Anoniem: 597275

Mijn verkochte VT60 (collega) vertoont inmiddels 'n behoorlijke blob cyaan aan de vrijwel gehele linkerzijde .. enkel zichtbaar in het wit. Zuur, maar wel heel erg Panasonic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:01
Ik heb nog een vervelend puntje, wellicht bekend voor iemand hier.

Ik zet de soundbar, pvr en tv aan.
Soundbar springt op tv-arc en beeld blijft zwart.
Ik moet de tv (via eigen AB) eenmaal op [INPUT AV] duwen en vervolgens krijg ik beeld door (er staat ook echt 'geen signaal').
Die stond en staat al op HDMI2 (ARC dus) (het is dus alleen dat 'iets' even dat signaal krijgt), daarna springt de soundbar ook over op de juiste ingang (HDMI1 in dit geval).

Als ik éérst de soundbar op HDMI1 zet, dan komt er alsnog geen beeld.
Ik moet echt eerst even op de TV op input duwen wil er een signaal/beeld komen.

Best vervelend eigenlijk, als je van zoveel mogelijk AB'en af wilt komen.

Iemand een idee?
It's like the DVR is not compatible with the TV.
What I have researched is that some early HDMI-equipped TVs were sometimes flaky and made it difficult devices to reliably complete the HDCP "handshake".
Zou het, of heb ik ergens een instelling verkeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
Ik kan bij deze melden dat de urenteller stopt bij 9999 via systeem info. Heb service menu nog niet gecheckt. (Vt60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Mijn Panasonic plasma geeft sinds kort dit in beeld... Is daar nog iets aan te doen? TV is best al wel oud (firmware 2003) maar weinig (slaapkamer) gebruikt. Precieze typenummer staat me even niet meer bij, iets met TX42... nog iets.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/58dznungsngs4xu/IMG_3011.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:45
Kleine update over mijn TX-P65VT60. De reparateur geeft aan dat het benodigde onderdeel erg lastig te krijgen is (lange levertijd). Dus er staat een aanvraag bij Panasonic uit voor creditering van de restwaarde. De Hificorner kan natuurlijk geen garanties geven, maar ze hebben de ervaring dat ze 50% van de aanschafprijs uitkeren. Dat zou natuurlijk heel zuur weinig zijn.

Aan de andere kant, heel lang wachten op een reparatie zit ik ook niet op te wachten en wie zegt dat ie het dan blijft doen? Ik heb nu al 2x dezelfde storing en beide keren heeft de TV ook een HDMI-uitgang op de versterker vernield. Het lijkt er dus op dat ik helaas vroegtijdig afscheid ga nemen van het schitterende beeld van Panasonic Plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 239170 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:09:
Mijn Panasonic plasma geeft sinds kort dit in beeld... Is daar nog iets aan te doen? TV is best al wel oud (firmware 2003) maar weinig (slaapkamer) gebruikt. Precieze typenummer staat me even niet meer bij, iets met TX42... nog iets.

[afbeelding]
Dit lijkt mij op een defect, ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen op andere forums .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
PhilipsFan schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:42:
Kleine update over mijn TX-P65VT60. De reparateur geeft aan dat het benodigde onderdeel erg lastig te krijgen is (lange levertijd). Dus er staat een aanvraag bij Panasonic uit voor creditering van de restwaarde. De Hificorner kan natuurlijk geen garanties geven, maar ze hebben de ervaring dat ze 50% van de aanschafprijs uitkeren. Dat zou natuurlijk heel zuur weinig zijn.

Aan de andere kant, heel lang wachten op een reparatie zit ik ook niet op te wachten en wie zegt dat ie het dan blijft doen? Ik heb nu al 2x dezelfde storing en beide keren heeft de TV ook een HDMI-uitgang op de versterker vernield. Het lijkt er dus op dat ik helaas vroegtijdig afscheid ga nemen van het schitterende beeld van Panasonic Plasma...
Dat is wel erg zuur zeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ik niet pikken, je hebt recht op fors langere garantie van de winkelier. Ik zou gewoon eisen dat ze een gelijkwaardig toestel aanbieden of anders de koop ontbinden.
Dat levert je meer op dan 50%. Alles onder 75% zou ik om gaan procederen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Adlermann schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:59:
[...]

Dat zou ik niet pikken, je hebt recht op fors langere garantie van de winkelier. Ik zou gewoon eisen dat ze een gelijkwaardig toestel aanbieden of anders de koop ontbinden.
Dat levert je meer op dan 50%. Alles onder 75% zou ik om gaan procederen
Ik heb natuurlijk in feite niks te maken met wat Panasonic biedt, alleen daar is het wachten nu wel op. Daarna hangt het er vanaf wat de Hificorner er nog mee doet. 75% zou ik wel voor gaan, minder wordt discutabel.

Procederen wordt een hele toestand. Misschien eens contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekering, dan maak ik daar ook eens gebruik van :) . Goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:13:
[...]

Ik heb natuurlijk in feite niks te maken met wat Panasonic biedt, alleen daar is het wachten nu wel op. Daarna hangt het er vanaf wat de Hificorner er nog mee doet. 75% zou ik wel voor gaan, minder wordt discutabel.

Procederen wordt een hele toestand. Misschien eens contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekering, dan maak ik daar ook eens gebruik van :) . Goed idee...
Ik bedoel ook dat je de winkelier aanpakt he, watn die moet garantie leveren :)

Ik wens je veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

freaky35 schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:47:
[...]

Dit lijkt mij op een defect, ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen op andere forums .
Ja het is duidelijk een defect, zal morgen eens kijken welke kleur(en) nu precies uitgevallen zijn. Weet je heel toevallig of er een naam is voor dit specifieke probleem? Ik wil toch graag kijken of er niet iets aan te doen is, naast geen budget voor een nieuwe wil ik liever ook geen afstand nemen van plasma want het beeld is echt super! Op dit na dan. :+

Ik heb de tv net voor dit optrad verplaatst en opgehangen aan een muur. Daarna deed hij het een tijdje goed en begon langzaam te haperen tot de getoonde streep permanent in beeld bleef. :/
Ik heb ergens de hoop dat het een los contactje oid is maar heb zelf geen verstand van plasma(techniek) en ook geen tijd om er goed voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online

Sterkte. Stel je van de restwaarde die Panasonic je gaat bieden alleen erg weinig voor. Mijn Panasonic plasma ging een half jaar na garantie kapot en de 'creditering' was een schamele € 50,-. Waarvoor ze ook nog het lef hadden om te bepalen dat je dan wel weer een Panasonic moest aanschaffen. Een regelrechte schandalige reactie van Panasonic. Gelukkig was de Media Markt ontzettend behulpzaam en moest uiterst agressief zijn richting Panasonic om 80% binnen te halen. Zodat ik daarna een Samsung heb gekocht. })

Tip: richt alle energie op de winkelier en zet die vol onder druk om met een oplossing te komen. Voor Panasonic stel je al normale consument niet veel voor bij klachten. Maar hopelijk heb jij meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57
CR2032 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:07:
[...]

