Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443157

De TV (vt60) maakt nu wel erg veel lawaai, zowel de fans, alsook de buzz, bij elke witte letter gaat ie los.
Dus ik wil de fans vervangen door stillere types, iemand hier ervaring mee ?
Welke zou je moeten kopen ?
Ook de buzz zou minder worden als je alle schroeven zou voorzien van washers.
Ben benieuwd of iemand dit als eens gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 21:06
Anoniem: 443157 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:56:
De TV (vt60) maakt nu wel erg veel lawaai, zowel de fans, alsook de buzz, bij elke witte letter gaat ie los.
Hier geen last, regelmatig wd40 en met een sterke stofzuiger erop...

Heb sinds begin de vt60. Bij volume op 15 hoor ik de fans niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Jullie hebben er niets aan maar ik wil gewoon kwijt dat ik de gelukkige eigenaar ben geworden van een GT60 50 inch :-) (als vervanger voor een plasma met beschadigd scherm)
Via mp... pracht staat, alleen als ik er met mijn neus op gaan staan zie ik een niets noemswaardig schaduwtje van een restant logo-tje (mijn vrouw ziet het niet eens maar ik ben dan ook wel een pietje precies).
Geen buzz, geen fans......
Waarom geen OLED zul je je afvragen? Voor onze kleinere woonkamer is 55 inch echt net te groot! (50 inch is ook al aan de 'ken-net' grootte). Waarom geen LCD/LED? Daar geef ik maar geen antwoord op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
LaFleche schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:02:
Jullie hebben er niets aan maar ik wil gewoon kwijt dat ik de gelukkige eigenaar ben geworden van een GT60 50 inch :-) (als vervanger voor een plasma met beschadigd scherm)
Via mp... pracht staat, alleen als ik er met mijn neus op gaan staan zie ik een niets noemswaardig schaduwtje van een restant logo-tje (mijn vrouw ziet het niet eens maar ik ben dan ook wel een pietje precies).
Geen buzz, geen fans......
Waarom geen OLED zul je je afvragen? Voor onze kleinere woonkamer is 55 inch echt net te groot! (50 inch is ook al aan de 'ken-net' grootte). Waarom geen LCD/LED? Daar geef ik maar geen antwoord op :-)
Wat is de 2ehands prijs voor dit model? Hoeveel branduur? menu-help-systeem informatie-status4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ik heb er 450 euro voor betaald.
stond volgens de verkoper zo'n 5000 branduur op (kan wel kloppen: Nederlander gemiddeld 3 uur per dag = 1000 per jaar..... tv is 5 jaar oud= 5000)

Aangezien een plasma scherm -als de voeding het niet begeeft- 25.000 branduren aan kan (google), heb ik zo maar nog heel wat jaren plezier te verwachten.

Wat m.i. meer belangrijker was, was dat ik hem spelend gezien heb (usb stick met RGB+grey slides) en ik geen dirty screen of andere meuk zag.....super strak allemaal met dus de genoemde extreem vage logoschaduw die alleen met vergrootglas te zien is..... even ter vergelijk: mijn vorige plasma die net zo oud is, had meer schaduw vlekken met name ter hoogte van ondertiteling....wel inherent aan plasma.

Ik vond het het bedrag meeeeeer dan waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:10:
Ik heb er 450 euro voor betaald.
stond volgens de verkoper zo'n 5000 branduur op (kan wel kloppen: Nederlander gemiddeld 3 uur per dag = 1000 per jaar..... tv is 5 jaar oud= 5000)

Aangezien een plasma scherm -als de voeding het niet begeeft- 25.000 branduren aan kan (google), heb ik zo maar nog heel wat jaren plezier te verwachten.

Wat m.i. meer belangrijker was, was dat ik hem spelend gezien heb (usb stick met RGB+grey slides) en ik geen dirty screen of andere meuk zag.....super strak allemaal met dus de genoemde extreem vage logoschaduw die alleen met vergrootglas te zien is..... even ter vergelijk: mijn vorige plasma die net zo oud is, had meer schaduw vlekken met name ter hoogte van ondertiteling....wel inherent aan plasma.

Ik vond het het bedrag meeeeeer dan waard
Het scherm zelf haalt makkelijk de 100000 uur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
okio schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Tegen de buzz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LaFleche schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:02:
Waarom geen OLED zul je je afvragen? Voor onze kleinere woonkamer is 55 inch echt net te groot! (50 inch is ook al aan de 'ken-net' grootte).
Met dat grootte-dilemma zit ik ook. Zo'n 55 inch tegen de muur lijkt me al snel nogal het hele interieur te overheersen (onze woonkamer is 4,2 meter breed en 5 m lang). Hoe klein is je woonkamer dat je meent dat een 55 inch te groot is, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Nou buzz heb ik eigenlijk nooit gehad, behalve als echt het hele scherm helemaal wit is en ik het volume zo goed als uit heb, Maar dat is normaal bij plasma

Verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prijk schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Met dat grootte-dilemma zit ik ook. Zo'n 55 inch tegen de muur lijkt me al snel nogal het hele interieur te overheersen (onze woonkamer is 4,2 meter breed en 5 m lang). Hoe klein is je woonkamer dat je meent dat een 55 inch te groot is, als ik vragen mag?
Dat past makkelijk in je woonkamer. Goed plat tegen de muur hangen en gaan.

Mijn woonkamer + open keuyken is 3 bij 8. Valt ook niet echt extreem op.

In m'n nieuwe huis (binnen 5 maanden heb ik kosten koper wel bij elkaar) moet zeker een 65" oled komen :)_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
okio schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:18:
[...]
Zeer slecht advies, nooit een fan op die manier "schoonmaken".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Het zal...geef alleen aan wat voor mij al 12 jaar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Brad Pitt schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Zeer slecht advies, nooit een fan op die manier "schoonmaken".
Het kan wel maar dan moet je de televisie uit laten staan en de ventilator met een satéstokje stil houden. Ik heb mijn tv straks 10 jaar maar heb dit nog nooit op die manier gedaan. Het enige dat ik af en toe doe is de roosters met een stofzuiger met borstel schoonmaken. WD40 heb ik nog nooit gebruikt. Waarom je dat ook zou doen bij borstelloze ventilatoren is mij een raadsel.

