Zal nog even een update geven;
Ik heb sowieso CE Repair (de huisdienst van Panasonic) om een offerte gevraagd. Parallel ben ik door een mede-tweaker in contact gebracht met een "hobbyist" die ook Panasonic plasma's repareert...
CE Repair kwam met het feit dat het SC board vervangen moest worden, ook de hobbyist kwam daarmee. Alleen CE Repair kwam met een prijs van 395 inc voorrijkosten (dus die kwamen wel aan huis) maar als het dan NIET het SC board zou zijn was ik wel 75 euro voorrijkosten kwijt en kwam er een nieuwe offerte.
Hobbyist wilde het bord wel opsturen (maar ik had nog nooit zo'n TV van binnen gezien laat staan opengemaakt), langskomen was ook een optie.. Kosten dan 100 euro, no cure no pay.. Zat op een uurtje rijden, dus dat maar gedaan. Ding paste net in de CX5 van mijn vader
Ik daar dus vorige week heen, het was NIET het SC board bleek na vervanging.. Vreemd, komt volgens hem zelden voor dat het bij een 6 blinks NIET het SC board is.. Bij CE Repair was ik dus direct al 75 euro kwijt geweest.. Die hobbyist had ook nog een mainboard liggen, dus dat er maar ingepropt.. TV ging weer aan en met een USB stick ff een filmpje afgespeeld.. Alles leek te werken. Tot ik er bij thuiskomst achter kwam dat de HDMI poorten niet werkten.. Stom van ons allebei, dat hadden we ook even moeten testen...
Hij had echter binnen een paar dagen een nieuw board ergens geregeld, vandaag weer een ritje gemaakt en nu zit er een ander (wel werkend) mainboard in.. Ik heb goed meegekeken en dat durf ik de volgende keer wel zelf aan, het is ook weer niet superingewikkeld.. Je hebt eigenlijk meer werk aan het openmaken van de TV (veel schroefjes)...
Ik had verder geen haast, ik had de trouwe panasonic 46g10 (bouwjaar 2009) van zolder gehaald, dus ik had gewoon TV verder.. Alleen jammer dat vriendin toen zei; Deze is eigenlijk ook groot genoeg....
Anyways, mijn 55st50 doet het weer.. Hij is uit 2013, ik hoop er eigenlijk 10 jaar mee te doen dus dit overlijden was enigzins vroegtijdig.. Hoop dat hij het nu weer even uithoudt