Verwacht geen hoofdprijs voor je plasma, ook al is het een topmodel van Panasonic. Ik kon met moeite mijn 65" kwijt en dat is nu al weer een jaar geleden. Je moet er echt een liefhebber voor vinden/treffen. Reken op een paar honderd euro maximaal, als je dat al redt...
Overigens ben ik meer content met de overstap van plasma naar OLED dan ik zou verwachten, het totaalplaatje biedt zo veel meer. De stap van Full HD naar 4K deed mij niet zo veel, het is vooral HDR wat een nieuwe ervaring is. Zeker met het echte zwart van een OLED tegenover het zeer donker grijs van een plasma. Daarbij had ik een Panasonic VT-serie met een rij ventilatoren die je toch gaat horen. Keer vervangen onder garantie en zelfs de Foam Fix ontvangen maar maakte geen verschil. OLED heeft ook geen buzz uit de voeding bij een volledig wit beeld. Althans, een wit beeld... Wit wat dan niet geheel wit was door groene of roze blobs. Dat allemaal heb ik nu niet meer.
MadMarky schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:27:
Hier ook nog een 42ST50 in een volledige FHD setup met een Marantz receiver en een stel nette boekenplank speakers. Als ik soms de nieuwe 4K LED TV's bij vrienden thuis zie (natuurlijk met soundbar

) heb ik nog niet bepaald het idee dat ik achter begin te lopen

Het gros van de TV's staat ook gewoon niet afgesteld. Uit de doos gehaald, neergezet en that's it. Winkelstand met dynamische kleuren, dat wordt hem gewoon niet. Dan zit je naar blauwig wit te kijken of gras wat uit Tsjernobyl lijkt te komen door het te stralende.
Onnatuurlijk beeld combineren met een sound bar is (helaas) wel wat de gemiddelde consument goed lijkt te vinden. Ieder zijn eigen mening en wensen natuurlijk maar men wordt deels gek gemaakt door marketing. Ik heb gesprekken gehad met dergelijke eigenaren dat een dergelijke setup beter is dan wat ik heb staan aangezien ik maar 5.1 heb en de sound bar 9.2.4 is. Laatst met de buurman nog, die gaat een Sonos Beam kopen want dan is een subwoofer, zoals ik heb staan, niet nodig.
Ignorance is bliss.
[
Voor 39% gewijzigd door
FeaR op 20-04-2022 07:54
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.