Sterkte. Stel je van de restwaarde die Panasonic je gaat bieden alleen erg weinig voor. Mijn Panasonic plasma ging een half jaar na garantie kapot en de 'creditering' was een schamele € 50,-. Waarvoor ze ook nog het lef hadden om te bepalen dat je dan wel weer een Panasonic moest aanschaffen. Een regelrechte schandalige reactie van Panasonic. Gelukkig was de Media Markt ontzettend behulpzaam en moest uiterst agressief zijn richting Panasonic om 80% binnen te halen. Zodat ik daarna een Samsung heb gekocht. })

Tip: richt alle energie op de winkelier en zet die vol onder druk om met een oplossing te komen. Voor Panasonic stel je al normale consument niet veel voor bij klachten. Maar hopelijk heb jij meer geluk.
Samsung betaalt helemaal niets aan winkeliers als de fabrieksgarantie af is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Panasonic hoeft ook niets te doen richting consumenten. Je verkoper is altijd verantwoordelijk voor de garantie. Dat de creditering omgunstig is voor de winkelier is niet het probleem van de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 15:51
[...]
Een regelrechte schandalige reactie van Panasonic.
Buiten garantie is het gewoon een normale reactie :?

Dat de mediamarkt een oplossing moest bieden is juist zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:42:
[...]

Panasonic hoeft ook niets te doen richting consumenten. Je verkoper is altijd verantwoordelijk voor de garantie. Dat de creditering omgunstig is voor de winkelier is niet het probleem van de consument.
Servicebedrijf van hen verwijst je als consument anders direct door naar Panasonic Klantenservice die reageert of ze het netjes voor je gaan oplossen. Wanneer dan die oplossing € 50 korting is en een totaal kapotte plasma televisie van 2,5 jaar oud is dat een misselijk makende ervaring.

Je praat wel anders als je het zelf meemaakt en zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Niet slim van Panasonic, want als eenvoudig consument ga je zo toch meer op het merk letten bij een volgende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:58:
[...]

Servicebedrijf van hen verwijst je als consument anders direct door naar Panasonic Klantenservice die reageert of ze het netjes voor je gaan oplossen. Wanneer dan die oplossing € 50 korting is en een totaal kapotte plasma televisie van 2,5 jaar oud is dat een misselijk makende ervaring.

Je praat wel anders als je het zelf meemaakt en zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Niet slim van Panasonic, want als eenvoudig consument ga je zo toch meer op het merk letten bij een volgende aankoop.
Daar ben je zelf bij geweest. Panasonic hoeft helemaal niets, alles is een gunst. De winkel moet je garantie geven, niet panasonic. Je had bij de winkel moeten aankloppen en desnoods procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:01:
[...]

Daar ben je zelf bij geweest. Panasonic hoeft helemaal niets, alles is een gunst. De winkel moet je garantie geven, niet panasonic. Je had bij de winkel moeten aankloppen en desnoods procederen.
Zoiets heet klantenbinding, daar hoef je niet voor te procederen.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 10-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:17:
[...]

Zoiets heet klantenbinding, daar hoef je niet voor te procederen.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. ;)
Maar jij verwacht het van de verkeerde. De winkel is altijd het eerste en laatste aanspreekpunt voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:22:
[...]

Maar jij verwacht het van de verkeerde. De winkel is altijd het eerste en laatste aanspreekpunt voor de garantie.
Ik verwacht correct geholpen te worden en niet door Panasonic met een kluitje in het riet gestuurd te worden.
Als zij hier niet van waren hadden ze dat duidelijk moeten aangeven en niet de suggestie eerst wekken dat ze het wel gingen oplossen.

Het was een bedroevend slechte service van Panasonic. Dat was mijn ervaring, hopelijk heeft PhilipsFan inmiddels wel een goede oplossing aangeboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft er iemand wel eens soort van kortsluiting gehad op zn hdmi aansluitingen vangwege een hdmi splitter. Ik wisselde op de splitter van HDMI poort op mijn TH42PZ80 en opeens doet geen enkele HDMI poort het meer?

[ Voor 4% gewijzigd door LosGieros op 11-12-2016 21:46 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:05
LosGieros schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:41:
Heeft er iemand wel eens soort van kortsluiting gehad op zn hdmi aansluitingen vangwege een hdmi splitter. Ik wisselde op de splitter van HDMI poort en opeens doet geen enkele HDMI poort het meer?
Ik heb op mijn tv tot 2x toe een HDMI poort opgeblazen (Kabel er uit terwijl 1 van de 2 apparaten aanstond), is bij geen ander apparaat ooit gebeurd. Heb het idee dat ze wat gevoeliger zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Lordsauron op 11-12-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

naar mijn idee zal het vaak een aarde probleem zijn waardoor er een lekspanning gaat lopen en daar gaat je poort.

als alles onderling geaard is zal het meestal goed aan om 'hot' te switchen. Is dit niet het geval dan zou ik dit proberen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
CR2032 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:52:
[...]

Ik verwacht correct geholpen te worden en niet door Panasonic met een kluitje in het riet gestuurd te worden.
Als zij hier niet van waren hadden ze dat duidelijk moeten aangeven en niet de suggestie eerst wekken dat ze het wel gingen oplossen.

Het was een bedroevend slechte service van Panasonic. Dat was mijn ervaring, hopelijk heeft PhilipsFan inmiddels wel een goede oplossing aangeboden gekregen.
Mwoah, dat valt een beetje tegen. Ze crediteren 55% van de nieuwwaarde. Redenering is dat de economische levensduur van een TV 6 jaar bedraagt en deze is bijna 3 jaar oud. Deze creditering moet dan wel bij de Hificorner besteed worden aan een nieuwe TV, dat is een beetje jammer. Wat ook erg jammer is, is dat er eigenlijk geen toestellen te koop zijn met gelijke beeldkwaliteit. Je hebt wel OLED (heb ik al bekeken en ziet er erg goed uit), maar die toestellen zijn veel duurder. Ik vrees alleen dat ik er niet aan ontkom, want LCD wil ik beslist niet.

