken burn-in zit ik ook echt niet op te wachten. Goede LED alternatieven zijn weer een stuk duurder..

Gelukkig heeft het geen haast. Ik leef nu bijna drie maanden zonder tv en dat is prima te doen.
Ik kan over de gt60 die ik heb in ieder geval zeggen, dat ik nog geen serrieuse
Rententie gezien heb op dit scherm. En ik game best veel erop b.v, maar wat ik wel
Gedaan heb is de eerste 100uur sowieso alleen maar vol beeld en geen games gespeeld.Verder is het beeld van minn gt60 egaal zwart, geen onevenheid te zien gelukkig.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 27-09-2013 18:14]

• El_V
basshead91 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:20:
Als je €1750 echt te veel vind is er ook nog een 55ST50 voor €1300 te vinden in de PW, deze heeft wel weinig input lag.
waarom eigenlijk niet de st60? lees dat deze qua beeld kwaliteit vergelijkbaar is met de vt50.. alleen lees verdeelde meningen over de input lag.

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Mijn Panasonic P42G30 heb ik inmiddels nét iets langer dan 2 jaar (dus garantie verlopen :() en één van de fans aan de achterkant loopt nu aan en maakt een irritant buzzend geluid. Ik heb al geprobeerd om met de stofzuiger evt vastzittend stof weg te halen, maar dat helpt niet.

Heeft iemand hier wel eens geprobeerd zo'n soort euvel zelf te repareren? Als het een simpele operatie is doe ik dat natuurlijk liever zelf dan dat het in te kosten gaat lopen qua reparatie.
Freekazoid schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:53:
Mijn Panasonic P42G30 heb ik inmiddels nét iets langer dan 2 jaar (dus garantie verlopen :() en één van de fans aan de achterkant loopt nu aan en maakt een irritant buzzend geluid. Ik heb al geprobeerd om met de stofzuiger evt vastzittend stof weg te halen, maar dat helpt niet.

Heeft iemand hier wel eens geprobeerd zo'n soort euvel zelf te repareren? Als het een simpele operatie is doe ik dat natuurlijk liever zelf dan dat het in te kosten gaat lopen qua reparatie.
Je hebt gewoon nog wettelijke garantie. Gewoon naar je retailer stappen en zeggen dat het product stuk is. Dit moeten ze gewoon repareren onder garantie.

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03 18:19
El_V schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:46:
[...]

waarom eigenlijk niet de st60? lees dat deze qua beeld kwaliteit vergelijkbaar is met de vt50.. alleen lees verdeelde meningen over de input lag.
's avonds heeft de ST60 wat beter contrast, overdag de VT50 vanwege het filter.

Je zei zelf in je eerste post dat je input lag belangrijk vind. Ik weet niet hoe gevoelig jij daar voor bent, maar voor de meeste (casual) gamers is 50-60ms denk ik niet heel erg. Voor elk van die modellen valt wel wat te zeggen, het hangt er vanaf wat jij het belangrijkst vindt.

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Adlermann schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:58:
[...]

Je hebt gewoon nog wettelijke garantie. Gewoon naar je retailer stappen en zeggen dat het product stuk is. Dit moeten ze gewoon repareren onder garantie.
Dank voor je tip. Consumentenrecht is redelijk complex, was er niet van op de hoogte dat je ook nog garantie hebt buiten de 2 jaar standaard van de fabrikant, maar gewoon binnen de levensduur van het product. Heb nu een reparatieverzoek ingediend bij de shop waar ik heb destijds heb gekocht :)

• R0nn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-12-2015
Het is ongelooflijk, maar waar. Vorig jaar had ik mijn GT50 gekocht en er in de eerste week, als voormalig LCD gebruiker, toch wat onverantwoord mee omgesprongen door iedere avond lang de Olympische Spelen op te zetten zonder andere content tussendoor. Vanzelfsprekend zorgde dit voor een schijnbaar ingebrand NOS logo.

Nu zijn we inmiddels een jaar verder en al die tijd heb ik het logo steeds meer zien verdwijnen. Kortom, ik heb 'm niet direct weggebracht voor garantie. Het logo is dus nu zo goed als helemaal weg. Alleen met een select aantal achtergrondkleuren, zie je er nog een vage schaduw van.

Ik hoorde al wel vaker dat echte burn in feitelijk niet meer bestaat en dit lijkt het bewijs daarvan. Tuurlijk, het heeft extreem lang geduurd voordat ie echt helemaal (zo goed als) weg was, maar het is zeker mogelijk. Als je een power user bent die z'n tv echt dagelijks meerdere uren gebruikt (ik dus niet), dan kan het nog een stuk sneller gaan.
R0nn schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:25:
Ik hoorde al wel vaker dat echte burn in feitelijk niet meer bestaat en dit lijkt het bewijs daarvan.
Da's extreem kort door de bocht imho. Laat een logo zes maanden constant op staan en test dán nog eens.

• Killer

Killer

Hatseflats!

jippen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:37:
@Killer , werk je dan ook met een card share ala Clone+ ? Lukt het bvb om op te nemen en naar een andere post te kijken ? en lukt het van een 2 de stream op smartphone of tablet te streamen. ?
Alvast bedankt voor de info.
Excuses voor mijn late reactie:
Ik heb nu 2 standaard CI+ kaartjes in mijn VT-60 zitten, met elk hun eigen smartcard erin (dus geen card-share). Daarmee kan ik naar 1 kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen of streamen naar mijn smartphone. Dat streamen heb ik 1 keer getest, maar gebruik ik verder nooit. Het werkte toen wel (dus 1 kanaal op tv, ander kanaal via de stream).
Ik gebruik de 2de CI+ module in samenwerking met een harddisk om eigenlijk een volwaardige videorecorder te hebben.
En dat werkt zoals gezegd prima

• Killer

Killer

Hatseflats!