Een buzz of andere rare geluiden heb ik nog nooit uit mijn televisie, een Panasonic Viera TH-50PZ80, horen komen. Het enige waar ik "last" van heb is dat de stationslogo's linksboven in beeld zichtbaar zijn bij een bepaalde tint grijs.Verder is er met de helderheid en het contrast niks mis na bijna 10 jaar en duizenden uren televisie kijken. :D

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 03-05-2018 21:48 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 443157 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:56:
Fans zijn speciale en heb je volgens mij zo niet van bijvoorbeeld Noctua. Ik heb mijn fans ooit een laten vervangen (was een combinatie met de foam fix). Ook heb ik toen direct alle boards intern goed vast laten zetten en ook de schroeven van de behuizing ook. Die schroeven zaten inderdaad erg los. Sommige konden meer dan een slag krijgen. Geluid was na de fix minder (lag vooral aan de foam), maar of ik ben er aan gewend of het geluid is weer meer geworden.

Wat je soms leest is dat de hele achterkant van de TV weglaten ook goed werkt. Zowel voor het geluid als voor eventuele green blobs die komen doordat delen van de TV te warm worden.

Volgend jaar wordt mijn huis opgeleverd. Eens zien hoe veel budget ik over heb om een 65" (of groter) OLED (en een 4K compatible receiver...) te halen. Ik moet de TV ook helemaal resetten als ik eens een paar maanden geen Netflix gebruik, de gehele app laadt dan niet meer. De Pana kan mooi verder leven op de slaapkamer, tweedehands leveren ze toch niets meer op.

Wel even om te nuanceren:
Ik zie de flikkering van plasma niet zoals sommigen, maar ik ben extreem allergisch voor bijgeluiden als fans of brommende trafo's. Oftewel, ik ben een zeikerd qua (fan)geluiden en buzz.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 03-05-2018 22:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@FeaR Dan hoop ik dat je koelkast een heel eind van de woonkamer staat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjaool schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:19:
@FeaR Dan hoop ik dat je koelkast een heel eind van de woonkamer staat. ;)
In mijn (tijdelijke) huurhuis staat die in de kamer (keuken en kamer zijn één) en daar kan ik me inderdaad goed aan storen. Gelukkig komt er in het nieuwe huis een inbouwkoelkast die een stuk minder herrie maakt. Ik zou willen dat ik dergelijke geluiden kon blokkeren. Wat me met bijvoorbeeld de radio op werk dan wel weer met gemak kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
FeaR schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Fans zijn speciale en heb je volgens mij zo niet van bijvoorbeeld Noctua. Ik heb mijn fans ooit een laten vervangen (was een combinatie met de foam fix). Ook heb ik toen direct alle boards intern goed vast laten zetten en ook de schroeven van de behuizing ook. Die schroeven zaten inderdaad erg los. Sommige konden meer dan een slag krijgen. Geluid was na de fix minder (lag vooral aan de foam), maar of ik ben er aan gewend of het geluid is weer meer geworden.

Wat je soms leest is dat de hele achterkant van de TV weglaten ook goed werkt. Zowel voor het geluid als voor eventuele green blobs die komen doordat delen van de TV te warm worden.

Volgend jaar wordt mijn huis opgeleverd. Eens zien hoe veel budget ik over heb om een 65" (of groter) OLED (en een 4K compatible receiver...) te halen. Ik moet de TV ook helemaal resetten als ik eens een paar maanden geen Netflix gebruik, de gehele app laadt dan niet meer. De Pana kan mooi verder leven op de slaapkamer, tweedehands leveren ze toch niets meer op.

Wel even om te nuanceren:
Ik zie de flikkering van plasma niet zoals sommigen, maar ik ben extreem allergisch voor bijgeluiden als fans of brommende trafo's. Oftewel, ik ben een zeikerd qua (fan)geluiden en buzz.
Welke Pana heb je? Ben zelf opzoek naar de VT60 haha.
De buzz komt vaak door idd losse schroeven. Indien dat niet de oorzaak is hoor je het panel die met name bij wit beeld geluid maakt.

De fans zelf lijkt me sterk bij de VT50/VT60 tenzij ze vol met stof zitten. Heb meerdere VT30 gehad en hoorde nooit de fans , ook niet bij mijn eigen VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
Ps , ik heb nog fans van een VT50 liggen. Mocht iemand die willen moet je me ff een berichtje sturen anders gaat de tv richting de stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443157

Moreno83 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:45:
Ps , ik heb nog fans van een VT50 liggen. Mocht iemand die willen moet je me ff een berichtje sturen anders gaat de tv richting de stort.
Zullen denk ik niet in een vt60 passen , anders had ik ze graag willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moreno83
Anoniem: 443157 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Zullen denk ik niet in een vt60 passen , anders had ik ze graag willen hebben.
Dit zijn ze , wellicht kun je eens nakijken of het dezelfde zijn ?

http://www.avsforum.com/p...iera-vt50-open-panel.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Na bijna 12 jaar zeer veel kijkplezier van een TH-42PV60 te hebben gehad deze afgelopen week vervangen voor een TX-65ST50. Na een lange zoektocht toch nog één gevonden in nieuwstaat.
Duidelijk te zien dat het plasmascherm in die 12 jaar enorm verbeterd is! Aangezien een oled in deze maat van een goede kwaliteit nog een aardig vermogen kost ben ik uiterst tevreden met deze 65 incher!