De Hificorner heeft me een offerte gedaan voor twee LG OLED toestellen, dus daar ben ik nog over aan het nadenken. Wordt vervolgd, waarschijnlijk in het OLED topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Na 4 jaar gebruik maken van de 50ST50 begint het nu weer een beetje te kriebelen en ben ik naar een nieuwe TV aan het kijken. Bij de ST50 ben ik uitermate tevreden over de beeld kwaliteit en de tv moet dan ook niet weg. Zonde dat de plasma techniek niet meer in de huidige modellen zit en ik vind het dan ook uitermate lastig om een direct vergelijk te maken met de huidige generatie tv's. Ben in ieder geval ontzettend tevreden over Panasonic en vandaar aan het kijken naar de 55CX700. Toevallig hier iemand geweest die dezelfde gedachte heeft gehad of zelfs de overstap heeft gemaakt van plasma naar de CX serie en die iets kan zeggen over het verschil (zowel positief als negatief) in beeldkwaliteit?
De ST wordt in ieder geval 'aangestuurd' en gebruikt voor zowel normale tv (60%) als films (40% via blu-ray en mediacenter) en heel af en toe een game (ps4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wil heel graag mijn brand uren opzoeken. Ik heb de PANASONIC TX-P65ST50 echter lukt het voor geen meter. Alles voor mijn gevoel al geprobeerd. Iemand een idee?

Heb geen volumeknop de de TV dus die optie is uitgesloten. Lees verder dat je er komt via het help menu maar ik zie het help menu niet op mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:39
Zit er eigenlijk verschil tussen de pricewatch: Panasonic Viera TX-40DX730 Zilver en Panasonic TX-40DXW704 Is dit niet gewoon bewust een ander typenummer maar exact het zelfde toestel, zodat de Mediamarkt in dit geval een lagere prijs kan hanteren?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 09:26
Ik heb op mijn 65VT60 steeds meer last van roze vlekken. Vooral zichtbaar bij wit beeld, maar ook bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld. Ik heb nog een tijdje garantie op de tv tot 2018, maar ik maak me een beetje zorgen over de oplossing. Ik denk namelijk dat het een probleem is wat zich niet makkelijk laat verhelpen en er zijn geen plasma panelen meer beschikbaar om uit te wisselen.

Mogelijk dat Panasonic een LCD als vervanger aanbiedt, maar dat zal waarschijnlijk minder zijn dan de plasma qua beeld. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 22:31
* knip *
Goederen taxeren op het forum doen we niet. Je kan eventueel kijken in V&A of er iets soortgelijks te koop staat of anders op Markplaats om een idee te krijgen wat het zou kunnen opbrengen.

[ Voor 69% gewijzigd door S1NN3D op 03-03-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wackmack schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:04:
Wil heel graag mijn brand uren opzoeken. Ik heb de PANASONIC TX-P65ST50 echter lukt het voor geen meter. Alles voor mijn gevoel al geprobeerd. Iemand een idee?

Heb geen volumeknop de de TV dus die optie is uitgesloten. Lees verder dat je er komt via het help menu maar ik zie het help menu niet op mijn TV?
Je kunt gewoon kijken bij de systeem help hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Adlermann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:47:
[...]

Je kunt gewoon kijken bij de systeem help hiervoor.
Blijkbaar niet bij mijn TV. Heb waarschijnlijk een ouder model. Zag dat het bij de 55inch ook te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wackmack schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:19:
[...]

Blijkbaar niet bij mijn TV. Heb waarschijnlijk een ouder model. Zag dat het bij de 55inch ook te zien is.
Oh, jij hebt een st50, ja dat kan alleen in het servicemenu.

Niet zo ingewikkeld verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik vrees dat het nu al over en uit is voor mijn 55ST60. Ik heb aan de rechterkant een verticale zwarte balk van zo'n 10 cm met daarin van die Matrix achtige stippels. Toestel is 2 jaar en 3 maanden oud. Ben in overleg met leverancier hoe op te lossen. Vrees dat scherm kapot is en dan is reparatie volgens mij niet meer mogelijk omdat plasma niet meer gemaakt wordt. Hopelijk is er nog voorraad aan onderdelen.

Had toestel gekocht om zo de periode dat oled nog duur is te overbruggen maar zal er denk ik nu al aan moeten.

Mijn plasma boven is ondertussen denk ik 10 jaar oud en geen centje pijn met dat apparaat. Heb toch vaak het idee dat tegenwoordig er geen echte kwaliteit meer wordt gemaakt. Jammer want mijn ST60 voldeed precies aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 17:55
Het lijkt mij als leek niet direct een scherm fout maar eerder een aansturings fout? Mogelijk nog te fixen. Good luck.

Trouwens OLED is qua beeld geen straf, wel nog prijzig.

[ Voor 20% gewijzigd door ParkOverall op 29-05-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 12:54
* knip *
Goederen taxeren op het forum doen we niet. Je kan eventueel kijken in V&A of er iets soortgelijks te koop staat of anders op Markplaats om een idee te krijgen wat het zou kunnen opbrengen.

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443157

Misschien dat iemand het probleem herkent, elke keer als ik netflix wil opstarten (vt60) kom ik in het scherm welkom bij apps .....druk op enter voor layout wijzigingen enz....dan een scherm u kunt nu apps gebruiken. Vevolgens moet ik elke keer mijn inloggegevens weer opnieuw invoeren, wordt je gestoord van.
Er staat uiteraard een vinkje bij email adres onthouden. Hij denkt gewoon elke keer dat je de tv voor het eerst met apps wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

ParkOverall schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:36:
Het lijkt mij als leek niet direct een scherm fout maar eerder een aansturings fout? Mogelijk nog te fixen. Good luck.

Trouwens OLED is qua beeld geen straf, wel nog prijzig.
R.I.P. St60. Hij is zoals ik al dacht niet te maken. Bij Plattetv.nl na creditering voor €1095,- een LG Oled B6 aangeschaft. Ach ja, dan maar wat eerder naar Oled. Ga er qua beeld toch weer op vooruit, maar het kost toch weer knaken.

Ga jullie goed plasma kijkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 12:54
445033 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:09:
[...]

