Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Het is al een wat een verouderd topic, maar ik hoop dat er nog iemand is die mij kan voorzien van de juiste informatie. Ik heb thuis een 46GT30E hangen waar ik nog steeds heel blij mee ben. Deze is gekoppeld middels HDMI kabels aan een setup box van KPN en 1 naar de mediacenter. Niets speciaals. Geluid loopt voor de KPN box zowel via HDMI of via een optical out /spdif naar de versterker (afhankelijk van wat ik wil). De computer geeft alleen geluid via een spdif kabel via de versterker. Ondanks dat beeld en geluid gescheiden zijn, loopt alles verder synchroon en soepel.
So far, so good.

Nu wil ik gaan uitbreiden met een chromecast (2018). Deze aansluiten rechtstreeks op de TV, geen enkel probleem. Het geluid echter via de versterker laten lopen is een heel ander verhaal. De TV en de versterker zijn nl verder niet gekoppeld aan elkaar. Wat ik wilde doen was de optical out aansluiting van de plasma zelf gebruiken en die naar de versterker laten lopen. Daar heb lijk je alleen een adapter voor nodig te hebben (het is geen standaard spdif uitgang). Die adapter is ooit eens meegeleverd bij de tv (volgens de handleiding), maar ik kan hem nergens vinden. Via de site van allekabels kwam ik uit op dit product. Een Optische - Mini Jack Kabel (Toslink Male naar Mini Toslink 3,5mm plug Male,)

Is dit hetzelfde? De klantenservice van allekabels kwam er niet helemaal uit merk ik dus ik dacht, stel de vraag hier ook even. De TV hangt strak aan de muur en krijg ik er alleen niet af dus ik moest het even doen met de plaatjes in de handleiding en die zijn niet altijd even scherp en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Kijk eens in de handleiding bij de specificaties of ze de optische out benoemen. Dat ze daar mini toslink gebruiken lijkt mij wat onwaarschijnlijk, dat is veelal in gebruik bij portables.

[ Voor 40% gewijzigd door ParkOverall op 24-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUGO_LED
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06-2020
Productcode van de adapter is K7CXGYC00001. Originele adapter betaal je wel de hoofdprijs voor.

Volgens deze site lijkt een mini-toslink ook te werken. https://www.avforums.com/...al-audio-adaptor.2086856/.
Zou een betaalbare gok zijn mocht niemand het met zekerheid kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
ParkOverall schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:12:
Kijk eens in de handleiding bij de specificaties of ze de optische out benoemen. Dat ze daar mini toslink gebruiken lijkt mij wat onwaarschijnlijk, dat is veelal in gebruik bij portables.
In de handleiding wordt alleen gesproken over 'optische digitale audio-adapter (meegeleverd)' bij het plaatje van 'digital audio out'. De specifcatie sectie van de handleiding geeft daar verder ook geen info over, maar ik denk dat HUGO_LED mij hier een stapje verder in heeft kunnen helpen door de product code te achterhalen

@HUGO_LED :thanks! _/-\o_ ik ga het eerst eens proberen met een goedkopere optie. Het origineel kan ik altijd nog halen (of iemand hier moet hem nog hebben liggen tussen de verzameling aan kabels waarvan je met geen mogelijkheid meer weet waar ze voor zijn >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 23:32
Even een flinke schop...

Ik wil mijn Dune HD Max mediaplayer instellen en daar kan ik bij kleurdiepte 8,10 of 12 bit instellen. Nu kan ik nergens vinden, ook niet in de manual, hoeveel bits het scherm van een P65ST50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Als ik het goed heb is al weer een tijdje geleden maar ik dacht dat het 18bit was. Oftewel 6bit per RGB Color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik kan alleen maar 8, 10 en 12 instellen.
Inmiddels heb ik gelezen dat de nieuwe 4K schermen 10 bit zijn, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat mijn oudere plasma 18 bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
sonsan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:17:
Ik kan alleen maar 8, 10 en 12 instellen.
Inmiddels heb ik gelezen dat de nieuwe 4K schermen 10 bit zijn, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat mijn oudere plasma 18 bit is.
Verdiep je eerst eens in de materie. RGB bestaat uit drie kleuren dus 8bit per kleur is totaal 24 bit. Daarmee worden alle kleuren opgebouwd. Voor beelden van hogere kwaliteit worden meer bits gebruikt. Jouw plasma kan helaas maar 6bit per kleur weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dat ben ik aan het doen.
Hier een uitleg over 8 en 10 bits:
https://www.homecinemamag...t-en-wat-is-het-verschil/

Hier lees ik nergens iets over 18 bit. En die instelling heeft de Dune HD ook niet...
Ik verwacht dat 8 bit kleurdiepte de juiste instelling voor de Dune zal zijn aangezien 4K 10 bit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

FreakNL

Well do ya punk?

:(

Zojuist is mijn TX-P55ST50E ermee opgehouden.

Ik ben eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe, was er nog wel tevreden over.

Hij stond aan en toen (ik hoop toevallig maar toeval bestaat niet) er een lampje op dezelfde stekkerdoos aangezet werd via een klik aan klik uit schakelaar sprong het scherm op zwart.

Als ik hem aanzet gaat eerst het groene lampje knipperen (ik denk dat dat normaal is) en daarna knipper hij 6 keer rood. En dat rode knipperen herhaalt zichzelf. Volgens google zou dat het SC board kunnen zijn.

Is dit te repareren? En wat is verstandig? Zelf doen of laten doen (en is dat laatste nog rendabel)....

Ik baal er wel van. Het is maar een TV maar toch. Ik heb er begin 2013 1249,- voor betaald en wilde er eigenlijk nog wel een jaar of 4 mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:39

sjaool

Every life should have 9 cats

FreakNL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:01:
:(

Zojuist is mijn TX-P55ST50E ermee opgehouden.

Ik ben eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe, was er nog wel tevreden over.

Hij stond aan en toen (ik hoop toevallig maar toeval bestaat niet) er een lampje op dezelfde stekkerdoos aangezet werd via een klik aan klik uit schakelaar sprong het scherm op zwart.

Als ik hem aanzet gaat eerst het groene lampje knipperen (ik denk dat dat normaal is) en daarna knipper hij 6 keer rood. En dat rode knipperen herhaalt zichzelf. Volgens google zou dat het SC board kunnen zijn.

Is dit te repareren? En wat is verstandig? Zelf doen of laten doen (en is dat laatste nog rendabel)....