[ Voor 6% gewijzigd door sonsan op 04-08-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 15:21

lordsnow

I know nothing

sonsan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:54:
Na bijna 12 jaar zeer veel kijkplezier van een TH-42PV60 te hebben gehad deze afgelopen week vervangen voor een TX-65ST50. Duidelijk te zien dat het plasmascherm in die 12 jaar enorm verbeterd is!
De TH-42PV60 is van 2006, en de TX-P65ST50 van 2012. Er zit dus maar 6 jaar tussen, geen 12.

Wellicht de reden waarom er duidelijk zichtbaar verschil is, het oude model heeft slechts een resolutie van 1024x768. Het nieuwere model is echt Full HD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ja, goed gerekend.... Voor mijn gevoel 12 jaar dan!
Maar ook in die zes jaar is de vooruitgang echt wel zichtbaar. Ik ben tot nu toe erg tevreden, sowieso met de maat van 65 inch.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
P42ST50 gebruiker hier :) Heb sinds kort dat de AV knop op de afstandsbediening héél slecht reageert. Geen enkele andere knop heeft hier last van. Heb al meermaals de afstandsbediening open gehad en met alcohol geprobeerd alles schoon te maken. Het probleem houdt echter aan. De printplaat lijkt bij deze knop ook meer versleten dan elders. Vermoed dat dat het probleem is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kxEGK5Rj3efomHUjHSwR20vW/thumb.jpg

Iemand dit probleem eerder gehad en/of enig idee wat ik hieraan kan doen?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Freakster86 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:51:
P42ST50 gebruiker hier :) Heb sinds kort dat de AV knop op de afstandsbediening héél slecht reageert. Geen enkele andere knop heeft hier last van. Heb al meermaals de afstandsbediening open gehad en met alcohol geprobeerd alles schoon te maken. Het probleem houdt echter aan. De printplaat lijkt bij deze knop ook meer versleten dan elders. Vermoed dat dat het probleem is...

[Afbeelding]

Ja ook zoiets gehad. Heb nieuwe remote moeten kopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Freakster86
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:18:
[...]

Ja ook zoiets gehad. Heb nieuwe remote moeten kopen.
Was hier ook al bang voor en had al een goedkoop alternatief op Ali gevonden. Maar met na het zien van een filmpje op youtube heb het voor nu weten op te lossen met een stukje aluminiumfolie en een beetje secondelijm }:O YouTube: Fixing a Remote Control With Aluminium Foil Onderkant van de knop maakte (door of mede door de slijtage) onvoldoende contact lijkt het.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57

[Afbeelding]

Heb ik ook...via de settings aangepast dat hij default opstart met AV2 ipv TV... Nu kan ik er wel mee leven, kijk weinig TV...en de TV knop werkt nog wel goed.

https://wren.co/join/Devian

• ParkOverall
  • Laatst online: 24-06 14:23
Ik heb ooit voor a.b.’s een spuitbusje grafiet gekocht, je spuit iets op een wattenstaafje en wrijft het over de zwarte (hoogstwaarschijnlijk een koolstof houdende laag?) vlakjes van de toetsen die haperen en hier werkte het weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hier hebben we V&A voor.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 18-09-2018 17:02 ]

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
En voor commentaar op moderatie hebben we DM of e-mail, niet het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 19-09-2018 18:20 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:13

M-ThijZ

Riding on Rails

[Afbeelding]

Verrek! Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht dat de batterijen bijna leeg waren, maar de andere knoppen reageren ook bij mij wel goed.

Ik blijf het even volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@M-ThijZ Schoonmaken met isopropanol hielp in het begin. Maar zie mijn latere post voor de huidige oplossing: stukje aluminium folie aan de onderkant van de toets vastlijmen. Werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:07

psy

Naast mijn nieuw gekochte 50 inch GT60 heb ik nu een zeer mooie gebruikte 50 inch VT60 kunnen overnemen voor in de woonkamer.

Hij lijkt wel ietsje donkerder dan de GT60 bij dezelfde contrastsetting, komt dat misschien door de extra glasplaat die er voor zit?
Hij is wel gecalibreerd, misschien zit hier ook ietsje verschil in daardoor?

Het is alleen onmogelijk om de bekabeling achter de chromen V-voet weg te werken. Wie heeft ook zo'n voet en heeft de bekabeling daarachter netjes opgelost? De oude 42PZ85 had een brede voet waarachter de kabels netjes weg te werken waren.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:14
psy schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:56:
Het is alleen onmogelijk om de bekabeling achter de chromen V-voet weg te werken. Wie heeft ook zo'n voet en heeft de bekabeling daarachter netjes opgelost? De oude 42PZ85 had een brede voet waarachter de kabels netjes weg te werken waren.
Geen probleem hier met mijn 55VT60. Al zijn er wel maar 2 kabels op aangesloten bij mij, netsnoer en hdmi kabel naar de surround.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@ikbenben Ik bedoel, hoe werk je ze uit het zicht weg :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
psy schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:55:
@ikbenben Ik bedoel, hoe werk je ze uit het zicht weg :)
Er zitten toch klemmetjes bij voor op de voet te monteren. Als je deze gebruikt kan je ze mooi langs achter van de voet laten lopen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dan is dat het....die klemmetjes zaten er niet bij. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik vind er zo direct geen foto's van (heb er zelf ook geen) maar in die gaatjes achteraan de voet zitten normaal gezien klemmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die tiewraps met ingebouwd pinnetje dat je in een gaatje kan steken zijn dat, zijn vast wel ergens verkrijgbaar want je ziet ze vaker op de achterplaat van apparaten. Maar boutje / schroefje met oogje in die gaatjes draaien, tiewrap erdoor, moet ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik vroeg me zo eens af, mijn 65ST50 heeft nu inmiddels 9000 branduren. Hoe lang kan een plasma scherm eigenlijk mee?
En is, indien nodig, zo'n tv van 5 jaar oud nog te repareren als deze de geest zou geven?
Ik hoop dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doen, ik ben nog steeds zo tevreden met plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Zorgelijke ervaring hier met gt60 50 inch
Als ik hem net aanzet zie ik bovenin het scherm witte spikkeltjes.... Soort static.
Die gaat snel weg en sowieso als ik signaal op de tv zet is het ook weg.