R.I.P. St60. Hij is zoals ik al dacht niet te maken. Bij Plattetv.nl na creditering voor €1095,- een LG Oled B6 aangeschaft. Ach ja, dan maar wat eerder naar Oled. Ga er qua beeld toch weer op vooruit, maar het kost toch weer knaken.

Ga jullie goed plasma kijkers!
mooie oplossing van plattetv.nl.. dan mag die van mij ook wel stuk gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
El_V schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:
[...]

ik wou net zeggen,daar mag mijn gt60 ook wel voor stuk gaan als het op die manier opgelost word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Nou, ik hoop dat mijn VT60 het nog jàren volhoudt.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn ST60!

Wel even een vraagje: Mijn geluid loopt via een Home Cinema (ARC). Nu moet ik elke keer de tv uitdoen om hem vervolgens automatisch op ARC te zetten. ARC komt simpel weg niet voor wanneer ik er naar zoek via de source knop op de afstandbediening.

Heeft er iemand hier een makkelijkere manier gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

El_V schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:
[...]

freaky35 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:21:
[...]

ik wou net zeggen,daar mag mijn gt60 ook wel voor stuk gaan als het op die manier opgelost word :)
Niet als je een toestel koopt voor zo'n 8 tot 10 jaar (2 andere plasma's hier houden het al zo lang vol), je vakantiegeld aan andere zaken wil uitgeven en dure opgroeiende kinderen hebt. :'( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:34:
Nou, ik hoop dat mijn VT60 het nog jàren volhoudt.. :)
Ik ben er ook erg tevreden mee hoor,maar het mag natuurlijk altijd ,nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier 50ST50. Nog steeds erg blij mee :)

Hopelijk houd hij het nog even vol totdat Oled HDR enzo beetje betaalbaar is.

Geen probleem om er nog aantal jaar naar te kijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Help!!!! schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:50:
Hier 50ST50. Nog steeds erg blij mee :)

Hopelijk houd hij het nog even vol totdat Oled HDR enzo beetje betaalbaar is.

Geen probleem om er nog aantal jaar naar te kijken.
Prijs vd LG B6 ligt in de buurt van destijds de plasma's. €1600,- moet je hem kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb volgensmij maar E 1200 ofzo betaald voor die plasma....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Help!!!! schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:52:
Heb volgensmij maar E 1200 ofzo betaald voor die plasma....
5 inch extra en je moet oled eigenlijk vergelijken met de VT serie of zelfs ZT serie.
De prijs zit nu op hetzelfde niveau maar lcd dumpprijzen zullen het nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aha, heb het al tijdje niet echt meer gevolgd, maar top dat de prijzen dus redelijk 'normaal' worden.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Denk er regelmatig over om een LG OED te kopen, maar als ik dan weer mijn 3 jaar oude Panasonic TX-P60ZT60 aanzet, denk ik maar één ding........Hoop dat die nog lang mag meegaan.
Blijft een super beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb hier een 50G20 aan de muur hangen, 7 jaar oud, en ik twijfel zelfs om te switchen naar OLED :P . Ik ben ervan overtuigd dat een OLED, qua contrast, superieur is aan mijn plasma, echter vind ik andere zaken ook best belangrijk, zo lees ik bijv. best veel over judder problemen (bij met name de 6-serie van LG). Daarnaast lees ik alleen al op dit forum ook wel (iets té) vaak dat panels de laatste tijd zijn (of nog worden) vervangen vanwege technische problemen.
Dit houdt mij op het moment nog wat tegen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik dit niet vol ga houden tot eind van het jaar, tegen de kerst hoop ik dan toch een OLED aan mijn muur te hebben hangen :> . De plasma bewaar ik denk ik nog wel een tijdje in de berging, voor de zekerheid :+ .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 18-06 20:21
Tim45 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:15:
Denk er regelmatig over om een LG OED te kopen, maar als ik dan weer mijn 3 jaar oude Panasonic TX-P60ZT60 aanzet, denk ik maar één ding........Hoop dat die nog lang mag meegaan.
Blijft een super beeld.
Nice een ZT!!, dat is ook wel echt een pareltje natuurlijk. Ik heb toen destijds de VT60 gekocht omdat ik graag 65 inch wou.
Heb je ook nog wat fotos van de ZT? Collectors item... :*)

Die van mij gaat ook nog niet weg. Moet binnenkort wel even gecalibreerd worden, jammer dat bier voor calibratie inmiddels aan de wilgen is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Hoi :W
Ik heb een vraag over een Panasonic OLED TV, maar ik zie verder geen Panasonic topics, dus ik hoop dat hier iemand kijkt die een idee heeft. Volgens mij is het namelijk een instelling :P

Ik heb hier nu een TX-55EZW954 staan om te testen, maar ik loop tegen wat probleempjes aan.
Ik heb m'n apparatuur aan de receiver (Pioneer VSX-529) hangen en vervolgens 1 HDMI kabel naar de TV. Op m'n eigen TV (Sony) op de HDMI ingang met ARC, dat werkt perfect.
Maar op de Panasonic krijg ik op HDMI 1 en HDMI 2 (ARC aansluiting) alleen beeld, geen geluid, bij tv kijken. Ik heb TV van Telfort met zo'n apart decoder kastje. Geluid doet het wel als ik bijv. Netflix open, geluid via receiver doet het dan ook prima als de kabel op de ARC ingang zit.

Als ik de receiver aansluit op HDMI 3 of 4 krijg ik wel beeld en geluid bij TV kijken, maar dat zijn geen ARC aansluitingen, dus kan ik geen geluid van de TV krijgen over m'n speakers.

Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie? Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb de TV maar 2 weken, dus ik ga verder geen kosten maken. Ik heb wel al verschillende HDMI kabels geprobeerd, en ook geprobeerd om de decoder rechtstreeks op de TV aan te sluiten, resultaat is hetzelfde.
Ik heb dus het idee dat er een instelling ergens verkeerd staat in de TV of dat er iets mis is met de HDMI 1 en 2 aansluitingen.