Ik baal er wel van. Het is maar een TV maar toch. Ik heb er begin 2013 1249,- voor betaald en wilde er eigenlijk nog wel een jaar of 4 mee doen...
Als ik zoek op het typenummer van je televisie komt ik op tvonderdelen.nl uit met onderdelen voor je televisie. Enige is wel dat het tweedehands onderdelen zijn en je ook zeker moet weten wat er kapot is aan je televisie. Je kunt hem natuurlijk altijd wegbrengen naar een reparateur en die laten onderzoeken wat er aan de hand is. Soms kan een lekke condensator ook al het probleem zijn.

Je moet natuurlijk voor jezelf bepalen of je tv economisch total loss is of niet. ;)

Een ander board, maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 16-11-2019 22:35 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zal nog even een update geven;
Ik heb sowieso CE Repair (de huisdienst van Panasonic) om een offerte gevraagd. Parallel ben ik door een mede-tweaker in contact gebracht met een "hobbyist" die ook Panasonic plasma's repareert...

CE Repair kwam met het feit dat het SC board vervangen moest worden, ook de hobbyist kwam daarmee. Alleen CE Repair kwam met een prijs van 395 inc voorrijkosten (dus die kwamen wel aan huis) maar als het dan NIET het SC board zou zijn was ik wel 75 euro voorrijkosten kwijt en kwam er een nieuwe offerte.

Hobbyist wilde het bord wel opsturen (maar ik had nog nooit zo'n TV van binnen gezien laat staan opengemaakt), langskomen was ook een optie.. Kosten dan 100 euro, no cure no pay.. Zat op een uurtje rijden, dus dat maar gedaan. Ding paste net in de CX5 van mijn vader ;)

Ik daar dus vorige week heen, het was NIET het SC board bleek na vervanging.. Vreemd, komt volgens hem zelden voor dat het bij een 6 blinks NIET het SC board is.. Bij CE Repair was ik dus direct al 75 euro kwijt geweest.. Die hobbyist had ook nog een mainboard liggen, dus dat er maar ingepropt.. TV ging weer aan en met een USB stick ff een filmpje afgespeeld.. Alles leek te werken. Tot ik er bij thuiskomst achter kwam dat de HDMI poorten niet werkten.. Stom van ons allebei, dat hadden we ook even moeten testen...

Hij had echter binnen een paar dagen een nieuw board ergens geregeld, vandaag weer een ritje gemaakt en nu zit er een ander (wel werkend) mainboard in.. Ik heb goed meegekeken en dat durf ik de volgende keer wel zelf aan, het is ook weer niet superingewikkeld.. Je hebt eigenlijk meer werk aan het openmaken van de TV (veel schroefjes)...

Ik had verder geen haast, ik had de trouwe panasonic 46g10 (bouwjaar 2009) van zolder gehaald, dus ik had gewoon TV verder.. Alleen jammer dat vriendin toen zei; Deze is eigenlijk ook groot genoeg.... :+

Anyways, mijn 55st50 doet het weer.. Hij is uit 2013, ik hoop er eigenlijk 10 jaar mee te doen dus dit overlijden was enigzins vroegtijdig.. Hoop dat hij het nu weer even uithoudt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Is dit niet een wat grove aanpak direct boards swappen; wordt er niet meer degelijk op component niveau gewerkt door electronici?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Schijnt met het SC board wel te kunnen maar met het mainboard niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
Ik wil mn 50st60 wel verkopen, maar heb geen idee wat ik ervoor moet vragen. Het is een van de laatste/‘beste’ TVs uit de plasmaserie. Maar is dat nog iets waard met de komst van OLED?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

@_Brake_ De 60 serie wordt nog niet veel aangeboden, ik zou het eens proberen voor ~300 euro. Meer dan dat zal moeilijk worden. Je merkt snel genoeg of er animo voor is, mijn oude 42 inch PZ85 was ik op marktplaats echt in no-time kwijt (verkocht na 9 jaar voor 75 euro).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 20:47
Ok dat is relatief nog best wel geld, laatste is er op het uk forum een 65vt60 voot 1700 verkocht. Dingen zijn nog steeds erg gewild (deze had ook weinig branduren). Er is een doelgroep die niet aan oled kan wennen. Kijk voor de grap alleen al eens op marktplaats. Er zijn veel mensen die juist op zoek zijn naar een goede VT60 voor serieus geld. Aanbod van tweedehands is echter minimaal inderdaad.

Sinds kort heb ik op de slaapkamer een lg oled c9, beneden staat de 65vt60 nog steeds. Ik weiger hem eigenlijk ook om weg te doen. 4k heeft bij mij geen meerwaarde aangezien ik op >4m zit. Nou moet ik wel zeggen dat de oled wat mij betreft iets beter beeld geeft. Met name bij hdr modus/zwart. Voor regulier hd tv kijken en films in 1080p blijft de vt60 nog even lekker staan. Wel heb ik hem vorig jaar opnieuw laten calibreren en dat maakte wel weer een wereld van verschil

[ Voor 14% gewijzigd door okio op 03-01-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
psy schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:56:
@_Brake_ De 60 serie wordt nog niet veel aangeboden, ik zou het eens proberen voor ~300 euro. Meer dan dat zal moeilijk worden. Je merkt snel genoeg of er animo voor is, mijn oude 42 inch PZ85 was ik op marktplaats echt in no-time kwijt (verkocht na 9 jaar voor 75 euro).
Heb hem op Marktplaats gezet, €300 bieden vanaf €200. Binnen 1 minuut een bod van €200, we gaan zien waar het schip strandt.

Ik houd jullie op de hoogte van de uiteindelijke marktwaarde!

Edit: verkocht aan een kameraad voor €200

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 02-04-2020 20:43 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Even dit topic opnieuw activeren.

Gisteren is mijn TX-P55VT60E gesneuveld (aangekocht 12/2013).
De (veel voorkomende) 7 blinks is het enige wat de tv mij nog verteld.

Ik heb hier even gezocht en er zijn al wat leden die hier mee te maken hadden.

Zijn er echter ook mensen die het probleem zelf hebben aangepakt?
Ik heb wat rond gegoogled en de kans is groot dat het SC bord gesneuveld is.

Als jullie het probleem zelf hebben aangepakt, hoe zijn jullie te werk gegaan en waar hebben jullie dan de wisselstukken gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Interessant ik zit met mijn plasma een jaar jonger dus het wordt spannend.