Maar dit is wel 'nieuw'.. Iemand die dit herkent? Begin van het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
sonsan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:36:
Ik vroeg me zo eens af, mijn 65ST50 heeft nu inmiddels 9000 branduren. Hoe lang kan een plasma scherm eigenlijk mee?
En is, indien nodig, zo'n tv van 5 jaar oud nog te repareren als deze de geest zou geven?
Ik hoop dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doen, ik ben nog steeds zo tevreden met plasma!
Oh die is net warmgedraaid :)

Mijn ouders hebben een panasonic plasma van een eerdere generatie en die staat al boven de 30k branduren.
Ze zeggen 100K branduren (volgens fabrieksspecs).

Ik vraag me wel af of dat reeel is, maar ik zou mij er met 9 totaal geen zorgen over maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:37

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

sonsan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:36:
Mijn TX-P50VT20E is zo'n 8 tot 9 jaar oud en doet t prima. Aantal branduren kan ik nu niet zien, want hij zit weer in zijn doos. Ik heb 'm nu over (zie vraag& aanbod).
Ik denk dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doen. Maar kreeg een impuls en kocht de TX-65FZW804, omdat t kon en ie dat weekend 20% omlaag ging in prijs (inmiddels de standaardprijs). Groter is eigenlijk best wel prettiger. :)
En oled met panasonic-instelling is best goed te doen, tonen ook reviews aan.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
LaFleche schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:10:
Zorgelijke ervaring hier met gt60 50 inch
Als ik hem net aanzet zie ik bovenin het scherm witte spikkeltjes.... Soort static.
Die gaat snel weg en sowieso als ik signaal op de tv zet is het ook weg.

Maar dit is wel 'nieuw'.. Iemand die dit herkent? Begin van het einde?
Nee is niet zorgelijk , is plasma dithering.
Zet de tv maar aan en dan zie je ipv witte spikkels de spikkels in kleur. Bij THX zie je dit minder dan bijv bij normal mode.
Heeft met spanning te maken , wellicht dat de voltage voor het Ysus bord op de voeding bij wijze van 0.5v gezakt is , dan zie je dat terug op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 24-06 09:15
Ik heb momenteel een 50ST60 maar kan een 65VT60 overnemen voor 700 euro wat denk ik een goede prijs is.

Alleen twijfel ik heel erg aan een 65vt60 of toch een oled vana pana (de 804).

Ga ik het erg merken het verschil tussen plasma en oled mbt motion en bluriness etc? Dat is mijn grootste reden om tweedehands te zoeken ipv nieuwe OLED te kopen.

PS gaat erom dat ik grotere TV wil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Je gaat erg merken dat de Oled de betere tv is 😀
Ik ben zelf net van een 60zt60 naar een 65ezw1004 overgestapt.

Buiten motion wint de Oled het op alle andere gebieden.
Ik ben erg gevoelig voor motion, maar via IFC aangepast(kun je zelf waasreductie en film afvlakking instellen) een voor mij een goede motion setting, zonder dat het beeld te smooth wordt, gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Marcel9970 schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:13:

Ik ben erg gevoelig voor motion, maar via IFC aangepast(kun je zelf waasreductie en film afvlakking instellen) een voor mij een goede motion setting, zonder dat het beeld te smooth wordt, gevonden.
Thanks, motion blijf ik lastig vinden helemaal met vertical banding.

Keuzes keuzes....

• Mr.U
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-06 20:47
Is het aan te raden om een tweedehands plasma te halen? Ik heb de tx-p46Z11e op het oog. Hebben mensen hier ervaring mee?

• Mandrake466
  • Laatst online: 11-06 08:10
Iemand in het bezit van een TX-P65VT50 en deze met Vogel's muurbeugel aan de muur bevestigd?

Via de chat op hun website kreeg ik te horen dat er voor dit model geen oplossing beschikbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 29-11-2018 19:15 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• okio
Mandrake466 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:12:
Iemand in het bezit van een TX-P65VT50 en deze met Vogel's muurbeugel aan de muur bevestigd?

Via de chat op hun website kreeg ik te horen dat er voor dit model geen oplossing beschikbaar is.
Hier het laatste model plasma aan de wand hangen, de p65vt60.
Kan prima want ik heb ook een ST50 gehad.

Hier een Vogels Thin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
okio schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:22:
[...]

Hier een Vogels Thin
Heeft de P65VT60 ook VESA 684mm x 300mm?

Hoeveel ruimte heb je over tussen de muur en de tv? Omdat Panasonic minimaal 7cm adviseerd ivm koelen. Ik denk dat ik dan of voor de Thin of de Wall 3305 ga.

Bedankt voor je input!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mandrake466 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:12:
Hier een WALL 1305 van Vogel voor de 65VT50, ouder model want toentertijd tegelijk gekocht met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Mandrake466 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:02:
[...]

Heeft de P65VT60 ook VESA 684mm x 300mm?

Hoeveel ruimte heb je over tussen de muur en de tv? Omdat Panasonic minimaal 7cm adviseerd ivm koelen. Ik denk dat ik dan of voor de Thin of de Wall 3305 ga.

Bedankt voor je input!
Ik maak thuis wel even een foto voor je. De 7cm zit er hier niet tussen.
Doe het al jaren zo ook met eerdere generaties plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
okio schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:22:
[...]

Hier een Vogels Thin
Volgens de site van Vogel's is alleen BASE geschikt voor de TXP65VT60 terwijl de VESA van de BASE 600x400mm is?

THIN heeft VESA 400x300mm terwijl de TXP65VT60 VESA 684x300mm heeft.

Hoe kan dit allemaal nou passen? :?

Wat een gare site, vul ik TXP65VT60E dan vind ie geen oplossing.
FeaR schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:25:
[...]