[ Voor 195% gewijzigd door Tankiej op 20-07-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:19
Tankiej schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:05:
Hoi :W
Ik heb een vraag over een Panasonic OLED TV, maar ik zie verder geen Panasonic topics, dus ik hoop dat hier iemand kijkt die een idee heeft. Volgens mij is het namelijk een instelling :P

Ik heb hier nu een TX-55EZW954 staan om te testen, maar ik loop tegen wat probleempjes aan.
Ik heb m'n apparatuur aan de receiver (Pioneer VSX-529) hangen en vervolgens 1 HDMI kabel naar de TV. Op m'n eigen TV (Sony) op de HDMI ingang met ARC, dat werkt perfect.
Maar op de Panasonic krijg ik op HDMI 1 en HDMI 2 (ARC aansluiting) alleen beeld, geen geluid, bij tv kijken. Ik heb TV van Telfort met zo'n apart decoder kastje. Geluid doet het wel als ik bijv. Netflix open, geluid via receiver doet het dan ook prima als de kabel op de ARC ingang zit.

Als ik de receiver aansluit op HDMI 3 of 4 krijg ik wel beeld en geluid bij TV kijken, maar dat zijn geen ARC aansluitingen, dus kan ik geen geluid van de TV krijgen over m'n speakers.

Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie? Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb de TV maar 2 weken, dus ik ga verder geen kosten maken. Ik heb wel al verschillende HDMI kabels geprobeerd, en ook geprobeerd om de decoder rechtstreeks op de TV aan te sluiten, resultaat is hetzelfde.
Ik heb dus het idee dat er een instelling ergens verkeerd staat in de TV of dat er iets mis is met de HDMI 1 en 2 aansluitingen.
Ik kan je niet helpen maar denk dat je hier eerder je antwoord krijgt.

OLED televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik moest voor mijn plasma via Viera een app downloaden om arc aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ambition88 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Ik kan je niet helpen maar denk dat je hier eerder je antwoord krijgt.

OLED televisies
Kan het daar even proberen natuurlijk, wellicht lezen er mensen mee die een dergelijke TV hebben :)
BARACUS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:44:
Ik moest voor mijn plasma via Viera een app downloaden om arc aan de praat te krijgen.
Maar ik denk dat ARC wel werkt, ik krijg namelijk wel het geluid van Netflix over m'n speakers als ik de HDMI kabel op de ARC ingang aansluit. Maar ik krijg geen geluid als ik TV wil kijken en hij is aangesloten op HDMI 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:16
Via een optische aansluiting vanuit je tv box naar de AVR?

[ Voor 87% gewijzigd door dinandus op 21-07-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Tankiej schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Kan het daar even proberen natuurlijk, wellicht lezen er mensen mee die een dergelijke TV hebben :)

[...]

Maar ik denk dat ARC wel werkt, ik krijg namelijk wel het geluid van Netflix over m'n speakers als ik de HDMI kabel op de ARC ingang aansluit. Maar ik krijg geen geluid als ik TV wil kijken en hij is aangesloten op HDMI 1 of 2.
Duidelijk een HDCP handshake probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dinandus schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:00:
Via een optische aansluiting vanuit je tv box naar de AVR?
Dat kan, maar dan moet ik eerst een optische kabel kopen. Dat ga ik niet doen, die TV is toch weer weg binnen 2 weken :P
karper34 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Duidelijk een HDCP handshake probleem
Enig idee hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Tankiej schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Dat kan, maar dan moet ik eerst een optische kabel kopen. Dat ga ik niet doen, die TV is toch weer weg binnen 2 weken :P

[...]

Enig idee hoe dat op te lossen is?
Ik kan natuurlijk blijven schrijven,doch zal je eerst wat meer moeten gaan lezen en zoeken wat nu HDCP en daar de laatste versie van inhoud.

Doe dat nu eerst maar googlen is je vriend in deze.

zoekopdracht als deze bijvoorbeeld : wat is HDCP
succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
karper34 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Ik kan natuurlijk blijven schrijven,doch zal je eerst wat meer moeten gaan lezen en zoeken wat nu HDCP en daar de laatste versie van inhoud.

Doe dat nu eerst maar googlen is je vriend in deze.

zoekopdracht als deze bijvoorbeeld : wat is HDCP
succes ermee
Zal ik doen :)

Wel nog één vraagje, als daar een probleem mee is, dan zou het toch ook niet werken met de HDMI 3 en 4 aansluitingen? Voor zover ik kan vinden zijn HDMI 1, 3 en 4 gelijk en alleen 2 afwijkend, omdat die voor ARC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Waar heb je ARC voor nodig als je je randapparatuur hebt gekoppeld aan je receiver? Je hebt dan toch ook geen geluid wat naar je tv toe moet? ARC gebruik je juist andersom, lees apparatuur op je tv/tv intern met een kabel het geluid doorsturen naar een externe receiver. Ik zou het ni de instellingen van de receiver zoeken dat hij het geluid doorstuurt naar de tv toe ipv alleen beeld. En als je netflix op de interne software gebruikt stuurt de pana via arc wel netjes het geluid naar de receiver zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bever! schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:41:
Waar heb je ARC voor nodig als je je randapparatuur hebt gekoppeld aan je receiver? Je hebt dan toch ook geen geluid wat naar je tv toe moet? ARC gebruik je juist andersom, lees apparatuur op je tv/tv intern met een kabel het geluid doorsturen naar een externe receiver. Ik zou het ni de instellingen van de receiver zoeken dat hij het geluid doorstuurt naar de tv toe ipv alleen beeld. En als je netflix op de interne software gebruikt stuurt de pana via arc wel netjes het geluid naar de receiver zoals het hoort.
Even afwezig geweest, excuses.

Ja ik heb wel geluid wat naar de TV moet, ik gebruik in principe altijd de speakers van m'n TV tijdens het gewoon televisie kijken. Zet in principe alleen de 5.1 set aan als ik film/serie oid kijk.
Ik heb het probleem wat verkeerd verwoord denk ik, het is namelijk niet de ARC die het probleem geeft inderdaad. Maar ik noem de ARC omdat dit op HDMI poort 2 zit, en die poort geeft problemen.

Als ik de TV-decoder rechtstreeks op HDMI poort 1 of 2 aansluit, dan geeft hij ook geen geluid via de TV speaker. Dit werkt alleen als ik het aansluit op HDMI poort 3 of 4 (rechtstreeks vanaf decoder naar TV, of decoder -> receiver -> TV).
Het lijkt dus alsof er iets mis is met HDMI poorten 1 en 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Tankiej schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Even afwezig geweest, excuses.

Ja ik heb wel geluid wat naar de TV moet, ik gebruik in principe altijd de speakers van m'n TV tijdens het gewoon televisie kijken. Zet in principe alleen de 5.1 set aan als ik film/serie oid kijk.
Ik heb het probleem wat verkeerd verwoord denk ik, het is namelijk niet de ARC die het probleem geeft inderdaad. Maar ik noem de ARC omdat dit op HDMI poort 2 zit, en die poort geeft problemen.