Hoop voor je dat er iets aan te doen is liefst op component nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
ParkOverall schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:18:
Interessant ik zit met mijn plasma een jaar jonger dus het wordt spannend.

Hoop voor je dat er iets aan te doen is liefst op component nivo.
Ben benieuwd wat ik te horen krijg. 75€ om langs te komen en offerte op te maken.

Defect kwam in ieder geval uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-06 19:18
Ik vroeg me af hoelang een plasma tv meegaat en kwam hier terecht. Wij bezitten een Panasonic tx-p42g30e. 8 jaar oud dus, en ik denk dat het einde dus toch nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

MarcoHoorn schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:54:
Ik vroeg me af hoelang een plasma tv meegaat en kwam hier terecht. Wij bezitten een Panasonic tx-p42g30e. 8 jaar oud dus, en ik denk dat het einde dus toch nadert.
Ik heb een TX-P50G20 uit 2010 en die doet het nog goed. Het enige probleempje is dat de aan/uit knop soms uit zich zelf de TV uit en weer aan zit. De kwaliteit van de electronica in deze Panasonic plasma TVs is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tweedehands GT30 op de kop getikt en even opengemaakt om stofvrij te maken. Nu zie ik dat beide ventilatoren maar aan twee schroeven vastzitten. Is dat niet wat vreemd? Of is dit bewust gedaan?

En kan ik dit gewoon zelf vastzetten? Zou alleen niet weten hoe dit soort onderdelen (schroef, rubber) zou heet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKL2A4fpwvLcfEpj5MOurFe_rPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtoYwACcmdgXL2rtAhQ1kaU2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 23-12-2020 17:02 ]

• ParkOverall
Als het goed functioneert: laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:24
Ik heb na 6 jaar toch wat zichtbare retentie van ondertitels op mijn GT60. Nou valt me dat helemaal niet tegen na 6 jaar, maar helpt de schuifbalk hier nog wat aan? Of wordt het dan juist erger (want schuifbalk is wit)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Ik laat altijd een tijdje de bbc spelen na zenders met ontoelaatbare logo’s (bnnvara is erg, npo1 was erg) vanwege geen logo en een sterk wisselent tv beeld werkt het beste naar mijn ervaring met de gt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:08

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier enig idee naar het gedrag van "Last View"? De ene keer wisselt die knop tussen de zender wat ik keek en waar ik naar zapte maar een andere keer onthoud de TV als één van de twee zenders een zender die ik al tijden niet aangeraakt heb. Ik heb al gekeken of het uitmaakt als ik de TV zelf naar de zender laat gaan of direct de zender bevestig met "OK" maar geen verschil. Het lijkt compleet random. Tussen TV en AV werkt het wel naar behoren, mogelijk is het niet lekker met CI.

* FeaR geniet nog steeds van zijn Panasonic plasma :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Inderdaad is het gedrag opmerkelijk, ik merkte het toen ik begon, maar na wat gebruik werd het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Een vraag waar ik niet goed uitkom.
We hebben nog steeds veel plezier van onze Panasonic TX-P65ST50E en willen daar nog graag enige tijd mee doen.
Nu zag ik een filmpje over het in stand-by laten van apparatuur.

YouTube: Does turning equipment on and off damage it?

of

YouTube: Does leaving equipment on shorten its life?

Dat zou beter voor de electronica zijn dan telkens het apparaat helemaal uit te zetten (piekspanningen).
Nu heeft de plasma aan de rechter achterzijde een aan/uit knop. Ik zet altijd de tv eerst via de AB in stand-by. Dan pas druk ik de uit knop in.
Als ik de tv daarna weer aan zet met die knop dan komt de tv eerst weer in de stand-by stand.

Ik heb deze volgorde aangehouden totdat ik dat artikel zag over het in stand-by laten. Maar voor mijn gevoel is het vreemd dat de tv nu niet helemaal "uit" staat. Alhoewel ik me afvraag of de tv wel helemaal "uit" gaat gezien het verbruik in beide standen:
stand-by 0,30W, helemaal uit (met de aan/uit knop) 0,25W

Wat is jullie mening, altijd stand-by of daarna de aan/uitknop gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 01-02-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

@sonsan Ik deed mijn Panasonic ook altijd uit via de AB en dan als ik naar bed ging deed ik 'm "hard" uit.

Nu is die harde power knop een beetje rammelig geworden en het relais erachter schakelt de TV op onverwachte momenten tijdens het kijken uit en dan weer aan. Ik heb gemerkt dat als hij een dag in stand-by staat dat het uit/aan schakel fenomeen zich nauwelijks meer voor doet.

Ik laat 'm nu dus altijd op stand-by. (TX-P50G20 uit 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 23:38
sonsan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:14:
Een vraag waar ik niet goed uitkom.
We hebben nog steeds veel plezier van onze Panasonic TX-P65ST50E en willen daar nog graag enige tijd mee doen.
Nu zag ik een filmpje over het in stand-by laten van apparatuur.

YouTube: Does turning equipment on and off damage it?

of

YouTube: Does leaving equipment on shorten its life?

Dat zou beter voor de electronica zijn dan telkens het apparaat helemaal uit te zetten (piekspanningen).
Nu heeft de plasma aan de rechter achterzijde een aan/uit knop. Ik zet altijd de tv eerst via de AB in stand-by. Dan pas druk ik de uit knop in.
Als ik de tv daarna weer aan zet met die knop dan komt de tv eerst weer in de stand-by stand.

Ik heb deze volgorde aangehouden totdat ik dat artikel zag over het in stand-by laten. Maar voor mijn gevoel is het vreemd dat de tv nu niet helemaal "uit" staat. Alhoewel ik me afvraag of de tv wel helemaal "uit" gaat gezien het verbruik in beide standen:
stand-by 0,30W, helemaal uit (met de aan/uit knop) 0,25W

Wat is jullie mening, altijd stand-by of daarna de aan/uitknop gebruiken?
Ik doe het ook zo met mijn 55VT60. Voor het slapen gaan zet ik zelfs de schakelaar van de stekkerblok af.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Ik zet de tv ook immer uit met de knop, was dit zo gewend bij m’n vorige tv een Sony KV-S2941D Super Trinitron 100 Hz multi-PiP vanwege het brandgevaar t.g.v. de hoogspanning in buizen tv’s i.c.m. stof die ze happen, bij een plasma is het misschien minder nodig but why worry?