Hier een WALL 1305 van Vogel voor de 65VT50, ouder model want toentertijd tegelijk gekocht met de TV.
Deze is nergens meer te verkrijgen. Eentje op marktplaats gevonden een hopelijk kan de verkoper het opsturen. Wacht het af. Anders toch maar de WALL 3305 proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 01-12-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hier even 2 fotos om je een indruk te geven; met de Vogels Thin.
Ik kan mijn exacte typenummer niet meer terug vinden (deze heb ik al meer dan 5 jaar).
Er zit ook zon waterpas in het midden.

eerstetv

tweedetv

Tot de rand van de tv aan de achterkant zit denk ik een cm of 2-3. Kabels passen er nog net tussen

[ Voor 13% gewijzigd door okio op 01-12-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
okio schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:29:
Hier even 2 fotos om je een indruk te geven; met de Vogels Thin.
Ik kan mijn exacte typenummer niet meer terug vinden (deze heb ik al meer dan 5 jaar).
Er zit ook zon waterpas in het midden.

[Afbeelding: eerstetv]

[Afbeelding: tweedetv]

Tot de rand van de tv aan de achterkant zit denk ik een cm of 2-3. Kabels passen er nog net tussen
Bedankt voor de foto's.

Ik denk dat jij en Fear 'oudere ' modellen muurbeugel hebben met de juiste VESA maten. De nieuwe modellen hebben dit niet.

Marktplaats gaat ook niet door omdat het te groot en zwaar is om het te verzenden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Het is wat verwarrend op de website van Vogel's inderdaad. Als ik TX-P65VT60 invoer in de flatscreenfitter krijg ik inderdaad andere resultaten dan met E toevoeging aan het einde. Dat is wel vreemd omdat het voor zover ik me kan herinneren een indicatie is voor welke markt het toestel bedoeld is (de E voor Europa) of de aanwezigheid van een specifieke tuner o.i.d. (de T stond voor DVB-T o.i.d. dacht ik). Verder gaat het om hetzelfde model en dus dezelfde behuizing. 8)7

De BASE 05L wordt getoond als passend, maar klik je door dan staat er zoals je aangeeft een maximale VESA mount van 600 mm * 400 mm. Bekijk je onder downloads de productfolder of leaflet dan kom je tegen dat de maximale afmetingen 800 mm * 400 mm zijn.
Uit de montagehandleiding haal ik dat elke horizontale afstand mogelijk is met dit systeem zolang het tussen 100 mm en 800 mm ligt. Het hoeft niet óf 600 mm óf 700 mm te zijn bijvoorbeeld. Zo te zien moet de BASE 05L dus gewoon passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
De tv hangt inmiddels aan de muur met de Vogel's Base 05 L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
Ik heb deze beugel, maar dan nog ouderwetser zonder draaipunt
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/Vogels-VFW-140.jpg
http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=6766

Heb de muurplaat door midden geflext en verder uit elkaar gehangen voor 65 inch.

Beetje laat advies |:( , maar wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Marcel9970 schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:13:

Waar heb je hem op staan?
Ik heb hem 8-0 staan.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik heb een tweede hands 65vt60 op het oog met 3400 speeluren.

Alleen vraag ik mij af wat een redelijke prijs is voor zo een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Dracula
Thanks, prijzen zijn “all over the place”.

Nou ja dan maar kijken wat ik max uit wil geven.

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:28
Dracula schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:22:
[...]
Thanks, prijzen zijn “all over the place”.

Nou ja dan maar kijken wat ik max uit wil geven.
Afhankelijk van wat er op de CES 2019 wordt geïntroduceerd komt er wellicht nog een 65VT60 vrij :)

Als het weinig leuks is: meteen, is het wel leuk spul dan gaat het nog even duren ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Grootste probleem wat ik zie is hoe vervoer je een 65 inch tv fatsoenlijk.

Plat leggen is geen optie, originele dozen hebben mensen niet meer en in een normale auto kan hij ook niet recht op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 23-06 08:31
Ik durf niet te zeggen wat een 65" vt60 moet kosten, maar mijn 55" vt60 heb ik voor 750eur op marktplaats kunnen verkopen. Waren meer liefhebbers die uiteindelijk nog wel iets meer wilden bieden, maar mijn vraagprijs was 800 en uiteindelijk 750eur met de 1e overeen kunnen komen. Aangezien ik al volgende week ga emigreren kon ik ook niet 2 maanden afwachten tot er liefhebbers op kwamen duiken die er meer voor gingen bieden. Scherm was wel in topconditie. Slechts iets meer dan 1500 branduren, alleen films en series mee gekeken en nul inbranders of dooie pixels.

Baal er verschrikkelijk van dat ie weg moest, maar ik ga mijn inboedel niet meeverhuizen. Vandaag dus afscheid moeten nemen van mijn geweldige vt60 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
Wellicht niet helemaal de plek maar wat zou een 50G10 nog waard zijn? Over vanwege OLED vervanging ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Het is al een wat een verouderd topic, maar ik hoop dat er nog iemand is die mij kan voorzien van de juiste informatie. Ik heb thuis een 46GT30E hangen waar ik nog steeds heel blij mee ben. Deze is gekoppeld middels HDMI kabels aan een setup box van KPN en 1 naar de mediacenter. Niets speciaals. Geluid loopt voor de KPN box zowel via HDMI of via een optical out /spdif naar de versterker (afhankelijk van wat ik wil). De computer geeft alleen geluid via een spdif kabel via de versterker. Ondanks dat beeld en geluid gescheiden zijn, loopt alles verder synchroon en soepel.
So far, so good.