Als ik de TV-decoder rechtstreeks op HDMI poort 1 of 2 aansluit, dan geeft hij ook geen geluid via de TV speaker. Dit werkt alleen als ik het aansluit op HDMI poort 3 of 4 (rechtstreeks vanaf decoder naar TV, of decoder -> receiver -> TV).
Het lijkt dus alsof er iets mis is met HDMI poorten 1 en 2..
Wat doet hij als je viera link uitzet of arc uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bever! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Wat doet hij als je viera link uitzet of arc uit zet?
Viera link uitzetten maakt geen verschil, ARC zie ik niet apart als optie om uit te zetten.

Edit (27-7):
Ik ben alle instellingen m.b.t. geluid en HDMI nog eens langsgegaan, en het werkt nu!
Ik moest onder 'Instellingen -> HDMI autom. Instellen' voor HDMI 1/2 de instelling wijzigen van 'Modus 2' naar 'Modus 1'. Nu krijg ik opeens geluid en doet ARC het ook goed (was toch niet helemaal 100% goed eerder..).

Als ik de gebruiksaanwijziging lees dan ben ik er nog niet helemaal uit was nu precies het verschil tussen modus 1 en 2 is, maar daar ga ik nog wel even naar zoeken.. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Tankiej op 27-07-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Geen V&A op het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 28-08-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
Heb een 42G20, nu een jaar of 8 oud. Vanavond gingen we een filmpje kijken en zag ineens dat het homescreen van mn Apple tv was ingebrand. In die hele 8 jaar nooit gehad en dacht ook dat naar mate de jaren vorderen de kans op inbranden minder werden. Iemand gelijke ervaringen?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
virtualJac schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:07:
Heb een 42G20, nu een jaar of 8 oud. Vanavond gingen we een filmpje kijken en zag ineens dat het homescreen van mn Apple tv was ingebrand. In die hele 8 jaar nooit gehad en dacht ook dat naar mate de jaren vorderen de kans op inbranden minder werden. Iemand gelijke ervaringen?
Dan heeft die daar vast een tijdje op gestaan? Vooral met die leeftijd van de tv.
Het panel kan nog wel een hele tijd mee maar inbranden blijft hoe dan ook , ligt puur aan de tijd dat het beeld stil heeft gestaan.
Je zou het eventueel " weg kunnen poetsen " als het image retention is.

Er zijn wel tools voor waaronder de disney pixel disc. Op youtube staan ook wel image retention video's.
Ik heb ooit op die manier inbranden van een 65VT30 weten te verminderen........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
okio schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Nice een ZT!!, dat is ook wel echt een pareltje natuurlijk. Ik heb toen destijds de VT60 gekocht omdat ik graag 65 inch wou.
Heb je ook nog wat fotos van de ZT? Collectors item... :*)

Die van mij gaat ook nog niet weg. Moet binnenkort wel even gecalibreerd worden, jammer dat bier voor calibratie inmiddels aan de wilgen is :9~
Je zou eventueel het mainboard van de ZT60 in je VT60 kunnen doen. Panel is hetzelfde , het is het mainboard + wat design features wat het verschil maakt. ( En tv voor de gek houden ivm de fans ).
Panasonic noemt het wel een "studio master panel" maar het mainboard maakt het verschil.
Zelfde geldt voor de 30 en 50 serie. Ik heb ooit voor nood een ST50 mainboard in een VT50 gehad en ook een 42VT30 mainboard in een GT30 gehad.

Je moet het maar net weten maar ik repareer al een aantal jaar alleen Panasonic plasma tv's voor mn hobby en zodoende kwam ik erachter. :)

Voor mij nog jaren lang een plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Moreno83 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:04:
[...]

Je zou eventueel het mainboard van de ZT60 in je VT60 kunnen doen. Panel is hetzelfde , het is het mainboard + wat design features wat het verschil maakt. ( En tv voor de gek houden ivm de fans ).
Panasonic noemt het wel een "studio master panel" maar het mainboard maakt het verschil.
Zelfde geldt voor de 30 en 50 serie. Ik heb ooit voor nood een ST50 mainboard in een VT50 gehad en ook een 42VT30 mainboard in een GT30 gehad.

Je moet het maar net weten maar ik repareer al een aantal jaar alleen Panasonic plasma tv's voor mn hobby en zodoende kwam ik erachter. :)

Voor mij nog jaren lang een plasma!
Op de ZT60 zit natuurlijk niet de uitsparing zoals op de VT60. Dat ga je niet met een mainboard fixen :).

Heb zelf overigens een VT60 met defect panel gestript en alle onderdelen eruit gehaald en in een doos gezet als reserve voor mijn huidige vt60 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
MIjn ouders hebben een panasonic 50CX700 staan, hoe kan ik hier screen mirroring werkende op krijgen?
Mijn laptop ( HP Probook 6770b) krijgt geen verbinding met het toestel, Als ik zeg verbinding maken met draadloos scherm, ziet hij de tv wel. maar krijg dan uit eindelijk de melding "kan geen verbinding maken".

Op mijn samsung smart tv werkt het allemaal prima.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:15
Hoi,

heb mijn VT60 nu iets langer dan 4j en nog steeds tevreden over het beeld.
Maar wel klachten over de steeds luider klinkende ventilatoren. Ze komen nu zelf boven de ventilators van mijn 11j oude pz85 uit....

Zijn er hier leden die in de loop de jaren zelf hun ventilators hebben gewisseld?
tegen welke types en is het doenbaar voor een hobbyist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
wat zou kunnen helpen is het volgende; even goed met microvezel doek erover heen.

Vervolgens een goede stofzuiger erop zetten, hierdoor beginnen de fans te draaien. Dan komt alle stof er wel af, het enige is. Dit moet je wel met enige regelmaat doen, anders kan het gaan 'aankoeken'. Werkt hier al jaren goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 22:48
Ekfad schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:34:
Hoi,

heb mijn VT60 nu iets langer dan 4j en nog steeds tevreden over het beeld.
Maar wel klachten over de steeds luider klinkende ventilatoren. Ze komen nu zelf boven de ventilators van mijn 11j oude pz85 uit....