In principe is aan/uit schakelen denk ik wel een belasting, dus vanuit dat standpunt is laten op stand-by mogelijk beter voor de levensduur, heb er echter geen statistiek over ooit gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door ParkOverall op 02-02-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ja, dat waren mooie tv's die Trinitron. Heb ik ook jaren gehad. Daarbij had je inderdaad het brandgevaar maar met de huidige platte schermen schijnt dat niet meer voor te komen omdat het een andere techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn 10 jaar oude Panasonic TH-50PZ80 vervangen voor een 65 inch LCD-televisie. Het beeld van LCD is in 10 jaar tijd echt heel erg verbeterd. Het contrast is nog niet zo goed als OLED en maar een klein beetje slechter dan van de plasma. Het grootste voordeel voor mij was dat ik €300,- terug mocht ontvangen op de stroomrekening. :P Qua stroomverbruik scheelt het nogal een slok op een borrel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ja, dat een plasma meer stroom vreet is wel bekend maar hobby mag geld kosten, toch.....?
En persoonlijk vind ik het beeld van plasma nog steeds superieur t.o.v de meeste lcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Na 8 jaar trouwe dienst wil ik mijn Panasonic 50VT50 inruilen voor een OLED. Ik heb geen idee wat een tweedehands toestel nog waard is. Hij geeft nog steeds een prachtig beeld, dus vind het zonde om ‘m weg te doen voor een habbekrats. Iemand enig idee? De discussies hiervoor zijn alweer van meer een jaar geleden, denk dat het inmiddels wel weer wat gedaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParkOverall
Is een fraaie voor z’n tijd maar de techniek gaat zo hard op dit vlak. Kijk eens op eBay/ePray wat verkochte hebben opgeleverd in een veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Sanderman1991 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:05:
Na 8 jaar trouwe dienst wil ik mijn Panasonic 50VT50 inruilen voor een OLED. Ik heb geen idee wat een tweedehands toestel nog waard is. Hij geeft nog steeds een prachtig beeld, dus vind het zonde om ‘m weg te doen voor een habbekrats. Iemand enig idee? De discussies hiervoor zijn alweer van meer een jaar geleden, denk dat het inmiddels wel weer wat gedaald is.
Meeste mensen willen geen plasma meer, zelfs niet tweede hands. Ik heb het 42" model uit die serie, maar mocht blij zijn als ik er 100 euro voor kreeg. Denk dat ik hem dan nog liever op zolder aan de muur hang ofzo.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Laatst online: 21-02-2024
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:06:
[...]

Meeste mensen willen geen plasma meer, zelfs niet tweede hands. Ik heb het 42" model uit die serie, maar mocht blij zijn als ik er 100 euro voor kreeg. Denk dat ik hem dan nog liever op zolder aan de muur hang ofzo.
Lijkt inderdaad lastig om plasma’s te verkopen. Helaas heb ik geen plek om de tv ergens te stallen, anders had ik dat zeker gedaan. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Edit: uiteindelijk mijn Panasonic 50VT50 verkocht voor 250 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderman1991 op 30-04-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:32

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Zo heb ik nog een TX-P50VT20E over. Deze staat op Marktplaats te koop. Wat mag ik daar nog voor verwachten? Of moet ik blij zijn met ieder bod?

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Max op 10-06-2021 21:12 ]

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:27
Geniet hier nog steeds van de Panasonic, maar heb wel last van een raar probleem. Met F1 kijken gaat links bovenin iets resoneren en heel heet worden. Beeld lijkt er niet onder te lijden, maar het is een irritant geluid en hij wordt echt heel heet. Soms trekt het na verloop van tijd weg, vaak blijft het echt lang aanwezig. TV even aan en uit zetten verhelpt het probleem maar tijdelijk en na een paar minuten is het geluid al terug.

Bij het bekijken van andere programma's lijk ik er geen last van te hebben. Misschien omdat er bij F1 veel lichte kleuren worden weergegeven???

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Handtekening

• ParkOverall
Is moeilijk te zeggen: zitten veel diverse onderdelen in een tv. Kijk er eens in of je een losgeraakt deel ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Heb even gegoogeld op het serienummer en noise en las dat ik niet de enige ben. Een oorzaak kan zijn dat de boards gaan resoneren doordat er niet overal schroeven met washers zijn gebruikt.

Het probleem zou met name voorkomen bij beelden met verhoudingsgewijs veel witte en felle kleuren. Iets wat met f1 idd het geval is.

Oplossing zou zijn juiste schroeven bestellen die dat wel hebben. Quick fix zou het aandraaien van de huidige schroeven zijn. Heb nu gekozen voor de laatste oplossing.

Ben benieuwd of deze oplossing volstaat. De winter komt er weer aan en zou eigenlijk nog geen afscheid willen nemen van onze bijverwarming......

[ Voor 12% gewijzigd door Balboa op 19-09-2021 15:43 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Mijn 65VT60 heeft sinds gisteren een probleem en ik dus ook :X

Gisteren de F1 even op pauze gezet, ben bang iets te lang. Zeg even een 20 minuten ofzo.
Toen ik terug kwam ipv de screensaver die er normaal gezien op kwam een beeld met blauwachtige strepen.

Stekker eruit gedaan en opnieuw geprobeerd. Helaas heb ik nu het volgende probleem.

De tv gaat aan, maar blijft vervolgs hangen op het smart viera logo (geeft dus nog wel beeld). Verder doet hij niets meer. Reageert niet op input.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en welke partij ik kan benaderen voor eventuele reparatie? Ik was eigenlijk nog niet van plan om afstand de doen van deze nog steeds erg fijne plasma _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Geen idee wat dit is maar lijkt me een kleinigheid nu je wel beeld hebt. Panasonic zal dit misschien kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Balboa schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:42:

Oplossing zou zijn juiste schroeven bestellen die dat wel hebben. Quick fix zou het aandraaien van de huidige schroeven zijn. Heb nu gekozen voor de laatste oplossing.

Ben benieuwd of deze oplossing volstaat. De winter komt er weer aan en zou eigenlijk nog geen afscheid willen nemen van onze bijverwarming......
Even een kleine terugkoppeling. Probleem is helaas niet opgelost, hooguit wat minder, maar bovenal irritant.