Adlermann schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:58:
[...]

Als het toestel ouder is dan 2 jaar, heb je ook geen garantie meer volgens de wet bescherming consumenten. 2 jaar is een hele redelijke termijn als garantieperiode. Dus daarmee ga je echt bot vangen.
Freekazoid schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:53:

Ja ik, en het is relatief eenvoudig te doen. Leg de tv op een vlakke ondergrond met het beeld naar beneden. Schroef alle schroeven los en vervolgens kun je eenvoudig de achterwand verwijderen. Op dat moment heb je vrij toegang tot de ventilatoren. Dan kun je vervolgens 2 dingen doen:

1 - De ventilator loshalen en goed schoonmaken. Meestal is dit al voldoende om het lawaai te verhelpen
2 - De ventilator vervangen, je enige uitdaging is om een vervangende ventilator te vinden. Maar E-bay is in deze je vriend.

Daarna achterwand weer terug plaatsen, alle schroeven terug erin en klaar is Klara.

Killer schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:20:
[...]

Als het toestel ouder is dan 2 jaar, heb je ook geen garantie meer volgens de wet bescherming consumenten. 2 jaar is een hele redelijke termijn als garantieperiode. Dus daarmee ga je echt bot vangen.
Compleet onjuist. In Nederland heb je wettelijke garantie tijdens de gehele levensduur van het product! Die twee jaar termijn wordt in de nederlandse wet nooit genoemd!

http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05 16:10

Doughty

Bral unit

Zijn er mensen die hun scherm (zelf) gekalibreerd hebben?

Ik heb een TXP50UT50 en heb hem gekalibreerd met een Spyder 4, HCFR software in combo met AVS HD709 DVD. Ik heb hem nu staan in True Cinema mode, maar ik krijg op Cinema mode de grijswaarden veel strakker. Maar in True Cinema mode heb ik een CMS en in Cinema mode dus niet.

Ik krijg mijn DeltaE op de meeste punten wel onder 3, maar op 0IRE, 10IRE en 20IRE heb ik nog wat moeite. Zoals ook met mijn gamma die te laag is onder de 10IRE (Dus zwart gaat eraan.) en te hoog boven de 90IRE (Dus mijn wit clipt daar.)

Mensen ervaringen mee en hoe hebben jullie het opgelost?
Ook ben ik benieuwd naar bevindingen uiteraard.

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Doughty schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:54:
Zijn er mensen die hun scherm (zelf) gekalibreerd hebben?

Ik heb een TXP50UT50 en heb hem gekalibreerd met een Spyder 4, HCFR software in combo met AVS HD709 DVD. Ik heb hem nu staan in True Cinema mode, maar ik krijg op Cinema mode de grijswaarden veel strakker. Maar in True Cinema mode heb ik een CMS en in Cinema mode dus niet.

Ik krijg mijn DeltaE op de meeste punten wel onder 3, maar op 0IRE, 10IRE en 20IRE heb ik nog wat moeite. Zoals ook met mijn gamma die te laag is onder de 10IRE (Dus zwart gaat eraan.) en te hoog boven de 90IRE (Dus mijn wit clipt daar.)

Mensen ervaringen mee en hoe hebben jullie het opgelost?
Ook ben ik benieuwd naar bevindingen uiteraard.
a) ik denk dat je met je spyder 4 nooit echt goede resultaten gaat krijgen, dus ik zou de de's maar negeren en vooral ook visueel controleren of het wel aardig is.

je zou in principe in cinema en truecinema dezelfde waarden moeten krijgen. Maar op 10 10 en 20 ire zou ik die spyder 4 absoluut niet vertrouwen.......

Wil je toch een betaalbare meter die dat kan danz ou ik de i1d3 halen. Desnoods nog die meter zelf kalibreren met een i1pro en je kunt gaan :)

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05 16:10

Doughty

Bral unit

Adlermann schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:56:
[...]

a) ik denk dat je met je spyder 4 nooit echt goede resultaten gaat krijgen, dus ik zou de de's maar negeren en vooral ook visueel controleren of het wel aardig is.

je zou in principe in cinema en truecinema dezelfde waarden moeten krijgen. Maar op 10 10 en 20 ire zou ik die spyder 4 absoluut niet vertrouwen.......

Wil je toch een betaalbare meter die dat kan danz ou ik de i1d3 halen. Desnoods nog die meter zelf kalibreren met een i1pro en je kunt gaan :)
Thanks voor terugkoppeling.
Ik zat al te twijfelen aan die Spyder4, maar aangezien ik nog niet lang bezig ben om alles uit te meten, leek mij dit een prima keus. Had er op zich wel positieve dingen over gelezen.

Toch maar eens kijken naar de i1 dan. :)
Mooi om die naast de Spyder 4 te hebben. Heb ik 2 referenties.