Zijn er hier leden die in de loop de jaren zelf hun ventilators hebben gewisseld?
tegen welke types en is het doenbaar voor een hobbyist?
Als je echt wil hobbien, waterkoeling ? O-) :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:15
okio schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:39:
wat zou kunnen helpen is het volgende; even goed met microvezel doek erover heen.

Vervolgens een goede stofzuiger erop zetten, hierdoor beginnen de fans te draaien. Dan komt alle stof er wel af, het enige is. Dit moet je wel met enige regelmaat doen, anders kan het gaan 'aankoeken'. Werkt hier al jaren goed
Doe ik op regelmatige basis (lees zeker om de 2 weken). Maar toch neemt het lawaai toe.
De foamfix toen ik hem net had laten toepassen maar desondanks is het nu, 4j later, echt storend.
Het komt zelfs boven het tv volume uit.

En om nu waterkoeling te gebruiken ... >:) , neen dat is net iets te veel van het goede.

Anders bel ik wel even met Panasonic.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

@Ekfad Het zou mij niet verbazen dat het geregeld op die manier schoonmaken van de fans het probleem heeft veroorzaakt. De stofzuiger zorgt dat de fans erg hard gaan draaien, waardoor de lagers inmiddels versleten kunnen zijn.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• MaxHardcore
Ekfad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:27:
[...]

Doe ik op regelmatige basis (lees zeker om de 2 weken). Maar toch neemt het lawaai toe.
De foamfix toen ik hem net had laten toepassen maar desondanks is het nu, 4j later, echt storend.
Het komt zelfs boven het tv volume uit.

En om nu waterkoeling te gebruiken ... >:) , neen dat is net iets te veel van het goede.

Anders bel ik wel even met Panasonic.
Het schijnt dat je de ventilator kan afkoppelen als je de achterkant volledig verwijderd.heb je het helemaal stil.

Ik weet alleen niet of dit werkt als ie vrij strak aan de muur hangt. Juist dan kan het mooi omdat je de achterkant dan toch niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 22:10
MaxHardcore schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:33:
[...]

Het schijnt dat je de ventilator kan afkoppelen als je de achterkant volledig verwijderd.heb je het helemaal stil.

Ik weet alleen niet of dit werkt als ie vrij strak aan de muur hangt. Juist dan kan het mooi omdat je de achterkant dan toch niet kan zien.
Zouden die ventilatoren er voor de lol inzitten en geen functie hebben? :+
Ook zonder achterkant worden de IC's op de printplaat te warm.

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny73 op 01-12-2017 16:09 ]

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Kenny73 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:57:
[...]

Zouden die ventilatoren er voor de lol inzitten en geen functie hebben? :+
Ook zonder achterkant worden de IC's op de printplaat te warm.
De ventilatoren zuigen warme lucht van binnen naar buiten omdat die warmte opgesloten zit.

Zonder achterkant zit de warmte niet meer opgesloten, het zijn geen CPU-coolers.

Iemand op AVforum heeft dit getest tijdens introductie van de tv en daar foto's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Laatst online: 13-06-2024
(Ik weet niet of ik dit hier goed plaats)

Iemand ook last van de knipperende TV-reclames? Meestal zap ik snel weg, maar er kwam net een zeer vervelend knipperende reclame voorbij (soort zwart/wit strobo).

Wat doen jullie hieraan? Hoe slecht is het voor de TV? (Het lijkt mij niet goed, de tv maakte hierbij net een tikkend geluid).

(De ventilatoren gaan trouwens direct harder draaien bij helderder beeld, zodra het beeld weer donkerder wordt gaan ze zachter of uit.)

(Panasonic TH-42PZ82E)

[ Voor 2% gewijzigd door rnbprod op 05-12-2017 23:06 . Reden: type tv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
rnbprod schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:47:

Iemand ook last van de knipperende TV-reclames? Meestal zap ik snel weg, maar er kwam net een zeer vervelend knipperende reclame voorbij (soort zwart/wit strobo).

Wat doen jullie hieraan? Hoe slecht is het voor de TV? (Het lijkt mij niet goed, de tv maakte hierbij net een tikkend geluid).

(De ventilatoren gaan trouwens direct harder draaien bij helderder beeld, zodra het beeld weer donkerder wordt gaan ze zachter of uit.)

(Panasonic TH-42PZ82E)
Kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

* knip *
Taxeren doen we niet op het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door S1NN3D op 13-12-2017 07:23 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
rnbprod schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:47:

(Panasonic TH-42PZ82E)
Plasma knippert van zich zelf. En is wel eens zichtbaar bij bepaalde content.
Kan geen kwijt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 09:43

Wimmel

Hello

* knip *

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 13-12-2017 07:24 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wimmel schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:
* knip *
Ja, mij ook. Begin ik daarmee. Het doet wel pijn om hem weg te doen. Maar het is niet anders. Wat een schitterend beeld is het toch ook zo' n plasma.

[ Voor 24% gewijzigd door S1NN3D op 13-12-2017 07:25 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Pinin schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:06:
[...]

Ja, mij ook. Begin ik daarmee. Het doet wel pijn om hem weg te doen. Maar het is niet anders. Wat een schitterend beeld is het toch ook zo' n plasma.
Hij hoeft niet weg🤣

Ben blij dat ik mijntes niet verkocht had.
Nu mijn oled tripje niks geworden is. Hangt mijn 55st60 weer op zijn plekje😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag, maar: Kan mijn G20 plasma media afspelen op 23.976 Hz ipv 24.000 Hz?

Mijn HTPC (een AMD APU met Catalyst drivers op Windows 10) geeft als ondersteunde modi alleen 24p, 50p en 60p aan. Ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord, maar het viel me opeens op met madvr dat blijkbaar de TV media afspeelt op 24.000 fps, terwijl het om een video op 23.976 fps gaat, waardoor er dus een kleine mismatch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

MazeWing

The plot thickens...

Dit verschil is dusdanig klein dat je er echt niets van gaat merken. In een film van 2 uur worden is er een verschil van in het totaal van 173 beeldjes (wanneer elk beeld exact even lang zou duren). Dit is 7,2 seconden in het totaal. Deze 7,2 seconden (of 173 beeldjes) worden over alle beeldjes (172627) uitgesmeerd, waardoor je het niet gaat zien.