Weet iemand een goede tv-monteur in de omgeving Utrecht? Vind het eigenlijk zonder om 'm weg te doen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
ParkOverall schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:31:
Geen idee wat dit is maar lijkt me een kleinigheid nu je wel beeld hebt. Panasonic zal dit misschien kunnen verhelpen.
Heb het kunnen oplossen

De firmware opnieuw geinstalleerd en enkele resets gedaan, moesten wel verschillende knoppen combinaties aan te pas komen. Nu ik de gelegenheid had de hele boel aan de achterkant ook even helemaal schoon gemaakt. Viel mij eigenlijk nog mee na 7 jaar gebruik, de fans enzo zat ook bijna geen stof aangekoekt.
Nou heb ik de tv wel een paar keer vaker schoongemaakt, maar het was toch weer een tijdje geleden.

Nou ja blij ;) Zat me stiekem al te orienteren op een 77 inch OLED :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Knap werk, ja mijn plasma uit 2012 zal ook eens vervangen moeten gaan worden en oled is de natuurlijke opvolger denk ik, maar de betere lcd’s zijn ook vrij acceptabel en van inbranden dan geheel geen sprake. M’n Sony Super Trinitron 100 Hz Multi PiP hield het 17 (!) jaren vol met twee reparaties, dus go! Pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
De panasonic plasma heeft het begeven.
Nu staat er een samsung uit de ultraclear serie. De kijkhoek is wel minderen het beeld is toch anders dan bij een pasmascherm.
Pluspunt is dat het energieverbruik flink zal dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Jammer man, welke had je, welk bouwjaar en wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:32

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zonet mijn Panasonic TX-P50GT60 Plasma TV verkocht aan een tweaker. Met beetje pijn in het hart want ik was er nog altijd heel tevreden van. Maar kon hem niet aan de muur hangen. Mijn G1 is ook wel top, dat scheelt.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 14:03
daffie82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:14:
Zonet mijn Panasonic TX-P50GT60 Plasma TV verkocht aan een tweaker. Met beetje pijn in het hart want ik was er nog altijd heel tevreden van. Maar kon hem niet aan de muur hangen. Mijn G1 is ook wel top, dat scheelt.
Ach, dat gevoel ken ik. 1,5 week mijn boot verkocht en ondanks dat we het zelf wilden, gaat het je toch aan het hart. Veel herinneringen mee gemaakt.

Van de opbrengst wil ik eens een andere TV kopen. Mijn huidige Panasonic 55VT60 werkt nog perfect, maar ik wil iets groters en iets minder verbruik is ook wel welkom. Ik weet nog heel goed dat ik begin 2014 in de race kwam voor een Panasonic plasma en dat er steeds minder nog op voorraad kwamen. Toch heb ik mijn slag nog kunnen slaan, met dank aan de users hier!

Ik heb geen ervaring met het verkopen van een TV, maar is er nog een markt voor plasma tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
[...]

Ach, dat gevoel ken ik. 1,5 week mijn boot verkocht en ondanks dat we het zelf wilden, gaat het je toch aan het hart. Veel herinneringen mee gemaakt.

Van de opbrengst wil ik eens een andere TV kopen. Mijn huidige Panasonic 55VT60 werkt nog perfect, maar ik wil iets groters en iets minder verbruik is ook wel welkom. Ik weet nog heel goed dat ik begin 2014 in de race kwam voor een Panasonic plasma en dat er steeds minder nog op voorraad kwamen. Toch heb ik mijn slag nog kunnen slaan, met dank aan de users hier!

Ik heb geen ervaring met het verkopen van een TV, maar is er nog een markt voor plasma tv's?
Een tweaker was op zoek naar 3D. Dus vandaar mijn TV. En ik had ook iemand uit Wallonië die hem wou komen halen. Dus er is zeker een markt nog voor.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bv
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 07:34
Mijn P65ST60E gaat er binnenkort ook uit. Flink aantal jaren veel plezier aan beleefd! 65 inch was destijds een flinke knoeperd :)
Waarschijnlijk ga ik hem inruilen bij aanschaf nieuwe (OLED) tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 14:03
Ik ga er eens goed over nadenken om hem te koop te zetten.
Net als @r0bv ga ik over naar OLED. Maar moet zeggen dat de nieuwe QD-OLED techniek me ook wel heel erg aanspreekt. Beetje het beste van 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
ParkOverall schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:08:
Jammer man, welke had je, welk bouwjaar en wat gaat er mis?
Panasonic tx-p42g30e volgens mij gekocht in 2012. Het scherm bleef zwart, geen geluid meer. Op marktplaats gezet en deze werd binnen 1 uur opgehaald (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Jup gratis is weinig lol m’n GT50 is van hetzelfde bouwjaar dus het kan zomaar over zijn.

Repareren kan hier nog in de buurt hoor ik na polsen, althans ze willen er naar kijken, heb meer ook veel oudere ooit waardevolle electronica maar de ontwikkelingen gaan hard.

[ Voor 54% gewijzigd door ParkOverall op 19-04-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik gebruik nog steeds mijn 55VT60 alle dagen :)
Momenteel is er nog niets dat aan al mijn verwachtingen voldoet van techniek.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier ook nog een 42ST50 in een volledige FHD setup met een Marantz receiver en een stel nette boekenplank speakers. Als ik soms de nieuwe 4K LED TV's bij vrienden thuis zie (natuurlijk met soundbar :') ) heb ik nog niet bepaald het idee dat ik achter begin te lopen :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Binnetie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
[...]
Verwacht geen hoofdprijs voor je plasma, ook al is het een topmodel van Panasonic. Ik kon met moeite mijn 65" kwijt en dat is nu al weer een jaar geleden. Je moet er echt een liefhebber voor vinden/treffen. Reken op een paar honderd euro maximaal, als je dat al redt...

Overigens ben ik meer content met de overstap van plasma naar OLED dan ik zou verwachten, het totaalplaatje biedt zo veel meer. De stap van Full HD naar 4K deed mij niet zo veel, het is vooral HDR wat een nieuwe ervaring is. Zeker met het echte zwart van een OLED tegenover het zeer donker grijs van een plasma. Daarbij had ik een Panasonic VT-serie met een rij ventilatoren die je toch gaat horen. Keer vervangen onder garantie en zelfs de Foam Fix ontvangen maar maakte geen verschil. OLED heeft ook geen buzz uit de voeding bij een volledig wit beeld. Althans, een wit beeld... Wit wat dan niet geheel wit was door groene of roze blobs. Dat allemaal heb ik nu niet meer.
MadMarky schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:27:
Hier ook nog een 42ST50 in een volledige FHD setup met een Marantz receiver en een stel nette boekenplank speakers. Als ik soms de nieuwe 4K LED TV's bij vrienden thuis zie (natuurlijk met soundbar :') ) heb ik nog niet bepaald het idee dat ik achter begin te lopen :+
Het gros van de TV's staat ook gewoon niet afgesteld. Uit de doos gehaald, neergezet en that's it. Winkelstand met dynamische kleuren, dat wordt hem gewoon niet. Dan zit je naar blauwig wit te kijken of gras wat uit Tsjernobyl lijkt te komen door het te stralende.