Nu wil ik gaan uitbreiden met een chromecast (2018). Deze aansluiten rechtstreeks op de TV, geen enkel probleem. Het geluid echter via de versterker laten lopen is een heel ander verhaal. De TV en de versterker zijn nl verder niet gekoppeld aan elkaar. Wat ik wilde doen was de optical out aansluiting van de plasma zelf gebruiken en die naar de versterker laten lopen. Daar heb lijk je alleen een adapter voor nodig te hebben (het is geen standaard spdif uitgang). Die adapter is ooit eens meegeleverd bij de tv (volgens de handleiding), maar ik kan hem nergens vinden. Via de site van allekabels kwam ik uit op dit product. Een Optische - Mini Jack Kabel (Toslink Male naar Mini Toslink 3,5mm plug Male,)

Is dit hetzelfde? De klantenservice van allekabels kwam er niet helemaal uit merk ik dus ik dacht, stel de vraag hier ook even. De TV hangt strak aan de muur en krijg ik er alleen niet af dus ik moest het even doen met de plaatjes in de handleiding en die zijn niet altijd even scherp en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Kijk eens in de handleiding bij de specificaties of ze de optische out benoemen. Dat ze daar mini toslink gebruiken lijkt mij wat onwaarschijnlijk, dat is veelal in gebruik bij portables.

[ Voor 40% gewijzigd door ParkOverall op 24-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUGO_LED
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06-2020
Productcode van de adapter is K7CXGYC00001. Originele adapter betaal je wel de hoofdprijs voor.

Volgens deze site lijkt een mini-toslink ook te werken. https://www.avforums.com/...al-audio-adaptor.2086856/.
Zou een betaalbare gok zijn mocht niemand het met zekerheid kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
ParkOverall schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:12:
Kijk eens in de handleiding bij de specificaties of ze de optische out benoemen. Dat ze daar mini toslink gebruiken lijkt mij wat onwaarschijnlijk, dat is veelal in gebruik bij portables.
In de handleiding wordt alleen gesproken over 'optische digitale audio-adapter (meegeleverd)' bij het plaatje van 'digital audio out'. De specifcatie sectie van de handleiding geeft daar verder ook geen info over, maar ik denk dat HUGO_LED mij hier een stapje verder in heeft kunnen helpen door de product code te achterhalen

@HUGO_LED :thanks! _/-\o_ ik ga het eerst eens proberen met een goedkopere optie. Het origineel kan ik altijd nog halen (of iemand hier moet hem nog hebben liggen tussen de verzameling aan kabels waarvan je met geen mogelijkheid meer weet waar ze voor zijn >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Even een flinke schop...

Ik wil mijn Dune HD Max mediaplayer instellen en daar kan ik bij kleurdiepte 8,10 of 12 bit instellen. Nu kan ik nergens vinden, ook niet in de manual, hoeveel bits het scherm van een P65ST50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Als ik het goed heb is al weer een tijdje geleden maar ik dacht dat het 18bit was. Oftewel 6bit per RGB Color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik kan alleen maar 8, 10 en 12 instellen.
Inmiddels heb ik gelezen dat de nieuwe 4K schermen 10 bit zijn, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat mijn oudere plasma 18 bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
sonsan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:17:
Ik kan alleen maar 8, 10 en 12 instellen.
Inmiddels heb ik gelezen dat de nieuwe 4K schermen 10 bit zijn, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat mijn oudere plasma 18 bit is.
Verdiep je eerst eens in de materie. RGB bestaat uit drie kleuren dus 8bit per kleur is totaal 24 bit. Daarmee worden alle kleuren opgebouwd. Voor beelden van hogere kwaliteit worden meer bits gebruikt. Jouw plasma kan helaas maar 6bit per kleur weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dat ben ik aan het doen.
Hier een uitleg over 8 en 10 bits:
https://www.homecinemamag...t-en-wat-is-het-verschil/

Hier lees ik nergens iets over 18 bit. En die instelling heeft de Dune HD ook niet...
Ik verwacht dat 8 bit kleurdiepte de juiste instelling voor de Dune zal zijn aangezien 4K 10 bit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

FreakNL

Well do ya punk?

:(

Zojuist is mijn TX-P55ST50E ermee opgehouden.

Ik ben eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe, was er nog wel tevreden over.

Hij stond aan en toen (ik hoop toevallig maar toeval bestaat niet) er een lampje op dezelfde stekkerdoos aangezet werd via een klik aan klik uit schakelaar sprong het scherm op zwart.

Als ik hem aanzet gaat eerst het groene lampje knipperen (ik denk dat dat normaal is) en daarna knipper hij 6 keer rood. En dat rode knipperen herhaalt zichzelf. Volgens google zou dat het SC board kunnen zijn.

Is dit te repareren? En wat is verstandig? Zelf doen of laten doen (en is dat laatste nog rendabel)....

Ik baal er wel van. Het is maar een TV maar toch. Ik heb er begin 2013 1249,- voor betaald en wilde er eigenlijk nog wel een jaar of 4 mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FreakNL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:01:
:(

Zojuist is mijn TX-P55ST50E ermee opgehouden.

Ik ben eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe, was er nog wel tevreden over.

Hij stond aan en toen (ik hoop toevallig maar toeval bestaat niet) er een lampje op dezelfde stekkerdoos aangezet werd via een klik aan klik uit schakelaar sprong het scherm op zwart.

Als ik hem aanzet gaat eerst het groene lampje knipperen (ik denk dat dat normaal is) en daarna knipper hij 6 keer rood. En dat rode knipperen herhaalt zichzelf. Volgens google zou dat het SC board kunnen zijn.

Is dit te repareren? En wat is verstandig? Zelf doen of laten doen (en is dat laatste nog rendabel)....

Ik baal er wel van. Het is maar een TV maar toch. Ik heb er begin 2013 1249,- voor betaald en wilde er eigenlijk nog wel een jaar of 4 mee doen...
Als ik zoek op het typenummer van je televisie komt ik op tvonderdelen.nl uit met onderdelen voor je televisie. Enige is wel dat het tweedehands onderdelen zijn en je ook zeker moet weten wat er kapot is aan je televisie. Je kunt hem natuurlijk altijd wegbrengen naar een reparateur en die laten onderzoeken wat er aan de hand is. Soms kan een lekke condensator ook al het probleem zijn.