[Voor 3% gewijzigd door Doughty op 30-09-2013 13:46]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet iemand toevallig hoe je kan instellen dat bij aangaan van de ST50 hij gelijk naar HDMI 2 gaat.
Vind het nu wel erg irritant worden dat ik steeds moet gaan switchen.
Heb al wat geprobeerd bij de instelling en ook het volgende:
Met behulp van het Panasonic Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [- Volume] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Alleen dit lukt ook niet heb het op HDMI 2 ingesteld alleen hij springt eerst naar VRC en dan automatisch naar HDMI 1 ingang.

Hopelijk kan iemand mij helpen, mijn dank is groot.

EDIT:
Het is al gelukt, was vergeten om de Hotel modes op ON te zetten.

[Voor 202% gewijzigd door michael3 op 04-10-2013 11:54]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

michael3 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:42:
Weet iemand toevallig hoe je kan instellen dat bij aangaan van de ST50 hij gelijk naar HDMI 2 gaat.

[...]

Alleen dit lukt ook niet heb het op HDMI 2 ingesteld alleen hij springt eerst naar VRC en dan automatisch naar HDMI 1 ingang.

Hopelijk kan iemand mij helpen, mij dank is groot.
Hmm hier wrkt dat prima. Dat zou de oplossing zijn.

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 10:01
michael3 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:42:

[...]

Hopelijk kan iemand mij helpen, mijn dank is groot.
Kabels omwisselen? Dan staat het apparaat wat je nodig hebt op de hdmi 1 poort.

• El_V
Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een ST60 gekocht :) na een afweging van grootte, prijs en beeldkwaliteit mijn keuze gemaakt.

Alleen nu een probleem dat mijn CI+ module niet wilt werken :( TV uiteraard nieuw uit de doos. Mijn module rechtstreeks vanuit de mijn oudeP42S30 in de nieuwe tv maar hij pakt hem gewoon niet..

Eerst alles wat ik zelf heb kunnen proberen zelf geprobeerd (stroom eraf, kabels eruit, kaart poetsen, opnieuw instellen etc) om vervolgens met een iemand van ziggo aan de lijn te troubleshooten. Na een hoop stappen doorlopen te hebben geeft hij aan dat het waarschijnlijk aan mijn CI+ module ligt (dat deze niet goed overweg kan met de TV). Het gaat om een Neotion MCIZ 2620 M: 11.

Iemand ervaring mee? Ik heb helaas geen andere module waar ik mee kan proberen.

• michael3
Stfnlln schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Kabels omwisselen? Dan staat het apparaat wat je nodig hebt op de hdmi 1 poort.
Was dat maar zo simpel.
HDMI 2 staat aangesloten op me receiver waarvoor ik ook ARC voor gebruik.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Anoniem: 459573
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wat ik wel erg jammer vind is dat Panasonic tot op heden voor de 2011 en eerdere toestellen geen updates meer uitbrengt zodat je gebruik kunt maken van Netflix. Een ander punt is CI+ interactieve TV van Ziggo, ik las op het gebruikersplatform dat de helpdesk moeizaam onderhandeld met Panasonic ten aanzien van het certificeren ervan. Panasonic moet volgens zeggen van Ziggo op dat gebruikersplatform zijn firmware nog aanpassen zodat je kunt werken met interactieve TV middels die nieuwste CI+ module van Ziggo. Vervelend dat het moeizaam gaat. Maar misschien is daar natuurlijk een goede technische reden voor dat Panasonic Netflix en iTV niet werkend kan krijgen op alle toestellen.

Hier staat overigens (voor de belanghebbenden) een lijst van de modellen die met de nieuwste (interactieve) CI+ module werkt van Panasonic: https://static.ziggo.nl/i...PANASONIC_tcm14-42426.pdf
michael3 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:33:
[...]

Was dat maar zo simpel.
HDMI 2 staat aangesloten op me receiver waarvoor ik ook ARC voor gebruik.
Hotel Mode starten, initial input op HDMI2 zetten, tv uitzetten en klaar. Zie de openingspost.

Anoniem: 428891

El_V schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:47:
Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een ST60 gekocht :) na een afweging van grootte, prijs en beeldkwaliteit mijn keuze gemaakt.

Alleen nu een probleem dat mijn CI+ module niet wilt werken :( TV uiteraard nieuw uit de doos. Mijn module rechtstreeks vanuit de mijn oudeP42S30 in de nieuwe tv maar hij pakt hem gewoon niet..

Eerst alles wat ik zelf heb kunnen proberen zelf geprobeerd (stroom eraf, kabels eruit, kaart poetsen, opnieuw instellen etc) om vervolgens met een iemand van ziggo aan de lijn te troubleshooten. Na een hoop stappen doorlopen te hebben geeft hij aan dat het waarschijnlijk aan mijn CI+ module ligt (dat deze niet goed overweg kan met de TV). Het gaat om een Neotion MCIZ 2620 M: 11.

Wat ik hierover weet,is dat waaarschijnlijk de module te oud is en je een nieuwe moet kopen. De pana's werken alleen met de nieuwste modules.

Dat heb ik in ieder geval van andere personen uit dit topic.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Cap schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:39:
[...]
Hotel Mode starten, initial input op HDMI2 zetten, tv uitzetten en klaar. Zie de openingspost.
Het is echt zo simpel. Was zelf ook érg blij dat dit met een simpele setting geregeld kan worden.