Onnatuurlijk beeld combineren met een sound bar is (helaas) wel wat de gemiddelde consument goed lijkt te vinden. Ieder zijn eigen mening en wensen natuurlijk maar men wordt deels gek gemaakt door marketing. Ik heb gesprekken gehad met dergelijke eigenaren dat een dergelijke setup beter is dan wat ik heb staan aangezien ik maar 5.1 heb en de sound bar 9.2.4 is. Laatst met de buurman nog, die gaat een Sonos Beam kopen want dan is een subwoofer, zoals ik heb staan, niet nodig.

Ignorance is bliss.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 20-04-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Wat mij tegenhoud voor over te stappen naar OLED is dat de tv een paar uur per dag rechtstreeks zonlicht krijgt en ik niet zie zitten dat er vlekken zouden komen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@FeaR klopt wat je zegt. Echter is wit ook niet geheel wit op mijn OLED met de gekende roze linkerkant. Qua uniformiteit in het witte vind ik mijn G1 nu niet bepaald een geweldige stap voorwaarts ten opzichte van mijn GT60 die ik verkocht heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:17:
@FeaR klopt wat je zegt. Echter is wit ook niet geheel wit op mijn OLED met de gekende roze linkerkant. Qua uniformiteit in het witte vind ik mijn G1 nu niet bepaald een geweldige stap voorwaarts ten opzichte van mijn GT60 die ik verkocht heb.
Het is en blijft een soort loterij. De groene en roze blob die ik op mijn plasma had was erger dan gemiddeld (maar wel binnen spec). Het was weg te krijgen door het voltage op te schroeven, echter werd zwart dan opeens blauw. Dat werkte ook niet.

Bovenstaande trouwens alleen kijkende naar beeld. Qua OS doe mij de Panasonic maar weer terug. TV die instant aan stond wanneer ik hem uit stand-by haalde en waar ik direct de remote/GUI kon gebruiken. Mijn OLED start op en geeft dan netjes de melding dat selectie van zenders of bronnen later beschikbaar is als ik te snel op de remote klik, trage smart tv. Knopje op de remote voor spraakbesturing idem, mijn Panasonic plasma had dat niet en daar was ik zo content mee :P

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 20-04-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 00:17
ikbenben schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:30:
Wat mij tegenhoud voor over te stappen naar OLED is dat de tv een paar uur per dag rechtstreeks zonlicht krijgt en ik niet zie zitten dat er vlekken zouden komen in het beeld.
Ik loop nu tegen hetzelfde aan.
OLED lijkt mij de gedroomde opvolger voor m'n GT50 Plasma, maar ik zit ook met invallend zonlicht in de (vroege) ochtend (raam op noord-oosten). Het merk Samsung staat mij tegen (geen ervaring mee overigens), dus dat is ook een lastige.

Ik zit nu te denken aan een hoes voor over de tv, maar twijfel of dat praktisch is. Het komt zeer zelden voor dat de tv in de ochtend gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
LA-384 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:32:
[...]

Ik zit nu te denken aan een hoes voor over de tv, maar twijfel of dat praktisch is. Het komt zeer zelden voor dat de tv in de ochtend gebruikt wordt.
De tv hoeft er niet voor aan te staan om vlekken te krijgen, kan ook gewoon zo voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
ikbenben schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:36:
[...]

De tv hoeft er niet voor aan te staan om vlekken te krijgen, kan ook gewoon zo voorkomen.
Nee dat begrijp ik. Ik bedoel dat de hoes er op kritische momenten nauwelijks af zal hoeven. Hooguit paar keer per jaar. Als telkens de zon op het beeld schijnt wanneer je gebruik wil maken van de tv, dan is een hoes geen oplossing natuurlijk :)

Het lastigste zal nog zijn om s avonds niet te vergeten de hoes er over te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 28-04-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:49:
[...]

Het lastigste zal nog zijn om s avonds niet te vergeten de hoes er over te doen.
Zoiets moet je dan ook automatiseren ;) Bijv. Lichtsensor bij de tv plaatsen; Teveel licht? Automatisch de gordijnen dicht met bijv. een SwitchBot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Freakster86 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:58:
[...]

Zoiets moet je dan ook automatiseren ;) Bijv. Lichtsensor bij de tv plaatsen; Teveel licht? Automatisch de gordijnen dicht met bijv. een SwitchBot.
Nou daar zeg je wat. M'n rolluik is idd geautomatiseerd. Afgelopen week heb ik eens wat beter naar de lichtinval gekeken en op dit moment is de zon al van m'n TV verdwenen rond 8.30. De lichtinval speelt dus vooral in de winter, wanneer de zon maar weinig UV uitstraalt en vaak achter wat bewolking zit. In de zomermaanden kan ik instellen dat het rolluik gewoon pas na 8.00-8.30 open gaat.

Misschien is oled dan toch gewoon een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:17:
Mijn LG B6 heeft een iets mindere uniformiteit dan mijn VT60 had, echter niet storend. Full White uniformiteit zal gewoon lastig zijn. De uniformiteit die ik op de voorgaande series had van panasonic was echt wel een stuk slechter dan zowel de vt60 als de B6 van LG.

Ik heb na 5-6 jaar nog steeds geen behoefte om de LG OLED te vervangen, en dat was bij de Panasonic plasma's eigenlijk altijd wel anders.