Niets dus om je zorgen te maken!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-06 11:50
Ik heb een BD speler gehad die niet 23,976fps kon afspelen en geloof me dat zie je echt wel, heerlijk toen er eindelijk een FW update kwam. Het maakt in mijn ogen dus wel uit. Ben er trouwens van overtuigd dat de G20 het goed afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het mysterie is opgelost. Ik had in de Catalyst-drivers 'Enable GPU upscaling' aanstaan, maar dan verdwijnt blijkbaar de optie voor 23p, en blijft alleen 24p over. Geen idee waarom. Vinkje weggehaald, en nu speelt madvr netjes op 23,976. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hallo Allen!
PANASONIC TX-P50GT60, 4 jaar oud. Altijd zeer tevreden geweest met mijn beeldkwaliteit in al zijn facetten (behalve dan met de scherpte bij Blu Ray weergave).
Na aanzetten TV en ZIGGO-Horizon kastje verscheen altijd de HDMI2-ingang schermvullend en kon het kijkplezier beginnen. Maar afgelopen zondag opende zich opeens de AV-ingang i.p.v. HDMI2! in een kleiner scherm. Kon dat steeds met een aantal handelingen transformeren in HDMI2, volledig scherm.
Maar iedere keer als ik uit stand by weer ging kijken dan begon hij tóch weer in AV, klein scherm.
Heel vervelend. Ben toen wat gaan klooien met beginscherm menu's in de hoop weer de oude opstartsituatie terug te krijgen, maar dat lukte niet.
En toen merkte ik (voetbal kijkend) dat ik opeens met een doffer, donkerder en wat minder scherp beeld zat opgescheept dan vóór de aanvang van dit euvel.
PANASONIC gebeld. Die kon mii enigszins helpen via het "Hotelmenu" zodat ik nu weer wél steeds met HDMI2, schermvullend kan openen.
Maar mijn beeldkwaliteit blijft teleurstellend en minder dan het daarvoor was. Kan ik op simpele wijze mijn oude kwaliteit terug krijgen of moet ik weer opnieuw gaan instellen met flink hogere waarden voor helderheid en kontrast.
Dank vast voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zijn je instellingen niet gewoon gereset, dus de contrast en helderheid bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Bedankt freaky!
Volgens mij niet. Ik zie alles bij Menu, Beeld nog precies zo staan.
Dus: professional 2 alsmede de destijds door mij ingestelde waarden voor kontrast, helderheids, kleur, tint etc... allemaal ongewijzigd.
Maar dat er iets gereset is lijkt me wel duidelijk...Ik probeer het nu maar eens via menu "Custom" maar ben nog héél ver af van het mooie van toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 19:10

psy

@ersy staat je overscan niet per ongeluk nu aan? Dat levert altijd een minder scherp beeld?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ersy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:57:
Bedankt freaky!
Volgens mij niet. Ik zie alles bij Menu, Beeld nog precies zo staan.
Dus: professional 2 alsmede de destijds door mij ingestelde waarden voor kontrast, helderheids, kleur, tint etc... allemaal ongewijzigd.
Maar dat er iets gereset is lijkt me wel duidelijk...Ik probeer het nu maar eens via menu "Custom" maar ben nog héél ver af van het mooie van toen...
Zijn juist niet de settings van het horizon kastje gereset, zodat een ander signaal gestuurd wordt?
Wordt er wel 1080i gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:40:
Dit verschil is dusdanig klein dat je er echt niets van gaat merken. In een film van 2 uur worden is er een verschil van in het totaal van 173 beeldjes (wanneer elk beeld exact even lang zou duren). Dit is 7,2 seconden in het totaal. Deze 7,2 seconden (of 173 beeldjes) worden over alle beeldjes (172627) uitgesmeerd, waardoor je het niet gaat zien.

Niets dus om je zorgen te maken!
Dat ga je dus wel zien, je krijgt af en toe een schokkend frame daardoor. De Mac mini had daar ook last van. Maar het is niet heel erg voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Bedankt PSY en ZUINIGE RIJDER,

- Weet niet waar mijn "overscan" zit en hoe ik dat zou kunnen controleren maar weet wel dat ik nergens aan heb gezeten voorafgaand aan de breakdown. Slechts het aanzetten van TV en HORIZON-kastje
- Na aanzetten TV zie je in de linkerbovenhoek het ingangssignaal. Bij mij dus HDMI2. Na het aan het inschakelen van het HORIZON-kastje zie ik daaronder verschijnen "1080" en "16 : 9".
Lijkt me allemaal wel in orde
Ondertussen geven mijn probeersels met "Custom" een redelijk beeld , maar het is nog niet beter dan
80% van mijn o zo mooie beeld wat ik had met mijn set van "Professional 2" instellingen. Beetje hard!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 19:10

psy

ersy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:13:
Bedankt PSY en ZUINIGE RIJDER,

- Weet niet waar mijn "overscan" zit en hoe ik dat zou kunnen controleren maar weet wel dat ik nergens aan heb gezeten voorafgaand aan de breakdown. Slechts het aanzetten van TV en HORIZON-kastje
- Na aanzetten TV zie je in de linkerbovenhoek het ingangssignaal. Bij mij dus HDMI2. Na het aan het inschakelen van het HORIZON-kastje zie ik daaronder verschijnen "1080" en "16 : 9".
Lijkt me allemaal wel in orde
Ondertussen geven mijn probeersels met "Custom" een redelijk beeld , maar het is nog niet beter dan
80% van mijn o zo mooie beeld wat ik had met mijn set van "Professional 2" instellingen. Beetje hard!...
Overscan.

Zet TV aan op de te gebruiken ingang.
Ga nar Menu
Ga naar Beeld
Ga naar Beeld-instellingen
Daar zit de optie Overscan, deze moet op Uit staan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Hi Psy en Allen
Hebben we wel (bijna) hetzelfde toestel? Ik dus de PANASONIC TX-P50GT60:
Ik kan nl. het "Overscan" submenu niet vinden in een menu of submenu van "Custom" of "Professional2"!

Heb trouwens vanavond iets gevonden dat mij aan het denken heeft gezet.
Mijn rampje speelt voor de ingang HDMI2. Na uit het standaard-openingsscherm voor HDMI2 te zijn geknald met als resultaat een flutkwaliteit beeld ( wat ik ook eigenlijk niet goed meer kan oplappen)
heb ik vanavond een DVD gedraaid op ingang HDMI1. Ik heb daar destijds dezelfde instellingen aangebracht als bij de ingang HDMI2. Nu blijkt de beeldkwaliteit op HDMI1 nog wél prima te zijn???
Wat betekent dit en wat moet ik nu verder gaan doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 11:08
Settings opnieuw overzetten?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.