Anoniem: 544597

Heb men oog laten vallen op deze: TX-P42ST60E

Iemand ervaring mee? Mijn budget laat een betere tv niet toe, helaas.
Anoniem: 544597 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:44:

Dat is heel gemakkelijk want voor dat budget is het onmogelijk iets beters te kopen, zonder overdrijven d:)b

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09-2019
Anoniem: 544597 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:44:

Voor die prijsklasse is er echt niks beters, sterker nog een LCD die 3 maal duurder is haalt het niet bij een ST60. Ongekende kwaliteit voor die prijsklasse! Gewoon doen! ;)

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 21:04
Gewoon doen idd! Ben er zeer tevreden over.

Ik heb er nog wel een vraag over.
Hoe stel ik in dat de tv bij aanzetten gelijk op fullscreen springt ipv op tv-beginscherm?

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 00:37
Gisteravond is de calibratie van mijn VT50 gedaan. Ziet er prachtig uit alleen na de eerste calibratie bleek er aan de linker en rechterkant een witte vlek zichtbaar te worden, zodra het beeld compleet zwart wordt aangestuurd. Dit verschijnsel treedt alleen op in de professional 1 en professional 2 modus. Het blijkt dat er onderliggende beeldinstellingen standaard in de verschillende modussen zijn ingesteld, waar niet aan gesleuteld kan worden, die wel effect hebben op het beeld.
Hebben andere mensen ook last van witte vlekken op het scherm, bij een zwart aangestuurd scherm?

• michael3
Nou kan ik het mis hebben hoor maar wordt de IFS niet uitgevoerd te worden in Cinema modes?
Misschien dat het daar mee te maken heeft, heb ik ooit is gelezen ergens.

michael3 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:52:
Nou kan ik het mis hebben hoor maar wordt de IFS niet uitgevoerd te worden in Cinema modes?
Nou nee, als er Professional standen zijn niet nee, kan je veel en veel meer bij instellen dan bij Cinema.

michael3 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:52:
Misschien dat het daar mee te maken heeft, heb ik ooit is gelezen ergens.
Nee, die moeten in professional mode, want die zijn helemaal in te stellen. In cinema mode kan je alleen maar een twee punts greyscale doen. Om bij de professional modes te komen moet je ook ISF mode aanzetten in het instellingen menu :)
bartosss schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:49:
Gisteravond is de calibratie van mijn VT50 gedaan. Ziet er prachtig uit alleen na de eerste calibratie bleek er aan de linker en rechterkant een witte vlek zichtbaar te worden, zodra het beeld compleet zwart wordt aangestuurd. Dit verschijnsel treedt alleen op in de professional 1 en professional 2 modus. Het blijkt dat er onderliggende beeldinstellingen standaard in de verschillende modussen zijn ingesteld, waar niet aan gesleuteld kan worden, die wel effect hebben op het beeld.
Hebben andere mensen ook last van witte vlekken op het scherm, bij een zwart aangestuurd scherm?
Ja, dat is 'normaal' bij een vt50. Dat is slijtage van het scherm. Die witte vlekken zijn op een geheel wit beeld groenig. Niets aan te doen. Ze komen alleen op professional mode voor omdat je daar die hogere gradaties hebt. In thx cinema mode zie je die minder omdat die minder gradaties heeeft.

Maar 1 punt van geruststelling, als je scherm richting de 5000 uren gaat dan wordt het ook zichtbaar in thx :)

[Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2013 12:22]

• bartosss
Oke, duidelijk. Slijtage van het scherm. Had ik toch niet verwacht dat dit zo snel zou optreden. Ik zal eens kijken op hoeveel branduren ik inmiddels zit.
bartosss schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:38:
Oke, duidelijk. Slijtage van het scherm. Had ik toch niet verwacht dat dit zo snel zou optreden. Ik zal eens kijken op hoeveel branduren ik inmiddels zit.
Het begin al ongeveer rond de 500 uur :) vanaf 1000 uur wordt het echt heel zichtbaar.

• michael3
Adlermann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:21:
[...]

Nee, die moeten in professional mode, want die zijn helemaal in te stellen. In cinema mode kan je alleen maar een twee punts greyscale doen. Om bij de professional modes te komen moet je ook ISF mode aanzetten in het instellingen menu :)
Weer wat geleerd, mij tv moet ook nog een keer een IFS behandeling krijgen.

michael3 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:57:
Weer wat geleerd, mij tv moet ook nog een keer een IFS behandeling krijgen.
Hmmm, meeste milieu activisten zijn juist tegen plasma. Je zou wél voor een ISF behandeling kunnen gaan ;)

• bartosss
Adlermann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Het begin al ongeveer rond de 500 uur :) vanaf 1000 uur wordt het echt heel zichtbaar.
Na deze constatering is een tweede calibratie gedaan in de Spel modus, waar deze vlekken niet waargenomen zijn, en het beeld is in deze modus over het hele scherm zwart. In de spelmodus kunnen ook uitgebreide instellingen aangepast worden.
Niet waar: in spelmodus geen 10-punts witbalans en ook geen 10-punts gamma, laat staan een CMS...

Bovendien minder grijsstappen dan in de professional en cinema modes, de helft ook precies te zijn. Dit zie je als dither, met name in donkere scenes.

[Voor 44% gewijzigd door Cap op 04-10-2013 13:51]

• bartosss
Cap schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:50:
Niet waar: in spelmodus geen 10-punts witbalans en ook geen 10-punts gamma, laat staan een CMS...
Volgens mij wel hoor..