Maar ok, ik ben ook gewoon weer druk met werk nu ik weer beter ben, dus heb ik ook minder tijd om me aan kleine dingen te irriteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
Mijn panna is ook nog uit 2012 (V20 volgens mij). Hoop dat die het ook nog lang volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
MarcoHoorn schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:44:
De panasonic plasma heeft het begeven.
Nu staat er een samsung uit de ultraclear serie. De kijkhoek is wel minderen het beeld is toch anders dan bij een pasmascherm.
Pluspunt is dat het energieverbruik flink zal dalen.
We zijn nu 2 maanden verder en ons elektriciteitsverbruik is toch dik 50 kWh lager per maand. Ik wijdt dit aan de led tv ipv de plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
ikbenben schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:41:
Ik gebruik nog steeds mijn 55VT60 alle dagen :)
Momenteel is er nog niets dat aan al mijn verwachtingen voldoet van techniek.
Ineens dacht ik weer aan het oude plasma topic en zie ik deze post.

Nog steeds op de plasma aan het kijken?

Ik heb januari 2021 een 77 inch LG CX gekocht, BFI trok me over de streep. Dit kon de plasma perfect nabootsen en deed dat ook (ten koste van 50% brightness verlies). Ik gebruikte dit alleen met PUBG voor scherpere panning (mede ook beter gevoel bij felle HUD die ook 50% minder bright is)

Wat me vooral opviel was dat de oled veel feller is dan mijn 65 inch VT60.Dit terwijl mensen die overgingen van LCD-LED naar OLED juiste klaagden over de lage brightness.

Het hogere contrast in combinatie met lager energieverbruik, 4K, HDR/DV en groter formaat deden me de plasma vergeten.

Ik had in eerste instantie besloten de plasma nooit weg te doen en naar de slaapkamer te degraderen. Maar met 20k+ uren was er behoorlijk wat black crush en ik had geen zin meer om het scherm te laten kalibreren.

ongeveer 1,5 jaar geleden nog voor 550 verkocht, mede omdat ik een eerder gesneuvelde VT60 had gestript en alle PCB's had bewaard en mee heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
MaxHardcore schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Ineens dacht ik weer aan het oude plasma topic en zie ik deze post.

Nog steeds op de plasma aan het kijken?

Ik heb januari 2021 een 77 inch LG CX gekocht, BFI trok me over de streep. Dit kon de plasma perfect nabootsen en deed dat ook (ten koste van 50% brightness verlies). Ik gebruikte dit alleen met PUBG voor scherpere panning (mede ook beter gevoel bij felle HUD die ook 50% minder bright is)

Wat me vooral opviel was dat de oled veel feller is dan mijn 65 inch VT60.Dit terwijl mensen die overgingen van LCD-LED naar OLED juiste klaagden over de lage brightness.

Het hogere contrast in combinatie met lager energieverbruik, 4K, HDR/DV en groter formaat deden me de plasma vergeten.

Ik had in eerste instantie besloten de plasma nooit weg te doen en naar de slaapkamer te degraderen. Maar met 20k+ uren was er behoorlijk wat black crush en ik had geen zin meer om het scherm te laten kalibreren.

ongeveer 1,5 jaar geleden nog voor 550 verkocht, mede omdat ik een eerder gesneuvelde VT60 had gestript en alle PCB's had bewaard en mee heb verkocht.
Sinds oktober heb ik een andere tv gekocht, een Samsung 65QN93B QLED.

De plasma gebruiken mijn ouders nu, naar volle tevredenheid! Hij geeft nog steeds fantastisch beeld maar ik wou toch echt wel 4K en HDR hebben ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Kan ik een standaard TOSlink kabel gebruiken op een Panasonic Viera TX-P42ST50?

De Digitale Audio Out uitgang op de TV lijkt iets anders van vorm te zijn (maar ik kom er ook niet goed bij om het te bekijken...).

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/6VpmDO1wGmA7/3wQ72p/550x335.jpg

Wellicht dat het hiermee lukt...

https://fixpart.nl/nl/pro...9#aftermarket-replacement

[ Voor 15% gewijzigd door Leader98 op 15-04-2023 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Ik heb nog steeds veel plezier met de TX-P65VT50 gecombineerd met een AV receiver en 5.2 opstelling.

Geen burn in of fan geluid. :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonsan
Hier staat de P65 ook nog steeds zijn best te doen! Nog steeds erg enthousiast over de beeldkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNNiXYSU5FfG4km4liot-vXBiY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aHhomikQwa3J6ei42V3S3bK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Leader98 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:40:
Kan ik een standaard TOSlink kabel gebruiken op een Panasonic Viera TX-P42ST50?

De Digitale Audio Out uitgang op de TV lijkt iets anders van vorm te zijn (maar ik kom er ook niet goed bij om het te bekijken...).

[Afbeelding]

Wellicht dat het hiermee lukt...

https://fixpart.nl/nl/pro...9#aftermarket-replacement
En uiteindelijk bleek dat de TOSlink kabel prima past op de Panasonic Viera TX-P42ST50.
Alleen het klepje wat de aansluiting beschermd ziet er heel anders uit dan op alle andere apparaten met een soortgelijke aansluiting.

De aangekochte adapterkabel (zie link hierboven) is dus niet voor deze TV bedoeld en zal zijn weg wel gaan vinden naar iemand die hem wel kan gebruiken.

Geluid naar de reciever werkt prima en klinkt meteen al indrukwekkender dan de TV speakers.
Nu alleen nog even testen wat voor audio signaal eruit komt en wat onze Onkyo TX-SR607 daarmee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Heb sinds een goed jaar een CX 55. Van m’n vriendin moet de p42st50 de deur uit.

Heb hem sinds begin 2013 en werkt nog perfect. Zonde dat hij weg moet. 8284 kijkuren, nog als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Asserti schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:52:
Heb sinds een goed jaar een CX 55. Van m’n vriendin moet de p42st50 de deur uit.

Heb hem sinds begin 2013 en werkt nog perfect. Zonde dat hij weg moet. 8284 kijkuren, nog als nieuw!
Waar lees je het aantal kijkuren af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Leader98 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Waar lees je het aantal kijkuren af?
Zie de topic start bij “Urencheck”: yannickie111 in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:59
Ik heb een P50VT60 in bezit. Het beeld is nog steeds om door een ringetje te halen. Destijds gekalibreerd en nooit meer veranderd. Vanwege de behoefte naar 4K (voor gaming) wil ik nu toch over naar een oled scherm. Maar ik zit met het dilemma wat te doen met dit scherm. Ik heb geen andere ruimte en vind het ook zonde om hem bij het vuil te zetten. Heeft iemand nog goede ideeën? Ik ga er vanuit dat de waarde hoegenaamd niks is maar het is nog zo goed qua beeld.. ik geef hem (bijna) nog liever weg aan een plasma fan, hoewel die zijn uitgestorven denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Op Marktplaats verkopen aan de hoogste bieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hmmm helaas mijn trouwe 65vt60 komt niet meer verder dan het smart viera opstart logo.