Je moet natuurlijk voor jezelf bepalen of je tv economisch total loss is of niet. ;)

Een ander board, maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 16-11-2019 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zal nog even een update geven;
Ik heb sowieso CE Repair (de huisdienst van Panasonic) om een offerte gevraagd. Parallel ben ik door een mede-tweaker in contact gebracht met een "hobbyist" die ook Panasonic plasma's repareert...

CE Repair kwam met het feit dat het SC board vervangen moest worden, ook de hobbyist kwam daarmee. Alleen CE Repair kwam met een prijs van 395 inc voorrijkosten (dus die kwamen wel aan huis) maar als het dan NIET het SC board zou zijn was ik wel 75 euro voorrijkosten kwijt en kwam er een nieuwe offerte.

Hobbyist wilde het bord wel opsturen (maar ik had nog nooit zo'n TV van binnen gezien laat staan opengemaakt), langskomen was ook een optie.. Kosten dan 100 euro, no cure no pay.. Zat op een uurtje rijden, dus dat maar gedaan. Ding paste net in de CX5 van mijn vader ;)

Ik daar dus vorige week heen, het was NIET het SC board bleek na vervanging.. Vreemd, komt volgens hem zelden voor dat het bij een 6 blinks NIET het SC board is.. Bij CE Repair was ik dus direct al 75 euro kwijt geweest.. Die hobbyist had ook nog een mainboard liggen, dus dat er maar ingepropt.. TV ging weer aan en met een USB stick ff een filmpje afgespeeld.. Alles leek te werken. Tot ik er bij thuiskomst achter kwam dat de HDMI poorten niet werkten.. Stom van ons allebei, dat hadden we ook even moeten testen...

Hij had echter binnen een paar dagen een nieuw board ergens geregeld, vandaag weer een ritje gemaakt en nu zit er een ander (wel werkend) mainboard in.. Ik heb goed meegekeken en dat durf ik de volgende keer wel zelf aan, het is ook weer niet superingewikkeld.. Je hebt eigenlijk meer werk aan het openmaken van de TV (veel schroefjes)...

Ik had verder geen haast, ik had de trouwe panasonic 46g10 (bouwjaar 2009) van zolder gehaald, dus ik had gewoon TV verder.. Alleen jammer dat vriendin toen zei; Deze is eigenlijk ook groot genoeg.... :+

Anyways, mijn 55st50 doet het weer.. Hij is uit 2013, ik hoop er eigenlijk 10 jaar mee te doen dus dit overlijden was enigzins vroegtijdig.. Hoop dat hij het nu weer even uithoudt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Is dit niet een wat grove aanpak direct boards swappen; wordt er niet meer degelijk op component niveau gewerkt door electronici?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Schijnt met het SC board wel te kunnen maar met het mainboard niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 12:32
Ik wil mn 50st60 wel verkopen, maar heb geen idee wat ik ervoor moet vragen. Het is een van de laatste/‘beste’ TVs uit de plasmaserie. Maar is dat nog iets waard met de komst van OLED?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@_Brake_ De 60 serie wordt nog niet veel aangeboden, ik zou het eens proberen voor ~300 euro. Meer dan dat zal moeilijk worden. Je merkt snel genoeg of er animo voor is, mijn oude 42 inch PZ85 was ik op marktplaats echt in no-time kwijt (verkocht na 9 jaar voor 75 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Ok dat is relatief nog best wel geld, laatste is er op het uk forum een 65vt60 voot 1700 verkocht. Dingen zijn nog steeds erg gewild (deze had ook weinig branduren). Er is een doelgroep die niet aan oled kan wennen. Kijk voor de grap alleen al eens op marktplaats. Er zijn veel mensen die juist op zoek zijn naar een goede VT60 voor serieus geld. Aanbod van tweedehands is echter minimaal inderdaad.

Sinds kort heb ik op de slaapkamer een lg oled c9, beneden staat de 65vt60 nog steeds. Ik weiger hem eigenlijk ook om weg te doen. 4k heeft bij mij geen meerwaarde aangezien ik op >4m zit. Nou moet ik wel zeggen dat de oled wat mij betreft iets beter beeld geeft. Met name bij hdr modus/zwart. Voor regulier hd tv kijken en films in 1080p blijft de vt60 nog even lekker staan. Wel heb ik hem vorig jaar opnieuw laten calibreren en dat maakte wel weer een wereld van verschil

[ Voor 14% gewijzigd door okio op 03-01-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 12:32
psy schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:56:
@_Brake_ De 60 serie wordt nog niet veel aangeboden, ik zou het eens proberen voor ~300 euro. Meer dan dat zal moeilijk worden. Je merkt snel genoeg of er animo voor is, mijn oude 42 inch PZ85 was ik op marktplaats echt in no-time kwijt (verkocht na 9 jaar voor 75 euro).
Heb hem op Marktplaats gezet, €300 bieden vanaf €200. Binnen 1 minuut een bod van €200, we gaan zien waar het schip strandt.

Ik houd jullie op de hoogte van de uiteindelijke marktwaarde!

Edit: verkocht aan een kameraad voor €200

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 02-04-2020 20:43 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Even dit topic opnieuw activeren.

Gisteren is mijn TX-P55VT60E gesneuveld (aangekocht 12/2013).
De (veel voorkomende) 7 blinks is het enige wat de tv mij nog verteld.

Ik heb hier even gezocht en er zijn al wat leden die hier mee te maken hadden.

Zijn er echter ook mensen die het probleem zelf hebben aangepakt?
Ik heb wat rond gegoogled en de kans is groot dat het SC bord gesneuveld is.

Als jullie het probleem zelf hebben aangepakt, hoe zijn jullie te werk gegaan en waar hebben jullie dan de wisselstukken gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Interessant ik zit met mijn plasma een jaar jonger dus het wordt spannend.

Hoop voor je dat er iets aan te doen is liefst op component nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ParkOverall schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:18:
Interessant ik zit met mijn plasma een jaar jonger dus het wordt spannend.