Bovendien minder grijsstappen dan in de professional en cinema modes, de helft ook precies te zijn. Dit zie je als dither, met name in donkere scenes.
Dit.

Nope, tweepunts greyscale.
bartosss schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Na deze constatering is een tweede calibratie gedaan in de Spel modus, waar deze vlekken niet waargenomen zijn, en het beeld is in deze modus over het hele scherm zwart. In de spelmodus kunnen ook uitgebreide instellingen aangepast worden.
spelmodus is ook vrij beperkt en ik zou daar zeker niet de volle pond voor betalen. Spelmodus heeft een niet standaard colour gamut. Ik zou professional verkiezen boven spelmodus.

Spelmodus heeft alleen een 2 punts greyscale en een globale gamma. Dan kun je beter nog thx laten kalibreren in het servicemenu!

Die witte vlekken in professional mode zie j e ook alleen maar (als het goed is) als je met te weinig omgevingslicht kijkt. Je behaalt de beste zwartwaarden door een klein beetje achtergrondverlichting aan te laten.

[Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2013 13:55]

Mijn VT50 niet. Heb hem hier voor mijn neus. Beeldmode: spel. Geavanceerd, witbalans, 2-punts (2x3 rgb sliders). Gamma: keuze voor 2.0 etc, maar geen enkele setting per IRE. CMS kleurbeheer RGB / CMY geheel afwezig...

Beeldmode naar professional en alle goodies..

Ik weet dus niet wat jij hebt zitten kalibreren in spelmodus, maar veel zal dat niet voorstellen. ;)

[Voor 26% gewijzigd door Cap op 04-10-2013 13:54]

Cap schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:53:
Mijn VT50 niet. Heb hem hier voor mijn neus. Beeldmode: spel. Geavanceerd, witbalans, 2-punts (2x3 rgb sliders). Gamma: keuze voor 2.0 etc, maar geen enkele setting per IRE. CMS kleurbeheer RGB / CMY geheel afwezig...

Beeldmode naar professional en alle goodies..

Ik weet dus niet wat jij hebt zitten kalibreren in spelmodus, maar veel zal dat niet voorstellen. ;)
Haha, wel grappig dat 1 zo'n post binnen enkele minute al zulke reacties oproept ;)

[edit]

Ik had laatst dus mijn scherm teruggezet naar defaults en vergeten de settings terug te zetten. Ik had gister pas weer tijd om het scherm goed te kalibreren. Maar damn wat een verademing is het zeg :) Mooie 2.4 gamma en geen nare kleurzweem over het hele beeld heen.

[Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2013 13:57]

• bartosss
Adlermann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Dit.

[...]

[...]

Nope, tweepunts greyscale.

[...]

spelmodus is ook vrij beperkt en ik zou daar zeker niet de volle pond voor betalen. Spelmodus heeft een niet standaard colour gamut. Ik zou professional verkiezen boven spelmodus.

Spelmodus heeft alleen een 2 punts greyscale en een globale gamma. Dan kun je beter nog thx laten kalibreren in het servicemenu!

Die witte vlekken in professional mode zie j e ook alleen maar (als het goed is) als je met te weinig omgevingslicht kijkt. Je behaalt de beste zwartwaarden door een klein beetje achtergrondverlichting aan te laten.
De calibrateur heeft de spelmodus en professional1 gecalibreerd.
Wat jij hier zegt kan ik beamen, nu je het zegt; toen ik gisterenavond mijn verlichting uit heb gezet waren de witte vlekken zichtbaar. Daarvoor niet. De calibrateur heeft niet opgemerkt dat mijn achtergrondverlichting te laag was. Dank dus voor deze tip. 8)

Edit: Is het niet zoiezo beter om een soort van sfeerlichtje achter je tv te te laten branden om de zwartwaardes beter te laten contrasteren?

[Voor 6% gewijzigd door bartosss op 04-10-2013 14:09]

• bartosss
404
Nu niet meer. :) Is de kalibrateur er nog? Was wel netjes geweest als ie vermeld had dat de kalibratie in spelmodus nogal weinig voorstelt. :)

[Voor 54% gewijzigd door Cap op 04-10-2013 14:23]

• bartosss
Dit is bij mij niet zo. Het is alleen zichbaar bij volledig zwart, zoals Adlermann aangaf bij te weinig omgevingslicht.
Ik zit nu op 1100 uur he, dat kan nogal verschil maken. En kijk nog eens goed... soms zie ik het ook niet op een 100% wit scherm, maar bij een tweede blik...

Hier de donkere variant van mijn blob, een maand geleden, op ongeveer 1000 uur:

https://dl.dropboxusercon...10157455/blob0913dark.JPG

Even fullscreen openen op je scherm, anders mis je de details door al het witte geweld van de menu's op je scherm.

Maak ik kans bij e-care denk je, Adlermann? Of moet ik het op mijn ingebrande NOS (sport) logo gooien? :P
Cap schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:29:
Ik zit nu op 1100 uur he, dat kan nogal verschil maken. En kijk nog eens goed... soms zie ik het ook niet op een 100% wit scherm, maar bij een tweede blik...

Hier de donkere variant van mijn blob, een maand geleden, op ongeveer 1000 uur:

https://dl.dropboxusercon...10157455/blob0913dark.JPG

Even fullscreen openen op je scherm, anders mis je de details door al het witte geweld van de menu's op je scherm.