Heb al diverse powercycles gedaan en stroom eraf. Na een minuut of 10 herstart de tv vanzelf. Valt dan weer uit en de rode led knippert dan 13x

Iemand nog tips? En zou het nog de moeite waard zijn om te laten repareren?
Zijn daar überhaupt nog adresjes voor?

Beetje de vraag of moeite waard is uiteraard. Maar qua beeld waren wij nog erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:31
okio schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:46:
Hmmm helaas mijn trouwe 65vt60 komt niet meer verder dan het smart viera opstart logo.
Misschien een paar Repair Cafe's afgaan? Zitten wel eens gepensioneerde TV-monteurs tussen en anders weten ze daar misschien wel een adresje.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 13:20

Heb al diverse powercycles gedaan en stroom eraf. Na een minuut of 10 herstart de tv vanzelf. Valt dan weer uit en de rode led knippert dan 13x

Beetje de vraag of moeite waard is uiteraard. Maar qua beeld waren wij nog erg tevreden.
Waarschijnlijk mainboard gerelateerd.

Als je het voor een schappelijk prijs kan laten repareren dan is het nog wel de moeite. In alle andere gevallen mooi upgraden naar OLED, is op motion handling na op alle onderdelen superieur aan Plasma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Freshouttheoven schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:07:
[...]
...is op motion handling na op alle onderdelen superieur aan Plasma.
Opstarttijd en de tijd dat de remote reageerde waren bij mijn Panasonic plasma toch ook wel beter dan nu met OLED (Smart TV ;( ) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Freshouttheoven schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Waarschijnlijk mainboard gerelateerd.

Als je het voor een schappelijk prijs kan laten repareren dan is het nog wel de moeite. In alle andere gevallen mooi upgraden naar OLED, is op motion handling na op alle onderdelen superieur aan Plasma.
Oef dat klinkt niet goed. Nu 2 van die zaakjes gebeld. Maar eerste wat ze zeggen oh een plasma tv 🤷‍♂️

Zal eens voorzichtig uitkijken naar een G3 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
G’avond, weet iemand of ik ergens zo’n stroomkabel kan kopen die in een Panasonic 50vt30 gaat?..

Door verhuizing ben ik die kwijt geraakt..🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
Of weet iemand, of je zoiets zelf kan maken...

voor mijn gevoel was het groen stukje plastic waar 3 aderige draden in vast zatten..
in het ergste geval kan ik de kast aan de achterkant wel open maken,

maar ik ben bang dat ik daar dan 1 grote printplaat zit...waar evt. ook deze 3 aderige draden op gesoldeerd kunnen worden....maar daarvoor is mijn kennis wel te beperkt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

wwwmarcel schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:50:
Of weet iemand, of je zoiets zelf kan maken...

voor mijn gevoel was het groen stukje plastic waar 3 aderige draden in vast zatten..
in het ergste geval kan ik de kast aan de achterkant wel open maken,

maar ik ben bang dat ik daar dan 1 grote printplaat zit...waar evt. ook deze 3 aderige draden op gesoldeerd kunnen worden....maar daarvoor is mijn kennis wel te beperkt/
Google naar afbeeldingen om te zien wat je tegenkomt? Als ik de review van Tweakers (review: Panasonic Viera VT30)
er bij pak staan daar foto's in die je vraag beantwoorden.

Inderdaad een plastic connector met de drie bekende draden geschieden. Ze lopen echter naar een aansluiting waar een kapje overheen zit. Dat kapje verwijderen geeft mogelijk opties om zelf intern wat aan elkaar te zetten. Zou mij niets verbazen als aarde direct afgemonteerd is na die plug. Bruin en blauw zie je verder lopen naar het PSU Board links dus ook dat zal een eenvoudige connectie zijn gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Misschien zit hier een bruikbare tip bij. Vooral de power cycle tip is eenvoudig uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb toentertijd mijn plasma laten repareren door een kennis van @Moreno83

FreakNL in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Ik kan zelf niet over op oled omdat ik echt direct zon op de TV heb van pakweg zonsopgang t/m 12:00/13;00. En ik ga dan ook geen gordijnen dichtdoen (zonde van de warmte) of lopen kutten met een hoes. Dus ik blijf voorlopig bij plasma .

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2024 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

sonsan schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:03:
Hier staat de P65 ook nog steeds zijn best te doen! Nog steeds erg enthousiast over de beeldkwaliteit.

[Afbeelding]
Jij kan ook niet over op oled aan de lichtinval te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
FreakNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 02:56:
[...]

Ik kan zelf niet over op oled omdat ik echt direct zon op de TV heb van pakweg zonsopgang t/m 12:00/13;00. En ik ga dan ook geen gordijnen dichtdoen (zonde van de warmte) of lopen kutten met een hoes. Dus ik blijf voorlopig bij plasma .
Thanks! ik heb deze tweaker nog maar even een berichtje gestuurd. Hoop dat het nog lukt, is inmiddels bij jou toch ook alweer aantal jaartjes geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FreakNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 03:14:
[...]

Jij kan ook niet over op oled aan de lichtinval te zien ;)
Valt op zich wel mee. Ik kan de lamellen wat verder dicht maken dan heb je geen reflectie meer. Maar zolang deze plasma het nog doet blijft deze mooi hangen…..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

sonsan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Valt op zich wel mee. Ik kan de lamellen wat verder dicht maken dan heb je geen reflectie meer. Maar zolang deze plasma het nogb doet blijft deze mooi hangen…..!
Ik ga niet hele dagen met de lamellen dicht zitten omdat er een Tv staat. Dat vind ik ook nog eens zonde van de warmte. Wij zitten pal zuid met grote ramen… Dus voor mij is oled echt ongeschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
FreakNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 02:56:
[...]

Poe lang geleden dat ik op Tweakers gekeken heb. Heb ik dat toen niet zelf gedaan? Zal vast een VT30 zijn geweest....?

In Okio zn geval is het mainboard defect. Vermoedelijk de bga waar de soldering van los gekomen is en dan blijft hij hangen op het VIERA logo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat denk ik niet, je hebt mij in de DM een nummer gegeven van iemand uit Barneveld.

DMs van oktober 2019

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2024 23:32 ]

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.