Hoop voor je dat er iets aan te doen is liefst op component nivo.
Ben benieuwd wat ik te horen krijg. 75€ om langs te komen en offerte op te maken.

Defect kwam in ieder geval uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 21:14
Ik vroeg me af hoelang een plasma tv meegaat en kwam hier terecht. Wij bezitten een Panasonic tx-p42g30e. 8 jaar oud dus, en ik denk dat het einde dus toch nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:52

immetjes

HIER is BERN-E

MarcoHoorn schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:54:
Ik vroeg me af hoelang een plasma tv meegaat en kwam hier terecht. Wij bezitten een Panasonic tx-p42g30e. 8 jaar oud dus, en ik denk dat het einde dus toch nadert.
Ik heb een TX-P50G20 uit 2010 en die doet het nog goed. Het enige probleempje is dat de aan/uit knop soms uit zich zelf de TV uit en weer aan zit. De kwaliteit van de electronica in deze Panasonic plasma TVs is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tweedehands GT30 op de kop getikt en even opengemaakt om stofvrij te maken. Nu zie ik dat beide ventilatoren maar aan twee schroeven vastzitten. Is dat niet wat vreemd? Of is dit bewust gedaan?

En kan ik dit gewoon zelf vastzetten? Zou alleen niet weten hoe dit soort onderdelen (schroef, rubber) zou heet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKL2A4fpwvLcfEpj5MOurFe_rPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtoYwACcmdgXL2rtAhQ1kaU2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 23-12-2020 17:02 ]

• ParkOverall
Als het goed functioneert: laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Ik heb na 6 jaar toch wat zichtbare retentie van ondertitels op mijn GT60. Nou valt me dat helemaal niet tegen na 6 jaar, maar helpt de schuifbalk hier nog wat aan? Of wordt het dan juist erger (want schuifbalk is wit)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Ik laat altijd een tijdje de bbc spelen na zenders met ontoelaatbare logo’s (bnnvara is erg, npo1 was erg) vanwege geen logo en een sterk wisselent tv beeld werkt het beste naar mijn ervaring met de gt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier enig idee naar het gedrag van "Last View"? De ene keer wisselt die knop tussen de zender wat ik keek en waar ik naar zapte maar een andere keer onthoud de TV als één van de twee zenders een zender die ik al tijden niet aangeraakt heb. Ik heb al gekeken of het uitmaakt als ik de TV zelf naar de zender laat gaan of direct de zender bevestig met "OK" maar geen verschil. Het lijkt compleet random. Tussen TV en AV werkt het wel naar behoren, mogelijk is het niet lekker met CI.

* FeaR geniet nog steeds van zijn Panasonic plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Inderdaad is het gedrag opmerkelijk, ik merkte het toen ik begon, maar na wat gebruik werd het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Een vraag waar ik niet goed uitkom.
We hebben nog steeds veel plezier van onze Panasonic TX-P65ST50E en willen daar nog graag enige tijd mee doen.
Nu zag ik een filmpje over het in stand-by laten van apparatuur.

YouTube: Does turning equipment on and off damage it?

of

YouTube: Does leaving equipment on shorten its life?

Dat zou beter voor de electronica zijn dan telkens het apparaat helemaal uit te zetten (piekspanningen).
Nu heeft de plasma aan de rechter achterzijde een aan/uit knop. Ik zet altijd de tv eerst via de AB in stand-by. Dan pas druk ik de uit knop in.
Als ik de tv daarna weer aan zet met die knop dan komt de tv eerst weer in de stand-by stand.

Ik heb deze volgorde aangehouden totdat ik dat artikel zag over het in stand-by laten. Maar voor mijn gevoel is het vreemd dat de tv nu niet helemaal "uit" staat. Alhoewel ik me afvraag of de tv wel helemaal "uit" gaat gezien het verbruik in beide standen:
stand-by 0,30W, helemaal uit (met de aan/uit knop) 0,25W

Wat is jullie mening, altijd stand-by of daarna de aan/uitknop gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 01-02-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:52

immetjes

HIER is BERN-E

@sonsan Ik deed mijn Panasonic ook altijd uit via de AB en dan als ik naar bed ging deed ik 'm "hard" uit.

Nu is die harde power knop een beetje rammelig geworden en het relais erachter schakelt de TV op onverwachte momenten tijdens het kijken uit en dan weer aan. Ik heb gemerkt dat als hij een dag in stand-by staat dat het uit/aan schakel fenomeen zich nauwelijks meer voor doet.

Ik laat 'm nu dus altijd op stand-by. (TX-P50G20 uit 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
sonsan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:14:
Een vraag waar ik niet goed uitkom.
We hebben nog steeds veel plezier van onze Panasonic TX-P65ST50E en willen daar nog graag enige tijd mee doen.
Nu zag ik een filmpje over het in stand-by laten van apparatuur.

YouTube: Does turning equipment on and off damage it?

of

YouTube: Does leaving equipment on shorten its life?

Dat zou beter voor de electronica zijn dan telkens het apparaat helemaal uit te zetten (piekspanningen).
Nu heeft de plasma aan de rechter achterzijde een aan/uit knop. Ik zet altijd de tv eerst via de AB in stand-by. Dan pas druk ik de uit knop in.
Als ik de tv daarna weer aan zet met die knop dan komt de tv eerst weer in de stand-by stand.

Ik heb deze volgorde aangehouden totdat ik dat artikel zag over het in stand-by laten. Maar voor mijn gevoel is het vreemd dat de tv nu niet helemaal "uit" staat. Alhoewel ik me afvraag of de tv wel helemaal "uit" gaat gezien het verbruik in beide standen:
stand-by 0,30W, helemaal uit (met de aan/uit knop) 0,25W

Wat is jullie mening, altijd stand-by of daarna de aan/uitknop gebruiken?
Ik doe het ook zo met mijn 55VT60. Voor het slapen gaan zet ik zelfs de schakelaar van de stekkerblok af.

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.