Maak ik kans bij e-care denk je, Adlermann? Of moet ik het op mijn ingebrande NOS (sport) logo gooien? :P
Jij hebt het minder erg dan ik..... Bij ce-repair zeiden ze: within specs. Ik zou eht op het NOS logo gooien.

bij mij is inmiddels de binnenste 50% van het scherm groen (daarbuiten mooi egaal) en aan de linker- en rechterkant weer wat groener..

De monteur zag het meteen, belde met panasonic, daar zeiden ze: meneer heeft al 2x een tv omgeruild om dit probleem. Dat was coulance. Dit kreeg elke tv en was binnen spec.

[edit]
Dat donkere is exactly like mine trouwens :)

Moet je eens wat leuks proberen: eerst een uur ofzo 4:3 content kijken en dan zijn gewoon de groene blobs 5 min weg en langzaam maar zeker komen ze dan terug :) heeft volgens mij echt iets met hitte te maken op dat punt.

[Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2013 14:41]

• bartosss
Adlermann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Moet je eens wat leuks proberen: eerst een uur ofzo 4:3 content kijken en dan zijn gewoon de groene blobs 5 min weg en langzaam maar zeker komen ze dan terug :) heeft volgens mij echt iets met hitte te maken op dat punt.
Dat is mijn vermoeden ook. Achter beide witte vlekken zit namelijk ook een fan, als ik het goed heb.

Edit: Misschien een gek idee, maar misschien helpt het om fans te stofzuigen? Misschien komen de witte vlekken doordat de fan niet genoeg kan koelen..

[Voor 14% gewijzigd door bartosss op 04-10-2013 15:20]

Adlermann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Jij hebt het minder erg dan ik..... Bij ce-repair zeiden ze: within specs. Ik zou eht op het NOS logo gooien.

bij mij is inmiddels de binnenste 50% van het scherm groen (daarbuiten mooi egaal) en aan de linker- en rechterkant weer wat groener..

De monteur zag het meteen, belde met panasonic, daar zeiden ze: meneer heeft al 2x een tv omgeruild om dit probleem. Dat was coulance. Dit kreeg elke tv en was binnen spec.
Ok maar jij hebt inderdaad al tig keer omgeruild, dus alle alarmbellen gingen op rood in het Panasonic callcenter. :) Misschien heb ik als niet-omruiler nog recht op coulance. :P
Cap schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

Ok maar jij hebt inderdaad al tig keer omgeruild, dus alle alarmbellen gingen op rood in het Panasonic callcenter. :) Misschien heb ik als niet-omruiler nog recht op coulance. :P
Volgende keer ga ik in het SM wel de G op 150% zetten ouzo :)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Met hardnekkige retentie van logo's maak je wel een behoorlijke kans. Mijn VT50 is toen zelfs omgeruild enkel op basis van per email toegestuurde foto's. Dus geen monteur aan te pas gekomen ;)

Anoniem: 523686

Mijn gt 60 is gekalibreerd in prof1 en prof2 mode en moet zeggen na calibratie weet je niet wat je ziet zoveel detail en zwart en teer zwart, en zoals meerdere mensen hier zeggen overnemen van andere settings heeft geen zin elk scherm is uniek!! Heb nu 1100 uur sinds gister en no problems at all , ben benieuwd hoe het blijft!! Panasonic is top tot nu toe ;)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 523686 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:51:
Mijn gt 60 is gekalibreerd in prof1 en prof2 mode en moet zeggen na calibratie weet je niet wat je ziet zoveel detail en zwart en teer zwart, en zoals meerdere mensen hier zeggen overnemen van andere settings heeft geen zin elk scherm is uniek!! Heb nu 1100 uur sinds gister en no problems at all , ben benieuwd hoe het blijft!! Panasonic is top tot nu toe ;)
Leef jij in een tijdscapsule :+ ? Door welk bedrijf heb je dat laten doen? En wat heeft je het gekost?
SanduTje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:03:
Met hardnekkige retentie van logo's maak je wel een behoorlijke kans. Mijn VT50 is toen zelfs omgeruild enkel op basis van per email toegestuurde foto's. Dus geen monteur aan te pas gekomen ;)
Gister is mijn VT50 door CE Repair omgeruild voor een VT60 (vanwege een vertikale rode streep en wellicht ook door de burn-in). Wat me opvalt (ten opzichte van mijn VT50 exemplaar):

Positief
+ nog dieper zwart en beter contrast
+ nog mooiere kleuren op Professional 1
+ plasma buzz is een stuk minder (alleen hoorbaar aan de achterkant)
+ mooiere voet (alhoewel hij straks meteen weer aan de muur komt te hangen)
+ veel minder last van het doorlopen van horizontale strepen/blokken (line bleed)

Negatief
- hij is iets breder (doordat de speakers nu aan de voorkant zitten)
- rand aan de onderkant is nu van transparant plastic ipv metaal
- ventilatoren maken meer lawaai
- voet is (veel) hoger, waardoor ik nu meer omhoog moet kijken (staat op dit moment nog op het meubel)

Wat betreft de ventilatoren: op dit forum kwam ik de suggestie tegen om het geluid van de muur af te richten zodat dit niet teruggekaatst wordt. Zij maken hiervoor hele mooie TGV's (Top Gun Vents), maar met een kleine stukje karton en plakband op de schuine rand had ik al een heel goed resultaat. Op de bank, op 2,5 meter afstand, is de VT60 nu praktisch onhoorbaar! :)

Verder kreeg ik de VT60 uit doos, inclusief alle extra accesoires. Ik heb nu dus 4x 3D-brillen (gebruik ik nooit) en 4 afstandbedieningen :P

Ik heb XBMC nu ingesteld dat de kleur van ondertitels (donker)grijs zijn met een alpha van 155. Hopelijk voorkom of beperk ik hiermee dat de ondertitels gaan inbranden.

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dlmh schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:57:
Ik heb XBMC nu ingesteld dat de kleur van ondertitels (donker)grijs zijn met een alpha van 155. Hopelijk voorkom of beperk ik hiermee dat de ondertitels gaan inbranden.
Waar doe je dit? Welke versie van XBMC heb je?

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

R_W schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:13:
[...]

Waar doe je dit? Welke versie van XBMC heb je?
Settings => Video => Subtitles

XBMC Frodo met DSPlayer, maar is geloof ik gewoon een feature van XBMC

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit met een klein probleempje.
M'n zoontje van bijna 2 heeft zojuist vakkundig het batterijklepje gemold van de afstandbediening van m'n Pana P42G20 ("Ooh ooooohhh").....
Nu vind ik online genoeg aanbieders die een hele nieuwe afstandbediening verkopen, maar ik zoek eigenlijk een los klepje. Iemand die bekend is met aanbieders hiervan (of iemand die er toevalligerwijs nog eentje over heeft?)

Anoniem: 397611

dlmh schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:57:

Negatief
- ventilatoren maken meer lawaai

Wat betreft de ventilatoren: op dit forum kwam ik de suggestie tegen om het geluid van de muur af te richten zodat dit niet teruggekaatst wordt. Zij maken hiervoor hele mooie TGV's (Top Gun Vents), maar met een kleine stukje karton en plakband op de schuine rand had ik al een heel goed resultaat. Op de bank, op 2,5 meter afstand, is de VT60 nu praktisch onhoorbaar! :)
Er bestaat tegenwoordig ook officiele een 'foamfix'. Wellicht is dat wat voor jou?

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 397611 op 08-10-2013 21:10]

Smultie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:09:
M'n zoontje van bijna 2 heeft zojuist vakkundig het batterijklepje gemold van de afstandbediening van m'n Pana P42G20 ("Ooh ooooohhh").....
Nu vind ik online genoeg aanbieders die een hele nieuwe afstandbediening verkopen, maar ik zoek eigenlijk een los klepje. Iemand die bekend is met aanbieders hiervan (of iemand die er toevalligerwijs nog eentje over heeft?)
In mijn geval: goede reden om een vt60 te kopen :)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 397611 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Er bestaat tegenwoordig ook officiele een 'foamfix'. Wellicht is dat wat voor jou?
Die is voor zover ik kan zien al toegepast... maar ik ben eigenlijk vrij content met de huidige oplossing, misschien nog wat fraaier maken met zo'n TGV ipv karton. Hij gaat straks weer tegen de muur, dus eigenlijk zie ik er toch niks van. Die foamfix gaf ook weer andere problemen zoals overhitting en scheen vaak ook maar marginaal te werken.

• El_V
El_V schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:47:

uiteindelijk opgelost met een nieuwe CI module mocht iemand hetzelfde probleem ervaren :) mijn oude module was niet eens zo oud (3 jaar ofzo)

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Slecht nieuws op de frontpage. Panasonic stop mogelijk in maart al met de productie van plasma televisies. :'( Dat betekend dat ik binnen nu en een paar maanden mijn GT30 moet verhuizen naar de slaapkamer om in de woonkamer nog een nieuw model neer te zetten. :+
D vd V schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:13:
Slecht nieuws op de frontpage. Panasonic stop mogelijk in maart al met de productie van plasma televisies. :'( Dat betekend dat ik binnen nu en een paar maanden mijn GT30 moet verhuizen naar de slaapkamer om in de woonkamer nog een nieuw model neer te zetten. :+
Ja dat zou betekenen dat ik rond maart/april ook een vt60 ga halen :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

In mijn geval: goede reden om een vt60 te kopen :)
Leuke reply, maar ik schiet er niet echt veel mee op ... :)

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Het is erg jammer van die plasma productiestop. Sinds ik de GT30 heb staan, ben ik liefhebber van deze schermen. Zoveel beter dan lcd/led. En aangezien ik van OLED op korte termijn nog niet zo veel verwacht, wil ik nog wel een model uit de 60-serie gaan halen. Nu er een tijd 42" staat, zou wat groter ook niet verkeerd zijn. Ben wel benieuwd hoe de prijzen zich zullen ontwikkelen. Normaal gesproken dalen deze geleidelijk maar aangezien er geen nieuwe modellen meer komen, zou dat anders kunnen gaan verlopen.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:03
D vd V schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:58:
Het is erg jammer van die plasma productiestop. Sinds ik de GT30 heb staan, ben ik liefhebber van deze schermen. Zoveel beter dan lcd/led. En aangezien ik van OLED op korte termijn nog niet zo veel verwacht, wil ik nog wel een model uit de 60-serie gaan halen. Nu er een tijd 42" staat, zou wat groter ook niet verkeerd zijn. Ben wel benieuwd hoe de prijzen zich zullen ontwikkelen. Normaal gesproken dalen deze geleidelijk maar aangezien er geen nieuwe modellen meer komen, zou dat anders kunnen gaan verlopen.
Nieuwe modellen zou ik ook niet meer op rekenen. Ik ben nu aan het sparen voor een GT60 50". Het is jammer dat die niet in 55" te verkrijgen is. Als de prijzen nog wat gaan zakken, dan moet je automatisch upgraden naar de VT60 50" of de VT60 55". Maar vooral die laatste is nog megaduur.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Smultie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:09:
Plaatselijke kringloop winkel misschien?

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

Smultie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

Leuke reply, maar ik schiet er niet echt veel mee op ... :)
Ok even nuttig: ik heb 4 panasonic remontes denk ik. Ik gebruik er maar 1. Ze zijn wel van de vt30/vt50 maar die gaan vast wel op een g20 werken. Voor beozekers van dit topic vraag ik alleen verzendkosten en 1 biertje :P

PM me maar als je interesse hebt. Alleen aan een klepje kan ik je niet helpen :)

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Kleine ietwat luie vraag

Ik heb een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50G20. Nu ben ik wel geïnteresseerd in een chromecast. Netflix en later lokale content is wel leuk voor er bij. Nu vroeg ik me af af mijn tv ook een optisch uit heeft om naar de receiver te sturen. Mijn receiver heeft geen HDMI namelijk waar ik hem in kan stoppen maar ik wel graag 5.1 geluid hebben.

Weet iemand dit? Ik kan zelf niet zo makkelijk achter de tv komen en de handleiding is kwijt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Moby schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:18:
Kleine ietwat luie vraag

Ik heb een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50G20. Nu ben ik wel geïnteresseerd in een chromecast. Netflix en later lokale content is wel leuk voor er bij. Nu vroeg ik me af af mijn tv ook een optisch uit heeft om naar de receiver te sturen. Mijn receiver heeft geen HDMI namelijk waar ik hem in kan stoppen maar ik wel graag 5.1 geluid hebben.

Weet iemand dit? Ik kan zelf niet zo makkelijk achter de tv komen en de handleiding is kwijt.
Ze hebben altijd een toslink uitgehad, dus ja ik neem aan van wel. Kun je makkelijk zien toch?
Digital Audio Output (Optical) yes
Gewoon op de website van panasonic te vinden bij specificaties :)

[Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 09-10-2013 15:22]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Nu ik lees dat de Pana's zijn afgelopen moet ik even werk maken van een burn-in probleem bij een 50 serie.
Hoe bepalen ze het probleem, als je het bij de schuifbalk ziet of moet je het tijdens een tv uitzending waarnemen?

National geographic staat er lekker in, terwijl ik amper tv kijk en heel veel films. Bij lichte beelden zie je het heel duidelijk.

Ik sta wel een beetje te kijken dat ze plasma afschaffen. Dit jaar met het nieuwe topmodel had ik nog wel een aantal extra jaartjes verwacht. Op zich kunnen ze nog jaren blijven teren op de huidige techniek, gewoon oude modellen uitpoepen met een tikkeltje nieuwe kast :S

• Niet online
BARACUS schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:41:
Nu ik lees dat de Pana's zijn afgelopen moet ik even werk maken van een burn-in probleem bij een 50 serie.
En zelfs dan is dat probleem niet volledig uitgesloten, bij Oled zijn dezelfde problemen met hardnekkige retentie als bij Plasma's naar het schijnt.

Edit: foto inbranden Oled.
Bijhorende tekst: "The last—and biggest—issue I had was burn-in. I was advised that LG insisted that a menu be displayed while the set was on. The menu consists of a set of small squares running vertically down the left side of the screen."

Bron: http://www.avsforum.com/t/1481970/oled-in-london

Maak je borst maar weer nat met de nieuwe opvolgers van de Pana plasma's. :X

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Ik heb ook last van (hardnekkige) retentie op mn 50GT30.
Linksbovenin is standaard een Comedy Central logo te zien.

Verder is het wit niet egaal wit. Links is meer rood/rozig, terwijl de rechterkant naar geel/groen neigt. Dit is bvb ook zichtbaar in sneeuw-/noordpoolachtige scenes in films en series. Vervelend dus :-(

Foto's:

(beiden klikbaar voor grotere versie)

Ik ben er wel aan gewend dat er een beetje retentie aanwezig is, als ik bijvoorbeeld een spel een aantal dagen/weken lang intensief heb gespeeld willen er nog wel eens HUD elementen rond blijven zwerven, maar die trekken na verloop van tijd altijd weer weg. Het CC logo blijft echter zelfs na wekenlang 's nachts scroll barren nog staan.

Zit er aan te denken om eens contact met Pana op te nemen hierover.. Wat zeggen jullie ervan?

• Niet online
faust2016 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:54:
Zit er aan te denken om eens contact met Pana op te nemen hierover.. Wat zeggen jullie ervan?
Gewoon doen. Zo'n TV behoort onder normale omstandigheden en normaal gebruik dit soort problemen niet te hebben. Ik lees door de gehele topicreeks niets anders dan dit soort problemen. Sommigen hebben er helemaal geen last van, anderen lopen hier tegenaan. Ondanks de gewenste maatregelen in de eerste 1000 uur. Zou het niet per fabriek verschillen, en is dit niet een issue in het productieproces? Dan moet de gemiddelde consument 'mazzel' hebben? :? Dit is toch belachelijk?
Pagina: 1 2 3 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee